Klopt, wat niet wegneemt dat ze ongetwijfeld al een aantal flyers hebben gepasseerd die overgave voorstellen. Ik denk alleen dat deze demografie van Rusland wat minder problemen hebben oorlog en oorlogsmisdaden dan de recent opgeroepen bevolking uit de grote steden. Dat zie je ook aan de opmaak van Wagner en de zaken waar die zich mee bezighouden.Jerie schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:23:
[...]
Voor de gemiddelde Rus? Nee. De gemiddelde Rus is relatief arm. Zeker de Rus in Oost-Rusland. Ja, voor meneer van INSIDE RUSSIA is het makkelijk. Andere YouTubers, de rijkere en slimmere idem. Er was al sprake van brain drain. Maar emigreren van Rusland naar het Westen is niet eenvoudig. Als kennismigrant is denk ik de enige optie, maar dan moet je dus wel een starterskapitaal hebben en een gedegen opleiding waar vraag naar is, en minstens een Westerse taal spreken. Voor hoogopgeleiden valt dat binnen de mogelijkheden, maar de gemiddelde of arme Rus? Nee.
Wist Biden dit soms ook al?
Niet de minste bron ook.
Bericht van ingewijde bronnen: "Poetin heeft de knoop doorgehakt. Er komt een kleinschalige nucleaire test aan de grens om het Westen af te schrikken."
— Isa Yusibov 🇪🇺 🇳🇱 🇺🇦 (@Isa_Yusibov) 7 oktober 2022
Niet de minste bron ook.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Maar... welke grens? Die van Rusland of die van bijvoorbeeld Cherson oblast?NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:36:
[Embed]
Niet de minste bron ook.
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Dan wordt de kans wel heel groot dat Xi de stekker eruit trektNiGeLaToR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:36:
[Embed]
Niet de minste bron ook.
En dat de Moskva straks niet meer alleen ligt op de bodem van de zwarte zee.DeDooieVent schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:39:
[...]
Dan wordt de kans wel heel groot dat Xi de stekker eruit trekt
In Rusland is als gevolg van de demografie de ruimte ontstaan voor een leider als Putin, zelfde geld in veel oostbloklanden, de jonge goed opgeleiden gaan veelal elders wonen en werken (of klitten samen in een paar moderne steden), en een wat minder opgeleide, "kansarme" jeugd, en ouderen met een sterke weemoed naar de "goede oude tijd" blijven achter. Als er dan een populist opstaat die dat soort mensen naar de mond praat (vaak vanuit xenofobe gedachten) dan komt hij/zij aan de macht, is in Polen, Hongarije, Tsjechië en al die landen gebeurd of aan het gebeuren.
Wat we nodig hebben zijn sterke leiders in Europa die rust brengen, en een stip op de horizon zetten die iedereen begrijpt en aanspreekt (in welk Europa wonen we over 10-20 jaar) En wat mij betreft zijn dat soort leiders ook in staat om de angst voor Europa/de Navo bij de Russen weg te halen. Merkel zegt dat vrede zonder Rusland niet kan, en daar heeft ze gelijk in, alleen onder welke voorwaarden die vrede tot stand komt is en blijft lastig. BTW als Putin gewipt wordt hebben we een land in chaos aan de grens van Europa, maar wel een land met kernwapens. Ik ben banger voor dat scenario, dan dat ik Putin op de knop zie drukken.....
Wat we nodig hebben zijn sterke leiders in Europa die rust brengen, en een stip op de horizon zetten die iedereen begrijpt en aanspreekt (in welk Europa wonen we over 10-20 jaar) En wat mij betreft zijn dat soort leiders ook in staat om de angst voor Europa/de Navo bij de Russen weg te halen. Merkel zegt dat vrede zonder Rusland niet kan, en daar heeft ze gelijk in, alleen onder welke voorwaarden die vrede tot stand komt is en blijft lastig. BTW als Putin gewipt wordt hebben we een land in chaos aan de grens van Europa, maar wel een land met kernwapens. Ik ben banger voor dat scenario, dan dat ik Putin op de knop zie drukken.....
Aan de grens met Noord KoreaShabbaman schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:38:
[...]
Maar... welke grens? Die van Rusland of die van bijvoorbeeld Cherson oblast?
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Dit kwam door exacte dezelfde twitteraar een paar dagen geleden ook al voorbij hierzo. beany in "Dagelijkse ontwikkelingen in de oorlog in Oekraïne 2022-M10"NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:36:
[Embed]
Niet de minste bron ook.
Ik zie verder geen enkel bericht wat dit bevestigt, dus ik neem het nog even met een pak zout.
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Gloria patri furnituribus In nomine IKEA!
Alles wat op twitter staat is waar. Ik hoop van harte dat zijn bron het niet bij het juiste eind heeft.NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:36:
[Embed]
Niet de minste bron ook.
Het ding is een beetje dat zijn bronnen het vaker wel dan niet bij het juiste eind hebben...Jelmer93 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:45:
[...]
Alles wat op twitter staat is waar. Ik hoop van harte dat zijn bron het niet bij het juiste eind heeft.
NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:36:
[Embed]
Niet de minste bron ook.
Tja... dat is zo..."Je wordt maar een keer 70"

In die eerdere Twitter begon Isa met:
Onbevestigde berichten (ik haat ze tbv berichtgeving maar doe het toch) [...]
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Of het klopt, maar hij bedenkt zich na reacties van buitenaf op het uitlekken hiervan etc etc.Timmert schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:46:
[...]
Het ding is een beetje dat zijn bronnen het vaker wel dan niet bij het juiste eind hebben...
Zoveel scenario's. Maargoed, tis dat het deze bron is - anders had ik het genegeerd. Maar is gelukkig geen garantie op dat het klopt.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Nou, vooralsnog is er nergens in de media dat Putin de knoop doorgehakt heeft.
Zolang ik het niet zelf bij CNN of andere wel bekende bronnen heb gelezen of gehoord, kunnen ze wel van alles roepen op die twitter.
Zolang ik het niet zelf bij CNN of andere wel bekende bronnen heb gelezen of gehoord, kunnen ze wel van alles roepen op die twitter.
-- My Gaming Rig Power -- -- <SG> Diabolic --
Zou net zo goed een proefballonnetje kunnen zijn wat we in NL ook zien. Dit bewust laten lekken onder 'betrouwbare bronnen' om te kijken of het grote publiek reageert naar verwachting.
Chebyshev said it, and I'll say it again; There's always a prime between n and 2n | De donkere gedaanten zijn bijzonder vlug ter been; Ze lopen op vier poten, en ze kijken heel gemeen
Ik ga er even van uit dat de VS nu al zou gaan gillen als het zo was.
De nieuwswaarde is niet 0,0 anders zou men ze niet delen. Er zitten wel degelijk nieuwswaardige gesprekken tussen.mphilipp schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:19:
[...]
Ik weet niet wat ik aanmoet met dat soort gesprekken. Net als de afgeluisterde telefoongesprekken van Russen met het thuisfront. Het kunnen net zo goed hoorspelacteurs zijn. Ik heb geen enkele garantie dat het echt is, dus ik ga er niet naar luisteren. Het risico is anders dat je ongemerkt gebrainwashed wordt. Bovendien is de nieuwswaarde 0,0.
Wat je zegt heb ik met forumposts. Kunnen net zo goed acteurs of statelijke actoren zijn. Ja, dat kan ja. Maar dat gaat opvallen. Want dan zit je dus wel met accenten en taalgebruik, en die zouden opvallen. Het voordeel dat we hebben is dat genoeg mensen in Oost-Europa Russisch spreken. En ik denk dat we ook bondgenoten hebben in Rusland zelf, maar die zijn ook bang. En terecht. In het ondergrondse verzet zou je ook op je hoede moeten zijn.
"Nobody is very good at self-reflection, I'm afraid." -- Linus Torvalds. Kindprofielen zijn binnenkort weer beschikbaar.
Als er echt iets besloten is, dan is die info ook bij de Amerikanen bekend, en zouden we oa in vliegbewegingen wel eea moeten zien opschalen denk ik zo.Xtr3me4me schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:52:
Nou, vooralsnog is er nergens in de media dat Putin de knoop doorgehakt heeft.
NB als Putin dit echt zou doen wordt deze hele exercitie steeds meer een "suicide by cop" actie. Als hij gokt op weerstand en verdeeldheid bij de Navo, dat stadium is toch echt gepasseerd. Iedereen kan zien dat als Putin met een dreigement z'n zin krijgt, de volgende escalatie-stap snel volgt. Niet reageren is dus geen optie meer.
Als Putin iets besloten heeft, dan hangt hij dat niet aan de grote klok met iedereen. Sowieso een nuclaire aanval doe je stilletjes, zodat je de meeste schade (lees dodelijke slachtoffers) kun maken.olafmol schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:57:
[...]
Als er echt iets besloten is, dan is die info ook bij de Amerikanen bekend, en zouden we oa in vliegbewegingen wel eea moeten zien opschalen denk ik zo.
NB als Putin dit echt zou doen wordt deze hele exercitie steeds meer een "suicide by cop" actie. Als hij gokt op weerstand en verdeeldheid bij de Navo, dat stadium is toch echt gepasseerd. Iedereen kan zien dat als Putin met een dreigement z'n zin krijgt, de volgende escalatie-stap snel volgt. Niet reageren is dus geen optie meer.
Je gaat niet aan de grote klok hangen: Jongens heb besloten een nuke te gooien op die locatie op deze dag en op dit tijdstip.
Oh ene...we vuren het af vanaf deze coördinaten.

Daarnaast zou het wel eerder vanuit officiele bronnen komen vanuit UA dan van 1 of andere twitteraar dat Putin het toch gaat uitvoeren.
[Twitter: https://twitter.com/NOELreports/status/1578366180665872384]https://nitter.it/NOELreports/status/1578366180665872384
Deze basis ligt op hemelsbreed 211 km van de grens met UA af.
https://www.google.nl/map...54.2263889,34.3695018,17z
Overigens nog wel een interessant punt, de oude sovjet unie nucleaire test sites waren volgens mij in Kazachstan.Shabbaman schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:38:
[...]
Maar... welke grens? Die van Rusland of die van bijvoorbeeld Cherson oblast?
Omdat ze al die nucleaire rommel resulterend van de nucleaire test niet in het 'echte' Rusland wilden maken.
PSN
Er wordt gesproken over een "nucleaire test", die zou je wel kunnen aankondigen lijkt me.Xtr3me4me schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:01:
[...]
Als Putin iets besloten heeft, dan hangt hij dat niet aan de grote klok met iedereen. Sowieso een nuclaire aanval doe je stilletjes, zodat je de meeste schade (lees dodelijke slachtoffers) kun maken.
Je gaat niet aan de grote klok hangen: Jongens heb besloten een nuke te gooien op die locatie op deze dag en op dit tijdstip.
Oh ene...we vuren het af vanaf deze coördinaten.![]()
![]()
Daarnaast zou het wel eerder vanuit officiele bronnen komen vanuit UA dan van 1 of andere twitteraar dat Putin het toch gaat uitvoeren.
Jahaa, maar deze Twitteraar heeft bronnen!Xtr3me4me schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:01:
[...]
Alleen al het feit dat zo'n bericht je in de Nederlandse taal bereikt, zou een beste bak twijfel moeten geven.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
"Escaleren om te de-escaleren" zegt Rob de Wijk bijna dagelijks in zijn podcast. Misschien krijgt hier nu gelijk in.
De Telegraaf heeft weer een artikeltje onder de noemer 'fear sells': https://www.telegraaf.nl/...-het-hele-land-verdedigen
Disclaimer: Als, als, als.
We see things as we are, not as they are
"Wat als de bom valt?" Nou dan is iedereen dood.TutanRamon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:04:
De Telegraaf heeft weer een artikeltje onder de noemer 'fear sells': https://www.telegraaf.nl/...-het-hele-land-verdedigen
Het loopt wel stukje bij beetje uit de hand heb ik het idee...
On Tuesday nights, we get fucked up and throw apples at joggers.
Fixed that for youTutanRamon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:04:
Disclaimer: Als, als, als. Telegraaf
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Een test aan de grens met toevallig het land waarmee ze in oorlog zijn? Nah en daarnaast wanneer was de laatste keer dat Rusland "een nuclaire test" heb moeten uitvoeren?olafmol schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:03:
[...]
Er wordt gesproken over een "nucleaire test", die zou je wel kunnen aankondigen lijkt me.
Het is natuurlijk wel in het belang van Putin om ons te laten denken dat het uit de hand loopt.Agent47 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:05:
Het loopt wel stukje bij beetje uit de hand heb ik het idee...
Nucleaire testen zijn verboden onder de Test Ban Treaties die Rusland heeft getekend. Maar daar zal Putin natuurlijk lak aan hebben.Xtr3me4me schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:06:
[...]
Een test aan de grens met toevallig het land waarmee ze in oorlog zijn? Nah en daarnaast wanneer was de laatste keer dat Rusland "een nuclaire test" heb moeten uitvoeren?
Noodzaak om nucleaire tests te doen is er al jaren niet meer. Die worden tegenwoordig gewoon gesimuleerd op computers. Als een land nog ondergrondse tests doet (zoals Noord Korea) dan bewijst dat dat ze achterliggen qua computertechnologie of dat de politiek de wetenschappers gewoon niet vertrouwt.
[ Voor 26% gewijzigd door downtime op 07-10-2022 15:09 ]
Meer gezegd een container vol met twijfelMaestro schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:04:
[...]
Jahaa, maar deze Twitteraar heeft bronnen!
Alleen al het feit dat zo'n bericht je in de Nederlandse taal bereikt, zou een beste bak twijfel moeten geven.
Dat was het punt: dat deed Biden toevallig net vannacht toen iedereen dacht dat de nucleaire discussie is weer even gesust._Eend_ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:56:
Ik ga er even van uit dat de VS nu al zou gaan gillen als het zo was.
Maargoed, betrouwbare bronnen met vage verhalen - het blijft pruttelen.
RvW doet er trouwens ook nog steeds een schepje bovenop mbt nucleaire dreiging.
⚡️ According to https://t.co/ILSf5xHd1f sources, as a result of a kamikaze drone attack on a military airfield in the Kaluga region of the Russian Federation, two Tu-22M3 long-range strategic missile-carrying bombers were destroyed.
— BLYSKAVKA (@blyskavka_ua) 7 oktober 2022
It is reported that it is from this airfield
Probleem is al opgelost
[ Voor 13% gewijzigd door NiGeLaToR op 07-10-2022 15:09 ]
Alleen als ik ervan op aan kan dat het authentieke gesprekken zijn. Ik hecht er persoonlijk geen waarde aan, en ik wil ze ook niet luisteren. Ik heb er een paar beluisterd, net als een aantal van die Oekraïnse figuren die 'de waarheid' van het front verkondigen, al dan niet in militair uniform, maar het is gewoon onderdeel van de propagandamachine. Ik - persoonlijk - kies ervoor om daar maar heel beperkt naar te kijken. Zo'n oorlog proberen te volgen op detailnivo is wat mij betreft toch niet echt mogelijk, en ik probeer liever naar wat meer objectieve analyses zoals die van Perun en Binkov te kijken dan mensen die zoveel mogelijk proberen al het slechte van de Russen uit te vergroten.Jerie schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:56:
[...]
De nieuwswaarde is niet 0,0 anders zou men ze niet delen. Er zitten wel degelijk nieuwswaardige gesprekken tussen.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Ik denk al deze "leaks" naar het openbaar toe, is denk ik meer om data binnen te halen van hoe mensen reageren op een Nuclaire oorlog of escalatie er naar toe.
Hoe het volk dit zou innemen en wat hun reactie daarop zou zijn en of het volk daarin tegen toch afzwakt met de hulp naar Oekraïne toe.
Hoe het volk dit zou innemen en wat hun reactie daarop zou zijn en of het volk daarin tegen toch afzwakt met de hulp naar Oekraïne toe.
Met bangmakerij heeft hij tot nu toe meer bereikt dan met daadwerkelijk bommen gooien. Hij weet ook dat Biden dan op de (conventionele) Delete knop drukt en dat dan de Zwarte Zee-vloot aan de beurt is. Of iets anders.downtime schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:06:
[...]
Het is natuurlijk wel in het belang van Putin om ons te laten denken dat het uit de hand loopt.
Dat is het punt een beetje. Als ze zo'n bom gewoon zonder slachtoffers en schade laten ontploffen heb je een enorm dilemma. En een aanjager voor verdeeldheid, precies zoals poetin het spelletje al de hele tijd speelt.Xtr3me4me schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:06:
[...]
Een test aan de grens met toevallig het land waarmee ze in oorlog zijn? Nah en daarnaast wanneer was de laatste keer dat Rusland "een nuclaire test" heb moeten uitvoeren?
Want bij een echte aanval is het een relatief duidelijke situatie. Maar ga je bij een 'test' die uiteindelijk geen schade opgeleverd heeft de volledige navo luchtmacht erop af sturen? Ook al was het nucleair? Daar zullen de meningen best verdeeld over gaan zijn.
Overigens kan ik me best voorstellen dat Oekraine niet eens zo rouwig om een kleine kernbom zou zijn. Zelfs als hij op een stad valt. Als dat massale navo hulp zou betekenen dan is het hun versie van 'om nog heel veel meer andere levens te sparen'
[ Voor 13% gewijzigd door Yucon op 07-10-2022 15:14 ]
Deze drone bedoel je?_Eend_ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:02:
[Twitter]https://nitter.it/NOELreports/status/1578366180665872384
https://nitter.it/oryxspioenkop/status/1578339198880583682
Erdogan zit op Cyprus te kutten met UAV en Amerikaans vliegdekschip gesignaleerd bij Kreta._Eend_ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:10:
[...]
Met bangmakerij heeft hij tot nu toe meer bereikt dan met daadwerkelijk bommen gooien. Hij weet ook dat Biden dan op de (conventionele) Delete knop drukt en dat dan de Zwarte Zee-vloot aan de beurt is. Of iets anders.
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Tot nu toe was de reactie van de US altijd om dit soort zaken te "downplayen", dus mss bij een nucleaire test zullen ze zeggen: tja, het mag niet vanwege het verdrag, maar het was geen aanval maar een test.Yucon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:11:
[...]
Dat is het punt een beetje. Als ze zo'n bom gewoon zonder slachtoffers en schade laten ontploffen heb je een enorm dilemma. En een aanjager voor verdeeldheid, precies zoals poetin het spelletje al de hele tijd speelt.
Want bij een echte aanval is het een relatief duidelijke situatie. Maar ga je bij een 'test' die uiteindelijk geen schade opgeleverd heeft de volledige navo luchtmacht erop af sturen? Ook al was het nucleair? Daar zullen de meningen best verdeeld over gaan zijn.
Overigens kan ik me best voorstellen dat Oekraine niet eens zo rouwig om een kleine kernbom zou zijn. Zelfs als hij op een stad valt. Als dat massale navo hulp zou betekenen dan is het hun versie van 'om nog heel veel meer andere levens te sparen'
Putin lijkt een beetje op die gast die heel hard schreeuwt en met z'n vuisten zwaait en steeds roept "Hou me tegen! hou me tegen! Ik maak je helemaal kapot! Hou me tegen!" in de hoop dat de ander zich daardoor terugtrekt en hij zelf niks hoeft te doen.
[ Voor 3% gewijzigd door olafmol op 07-10-2022 15:18 ]
Daarom volg ik STT, die geeft duiding vanuit expertise als USAF sniper, en gebruikt meerdere bronnen. Wat betreft zo'n telefoongesprek heb je niet meerdere bronnen. Het is 1 op 1 communicatie die onderschept zou zijn (wat eenvoudig is met 2G en 3G). Het feit dat er ook veel fragmenten zijn gelekt waar weinig tot niets wordt besproken zegt mij dat de kans dat ze over algemeen authentiek zijn hoger ligt. Immers zou men anders massaal bezig zijn deze dingen te produceren, en ook nog steeds de juiste stemacteurs zoeken met het juiste accent, juiste acteertalenten, en juiste woordspelingen. Dat vind ik wel erg naar de complottheorie neigen, sorry.mphilipp schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:09:
[...]
Alleen als ik ervan op aan kan dat het authentieke gesprekken zijn. Ik hecht er persoonlijk geen waarde aan, en ik wil ze ook niet luisteren. Ik heb er een paar beluisterd, net als een aantal van die Oekraïnse figuren die 'de waarheid' van het front verkondigen, al dan niet in militair uniform, maar het is gewoon onderdeel van de propagandamachine. Ik - persoonlijk - kies ervoor om daar maar heel beperkt naar te kijken. Zo'n oorlog proberen te volgen op detailnivo is wat mij betreft toch niet echt mogelijk, en ik probeer liever naar wat meer objectieve analyses zoals die van Perun en Binkov te kijken dan mensen die zoveel mogelijk proberen al het slechte van de Russen uit te vergroten.
Erdogan loopt ook alleen maar de boel op te naaien. Met Griekenland en met de Nato betreft Finland en Zweden.JoeZuCK schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:13:
[...]
Erdogan zit op Cyprus te kutten met UAV en Amerikaans vliegdekschip gesignaleerd bij Kreta.
Die gast heeft grotere problemen in het thuisland dan elders, maar hij negeert zijn eigen land compleet. Inflatie van 85%, goeie grutten dat het volk al niet in opstand is gekomen zeg.
Tja, wanneer beschouw je het als schade? Test aan de grens:Yucon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:11:
[...]
Dat is het punt een beetje. Als ze zo'n bom gewoon zonder slachtoffers en schade laten ontploffen heb je een enorm dilemma. En een aanjager voor verdeeldheid, precies zoals poetin het spelletje al de hele tijd speelt.
- Explosie ondergronds en als gevolg bevingen die over de grens schade veroorzaken
- Explosie bovengronds(lijkt me niet waarschijnlijk)en straling + shockwave die over de grens gaat
- Explosie ondergronds en er gebeurd verder niks
Nee niet die drone. Die is van 2020 ergens in Azerbaijan neergeknald.TheBrut3 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:12:
[...]
Deze drone bedoel je?
https://nitter.it/oryxspioenkop/status/1578339198880583682
Aka You.SuCK or less confronting JoeZuCK. Played Return to castle Wolfenstein on a professional level and was within Team Netherlands. Steam: joezuck | PSN: JoeZuCK
Ik volg Isa al een tijd. Tot nu toe heeft hij vaak gelijk gehad. Absoluut niet iemand die snel roept 'nuclear'.NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 14:36:
[Embed]
Niet de minste bron ook.
Enge tijden, man.
Dat is heel simpel. Als je het als schade wil beschouwen. Hetzelfde met opmerkingen over 'als de wind verkeerd staat wordt het art 5'. Dat hangt er net vanaf of men wil dat het artikel 5 wordt.dr.lowtune schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:16:
[...]
Tja, wanneer beschouw je het als schade?
Juist als je grote problemen in je eigen land hebt, richt je je op iets anders. "Kijk! Een vogel!"Xtr3me4me schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:16:
[...]
Erdogan loopt ook alleen maar de boel op te naaien. Met Griekenland en met de Nato betreft Finland en Zweden.
Die gast heeft grotere problemen in het thuisland dan elders, maar hij negeert zijn eigen land compleet. Inflatie van 85%, goeie grutten dat het volk al niet in opstand is gekomen zeg.
Hij gaat steeds verder en kijkt hoe ver hij kan gaan. Er zijn duidelijke grenzen gesteld. Een nucleaire test die niet gericht is op mensen is een grijs gebied. Dat past perfect in het straatje om te kijken hoe warm het water is. Oekraïne test Rusland ook. MoD trolt ze, maar ik doel meer op de aanvallen op Belgorod en Krim.olafmol schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:16:
[...]
Tot nu toe was de reactie van de US altijd om dit soort zaken te "downplayen", dus mss bij een nucleaire test zullen ze zeggen: tja, het mag niet vanwege het verdrag, maar het was geen aanval maar een test.
Putin lijkt een beetje op die gast die heel hard schreeuwt en met z'n vuisten zwaait en steeds roept "Hou me tegen! hou me tegen! Ik maak je helemaal kapot! Hou me tegen!"
Kaluga region ligt dichter bij Moskou dan bij Kyiv
PSN
Rusland überhaupt niet, de USSR heeft dat voor het laatst gedaan. Gegeven de materialen die nodig zijn om ze te onderhouden - waarvan tritium de snelste verloopdatum heeft (ongeveer 10 jaar) - en het budget die Rusland over heeft voor de gehele krijgsmacht: ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat ze de kernmacht zijn die ze pretendeert.Xtr3me4me schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:06:
[...]
Dan is er nog de optie dat ze dit zelf ook weten en alsnog het wapen af laten gaan. Die gaat wel exploderen, maar bepaald geen hoge ogen gooien. Dan is het een vuile bom (en een behoorlijk ineffective).
Wetende hoe er vaker is gedreigd met methodes die later loos alarm bleken (de winter, Iraanse drones, mobilisatie, etc), vind ik het niet eens zo'n vergezochte conclusie van dit geheel.
Ja dit is wellicht de verste aanval op Russisch grondgebied?YakuzA schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:20:
[...]
Kaluga region ligt dichter bij Moskou dan bij Kyiv
Even los van wie dat ding bestuurde. De AA van het vliegveld werkte in ieder geval niet.
"what air defense doing?"NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:23:
[...]
Ja dit is wellicht de verste aanval op Russisch grondgebied?
Even los van wie dat ding bestuurde. De AA van het vliegveld werkte in ieder geval niet.
Maar dat weten we al maanden idd.
Zal meer zijn dat ze niks verwacht hadden.
PSN
🇺🇦🇯🇵Ukraine officially recognized the Kuril Islands as a territory occupied by Russia, 287 people's deputies voted: "千島列島は日本". pic.twitter.com/tcphFkUsjY
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 7 oktober 2022
Ook nog even stoken aan de andere kant van RF, omdat het kan
PSN
Je zou denken dat zo'n basis toch best stevig in de AA zit ja.. Er zullen wel weer mensen uit moeten kijken voor open ramen.NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:23:
[...]
Ja dit is wellicht de verste aanval op Russisch grondgebied?
De laatste Nuclaire test die USSR of Rusland heeft gedaan was de Tsar Bomba in 1961. Dat is meer dan 60 jaar geleden.nst6ldr schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:23:
[...]
Rusland überhaupt niet, de USSR heeft dat voor het laatst gedaan. Gegeven de materialen die nodig zijn om ze te onderhouden - waarvan tritium de snelste verloopdatum heeft (ongeveer 10 jaar) - en het budget die Rusland over heeft voor de gehele krijgsmacht: ik ben er nog steeds niet van overtuigd dat ze de kernmacht zijn die ze pretendeert.
Dan is er nog de optie dat ze dit zelf ook weten en alsnog het wapen af laten gaan. Die gaat wel exploderen, maar bepaald geen hoge ogen gooien. Dan is het een vuile bom (en een behoorlijk ineffective).
Wetende hoe er vaker is gedreigd met methodes die later loos alarm bleken (de winter, Iraanse drones, mobilisatie, etc), vind ik het niet eens zo'n vergezochte conclusie van dit geheel.
Of ze testen om te zien of hun nukes überhaupt nog wel werken, waar ik een enorme twijfel aan heb als het al meer dan 60 jaar gestald ligt weg te rotten.
Het is je verjaardag he, dan mag je feestvieren...YakuzA schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:25:
[Twitter]
Ook nog even stoken aan de andere kant van RF, omdat het kan
Proportion of Americans who believe the United States should continue to supply weapons to Ukraine:
— Jimmy Rushton (@JimmySecUK) 7 oktober 2022
August 2022: 51%
October 2022: 66%
Ukraine's battlefield successes have been noticed by the American public - and people love to back a winning team.
Wartime president zijn heeft zo z’n voordelen.
En Iran probeert te redden wat er te redden valt:
#Iran has not supplied and will not supply the Russian Federation with weapons for use in military actions in #Ukraine - Iranian Foreign Ministry.
— NEXTA (@nexta_tv) 7 oktober 2022
Okey, where did the hundreds of Iranian drones that #Russia uses in Ukraine come from? pic.twitter.com/G1ipFdW8gq
Het voegt voor mij gewoon niets toe. En ik weet niet of het echt is. Die twee argumenten samen maken dat ik er niet naar wil luisteren. Nix conspiracy. Zo zit ik niet in elkaar.Jerie schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:16:
[...]
Wat betreft zo'n telefoongesprek heb je niet meerdere bronnen. Het is 1 op 1 communicatie die onderschept zou zijn (wat eenvoudig is met 2G en 3G). Het feit dat er ook veel fragmenten zijn gelekt waar weinig tot niets wordt besproken zegt mij dat de kans dat ze over algemeen authentiek zijn hoger ligt. Immers zou men anders massaal bezig zijn deze dingen te produceren, en ook nog steeds de juiste stemacteurs zoeken met het juiste accent, juiste acteertalenten, en juiste woordspelingen. Dat vind ik wel erg naar de complottheorie neigen, sorry.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Iran zal wel de word-game spelen dat ze ze aan RF hebben verkocht, maar dat ze beloofd hadden ze niet in UA te gebruiken. In principe klopt het dan wat ze van Iran kant claimen enzo.NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:27:
En Iran probeert te redden wat er te redden valt:
[Embed]
Het blijven wel politici
[ Voor 14% gewijzigd door YakuzA op 07-10-2022 15:30 ]
PSN
Je reactie was helemaal ondergesneeuwd. Ik ben benieuwd of dit was om te laten zien dat ze het kunnen, of omdat "ze" wisten dat er dat er iets aan zat te komen.NiGeLaToR schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:07:
[...]
Dat was het punt: dat deed Biden toevallig net vannacht toen iedereen dacht dat de nucleaire discussie is weer even gesust.
Maargoed, betrouwbare bronnen met vage verhalen - het blijft pruttelen.
RvW doet er trouwens ook nog steeds een schepje bovenop mbt nucleaire dreiging.
[Embed]
Probleem is al opgelost
Misschien reageer ik enigszins vanuit een angstreactie. Je hoort vrijwel alle experts (zelfbenoemd of niet) zeggen dat zolang Putin tegenslagen blijft houden, hij steeds meer geneigd zou zijn om naar de kernbom-knop te bewegen. Indirect zorgt de VN daar dus voor momenteel. Het is een beetje hetzelfde als je vinger steeds dichter bij naar een zaag toe bewegen. Op een gegeven moment is er een stukje af.
Stel, Putin voert die nucleaire test uit en wij (het Westen) blijven doorgaan met wat we nu doen, dan zal Putin het waarschijnlijk niet bij een test laten. Of komt er een situatie waarbij het Westen opeens gaat zeggen. "Ok, Ukraine, nu is het genoeg. We stoppen met wapenleveringen. We kunnen de wereld niet verder op het spel zetten. Pak-hem-weg 20% landverlies is nog altijd beter dan 100% of een compleet vernietigde Aarde."
Stel, Putin voert die nucleaire test uit en wij (het Westen) blijven doorgaan met wat we nu doen, dan zal Putin het waarschijnlijk niet bij een test laten. Of komt er een situatie waarbij het Westen opeens gaat zeggen. "Ok, Ukraine, nu is het genoeg. We stoppen met wapenleveringen. We kunnen de wereld niet verder op het spel zetten. Pak-hem-weg 20% landverlies is nog altijd beter dan 100% of een compleet vernietigde Aarde."
We see things as we are, not as they are
ditFuujii schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:18:
[...]
Ik volg Isa al een tijd. Tot nu toe heeft hij vaak gelijk gehad. Absoluut niet iemand die snel roept 'nuclear'.
Enge tijden, man.
In de 46 jaar dat ik rond de zon zo mijn rondjes volbreng is het nooit zo dichtbij geweest, alles, dit is de eerste oorlog die ik persoonlijk voel, al is het nog steeds minimaal. Alles hiervoor was, ja erg, maar ja... daar.
Absoluut egocentrisch, maar ja dat is nu eenmaal mijn beperkte perceptie
Stel dat gebeurt, dan ontstaat er een extreem enge tendens: met kernwapens kan je probleemloos gebieden annexeren.TutanRamon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:32:
Misschien reageer ik enigszins vanuit een angstreactie. Je hoort vrijwel alle experts (zelfbenoemd of niet) zeggen dat zolang Putin tegenslagen blijft houden, hij steeds meer geneigd zou zijn om naar de kernbom-knop te bewegen. Indirect zorgt de VN daar dus voor momenteel. Het is een beetje hetzelfde als je vinger steeds dichter bij naar een zaag toe bewegen. Op een gegeven moment is er een stukje af.
Ik blijf erbij dat Oekraïne gesteund moet blijven.
100% correct. Dat is inderdaad exact wat er gezegd werdYakuzA schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:29:
[...]
Iran zal wel de word-game spelen dat ze ze aan RF hebben verkocht, maar dat ze beloofd hadden ze niet in UA te gebruiken. In principe klopt het dan wat ze van Iran kant claimen enzo.
Het blijven wel politici
Link (even Ctrl+F ' drone')
In a separate context, Amir-Abdollahian strongly denied Iran's sale of drones and weapons to Russia for use in the war in Ukraine, stressing that the Islamic Republic of Iran "supports the political solution to the crisis in Ukraine."
[ Voor 5% gewijzigd door Nat-Water op 07-10-2022 15:38 . Reden: Verkeerde bron. ]
Balls have got to be one of the oldest toys. They've been round for a long time.
Hebben ze in ieder geval één ding gemeen met Rusland.
Er is tot nu toe ook geen enkel bericht dat een beetje rustgevend is.
Zo werkt het niet eh. Als je dit toelaat, dan kan iedere idioot met een arsenaal met nukes elk land bedreigen en grond pikken.TutanRamon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:32:
Zo van, pas op ik gooi met nukes en de mensheid vergaat als ik geen 20-30-40% van jouw land krijg.
Daar hebben we het al tot uitentreuren over gehad. Biden is daar heel, heel duidelijk in geweest: Zet een kernwapen in en we gaan met conventionele wapens je van een reactie voorzien. Een voorbeeld daarvan zou kunnen zijn dat de VS de complete Zwarte Zee-vloot tot zinken brengt. Of een raket op Putin himself.TutanRamon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:32:
Behoorlijk rustgevend:Agent47 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:35:
Er is tot nu toe ook geen enkel bericht dat een beetje rustgevend is.
New favorite gif 😊 pic.twitter.com/HFq1UMr0v4
— NOELREPORTS 🇪🇺 🇺🇦 (@NOELreports) 7 oktober 2022
PSN
voel me stukken beter nu.
Helemaal niks opgeven, NATO moet zijn ballen tonen en tot de grens opstomen en zeggen nu is het klaar.TutanRamon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:32:
Lekker op de vastgestelde grenzen blijven cyka
Het blijft toch bizar dat één man de macht heeft om de complete wereld onleefbaar te maken in het meest extreme scenario.
Het was "respond in kind", wat dat ook mag betekenen. Ze hebben heel nadrukkelijk in alle communicatie heel bewust alle opties open gelaten. Meest aannemelijke is dat ze inderdaad alles slopen met conventionele wapens, waarvan ze een behoorlijk arsenaal erg destructieve opties hebben, maar ze sluiten zelf niets uit._Eend_ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:36:
[...]
Daar hebben we het al tot uitentreuren over gehad. Biden is daar heel, heel duidelijk in geweest: Zet een kernwapen in en we gaan met conventionele wapens je van een reactie voorzien. [...]
Handed over the BMP-2 and themselves captured.
— Slava 🇺🇦 (@Heroiam_Slava) 7 oktober 2022
They received $30,000 (added $5,000 for the satisfactory condition of the equipment), their faces and voices have been changed, because their relatives are still in the territory not controlled by Ukraine. pic.twitter.com/MGmCPGvhSZ
Je kunt je altijd nog aanmelden als tankbestuurder voor Rusland, je tank verkopen aan Ukraine en daarna lang op verzorgde vakantie.
Ik las er al over, maar dit zijn feitelijk Ukrainse mannen die door Rusland zijn gedwongen voor Rusland te vechten.
Ik acht de kans dat Harambe terug uit de dood opstaat dan de apocalyps moet ik je eerlijk zegenFuujii schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:39:
Het blijft toch bizar dat één man de macht heeft om de complete wereld onleefbaar te maken in het meest extreme scenario.
Ik voel de oorlog ook persoonlijk, in mijn portemonnee ja. Gasprijzen, electra prijzen, voedsel prijzen en noem maar op.DeDooieVent schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:34:
[...]
dit![]()
In de 46 jaar dat ik rond de zon zo mijn rondjes volbreng is het nooit zo dichtbij geweest, alles, dit is de eerste oorlog die ik persoonlijk voel, al is het nog steeds minimaal. Alles hiervoor was, ja erg, maar ja... daar.
Allemaal door 1 idioot is de wereld op z'n kop. Dood die idioot en krijg je een ander ergere idioot die nog krankzinniger is als Putin zelf.
*knip* Liever geen op bekende personen gerichte opmerkingen (waarbij ik even doel op onze minister-President)
Ik zou me niet zo druk maken. UA krijgt de wapens wat het nodig heeft om de Russen van hun land te verdrijven en mocht Putin toch zo gek in zijn koppie zijn om een werkende Nuke ergens achter in de stalling weten te bemachtigen en lanceert, dan zal dat ook de enige zijn in zijn Arsenaal.
Al 61 jaar ligt het weg te rotten en aangezien de corruptie tot aan den top in het Russisch leger, zal het me niks verbazen dat ze in de jaren 80 misschien wel de Nuke koppen verpatst hebben op de zwarte markt door de Generaals, net als de 1,5 miljoen militaire winteroutfits.
[ Voor 13% gewijzigd door teacup op 07-10-2022 22:43 ]
Als dit je angst is dan is dat écht nergens voor nodig. Zoals met veel angsten: het helpt om het onderwerp van je fobie te leren kennen. Kijk eens hoeveel geld Rusland stopt in haar krijgsmacht, realiseer je dat het minder is dan wat de VS in alleen haar kernwapens investeert. Lees eens in hoe snel kernkoppen eigenlijk verlopen, hoeveel het kost om die 'vers' te houden - en misschien wel belangrijker dan dat - hoeveel er goed moet gaan voor een succesvolle explosie. En dan ben ik nog niet eens begonnen over de wijze van transport en hoe weinig onderhoud er is gegaan in de silo's en de inhoud daarvan. Kijk eens naar de hoeveelheid doelen die Rusland heeft te bedekken en zet dat naast de hoeveelheid wapens die ze claimen te hebben.TutanRamon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:32:
Pak-hem-weg 20% landverlies is nog altijd beter dan 100% of een compleet vernietigde Aarde."
En als laatste, zelfs als Rusland niet liegt over haar arsenaal: zelfs als alle kernwapens tegelijkertijd afgaan, dan nog is de aarde in prima orde. Natuurlijk wel wat mensen minder, maar onderaan de streep overkomt de mensheid dit absurd onwaarschijnlijke scenario.
Dit denk en vrees ik ook, als hij inderdaad zo ver gaat is er nog maar 1 conventionele optie. En dan moeten we bidden dat het daarbij blijft, maar god ik ben een doomer... ellendige mindset de afgelopen 3 jaar, alsof al mijn vrezen bewaarheid worden...Jelmer93 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:38:
[...]
Helemaal niks opgeven, NATO moet zijn ballen tonen en tot de grens opstomen en zeggen nu is het klaar.
Lekker op de vastgestelde grenzen blijven cyka
Het verbaast me dat veel mensen oprecht denken dat dit zo werkt. Poetin zal dit zien als enorm teken van zwakte en zal de resterende 80% op dezelfde manier opeisen. Want waarom zou hij stoppen en met 20% genoegen nemen?TutanRamon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:32:
Of komt er een situatie waarbij het Westen opeens gaat zeggen. "Ok, Ukraine, nu is het genoeg. We stoppen met wapenleveringen. We kunnen de wereld niet verder op het spel zetten. Pak-hem-weg 20% landverlies is nog altijd beter dan 100% of een compleet vernietigde Aarde."
Experts als Kasparov zijn hier heel duidelijk in: Poetin escaleert bij zwakte.
Het is voor mij gevoel een beetje EN/ EN.
Ik wil niet dood, heb een heel leven nog voor me, vind de oorlog verschrikkelijk MAAR het onderwerp is wel interessant. Toch merk ik dat het dreigen met kernwapens me wel angstiger maakt. Vooral omdat die Putin zo onbetrouwbaar is.
Ik vraag me dan ook af hoe het kan dat Rusland zoveel kernwapens heeft, waarom is dat vroeger niet verboden gemaakt? Waarom is hij nog niet doodgeschoten door iemand intern? Voor mij makkelijke vragen, maar waarschijnlijk moeilijk antwoord op te geven.
Ik wil niet dood, heb een heel leven nog voor me, vind de oorlog verschrikkelijk MAAR het onderwerp is wel interessant. Toch merk ik dat het dreigen met kernwapens me wel angstiger maakt. Vooral omdat die Putin zo onbetrouwbaar is.
Ik vraag me dan ook af hoe het kan dat Rusland zoveel kernwapens heeft, waarom is dat vroeger niet verboden gemaakt? Waarom is hij nog niet doodgeschoten door iemand intern? Voor mij makkelijke vragen, maar waarschijnlijk moeilijk antwoord op te geven.
Misschien is het dan beter voor jezelf om gewoon even achter je pc vandaan te kruipen en een stukje te gaan wandelen. Het is mooi weer. Doet je goed, en geeft je hoofd hopelijk wat rust. Lopen piekeren heeft geen zin en is ook gewoon niet goed voor je.DeDooieVent schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:44:
[...]
Dit denk en vrees ik ook, als hij inderdaad zo ver gaat is er nog maar 1 conventionele optie. En dan moeten we bidden dat het daarbij blijft, maar god ik ben een doomer... ellendige mindset de afgelopen 3 jaar, alsof al mijn vrezen bewaarheid worden...
Het lijkt allemaal heel dichtbij omdat het er hier in dit topic er heel specifiek over gaat. Maar dit topic is ook een aardige bubbel.
[ Voor 3% gewijzigd door Nat-Water op 07-10-2022 15:48 ]
complete wereld ?Fuujii schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:39:
Er word wel behoorlijk overdreven hoe kapot de aarde zou gaan door een paar atoombommen.
Ja leuk is anders...
https://nuclearsecrecy.com/nukemap/
De grootste atoombom ooit bedacht merken wij niet eens. (aldus die kaart)
En onthoud dat ze die zware dingen nog hierheen moeten vliegen in bommenwerpers ook.
[ Voor 8% gewijzigd door rejer op 07-10-2022 15:49 ]
Wat zou het realistische nut zijn van de zwarte zee vloot vernietigen? Tis vast belangrijk, maar zonder die vloot kan Putin toch ook wel kernwapens lanceren en/of Ukraine blijven aanvallen?_Eend_ schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:36:
[...]
Daar hebben we het al tot uitentreuren over gehad. Biden is daar heel, heel duidelijk in geweest: Zet een kernwapen in en we gaan met conventionele wapens je van een reactie voorzien. Een voorbeeld daarvan zou kunnen zijn dat de VS de complete Zwarte Zee-vloot tot zinken brengt. Of een raket op Putin himself.
Dit is precies de bedoeling. Lekker dreigen, angst aanjagen, in de hoop dat ''wij'' inbinden.Agent47 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:46:
Toch merk ik dat het dreigen met kernwapens me wel angstiger maakt. Vooral omdat die Putin zo onbetrouwbaar is.
Je moet echt nooit toegeven aan zo'n bully, dan is het einde zoek.
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
Wil niet veel zeggen maar de maak van Nuclaire wapens begon al ver voordat Putin aan de macht kwam. Het was pas in de koude oorlog dat de maak van deze MVW in super hoog tempo gemaakt werden, waarbij in 1961 de Russen niet beschikten over precisie (eigenlijk net een vrouw die geen richtingsgevoel heeft tijdens het rijden) maakten ze de zwaarste die ze konden, want ja niet gericht moet maar alles met de grond gelijk gemaakt worden.Agent47 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:46:
Het is voor mij gevoel een beetje EN/ EN.
We zitten 50KM naast onze doel, ach gooi de zwaarste er tegen en het valt wel om. Dat soort idee.
Het gaat niet om de uitwerking van 1 of enkele bommen. Het gaat om de kettingreactie die het teweeg brengt.rejer schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:47:
[...]
complete wereld ?
Er word wel behoorlijk overdreven hoe kapot de aarde zou gaan door een paar atoombommen.
Ja leuk is anders...
En onthoud dat ze die zware dingen nog hierheen moeten vliegen in bommenwerpers ook.
Daily driver | Ford Fanta ST | 280pk 420Nm | Orange Fury | Performance Pack
Als Rusland een Tsar bom, 100 MT, gooit op Kiev hebben ze er zelf ook last van met de huidige wind.rejer schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:47:
[...]
complete wereld ?
Ja leuk is anders...
Weet je nog toen ie nog dacht dat je ging winnen en ook Polen en Finland bedreigde?user109731 schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:45:
[...]
Het verbaast me dat veel mensen oprecht denken dat dit zo werkt. Poetin zal dit zien als enorm teken van zwakte en zal de resterende 80% op dezelfde manier opeisen. Want waarom zou hij stoppen en met 20% genoegen nemen?
Experts als Kasparov zijn hier heel duidelijk in: Poetin escaleert bij zwakte.
Zodra het kan, gaat hij door. En naar verwachting zijn opvolger ook, gezien de Russische houding.
Dus eens; ik zie geen enkel teken dat het ‘genoeg’ is.
Volgens mij gaat het niet zo zeer om de explosie, maar meer het tendens dat het schept: atoomwapens worden waarschijnlijk bestreden met atoomwapens. Het is vooral de fallout die het leven compleet kan ontwrichten. Correct me if I'm wrong.rejer schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:47:
[...]
complete wereld ?
Ja leuk is anders...
Het is natuurlijk niet dat één nucleaire explosie het einde van de wereld is, maar het is wel een doodenge escalatie. Een pad dat we collectief niet willen bewandelen.
Tsar Bomba was 50Mt niet 100. 100Mt bleek veelte zwaar te zijn om toen met het vliegtuig op de minimale hoogte die nodig was te vliegen.Simbob schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:50:
[...]
Als Rusland een Tsar bom, 100 MT, gooit op Kiev hebben ze er zelf ook last van met de huidige wind.
Aan nucleaire chantage is niet toe te geven. Het blijft bij Rusland niet bij 20% van Oekraïne of alleen Oekraïne. Het maakt niet uit wat de Russen doen nu, het is gewoon volle kracht koers houden.TutanRamon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:32:
Mijn iets minder aantal rondjes, het is al veel en veel dichterbij geweest. Ik schat de kans absoluut net zo laag in als zeg halverwege jaren 90.DeDooieVent schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:34:
[...]
dit![]()
een treffende spreuk
Het probleem is niet alleen de fallout. Het probleem is dat een Nuclaire Bomb de grond omhoog duwt tijdens detonatie. En deze grond gaat zo hoog als de stratosfeer, daar waar geen wind is en alles blijft hangen.Fuujii schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:51:
[...]
Volgens mij gaat het niet zo zeer om de explosie, maar meer het tendens dat het schept: atoomwapens worden waarschijnlijk bestreden met atoomwapens. Het is vooral de fallout die het leven compleet kan ontwrichten. Correct me if I'm wrong.
Het is natuurlijk niet dat één nucleaire explosie het einde van de wereld is, maar het is wel een doodenge escalatie. Een pad dat we collectief niet willen bewandelen.
Gooi een stuk of 2000 bommen heen en weer en je blokkeert zonlicht, waardoor dit de temperatuur doet zakken en fotosynthese doet stoppen en dan de kettingreactie die daarop volgt.
Plant leven gaat dood, dieren gaan dood, voedsel word schaars en mensen worden erg leip als ze honger krijgen.
Dus ja...tel uit je winst ermee.
[ Voor 7% gewijzigd door Xtr3me4me op 07-10-2022 15:57 ]
Ik denk dat de Amerikanen bij een nucleaire *aanval* (wat ze bij een "test" doen weet ik dus niet) direct, middels conventionele overmacht, alle militaire en politieke centra in Rusland vernietigen. Het heeft geen zin om een speldenprikje terug te geven, en je hebt niet perse nucleaire wapens nodig om een gigantische hoeveelheid explosieve en gerichte "energie" te creeren.Fuujii schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:51:
[...]
Volgens mij gaat het niet zo zeer om de explosie, maar meer het tendens dat het schept: atoomwapens worden waarschijnlijk bestreden met atoomwapens. Het is vooral de fallout die het leven compleet kan ontwrichten. Correct me if I'm wrong.
Je doet nu precies waar putin op hoopt: bang zijnTutanRamon schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:32:
Die russen dreigen de hele tijd en ze proberen daarmee verdeeldheid te veroorzaken.
Dit is de zwaarste optie die je kan kiezen op die website vandaarXtr3me4me schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:52:
[...]
Tsar Bomba was 50Mt niet 100. 100Mt bleek veelte zwaar te zijn om toen met het vliegtuig op de minimale hoogte die nodig was te vliegen.
ja alleen geen enkel land heeft 100Mt. Zelfs vandaag de dag is zo'n bom te zwaar om in de lucht te krijgen. Het is gewoon te groot ook.Simbob schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:56:
[...]
Dit is de zwaarste optie die je kan kiezen op die website vandaar
De 50Mt was al een enorme joekel, laat staan 2 x zo groot.
Van 1 kernbom naar 2000 is een grote stap.Xtr3me4me schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:55:
[...]
Het probleem is niet alleen de fallout. Het probleem is dat een Nuclaire Bomb de grond omhoog duwt tijdens detonatie. En deze grond gaat zo hoog als de stratosfeer, daar waar geen wind is en alles blijft hangen.
Gooi een stuk of 2000 bommen heen en weer en je blokkeert zonlicht, waardoor dit de temperatuur doet zakken en fotosynthese doet stoppen en dan de kettingreactie die daarop volgt.
Plant leven gaat dood, dieren gaan dood, voedsel word schaars en mensen worden erg leip als ze honger krijgen.
Pfff.... die Isa is wel af...
Weer het hele topic plat genuked met kernbomgeleuter.
Weer het hele topic plat genuked met kernbomgeleuter.
Wire telegraph is a kind of a very, very long cat. You pull his tail in NYC and his head is meowing in LA. Do you understand this? And radio operates the same way: you send signals here, they receive them there. The only difference is there's no cat
1 kernbom doet niks, na ja doet niks. Ligt eraan waar die valt. Maar de tegen reactie van het gebruik van een kernbom is het gevolg van next level escalatie, waardoor men geneigd is om ook met die dingen te gooien naar de eerste aggressor.
Das vast een hele speciale nuke dan?Xtr3me4me schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 15:55:
[...]
Het probleem is niet alleen de fallout. Het probleem is dat een Nuclaire Bomb de grond omhoog duwt tijdens detonatie. En deze grond gaat zo hoog als de stratosfeer, daar waar geen wind is en alles blijft hangen.
Normaal detoneren ze een heel stuk boven de grond zodat ze een grotere AoE hebben en gaat er 0 grond de lucht in.
PSN
Dit topic is gesloten.
Let op:
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid
Voor inhoudelijke discussies en achtergronden zie:
UKR: Topic wegwijzer
Specifieke topic regels
• Geen ongefundeerde speculaties over WW3
• Geen gelukszoekers vs. vluchtelingen of vluchtelingen vs. huisvesting
• Gebruik embed [embed] link [/] tags voor tweets
• Deel aub geen schokkende beelden. Bedenk daarbij goed of een twitter bericht wat toevoegt aan de discussie.
• Geen propaganda talking points of desinformatie, check je bronnen.
• Hieronder vallen ook bijvoorbeeld de "afspraak" over NAVO lidmaatschap van Oost-Europese landen.
• Russische "media" zoals Russia Today (RT) is geen bron en is hier niet meer welkom.
• Geen drogredenen of onlogische en/of onnavolgbare gevolgtrekkingen.
• Extraordinary claims require extraordinary evidence.
• Geen omgekeerde bewijslast, wie beweert moet bewijzen.
• De volgende drogreden is expliciet niet toegestaan: neutraliteit claimen om vervolgens een waardeoordeel te geven over het conflict. Zie ook Wikipedia: Argument to moderation en Wikipedia: False balance
• Post s.v.p. vliegbewegingen in dit topic, het voegt weinig toe aan dit topic en is vaak alleen speculatief. Alleen als het echt relevant is, dan zien we graag een motivatie.
AWM / themaforum beleidstopic:
Themaforum: Oorlog in Oekraïne - Beleid
Actualiteit, Wetenschap & Maatschappij Beleid