Goeie pit Lec 2.2
En Ferrari haalt nauwelijks voordeel uit die VSC.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Lekker driftend de bocht door voor leclerc
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Plan Y! Plan Y!APClll schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:20:
VSC, laat de FER-paniek beginnen
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Dat was erg close. Als ze een halve seconde langzamer waren was ie de sjaak.Robkazoe schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:22:
Gaat ie achter de DRS train komen?
Zelfde gevoel weer.
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
LEC dus net voor het treintje.
"When you grow up your heart dies"
De VSC was al ending toen Leclerc nog naar buiten moest, voor Verstappen zou dat nog meer tijd schelen.SinergyX schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:21:
Hmm geen idee of dat een goeie keuze was voor RBR.
Dit lijkt mij geen goede strategie voor Lec
FIA STEWARDS: LAP 1 TURN 1 INCIDENT INVOLVING CAR 20 (MAG) UNDER INVESTIGATION - LEAVING THE TRACK AND GAINING AN ADVANTAGE
11 Sept 2022, 15:21:58, Lap 13
11 Sept 2022, 15:21:58, Lap 13
40 rondjes op medium. Succes ermee
PSN: xMaurice93
Haha Ferrari, nu zitten ze vast op een 2 stopper en Verstappen kan gewoon zijn 1 stopper doen.
erutangiS
Goede call van Ferrari lijkt me.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Ze zeggen tegen Max al dat het een lange 40 ronden op de medium gaat worden voor Leclerc...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ze gaan nu toch MAG onderzoeken. Terecht want hij pakte echt een paar auto lengtes.
Is een 2 stopper nog reëel?DaniëlWW2 schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:23:
Ze zeggen tegen Max al dat het een lange 40 ronden op de medium gaat worden voor Leclerc...
Lange stint voor die mediums...
Wel lekker voor de Italiaanse fans om SAI zo naar voren te zien komen.
Ferrari en een goede strategie? Onmogelijk.pietr schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:23:
Denk dat Fer deze keer een goede keus heeft gemaakt door Lec naar binnen te halen onder VSC.
Perez kan ook nog uitvallen voor een VSC...
Deze lijkt te vroeg om uit te rijden op de mediums.
Ja dat kan gebeuren omdat Leclerc ook nog eens zijn banden minder kan sparen dan Verstappen vanwege de neerwaartse druk verschillen.
Als dat kan, dan kunnen de mediumstarters ook naar soft proberen, we gaan zien of iemand dat probeert.DaniëlWW2 schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:23:
erutangiS
race is een 1 stopper he dus ik denk te snelQuad schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:22:
Goede call van Ferrari lijkt me.
Ja. Lijkt op een hele grote onnodige gok van Ferrari. Zoiets van 'we kunnen een hele goedkope pitstop krijgen'. En dat is dan de enige gedachte lijkt het.dutchgio schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:24:
Perez kan ook nog uitvallen voor een VSC...
"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
VER 1.25.6 softs 14
RUS 1.26.3 softs 14
LEC 1.25.2 medium 2
PER 1.26.1 hards 7
RUS 1.26.3 softs 14
LEC 1.25.2 medium 2
PER 1.26.1 hards 7
[ Voor 15% gewijzigd door StefanVerkerk op 11-09-2022 15:25 ]
Het verwachtte opvreten van de banden door de low-downforce setting van Ferrari lijkt toch enorm mee te vallen
Flickr PSN ID= cheironnl
Op die mediums gaat LEC alsnog wel snel. Die gaat voor een twee stopper, maar heeft dan op het eind nog een rode band...
Waar baseer je dat op?cheiron schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:25:
Het verwachtte opvreten van de banden door de low-downforce setting van Ferrari lijkt toch enorm mee te vallen
Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20
CAR 1 (VER) TIME 1:25.794 DELETED - TRACK LIMITS AT TURN 7 LAP 15 15:24:46
11 Sept 2022, 15:25:29, Lap 16
11 Sept 2022, 15:25:29, Lap 16
Heeft hij nog nieuwe? Rode..Playa del C. schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:26:
Op die mediums gaat LEC alsnog wel snel. Die gaat voor een twee stopper, maar heeft dan op het eind nog een rode band...
Na de race opweg naar het toilet misschien.Silent Thunder schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:25:
SAI gaat zo nog LEC inhalen?
Max 1ste warning voor track limits turn 7
Toch, ze moeten er nu wel 6 rondjes extra uitpersen. Dus of minder agressief rijden, of hopen op minder slijtage of nog een stop met softs aan het einde.cheiron schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:25:
Dit is wat Pirelli zei over hun banden...

Ik zie 40 ronden gewoon niet gebeuren.

Geen nieuwe denk ik, maar wel een gebruikte.
Och gut, Ferrari blijft Ferrari
Ferrari chaos incoming…
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Niet mogen short shiften is wel heel raar.....
Ok, Charles engine gaat boem doen... Soon(tm)
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Motorproblemen bij Ferrari?
<mild shock.jpg>
<mild shock.jpg>
Volgens de AWS voorspellingenWognummer schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:24:
[...]
race is een 1 stopper he dus ik denk te snel
Gisteren zei volgens mij Perez ook al dat degradatie hoger was dan verwacht. Ik wil ze toch een kans geven
MAG 5 seconden gekregen voor leave track and gaining.
Jup, dankjePeacekeeperNL schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:04:
[...]
Gefeliciteerd met je (gokje, 40e?) verjaardag!
FIA STEWARDS: 5 SECOND TIME PENALTY FOR CAR 20 (MAG) - LEAVING THE TRACK AND GAINING AN ADVANTAGE
11 Sept 2022, 15:27:19, Lap 17
11 Sept 2022, 15:27:19, Lap 17
Volgens ViaPlay betekend dat dat hij niet in z'n optimale toeren mag rijdensiggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:27:
Niet mogen short shiften is wel heel raar.....
Onderin de toeren verg je meer van je motor, hun zullen wel een indicatie hebben dat als je vol vermogen vraagt onderin de toeren dat je de motor te veel belast.
Als 40 kan, kan hij nu niet pushen en straks niet pushen, terwijl Verstappen dat wel kan als hij rondje ± 25-30 binnenkomt, dan zit Verstappen er snel weer voor.DaniëlWW2 schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:27:
Dit is wat Pirelli zei over hun banden...
[Afbeelding]
Ik denk dat ze beter kunnen pushen, gat verkleinen en hopen op een gunstige omstandigheid voor een 2e stop.
erutangiS
Dat Sainz nog normale tijden neerzet en Leclerc nog niet naar binnen hoefde?
Flickr PSN ID= cheironnl
Heh? Het spaard toch juist de motor in de hoge toeren? Of is iets dit turbo-specifieks?RedHat schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:28:
[...]
Volgens ViaPlay betekend dat dat hij niet in z'n optimale toeren mag rijden
Onderin de toeren verg je meer van je motor, hun zullen wel een indicatie hebben dat als je vol vermogen vraagt onderin de toeren dat je de motor te veel belast.
Jokers daarRedHat schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:28:
[...]
Volgens ViaPlay betekend dat dat hij niet in z'n optimale toeren mag rijden
VER 1.25.9
RUS 1.26.2
LEC 1.25.1
RUS 1.26.2
LEC 1.25.1
Sai verliest nu veel op Lec, na 17 rondes medium.
Max wil twee clicks minder voorvleugel. Die komt zo.
Max wordt gevraagd om een frontwing update voor de volgende stint. Pitstop incoming dus.
Verstappen begint nu ook rap tijd te verliezen. Nog 1 of 2 laps dan.
Ze lopen bij het Engels commentaar De Vries een pluim in zijn reedt te steken. De Vries kan de DRS train volgen. Ja, met een compound zachter. Hij moet als eerste stoppen dus dan valt ie ook helemaal naar beneden toe.
Nee, daarom gebeurd het nog wel eens dat mensen met een caravan en niet terugschakelen hun drijfstangen krom trekken omdat de motor te zwaar belast wordt. De motor moet in lage toeren veel harder werken als in optimale toeren.siggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:29:
[...]
Heh? Het spaard toch juist de motor in de hoge toeren? Of is iets dit turbo-specifieks?
Zet je fiets maar op de zwaarste versnelling en kijk hoe hard je dan moet werken tov een wat lichtere versnelling. Zelfde idee.
Max gaat zo naar hards gok ik. Perez rijdt 1.25.9 op hards, Verstappen 1.25.9 eveneens op softs.
Dit wordt dus een 2-stopper. Tot zover de voorspelling van Pirelli.
GAS gaat naar binnen toe (vindt DRS train waarschijnlijk te rot).
BLACK AND WHITE FLAG FOR CAR 45 (DEV) - TRACK LIMITS
11 Sept 2022, 15:30:39, Lap 19
11 Sept 2022, 15:30:39, Lap 19
Ja, ik volg de redenering, maar een F1 motor in hoge toeren slijt toch meer dan in lage toeren?RedHat schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:30:
[...]
Nee, daarom gebeurd het nog wel eens dat mensen met een caravan en niet terugschakelen hun drijfstangen krom trekken omdat de motor te zwaar belast wordt. De motor moet in lage toeren veel harder werken als in optimale toeren.
Zet je fiets maar op de zwaarste versnelling en kijk hoe hard je dan moet werken tov een wat lichtere versnelling. Zelfde idee.
Klopt wat je zegt, maar die arme Nick rijdt wel in een Williams en z'n teammate staat nu laatsteRobkazoe schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:30:
Ze lopen bij het Engels commentaar De Vries een pluim in zijn reedt te steken. De Vries kan de DRS train volgen. Ja, met een compound zachter. Hij moet als eerste stoppen dus dan valt ie ook helemaal naar beneden toe.
DEV volgt wel even een masterclass racen door ALO.
Slijtage en ballast zijn 2 compleet verschillende zaken.siggy schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:31:
[...]
Ja, ik volg de redenering, maar een F1 motor in hoge toeren slijt toch meer dan in lage toeren?
Maar dan wordt het wat technisch allemaal.
[ Voor 7% gewijzigd door RedHat op 11-09-2022 15:33 ]
Why mensen op soft hebben al 20 rondjes erop zitten nog 35 te gaan. Misschien is rood ≥ wit/geel gewoon mogelijk.sjaool schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:31:
Dit wordt dus een 2-stopper. Tot zover de voorspelling van Pirelli.
Hugh Grant heeft ook een oude kop gekregen
Los van de zwart-witte vlag doet Nyck lekker mee. Degelijke race.
Het zou kunnen. Ik zit nog met de 70 ronden van Zandvoort in mijn hoofd.computerjunky schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:32:
[...]
Why mensen op soft hebben al 20 rondjes erop zitten nog 35 te gaan. Misschien is rood ≥ wit gewoon mogelijk.
Goede stop van de Vries. Fijn dat daar geen fu worden gemaakt.
Alles went behalve een Twent.
⏩ PVOutput☀️
Maar blijft nog steeds een knappe ventSilent Thunder schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:32:
DUGG
Zo'n goede pitstip is 3.1 toch ook weer niet?
Je kunt ook alles de hemel in prijzen.
Je kunt ook alles de hemel in prijzen.
Die is al het hele seizoen Ferrari fanSilent Thunder schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:32:
Ik denk dat ze VER nog net voor SAI proberen te krijgen
PSN: xMaurice93
VER 1.25.7 soft
RUS 1.26.5 soft
LEC 1.25.5 medium
RUS 1.26.5 soft
LEC 1.25.5 medium
[ Voor 20% gewijzigd door StefanVerkerk op 11-09-2022 15:34 ]
Ligt het aan mij of is LEC tijd kwijt aan het raken? Max had 10 seconden voorsprong, nu is het 14,5.
Perez ondertussen 10e met zijn fikkende rem.

erutangiS
Max is misschien 0,2s per ronde langzamer...
Sai moet ook nog pitten, dus zal minimale blok worden, if anyMaurice079 schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:33:
Ik denk dat ze VER nog net voor SAI proberen te krijgen
Nee, Leclerc had 19 seconde achterstand op Verstappen. Nu 14.Robkazoe schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:34:
Ligt het aan mij of is LEC tijd kwijt aan het raken? Max had 10 seconden voorsprong, nu is het 14,5.
Die had toch motor issuesRobkazoe schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:34:
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Plan C. Daar gaan we straks weer...
Ik zie ze gewoon echt niet 40 ronden volmaken met dit tempo.
Ik zie ze gewoon echt niet 40 ronden volmaken met dit tempo.
[ Voor 83% gewijzigd door DaniëlWW2 op 11-09-2022 15:36 ]
We are thinking.... we are thinking.....
What are you thinking about.....?
What are you thinking about.....?
Dan stond het net op interval vs totale achterstand van #1.StefanVerkerk schreef op zondag 11 september 2022 @ 15:34:
[...]
Nee, Leclerc had 19 seconde achterstand op Verstappen. Nu 14.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |