Ah, thnx, ik zocht al op "de Vries" en "rembalans".alesandro_46 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:37:
[...]
Is inderdaad voorbij gekomen
TheBrut3 in "[F1 2022] Race 16 GP van Italië"
1. Uitslag is al definitiefsNielz123 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:37:
[Afbeelding]
Ik wil verder geen slapende honden wakker maken maar ik zie ook dit voorbij komen over Q1 als reactie op de foto van Lec hierboven.
2. Max had 2 runs, dus maakt niet uit. Leclerc had maar 1 run.
Was dat ook in Q1? of in Q2 of Q3?sNielz123 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:37:
[Afbeelding]
Ik wil verder geen slapende honden wakker maken maar ik zie ook dit voorbij komen over Q1 als reactie op de foto van Lec hierboven.
Als in Q1: Waar Leclerc 1 ronde heeft gedaan in Q1, heeft Verstappen er 2 gedaan, laat ze dan maar beide straffen.
erutangiS
Maar wanneer kunnen ze er dan nog wel op terug komen? Want bv Oostenrijk 2020 heeft Hamilton nog een straf gekregen voor negeren gele vlaggen.TheBrut3 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:39:
[...]
1. Uitslag is al definitief
2. Max had 2 runs, dus maakt niet uit. Leclerc had maar 1 run.
Alhoewel dat natuurlijk een straf achteraf was en niet het schrappen van een Q tijd.
Ow? https://www.autosport.com...l-appeal-4981428/4981428/Extigo schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:36:
Nee. De FIA heeft de kwalificatie uitslag als definitief gemaakt en Leclerc staat daar op 1.
Edit: @RobertMe had hetzelfde in gedachten
[ Voor 6% gewijzigd door hardware-lover op 10-09-2022 20:44 ]
Testing, one, two ...
Zijn de bandjes hier ook over de witte lijn? Of erop?sNielz123 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:37:
[Afbeelding]
Maar dan moet een team daadwerkelijk aan appeal maken. Tot die tijd blijft de FIA bij de huidige uitslag.hardware-lover schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:43:
[...]
Ow? https://www.autosport.com...l-appeal-4981428/4981428/
Edit: @RobertMe had hetzelfde in gedachten
Hoeveel pixels heeft jouw scherm?MikeyMan schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:44:
[...]
Zijn de bandjes hier ook over de witte lijn? Of erop?
Ik meen donkergrijze pixels te zien tussen de witte lijn en de zwarte banden, dus buiten de lijn.
[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 10-09-2022 20:46 ]
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
Can someone tell me in which position I will start tomorrow’s race?
— PIERRE GASLY 🇫🇷 (@PierreGASLY) 10 september 2022
Twee keer de helft. En de jouwe?
Jij schrijft dat de Q uitslag definitief is? Definitief onder voorbehoud dan?Extigo schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:45:
Maar dan moet een team daadwerkelijk aan appeal maken. Tot die tijd blijft de FIA bij de huidige uitslag.
Testing, one, two ...
Dat is minder dan 1, toch?
Het wordt gezegd dat dit van Q1 is, maar zoals gezegd zijn het twitter reacties dus je mag er van vinden wat je wilt.MrOleo schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:41:
[...]
Was dat ook in Q1? of in Q2 of Q3?
Als in Q1: Waar Leclerc 1 ronde heeft gedaan in Q1, heeft Verstappen er 2 gedaan, laat ze dan maar beide straffen.
Ik snap wel dat de FIA niet komt met iets definitiefs. Ten eerste is het lastig om hun eigen regels te interpreteren. En ten tweede wordt er nu zoveel getweet en gespeculeerd dat de exposure ook wel lekker is.
Morgen bij de formation lap zullen we het wel weten, maar een paar minuten daarna is het weer helemaal door de war....
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
P7 idd. Weer eigen regels gemaakt. Klasse FIA.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Toen is er voor de definitieve uitslag een UI geweest op Hamilton en net voor de definitieve uitslag is hij vrijgesproken. Daarna heeft Red Bull bezwaar aangetekend tegen die beslissing met nieuwe beelden.RobertMe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:42:
[...]
Maar wanneer kunnen ze er dan nog wel op terug komen? Want bv Oostenrijk 2020 heeft Hamilton nog een straf gekregen voor negeren gele vlaggen.
Alhoewel dat natuurlijk een straf achteraf was en niet het schrappen van een Q tijd.
De uitslag zoals die nu staat is door de FIA als FINAL bestempeld, oftewel definitief. Uiteraard kan men altijd deze uitslag aanvechten, zoals elke uitslag achteraf aan te vechten is. Kijk maar naar de appeal van Mercedes op de FINAL uitslag van Abu Dhabi.hardware-lover schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:46:
[...]
Jij schrijft dat de Q uitslag definitief is? Definitief onder voorbehoud dan?
Hoe dan? Zonder fatsoenlijke uitleg staan ze sowieso voor lul.
De regel is nu (die nergens staat) dat iemand sowieso de grid penalty krijgt. Dus +5 is altijd +5. Tenzij je dan achteraan staat.MikeyMan schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:47:
[...]
Hoe dan? Zonder fatsoenlijke uitleg staan ze sowieso voor lul.
En dan sturen ze Masi de laan uit omdat hij zelf een beslissing neemt.
[ Voor 10% gewijzigd door Inspired op 10-09-2022 20:50 ]
Morgen tijdens de Pre race zal er weer genoeg gepraat worden. En er zal zeker een appeal gemaakt worden, al is het ter verduidelijking.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Die FIA die de eigen regels weer eens een vreemde draai geeft, verrassend.
Ja maar, maar, maar, maar ik snap er geen hol meer van nu...Inspired schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:49:
[...]
De regel is nu (die nergens staat) dat iemand sowieso de grid penalty krijgt. Dus +5 is altijd +5. Tenzij je dan achteraan staat.
Want Perez krijgt nu toch maar 9 plekken straf, (en Ocon overigens ook maar 3) of is dat dan de maximale straf omdat de rest meer straf heeft en boven de P20 uit komt?
Tijd dat Masi weer terug komt die had dit allemaal opgelost met een SC.

[ Voor 8% gewijzigd door TIGER1125 op 10-09-2022 20:54 ]
Gewoon binnen vier uur uitgevogeld. Dat is best snel voor FIA standaarden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ja das leuk, maar zonder enige volgordelijkheid totaal niet uitvoerbaar zo.Inspired schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:49:
[...]
De regel is nu (die nergens staat) dat iemand sowieso de grid penalty krijgt. Dus +5 is altijd +5. Tenzij je dan achteraan staat.
Lance Stroll kwalificeert zich als 18e en start voor Perez, die zich als vierde kwalificeerde en tien plekken gridstraf heeft. Wat een afgang
Dus Verstappen krijgt de volledige penalty, en Perez, Ocon, Bottas, Magnussen en Schumacher niet?
Ik zou bezwaar maken als ik Red Bull was, als Alpine ook trouwens. Laat de FIA maar met een gedegen uitleg komen op papier.
VER heeft daar zelf om gevraagd, anders is er geen reet aan voor hem morgenRobertMe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:54:
[...]
Dus Verstappen krijgt de volledige penalty, en Perez, Ocon, Bottas, Magnussen en Schumacher niet?
Maar met die logica pakt bijvoorbeeld Perez te weinig straf. Die moet 10 plekken terug, maar gaat 9 plekken terug. En Sainz moet achteraan starten, maar krijgt ook nog 10 plekken straf? Dan zou je zeggen helemaal achteraan, maar toch start hij voor Tsunoda en Hamilton.Inspired schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:49:
[...]
Ik snap het in elk geval niet meer

Benieuwd naar de start morgen. Verstappen midden in het gedrang en schoon voor iemand voor wie het de eerste race is
Ja ik kan het ook niet helemaal meer volgen, enige wat ik kan bedenken, is dat hun straf lager uitvalt omdat ze boven de P20 uitkomen en er nog mensen meer straf hebben.RobertMe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:54:
[...]
Anders is het waarschijnlijk weer een heel gedoe voor de FIA en moeten de gestraften op de banking starten ofzo...
Precies, wat een farce dit weerSunriseBGN schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:53:
Lance Stroll kwalificeert zich als 18e en start voor Perez, die zich als vierde kwalificeerde en tien plekken gridstraf heeft. Wat een afgang
Die kunnen idd niet verder naar achteren. Op zich best wat voor te zeggen, maar zet het dan zo in je reglement.RobertMe schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:54:
[...]
Verwijderd
Eer daar een uitslag van is zijn we alweer bij de volgende race.TheBrut3 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:55:
Ik zou bezwaar maken als ik Red Bull was, als Alpine ook trouwens. Laat de FIA maar met een gedegen uitleg komen op papier.
Denk dat dit wel zo blijft staan, maar ik denk wel dat dit veel stof doet opwaaien in de paddock en dat er wel veranderingen en/of duidelijkheid gaat komen.
Zoals altijd bij de F1 en FIA.
Het moet eerst een zooitje worden en misgaan voordat er een oplossing komt.
New Document: Provisional Starting Grid (Corrected)
Published at 10.09.22 20:56 CET
:strip_exif()/f/image/3S8pB2EJL59yoXAQ97omvHz4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3S8pB2EJL59yoXAQ97omvHz4.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/xQYG3MhbQZKilfF2cOtl0Gf2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 4% gewijzigd door G_Dragon op 10-09-2022 20:58 ]
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Op de schone kant en Gasly voor hem. Kon slechter.TinusXIII schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:56:
Benieuwd naar de start morgen. Verstappen midden in het gedrang en schoon voor iemand voor wie het de eerste race is
Binnenkort weer vacatures bij de FIA voor de functie van Steward.Verwijderd schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:57:
[...]
Zoals altijd bij de F1 en FIA.
Het moet eerst een zooitje worden en misgaan voordat er een oplossing komt.
vast niet de laatste...G_Dragon schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:57:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Hoe is dit beter?G_Dragon schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:57:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Geen idee? Ik neem alleen maar de post van de FIA over..
[ Voor 12% gewijzigd door G_Dragon op 10-09-2022 20:59 ]
De vorige was final, deze provisional.

Die correctie is toch hetzelfde? Of moet ik meer memory gaan spelen?
Waanzinnig debiele uitkomst dit. Waar is het hele “best qualifier gets precedence” princiepe?
Ok dus methode is:
:fill(white):strip_exif()/f/image/bnj851m5SCmLymDFAVX53Rop.png?f=user_large)
Duidelijk, P2 + 5 plaatsen is slechter dan P10.
:fill(white):strip_exif()/f/image/bnj851m5SCmLymDFAVX53Rop.png?f=user_large)
Duidelijk, P2 + 5 plaatsen is slechter dan P10.

erutangiS
De vergelijking tussen Sainz en Tsunoda gaat niet helemaal op. Tsunoda begon al aan het weekend met +10 omdat hij in Zandvoort een 5e reprimthad verzameld. (En vervolgens nog een straf voor negeren gele vlaggen?). Dus daar is het +10 vs minimaal +10 en Tsunoda kwalificerde ook nog eens achter Sainz. Dus Tsunoda hoort in elke mogelijke variant achter Sainz.KlaasjeNL schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:56:
[...]
Maar met die logica pakt bijvoorbeeld Perez te weinig straf. Die moet 10 plekken terug, maar gaat 9 plekken terug. En Sainz moet achteraan starten, maar krijgt ook nog 10 plekken straf? Dan zou je zeggen helemaal achteraan, maar toch start hij voor Tsunoda en Hamilton.
Ik snap het in elk geval niet meer
De grid wel, maar op de eerste versie stond Final in plaats van Provisional.TheBrut3 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:00:
Ik zit ook te kijken, ik denk dat er dadelijk nog een corrected, corrected versie komt met daarin de daadwerkelijke correctie. Ik zie namelijk ook geen verschil tussen de beide documenten.TheBrut3 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:00:
Oooooh, bedankt voor de opheldering.Extigo schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:02:
[...]
De grid wel, maar op de eerste versie stond Final in plaats van Provisional.
[ Voor 27% gewijzigd door TIGER1125 op 10-09-2022 21:04 ]
Het gaat niet om de grid maar wat erboven staat.TheBrut3 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:00:
De eerste was het document met titel "provisional" maar boven de grid stond "final". De nieuwe staat ook boven de grid "provisional". De grid is immers pas final een uur voor de start of iets dergelijks.
Ik zie het nu inderdaad ook..Extigo schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:02:
[...]
De grid wel, maar op de eerste versie stond Final in plaats van Provisional.
Sorry voor de verwarring!
Bedankt voor de opheldering
[ Voor 5% gewijzigd door G_Dragon op 10-09-2022 21:04 ]
Ik zou eieren voor mijn geld kiezen. De chicane gewoon missen en afsnijden. Zoals Alonso eens eerder deed.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Ja, zat ik ook al te denken inderdaad. Wordt dan alleen wel lastig om nog op dezelfde plek weer terug te schuiven zonder schade.Chevy454 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:05:
Ik zou eigen voor mijn geld kiezen. De chicane gewoon missen en afsnijden. Zoals Alonso eens eerder deed.
Ja, waarschijnlijk deze week want over 3 weken hebben ze vast wel weer een moeilijkere variant kunnen bedenken, waardoor deze manier van redeneren weer niet op gaat.MrOleo schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:01:
Ok dus methode is:
[Afbeelding]
Duidelijk, P2 + 5 plaatsen is slechter dan P10.![]()
Het is eigenlijk een soort sudoku die elke week moeilijker wordt omdat de 2 op meerdere plekken in het vierkantje kan, wanneer je andere cijfers in de andere vierkantjes ook verplaatst.

[ Voor 13% gewijzigd door TIGER1125 op 10-09-2022 21:07 ]
Oke wacht eens.
Hoe komt Verstappen met vijf plaatsen van P2 naar P7 en Perez met tien plaatsen van P4 naar P13?
Hoe komt Verstappen met vijf plaatsen van P2 naar P7 en Perez met tien plaatsen van P4 naar P13?

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Nou... Dat komt dus doordat datgene wat achter P13 staat ook allemaal een penalty heeft.. Het zou haast lonen om gewoon een grote penalty of BOG te pakkenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:06:
Oke wacht eens.
-
Scherp en inderdaad erg vreemd.MrOleo schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:01:
Ok dus methode is:
Duidelijk, P2 + 5 plaatsen is slechter dan P10.![]()
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Iedereen boven Perez had een lagere plek op de grid door de straffen, plek 13 kon daardoor niet ingevuld wordenDaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:06:
Oke wacht eens.
Na Stroll is er niemand meer zonder straffen om op te vullen. Dus dan volgt Perez.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:06:
Oke wacht eens.
Omdat iedereen achter Per meer penalties hebben en in het geval van Ocon staat hij met 5+ achter Per door qualificatie. Het is best logisch eigenlijk.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:06:
Oke wacht eens.
Wat een fucking shitshow zeg.
Maar FIA trekt dus eerst iedereen met straf uit de uitslag, schuift de uitslag dan in elkaar en past dan de straffen toe.
Nee die logica mist omdat Verstappen naar P7 gaat omdat je altijd je volledige straf zou moeten incasseren. Waarom Verstappen wel en Perez niet? Die hoort P14 te starten omdat dat tien plaatsen zijn.Inspired schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:08:
[...]
Omdat iedereen achter Per meer penalties hebben en in het geval van Ocon staat hij met 5+ achter Per door qualificatie. Het is best logisch eigenlijk.
Final grid komt altijd pas vlak voor de race zelf op zondag.
Haha, echt te grappig dit eigenlijk.
De FIA geeft duidelijkheid over de startgrid, maar dit zorgt eigenlijk alleen maar voor meer onduidelijkheid.
Dit kan enkel en alleen in F1.
We zijn al 4 uur na de kwalificatie en we genieten er nog steeds van
De FIA geeft duidelijkheid over de startgrid, maar dit zorgt eigenlijk alleen maar voor meer onduidelijkheid.
Dit kan enkel en alleen in F1.
We zijn al 4 uur na de kwalificatie en we genieten er nog steeds van
Volgens die redenatie zou je dan toch altijd gaten in de grid moeten krijgen? Op zich zou ik daar niet eens zo op tegen zijn, als iedereen daarmee z'n straf ook daadwerkelijk krijgt. Maar volgens mij is een lege plek alleen wanneer je vanaf een bepaald moment in de pit start of helemaal niet meer van start gaat?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:10:
[...]
Nee die logica mist omdat Verstappen naar P7 gaat omdat je altijd je volledige straf zou moeten incasseren. Waarom Verstappen wel en Perez niet? Die hoort P14 te starten omdat dat tien plaatsen zijn.
Misschien ook wat onwerkbaar, met 100 van die start brackets op een grid... Die jongens van Tsunoda zouden nooit op tijd terug in de box zijn morgen.
[ Voor 20% gewijzigd door TIGER1125 op 10-09-2022 21:15 ]
Omdat ze geen open plekken open laten. Op dezelfde manier staan MSC en MAG niet 34e en 35e.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:10:
[...]
Nee die logica mist omdat Verstappen naar P7 gaat omdat je altijd je volledige straf zou moeten incasseren. Waarom Verstappen wel en Perez niet? Die hoort P14 te starten omdat dat tien plaatsen zijn.
erutangiS
Nee want Perez heeft P4 en 10 plekken, Ocon heeft P11 en 5 plekken. Perez blijft voor Ocon daardoor.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:10:
[...]
Erger nog.......TIGER1125 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:06:
[...]
Ja, waarschijnlijk deze week want over 3 weken hebben ze vast wel weer een moeilijkere variant kunnen bedenken, waardoor deze manier van redeneren weer niet op gaat.![]()
Het is eigenlijk een soort sudoku die elke week moeilijker wordt omdat de 2 op meerdere plekken in het vierkantje kan, wanneer je andere cijfers in de andere vierkantjes ook verplaatst.
Hoe komt Alonso van plek 10 nu op plek 6????
Terwijl Verstappen vanaf plek 2 +5 strafplekken vanaf 7 moet starten?

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Ja, maar dat is dan natuurlijk weer simpel te verklaren: El Plan...AvK schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:15:
[...]
Erger nog.......
Zie hierAvK schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:15:
[...]
Erger nog.......
MrOleo in "[F1 2022] Race 16 GP van Italië"
Afijn, nu maar afwachten, had het idee dat Max de afgelopen twee dagen continu met racepace bezig was en helemaal niet tot het eindje is gegaan in de kwalificatie.
Morgen weten we meer
Morgen weten we meer
Cogitationis poenam nemo patitur
Zie het plaatje van @MrOleo een paar posts hierboven, dan is te zien dat vanaf Ocon (P14) iedereen straffen heeft, waardoor Perez maar 9 plekken terugvalt omdat de rest met straffen onder Perez komt. Perez kan dus niet meer straf krijgen omdat de rest van het veld dus al penalties heeft.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:06:
Oke wacht eens.
Wie zet je dan op P13? Want er zijn maar 11 auto's zonder straf en Verstappen met P2 + 5 past nog in die 11 dus 12 plekken. En de Haas-en kwalificeren P16+ en krijgen ook nog straffen, die kun je dan ook niet "verder naar achteren" zetten.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:10:
[...]
Ze hebben nu een nieuwe formule verzonnen voor een probleem dat je nooit op kunt lossen. Waarbij de nieuwe formule het alleen nog maar onlogischer maakt juist doordat je die wat vooraan kwalificeren wel hard straft (Verstappen pakt de volledige P5) en hoe verder naar achteren je kwalificeert of hoe groter de straf hoe groter de kans dat je zo ongeveer voor je Q plek kwalificeerde.
Met wat iedereen zei "Verstappen vanaf P4" zou hij twee plekken verliezen. Bij Ocon was het nog mooier, want dat was dan P11 kwalificeren + 5 is P12 starten. Dus voor beiden een voordeel. Perez had een voordeel doordat P4 + 10 nog steeds in de top 10 zou zijn en dus een paar plekken "winst". Terwijl nu op deze manier Verstappen wel de volledige straf krijgt en de rest al allemaal niet meer.
Ben ik even een paar uur weg, na de Q, zie ik dat er ineens 175+ nieuwe posts zijn. Dan begin ik meteen al wat te vermoeden en ja hoor.. het zal eens een keer geen shitshow zijn
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Ik had eerder de vraag willen posten of je na de kwalificatie nog bij de bookmakers kon gokken op de startopstelling. Denk dat weinigen het goed hadden.
jungletrain.net - 24/7 drum & bass radio
Ja ja, ik kan ook wel grafiekjes lezen...Yamotek schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:17:
[...]
Zie het plaatje van @MrOleo een paar posts hierboven, dan is te zien dat vanaf Ocon (P14) iedereen straffen heeft, waardoor Perez maar 9 plekken terugvalt omdat de rest met straffen onder Perez komt. Perez kan dus niet meer straf krijgen omdat de rest van het veld dus al penalties heeft.
Maar dit klopt gevoelsmatig toch totaal niet.
Het gaat er bij mij niet in tenminste.
De stewards, die zitten nu met z'n allen in de kroeg, althans gezien dat gedoe met de voorlopige en definitieve grid zaten ze er waarschijnlijk al.josh-hill schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:18:
Ik had eerder de vraag willen posten of je na de kwalificatie nog bij de bookmakers kon gokken op de startopstelling. Denk dat weinigen het goed hadden.
Verstappen gaf het in zijn interview na de kwalificatie, Sky?, dat hij het ‘s ochtends gevraagd had en toen was hem verteld dat de regels nu zo zijn dat iedereen zijn straf krijgt. Dus +5 is ook echt +5 tenzij anderen dus meer straf hebben.josh-hill schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:18:
Iemand al berekend of het voor VER voordeliger had geweest om lager te kwalificeren?
Het hele gekke aan de situatie is, is dat de gridstraffen uitgedeeld worden na de Q. Hierdoor rijden er auto's in Q3 rond die dan compleet achterin het veld worden gezet en dan krijg je de uitzonderlijke situatie dat andere coureurs ~5 plekken naar voren toe schuiven.AvK schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:18:
[...]
Ja ja, ik kan ook wel grafiekjes lezen...
Maar als FIA zegt, gridstraffen is zoveel gridstraf dan zou dat best consequent zijn (ook al pakt het nu 'nadelig' uit voor Max).
Mooi dat ze voor ongeveer de minst logische versie hebben gekozen als je kijkt naar hoe het in de regels staat

Als je naar de sporting regulations kijkt klopt het ook totaal nietAvK schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:18:
Ja ja, ik kan ook wel grafiekjes lezen...
De FIA heeft met deze twist in ieder geval Leclerc een mooi buffertje gegeven ten opzichte van Verstappen. Er zitten mooi een paar wagens tussen. Dan moet Leclerc op Ferrari’s semi-thuisrace toch probleemloos de eerste bocht door kunnen komen en dat zal de FIA wel belangrijk vinden ofzo.
Ik herhaal nog maar even dat de absurde situatie
Stel de volgende straffen:
P1 1 plek grid straf (ik denk dat 3 het minimum is, maar laten we ervanuit gaan dat 1 ook bestaat)
P2 - P19 allemaal een back of the gridstraf.
Dan is de startopstelling:
1) P20
2) P1
3) P2
4) P3 etc.
En natuurlijk voor deze race:
5 plaatsen straf P2 -> P7
15 plaatsen straf: P19 -> P16 en P20 ->P17
Stel de volgende straffen:
P1 1 plek grid straf (ik denk dat 3 het minimum is, maar laten we ervanuit gaan dat 1 ook bestaat)
P2 - P19 allemaal een back of the gridstraf.
Dan is de startopstelling:
1) P20
2) P1
3) P2
4) P3 etc.
En natuurlijk voor deze race:
5 plaatsen straf P2 -> P7
15 plaatsen straf: P19 -> P16 en P20 ->P17

erutangiS
Dit gaat helemaal nergens over. Vind het sowieso leip dat de gene die P2 kwalificeert met 5 plekken straf onder de gene die P10 kwalificeerde komt en naast de P13 staat. Koekkoek. Wat een compleet geschifte manier van de grid berekenen. De volgorde waarin dit gedaan is klopt echt van geen kant. En niet omdat het Max 3 plekken benadeeld hoor, denk dat ie dat ook wel dichtrijdt als ie de 1e bocht overleeft, het is gewoon sowieso volstrekt belachelijk.
Ze willen gewoon dat Ferrari wint om ze een confidence boost te geven.
Ze willen gewoon dat Ferrari wint om ze een confidence boost te geven.
[ Voor 28% gewijzigd door WhatsappHack op 10-09-2022 21:24 ]
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Waarom zou dat voordelig zijn? Dan zou hij bij Perez/Ocon in de buurt staan?Spotmatic schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:21:
Iemand al berekend of het voor VER voordeliger had geweest om lager te kwalificeren?
Het is best logisch toch? Ze willen geen lege gridplekken dus je kan moeilijk iemand echt op P25 zetten. Dus als je P20 kwalificeert en je hebt een gridstraf dan heeft dat dan geen effect.WhatsappHack schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:23:
Dit gaat helemaal nergens over. Vind het sowieso leip dat de gene die P2 kwalificeert met 5 plekken straf onder de gene die P10 kwalificeerde komt en naast de P13 staat. Koekkoek. Wat een compleet geschifte manier van de grid berekenen. De volgorde waarin dit gedaan is klopt echt van geen kant. En niet omdat het Max 3 plekken benadeeld hoor, denk dat ie dat ook wel dichtrijdt als ie de 1e bocht overleeft, het is gewoon sowieso volstrekt belachelijk.
Als ik de uitleg begrijp dan zouden degenen die hoger dan Max kwalificeren eerst de gridstraffen krijgen (als ze die hebben). Dus vandaar dat ik me afvraag of daar op die manier dan wat te halen valt. Maar uit jouw reactie begrijp ik dat dat niet zo is.TinusXIII schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:23:
[...]
Waarom zou dat voordelig zijn? Dan zou hij bij Perez/Ocon in de buurt staan?
* WhatsappHack haalt de Ferrari International Assistance-memes weer van stal
Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)
Hoewel ik het natuurlijk niet hoop voor LEC, al is het maar gewoon vanwege de spanning die de race kan opleveren wanneer LEC en VER gewoon weer eens een lekker potje gaan racen.dr.lowtune schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:22:
De FIA heeft met deze twist in ieder geval Leclerc een mooi buffertje gegeven ten opzichte van Verstappen. Er zitten mooi een paar wagens tussen. Dan moet Leclerc op Ferrari’s semi-thuisrace toch probleemloos de eerste bocht door kunnen komen en dat zal de FIA wel belangrijk vinden ofzo.
Het blijft toch Ferrari 2022 en LEC:
Variant 1: Technisch probleem kan niet starten;
Variant 2: Technisch probleem, start in de pits;
Variant 3: Klapt er af op weg naar de Grid;
Variant 4: Klapt er af tijdens de warming-up;
Variant 5: Gaat er met iemand af in de 1e bocht.
Variant 6: We go plan R(everse).
Iemand nog andere varianten?
[ Voor 6% gewijzigd door TIGER1125 op 10-09-2022 21:29 ]
Gridstraffen pakken kan nooit voordeel opleveren in startplek inderdaad.TinusXIII schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:23:
[...]
Waarom zou dat voordelig zijn? Dan zou hij bij Perez/Ocon in de buurt staan?
Maar er zijn wel situaties geweest waarin coureurs ondanks een gridstraf nog steeds voor hun oorspronkelijke startplek startte. Monza 2017 was dat meen ik. De Red Bulls pakten toen beide een nieuwe motor en kwalificeerden P2 met Verstappen en Ricciardo er waarschijnlijk ook bij (Hamilton P1 in ieder geval dus die was het niet). Daarnaast waren er nog een hele rits andere coureurs met straffen. Waardoor er op zondagmorgen nog coureurs waren die een nieuwe versnellingsbak pakten bv en ze nog steeds voor hun originele kwalificatieplek deden starten. Puur omdat er dus allemaal gaten waren door de +XX plekken en die +5 straf niet voldoende was om de coureur daar achter "in te halen".
Ik lees hier veel dat het zo niet had ok is. Maar iemand een idee hoe het dan wel had gemoeten
[ Voor 6% gewijzigd door Kire88 op 10-09-2022 21:28 ]
3.05 kWp Zuid - https://pvoutput.org/list.jsp?userid=80995 - Daikin Comfora FTXP 3.5 kW
Ja, je pakt de bovenste van de grid, plaatst die zijn straffen terug. Dan pak je de volgende etc.
Nou ik hoop voor de Vries dat als beide Nederlanders een goede start hebben dat ie morgen netjes en rustig door bocht 1 gaat, niet weer per ongeluk zijn rembalans veranderd.
Als hij Verstappen in bocht 1 eraf tikt, kan die zich een race lang voorbereiden op "vriendelijke" reacties.
Als hij Verstappen in bocht 1 eraf tikt, kan die zich een race lang voorbereiden op "vriendelijke" reacties.

erutangiS
Alle namen in een hoed en dan lootje trekken?Kire88 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:27:
Ik lees hier veel dat het zo niet had ok is. Maar iemand een idee hoe het dan wel had gemoeten
-
Hijzelf had het na de qualy direct al over P7.morm schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 20:55:
VER heeft daar zelf om gevraagd, anders is er geen reet aan voor hem morgen
Waarschijnlijk ging ie er vanuit dat hij altijd de l*l is, want FIA, dus P7. Is de FIA toch nog ergens consequent
[ Voor 7% gewijzigd door Alfa Novanta op 10-09-2022 21:31 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Nee, zie de uitleg van @MrOleo. Ze doen Q plek + aantal plekken straf. Dus de coureurs met straf halen ze uit de uitslag, vervolgens sluiten ze de gaten (dus Russell staat dan P2 bv en De Vries P7). Vervolgens pakken ze de coureurs met straf, en doen daarop Q uitslag + straf, en voegen de coureur op die plek in (dus Verstappen is dan P2 + 5 = invoegen op P7, waardoor De Vries weer een plekje zakt). Achteraan ontstaan dan gaten (bv dus Perez P4 + 10 = P14 terwijl er maar 12 ervoor staan). Waarbij ze die gaten dus weer weghalen en de boel opschuiven. En de back off the grid wordt vervolgens achteraan gezet op basis van de Q uitslag, zonder verdere straffen, meen ik.Spotmatic schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:26:
[...]
Als ik de uitleg begrijp dan zouden degenen die hoger dan Max kwalificeren eerst de gridstraffen krijgen (als ze die hebben). Dus vandaar dat ik me afvraag of daar op die manier dan wat te halen valt. Maar uit jouw reactie begrijp ik dat dat niet zo is.
Dit. In de regulations op de site van de FIA staat de volgorde van penalty’s toepassen heel duidelijk aangegeven. Dat artikel (42.3c) is nu helemaal niet toegepast, men heeft alle penalty’s toegepast volgens regel 42.3d, maar die geldt alleen voor back of the grid-penalty’s. Kan me niet voorstellen dat RedBull niet in beroep gaat. Tenzij p7 gunstiger is dan p4?TheBrut3 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:22:
[...]
Als je naar de sporting regulations kijkt klopt het ook totaal niet
Of ze vinden het prima, starten vrijwillig uit de pits, en winnen alsnogToke_gt schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 21:31:
[...]
Dit. In de regulations op de site van de FIA staat de volgorde van penalty’s toepassen heel duidelijk aangegeven. Dat artikel (42.3c) is nu helemaal niet toegepast, men heeft alle penalty’s toegepast volgens regel 42.3d, maar die geldt alleen voor back of the grid-penalty’s. Kan me niet voorstellen dat RedBull niet in beroep gaat. Tenzij p7 gunstiger is dan p4?
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |