Wakkie schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:48:
Ik heb dit forum vwb laadpalen/laadpassen zoveel als mogelijk doorgespit. Als ik dit zo lees dan zijn er tig mogelijkheden om diverse laadpassen aan te schaffen. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Wat is gemiddeld het aantal dat je aan passen nodig hebt om niet voor verrassingen komen te staan? Ik rijd (privé) hoofdzakelijk in Nederland met uitstapjes naar België en Duitsland. Vakantie jaarlijks in Frankrijk. Ik heb een eigen wallbox en zal het meeste thuis laden, dus een pas met abo heb ik niet nodig. Mijn EV6 GT-line verwacht ik overigens pas Q1 2024.
Mijn tactiek zo ver (na 2 maanden een EV) :
thuis laden is tot 1 januari duur ivm het VVE contract : 0,69 cent per kWh : dus dat doe ik nog niet
buiten laden is 0,32 cent per kWh maar betaald parkeren van 09:00 -23:59 : dus soms snachts of op zondag (gratis)
en bij dit buitenladen gebruik ik de app van Equans (Charge-assist)
supercharger onderweg bij Tesla , of bij Ionity (voor mij 0,35 ct per kWh maar weinig laadpalen)
bij sommige klanten weet ik het tarief van de paal (0,12 ct per kWh bij 1 locatie ! ;-)) en daarom laad ik soms wel of niet bij die klanten.
Zelf heb ik pasjes van : Vattenfall, Greenchoice, Freshmile, Shell, Eflux.
Tot nu alleen E-flux een keer gebruikt en Greenchoice.