DjMark schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:43:
Afgelopen vrijdag voor het eerst een probleem met FreshMile.
Ik gebruik FM al maanden om bij mij in de straat aan de (dure) Allego laadpaal te laden.
Dit keer echter leek alles goed, pasje ervoor, groen lampje....wachten tot die blauw werd. Maar bij het op blauw springen, sprong hij na een halve seconde even kortstondig naar rood, om vervolgens weer groen te kleuren. Het laden was niet gestart, kabels gecontroleerd etc. Paar keer opnieuw geprobeerd, helaas steeds hetzelfde.
Toen het laden maar gestart met een duurdere pas, dat werkte wel gelijk.
Ik hoop dat het de volgende keer weer werkt met FM, want dit was wel jammer.
Iemand anders dit wel eens (tijdelijk) gehad?
Tijdelijk? Nee hoor, vaker gehad, en blijvend ook.
60 laadpunten van Joulz/Greenflux op kantoor (publieke garage), bij de 1 deedtie het wel bij de ander niet.
Ik hou van 'mooie' (3 miljoen kilometer ruimte aan beide zijden van m'n auto) plekjes in de garage dus had er 1 gevonden waar de pas het deed, ging weken goed tot op een dag niet meer.
Dus verhuisd naar ander mooi plekje waar de pas het wel deed, ging weken goed tot... je raadt het al.
Gelukkig zijn er nog wat 'mooie' plekjes over.
Heb de andere plekjes nog wel eens geprobeerd of ik de boel misschien weer aan de praat kreeg, maar helaas. Ook op vele verschillende manieren maar wat ik ook probeerde, een no go.
Ja maar wel i.c.m. de FM pas dus. Andere passen deden het wel bij mij op punten waar de FM-pas mij plots in de steek liet. Misschien dat het dan een Freshmile - Joulz/Greenflux dingetje is, dat zou kunnen.
Ik hoop het voor je, maar bij de laadpunten waar ik laad op kantoor is het, vooralsnog, blijvend.
In het openbare ook een paar keer gehad dat in de Freshmile-app stond dat ik kon laden maar het in de realiteit dus niet ging. Maar bij de Allego palen ging het voor mij wel goed, alleen gebeurt het zeer zelden dat ik bij een Allego punt wil/kan laden dus geen garantie voor de toekomst.
Gelukkig heb ik nog ruime keuze op kantoor dus de FM-pas blijft, ondanks zijn nukken, voor mij de to go pas als ik daar laad en de prik met 22 kW per uur mijn wagen in gaat. Ik kom dan uit zo rond de 34 a 35 cent.
Hoe dan ook, ben benieuwd of het nog lukt voor je, laat het ons weten.