[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 101 ... 233 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-09 09:41
PeterZ(on) schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:17:
[...]

Die zijn er, maar die gebruik ik niet want ik heb daar niet zoveel vertrouwen in dat die prijzen ook juist zijn. Denk je goedkoop te laden en dan pakt het toch duurder uit, ik kijk gewoon voor het laden wat de prijs is met een bepaalde pas of app. Voor zover ik dat al niet weet. :)
Welke zijn dat dan bijvoorbeeld? Het zou denk ik voor veel (nieuwe) EV rijders een goed startpunt zijn.
Asking for a friend :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 23:29
db I Delirium schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:22:
[...]

Welke zijn dat dan bijvoorbeeld? Het zou denk ik voor veel (nieuwe) EV rijders een goed startpunt zijn.
Asking for a friend :P
Bijvoorbeeld Go-Charge of Moovility.me

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go-Charge
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-08 13:39

Go-Charge

Bedrijfsaccount Go-Charge
Zjanzjak schreef op donderdag 18 mei 2023 @ 12:57:
[...]

Niet echt, er zijn een paar apps die komen in de buurt, van eentje weet ik dat die meer op Duitsland gericht is en de ander was een initiatief maar destijds werkte dat niet echt lekker.
Weet alleen niet hoe het daar nu mee is gesteld : https://www.go-charge.io/

De Shell Recharge is wel lekker snel om te zoeken maar de tarieven zijn nogal aan de hoge kant, dus eenmaal een paar laadpalen gevonden ga ik andere apps af om te kijken voor goedkopere tarieven.

[...]

Ik klikte een willekeurige laadpaal aan in Delft met de 'Laadpaal app' waar de Engie/ZuidHolland/50five-pas van toepassing is en daar kom ik op 31 cent uit als goedkoopste. Moutmolen 12
Hey @Zjanzjak ik was benieuwd of je recentelijk de app nog eens geprobeerd hebt? We hebben wat updates doorgevoerd. Hopelijk werkt het nu wel wat beter voor je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
RaymondD schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:23:
Zijn er nog mensen die de afgelopen dagen een Thuega laadpas ontvangen hebben? Ik heb vorige week donderdag aangevraagd maar nog niets ontvangen.
Ik krijg die van mij volgens de PostNL app vandaag. Heeft ruim een week geduurd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
Ik heb hem vorige week zondag aangevraagd ook nog niet binnen helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001

koboy

Heb een idee voor een icon

Haay schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:22:
[...]

Nou, voor EV rijders is het dan zeker niet slim om op NSC te stemmen!

[...]

Elektrische auto's duurder maken, en benzine goedkoper maken. 8)7
Laten we wel wezen: het is allemaal politiek. Volt is een tweelingzusje van D66, en zegt over EV rijden alleen maar dat de BPM CO2 uitstoot afhankelijk moet blijven.

NSC (als je het hele programma bekijkt) wil een evenwichtigere verdeling van de kosten. Er staan niet dat de lagere brandstofaccijns betaald moet worden door de EV rijders. De EV rijders mogen best wat meer gaan bijdragen.
Wat hier niet uitgesproken staat is dat vooral de zakelijke EV rijders nog vele financiële voordelen genieten. Resultaat is dat de met subsidie geleaste EVs massaal geëxporteerd worden omdat niemand ze hier in Nederland wil hebben. Ja er worden ook bakken EVs geïmporteerd, maar dat is dubbel dippen uit bijvoorbeeld Duitsland. Een EV eerst een half jaar in Duitsland op kenteken om de subsidie daar veilig te stellen, daarna de tweedehands EV subsidie in Nederland cashen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 20:21

WCA

PeterZ(on) schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:01:
[...]

Ik denk dat een bord met de prijzen van honderden in omloop zijnde app's en laadpassen erop het er niet overzichtelijker van wordt.
Gewoon een Maestro/Mastercard optie op elke lader zou dat probleem prima oplossen.

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
WCA schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:52:
[...]

Gewoon een Maestro/Mastercard optie op elke lader zou dat probleem prima oplossen.
Zal ook wel ooit komen (Europees verwacht ik). Dan zal het ook gedaan zijn met de verschillende tarieven en zal een laadpaal net als bij een tankstation een vast tarief hebben. Wellicht blijf je dan nog abonnementen houden en zal bijvoorbeeld een Tesla het exclusief houden (die hebben nu al een apart systeem).

Stiekem vind ik het wel leuk zo beetje opzoek naar de goedkoopste manier van laden >:)

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 21-09 12:31
koboy schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:49:
NSC (als je het hele programma bekijkt) wil een evenwichtigere verdeling van de kosten.
En toch stem ik niet op NSC (hele volksstammen stemmen trouwens alleen op NSC vanwege dhr. Omtzigt maar die domheid terzijde) maar blijf ik fijn links van het midden o.a. i.c.m. elektrisch rijden ;)

Maar goed, dit is geen politiek topic en zijn we dus flink off topic aan het gaan.
On topic maar weer;
Go-Charge schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 13:55:

Hey @Zjanzjak ik was benieuwd of je recentelijk de app nog eens geprobeerd hebt? We hebben wat updates doorgevoerd. Hopelijk werkt het nu wel wat beter voor je :)
Yo Dennis, had in september al geantwoord ;)
Go-Charge schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:22:

Zeker weten. Ik denk ook dat de feedback optie de belangrijkste feature is die we hebben. Zonder jullie input kunnen we geen betere app, prijzen of locatie info realiseren. Dus Download vooral de app op go-charge.io en deel jullie feedback via de verschillende feedback opties. Dan kan ik (Dennis) weer reageren en verbeteringen doorvoeren.
_/-\o_
Zjanzjak schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 11:16:

On it!

Feedback geven trouwens beetje lastig omdat de feedback pagina niet scrollt bij mij (Samsung S22) maar goed, blind typen is mij niet vreemd. :P

Keep up the good work Dennis!
Zie dat het scrollen bij feedback geven nu geen issue meer is.
Voor de rest gebruik ik de app regelmatig.

Wat ik nog zeer onprettig vind is dat 'To max zoomlevel'-gebeuren, dat werkt gewoon nog niet lekker.
Liever zie ik zoiets als bijvoorbeeld bij de Shell Recharge app, hoe meer je inzoomt, hoe nauwkeuriger de boel.
En gaat vrij snel.

Zag in de tussentijd wat kleine dingetjes maar dat zal ik via de app doorgeven (share feedback).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Wakkie schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 12:40:
Het blijft onoverzichtelijk met al die verschillende prijzen, starttarief e.d.. Bij brandstof zie je de prijzen op een groot bord. Ik vraag me af of dat ook niet met de prijzen voor elektrisch mogelijk is. Nu moet je steeds in je APP kijken. Erg omslachtig allemaal. Ik ben blij dat ik voor het grootste gedeelte thuis kan laden en af en toe maar gebruik hoef te maken van openbare laadpalen (met name in het buitenland).
Brandstof heb je ook apps voor prijzen. Spritmonitor (?) bijvoorbeeld kan voor palen in Duitsland, waar de prijzen gedurende de dag veel meer veranderen, een prijsalarm geven. Zie je op dat moment de halve grensstreek vanuit Nederland naar die ene pomp in Duitsland gaan om in de rij te gaan staan om te tanken.

Vergelijk het uitzoeken van de prijzen maar met het doorspitten van de supermarkt folders. Het alternatief is gewoon naar een bepaalde supermarkt gaan waarvan je weet wat je er aan hebt (Lidl goedkoop, AH duur).
Zoals de ANWB al heeft gemerkt is een pas op basis van het kale laadpaal tarief (CPO) met een kleine opslag voor de laadpasaanbieder per kWh of als starttarief. Kan daardoor wel gebeuren dat je een keer "te duur" laadt. Voor je huis om geving weet je welke supermarkt relatief goedkoop is, zo kun je dat ook weten voor welke laadpas.

Voor 95% van de EV rijders is dit prima. De overige 5% hangt hier rond, gebruikt theezakjes meerdere keren en heeft een emmer badwater naast de wc staan om door te trekken.

Toen ik bijna een jaar geleden onze Ioniq 6 wilde bestellen was de prijs per kWh van de Hyundai pas 45 cent bij een abbo van 5 euro/maand. Vond ik, terwijl we aangewezen zijn op openbaar laden, prima tot ze de aankondiging deden dat dit omhoog ging naar 57 cent een paar dagen voor afleveren van de auto.
Gevolg was dat het zuinige Nederlander gen aan ging (in overdrive), en ik er een beetje een sport van ging maken zo goedkoop mogelijk te laden bij huis. Freshmile werd mijn go-to pas (en zo lang het mocht duren Enel), en het aantal keer dat ik meer dan 45cent/kWh heb betaald, ook voor snelladen, is op 1 hand te tellen. Ja ik heb te veel betaald de paar keer dat we hebben geladen bij mijn schoonmoeder in omgeving Rotterdam. Als de nieuwe ANWB pas (heeft nu de backup status) binnen is krijgt die een labeltje schoonmoeder.

Voor wie die 45 cent veel vindt: ik woon in Leiderdorp, CPO is hier (prijsafspraken???) 57 cent/kWh. Thüga pas is binnen, nog niet gebruikt.

Wat prijsvergelijk apps: go-charge is in Nederland voor zover ik weet behoorlijk actueel, voor het buitenland heb je een leuk (niet altijd actueel) startpunt aan Chargeprice. Chargeprice heb ik gebruikt om te kijken hoe ik betaalbaar kon laden in Zell am See.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 04-09 07:09
IceTeaGX schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 09:04:
[...]

Die had ik gemist, en die van Apeldoorn blijkbaar ook.
Samen met een snelle datadump van de Duitse stations. (Edit: En nu ook Franse)
Gelijk overal het dinosap-pomp-incoontje vervangen door het EV-laadzuil-icoontje. Dat was eigenlijk ook schandalig :X
Goed bezig. Kun je ook zelfgemaakte icoontjes toepassen? Wil best creatief worden met icoontjes voor Shell+FM en Ionity+FM...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Laatst online: 04-09 07:09
koboy schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 15:49:
[...]

Laten we wel wezen: het is allemaal politiek. Volt is een tweelingzusje van D66, en zegt over EV rijden alleen maar dat de BPM CO2 uitstoot afhankelijk moet blijven.

NSC (als je het hele programma bekijkt) wil een evenwichtigere verdeling van de kosten. Er staan niet dat de lagere brandstofaccijns betaald moet worden door de EV rijders. De EV rijders mogen best wat meer gaan bijdragen.
Wat hier niet uitgesproken staat is dat vooral de zakelijke EV rijders nog vele financiële voordelen genieten. Resultaat is dat de met subsidie geleaste EVs massaal geëxporteerd worden omdat niemand ze hier in Nederland wil hebben. Ja er worden ook bakken EVs geïmporteerd, maar dat is dubbel dippen uit bijvoorbeeld Duitsland. Een EV eerst een half jaar in Duitsland op kenteken om de subsidie daar veilig te stellen, daarna de tweedehands EV subsidie in Nederland cashen.
Commerciële laadpunten vragen zulke hoge tarieven dat het voor de EV rijder bijna al als een belasting voelt. Nu nog meer belasting heffen en het draagvlak voor mensen/bedrijven om een ev te kopen veranderd in een nichemarkt voor alleen mensen die op eigen energie kunnen laden.

Gaan we naar een publieke maximumprijs toe voor het AC laden? Ik ben voor.

[ Voor 3% gewijzigd door Gecko123 op 10-11-2023 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Gecko123 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:54:
[...]

Commerciële laadpunten vragen zulke hoge tarieven dat het voor de EV rijder bijna al als een belasting voelt. Nu nog meer belasting heffen en het draagvlak voor mensen/bedrijven om een ev te kopen veranderd in nichemarkt voor alleen mensen die op eigen energie kunnen laden.

Gaan we naar een publieke maximumprijs toe voor het AC laden? Ik ben voor.
Als je dat deel van het NSC programma leest, zul je zien dat er vooral om gaat dat vervoer in het algemeen betaalbaar blijft. Belasting heffen op laadpaal stroom is dan niet een logische stap.
Het bijdragen van electrische autos zie ik eerder in het afschaffen van de bijtelling voordelen, en meebetalen in de wegenbelasting tegen een EV tarief.
Even op de achterkant van een bierviltje wordt EV rijden zakelijk dan net zo duur als ICE.
Voor de particulier maakt het dan niet zo veel uit want die heeft niets met bijtelling te maken, en een beetje wegenbelasting zorgt er alleen voor dat het omslagpunt iets verder komt te liggen.

Ik snap dat de extreme tarieven van sommige aanbieders (Hallo Allego en Total!) als een belasting voelen. Ik woon zelf in duur Allego gebied. Ben dus ook helemaal voor een maximum tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 01:09
Ondertussen de centjes van Freshmile netjes terug op de rekening gekregen. Mooi opgelost zo.

Zag net een video dat er morgen vanaf 11:11 uur tot 20:11 uur gratis geladen kan worden bij verschillende laadpalen in Duitsland.

Linkje: https://www.pfalzwerke.de/kostenlosladen

Dagje Munster wordt zo leuk betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
Hoe heb jij die van jou geactiveerd? Ik krijg het niet voor elkaar. Blijf de foutmelding krijgen dat de '' RFID card not valid'' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18:38
TissueAndLube schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 07:12:
[...]

Hoe heb jij die van jou geactiveerd? Ik krijg het niet voor elkaar. Blijf de foutmelding krijgen dat de '' RFID card not valid'' is.
Ik heb 'gewoon' de instructies uit de twee brieven gevolgd.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

TissueAndLube schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 07:12:
[...]

Heb je het contract nummer op de pas ingevoerd bij contract nummer? Dit is namelijk een ander nummer dan het nummer van het laad-contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 06:47
Ik zie geen laadpalen meer in Bump. Tijdelijke storing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Laatst online: 21:15
Usta schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:18:
Blijkbaar. "Nos serveurs rencontrent des difficultés". Er wordt aan gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 20-09 06:47
Ik begon gewoon laden bij een LMS paal, die normaal 0.41 cent per kWh kost, maar nu opeens zie ik een prijs van 0.97 cent... Ik stop even met laden via Bump.

Edit: Geen paniek, maar ik wacht even.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Oai0dvgGUZG_QXGPGjPd5X7txUc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4yxRAKRtlSrIXvPPdOXkMC0a.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 155% gewijzigd door Usta op 11-11-2023 11:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 19-09 11:58
Gecko123 schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 18:44:
[...]

Goed bezig. Kun je ook zelfgemaakte icoontjes toepassen? Wil best creatief worden met icoontjes voor Shell+FM en Ionity+FM...
Dat is blijkbaar mogelijk.

Daarbij is IECharge ook toegevoegd:
https://www.google.com/ma...7eZaUkLAhfZVDZyKeWhC9y9kU

Ik begin wel wat tegen de beperkingen van google my-maps aan te lopen, maar het gaat iets te lang duren om een eigen interface te maken, vrees ik.

[ Voor 32% gewijzigd door IceTeaGX op 11-11-2023 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Laatst online: 21-09 10:31
koboy schreef op vrijdag 10 november 2023 @ 19:40:
[...]

Als je dat deel van het NSC programma leest, zul je zien dat er vooral om gaat dat vervoer in het algemeen betaalbaar blijft. Belasting heffen op laadpaal stroom is dan niet een logische stap.
Als je het stuk van de VER leest zie je dat NSC voor de BPM wil heffen op basis van de CO2 uitstoot die bij het maken van de auto vrijkomt. Dat lijkt me niet gunstig voor de prijs van EV's. Oppassen dus met die club.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
pmiddeld schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:49:
[...]

Als je het stuk van de VER leest zie je dat NSC voor de BPM wil heffen op basis van de CO2 uitstoot die bij het maken van de auto vrijkomt. Dat lijkt me niet gunstig voor de prijs van EV's. Oppassen dus met die club.
Dat is alleen eerlijk als dat bij ook bij de ICE BPM wordt opgeteld bij de bestaande BPM want daar is het alleen afhankelijk van de (theoretische bij (P)HEV) uitstoot.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

pmiddeld schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 14:49:
[...]

Kun je dit voor mij terugvinden. In het verkiezingsprogramma van NSC? De paar paragrafen vervoer staan op blz. 78.
Waar baseert de VER dit op? NSC staat hoog in de peilingen, en de "gevestigde" partijen verspreiden op dit moment een hoop FUD over NSC die nergens op gebaseerd is.

Edit: het enige wat de VER over NSC schrijft in het stuk waar je naar verwijst is dit:

"Nieuw Sociaal Contract

We willen dat gebruik van een auto betaalbaar blijft. We zijn tegen een kilometerheffing voor personenauto’s. Elektrische auto’s, die jarenlang fors fiscaal zijn gesubsidieerd, gaan meer bijdragen aan de belastingopbrengsten. Bij accijns op brandstoffen streven we, mede vanwege de grenseffecten, naar beperkte verschillen met andere landen."

Voor zo ver ik kan zien ben je dus alleen maar FUD aan het verspreiden......
Ik draag NSC als 1 van de weinigen die zich uitspreekt tegen het scannen van devices op illegale zaken een warm hart toe. Waar liggen jouw belangen?

Toevoeging 2:
Het belasten via de BPM van de CO2 van de productie van een voertuig is volgens het stuk van de VER een plan van Volt....

[ Voor 40% gewijzigd door koboy op 11-11-2023 17:57 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 22:06
aub weer ontopic gaan, politiek hoort hier wat mij betreft niet thuis

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweetyvogel
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 21:51
Usta schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 11:18:
Laadpalen weer aanwezig/zichtbaar binnen Bump

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 22:15

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

IceTeaGX schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 12:06:
[...]

Dat is blijkbaar mogelijk.

Daarbij is IECharge ook toegevoegd:
https://www.google.com/ma...7eZaUkLAhfZVDZyKeWhC9y9kU

Ik begin wel wat tegen de beperkingen van google my-maps aan te lopen, maar het gaat iets te lang duren om een eigen interface te maken, vrees ik.
Dan mag je Lidl Frankrijk ook toevoegen: 25ct/kWh in bijvoorbeeld Nevers, Onet-le-Chateau, Brive,..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:21
koboy schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:24:
[...]

Kun je dit voor mij terugvinden. In het verkiezingsprogramma van NSC? De paar paragrafen vervoer staan op blz. 78.
Waar baseert de VER dit op? NSC staat hoog in de peilingen, en de "gevestigde" partijen verspreiden op dit moment een hoop FUD over NSC die nergens op gebaseerd is.

Edit: het enige wat de VER over NSC schrijft in het stuk waar je naar verwijst is dit:

"Nieuw Sociaal Contract

We willen dat gebruik van een auto betaalbaar blijft. We zijn tegen een kilometerheffing voor personenauto’s. Elektrische auto’s, die jarenlang fors fiscaal zijn gesubsidieerd, gaan meer bijdragen aan de belastingopbrengsten. Bij accijns op brandstoffen streven we, mede vanwege de grenseffecten, naar beperkte verschillen met andere landen."

Voor zo ver ik kan zien ben je dus alleen maar FUD aan het verspreiden......
Ik draag NSC als 1 van de weinigen die zich uitspreekt tegen het scannen van devices op illegale zaken. Waar liggen jouw belangen?
Wat is FUD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 29-08 20:40
tweetyvogel schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:09:
[...]

Laadpalen weer aanwezig/zichtbaar binnen Bump
Hoe heet de app van Bump?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
De eerste snellaadsessie met Thuga ook gedaan, helaas bij een nogal trage " snellader" bij een MacDonalds. Wat zijn die afgeknepen zeg. Als ik 40 kW haalde was het veel. Deze lader was van Vattenfal.

Gegevens kwamen inderdaad pas uren later in de website.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceTeaGX
Jan Lelie schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 16:56:
[...]

Dan mag je Lidl Frankrijk ook toevoegen: 25ct/kWh in bijvoorbeeld Nevers, Onet-le-Chateau, Brive,..
Ok, ik heb me gebaseerd op deze gegevens: https://www.data.gouv.fr/...ornes-de-recharge-lidl-1/
En samen met Aldi Süd met hun eigen afbeelding nu.

Dit is echt gewoon datadump gewijs. Als ik eens veel tijd teveel heb, wil ik mij wel eens verder verdiepen in het verhaal om iets van custom map te maken met meer real-time data. Maar dat is momenteel wat buiten mijn capaciteiten.

--Edit--
Nog wat opgeschoond, even groot onderhoud uitgevoerd. De locaties die ik al had van Ionity samengevoegd, plus een logo toegevoegd voor live en under construction.

[ Voor 12% gewijzigd door IceTeaGX op 11-11-2023 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Vanmorgen de Thuga getest op de paal in de buurt waarvan de sessies niet online verschenen op de oude ESB site (dus zelfde platform als nu Thuga gebruikt).

Helaas nu wel online :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
koboy schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 15:24:
[...]
Toevoeging 2:
Het belasten via de BPM van de CO2 van de productie van een voertuig is volgens het stuk van de VER een plan van Volt....
Je hebt gelijk, sorry. Ik sliep waarschijnlijk nog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Bump Charge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Laatst online: 20-09 22:42
Ik heb een pasje dat ik een paar jaar geleden heb gekregen op een evenement gekoppeld aan de Bump-app op iOS. Ik heb geen betaalmiddel in de app ingevuld, maar kon gistermiddag wel een laadsessie starten. Die sessie staat overigens nog niet in de app… hoe lang duurt het ongeveer bij jullie voordat de sessie zichtbaar is?

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Eindelijk een blogje getypt over Bump, en de laadpas ook op LaadpasTop10 toevoegd.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Sandro! schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:47:
Ik heb een pasje dat ik een paar jaar geleden heb gekregen op een evenement gekoppeld aan de Bump-app op iOS. Ik heb geen betaalmiddel in de app ingevuld, maar kon gistermiddag wel een laadsessie starten. Die sessie staat overigens nog niet in de app… hoe lang duurt het ongeveer bij jullie voordat de sessie zichtbaar is?
Normaal is die direct zichtbaar. En hoe betaal je dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Laatst online: 20-09 22:42
pmiddeld schreef op zondag 12 november 2023 @ 17:45:
[...]

Normaal is die direct zichtbaar. En hoe betaal je dan?
Geen idee; toen ik de NLMAB-druppel gebruikte kreeg ik gewoon iedere maand een factuur per mail, dus dacht misschien zoiets. Vanmiddag opnieuw geprobeerd te laden met de pas, toen sprong het lampje op blauw maar even daarna toch op rood. Nu maar een betaalmethode toegevoegd, al is het CPO-tarief op deze paal ook € 0,41/kWh. Bespaar ik in ieder geval de startkosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Sandro! schreef op zondag 12 november 2023 @ 12:47:
hier iets soortgelijks. Gister bij de lokale LIDL proberen te laden (EV-Box, volgens BUMP app 0,00), echter piepte wel, ging op blauw en direct op rood/oranje. Paar keer kabel verwijderd, opnieuw kaartje aangeboden etc, allemaal zonder succes.

Vandaag bij een andere paal gaan proberen (0,41/kWh), sessie leek te starten, echter laden lukte niet (Allegro paal, leek erop of de sessie startte, maar dat gebeurde niet: Klik/klik en het was voorbij). Ik had de pas wel nodig om de kabel weer uit de paal te krijgen (dus pas is wel door de paal geaccepteerd lijkt me). Toen de pas in de BUMP-app eruit gegooid en opnieuw gekoppeld via RFID. Kabel weer aangesloten en pas opnieuw aangeboden aan paal en toen begon de laadsessie wel. Minuutje of 6 aan de paal gestaan (zeg maar 1kWh geladen).

Inmiddels is het een uurtje of 4 geleden, in de app nog niks zichtbaar en ook geen activiteit op de creditcard waargenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
Sandro! schreef op zondag 12 november 2023 @ 18:11:
[...]

Geen idee; toen ik de NLMAB-druppel gebruikte kreeg ik gewoon iedere maand een factuur per mail, dus dacht misschien zoiets. Vanmiddag opnieuw geprobeerd te laden met de pas, toen sprong het lampje op blauw maar even daarna toch op rood. Nu maar een betaalmethode toegevoegd, al is het CPO-tarief op deze paal ook € 0,41/kWh. Bespaar ik in ieder geval de startkosten ;)
Ik heb de pas een keer in de app eruit gegooid en opnieuw toegevoegd. In eerste instantie had ik de pas geen "naam" gegeven, dat heb ik bij de tweede keer koppelen wel gedaan. Er stond in eerste instantie "9 november toegevoegd" of iets dergelijks. Nu heb ik er gewoon "LaadpasBUMP" van gemaakt (zonder spaties o.i.d.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcquito884
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-11-2023
Hallo.. misschien heb ik het gemist.. maar kreeg mail dat mijn ESB beëindigd gaat worden.. heb in mijn account nieuwe aangevraagd en inmiddels ook al gebruikt.. meer mensen gehad ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
Marcquito884 schreef op maandag 13 november 2023 @ 01:14:
Hallo.. misschien heb ik het gemist.. maar kreeg mail dat mijn ESB beëindigd gaat worden.. heb in mijn account nieuwe aangevraagd en inmiddels ook al gebruikt.. meer mensen gehad ?
ESB levert al een half jaar geen kaarten meer uit aan niet-Duitsers. Dus het kan zomaar zijn dat ze nu de bestaande buitenlandse accounts gaan beëindigen.
Dan kan Thuega een alternatief zijn, die leveren (nog) wel kaarten in het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:45
Of-Aaargh schreef op donderdag 9 november 2023 @ 13:49:
Vanochtend met de Thuega-pas mijn auto geladen aan de nieuwe Park n Charge 'Smooth' palen die een maand geleden in mijn straat geplaatst zijn. Op één paal werkte de pas niet, op de andere wel. Da's mooi, want 25-29 35-39 cent/kWh is beter dan de reguliere prijs van 54 ct/kWh plus 30 ct per uur aan de paal die Park n Charge zelf vraagt. Wel fijn dat door die hoge prijzen de palen altijd beschikbaar zijn.
Het is wel lastig dat Thuega geen app heeft, en ik dus op de (bagger) app van Peugeot moet kijken om te zien hoe het laden gaat. En dat de laadsessie pas een hele tijd na het voltooien op de webportal van Thuga zichtbaar wordt.
ze hebben wel een app toch.. alleen dan zijn de tarieven anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:44
Marcquito884 schreef op maandag 13 november 2023 @ 01:14:
Hier nog niet gehoord. Zou wel jammer zijn, is voor mij nu wel een leuke voordelige optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:53
boyette schreef op maandag 13 november 2023 @ 07:57:
[...]

ze hebben wel een app toch.. alleen dan zijn de tarieven anders ?
Dan mag je ons even wijzen op welke app dit dan is want voor zover ik weet is er geen app.
Als je de ladenetz app bedoelt, dat is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
yannienl schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:01:
[...]

Dan mag je ons even wijzen op welke app dit dan is want voor zover ik weet is er geen app.
Als je de ladenetz app bedoelt, dat is het niet.
https://www.thuega-energi.../oeffentliches-laden.html

tarif 2

of bedoelt men wat anders ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
Nee het gaat er om of er wel of niet een app is van thuga, die is er niet voor zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:56
Afgelopen vrijdag voor het eerst een probleem met FreshMile.
Ik gebruik FM al maanden om bij mij in de straat aan de (dure) Allego laadpaal te laden.
Dit keer echter leek alles goed, pasje ervoor, groen lampje....wachten tot die blauw werd. Maar bij het op blauw springen, sprong hij na een halve seconde even kortstondig naar rood, om vervolgens weer groen te kleuren. Het laden was niet gestart, kabels gecontroleerd etc. Paar keer opnieuw geprobeerd, helaas steeds hetzelfde.

Toen het laden maar gestart met een duurdere pas, dat werkte wel gelijk.
Ik hoop dat het de volgende keer weer werkt met FM, want dit was wel jammer.

Iemand anders dit wel eens (tijdelijk) gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 21:41
vanaalten schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:01:
[...]

Hier nog niet gehoord. Zou wel jammer zijn, is voor mij nu wel een leuke voordelige optie.
Hier ook (nog) geen bericht gehad.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
hoe weet je waar de thuga pas wel of niet werkt ? is daar een overzicht van ?
die ladenetz app kun je daar dus niet voor gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Robert1962 schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 20:11:
[...]

Dank voor je antwoord maar er wordt op de site gevraagd ‘ Ich habe einen Freischaltcode’ anders kun je niet verder met registratie. Misschien iets nieuws van hun?
Je moet zeg maar op die pas klikken en dan op wählen dese tarif
dan krijg je het registratieformulier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 19:54
Hoe zit het met Greenflux en Total Energies? Ik heb hier een laadpaal in mijn straat die volgens mij (en een aantal apps) van Greenflux is. Maar er zijn ook apps die de Total Energies aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
boyette schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:04:
hoe weet je waar de thuga pas wel of niet werkt ? is daar een overzicht van ?
die ladenetz app kun je daar dus niet voor gebruiken?
De Ladenetz app (en de Ladenetz kaart op de website van Thuega) laten wel een overzicht zien van beschikbare palen. Er is alleen geen app waar je de voortgang van je laadsessie, je accountgegevens of je rekeningen kunt zien. Ik heb wel een shortcut naar mijn accountpagina gemaakt op mijn telefoon, maar je lopende sessie kun je daar niet zien. Pas nadat je het laden hebt afgesloten met je laadkaart, verschijnt de voltooide sessie na een dag of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Of-Aaargh schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:31:
[...]

De Ladenetz app (en de Ladenetz kaart op de website van Thuega) laten wel een overzicht zien van beschikbare palen. Er is alleen geen app waar je de voortgang van je laadsessie, je accountgegevens of je rekeningen kunt zien. Ik heb wel een shortcut naar mijn accountpagina gemaakt op mijn telefoon, maar je lopende sessie kun je daar niet zien. Pas nadat je het laden hebt afgesloten met je laadkaart, verschijnt de voltooide sessie na een dag of zo.
dus je kunt alleen voor dit tarief laden met thuga op de palen die in de ladenetz app worden weergegeven ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cyberdj
DjMark schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:43:
Ik gebruik FM al maanden om bij mij in de straat aan de (dure) Allego laadpaal te laden.
Dit keer echter leek alles goed, pasje ervoor, groen lampje....wachten tot die blauw werd. Maar bij het op blauw springen, sprong hij na een halve seconde even kortstondig naar rood, om vervolgens weer groen te kleuren. Het laden was niet gestart, kabels gecontroleerd etc. Paar keer opnieuw geprobeerd, helaas steeds hetzelfde.

Ja, bij 1 van de (overgebleven) goedkope Shell laadpalen. Hij accepteert de pas, en start met laden, maar stopt na 1 sec met op het display van de laadpaal “Sessie beeindigd”. FM pas op een andere (30ct+30ct) snellader geprobeerd, daar werkt ie wel, dus ligt niet aan FM pas. Bij de goedkope Shell lader ook de Shell-recharge pas geprobeerd en die werkte wel (dus het lag ook niet aan de paal of het voertuig).

Staat de Allegro paal wel nog in de FM app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:56
cyberdj schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:57:
[...]

Ja, bij 1 van de (overgebleven) goedkope Shell laadpalen. Hij accepteert de pas, en start met laden, maar stopt na 1 sec met op het display van de laadpaal “Sessie beeindigd”. FM pas op een andere (30ct+30ct) snellader geprobeerd, daar werkt ie wel, dus ligt niet aan FM pas. Bij de goedkope Shell lader ook de Shell-recharge pas geprobeerd en die werkte wel (dus het lag ook niet aan de paal of het voertuig).

Staat de Allegro paal wel nog in de FM app?
Ja de paal staat gewoon nog in de app.
Ik zal het deze week nog eens proberen, hopelijk was het een tijdelijk iets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Akemi
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-09 13:46
Ben klaar met Shell recharge. Palen werken vaak niet of slecht. Kan vaak niet eens de volle snelheid laden. Ga nu laden bij Tesla palen voor die keer dat ik snel moet laden. Veel stabieler, houd de laadsnelheid veel langer aan.

Kosten scheelt ook enorm. 34 euro voor 34Kw bij shell, 25 euro voor 50Kw bij Tesla. (ja incl. btw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
DjMark schreef op maandag 13 november 2023 @ 08:43:

Tijdelijk? Nee hoor, vaker gehad, en blijvend ook.
60 laadpunten van Joulz/Greenflux op kantoor (publieke garage), bij de 1 deedtie het wel bij de ander niet.
Ik hou van 'mooie' (3 miljoen kilometer ruimte aan beide zijden van m'n auto) plekjes in de garage dus had er 1 gevonden waar de pas het deed, ging weken goed tot op een dag niet meer.
Dus verhuisd naar ander mooi plekje waar de pas het wel deed, ging weken goed tot... je raadt het al.
Gelukkig zijn er nog wat 'mooie' plekjes over. :P
Heb de andere plekjes nog wel eens geprobeerd of ik de boel misschien weer aan de praat kreeg, maar helaas. Ook op vele verschillende manieren maar wat ik ook probeerde, een no go.
cyberdj schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:57:
FM pas op een andere (30ct+30ct) snellader geprobeerd, daar werkt ie wel, dus ligt niet aan FM pas.
Ja maar wel i.c.m. de FM pas dus. Andere passen deden het wel bij mij op punten waar de FM-pas mij plots in de steek liet. Misschien dat het dan een Freshmile - Joulz/Greenflux dingetje is, dat zou kunnen.
DjMark schreef op maandag 13 november 2023 @ 10:24:

Ik zal het deze week nog eens proberen, hopelijk was het een tijdelijk iets.
Ik hoop het voor je, maar bij de laadpunten waar ik laad op kantoor is het, vooralsnog, blijvend.

In het openbare ook een paar keer gehad dat in de Freshmile-app stond dat ik kon laden maar het in de realiteit dus niet ging. Maar bij de Allego palen ging het voor mij wel goed, alleen gebeurt het zeer zelden dat ik bij een Allego punt wil/kan laden dus geen garantie voor de toekomst. ;)

Gelukkig heb ik nog ruime keuze op kantoor dus de FM-pas blijft, ondanks zijn nukken, voor mij de to go pas als ik daar laad en de prik met 22 kW per uur mijn wagen in gaat. Ik kom dan uit zo rond de 34 a 35 cent.

Hoe dan ook, ben benieuwd of het nog lukt voor je, laat het ons weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
boyette schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:37:
[...]

dus je kunt alleen voor dit tarief laden met thuga op de palen die in de ladenetz app worden weergegeven ?
Ik weet dat niet zeker. Zeker weet je het pas als je bij een laadpaal probeert op te laden met je Thuega-kaart. Ik heb twee keer kunnen laden bij een nieuwe paal bij mij in de straat die (nog) niet op de Ladenetz-kaart staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Of-Aaargh schreef op maandag 13 november 2023 @ 11:52:
[...]

Ik weet dat niet zeker. Zeker weet je het pas als je bij een laadpaal probeert op te laden met je Thuega-kaart. Ik heb twee keer kunnen laden bij een nieuwe paal bij mij in de straat die (nog) niet op de Ladenetz-kaart staat.
Zou het pasje geweigerd worden als het niet kan tegen dat tarief of zijn er ook palen die er buiten vallen en een ander tarief hebben?
De vraag is meer daarom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
boyette schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:00:
[...]

Zou het pasje geweigerd worden als het niet kan tegen dat tarief of zijn er ook palen die er buiten vallen en een ander tarief hebben?
De vraag is meer daarom..
Alle laadacties die je met de Thuega-laadkaart kunt doen worden afgerekend tegen het tarief van Thuega (AC: 39ct/kWh tot 20 kWh, alles boven de 20 kWh voor 35ct; DC: 47/42 ct.). Zo heb ik het althans begrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
  • Laatst online: 21:52
Hachy schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:48:
Eindelijk een blogje getypt over Bump, en de laadpas ook op LaadpasTop10 toevoegd.
Heb Bump ook geinstalleerd en een oude kaart gekoppeld, maar deze wil (nog?) niet werken op een Ubitricity/Shell Recharge laadpunt, helaas.

Heb ook nog een TotalEnergies laadpaal in de buurt, volgende keer die testen. Scheelt toch ongeveer €0.10/kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 00:12
Headshot_NL schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:02:
[...]

Hier ook (nog) geen bericht gehad.
Ivm Bump. Domme vraag misschien.
Hoe zie je dat een pas een rfid-tag heeft?
Diverse passen proberen te scannen in de (Android) bump-app, maar niet 1 reageert.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
HansAuutB schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:21:
[...]
Diverse passen proberen te scannen in de (Android) bump-app, maar niet 1 reageert.
Het werkt als de app reageert. Ik had een stapel van wel 20 pasjes, en heb er uiteindelijk 1 gevonden. Alles met een barcode erop kun je wss vergeten.

Kan het overigens zijn dat een nieuw geregistreerde pas even nodig heeft om geactiveerd te worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
DaCoTa schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:15:
[...]

Heb Bump ook geinstalleerd en een oude kaart gekoppeld, maar deze wil (nog?) niet werken op een Ubitricity/Shell Recharge laadpunt, helaas.

Heb ook nog een TotalEnergies laadpaal in de buurt, volgende keer die testen. Scheelt toch ongeveer €0.10/kWh.
Volgens mij werkt Bump niet bij Shell Recharge stations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
cyberdj schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:45:
[...]
Volgens mij werkt Bump niet bij Shell Recharge stations.
Bedoel je snelladers? Ik heb een Shell Recharge laadpaal (AC) in de straat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
DaCoTa schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:45:
[...]

Bedoel je snelladers? Ik heb een Shell Recharge laadpaal (AC) in de straat.
snellader idd ja :)
Als de paal in de app staat, mag je aannemen dat ie het doet.

V.w.b. de pasjes, ik heb nu een hotel-deur-pasje als laadpas. Had ook een skipas geprobeerd, die wordt wel door de Iphone herkend, maar deed het uiteindelijk niet aan de paal. De hotel-pas deed het ook niet, die heb ik echter uit de app gegooid en daarna weer opnieuw gekoppeld, daarna werkte die wel. Bij het "activeren" van de kaart heb ik 123456 als identifier opgegeven en "bumpcard" als naam. In eerste instantie had ik de naam leeggelaten (er staat dat het optioneel is, maar toch :*) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
cyberdj schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:49:
[...]
snellader idd ja :)
Als de paal in de app staat, mag je aannemen dat ie het doet.

V.w.b. de pasjes, ik heb nu een hotel-deur-pasje als laadpas. Had ook een skipas geprobeerd, die wordt wel door de Iphone herkend, maar deed het uiteindelijk niet aan de paal. De hotel-pas deed het ook niet, die heb ik echter uit de app gegooid en daarna weer opnieuw gekoppeld, daarna werkte die wel. Bij het "activeren" van de kaart heb ik 123456 als identifier opgegeven en "bumpcard" als naam. In eerste instantie had ik de naam leeggelaten (er staat dat het optioneel is, maar toch :*) )
Volgende keer nog eens proberen, had de kaart gekoppeld en 2 minuten later geprobeerd, misschien was ik te ongeduldig. En kan nog zoeken naar een ander pasje, maar degene die ik heb vond de app in ieder geval goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09 14:11
HansAuutB schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:21:
[...]

Verlopen OV werkt in ieder geval wel.
Staat NFC aan? :)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
bump geen starttarief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
Nee, dat vond ik gisteren ook leuk toen ik Bump voor het eerst gebruikte. Gewoon gestart vanuit de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
Of-Aaargh schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:13:
[...]

Alle laadacties die je met de Thuega-laadkaart kunt doen worden afgerekend tegen het tarief van Thuega (AC: 39ct/kWh tot 20 kWh, alles boven de 20 kWh voor 35ct; DC: 47/42 ct.). Zo heb ik het althans begrepen.
Dat klopt.
Zolang hij op de ladenetz of thugamap staat dan geldt dat tarief.
Fastned staat er niet op, wel gister geprobeerd maar helaas pindapoep..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Simon59 schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:42:
[...]

Nee, dat vond ik gisteren ook leuk toen ik Bump voor het eerst gebruikte. Gewoon gestart vanuit de app.
zal het eens testen
zien jullie ook sommige laadpalen daar tegen een 0 tarief?
iemand die al getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
driel24 schreef op maandag 13 november 2023 @ 13:07:
[...]

Verlopen OV werkt in ieder geval wel.
Staat NFC aan? :)
OV heb ik helaas niet.
en NFC staat aan.

Zit er een rfid in je rijbewijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
HansAuutB schreef op maandag 13 november 2023 @ 14:43:
[...]

OV heb ik helaas niet.
en NFC staat aan.

Volgens mij kan je bij shell een gratis pas aanvragen, die zijn nog niet geactiveerd.
Die pas moet sowieso werken.
Heb ik gedaan met een nog niet geactiveerde Elli pas en dan werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
[...]

OV heb ik helaas niet.
en NFC staat aan.

dubbel

[ Voor 40% gewijzigd door yannienl op 13-11-2023 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 23:22
[...]

OV heb ik helaas niet.
en NFC staat aan.

In rijbewijzen die uitgegeven zijn na 14 november 2014, zit een NFC-chip. Als ik het goed heb begrepen, is dat ook een soort RFID, dus die zou je kunnen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
dextertje schreef op maandag 13 november 2023 @ 16:54:
[...]

In rijbewijzen die uitgegeven zijn na 14 november 2014, zit een NFC-chip. Als ik het goed heb begrepen, is dat ook een soort RFID, dus die zou je kunnen proberen.
Rijbewijs wordt door Bump geaccepteerd (en als het goed is heb je die altijd bij je).

Normaal laad ik thuis.
Maar was prijstechnisch even nieuwsgierig.
De dichtbijzijnde straatlader van Allego.
Bij Bump 0,41 en bij Anwb 0,59+0,34start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:02
Iemand een idee wat het volgende probleem kan zijn: mijn auto (Kona) heeft regelmatig ruzie met een Allego laadpaal (een nieuwe zwarte van dacht ik Alfen). Probleem is dat ie een tijd goed laadt maar sinds kort niet meer het laden wil starten. Paal knippert dan lang blauw en dan geeft de auto een laadfout. Op dit moment is het zo dat de ene kant wel werkt van de paal en de andere niet. Zou dat een of andere hardware fout zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 00:00
Vanmiddag bij Shell geladen bij 175 kWh lader met Freshmile. Betaalde ik bij dezelfde lader op 30-10 €7,91 voor 25,77 kWh nu is dat €22,95 voor 26,90 kWh. Een significant verschil!

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
HansAuutB schreef op maandag 13 november 2023 @ 17:26:
[...]

Rijbewijs wordt door Bump geaccepteerd (en als het goed is heb je die altijd bij je).

Normaal laad ik thuis.
Maar was prijstechnisch even nieuwsgierig.
De dichtbijzijnde straatlader van Allego.
Bij Bump 0,41 en bij Anwb 0,59+0,34start.
Ik heb een IPhone 11 Pro Max en de Bump app.
Kan ik nou vanuit de Bump app m’n rijbewijs snannen als Laadpas ?

Gaat dat dan via
- RFID tags
- Add badge
- Scan a card

Bij mij reageert m’n iPhone totaal niet.
Of moet ik eerst Badge identifier en Tag name invullen?

Wie kan die exact beschrijven ?

Dank!!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 23:22
Simon59 schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:25:
[...]

Ik heb een IPhone 11 Pro Max en de Bump app.
Kan ik nou vanuit de Bump app m’n rijbewijs snannen als Laadpas ?

Gaat dat dan via
- RFID tags
- Add badge
- Scan a card

Bij mij reageert m’n iPhone totaal niet.
Of moet ik eerst Badge identifier en Tag name invullen?

Wie kan die exact beschrijven ?

Dank!!
In de blog van @Hachy staat dat Hachy geen succes had met de iPhone. Daar ligt het waarschijnlijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaay
  • Niet online
Sinds kort in bezit van een EV, ondertussen verschillende laad passen in de auto waaronder de pas van ANWB.
Vorige week voor het eerst kortstondig deze (rfid) pas gebruikt, echter zie ik de laadsessie nog niet terug in mijn ANWB app.
De keren dat ik de Shell pas gebruikte waren de sessies vrijwel direct zichtbaar.

Hoe lang zou het maximaal mogen/moeten duren voordat de sessie zichtbaar is? Ik kan hier niets van terugvinden op de website van ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Yaay schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:51:
Sinds kort in bezit van een EV, ondertussen verschillende laad passen in de auto waaronder de pas van ANWB.
Vorige week voor het eerst kortstondig deze (rfid) pas gebruikt, echter zie ik de laadsessie nog niet terug in mijn ANWB app.
De keren dat ik de Shell pas gebruikte waren de sessies vrijwel direct zichtbaar.

Hoe lang zou het maximaal mogen/moeten duren voordat de sessie zichtbaar is? Ik kan hier niets van terugvinden op de website van ANWB.
dat kan soms wel weken duren en als de betreffende paal geen verbinding had wel een maand

beter gebruik je een app en start je sessies vanuit de app dan heb je de sessie er altijd bij

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceTeaGX
mcmiles schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:24:
Vanmiddag bij Shell geladen bij 175 kWh lader met Freshmile. Betaalde ik bij dezelfde lader op 30-10 €7,91 voor 25,77 kWh nu is dat €22,95 voor 26,90 kWh. Een significant verschil!
tweakerpip in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"
Een week geleden gemeld. Freshmile regelmatig nakijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
dextertje schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:30:
[...]

In de blog van @Hachy staat dat Hachy geen succes had met de iPhone. Daar ligt het waarschijnlijk aan.
Bedankt, op de Android methode is het gelukt om m’n rijbewijs te koppelen aan m’n Bump app.
Is ook zichtbaar op m’n iPhone.
BEDANKT.

Weet iemand misschien welke en waar je een blanco pas kan kopen ?
Ik heb blanco passen van 125 kHz, maar die doen het niet.
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Zoals ik het nu begrepen heb is Ladenetz een soort netwerk van aangesloten partners waarvan Thuga er eentje is, maar er zijn echt veel meer partners. Vooral duitse gemeentes zie ik hierin terugkomen.

Belangrijker is dat ze dus aansluiting hebben met heel veel externe partners zoals Allego/EnBW/EweGo/Shell/Ionity/Total/Vattenfal etc.

Helaas dus Fastned nog niet aangesloten, maar dat kan vast nog wel komen.
Wellicht heeft @Hachy nog contacten daar om het eens achter schermen te vragen ?

Lijst met alle partners en externe partners hier: https://ladenetz.de/roaming-de/

Als je dus een app wilt gebruiken zou je simpelweg een app kunnen pakken van een van de aanbieders. Bij Thuga heb je inmiddels fixed prijzen, dus dat stuk weet je al.

Andere site om te kijken of palen aangesloten zijn via een externe partner is:
https://thuega-energie.emobilitycloud.com/de/overview

Overigens als ik rondklik op de andere aanbieders en ik ga naar het registratieportaal dan zie ik een vergelijkbare interface als bij Thuga. Alleen overal hebben ze (vaak duurdere) kWh prijzen. Die 5 euro per maand zie ik veel terugkomen. Misschien dat iemand eens alle providers kan nazoeken, ik zit voorlopig goed.

Edit: typo dankzij de taalpolitie aangepast

[ Voor 29% gewijzigd door Brotuck op 13-11-2023 21:42 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
Brotuck schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:20:

Belangrijker is dat ze dus aansluiting hebben met heel veel externe partners zoals Allegro
Bij Allegro moet ik denken aan die roestbak van een Austin Allegro uit de vorige eeuw. Je bedoelt vast Allego, https://www.allego.eu/nl-nl :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

multikoe schreef op maandag 13 november 2023 @ 09:30:
Hoe zit het met Greenflux en Total Energies? Ik heb hier een laadpaal in mijn straat die volgens mij (en een aantal apps) van Greenflux is. Maar er zijn ook apps die de Total Energies aangeven.
GreenFlux heeft 7 jaar zo'n 3000 eigen laadpalen gehad, tot die palen in 2020 werden overgenomen door Joulz.

Daarnaast hebben ze al zolang een EV saas laadplatform, dat onder andere werd gebruikt door PitPoint voor haar laadpalen. Pitpoint werd in 2017 al overgenomen door Total Energies, maar pas in 2020 werd het PitPoint merk gerebrand naar Total, toen zijn ook de stickers op de PP palen vervangen door Total stickers.

Omdat Total met GreenFlux als software platform in 2020 de aanbesteding van MRA-E (provincies Noord-Holland, Flevoland en Utrecht) won voor 20.000 laadpalen, kom je die combinatie heel veel tegen. Al in 2016 won PitPoint een aanbesteding voor de MRA-E regio voor 1200 laadpalen, dus er zitten hele oudjes tussen.

Dus hardware van PitPoint, rebranded (alles van voor 2020) naar Total hardware met software van GreenFlux, dat is waar je in de verschillende laadapps over struikelt.

[ Voor 11% gewijzigd door Malarky op 14-11-2023 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
Ik heb nu een paar keer met Thuga geladen en wat opvalt als ik op hun site terugkijk naar de laadhistorie dat daar enkel laadpaal ID's staan en geen adressen. Heeft iemand een methode om op laadpaal ID te zoeken?
Ik heb al even gekeken bij zaken als chargemap en shellrecharge, maar je kunt over het algemeen alleen zoeken op adres.

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

MerijnB schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:47:
Ik heb nu een paar keer met Thuga geladen en wat opvalt als ik op hun site terugkijk naar de laadhistorie dat daar enkel laadpaal ID's staan en geen adressen. Heeft iemand een methode om op laadpaal ID te zoeken?
Ik heb al even gekeken bij zaken als chargemap en shellrecharge, maar je kunt over het algemeen alleen zoeken op adres.
Heb je al helemaal rechts op het pijltje geklikt? Dan zie ik nl dit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SxmdpT4s4Lo0RTG6U9T4AUPhFiU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3LSbVGHBSvOpqSk48nuGagHU.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
hjs schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 07:55:
[...]

Heb je al helemaal rechts op het pijltje geklikt? Dan zie ik nl dit.

[Afbeelding]
Top, dank, die had ik gemist :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Yaay schreef op maandag 13 november 2023 @ 18:51:

Zodra de ANWB (of andere laadpas leverancier) de sessie doorkrijgt zal deze die normaal gesproken in rekening brengen. Er zitten vaak een flink aantal partijen tussen de laadpaal leverancier en de pas leverancier waar een sessie kan blijven steken in het proces.
Ik heb 2 AC Allego sessies van een half jaar geleden die nog steeds niet bij Maingau zijn aangekomen, en gisteren kwam een Allego DC sessie van 2 september aan bij Freshmile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaCoTa
DaCoTa schreef op maandag 13 november 2023 @ 12:50:
[...]

Volgende keer nog eens proberen, had de kaart gekoppeld en 2 minuten later geprobeerd, misschien was ik te ongeduldig. En kan nog zoeken naar een ander pasje, maar degene die ik heb vond de app in ieder geval goed.
Kleine update: pasje werkt wel bij Greenflux hier in de buurt, dus so far so good. Eerste keer ging de paal een 30 seconden groen knipperen en deed niks, tweede keer werd het laden wel gestart.

Volgende keer nog een keer Ubitricity/Shell Recharge proberen. Wel heel fijn om weer eens geen starttarief te hebben, dan heb ik niet het gevoel dat het zonde is als ik met nog > 10% in de batterij al ga laden. :+

[ Voor 8% gewijzigd door DaCoTa op 14-11-2023 14:38 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
PeterZ(on) schreef op maandag 13 november 2023 @ 21:41:

Bij Allegro moet ik denken aan die roestbak van een Austin Allegro uit de vorige eeuw. Je bedoelt vast Allego, https://www.allego.eu/nl-nl :)
Roestbak!?
Laat Gavin het maar niet horen haha:

YouTube: Austin Allegro EV conversion: installing the electric motor

Superleuk project maar goed, off topic dus dit terzijde.
koboy schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 08:27:
en gisteren kwam een Allego DC sessie van 2 september aan bij Freshmile.
CC gekoppeld of elke keer de FM-pas opwaarderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Zjanzjak schreef op dinsdag 14 november 2023 @ 15:24:

[...]

CC gekoppeld of elke keer de FM-pas opwaarderen?
CC gekoppeld, maar waardeer normaal gesproken op vanaf de CC. had op het moment dat deze sessie verrekend werd minder dan 20 euro tegoed staan (wel genoeg), en het is keurig van het tegoed afgegaan. Prima zo, Freshmile gaat hier toch de pauze in t.g.v. Thuega.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:33
Jammer dat Thuega enkel met maand abonnement is. Laad 4-5x per maand buiten huis, niet echt de moeite.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luiaard
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 15:36
Ik heb deze zomer een aantal keer gebruik gemaakt van BeCharge, maar nu zie ik ineens geen bundels meer in mijn app volgens mij na een update? Edit: nieuwe tarieven gevonden, werken alleen nog met korting i.p.v. bundels met kWh.
Wat is momenteel gunstig voor HPC laden in het buitenland? Moet morgen een auto van Parijs naar huis rijden en met de kerstvakantie is het plan om naar Spanje te gaan.

Edit2: neem morgen Bump en ik heb Thüga besteld want dat is voorlopig voor mij wel gunstig. Moet op mijn werk laden om er te kunnen parkeren (althans, dat vind ik wel zo eerlijk, er is één boerenlul die er gaat staan zonder op te laden) en die kost tegenwoordig minimaal 55ct/kWh dus daar verdien ik het al op terug. Laat staan straks naar Spanje met Ionity.

[ Voor 112% gewijzigd door Luiaard op 14-11-2023 17:50 ]

Import van EVs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 14-11-2023 18:44 . Reden: Het is hier niet de lokale helpdesk. Wat meer inzet mag ook ]

Pagina: 1 ... 101 ... 233 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2