Vandaag de Thüga pas ontvangen (en de PIN code om de pas te activeren). Komende week maar eens uitproberen.
Twijfel alleen nog een beetje of het een blijvertje is. AC laden in de straat kost me bij Vattenfall 0,40/kWh, Thüga maakt het 1 ct/kWh goedkoper aan dezelfde paal. Per sessie laad ik zo'n 40kWh, dus 20 à 0,39 en 20 à 0,35. Per laadbeurt dus EUR 1,20 goedkoper dan Vattenfall zelf. Ofwel minimaal 5x 40kWh laden per maand om de EUR 5,- van Thüga "eruit" te krijgen. DC laden is ook al niet super aantrekkelijk, bij Tesla kan ik op weg van/naar kantoor voor 0,42/kWh laden (buiten de Tesla-spits in de middag/avond) en met Freshmile bij Ionity is het ook goedkoper.
Ik kijk het even aan, wellicht is het binnenkort met een in aanbouw zijnde Tesla FastCharger op 5 minuten rijden, aantrekkelijker om een Tesla membership te nemen. Ik verwacht, gezien de (ongunstige) ligging bij het vd Valk hotel in Heerlen, hier niet direct het hoogste tarief. Ik zie het zomaar gebeuren dat ik dadelijk alleen nog maar DC ga laden bij Tesla (desnoods ga ik een rondje wandelen als de auto aan de lader hangt). [tot Tesla met de 80% laadlimiet gaat komen, dat zijn de laatste geruchten die ik gelezen heb]
C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E