[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 97 ... 219 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HDinHO
  • Registratie: Maart 2017
  • Niet online
The Wizard schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 08:00:
[...]

Nee, je bent geen uitzondering, veel locaties zijn echt slecht, kapotte laders, stekkers of betaalterminals. Heb alles gezien. En als alles doet dan krijg ik ook vaak ren communicatie error met de auto, alleen bij Shell. Alle andere laders geen enkel probleem. Ik gebruik voornamelijk Fastned met Plug & Charge, nooit geen problemen, behalve dat de autobestuurder naast mij regelmatig mijn sessie stopt...
Bij Shell Recharge in afgelopen 1,5 jaar probleem gehad met communicatie die niet werd gestart (2 x A2 Sentibold bij Geleen), of werd onderbroken (3 x Gestelseweg Den Bosch). Overige keren (11 x) probleemloos.
Na een klacht bij Shell kreeg ik overigens wel een ruime compensatie voor het ongemak.
Bij A2 Groote Bleek voor het eerst bij Fastned geprobeerd maar ondanks de telefonische ondersteuning door klantenservice en 8 !! keer proberen heb ik het opgegeven en ben doorgereden naar Shell. Fastned gaf zelfs het advies om het laadpistool aan de onderzijde met het afdekkapje van de laadaansluiting van de auto vast te zetten zodat het het contact niet werd onderbroken, maar daar had mijn echtgenote (en ik dus uiteraard ook) het geduld niet meer voor. Ga het binnenkort nog wel een keer bij Fastned proberen, maar was nog niet nodig.

E-Niro DPL64 MY22 Easee 24k WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17-06 19:55
Tommie12 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:27:

Knap dat jij die ene verkoper die iets weet over EV's gevonden hebt.
Ik ken er zelfs 2! :P
Eentje zwerft op Tweakers rond, zij het in een ander topic.
De ander is uit eigen ervaring, de goede man was/is zeer goed geïnformeerd.
Uiteraard ook andere verkopers meegemaakt die niet zo op de hoogte waren, waarbij ik ook het gevoel had dat ze een foldertje aan het napraten waren.
MadMarky schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 23:40:
Wat zijn jullie ervaringen met snelladers van Shell Recharge?
Geen ervaring maar ik mijd Shell gewoon. ;)
Ondanks dat sommige laadpunten retegoedkoop zijn icm Freshmile.
Dit omdat er genoeg voorbeelden zijn van Renault Megane E Tech rijders die hebben meegemaakt dat ze de kabel niet meer los kregen van de snellader bij Shell.
Weinig trek om die enkele keer dat ik dan snellaad, mogelijk vast zou komen te zitten.
Voorkomen is beter dan genezen zeg ik dan maar.
Gelukkig is de keuze ook reuze voor mij dus niet laden bij Shell heeft verder geen consequenties voor me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:34
Gek dat de ervaringen zo wisselend zijn.
Zelf ga ik na 1 jaar publiek laden weer (voornamelijk) thuisladen. Afgelopen jaar zijn zeker 90% van mijn laadsessies bij shell recharge geweest en dat ging bijna altijd probleemloos.
Shell werkt dus voor mij vaak uitstekend, helemaal top in combinatie met freshmile en het lage tarief natuurlijk. Ik kom her en der wel eens een defecte paal tegen maar dat is maar heel zelfden.

Vorige week had ik wel iets geks, op die locatie stonden maar 2 175kW laders en deze gaven beiden maar max 19kW. Ook bij 1 aangesloten auto. Daar heb ik een melding van gemaakt en ben maar doorgereden. 19kW laadsnelheid is natuurlijk erg duur als je ook per minuut moet betalen.

Dit is overigens met een Ioniq electric. Misschien dat anders auto's toch minder goed samenwerken met Shell.

[ Voor 7% gewijzigd door Headshot_NL op 24-10-2023 15:23 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:35

koboy

Heb een idee voor een icon

Tommie12 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 13:27:
[...]

Knap dat jij die ene verkoper die iets weet over EV's gevonden hebt.
Ik heb een paar verkopers gesproken van BMW en Volvo over een electrsiche auto, en die mannen zaten echt nog in de mindset dat het pas echt goed ging worden als een EV 900km autonomie kan bijladen in minder dan 5 min.
Ze zouden die allemaal verplicht moeten abonneren op het kanaal van Bjorn Nyland.
De man is een ontzettende petrolhead, maar onder meer vanuit het perspectief dat electrisch rijden de nieuwe norm is/wordt en ook het eat-your-own-dogfood rijdt hij EV naar tevredenheid.
Zal ook schelen dat er bij Hyundai meer nadruk ligt op (deels) electrisch rijden dan bij BMW en (iets minder) Volvo.
Wat zou helpen is als alle verkopers verplicht EV moeten rijden en ook een EVMG (EV maatregel gedrag) krijgen. Dan komen ze er achter dat als je normaal doet op de weg, pauzes houdt op lange ritten en niet zo hard rijdt je geen enkele last hebt van (het bereik van) een moderne EV. Maar denk dat dat er niet van gaat komen zo lang ze meer winst maken op een ICE of hybride.

Bjorn Nyland is ook geen heilige hoor. Hij doet het leuk maar principes als always be charging zijn ondertussen achterhaald. De Ioniq 6 gaat hier 1x in de week aan de lader. Meer is niet nodig. Ook vind ik hem te positief over de Chinese merken t.o.v. de rest van het niet Tesla stuk.

Maar we dwalen af.....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
Klopt.

Ik heb mijn EV nu juist 6 maanden, en heb wat data nagekeken.

Ik zit bijna aan 18.000 km op de teller (waarvan 4500 km op vakantie in Zweden).
Met mijn gebruik heb ik 90% van de stroom thuis geladen, 9% aan snelladers en 1% aan trage laders.

Gezien het echt niet zo vaak voorkomt dat ik meer dan 400km op een dag doe (of meer dan 200km van huis ga) zijn dit de cijfers geworden. Ik dacht dat ik meer buitenshuis moest laden.

Zijn dit atypische cijfers, of hebben jullie snelladers veel regelmatiger nodig?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:37
Tommie12 schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 15:46:
[...]

Klopt.

Ik zit bijna aan 18.000 km op de teller (waarvan 4500 km op vakantie in Zweden).
Met mijn gebruik heb ik 90% van de stroom thuis geladen, 9% aan snelladers en 1% aan trage laders.

Gezien het echt niet zo vaak voorkomt dat ik meer dan 400km op een dag doe (of meer dan 200km van huis ga) zijn dit de cijfers geworden. Ik dacht dat ik meer buitenshuis moest laden.

Zijn dit atypische cijfers, of hebben jullie snelladers veel regelmatiger nodig?
nu 3.5 jaar e-Niro (1 fase 8)7 ) met 45000 per jaar
3500 vakantie = 7.7% snellader
De rest bij publiek AC paal geladen. = 92.3%

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:30
Heeft iemand hier een adres van een laadpaal waar je kosten voor doorberekend krijgt als je langer aan de laadpaal staat dan dat je volgeladen bent?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-06 15:49
krizzziz schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 16:40:
Heeft iemand hier een adres van een laadpaal waar je kosten voor doorberekend krijgt als je langer aan de laadpaal staat dan dat je volgeladen bent?
Dat hangt af van de MSP niet van de laadpaal.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:57
[...]

Klopt.

Dit zijn mijn cijfers:
Auto 26 maanden in bezit.
73.000 km totaal gereden.

170 x geladen aan een AC lader (eerst thuis, na verhuizing publiek) (60%)
48 x geladen bij de snellader (we gaan kennelijk nogal vaak op vakantie....) (16%)
71 x geladen via de grannylader (24%)
Eigenlijk laden we alleen aan de snellader tijdens vakanties maar we gaan best wel vaak op vakantie :) (drie keer zwitserland, twee keer frankrijk).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15:54
https://chargemap.com/tot...almaelshof-antwerpen.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17:34

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Wat is de beste manier om een incidentele snellaadoptie te hebben? Ik heb een granny charger bij de auto maar wil tot aan de laadpaal geleverd word hier in de buurt kunnen snelladen. Daarnaast zal het af en toe nodig zijn voor langere ritten. Denk aan de Ikea, familiebezoek, een mix dus van snelladers op locatie of misschien een keer Fastned? Wat is wijsheid? Is er 'one app to rule them all' ?\

Als ik hier kijk:

https://passievoorladen.nl/laadpassen/

komt de Elbizz er heel goed uit? Veel geaccepteerd, laag starttarief... zal wel niet zo simpel zijn zeker? :P.

[ Voor 18% gewijzigd door HTT-Thalan op 24-10-2023 17:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-06 22:20
[...]

Klopt.

Hier ruim 4 jaar e-Niro en ca. 125K km.
daarvan ongeveer 5% niet thuis geladen en dat betreft vooral vakanties en de periode dat de publieke lader voor de deur goedkoper was dan de stroom thuis door het interessante aanbod van Enel-X destijds.

Ik rijd wel vrij regelmatig meer dan 400km/dag maar heb dan vrijwel nooit onderweg een lader nodig.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Ik weet er een paar in België: alle Blue Corner paaltjes aan de Rijnkaai in Antwerpen.

[ Voor 10% gewijzigd door TucanoItaly op 24-10-2023 20:26 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:09
HTT-Thalan schreef op dinsdag 24 oktober 2023 @ 17:07:
Wat is de beste manier om een incidentele snellaadoptie te hebben? Ik heb een granny charger bij de auto maar wil tot aan de laadpaal geleverd word hier in de buurt kunnen snelladen. Daarnaast zal het af en toe nodig zijn voor langere ritten. Denk aan de Ikea, familiebezoek, een mix dus van snelladers op locatie of misschien een keer Fastned? Wat is wijsheid? Is er 'one app to rule them all' ?\

Als ik hier kijk:

komt de Elbizz er heel goed uit? Veel geaccepteerd, laag starttarief... zal wel niet zo simpel zijn zeker? :P.
El Bizz kan, EV Company kan ook, reken maar uit hoeveel sessies je moet starten om uit de startkosten van ElBizz te komen.
Maar dat is dan wel AC laden dus niet snelladen.

Snelladen is tegenwoordig vaak het goedkoopst met de eigen betaal methode van de laadpaal.

Tesla is gewoon met de tesla app en is bijna altijd de goedkoopste om te snelladen.
Fastned is het goedkoopst met de eigen app (kan ook gewoon met QR code en iDeal betalen)
Ionity moeten anderen invullen want die mijd ik als de pest om hun belachelijke prijzen (ik sluit de korting uit die je krijgt als je een nieuwe auto koopt die een samenwerkingsverband heeft met ionity)
Shell ook eigen pas, met uizonderingen (175kW laders met de Freshmiles pas, zoek maar in dit dradje naar 175kW en freshmile)

Als je in een vattenfall gechartered provincie woont is de vattenfall app/pas wel een goed idee voor AC laden. Maar ik verwacht dat jij alleen thius gaat AC laden en DC laden voor de lange ritten.
Ik weet niet hoe vaak je die doet, maar als het een enkele keer is zou ik niet over de prijs nadenken en gewoon voor de makkelijkste snellaadpaal gaan. Dus een Fastned/Shell/Ionity/(doet Allego nog mee in NL met snelladen?) langs de snelweg.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 10:21
Kodess schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 10:06:
[...]

Ionity moeten anderen invullen want die mijd ik als de pest om hun belachelijke prijzen (ik sluit de korting uit die je krijgt als je een nieuwe auto koopt die een samenwerkingsverband heeft met ionity)
In Frankrijk gebruik ik bij voorkeur Ionity en dan de Triple 50kW voor maar 39ct. Goed voor de accu want de koeling gaat niet of minder snel aan en lekker direct aan de tolweg. :)

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:16
nathalia schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 19:20:
Kortom, het CPO-tarief is € 0,51 per kWh (+ een starttarief)

Na het testen met een aantal passen, resulteert dat in de volgende tarieven:

Pas van Shell Recharge: € 0,51 per kWh + starttarief van € 0,35
Pas van EcoTap (LMS): € 0,53 per kWh + starttarief van € 0,61
Pas van Maingau: € 0,69 per kWh + geen starttarief + kleeftarief van € 0,10/min na 4 uur
App van Bonnet: Ubitricity palen staan (nog) niet in app

De Shell pas lijkt dan het goedkoopst, maar voor dat tarief kan je hopelijk naar een laadpaal van een andere aanbieder die goedkoper is....
Voor bewoners van het MRA-E gebied is het wel een (kleine) verbetering, vergeleken met TotalEnergies als operator, die het afgelopen half jaar rustig € 0,64 per kWh rekende.

Ik zie op de kaart van Ubitricity wel al enkele voormalige TotalE palen in de buurt die omgezet zijn naar Ubi, maar de meerderheid van de palen staan nog onder beheer van TotalE (met op dit moment een CPO van € 0,53 per kWh.

Overigens lees ik in een reactie op het artikel van Maarten dat het blijkbaar voordeliger is om geen laadpas te gebruiken en direct te betalen:
Het cpo-tarief, dus de prijs die Ubitricity aan het opladen hangt, is € 0,51 per kilowattuur. Direct aftikken bij Ubitricity is mogelijk met een credit card, Apple Pay of Google Pay, op de palen zit een qr-code en nfc voor contactloos betalen. Met een laadpas of laaddruppel van Shell Recharge is het standaardtarief voor publiek laden € 0,55 per kilowattuur, ook bij Ubitricity.

Al met al nog steeds het goedkoopst voor mij om even ietsje verder te lopen en de Vattenfall paal te pakken, die nog altijd € 0,34 per kWh is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Laatst online: 15:54
Shell ook eigen pas, met uizonderingen (175kW laders met de Freshmiles pas, zoek maar in dit dradje naar 175kW en freshmile)
Ionity i.c.m. freshmile is wel aardig, als je een hoge snelheid kan houden vanwege het hoge 45ct per-minuut* tarief. Men Ioniq 5 haalt 230-240kW tot een 60%, dan hangt de prijs rond een 45ct/kW.
Verder heeft freshmile nog andere snellaad opties die maar 30ct per minuut* zijn, maar die zal je even moeten zoeken.
(*bovenop de 30ct per kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Als ik hier kijk:

In aanvulling op de anderen hierboven: alle niet Tesla/Fastned/Ionity laders KUNNEN ook bij het hogere Freshmile tarief van 30 cent/kWh + 30 cent/minuut goedkoper zijn. Hangt helemaal af van het type auto. Onze Ionic 6 laadt gemiddeld minimaal 120kW, dan kom je op 45 cent per kWh uit wat duidelijk lager is dan de 60+ cent die de laadpaal leverancier zelf rekent (al dan niet via CPO passen als Elbizz etc.). Zoek de laadcurves van je auto even op met Google, en schat in hoe het loopt.

Even snel hoofdrekenen met bovenstaande tarief: met 60kW gemiddeld kom je op 60 cent/kWh. Denk dat je daarmee nog net onder het tarief van de goedkopere (niet Tesla) snellaad leveranciers blijft.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-06 15:00

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Ik heb een blogpost getypt over de Visa Debit Wallet actie van Moovility. Je kunt hiermee in heel Duitsland voor €0,35/kWh laden, ook bij de DC snelladers van 300kW.

Handig voor de wintersport of als je regelmatig door Duitsland rijdt.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

[...]

Ik weet niet hoe vaak je die doet, maar als het een enkele keer is zou ik niet over de prijs nadenken en gewoon voor de makkelijkste snellaadpaal gaan. Dus een Fastned/Shell/Ionity/(doet Allego nog mee in NL met snelladen?) langs de snelweg.
Allego heeft zich sinds (ruim?) een jaar gefocussed op snelladen. Plaatst dus ook geen AC palen meer bij naar eigen zeggen.
Hier bij Leiderdorp, net even van de A4 af staat een plukje van die Allego dubbele aansluiting 350kW palen. Doen het perfect met Freshmile voor 30+30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:16
koboy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:08:
[...]

Allego heeft zich sinds (ruim?) een jaar gefocussed op snelladen. Plaatst dus ook geen AC palen meer bij naar eigen zeggen.
Hier bij Leiderdorp, net even van de A4 af staat een plukje van die Allego dubbele aansluiting 350kW palen. Doen het perfect met Freshmile voor 30+30.
ik vind het daar trouwens wel vaak een beetje een zooitje :) of ben ik daar alleen in ?
Wel fijn hoor, MacD/KFC, Tesla charger en die Allego. Ik heb overigens wel issues gehad met het laden daar, maar lag vast aan mn auto toentertijd (XC40 P8, vaak issues met zware laadkabels)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

koboy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:02:
[...]

In aanvulling op de anderen hierboven: alle niet Tesla/Fastned/Ionity laders KUNNEN ook bij het hogere Freshmile tarief van 30 cent/kWh + 30 cent/minuut goedkoper zijn. Hangt helemaal af van het type auto. Onze Ionic 6 laadt gemiddeld minimaal 120kW, dan kom je op 45 cent per kWh uit wat duidelijk lager is dan de 60+ cent die de laadpaal leverancier zelf rekent (al dan niet via CPO passen als Elbizz etc.). Zoek de laadcurves van je auto even op met Google, en schat in hoe het loopt.

Even snel hoofdrekenen met bovenstaande tarief: met 60kW gemiddeld kom je op 60 cent/kWh. Denk dat je daarmee nog net onder het tarief van de goedkopere (niet Tesla) snellaad leveranciers blijft.
Mijn auto kan maximaal 45kw laden. Ik moet zeggen dat ik het hele verhaal omtrent tarieven echt verschrikkelijk (en onnodig) ingewikkeld vind. Benzine was een stuk simpeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

4v4t4r schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:10:
[...]

ik vind het daar trouwens wel vaak een beetje een zooitje :) of ben ik daar alleen in ?
Wel fijn hoor, MacD/KFC, Tesla charger en die Allego. Ik heb overigens wel issues gehad met het laden daar, maar lag vast aan mn auto toentertijd (XC40 P8, vaak issues met zware laadkabels)
Braakliggend terrein er naast zou een Ikea komen, denk dat de herbouw van de aansluiting vanaf de rotonde daarop heeft gewacht. Helaas is alles zo langzaam gegaan dat Ikea niet meer komt.

Maar je hebt gelijk, het is een beetje een zooitje, komt deels door de indeling, maar ook door het volk dat in het hotel slaapt geloof ik.

De Allego snelladers dat doen het prima met de Ioniq 6. Niet heel vaak gebruikt, alleen als ik 's avonds laat de auto even vol gooide voor de volgende dag. Overnacht AC laden met Freshmile is geen goed plan :(

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• koboy

koboy

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:15:
[...]

Mijn auto kan maximaal 45kw laden. Ik moet zeggen dat ik het hele verhaal omtrent tarieven echt verschrikkelijk (en onnodig) ingewikkeld vind. Benzine was een stuk simpeler.
Mwah, valt wel mee hoor, we zijn geen normale mensen hier maar centen-kniepers. Vergelijk ons maar met de mensen die theezakjes meerdere keren gebruiken, thuisbatterijen installeren om in combinatie met dynamische tarieven stroom te gaan handelen etc.
Voor jou is een pas die het tarief van de snellader leverancier rekent waarschijnlijk beste. Kijk ook eens naar de nieuwe ANWB pas die elk moment verkrijgbaar wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Hachy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:04:
Ik heb een blogpost getypt over de Visa Debit Wallet actie van Moovility. Je kunt hiermee in heel Duitsland voor €0,35/kWh laden, ook bij de DC snelladers van 300kW.

Ik heb die laadpunten even bekeken in de Moovility app. Wat me opvalt is dat ze over het algemeen op een flinke afstand van de doorgaande routes liggen. Wat mij betreft vallen die voor de wintersport bij mij dan af. Maar misschien voor de die-hard bespaarder geen probleem ;) Of voor een roadtrip in de zomer (als het dan nog geldt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

koboy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

Mwah, valt wel mee hoor, we zijn geen normale mensen hier maar centen-kniepers. Vergelijk ons maar met de mensen die theezakjes meerdere keren gebruiken, thuisbatterijen installeren om in combinatie met dynamische tarieven stroom te gaan handelen etc.
Voor jou is een pas die het tarief van de snellader leverancier rekent waarschijnlijk beste. Kijk ook eens naar de nieuwe ANWB pas die elk moment verkrijgbaar wordt.
ANWB komt er hier niet meer in sinds ze ons een keer gigantisch in de steek hebben gelaten :P. Maar ik snap je punt. Voor nu ga ik het pogen aan te zien met een Shell Recharge, een Fastned account en een Elec2go druppel, kijken hoe ver ik dan kom en wat het (uiteindelijk) allemaal gaat kosten.

Wat ik dan wel weer fijn vind is dat het allemaal via je bank/CC gaat, dus niet zelf naar die kassa om af te rekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 03-05 21:10
Weet iemand het tarief van Tango electric in het MRA gebied (Noord Holland, Utrecht) voor de lokale laadpalen ?? Palen zijn vooral van Total Energies.
Wat zou de beste pas kunnen zijn in dit gebied??

[ Voor 10% gewijzigd door Simon59 op 25-10-2023 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 13:57
koboy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:27:
[...]

_/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17-06 22:20
Hachy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 11:04:

Interessant, vooral als je al Visa hebt.
Ben benieuwd of ze het volhouden tot mijn wintersportvakantie (kerst), is daar iets over te zeggen, ik zie zo gauw geen termijn staan?
Zou toch lullig zijn als je de extra kosten voor Visa zou gaan maken en het voordeel vervalt als je het nodig hebt.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-06 21:47

Als ik hier kijk:

Je zegt heel specifiek snelladen. Is dat ook echt waar je naar op zoek bent? Volgens mij heeft iemand anders al aangegeven dat de apps van de snellaad aanbieders zelf meestal voordelig zijn. Tesla superchargers hebben op dit moment behoorlijk scherpe tarieven.

Elders in dit topic kan je ook wel lijst van Shell snelladers vinden waar je met Freshmile heel goedkoop kan laden. Persoonlijk kies ik ervoor om dat niet te doen, omdat dit het bedrijf dat hoge tarieven vraagt (Shell) beloont, terwijl ik het bedrijf dat aardig naar mij is (Freshmile) met een hoge rekening opzadel.

Over Elbizz: de kosten voor het aanvragen van de pas zijn hoog, het duurt wel even voordat je die eruit hebt gehaald. Volgens mij heb je geen garanties dat de prijzen ondertussen niet veranderen... Ik ben daarom zelf voor een abonnement bij Elec2go gegaan. Daar betaal je 2,50 per maand en verder het CPO tarief. Lijkt me een prima business model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Juanluca schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:25:
Je zegt heel specifiek snelladen. Is dat ook echt waar je naar op zoek bent?
Nou, ja, ik zal er toch af en toe eentje nodig hebben als ik naar Amsterdam (ons kantoor) wil b.v. of naar familie wat verder weg. Ik heb de auto erop uitgezocht, nu alleen nog even snappen hoe dit systeem (van laadstations in NL) goed te gebruiken is.
Volgens mij heeft iemand anders al aangegeven dat de apps van de snellaad aanbieders zelf meestal voordelig zijn. Tesla superchargers hebben op dit moment behoorlijk scherpe tarieven.
Maar die kan ik niet gebruiken toch? Compleet andere stekker?
Elders in dit topic kan je ook wel lijst van Shell snelladers vinden waar je met Freshmile heel goedkoop kan laden. Persoonlijk kies ik ervoor om dat niet te doen, omdat dit het bedrijf dat hoge tarieven vraagt (Shell) beloont, terwijl ik het bedrijf dat aardig naar mij is (Freshmile) met een hoge rekening opzadel.

Over Elbizz: de kosten voor het aanvragen van de pas zijn hoog, het duurt wel even voordat je die eruit hebt gehaald. Volgens mij heb je geen garanties dat de prijzen ondertussen niet veranderen... Ik ben daarom zelf voor een abonnement bij Elec2go gegaan. Daar betaal je 2,50 per maand en verder het CPO tarief. Lijkt me een prima business model.
Aight, die Elec2go heb ik ook aangevraagd idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

HTT-Thalan schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:01:

[...]

Maar die kan ik niet gebruiken toch? Compleet andere stekker?

[...]
Tesla superchargers in Europa hebben gewoon een CCS stekker. Tenzij je een Nissan Leaf ofzo hebt met een ChaDeMo stekker kun je daar gewoon laden.
Met ChaDeMo wordt het snelladen een heel ander verhaal, omdat niet alle laders deze wat oudere stekker meer hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

koboy schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:21:
[...]

Tesla superchargers in Europa hebben gewoon een CCS stekker. Tenzij je een Nissan Leaf ofzo hebt met een ChaDeMo stekker kun je daar gewoon laden.
Met ChaDeMo wordt het snelladen een heel ander verhaal, omdat niet alle laders deze wat oudere stekker meer hebben.
F*ck, dan dat wist ik echt niet, ik dacht dat alles tesla's een speciale tesla stekker hadden (ook vanwege dat recente bericht dat alle andere automerken de tesla standaard gaan adopteren). En hoe werkt het laden daar? Gewoon een creditcard, app of een pasje?

[ Voor 5% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-10-2023 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ngommers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-06 20:13
Waar kan ik van die briefjes krijgen voor onder de ruit voor parkeerders op een laadplek en voor laadklevers? Het is de laatste 2 weken hier in de wijk zo druk dat 3 laadpalen continu bezet zijn door of laadklevers die er meer dan een dag aanstaan of mensen die geen parkeerplek hebben en hem maar parkeren op een laadplek.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

ngommers schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:37:
Waar kan ik van die briefjes krijgen voor onder de ruit voor parkeerders op een laadplek en voor laadklevers? Het is de laatste 2 weken hier in de wijk zo druk dat 3 laadpalen continu bezet zijn door of laadklevers die er meer dan een dag aanstaan of mensen die geen parkeerplek hebben en hem maar parkeren op een laadplek.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.webshopapp.com/shops/24079/files/367554172/image.jpg

+

Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/51KvJbv9hIL.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door HTT-Thalan op 25-10-2023 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:26
Ik had er vanavond ook weer een te pakken in Uden. Benzine op laadplek. Stond op het punt 0900-8844 te bellen en toen kwam meneer aanrennen. Grrrrrr.

-edit-

Sorry, topic waarschuwing zag ik over het hoofd.

[ Voor 4% gewijzigd door ericafterdark op 25-10-2023 20:06 ]

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Laatst online: 16:09
HTT-Thalan schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 19:31:
[...]

F*ck, dan dat wist ik echt niet, ik dacht dat alles tesla's een speciale tesla stekker hadden (ook vanwege dat recente bericht dat alle andere automerken de tesla standaard gaan adopteren). En hoe werkt het laden daar? Gewoon een creditcard, app of een pasje?
Tesla laders voor niet tesla's is via de tesla app. Volgens mij vul je daar je creditcard in.

Tesla heeft in Amerika hun eigen standaard die geen drie fase laden ondersteunt. Daar gaan de automakers daar naar toe wisselen. In de EU blijft het Type 2 + CCS. Het heet niet voor niks NACS (North American Charging Standard)

[ Voor 4% gewijzigd door Kodess op 25-10-2023 20:08 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 05-06 23:24

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

pmiddeld schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:00:
[...]

Ik heb die laadpunten even bekeken in de Moovility app. Wat me opvalt is dat ze over het algemeen op een flinke afstand van de doorgaande routes liggen. Wat mij betreft vallen die voor de wintersport bij mij dan af. Maar misschien voor de die-hard bespaarder geen probleem ;) Of voor een roadtrip in de zomer (als het dan nog geldt).
Van de aankondiging:

Wie lange gilt das Angebot?
Das Angebot gilt ab 3.5.2023 bis 31.12.2023 und ist freibleibend, d.h. es kann jederzeit beendet werden.

Aanvulling:

https://actions.cirrantic.com/walletspecialmitvisa

Muss ich meine Kreditkarten-Daten immer wieder eingeben?
Wir speichern deine Kreditkartendaten aus Datenschutzgründen nicht. Du kannst die Funktionen zur Speicherung durch das Smartphone zur Erleichterung der Eingabe nutzen. Einige Partner unterstützen auch Apple Pay und Google Pay.

Dus iedere keer de gegevens invullen of een functie op je smart phone gebruiken.

[ Voor 26% gewijzigd door Jan Lelie op 25-10-2023 20:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Waar kan ik van die briefjes krijgen
Ik kan niks vinden, maar deze stickers zijn verkrijgbaar op bol.com:
https://www.bol.com/nl/nl...sticker/9300000147422888/

Om op de laadpaal te plakken, niet op de auto :+

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandro!
  • Laatst online: 16:11
Op Facebook kun/kon je ze via TotalEnergies aanvragen:
https://www.facebook.com/...-een-ni/5256463821096542/
ericafterdark schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 20:05:
Stond op het punt 0900-8844 te bellen en toen kwam meneer aanrennen.
Ook een keer gedaan, maar daar komt de politie niet voor, daarvoor verwijzen ze naar Handhaving. De agente die ik aan de lijn had was nog wel bereid te kijken of zij het telefoonnummer van de eigenaar van de auto kon achterhalen, maar zo nodig hoefde ik ook weer niet te laden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Er zijn geruchten dat Tesla in de toekomst een hogere prijs gaat rekenen bij laden van 80-100%.

https://www.msn.com/nl-nl...winp2fptaskbarhover&ei=11

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juanluca
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17-06 21:47
pmiddeld schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 09:49:
Er zijn geruchten dat Tesla in de toekomst een hogere prijs gaat rekenen bij laden van 80-100%.

https://www.msn.com/nl-nl...winp2fptaskbarhover&ei=11
Als het druk is, vind ik dit best verdedigbaar. Maar afgelopen week in Frankrijk waren van de 24 superchargers er 2 bezet. Waarom zou je op zo'n moment het laden willen beperken tot 80%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Juanluca schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:33:
[...]

Als het druk is, vind ik dit best verdedigbaar. Maar afgelopen week in Frankrijk waren van de 24 superchargers er 2 bezet. Waarom zou je op zo'n moment het laden willen beperken tot 80%?
Tesla wil het gewoon beperken tot 80% bij grote drukte. Nu krijg je de hint, later beperken ze het gewoon.

Op langere trips heb ik daar geen bezwaar tegen.
Meestal ben ik met 60-70% terug weg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:41
Tesla heeft toch nu ook al zo iets? Als de auto 100% vol is, dan ga je na 10 min een kleeftarief betalen. En ik heb ook wel eens gehoord dat dit tarief hoger is als alle stalls bezet zijn?

Bij drukte lijkt me zo'n opslag boven de 80% ook best prima eigenlijk. Wel worden de prijzen daarmee weer een stukje complexer, wat het lastiger maakt om in te schatten hoeveel je uiteindelijk moet gaan betalen.

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
MadMan81 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:39:

Bij drukte lijkt me zo'n opslag boven de 80% ook best prima eigenlijk. Wel worden de prijzen daarmee weer een stukje complexer, wat het lastiger maakt om in te schatten hoeveel je uiteindelijk moet gaan betalen.
Niet echt, gewoon niet doen, en dan hoef je daar ook geen rekening mee te houden.

Ik sta ook achter die maatregelen. Als je diesel gaat tanken, dan laat je de auto ook niet aan de pomp staan terwijl je naar toilet gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tommie12 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:53:
[...]

Niet echt, gewoon niet doen, en dan hoef je daar ook geen rekening mee te houden.

Ik sta ook achter die maatregelen. Als je diesel gaat tanken, dan laat je de auto ook niet aan de pomp staan terwijl je naar toilet gaat.
Dat zou je wel doen als tanken 20 minuten duurde natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
  • Laatst online: 12:52
.

[ Voor 99% gewijzigd door Maurice- op 26-10-2023 12:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

eltron schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 18:23:
[...]

Interessant, vooral als je al Visa hebt.
Ben benieuwd of ze het volhouden tot mijn wintersportvakantie (kerst), is daar iets over te zeggen, ik zie zo gauw geen termijn staan?
Zou toch lullig zijn als je de extra kosten voor Visa zou gaan maken en het voordeel vervalt als je het nodig hebt.
Maak een Revolut account aan, de virtuele pas via NFC/Google Pay is VISA, koppelen aan bankrekening of een bedrag daar op zetten. Gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:56
Tommie12 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:35:
[...]

Tesla wil het gewoon beperken tot 80% bij grote drukte. Nu krijg je de hint, later beperken ze het gewoon.

Op langere trips heb ik daar geen bezwaar tegen.
Meestal ben ik met 60-70% terug weg.
Afgelopen zomer heb ik ook een aantal keren gemerkt dat het laden stopte bij 80% op mijn Ioniq 5. Dat lag niet aan de instelling op de auto, maar nu ik het artikel gelezen heb, vermoed ik dat het opzettelijk zo is ingesteld door Tesla.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

pmiddeld schreef op woensdag 25 oktober 2023 @ 16:00:
[...]

Voornamelijk CITYWATT heeft paar geniale "ladeparks" met veelal 5 alpitronics (kan zich dus meten met "grote Fastned")
Maar op de typische wintersportroute is het vrij schaars, ja. Als je aan 50 kW genoeg hebt heeft compleo vanalles staan, maar veel te weinig plugs per locatie voor een wintersportplanning.

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:41
Waar kan ik van die briefjes krijgen voor onder de ruit voor parkeerders op een laadplek en voor laadklevers?
Heb je een printer?

https://langzaldieleven.nl/tmp/laadpaal.pdf

Als je dat print met een kleurenlaserprinter, kun je de strookjes met de gele kant naar binnen dubbelvouwen. De gele toner (plastic dus) voorkomt dan dat het aan elkaar kleeft in de regen (het kleine witte randje maakt niet uit). Heb je geen kleurenlaser, dan kun je ze het beste ongevouwen gebruiken.

Vanwege de tekst zijn deze briefjes alleen geschikt voor laadpaal-parkeerplekken met de officiele verkeersborden die ander gebruik verbieden.

[ Voor 10% gewijzigd door Juerd op 26-10-2023 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

dextertje schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 13:15:
[...]

Afgelopen zomer heb ik ook een aantal keren gemerkt dat het laden stopte bij 80% op mijn Ioniq 5. Dat lag niet aan de instelling op de auto, maar nu ik het artikel gelezen heb, vermoed ik dat het opzettelijk zo is ingesteld door Tesla.
Dit gebeurt ook aan een HYC van Alpitronic, of Terra van ABB of Veefill van Tritium op 80-81% met de Ioniq5 en 6 of EV6. Het ligt aan de configuratie van BMS van de auto. Mogelijk dat je het daar niet ziet, want gaat daarna weer verder, op zo'n 74-87 kW. Waarom Hyundai/KIA dat zo hebben geprogrammeerd in de software is mij nog een groot raadsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruneelm
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11:55
Tommie12 schreef op donderdag 26 oktober 2023 @ 11:53:
[...]

Ah nee?
Al meermaals gezien dat na het tanken de bestuurder binnen gaat betalen, een sanitaire stop doet, terwijl zijn voertuig voor de pomp blijft staan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-036
  • Laatst online: 17:00
bruneelm schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 07:49:
[...]

Ah nee?
Al meermaals gezien dat na het tanken de bestuurder binnen gaat betalen, een sanitaire stop doet, terwijl zijn voertuig voor de pomp blijft staan.
Dus omdat er mensen zijn die zich minder plezierig gedragen naar anderen, kan/mag/doe jij dat ook?

[ Voor 27% gewijzigd door Peter-036 op 27-10-2023 08:55 . Reden: dubbel citaat verwijderd. ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zie onderstaand, ter herinnering;

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-06 19:26
E-mail van Shell!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sD66vWrbpUpmC5G5KR3a5PUO-NY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZWHjzyVpfAyaALAsD1GahXyy.png?f=fotoalbum_large

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zarex
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 02-04 09:01
Ah kijk, dat is om het eenvoudiger te maken 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Ik zit ff te kijken wat Shell nu in Spanje rekent maar dat is flink omhoog gegaan, van 51ct naar 81ct bij Iberdrola. Die ga ik daar dus niet meer gebruiken. Trouwens in NL ook niet want Fastned is goedkoper en makkelijker te vinden en die hebben Autocharge. Ze prijzen zich aardig uit de markt zo.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Ben benieuwd of het van invloed is op die paar laadpunten waarbij het goedkoop laden is met Freshmile.

Net debat beetje gevolgd van E-Laad waarbij 4 mensen van politieke partijen (CDA, VVD, GL/PVDA en D66) werden bevraagd aangaande 4 stellingen. Vond er niet echt iets anders uitkomen dan het gebruikelijke (en we al weten) wat het publiek laden aangaat.

Enige positieve, alleen niets met dit topic te maken, is dat er toch gekeken gaat worden naar de MRB in 2026.
Voor de rest, veel gezegd, mooie woorden maar niet echt iets concreets, maar goed, that's politics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 17:13
Zjanzjak schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 14:51:
[...]

Ben benieuwd of het van invloed is op die paar laadpunten waarbij het goedkoop laden is met Freshmile.

Net debat beetje gevolgd van E-Laad waarbij 4 mensen van politieke partijen (CDA, VVD, GL/PVDA en D66) werden bevraagd aangaande 4 stellingen. Vond er niet echt iets anders uitkomen dan het gebruikelijke (en we al weten) wat het publiek laden aangaat.

Enige positieve, alleen niets met dit topic te maken, is dat er toch gekeken gaat worden naar de MRB in 2026.
Voor de rest, veel gezegd, mooie woorden maar niet echt iets concreets, maar goed, that's politics.
Is die ergens ook terug te kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Laatst online: 15:06

kaanmijo

Picobello B.V.

Ik zit nu even te kijken naar die nieuwe structuur van ANWB, maar hier is toch geen touw aan vast te knopen? Hoezo verschilt die prijs zoveel aan de hand van in welk gat ik op die paal gebruik? En is ‘per uur’ hetzelfde als ‘per geparkeerd uur’? Betaal ik dan €1,02 extra per uur?

“Het nieuwe tariefsysteem wordt goedkoper” - not

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dU5c46Hq0xjhEW7GgQM576uq2_c=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pb8mpUeFkyUpbmdfR56pythY.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
jouwheld schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:02:
[...]

Is die ergens ook terug te kijken?
https://elaad.nl/evenemen...tweede-kamerverkiezingen/

Ik sta op die publieksfoto erboven zie ik net :-) heb er wel eens vrolijker bijgezeten :D

Hier direct de video die op het juiste moment begint

[ Voor 22% gewijzigd door Hachy op 27-10-2023 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
kaanmijo schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:15:
Ik zit nu even te kijken naar die nieuwe structuur van Shell, maar hier is toch geen touw aan vast te knopen? Hoezo verschilt die prijs zoveel aan de hand van in welk gat ik op die paal gebruik? En is ‘per uur’ hetzelfde als ‘per geparkeerd uur’? Betaal ik dan €1,02 extra per uur?

“Het nieuwe tariefsysteem wordt goedkoper” - not

[Afbeelding]
Bedoel je niet de ANWB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:26
[...]
...
In principe niet want Freshmile bepaalt zelf welke tarieven zij rekenen voor het gebruik van hun laadpas/app bij de Shell laadpalen.

Maar het kan natuurlijk altijd zijn dat de nieuwe tarieven die Shell gaat doorbelasten iets triggeren bij Freshmile, waardoor ze een aanpassing gaan doen. Afwachten dus maar...

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reinier666
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22-04 21:46
Hoi, nieuwe ev rijder hier.
Ik heb een zakelijk laadpas, nu kom ik wel eens bij de Lidl (in Nederland) voor een klus en daar staan bij sommige filialen ladpunten.
Met geen mogelijkheid krijg ik die dingen aan het laden, nu heb ik mij laten vertellen dat dat alleen met de Lidl klantenapp lukt. Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt dan met betaling?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 17:27
Soms kom je een snellaadstation tegen waar je dus niet eens normaal kan staan. Zo ook bij de BP op de grens Capelle/Rotterdam. Voor de context heb ik een foto gepakt vanuit Google maps. De lader staat tussen de grijze en blauwe auto. (Niet op deze foto, ze staan er net)

Zelf heb ik de laadaansluiting linksvoor, dus je zou zeggen dat red de kabel wel. Nou nee dus. Enkel een auto met rechtsvoor een aansluiting red dat misschien. Op de plek van de blauwe auto moet je een aansluiting hebben rechtsachter om te kunnen aansluiten. In principe is het eenrichtingsverkeer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JroxUCMEtIXKrHHbnCidujBaFhw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/RExSQzrGGfS4b5ZQ62Ef0W5p.png?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:30
PeterZ(on) schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 13:30:
Ik zit ff te kijken wat Shell nu in Spanje rekent maar dat is flink omhoog gegaan, van 51ct naar 81ct bij Iberdrola. Die ga ik daar dus niet meer gebruiken. Trouwens in NL ook niet want Fastned is goedkoper en makkelijker te vinden en die hebben Autocharge. Ze prijzen zich aardig uit de markt zo.
In Spanje kan je ook de iberdrola app gebruiken met een gekoppelde creditcard.
Langs de snelweg is het prijzig maar in dorpjes staan ze ook en dan betaal je soms maar 0,45 eurocent per kWh (voorbeeld : Javea)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Maurice-
[...]

Dan mag je hopen dat Pieter Omtzigt niets te vertellen krijgt want hij is duidelijk in z'n verkiezingsprogramma: "Tesla's" gaan de rekening betalen. Populistisch gelul.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
kevertje1977 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:07:
[...]

In Spanje kan je ook de iberdrola app gebruiken met een gekoppelde creditcard.
Langs de snelweg is het prijzig maar in dorpjes staan ze ook en dan betaal je soms maar 0,45 eurocent per kWh (voorbeeld : Javea)
Ja die heb ik en gebruik ik ook, maar gebruikte de Shellpas als back-up als de app niet werkt of als er netwerkproblemen zijn zoals laatst in Benissa.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Maurice- schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 16:15:
[...]

Dan mag je hopen dat Pieter Omtzigt niets te vertellen krijgt want hij is duidelijk in z'n verkiezingsprogramma: "Tesla's" gaan de rekening betalen. Populistisch gelul.
Omtzigt beweerde laatst ook dat EV's niet groener zijn dan ICE. Tja, nu zijn EV's ook niet 100 procent schoon maar wel schoner dan een ICE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

[...]

Over populistisch gelul gesproken: hieronder het verkiezingsprogramma van NSC geciteerd op dit punt:
We willen dat gebruik van een auto betaalbaar blijft. We zijn tegen een kilometerheffing voor personenauto’s. Elektrische auto’s, die jarenlang fors fiscaal zijn gesubsidieerd, gaan meer bijdragen aan de belastingopbrengsten. Ook steunen we de invoering van een vrachtwagenheffing voor binnenlandse en buitenlandse vrachtwagens voor het gebruik van de Nederlandse wegen. Bij accijns op brandstoffen streven we, mede vanwege de grenseffecten, naar beperkte verschillen met andere landen.

Waar zie jij dat EV rijders de rekening gaan betalen? Ik lees alleen dat de bijtelling meer gelijkgetrokken gaat worden. Je zou er ook in kunnen lezen dat de BPM vrijstelling anders gaat worden.
Omzigt is een slimme man, die ook wel doorheeft dat het onaantrekkelijk maken van EV's niet echt gaat bijdragen aan de klimaatdoelstellingen. Maar de (naar mijn mening) overdreven voordeeltjes die zakelijke EV rijders hebben mogen best wat minder en met in lijn met ICE rijders. Ook zou ik het niet gek vinden om BPM te heffen op EV's voor het deel boven een bepaald bedrag, bijvoorbeeld €50k.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
EV Company gaat ook de prijzen (iets) verhogen per 1 december, van een starttarief van €0,12 incl. BTW en opslag van €0,015 incl. BTW per kWh naar een starttarief van €0,15 incl. BTW en opslag van €0,025 incl. BTW per kWh, bovenop de CPO-tarieven.

Dus nog wel goedkoper dan de nieuwe tarieven van NL MAB die ook via de Last Mile Solutions backend werkt, maar voor elektrisch rijders die de EV Company-pas of -druppel veel gebruiken kan het interessant zijn om te schakelen naar een pas met een vast maandtarief zonder extra opslagen bovenop het CPO-tarief.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maurice-
koboy schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 17:40:
[...]

Over populistisch gelul gesproken: hieronder het verkiezingsprogramma van NSC geciteerd op dit punt:
We willen dat gebruik van een auto betaalbaar blijft. We zijn tegen een kilometerheffing voor personenauto’s. Elektrische auto’s, die jarenlang fors fiscaal zijn gesubsidieerd, gaan meer bijdragen aan de belastingopbrengsten. Ook steunen we de invoering van een vrachtwagenheffing voor binnenlandse en buitenlandse vrachtwagens voor het gebruik van de Nederlandse wegen. Bij accijns op brandstoffen streven we, mede vanwege de grenseffecten, naar beperkte verschillen met andere landen.

Waar zie jij dat EV rijders de rekening gaan betalen? Ik lees alleen dat de bijtelling meer gelijkgetrokken gaat worden. Je zou er ook in kunnen lezen dat de BPM vrijstelling anders gaat worden.
Omzigt is een slimme man, die ook wel doorheeft dat het onaantrekkelijk maken van EV's niet echt gaat bijdragen aan de klimaatdoelstellingen. Maar de (naar mijn mening) overdreven voordeeltjes die zakelijke EV rijders hebben mogen best wat minder en met in lijn met ICE rijders. Ook zou ik het niet gek vinden om BPM te heffen op EV's voor het deel boven een bepaald bedrag, bijvoorbeeld €50k.
Het is wachten op een mod want dit gaat ver offtopic maar toch waag ik er nog een laatste reactie op O-)

Het is maar net hoe je deze zin interpreteert: Elektrische auto’s, die jarenlang fors fiscaal zijn gesubsidieerd, gaan meer bijdragen aan de belastingopbrengsten. Ik lees hierin dat elektrische rijders meer gaan betalen dan brandstof rijders. Zoals ook de diesels destijds uitgerangeerd zijn. Daarnaast is hij vóór een accijnsverlaging op brandstof. Dat noem ik inderdaad populistisch.

Hij doet alsof alleen de elite een Tesla/EV rijden en de arme mensen die betalen. Ja, er is/was korting op bijtelling en subsidie maar hoe zou je de verkoop van EV's anders aanjagen? Dan zou Jan met de pet nooit over kunnen gaan op een gebruikte EV. Afsluitend mag het duidelijk zijn dat modaalverdieners en daarboven sowieso meer bijdragen aan die hele belastingpot. Met termen als "Tesla subsidie" zet je mensen tegen elkaar op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Wesco schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:29:
EV Company gaat ook de prijzen (iets) verhogen per 1 december, van een starttarief van €0,12 incl. BTW en opslag van €0,015 incl. BTW per kWh naar een starttarief van €0,15 incl. BTW en opslag van €0,025 incl. BTW per kWh, bovenop de CPO-tarieven.

Dus nog wel goedkoper dan de nieuwe tarieven van NL MAB die ook via de Last Mile Solutions backend werkt, maar voor elektrisch rijders die de EV Company-pas of -druppel veel gebruiken kan het interessant zijn om te schakelen naar een pas met een vast maandtarief zonder extra opslagen bovenop het CPO-tarief.
Of naar Elbizz. De relatief dure laadpas heb je er nu zo uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
pmiddeld schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:38:
[...]
Dat is voor nu een goed alternatief inderdaad, maar het is maar de vraag hoe lang ze dit aanbod nog kunnen vasthouden zonder maandtarief of extra opslagen op de CPO-tarieven.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simon59
  • Laatst online: 03-05 21:10
pmiddeld schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:38:
[...]

Hoe heet de app van Elbizz in de App Store?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Maurice- schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:31:
[...]

Het is wachten op een mod want dit gaat ver offtopic maar toch waag ik er nog een laatste reactie op O-)

Het is maar net hoe je deze zin interpreteert: Elektrische auto’s, die jarenlang fors fiscaal zijn gesubsidieerd, gaan meer bijdragen aan de belastingopbrengsten. Ik lees hierin dat elektrische rijders meer gaan betalen dan brandstof rijders. Zoals ook de diesels destijds uitgerangeerd zijn. Daarnaast is hij vóór een accijnsverlaging op brandstof. Dat noem ik inderdaad populistisch.

Hij doet alsof alleen de elite een Tesla/EV rijden en de arme mensen die betalen. Ja, er is/was korting op bijtelling en subsidie maar hoe zou je de verkoop van EV's anders aanjagen? Dan zou Jan met de pet nooit over kunnen gaan op een gebruikte EV. Afsluitend mag het duidelijk zijn dat modaalverdieners en daarboven sowieso meer bijdragen aan die hele belastingpot. Met termen als "Tesla subsidie" zet je mensen tegen elkaar op.
Nog een laatste van mij dan.....
Je kunt "meer" inderdaad op die pessimistische manier lezen, maar ik zou je vragen het hele programma eens door te lezen. Het schreeuwt realisme, evenwichtigheid en eerlijkheid. Geel kilometerheffing, wel eigen risico in de zorg, geen gratis kinderopvang, vermogen belasten naar daadwerkelijk rendement. Zou het als geheel geen populistisch pakket willen noemen.

N.B. de term Tesla subsidie komt uit 2018 en ik kon zo snel even geen gebruik ervan door Omzigt in recente context vinden. De fiscale stimulering ging in die tijd vrijwel geheel naar dure (zakelijke) Tesla's. Dat zijn nu tweedehands auto's die voor jam met de pet nog steeds te duur zijn.
Veel zakelijke EV rijders doen dat omdat het goedkoper is; dat mag best gelijkgetrokken worden. Milde stimulering door alleen de eerste €15k? (meerprijs tov ICE) vrij te stellen van BPM is ook niet gek. Bij het consumenten stroom tarief is een EV goedkoper in gebruik dan een vergelijkbare ICE (dus geen prius gaan vergelijken met een iX3). Dat zou al een financiële stimulans moeten geven in het voordeel van een EV als de rest (wegenbelasting, BPM, afschrijving en onderhoud) een gelijkwaardige kostenpost oplevert aan een gelijkwaardige ICE.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 18:07
Posten als bpm en mrb moeten gebruikt worden zoals bedoeld. De basis daarvoor is de mate van vervuiling, aanschafprijs en gewichten bij 0 uitstoot kun je dan niks heffen, en zou je zeker lager moeten uit blijven komen dan een benzineauto of diesel of gas. Het voorstel of huidige beleid is dat ev’s evenveel gaan betalen als benzine. Ik vindt dat absurd! Voor zo’n bedrag kun je nog een vergelijkbare diesel rijden. Wanneer dat wordt ingevoerd betaalt elke particulier de subsidie die hij misschien heeft genoten in no- time dubbel en dwars terug aan de staat. En giefkoper want thuis laden hart nu al vaak zeker niet op. Ergens anders is al snel heel duur. De prijzen daarvan stijgen al telkens. Wie zegt dat dat stopt? Hetzelfde geld voor het tarief voor thuis laden. En wat als mensen met zonnepanelen vervolgens ook nog extra moeten meebetalen, om dat het net verzwaard moet worden om heel veel redenen, wordt dat de laatste groep mensen voor wie elektrisch rijden eigenlijk wordt belemmerd, ipv gestimuleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak

Ik ga verder niet in op andere politieke partijen en hun doelstellingen, verbaast me wel dat mensen op een persoonlijkheid stemmen maar amper naar de inhoud kijken, maar goed, 1 ding, NSC is niet mijn 'kleur'.
Zit zelf linkser van dat spectrum. ;)
Daar zal ook mijn stem naar toe gaan, als meer mensen dat doen denk ik dat de toekomst voor EV-rijders er een stuk rooskleuriger uitziet.
Maar genoeg politiek, teveel offtopic ook nog eens, back on topic!:
Wesco schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:27:

Maar het kan natuurlijk altijd zijn dat de nieuwe tarieven die Shell gaat doorbelasten iets triggeren bij Freshmile, waardoor ze een aanpassing gaan doen. Afwachten dus maar...
Daar zat ik dus aan te denken, maar goed, wat je zegt, afwachten maar.
reinier666 schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 15:38:
Hoi, nieuwe ev rijder hier.
Ik heb een zakelijk laadpas, nu kom ik wel eens bij de Lidl (in Nederland) voor een klus en daar staan bij sommige filialen ladpunten.
Met geen mogelijkheid krijg ik die dingen aan het laden, nu heb ik mij laten vertellen dat dat alleen met de Lidl klantenapp lukt. Kan iemand mij uitleggen hoe dat werkt dan met betaling?
Beetje zoeken in dit topic kwam ik dit tegen:
jaroen89 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:26:
Ik zie vanaf vandaag de Lidl laders ook in de Shell recharge app staan voor 76 cent per kWh de Bonnet app voor 80 cent per kWh en de E-Flux app geen tarief vermeld.
Shell pas doet het in het algemeen bij veel laadpunten in Nederland, en ook Europa wel.

En volgens mij kan je misschien ook nog wat in dit topic vinden: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Staat wel Europa maar ziet ook wel eens Nederlandse dingen voorbij komen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
Wesco schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 18:52:
[...]

Dat is voor nu een goed alternatief inderdaad, maar het is maar de vraag hoe lang ze dit aanbod nog kunnen vasthouden zonder maandtarief of extra opslagen op de CPO-tarieven.
Tja, dat roept iedereen al een half jaar....

@Simon59 Elbizz heeft geen eigen app. Je kan daarvoor de LMS app "Laadpaal app" gebruiken. Voor meer info en korting op de pas zie laadpastop10.nl

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Brotuck
Nieuwe aanbieder ?(niet gevonden in de laadpastop10)
Goedkoopste tarief kan je gebruiken voor 5 euro per maand.
Registreren kan ook op je NL adres

Tarif 1
für Mobilisten mit der Thüga Energie Ladekarte
Registrierung
- nötig, unter thuega-energie.emobilitycloud.com

Grundgebühr pro Ladekarte
- 4,20 Euro/Monat netto 5,00 Euro/Monat (brutto)
- Entfällt für Kunden der Thüga Energie*

AC-Laden
- bis 19,999 kWh: 0,33 Euro/kWh netto (0,39 Euro/kWh brutto)
- ab 20 kWh: 0,29 Euro/kWh netto (0,35 Euro/kWh brutto)

DC-Laden
- bis 19,999 kWh: 0,39 Euro/kWh netto (0,47 Euro/kWh brutto)
- ab 20 kWh: 0,35 Euro/kWh netto (0,42 Euro/kWh brutto)

Als ik de prijzen bekijk is dit goedkoper dan het Elli abbo wat ik het afgelopen jaar heb gehad. In ieder geval in NL. Ik heb een abbo afgesloten voor 5 euro per maand, eens zien of het goed werkt.

[ Voor 13% gewijzigd door Brotuck op 28-10-2023 10:29 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-03 17:34

fewips

Huurautospecialist

Oké dus omdat "Freshmile bij Shell" hier een big deal is, tegen beter weten in maar weer eens gaan testen langs de A2 bij een van de allergrootste Shell-sites van het land, in maart aangelegd.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XNmuvMEH2J3LVQg_defIcowliAc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s0MKZIrLY5kAX8ctEQIg1H7j.jpg?f=fotoalbum_large
Kwam Remy tegen, alleraardigste kerel die werkt voor Shell, was ik een half uur eerder gekomen dan lag de hele site plat, dankzij #2 - als je probeerde te laden bij paal 2 de afgelopen tijd, nam die de hele site down.
Goed, dat had Remy net gefixt voor ik aankwam, dus er waren slechts 2 van de 6 palen onbruikbaar (het was een af en aan rijden van EV's, maar tussen de regenbuien door kon ik even inpluggen op een vrij plekje).
Ik zwaai met m'n Freshmile, timeout. Ook voor de lol nog even Electromaps geprobeerd, ook timeout. Zwaai je met een 80ct/kWh Plugsurfing badge dan mag je direct gaan laden. Ik wens iedereen een goeie reis, heb maar ff de Autocharge-plug bij Fastned getest. Kan niet wachten tot die een kolos van een station hier neer zetten.
Oh voor ik het vergeet er zitten splinternieuwe QR-codes op de machines die leiden naar een tariefpagina. Niet naar de tariefpagina van deze laders, maar naar de algemene pagina van Shell, waardoor je alsnog (als leek) geen flauw benul hebt wat het tarief is aan de lader, ook kun je met de (meerdere) QR-codes op de machines de laders niet starten.

[ Voor 11% gewijzigd door fewips op 28-10-2023 10:07 ]

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 17:05
Brotuck schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:23:

Tarif 1
Registrierung

AC-Laden

DC-Laden

Als ik de prijzen bekijk is dit goedkoper dan het Elli abbo wat ik het afgelopen jaar heb gehad. In ieder geval in NL. Ik heb een abbo afgesloten voor 5 euro per maand, eens zien of het goed werkt.
Ben benieuwd, ziet er goed uit.
Is dit net als Elli ook voor een jaar of per maand?

Update
Even de voorwaarden laten vertalen in chatgpt :)
Helaas geen jaarabo dus kan tarief kan maandelijks veranderen ben ik bang..

10.1. The contract for the Thüga Energie charging card can be terminated by both parties at the end of the monthly contract term.

[ Voor 11% gewijzigd door yannienl op 28-10-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:48
Brotuck schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 09:23:

Tarif 1
Registrierung

AC-Laden

DC-Laden

@Brotuck ik snap het zinnetje "- bis 19,999 kWh: 0,33 Euro/kWh netto (0,39 Euro/kWh brutto)" niet: 0.33/kWh netto, 0.39/kWh bruto - ik zou denken dat netto inclusief BTW is en bruto exclusief BTW, dus is het hier verkeerdom? Ga je denk ik 39 cent/kWh betalen als consument?

(disclaimer: geen koffie gehad vanochtend, wellicht dat ik verkeerd denk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Laatst online: 16:11
vanaalten schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:35:
[...]

@Brotuck ik snap het zinnetje "- bis 19,999 kWh: 0,33 Euro/kWh netto (0,39 Euro/kWh brutto)" niet: 0.33/kWh netto, 0.39/kWh bruto - ik zou denken dat netto inclusief BTW is en bruto exclusief BTW, dus is het hier verkeerdom? Ga je denk ik 39 cent/kWh betalen als consument?

(disclaimer: geen koffie gehad vanochtend, wellicht dat ik verkeerd denk)
Op de website staat:
Die Bruttopreise verstehen sich inklusive der derzeit gültigen gesetzlichen Umsatzsteuer.
Met andere woorden: bruto is inclusief belasting inderdaad.

[ Voor 7% gewijzigd door Sandro! op 28-10-2023 11:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Sandro! schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:48:
[...]

Op de website staat:

[...]

Ja dat denk ik ook.

Ik kan nergens vinden of die twee prijzen iedere keer gelden. Dus laden tot 20kWh iedere keer voor 0,39 en daarna pas 0,35 euro

Of dat het een minimum aantal per maand is.

Ik ga het uitgebreid testen zodra de rfid kaart er is uiteraard

Ik kan ook geen kleeftarief ontdekken...

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 28-10-2023 12:19 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
yannienl schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:19:
[...]

Ben benieuwd, ziet er goed uit.
Is dit net als Elli ook voor een jaar of per maand?

Update
Even de voorwaarden laten vertalen in chatgpt :)
Helaas geen jaarabo dus kan tarief kan maandelijks veranderen ben ik bang..

10.1. The contract for the Thüga Energie charging card can be terminated by both parties at the end of the monthly contract term.
Het enige jaarabbo wat ik nog heb kunnen regelen is bij Fordpass zodat ik bij Ionity voor 0,39 ct kan laden.
Verder zie je bijna alle aanbieders terug gaan naar een maand abbo. Prima toch, als het niet bevalt ben je er ook snel vanaf.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Brotuck schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 12:17:
[...]

Ja dat denk ik ook.

Ik kan nergens vinden of die twee prijzen iedere keer gelden. Dus laden tot 20kWh iedere keer voor 0,39 en daarna pas 0,35 euro

Of dat het een minimum aantal per maand is.

Ik ga het uitgebreid testen zodra de rfid kaart er is uiteraard

Ik kan ook geen kleeftarief ontdekken...
Ziet er prima uit, en als het lagere tarief na 20kWh per keer is, haal ik t.o.v. het Freshmile tarief de 5 euro per maand er net uit. Is het per maand is deze goedkoper.

Zag ook dat je via de app kan laden voor alleen het hogere tarief, wat zeker voor DC laden prima is!

Ga de pas van de week even bestellen ook. Eens zien hoe snel die binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
koboy schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:26:
[...]

Ziet er prima uit, en als het lagere tarief na 20kWh per keer is, haal ik t.o.v. het Freshmile tarief de 5 euro per maand er net uit. Is het per maand is deze goedkoper.

Zag ook dat je via de app kan laden voor alleen het hogere tarief, wat zeker voor DC laden prima is!

Ga de pas van de week even bestellen ook. Eens zien hoe snel die binnen is.
Ja alleen zie ik net dat DC laden wel heel beperkt is..
Geen Fastned, Shell Recharge, Allego en BP Pulse..
Dat maakt het voor mij die vaak over de A9 rijdt, erg lastig..
Of ik moet dan flink afwijken van de snelweg en ergens in een stad of dorp snelladen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kisik
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10:37
Hoi allemaal. Ik ben een hotel aan het zoeken onderweg voor vakantie. Nu heb ik wat moois met een Ionity op 200 meter ervandaan, zodat ik de volgende ochtend met 100% op pad kan.

De status van het station is op de kaart van Ionity zelf "now building". We gaan in de voorjaarsvakantie op pad. Iemand enige ervaring of indicatie of "now building" op de site van Ionity daadwerkelijk betekent dat er binnen afzienbare termijn geladen kan worden? Hoe daar achter te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
yannienl schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 13:42:
[...]

Ja alleen zie ik net dat DC laden wel heel beperkt is..
Geen Fastned, Shell Recharge, Allego en BP Pulse..
Dat maakt het voor mij die vaak over de A9 rijdt, erg lastig..
Of ik moet dan flink afwijken van de snelweg en ergens in een stad of dorp snelladen..
In de webbrowser zie ik wel total en shell gemeld staan. De app die je kan gebruiken is Ladenetz. Daar zie je de tarieven niet, maar dus wel of het gaat werken of niet.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
Brotuck schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:07:
[...]

In de webbrowser zie ik wel total en shell gemeld staan. De app die je kan gebruiken is Ladenetz. Daar zie je de tarieven niet, maar dus wel of het gaat werken of niet.
Ja dat was een beetje lastig.
In de app staan Shell en Allego niet maar op de website wel.
Nou ja, ik heb een abo gedaan dus zodra de pas er is ook lekker experimenteren.
Als Shell en Allego het wel doen dan ben ik al enigszins gered.
Het ging me voornamelijk om de ecotap snellader bij mij in de straat en die staat er bij.

Hopen dat de tarieven het lang volhouden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
yannienl schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:15:
[...]

Ja dat was een beetje lastig.
In de app staan Shell en Allego niet maar op de website wel.
Nou ja, ik heb een abo gedaan dus zodra de pas er is ook lekker experimenteren.
Als Shell en Allego het wel doen dan ben ik al enigszins gered.
Het ging me voornamelijk om de ecotap snellader bij mij in de straat en die staat er bij.

Hopen dat de tarieven het lang volhouden!
Uiteraard ga ik het ook bij Fastned en Ionity testen. Ik zag in ieder geval Engie (Frankrijk) ook staan als werkend. En alle AC laders in mijn buurt staan er ook op. Nu is het tarief hier in de straat 31ct, maar die tarieven verschillen nogal in de diverse steden/dorpjes. Vooral geen kleeftarief spreekt me aan.

Een beetje testen voor 5 euro is ook prima toch :)

Overigens staan op de Ladenetz site alle werkende roaming partners. https://ladenetz.de/roaming-de/

[ Voor 8% gewijzigd door Brotuck op 28-10-2023 14:32 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

edit:
achterhaald dus niet relevant

[ Voor 92% gewijzigd door koboy op 28-10-2023 14:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12:48
Sandro! schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 11:48:
[...]

Op de website staat:

[...]

Best een leuke fixed-price aanbieder. Ik heb een ESB pas die met 38 cent nog net iets voordeliger is, maar scheelt weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
Brotuck schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:20:
[...]

Uiteraard ga ik het ook bij Fastned en Ionity testen. Ik zag in ieder geval Engie (Frankrijk) ook staan als werkend. En alle AC laders in mijn buurt staan er ook op. Nu is het tarief hier in de straat 31ct, maar die tarieven verschillen nogal in de diverse steden/dorpjes. Vooral geen kleeftarief spreekt me aan.

Een beetje testen voor 5 euro is ook prima toch :)
De incharge palen bij Mcdonalds staan er ook op!
Dan maar bij 1 laadsessie geen frappe karamel dan heft dat die 5 euro ook weer op :D
Wat me wel aanstaat is dat je vanaf 20kwh een iets lager tarief krijgt, ik laad bijna altijd 22+kwh..

En geen kleeftarief, dat zal ook een enorme verademing zijn!
Zag het niet op de site en ook niet in de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
yannienl schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:36:
[...]

De incharge palen bij Mcdonalds staan er ook op!
Dan maar bij 1 laadsessie geen frappe karamel dan heft dat die 5 euro ook weer op :D
Wat me wel aanstaat is dat je vanaf 20kwh een iets lager tarief krijgt, ik laad bijna altijd 22+kwh..

En geen kleeftarief, dat zal ook een enorme verademing zijn!
Zag het niet op de site en ook niet in de voorwaarden.
Ik had mijn post aangepast maar op https://ladenetz.de/roaming-de/ kun je alle aangesloten roaming partners zien. En als deze aanbieder niet bevalt ga ik gewoon verder zoeken onder de aangesloten aanbieders. Het zijn veel duitse steden die zich hebben aangesloten zag ik.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
vanaalten schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:25:
[...]

Best een leuke fixed-price aanbieder. Ik heb een ESB pas die met 38 cent nog net iets voordeliger is, maar scheelt weinig.
Ik zat ff te kijken maar dat is ook gewoon die ladenetz shizzle zoals Thuga haha
Maar Thuga kan uiteindelijk neeeeet iets goedkoper zijn als je 20+ kwh laadt.
Thuga dan 35 cent AC en ESB 38 cent, maar DC is bij Thuga in alle gevallen goedkoper dan ESB.
Maar goed alternatief als er eentje raar gaat doen met tarieven en de ander (hopenlijk) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
Brotuck schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:39:
[...]

Ik had mijn post aangepast maar op https://ladenetz.de/roaming-de/ kun je alle aangesloten roaming partners zien. En als deze aanbieder niet bevalt ga ik gewoon verder zoeken onder de aangesloten aanbieders. Het zijn veel duitse steden die zich hebben aangesloten zag ik.
Das een goeie!
Allego en Shell staan er inderdaad tussen, nou dan ben ik tevree..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

vanaalten schreef op zaterdag 28 oktober 2023 @ 14:25:
[...]

Nou, bij het laden van ongeveer 30 kWh en meer per keer is het een fractie goedkoper ;)
Pagina: 1 ... 97 ... 219 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2