ugh, DP. zie hieronder
[ Voor 91% gewijzigd door nannoe op 05-10-2023 18:54 ]
[ Voor 91% gewijzigd door nannoe op 05-10-2023 18:54 ]
wie de auto op of na 19.01.2021 wordt overgedragen, profiteren van modelspecifieke voordelen in het openbare laadnetwerk [...].HaikoW schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 17:54:
[...]
Ik denk dat de rest van de discussie niet meegekomen is. Mijn BMW is op kenteken gezet eind juli toen BMW charging 0,22ct/kWh rekende bij IONITY. Per 1-9 rekent BMW 0,40ct/kWh bij IONITY.
De vraag was geldt die hogere prijs voor abonnementen afgesloten na 1-9, of geldt deze prijs ook voor bestaande abonnementhouders (een niet gecommuniceerde prijsverhoging).
Na mijn laadbeurt concludeer ik dat de nieuwe prijs geldt voor nieuwe abonnementen. Ik zie niet helemaal het verband tussen bovenstaande vraag en de kleine lettertjes.
[ Voor 19% gewijzigd door nannoe op 05-10-2023 18:58 ]
e-Niro 64kWh DynamicPlusLine Rood december 2021
Klopt, is al een poosje het geval. De tarieven van Kia/Hyundai zijn nu totaal van de pot gerukt. Goedkoopste manier om bij Allego te laden is Freshmile, mits je 11kW kunt laden.pinguins schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:31:
KiaCharge laadpas met Easy abonnement is nu belachelijk aan de prijs voor laden hier voor de deur (Allego):
Laadbeurt: €0,59
kWh tarief: €0,76
Terwijl mijn 50 five laadpas (engie) de volgende kosten heeft:
Laadbeurt: €0,31
kWh tarief: €0,58
En dat terwijl ik bij engie palen in Rotterdam €0,31 per kWh betaal met de 50 five pas.
Bij dezelfde paal met de KiaCharge pas €0,68 per kWh!
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Zelf lees ik "modelspecifieke aanbieding" als dat je bij een i7 het eerste jaar gratis kunt laden bij ionty en bij o.a. de iX het eerste jaar zonder kosten een abonnement van BMW charging krijgt welke korting geeft op het laden. Maar anyway het belangrijkste is dat we, indien geactiveerd voor 1 september, gebruik kunnen maken van de lagere kWh prijzen tot het einde van het 1e jaars contract. Net nog even geladen bij Ionity in NL en het is gewoon 0,22ct/kWhnannoe schreef op donderdag 5 oktober 2023 @ 18:53:
[...]
wie de auto op of na 19.01.2021 wordt overgedragen, profiteren van modelspecifieke voordelen in het openbare laadnetwerk [...].
eind juli is na 19 januari 2021, dus je profiteert van de modelspecifieke aanbiedingen. In Nederland 0,22 euro/kWh, in België 0,28 euro/kWh, in Frankrijk 0,30 euro/kWh.
Ik heb dezelfde pas, contract en deal. En ja, ik was ook verbaasd na 1 september, totdat ik die kleine letters las. Ik dacht dat ik elke maand voor elk land waar ik heen zou gaan opnieuw zou moeten checken wat de prijs daar deed, om te checken of de BMW pas nog zin had om te gebruiken. Nog leuker is de pas als je onverwacht bij dure aanbieders als Allego/Carrefour of PowerDot in Frankrijk aankomt. Daar betaal je normaal tussen 92 en 104 cent per kWh, maar met de BMW pas slechts 40 cent/kWh.
Zie je nu het verband met kleine letters wel?
Met bump 41 ct/kWhkoboy schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:44:
[...]
Klopt, is al een poosje het geval. De tarieven van Kia/Hyundai zijn nu totaal van de pot gerukt. Goedkoopste manier om bij Allego te laden is Freshmile, mits je 11kW kunt laden.
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
En die 0,31 is het Zuid Holland-pas tarief dat je in Zuid Holland bij alle deelnemende gemeenten met de ZH pas betaalt op de Engie\Equans palen met een ZH1 code. voor de ZH2 palen is dat 0,38.pinguins schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 14:31:
En dat terwijl ik bij engie palen in Rotterdam €0,31 per kWh betaal met de 50 five pas.
Bij dezelfde paal met de KiaCharge pas €0,68 per kWh!
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Ja.eltron schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:46:
Ik weet overigens niet of je met 50Five pas dezelfde voordelen hebt als met de ZH-pas.
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
je kan dan beter een pas pakken die op alles werkt..Hachy schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:26:
Ik heb op Linkedin een stukje geschreven over de problemen bij Ubitricity in MRA-E gebied, waarom veel laadpassen hier worden geweigerd en welke dit precies zijn.
Zo kun je er bijvoorbeeld wel laden met Eneco of Greenchoice maar niet met E-Flux of Vandebron.
https://www.linkedin.com/...passen-geweigerd-hachmang
Ik heb de pas sinds een paar weken, de voordelen zijn hetzelfde...eltron schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 19:46:
[...]
En die 0,31 is het Zuid Holland-pas tarief dat je in Zuid Holland bij alle deelnemende gemeenten met de ZH pas betaalt op de Engie\Equans palen met een ZH1 code. voor de ZH2 palen is dat 0,38.
De ZH-pas wordt tegenwoordig uitgevoerd door 50Five. Ik weet overigens niet of je met 50Five pas dezelfde voordelen hebt als met de ZH-pas. 50Five heeft begin dit jaar de e-Mobilty activiteiten van Engie over genomen.
Bij mij gaven ze een andere verklaring, dat ze nog bezig waren met contracten:Hachy schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:26:
Ik heb op Linkedin een stukje geschreven over de problemen bij Ubitricity in MRA-E gebied, waarom veel laadpassen hier worden geweigerd en welke dit precies zijn.
Zo kun je er bijvoorbeeld wel laden met Eneco of Greenchoice maar niet met E-Flux of Vandebron.
Door daar te laden hou je zelf dit fenomeen in stand. Mijn standpunt is, geen prijs bekend dan niet laden met die app of laadpas, dan leren die aanbieders het vanzelf af. Heb nog even hun site bekeken op zoek naar prijzen, wat een doolhof, daar hoef ik geen laadpas van.kaanmijo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:00:
Kreeg zojuist de afrekening: €0,81/kWh! Wat een waanzin dit, helemaal omdat er dus nergens tarieven van die palen staan. Ongekend.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Ehm... maar wie ging nou laden zonder vooraf het tarief te weten? Ongekend.kaanmijo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:00:
Kreeg zojuist de afrekening: €0,81/kWh! Wat een waanzin dit, helemaal omdat er dus nergens tarieven van die palen staan. Ongekend.
Bij mij stopt het al als het tarief onbekend is of als ik het laadpunt niet kan vinden in de tig apps die ik dan afga.PeterZ(on) schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 15:27:
Mijn standpunt is, geen prijs bekend dan niet laden met die app of laadpas, dan leren die aanbieders het vanzelf af.
Als er maar genoeg mensen zijn die er geen gebruik van maken zullen ze toch wel gaan kijken wat ze fout doen, net zoals je een te dure aanbieder links laat liggen. Hetzelfde wat je in andere branches ziet, als de een goedkoper wordt volgen anderen vroeg of laat vanzelf.Zjanzjak schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 17:28:
[...]
Bij mij stopt het al als het tarief onbekend is of als ik het laadpunt niet kan vinden in de tig apps die ik dan afga.
Of de aanbieder het dan wel afleert denk ik dan weer niet maar goed, gewoon niet laden.
Soms doe ik het wel, uit pure nieuwsgierigheid, maar dan heb ik de houding van: 'Wie zich brandt moet op de blaren zitten' en neem ik m'n 'verlies' voor lief.
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Ten dele waar want 'de zakelijke rijder', die boeit de prijs, in de regel, een stuk minder.PeterZ(on) schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 18:05:
Als er maar genoeg mensen zijn die er geen gebruik van maken zullen ze toch wel gaan kijken wat ze fout doen, net zoals je een te dure aanbieder links laat liggen. Hetzelfde wat je in andere branches ziet, als de een goedkoper wordt volgen anderen vroeg of laat vanzelf.
Kortom, het CPO-tarief is € 0,51 per kWh (+ een starttarief)Hachy schreef op vrijdag 6 oktober 2023 @ 21:26:
Mazda MX-30
dat is geen waanzin 12 cent opslag doen er wel meerkaanmijo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:00:
Nou, weer wat enerverende ervaringen rijker vandaag. Reed over een industrieterrein, staan er opeens 2 Fastned palen op eigen terrein van een bedrijf, die ook nog eens nergens in de Fastned app te vinden zijn. Is dit iets wat vaker gebeurd? Privé snelladers? Ze staan hier.
Daarnaast even bij landgoed Twickel geladen tijdens een wandeling. Die palen daar staan in geen enkele app, dat zou al een waarschuwing geweest moeten zijn. Eerst de Freshmile pas er tegenaan, die werd geweigerd. Toen de Vattenfall kaar, die werd wel geaccepteerd.
[ Voor 151% gewijzigd door boyette op 07-10-2023 22:57 ]
dat is alvast om aan toekomstige wetgeving te voldoenPeterZ(on) schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:09:
Ik zat eens te kijken naar de laders van IEcharge in Frankrijk, kom ik deze locatie tegen. In de middle of nowhere aan een zandpad, daar snap ik niks van want daar gaat toch niemand laden.
[Afbeelding]
Electrische tractoren moeten ook laden....PeterZ(on) schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:09:
Ik zat eens te kijken naar de laders van IEcharge in Frankrijk, kom ik deze locatie tegen. In de middle of nowhere aan een zandpad, daar snap ik niks van want daar gaat toch niemand laden.
[Afbeelding]
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Je zou het haast denken en er zijn er veel meer zo als deze zie ik. Nog even en je kan ook ver van de doorgaande routes je weg vinden met zulke laadlocaties en laadfiles zul je er ook niet tegenkomen en met €0,30 nog supergoedkoop ook.
Ik denk dat er achter dat hekje rechts al een trafo station stond, dus het was eenvoudig en goedkoop aansluiten.PeterZ(on) schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:09:
[Afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Peter-036 op 08-10-2023 09:08 . Reden: aanvulling ]
It is what it is.If you can't change it, deal with it!
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Of dat trafostation is er juist geplaatst voor die laders want op oudere Streetview beelden staat niets. Maar dan nog, wie komt daar en wil juist daar laden. Het lijkt mij allemaal niet erg logisch om daar snelladers te plaatsen. En wat ik al zei, ook andere locaties zijn niet echt dat je zegt, daar zal veel geladen gaan worden. Benieuwd wat daar de verklaring voor is.Peter-036 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:01:
[...]
Ik denk dat er achter dat hekje rechts al een trafo station stond, dus het was eenvoudig en goedkoop aansluiten.
Misschien ligt er achter het bosje links wel een verharde weg?
Dan nog ligt deze locatie wellicht 'in the middle of nowhere', maar 'ze zijn op de toekomst voorbereid'.
Edit: op Google earth vind ik aan dat wegje wel een transformatorstation, dus ik denk dat mijn gokje hierboven redelijk goed was.
Dat trafo huisje is de aansluiting op het hoogspanningsnet; zonder geen snellaadstation.Peter-036 schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:01:
[...]
Ik denk dat er achter dat hekje rechts al een trafo station stond, dus het was eenvoudig en goedkoop aansluiten.
Misschien ligt er achter het bosje links wel een verharde weg?
Dan nog ligt deze locatie wellicht 'in the middle of nowhere', maar 'ze zijn op de toekomst voorbereid'.
Edit: op Google earth vind ik aan dat wegje wel een transformatorstation, dus ik denk dat mijn gokje hierboven redelijk goed was.
Op google earth is het omspanningsstation misschien in 2007 nog een bouwplaats, maar in 2013 is het kennelijk al wel operationeel, die (lucht)foto is zo scherp dat de hoogspanningsdraden zichtbaar zijn.PeterZ(on) schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:35:
[...]
Of dat trafostation is er juist geplaatst voor die laders want op oudere Streetview beelden staat niets. Maar dan nog, wie komt daar en wil juist daar laden. Het lijkt mij allemaal niet erg logisch om daar snelladers te plaatsen. En wat ik al zei, ook andere locaties zijn niet echt dat je zegt, daar zal veel geladen gaan worden. Benieuwd wat daar de verklaring voor is.
Als ik door Frankrijk rijdt, rijdt ik graag door het land en niet over de snelwegen. Ik heb er afgelopen zomer dankbaar gebruik van gemaakt. En vaste prijs van 30 ct/kwh. Vergelijkbaar met Tesla Superchargers.PeterZ(on) schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:09:
[ Voor 40% gewijzigd door tweakerpip op 08-10-2023 11:53 ]
dat zijn afgedankte ABB Terra 52 snelladers met alleen een chademo en type 2 aansluiting. een van de eerste snelladers die fastned in gebruik nam voordat ccs uberhaupt bestond. fastned verkoopt hun snelladers nadat ze niet meer nodig zijn. dat is echt geschiedeniskaanmijo schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 14:00:
Nou, weer wat enerverende ervaringen rijker vandaag. Reed over een industrieterrein, staan er opeens 2 Fastned palen op eigen terrein van een bedrijf, die ook nog eens nergens in de Fastned app te vinden zijn. Is dit iets wat vaker gebeurd? Privé snelladers? Ze staan hier.
Daarnaast even bij landgoed Twickel geladen tijdens een wandeling. Die palen daar staan in geen enkele app, dat zou al een waarschuwing geweest moeten zijn. Eerst de Freshmile pas er tegenaan, die werd geweigerd. Toen de Vattenfall kaar, die werd wel geaccepteerd.
smart fortwo electric drive 17.6kWh
Dat is wel interessant! Hoe doen zij dat met laden bij buitenlandse laadpalen? Krijg je dan ook een factuur zonder BTW (0-tarief) zoals het hoort?da_Mastah schreef op woensdag 4 oktober 2023 @ 22:06:
Ik heb een update voor degenen die zakelijk rijden en toch willen profiteren van de scherpe prijzen (dmv Boosts) bij Bonnet.
Bonnet heeft nu ook een Nederlands BTW-nummer. Je eigen BTW-nummer kan je niet invoeren via de app, maar de klantenservice kan dat wel, en daarmee krijgt je account dan vervolgens facturen met hun Nederlandse BTW-nummer en Nederlandse BTW.
Dat scheelt toch weer 21% en zijn ze in eens toch weer competitief voor degenen die vaker publiek willen laden :-)
Panasonic WH-MDC09J3E5, Atlantic Explorer V4 270C, 57x PV 23115 Wp
Dat ze vaak bij hoogspanningsmasten of verdeelstations zitten (of hoe noem je die) was mij ook al opgevallen. En ondanks zonder faciliteiten, wat voor sommigen een nadeel is, ben ik er wel blij mee. Zullen niet gauw geblokkeerd zijn door laadpaalklevers of een wekelijkse markt of kermis wat je in dorpen nog wel eens hebt.tweakerpip schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:05:
[...]
Als ik door Frankrijk rijdt, rijdt ik graag door het land en niet over de snelwegen. Ik heb er afgelopen zomer dankbaar gebruik van gemaakt. En vaste prijs van 30 ct/kwh. Vergelijkbaar met Tesla Superchargers.
Ze stonden overigens bijna altijd echt naast een verdeelstation. Ik denk dat ze proberen de infra kosten extreem laag te houden. Wellicht dat het daardoor uit kan.
Het bedrijf dat dit plaatst heeft als doel om juist op gebieden waar geen snelwegen zijn die laadstations te plaasen. Wat denk ik voor EV-adoptie geweldig is. Vanuit zakelijk oogpunt lijkt het wat curieus om juist te gaan zitten op plekken waar weinig mensen komen natuurlijk. Anyhow, ik ben er blij mee. Ik ga niet op vakantie om snelwegen te zien.
Misschien wel. In de Shell app kost-ie 85ct/kWh en in de laadpaal app van LMS is het 60 ct starttarief en 2 ct/kWh.RichieB schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:20:
[...]
Gerelateerde vraag: hoe betrouwbaar is Bonnet met de prijzen in de app? Ik ben een reis aan het plannen en zie bijv. bij Mobiflow, Nijverheidsstraat 7 in Veurne €0,00 staan. Is die laadpaal dan echt gratis?
Fransen zijn bepaald niet enthousiast over elektrisch rijden, zeker niet op het platteland. De meeste ritten zijn lokaal. Daaraan kunnen deze laadpalen helpen.PeterZ(on) schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:49:
[...]
Dat ze vaak bij hoogspanningsmasten of verdeelstations zitten (of hoe noem je die) was mij ook al opgevallen. En ondanks zonder faciliteiten, wat voor sommigen een nadeel is, ben ik er wel blij mee. Zullen niet gauw geblokkeerd zijn door laadpaalklevers of een wekelijkse markt of kermis wat je in dorpen nog wel eens hebt.
Of het hierdoor wel uit kan weet ik niet maar voor de EV-rijder is het natuurlijk wel ideaal, zeker als je de snelweg/tolweg wil mijden. Ze zijn i.i.g. weer een mooie aanvulling om Frankrijk binnendoor te doen. Wel is nog opmerkelijk dat het alleen CCS is en geen Chademo, zou die eis dan zijn vervallen.
Ik vraag me dat niet af, want er gaat relatief weinig “geld” naar Brussel. Het wordt meer tegenover elkaar weggestreept. Herverdeling bij landbouw van Europese subsidies blijft de grootste pot. En dan zal ik maar niet de “subsidies” op fossiel brandstof melden die naar de aandeelhouders van bedrijven gaan.Inspired schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:12:
Waarschijnlijk moest er nog wat EU subsidie op. Dan maar ergens in de middle of nowhere wat neerzetten. En iedereen zich maar afvragen waarom er zoveel geld naar Brussel gaat.
Helaas komt wat ze zeggen niet altijd overeen met wat ze doen.DaCoTa schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 12:04:
[...]
Bij mij gaven ze een andere verklaring, dat ze nog bezig waren met contracten:
DaCoTa in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"
Ik ontving een bericht van Nissan charge dat ze een overeenkomst met Ubitricity hebben gesloten dus die zou je nog kunnen overwegen.DaCoTa schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 13:54:
Bij ons zijn de laadpalen over naar Ubitricity, en nu werken bijna geen van mijn laadpassen meer.
Geen idee wat hier nu de voordeligste laadpas gaat zijn, want het standaard tarief van €0,51/kWh is echt niet grappig.
Ik was in de veronderstelling dat Vattenfall afweek van het standaard tarief en daar €0,35/kWh rekende, maar als ik nu terugkijk op mijn facturen is dat helemaal niet zo.
[ Voor 6% gewijzigd door technoaddict op 09-10-2023 08:21 ]
Lekker negeren die Tesla rijders, moeten ze maar bij Elon op X gaan klagen.technoaddict schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:18:
Het is alweer enkele weken geleden, maar de rit naar Oostenrijk was goed gegaan met de Skoda Enyaq. Vooral omdat we 7 van de 8 keer bij een Tesla laadstation hebben geladen.
De Tesla app werkt heel goed. En met een abbo zijn de kosten van het laden relatief laag.
De tesla supercharge stations zijn over het algemeen niet druk bezet, maar de Tesla auto's rijden wel af en aan. Zo gebeurde het één keer dat ik ergens kwam waar 10 laadpalen vrij waren, ik de Enyaq zo neer moest zetten dat ik twee laadpalen bezet hield (dat is wel een nadeeltje met een niet Telsa auto) en een half uur later alle plekken opeens bezet waren. Toen ik naar de auto liep om te kijken hoe het met de drukte ging stonden er 3 Duitsers bij mijn auto gebaren te maken dat het super asociaal was van die Enyaq bestuurder om twee laadpalen bezet te houden. 50 meter verderop waren inderdaad nog 8 laadpalen van een andere aanbieder, maar die waren veel drukker bezocht.
Het gaf dus wel een beetje spanning om langs een snelweg bij een Tesla laadplek te laden. Waar de Tesla's toch wel af en aan rijden.
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
It is better to be roughly right, than precisely wrong.
Het lijkt er inderdaad wel op, maar wat ik dan vreemd vind is dat er wel een Fastned 'dak', die niet op Maps staat, bij stond. Dat zou je niet verwachten als het niet officieel Fastned zou zijn, toch? Dit ding stond er bij:Coasterfreak schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 11:45:
[...]
dat zijn afgedankte ABB Terra 52 snelladers met alleen een chademo en type 2 aansluiting. een van de eerste snelladers die fastned in gebruik nam voordat ccs uberhaupt bestond. fastned verkoopt hun snelladers nadat ze niet meer nodig zijn. dat is echt geschiedenis
[Afbeelding]
Hi dank voor je feedback Tripl3 D, en er is inderdaad een bug in de backend op dit moment die ervoor zorgt dat jouw passen niet onder "Your cards" getoond wordt. We zijn ermee bezig. Hopelijk kan je ondanks dit issue wel al kosten besparen met Go-Charge.Tripl3 D schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 09:12:
@Go-Charge
Issue 1: Ik heb een tweetal passen die ik niet kan toevoegen aan de app die wel voorkomen in de Laadpastop10 database:
Freshmile en Ecotap
Kunnen deze ook aan de app toegevoegd worden?
Issue 2:
Daarnaast lijkt het systeem met mijn passen niet helemaal lekker te werken.
Ik heb de volgende passen toegevoegd aan de app: Chargemap, Engie, Shell Recharge, Maingau, Fastned, E-Flux, Elbizz en Greenchoice
Nu kijk ik bij een paal hier in de buurt, daar staat bij mijn passen: ANWB (Huh????) en Maingau
Bij overige passen: Eneco, Elli Drive, Shell Recharge (dus toch!!), MKB brandstof
Andere paal: Mijn passen: EVBox Public (Huh????), Plugsurfing (Huh????), ANWB (Huh????) en Maingau
Bij overige passen: Eneco, MultiTankcard, MoveMove, Elbizz (dus toch!!), Vandebron, paar andere passen, Greenchoice (dus toch!!), Chargemap (dus toch!!), paar andere passen, Shell Recharge (dus toch!!), MKB brandstof
Kortom: Het is een beetje een zooitje!
Hi Tripl3 D, ik heb ook nog niet van alle passen prijsdata. Maar zodra ik dat van Engie wel heb laat ik het meteen zien bij de genoemde paal. Afgesproken?Tripl3 D schreef op vrijdag 29 september 2023 @ 16:23:
@Go-Charge Ook al een aantal weken geleden in de app zelf gemeld, maar ik heb geen reactie terug gehad en het is ook (nog) niet opgelost.
Ik heb al jaren een Engie kaart die ik gebruik op de EV-box paal in mijn straat. Deze paal is inmiddels als Equans-paal gelabeld, maar het blijft allemaal hetzelfde bedrijf (Engie/Ev-Box/Equans).
Ondanks dat ik de pas heb toegevoegd in de app ziet hij deze niet als optie bij deze paal (zowel bij mijn passen, als overige passen). Dat is best vreemd.
Hi engelbertus, dat zou kunnen inderdaad. Wat tegelijkertijd wel weer goud is, voor ons, is alle feedback die we krijgen. Zo weten we zeker dat we ons kleine ontwikkelbudget uitgeven waar jullie het het hardste nodig vinden. Oftewel, jullie helpen met het verder ontwikkelen van Go-Charge. Gaaf he?engelbertus schreef op zaterdag 30 september 2023 @ 14:51:
[...]
De app is een mooi initiatief. Zoeken op de kaart gaat nog niet heel soepel met weergave. Eigenaardigheden zoals meer passen dan prijzen zorgt ervoor dat je niet begrijpt wat er gebeurt, en dan vraag je je af of de app wel goed/ betrouwbaar werkt.. wat dus mensen in dit ontwikkelstadium van de app zou kunnen wegjagen..
Wat ik een beetje mis is een indicatie van de laatste update-datum van de prijzen. Ik heb geen idee hoe jullie die prijzen binnenharken, maar het is nu voor de gebruiker onduidelijk hoe actueel de weergegeven prijzen zijn.Go-Charge schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:11:
[...]
Hi Tripl3 D, ik heb ook nog niet van alle passen prijsdata. Maar zodra ik dat van Engie wel heb laat ik het meteen zien bij de genoemde paal. Afgesproken?
Ik had nog een NewMotion pas, wat tegenwoordig ook Shell is. Voelt wel een beetje vies om een pas van Shell te gebruiken moet ik zeggen, maar er zijn geen andere laadmogelijkheid bij mij dus helaas.boyette schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 21:14:
[...]
Ik ontving een bericht van Nissan charge dat ze een overeenkomst met Ubitricity hebben gesloten dus die zou je nog kunnen overwegen.
https://www.nissan.nl/exp...tuigen/nissan-charge.html
Ergens hoop ik niet dat deze auto's er voor zorgen dat Tesla er mee stopt, want het is wel een enorm netwerk. Zou eerder fijn zijn als Tesla afdwingt dat je auto alleen geladen mag/kan worden als de laadpoort ook linksachter zit.Inspired schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 08:36:
[...]
Lekker negeren die Tesla rijders, moeten ze maar bij Elon op X gaan klagen.
Zou het niet veel logischer zijn als Tesla langere kabels erop zet ?webgangster schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:33:
[...]
Ergens hoop ik niet dat deze auto's er voor zorgen dat Tesla er mee stopt, want het is wel een enorm netwerk. Zou eerder fijn zijn als Tesla afdwingt dat je auto alleen geladen mag/kan worden als de laadpoort ook linksachter zit.
Just here for the fun
[ Voor 153% gewijzigd door Brotuck op 09-10-2023 12:56 ]
Just here for the fun
Mijn feedback: graag met kleuren op de kaart het prijsniveau aangeven, niet de snelheid.Go-Charge schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:14:
[...]
Oftewel, jullie helpen met het verder ontwikkelen van Go-Charge. Gaaf he?
RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3
In het huisje van hen dat ernaast staat, zit een batterij van 400 kWh. Ze staan op plekken waar het elektriciteitsnet veel te dun bezaaid is. Ze verdienen aan pieken op het net wegnemen en zo dicht mogelijk bij 50 Hz terug kunnen brengen. Als jij daar laadt, verdienen ze dubbel, want dan hebben ze weer capaciteit in batterij over om net verder te stabiliseren.PeterZ(on) schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 12:49:
[...]
Dat ze vaak bij hoogspanningsmasten of verdeelstations zitten (of hoe noem je die) was mij ook al opgevallen. En ondanks zonder faciliteiten, wat voor sommigen een nadeel is, ben ik er wel blij mee. Zullen niet gauw geblokkeerd zijn door laadpaalklevers of een wekelijkse markt of kermis wat je in dorpen nog wel eens hebt.
Of het hierdoor wel uit kan weet ik niet maar voor de EV-rijder is het natuurlijk wel ideaal, zeker als je de snelweg/tolweg wil mijden. Ze zijn i.i.g. weer een mooie aanvulling om Frankrijk binnendoor te doen. Wel is nog opmerkelijk dat het alleen CCS is en geen Chademo, zou die eis dan zijn vervallen.
Zoals al eerder gezegd, gewoon een langer kabeltje. Dat sommige auto's de laadpoort rechts hebben is alleen maar praktisch: je kunt hem dan bij een AC paal in het linker vak zetten zonder de kabel over de halve stoep te moeten leggen.webgangster schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:33:
[...]
Ergens hoop ik niet dat deze auto's er voor zorgen dat Tesla er mee stopt, want het is wel een enorm netwerk. Zou eerder fijn zijn als Tesla afdwingt dat je auto alleen geladen mag/kan worden als de laadpoort ook linksachter zit.
Ik ben nog geen laders tegengekomen waar je uitsluitend met de shell recharge pas kunt laden.DaCoTa schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 11:47:
[...]
Ik had nog een NewMotion pas, wat tegenwoordig ook Shell is. Voelt wel een beetje vies om een pas van Shell te gebruiken moet ik zeggen, maar er zijn geen andere laadmogelijkheid bij mij dus helaas.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Misschien vind je dat rechtsvóór ook kan? Vooruit parkeren geeft je dan een vergelijkbare positie van de laadpoort.webgangster schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:33:
[...]
Op de nieuwe V4 superchargers zitten veel langere kabelsBrotuck schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:54:
[...]
Zou het niet veel logischer zijn als Tesla langere kabels erop zet ?
Ik had nog een extra Elli kaart die ze dubbel hadden gestuurd.. Gescand en hij slaat hem op!nathalia schreef op zondag 1 oktober 2023 @ 17:47:
[...]
Ik heb in het Bump-account bij RFID tags de toegangspas van m'n werk toegevoegd: Je moet de RFID-identificatiecode invullen. Deze wist ik niet, want m'n pas is helemaal wit. Ik heb dus 123456 ingevuld. Eventueel kan je een omschrijving toevoegen. Daar heb ik "Toegangspas werk" ingevuld. Daarna moet je de pas tegen de NFC-chip van de telefoon aanhouden en dan werkt het! De RFID-identificatiecode wordt dan meteen aangepast naar het juiste nummer. Alleen nog een betaalmethode (creditcard) toevoegen aan de pas en klaar.
Dus nu kan ik m'n toegangspas van m'n werk gebruiken als Bump laadpas. Dit zal ongetwijfeld ook werken met een bibliotheekpas of een andere pas die je toevallig al in de portemonnee hebt zitten. Werkt uitstekend!
Overigens kan je bijv. op Aliexpress ook blanco RFID kaartjes kopen voor weinig. Plak daar het logo van Bump op en je hebt een zelf gemaakte Bump laadpas. Als Bump geen laadpassen naar NL wil sturen, dan maken we ze toch zelf?
Met onze Kona hebben we hetzelfde “probleem”. Tot nu toe was er altijd voldoende plaats bij Tesla Super Chargers, zelfs tijdens de vakantie. Een keer waren we de enige bij 20 stalls (was wel om 10.00 in de ochtend bij een winkelcentrum waar zelfs de cafés nog niet open waren).webgangster schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 12:33:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Jan Lelie op 09-10-2023 20:39 ]
Inspired schreef op zondag 8 oktober 2023 @ 09:12:
Waarschijnlijk moest er nog wat EU subsidie op. Dan maar ergens in de middle of nowhere wat neerzetten. En iedereen zich maar afvragen waarom er zoveel geld naar Brussel gaat.
Hihi.nannoe schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:43:
In het huisje van hen dat ernaast staat, zit een batterij van 400 kWh. Ze staan op plekken waar het elektriciteitsnet veel te dun bezaaid is. Ze verdienen aan pieken op het net wegnemen en zo dicht mogelijk bij 50 Hz terug kunnen brengen. Als jij daar laadt, verdienen ze dubbel, want dan hebben ze weer capaciteit in batterij over om net verder te stabiliseren.
Het laden doen ze er echt bij, hebben het niet echt nodig. Werken een paar enthousiastelingen die dit als een gat in de markt zagen. Ze krijgen geen Franse subsidies, want ze bieden geen AC en Chademo aansluiting aan.
Als je met de Kona bij Tesla vooruit, strak rechts en niet te ver inrijd lukt het gemakkelijk om met een korte kabel "Tesla-proof" te laden.Jan Lelie schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 20:28:
[...]
Met onze Kona hebben we hetzelfde “probleem”. Tot nu toe was er altijd voldoende plaats bij Tesla Super Chargers, zelfs tijdens de vakantie.
In de US hebben ze nu eenmaal gekozen voor 110V. AC en DC over de zelfde aansluiting is zeker niet inherent onveilig. Elektronisch gezien is dat vrij simpel en je moet aan strenge eisen voldoen voordat het op de markt mag worden gebracht. Daar lithium batterijen best gevaarlijk zijn zitten er meerdere levels van beveiliging in.koboy schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 17:15:
[...]
Dat ze in de VS/Canada zo'n achterlijk electriciteits netwerk hebben waarbij 3 fasen hoogst ongebruikelijk is (en alleen maar gaat icm 240V geloof ik), en daar de stekker op hebben afgestemd betekent niet dat het in de rest van de wereld ook handig is. nog even afgezien van het inherent onveilige ontwerp om AC en DC over dezelfde pinnen te laten lopen.
RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3
Wauwie, dat ziet er haast uit als een slechte photoshop.PeterZ(on) schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:09:
[Afbeelding]
Wat een bijzondere locatie. Ik dacht in eerste instantie dat daar wel ergens een recreatieterrein of een bos met wandelpaden zou zijn. Maar niets van dat....PeterZ(on) schreef op zaterdag 7 oktober 2023 @ 23:09:
[Afbeelding]
Zoals eerder aangehaald, de lader is meer een bijkomstigheid: nannoe in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"multikoe schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:34:
[...]
Wat een bijzondere locatie. Ik dacht in eerste instantie dat daar wel ergens een recreatieterrein of een bos met wandelpaden zou zijn. Maar niets van dat....
Het enige dat ik kan bedenken is dat er misschien plannen zijn om er een industrieterrein te maken of misschien een kleine woonwijk. Maar het is niet bepaald een goede locatie voor zoiets.
Dat had ik gelezen, maar het beantwoord nog steeds niet de vraag waarom je enkele tienduizenden euro's zou uitgeven aan asfalt en twee laadpalen als je dat niet gaat terugverdienen? Zelfs niet bij benadering?IceTeaGX schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:45:
[...]
Zoals eerder aangehaald, de lader is meer een bijkomstigheid: nannoe in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"
Interessante info. Grappig dat je dit weet, toevallig familie of kennissen of heb je het ergens anders vernomen?nannoe schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 15:43:
[...]
In het huisje van hen dat ernaast staat, zit een batterij van 400 kWh. Ze staan op plekken waar het elektriciteitsnet veel te dun bezaaid is. Ze verdienen aan pieken op het net wegnemen en zo dicht mogelijk bij 50 Hz terug kunnen brengen. Als jij daar laadt, verdienen ze dubbel, want dan hebben ze weer capaciteit in batterij over om net verder te stabiliseren.
Het laden doen ze er echt bij, hebben het niet echt nodig. Werken een paar enthousiastelingen die dit als een gat in de markt zagen. Ze krijgen geen Franse subsidies, want ze bieden geen AC en Chademo aansluiting aan.
Met zo'n snoepautomaat duurt het wel héél lang voordat die 400 kWh-accu extra capaciteit heeft.multikoe schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:51:
[...]
Ze hadden er ook een snoepautomaat kunnen neerzetten. Goedkoper en even kansloos.
[ Voor 37% gewijzigd door dextertje op 10-10-2023 11:23 ]
Maar dan nog, dat die bufferaccu's hun businessmodel is kan ik nog wel begrijpen als je daar aan kunt verdienen. Maar die snelladers, inclusief aanleg, zijn toch extra kosten die je toch wel een keer wil terugverdienen lijkt mij.IceTeaGX schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:45:
[...]
Zoals eerder aangehaald, de lader is meer een bijkomstigheid: nannoe in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"
https://www.nw-groupe.com/en/solution/jbox/dextertje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:04:
[...]
Interessante info. Grappig dat je dit weet, toevallig familie of kennissen of heb je het ergens anders vernomen?
[ Voor 47% gewijzigd door nannoe op 10-10-2023 12:10 ]
Dat de US een achterlijk electriciteitsnet heeft heeft niets te maken met de 110V. Wel dat het voor normale afnemers erg onhandig is om een 3 fase aansluiting te hebben, want die is daar 240V per aansluiting. Kun je dus niets mee zonder omvormers voor je normale gebruik.MarkV6 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 07:31:
[...]
In de US hebben ze nu eenmaal gekozen voor 110V. AC en DC over de zelfde aansluiting is zeker niet inherent onveilig. Elektronisch gezien is dat vrij simpel en je moet aan strenge eisen voldoen voordat het op de markt mag worden gebracht. Daar lithium batterijen best gevaarlijk zijn zitten er meerdere levels van beveiliging in.
Ik was al aan het kijken, ik wil binnenkort eens naar Spanje, en de bovengenoemde ligt niet te ver uit de route, dus daar "moeten" we uiteraard passeren. Het was toch de bedoeling het traagjes aan te doen, en de tolwegen te mijden. Spijtig genoeg zijn de meeste vrij geïsoleerd en geen faciliteiten in de buurt.PeterZ(on) schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:02:
[...]Maar goed, het blijft een mooie extra mogelijkheid om buiten de doorgaande routes een snellader te kunnen gebruiken.Kijk zelf maar waar ze staan en komen, ook met satellietview en streetview te bekijken. https://iecharge.io/locations/
Ziet er ondanks wat bedenkingen toch allemaal wel doordacht uit en niet zomaar een wild idee. Dat er verder niets is boeit mij niet echt want ik maak toch weinig gebruik van restaurants e.d. Enige wat ik frequent gebruik is het urinoir op een aire, maar een boom voldoet voor mij ook.nannoe schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:05:
[...]
https://www.nw-groupe.com/en/solution/jbox/
https://www.nw-groupe.com/en/solution/iecharge/
edit:
Over "niets in de buurt gesproken": Ik heb er van elke keer max 18 minuten gestaan. Genoeg om benen te strekken, wat fruit of eerder gekochte hapjes uit achterbak te pakken, thee of koffie uit een thermos, een telefoontje plegen, appjes te beantwoorden, en hop weer door met 200+ km range erbij. Ik was in mijn eentje, op die locaties niemand in de buurt en gewoon prachtig weer. Dan gaat de tijd redelijk vlot. Maar als het met bakken uit de lucht komt of je partner-en-kinders echt een toilet en vermaak nodig hebben, of het al donker is, kan ik geloven dat zo'n locatie anders aanvoelt.
Ik vertrek morgen naar Spanje en ik zou er ook wel eens gebruik van willen maken maar er ligt er helaas niet echt eentje dichtbij mijn geplande route (hotels) en die ga ik nu niet meer wijzigen. Misschien iets voor de terugweg want dat ligt nog niet vast.IceTeaGX schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:41:
[...]
Ik was al aan het kijken, ik wil binnenkort eens naar Spanje, en de bovengenoemde ligt niet te ver uit de route, dus daar "moeten" we uiteraard passeren. Het was toch de bedoeling het traagjes aan te doen, en de tolwegen te mijden. Spijtig genoeg zijn de meeste vrij geïsoleerd en geen faciliteiten in de buurt.
Alleen een gat onder Clermont-Ferrand/Lyon tot Béziers, maar dat is algemeen een aardig dode zone.
dubbelIceTeaGX schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:41:
[...]
Ik was al aan het kijken, ik wil binnenkort eens naar Spanje, en de bovengenoemde ligt niet te ver uit de route, dus daar "moeten" we uiteraard passeren. Het was toch de bedoeling het traagjes aan te doen, en de tolwegen te mijden. Spijtig genoeg zijn de meeste vrij geïsoleerd en geen faciliteiten in de buurt.
Alleen een gat onder Clermont-Ferrand/Lyon tot Béziers, maar dat is algemeen een aardig dode zone.
[ Voor 11% gewijzigd door PeterZ(on) op 10-10-2023 13:04 ]
De vakken zijn groot, er is gedacht aan draaicirkels om veilig weg te kunnen komen en als het aan een doorgaande weg gelegen is, ook aan dividers, borden, pijlen op wegdek met gewenste rijrichting en extra belijning. De locaties direct aan een doorgaande weg [zie deze locatie ten oosten van Culhat] zijn wat minder prettig qua geluid. En je krijgt ook écht verbaasde blikken van de passerend verkeer - ik stel me voor dat ze denken "huh, er bestaat volk dat gebruik maakt van die laders?"PeterZ(on) schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:46:
[...]
Ik heb zomaar het idee dat dit soort laadplekken in de smaak zullen vallen bij camperaars met een elektrische camper, die hebben toch alles bij hun. Lekker landelijk laden in alle rust en hup snel weer op weg naar de volgende.
[ Voor 14% gewijzigd door nannoe op 10-10-2023 13:23 ]
Betalen bij die dingen kon overigens ook gewoon met een bankpas. Ook 30ct.dextertje schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 11:05:
[...]
Met zo'n snoepautomaat duurt het wel héél lang voordat die 400 kWh-accu extra capaciteit heeft.
Edit: even met ChargePoint en ChargeMap de laadpalen in de buurt snel gescand: deze is wel lekker goedkoop (ChargePoint: 30 ct/kWh), goedkoper dan de palen in de buurt. Als ik in die omgeving was en zou moeten laden, zou ik daar laden, ook al is er verder niks te doen. Het zijn tenslotte wel snelladers (2x 320 kW en 2x 160 kW volgens ChargeMap).
[ Voor 5% gewijzigd door tweakerpip op 10-10-2023 14:24 ]
nou, je hebt de levarancier van de bekende fastned daken gevonden.kaanmijo schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 10:23:
[...]
Het lijkt er inderdaad wel op, maar wat ik dan vreemd vind is dat er wel een Fastned 'dak', die niet op Maps staat, bij stond. Dat zou je niet verwachten als het niet officieel Fastned zou zijn, toch? Dit ding stond er bij:
[Afbeelding]
VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal
Ik heb gevraagd of bovenstaande kortingen ook voor buitenlanders gelden. Antwoord: Ja, maar alleen voor laadpalen in Italië en San Marino. Het was ze blijkbaar teveel opgevallen dat die zuinige Ollanders de goedkope abonnementen te veel bij TE/Greenflux palen gebruiktenpmiddeld schreef op dinsdag 3 oktober 2023 @ 13:30:
Jammer. Wel is interessant dat ze in Italië een ietwat andere mail hebben ontvangen. Daar staat nog iets extra's bij:
[...]
Vrij vertaald: Vanaf 1-11-2023 zijn de volgende maandabonnementen af te sluiten. Tegen een prijs per maand (fee periodica) krijg je een bepaald percentage korting op het normale tarief. Helaas worden de sterretjes niet uitgelegd in mijn bron.
https://www.forumelettric...i-abbonamenti-t33843.html
Dear be driver,
Be Charge, from November 1 will offer its customers new tariff plans to replace the old subscriptions. The introduction of the new tariff plans meets the needs reported by customers, who will thus be able to choose whether to recharge their electric car using the pay-as-you-go rate (i.e., with application of the Euro/kWh fees published on the Be Charge app) or using the discounted rate accessible thanks to the subscription of one of the new tariff plans.
In fact, thanks to these new tariff plans, against the payment of a recurring fixed fee every 30 days, customers will be able to recharge their vehicle with no kWh limit with a discount to be applied to the consumption rates published on the Be Charge app for recharges made at any of the columns available in Italy and the Republic of San Marino. The new rate plans provide for automatic renewal, unless cancelled to be communicated before the date on which the next renewal is due.
As of midnight on November 1, 2023, it will no longer be possible to purchase or renew Be Charge subscriptions (Be Light, Be Regular, Be Large, Be Electric). Customers who have subscribed to them will still be able to continue using their old subscriptions until their scheduled expiration date, even if this occurs at a time after November 1, 2023.
We remain available for further clarification
Thank you
Neuh, de eigenwijze Britten doen het met 240 V, ook meestal 1 fase. Nu valt die 240 V binnen de +10% marge dus doen ze net alsof het voldoet. Ze zullen daar nu wel mee stoppen na de Brexit.koboy schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 12:34:
[...]
Dat de US een achterlijk electriciteitsnet heeft heeft niets te maken met de 110V. Wel dat het voor normale afnemers erg onhandig is om een 3 fase aansluiting te hebben, want die is daar 240V per aansluiting. Kun je dus niets mee zonder omvormers voor je normale gebruik.
De rest van de wereld doet gewoon 230V per fase, of het er nou 1 of 3 zijn.
Gevolg van deze vreemde keuze is dat op een normale manier 11kW laden gepaard gaat met absurde stromen over 1 fase waar niet alle auto's goed mee om kunnen springen, en dus ook gebruikers naar openbare (snel)laders worden gedreven.
Wat betreft de veiligheid van AC en DC over dezelfde pennen: geen schakel en veiligheidsmechanismen die kunnen falen nodig hebben omdat je de boel gescheiden houdt is altijd veiliger.
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Met alle respect, maar deze vraag komt bijna op iedere pagina terug, lees eens een paar pagina's terug ?PublishedMeteor schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:28:
Hi allemaal,
Na dit topic eens even goed doorgespit te hebben zit ik toch nog met een aantal vragen. Ik ga binnenkort mijn eerste EV rijden (ID.4) en wil graag een laadpas (of combinatie van laadpassen) waarmee ik binnen NL altijd kan laden en op vakantie ook (inclusief snelladen). De Shell Recharge pas lijkt erg geschikt en veel geaccepteerd. Is het qua kostenefficiëntie ook nog handig om deze met een andere pas te combineren? En kan ik wellicht bij snelladers niet beter de app van de CPO gebruiken (zoals Ionity) zodat ik altijd het scherpste tarief heb? Alle input is welkom
Just here for the fun
Heel kort: kijk naar Tesla en Freshmile, en overweeg een abo als je veel gaat laden aan snelladers.PublishedMeteor schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:28:
Hi allemaal,
Na dit topic eens even goed doorgespit te hebben zit ik toch nog met een aantal vragen. Ik ga binnenkort mijn eerste EV rijden (ID.4) en wil graag een laadpas (of combinatie van laadpassen) waarmee ik binnen NL altijd kan laden en op vakantie ook (inclusief snelladen). De Shell Recharge pas lijkt erg geschikt en veel geaccepteerd. Is het qua kostenefficiëntie ook nog handig om deze met een andere pas te combineren? En kan ik wellicht bij snelladers niet beter de app van de CPO gebruiken (zoals Ionity) zodat ik altijd het scherpste tarief heb? Alle input is welkom
Sony A7 iv en wat recycled glas
Antwoord op je laatste vraag: nee, de eigen app is niet altijd goedkoper.PublishedMeteor schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:28:
Hi allemaal,
Als aanvulling hierop loont het nog wel even de moeite om te kijken wat er zoals in de buurt aan AC-laders staat en wat je nodig hebt om daar het voordeligst te laden. Dat is niet altijd freshmile. Hier in de buurt staat 50% Vattenfall en 50% Allegro. Bij die laatste heb ik nog niets gevonden dat betaalbaar is (~30ct noem ik betaalbaar). Bij Vattenfall kan heb met hun pas voor 31ct laden (of een andere pas die gewoon de tarieven van de laadpaaleigenaar doorberekend zoals de nieuwe ANWB pas schijnbaar gaat doen).Tommie12 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 16:33:
[...]
Heel kort: kijk naar Tesla en Freshmile, en overweeg een abo als je veel gaat laden aan snelladers.
De meeste mensen overschatten hun nood aan snelladen.
Ik doe 25-30k per jaar en heb het soms maanden niet nodig.
Kijk, dat maakt het allemaal een stuk duidelijker! Voor de goede orde, hier nog even een nieuwe foto. Je kunt je mijn verbazing misschien wel voorstellen toen ik er langs reedSimply1337 schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 14:48:
[...]
nou, je hebt de levarancier van de bekende fastned daken gevonden.
https://colprobuildingsol...fastned-snellaadstations/
https://colprotechnicalso.../ColPro-Magazine-2018.pdf
Ze kunnen daar hun eigen servicewagen parkeren en opladen, dus de investering is niet 100 kansloos lijkt mij .multikoe schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 10:51:
[...]
Dat had ik gelezen, maar het beantwoord nog steeds niet de vraag waarom je enkele tienduizenden euro's zou uitgeven aan asfalt en twee laadpalen als je dat niet gaat terugverdienen? Zelfs niet bij benadering?
Ze hadden er ook een snoepautomaat kunnen neerzetten. Goedkoper en even kansloos.
Leuke blikvanger voor het bedrijf maar zet mensen die op zoek zijn naar een snellader wel op het verkeerde been.kaanmijo schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 18:58:
[...]
Kijk, dat maakt het allemaal een stuk duidelijker! Voor de goede orde, hier nog even een nieuwe foto. Je kunt je mijn verbazing misschien wel voorstellen toen ik er langs reed
[Afbeelding]
Zou dit dan ook kunnen met je telefoon? Die heeft zelf toch nfc? Of dat je de zelfgemaakte kaart aan de telefoon toevoegt?yannienl schreef op maandag 9 oktober 2023 @ 19:23:
[...]
Ik had nog een extra Elli kaart die ze dubbel hadden gestuurd.. Gescand en hij slaat hem op!
Als het werkt ben jij echt baas!
Ja ik heb het met mijn telefoon gedaan.engelbertus schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:41:
[...]
Zou dit dan ook kunnen met je telefoon? Die heeft zelf toch nfc? Of dat je de zelfgemaakte kaart aan de telefoon toevoegt?
Maar als je toch al je telefoon tevoorschijn moet halen om met RFID te scannen, is het dan niet handiger om gewoon de app zelf te gebruiken? Dan zie je meteen ook in de app de status van de laadpaal en of het laden correct is gestart.yannienl schreef op dinsdag 10 oktober 2023 @ 22:56:
[...]
Ja ik heb het met mijn telefoon gedaan.
Ik heb een fold 4 dus ik weet niet of dit op een iphone ook kan.
Wat Nathalia zegt, je opent de app, kies voor rfid, vul een rando nummer in, kies scan, hou hem tegen je nfc van je tellie en als het gelukt is dan vult hij je zelf ingevulde rando nummer met het kaartnummer.
Ik hoef nog niet te laden dus kan het nog niet testen, maar ik ga er vanuit dat het werkt.
Oh wacht, ik denk dat ik de vraag verkeerd heb begrepen..Of-Aaargh schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 07:58:
[...]
Maar als je toch al je telefoon tevoorschijn moet halen om met RFID te scannen, is het dan niet handiger om gewoon de app zelf te gebruiken? Dan zie je meteen ook in de app de status van de laadpaal en of het laden correct is gestart.
Wat ik met m'n verhaal bedoelde, is dat als je een blanco RFID-kaartje of bijv. een RFID-toegangstag van je werkt hebt, je die ook kan gebruiken als laadpas voor Bump. In de app van Bump zit namelijk de mogelijkheid om de unieke code van het kaartje of tag te laten lezen. Als je dan het kaartje of tag langs de laadpaal haalt, dan laad je dus met een zogenaamde Bump-laadpas. Ideaal voor mensen die niet willen laden d.m.v. de app.yannienl schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 08:07:
[...]
Oh wacht, ik denk dat ik de vraag verkeerd heb begrepen..
Ik dacht dat er bedoeld werd dat je een rfid kaartje met je telefoon kunt aanmaken, maar als ik het nu lees wordt er waarschijnlijk bedoelt dat je je telefoon bij de paal kunt gebruiken.
Voor zover ik weet kan dit alleen met enel x en alleen op android.
Mazda MX-30
Haha ok ok nu wordt het een rommeltje haha..nathalia schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 17:42:
[...]
Wat ik met m'n verhaal bedoelde, is dat als je een blanco RFID-kaartje of bijv. een RFID-toegangstag van je werkt hebt, je die ook kan gebruiken als laadpas voor Bump. In de app van Bump zit namelijk de mogelijkheid om de unieke code van het kaartje of tag te laten lezen. Als je dan het kaartje of tag langs de laadpaal haalt, dan laad je dus met een zogenaamde Bump-laadpas. Ideaal voor mensen die niet willen laden d.m.v. de app.
Ik ben ook benieuwd! Als je een extra pas van Elli gebruikt, wordt dan de laadsessie niet dubbel geregistreerd? Zowel door Ellie als door Bump? Zodat je dubbel betaalt?yannienl schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:27:
[...]
Haha ok ok nu wordt het een rommeltje haha..
Ik had het verhaal van @engelbertus verkeerd begrepen, jouw verhaal was duidelijk.
Dat van jou heb ik dus nu gedaan met een extra pas van Elli.
Vrijdag ga ik hem aan de paal proberen, kijken of het werkt.
Nee de pas is nooit geactiveerd. Toen ik een kaart had aangevraagd bij Elli, kreeg ik er per ongeluk 3..Of-Aaargh schreef op woensdag 11 oktober 2023 @ 18:42:
[...]
Ik ben ook benieuwd! Als je een extra pas van Elli gebruikt, wordt dan de laadsessie niet dubbel geregistreerd? Zowel door Ellie als door Bump? Zodat je dubbel betaalt?
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq