[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 91 ... 233 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-09 06:36
Kodess schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:06:
[...]

Het is de omgekeerde korting :+
Je krijgt 0,04 korting op E-flux palen, dus op roaming betaal je 4 cent extra die je niet hoeft te betalen bij eflux palen.

Je kan beter een gratis LMS kaart nemen, die is overal goedkoper dan EFlux behalve bij Eflux palen (die ik nog nooit heb gezien) bv NL MAB, is gewoon CPO (het tarief wat je op de paal zit) + 0,12 start tarief.
Welke LMS pas zou je dan nemen ?

Ik heb eflux wel even gemailed want ik vind hun facturatie ook apart : alleen een totaal bedrag op de factuur zetten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7p3mL7bC6Pr-Abxg9LveeXspuC0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4LHyN9rJPtoIB4QcHlsML5wm.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:59

koboy

Heb een idee voor een icon

JeroenE schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:08:
[...]
Op hun site staat dat ze de kWh-prijs van de laadpaal berekenen, er staat nergens bij dat je per kWh extra moet betalen.

Dat ze op sommige laadpalen een korting geven mag best, maar dat is niet hetzelfde als een opslag op alle andere palen!

Edit: NL MAB is overgenomen door 50five en ik kan op de site de laadpas niet meer vinden. 50five heeft er zelf ook 1, die rekent een hoger starttarief en 2 cent per kWh opslag.
Ik denk dat het probleem ligt in het punt dat dit een particuliere paal is, waarvan de eigenaar zelf het tarief kan instellen, waarna dit via de leverancier van de laadpaal (en volgens mij via LMS meestal) de afrekensystemen ingaat.
De eigenaar heeft dus een starttarief ingesteld, misschien wel omdat hij dit ook als administratiekosten doorberekend krijgt.

Eflux kan waarschijnlijk in het systeem maar 1x starttarief berekenen, en rekent in dit geval roaming kosten. Waarschijnlijk staat dit ook ergens in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenE
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
koboy schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:59:
Eflux kan waarschijnlijk in het systeem maar 1x starttarief berekenen, en rekent in dit geval roaming kosten. Waarschijnlijk staat dit ook ergens in de kleine lettertjes van de algemene voorwaarden waar je mee akkoord bent gegaan.
Geen idee wat ze kunnen, maar zo werkt het natuurlijk niet voor consumenten. Overal op hun website staat dat je altijd het reguliere tarief van de laadpaalaanbieder betaalt en behalve het starttarief van E-Flux er geen andere extra kosten zijn. Dan kan je niet in kleine letterjes zetten dat je (soms) wel extra kosten moet betalen.

Zulke teksten kan je vinden in de faq zoals hier:
Bij een 'Orange - pay as you charge' abonnement betaal je op je eerste factuur eenmalig €5,- om je laadpas te ontvangen, gevolgd door €0,32 per laadsessie. Dit betekent dat je geen maandelijkse vaste kosten hebt, maar dat je naast het reguliere laadtarief van de aanbieder bij elke laadsessie eenmalig €0,32 betaalt. Als je deze pas toevoegt aan een toegangsgroep om gratis te laden betaal je geen starttarief.
In de Algemene voorwaarden kan ik ook nergens wat vinden over een opslag, overigens. Lees ik ergens over heen? Dit staat er wel:
5.3. De hoogte van de totale vergoeding voor uitgevoerde laadsessies wordt door E-Flux bepaald op basis van het gebruik van de laadpaal en de geldende vaste tarieven voor de betreffende laadpaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:13
JeroenE schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 10:08:
[...]
...
Edit: NL MAB is overgenomen door 50five en ik kan op de site de laadpas niet meer vinden. 50five heeft er zelf ook 1, die rekent een hoger starttarief en 2 cent per kWh opslag.
Via de menukeuze 'Inloggen' op de NLMAB website kom je op https://nlmab.evc-net.com/ (de 'branded' website van LMS) en dan kun je via 'Register' bovenin nog steeds een nieuwe kaart (druppel) aanvragen (privé of zakelijk).

Vooralsnog rekenen ze gewoon het CPO-tarief + € 0,12 (incl. BTW) per laadsessie.

De 50five laadpas (druppel) is overigens alleen beschikbaar als je ook een of meerdere laadpalen bij hun afneemt.

[ Voor 8% gewijzigd door Wesco op 15-09-2023 12:24 . Reden: 50five info toegevoegd ]

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 00:42
kevertje1977 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 05:56:
Ik heb van de week geladen bij een laadpaal op een parkeerterrein van een kantoor.
Op de paal staat :
45 ct per kWh en 50ct eenmalig.

Ik heb de e-flux kaart gebruikt :
Prijs incl btw : 8,36
KWH : 16.03

Nu heb ik contact gehad met e-flux/road en die zeggen :

Ik zie dat je gebruikt maakt van het 'Orange - Pay as your charge' abonnement. Hiermee heb je op je eerste factuur eenmalig 5 Euro betaald voor je laadpas, gevolgd door 0,32 Euro per laadsessie en het reguliere tarief van je aanbieder.

0.45 x 16.03 = 7,21 Euro + 50 Eurocent start tarief + roaming kosten van 0.04 Eurocent per kWh

Nu gaat het maar om een paar centen etc, maar hoe kan ik dit weten ?
Want in het dashboard van eflux zie ik het niet en waar komen die roaming kosten van 4 cent vandaan ?
Ik zie in dat dashboard wel dat de operator Last Mile Solutions is.

Had ik beter de shell recharge pas kunnen gebruiken ? Deze paal staat op geen enkele kaart dus het was gokken.
heb je het serienummer van de paal begint dat daadwerkelijk met LMS of Iets anders zoals DCN.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:59

koboy

Heb een idee voor een icon

JeroenE schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:16:
[...]
Geen idee wat ze kunnen, maar zo werkt het natuurlijk niet voor consumenten. Overal op hun website staat dat je altijd het reguliere tarief van de laadpaalaanbieder betaalt en behalve het starttarief van E-Flux er geen andere extra kosten zijn. Dan kan je niet in kleine letterjes zetten dat je (soms) wel extra kosten moet betalen.

Zulke teksten kan je vinden in de faq zoals hier:

[...]

In de Algemene voorwaarden kan ik ook nergens wat vinden over een opslag, overigens. Lees ik ergens over heen? Dit staat er wel:

[...]
Dat is dan heel stom van eflux, en zijn het sukkels dat ze zich niet hebben ingedekt (waar ik wel vanuit ging). Als je de tijd en moeite wilt nemen sta je dus in je recht om die paar cent terug te claimen.
Geen idee hoe dat gaat aflopen, maar denk dat ze als je ze hierop aanschrijft meteen die paar cent terugstorten. Support leveren is niet gratis en kist vele malen meer dan die paar cent.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janne_nl
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12-09 13:12
Dit zegt google:

Bijkomende kosten:
Maar, wat goed is om te weten is dat wij bij E-Flux deze roamingkosten alleen rekenen wanneer je bij een laadpaal laad die niet aangesloten is op ons netwerk. Daarbij zijn wij daarin, ondanks een stijging van 2 naar 3 eurocent per kWh per 1 oktober, nog steeds de voordeligste keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:25
Vraagje. Bij ons staat om de hoek een laadpaal van Vattenfall met een maximaal vermogen van 11kW. Ik heb zelf een plug-in met een laadsnelheid van 3.7kW. Er staat soms ook een elektrisch bus te laden en als ik dan ook mijn auto aan de lader hang dan laadt hij maar met 1kW. Als de bus weg dan laadt mijn auto wel met >3kW.

Is dit normaal gedrag van een laadpaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 16-09 17:47
Crawl NL schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:49:
Vraagje. Bij ons staat om de hoek een laadpaal van Vattenfall met een maximaal vermogen van 11kW. Ik heb zelf een plug-in met een laadsnelheid van 3.7kW. Er staat soms ook een elektrisch bus te laden en als ik dan ook mijn auto aan de lader hang dan laadt hij maar met 1kW. Als de bus weg dan laadt mijn auto wel met >3kW.

ja

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:35
Crawl NL schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 18:49:

Ja dit ervaar ik ook met mijn 1-fase auto.
Vaak is de geadverteerde 11kW voor beide aansluitingen samen. Dus per fase heb je ongeveer 3,6kW beschikbaar. Als je deze vervolgens nog moet delen met een voertuig aan de andere stekker op de paal heb je daar maar de helft van beschikbaar.

Ik dacht dat het technisch mogelijk zou moeten zijn dat je voor beide aansluiting een andere fase gebruikt voor 1-fase ladende autos. Dan zou je in dit geval (als er een andere 1-fase auto staat te laden) tenminste nog kunnen laden met 3.6kW.

Ik heb geen app om te zien of mijn auto vol is. Soms parkeer ik hem en geeft de auto vol te zijn in bijvoorbeeld 3 uur. Na 3 uur kom ik terug en blijkt hij nog lang niet vol te zijn. Dan is er dus kort nadat ik hem parkeerde een 2e auto bij komen laden.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v153 + HW P1

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18:31
Het viel me op dat de BP Pulse snelladers als paddenstoelen uit de grond komen. In mijn zoektocht naar een goedkoop tarief daar kom ik uit bij Bump voor 0,56 cent. Gekoppeld aan je cc.

Via een Abbo (maandelijks) van Elli ga je naar 0,50 ct. Maar dat kost 14,99 euro per maand.

BP zelf rekent 0,62 ct

Iemand een goedkoper tarief gevonden ?

Just here for the fun

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:13
Brotuck schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 09:37:
Het viel me op dat de BP Pulse snelladers als paddenstoelen uit de grond komen. In mijn zoektocht naar een goedkoop tarief daar kom ik uit bij Bump voor 0,56 cent. Gekoppeld aan je cc.

Via een Abbo (maandelijks) van Elli ga je naar 0,50 ct. Maar dat kost 14,99 euro per maand.

BP zelf rekent 0,62 ct

Nope.

Fijn dat ze als paddenstoelen uit de grond komen, meer keus.
Zit alleen zo'n beetje in het middensegment qua prijs.

Tesla is, naast Shell + AgriSnellaad met de Freshmile pas, toch wel op dit moment goedkoper qua anelladen.

• thys
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 15-09 17:38
Zo jammer he…
Blijft toch moeilijk om de goede eenheid te gebruiken. Zelfs voor aanbieders.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jF8jvy8CeD4eFD5hg6x1_l_tAxk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KUg3OB00dugtLVuaIJWFA0hV.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18-09 11:23
thys schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 10:42:
Zo jammer he…
Blijft toch moeilijk om de goede eenheid te gebruiken. Zelfs voor aanbieders.

[Afbeelding]
Je zou ze bijna vragen of het laders zijn voor eenmalig gebruik. 8)7

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:53

BP zelf rekent 0,62 ct

Bundeltje van becharge vanaf 38 euro (100kwh) dus 38 cent en dan nog goedkoper bij een grotere bundel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juerd
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:28
Juerd schreef op vrijdag 25 augustus 2023 @ 13:34:
Gisteren bij de Tesla SuperCharger in Schiedam voor 33 cent geladen.
[...]
Zjanzjak schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 19:54:
Ik zie een slagboom voor dat parkeerterrein staan in Google Maps.
Lees in een review op Chargemap dat je binnen in het hotel (van der Valk) je kaartje kan laten scannen en gratis kan uitrijden. Maar.... is dat alleen voor hotelgasten?
Nee, je loopt naar binnen en daar is een ding waar je je kaartje scant. D'r komt geen menselijke interactie bij kijken. Ik heb geen idee waar dit hele kaartjessysteem voor zou moeten dienen, maar het voelt als nutteloze bullshit.

[ Voor 20% gewijzigd door Juerd op 17-09-2023 05:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 14:02
De Tesla laders in Uden (aan de A50) staan op het terrein van het van der Valk hotel. Dat hotel wordt de komende 3 jaar ingezet voor vluchtelingen. Ben benieuwd of de laders beschikbaar blijven.

Hier had uw reclame kunnen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marko72
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 22:25
Juerd schreef op zondag 17 september 2023 @ 05:04:
[...]

[...]

Nee, je loopt naar binnen en daar is een ding waar je je kaartje scant. D'r komt geen menselijke interactie bij kijken. Ik heb geen idee waar dit hele kaartjessysteem voor zou moeten dienen, maar het voelt als nutteloze bullshit.
In ieder geval in Duiven en Urmond trek je gewoon een kaartje als je aan komt en kan je zonder iets te doen op kenteken weer uitrijden, tenzij je natuurlijk 3 uur gaat staan laden….

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
boyette schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 12:22:
[...]

heb je het serienummer van de paal begint dat daadwerkelijk met LMS of Iets anders zoals DCN.. ?
NLLMSE1000101304*1 NLLMS 6,91 Individuals Dutch Standard VAT 16,034 2023-09-12T06:57:55.000Z 2023-09-12T15:31:47.000Z

Zoiets ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Juerd schreef op zondag 17 september 2023 @ 05:04:

Aha, apart.
Dank, hou ik dat in mijn achterhoofd.
ericafterdark schreef op zondag 17 september 2023 @ 07:20:
De Tesla laders in Uden (aan de A50) staan op het terrein van het van der Valk hotel. Dat hotel wordt de komende 3 jaar ingezet voor vluchtelingen. Ben benieuwd of de laders beschikbaar blijven.
Zou niet weten waarom niet eerlijk gezegd.
Marko72 schreef op zondag 17 september 2023 @ 07:29:

In ieder geval in Duiven en Urmond trek je gewoon een kaartje als je aan komt en kan je zonder iets te doen op kenteken weer uitrijden, tenzij je natuurlijk 3 uur gaat staan laden….
Dank voor de tip.
Zijn er ook een paar achter een slagboom/hek waarbij in de Tesla app de code aangegeven staat om de boel te openen.
kevertje1977 schreef op zondag 17 september 2023 @ 10:20:

NLLMSE1000101304*1 NLLMS 6,91 Individuals Dutch Standard VAT 16,034 2023-09-12T06:57:55.000Z 2023-09-12T15:31:47.000Z

Zoiets ?
Na NL zie je LMS, Last Mile Solutions dus.
Pick one! : https://www.lastmilesolut...t-mile-solutions-laadpas/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Zjanzjak schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:02:
[...]

Aha, apart.
Dank, hou ik dat in mijn achterhoofd.

[...]

Zou niet weten waarom niet eerlijk gezegd.

[...]

Dank voor de tip.
Zijn er ook een paar achter een slagboom/hek waarbij in de Tesla app de code aangegeven staat om de boel te openen.

[...]

Na NL zie je LMS, Last Mile Solutions dus.
Pick one! : https://www.lastmilesolut...t-mile-solutions-laadpas/
Het terrein wordt afgesloten. Je komt er alleen in/uit als vluchteling of medewerker/vrijwilliger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
ericafterdark schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:03:

Het terrein wordt afgesloten. Je komt er alleen in/uit als vluchteling of medewerker/vrijwilliger.
Aha, maar dan had je toch eigenlijk je vraag al gewoon beantwoord. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericafterdark
Zjanzjak schreef op zondag 17 september 2023 @ 11:13:
[...]

Aha, maar dan had je toch eigenlijk je vraag al gewoon beantwoord. ;)
Nou, die palen staan redelijk apart aan de voorzijde dus ik kan me voorstellen dat er een kans bestaat dat die bereikbaar blijven. Het is even afwachten wat er gaat gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dChained
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 02-09 12:27
Wij zijn inmiddels terug van onze Zwitserland trip. Omgeving Breda richting Melchtal (30 minuten vanaf Luzern).

Ik rijd een Hyundai Kona uit 2020, 64 KWh.

Toch voor een Tesla abonnement gekozen. Dit zijn de laadkosten:
Heenreis 4 keer laden, 1 keer Shell Recharge, 3 Tesla: €39,82
Terugreis 3 keer laden, 3 keer Tesla: €30,76

Al met al zeer positief bevallen, 0 problemen gehad en bij Tesla laden bevalt prima. 81kwh aangetikt, normaal is de max 74.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

BP zelf rekent 0,62 ct

Ik vind een halve cent per kWh niet heel duur, waarom wil je het nog goedkoper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:53
Sandro! schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:45:
[...]

Ik vind een halve cent per kWh niet heel duur, waarom wil je het nog goedkoper?
Als het inderdaad een halve cent per kWh kost, dan kan het ook niet veel goedkoper..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
yannienl schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:37:
[...]

Als het inderdaad een halve cent per kWh kost, dan kan het ook niet veel goedkoper..
Ja toch ? 😅

Ik kwam net wel in de knoop met een tesla snellader. Ik stond op 2b maar de app wilde perse dat ik naar 1a ging. Het laden startte dan ook niet op. Echter de plek 1a kan ik helemaal niet staan, omdat ik het vak ernaast moet hebben en dat was een grote heg.

Lekker dan die eerste ervaring met Tesla laders :|

[ Voor 41% gewijzigd door Brotuck op 17-09-2023 19:18 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Brotuck schreef op zondag 17 september 2023 @ 19:14:
[...]

Ja toch ? 😅

Ik kwam net wel in de knoop met een tesla snellader. Ik stond op 2b maar de app wilde perse dat ik naar 1a ging. Het laden startte dan ook niet op. Echter de plek 1a kan ik helemaal niet staan, omdat ik het vak ernaast moet hebben en dat was een grote heg.

Volgende keer een snoeischaar of kapmes mee >:)

Maar zou fijn zijn als Tesla hier wat flexibiliteit in zou hebben. Hoe heb je het nu opgelost?

Hopelijk tzt ook wat langere kabels...

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
eltron schreef op zondag 17 september 2023 @ 20:21:
[...]

Volgende keer een snoeischaar of kapmes mee >:)

Maar zou fijn zijn als Tesla hier wat flexibiliteit in zou hebben. Hoe heb je het nu opgelost?

Hopelijk tzt ook wat langere kabels...
Ernaast zat Ionity en maar goed ook ik kwam op 2% aan...

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Weet iemand hier hoe het nu zit met de laadpalen in Amsterdam ?
Hier in de buurt staan de laadpalen dubbel in de "go-charge" app met verschillende eigenaren en verschillende tarieven.
Bijvoorbeeld :
Dirk Vreekenstraat 89 , Equans, met de E-flux kaart 30 cent per kWh (en 32 cent starting fee)
dezelfde paal staat erin als Vattenfall en dan kost ie met E-flux 68 cent per kWh (en 32 cent starting fee) (Shell-recharge is dan goedkoper met 55 ct terwijl de Vattenfall incharge kaart dan 68 cent kost ?)

Bijzonder is dat de Vattenfall app diezelfde paal als operator Greenflux meegeeft en bij vattenfall kost het dan 0,484 cent per kWh en ,03509 start.
Freshmile app zegt dat de paal 23 cent per kWh kost en 0.04ct per minuut.

Het maakt dus nogal wat uit van wie de paal is , want als ik de go-charge app mag geloven is het met mijn e-flux kaart 30 cent of 68 cent per kWh.

[ Voor 12% gewijzigd door kevertje1977 op 18-09-2023 07:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-09 06:39
Ach het blijft bijzonder met die laadpalen. Bij mij op het werk staan bij de parkeerplaatsen aan de ene kant van de campus Vattenvall-palen voor 40 ct/kWh (met de Vattenfall-laadpas), en aan de andere kant, op 200 meter, staan bij de parkeerplaatsen Vattenvall-palen waar de kosten 46 ct/kWh zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 19:21
[...]

Ja toch ? 😅

Kun je in de app niet gewoon een vrije stall kiezen dan? Dat was voorheen toch zo?

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
Inspired schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:54:
[...]

Kun je in de app niet gewoon een vrije stall kiezen dan? Dat was voorheen toch zo?
Kiezen wel, maar starten laden niet. Na kiezen kreeg ik 1a te zien op een plaatje, met de aanwijzing om niet schuin te staan en hoe aan te sluiten etc.

Het "laden" knopje werkte dan niet.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:12

BP zelf rekent 0,62 ct

De BP pulse hier vlakbij is ook eindelijk in gebruik genomen zag ik (echt al maaanden een afzetlint eromheen en allerlei stickers en briefjes, weet niet precies wat er was, want ben er alleen maar langs gereden en nooit goed gekeken). Had nog niet naar de tarieven gekeken maar als 'ie een beetje snel laadt zijn dat nog niet eens heel gekke prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 14:59
[...]

Ik stond op 2b maar de app wilde perse dat ik naar 1a ging. Het laden startte dan ook niet op
Hoezo kan de app dat willen? Je kunt toch naar het nummer scrollen welke je wilt. Bij mijn vakantie heb ik 22x alleen maar bij Tesla geladen. Nul problemen.
Het maand abonnement was nog niet afgelopen en ben in mijn woonplaats gaan laden, na 50% ging hij terug naar 6kW. Een andere paal aangesloten en hetzelfde. Thuis ging het met 11kW wel geer goed.
Of dat nu aan de wagen of lader lag weet ik niet maar een paar dagen later ging het weer goed.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
MarkV6 schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:32:
[...]

Hoezo kan de app dat willen? Je kunt toch naar het nummer scrollen welke je wilt. Bij mijn vakantie heb ik 22x alleen maar bij Tesla geladen. Nul problemen.
Het maand abonnement was nog niet afgelopen en ben in mijn woonplaats gaan laden, na 50% ging hij terug naar 6kW. Een andere paal aangesloten en hetzelfde. Thuis ging het met 11kW wel geer goed.
Of dat nu aan de wagen of lader lag weet ik niet maar een paar dagen later ging het weer goed.
Scrollen wel en selecteren ook, maar daarna op de laden knop drukken werkte niet. Alsof de paal niet werkte.
Dus ik ben nog naar de paal ernaast gegaan om het nogmaals te proberen, maar ook die werkte niet.

Overigens was het een redelijk drukke locatie en ik kan me voorstellen dat er een voorkeursbehandeling is voor tesla's ? Maar goed ik heb het verder niet getest, want ik ben uitgeweken naar een Ionity paal.

Dit was iig een locatie met super korte laadkabels waardoor ik niet in hetzelfde vak kon staan zoals een tesla dat wel kan.

Overigens was de prijs rond de 55 cent toen ik er was, niet echt goedkoop. Nee ik heb geen abbo, wilde het eerst eens testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Brotuck op 18-09-2023 09:06 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
Brotuck schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:56:
[...]

Overigens was het een redelijk drukke locatie en ik kan me voorstellen dat er een voorkeursbehandeling is voor tesla's ?
Dat heb ik een keer uitgeprobeerd. In de Tesla app zag ik bij een drukke lader een getal met vrije laders. Een Tesla vriend heeft in zijn app gekeken en zag daar hetzelfde staan.
Het is best vervelend als het laatste vrije plekje naast mij niet gebruikt kan worden omdat ik de aansluiting aan de verkeerde kant heb.
55 cent? Dat was dan in het buitenland want in Nederland zie ik ze niet boven de 38ct

[ Voor 7% gewijzigd door MarkV6 op 18-09-2023 09:25 ]

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
MarkV6 schreef op maandag 18 september 2023 @ 09:23:
[...]

Dat heb ik een keer uitgeprobeerd. In de Tesla app zag ik bij een drukke lader een getal met vrije laders. Een Tesla vriend heeft in zijn app gekeken en zag daar hetzelfde staan.
Het is best vervelend als het laatste vrije plekje naast mij niet gebruikt kan worden omdat ik de aansluiting aan de verkeerde kant heb.
55 cent? Dat was dan in het buitenland want in Nederland zie ik ze niet boven de 38ct
Duitsland idd
https://www.tesla.com/de_.../sangerhausensupercharger

En hier stonden er meerdere stalls vrij, alleen kon ik geen laden starten.
De Tesla's stonden niet naast elkaar, sloegen iedere keer een stall over.

[ Voor 17% gewijzigd door Brotuck op 18-09-2023 10:27 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BnB6-cYizhsbCrQBi8oXC1CZWc8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/zpAO9hDdKFmhz5Fq5GLBY7GY.png?f=fotoalbum_large

Ook niet fijn dus....

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
janne_nl schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:00:
Dit zegt google:

Bijkomende kosten:
Maar, wat goed is om te weten is dat wij bij E-Flux deze roamingkosten alleen rekenen wanneer je bij een laadpaal laad die niet aangesloten is op ons netwerk. Daarbij zijn wij daarin, ondanks een stijging van 2 naar 3 eurocent per kWh per 1 oktober, nog steeds de voordeligste keuze
Uitleg via de email :

De berekening die je maakt klopt.
(laadtarief + roaming) x kWh + starttarief
(0.45 + 0.04) x 16.03 + 0.50 = 8.36

Als het gaat gaat om het dashboard komt daar inderdaad alleen het totaal bedrag te staan. Hoogst waarschijnlijk hebben de eigenaren/beheerder een sticker op de laadpaal geplaatst maar hebben zij zelf geen rekening gehouden met de roaming kosten.

Wat betreft de roaming kosten, zie hier onder het artikel met toelichting.

Met verwijzing naar dit artikel :
https://help.e-flux.io/nl/articles/6522216-roaming-kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
In Europa is de dekking goed, het oude oostblok is minimaal en voor non Tesla helemaal niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
kevertje1977 schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:13:
Weet iemand hier hoe het nu zit met de laadpalen in Amsterdam ?
Hier in de buurt staan de laadpalen dubbel in de "go-charge" app met verschillende eigenaren en verschillende tarieven.
Bijvoorbeeld :
Dirk Vreekenstraat 89 , Equans, met de E-flux kaart 30 cent per kWh (en 32 cent starting fee)
dezelfde paal staat erin als Vattenfall en dan kost ie met E-flux 68 cent per kWh (en 32 cent starting fee) (Shell-recharge is dan goedkoper met 55 ct terwijl de Vattenfall incharge kaart dan 68 cent kost ?)

Bijzonder is dat de Vattenfall app diezelfde paal als operator Greenflux meegeeft en bij vattenfall kost het dan 0,484 cent per kWh en ,03509 start.
Freshmile app zegt dat de paal 23 cent per kWh kost en 0.04ct per minuut.

Het maakt dus nogal wat uit van wie de paal is , want als ik de go-charge app mag geloven is het met mijn e-flux kaart 30 cent of 68 cent per kWh.
Zo is het eigenlijk wel met alle AC-laadpunten in steden en dorpen in Nederland, verschillende eigenaren en verschillende tarieven en soms levert de laadpas van de eigenaar een duurder tarief op dan een willekeurige andere pas. De Go Charge app is heel fijn, ik gebruik 'em ook vaak, maar toch kijk ik altijd nog in een paar andere apps (stuk of 6). Zeker de Freshmile app want die zie ik (nog?) niet in Go Charge.

Op een gegeven moment weet je de tarieven wel (maar ik raad je aan om ze toch regelmatig te controleren) van de laadpunten waar je veelal laadt en zal het app-gebruik wat afnemen. Maar ga je ergens heen waar je nog niet eerder geweest is het weer even een uitzoekwerkje.

Hoe dan ook, moraal van het verhaal, check ook de app waarvan Go Charge zegt dat die de goedkoopste is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Dat wist je toch zeker wel van tevoren, dus hoe zo niet fijn?

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
PeterZ(on) schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:47:
[...]

Dat wist je toch zeker wel van tevoren, dus hoe zo niet fijn?
Ik heb geen abbo bij Tesla, waarom zou ik vooraf dan ieder land controleren ? Ik hou geen Excel sheet bij overal van.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Brotuck schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:51:
[...]

Ik heb geen abbo bij Tesla, waarom zou ik vooraf dan ieder land controleren ? Ik hou geen Excel sheet bij overal van.
Ik heb ook geen abo, maar als je in een ander land bij Tesla wil laden kijk je toch even op hun site of die daar voor non-Tesla's zijn opengesteld, daar heb je geen Excelsheet voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Of-Aaargh schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:40:
Ach het blijft bijzonder met die laadpalen. Bij mij op het werk staan bij de parkeerplaatsen aan de ene kant van de campus Vattenvall-palen voor 40 ct/kWh (met de Vattenfall-laadpas), en aan de andere kant, op 200 meter, staan bij de parkeerplaatsen Vattenvall-palen waar de kosten 46 ct/kWh zijn.
dit heeft waarschijnlijk te maken met dat de ene kant privepalen zijn waar het tarief door je werkgever wordt bepaald

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Go-Charge
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 12-08 13:39

Go-Charge

Bedrijfsaccount Go-Charge
TTSS schreef op maandag 11 september 2023 @ 17:04:
[...]

Ik draai iOS 17 (Beta) op mijn iPhone 14 pro. Klopt het dat de app daarop nog niet werkt? De app is niet te openen en valt direct uit.
Hi Ja het klopt dat iOS17 nog issues geeft. Deze worden in de release van deze week opgelost (is de bedoeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go-Charge

Go-Charge

engelbertus schreef op maandag 11 september 2023 @ 19:17:
[...]

Staat de nieuwste versie ook gewoon in de Apple store? Hoe werkt dat anders met die io- files?
Zodra de nieuwe iOS versie live is kan je hem gewoon updaten. Je data blijft bestaan alleen tonen we de kaartnummers niet meer en bij nieuwe kaarten vragen we er niet meer om. Na de update verwijderen we ook de eerder ingevulde kaartnummers uit de database. We oen hier sowieso niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go-Charge

Go-Charge

Prullenbak84 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 07:20:
[...]

Bij mij gebeurt dat ook. Heb ook de iOS 17 beta dus dat zal het probleem wel zijn.
Klopt. Ik hoop dat dit woensdag verholpen is. Dank voor het melden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dikkiedik
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 21:51
hi allemaal.

ik ben me aan het verdiepen in laadpaal/laadpas combinaties. Ik rij hybride en recent overgestapt van diesel hybride naar benzine hybride. Hierdoor is het inmiddels interessant om ook buiten de deur te laden en niet alleen thuis door de hogere brandstofprijs.

Op mijn werk staat EVbox. Hier is het tarief 0,55ct met mijn shell recharge pas. Nu is dit ongeveer break even t.o.v. benzine rijden. Is het mogelijk om met een andere pas dit goedkoper te krijgen? Kan weinig vinden over een optimale combi tussen EVBox en laadpas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Go-Charge

Go-Charge

dikkiedik schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:35:
hi allemaal.

ik ben me aan het verdiepen in laadpaal/laadpas combinaties. Ik rij hybride en recent overgestapt van diesel hybride naar benzine hybride. Hierdoor is het inmiddels interessant om ook buiten de deur te laden en niet alleen thuis door de hogere brandstofprijs.

Op mijn werk staat EVbox. Hier is het tarief 0,55ct met mijn shell recharge pas. Nu is dit ongeveer break even t.o.v. benzine rijden. Is het mogelijk om met een andere pas dit goedkoper te krijgen? Kan weinig vinden over een optimale combi tussen EVBox en laadpas.
Check anders een keer de Go-Charge.io app. Dat is een gratis app waarmee je op bijna alle publieke laadpalen in NL kan checken welke pas het goedkoopste is.

Groetjes,
Dennis (van Go-Charge.io :P )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Driekussie
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 10-09 09:48
@Dennis van Go-Charge: app gedownload maar crasht meteen (IOS17 zowel op iPad als iPhone)…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaN
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

NaN

SjoebieDoowah.

Driekussie schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:45:
@Dennis van Go-Charge: app gedownload maar crasht meteen (IOS17 zowel op iPad als iPhone)…
Hier ook, sinds iOS 17. Werk aan de winkel @Go-Charge >:)

[ Voor 2% gewijzigd door NaN op 19-09-2023 22:31 . Reden: Oeps ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dikkiedik schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 17:35:
hi allemaal.

Bij een paal van je werkgever kan je werkgever specifiek een verschillend tarief instellen bij elke aanbieder.
Vraag het daar even na anders zul je het moeten bekijken per aanbieder
of het serienummer moeten posten dan kunnen wij het checken.

Maar dat kan je zo in het algemeen niet zeggen..

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Go-Charge schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:03:
[...]

Check anders een keer de Go-Charge.io app. Dat is een gratis app waarmee je op bijna alle publieke laadpalen in NL kan checken welke pas het goedkoopste is.

Groetjes,
Kan ik nog ergens gegevens van mijn voertuig instellen? Met een PHEV-accu van 10kWh ligt het kantelpunt voor een iets hogere prijs per kWh en een lager starttarief anders dan bij grote accu's.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 16:33

Groetjes,
Zojuist de Go-Charge app op mijn Android mobiel geïnstalleerd. Ziet er al goed uit, maar kan nog wel wat verbeteringen krijgen.
- Optie om te filteren op type charger (ik heb niks aan CHAdeMO chargers dus zou die graag weg filteren).
- Mogelijk gekoppeld aan voorgaande punt: type auto in de instellingen zodat type compatibele charger automatisch geselecteerd wordt.
- Vreemd dat bij een eigen-merk Vattenfall paal de Vattenfall pas niet als eerste keuze weergegeven wordt. (MultiTankcard wordt als default aangegeven. Met zelfde prijs als Vattenfall pas als ik de opties openklap).

• dikkiedik
boyette schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 23:14:
[...]

Bij een paal van je werkgever kan je werkgever specifiek een verschillend tarief instellen bij elke aanbieder.
Vraag het daar even na anders zul je het moeten bekijken per aanbieder
of het serienummer moeten posten dan kunnen wij het checken.

Maar dat kan je zo in het algemeen niet zeggen..
ik probeer even te begrijpen hoe mijn werkgever (schiphol) dit dan geregeld heeft. Zij bepalen dus zelf het tarief van hun EVbox en EVbox heeft hier verder niets mee te maken?

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
dikkiedik schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:36:
[...]

ik probeer even te begrijpen hoe mijn werkgever (schiphol) dit dan geregeld heeft. Zij bepalen dus zelf het tarief van hun EVbox en EVbox heeft hier verder niets mee te maken?
Klopt. Datzelfde geldt voor mijn zakelijke EVBox paal thuis, daar bepaal ik de prijs, niet EVBox.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• dikkiedik
oke dankje. dan moet ik denk ik een boze mail sturen naar mijn werkgever over de exorbitante tarieven die ze rekenen.

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18-09 07:49
dikkiedik schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:21:
oke dankje. dan moet ik denk ik een boze mail sturen naar mijn werkgever over de exorbitante tarieven die ze rekenen.
Is dat bij P12 dan? of een van de andere?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Go-Charge

Go-Charge

Driekussie schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:45:
Hi dat klopt, we zijn momenteel de nieuwe release aan het testen waar het i\os 17 crash probleem opgelost zou moeten zijn. Oftewel, na de volgende update werkt hij ook op iOS 17 naar behoren. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Go-Charge

Go-Charge

marcieking schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:38:
[...]

Kan ik nog ergens gegevens van mijn voertuig instellen? Met een PHEV-accu van 10kWh ligt het kantelpunt voor een iets hogere prijs per kWh en een lager starttarief anders dan bij grote accu's.
Ja, dat willen we heel graag gaan toevoegen. Dank voor deze feedback, ik geef dit idee een wat hogere prioriteit op onze todo lijst _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Go-Charge

Go-Charge

Haay schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:26:
[...]

Zojuist de Go-Charge app op mijn Android mobiel geïnstalleerd. Ziet er al goed uit, maar kan nog wel wat verbeteringen krijgen.
- Optie om te filteren op type charger (ik heb niks aan CHAdeMO chargers dus zou die graag weg filteren).
- Mogelijk gekoppeld aan voorgaande punt: type auto in de instellingen zodat type compatibele charger automatisch geselecteerd wordt.
- Vreemd dat bij een eigen-merk Vattenfall paal de Vattenfall pas niet als eerste keuze weergegeven wordt. (MultiTankcard wordt als default aangegeven. Met zelfde prijs als Vattenfall pas als ik de opties openklap).
Dank voor je feedback! Als je nog meer hebt gebruik dan vooral ook de feedback knop in de app. Hier kunnen we echt wat mee! _/-\o_

• Broodro0ster
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 00:26
[...]

Groetjes,
Als Belg kom ik vaak in Nederland en zou ik ook graag de goedkoopste provider weten, maar de app staat helaas niet in de Belgische app store. Kan dit uitgebreid worden?

30x Jinko JKM380M-6RL3 (11.4kWp) 12x oost 90° - 18x west 270°, 45° incl. | Marstek Venus 5.12kWh | Vaillant Arotherm 75/5 | Zehnder ComfoAir Q450 | Tesla Model 3 Performance 2025

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
marcieking schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:38:

Go-Charge schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:02:

Ja, dat willen we heel graag gaan toevoegen. Dank voor deze feedback, ik geef dit idee een wat hogere prioriteit op onze todo lijst _/-\o_
Dit zou mooi zijn, want dan met nog een paar toevoegingen kan de Freshmile pas ook toegepast worden in de app, want die is nu nog niet aanwezig en dat vind ik een groot gemis.
Go-Charge schreef op woensdag 20 september 2023 @ 15:03:
Als je nog meer hebt gebruik dan vooral ook de feedback knop in de app. Hier kunnen we echt wat mee! _/-\o_
Doe ik maar het voordeel van dit platform is dat er dus zaken te combineren zijn zoals bovenstaand, dat is dan een beetje lastig in de app. ;)

Hoe dan ook, ga zo door!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
Brotuck schreef op maandag 18 september 2023 @ 08:09:
Kiezen wel, maar starten laden niet. Na kiezen kreeg ik 1a te zien op een plaatje, met de aanwijzing om niet schuin te staan en hoe aan te sluiten etc.
Ik heb er niet veel ervaring mee, maar ik heb wel eens begrepen dat de Nederlandse vertaling niet zo duidelijk is; de Engelse vind ik eerlijk gezegd ook niet geweldig. Ik weet zeker dat ik het ergens heb gelezen, maar kan dat natuurlijk nergens vinden.

Je krijgt eerst een scherm met alle mogelijke laadpalen, daar kies je degene die je net in je auto hebt gestopt en dan kies je voor (in de Engelstalige variant) "start here". De tweede button "how to charge" is dus juist de algemene uitleg, daar kan je het laden niet starten maar zie je wel het plaatje van een laadpaal met 1A en dat je niet schuin moet parkeren etc. Als je dat te zien krijgt heb je dus de verkeerde button gekozen, moet je teruggaan en dan de andere aantikken.

Je moet ook binnen een paar minuten na aansluiten starten met laden via de app of anders eerst de kabel verwijderen en weer opnieuw plaatsen.

• kevertje1977
Gisteren voor het eerst freshmile uitgeprobeerd maar zo te zien adverteren ze in de APP met ex btw.

€ 0.23 / started kWh + € 0.04 / min
The pricing continues as long as the vehicle remains plugged in.

Verbruik: 4.04 kWh * 0.23 = 0.93 euro
Duur: 00:33:23 = afgerond 34 minuten * 0.04 = 1,36 euro
Totaal : 2.29 euro

Op de factuur staat alleen :

Totaal ex btw 2,09
BTW 20% = 0,42
Totaal incl btw : 2.51

Waarom factureren veel partijen met alleen een totaal en niet een specificatie ?
Het gaat om centen maar ik snap de logica nu niet.

• boyette
dikkiedik schreef op woensdag 20 september 2023 @ 12:36:
[...]

klopt EVbox is de leverancier. En de paal is in dit geval eigendom van schiphol en zij bepalen het tarief. Kan zelfs gratis zijn en verschillend per MSO.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05
kevertje1977 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 06:31:
Gisteren voor het eerst freshmile uitgeprobeerd maar zo te zien adverteren ze in de APP met ex btw.

Totaal ex btw 2,09

BTW 20% = 0,42

Waarom factureren veel partijen met alleen een totaal en niet een specificatie ?
Het is per gestarte kWh, dus geen 4,04 maar 5 kWh x 23 cent + 34 min x 4 cent = 2,51

Het is dus allemaal incl btw, Freshmile 'bedondert' je niet :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis25
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 18-09 16:19
kevertje1977 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 06:31:

Totaal ex btw 2,09
BTW 20% = 0,42

Volgens mij betaal je bij Freshmile per hele eenheid, in jouw geval is het verbruik dan niet 4,04, maar 5.
Ik denk dat als je daarmee de rekensom maakt dat het bedrag wel klopt.

XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.

• PeterZ(on)
Dat afronden naar boven doet Chargemap ook maar dat het ook anders kan bewijst Tesla. Laatst 5,8kWh geladen en 5kWh op de factuur. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JeroenE
  • Niet online
kevertje1977 schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:28:
Hoogst waarschijnlijk hebben de eigenaren/beheerder een sticker op de laadpaal geplaatst maar hebben zij zelf geen rekening gehouden met de roaming kosten.
Ik denk dat de helpdesk denkt dat dit een e-flux laadpaal is. Dan moeten gebruikers die daar met een niet e-flux laadpas laden roaming kosten betalen. De eigenaar van de laadpaal zou dan 45 + 3 = 48 cent op de laadpaal moeten zetten. Eventueel met de opmerking dat laden met een e-flux laadpas maar 45 cent is.

Maar het is toch geen e-flux laadpaal maar een LMS laadpaal waar jij hebt geladen met een e-flux laadpas?

Dus die roamingkosten die e-flux rekent bij e-flux laadpalen voor niet e-flux laadpassen is helemaal niet van toepassing.

Afgezien daarvan: dit artikel heeft het over een verhoging naar 3 cent per oktober vorig jaar. Waarom rekenen ze dan nu met 2 cent? Dat zou dan toch ook die 3 cent moeten zijn.

• kevertje1977
Nou het is allemaal lekker vaag.

Ander issue :

Bij mij achter staat 1 laadpaal met aansluitingen van Equans. Met de Equans app betaal je 0,3025 per kWh incl btw .
Gek genoeg staat er op hetzelfde adres volgens diverse APPs ook een Vattenfall paal. Dat is denk ik dezelfde paal. Daar komen hele andere tarieven naar boven.

Equans paal EVB-P1801362-1/2
Zijn die gegevens ook ergens bij de bron te raadplegen ?

• JeroenE
  • Niet online
kevertje1977 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:16:
Bij mij achter staat 1 laadpaal met aansluitingen van Equans. Met de Equans app betaal je 0,3025 per kWh incl btw .
Gek genoeg staat er op hetzelfde adres volgens diverse APPs ook een Vattenfall paal. Dat is denk ik dezelfde paal.
Ik dacht dat EVB voor EVBox was. Ik vermoed dat er her en der gewoon verouderde informatie staat. In dit bericht staat dat Equans een heleboel bestaande laadpalen in Amsterdam heeft overgenomen.

Maar hoe je dan wel exact de juiste huidige informatie kan vinden weet ik ook niet.

• MarkV6
kevertje1977 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:16:
Nou het is allemaal lekker vaag.

Ander issue :

De laadpalen die van Vattenfall waren gaan over naar Equans. In Amsterdam sloterdijk staan ze nu 2 of zelf 3x in de app. Alle met andere prijzen.
Die waren met de Vattenfall kaart 32ct en nu 49ct. Alleen met E-Flux zijn ze nog wel 30ct.
'de Equans app' Bestaat die?

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
JeroenE schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:29:
[...]
Ik dacht dat EVB voor EVBox was. Ik vermoed dat er her en der gewoon verouderde informatie staat. In dit bericht staat dat Equans een heleboel bestaande laadpalen in Amsterdam heeft overgenomen.

Maar hoe je dan wel exact de juiste huidige informatie kan vinden weet ik ook niet.
EVBox is alleen maar de hardware boer die de palen heeft geleverd.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

• JeroenE
  • Niet online
daemonix schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:40:
EVBox is alleen maar de hardware boer die de palen heeft geleverd.
Ik ken de situatie in Amsterdam niet, maar EVBox heeft ook een backend etc.

• Zjanzjak
Laadpaal app toch?,Waar je trouwens bovenin Last Mile Solutions ziet staan als je 'em opent.

• JeroenE
  • Niet online
MarkV6 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:40:
Die waren met de Vattenfall kaart 32ct en nu 49ct. Alleen met E-Flux zijn ze nog wel 30ct.
'de Equans app' Bestaat die?
Volgens deze pagina van Amsterdam zouden Equans laadpalen het goedkoopste CPO tarief moeten hebben, maar het probleem is natuurlijk wel dat dit per laadpas kan verschillen. 25 cent plus btw is 30 cent dus je E-Flux pas rekent dan gewoon het standaard tarief door terwijl Vattenfall nog extra winst maakt voor zichzelf.

• MarkV6
JeroenE schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:53:
[...]
E-Flux pas rekent dan gewoon het standaard tarief door terwijl Vattenfall nog extra winst maakt voor zichzelf.
Dat doet Vattenfall dan blijkbaar ter componsatie voor de mra palen van Greenflux waar ze onder het standaard tarief zitten. (49 vs 61ct)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-09 15:44
Zjanzjak schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:51:
[...]

Laadpaal app toch?,Waar je trouwens bovenin Last Mile Solutions ziet staan als je 'em opent.
Equans is de nieuwe naam van Engie. Engie had een LMS backend, waarschijnlijk nu nog steeds.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
JeroenE schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:29:
[...]

Op de laadpalen waar een Equans sticker op zit , kan je de QR code scannen waarna je op deze URL uit komt :

https://www.laad-elektrisch.nl/ams/chargepointId/AMS-3707#

Vervolgens kan je de Charge Assist app downloaden

[ Voor 3% gewijzigd door kevertje1977 op 21-09-2023 12:19 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Brotuck
Handig een 150 kW lader langs de parkeerplaatsen midden in Praag.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ySskpqA78FkEoL9yS5-3dLla6TE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/moVDtRSkFutrKncPaIesmb7v.jpg?f=fotoalbum_large

Just here for the fun

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

@Brotuck dikke waggie, bevalt 'ie? Wat zijn je ervaringen op de lange afstand?

[ Voor 37% gewijzigd door TucanoItaly op 21-09-2023 20:27 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
TucanoItaly schreef op donderdag 21 september 2023 @ 20:26:
@Brotuck dikke waggie, bevalt 'ie? Wat zijn je ervaringen op de lange afstand?
Beide vragen zijn een beetje offtopic.....

Maar hij bevalt best ! Ook (of juist) de lange afstand vanwege de grote accu.
Om weer een beetje ontopic te gaan, ik heb met mijn Elli pas 0 problemen gehad bij laadpunten in Tsjechië.

Just here for the fun

• barnas
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 00:40
kevertje1977 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:19:
[...]

Op de laadpalen waar een Equans sticker op zit , kan je de QR code scannen waarna je op deze URL uit komt :

https://www.laad-elektrisch.nl/ams/chargepointId/AMS-3707#

Vervolgens kan je de Charge Assist app downloaden
Via jouw link is de Charge Assist app ook niet meteen de aangeraden optie. "Ons ad-hoc tarief is €0,3025 per kWh inclusief BTW. Dit is wat u betaalt als u laadt met onze app", en dan geen link naar de app op die pagina.

Zelf gebruik ik die ook in A'dam Centrum en het is de app om te gebruiken bij de Equans palen (geen extra kosten bij laden aan die palen), geen idee hoe ik daar bij terecht ben gekomen, dat moet inderdaad duidelijker kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
barnas schreef op donderdag 21 september 2023 @ 21:22:
[...]

Via jouw link is de Charge Assist app ook niet meteen de aangeraden optie. "Ons ad-hoc tarief is €0,3025 per kWh inclusief BTW. Dit is wat u betaalt als u laadt met onze app", en dan geen link naar de app op die pagina.

Zelf gebruik ik die ook in A'dam Centrum en het is de app om te gebruiken bij de Equans palen (geen extra kosten bij laden aan die palen), geen idee hoe ik daar bij terecht ben gekomen, dat moet inderdaad duidelijker kunnen.
Die APP link krijg je wel op je telefoon en dan kom je bij de Charge Assist APP uit.

Maar het is bijzonder dat Total Energies nu overal palen neerzet met een veel hoger tarief.
Bij mij in de wijk zijn de Equans palen vaker bezet dan Total Energies , maar gezien de toename van de electrische auto's hoop ik ook dat Equans palen neer gaat zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkV6
kevertje1977 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 08:21:
[...]
maar gezien de toename van de electrische auto's hoop ik ook dat Equans palen neer gaat zetten.
Dat is al vaak besproken hier. Total heeft de concessie voor een aantal jaar binnengehaald. Misschien dat ze daarvoor betaald hebben. Dat houdt in dat in dat gebied alleen maar Total laadpalen mogen komen.
Je kunt contact zoeken met mra, heb ik ook gedaan. Die melde dat er een maximum tarief van 62ct is bepaald, en dat Total per kwartaal de prijs kan veranderen. Het laatste kwartaal hebben ze het naar 61ct verlaagd. Ruim een jaar geleden toen alle AC laders al jaren rond de 32ct zaten was de concessie misschien een goed plan.
Maar of het verstandig is van Total? We hebben we veel in de woonwijk en er staat zelden iemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:57
Toch ook even de Bump app geïnstalleerd. M'n eerste reactie was dat lang niet alle laadpalen in mijn omgeving te vinden waren. Echter, de palen die er wel in staan, hebben soms wel een uitstekend tarief voor als je incidenteel moet laden zonder bundel of abo....

AC-laden: bijv. bij LMS-palen, Allego-palen, EV-Box palen en bij TotalEnergies-palen € 0,41 per kWh
DC-laden: bijv. bij Allego-palen, LMS-palen en bij BP-palen € 0,56 per kWh

Een laadpas aanvragen op een NL-adres is niet mogelijk, maar de app gebruiken met een gekoppelde creditcard voor de betaling lukt gelukkig wel. Er zijn wel een aantal palen waar je persé een Bump-laadpas moet hebben, maar dat wordt keurig aangegeven.

Kortom, de Bump app is een goede om erbij te hebben. Zoveel apps en pasjes hebben we nog niet, toch?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:32

kaanmijo

Picobello B.V.

nathalia schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:58:
Toch ook even de Bump app geïnstalleerd. M'n eerste reactie was dat lang niet alle laadpalen in mijn omgeving te vinden waren. Echter, de palen die er wel in staan, hebben soms wel een uitstekend tarief voor als je incidenteel moet laden zonder bundel of abo....

AC-laden: bijv. bij LMS-palen, Allego-palen, EV-Box palen en bij TotalEnergies-palen € 0,41 per kWh

Een laadpas aanvragen op een NL-adres is niet mogelijk, maar de app gebruiken met een gekoppelde creditcard voor de betaling lukt gelukkig wel. Er zijn wel een aantal palen waar je persé een Bump-laadpas moet hebben, maar dat wordt keurig aangegeven.

Kortom, de Bump app is een goede om erbij te hebben. Zoveel apps en pasjes hebben we nog niet, toch?
Ik laad nu anderhalve maand via Bump bij ParknCharge palen, moet zeggen dat die app alles meevalt. Werkt op iOS goed en snel, is wel wat anders dan apps van andere aanbieders die ik heb gehad. Inderdaad jammer van de pas, heb daar contact met ze voor opgenomen. Kwam op terug dat ze in principe geen diensten in Nederland aanbieden en dus de pas ook niet kunnen opsturen, helaas. Gelukkig werkt de app lekker :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14-09 21:00
[...]

Groetjes,
Zou een instelbaar filter op prijs b.v. <35cent en laat dan de laadpalen zien met welke pas.
Dat zou denk ik handig zijn zodat je niet elke paal hoeft te checken om de laagste prijs te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kird03
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 13:53
Petertje750 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:25:
[...]

Zou een instelbaar filter op prijs b.v. <35cent en laat dan de laadpalen zien met welke pas.
Dat zou denk ik handig zijn zodat je niet elke paal hoeft te checken om de laagste prijs te vinden?
of een duidelijkere weergave: Een kleurgradient codering gebruiken voor de prijs (groen is goedkoopste, rood de duurste bijvoorbeeld (op basis van gemiddelde, CPO of speficieke pas prijs). Uiteraard dynamisch, zoat het elke keer de kleur opnieuw schaal als je ergens inzoomt.

Nu staat de groen voor snel (soms) en rood voor niet beschikbaar, maar donkergroen is niet altijd sneller. Het is niet erg duidelijk in ieder geval waar de kleuren voor staan.

tag voor @Go-Charge aangezien dit soort feedback niet lukt in de app

Vaillant split aroTHERM VWL 75/5 AS +180L SWW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:45
nathalia schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 10:58:

Alle TotalEnergies (waar ik van afhankelijk ben) kunnen niet worden gestart met de app.
Ik zie wel een optie om een blanco (oude niet langer gekoppelde?) RFID kaart te koppelen met de app.
Ga ik eens uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTSS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:31
connos schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:38:
[...]

Alle TotalEnergies (waar ik van afhankelijk ben) kunnen niet worden gestart met de app.
Ik zie wel een optie om een blanco (oude niet langer gekoppelde?) RFID kaart te koppelen met de app.
Ga ik eens uitproberen.
Allego palen bij mij in de buurt kunnen ook niet gestart worden met de app. Jammer, want met €0,41 een prima prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Kird03 schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:43:

tag voor @Go-Charge aangezien dit soort feedback niet lukt in de app
Niet? Als je niets selecteert (geen laadpunt dus) kan je ook feedback geven toch?
Volgens mij ook voor dit soort dingen but correct me if I am wrong.
kaanmijo schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:08:
Kwam op terug dat ze in principe geen diensten in Nederland aanbieden en dus de pas ook niet kunnen opsturen, helaas. Gelukkig werkt de app lekker :)
Was Bump niet US? Heb vrienden daar wonen namelijk, dan zou ik kunnen vragen of zij 'em willen aanvragen en dan opsturen naar mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
connos schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:38:
[...]

Ga ik eens uitproberen.
Van de 10 Total Energies palen bij mij in de buurt kan ik er 9 gewoon opstarten met de app. Die ene waar het niet kan is een oude Pitpoint paal...

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
TTSS schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 17:19:
[...]

Allego palen bij mij in de buurt kunnen ook niet gestart worden met de app. Jammer, want met €0,41 een prima prijs.
Een paar gemeentes verderop staan een heleboel Allego palen (AC). Deze zijn allemaal gewoon met de app op te starten. Je hebt dus echt pech! Wellicht zijn het bij jou oudere palen?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTSS
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 23:31
nathalia schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 20:17:
[...]

Een paar gemeentes verderop staan een heleboel Allego palen (AC). Deze zijn allemaal gewoon met de app op te starten. Je hebt dus echt pech! Wellicht zijn het bij jou oudere palen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEvtXx3VGB6LFWoFa2bEzq8cm9E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/clZbEGJo3OfCWn89s7UzQY46.jpg?f=fotoalbum_large

In de stad Groningen werkt het helaas niet maar een paar dorpen rondom Groningen gelukkig wel. Fijn, scheelt toch weer een paar centjes per kWh.

• boyette
TTSS schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 23:11:
[...]

[Afbeelding]

In de stad Groningen werkt het helaas niet maar een paar dorpen rondom Groningen gelukkig wel. Fijn, scheelt toch weer een paar centjes per kWh.
en met pasje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rolfy
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18-09 00:59
Zjanzjak schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 18:54:
[...]

Niet? Als je niets selecteert (geen laadpunt dus) kan je ook feedback geven toch?
Volgens mij ook voor dit soort dingen but correct me if I am wrong.

[...]

Was Bump niet US? Heb vrienden daar wonen namelijk, dan zou ik kunnen vragen of zij 'em willen aanvragen en dan opsturen naar mij.
Bump is volgens mij een Frans bedrijf.
Pagina: 1 ... 91 ... 233 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2