[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 74 ... 217 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09:19
Zo werd het ooit per mail aangekondigd bij de pilot vanuit Tesla, maar ik zie idd dat dat niet (meer) het geval is. Enerzijds begrijpelijk, gezien ook alle deals met andere merken in de VS nu. Aan de andere kant zou ik zwaar geïrriteerd zijn als ik moet gaan wachten op een auto van een ander merk, die jaren hebben zitten slapen c.q. met ionity e.d. half werk hebben geleverd, terwijl Tesla rijders meebetaalden voor de investeringen in de superchargers. Maargoed, voorlopig gaan wij zelf niet op de piekdagen op vakantie waar dit mogelijk een probleem is, begin Juni was het geen enkel probleem, geen enkele SC locatie van de 10+ die we hebben gebruikt heen en weer naar Italië was meer dan 50% in gebruik.

Je hebt zolang de v4 stalls met langere kabels nog vrijwel nergens staan wel een ander "voorrangs"-probleem met o.a. een VAG auto, namelijk dat de laadpoort aan de "verkeerde" kant zit tov een Tesla. Dan kom je er op drukke momenten alsnog gewoon niet tussen, omdat je 2 plekken moet bezetten c.q. tegelijk vrij moeten komen om de lader te kunnen aankoppelen.

Als je dus een ander merk auto rijdt, waarbij de laadpoort niet linksachter of midden op de voorbumper zit, dan zou ik er maar niet op rekenen dat je er zomaar overal tussen komt bij Superchargers als het druk is. Ik heb in DE/AU/IT geen enkele v4 stall met een langere kabel gezien.
Tommie12 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:30:
[...]

Idd, hoe zouden ze het ook regelen?

Ze kunnen Tesla's wel bij andere laders langs sturen.
Ze weten precies hoeveel Tesla's er staan te wachten c.q. aan komen rijden vanuit de navigatie. Non-tesla rijders moeten toegang vragen vanuit de app, daar zou je ze kunnen "achterstellen" met de laadtoegang. Maar dat is niet de meest praktische oplossing idd, auto's vormen vaak toch een rijtje en dat wordt dan gegarandeerd ruzie ergens.

[ Voor 25% gewijzigd door RonJ op 07-07-2023 10:44 ]

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:23
ze kunnen toch gewoon de hoeveelheid beschikbare palen voor non-tesla terg schroeven bij drukte? dan komen er steeds meer plekken vrij voor tesla zelf

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freegeek
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-05 11:20
4v4t4r schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:25:
ze kunnen toch gewoon de hoeveelheid beschikbare palen voor non-tesla terg schroeven bij drukte? dan komen er steeds meer plekken vrij voor tesla zelf
tesla heeft in het verleden al tijdelijk superchargers terug 'tesla only" gemaakt bij grote drukte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:34
freegeek schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 11:56:
[...]

tesla heeft in het verleden al tijdelijk superchargers terug 'tesla only" gemaakt bij grote drukte
Precies voor mij de reden om de SuC's te mijden in mijn planning, je kunt er niet op vertrouwen. Alleen als er ter plekke een alternatief is en de SuC goedkoper is ga ik er laden.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
PeterZ(on) schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:09:
[...]

Precies voor mij de reden om de SuC's te mijden in mijn planning, je kunt er niet op vertrouwen. Alleen als er ter plekke een alternatief is en de SuC goedkoper is ga ik er laden.
Je kan toch op voorhand de drukte zien....
5 stalls bezet op 30: laden!
25 stalls bezet op 30: vermijden

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Tommie12 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:22:
[...]

Je kan toch op voorhand de drukte zien....
5 stalls bezet op 30: laden!
25 stalls bezet op 30: vermijden
Het gaat mij niet om de drukte maar dat de SuC's ineens weer only Tesla kunnen zijn.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
PeterZ(on) schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:23:
[...]

Het gaat mij niet om de drukte maar dat de SuC's ineens weer only Tesla kunnen zijn.
dat gebeurd dus alleen bij drukte.. als er veel vrij zijn kan je dus prima er heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
4v4t4r schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 12:57:
[...]

dat gebeurd dus alleen bij drukte.. als er veel vrij zijn kan je dus prima er heen.
Ik heb enige tijd geleden toch gezien dat er locaties die open waren voor non-Tesla's ineens weer verdwenen waren op de Tesla site. Als dat destijds was omdat het er druk was dan is het geen probleem, want ik reis sowieso niet in drukke periodes. Maar ik ben erg voorzichtig met Tesla want zij hebben er nogal een handje van om plotseling iets te wijzigen, zoals o.a. laadsnelheid of accu capaciteit of prijzen en daar hou ik niet zo van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_menne
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 01-06 11:35
Voor mij wordt het ook de eerste keer op vakantie met een electrische wagen.
Ik vond in een artikel volgende interessante link:

https://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html?layer=15

met ongeveer de 750K EU publieke laadpalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-06 19:32
de_menne schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:43:

https://ec.europa.eu/transport/infrastructure/tentec/tentec-portal/map/maps.html?layer=15

Best geinig maar niet mega handig, of wel? Niet up-to-date en je kunt maar weinig info zien van de paal.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

de_menne schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 13:43:

Als dit allemaal gemaakt het is met community geld, dan moet hier toch gewoon een Open API achter zitten. Maar net zoals hier al gezegd is; je ziet alleen maar infrastructuur gerelateerde data. Niets over de beschikbaarheid zelf van de paal.

Signature van nature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonJ
Sircuri schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:44:
[...]

Als dit allemaal gemaakt het is met community geld, dan moet hier toch gewoon een Open API achter zitten. Maar net zoals hier al gezegd is; je ziet alleen maar infrastructuur gerelateerde data. Niets over de beschikbaarheid zelf van de paal.
Dit lijkt me totaal niet als doel hebben om door automobilisten of andere consumenten/eindgebruikers gebruikt te worden. Daar zijn zat apps/diensten/aanbieders voor. De laadpaaldekking is hier ook maar één van de vele layers mbt infrastructuur. Dit lijkt mij bedoeld voor beleidsmakers en ondernemingen die een rol hebben in de uitrol van infra in brede zin. Er zit ook een "gap analyse" schuifje op de laadpaal layer, zodat je als bijv. een planner bij een fastned achtige club kan zien waar er nog palen moeten komen om aan de gestelde dekkingsdoelen te voldoen of wat de concurrentie doet rondom een geplande laadlocatie.

All-electric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sircuri
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

RonJ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:50:
[...]

Dit lijkt me totaal niet als doel hebben om door automobilisten of andere consumenten/eindgebruikers gebruikt te worden. Daar zijn zat apps/diensten/aanbieders voor. De laadpaaldekking is hier ook maar één van de vele layers mbt infrastructuur. Dit lijkt mij bedoeld voor beleidsmakers en ondernemingen die een rol hebben in de uitrol van infra in brede zin. Er zit ook een "gap analyse" schuifje op de laadpaal layer, zodat je als bijv. een planner bij een fastned achtige club kan zien waar er nog palen moeten komen om aan de gestelde dekkingsdoelen te voldoen of bijv. om snel te zien wat de concurrentie is rondom een geplande laadlocatie.
Daar heb je ook zeker gelijk in. Ik zat meer te denken aan het punt wat hier al veel vaker voorbij gekomen is; er is gewoon geen app/website waar je alle laadpalen en status kunt zien en dan het liefst ook nog de prijzen. Het is heel versnipperd.

Signature van nature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
Sircuri schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 14:54:
[...]

Daar heb je ook zeker gelijk in. Ik zat meer te denken aan het punt wat hier al veel vaker voorbij gekomen is; er is gewoon geen app/website waar je alle laadpalen en status kunt zien en dan het liefst ook nog de prijzen. Het is heel versnipperd.
Dat zou inderdaad heel fijn zijn. Het laadwereldje is een totaal ondoorzichtig zooitje, vooral voor een particulier. Alles is vanuit de belangen van overheden en aanbieders bedacht, de consument lijkt wel bijzaak.

* Tot voor kort reed ik alleen een lease Tesla met thuislader en een EU-laadpas, dan merk je deze problematiek allemaal totaal niet. Nu hebben we deze week privé er een e-golf bij gekocht en dan kom je er toch wel achter dat het voor een particulier allemaal nog lang geen rozengeur en manenschijn is, om het zacht uit te drukken.

Voor mij als iemand die al sinds 2015 elektrisch rijdt is het al een totaal ondoorzichtig oerwoud van pasaanbieders, CPO tarieven en allerlei walled gardens bij de snelladers, laat staan voor een totale nieuwkomer. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen hier gedesillusioneerd op afhaken.

Ik snap ook niet dat zeer grote partijen als bijv. een VAG dit soort zaken als een laderDB niet gewoon zélf invullen en oplossen. Ik zie familieleden met gloednieuwe IDx auto's hun ritten navigeren met apps als ABRP of Waze, omdat VAG blijkbaar geen navigatieapp kan maken die gewoon werkt (of uberhaupt fatsoenlijke apps en software :X ), automatisch de accu preheat voor snelladers en 99% van de palen bevat. Ik ben als Tesla rijder echt niet meer anders gewend dan dat dit gewoon werkt vanuit de auto.

[ Voor 17% gewijzigd door RonJ op 07-07-2023 15:10 ]

All-electric.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:44

koboy

Heb een idee voor een icon

RonJ schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 15:04:
[...]

Dat zou inderdaad heel fijn zijn. Het laadwereldje is een totaal ondoorzichtig zooitje, vooral voor een particulier. Alles is vanuit de belangen van overheden en aanbieders bedacht, de consument lijkt wel bijzaak.
De overheid is de sturende partij geweest, die samen met de aanbieders probeert te komen tot een dekkend netwerk. Zal 100 jaar geleden met benzine niet veel anders zijn geweest, en was het zeker in de begintijd van de mobile telefonie ook niet. Toen moest je gaan zoeken naar kaarten met de dekking, die alleen per provider beschikbaar waren.

Tot voor kort waren de meeste EV rijders zakelijk, en loopt alles via een pas van de zaak eventueel aangevuld met een laadpaal van de zaak thuis. Dan boeit het wie wat waar precies een stuk minder.
* Tot voor kort reed ik alleen een lease Tesla met thuislader en een EU-laadpas, dan merk je deze problematiek allemaal totaal niet. Nu hebben we deze week privé er een e-golf bij gekocht en dan kom je er toch wel achter dat het voor een particulier allemaal nog lang geen rozengeur en manenschijn is, om het zacht uit te drukken.

Voor mij als iemand die al sinds 2015 elektrisch rijdt is het al een totaal ondoorzichtig oerwoud van pasaanbieders, CPO tarieven en allerlei walled gardens bij de snelladers, laat staan voor een totale nieuwkomer. Ik kan me goed voorstellen dat sommige mensen hier gedesillusioneerd op afhaken.
Als je het goedkoopste uit wilt zijn ga je je inderdaad in dit woud begeven, maar dat is ook niet wat de doorsnee consument het beste helpt. Die is gebaat bij een pas met voor een klein maandelijks bedrag vaste tarieven bij alle palen in Nederland. De passen van de automerken zelf bieden dit over het algemeen, en de dekking in het buitenland is meestal ook wel op orde.
Vergelijk het maar met een vast energiecontract en dynamische tarieven....

Chargeprice is trouwens een prima begin, hoewel niet altijd actueel qua prijzen. Je kunt in elk geval prima zien welke pas het zou moeten doen. Het heeft mij in elk geval voor de vakantie al gebracht naar de goedkoopste aanbieder daar.
Ik snap ook niet dat zeer grote partijen als bijv. een VAG dit soort zaken als een laderDB niet gewoon zélf invullen en oplossen. Ik zie familieleden met gloednieuwe IDx auto's hun ritten navigeren met apps als ABRP of Waze, omdat VAG blijkbaar geen navigatieapp kan maken die gewoon werkt (of uberhaupt fatsoenlijke apps en software :X ), automatisch de accu preheat voor snelladers en 99% van de palen bevat. Ik ben als Tesla rijder echt niet meer anders gewend dan dat dit gewoon werkt vanuit de auto.
Heb ik zelf geen ervaring met de navigatie van VW, maar heb wel eens gehoord dat die beter zou zijn dan die van Hyundai. Moet eerlijk zeggen dat die het eigenlijk prima doet. Hij brengt je van A naar B via de snelste route (verkeersinformatie meegenomen), en zorgt voor een juiste planning van laadstops. Je krijgt geen info over hoe lang je zou moeten laden (met de net uitgebrachte update wel) maar hoe groot is dat gemis? Gewoon naar 80% en door. Wel is het even wennen aan sommige route aanwijzingen.
Ik vraag me af in hoeverre de interne navigatie echt een kans heeft gekregen of dat hij op meningen van internet bij voorbaat aan de kant geschoven is.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

_eLMo_

Formerly: marowi

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Plant gewoon een route rekening houdend met verkeersinformatie, zelfs met percentages van de accu er bij. Wat je hier natuurlijk niet bij ziet zijn instellingen in de auto. Om een aantal te noemen die ik heb staan:
- laadpaal poi op HPC only
- aanbieder Tesla er uit (v3 en eGMP is een slechte combi)
- tolwegen uit (geen snelweg vignet voor Oostenrijk gekocht)
Ook haal je hier niet uit hoe de begeleiding onderweg loopt..... Worden laadstops aangepast waar nodig, kwaliteit van de aanwijzingen etc.

Laadstops waren voor ons de uiterste stops die we nooit gehaald hebben. Voor die tijd moest er altijd iemand plassen. Een paar taps op het scherm gaf me dan de dichtstbijzijnde hpc lader op de route. De auto was altijd eerder vol dan alle blazen leeg.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:30

kaanmijo

Picobello B.V.

Bijzonder dit, heb de auto vanavond aangesloten op een paal van ParknCharge die maximaal 5.8kW zou leveren. Kijk net in Home Assistant, staat die auto gewoon vrolijk 10kW binnen te harken. Kan ik zo m’n auto vast van die paal afhalen in plaats van morgenochtend :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AsB8VzGXmImfN_SUWjpHnTsYDW4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CYK2AAEwdKcpJ6YNzsg0GfV5.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iw6whKMIyyjeTh4SonCEvHozjj4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CzN2r9gvZEIo0GLdwzKjZdMh.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:31
Iemand toevallig wel eens geladen in de nieuwe parkeergarage in Tilburg?
Parkeergarage Spoorzone Zwijsen, 150 laadpunten, maar kan niets vinden over het laadtarief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• St_frederik
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 12-03 22:25
Gisteren langs de autosnelweg staan snellladen bij een gloednieuw Total Energies laadstation.
- gratis stofzuiger
- mooi overdekt / schaduw - regen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Nu online

Oekol

waka waka hey hey

St_frederik schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:12:
Gisteren langs de autosnelweg staan snellladen bij een gloednieuw Total Energies laadstation.
- gratis stofzuiger
Waar? Welke snelweg?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcquito884
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-11-2023
Mijn eerste factuur van ESB is binnen.. Ze zijn ons niet vergeten 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:36
Zjanzjak schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:06:
Iemand toevallig wel eens geladen in de nieuwe parkeergarage in Tilburg?
Parkeergarage Spoorzone Zwijsen, 150 laadpunten, maar kan niets vinden over het laadtarief.
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De 150 oplaadpunten van deze op 1 mei geopende parkeergarage zijn inderdaad nog in geen enkele app of website te vinden. Hoe lang duurt zoiets over het algemeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 02-06 20:43
Hebben toevallig ervaring met chargepoint+ icm parkncharge, app zegt 51 cent maar volgens mij werkt parkncharge ook met een minuut prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 13:24
We willen met het gezin graag richting zuid Frankrijk vertrekken met onze ID4. Nu weet ik dat dit op zich geen probleem is gezien de snellaad palen serieus in opmars zijn. Meestal kan je ook wel wat eten in de horeca rondom de snellaad paal. Met onze jonge kinderen zou het ook heel leuk zijn om te kunnen stoppen/laden bij een laadstation waarbij ook een speeltuintje ligt. Iemand al een goede site gevonden die hierop kan filteren?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
Of-Aaargh schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 08:25:
[...]

Daar ben ik ook wel benieuwd naar. De 150 oplaadpunten van deze op 1 mei geopende parkeergarage zijn inderdaad nog in geen enkele app of website te vinden. Hoe lang duurt zoiets over het algemeen?
150 laadpunten en geen 1 die werkt in parkeergarage Spoorzone Zwijsen te Tilburg. 8)7
Tenminste niet voor mij, alle truukjes geprobeerd qua laadkabel, laadpas, etc.
E-Flux, Vattenfall, Shell Recharge, GreenChoice, Freshmile, Chargemap, Engie en ANWB-pas geprobeerd maar nada. Uiteraard ook bij 3 andere willekeurige laadpunten gestaan maar niets.

Of het moet aan mijn wagen liggen (Renault Megane E Tech) maar een korte check bij andere wagens zag ik wel wagens die gekoppeld waren maar niet 1 die echt aan het laden was. Denk al met al dat er een wagen of 10 stond die electrisch waren en ongeveer net zo veel die dachten dat ze electrisch waren (laten we het daar maar op houden...),maar goed, dan nog,150 laadpunten. Nu de boel nog werkend krijgen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IZ9Jk6MuDGDdi9AEOIiggDE2ubA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/oKXJzly7hmZbYoTDcWLbSm7D.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2GR1ntd8MOWTOd_Gp16gqeJF3ao=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tdTy19Lkflzll6Xk1zrTyMg3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VtGHJlPKvcnxhKArwbORUc4Gfso=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wAXVSQE055H8zkOwEX0cl648.jpg?f=fotoalbum_large
gerre1 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:06:
We willen met het gezin graag richting zuid Frankrijk vertrekken met onze ID4. Nu weet ik dat dit op zich geen probleem is gezien de snellaad palen serieus in opmars zijn. Meestal kan je ook wel wat eten in de horeca rondom de snellaad paal. Met onze jonge kinderen zou het ook heel leuk zijn om te kunnen stoppen/laden bij een laadstation waarbij ook een speeltuintje ligt. Iemand al een goede site gevonden die hierop kan filteren?
Zou niet weten, maar....
Stel je vraag ook even hier (en zoek het topic ook even rond), want wie weet;
Ervaringen: Lange ritten met elektrische auto in Europa

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 02-06 08:58
Zjanzjak schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:43:
[...]

150 laadpunten en geen 1 die werkt in parkeergarage Spoorzone Zwijsen te Tilburg.

Heb je ze echt alle 150 geprobeerd? :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

[...]

150 laadpunten en geen 1 die werkt in parkeergarage Spoorzone Zwijsen te Tilburg. 8)7
E-Flux, Vattenfall, Shell Recharge, GreenChoice, Freshmile, Chargemap, Engie en ANWB-pas geprobeerd maar nada. Uiteraard ook bij 3 andere willekeurige laadpunten gestaan maar niets.

Of het moet aan mijn wagen liggen (Renault Megane E Tech) maar een korte check bij andere wagens zag ik wel wagens die gekoppeld waren maar niet 1 die echt aan het laden was. Denk al met al dat er een wagen of 10 stond die electrisch waren en ongeveer net zo veel die dachten dat ze electrisch waren (laten we het daar maar op houden...),maar goed, dan nog,150 laadpunten. Nu de boel nog werkend krijgen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Zou niet weten, maar....
Tsja, Tilburg...... 8)7

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
xjs678qr schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:45:
[...]

"Uiteraard ook bij 3 andere willekeurige laadpunten gestaan maar niets."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 02-06 19:02
gerre1 schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 13:06:
in ABRP kan je erop filteren.
Wat ik doe is dan ook handmatig checken in Google Maps streetview en reviews ervan.

Er zijn echt pareltjes qua stopplekken, zoals Hilden in Duitsland of Ionity bij Martigny in Zwitserland.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 29-05 19:09
[...]

Hetzelfde euvel als in andere parkeergarages. Gisteren in Antwerpen geweest. Veel info van Qpark over Qpark tarieven. En in een bijzinnetje "er zijn 32 laadpunten". Mooi, maar van wie, wat zijn de CPO tarieven, hoeveel ervan zijn er nu bezet etc etc. Dan moet je zelf weer met apps rommelen (geen app gevonden met info dus). Zo ook de P&R Merksem: als je heel erg doorgraaft krijg je iets van "BlueMotion" als aanbieder. En dan?

In het wilde westen hadden we tenminste nog een "wild bunch" of een sherrif / Clint Eastwood die de boel kwam oplossen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

KingCrash schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 11:32:
Positief is dan weer het gebruik mogen maken van kabelgoottegels . 1.5 mtr voor €400...
Voor een particulier is dat toch erg prijzig te noemen :/

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CP1977
TucanoItaly schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:06:
[...]

Woon iets verder van de weg helaas maar zou 400 echt een koopje noemen, zit in alego gebied dus zou het zo terug verdienen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twan123
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 26-05 22:41
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[...]

Zou niet weten, maar....
Toen de garage net geopend was, ben ik er ook gaan kijken. Wel indrukwekkend om zoveel laadplekken te zien op 1 etage.
Maar ja, ook totaal geen info hoe je daar kan laden.
Had op 3 mei jl. naar EZ park een bericht gestuurd, maar kreeg te horen dat zij de bouwers zijn en niet de exploitant.
Hij heeft het doorgestuurd naar de gemeente, nooit iets van gehoord.

Tesla Model Y LR 03-2023 | Tesla Wall Charger

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-06 08:46
TucanoItaly schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:06:
[...]

Dat valt dan onder: "Beter duur dan niet te koop".

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Peter-036 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:07:
[...]

Dat valt dan onder: "Beter duur dan niet te koop".
Of onder: beter duur dan niet verboden in de APV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Of-Aaargh
twan123 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:03:
[...]

Toen de garage net geopend was, ben ik er ook gaan kijken. Wel indrukwekkend om zoveel laadplekken te zien op 1 etage.
Maar ja, ook totaal geen info hoe je daar kan laden.
Had op 3 mei jl. naar EZ park een bericht gestuurd, maar kreeg te horen dat zij de bouwers zijn en niet de exploitant.
Ik heb er maar een berichtje naar Cubecharging aan gewaagd, als ik iets van ze hoor laat ik het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1950
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21-04-2024
Heb n paar vragen over de nlmab-laadpas.
Heb er n aantal keren succesvol mee geladen. Hoe of waar kan ik zien a) wat het tarief is b) hoeveel ik geladen heb en c) hoe gefactureerd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Oh ja;
Schiet me te binnen dat ik ook nog de Ecotap en de NLMab laaddruppel had geprobeerd, zo ook m'n betaalpas en de creditcard. Wie weet had ik m'n bonuskaart van de Appie moeten gebruiken, of Kruidvat-pas...
xjs678qr schreef op zaterdag 8 juli 2023 @ 19:45:

Na een goed half uur was ik er wel klaar mee, en wilde het ook vrouwlief niet aan doen. ;)
oltk schreef op zondag 9 juli 2023 @ 13:03:

Hetzelfde euvel als in andere parkeergarages. Gisteren in Antwerpen geweest. Veel info van Qpark over Qpark tarieven. En in een bijzinnetje "er zijn 32 laadpunten". Mooi, maar van wie, wat zijn de CPO tarieven, hoeveel ervan zijn er nu bezet etc etc. Dan moet je zelf weer met apps rommelen (geen app gevonden met info dus). Zo ook de P&R Merksem: als je heel erg doorgraaft krijg je iets van "BlueMotion" als aanbieder. En dan?
Ja Antwerpen is ook best een uitzoekwerkje, wilde uiteindelijk gewoon proberen en maar zien wat het tarief was maar bij aankomst waren de parkeerplekken in parkeergarage Oudaan totaal niet naar mijn zin.
twan123 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 14:03:
Misschien dat ik er van de week nog even een belletje aan waag, zal meer uit nieuwsgierigheid zijn want zo vaak gaan we niet naar Tilburg.
Of-Aaargh schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:11:
Ik heb er maar een berichtje naar Cubecharging aan gewaagd, als ik iets van ze hoor laat ik het weten.
Dank, zoals hierboven gezegd, wie weet waag ik er nog een belletje aan.
Toen ik gister belde kreeg ik te horen dat het telefoonnummer in het weekend alleen als calamiteiten-nummer geldt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:14
Gerard1950 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 15:25:
Heb n paar vragen over de nlmab-laadpas.
Heb er n aantal keren succesvol mee geladen. Hoe of waar kan ik zien a) wat het tarief is b) hoeveel ik geladen heb en c) hoe gefactureerd wordt.
A) de ‘laadpaal app’ op je telefoon. Inloggen met je mailadres en NLMAB wachtwoord
B ) in diezelfde app onder ‘transacties’
C) weet ik nog niet (heb de pas sinds 30 juni), maar ik verwacht een mail met pdf als gespecificeerde rekening en automatische afschrijving van m’n bankrekening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1950
vanaalten schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:19:
[...]

A) de ‘laadpaal app’ op je telefoon. Inloggen met je mailadres en NLMAB wachtwoord
C) weet ik nog niet (heb de pas sinds 30 juni), maar ik verwacht een mail met pdf als gespecificeerde rekening en automatische afschrijving van m’n bankrekening
Dank voor je reactie.
Bij het aanvragen van de pas/druppel kon ik alleen maar naam en adres invullen. Werd niet gevraagd naar mijn e-mailadres.
De laadpaal app vraagt of ik n nummer invoer, ik voer nummer van de druppel, maar wordt niet herkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ben vandaag in Veenendaal. Randje Utrecht/Gelderland. Maar in het afgelopen jaar is er in de wijk waar ik ben drie palen van Vattenfall geplaatst voor 31 cent de kWh. Happy charging 8)

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerre1
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 02-06 13:24
1Mark schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:40:
[...]

in ABRP kan je erop filteren.
Wat ik doe is dan ook handmatig checken in Google Maps streetview en reviews ervan.

Er zijn echt pareltjes qua stopplekken, zoals Hilden in Duitsland of Ionity bij Martigny in Zwitserland.
Bedankt voor het antwoord 🙈 ik vind de instelling niet. Zowel de app als de site geprobeerd. Ik verderstel dat het niet "campground" is? 😄 Google helpt me ook niet. Kan je misschien nog wat extra detail geven? Sorry!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Laatst online: 02-06 15:34
Gunner schreef op zondag 9 juli 2023 @ 17:10:
Ben vandaag in Veenendaal. Randje Utrecht/Gelderland. Maar in het afgelopen jaar is er in de wijk waar ik ben drie palen van Vattenfall geplaatst voor 31 cent de kWh. Happy charging 8)
Klopt, Veenendaal (prov. Utrecht) heeft zich aangesloten bij de concessie Gelderland-Overijssel die gewonnen is door Vattenfall. Volgens mij is het CPO tarief €0,30/kWh.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 09:11
Wow en wij zitten hier (Mra e) met €0,62 cpo van Total 😳

Was gister bij de Houthavens in Amsterdam. Staan er veel laadpalen op de app van Shell en Vattenfall maar die blijken allemaal achter een hek te staan 😳 Kunnen ze dat niet ff melden in de app sjonge! Ps heb ik ze ook gemeld 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 16:09
Gerard1950 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 17:02:
[...]

Dank voor je reactie.
Bij het aanvragen van de pas/druppel kon ik alleen maar naam en adres invullen. Werd niet gevraagd naar mijn e-mailadres.
De laadpaal app vraagt of ik n nummer invoer, ik voer nummer van de druppel, maar wordt niet herkend.
vanaalten schreef op zondag 9 juli 2023 @ 16:19:
[...]

Wat Vanaalten zegt. Je krijgt per maand een factuur via de mail. Ik heb automatische incasso aanstaan.
Je kan ook inloggne op https://nlmab.evc-net.com/ en daar alles vinden.

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:24
pmiddeld schreef op zondag 9 juli 2023 @ 21:50:
[...]

Klopt, Veenendaal (prov. Utrecht) heeft zich aangesloten bij de concessie Gelderland-Overijssel die gewonnen is door Vattenfall. Volgens mij is het CPO tarief €0,30/kWh.
Ze hebben het wat verstopt op de website, maar het is dus verhoogd.

Wat wordt het nieuwe laadtarief in Gelderland en Overijssel?
Op 1 juli verhogen we het laadtarief in Gelderland en Overijssel van € 0,30 naar € 0,31 per kWh (incl. btw).

https://incharge.vattenfall.nl/onze-tarieven#tariefpas3

Wat voor laadpaal Laadtarief per per kWh (incl. 21% btw)
Vattenfall InCharge in Amsterdam € 0,3348
Vattenfall InCharge in Noord-Brabant en Limburg € 0,3993
Vattenfall InCharge in Utrecht € 0,4477
Vattenfall InCharge in Metropoolregio Amsterdam (MRA) € 0,3400
Vattenfall InCharge in Gelderland en Overijssel € 0,3119

De reden van verhoging:
Waarom wordt laden in Gelderland en Overijssel duurder?

Volgens de afspraken die we met de provincies Gelderland en Overijssel hebben, mogen we één keer per jaar de laadtarieven aanpassen.

Het leveringstarief, de prijs van de geleverde elektriciteit, daalt van € 0,08 naar € 0,06, maar deze daling zie je niet terug in het tarief door de stijging van de netbeheerkosten en ook door de gestegen energiebelasting. Uiteindelijk leidt dit dus tot een kleine verhoging van het laadtarief.

[ Voor 21% gewijzigd door MichelatNL op 10-07-2023 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freegeek
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-05 11:20
St_frederik schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 23:12:
- gratis stofzuiger
Ik ben net terug van een 1400 km trip door Frankrijk, verschillende keren de Totalenergie snelladers geprobeerd. Betrouwbaarheid laat de wensen over, op 1 locatie op de A28 met 2 snelladers was er 1 kapot en de andere was derated naar 35 kW. Op de grote locatie op de A1 tussen Parijs en Lille was de 350 kW die ik probeerde ook kapot, dan maar auto verplaatst om een andere te proberen, wel genoeg keuze daar (12 snelladers).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Iets anders dan prijzen van laadpalen. Dit is echter ook wel een dingetje dat kan gebeuren wanneer je je auto, bv. bij een pretpark, met meerdere EV's bij elkaar geclusterd laat opladen:

Afbeeldingslocatie: https://d5ms27yy6exnf.cloudfront.net/pictures/DRONEELECTRISCHEAUTO_F0D1F2A747F09B44C12589E50066E729.jpg

https://www.omroepflevola...to-s-previewDpCx48bVPL@NK
Goedkope laadkabels verhogen kans op brand
Brand in een elektrische auto ontstaat vaak door kortsluiting. Volgens autohandelaar Ben van Tilburg, die ook elektrische auto’s verkoopt, kan brand gemakkelijk voorkomen worden. "Vooral goede laadkabels gebruiken. Originele", waarschuwt hij. "Maar ook een goede laadinstallatie is belangrijk. Het gaat meestal mis als mensen imitatie-spullen of een heel goedkoop verlengstukje kopen. Dan ontstaat er kortsluiting."
Tja, sta je dan met je EV en originele laadkabel, staat er naast je auto een (PH)EV waarbij de eigenaar een goedkope Chinese laadkabel of adapter gebruikt, die kortsluiting veroorzaakt, in de brand vliegt, en jouw auto ook mee neemt in het inferno. :X (niet bij mij gebeurd, gelukkig)

[ Voor 6% gewijzigd door Haay op 10-07-2023 12:31 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Haay schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:27:
Iets anders dan prijzen van laadpalen. Dit is echter ook wel een dingetje dat kan gebeuren wanneer je je auto, bv. bij een pretpark, met meerdere EV's bij elkaar geclusterd laat opladen:

[Afbeelding]

https://www.omroepflevola...to-s-previewDpCx48bVPL@NK

[...]

Tja, sta je dan met je EV en originele laadkabel, staat er naast je auto een (PH)EV waarbij de eigenaar een goedkope Chinese laadkabel of adapter gebruikt, die kortsluiting veroorzaakt, in de brand vliegt, en jouw auto ook mee neemt in het inferno. :X (niet bij mij gebeurd, gelukkig)
En iedere keer gebruiken ze het woord kortsluiting….
Auto brandt door slechte kabel: korsluiting
Regen op een electrisch toestel… kortsluiting.

Nee, een slecht contact dat overhit en ontbrandt is geen kortsluiting.
Kortsluiting veroorzaakt vrijwel nooit brand, bij kortsluiting zal de automaat wel springen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:34
Tommie12 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:41:
[...]

Het gaat meestal mis als mensen imitatie-spullen of een heel goedkoop verlengstukje kopen. Dan ontstaat er kortsluiting
De kans dat er iets met de kabel of adapter mis gaat is zeer veel kleiner dan het risico wat het opladen van 400kg lithium meebrengt. Het zal eerder laden met de hoge buiten temperatuur zijn.
Als er sluiting in de kabel zit klapt de zekering er uit, als de kabel te veel spanningsval heeft en dus warm wordt zal de lader er mee stoppen.

[ Voor 5% gewijzigd door MarkV6 op 10-07-2023 13:20 ]

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vighu
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 02-06 14:11
Vighu schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 12:47:
Dit jaar voor het eerste met de ID.5 naar Italie, heb me geprobeerd te verdiepen in de laatste tips. Toch zie ik dat alles zo snel veranderd dat ik het even dubbelcheck bij jullie.

Ik ben van plan te navigeren met PUMP (of is ABRP beter?) en qua laadpassen heb ik Freshmile, Enel X, Shell Recharge en de Tesla app. Alleen ben ik er nog niet achter hoe ik het slimst hiermee kan gaan plannen...

Ik denk dat Freshmile met 0,3/kWh +0,3/min altijd de voordeligste zal zijn en nooit duurder? Wat zijn jullie ervaringen?
Het lijkt erop dat Shell Recharge stations pakken met Freshmile (0,21/kWh + 0,07/min) by far het goedkoopste gaat zijn. In Italie weet ik nog niet wat gunstig is.

Gisteren even getest bij Shell Recharge in NL en tarief klopt inderdaad, omgerekend 0,24/kWh betaald voor 18KW laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-04 19:04
Ik laad nu ook alleen bij Shell met Freshmile a 27-28 cent. Bevalt prima.
1 in m’n woonplaats en 1 op de weg naar huis van werk dus ideaal maar de vraag is wel wanneer deze mooie tarieven gaan stijgen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

@Tommie12 En nu gebruiken ze dus ook al "terminal runaway", aldus de expert van de brandweer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RonJ
MarkV6 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:17:
[...]

De kans dat er iets met de kabel of adapter mis gaat is zeer veel kleiner dan het risico wat het opladen van 400kg lithium meebrengt.
Offtopic: De accu weegt ~400kg, dat is iets anders dan 400kg lithium. Ik zie nogal wat verschillende waarden voorbij komen na een google zoekopdracht, maar er zit tussen de 4 en 11 massa% lithium in een batterij.

Waar baseer je de rest van je stelling precies op? N=1, maar ik heb zelf 4 EV-branden gezien/gevolgt hier in de buurt, 1x een Tesla waar de hele accu uit elkaar gereten was door de boom waar ie tegenaan gereden was. 2x een VW GTE model, waarbij er bekende problemen waren met de laadpoorten in de neus. 1x een KIA Niro aan een thuislader hier in de buurt, daar lag het volgens de lokale brandwaar/krant ook aan een slecht gemonteerde stekker van de laadpaal (vermoedelijk niet de juiste tang gebruikt om de pinnen aan te knijpen, dat komt ook veel voor bij zonnepanelen-cowboys). Dat is 3/4x door ondeugdelijke laadinfra en niet de accuchemie. Het is dus iig niet helemaal onzin wat de man beweert, zelfs voor een autohandelaar ;)

Ik zie hier zo snel geen publiekelijk toegankelijke en/of complete studies over, maar op deze wiki pagina staat een behoorlijke lijst met EV-branden, waar ook niet zelden de bekabeling rondom de lader de oorzaak was. Dat wil overigens niet zeggen dat spontane ontbranding/thermal runaway, al dan niet tijdens het laden, door fabricafouten niet ook veelvuldig voorkomt. Deze (literatuur) studie heeft het zelfs over 80% van de branden. Ik ben vooral benieuwd naar harde cijfers over de verhoudingen hierin.

All-electric.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• daemonix
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Het aantal EV branden valt gelukkig ook procentueel in het niet bij de ICE branden waarbij een (P)HEV uiteindelijk ook een ICE is.

Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
Vighu schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:31:
[...]

Het lijkt erop dat Shell Recharge stations pakken met Freshmile (0,21/kWh + 0,07/min) by far het goedkoopste gaat zijn. In Italie weet ik nog niet wat gunstig is.

Gisteren even getest bij Shell Recharge in NL en tarief klopt inderdaad, omgerekend 0,24/kWh betaald voor 18KW laden.
Voor het laden in Italië heb ik nu twee kandidaten, Enel Travel plus (320kWh voor 99euro = 0,31/kWh) nadeel is dat je hiervoor een Italiaanse VPN aan moet zetten om het af te sluiten. Ben bang dat dit voor problemen gaat zorgen omdat Enel X het duidelijk niet aanbiedt voor mensenbuiten Italie.

Alternatief is een abo op Tesla voor een maandje (13 euro + ca. 0,45/kWh afhankelijk van tijd en paal) óf Freshmile met (0,3/kWh + 0,3/min = ca. 0,45/kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Vighu schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:18:
[...]

Voor het laden in Italië heb ik nu twee kandidaten, Enel Travel plus (320kWh voor 99euro = 0,31/kWh) nadeel is dat je hiervoor een Italiaanse VPN aan moet zetten om het af te sluiten. Ben bang dat dit voor problemen gaat zorgen omdat Enel X het duidelijk niet aanbiedt voor mensenbuiten Italie.

Alternatief is een abo op Tesla voor een maandje (13 euro + ca. 0,45/kWh afhankelijk van tijd en paal) óf Freshmile met (0,3/kWh + 0,3/min = ca. 0,45/kWh)
Reken even uit hoeveel je verwacht nou echt te laden in Italie (bijv 4x vol , scheelt je misschien een paar tientjes of nog minder?) ga je die 320kWh opmaken?

---

Ik kwam net even in de Mall of the NL, 65cent staat er op de paal... vaste prijs dus, prijzig voor AC laden !

[ Voor 7% gewijzigd door 4v4t4r op 10-07-2023 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vighu
4v4t4r schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:21:
[...]

Reken even uit hoeveel je verwacht nou echt te laden in Italie (bijv 4x vol , scheelt je misschien een paar tientjes of nog minder?) ga je die 320kWh opmaken?

---

Ik kwam net even in de Mall of the NL, 65cent staat er op de paal... vaste prijs dus, prijzig voor AC laden !
Terechte opmerking, lastig in te schatten maar ik gok 2-3x vol. Probeer alleen de 0,99/kWh te mijden, dat vind ik nogal onzin. Verder maakt het misschien inderdaad niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
Vighu schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:54:
[...]

Terechte opmerking, lastig in te schatten maar ik gok 2-3x vol. Probeer alleen de 0,99/kWh te mijden, dat vind ik nogal onzin. Verder maakt het misschien inderdaad niet zoveel uit.
ja die euro per kWh is absurd :) maar of het nou 45 of 59 cent is , scheelt je met 3x laden wellicht 20 eur.
Ik zou eerder voor gemak gaan, als er Tesla stalls in de buurt zijn - erg fijn, als ik er toch een stuk voor moet rijden, dan beter lokaal ergens ladenmet Enel X (bundel of zonder bundel, gewoon met de app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
SpongeRob schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:52:
@Tommie12 En nu gebruiken ze dus ook al "terminal runaway", aldus de expert van de brandweer.
Dat is dan een defect in de batterij.

Maar aan de kabel of lader zal het meestal een slecht contact zijn, wat dan gaat overhitten. Je kan dan best hopen op een kortsluiting, want dat stopt de energietoevoer.

Wat er in een batterij gebeurt, daar durf ik niet over te speculeren, mijn kennis van celchemie is heel beperkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerard1950
Kodess schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:29:
[...]

[...]

Wat Vanaalten zegt. Je krijgt per maand een factuur via de mail. Ik heb automatische incasso aanstaan.
Je kan ook inloggne op https://nlmab.evc-net.com/ en daar alles vinden.
Per e-mail zal niet lukken. Zij vroegen niet om mijn email.
Ik wacht maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

Tommie12 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:22:
[...]

Dat is dan een defect in de batterij.

Maar aan de kabel of lader zal het meestal een slecht contact zijn, wat dan gaat overhitten. Je kan dan best hopen op een kortsluiting, want dat stopt de energietoevoer.

Wat er in een batterij gebeurt, daar durf ik niet over te speculeren, mijn kennis van celchemie is heel beperkt.
Klopt, maar ik zou het eerder "thermal runaway" noemen. B)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 02-06 08:46
Nou............het lijkt me ook tamelijk terminaal voor je auto.
Die expert is dat mogelijk niet in de Nederlandse taal.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-06 19:32
Let op! I.v.m. onderhoudswerkzaamheden aan het laadnetwerk van Travelcard zou het kunnen dat u op 11 en 12 juli aanstaande niet met uw laadpebble kunt laden in het buitenland. Wij adviseren u de Plugsurfing app te downloaden. Hier kunt u wel mee laden. Onze excuses voor het ongemak.
Ook handig zo in de vakantietijd.. :)

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Binnenkort ga ik naar Italië op vakantie. Ik heb freshmile (laad pas in bezit)en becharge voorbij zien komen. Als ik ga snelladen wil ik dat voornamelijk doen bij ionity. Ik heb een kia e-niro en deze kan maar max 75kw/h laden. Ik dacht eraan om een becharge abonnement af te sluiten. Is dat slim? Want ik wil dan ook voor de zekerheid een laadpas aanschaffen. Ik begrijp dat je met becharge bij elke ionity in europa kan laden. Klopt dat? Tips zijn welkom.

[ Voor 11% gewijzigd door IUser op 10-07-2023 22:59 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 27-05 07:27
IUser schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:57:
Binnenkort ga ik naar Italië op vakantie. Ik heb freshmile (laad pas in bezit)en becharge voorbij zien komen. Als ik ga snelladen wil ik dat voornamelijk doen bij ionity. Ik heb een kia e-niro en deze kan maar max 75kw/h laden. Ik dacht eraan om een becharge abonnement af te sluiten. Is dat slim? Want ik wil dan ook voor de zekerheid een laadpas aanschaffen. Ik begrijp dat je met becharge bij elke ionity in europa kan laden. Klopt dat? Tips zijn welkom.
Goeiemorgen!

Als je even de zoekfunctie gebruikt, dan kom je, zeker voor wat jij wil weten, waarschijnlijk alle info tegen die je nodig hebt. Even Becharge invoeren en door de verschillende postst scrollen. Ontzettend interessant. 👍

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:52
IUser schreef op maandag 10 juli 2023 @ 22:57:
Ik zal je wat zoekwerk besparen.
Als ik in de becharge app kijk, kan ik inderdaad bij elke ionity terecht.
Tip, start de sessie met de app, die is nogal buggy waardoor je soms gratis staat te laden.

Ik denk dat jij je laadsnelheid opgaf omdat je dacht dat becharge per minuut rekent? Dat is freshmile.
Er was hier iemand die een excel had gemaakt waaruit een tarief blijkt per laadsnelheid.
Volgens mij is het bij max 75kwh niet super interessant om freshmile te nemen maar dat kan ik mis hebben.
Becharge is voor nu 38 cent per kwh bij becharge100 en 36 cent bij becharge250.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
yannienl schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:03:
[...]

Ik zal je wat zoekwerk besparen.
Als ik in de becharge app kijk, kan ik inderdaad bij elke ionity terecht.
Tip, start de sessie met de app, die is nogal buggy waardoor je soms gratis staat te laden.

Ik denk dat jij je laadsnelheid opgaf omdat je dacht dat becharge per minuut rekent? Dat is freshmile.
Er was hier iemand die een excel had gemaakt waaruit een tarief blijkt per laadsnelheid.
Volgens mij is het bij max 75kwh niet super interessant om freshmile te nemen maar dat kan ik mis hebben.
Becharge is voor nu 38 cent per kwh bij becharge100 en 36 cent bij becharge250.
Thanks voor de info! Ik was inderdaad van plan om zo’n bundel te nemen. Freshmile leek voor mij wat minder interessant omdat hij niet zo snel kan laden. Dat klopt. Ik ga de becharge pas maar aanvragen dat scheelt weer gedoe met de app. Vooral de bundels leken mij erg interessant. Nu hopen dat ze niet hetzelfde truukje toepassen zoals bij enel x. Toen had ik ook net de pas binnen en niet veel later waren de enel bundels irrelevant geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

IUser schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:18:
Freshmile leek voor mij wat minder interessant omdat hij niet zo snel kan laden.
Dat zal meer aan je auto liggen dan aan de aanbieder van je laadpas. FM limiteert namelijk niet.

[ Voor 5% gewijzigd door Gunner op 11-07-2023 12:20 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:20:
[...]

Dat zal meer aan je auto liggen dan aan de aanbieder van je laadpas. FM limiteert namelijk niet.
Dat klopt. Het ligt helemaal aan mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 02-06 16:59
4v4t4r schreef op maandag 10 juli 2023 @ 15:21:

Ik heb daar eind april staan laden en vooralsnog is de sessie nog niet terug te vinden in mijn laadoverzicht.
Het is fijn dat ze een flink aantal laadpunten hebben.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
IUser schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 12:21:

Dat klopt. Het ligt helemaal aan mijn auto.
Dan is Freshmile idd wat minder interessant.
Voor mij dan weer reuze interessant maar dat is meer voor gebruik in Nederland bij AC laden (op kantoor waar 22 kWh laadpunten zijn en mijn wagen dat aan kan) en bij bepaalde snelladers van AgriSnellaad en Shell.

En zo ook voor mijn vakantie in Frankrijk dit jaar, in de omgeving waar ik zit zijn er in de omliggende dorpjes diverse AC laadpunten waar Freshmile 1 € per 6 kWh rekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:24
Eerste factuur van ESB is binnen.

Transaktionen für den Zeitraum von 01.04.2023 bis 30.06.2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 07:52
Zijn er al mensen bekend met Tap Electric app? Erg fijn dat je op de kaart al alle tarieven kan zien (cpo+5%)l met gratis abo) en overzichtelijk wat de aanbieder is of of er een goedkoper alternatief vlakbij is.

Die tarieven app had ik nog niet zo’n makkelijke gevonden, maar dat kan aan mij liggen :+

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
Ophidian schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 14:42:
Zijn er al mensen bekend met Tap Electric app? Erg fijn dat je op de kaart al alle tarieven kan zien (cpo+5%)l met gratis abo) en overzichtelijk wat de aanbieder is of of er een goedkoper alternatief vlakbij is.

Die tarieven app had ik nog niet zo’n makkelijke gevonden, maar dat kan aan mij liggen :+
Dan kun je misschien ook kijken naar chargepoint+ die is bij mij in de buurt een stuk goedkoper dan die electric app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
CP1977 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:05:
[...]

Dan kun je misschien ook kijken naar chargepoint+ die is bij mij in de buurt een stuk goedkoper dan die electric app
Het gaat mij er juist om dat ik op de kaart al direct de prijzen zie. En niet weer op een laadstation moet drukken. Dat doet chargepoint bij mij niet.

Dan kan ik de laadpas vanzelf erop aanpassen ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iDennis3D
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 11-05 19:53
Floris112 schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 08:28:
Ik wilde een fysieke Enel X pas bestellen, maar uiteindelijk bestelde ik er twee. Direct een mailtje achteraan gestuurd of ze de tweede bestelling kunnen annuleren. Nog steeds geen reactie gehad. De twee laadpassen waren binnen twee dagen al binnen. Verzonden via GLS. Ze hebben waarschijnlijk hun verzendproces iets verbeterd. Reactietijd op klantenservice laat nog veel te wensen over helaas...

Dus wie nog op zoek is naar een fysieke Enel X Juicepass, ik kan hem vandaag nog naar je toesturen voor 11 euro (nieuwprijs 16 euro). Stuur maar DM. Edit: < pas is niet meer beschikbaar.

Edit/aanvulling: tot nu toe heb ik altijd met Bonnet en Enel X via de app geladen. Nu dus voor het eerst met een laadpas. Wat een verademing! Geen wachten op verbinding maken, de juiste volgorde van insteken en starten etc.
Even een domme vraag, hoe heb je de laad passen kunnen aanvragen? Ik heb het kastje-naar-de-muur effect en kom iedere keer weer terug in de app :-(

Alvast bedankt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
Dit bedoel ik dus, in een opslag de verschillende prijzen en aanbieder. Of kent iemand zo’n app met cpo tarieven?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fbg67v6JfqOZhBnwP3Wo5oJX84Q=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/VuUMJKJIYcbeMQJHFPra65bL.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak

Ik zie even de echte meerwaarde niet van deze app buiten de CPO tarieven kunnen zien en het in de buurt bekijken of er in de buurt een goedkoper alternatief is qua CPO-tarieven.
Maar wat met de laadpassen van maatschappij X die goedkoper zijn op laadpunt Y dan de laadpassen van laadpunt Y (aka CPO-tarief)? Denk bijvoorbeeld aan een Freshmile.

Dus, misschien makkelijk om een CPO-tarief te achterhalen maar dat is het dan ook.
Bovendien hebben ze lang niet alle laadpunten inzichtelijk, wat ik later ook terug las in het info-gedeelte;

Hmm.. hoe kan Tap dit als enige app allemaal? Nou, Tap is helaas niet voor iedereen.
Omdat we strikte kwaliteitseisen voor laders hanteren voor we ze toelaten in de app,
zul je niet elk publiek laadpunt in de app vinden. Nog niet.

Zijn toch ook al wat laadpasaanbieders die ook alleen het CPO-tarief in rekening brengen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ophidian
Zjanzjak schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:04:
[...]

Ik zie even de echte meerwaarde niet van deze app buiten de CPO tarieven kunnen zien en het in de buurt bekijken of er in de buurt een goedkoper alternatief is qua CPO-tarieven.
Maar dat is exact wat ik wil. :) Ik wil niet tachtig laadpunten aanklikken om de aanbieder en tarief te zien. Of ik ben de enige, maar dat lijkt mij sterk. Daarna kies ik de laadpas wel, daar hebben we er inmiddels genoeg van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricard0o
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-04 13:06

Bedankt, makkelijke app en toegankelijk.
Handig ook voor de buren op leeftijd die gek worden van al het uitzoeken.

Gelijk een tap besteld :)

[ Voor 7% gewijzigd door Ricard0o op 11-07-2023 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 30-05 23:12
Ophidian schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:11:
[...]

Maar dat is exact wat ik wil. :) Ik wil niet tachtig laadpunten aanklikken om de aanbieder en tarief te zien. Of ik ben de enige, maar dat lijkt mij sterk. Daarna kies ik de laadpas wel, daar hebben we er inmiddels genoeg van
voor 2,50 per maand krijg je ook nog 10% korting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Ophidian schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:11:

Ah ok, helder, wist niet dat jij puur het cpo-tarief wil betalen ipv soms goedkopere laadpassen zoals een Freshmile, Maingau, Enel, BeCharge, etc..
Voor Freshmile bijvoorbeeld zal ik toch echt in de Freshmile app moeten kijken om te zien of het goedkoper laden is en boeit het eigenlijk niet eens wat het cpo-tarief is, en dat geldt eigenlijk ook wel voor sommige eerder genoemde maatschappijen in bovenstaande zin maar goed, ieder zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
@Zjanzjak ik kan nu snel zien welke aanbieders er zijn en welke prijzen. Daarna kan ik dan nog met bijv freshmile kijken of dat zin heeft, maar dan moet ik ook weer rekening houden met de per minuut. En nu zie ik dus ook makkelijk wat de vattenfall palen zijn hier, dat zijn er maar een handvol. Maar wel de helft in prijs zowat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Zjanzjak schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:31:
[...]
Ah ok, helder, wist niet dat jij puur het cpo-tarief wil betalen ipv soms goedkopere laadpassen zoals een Freshmile, Maingau, Enel, BeCharge, etc..
Voor Freshmile bijvoorbeeld zal ik toch echt in de Freshmile app moeten kijken om te zien of het goedkoper laden is en boeit het eigenlijk niet eens wat het cpo-tarief is, en dat geldt eigenlijk ook wel voor sommige eerder genoemde maatschappijen in bovenstaande zin maar goed, ieder zijn ding.
Maar het CPO-tarief is de enige common input in één van de honderden specifieke laadpasformules. Voor jouw paar laadpassen kun je de formule zelf onthouden en de prijs berekenen / schatten, het is echter niet te doen om 300 prijzen te laten zien op een paal/app met continu variërend beleid cq formules van de laadpassen.

De genoemde passen gebruik ik bijvoorbeeld niet, wel E-Flux en ANWB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Ophidian schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 19:54:
@Zjanzjak ik kan nu snel zien welke aanbieders er zijn en welke prijzen. Daarna kan ik dan nog met bijv freshmile kijken of dat zin heeft, maar dan moet ik ook weer rekening houden met de per minuut. En nu zie ik dus ook makkelijk wat de vattenfall palen zijn hier, dat zijn er maar een handvol. Maar wel de helft in prijs zowat :+
Yup inderdaad, dus wat ik zei, fijn dat je snel het CPO-tarief kan zien maar ik zal alsnog in bijvoorbeeld de Freshmile-app kijken. Altijd. Elke keer weer. De pas die ik ook voor zo'n 80% gebruik want voor mij het goedkoopste tarief bij de laadpunten waar ik in de regel sta te laden. Naast de E-Flux pas maar dat is bij een E-Flux laadpunt dus ook geen andere app nodig.
En daarmee kom ik terug op wat ik zei:
Handig voor het cpo-tarief in 1 oog opslag te kunnen zien maar voor mij geen echte meerwaarde. :)
Maar voor jou wel, mooi toch.
Bartjuh schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:02:
Voor jouw paar laadpassen kun je de formule zelf onthouden en de prijs berekenen / schatten, het is echter niet te doen om 300 prijzen te laten zien op een paal/app met continu variërend beleid cq formules van de laadpassen.
Was het maar zo'n feest, Freshmile hanteert verschillende tarieven dus ik zal er altijd een berekening op los moeten laten en ook moeten bekijken (bij AC) wat het laadpunt maximaal geeft.
Bartjuh schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:02:
De genoemde passen gebruik ik bijvoorbeeld niet, wel E-Flux en ANWB.
Ik zou mij alleen met deze passen erg tekort doen, ANWB helemaal, een pas die ik bezit maar vooralsnog niet gebruik want gewoon te hoog tarief bij de laadpunten waar ik in de regel sta.
Mooi als back up uiteraard.
Maar goed, wie weet is voor jou E-Flux en ANWB wel het goedkoopste dus wie ben ik.

Ook in deze app trouwens de laadpunten van parkeergarage Spoorzone Zwijsen niet te zien, en daar zou ik nou eens graag de tarieven van willen weten. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Japyo
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 09:26
Beste EV rijders,

Wij horen sinds kort ook bij de EV-familie.
We hebben (nog) geen thuis laadpunt, maar wel een eigen oprit.
Voorlopig laden we bij publieke laadpunten met de E-Flux laadpas.
We hebben ook een Shell Recharge druppel.
We wonen in Overijssel en gaan van tijd tot tijd naar de randstad.
Buitenlandse reizen staan niet op de planning.
Hebben jullie nog tip voor ons vwb laadpassen?
Alvast bedankt.

Hyundai Kona 64 Kwh Korea Fashion Design+ Chalk White import uit Zweden MY2020 occasionkoop; 3000Wp 1 fase oost zonnepanelen; 3x25A huisaansluiting; Easee Charge Lite met Equalizer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Laatst online: 31-05 00:06
Japyo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:05:
Beste EV rijders,

Alvast bedankt.
Freshmile icm Shell 175kW laadpunten. Verder eigen laadpaal plaatsen icm dynamisch contract en de Shell Recharge laaddruppel alleen als backup gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:20
Beste EV rijders,

Alvast bedankt.
Vooral dit topic lezen (historie) en blijven lezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Beste EV rijders,

Alvast bedankt.
Afhankelijk van de locatie in Overijssel kan het verschillen, maar rond Zwolle zou ik bij publiek laden ook kijken naar de Vattenfall laadpas, veelal € 0,31 ct op de laadpalen van hun op basis van het contract wat ze kennelijk sinds een aantal maanden hebben met de gemeente.

Verder vind ik het zelfs na 2 jaar in bezit hebben van de auto dat het soms zoeken blijft, de ene aanbieder wordt de ander, prijzen stijgen her en der en vind het maar lastig goed op de hoogte te blijven van alle veranderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:34
Zijn er al mensen bekend met Tap Electric app?
De eerste app die de prijzen laat zien zonder eerst hoeven aan te klikken. Jammer dat het verdwijnt als je te ver uitzoomt. Ze zouden dan kleurtjes kunnen gebruiken.
Is de CPO prijs een adviesprijs ofzo? Hier geeft Greenflux €0.62 terwijl Vattenfall app daar €0.49 rekent. Niet geprobeerd. Omdat ik bij Equans CPO €0.34 met E-Flux kaart voor €0.30 laad.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-05 10:34
Er wordt hier zo nu en dan een linkje geplaatst met de actuele tarieven, weet iemand dat linkje toevallig? Kan hem niet terugvinden :O

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lennartbee
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 20-05 20:18
sanger1981 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 08:41:
Er wordt hier zo nu en dan een linkje geplaatst met de actuele tarieven, weet iemand dat linkje toevallig? Kan hem niet terugvinden :O
Ik weet niet of dit is wat je bedoeld maar ik kijk altijd op deze blog, hier de laatste post van 3 juni en klopt met wat ik in de afgelopen week heb geladen bij een we drive solar en vattenfall paal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh

Even geprobeerd, best wel overzichtelijk, en de enige app die ik ken waarvan de tarieven op de kaart (soms) zichtbaar zijn. Wel lastig dat je dan de hele tijd die 5% opgeld er af moet rekenen om te weten wat je bij andere aanbieders kwijt bent. En het is een startup, benieuwd of die 5% extra die hun gebruikers moeten betalen voldoende is om te blijven bestaan in het oerwoud van aanbieders. Overigens bestaan ze al twee jaar, dus zo nieuw zijn ze ook weer niet.
Ook te vinden op laadpastop10.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbeckx
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:27
iDennis3D schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:27:
[...]

Even een domme vraag, hoe heb je de laad passen kunnen aanvragen? Ik heb het kastje-naar-de-muur effect en kom iedere keer weer terug in de app :-(

Alvast bedankt.
Kans is groot dat dit niet meer werkt. Sinds dien heeft Enel wat wijzigingen doorgebracht.

De pakketten lijk je als niet italiaanse klant ook niet meer te kunnen kiezen. Heb geprobeerd via vpn mn locatie op italie te zetten maar dan komen de pakketten in beeld. Wilde een account aanmaken terwijl ik was verbonden met italiaanse vpn maar dan vraagt ie op tax id...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
Beste EV rijders,

Alvast bedankt.
Misschien kijken of je een granny charger kan gebruiken? Beetje afhankelijk van je gebruik en laadpaal kosten in de wijk zou dit goedkoper kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RH85
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 01-05 08:26
Dag allen,

wij gaan binnenkort ook met vakantie naar Oostenrijk (Westendorf)

Welke laadpassen/apps raden jullie aan om te gebruiken?
Ik heb inmiddels de ANWB laaddruppel aangevraagd en de ChargeMap laadpas.

Zijn er nog andere zaken welke benodigd zijn?

Welke routeplanner app zouden jullie gebruiken?
Heb ABRP Premium maar maak er eigenlijk nog amper gebruik van is de CX dongle ook benodigd wat ik overal lees.

Wij gaan rijden met een Skoda Enyaq 80.

Dank voor de tips!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
RH85 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 11:40:
Dag allen,

wij gaan binnenkort ook met vakantie naar Oostenrijk (Westendorf)

Welke laadpassen/apps raden jullie aan om te gebruiken?
Ik heb inmiddels de ANWB laaddruppel aangevraagd en de ChargeMap laadpas.

Zijn er nog andere zaken welke benodigd zijn?

Welke routeplanner app zouden jullie gebruiken?
Heb ABRP Premium maar maak er eigenlijk nog amper gebruik van is de CX dongle ook benodigd wat ik overal lees.

Wij gaan rijden met een Skoda Enyaq 80.

Dank voor de tips!
www.laadpastop10.nl is een fijne site hiervoor. Ik denk dat je met beide pasjes een eind al dan niet helemaal gaat komen. I zou wellicht Maingau installeren en enBw app , koppelen aan je cc - mocht ergens de pasjes niet werken heb je een backup voor DE en mogelijk AT. Voor AT kan er nog weleens een lokale aanbieder zijn waar je een app oid voor nodig kan hebben - maar snelladers zat ook die gewoon werken.

Let wel op AT staat bekend om "plak tarieven" na 4 uur AC laden bijv. Laad je auto dus niet snachts aan de paal hangen als je dit niet zeker weet, anders word het een duur grapje.

w.b.t. de navi - ik vind ABRP niet super qua navigatie tool, ik gebruik google maps en gebruik ABRP soms om te zoeken naar laadstops. Kan je Enyaq voorverwamen voor betere laadsnelheden met de ingebakken navi ?

[ Voor 8% gewijzigd door 4v4t4r op 12-07-2023 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Laatst online: 02-06 15:34
Limbeckx schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 10:55:
[...]

Kans is groot dat dit niet meer werkt. Sinds dien heeft Enel wat wijzigingen doorgebracht.

De pakketten lijk je als niet italiaanse klant ook niet meer te kunnen kiezen. Heb geprobeerd via vpn mn locatie op italie te zetten maar dan komen de pakketten in beeld. Wilde een account aanmaken terwijl ik was verbonden met italiaanse vpn maar dan vraagt ie op tax id...
De tax code (codice fiscale) kan je makkelijk genereren, zie deze site bijvoorbeeld.
https://expiter.com/tools/codice-fiscale-generator/

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Pagina: 1 ... 74 ... 217 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2