Zo werd het ooit per mail aangekondigd bij de pilot vanuit Tesla, maar ik zie idd dat dat niet (meer) het geval is. Enerzijds begrijpelijk, gezien ook alle deals met andere merken in de VS nu. Aan de andere kant zou ik zwaar geïrriteerd zijn als ik moet gaan wachten op een auto van een ander merk, die jaren hebben zitten slapen c.q. met ionity e.d. half werk hebben geleverd, terwijl Tesla rijders meebetaalden voor de investeringen in de superchargers. Maargoed, voorlopig gaan wij zelf niet op de piekdagen op vakantie waar dit mogelijk een probleem is, begin Juni was het geen enkel probleem, geen enkele SC locatie van de 10+ die we hebben gebruikt heen en weer naar Italië was meer dan 50% in gebruik.
Je hebt zolang de v4 stalls met langere kabels nog vrijwel nergens staan wel een ander "voorrangs"-probleem met o.a. een VAG auto, namelijk dat de laadpoort aan de "verkeerde" kant zit tov een Tesla. Dan kom je er op drukke momenten alsnog gewoon niet tussen, omdat je 2 plekken moet bezetten c.q. tegelijk vrij moeten komen om de lader te kunnen aankoppelen.
Als je dus een ander merk auto rijdt, waarbij de laadpoort niet linksachter of midden op de voorbumper zit, dan zou ik er maar niet op rekenen dat je er zomaar overal tussen komt bij Superchargers als het druk is. Ik heb in DE/AU/IT geen enkele v4 stall met een langere kabel gezien.
Ze weten precies hoeveel Tesla's er staan te wachten c.q. aan komen rijden vanuit de navigatie. Non-tesla rijders moeten toegang vragen vanuit de app, daar zou je ze kunnen "achterstellen" met de laadtoegang. Maar dat is niet de meest praktische oplossing idd, auto's vormen vaak toch een rijtje en dat wordt dan gegarandeerd ruzie ergens.Tommie12 schreef op vrijdag 7 juli 2023 @ 10:30:
[...]
Idd, hoe zouden ze het ook regelen?
Ze kunnen Tesla's wel bij andere laders langs sturen.
[ Voor 25% gewijzigd door RonJ op 07-07-2023 10:44 ]
All-electric.