Gisteren iets van 30kwh geladen bij Shell A6 (Almere-Lelystad). Normaal wordt het direct afgeschreven en krijg ik mail met factuur maar deze keer niks. Staat niet tussen mijn sessies ook. Iemand dit vaker gehad?
Bij Freshmile? Ja. Dat gebeurd wel vaker. Zal vandaag wel overal verschijnen.Benny schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:27:
Gisteren iets van 30kwh geladen bij Shell A6 (Almere-Lelystad). Normaal wordt het direct afgeschreven en krijg ik mail met factuur maar deze keer niks. Staat niet tussen mijn sessies ook. Iemand dit vaker gehad?
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Benny schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:27:
En niet alleen bij Freshmile.Gunner schreef op maandag 26 juni 2023 @ 08:29:
Bij Freshmile? Ja. Dat gebeurd wel vaker. Zal vandaag wel overal verschijnen.
Heb iets soortgelijks meegemaakt met E-Flux en kreeg vrijdag nog een factuur van Vattenfall, voor een laadsessie in februari dit jaar.
Is het bij jou opgelost en zo ja hoe lang duurde dat?Wesco schreef op zondag 18 juni 2023 @ 21:20:
[...]
Hier ook overgestapt van Enel-X naar Be Charge, want de switch naar de Italiaanse laadtarieven- en bundels bleek inmiddels verdwenen uit mijn app van Enel-X.
Be Charge eerst even getest met Pay as you Go bij mijn vaste WeDriveSolar-laadpaal in de straat, werkte prima. Daarna een 250 kWh-bundel aangeschaft voor € 90,00 en daarmee een nieuwe laadsessie gestart.
Ging ook niet helemaal goed, app gaf een error maar het laden startte wel. Nadat de auto volgeladen was de laadsessie beeindigd, maar die blijft nog wel actief in de app. Dus nu kan ik al sinds gisterochtend geen nieuwe sessie starten met Be Charge (het was een druk weekend met veel kilometers), omdat die spooksessie nog actief is.
Vanochtend maar een berichtje de helpdesk gestuurd via de app, maar dit schiet niet echt op zo.
Ik aarzel ook een beetje om een laadpas van Be Charge te bestellen (wat kost die eigenlijk?) want we gaan over drie weken op vakantie zonder de EV. Daarna kunnen de tarieven wel weer heel anders zijn, gezien de onverwachte ontwikkelingen bij Enel-X.
Ik zit ook vast in de app met een 'actieve' sessie die ik niet kan stoppen en ook ik heb een probleem gemeld in app.
Voor de zekerheid maar een pasje besteld voor 10 euro.
Ik ben nu in Z-Frankrijk. Huisje in een klein park. Hier zijn 2 laadpunten die door Mobiflow worden ‘uitgebaat’ (want belgisch).
App gedownload, geen abo gekozen. Vervolgens kun je met de app een laadpunt selecteren. Aansluiten en laden starten met de app. Rekening voldoen met de creditcard.
Werkt netjes, moet ik zeggen.
App gedownload, geen abo gekozen. Vervolgens kun je met de app een laadpunt selecteren. Aansluiten en laden starten met de app. Rekening voldoen met de creditcard.
De eerste keer verdween de hangende sessie na een paar dagen, onduidelijk of dit als gevolg van mijn melding was. Daarna heb ik een keer succesvol kunnen starten/stoppen en is die laadsessie ook van de Be Charge-bundel afgetrokken.yannienl schreef op maandag 26 juni 2023 @ 11:17:
[...]
Is het bij jou opgelost en zo ja hoe lang duurde dat?
Ik zit ook vast in de app met een 'actieve' sessie die ik niet kan stoppen en ook ik heb een probleem gemeld in app.
Voor de zekerheid maar een pasje besteld voor 10 euro.
De sessie daarna ging het weer niet goed en heb ik via de auto moeten afbreken toen deze volgeladen was. Gisteren weer een melding gemaakt in de app en deze keer ook een Italiaanse bevestiging per email daarvan gekregen. Het lijkt er op dat de communicatie tussen de app, de Be Charge-backend en de WeDriveSolar-laadpaal niet helemaal goed verloopt.
Als dit weer opgelost is ga ik de Be Charge-app maar eens aan een andere laadpaal in straat proberen (Equans in plaats van huidige WeDriveSolar), om te kijken of dat wat robuuster werkt. En ook of het überhaupt werkt op Equans laadpaal, want met Enel-X werkte het starten via de app destijds ook niet.
Opel Ampera-e (2020)
Ik heb becharge sinds zaterdagavond en ging laden bij een ecotap snellader die echt net geplaatst was.Wesco schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:32:
[...]
De eerste keer verdween de hangende sessie na een paar dagen, onduidelijk of dit als gevolg van mijn melding was. Daarna heb ik een keer succesvol kunnen starten/stoppen en is die laadsessie ook van de Be Charge-bundel afgetrokken.
De sessie daarna ging het weer niet goed en heb ik via de auto moeten afbreken toen deze volgeladen was. Gisteren weer een melding gemaakt in de app en deze keer ook een Italiaanse bevestiging per email daarvan gekregen. Het lijkt er op dat de communicatie tussen de app, de Be Charge-backend en de WeDriveSolar-laadpaal niet helemaal goed verloopt.
Als dit weer opgelost is ga ik de Be Charge-app maar eens aan een andere laadpaal in straat proberen (Equans in plaats van huidige WeDriveSolar), om te kijken of dat wat robuuster werkt. En ook of het überhaupt werkt op Equans laadpaal, want met Enel-X werkte het starten via de app destijds ook niet.
Oh nou terwijl ik dit zit te typen zie ik dat de sessie is verwijderd!
Ik dacht eerst dat ik het in de verkeerde volgorde had gedaan en misschien is dat ook wel zo.
Uit alle enthousiasme omdat er nu 2 snelladersbij mij om de hoek staan, had ik de sessie eerst in de app gestart en daarna de stekker in de auto.
Straks nog eens proberen maar dan andersom.
Maar hoe lekker, niet meer een nachtje aan de ac 300 meter verderop en hopen dat ie vrij is, nu gewoon als ik weg ga een kwartiertje eerder weg en dan een kwartiertje aan de dc.
Waarom is dat lekker? Dit kost je een kwartier, terwijl 300 meter lopen een paar minuten duurt.yannienl schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:55:
[...]
Maar hoe lekker, niet meer een nachtje aan de ac 300 meter verderop en hopen dat ie vrij is, nu gewoon als ik weg ga een kwartiertje eerder weg en dan een kwartiertje aan de dc.
Had ik ook bij een shell snellader, waar ik eerder wel met freshmile kon laden.Gunner schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 22:46:
Vanavond langs de A28 pakte de (goedkope) Shell snellader m’n Freshmile-pas niet helaas.
Als je er geld voor vraagt wel. Mits je je als bedrijf inschrijft en de regeltjes ervoor naleeft zou het moeten kunnenMeestermaas schreef op zaterdag 24 juni 2023 @ 01:07:
Maar het laden bij openbare laadpalen heeft toch altijd concurrentie van thuis laden? Tarieven van €3,03 + €0,91 per kwh prijzen zich dermate uit de markt dat toch geen weldenkend mens daar gaat laden?
Misschien moeten de leasemaatschappijen gewoon een max tarief vergoeden en de rest doorrekenen aan de klant. Dan denken de leaserijders ook wat beter na.
Bij mij op de oprit komt een 22kw laadpaal. Niemand houdt mij tegen om deze tegen normale tarieven open te stellen toch? Misschien handig voor mensen in dure regio's om dit te doen en zo te concurreren met de grote aanbieders.
Een 22kw paal hebben er veel, laden doen ze veelal maar op 11 wat voor veel auto's de max is
Geen ervaring mee maar was mij wel opgevallen bij het boeken van de ferry naar Zweden voor deze zomer.fRiEtJeSaTe schreef op zondag 25 juni 2023 @ 11:36:
Heeft er iemand ervaring met laden op een ferry?
We vertrekken woensdag met de StenaLine Scandinavica van Kiel naar Goteborg. Ik heb een laadplek gereserveerd voor €25, maar er is vrij weinig te vinden over additionele kosten. In de voorwaarden heeft men het wel over het verplicht gebruiken van de Chargenode app.
Moet je per kwh betalen? Ik las ergens dat er 3 oplaadplekken zijn voor 6 auto’s. Kun je de auto laten staan of moet ie worden verplaatst als ie vol is?
[Afbeelding]
Waarschijnlijk zijn het 3 palen met ieder 2 aansluitingen.
Ook TT-line die tussen Trelleborg en Travemunde vaart bied de mogelijkheid om tijdens de overtocht de auto op te laden.
Als ik met met mijn e208 op vakantie was gegaan had ik die er zeker bijgeboekt, is toch weer een laadstop minder onderweg.
Aan alles komt een eind.
Maar ff gebeld. Volgens Stenaline is het boarden en inpluggen, en is de €25 boekingsfee dus het enige dat je betaalt. Dat is voor mij 33c per kwh, en een diepvries die aan kan blijven dus prima zo.Jaapio_B schreef op maandag 26 juni 2023 @ 14:25:
[...]
Geen ervaring mee maar was mij wel opgevallen bij het boeken van de ferry naar Zweden voor deze zomer.
Waarschijnlijk zijn het 3 palen met ieder 2 aansluitingen.
Ook TT-line die tussen Trelleborg en Travemunde vaart bied de mogelijkheid om tijdens de overtocht de auto op te laden.
Als ik met met mijn e208 op vakantie was gegaan had ik die er zeker bijgeboekt, is toch weer een laadstop minder onderweg.
Gisteren weer een sessie die vasthing in de BeCharge app zonder dat de laadpaal startte, melding gemaakt in de app en hij is er sinds vanmiddag weer uitgeknikkerd. Beetje vermoeiend wel, het is van de 3 keer laden pas 1x goedgegaan

Doe je eerst de sessie starten en dan de kabel erin of andersom?kaanmijo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 16:57:
Gisteren weer een sessie die vasthing in de BeCharge app zonder dat de laadpaal startte, melding gemaakt in de app en hij is er sinds vanmiddag weer uitgeknikkerd. Beetje vermoeiend wel, het is van de 3 keer laden pas 1x goedgegaan
Ik heb pas 1 keer kunnen proberen en ik deed eerst sessie dan kabel en toen bleef de sessie hangen..
Anders wacht ik wel tot de pas binnen is..
Sessie starten, dan kabel erin. Als je andersom doet kan je 'm niet starten omdat de paal dan zegt dat 'ie bezet is.yannienl schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:21:
[...]
Doe je eerst de sessie starten en dan de kabel erin of andersom?
Ik heb pas 1 keer kunnen proberen en ik deed eerst sessie dan kabel en toen bleef de sessie hangen..
Anders wacht ik wel tot de pas binnen is..
Dan wacht ik wel ff op de pas, zal wel even duren vanuit italie..kaanmijo schreef op maandag 26 juni 2023 @ 17:38:
[...]
Sessie starten, dan kabel erin. Als je andersom doet kan je 'm niet starten omdat de paal dan zegt dat 'ie bezet is.
Gisteren met mijn hyundai electric naar Den Haag geweest. Probeerde daar aan de 22 kwh laadpaal te laden maar deze stopte steeds na een minuut. Geen idee wat ik fout deed, want 20 minuten ervoor in Zoetermeer ging het wel goed. Ook laadde de ioniq maar met 4,5 kwh terwijl ik hoopte op 7,2 kwh. Helaas dus op de terugweg moeten laden bij Tesla...
Ow en kosten: €0,38 in Zoetermeer en €0,33 in Den Haag per kw. Viel mij mee!
[ Voor 10% gewijzigd door Meestermaas op 26-06-2023 19:59 ]
Tres bien!EVog schreef op maandag 26 juni 2023 @ 12:13:
Ik ben nu in Z-Frankrijk. Huisje in een klein park. Hier zijn 2 laadpunten die door Mobiflow worden ‘uitgebaat’ (want belgisch).
Maar, wat zijn de kosten?
Welke precies uit het onderstaande lijstje van @Malarky?Gerard1950 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 13:53:
Had ik ook bij een shell snellader, waar ik eerder wel met freshmile kon laden.
Malarky schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:11:
Dit zijn alle 53 Shell 175kW (en 300kW Hofplein) laders in Nederland waar je met Freshmile kunt laden voor 21ct/kWh + 7ct/min (€0,2520 bij ±100kW/u)
Provincie Plaats Locatie Shell Station Drenthe Hoogeveen A28 (Schutstraat) Klok Flevoland Lelystad A6 Lepelaar Flevoland Lelystad N309 Larsersdreef Friesland Leeuwarden N355 (Wismastate) Cammingaburen Gelderland Apeldoorn Laan van de Mensenrechten LVD Mensenrechten Gelderland Apeldoorn N344 (Kanaal Noord) Kanaal Noord Gelderland Arnhem N325 (Westvoortsedijk) Westvoortsedijk Gelderland Babberich A12 Bergh ZZ Gelderland Bruchem A2 Zaltbommel Gelderland Kesteren A15 Varakker Gelderland Nijmegen S100 (Grootstalselaan) Grootstal Gelderland Nijmegen S100 (Neerbosscheweg) Neerbosscheweg Gelderland Radio-Kootwijk A1 Lucasgat Groningen Groningen A28 (V K Verschuurlaan) De Wijert Groningen Groningen N370 (Zonnelaan) Paddepoel Groningen Haren A28 Witte Molen Limburg Grathem (Ell) A2 Ellerbrug Limburg Heerlen A76 Tienbaan Limburg Venlo N271 (Krefeldseweg) AQS WZ Noord-Brabant Breda A16 Hazeldonk-O Noord-Brabant Breda A16 Hazeldonk-W Noord-Brabant Etten-Leur A58 Liesbos Noord-Brabant Gilze A58 Molenheide Noord-Brabant Hank A27 Hank Noord-Brabant Haps A73 Hondsiep Noord-Brabant Heesch A59 Hanenberg Noord-Brabant Oirschot A58 Kloosters Noord-Brabant Sprang-Capelle A59 Het Labbegat Noord-Brabant Sprang-Capelle A59 De Sprang Noord-Holland Amsterdam A5 (Galwin) Westpoort Noord-Holland Amsterdam S103 (Van Slingelandtstraat) Slingelandt Straat Noord-Holland Hoofddorp (Rijsenhout) A4 Den Ruygenhoek Noord-Holland Muiden A1 De Hackelaar Noord-Holland Wieringerwerf A7 Hoge Kwel Overijssel Enschede A35 (Broekheurne Ring) Broekheurne Overijssel Holten A1 Struik Overijssel Zwolle A28 Haerst Overijssel Zwolle A28 (Blaloweg) Blaloweg Utrecht Breukelen A2 Ruwiel Utrecht Harmelen A12 Hellevliet Utrecht Hoogland A1 De Slaag Utrecht Meerkerk A58 Blommendaal Zeeland Rilland A27 Afslag Rilland Zeeland Arnemuiden A58 Arnemuiden (nu AVIA) Zuid-Holland Alblasserdam A15 De Noord Zuid-Holland Alphen a/d Rijn N11 (Tankval) Aziëlaan Zuid-Holland Den Haag A12 (Donau) EV APC Groep Zuid-Holland Den Haag S200 (Prof B M Teldersweg) Promenade Zuid-Holland Dordrecht A16 De Zuidpunt Zuid-Holland Hendrik Ido Ambacht A16 Sandelingen Oost Zuid-Holland Nieuwerkerk a/d IJssel A20 Maatveld Zuid-Holland Numandsdorp A29 Buttervliet Zuid-Holland Rhoon A15 Portland Zuid-Holland Rijswijk A13 Vrijenbanselaan Zuid-Holland Rotterdam S107 (Maasboulevard) Maasboulevard Zuid-Holland Rotterdam S112 (Schiekade) Hofplein
Ook kan er bij de volgende 3 Shell 150kW stations geladen worden voor deze prijs met FM
Provincie Plaats Locatie Shell Station Gelderland Arnhem A12 De Schaars Gelderland Barneveld N802 EV Gamma Utrecht IJsselstein Tinbergenlaan EV Gamma
22kwh laadpaal bij de intratuin (Duiven) toch mooi meegenomen voor 0.30€ per kwh zonder starttarief. Zo moeten er meer zijn.
Helaas wel een eind lopen zeg. Eerst 20 bordjes voor parkeren voor zwangere vrouwen en ergens in een uithoek van het immense parkeerterrein de laadpalen verstopt.
Helaas wel een eind lopen zeg. Eerst 20 bordjes voor parkeren voor zwangere vrouwen en ergens in een uithoek van het immense parkeerterrein de laadpalen verstopt.
Dit vind ik eigenlijk zoals het hoort. Dan moet je even een parkeerterrein oversteken, nou en? Je auto staat op te laden dus je hebt toch wel tijd. Het belangere is dat duidelijk zichtbaar is waar de laadpaal staat, als je het terrein op komt rijden.Draakje5 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:38:
Met welke pas?Draakje5 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:38:
22kwh laadpaal bij de intratuin (Duiven) toch mooi meegenomen voor 0.30€ per kwh zonder starttarief.
Dat was dus niet zichtbaar omdat we dachten o daar staan bordjes dus het zal wel daar zijn, bleken het allemaal zwangere vrouwen te zijn 😉Prullenbak84 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:38:
[...]
Dit vind ik eigenlijk zoals het hoort. Dan moet je even een parkeerterrein oversteken, nou en? Je auto staat op te laden dus je hebt toch wel tijd. Het belangere is dat duidelijk zichtbaar is waar de laadpaal staat, als je het terrein op komt rijden.
Ecotap pas ( gratis aan te vragen, geen abbo kosten).
[ Voor 12% gewijzigd door Draakje5 op 27-06-2023 08:56 ]
Hoog: €0,56/kWh😳. Starttarief €0,24.
In mijn geval (Lynk&Co) kun je economisch gezien beter benzine verstoken. Maar ja, electrisch rijden is leuk, en de zon schijnt, het is vakantie.😀
Parkeerterrein voor de ingang bedoel je? Zojuist de afstand ingang/laadpaal overbrugt in 110 stappen dus valt wel mee tochDraakje5 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:38:
22kwh laadpaal bij de intratuin (Duiven) toch mooi meegenomen voor 0.30€ per kwh zonder starttarief. Zo moeten er meer zijn.
En wat moeten zwangere vrouwen doen die hun electrische auto moeten laden?Erwin schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 10:59:
[...]
Parkeerterrein voor de ingang bedoel je? Zojuist de afstand ingang/laadpaal overbrugt in 110 stappen dus valt wel mee toch. Aan weerszijde van de ingang een paar parkeerplekken voor gehandicapten. Zwangere vrouwen(
) helaas niet gezien.
Sony A7 iv en wat recycled glas
voordat dit soort problemen opgelost zijn, wordt t niks met dat elektrisch rijden.Tommie12 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 11:24:
[...]
En wat moeten zwangere vrouwen doen die hun electrische auto moeten laden?
Zo te zien het CPO tarief, daar ik in de E-Flux laadkaart ook dat tarief van €0,30 per kWh zie staan daar.Draakje5 schreef op maandag 26 juni 2023 @ 23:38:
Lidl zijn dus vanaf vandaag betalend met lidl pay à rato van 0,55€/kWh DC en 0,38€/kWh AC
Voor wie gaat shoppen in FR is het 0,25€/kWh
[ Voor 21% gewijzigd door bruneelm op 27-06-2023 14:10 ]
Wij wonen in Den Haag en normaal geen problemen (laden ca 3 keer per week), maar afgelopen zondag sloeg het laden van onze Hyundai bij ca 70% af (van 40) en was ook niet meer aan het laden te krijgen. Stopte ook steeds na korte tijd, ook bij een andere paal.Meestermaas schreef op maandag 26 juni 2023 @ 19:58:
Gisteren met mijn hyundai electric naar Den Haag geweest. Probeerde daar aan de 22 kwh laadpaal te laden maar deze stopte steeds na een minuut. Geen idee wat ik fout deed, want 20 minuten ervoor in Zoetermeer ging het wel goed. Ook laadde de ioniq maar met 4,5 kwh terwijl ik hoopte op 7,2 kwh. Helaas dus op de terugweg moeten laden bij Tesla...
Vorige week werkte de laadpaal helemaal niet op maandag. Ik belde de helpdesk en na wat keuzemenu’s kreeg ik een “bandje” met de mededeling van een landelijke storing. De warmte?
Ik heb dat ook wel eens maar dan vergeet ik het slim laden op de tibber app te pauzerenJan Lelie schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 15:07:
[...]
Wij wonen in Den Haag en normaal geen problemen (laden ca 3 keer per week), maar afgelopen zondag sloeg het laden van onze Hyundai bij ca 70% af (van 40) en was ook niet meer aan het laden te krijgen. Stopte ook steeds na korte tijd, ook bij een andere paal.
Vorige week werkte de laadpaal helemaal niet op maandag. Ik belde de helpdesk en na wat keuzemenu’s kreeg ik een “bandje” met de mededeling van een landelijke storing. De warmte?
Dat doet me denken aan dit extreme voorbeeld: bij Makro Delft is een tankstation, en bij dat tankstation staan normale trage laadpalen... Om daar te komen moet je het hele parkeerterrein oversteken, langs een hek, etc. En dan helemaal weer terug om je karretje terug te brengen. Ik vind het niet raar dat ik daar zelden iemand zie opladenPrullenbak84 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:38:
[...]
Dan moet je even een parkeerterrein oversteken, nou en?
Het hoeft niet bij de deur (hoewel imho alle gehandicaptenplekken óók gewoon een oplaadmogelijkheid moeten krijgen), maar bij de Makro maken ze het wel heel bont. Degene die die plek bedacht heeft, heeft waarschijnlijk gedacht dat laden ongeveer hetzelfde werkt als tanken...
Slim laden van Hyundai (SmartCharging) werkt niet (meer) met Vandebron - ik zal eens vragen waarom niet - dus dat heb ik uitgezet. Tibber ken ik niet.Gecko123 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 17:52:
[...]
Ik heb dat ook wel eens maar dan vergeet ik het slim laden op de tibber app te pauzeren. Die werkt nog niet met GPS.
Iemand anders die ook een nieuwe bundel heeft gekregen (en betaald) van Enel? Gisteren liep die van mij af, vandaag een nieuwe gekregen.
N.B. ik had hem naar pay as you go gezet....
N.B. ik had hem naar pay as you go gezet....
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Er zit nog een paal direct bij de uitgang. Maar die is alleen voor goldcard. Sowieso trage klote palen.Juerd schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:53:
[...]
Dat doet me denken aan dit extreme voorbeeld: bij Makro Delft is een tankstation, en bij dat tankstation staan normale trage laadpalen... Om daar te komen moet je het hele parkeerterrein oversteken, langs een hek, etc. En dan helemaal weer terug om je karretje terug te brengen. Ik vind het niet raar dat ik daar zelden iemand zie opladen
Het hoeft niet bij de deur (hoewel imho alle gehandicaptenplekken óók gewoon een oplaadmogelijkheid moeten krijgen), maar bij de Makro maken ze het wel heel bont. Degene die die plek bedacht heeft, heeft waarschijnlijk gedacht dat laden ongeveer hetzelfde werkt als tanken...
Ik ga in September naar Italie op vakantie. Nu heb ik alvast de Enel-x app geinstalleerd en hierop ook een digitale card op aangemaakt zou via NFC moeten werken. Betekent dit dat die dan hetzelfde werkt als een fysieke pas, dus mocht er geen internet zijn dat die dan wel nog steeds werkt? Ga er vanuit dat ik meestal wel dekking heb maar je weet maar nooit.
Juerd schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:53:
[...]
Dat doet me denken aan dit extreme voorbeeld: bij Makro Delft is een tankstation, en bij dat tankstation staan normale trage laadpalen... Om daar te komen moet je het hele parkeerterrein oversteken, langs een hek, etc. En dan helemaal weer terug om je karretje terug te brengen. Ik vind het niet raar dat ik daar zelden iemand zie opladen
https://maps.app.goo.gl/kdYKZTH1LVS8xj9Z7?g_st=ic
Volgens m’n laadpasaanbieder (MultiTankcard, rekent CPO tarief) maar 24cent ex btw.
De digitale card via NFC heb ik nog nooit werkend gekregen op mijn Android, dus ik zou daar niet op rekenen. Gewoon via de app starten is wel te doen, maar kan vastlopen en is laggy. De fysieke pas is wel aan te raden.bartgoes schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:47:
Ik ga in September naar Italie op vakantie. Nu heb ik alvast de Enel-x app geinstalleerd en hierop ook een digitale card op aangemaakt zou via NFC moeten werken. Betekent dit dat die dan hetzelfde werkt als een fysieke pas, dus mocht er geen internet zijn dat die dan wel nog steeds werkt? Ga er vanuit dat ik meestal wel dekking heb maar je weet maar nooit.
Ioniq Electric 2020 (38kWh)
Bij mij werkte dat prima maar hoorde ook dat het bij sommige anderen het niet werkt.bartgoes schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:47:
Het is ook alleen op android een optie geloof ik, dus heb je een iphone dan heb je pech.
Op mijn fold werkte het iig prima, ook zonder internet.
Verkeerde bericht
[ Voor 92% gewijzigd door SwEEp3R op 27-06-2023 21:25 ]
Moet het probleem ‘zwangere vrouwen’ dan opgelost worden? Daar worden mannen niet gelukkig van 😂Prullenbak84 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 12:14:
[En wat moeten zwangere vrouwen doen die hun electrische auto moeten laden?]
voordat dit soort problemen opgelost zijn, wordt t niks met dat elektrisch rijden.
[ Voor 11% gewijzigd door SwEEp3R op 27-06-2023 21:27 ]
Er is altijd een extreem voorbeeld. Bij Makro Barendrecht is er een eigen laadpunt met 2 (of 4? weet niet precies meer) aansluitingen. Vrij dicht bij de ingang, maar niet klem ernaast. Prima.Juerd schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 18:53:
[...]
haha. Ik zeg niks meer. Dit is een grap die heel rap uit de klauwen kan escalerenSwEEp3R schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 21:26:
[...]
Moet het probleem ‘zwangere vrouwen’ dan opgelost worden? Daar worden mannen niet gelukkig van 😂
Zo’n zwangerschap gaat vanzelf over hoor.Prullenbak84 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 22:55:
[...]
haha. Ik zeg niks meer. Dit is een grap die heel rap uit de klauwen kan escaleren
Sony A7 iv en wat recycled glas
Dank.Draakje5 schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 08:56:
Ecotap pas ( gratis aan te vragen, geen abbo kosten).
Besteld, maar zat vanochtend eens te kijken en volgens mij heb ik met de Ecotap-pas dezelfde tarieven als met mijn Engie slash Zuid-Holland slash 50-five-pas.
Dank voor de info.EVog schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 09:50:
Hoog: €0,56/kWh😳. Starttarief €0,24.
In mijn geval (Lynk&Co) kun je economisch gezien beter benzine verstoken. Maar ja, electrisch rijden is leuk, en de zon schijnt, het is vakantie.😀
Wel ietwat aan de hoge kant maar goed, het werkt.
Dat zijn de betere tarieven (in Frankrijk dan)!bruneelm schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 14:09:
Lidl zijn dus vanaf vandaag betalend met lidl pay à rato van 0,55€/kWh DC en 0,38€/kWh AC
Is dat laden via qr-code op het laadpunt?
Zag dat het via (heb een willekeurige Lidl in Troyes gepakt) Chargemap namelijk 27,5 cent is bijvoorbeeld.
Dat VanDeBron Slim Laden veroorzaakte bij mij een serieus hoog verbruik in standby, omdat VanDeBron continue mijn auto wakker hield. Dat liep op tot 5kW per dag, extra, zonder te rijden oid...Jan Lelie schreef op dinsdag 27 juni 2023 @ 19:08:
[...]
Slim laden van Hyundai (SmartCharging) werkt niet (meer) met Vandebron - ik zal eens vragen waarom niet - dus dat heb ik uitgezet. Tibber ken ik niet.
Wees gewaarschuwd...
Volgende week op vakantie naar Italië (Gardameer) met mijn ID.3. Ik heb de volgende laadpassen / aanbieders;
- Shell Recharge
- Enel X
- Tesla
Is dit afdoende om onderweg en rond het Gardameer te laden of adviseert iemand alsnog een extra aanbieder?
- Shell Recharge
- Enel X
- Tesla
Is dit afdoende om onderweg en rond het Gardameer te laden of adviseert iemand alsnog een extra aanbieder?
Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red
Maingau voor onderweg ( en werkt op enelx) zou ik erbij doen. (pasje red je niet meer denk ik)Davidas schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:30:
Volgende week op vakantie naar Italië (Gardameer) met mijn ID.3. Ik heb de volgende laadpassen / aanbieders;
- Shell Recharge
- Enel X
- Tesla
Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld
Toen ik dat in een ander draadje aanhaalde (met Jedlix als voorbeeld) werd ik weggelachen in de zin van dat gebeurt niet meer. Wel dus. 5 kWh per dag is best heel veel.pimk schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:24:
[...]
Dat VanDeBron Slim Laden veroorzaakte bij mij een serieus hoog verbruik in standby, omdat VanDeBron continue mijn auto wakker hield. Dat liep op tot 5kW per dag, extra, zonder te rijden oid...
Wees gewaarschuwd...
Tesla Model Y, RWD, Byd Atto 3
Garda meer ben je zo, en met jouw lijstje helemaal. Keer of 3 onderweg laden.Davidas schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:30:
- Shell Recharge
- Enel X
- Tesla
Lokaal zou ik ook de granny overwegen. Als je voor je rust op vakantie gaat zal de auto toch veel stil staan.
Als er dan een stopcontact in de buurt is zal het niet moeilijk zijn om de batterij ongeveer vol te houden.
Wel goede verlengkabel meenemen met 2,5mm2 draad.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Daarom, maar wees zeker en probeer het. Wellicht hebben ze het nu beter gemaakt (check in de logfile van Tesla, en niet in mijn auto).daemonix schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 13:45:
[...]
Toen ik dat in een ander draadje aanhaalde (met Jedlix als voorbeeld) werd ik weggelachen in de zin van dat gebeurt niet meer. Wel dus. 5 kWh per dag is best heel veel.
Maar destijds was het niet briljant, en VanDeBron verkocht mij echt reuzegraag die 5 kW (en geef ze eens ongelijk...)
Allego verlaagt zaterdag alle laadpalen van de Drenthe/Groningen concessie van €0,61 naar €0,45/kWh.
Dat en meer heb ik in de [iets vertraagde] nieuwsbrief van Juni gezet.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Klopt dat stukje over Tesla wel? Het gaat over de Tesla tarieven en dan wordt er ook gezegd dat je hiervoor een abo nodig hebt als niet-Tesla rijder, maar ik dat geval vallen sommige locaties ook weg. In Polen zijn geen locaties voor niet-Tesla'sHachy schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:16:
Allego verlaagt zaterdag alle laadpalen van de Drenthe/Groningen concessie van €0,61 naar €0,45/kWh.![]()
Ja in sommige landen zijn nog niet alle locaties open. Dat abonnement sloeg meer op het feit dat je zonder abonnement die lage tarieven niet krijgt.
Heel goed nieuws! Jouw nieuwsbrief heeft mijn dag gemaakt. TOP!Hachy schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:16:
Allego verlaagt zaterdag alle laadpalen van de Drenthe/Groningen concessie van €0,61 naar €0,45/kWh.![]()
Ik ben benieuwd wanneer de volgende verlaging gaat zijn. €0,45 is natuurlijk nog steeds te duur.teslagroningen schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 18:31:
[...]
Heel goed nieuws! Jouw nieuwsbrief heeft mijn dag gemaakt. TOP!
Zie in Zuid Holland ook al maanden niemand meer bij een Allego paal laden. Die kosten hier nog 0,57 terwijl je ook voor 0,31 of 0,38 bij Equans kunt laden.
Klein puntje: Bij gebruik van Elbizz pas kost laden bij Allego GLD-OV 31,5 ct/kWh. Zelf ervaren. Dus niet helemaal CPO-tarief. Mogelijk ook bij andere LMS-backend passen ook zo?Hachy schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 16:16:
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Maar in de nieuwsbrief staat : Om voor deze tarieven te kunnen laden is wel een (maandelijks opzegbaar) abonnement nodig van €12,99 per maand via de Tesla AppHachy schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 17:39:
Ja in sommige landen zijn nog niet alle locaties open. Dat abonnement sloeg meer op het feit dat je zonder abonnement die lage tarieven niet krijgt.
Die tarieven, dat zijn de tarieven van die kaart. Daarmee impliceer je toch dat je als niet-Tesla daar kan laden. Iemand die dat niet weet kan flink de mist in gaan.
Ik probeer uit te zoeken of ik goedkoper kan laden bij de paal hier om de hoek. Volgens chargemap, elec2go en shell recharge is het een paal van Greenflux, volgens de app van Greenflux is de paal van Total Energies 
We betalen nu €0,63 / kWh (met de pas van elec2go).
Ik heb op laadpastop10 en soortgelijke sites gekeken maar kom daar niet echt verder.
Iemand ideeën?
Ik heb op laadpastop10 en soortgelijke sites gekeken maar kom daar niet echt verder.
Iemand ideeën?
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
Greenflux/totalenergies dan zit jij waarschijnlijk in noord holland?MerijnB schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:58:
Ik probeer uit te zoeken of ik goedkoper kan laden bij de paal hier om de hoek. Volgens chargemap, elec2go en shell recharge is het een paal van Greenflux, volgens de app van Greenflux is de paal van Total Energies
Iemand ideeën?
Ik gebruik elli city drive maar dat is met abonnement voor 5 euro per maand en dan 39 cent per kwh.
Alleen dat abonnement is niet meer te sluiten voor dat bedrag.
Becharge werkt ook op deze palen en kan je bundels sluiten.
Bijvoorbeeld 100kwh voor 38 euro, dat komt neer op 38 cent per kwh.
https://www.bec.energy/en/
Update
Vergeet ik erbij te zeggen, Becharge doet bundels maar dat kan net als de bundels van Enel X snel afgelopen zijn.
Andere goedkope opties weet ik voor nu even niet.
[ Voor 9% gewijzigd door yannienl op 28-06-2023 21:09 ]
Bij NLMAB idem:pmiddeld schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:33:
[...]
Klein puntje: Bij gebruik van Elbizz pas kost laden bij Allego GLD-OV 31,5 ct/kWh. Zelf ervaren. Dus niet helemaal CPO-tarief. Mogelijk ook bij andere LMS-backend passen ook zo?
Sandro! in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"
Inderdaad Noord Holland. Het lijkt erop dat die bundels maandelijkse bundels (dus maandelijks betalen en die kW's die maand gebruiken), klopt dat?yannienl schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:06:
[...]
Greenflux/totalenergies dan zit jij waarschijnlijk in noord holland?
Ik gebruik elli city drive maar dat is met abonnement voor 5 euro per maand en dan 39 cent per kwh.
Alleen dat abonnement is niet meer te sluiten voor dat bedrag.
Becharge werkt ook op deze palen en kan je bundels sluiten.
Bijvoorbeeld 100kwh voor 38 euro, dat komt neer op 38 cent per kwh.
https://www.bec.energy/en/
Update
Vergeet ik erbij te zeggen, Becharge doet bundels maar dat kan net als de bundels van Enel X snel afgelopen zijn.
Andere goedkope opties weet ik voor nu even niet.
A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.
BeCharge idd en een optie is ook Eneco volgens dat overzicht uit de laadpastop10 nieuws brief.MerijnB schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:58:
Iemand ideeën?
En je kan hier een poging doen om aan te vragen, schijnt weer te kunnen. (38cent per kWh en 5,- pm)
https://www.esb.de/privat...izienz/elektromobilitaet/
Jep, ik ben zelf nog nieuw met becharge dus weet verder niet hoe het werkt als je bundel vroegtijdig op is, of je dan een nieuwe bundel kan nemen en/of verhogen of dat je net als bij Enel X een extra account moet maken voor een nieuwe bundel.MerijnB schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:15:
[...]
Inderdaad Noord Holland. Het lijkt erop dat die bundels maandelijkse bundels (dus maandelijks betalen en die kW's die maand gebruiken), klopt dat?
Heb je over dan ben je dat kwijt als de nieuwe maand begint, dat dan weer wel..
Is het op betaal je voor de rest die maand 60 cent.yannienl schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:28:
[...]
Jep, ik ben zelf nog nieuw met becharge dus weet verder niet hoe het werkt als je bundel vroegtijdig op is, of je dan een nieuwe bundel kan nemen en/of verhogen of dat je net als bij Enel X een extra account moet maken voor een nieuwe bundel.
(Had een kleine bundel besteld in afwachting van de ESB pas en dat duurde wat langer dan ik tegoed had
En kan je dan niet een nieuwe bundel aanvragen?hjs schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:32:
[...]
Is het op betaal je voor de rest die maand 60 cent.
(Had een kleine bundel besteld in afwachting van de ESB pas en dat duurde wat langer dan ik tegoed had)
Wat me bij staat niet, maar niet heel hard geprobeerd toen.yannienl schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:34:
[...]
En kan je dan niet een nieuwe bundel aanvragen?
Dus of het met een tweede account zou kunnen, geen idee.
Staat steeds bij dat het alleen is voor klanten uit sud Bayern etc, maar aanmelden en kaart bestellen lijkt te werken....yannienl schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 21:28:
[...]
Jep, ik ben zelf nog nieuw met becharge dus weet verder niet hoe het werkt als je bundel vroegtijdig op is, of je dan een nieuwe bundel kan nemen en/of verhogen of dat je net als bij Enel X een extra account moet maken voor een nieuwe bundel.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Ja: dit soort palen zoveel mogelijk vermijden. Je kunt zelfs bij een aantal snelladers goedkoper terecht. Zie ook het overzicht dat @Hachy in zijn nieuwsbrief vermeldtMerijnB schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:58:
Iemand ideeën?
Heeft iemand hier met z'n Peugeot E-208 al eens een ritje gemaakt naar de Spaanse Costa Brava?
Ondertussen een hele verzameling passen aangelegd:
- Izivia
- InCharge
- Shell
- Freshmile
- Fulli
- Account bij Tesla (mag ik als niet-tesla ook laden in Frankrijk? In Belgie is dat wel gelukt)
Toch zit ik steeds met het gevoel dat ik gewoon een benzine auto moet huren
Is de stress terecht of gaat het echt wel heel makkelijk lukken? Ik rij over Luxemburg naar beneden (half juli). De hoeveelheid stops maakt me niet uit, maar ik ben meer bang voor niet werkende of overvolle laadpleinen.
- Izivia
- InCharge
- Shell
- Freshmile
- Fulli
- Account bij Tesla (mag ik als niet-tesla ook laden in Frankrijk? In Belgie is dat wel gelukt)
Is de stress terecht of gaat het echt wel heel makkelijk lukken? Ik rij over Luxemburg naar beneden (half juli). De hoeveelheid stops maakt me niet uit, maar ik ben meer bang voor niet werkende of overvolle laadpleinen.
Signature van nature
Ik,heb geen eigen laadpaal en geen Vandebron slim laden; misschien is dat waarom Vandebron niet met Hyundai slim laden meedoet.pimk schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 11:24:
[...]
Dat VanDeBron Slim Laden veroorzaakte bij mij een serieus hoog verbruik in standby, omdat VanDeBron continue mijn auto wakker hield. Dat liep op tot 5kW per dag, extra, zonder te rijden oid...
Wees gewaarschuwd...
Op welke dagen ga je rijden? Dat maakt qua drukte wel uit. Met twee overnachtingen moet het wel lukken lijkt me.Sircuri schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:03:
Heeft iemand hier met z'n Peugeot E-208 al eens een ritje gemaakt naar de Spaanse Costa Brava?
- Izivia
- InCharge
- Shell
- Freshmile
- Fulli
Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023
Klopt op veel LMS passen zit een tijdelijke risicopslag van +/- 2 cent per kWh ex. de BTW.
Dit moeten de MSP's in kwestie wel netjes vermelden en daar moet je ze dus op aanspreken.
Je hebt gelijk Het is feitelijk niet helemaal juist. Gelukkig kun je er in vrijwel alle landen om ons heen wel terecht en openen ze steeds meer stations voor niet-Tesla's.maharens schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:42:
[...]
Maar in de nieuwsbrief staat : Om voor deze tarieven te kunnen laden is wel een (maandelijks opzegbaar) abonnement nodig van €12,99 per maand via de Tesla App
Die tarieven, dat zijn de tarieven van die kaart. Daarmee impliceer je toch dat je als niet-Tesla daar kan laden. Iemand die dat niet weet kan flink de mist in gaan.
Met deze link zie je alle tesla super chargers voor non-tesla.Sircuri schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:03:
https://www.tesla.com/nl_...6053&zoom=3&filters=party
Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd
Wil op een maandagmiddag aankomen. Kan terecht na 15:00 uur. Dus zondagochtend wilde ik vertrekken.Inspired schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 23:13:
[...]
Op welke dagen ga je rijden? Dat maakt qua drukte wel uit. Met twee overnachtingen moet het wel lukken lijkt me.
Signature van nature
Super, bedankt!driel24 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 01:11:
[...]
Met deze link zie je alle tesla super chargers voor non-tesla.
https://www.tesla.com/nl_...6053&zoom=3&filters=party
Signature van nature
In de Tesla app kies je ''Charge non Tesla" en je krijgt de kaart te zien waar je kan laden.maharens schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:42:
[...]
Daarmee impliceer je toch dat je als niet-Tesla daar kan laden. Iemand die dat niet weet kan flink de mist in gaan.
Maar probeer het even van te voren uit want je start ook in de app je laad sessie. Maar net daarvoor moest ik een billing address invoeren en kon het land niet veranderen. Ik heb een willekeurig adres in de us genomen maar de postcode moest wel kloppen.
En voortaan ga je alleen nog maar bij Tesla laden. Prijs is nog lager dan ac laden en veel beschikbaarheid. Met een (vakantie) abonnement kun je DC laden voor € 0.31
RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3
kaanmijo schreef op zondag 25 juni 2023 @ 21:37:
Kan iemand mij het volgende uitleggen? Ik heb een laadpas van Freshmile. Er staan hier in de buurt 2 laadpalen, beide van ParknCharge. De palen vallen onder LMS. Laadpaal 1 kan ik bedienen met de laadpas van Freshmile. Bij laadpaal 2 kan ik dat niet. Hoe is het mogelijk dat 2 palen van dezelfde uitbater, die beide op hetzelfde LMS netwerk hangen, niet met 1 en dezelfde pas te starten zijn?
Ik snap hier echt helemaal niks van en raak er behoorlijk geirriteerd van merk ik. Die paal die er niet mee te bedienen valt, werkt namelijk alleen met Vattenfall en Shell voor zover ik heb gezien en die zijn fors duurder dan Freshmile.
Even hier op terugkomend;Zjanzjak schreef op zondag 25 juni 2023 @ 22:19:
Dit herken ik wel.
Bij kantoor, in de openbare parkeergarage, staan 60 laadpunten van Joulz, bij het ene laadpunt werkt mijn FM-pas niet, bij de andere weer wel. Ondertussen weet ik wel zo'n beetje waar ik allemaal kan laden met de FM-pas. Wel nog een paar keer de laadpunten geprobeerd waarbij de FM pas niet werkte, maar helaas, a no go.
Het uitleggen kan ik niet, maar goed, het is zoals het is, wel erg maf daar niet van.
Bij het laadpunt waar ik normaliter sta kreeg ik vanmorgen de boel niet aan de praat met mijn Freshmile-pas.
Wat ik ook probeerde, nada.
Aan het laadpunt zitten 2 aansluitingen, bij de rechter werkt het nu dus niet maar bij de linker..... dus wel.

Auto vak opgeschoven en de boel aangesloten en de boel gestart met de FM-pas.
De wegen van de FM-pas icm met bepaalde laadpunten zijn soms ondoorgrondelijk.
Volgende week maar weer eens zien hoe de wereld er dan voor staat hier in de garage.
Dat had ik ook toen ik het ging testen. Beste werkwijze is alle betaalmethodes weggooien en dan via de website de betaalmethode toevoegen. In de app kan je bij het starten het billing address en het land niet aanpassen.MarkV6 schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:06:
[...]
In de Tesla app kies je ''Charge non Tesla" en je krijgt de kaart te zien waar je kan laden.
Maar probeer het even van te voren uit want je start ook in de app je laad sessie. Maar net daarvoor moest ik een billing address invoeren en kon het land niet veranderen. Ik heb een willekeurig adres in de us genomen maar de postcode moest wel kloppen.
En voortaan ga je alleen nog maar bij Tesla laden. Prijs is nog lager dan ac laden en veel beschikbaarheid. Met een (vakantie) abonnement kun je DC laden voor € 0.31
Ik heb gisteren een mailtje gestuurd naar FM met dezelfde vragen als ik hier heb gesteld. Ben benieuwd of en wanneer ik daar antwoord op krijgZjanzjak schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 09:07:
[...]
[...]
Even hier op terugkomend;
Bij het laadpunt waar ik normaliter sta kreeg ik vanmorgen de boel niet aan de praat met mijn Freshmile-pas.
Wat ik ook probeerde, nada.
Aan het laadpunt zitten 2 aansluitingen, bij de rechter werkt het nu dus niet maar bij de linker..... dus wel.![]()
Auto vak opgeschoven en de boel aangesloten en de boel gestart met de FM-pas.
De wegen van de FM-pas icm met bepaalde laadpunten zijn soms ondoorgrondelijk.
Volgende week maar weer eens zien hoe de wereld er dan voor staat hier in de garage.
Helaas zitten de provincies Noord-Holland, Flevoland en Utrecht (m.u.v. de steden Amsterdam en Utrecht) in het MRA-E gebied, wat een contract heeft met Total Energies, en die partij hanteert een hoog CPO tarief. Heb hier, als inwoner van Flevoland, ook mee te maken.MerijnB schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 20:58:
Iemand ideeën?

Nou heb ik de mazzel dat er een eenzame Vattenfall paal met Amsterdams tarief (€0,34 per kWh) in een zijstraat staat, op loopafstand van mijn huis. Wat je kunt doen is een account aanmaken op de Vattenfall app (gratis) en dan in de app het filter op alleen Vattenfall palen tonen aanzetten, en dan kijken of er misschien ook zo'n goedkope paal bij jou in de buurt staat. Mijn ouders bv. wonen in Bergen (NH) en bij hen staat het dus ook vol met TotalE palen. Maar met die Vattenfall app zag ik dat er toch ook één Vattenfall paal in Bergen staat. Het is een poging waard...
En nu maar afwachten of TotalE hun tarief met het nieuwe kwartaal vanaf 1 juli ook significant gaat verlagen, of dat het maar om enkele centen gaat.
[ Voor 3% gewijzigd door Haay op 29-06-2023 10:24 ]
Dat klopt, dat is al een aantal weken misschien maanden zo.Gunner schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:29:
@Haay zou je iets voor me willen checken? nu je het toch over Total/vattenfall hebt? Ik zie in de InCharge-app eigenlijk bijna geen TE/Greenflux palen meer zichtbaar. Jij wel?
In de Shell app verschijnen ze bij mij vaak wel maar ook soms niet.
In de Elli en Becharge app heb ik nog niet meegemaakt dat ze er niet in staan.
[ Voor 17% gewijzigd door yannienl op 29-06-2023 10:32 ]
18 juni stonden ze er nog wel, toen rapporteerde ik nog een lagere prijs;yannienl schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:30:
[...]
Dat klopt, dat is al een aantal weken misschien maanden zo.
Gunner in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"
Maar dan ligt het niet aan m'n app of mogelijke filters
[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 29-06-2023 10:33 ]
Oh bij mij (Den Helder) staan de palen er al tijden niet meer in.Gunner schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:32:
[...]
18 juni stonden ze er nog wel, toen rapporteerde ik nog een lagere prijs;
Ik heb zojuist in de Vattenfall InCharge app gecontroleerd en zie in Almere de meeste TE palen gewoon staan. Van één TE paal (17 kWh) die ik ken zie ik die paal niet in de InCharge app. Maar de 11 kWh TE palen in mijn wijk en ook in andere wijken in Almere zie ik wel in de app.Gunner schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:29:
@Haay zou je iets voor me willen checken? nu je het toch over Total/vattenfall hebt? Ik zie in de InCharge-app eigenlijk bijna geen TE/Greenflux palen meer zichtbaar. Jij wel?
Thanks. ik zie ineens in Lelystad (in mijn buurt) een hoop wel, maar die het dichstbijzijnde bij mij niet . zit nu in almere-buiten (indische buurt), songketstraat bv) en daar missen ook een hele boel. Almere-stedenwijk zie ik ze dan weer wel waar ik ook vaak ben.Haay schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:38:
[...]
Ik heb zojuist in de Vattenfall InCharge app gecontroleerd en zie in Almere de meeste TE palen gewoon staan. Van één TE paal (17 kWh) die ik ken zie ik die paal niet in de InCharge app. Maar de 11 kWh TE palen in mijn wijk en ook in andere wijken in Almere zie ik wel in de app.
Ik heb net even in de InCharge app op Den Helder ingezoomed maar zie allemaal palen daar. Voorbeeld van een willekeurige paal:yannienl schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:34:
Oh bij mij (Den Helder) staan de palen er al tijden niet meer in.
:strip_exif()/f/image/P9KhH7a7nOaLtoOu7PPGTcY2.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik ben nog eens de hele stad op de map aan het doornemen, er staan wel wat TE palen tussen maar het zijn er maar een paar. Het tarief voor die palen is 49 cent.Gunner schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:32:
[...]
18 juni stonden ze er nog wel, toen rapporteerde ik nog een lagere prijs;
Maar dan ligt het niet aan m'n app of mogelijke filters
Maar de meeste TE palen staan er niet op.
Ja had net even gekeken en gereageerd dat er idd wel wat TE palen zijn, maar de meeste staan er niet op.Haay schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:46:
[...]
Ik heb net even in de InCharge app op Den Helder ingezoomed maar zie allemaal palen daar. Voorbeeld van een willekeurige paal:
[Afbeelding]
Die bij mij in een straal van 500 meter staan er bijvoorbeeld niet op.
Even een vraagje. Wij gaan deze zomer normaal met de EV (als die dan al geleverd is) op vakantie naar Kroatie. Ik krijg van het werk een Smappee kaart die een heleboel laadpunten bevat.
Graag had ik wel, als backup een 2de kaart meegedaan die gekoppeld is aan mijn eigen credit card. Ik las dat dit lukt met Plugsurfing of chargemap. Welke neem ik het beste?
Graag had ik wel, als backup een 2de kaart meegedaan die gekoppeld is aan mijn eigen credit card. Ik las dat dit lukt met Plugsurfing of chargemap. Welke neem ik het beste?
@Haay @Gunner
Ik bedenk me net, ze staan wel in de Elli app maar mijn pas en de app doen het sinds een aantal weken niet meer op de palen die in de vattenfal app ontbreken.
Ik heb dat gemaild naar Elli maar dat is al weer een maand terug en nog geen reactie anders dan dat ze het naar een specifiek team hebben doorgestuurd.
Ik bedenk me net, ze staan wel in de Elli app maar mijn pas en de app doen het sinds een aantal weken niet meer op de palen die in de vattenfal app ontbreken.
Ik heb dat gemaild naar Elli maar dat is al weer een maand terug en nog geen reactie anders dan dat ze het naar een specifiek team hebben doorgestuurd.
Net gevonden welke app je kan gebruiken. Dat is https://spot2charge.com/en/home.TucanoItaly schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 10:33:
Ander vraagje; ik moet regelmatig in Antwerpen zijn, en de apps die ik gebruik, geven geen melding als laadpalen vrij zijn gekomen. Zowel in Smoov als Shell Recharge kan ik laadpalen monitoren, maar die geven geen updates. Van sommige laadpalen geeft Shell ook de verkeerde status aan (zegt dat deze bezet zijn, terwijl dat niet zo is).
Weet iemand een goede Belgische app?
Tarief is ook meer dan schappelijk aan de laders tot 22Kw: https://www.antwerpenlaadt.be/en/tarieven
Dus ik zou zeker de volgende keer die app gebruiken. Je kan blijkbaar ook met je bankkaart laden
Wij hebben onze niet-tesla (geen Peugeot) vaker geladen in Frankrijk en België. Mogelijkheden zat volgens de kaart.Sircuri schreef op woensdag 28 juni 2023 @ 22:03:
...snip ..
... Snip... maar ik ben meer bang voor niet werkende of overvolle laadpleinen.
:strip_exif()/f/image/ZQmaiJAlyXPCgYrpX9GAvbfW.jpg?f=fotoalbum_large)
Sluit IECharge niet uit als alternatief (rustige locaties weg van de snelweg).
:strip_exif()/f/image/4oZhMPqf2tsHxMKgwdKjkhvB.jpg?f=fotoalbum_large)
Zit momenteel in Kroatië en zou graag mijn EV willen laden. Heb de Elen app thuis al gedownload en cc aan gehangen. Als ik wil laden moet ik eerst bevestigen met een fysiek KBC (België) bakje. Dit heb ik uiteraard niet bij. Iemand suggesties om het toch aan de praat te krijgen?
Shell RechargeTibs schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:53:
Even een vraagje. Wij gaan deze zomer normaal met de EV (als die dan al geleverd is) op vakantie naar Kroatie. Ik krijg van het werk een Smappee kaart die een heleboel laadpunten bevat.
Waar is die tijdelijke risico-opslag dan voor?Hachy schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 00:09:
[...]
Klopt op veel LMS passen zit een tijdelijke risicopslag van +/- 2 cent per kWh ex. de BTW.
Dit moeten de MSP's in kwestie wel netjes vermelden en daar moet je ze dus op aanspreken.
Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020
Beginners vraag.
We verlaten binnenkort voor het eerst het vaderland België met de ID4.
In België kan ik gratis opladen, in het buitenland is het voor eigen rekening.
Wat zijn de aan te raden stappen om in het buitenland (in eerste instantie NL en FR) een goedkope laadplek te zoeken?
We verlaten binnenkort voor het eerst het vaderland België met de ID4.
In België kan ik gratis opladen, in het buitenland is het voor eigen rekening.
Wat zijn de aan te raden stappen om in het buitenland (in eerste instantie NL en FR) een goedkope laadplek te zoeken?
Vorig jaar zomer waren we in Kroatie geweest met EV6, en had ik de KIA Charge laadpasje (voor Ionity laadpalen) en Shell Recharge/New Motion laaddruppel meegenomen.Tibs schreef op donderdag 29 juni 2023 @ 10:53:
Verder twee keer geladen met de app van Elen
Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa
Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.
Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.
Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic
Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2