[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 65 ... 216 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:56

koboy

Heb een idee voor een icon

MarkV6 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 07:30:
[...]

Doordat ze in de us 110V hebben kunnen ze alleen sneller laden met 220V tussen 2 fases. Dus ze hebben niets aan de 3 fase CCS stekker.
De tesla stekker heeft maar 2 polen waar AC of DC op kan staan.
Klopt, en weer een puntje waar Tesla naar mijn mening veiligheid op de 2e plaats zet. Het AC/DC schakel circuit in de auto moet wel werken, anders gaan er zaken stuk, terwijl een fysieke scheiding zo eenvoudig is. De stekker wordt wat lomp, met dat is de kabel door de koeling toch al.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 23:04

Malarky

Wils voor wat ieder

Independer heeft de gemiddelde publieke laadtarieven (CPO) van alle Nederlandse gemeenten met elkaar vergeleken: https://weblog.independer...e-soms-twee-keer-zo-duur/

Terschelling het duurst met 60ct,
Losser het goedkoopst met 25ct

Mijn wijk in Zeist met alleen maar TotalEnergies voor 62ct CPO staat er dus slecht op.

[ Voor 13% gewijzigd door Malarky op 08-06-2023 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:35
Malarky schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 08:51:
Independer heeft de gemiddelde publieke laadtarieven (CPO) van alle Nederlandse gemeenten met elkaar vergeleken: https://weblog.independer...e-soms-twee-keer-zo-duur/

Mijn wijk in Zeist met alleen maar TotalEnergies voor 62ct CPO staat er dus slecht op.
Vraag me af hoe oud de data is... Mijn dorp staat erbij met een gemiddeld tarief van 0,35. Maar het is in Brabant waar een deal met Vattenfall is gemaakt, die dus een monopolie heeft. En al hun palen in mijn dorp zijn 0,40 sinds februari dit jaar.
Misschien nemen ze prive palen mee die per ongeluk op openbaar staan....

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikBro
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 29-12-2024

Heel bijzonder, hier in Midden-Drenthe is geen publieke paal te vinden onder de 64ct.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 26-05 16:14

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Het lijkt erop dat ze verouderde tarieven hebben gebruikt, exclusief BTW, zonder DC laadpalen en zonder invloed van MSP pricing.

Bijv Utrecht alweer verouderd, gemiddeld daar is nu €0,475 inclusief BTW in tegenstelling tot de €0,59 ex btw die zij aangeven.

[ Voor 3% gewijzigd door Hachy op 08-06-2023 09:30 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 10:50
Voor Wageningen daarentegen lijkt het wel actueel en incl. BTW (29 ct/kWh). Vooral Allego-palen uit de oude GLD-OV concessie (nu 30 ct/kWh) en Vattenfall palen uit de nieuwe concessie (ook 30 ct/kWh). Verder nog wat NewMotion community palen bij de WUR (25ct/kWh)

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
koboy schreef op zondag 4 juni 2023 @ 12:18:
[...]

Even een update over die Stromladen app: die is zelfs grotendeels in het Nederlands, met wat kleine stukjes Engels. Kon zo der problemen een account aanmaken, afrekenen per bank dus geen credit card nodig.
Staat bij mij nu in elk geval als aanvulling op de laatste enel bundel, even kijken hoe ik uitkom.

Wie moet ik taggen voor de laadpastop10 site? @Hachy ? De informatie daarover Salzburg AG kan een kleine update gebruiken ;)
Dank je wel, ik heb het spul een beetje geupdate incl de tarieven etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:57
Als nu een laadpaal van Vattenfall door Equans wordt overgenomen gaat de prijs van 0.32 naar 0.52. tenminste in Amsterdam.
Maar bij E-Flux kan het nog wel voor 0.34
Alleen de E-Flux app die is niet vooruit te branden. Zeker als je een laadpunt buiten je huidige positie zoekt.
Via hun website gaat het wel snel. Dat is al een paar weken, heeft iedereen dan?

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-05 21:53
MarkV6 schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 13:23:
Als nu een laadpaal van Vattenfall door Equans wordt overgenomen gaat de prijs van 0.32 naar 0.52. tenminste in Amsterdam.
Alleen de E-Flux app die is niet vooruit te branden. Zeker als je een laadpunt buiten je huidige positie zoekt.
Via hun website gaat het wel snel. Dat is al een paar weken, heeft iedereen dan?
Dan heeft E-flux waarschijnlijk de tarieven niet in de app aangepast, maar wordt het CPO tarief wel doorberekend. Eerder gedoe mee gehad!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11:31
Hachy schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:01:
[...]

Ach ze noemen het niet voor niets NACS, North American Charging Standard.
De kans is klein dat het hier komt.

[...]

Si, bene! Daar heb ik wel wat ervaring mee.

Roadtrip met de Zoe langs de gehele kustlijn

Zomervakantie 2022 Noord Italië met de Ioniq5

Tripje Florence met de Ioniq5

No worries, er staan nu zelfs Ionity stations en ook Free-To-X heeft er mooie Alpitronics.
Tnx! vooral de rit met de Zoe is leerzaam. We gaan naar de wreef van de laars.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:15
(jarig!)
Vind het wel meevallen, met locatie aan, dat wel, als ik dat niet doe dan begint de boel ergens in de States.
Maar vanuit mijn locatie is de app wel te doen, ook niet de supersnelste, en niet meest gebruiksvriendelijke maar het doet wat het moet doen zonder al te veel moeite.

De website gebruik ik niet, begint de boel in Amsterdam een plek waar ik nooit kom en zal mijden als de pest, maar bezijdens dat vind ik het via die kaart juist net ietsies trager dan de app.

Hoe dan ook, app doet gewoon zijn werk bij mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-05 23:04

Malarky

Wils voor wat ieder

Partijen als E-Flux die beweren CPO te rekenen gaat dat vrijwel altijd ook doen, ongeacht of hun app enige tijd een verouderde prijs toonde. Dus ik zou mij zeker niet rijk rekenen. Of heb je al facturen voor de oude prijs gehad?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrainBrainNL
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 14-06-2024
Ik rijd sinds januari elektrisch en laad via de Becharge-app het goedkoopst. Nu is de bundel bijna leeg maar de maand nog niet op, gebruik dan een 2e account met een andere creditcard om een nieuwe bundel aan te schaffen en zet de andere dan stop.

Nu kan ik dus geen nieuwe bundel meer kopen met het andere account. Is het feest van goedkoop laden bij Becharge dan toch echt voorbij. Kreeg in het account ook de vraag mijn geboortedatum en land waar ik het vaakst laad aan te geven🤔🤔🤔

Meer becharge gebruikers die hier mee te maken hebben?

Edit: toch gelukt, blijkbaar een bugje in de app oid...

[ Voor 5% gewijzigd door TrainBrainNL op 08-06-2023 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
Malarky schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 19:21:
[...]
Partijen als E-Flux die beweren CPO te rekenen gaat dat vrijwel altijd ook doen, ongeacht of hun app enige tijd een verouderde prijs toonde. Dus ik zou mij zeker niet rijk rekenen. Of heb je al facturen voor de oude prijs gehad?
Nee heb ik niet, je kunt er ook bijna nooit laden omdat een transportbedrijf alle (4) plekken bezet houd van 1:00 tot 18:00.
Dus op kantoortijden gaat dat niet. In de Incharge app zie je sinds wanneer een plek bezet is.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingCrash
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-05 16:47

KingCrash

Angry Rabbit

Wesco schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:57:
[...]

We Drive Solar heeft geen eigen laadpassen, dus als je van dit tarief van € 0,45 per kWh gebruik wilt maken zul je een laadpas of -druppel moeten gebruiken die het CPO-tarief doorberekent. De laadpassen die een vast tarief voor AC-laden hanteren zullen vaak boven die € 0,45 zitten.

De laadpas-aanbieders die gebruik maken van het LMS-backend (Last Mile Solutions) rekenen altijd het CPO-tarief, met een kleine opslag per maand, per laadsessie en/of per kWh.
Sinds EV Company een toeslag van 1,5 cent per kWh berekent, ben ik overgestapt op de laaddruppel van NL MAB. Die is gratis aan te vragen, en daar betaal je alleen € 0,12 per laadsessie bovenop het CPO-tarief.
Nogmaals dank voor de tip voor NLmab. Zojuist voor de 1e keer met de pas/druppel hiervan geladen bij de dichtsbijzijnde laadpaal. Kon nergens een CPO tarief vinden, dan maar gewoon een keer volladen (PHEV, dus maar ~10kWh). 0,10starttarief + €0,37 kWh (ex. btw) is voor Utrechtse begrippen een redelijke prijs momenteel. Ongeveer dus de genoemde 0,45 kWh incl. btw.

[ Voor 0% gewijzigd door KingCrash op 09-06-2023 15:15 . Reden: typo ]

Angry Rabbit

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08:05
Laadpaal aangevraagd in de straat. 8 weken geen antwoord gehad van de gemeente en nu gaan ze een verkeersbesluit maken. Dat duurt 2 weken en vervolgens nog 6 weken de tijd om bezwaar in te dienen. Wat een ellendige tijd om een paal te realiseren 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:20
Boinkie schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:21:
Laadpaal aangevraagd in de straat. 8 weken geen antwoord gehad van de gemeente en nu gaan ze een verkeersbesluit maken. Dat duurt 2 weken en vervolgens nog 6 weken de tijd om bezwaar in te dienen. Wat een ellendige tijd om een paal te realiseren 😂
Ik wacht al twee jaar op de gemeente om er eentje bij te plaatsen... :') Wachten zou nu zogenaamd zijn op de netbeheerder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05
Dartlink schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:23:
[...]

Ik wacht al twee jaar op de gemeente om er eentje bij te plaatsen... :') Wachten zou nu zogenaamd zijn op de netbeheerder...
En die netbeheerder heet toevallig Godot? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
noctilucus schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:24:
[...]

En die netbeheerder heet toevallig Godot? :P
Enexis :')

Tis echt verschrikkelijk hier, vorig jaar tijdens oudjaarsdag (dus 31-12-2021) is er een paal met twee aansluitingen opgeblazen, zelfs deze is nog steeds niet teruggeplaatst. Terwijl daar dus wel een aansluiting onder zit...

Een andere is al maanden defect "wachten op onderdelen". En nog een paar dingen hier.

In een jaar tijd zijn we van 8 aansluitingen naar 3 gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 27-05 18:34
Dartlink schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 16:29:
[...]
Enexis :')

Tis echt verschrikkelijk hier, vorig jaar tijdens oudjaarsdag (dus 31-12-2021) is er een paal met twee aansluitingen opgeblazen, zelfs deze is nog steeds niet teruggeplaatst. Terwijl daar dus wel een aansluiting onder zit...

Een andere is al maanden defect "wachten op onderdelen". En nog een paar dingen hier.

In een jaar tijd zijn we van 8 aansluitingen naar 3 gegaan...
Om eerlijk te zijn lijken me die defecte danwel opgeblazen laadpalen eerder door de laadpaalbeheerder opgelost te moeten worden.
Al zit daar natuurlijk ook een netaansluiting + slimme meter in waar de netbeheerder verantwoordelijk voor is. Maar dat is makkelijker te fixen dan een nieuwe netaansluiting aanleggen op een (mogelijk overvol) electriciteitsnetwerk.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:08
ErikBro schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:17:
[...]

Heel bijzonder, hier in Midden-Drenthe is geen publieke paal te vinden onder de 64ct.
Meen je dat? heb je een naam van een stad.. wil dat eens bekijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dat is volgens mij altijd zo geweest..
de recente updates hebben het iets verbeterd..

ik begrijp niet wanneer eflux een voordeel kan zijn.. in mijn ogen is dat altijd duurder dan wat dan ook.. en je hebt een abo nodig toch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dit is de grootste drempel. Als het verkeersbesluit onherroepelijk is gaat het allemaal heel snel tenminste als je zelf in staat was de aanvraag van de paal bij een firma naar keuze te doen.. of gaat dat ook via de gemeente?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Toen bij mij die bezwaarperiode klaar was heeft het nog 6 maanden geduurd voor die paal er stond, dus maak je borst maar nat ;(. Het verkeersbesluit was bij mij op 10 november 2022 gepubliceerd, op 4 mei 2023 was de paal geplaatst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Wees blij dat je een laadpaal voor de deur krijgt: mijn aanvraag werd direct afgewezen, met als excuus er komt al eentje achterom? Naja ik heb daar nog geen laadpaal gezien en ook geen EV, welke daar regelmatig parkeert? Aan de andere kant, heb ik geen flauw idee of mijn buren wel zitten te wachten op een laadpaal _O-

Als er een laadpaal zou komen, dan zou ik mijn EV gewoon op de plek kunnen neerzetten waar deze niet specifiek als laadplaats is aangewezen. Zou lekker handig zijn, dan hoef ik de auto niet telkens te verplaatsen. Dat is wel echt een nadeel als je niet voor je deur kunt opladen.

Telkens als ik wil laden, moet ik mijn auto verplaatsen naar de laadpaal en hem weer weghalen als het laden klaar is. Dit heb ik ook 1x om 1:30 nachts gedaan :+ Ik hou rekening met de avondploeg werker, welke zich waarschijnlijk toch geen EV kan veroorloven :X

( Dat wordt nog leuk als je avondploegen werkt: want juist nachts, zijn de meeste laadpalen bezet. Overdag is het vinden van een vrije laadpaal vrij makkelijk. )

[ Voor 9% gewijzigd door Marco-Peters op 09-06-2023 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
kaanmijo schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:09:
[...]

Toen bij mij die bezwaarperiode klaar was heeft het nog 6 maanden geduurd voor die paal er stond, dus maak je borst maar nat ;(. Het verkeersbesluit was bij mij op 10 november 2022 gepubliceerd, op 4 mei 2023 was de paal geplaatst
was dat een proactieve laadpaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 27-05 21:53
kaanmijo schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:09:
[...]

Aangevraagd in maart, geplaatst in oktober. Buurtbewoners klagen er nu via de SlimMelden app nog steeds om. :+

Gemeente moest 'm perse op een plak van 5 parkeerplaatsen zetten, wel het dichtst bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-05 19:58
Wees blij dat er een verkeersbesluit komt. Doen ze bij mij in de wijk niet meer.
Daar komen soms wel palen bij maar zonder besluit kan iedereen er staan, gevolg. Ja er staat een paal maar ook altijd van die dinosap auto’s en je kan er dus niets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 27-05 20:01
ErikBro schreef op donderdag 8 juni 2023 @ 09:17:
[...]

Om eerlijk te zijn heb ik het idee dat het laden in het noorden van Nederland ook duurder lijkt te zijn dan bijvoorbeeld bij de Allego’s en Vattenfalls in Overijssel en Gelderland. Oké, dat is natuurlijk met dank aan een consessie, maar toch. Total Energies is in Friesland bezig met schappelijke tarieven, maar zie er maar weinig van die paaltjes staan. Allego is hier de grootste en duurste met 47 of 53 cent ex btw.

Dat kaartje van Independer lijkt het ook een beetje te bevestigen.

Ik gebruik de laadpas van MultiTankcard en als ik dan de laadlocator erbij pak, dan valt het mij nog best tegen en dat het toch wel flink aan de prijs is. MultiTankcard rekent CPO tarief, dus tarief op de paal is ook tarief op de factuur.

https://www.charge-it-up.com/MTc

Pak ik een laadpaal in Overijssel, dan zit de accu voor een kleine 12 euro weer vol. In Groningen of Drenthe al ruim het dubbele.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Ik had het idee dat het laden in krimpregio's vooral goedkoper is, omdat de burgers daar gemiddeld minder verdienen dan in de Randstad. Echter met de Zuid-Holland pas, laad je in Zuid-Holland goedkoper dan in Limburg. Mits je zo'n laadpaal kunt vinden....

Want waar mijn maat in Barendrecht woont, daar staat het vol met dure Allego laadpalen. Dus je moet ook echt nog oppassen, of je niet de verkeerde laadpaal uitkiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archiebald
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-05 08:22
boyette schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:04:
[...]

Dat is volgens mij altijd zo geweest..
de recente updates hebben het iets verbeterd..

ik begrijp niet wanneer eflux een voordeel kan zijn.. in mijn ogen is dat altijd duurder dan wat dan ook.. en je hebt een abo nodig toch
De laadpaal hier in het dorp heeft een CPO tarief van 0,30ct p/kWh. Aanzienlijk goedkoper dan wanneer ik mijn Shell Recharge laadpas gebruik a 0,59ct p/kWh.

Ik heb daarom E-Flux (zonder abonnement) voor het CPO tarief indien die goedkoper is dan Shell. Is het CPO tarief hoger dan Shell, dan pak ik de Shell pas. Daarnaast heb ik nog een paar laadpassen voor specifieke situaties/backup.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• krakendmodem
Marco-Peters schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:32:
Ik had het idee dat het laden in krimpregio's vooral goedkoper is, omdat de burgers daar gemiddeld minder verdienen dan in de Randstad. Echter met de Zuid-Holland pas, laad je in Zuid-Holland goedkoper dan in Limburg. Mits je zo'n laadpaal kunt vinden....

Want waar mijn maat in Barendrecht woont, daar staat het vol met dure Allego laadpalen. Dus je moet ook echt nog oppassen, of je niet de verkeerde laadpaal uitkiest.
Het is juist andersom. De mensen hebben hier vaak een eigen autootje op benzine. Ik reis door het hele land voor werk en je ziet het verschil best wel qua aanbod van laadpalen. En “krimpregio’s” (zover er nog sprake van is tegenwoordig) zet je niet vol met laadpalen, daar is 1 voldoende want niemand rijdt er een elektrische auto.

https://www.autoblog.nl/n...voor-een-laadpaal-3378726

Kip-ei verhaal. Weinig laadpunten want niemand rijdt elektrisch of die elektrische rijder heeft een eigen oprit met laadpunt.

Als ik in Overijssel ben, dan loop je bijna continue tegen een laadpaal van Allego of Vattenfall aan. In een dorpje in Groningen kan je soms 2km lopen voor de eerste de beste laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Laad verslag van vandaag:
1e stop Hunxe West. Staat wel 1 300kW lader van ENBW. Hing al een id4 aan, en de 2e CCS was kapot! De chademo deed het wel.....
Ernaast nog een 50kW lader die het wel deed. die maar genomen, want was toch maar om even af te toppen bij een sanitaire stop.
2e stop: Bad Camberg. 1x ENBW 50kW, en een stuk of wat ionity. ENBW pakte mijn pas niet, paal zag er ook erg brak uit, de CCS stekker laag op de grond. Toen kwam er gelukkig een plekje vrij bij de ionity. Jezus wat gaat dat snel, 40 naar 95% (=45kWh) in 20 minuten. Ff plassen en bestellen bij de MacD, en toen snel van de lader gehaald. Piek van 236kW!

Beide keren de Enel pas gebruikt. De travel plus moet op....

Is die slechte ervaring bij ENBW representatief? Dan tik ik ze in het filter van de navigatie er uit.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

boyette schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 18:48:
[...]

was dat een proactieve laadpaal?
Ik snap niet helemaal wat je bedoeld denk ik? Die paal had ik aangevraagd voor m’n auto (samen met andere mensen uit de straat), niet een paal die geplaatst is omdat de gemeente verwacht dat er meer auto’s bijkomen. Mijn gemeente is namelijk niet pro-actief als het over laadpalen gaat, maar reactief. Dat zeggen ze zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 26-05 08:48
Hier in Kenemerland worden wel in rap tempo palen geplaatst. Helaas maar van 1 aanbieder, Total Energie met zeer hoge prijs. Rijden op benzine is goedkoper. Maar wel logisch dat Total alle palen claimt. Zo hebben ze monopolie voor weinig. Grond krijgen ze van de gemeente. Kassa!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-05 22:06

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

koboy schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:01:
1e stop Hunxe West. Staat wel 1 300kW lader van ENBW. Hing al een id4 aan, en de 2e CCS was kapot! De chademo deed het wel.....
Ernaast nog een 50kW lader die het wel deed. die maar genomen, want was toch maar om even af te toppen bij een sanitaire stop.
2e stop: Bad Camberg. 1x ENBW 50kW, en een stuk of wat ionity. ENBW pakte mijn pas niet, paal zag er ook erg brak uit, de CCS stekker laag op de grond. Toen kwam er gelukkig een plekje vrij bij de ionity. Jezus wat gaat dat snel, 40 naar 95% (=45kWh) in 20 minuten. Ff plassen en bestellen bij de MacD, en toen snel van de lader gehaald. Piek van 236kW!

Is die slechte ervaring bij ENBW representatief? Dan tik ik ze in het filter van de navigatie er uit.
ENBW probleem niet herkenbaar rijdt regelmatig naar Zwitserland. Heb hun pas dus voor mij niet herkenbaar en laad bijna altijd bij hun palen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrainBrainNL
Silversurfer1 schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 23:20:
Hier in Kenemerland worden wel in rap tempo palen geplaatst. Helaas maar van 1 aanbieder, Total Energie met zeer hoge prijs. Rijden op benzine is goedkoper. Maar wel logisch dat Total alle palen claimt. Zo hebben ze monopolie voor weinig. Grond krijgen ze van de gemeente. Kassa!
Idd hoog tijd dat die prijzen omlaag gaan in NH. Goedkoopste optie voor mij is laden met BeCharge bundels en vanaf 1 juli weer aan het eigen stopcontact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Interessant. Voor degene die het gemist hebben, paar keer door klikken en je hebt mooie interactieve kaartjes van de prijzen per gemeente.

Zie: https://localfocuswidgets.net/6480588df25eb

Bron; https://www.independer.nl...rschillen-laadpaal-kosten

Ik heb wel geluk... ik laad meestal in Arnhem, Haaksbergen, of Enschede. Allen goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:49

Oekol

waka waka hey hey

Mind you. Bij ons was hij geaccepteerd (nadat die een jaar eerder afgekeurd werd). Na accepteren zou het maximaal 6 maanden duren. Die 6 maanden ruimschoots voorbij, bleek dat alles in gang was gezet maar de netbeheerder geen plek had op het net en het daar wachten op was. Hij staat er inmiddels. Maar een gebed zonder einde. Daarna was de bebording niet op orde (moest besteld worden), twee maanden lang ICE auto's op de laadplekken omdat het nog niet illegaal was om daar te staan. Dus kon je 't alsnog niet gebruiken.

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• 1Mark
  • Laatst online: 27-05 22:10
inderdaad bizar duur. De gemeente moet snel toestaan dat plebs-zonder-oprit ook met een eigen laadpaal mogen laden, want wij plebs betalen nu het dubbele van wat rijke mensen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-05 12:20
TrainBrainNL schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 08:09:
[...]

Idd hoog tijd dat die prijzen omlaag gaan in NH. Goedkoopste optie voor mij is laden met BeCharge bundels en vanaf 1 juli weer aan het eigen stopcontact.
Waarom per 1 juli aan eigen stopcontact als ik vragen mag? Gaan tarieven van BeCharge per 1 juli omhoog?

Ik heb zelf nu nog Enel. Helaas is ESB kaart nooit binnengekomen (ook geen reactie op mijn mails), dus overweeg straks BeCharge. Thuisladen is op dit moment voor mij minder interessant ivm hoge TLV.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 25-05 12:20
Het is inderdaad belachelijk dat Total hier een monopolie heeft. Politiek zou meer regie moeten nemen, bijvoorbeeld door concurrentie te bevorderen of prijzen koppelen aan marktprijs (met uiteraard marge voor aanbieder). Huidige tarief van 62 cent per kWh is echt buiten proportie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Iemand al ervaring met ESB en een missende laadsessie?
Het laden van afgelopen nacht staat al in het overzicht, maar die van vorige week vrijdagavond niet.

Waren zelfs twee sessie vorige week, de auto stond er net toen mijn dochter belde of ik haar van het station wilde halen.

Wel lekker dit warme weer dat ik het nu met 1x in de week laden red. (dagelijks Hoorn-Alkmaar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
Marco-Peters schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 21:32:
Kom de laatste tijd wel eens in Barendrecht en van wat ik zie dat er naast de Allego palen toch ook aardig wat laadpalen van LastMileSolutions staan, die zijn een stuk goedkoper (38 cent met de ZuidHolland (50five)-pas).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Zjanzjak schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:05:
[...]

Kom de laatste tijd wel eens in Barendrecht en van wat ik zie dat er naast de Allego palen toch ook aardig wat laadpalen van LastMileSolutions staan, die zijn een stuk goedkoper (38 cent met de ZuidHolland (50five)-pas).
Ja daar heb ik net ook eentje van gevonden: wat interessant aan die laadpalen is, dat die met 2 in de naam. Dat zijn allemaal 22kw laadpalen en dus kan ik morgen met 6kw mijn Leaf opladen, i.p.v. 3kw aan een 11kw laadpaal.

Je betaald dan € 0,38 per kWh i.p.v. € 0,31 per kWh bij de 11kw laadpalen. Maar ik heb ondertussen wel de ervaring dat dit een enorm groot verschil kan maken, wanneer je na een uur of vier weer huiswaarts gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Marco-Peters schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 21:11:
[...]

Ja daar heb ik net ook eentje van gevonden: wat interessant aan die laadpalen is, dat die met 2 in de naam. Dat zijn allemaal 22kw laadpalen en dus kan ik morgen met 6kw mijn Leaf opladen, i.p.v. 3kw aan een 11kw laadpaal.

Je betaald dan € 0,38 per kWh i.p.v. € 0,31 per kWh bij de 11kw laadpalen. Maar ik heb ondertussen wel de ervaring dat dit een enorm groot verschil kan maken, wanneer je na een uur of vier weer huiswaarts gaat.
Ik woon in Albrandswaard, die gemeente grenst aan Barendrecht en heeft dezelfde mix aan LMS en Allego palen. LMS is 17 kW, niet 22 kW. Op 1 fase is dat 5,6 kW. Maar soms ook 4,3 kW. Wat je op je ene fase krijgt lijkt sterk beïnvloed te worden, iig in mijn situatie met 1 fase e-Niro, of en welke auto aan de andere socket staat. Als dat de Tesla van mijn buurman is dan krijg ik 2,7 kW. Andere auto's tot zover 3,6 kW.
Ik heb er nog geen logica in ontdekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
joepie de p schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:34:
[...]

Ik woon in Albrandswaard, die gemeente grenst aan Barendrecht en heeft dezelfde mix aan LMS en Allego palen. LMS is vaak 17 kW, niet 22 kW.
In de app staan ze als 22kW? Ik heb net ook eventjes in Albrandswaard gekeken, maar in de app staan geen 17kW palen. Dus dat vind ik wel gek hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:18
Marco-Peters schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:45:
[...]

In de app staan ze als 22kW? Ik heb net ook eventjes in Albrandswaard gekeken, maar in de app staan geen 17kW palen. Dus dat vind ik wel gek hoor.
Dat is vaak met 25A laadpalen. Vaak is het filter ook 11kW of 22kW, en geen 17kW als optie.

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
bubbelbart schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:57:
[...]

Het is inderdaad belachelijk dat Total hier een monopolie heeft. Politiek zou meer regie moeten nemen, bijvoorbeeld door concurrentie te bevorderen of prijzen koppelen aan marktprijs (met uiteraard marge voor aanbieder). Huidige tarief van 62 cent per kWh is echt buiten proportie.
Is die 62 cent per kWh inclusief btw?

Edit: ja dus. (51 cent ex btw). Net gecheckt in Heemskerk.
Dat is dus net zo duur als de Allego paaltjes in de rest van het land. Daar tik je ook zo +60 cent per kWh. Alle laadpalen zijn nu nog redelijk aan de prijs, hopelijk gaan deze tzt nog dalen door de (nu nog) dalende energieprijzen. De energie zal op dat moment duur zijn ingekocht en die berekenen ze nog door.

[ Voor 30% gewijzigd door krakendmodem op 10-06-2023 23:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Laatst online: 24-05 23:50

Therapy777

Metal!

Hi allen! Ik heb een vraag. Heb al de hele startpost gelezen en gezocht maar geen antwoord kunnen vinden.

Ik ben op vakantie in Engeland en heb een huurauto. Had een benzine auto besteld (automaat) maar die was toen ik aan kwam niet op voorraad. Dus hebben ze me een Polestar aangesmeerd. Was daar meteen wat sceptisch over want ik heb geen ervaring met EV's en oplaadpunten en we willen aardig wat rijden. Maar met de belofte dat er zat laadpalen zijn en het allemaal heel makkelijk werkt ben ik toch overstag gegaan. Want ik wilde niet schakelen met links...

Nou van die beloftes heb ik tot nu toe nog niks gemerkt.

Ik zit nu in Eastbourne en de auto staat in een garage waar een BP Pulse lader staat. Dat is ook meteen de enige in de buurt. En natuurlijk, ik kan niet gewoon met de bankpas opladen.

Ik wil de app downloaden maar dat kan niet want "niet beschikbaar in uw land". Voor de fuel & charge app heb ik een kaart nummer nodig waar ik me niet voor kan aanmelden, want ik kan alleen met een +44 nummer aanmelden of alleen zakelijk een kaart aanvragen.

Ik snap er geen reet van en heb vandaag uit ellende maar bij een Tesco aan een trage pod point gehangen om nog op te kunnen laden.

Heeft iemand enig idee hoe ik bij BP Pulse kan laden?

[ Voor 12% gewijzigd door Therapy777 op 10-06-2023 23:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Nu online

kaanmijo

Picobello B.V.

Therapy777 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:01:
Hi allen! Ik heb een vraag. Heb al de hele startpost gelezen en gezocht maar geen antwoord kunnen vinden.

Ik ben op vakantie in Engeland en heb een huurauto. Had een benzine auto besteld (automaat) maar die was toen ik aan kwam niet op voorraad. Dus hebben ze me een Polestar aangesmeerd. Was daar meteen zet sceptisch over want ik heb geen ervaring met EV's en oplaadpunten en we willen aardig wat rijden. Maar met de belofte dat er zat laadpalen zijn en het allemaal heel makkelijk werkt ben ik toch overstag gegaan. Want ik wilde niet schakelen met links...

Ik zit nu in Eastbourne en de auto staat in een garage waar een BP Pulse lader staat. Dat is ook meteen de enige in de buurt. En natuurlijk, ik kan niet gewoon met de bankpas opladen.

Ik wil de app downloaden maar dat kan niet want "niet beschikbaar in uw land". Voor de fuel & charge app heb ik een kaart nummer nodig waar ik me niet voor kan aanmelden, want ik kan alleen met een +44 nummer aanmelden of alleen zakelijk een kaart aanvragen.

Ik snap er geen reet van en heb vandaag uit ellende maar bij een Tesco aan een trage pod point gehangen om nog op te kunnen laden.

Op een iPhone kun je het land van je account switchen. App Store —> bovenin op je avatar —> op je naam klikken —> land/regio. Dit stopt alleen wel je lopende abonnementen e.d. en in heb geen idee wat de verdere gevolgen zijn. In de NL App Store staat verder ook de app Chargeprice; daarin staan tarieven van laadpalen bij jou in de buurt, misschien kun je daar een app uit halen die wel te downloaden is op een NL account. Je zou ook de Shell Recharge app kunnen proberen, maar ik heb geen idee hoe lekker die samenwerkt met BP.

Wel een bizar probleem wat je hebt, vindt dit echt not-done als ik eerlijk ben. Ze hadden er op z’n minst even een laadpas bij mogen geven.

In iedergeval: succes en ik hoop dat je je vakantie er niet teveel door laat verpesten!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rested
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 30-07-2023

Ik ben op vakantie in Engeland en heb een huurauto. Had een benzine auto besteld (automaat) maar die was toen ik aan kwam niet op voorraad. Dus hebben ze me een Polestar aangesmeerd. Was daar meteen zet sceptisch over want ik heb geen ervaring met EV's en oplaadpunten en we willen aardig wat rijden. Maar met de belofte dat er zat laadpalen zijn en het allemaal heel makkelijk werkt ben ik toch overstag gegaan. Want ik wilde niet schakelen met links...

Klinkt erg naar, misschien kan je een vpn downloaden op je telefoon waarmee je wel toegang hebt tot de app die je nodig hebt?

privado vpn is gratis, ik weet alleen niet of ze app support hebben.
nord of vpn express zijn goeie, kost een 10tje voor een maand ongeveer.

Mogelijk een poging waard.

ps.

probeer anders fastned (app) daarmee kun je je routes in googlemaps plannen met laadstops automatisch.
hiermee kun je ook betalen en heb je geen pasje of iets nodig.

veel succes in elk geval

[ Voor 5% gewijzigd door rested op 10-06-2023 23:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 23:30

hm. Ik kan de BP Pulse lader niet vinden op de kaart, wellicht is dit helemaal geen publieke lader maar een private lader van het bedrijf?

Je kan inderdaad de app "chargeprice" installeren, maar je kan ook (als je een laptop of tablet bij je hebt) op de website van chargeprice bij de kaart met opladers en de pasjesaanbieders:
https://www.chargeprice.a...8a&poi_source=chargeprice

Ik zie in de directe omgeving van Eastborne best wat laders die wel gaan lukken met o.a. Maingau of Shell
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/431Gb6YvXiMyQg8HDJkTUJRWljI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/tp3oWjXYzAKNucNnMsUCcCTd.png?f=fotoalbum_large

Je kan van beide aanbieders een app downloaden, account aanmaken, betaalmethode toevoegen (!) en dan via de app de laadsessie starten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:11

Shell app, E-Flux app kun je beide gebruiken. Wel een CC koppelen.
Niet kijken naar prijzen, is in Engeland hoog en je kunt je beter focussen op waar je uberhaupt kan laden.

[ Voor 3% gewijzigd door Brotuck op 10-06-2023 23:47 ]

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-05 23:30
Brotuck schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:45:
[...]

Shell app, E-Flux app kun je beide gebruiken. Wel een CC koppelen.
Niet kijken naar prijzen, is in Engeland hoog en je kunt je beter focussen op waar je uberhaupt kan laden.
Net even nagekeken, In de app van Shell recharge kan je ook een IBAN toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Bedankt voor de snelle antwoorden allemaal! Ik had inderdaad ook de Shell recharge app al gedownload maar ik heb dan alleen een pasnummer en geen echte pas. Of kan ik met de nfc chip via de telefoon dan de pas gebruiken bij een bp pulse apparaat?

Ik kan deze lader iig niet in de app zelf vinden. Sowieso weinig in deze app hier in de buurt.

Ik zal ook even die Charge price en Eflux proberen.
oltk schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:38:
[...]

hm. Ik kan de BP Pulse lader niet vinden op de kaart,
Zou te zien moeten zijn op Trinity Pl, Eastbourne BN21 3BZ, Verenigd Koninkrijk. Het is in een parkeergarage en in Zap-Map is het een BP Pulse apparaat (heb m zelf ook gezien en uitgeprobeerd)

[ Voor 6% gewijzigd door Therapy777 op 11-06-2023 00:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Therapy777 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 00:03:
Bedankt voor de snelle antwoorden allemaal! Ik had inderdaad ook de Shell recharge app al gedownload maar ik heb dan alleen een pasnummer en geen echte pas. Of kan ik met de nfc chip via de telefoon dan de pas gebruiken bij een bp pulse apparaat?

Ik zal ook even die Charge price en Eflux proberen.

[...]

Zou te zien moeten zijn op Trinity Pl, Eastbourne BN21 3BZ, Verenigd Koninkrijk. Het is in een parkeergarage en in Zap-Map is het een BP Pulse apparaat (heb m zelf ook gezien en uitgeprobeerd)
Lader opzoeken op de kaart in de shell (of andere app). Door de lader aan te tikken kom je in een soort menu waar je de prijs ziet, en waar je het laden ook kunt starten/stoppen. Controleer wel even het nummer van de lader op de paal met wat in de app staat, zeker bij laders met meerdere aansluitingen.
Mocht de app aangeven dat de kaart bezet is, terwijl je zelf aangekoppeld bent maar nog niet gestart: even de stekker uit de lader, dan komt hij vrij, kun je starten en dan inpluggen.

Bij laden wordt de kabel vergrendeld aan beide kanten. Soms moet je de auto even open en dicht doen na het stoppen om de kabel vrij te geven.

Geniet vooral van de Polestar!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yo!Bananas
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-05 10:14
Therapy777 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 00:03:

[...]

Zapmap is idd onmisbaar in de VK. Als je rondreist zoek naar snelladers van InstaVolt, Osprey of EVpoint. Die accepteren in de regel een gewone bankpas om een laadsessie op te starten. Overweeg ook het gebruik van de Tesla app mits er superchargers dicht bij je route liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo!Bananas
Is dit een optie (wel duur maar je moet wat)?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8hDTIxS9nqrsmVllNFBvsIOfjm4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/crweNwXdXAQdp1Swf8WDwhXz.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Yo!Bananas schreef op zondag 11 juni 2023 @ 00:35:
Is dit een optie (wel duur maar je moet wat)?

[Afbeelding]
Deze zal niet werken, ik heb alleen een type 2 lader. Er zijn hier vlakbij niet echt snellaad opties maar bij het winkelcentrum dichtbij staan 12 pods. Zet hem daar wel een tijdje haha. Dichter bij Southampton waar we later heen gaan lijken wel meer opties te zijn.

Moet wel goedkomen uiteindelijk. Het is alleen een hoop gedoe waar ik niet echt op zat te wachten. En gewoon irritant dat deze om de hoek niet werkt. Maar dat zal denk ik dan toch een prive ding zijn, dat hij niet in de Shell app te vinden is.

Maar ach, zal zeker mijn vakantie niet verpesten :) en die Polestar rijdt wel erg lekker moet ik zeggen en de actieradius lijkt best prima.

Ik zal tzt wel updaten hoe het gegaan is allemaal. Nogmaals dank voor jullie hulp!

[ Voor 12% gewijzigd door Therapy777 op 11-06-2023 00:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:41
Therapy777 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 00:43:
[...]

Deze zal niet werken, ik heb alleen een type 2 lader. Er zijn hier vlakbij niet echt snellaad opties maar bij het winkelcentrum dichtbij staan 12 pods. Zet hem daar wel een tijdje haha. Dichter bij Southampton waar we later heen gaan lijken wel meer opties te zijn.

Moet wel goedkomen uiteindelijk. Het is alleen een hoop gedoe waar ik niet echt op zat te wachten. En gewoon irritant dat deze om de hoek niet werkt. Maar dat zal denk ik dan toch een prive ding zijn, dat hij niet in de Shell app te vinden is.

Maar ach, zal zeker mijn vakantie niet verpesten :) en die Polestar rijdt wel erg lekker moet ik zeggen en de actieradius lijkt best prima.

Ik zal tzt wel updaten hoe het gegaan is allemaal. Nogmaals dank voor jullie hulp!
Nee, trek dat rubber dopje onder de stekker er af, natuurlijk heb je CCS. De kabel daarvoor zit aan de laadpaal!

Spoedcursus:
Als je langer parkeert, laadt je met type 2, dit gaat vrij langzaam, waarschijnlijk max 7,4 kW in Engeland, als je geluk hebt 11kW.
Als je onderweg bij moet laden, doe je dat langs de snelweg als de auto bijna leeg is bij een CCS lader, je kunt dan zeker tot 150 kW laden, een beetje afhankelijk van wat voor P2 je hebt meegekregen. Laad hier niet verder dan zo’n 80%, want daarna neemt de laadsnelheid rap af.

[ Voor 16% gewijzigd door guido66 op 11-06-2023 07:53 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ideale Man
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 24-05 23:26
https://www.rtlnieuws.nl/...rische-auto-prijs-prijzen

Gelieve de volgende keer niet een linkdrop te doen; dat heeft minimale discussiewaarde. Wat is je eigen mening, waatom deel je deze link etc.

[ Voor 38% gewijzigd door Notna op 11-06-2023 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 06:56
Haha. Beetje zo'n groundhog day artikel. Afgelopen jaren steeds langs gekomen en zal de komende jaren niet veranderen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yo!Bananas
@Therapy777 sorry dat ik jouw newbie status verkeerd heb ingeschat. Heel stom dat er geen 5 minuten uitleg is geweest bij het huren van de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Yo!Bananas schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:07:
@Therapy777 sorry dat ik jouw newbie status verkeerd heb ingeschat. Heel stom dat er geen 5 minuten uitleg is geweest bij het huren van de auto.
No problem! Maar ik zou dus ook CCS kunnen gebruiken begrijp ik? Ik dacht alleen type 2. Ik moet dan bij zo'n punt eens kijken hoe dat werkt, heb niet echt iets van een rubber dopje ergens gezien wat ergens af kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Laatst online: 12:41
Therapy777 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:31:
[...]

No problem! Maar ik zou dus ook CCS kunnen gebruiken begrijp ik? Ik dacht alleen type 2. Ik moet dan bij zo'n punt eens kijken hoe dat werkt, heb niet echt iets van een rubber dopje ergens gezien wat ergens af kan.
De onderste helft van het stopcontact op de auto heeft normaal een rubber dop. Maar het zou best kunnen dat die bij een huurauto snel verdwenen is.

Type 2 laden doet je met een kabel die bij de auto hoort.
CCS laden doen je met een kabel aan de laadpaal (lijkt op een benzinepomp)

[ Voor 12% gewijzigd door guido66 op 11-06-2023 09:36 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 27-05 22:16
Therapy777 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:31:
[...]

Hier de handleiding https://www.polestar.com/...e/Elektrische-auto-laden/ met ook de plaatjes van de extra dop, even naar beneden scrollen bij snelladen (gelijkstroom).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

MichelatNL schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:39:
[...]

Hier de handleiding https://www.polestar.com/...e/Elektrische-auto-laden/ met ook de plaatjes van de extra dop, even naar beneden scrollen bij snelladen (gelijkstroom).
Yep thanks! Ik had toevallig net ook even zitten googlen en kwam ook hier op uit. Straks even kijken of ik dat ook op onze auto kan vinden. Zal er nog wel op zitten, anders had ik waarschijnlijk niet gedacht dat alleen type 2 zou werken :P

Nogmaals dank allen voor de geduldige uitleggen die jullie geven. Ik voel me echt een kneus maar was simpelweg overdonderd door alle nieuwigheden. En dan zit je lekker met je schoonfam die ook niks snappen. Ik mag het allemaal uitzoeken :') kreeg er ook niet ff rustig de tijd voor zeg maar.

[ Voor 20% gewijzigd door Therapy777 op 11-06-2023 10:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrainBrainNL
bubbelbart schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 13:44:
[...]

Waarom per 1 juli aan eigen stopcontact als ik vragen mag? Gaan tarieven van BeCharge per 1 juli omhoog?

Ik heb zelf nu nog Enel. Helaas is ESB kaart nooit binnengekomen (ook geen reactie op mijn mails), dus overweeg straks BeCharge. Thuisladen is op dit moment voor mij minder interessant ivm hoge TLV.
Omdat dan m'n energietarieven omlaag gaan en dus ook de terugleververgoeding van de zonnepanelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 26-05 08:48
krakendmodem schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:57:
[...]

Is die 62 cent per kWh inclusief btw?

Edit: ja dus. (51 cent ex btw). Net gecheckt in Heemskerk.
Dat is dus net zo duur als de Allego paaltjes in de rest van het land. Daar tik je ook zo +60 cent per kWh. Alle laadpalen zijn nu nog redelijk aan de prijs, hopelijk gaan deze tzt nog dalen door de (nu nog) dalende energieprijzen. De energie zal op dat moment duur zijn ingekocht en die berekenen ze nog door.
Prijzen gaan in de Mrea-regio omhoog of omlaag per kwartaal. Spannend dus 1 juli.

Maar dit soort grote partijen schuiven continu aan de knopen wat betreft inkoop / verkoop van stroom. Dat staat los van consumenten stroom. Ik kan met mijn bedrijf ook al voor paar cent stroom kopen. Mrea gaf aan dat de stroomprijs ‘maar liefst 80 ct’ de afgelopen tijd. Maar ik zei ‘dacht je nu echt dat Total Energy deze prijzen betalen?’ Beetje naïef hoor.
Dit soort smoezen houden deze monopolisten de politiek voor. Pfff. Laat mij aub een paal plaatsen op gemeentegrond! Zet ik hem open voor iedereen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koboy

koboy

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NTxqrmWUtm2KRW1RNaXAocCYfj8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kUIDves5OqXrTuGNnnyur5Kd.jpg?f=fotoalbum_large

Gelukkig was mijn kabel lang genoeg om langs de andere kant in te kunnen pluggen....
Audi rijders.... Zucht.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 12:35
Therapy777 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Nogmaals dank allen voor de geduldige uitleggen die jullie geven. Ik voel me echt een kneus maar was simpelweg overdonderd door alle nieuwigheden. En dan zit je lekker met je schoonfam die ook niks snappen. Ik mag het allemaal uitzoeken :') kreeg er ook niet ff rustig de tijd voor zeg maar.
Jow, wat een verhaal joh. Op zich hebben ze mss wel gelijk dat het “allemaal heel makkelijk” is, maar als je zo in t diepe gegooid wordt, is wel even andere koek.

Een paar tips:
- Check op YouTube even de kanalen “electrifying” en “Fully Charged”. Naast auto-reviews (die je dus lekker kan negeren) hebben zij ook best veel UK-georiënteerde how-to’s, zelfs voor specifieke laders.
- check de app Bonnet. Ik weet niet hoe dat er momenteel voor staat, maar zij hadden een tijd terug het doel om alle laadpalen in 1 app te hebben, om het - ook weer vooral in de UK- makkelijker te maken. Was hier een tijd populair omdat t ook erg goedkoop was, maar dat was vrij rap voorbij. Maar misschien daar nog wel handig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
(jarig!)
Marco-Peters schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:45:
BarryH schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:49:

Dat is vaak met 25A laadpalen. Vaak is het filter ook 11kW of 22kW, en geen 17kW als optie.
Dat dus, maar dan nog, al paar keer meegemaakt dat het dan nog niet klopt.
Bijv. in elke app staat aangegeven dat er 1 22 kWh laadpunt en 59 11 kWh laadpunten zijn bij mij op kantoor.
Blijken dus 30 22kWh te zijn. Achter gekomen door simpelweg te laden, en dat zal het soms gewoon zijn, trial and error als je ergens gaat laden en je krijgt een andere snelheid dan aangegeven staat in een app.
Maar goed, over het algemeen kloppen de aangegeven snelheden wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Naja ik heb uiteindelijk gekozen voor de 11kw laadpaal, welke mij € 0,31 per kWh kost. Aangezien ik daardoor letterlijk tegenover de strandopgang geparkeerd sta, in het vergunninghouder gebied. Toch een voordeel een EV hoor, want je hebt geen vergunning nodig om om op de laadplaats te laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VroGFwbx0mbJT4dvzQy3zfMXhfk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/do8fPmfJAJqkZQghz8q7eL5c.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zit hier uiteindelijk toch de nodige uurtjes op het strand: al vanaf 11:15 dus ook met een 11kw laadpaal, krijg ik de accu redelijk vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 11:11
Marco-Peters schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:04:
Naja ik heb uiteindelijk gekozen voor de 11kw laadpaal, welke mij € 0,31 per kWh kost. Aangezien ik daardoor letterlijk tegenover de strandopgang geparkeerd sta, in het vergunninghouder gebied. Toch een voordeel een EV hoor, want je hebt geen vergunning nodig om om op de laadplaats te laden.

[Afbeelding]

Ik zit hier uiteindelijk toch de nodige uurtjes op het strand: al vanaf 11:15 dus ook met een 11kw laadpaal, krijg ik de accu redelijk vol.
Toch heb ik daarvoor in Delft wel een bekeuring gehad.Zal per gemeente verschillen denk ik ?

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Brotuck schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:12:
[...]

Toch heb ik daarvoor in Delft wel een bekeuring gehad.Zal per gemeente verschillen denk ik ?
Even rustig langs het verkeersbord rijden, welke uitlegt dat je alleen een vergunning nodig hebt voor de vakken waarin dit staat aangegeven. Bij de laadplaats staat dit niet aangegeven, dus heb je daar geen vergunning voor nodig.

Er zijn dus ook parkeerplaatsen in de vergunninghouder zone, waar je geen vergunning voor nodig hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Marco-Peters schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:26:
[...]

Even rustig langs het verkeersbord rijden, welke uitlegt dat je alleen een vergunning nodig hebt voor de vakken waarin dit staat aangegeven. Bij de laadplaats staat dit niet aangegeven, dus heb je daar geen vergunning voor nodig.

Er zijn dus ook parkeerplaatsen in de vergunninghouder zone, waar je geen vergunning voor nodig hebt.
Op veel plekken (o.a. Leiden) mag je door een dagkaart te kopen ook op vergunninghouder plaatsen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
koboy schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:34:
[...]

Op veel plekken (o.a. Leiden) mag je door een dagkaart te kopen ook op vergunninghouder plaatsen staan.
Ja dat is in Monster niet aan de orde: in de vergunninghouder zone, zijn ook parkeerplaatsen waar geen vergunning voor nodig is. Wat dus het geval bij de laadplaats is. Het zijn maar twee laadplaatsen, dus als ze beide bezet zijn heb je natuurlijk pech.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vIYctq_7wK_GYYZWBTF3Q-jTG9g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sQ801TU6EU5Go2bN5UbgQlsW.png?f=fotoalbum_large

En natuurlijk zijn ze beide bezet, want het is best druk op het strand en dan is dit geen Scheveningen oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Starten jullie je laadsesies meestal met een pas of de app?

Ik heb tot nu toe gedaan met een pas, maar dan zie je in de bij behorende app (vattenfall) de sessie niet tot je klaar bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Nu online
Marco-Peters schreef op zondag 11 juni 2023 @ 14:26:
[...]

Het zou een mooie vondst zijn, maar weet je dit heel zeker? Hoe maak je onderscheid tussen wel/niet aangegeven?

Zie paragraaf 3.14
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-271426.html

Edit: In het aanwijzingsbesluit wordt geen uitzondering voor electrische voertuiten genoemd:
https://lokaleregelgeving.overheid.nl/CVDR675829/1

[ Voor 10% gewijzigd door joepie de p op 11-06-2023 15:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Laatst online: 12:27
S4All schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:03:

Ik heb tot nu toe gedaan met een pas, maar dan zie je in de bij behorende app (vattenfall) de sessie niet tot je klaar bent.
Hier sta ik ook vaak bij een Vattenfall paal. Die start ik met de kaart maar is dan ook gelijk zichtbaar als actieve sessie in de app.
Ik gebruik alleen de vattenfall kaart bij hun eigen palen. Dus daar zit misschien nog weer verschil tussen.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dartlink
S4All schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:03:

Eigenlijk altijd met pas, Allego palen. De Smoov app is niet de meest stabiele en soms kan je je sessie niet beëindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Ik zit e-mra gebied en heb dus hier alleen total palen :(
Vattenfall was voor ons het goedkoopst (wat ik zo snel kon vinden) zonder bundels/abonnementen.

Misschien een administratie ding aangezien ik hem eergisteren voor het eerst gebruikt heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
joepie de p schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:05:
[...]

Het zou een mooie vondst zijn, maar weet je dit heel zeker? Hoe maak je onderscheid tussen wel/niet aangegeven?

Zie paragraaf 3.14
https://zoek.officielebekendmakingen.nl/gmb-2019-271426.html

Edit: In het aanwijzingsbesluit wordt geen uitzondering voor electrische voertuiten genoemd:
Ja dat weet ik heel zeker: op het verkeersbord staat letterlijk, geldt alleen voor de parkeerplaatsen waar het aangegeven is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s00l6H7nQRtaoqcS5vlnkDWvr8Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/UjIwEQBo9Vut5iduDygnvUEw.png?f=fotoalbum_large

In de tegel rechts staat P-Vergunningshouders en de parkeerplaats links daar is geen vergunning voor benodigd. Zo is het ook bij de laadplaatsen.
joepie de p schreef op zondag 11 juni 2023 @ 15:05:
[...]
Dat hoeft ook helemaal niet: want je mag er enkel parkeren, als je ook doet opladen.

[ Voor 13% gewijzigd door Marco-Peters op 11-06-2023 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

koboy schreef op zondag 11 juni 2023 @ 10:44:
[Afbeelding]

Gelukkig was mijn kabel lang genoeg om langs de andere kant in te kunnen pluggen....
Audi rijders.... Zucht.....
Dat was een mooie laadsessie met de Stromladen app aan een Salzburg AG AC paal. 54,9 kWh voor €20.05. Tarief was €4,- per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 26-05 22:22
Therapy777 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:57:
[...]

Yep thanks! Ik had toevallig net ook even zitten googlen en kwam ook hier op uit. Straks even kijken of ik dat ook op onze auto kan vinden. Zal er nog wel op zitten, anders had ik waarschijnlijk niet gedacht dat alleen type 2 zou werken :P

Zit er ook een granny bij? (Granny is een noodlader die je op een normaal stopcontact kunt gebruiken, bij oma bijvoorbeeld, of ander plekje zonder normale laadmogelijkheden).
Die kan je wellicht ook op overnachting locatie gebruiken.
Meestal kun je dan met 10 of 12A laden en soms zelfs 16A. Met name in laatste geval moet het wel een heel degelijke installatie en stopcontact zijn als er langdurig zo'n hoge stroom moet lopen.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

koboy schreef op vrijdag 9 juni 2023 @ 22:01:

Dag 2, nog 430 km te gaan:
Vertrokken met 45% lading. Na ongeveer 100 km gestopt bij een Allego hypercharger. In 20 minuten van 25 naar bijna 90%. Daar stond ook een BMW electrische SUV. De eigenaar was niet zo blij met het verbruik, vooral op hoge snelheden, en kwam bij mij informeren of de Ioniq 6 zijn beloftes waarmaakt....
Daarna door naar Oostenrijk, bergje op en af, lekker doorgereden. Flink stuk bij München binnendoor gemoeten wegens file, en daardoor een heerlijk plekje voor de lunch gevonden. Aankomst uiteindelijk met net geen 25%.

Ik had van tevoren de hele reis gepland met ABRP, maar die heeft standaard een te hoog verbruik staan, en rekent zo te merken ook met een te grote factor voor hogere snelheden. ABRP had voor de totale reis iets van 5 stops aangegeven, heb het uiteindelijk gedaan met 3 waarvan 1 kleine top-up omdat ik toch stopte. Met 2 laadstops had ik het waarschijnlijk net gehaald als ik rustiger had gereden.
Vanaf de eerste stop overgeschakeld op de navigatie van de Ioniq 6 zelf, en dat ging eigenlijk prima. Ook geen gedoe om de laadstops te vinden voor de preconditioning, gewoon dat ding het zelf laten uitzoeken.
Wel fijn aan ABRP was de door mij gevraagde overnachtingsstop na 6 uur. Maakte het makkelijk een hotel te vinden/plannen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Voor wie er intresse in heeft: de laadplaats binnen het vergunninghouder gebied, direct aan het strand van Monster is 200% zeker weten gratis parkeren tijdens het opladen. Anders had ik wel een bonnetje te pakken, tijdens de 5 uur die ik daar geladen hebt en verbrand ben _O-

En AC laden bij de snellader van Vattenfall, gaat helaas maar met 3kw en dat vind ik gek: want het is hetzelfde type snellader, waar je bij Lidl België gratis kan laden. Daar haalde ik wel 6kw en dus redeneerde ik, dan zal dat ook wel zo zijn als ik ervoor betaal ( € 0,49 per kWh via Düsseldorf Stadtwerke laadpas ).

Niet dus 55 minuten geladen en ruim 3kwh geladen :+ Weet in dit voor de volgende keer :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Wesco schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:57:
[...]

We Drive Solar heeft geen eigen laadpassen, dus als je van dit tarief van € 0,45 per kWh gebruik wilt maken zul je een laadpas of -druppel moeten gebruiken die het CPO-tarief doorberekent. De laadpassen die een vast tarief voor AC-laden hanteren zullen vaak boven die € 0,45 zitten.
Jawel hoor, gewoon just another LMS druppel. Ligt hier voor me 8)

aanvragen via https://lomboxnet.evc-net.com/Register/NonCompany

[ Voor 7% gewijzigd door Hachy op 11-06-2023 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Nu online
Hachy schreef op zondag 11 juni 2023 @ 22:03:
[...]

Jawel hoor, gewoon just another LMS druppel. Ligt hier voor me 8)

aanvragen via https://lomboxnet.evc-net.com/Register/NonCompany
Wat rekent deze voor tarieven?
(company firewall blokkeert hier wedrivesolar.nl; laadpastop10 kan ik zo snel deze ook niet vinden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Volgens mij CPO + €0,01 maar ik heb hem nog niet uitgebreid getest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• meacount
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 10:04

Heb het artikel met die prijzen ook met belangstelling doorgenomen en blijf met een hele berg vragen zitten die ik graag zou willen stellen aan de maker van dat persbericht.

Woon hier in omgeving Kennemerland Noord-holland Beverwijk/Heemskerk en je raad het al, hier staan bergen en bergen zo goed als alleen palen van dat verschrikkelijk dure TotalEnergies. (moet je de websites eens lezen van dat bedrijf met zijn geblaat over prijzen van gemiddeld 28 en 38 eurocent per kWu)

Maar goed, over dat artikel, ik vraag mij dan af als men dan op een gemiddelde prijs komt van 48 eurocent per kWh in mijn woongemeente, hoe komt men dan in vredesnaam aan dat gemiddelde?

Zou ook heel graag al voor dat gemiddelde gaan laden, en nog fijner onder dat gemiddelde, maar nergens in dat artikel waar de laagste prijs en waar de hoogste prijs en bij wie wat en waar.

Als er 1 paal is met een tarief van 34 cent per kWh
En er zijn 100 palen met een tarief van 62 cent per kWh

Ja..... het gemiddelde is idd 48 eurocent per kWh

Met andere woorden, ik vind het artikel eigenlijk boerenbedrog, kan nergens vinden hoe men aan het gemiddelde komt.

Heb zelf die paal van 34 cent per kWh nog niet gevonden...... moet te biecht bij die veel te dure praatjesmaker van TotalEnergie met zo'n beetje de alleen heerschappij hier zonder echte concurrentie en kan daar niet blij van worden. Je wijk in Zeist, is niet de enige, gedeelde smart is halve smart ;)

Hoop dan ook echt dat de politiek hier een stokje voor gaat steken en vraag mij ook af hoe een gemeenteraad het zover heeft laten komen dat de burger zo goed als alleen afhankelijk is van 1 aanbieder.

De jungle van openbare palen, verschillende passen, verschillende tarieven en andere valkuilen op weg naar een gevulde accu zonder dat je op je kop gezet en leeggeschud wordt door de boeven die dat allemaal wel zo onduidelijk mogelijk willen houden. Hoog tijd dat dat eens stevig aangepakt gaat worden.

De goeden niet te na gesproken natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjado
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-03 18:03

Tjado

Dé man

Kleine vraag, misschien zie ik iets simpels over het hoofd.

Hoe voeg ik mijn Freshmile pas (Nummer 123456) toe aan mijn Fastned Account met format NL-ABC-12345-6?

Die ene, met die snor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Tjado schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:53:

Hoe voeg ik mijn Freshmile pas (Nummer 123456) toe aan mijn Fastned Account met format NL-ABC-12345-6?
Niet. Freshmile ondersteunt geen Fastned.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yoade75
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 26-11-2024
Even zoeken @Tjado in dit topic.
Een paar voorbeelden:
Wesco schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:52:
[...]

Buitenlandse aanbieders Enel X (Juicepass) en Freshmile werken niet met Fastned, de Fastned snelladers staan dan ook niet in hun apps. Be Charge weet ik niet (voor mij niet interessant).
fewips schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:37:
[...]

Enel ondersteunt geen Fastned, en Freshmile ook niet.
Wesco schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:40:
[...]

Helaas, zowel de Freshmile laadpas als de Enel X laadpas/app werken niet bij Fastned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freegeek
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-05 11:20
Tjado schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:53:

Freshmiile pas kan je enkel toevoegen in de feshmile app en freshmile werkt niet op fastned. Je kan zien wellke laadpalen werken op freshmile door te kijken in de freshmile app

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baldeagle
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 25-05 21:23
Hebben jullie tips voor het laden voor een vakantie van 1000 km naar Frankrijk? Uiteraard kan ik dat zelf ook uitzoeken maar wellicht is er hier wel kennis en ervaring wat het beste te doen. ;)

Aangezien wij altijd thuis laden en normaal gesproken slechts 1 a 2 keer per maand openbaar laden, gebruiken wij alleen een pas van Shell. Een abonnement is in ons geval dus totaal niet rendabel. Misschien loont het om dan bijvoorbeeld voor 1 maand een abonnement o.i.d. te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coelho
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 27-05 13:56
Ik begin mee te lezen omdat ik over iets minder dan 3 maanden mijn Tesla geleverd ga krijgen. Nu kan ik via de leasemaatschappij een MultiTankCard (MultiChargeCard?) afnemen voor ik meen 5 euro per maand. Is dat een no-brainer? Ik verwacht 80% thuis te laden.

PVoutput 7.700Wp ZZO (50°)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MarkV6
Baldeagle schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:10:
Hebben jullie tips voor het laden voor een vakantie van 1000 km naar Frankrijk?
Maak handmatig een route langs Tesla superchargers. Goede prijs 47..52ct Veel laadplekken waardoor bezet of stuk nooit een probleem is.
Je kunt nog lagere prijzen krijgen met een abbo. Maar kan niet vinden of je dat ook 1 maand kan nemen?
Fastned APP is ook een optie, die heeft een routeplanner. Frankrijk weet ik niet maar in Duitsland met bankpas maar 62ct.
Met de pasjes die ik heb is een snellader >79ct

[ Voor 15% gewijzigd door MarkV6 op 12-06-2023 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09:41
coelho schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:14:
Ik begin mee te lezen omdat ik over iets minder dan 3 maanden mijn Tesla geleverd ga krijgen. Nu kan ik via de leasemaatschappij een MultiTankCard (MultiChargeCard?) afnemen voor ik meen 5 euro per maand. Is dat een no-brainer? Ik verwacht 80% thuis te laden.
Don't do it
Pagina: 1 ... 65 ... 216 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2