[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 64 ... 235 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 26-09 16:37
koboy schreef op maandag 5 juni 2023 @ 11:49:
[...]

Om je redenering die te trekken van de (t.o.v. supermarkt inefficiënte winkel) wat denk je dat Landal gaat rekenen als ze zelf alles om de laadpaal moeten regelen? Ondersteuning, reparaties etc. Zijn ook niet goedkoop, kom je al snel uit op die 60 cent.
Huur gewoon fietsen, doe er 1 achterin en ga goedkoop laden in het dorp.
Fietsen is altijd goed. Maar als Landal z’n gasten wil faciliteren kunnen ze ook laadpalen plaatsen die lagere tarieven hebben. Zoals bv van de Shell Community. Wel klantvriendelijker dan woekerprijzen doorrekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Silversurfer1 schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:34:
[...]

Fietsen is altijd goed. Maar als Landal z’n gasten wil faciliteren kunnen ze ook laadpalen plaatsen die lagere tarieven hebben. Zoals bv van de Shell Community. Wel klantvriendelijker dan woekerprijzen doorrekenen.
Dat is het verdienmodel van zo'n vakantiepark: ze liggen in de middle of nowhere, dus geen restaurants of supermarkten in de buurt. Dus als je een hapje, of boodschappen wilt doen. Dan kan dat uiteraard tegen woekerprijzen, in de supermarkt in het vakantiepark.

Wil je wat eten? Dan kun je voor veel geld, middelmatig (fastfood) eten in het vakantiepark. Of je rijdt een halfuur naar de frituur buiten het vakantiepark, waarna de frieten al koud zijn als je terug komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-10 22:34
makaa schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:13:
Ik heb een tesla model 3 en sinds kort een nieuwe laadpas van werk, een laadpas van MTC.
Volgens de MTC app zou ik moeten kunnen opladen bij Parkncharge laadpalen, echter lukt het bij alle 4 geprobeetse palen bij mij in de buurt niet...doe ik iets verkeerd of werkt MTC niet met parkncharge?
Staan ze in de locator? (de app van MTC?)
Als ze daar niet in staan zou dat misschien verklaren, anders zou je verwachten dat het toch wel werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makaa
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 22-10 20:27
demonic schreef op maandag 5 juni 2023 @ 20:54:
[...]

Staan ze in de locator? (de app van MTC?)
Als ze daar niet in staan zou dat misschien verklaren, anders zou je verwachten dat het toch wel werkt.
Daar staan ze wel in...
Vanmorgen bij een andere paal in een andere stad ook al problemen, toen hebben ze de paal gereset en kon ik laden, ik probeer het morgen nog wel een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb ook een MTC pas (newmotion) en dat is de enige pas die ik gebruik. Ook in het buitenland en werkt zeker ook op plug n charge.. Ik zou ivm zakelijke verrekening geen andere pasjes in huis halen. Lijkt me nergens voor nodig!

Specs: 9800X3D, RTX 5090, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhcn
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-12-2024
Kan ik met BeCharge met de app betalen als ik een abonnement afsluit of heb ik dan eerst een pas nodig? Is me nog niet duidelijk namelijk…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-10 21:28
rhcn schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:20:
Kan ik met BeCharge met de app betalen als ik een abonnement afsluit of heb ik dan eerst een pas nodig? Is me nog niet duidelijk namelijk…
ja

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marcquito884
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-11-2023
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ptO2gKK8qABfRb6dyXyfE1h-Gpo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ubXT0yczLY7ShXkjQXkNlVUE.jpg?f=fotoalbum_large

28 cent Shell Snellader😁😁😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:18
Ik laad nu al bijna 2 jaar mijn auto aan publieke laadpalen, maar door de wisselingen van prijzen en passen laad ik sinds kort aan een andere laadpaal rond kantoor (publiek maar 20 ct per kWh goedkoper voor mij).

Echter zitten alhier steeds mensen aan de laadstekker, nu heb ik vandaag als extra de dashcam parking mode met motion detection aan gezet. Maar hoe zouden jullie hiermee om gaan, want ik ben bang dat ergens iemand de boel sloopt. Ze roppen er dermate hard aan dat de laadsessie even geannuleerd wordt namelijk (hij gaat wel weer verder erna).
Is zoiets het waard een melding te maken bij de politie/handhaving ondanks dat er (nog) geen schade is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

rhcn schreef op maandag 5 juni 2023 @ 22:20:
Via de app gaat prima.

Nummer op de paal lezen, die selecteren en swipen.
(Al heb ik nu perongeluk een paal gekozen die bezet is :+ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PUe9lkZ-LO_hXwQ3wK8pNAoGqdY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mGW9p5xa7IAJedpjGQoDnFpE.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 46% gewijzigd door hjs op 06-06-2023 07:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30

koboy

Heb een idee voor een icon

Suicyder schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 07:37:
Ik laad nu al bijna 2 jaar mijn auto aan publieke laadpalen, maar door de wisselingen van prijzen en passen laad ik sinds kort aan een andere laadpaal rond kantoor (publiek maar 20 ct per kWh goedkoper voor mij).

Echter zitten alhier steeds mensen aan de laadstekker, nu heb ik vandaag als extra de dashcam parking mode met motion detection aan gezet. Maar hoe zouden jullie hiermee om gaan, want ik ben bang dat ergens iemand de boel sloopt. Ze roppen er dermate hard aan dat de laadsessie even geannuleerd wordt namelijk (hij gaat wel weer verder erna).
Is zoiets het waard een melding te maken bij de politie/handhaving ondanks dat er (nog) geen schade is?
Ben bang dat je de "prive lader" van iemand te pakken hebt. Kan om de prijs gaan, maar ook zaken als nachtdienst etc.
Heeft je werk geen parkeerplaats? Wildparkeren in woonwijken is namelijk best een probleem.

Maar de politie zal hier niets mee doen, net als wanneer iemand een sleutel in je lak zet.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
koboy schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:12:
[...]

Ben bang dat je de "prive lader" van iemand te pakken hebt. Kan om de prijs gaan, maar ook zaken als nachtdienst etc.
Heeft je werk geen parkeerplaats? Wildparkeren in woonwijken is namelijk best een probleem.

Maar de politie zal hier niets mee doen, net als wanneer iemand een sleutel in je lak zet.
Was er al een beetje bang voor, gaat om een lader op 50m van kantoor (ja kantoor heeft laders maar dus 20-30 ct/kWh duurder en ik rij prive). Publieke lader staat op kantoorterrein maar is de enige Vattenfall lader in de buurt(regio bijna zelfs). Er staat ook standaard zo'n Lynk&Co ding vanaf 's morgensvroeg tot einde van de kantoortijd aan, laad ze die dan loskoppelen met zijn kleine 18 kW accu i.p.v. mijn 64 kW er langer over laten doen met laden. Ik haal hem notabene weg zodra hij vol genoeg is.... die andere plakhufter niet.

Dat het laden langer duurt boeit mij dan ook niet zoveel, de potentiële schade vind ik wel erg vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Suicyder schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:19:
[...]

Was er al een beetje bang voor, gaat om een lader op 50m van kantoor (ja kantoor heeft laders maar dus 20-30 ct/kWh duurder en ik rij prive). Publieke lader staat op kantoorterrein maar is de enige Vattenfall lader in de buurt(regio bijna zelfs). Er staat ook standaard zo'n Lynk&Co ding vanaf 's morgensvroeg tot einde van de kantoortijd aan, laad ze die dan loskoppelen met zijn kleine 18 kW accu i.p.v. mijn 64 kW er langer over laten doen met laden. Ik haal hem notabene weg zodra hij vol genoeg is.... die andere plakhufter niet.

Dat het laden langer duurt boeit mij dan ook niet zoveel, de potentiële schade vind ik wel erg vervelend.
Steeds dezelfde persoon? Maar 1 bedrijf daar?
Even langs HR.... Of een rondje langs de balies van de andere bedrijven. Wel bij zeggen dat je hem altijd verplaatst als vol.

Thuis geen laad mogelijkheden?

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 29-09 16:33
Voor mijn trip naar Duitsland en Zwitserland heb ik meegenomen de pasje van E-Flux, ANWB, Vattenfall, en Shell.
Uiteindelijk geen enkele gebruikt!
Eerste stop was Duisburg DE. Het plan was een ac lader op te zoeken en een de stad te bezoeken. Van te voren heb ik even gekeken en er staan bij de Shell Recharge app een aantal stipjes op de kaart.
Bij de eerste staan al 2 auto's. Door naar de volgende, achter het hek van een hotel, dan parkeergarage bedrijf zo gaat het maar door.
Na een half uur opgegeven en naar een snel lader gegaan. Er zijn 3 DC laders, 1 bezet 2 defect.
daarna naaar supercharger van Tesla gegaan. Die is maar 55 cent. Ik moest in de app nog wel even een billing adress in de us bedenken anders wilde hij niet verder.
Later bij een Fastned, die kun je met bankpas betalen 62ct, beter dan Shell die 79ct rekent.
In Zwitserland hebben mijn verblijfplaatsen allemaal wel laadpunten maar die zijn zelden publiek toegankelijk. En als wel dan is het een centrale parkeerplaats van 2 Frank of meer per uur. Het kost dan 79ct per kW en 2ct per minuut. Maar of je dan ook parkeergeld moet betalen??
Er zijn ook lader die niet in de app staan en die kun je met bankpas of cc betalen. Daar staat dat het inclusief parkeergeld is.
Maar dit hoefde allemaal niet: De Lidl 20 minuten gratis laden. Bijna bij iedere Lidl. Er staat bijna nooit iemand dus ideaal.
Het viel me wel op dat alle AC laders in Duitsland altijd 2ct/min rekenen na 240 minuten.
De volgende keer ga ik van Tesla naar Tesla, goede prijs altijd veel laadpunten. Alleen een beetje korte kabel.
Alle apps zouden moeten aangeven of het een publieke lader is.

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
koboy schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:30:
[...]

Steeds dezelfde persoon? Maar 1 bedrijf daar?
Even langs HR.... Of een rondje langs de balies van de andere bedrijven. Wel bij zeggen dat je hem altijd verplaatst als vol.

Thuis geen laad mogelijkheden?
Geen idee of het steeds zelfde persoon is, zo eerst bespreking. Maar lijkt erop dat hij ondertussen hem aan de laadpaalzijde wel los heeft weten te roppen, als dat zo is ga ik gewoon de politie bellen. Dit is notabene de 2e keer dat ik hem daar heb geparkeerd en de boel wordt gewoon naar de filistijnen geholpen zo.

Thuis ook alleen publiek laden, maar ook dus 20-30 ct/kWh duurder. Maar dit gaat mij meer moeite kosten.

Zucht :'( ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:16
MarkV6 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 08:30:
Voor mijn trip naar Duitsland en Zwitserland heb ik meegenomen de pasje van E-Flux, ANWB, Vattenfall, en Shell.
Eerste stop was Duisburg DE. Het plan was een ac lader op te zoeken en een de stad te bezoeken. Van te voren heb ik even gekeken en er staan bij de Shell Recharge app een aantal stipjes op de kaart.
Bij de eerste staan al 2 auto's. Door naar de volgende, achter het hek van een hotel, dan parkeergarage bedrijf zo gaat het maar door.
Na een half uur opgegeven en naar een snel lader gegaan. Er zijn 3 DC laders, 1 bezet 2 defect.
daarna naaar supercharger van Tesla gegaan. Die is maar 55 cent. Ik moest in de app nog wel even een billing adress in de us bedenken anders wilde hij niet verder.
Later bij een Fastned, die kun je met bankpas betalen 62ct, beter dan Shell die 79ct rekent.
In Zwitserland hebben mijn verblijfplaatsen allemaal wel laadpunten maar die zijn zelden publiek toegankelijk. En als wel dan is het een centrale parkeerplaats van 2 Frank of meer per uur. Het kost dan 79ct per kW en 2ct per minuut. Maar of je dan ook parkeergeld moet betalen??
Er zijn ook lader die niet in de app staan en die kun je met bankpas of cc betalen. Daar staat dat het inclusief parkeergeld is.
Maar dit hoefde allemaal niet: De Lidl 20 minuten gratis laden. Bijna bij iedere Lidl. Er staat bijna nooit iemand dus ideaal.
Het viel me wel op dat alle AC laders in Duitsland altijd 2ct/min rekenen na 240 minuten.
De volgende keer ga ik van Tesla naar Tesla, goede prijs altijd veel laadpunten. Alleen een beetje korte kabel.
Ik herken dit niet. Ik gebruik de app van eCarUp, tarief daar meestal rond de 0,5 frank en vaak ook parkeren voor 9 frank 74 met gratis 22kWh lader.0

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversurfer1
Ja Tesla begrijpt het. Laden moet iets goedkoper zijn dan op brandstof rijden. Bij Tesla Destination Chargers is het zelfs gratis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Suicyder schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:01:
[...]

Geen idee of het steeds zelfde persoon is, zo eerst bespreking. Maar lijkt erop dat hij ondertussen hem aan de laadpaalzijde wel los heeft weten te roppen, als dat zo is ga ik gewoon de politie bellen. Dit is notabene de 2e keer dat ik hem daar heb geparkeerd en de boel wordt gewoon naar de filistijnen geholpen zo.

Thuis ook alleen publiek laden, maar ook dus 20-30 ct/kWh duurder. Maar dit gaat mij meer moeite kosten.

Weet je zeker dat de men aan de kabel zit? Die zit toch immers fysiek vergrendeld.
Het gedrag dat laden wordt onderbroken en vervolgens na een aantal minuten weer verder gaat, past bij het gedrag van "Smart Charging" wat Vattenfall doet op een deel van hun laadpalen. Als er hoge energievraag is op het net, pauzeren ze het laden, om het net te balanceren: https://incharge.vattenfall.nl/kennis/smart-charging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-08 11:05

Wel opletten dat je een supercharger neemt die ook niet-Tesla's ondersteunt, in Duitsland zijn ze niet allemaal opengesteld volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Wat is volgens jullie de beste app om in Italie te zien of een laadpaal actief is ? Chargemap zegt dat iets offline is en als ik bij de eigenaar Be Charge kijk op de map kan ik niet zien of hij online/offline is.. wil graag weten of er ineens een werkende fastcharger is in het dorp waar ik naar toe ga :) Thanks !

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:25
maharens schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 10:57:
Wel opletten dat je een supercharger neemt die ook niet-Tesla's ondersteunt, in Duitsland zijn ze niet allemaal opengesteld volgens mij.
Hoe of waar kun je zien of een Tesla supercharger station in Duitsland opengesteld is voor niet-Tesla's ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:49
Haay schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:12:
[...]

Hoe of waar kun je zien of een Tesla supercharger station in Duitsland opengesteld is voor niet-Tesla's ?
in de tesla app - kan je zoeken op kaart (charge my non-tesla)

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-10 18:36
Haay schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:12:
[...]

https://www.tesla.com/fin...2094&zoom=6&filters=party

Cupra Born

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nl-jeff
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20-10 16:55
Net een mail gehad dat ionioty hun passport aangepast heeft naar een monthly ipv jaarlijk.
zou dit een grotere adoptie tot gevolg gaan hebben? (met bijbhorende ladestau?)
=
Just in time for the summer travel season, we have revised our tariff model IONITY PASSPORT. With the IONITY PASSPORT subscription, you get access to the entire pan-European IONITY charging network.

Your benefits:

Discount on the IONITY DIRECT tariff
Subscription with low monthly fee
Can be cancelled at any time with only one month's notice
Subscribe to the tariff and pay via the IONITY app
Example Germany: in addition to the monthly fee of 11.99 euros, customers pay 0.20 euros less per charged kilowatt hour than in the IONITY DIRECT tariff valid at the same time, currently 0.59 euros/kWh.*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boinkie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20:00
Nl-jeff schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:20:
Net een mail gehad dat ionioty hun passport aangepast heeft naar een monthly ipv jaarlijk.
=

[...]
Denk dat het te kort dag is voor de reguliere gebruiker. Maar ik ga er dankbaar gebruik van maken! :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pjotr70
  • Laatst online: 25-08 15:47
Vraagje Kun je bij Be Charge net als bij Enel kon maandelijks wisselen van bundel naar andere bundel of pay as you go?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Best nog veel die niet opengesteld zijn als je SuC ook aanklikt. Vooral Polen, Tsjechie etc, niks opengesteld en dat begrijp ik heel goed.

[ Voor 10% gewijzigd door maharens op 06-06-2023 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-10 18:36
maharens schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:50:
[...]

Best nog veel die niet opengesteld zijn als je SuC ook aanklikt. Vooral Polen, Tsjechie etc, niks opengesteld en dat begrijp ik heel goed.
De vraag is voor hoe lang nog. Er worden meer en meer Superchargers opgesteld, zelf ook al in de VS. Bovendien zijn signalen dat Tesla ook andere MSP's gaat ondersteunen op hun netwerk, dus een beweging maakt richting 'een normale CPO worden'.

https://goedkoperrijden.b...ger-network-opens-up.html

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
MadMan81 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:10:
[...]

De vraag is voor hoe lang nog. Er worden meer en meer Superchargers opgesteld, zelf ook al in de VS. Bovendien zijn signalen dat Tesla ook andere MSP's gaat ondersteunen op hun netwerk, dus een beweging maakt richting 'een normale CPO worden'.

https://goedkoperrijden.b...ger-network-opens-up.html
Ik was anders heel blij dat ze in Polen alleen voor Tesla zijn, staan er ook niet zoveel :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freegeek
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-08 09:35
Nl-jeff schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 11:20:
=

[...]
Enkel niet geinformeerden gaan dit nemen, anderen nemen gewoon een BeCharge pack voor de vakantiemaanden of gebruiken Freshmiles (als hun laadcurve voordelig is). Het blijft hilarisch dat Ionity dit pushed als een fantastische deal terwijl je met BeCharge en Freshmiles goedkoper kan laden op Ionity plus nog eens het voordeel dat je die kan gebruiken op de andere netwerken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magatsu
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 20-10 07:22

Wat ik mij afvraag. Kunnen mensen de laadsessie stoppen als jij niet in de buurt bent? Ik heb een EQE en die heeft naast de laadpoort een kleine knop om de kabel los te maken. In mijn ogen zou dit niet mogen werken als ik mijn sleutels niet bij mij heb of ik de auto niet unlocked heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• magatsu
freegeek schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 12:53:
[...]
of gebruiken Freshmiles (als hun laadcurve voordelig is).
Je kan de laadcurve bij Fastned ophalen en waar zou je dan eigenlijk op moeten letten? Dat die altijd boven de 50Kw zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters

Oprechte vraag: hoe denk je een persoon te identificeren? Het is niet zo dat voetgangers kentekenplaten hebben, dus de politie gaat er toch niets mee doen. En ik durf zelfs te stellen, dat jij wellicht de privacy schendt. Aangezien je zonder waarschuwing, zit te filmen?

Je mag niet zomaar Jan en Alleman zitten te filmen met een camera, vanuit een stilstaande object. Daar zijn regels aan verbonden. Het is al erg genoeg dat het op de openbare weg een grote Big Brother is, waar de overheid ons in de gaten houdt met cameras. Inplaats gewoon met politie autos patrouilles te rijden en daadwerkelijk handhaven. Want iedereen weet toch waar de cameras ophangen, dus wordt er rustig langs de flitscameras gereden _O-

Ik heb de politie weleens gebeld, met de vraag om een patrouillewagen te sturen: maar zelfs al zou iemand jou auto beschadigen, dan komt de politie toch niet. Zolang er geen schade is, zie ik ook niet echt in waar je zo druk om maakt?

Toen ik laatst in Monster was in Zuid-Holland: daar was een dorpsfeest aan de gang en ik stond er nog geen 5 minuten en voorbijgangers, vielen al bijna over de laadkabel. Dus was blij dat ik door mijn weigerde laadpas, uiteindelijk een andere laadpaal opgezocht had. Want ookal mocht ik daar gewoon laden: het idee dat voorbijgangers zich tussen mijn auto wurgen, met handtassen die vervolgens langs de lak schuren....

[ Voor 3% gewijzigd door Marco-Peters op 06-06-2023 13:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
magatsu schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:28:
[...]

Je kan de laadcurve bij Fastned ophalen en waar zou je dan eigenlijk op moeten letten? Dat die altijd boven de 50Kw zit?
Freshmile is 21 cent per kWh en 7 cent per minuut, dus als je gemiddeld met 60 kW laadt, dan zit je op 28 cent per kWh.

Stel je laadt met 30 kW, dan zit je dus op 35 cent per kWh, nog steeds een aantrekkelijk tarief lijkt me, dus minimaal 50 is niet nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Beetje jaloers op de Vattenfall-tarieven toch even kijkend wat er in de regio beschikbaar is, Flevoland. Blijken er toch nog wat palen op een redelijke loopafstand te zijn wat een mooi loopje in m'n lunchpauzes in zou houden.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
maharens schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:36:
[...]

Freshmile is 21 cent per kWh en 7 cent per minuut, dus als je gemiddeld met 60 kW laadt, dan zit je op 28 cent per kWh.

Stel je laadt met 30 kW, dan zit je dus op 35 cent per kWh, nog steeds een aantrekkelijk tarief lijkt me, dus minimaal 50 is niet nodig.
Ok thanks, van 20% tot 80% zit ik gemiddeld rond de 100Kw dus dat zou dan inderdaad voordelig zijn :). Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

magatsu schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:51:
[...]

Ok thanks, van 20% tot 80% zit ik gemiddeld rond de 100Kw dus dat zou dan inderdaad voordelig zijn :). Thanks!
Dan kom je, naar mijn ervaring, zo uit op 26 cent zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magatsu
Gunner schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:52:
[...]

Dat zou mooi zijn. Zeker als ik naar het zuiden van Frankrijk ga rijden. Met volgende charging curve kom ik misschien zelfs nog iets goedkoper uit aangezien ik in het begin aan 170Kw zit en pas rond de 70% aan de 100Kw kom.
Afbeeldingslocatie: https://support.fastned.nl/hc/article_attachments/5870382495133/Mercede_EQE_Fastned_Chargecurve_Q2_2022.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Gunner schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:52:
[...]

Eerder werd in dit topic gevreesd/beweerd dat dit wellicht een foutje zou zijn, maar dit mooie tarief geldt tot op de dag van vandaag nog steeds. Best bijzonder, laden voor 26 cent en je buurman ie met een Shell pasje laadt, die betaalt 65 cent :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

maharens schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:57:
[...]

Eerder werd in dit topic gevreesd/beweerd dat dit wellicht een foutje zou zijn, maar dit mooie tarief geldt tot op de dag van vandaag nog steeds. Best bijzonder, laden voor 26 cent en je buurman ie met een Shell pasje laadt, die betaalt 65 cent :)
Dat zou nog steeds een fout kunnen zijn, dus genieten we ervan zolang het kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Suicyder schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 09:01:
[...]

De politie gaat echt niets voor je doen. Heb je niets aan. Beste is om (als het inderdaad om 1 persoon gaat) bij HR/de balies van de andere bedrijven langs te gaan en daar te vragen naar de eigenaar van die Lynk&co ivm een gevalletje schade. Is dat de stekker rukker, confronteer hem dan daar bij de balie ter plekke rustig en leg hem laadpaal etiquette uit. Meld ook even dat je eventuele schade op hem gaat verhalen. Waarschijnlijk is het als je kalm blijft daarna wel afgelopen.
Zal denk ik daarna wel een gevalletje worden van nog steeds kleven als hij eerder is....

Is het niet zo dat om schade te voorkomen de laadpaal van de vergrendeling schiet als je er hard genoeg aan rukt? Nieuwe laadkabels van een goed merk hoef je trouwens niet via de dealer te kopen, kan ook bij batterijenhuis.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Gunner schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:07:
[...]

Dat zou nog steeds een fout kunnen zijn, dus genieten we ervan zolang het kan.
Daarom is het ook fijn dat je (vaak) gelijk de sessie in de app kan zien zodat je 100% zeker weet dat je dit mooie tarief betaalt. Ik heb wel eens 6 week op een sessie via Shell Recharge moeten wachten waarbij ik geen idee had wat het tarief bij die laadpaal was (Valk Exclusief)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Laatst online: 22:41
koboy schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 14:37:
[...]

De politie gaat echt niets voor je doen. Heb je niets aan. Beste is om (als het inderdaad om 1 persoon gaat) bij HR/de balies van de andere bedrijven langs te gaan en daar te vragen naar de eigenaar van die Lynk&co ivm een gevalletje schade. Is dat de stekker rukker, confronteer hem dan daar bij de balie ter plekke rustig en leg hem laadpaal etiquette uit. Meld ook even dat je eventuele schade op hem gaat verhalen. Waarschijnlijk is het als je kalm blijft daarna wel afgelopen.
Zal denk ik daarna wel een gevalletje worden van nog steeds kleven als hij eerder is....

Is het niet zo dat om schade te voorkomen de laadpaal van de vergrendeling schiet als je er hard genoeg aan rukt? Nieuwe laadkabels van een goed merk hoef je trouwens niet via de dealer te kopen, kan ook bij batterijenhuis.nl.
En anders met een briefje werken. Op de laadpaal / auto zelf.

Moet je toch als volwassenen uit kunnen komen zou je zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freegeek
magatsu schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:28:
[...]

je kan eenvoudig zelf uitrekenen wat een sessie zou kosten met Freshmiles. Neem een dc laadsessie die je ooit heb gedaan en op basis van die cijfers bereken je wat het kost bij Freshmiles. Ik heb een Tesla Y rwd en ik ga laden wanneer ik aan 10%-20% SoC zit, ik laad tot ongeveer 70%-80% SoC en kom dan een gemiddelde prijs van rond de 0,26 a 0,27 euro. Het heeft natuurlijk geen zin om met Freshmiles te gaan laden aan 90% SoC of met een EV met een lage laadsnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvdmoosdijk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-04-2024
*overbodig*

[ Voor 97% gewijzigd door lvdmoosdijk op 06-06-2023 17:07 ]

Nissan Leaf 2017 30 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:30
Iemand ervaring met elektrisch rijden in Italie, maar dan iets zuidelijker dan Rome? Daar worden de laders volgens Shell en ABRP wat dun gezaaid, dus ik ben wat huiverig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SSS95
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1iV3Yvphvi5JLp62Kck3tf_yuMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ABr8DDWmyQdDtzyBih9jw5wD.jpg?f=fotoalbum_large

Enel x way ook niet meer beschikbaar.. Spijtig ze waren al goedkoop!

What is the next best thing?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-10 20:43
SSS95 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:44:
[Afbeelding]

Enel x way ook niet meer beschikbaar.. Spijtig ze waren al goedkoop!

What is the next best thing?
De toegang tot GPS uitzetten voor de Enel X Way app en Italië selecteren zoals onze Duitse vrinden op het Going Electric forum reeds hebben uitgevogeld. Het is echter nog onduidelijk wat de consequenties zijn als je deze truc uithaalt. Aangezien ze uiteindelijk toch zien dat je het alleen maar in NL gebruikt en niet in Italië.

p.s. via rechtermuisknop op een willekeurige plek op de webpagina kun je het laten vertalen. Als je Chrome gebruikt in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door Floris112 op 06-06-2023 17:55 ]

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SSS95
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 28-06-2024
Floris112 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 17:53:
[...]

De toegang tot GPS uitzetten voor de Enel X Way app en Italië selecteren zoals onze Duitse vrinden op het Going Electric forum reeds hebben uitgevogeld. Het is echter nog onduidelijk wat de consequenties zijn als je deze truc uithaalt. Aangezien ze uiteindelijk toch zien dat je het alleen maar in NL gebruikt en niet in Italië.

p.s. via rechtermuisknop op een willekeurige plek op de webpagina kun je het laten vertalen. Als je Chrome gebruikt in ieder geval.
Interessant. Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-10 22:02

Malarky

Wils voor wat ieder

Aan de ESB gebruikers, hoe werkt dat abbo precies? Ik heb nog zo'n ongebruikte kaart thuis.
- Zodra ik de pas activeer kan ik een maand lang laden voor 38ct/kWh voor 4,90?
- Je kunt op elke moment je kaart weer deactiveren en dan betaal je niets/ kan je de kaart niet gebruiken?
- Een gedeactiveerde kaart kan je elk moment weer opnieuw activeren?

@SSS95 En als Enel niet meer werkt, kun je hier even kijken wat de mooiste DC opties zijn in Nederland: Malarky in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

[ Voor 22% gewijzigd door Malarky op 06-06-2023 18:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

@Malarky
Geen idee, ik heb de pas nu sinds begin mei en alleen eind maart een factuur gehad van 0,-
De vier laadsessies in mei zijn nog niet betaald en het laden in juni is nog niet zichtbaar op de site.

Denk niet dat er veel mensen zijn die de pas al een keer geactiveerd en gedeactiveerd hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
Bij Totalenergies kon je een gratis papierblok bestellen voor mensen die geen EV rijden maar wel op een laadpaal plek staan.

Gebeurt dat nog eigenlijk? Is mij nog niet eerder opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Dit is een laadplek vlak bij mijn werk en net zoals op de foto staan er vaak gewone auto's.
Ik vermoed bezoekers van het podocentrum. @Draakje5

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0hwqVXVjzXyyidsKZsYnvYrYVe4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/N3NTHpk89ytBgmJwcqq4ISuV.jpg?f=fotoalbum_large

[edit]
Op de nu lege plek staan ze ook heel regelmatig >:)

[ Voor 5% gewijzigd door hjs op 06-06-2023 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:59
Draakje5 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:12:
Bij Totalenergies kon je een gratis papierblok bestellen voor mensen die geen EV rijden maar wel op een laadpaal plek staan.

Jazeker, bij mij in de buurt regelmatig dit probleem, zelf met een bord en een vlak op de grond.

En binnenkort komen er laatpalen bij zonder aanpassingen aan het verkeersbeleid bij, dit betekend geen borden en iedereen mag er staan.
Paar straten verder is dat ook en dus is er nooit plek en kun je kijken naar een laatpaal waar je nooit kan laden omdat er dinosap wagens staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CP1977
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 21:59
hjs schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:26:
Dit is een laadplek vlak bij mijn werk en net zoals op de foto staan er vaak gewone auto's.

[Afbeelding]
In dit geval is er niets fouts, alleen het lege vak is voor laden, staat maar 1 pijl boven de laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:30

[Afbeelding]
In dit geval lijkt dat ook gewoon te mogen. Het onderbord wijst alleen naar de linker parkeerplaats, en die is leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Draakje5
Laadpaal plekken waar iedereen mag staan.
Of dat nou een goed idee is. Je hebt er altijd tussen zitten die met hun diesel expres dan daar gaan parkeren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Draakje5 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:12:

Leuk voor eigen rechter spelen? Ik stuur de handhaving gewoon een boos mailtje: begin juli is hier weer Parkcity Live, dan wordt waarschijnlijk weer massaal fout geparkeerd. Handhaven? Vorig jaar heb ik meerdere meldingen gemaakt en gebeld....

Krijg je een mailtje dat er besloten is niet te handhaven: dat is Nederland.... verkeerd signaal afgeven naar de burger. Fout parkeren bij het centrum mag, in het centrum gebied levert dat uiteraard wel een bon op _O-

De hele straat wordt hier vol geparkeerd dan, inclusief waar overduidelijk een parkeerverbod geldt. Wat iedere automobilist zou moeten weten, als ze een rijbewijs bezitten. In Duitsland zouden ze gewoon al die autos afslepen, maar in Nederland niet :-(

[ Voor 14% gewijzigd door Marco-Peters op 06-06-2023 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 21:51
[...]

Enkel niet geinformeerden gaan dit nemen, anderen nemen gewoon een BeCharge pack voor de vakantiemaanden of gebruiken Freshmiles (als hun laadcurve voordelig is). Het blijft hilarisch dat Ionity dit pushed als een fantastische deal terwijl je met BeCharge en Freshmiles goedkoper kan laden op Ionity plus nog eens het voordeel dat je die kan gebruiken op de andere netwerken.
BeCharge is dus een goed alternatief voor Enel X voor snelladers (Ionity)?

Met een laadsnelheid van +/- 65kw goedkoper dan Freshmile bij menig palen dan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Silversurfer1
Marco-Peters schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:44:
[...]

Leuk voor eigen rechter spelen? Ik stuur de handhaving gewoon een boos mailtje: begin juli is hier weer Parkcity Live, dan wordt waarschijnlijk weer massaal fout geparkeerd. Handhaven? Vorig jaar heb ik meerdere meldingen gemaakt en gebeld....

Krijg je een mailtje dat er besloten is niet te handhaven: dat is Nederland.... verkeerd signaal afgeven naar de burger. Fout parkeren bij het centrum mag, in het centrum gebied levert dat uiteraard wel een bon op _O-

De hele straat wordt hier vol geparkeerd dan, inclusief waar overduidelijk een parkeerverbod geldt. Wat iedere automobilist zou moeten weten, als ze een rijbewijs bezitten. In Duitsland zouden ze gewoon al die autos afslepen, maar in Nederland niet :-(
Nou Amsterdam niet hoor. Daar stond elke keer een auto op een laadplek. Eerst briefje onder de ruitenwisser gedaan. Daarna stond ie er weer. Handhaving gebeld en weggetakeld. Omgedraaid ook een keer een boete gehad. In de stromende regen auto losgekoppeld en auto ingeladen. Toen kind gehaald. 10 minuten later kwam ik terug prent op de auto. Wachter kon het niet meer terugdraaien. Dus in Amsterdam zijn ze wel streng.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Silversurfer1 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:05:
[...]

Nou Amsterdam niet hoor. Daar stond elke keer een auto op een laadplek. Eerst briefje onder de ruitenwisser gedaan. Daarna stond ie er weer. Handhaving gebeld en weggetakeld. Omgedraaid ook een keer een boete gehad. In de stromende regen auto losgekoppeld en auto ingeladen. Toen kind gehaald. 10 minuten later kwam ik terug prent op de auto. Wachter kon het niet meer terugdraaien. Dus in Amsterdam zijn ze wel streng.
Maar in Amsterdam ben je ook parkeergeld verschuldigd: hier in Heerlen enkel rondom de schil rond het centrum, waar ik woon zijn er geen parkeerkosten en dan merk je overduidelijk dat de prioriteit tot handhaving in het centrum ligt.....

Ik hoop dat tijdens Parkcity live in iedere geval niet de laadplaatsen bezet worden door ICE's: want als er zoveel automobilisten schaamteloos parkeren, waar een parkeerverbod geldt. Wat stopt ze dan om hun ICE op de laadplaatsen neer te zetten? Een EV/PHEV prima.... mits ze aan de laadpaal aangesloten staan :+

Waarschijnlijk blijf ik op die dag lekker thuis en zorg ik dat mijn auto voor de deur blijft staan: anders krijg ik bij terugkomst de auto niet geparkeerd en waarschijnlijk ook niet opgeladen. Wat ik toch belangrijk vindt, als de accu bijna leeg is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:32
Volgens mij rekent Ionity 30 cent de kWh en 30 (soms zelfs 45) cent per minuut bij deze laders, kom je volgens mij ook niet bijzonder goedkoop uit.
Oh en niet lullig bedoeld maar het is Freshmile en niet Freshmiles. ;)
magatsu schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 13:55:

Dat zou mooi zijn. Zeker als ik naar het zuiden van Frankrijk ga rijden. Met volgende charging curve kom ik misschien zelfs nog iets goedkoper uit aangezien ik in het begin aan 170Kw zit en pas rond de 70% aan de 100Kw kom.
Die goedkope tarieven (i.c.m. Freshmile) voor snelladen zie ik alleen maar voorbijkomen bij een aantal laadstations in Nederland, in Frankrijk ben ik (nog) geen snellaadstation tegengekomen waar het goedkope tarief geldt van Freshmile zoals bij een aantal snellaadstations in Nederland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:35
Bitaktus19 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:42:
Iemand ervaring met elektrisch rijden in Italie, maar dan iets zuidelijker dan Rome? Daar worden de laders volgens Shell en ABRP wat dun gezaaid, dus ik ben wat huiverig...
Valt wel mee hoor tegenwoordig. In de Nextcharge app staan de meeste laadpalen in Italië. Er zijn wat Ionity's en Enel X snelladers. Soms moet je terugvallen op 50 kW DC laders.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaroen89
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-10 21:28
Ik zie vanaf vandaag de Lidl laders ook in de Shell recharge app staan voor 76 cent per kWh de Bonnet app voor 80 cent per kWh en de E-Flux app geen tarief vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
Daar mag je wel parkeren, zie de pijl en de groene tegel.
Dit zouden ze vaker moeten doen tot er een hoge bezettings graad is. Bij mij in de buurt zijn 5 palen in de buurt maar ik zie daar zelden aan auto aan staan. Daar gaan toch steeds 2 parkeerplaatsen mee verloren.

[ Voor 25% gewijzigd door MarkV6 op 07-06-2023 08:44 ]

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freegeek
PlayerGoods schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 19:55:
[...]

BeCharge is dus een goed alternatief voor Enel X voor snelladers (Ionity)?

Met een laadsnelheid van +/- 65kw goedkoper dan Freshmile bij menig palen dan.
Ja, afhankelijk van de pack is dit volgens mij nu de goedkoopste optie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freegeek
Zjanzjak schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 20:57:
[...]

Volgens mij rekent Ionity 30 cent de kWh en 30 (soms zelfs 45) cent per minuut bij deze laders, kom je volgens mij ook niet bijzonder goedkoop uit.
Oh en niet lullig bedoeld maar het is Freshmile en niet Freshmiles. ;)

[...]

Die goedkope tarieven (i.c.m. Freshmile) voor snelladen zie ik alleen maar voorbijkomen bij een aantal laadstations in Nederland, in Frankrijk ben ik (nog) geen snellaadstation tegengekomen waar het goedkope tarief geldt van Freshmile zoals bij een aantal snellaadstations in Nederland.
Met Freshmiles betaal ik 0,48, dat is nog altijd goedkoper dan het aanbod van ionity passport van 0,59 + abo van 12 euro.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Prullenbak84
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 14:54
MarkV6 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:34:
[...]

Daar mag je wel parkeren, zie de pijl en de groene tegel.
Dit zouden ze vaker moeten doen tot er een hoge bezettings graad is. Bij mij in de buurt zijn 5 palen in de buurt maar ik zie daar zelden aan auto aan staan. Daar gaan toch steeds 2 parkeerplaatsen mee verloren.
Voor de parkeerdruk is dit een voorlopig leuke oplossing. Vervelende alleen is dat die paal niet weet dat er een auto staat. Dus in alle apps zal staan dat de paal beschikbaar is, en dan kom je daar aan, staat er volledig legaal (en helaas soms expres) een auto geparkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Prullenbak84 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 08:55:
[...]

Voor de parkeerdruk is dit een voorlopig leuke oplossing. Vervelende alleen is dat die paal niet weet dat er een auto staat. Dus in alle apps zal staan dat de paal beschikbaar is, en dan kom je daar aan, staat er volledig legaal (en helaas soms expres) een auto geparkeerd.
Misschien een laadkabel van 20 meter kopen ofzo? Kun je de auto in een van de andere vakken parkeren. Maar gelukkig is dat hier geen probleem tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Marco-Peters schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:04:
[...]

Misschien een laadkabel van 20 meter kopen ofzo? Kun je de auto in een van de andere vakken parkeren. Maar gelukkig is dat hier geen probleem tot nu toe.
O ja, iedereen lange laadkabels mee. Opgelost. Je vraagt je af waarom we uberhaupt die parkeerbeperking hebben bij laadpalen. Gaat ook in het laatst gegeven voorbeeld, waar we het over hadden, heeel goed werken. Parkeer wel op de stoep, ofzo.

/s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Prullenbak84 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:07:
[...]

O ja, iedereen lange laadkabels mee. Opgelost. Je vraagt je af waarom we uberhaupt die parkeerbeperking hebben bij laadpalen. Gaat ook in het laatst gegeven voorbeeld, waar we het over hadden, heeel goed werken. Parkeer wel op de stoep, ofzo.

/s
Opgelost voor de persoon die het als een probleem ervaart, dat slechts een parkeerplaats als laadplaats aangewezen is. Want ik beschouw dit niet als een probleem, dus sleep ook geen extra lange laadkabel mee.

Op de stoep parkeren levert je een boete op: dat is verboden in Nederland. Vind ik trouwens ook heel aso en meestal denk ik zelfs, dat zo iemand niet kan parkeren _O-

Jij schrijft ja in de app wordt aangegeven dat die laadpaal vrij is: dus ik denk in oplossingen, want ongeacht of daar een ICE staat. Die laadpaal heeft nog een beschikbare aansluiting tot de beschikking, welke je gewoon kunt gebruiken. Mits de laadkabel dit haalt.

[ Voor 15% gewijzigd door Marco-Peters op 07-06-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Marco-Peters schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:25:
[...]

Opgelost voor de persoon die het als een probleem ervaart, dat slechts een parkeerplaats als laadplaats aangewezen is. Want ik beschouw dit niet als een probleem, dus sleep ook geen extra lange laadkabel mee.

Op de stoep parkeren levert je een boete op: dat is verboden in Nederland. Vind ik trouwens ook heel aso en meestal denk ik zelfs, dat zo iemand niet kan parkeren _O-
zelfs met de /s toevoeging was mijn sarcasme niet duidelijk, begrijp ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Prullenbak84 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:28:
[...]

zelfs met de /s toevoeging was mijn sarcasme niet duidelijk, begrijp ik.
Nee want sarcasme komt online niet over en God mag weten wat /s allemaal kan betekenen: maar nogmaals, als iemand het als een probleem ervaart en stel naast de auto is een parkeerplaats vrij? Dan zou je met een langere laadkabel, alsnog je auto kunnen opladen.

Waarschijnlijk spelen dit soort problemen vooral in de Randstad.... maar je kunt dus type 2 laadkabels tot 25meter krijgen. Leert een snelle zoektocht op Google mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Marco-Peters schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 09:47:
[...]

Nee want sarcasme komt online niet over en God mag weten wat /s allemaal kan betekenen: maar nogmaals, als iemand het als een probleem ervaart en stel naast de auto is een parkeerplaats vrij? Dan zou je met een langere laadkabel, alsnog je auto kunnen opladen.

Waarschijnlijk spelen dit soort problemen vooral in de Randstad.... maar je kunt dus type 2 laadkabels tot 25meter krijgen. Leert een snelle zoektocht op Google mij.
Wat zeg je nou toch allemaal?

1: Ik heb op zich helemaal geen probleem, ik geef alleen een potentieel probleem aan met de situatie zoals die besproken werd. Deze laadpalen met 1 gereserveerde plek, zijn leuk, maar hebben wel dit ene nadeel. Kom jij met onzin over lange laadkabels. Er is een gesprek gaande over een situatie die gewoon duidelijk is, daar is een lange laadkabel helemaal geen oplossing voor dit potentiele probleem. Is toch belachelijk om te stellen dat we dan maar allemaal 25 meter kabel mee moeten gaan nemen, terwijl de besproken situatie al duidelijk maakt dat dat helemaal niet per se helpt?

2: Als [...] en stel [...] dan [...]
Ja, zo kunnen we nog wel even doorgaan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bitaktus19
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:30
pmiddeld schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 23:25:
[...]

Valt wel mee hoor tegenwoordig. In de Nextcharge app staan de meeste laadpalen in Italië. Er zijn wat Ionity's en Enel X snelladers. Soms moet je terugvallen op 50 kW DC laders.
Tnx! Met Nextcharge vind ik inderdaad weer nieuwe lokale laders. Fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Prullenbak84 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 10:22:
[...]

Wat zeg je nou toch allemaal?

1: Ik heb op zich helemaal geen probleem, ik geef alleen een potentieel probleem aan met de situatie zoals die besproken werd. Deze laadpalen met 1 gereserveerde plek, zijn leuk, maar hebben wel dit ene nadeel. Kom jij met onzin over lange laadkabels.
Ik rol ook een 15 meter lange tuinslang vanuit mijn keuken uit, zodat ik vanuit het appartement mijn auto kan wassen. Ja het is jammer dat een ICE op die plaats gaat staan, maar dat betekent niet dat de laadpaal niet vrij is.

Met 25m kom je een heel eind: dat jij het onzin vindt, betekent niet dat dit geen potentiële workaround kan zijn voor iemand die in zo'n stad woont. Zelf zou ik met zo'n lange laadkabel mijn auto voor de deur kunnen opladen, mits het toegestaan is. In mijn opbergruimte in de souterrain, heb ik namelijk een stopcontact.

Dus zo'n lange laadkabel kan in meerdere scenarios handig zijn. Maar ik zeg er verder niets meer over, want jij vindt het toch onzin. Terwijl ik er een workaround in zie, voor een probleem wat je nou eenmaal in de grote stad hebt.

[ Voor 3% gewijzigd door Marco-Peters op 07-06-2023 11:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Ik ga ff een maandje alleen bij Shell 175kw laden met Freshmile. Kijken of dat beetje bevalt. Daarna maar eens kijken of Enel nog werkt bij mensen die hem op italie hebben gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Marco-Peters schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:00:
[...]

Ik rol ook een 15 meter lange tuinslang vanuit mijn keuken uit, zodat ik vanuit het appartement mijn auto kan wassen.
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Thuis rol ik ook mijn laadkabel van een meter of 10 uit, vanaf mijn schuur naar de openbare parkeerplaats. Dus??
Ja het is jammer dat een ICE op die plaats gaat staan, maar dat betekent niet dat de laadpaal niet vrij is.
Dat betekent het wel.
Lees nog even het gesprek terug, waar ik op reageerde. Dit is, denk ik, niet helemaal het verhaal dat jij denkt dat het is.
Met 25m kom je een heel eind: dat jij het onzin vindt, betekent niet dat dit geen potentiële workaround kan zijn voor iemand die in zo'n stad woont. Zelf zou ik met zo'n lange laadkabel mijn auto voor de deur kunnen opladen, mits het toegestaan is.
Het ging helemaal niet over opladen voor de deur, en het is ook helemaal geen probleem "in zo'n stad". Ik heb laatst exact zo'n situatie in een klein dorpje in de achterhoek gehad. Daar stond een paal zonder parkeerbeperking. Ik had geluk dat er 1 plekje vrij was, maar anders had ik gewoon pech gehad, zelfs al had ik 100 meter laadkabel bij me gehad.

Lees nog even het gesprek terug, waar ik op reageerde. Dit is, denk ik, niet helemaal het verhaal dat jij denkt dat het is.
Dus zo'n lange laadkabel kan in meerdere scenarios handig zijn. Maar ik zeg er verder niets meer over, want jij vindt het toch onzin. Terwijl ik er een workaround in zie, voor een probleem wat je nou eenmaal in de grote stad hebt.
Ook trouwens grappig dat je t nu allemaal geen probleem vindt, maar vorige pagina nog hoog van de toren zat te blazen dat je er de handhaving over belt als er een ICE bij de laadpaal staat. Wat is t nou? In dit verhaal gaat t natuurlijk over auto's die er legaal staan, maar aangezien jij toch je kofferbak vol met laadkabels hebt, zou een illegaal geparkeerde auto ook geen enkel probleem moeten zijn. Jij rolt je kabel uit en haalt je schouders op, toch? Want "dat er een ICE staat, betekent niet dat de laadpaal niet vrij is".

[ Voor 17% gewijzigd door Prullenbak84 op 07-06-2023 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Prullenbak84 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:05:
[...]
Ook trouwens grappig dat je t nu allemaal geen probleem vindt, maar vorige pagina nog hoog van de toren zat te blazen dat je er de handhaving over belt als er een ICE bij de laadpaal staat. Wat is t nou?
Je moet niet dingen wettelijke bepalingen gaan verdraaien: een laadplaats is alleen een laadplaats, als dat ook aangegeven is. Als een ICE op een laadplaats staan, dan gaat er zeker weten een mailtje of belletje naar de handhaving.

Als er een ICE staat op een parkeerplaats, waarbij het niet een toegewezen als laadplaats is. Dan mag die ICE daar gewoon staan. Maar jou EV mag daar ook blijven staan, nadat je de kabel opgeruimd hebt. Je hoeft je EV in dit geval niet verplicht te verplaatsen!

Een andere EV kan dan nog steeds laden, mits een van de parkeerplaatsen binnen de reikwijdte van zijn laadkabel vrij is. De gemiddelde auto is 5m breed? Met 25m laadkabel, kun je dus ook een paar parkeerplaatsen verder met de auto staan en dan kun je alsnog laden.

[ Voor 16% gewijzigd door Marco-Peters op 07-06-2023 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prullenbak84
Marco-Peters schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 11:15:
[...]

Je moet niet dingen gaan verdraaien: een laadplaats is alleen een laadplaats, als dat ook aangegeven is. Als een ICE op een laadplaats staan, dan gaat er zeker weten een mailtje of belletje naar de handhaving.
Maar niet uit praktische overwegingen dus, maar gewoon omdat je op de regeltjes zit. Duidelijk. Is je goed recht, hoor.
Als er een ICE staat op een parkeerplaats, waarbij het niet een toegewezen als laadplaats is. Dan mag die ICE daar gewoon staan. Maar jou EV mag daar ook blijven staan, nadat je de kabel opgeruimd hebt. Je hoeft je EV in dit geval niet verplicht te verplaatsen!
Dat hoef je mij niet uit te leggen, hoor. Hoe vaak heb ik al gezegd dat het hier om legaal geparkeerde auto's gaat? Feit blijft dat het nadeel bestaat: Alle apps zullen zeggen: Laadpaal helemaal vrij! En dan rijd je erheen en dan blijkt dat niet het geval. Kan niemand momenteel wat aan doen, is wel gewoon een feit.
Een andere EV kan dan nog steeds laden, mits een van de parkeerplaatsen binnen de reikwijdte van zijn laadkabel vrij is. De gemiddelde auto is 5m breed? Met 25m laadkabel, kun je dus ook een paar parkeerplaatsen verder met de auto staan en dan kun je alsnog laden.
Ja met al je mitsen en maren is dat zo ja. Maar nogmaals, in de aangegeven situatie is dat dus meteen al niet het geval. En daar reageerde ik op. Maar je hebt dus nog steeds niet teruggelezen (dat blijkt wel, want anders had je het niet over breedte van auto's, die is namelijk totaal irrelevant hier) of hebt enorme moeite om je in te leven in situaties. Allemaal prima. Fijne dag.

[ Voor 9% gewijzigd door Prullenbak84 op 07-06-2023 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14-10 09:14

[Afbeelding]

[edit]
Op de nu lege plek staan ze ook heel regelmatig >:)
Ik weet ff niet hoe die straat heet maar het is nog voor de rotonde en grote kruising richting Bergen.
Daar zit ook zo'n plek waar dat eerst 1 pijl was maar daar hebben ze 2 pijlen van gemaakt volgens mij.
Die plekken werden altijd bezet door ICE, denk dat de buurt geklaagd heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

kaanmijo

Picobello B.V.

Er staat hier zo'n bord met 2 pijlen, waarvan de bewoners van die straat er 1 hebben afgeplakt met ducttape :+. Zo kun je ook je eigen parkeervakken maken :'(

[ Voor 4% gewijzigd door kaanmijo op 07-06-2023 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meestermaas
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 22-10 18:05
Is het niet een idee om in een straat waar op deze manier geparkeerd mag worden meerdere palen te plaatsen waarvan er maar max 2 tegelijk functioneren? Misschien iets meer kosten, maar dan kan iedereen parkeren waar die wil.

Of de straten anders inrichten, zodat 4 plekken bij 1 paal kunnen. Dit is bij ons zo gedaan en hierdoor eigenlijk altijd wel plek voor laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r2504
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:53
Is er iemand op de hoogte van het bestaan van een "slimme laadkabel" (kabel met GPS module en automatische facturatie via een extern platform) van Alfen ? Op hun website kan ik er niet meteen iets van vinden maar ik hoor elders wel van een proefproject ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

kaanmijo schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 12:20:
Er staat hier zo'n bord met 2 pijlen, waarvan de bewoners van die straat er 1 hebben afgeplakt met ducttape :+. Zo kun je ook je eigen parkeervakken maken :'(
Weet je zeker dat bewoners dat doen? Want het bestaat wel officieel dat er maar één plek gereserveerd is voor het laden van een EV .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversurfer1
Nou gister zag ik ook een ev staan in het midden van de 2 vakken voor evs. Met een stoep aan de ene kant en de andere kant een auto in het parkeervak. Een andere ev kon dus niet laden. Dus er zijn ook aso / domme / onhandige ev rijders ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• yannienl
Silversurfer1 schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:36:
Nou gister zag ik ook een ev staan in het midden van de 2 vakken voor evs. Met een stoep aan de ene kant en de andere kant een auto in het parkeervak. Een andere ev kon dus niet laden. Dus er zijn ook aso / domme / onhandige ev rijders ;)
Die zie ik echt te vaak ook.. Gek genoeg zijn het altijd Audi's en BMW's..
Als ik er dan wat van zeg dan worden ze nog aggressief ook, te triest..

Vanmiddag ook weer eentje, ik kom aan bij de snellader bij de McDonalds, 2 minuten later komt een kerel met een etron, klopt ie op me raam of hij even eerst kan laden want dan kan hij weg als hij klaar is met eten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
yannienl schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 16:50:
[...]

Die zie ik echt te vaak ook.. Gek genoeg zijn het altijd Audi's en BMW's..
Als ik er dan wat van zeg dan worden ze nog aggressief ook, te triest..

Vanmiddag ook weer eentje, ik kom aan bij de snellader bij de McDonalds, 2 minuten later komt een kerel met een etron, klopt ie op me raam of hij even eerst kan laden want dan kan hij weg als hij klaar is met eten..
Ik ga ervanuit dat je nee gezegd hebt? Zoiets heb ik meegemaakt, bij een gratis snellader van Lidl België. Ook een Audi E-Tron..... probleem bij die gratis snelladers is alleen. Zodra je wegloopt en boodschappen gaat doen, wordt je laadsessie toch beëindigd }:|

Nu heb ik eindelijk onder de knie hoe ik mijn laadstops kan plannen: ABRP is leuk en aardig, alleen dat werkt voor mij niet. Enige waar ik het nu voor gebruik, is uitrekenen met hoeveel SoC ik ongeveer bij de snellader zal uitkomen.

De snellaad stop plan ik nu simpelweg door de Google Maps functie te gebruiken: langs de route zoeken. Wanneer ik dan "Vattenfall Charging Station" invul, krijg ik alle snelladers van Vattenfall te zien welke langs mijn route liggen. Daarna controleer ik dan in de Vattenfall app of de snellader wel werkt....

Dus waarschijnlijk gaat de reis naar het strand zondag een stuk beter, dan afgelopen zaterdag. Wanneer ik trouwens daadwerkelijk ga eten bij de McDonalds, dan kan ik net zo goed de AC stekker gebruiken.

Scheelt een paar centjes en als het goed is haal ik dan 6kw, dus 6kwh na een uur. Dat is voldoende voor de reis terug. Dan hoef ik ook niet te wachten op de snellader, want vele laden daar gewoon bijna volledig vol. En een uurtje heb je zo om, wanneer je in de McDonalds gaat eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EVfan
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 22:22
koboy schreef op zaterdag 3 juni 2023 @ 11:09:
[...]

Net als ouderwetse benzinepompen en borg voor verhuurbedrijven reserveert Freshmile een bedrag op de creditcard. Dit staat dan voor een bepaalde tijd geblokkeerd om de afrekening van in dit geval het laden mee te doen. Het is de bedoeling dat deze reservering na de daadwerkelijke transactie wordt opgeheven, maar dat gaat blijkbaar niet (altijd?) goed bij Freshmile. Gevolg is dat de bestedingsruimte op de creditcard tijdelijk daalt zonder dat daar een uitgave tegenover staat.

Je kunt ook tegoed op je freshmile account zetten. €19 is voor zover ik tot nu toe gezien heb genoeg.
Werk al lang met Freshmile, onze E-Tron laadt snel en dan is Freshmile aantrekkelijk. Ik reserveer een bedrag via de app, dat wordt dan ook afgeschreven. Geen issue, gaat om een paar tientjes die altijd binnen enkele weken weer gebruikt worden. Zonder dit tegoed kun je niet laden.

Mitsubishi Electric PUZ-WM 112YAA; ERPT20X-VM2E; PV 3900 Wp ZW, 3900 Wp NW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:54

_Apache_

For life.

Sinds kort gebruik ik de VanDeBron laadpas.
Handige druppelsleutelhanger, en werkt simpel.
Had even wat 'laadangst' dat als je ergens een charge nodig hebt en hij weigert dienst. Maar alles is wel.

Heb er per ongeluk twee besteld, maar ze kosten maar 1,5eu/maand, dus laa(d)t het nu even.
:)

De hogere prijzen deren mij niet zo, heb maar 17kWh nodig voor een volle tank. En kan dan weer 200-300km rijden.

[ Voor 16% gewijzigd door _Apache_ op 08-06-2023 16:59 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• yannienl
Marco-Peters schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:02:
[...]

Ik ga ervanuit dat je nee gezegd hebt? Zoiets heb ik meegemaakt, bij een gratis snellader van Lidl België. Ook een Audi E-Tron..... probleem bij die gratis snelladers is alleen. Zodra je wegloopt en boodschappen gaat doen, wordt je laadsessie toch beëindigd }:|

Nu heb ik eindelijk onder de knie hoe ik mijn laadstops kan plannen: ABRP is leuk en aardig, alleen dat werkt voor mij niet. Enige waar ik het nu voor gebruik, is uitrekenen met hoeveel SoC ik ongeveer bij de snellader zal uitkomen.

De snellaad stop plan ik nu simpelweg door de Google Maps functie te gebruiken: langs de route zoeken. Wanneer ik dan "Vattenfall Charging Station" invul, krijg ik alle snelladers van Vattenfall te zien welke langs mijn route liggen. Daarna controleer ik dan in de Vattenfall app of de snellader wel werkt....

Dus waarschijnlijk gaat de reis naar het strand zondag een stuk beter, dan afgelopen zaterdag. Wanneer ik trouwens daadwerkelijk ga eten bij de McDonalds, dan kan ik net zo goed de AC stekker gebruiken.

Scheelt een paar centjes en als het goed is haal ik dan 6kw, dus 6kwh na een uur. Dat is voldoende voor de reis terug. Dan hoef ik ook niet te wachten op de snellader, want vele laden daar gewoon bijna volledig vol. En een uurtje heb je zo om, wanneer je in de McDonalds gaat eten.
Ik heb niet eens geantwoord gek, gewoon lekker rustig m'n burgertje geklapt..
Ik wilde net stoppen met laden toen hij weer terug kwam, mooi blijven zitten tot ie zelf maar weg ging, opzouten met dat soort droeftoeters..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Wat betreft Freshmile, ik ben even benieuwd.

Die 7 cent per minuut moet je betalen zolang je 'plugged in' bent.

Maar ik kan met mijn app de sessie stoppen en volgens mij weet de laadpaal dan niet dat de stekker nog in mijn auto zit. Of ben ik dan toch nog 'plugged in'

Als niemand het weet ga ik het binnenkort eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 16:58
Vandaag, op de dag dat ik mijn laatste 17 kWh uit mijn laatste flat fee bundel heb getapt, ligt de EnelX pas in de bus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjotr70
  • Laatst online: 25-08 15:47
Idem hier vandaag laadpas binnen. Be Charge is next….

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:32
maharens schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 19:33:
Wat betreft Freshmile, ik ben even benieuwd.

Die 7 cent per minuut moet je betalen zolang je 'plugged in' bent.

Maar ik kan met mijn app de sessie stoppen en volgens mij weet de laadpaal dan niet dat de stekker nog in mijn auto zit. Of ben ik dan toch nog 'plugged in'

Als niemand het weet ga ik het binnenkort eens testen.
Ik heb het al getest voor je, meerdere malen. :P
Je bent dan nog steeds 'plugged in' ja, dus de meter (qua minuten) loopt door ondanks dat de kW's er niet meer in gaan.
Ondanks dat ben ik een groot Freshmile liefhebber, komt ook grotendeels door de auto die ik rijd (Renault Megane E-Tech) die 22 kWh aan kan. En laten ze bij mij op kantoor nou 60 laadpalen hebben die dat leveren!

Zodra de 80% geladen in zicht is ga ik zoetjesaan naar beneden de (openbare) parkeergarage in om te ontkoppelen en mijn wagen te verplaatsen, en ga met een glimlach weer naar boven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

_Apache_ schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 17:59:

De hogere prijzen deren mij niet zo, hen maar 17kWh nodig voor een volle tank. En kan dan weer 200-300km rijden.
Elektrische motor zie ik. Nice. Wist eigenlijk niet een dat het bestond (y)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:54

_Apache_

For life.

Gunner schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 20:11:
[...]

Elektrische motor zie ik. Nice. Wist eigenlijk niet een dat het bestond (y)
Jaa. Vind de techniek supertof. En heeft als EV zijnde toch best wat voordelen.
- Vanwege lage verbruik (6/7kWh/100km) kom ik relatief ver mey een 17kWh accu
- 7kW laden is voor mij dus 100km/uur range erbij
- Als de parkeerplek bezet is, maar de socket is wel vrij. Dan kan ik de motor er wel tussen wurmen op de stoep of in het gras om te kunnen laden.
- En vanwege de kleine tank makkelijk met een mobiele / granny charger vol te laden. 1500W laden voor 12u is een volle tank, probeer dat maar eens met je Tesla :+
Je hebt niet eens een 'schone 16 amp groep' nodig.

Maargoed, ik dwaal wat af. Aan de laadpaal ben ik dus al na 2u wel vol. En probeer zo weinig mogelijk te blijven plakken.

[ Voor 23% gewijzigd door _Apache_ op 07-06-2023 21:07 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2.7 kWP PV / Xtend WP 5kW + HRSolar zonneboiler

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:35
Vandaag zag ik in de &Charge app dat er 155 van mijn gratis km was afgetrokken vanwege een laadsessie op 9 juni 2022. Bijna een jaar later! Alleen een laadpaalnummer, maar plaats en adres "unknown". 8)7
Het lijkt alsof ze wachten tot je weer voldoende km hebt of zo.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:16

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
koboy schreef op maandag 5 juni 2023 @ 12:05:
[...]

De samenwerking in de USA is dat Ford ook de de Tesla stekker stekker gaat gebruiken en (betere) toegang krijgt tot de laders.
Die betere toegang hebben we hier al, dus laat ze asjeblieft die stekker daar houden; het is hier met de (vrijwel complete) standaardisatie op CCS juist zo fijn!
Ach ze noemen het niet voor niets NACS, North American Charging Standard.
De kans is klein dat het hier komt.
Bitaktus19 schreef op dinsdag 6 juni 2023 @ 16:42:
Si, bene! Daar heb ik wel wat ervaring mee.

Roadtrip met de Zoe langs de gehele kustlijn

Zomervakantie 2022 Noord Italië met de Ioniq5

Tripje Florence met de Ioniq5

No worries, er staan nu zelfs Ionity stations en ook Free-To-X heeft er mooie Alpitronics.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkV6
Hachy schreef op woensdag 7 juni 2023 @ 22:01:
Ach ze noemen het niet voor niets NACS, North American Charging Standard.
De kans is klein dat het hier komt.
Doordat ze in de us 110V hebben kunnen ze alleen sneller laden met 220V tussen 2 fases. Dus ze hebben niets aan de 3 fase CCS stekker.
De tesla stekker heeft maar 2 polen waar AC of DC op kan staan.

Pagina: 1 ... 64 ... 235 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2