Ik snap ook niet waarom cpo’s en pasaanbieders zoveel vragen. Een laadpunt thuis kost je tussen de 300-1000 euro en dan heb je ook een pasfunctie en een backend en inlog etc. Bovendien kopen zij ook nog heel goedkoop stroom in (geen consumententarief) en krijgen ze grond van de gemeente. Of zie ik dat verkeerd?nathalia schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:07:
[...]
De meeste energiecontracten voor thuis laten een tarief zien van € 0,30 tot € 0,40 per kWh. Ik begrijp dat je dan het allerliefste wilt dat de dagelijkse laadsessies aan de AC-laadpaal om de hoek ook ongeveer die prijs hebben. In mijn geval lukt dat bij de Vattenfall paal om de hoek waar ik € 0,34 per kWh betaal.
Maar als je onverhoopt eens moet laden bij een bestemmingslader in een shoppingcenter zoals de Amsterdam Style Outlet of bij een attractiepark, dan is een tarief van € 0,4485 per kWh toch niet aan de hoge kant? Je bent lekker een dagje uit en kunt voor minder dan € 0,45 per kWh de accu bijvullen terwijl je zelf de fun beleeft. Ik vind het een zeer net tarief....
Een dagje uit doe je omdat je het kunt betalen. Anders moet je niet gaan... Die 25 kWh waar je dan 5 cent meer voor betaalt, dat moet er dan toch ook wel van af kunnen?
Phev vs ev is opgelost als er meer laadpalen komen. Ik heb ook een ev maar vind het te ver gaan dan mensen verplicht hun phev moeten verplaatsen om 22:00 omdat ie vol is.
[ Voor 6% gewijzigd door Silversurfer1 op 29-05-2023 20:39 ]