Toon posts:

[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deelOverzicht

Pagina: 1 ... 57 ... 61 Laatste
Acties:

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 17:07
Zijn er ook site’s waar alle cpo tarieven staan?

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Nu online
bnwgraaf schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:03:
Veel laders zijn 7 kW (dus 1 fase?)
Inderdaad, en als je dus een 3x16A kabel bij hebt (zoals bv. Polestar die meelevert), dan laad je slechts met 1x 16A, ofwel 3,7 kW maximaal.

Voor max 7,4 kW heb je een 1x of 3x 32A kabel nodig.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:53
Headshot_NL schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:58:
[...]

Ja dat is zeker een probleem van Enel. Zoek maar eens terug naar mijn posts in dit topic. Ik heb ondertussen zeker 15 laders gehad in de omgeving lelystad/almere/zeewolde. Zowel AC als DC willen niet starten en Enel kan dit bevestigen. Is een bekend probleem.
Vandaag Enel bij Shell 175kw (Tritium) geprobeerd met pasje en dat werkt idd ook niet.
Zo blijft Enel voor mij alleen bruikbaar voor BP Pulse DC en Total AC. Opzich voldoende maar wel jammer dat het bij Shell niet werkt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56

koboy

Heb een idee voor een icon

Marco-Peters schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 21:10:
[Afbeelding]

Kwam terug uit Zeeland: net met 13% aan de lader gezet, maar is dat bij jullie ook zo'n krappe bedoeling? Ik kwam echt maar net uit mijn auto, of ligt dat aan die Cupra? Vanmiddag stond ookal een Kia EV6 naast mij geparkeerd...... wat een joekel van een auto :X
[...]
Merk wel dat de Ioniq 6 een stukkie breeder en langer is dan de Karoq. Fijn is wel dat het door de achteruitrijcamera eigenlijk net zo makkelijk inparkeert. Auto's worden steeds groter, helaas groeien de parkeervakken niet automagisch mee.
Moet wel zeggen dat de bestuurder van de Corsa? terug mag naar de kleuterschool, die kan nog niet binnen de lijntjes kleuren. De Cupra doet zijn best nog om de boel weer een beetje in gareel te krijgen.

[Voor 3% gewijzigd door koboy op 21-05-2023 00:13]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 14:17
[Afbeelding]

Kwam terug uit Zeeland: net met 13% aan de lader gezet, maar is dat bij jullie ook zo'n krappe bedoeling? Ik kwam echt maar net uit mijn auto, of ligt dat aan die Cupra? Vanmiddag stond ookal een Kia EV6 naast mij geparkeerd...... wat een joekel van een auto :X

In Zeeland bij Yerseke, stond een Ecoplug Laadpaal ofzo: zou € 0,54 per kWh zijn en er stond letterlijk geen een EV aangesloten, terwijl de laadpaal zelf direct aan strand stond. Jammer die wildgroei aan laadpalen. Je weet afentoe echt niet waar je aan toe bent.
je auto staat ook verkeerd om.. zo kun je niet makkelijk uitstappen

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boyette
Silversurfer1 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:27:
Zijn er ook site’s waar alle cpo tarieven staan?
nee is drama

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:34
Wat op zich wel zou moeten lukken, immers kijken ze allemaal bij elkaar via een api koppeling.
Kwestie van een eigen website bouwen en via die koppeling de data uitlezen toch ? Je bent tweaker of niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
guido66 schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 22:58:
[...]

Inderdaad, en als je dus een 3x16A kabel bij hebt (zoals bv. Polestar die meelevert), dan laad je slechts met 1x 16A, ofwel 3,7 kW maximaal.

Voor max 7,4 kW heb je een 1x of 3x 32A kabel nodig.
Je gaat iets te kort door de bocht.

7kW kan ook met 3 fasen op lager vermogen.
En het kan best zijn dat niet de kabel de beperkende factor is, maar dat de auto op 1F enkel met 3,7 kW kan laden.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Allie74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 06:42
Benny schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 23:05:
[...]

Vandaag Enel bij Shell 175kw (Tritium) geprobeerd met pasje en dat werkt idd ook niet.
Zo blijft Enel voor mij alleen bruikbaar voor BP Pulse DC en Total AC. Opzich voldoende maar wel jammer dat het bij Shell niet werkt.
Werkt het ook niet met de app, bij een flink aantal palen werkt mijn EnelX pas niet, maar kan ik het laden wel starten en stoppen via de app.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:05
boyette schreef op zondag 21 mei 2023 @ 01:00:
[...]

je auto staat ook verkeerd om.. zo kun je niet makkelijk uitstappen
Daar kan hij weinig aan doen, bij de Leaf zit de aansluiting voor de laadkabel nou eenmaal op de verkeerde plek.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
Tommie12 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:09:
[...]

Je gaat iets te kort door de bocht.

7kW kan ook met 3 fasen op lager vermogen.
En het kan best zijn dat niet de kabel de beperkende factor is, maar dat de auto op 1F enkel met 3,7 kW kan laden.
Het gaat hier over de situatie in het VK, waar men veel minder vaak 3 fasen ziet. De klachten richting Polestar waren daar niet van de lucht omdat de meegeleverde kabel slechts geschikt was voor 3x 16A. Klagers daar konden ze gratis omruilen voor een 32A, omdat de 16A kabel feitelijk de verkeerde kabel voor het VK is.

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silversurfer1
Dat is jammer zeg. Dat zou toch eigenlijk openbaar en makkelijk te vinden moeten zijn. Dat is wat telt. Wat de aanbieder daarbovenop telt eventueel is moet dan ook makkelijk te vinden zijn. Die staan dan meestal ook wel op hun site / app.

[Voor 7% gewijzigd door Silversurfer1 op 21-05-2023 11:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
[Afbeelding]

Ja, zie ik in mijn omgeving wel vaker, als bestaande (toch al smalle) parkeervakken worden voorzien van een paal. En het wordt helemaal leuk als er dan een auto staat die de laadkabel er aan de zijkant in moet prikken - tussen de auto's in (nog even los van een eventueel groter formaat auto). Gelukkig is het hier (net als op jouw foto) vaak zo dat de laadpaal aan de zijkant van het vak staat, dus als het echt krap wordt zet de buitenste auto twee wieltjes op de stoep.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 16:26
Roelant schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:10:
[...]

Ja, zie ik in mijn omgeving wel vaker, als bestaande (toch al smalle) parkeervakken worden voorzien van een paal. En het wordt helemaal leuk als er dan een auto staat die de laadkabel er aan de zijkant in moet prikken - tussen de auto's in (nog even los van een eventueel groter formaat auto). Gelukkig is het hier (net als op jouw foto) vaak zo dat de laadpaal aan de zijkant van het vak staat, dus als het echt krap wordt zet de buitenste auto twee wieltjes op de stoep.
Ja EV's zijn op een Dacia Spring of E-Up toch echt wel bredere autos dan een Toyota Aygo: ik moet ook echt een stukje over de stoeprand rijden, om mijn auto in het vak te krijgen. Daarom heb ik de auto ookal eens bij een verlaten laadpaal gezet, welke ietsjes verder ligt.

Maar daar is het gewoon je auto langs de weg zetten, laadkabel aansluiten en klaar. Het is alleen een stukje verder lopen. Ik zag op de PHEV die vanmorgen naast mijn auto stond, ookal allerlei krassen op de zijkant. Dus wellicht als je aan de kant staat, waar ook ICE's naast mogen staan. Krijg je nog deuren tegen kostbare EV aan ook :-(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:49

Ik had em zelf een klein stukje op de stoep gezet (mits de ruimte er voor aanwezig is en je niet invaliden en/of voetgangers hindert).
koboy schreef op zondag 21 mei 2023 @ 00:11:
Moet wel zeggen dat de bestuurder van de Corsa? terug mag naar de kleuterschool, die kan nog niet binnen de lijntjes kleuren. De Cupra doet zijn best nog om de boel weer een beetje in gareel te krijgen.
Niet te snel oordelen, je weet niet waarom de Corsa zo staat, kan ook dat hij noodgedwongen niet anders kon dan buiten de lijntjes te kleuren. Nadeel van laadpalen/-punten bij bestaande haakse parkeerplaatsen is dat het idd wel erg krap kan worden, bij nieuwe zie je vaak dat er wat ruimte extra is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 12:53
Allie74 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:13:
[...]

Werkt het ook niet met de app, bij een flink aantal palen werkt mijn EnelX pas niet, maar kan ik het laden wel starten en stoppen via de app.
Nee de app geeft een foutmelding, bij meerdere palen geprobeerd.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanger1981
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 13:44
In mijn zoektocht naar een tijdleijke oplossing ook de pas van Enel X tegengekomen, die letterlijk maar 1ct per kWh duurder is dan ons contract thuis (bij de 320 kWh bundel). Dat zou gedoe met een granny overbodig maken, hoef ik geen aanpassingen aan groepenkast etc te doen.

Maar wat ik nergens kan vinden is of het steeds een maandcontract is of dat deze doorlopend is en wat dan de opzegtermijn is. Ik zoek nu echt iets voor 2/3 maanden hooguit. Daarna kan er thuis geladen worden en alleen in geval van nood buiten de deur.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12:39
sanger1981 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 12:46:
In mijn zoektocht naar een tijdleijke oplossing ook de pas van Enel X tegengekomen, die letterlijk maar 1ct per kWh duurder is dan ons contract thuis (bij de 320 kWh bundel). Dat zou gedoe met een granny overbodig maken, hoef ik geen aanpassingen aan groepenkast etc te doen.

Maar wat ik nergens kan vinden is of het steeds een maandcontract is of dat deze doorlopend is en wat dan de opzegtermijn is. Ik zoek nu echt iets voor 2/3 maanden hooguit. Daarna kan er thuis geladen worden en alleen in geval van nood buiten de deur.
De bundel vernieuwd elke maand/periode automatisch, als je het contract stopzet dan stop het per einddatum van diezelfde periode

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Lees alleen over Enel hier meer problemen dan met Be-Charge bij de Total palen ;)
(kan natuurlijk ook zijn omdat er meer gebruikers zijn)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:12

Als je in de app weer kiest voor Pay per Use wordt je maandbundel per eind van de periode beëindigd.

Trouwens wel handig om eerst even met Pay per Use te checken of de Enel-X app goed werkt met de laadpaal in je buurt. Bij sommige laadpaalaanbieders zoals Vattenfall werkt het sowieso niet, en bij sommige andere die wel in de app staan in de praktijk ook niet.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanger1981
hjs schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:04:
[...]

Lees alleen over Enel hier meer problemen dan met Be-Charge bij de Total palen ;)
(kan natuurlijk ook zijn omdat er meer gebruikers zijn)
Maar de 200 kWh voor EUR90 is wel 1,5x zo duur.

We gaan zo de auto weer opladen bij de paal hier om de hoek, en dan gebruiken we de pay per use functie van Enel v ia de app/QR-code. Kijken of dat beetje goed werkt. Als dat goed werkt dan proberen we het een maandje (en als het bevalt lekker verlengen totdat we de eigen laadpaal hebben).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanger1981
Wesco schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:08:
[...]

Als je in de app weer kiest voor Pay per Use wordt je maandbundel per eind van de periode beëindigd.

Trouwens wel handig om eerst even met Pay per Use te checken of de Enel-X app goed werkt met de laadpaal in je buurt. Bij sommige laadpaalaanbieders zoals Vattenfall werkt het sowieso niet, en bij sommige andere die wel in de app staan in de praktijk ook niet.
Ja precies dat gaan we zo doen inderdaad.

Ik blijf het allemaal wel heel ontransparant vinden als nieuwe EV-rijder. Al vind ik het concept van Enel met bundels wel heel praktisch klinken.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wesco
sanger1981 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:12:
[...]
...
We gaan zo de auto weer opladen bij de paal hier om de hoek, en dan gebruiken we de pay per use functie van Enel v ia de app/QR-code. Kijken of dat beetje goed werkt. Als dat goed werkt dan proberen we het een maandje (en als het bevalt lekker verlengen totdat we de eigen laadpaal hebben).
QR-code werkt sowieso niet (misschien alleen bij hun eigen laadpalen in Italië), dus je moet de laadpaal opzoeken op de kaart en dan proberen de juiste aansluiting te identificeren. Soms staan er codes bij de aansluitingen, soms niet en dan is het gokken, of kijken welk lampje gaat knipperen.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanger1981
Wesco schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:24:
[...]

QR-code werkt sowieso niet (misschien alleen bij hun eigen laadpalen in Italië), dus je moet de laadpaal opzoeken op de kaart en dan proberen de juiste aansluiting te identificeren. Soms staan er codes bij de aansluitingen, soms niet en dan is het gokken, of kijken welk lampje gaat knipperen.
Dat is wel een nuttige tip, thanks! In de app kun je ook een digitale kaart aanmaken, werkt die wel?

Acties:
  • +3Henk 'm!

• koboy

koboy

Zjanzjak schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:40:
[...]

Niet te snel oordelen, je weet niet waarom de Corsa zo staat, kan ook dat hij noodgedwongen niet anders kon dan buiten de lijntjes te kleuren. Nadeel van laadpalen/-punten bij bestaande haakse parkeerplaatsen is dat het idd wel erg krap kan worden, bij nieuwe zie je vaak dat er wat ruimte extra is.
Haakse parkeervakken zijn ontworpen op achteruit inparkeren. Dit wordt je ook geleerd bij rijles. Je hebt dan namelijk minder ruimte nodig voor het maken van de bocht, maar belangrijker is dat je veel eenvoudiger zonder steken makkelijk netjes naast/tussen de andere autos komt te staan.
Bij mijn sportvereniging kost dit gemakzuchtig gedrag dus eigenlijk altijd 2 van de 30 parkeerplaatsen, maar heb ook wel eens meegemaakt dat het er 8 waren.
Waarom? Gemak, niet mijn probleem, etc. Veel van wat je op rijles leert is binnen 5 minuten na het examen vergeten, zoals hoe inparkeren, geen telefoon in de hand, en zo kan deze oude lul nog wel even doorgaan.
Ja het kon zo zijn dat die Corsa niet anders kon, maar praktijk leert mij dat dit in 95% van de gevallen niet zo is, anders had hij wel met de neus naar voren gestaan.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• JTHZZ
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 14:49
guido66 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:43:
[...]

Het gaat hier over de situatie in het VK, waar men veel minder vaak 3 fasen ziet. De klachten richting Polestar waren daar niet van de lucht omdat de meegeleverde kabel slechts geschikt was voor 3x 16A. Klagers daar konden ze gratis omruilen voor een 32A, omdat de 16A kabel feitelijk de verkeerde kabel voor het VK is.
Is echt wel een belangrijke tip als je naar het VK gaat. Ben daar nog geen 3 fase laadpaal tegengekomen en de meeste palen, ook bij mensen thuis, zijn 1 fase, omdat 3 fase huisaansluitingen ongebruikelijk zijn. Dan is een 32A laadkabel echt een stuk comfortabeler. De meeste bij auto’s meegeleverde laadkabels in Nederland zijn maar 16A dus ik moest echt even wat rondvragen. Bij laadpalen worden wel iets vaker 32A kabels geleverd, ook als het geen vaste kabel betreft.

P2 DMLR Midnight 19”; software P2.7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• guido66
  • Nu online
JTHZZ schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:36:
[...]

Is echt wel een belangrijke tip als je naar het VK gaat. Ben daar nog geen 3 fase laadpaal tegengekomen en de meeste palen, ook bij mensen thuis, zijn 1 fase, omdat 3 fase huisaansluitingen ongebruikelijk zijn. Dan is een 32A laadkabel echt een stuk comfortabeler. De meeste bij auto’s meegeleverde laadkabels in Nederland zijn maar 16A dus ik moest echt even wat rondvragen. Bij laadpalen worden wel iets vaker 32A kabels geleverd, ook als het geen vaste kabel betreft.
Ja, is echt verkeerde zuinigheid van Polestar, zeker omdat ik bij mijn Fiat wel een 3x 32A kabel kreeg.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Gerard1950
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 08:55
DjMark schreef op zondag 21 mei 2023 @ 08:13:
[...]

Daar kan hij weinig aan doen, bij de Leaf zit de aansluiting voor de laadkabel nou eenmaal op de verkeerde plek.
Ik mocht willen dat mijn Ioniq de aansluiting op die plek had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco-Peters
koboy schreef op zondag 21 mei 2023 @ 14:36:
[...]
Haakse parkeervakken zijn ontworpen op achteruit inparkeren. Dit wordt je ook geleerd bij rijles.
Dat zal ik ook doen wanneer ik niet hoef te laden: maar zoals al werd gezegd, moet ik de auto wel vooruit het vak in rijden. Aangezien daar mijn laadpoort zit. Overigens zie ik vrijwel alle automobilisten bij mij in de buurt gewoon vooruit het parkeervak inrijden.

Maar mijn punt was eigenlijk dat deze laadplaatsen te krap zijn: soms is er een laadplaats vrij, maar staat de andere EV te ver naar rechts en kan ik de laadplaats niet gebruiken. Eigenlijk was er net genoeg ruimte en ben ik heel voorzichtig uitgestapt.
Gerard1950 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:05:
[...]

Ik mocht willen dat mijn Ioniq de aansluiting op die plek had.
Waarom? Ik vindt dit trouwens wel een van de pluspunten van de Leaf: hij heeft niet zo'n fragiele laadklep/deksels, zoals bepaalde andere merken.

[Voor 18% gewijzigd door Marco-Peters op 21-05-2023 15:14]

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gerard1950
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 29-05 08:55
Waarom? Ik vindt dit trouwens wel een van de pluspunten van de Leaf: hij heeft niet zo'n fragiele laadklep/deksels, zoals bepaalde andere merken.
Ik rijd vaak met een fietsendrager en dan is het lastig laden bij veel snelladers. Bij Fastned is dat geen probleem omdat je daar parallel parkeert.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
sanger1981 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 13:12:
[...]

Maar de 200 kWh voor EUR90 is wel 1,5x zo duur.
250 kWh ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Noorderling
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 23-05 14:39
Gerard1950 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:15:
[...]

Ik rijd vaak met een fietsendrager en dan is het lastig laden bij veel snelladers. Bij Fastned is dat geen probleem omdat je daar parallel parkeert.
Goed punt, veel meer Nederlanders zijn met fietsendragers onderweg dan met een caravan of iets soortgelijks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:05

2-3 maanden kan nog net. De prijs gaat per 1-8 met 30% omhoog

e-Niro Exec.l, My19, Zappi, 40PV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:23
Marco-Peters schreef op zondag 21 mei 2023 @ 15:10:
[...]

Dat zal ik ook doen wanneer ik niet hoef te laden: maar zoals al werd gezegd, moet ik de auto wel vooruit het vak in rijden. Aangezien daar mijn laadpoort zit. Overigens zie ik vrijwel alle automobilisten bij mij in de buurt gewoon vooruit het parkeervak inrijden.
moet helemaal niet, trek die laadkabel gewoon naar de paal toe. je laadkabel is 6 meter lang toch? niet 1 meter

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco-Peters
Coasterfreak schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:42:
[...]

moet helemaal niet, trek die laadkabel gewoon naar de paal toe. je laadkabel is 6 meter lang toch? niet 1 meter
Volgens mij red ik dat niet: heb 1x gemeten met de kabel, maar dat ga ik echt niet redden zonder de lak van de auto te beschadigen. En ik ga hem ook niet onder of over de auto leggen, voordat je dit gaat suggereren.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Coasterfreak
Marco-Peters schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:47:
[...]

Volgens mij red ik dat niet: heb 1x gemeten met de kabel, maar dat ga ik echt niet redden zonder de lak van de auto te beschadigen. En ik ga hem ook niet onder de auto leggen, voordat je dit gaat suggereren.
probeer het eens en kom terug

je hebt een standaard 5 of 6 meter kabel, je plugt m in je neus, je trekt de kabel over de spiegel of gewoon langs de auto, past altijd.

edit: ik rij zelf zo'n ding, lukt altijd met de standaard kabel

[Voor 10% gewijzigd door Coasterfreak op 21-05-2023 19:53]

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 29-05 08:02

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

[...]

Haakse parkeervakken zijn ontworpen op achteruit inparkeren. Dit wordt je ook geleerd bij rijles. Je hebt dan namelijk minder ruimte nodig voor het maken van de bocht, maar belangrijker is dat je veel eenvoudiger zonder steken makkelijk netjes naast/tussen de andere autos komt te staan.
Bij mijn sportvereniging kost dit gemakzuchtig gedrag dus eigenlijk altijd 2 van de 30 parkeerplaatsen, maar heb ook wel eens meegemaakt dat het er 8 waren.
Ik parkeer(de) altijd achteruit in. Dat heeft te maken met veiligheid. Beter zicht bij inparkeren en wegrijden, zeker bij sportterreinen met veel fietsende kinderen en brommertjes. En minder vervuiling bij Verbrandingsmotoren zijn het meest vervuilend bij starten. Sneller wegrijden vermindert produceren van vervuilende gassen. (In mijn diensttijd moest het ook met het oog op snel reageren bij alarm)

Helaas laadt onze Kona aan de voorkanten en is de bijgeleverde kabel net te kort. Ik heb een extra lange aangeschaft. Ook handig wanneer je langs een andere auto bij een paal moet komen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marco-Peters
Coasterfreak schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:49:
[...]
[Afbeelding]
Ik krijg hier al de kriebels van: je laadkabel scheurt gezellig over je motorkap heen, dat gaat je geheid krassen opleveren. En ben je niet bang dat het kabelbreuk oplevert, omdat je stekker zo gebogen? Als je begrijpt wat ik bedoel?

[Voor 12% gewijzigd door Marco-Peters op 21-05-2023 20:08]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zjanzjak
Waarom? Gemak, niet mijn probleem, etc. Veel van wat je op rijles leert is binnen 5 minuten na het examen vergeten, zoals hoe inparkeren, geen telefoon in de hand, en zo kan deze oude lul nog wel even doorgaan.
Ja het kon zo zijn dat die Corsa niet anders kon, maar praktijk leert mij dat dit in 95% van de gevallen niet zo is, anders had hij wel met de neus naar voren gestaan.
Eens, deze 'ouwe lul' ziet heden ten dage meer en meer de 'na mij de zondvloed'-mentaliteit toenemen.
Maar toch, ondanks de enorme kans dat de Corsa rijder ook zo is, oordeel ik niet te snel. ;)
Dat was meer mijn punt, deze 'ouwe lul' heeft ook geleerd om me er voor de rest maar niet (zo) aan te ergeren.

Oh, en ondanks je valide punt, mensen die achteruit inparkeren maken er net zo makkelijk een bende van.
Niet een kwestie van het wel of niet kunnen parkeren maar wat je zelf al aanhaalde, 'gemak' of zoals ik het dus vaak benoem, de 'na mij de zondvloed'-mentaliteit.
Coasterfreak schreef op zondag 21 mei 2023 @ 19:49:
je hebt een standaard 5 of 6 meter kabel, je plugt m in je neus, je trekt de kabel over de spiegel of gewoon langs de auto, past altijd.

Kabel OVER de auto heen, wat een gruwel ! :X
Steek liever een roestige vork in mijn ogen dan dat de kabel de auto raakt haha maar goed ieder zijn meug.
Ik parkeer bij voorkeur ook altijd achteruit in maar in zo'n geval, dat de kabel de auto raakt, nee dan gaatie er bij mij toch echt vooruit ingeparkeerd in en, indien niet hinderlijk, een stukje op de stoep zoals bijvoorbeeld in het geval van Marco Peters.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• Coasterfreak
Marco-Peters schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:07:
[...]

Ik krijg hier al de kriebels van: je laadkabel scheurt gezellig over je motorkap heen, dat gaat je geheid krassen opleveren. En ben je niet bang dat het kabelbreuk oplevert, omdat je stekker zo gebogen? Als je begrijpt wat ik bedoel?
je auto is toch niet gemaakt van papier?

ik doe dit al lang genoeg, ik heb geen merkbare krassen gezien die door mijn laadkabel veroorzaakt kunnen worden, wat amsterdamse chauffeurs achterlaten op de auto op de parkeerplaatsen is een ander verhaal.

kabelbreuk? als je bang bent voor dit alles moet je helemaal geen laadkabel gebruiken
Zjanzjak schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:11:

Kabel OVER de auto heen, wat een gruwel ! :X
Steek liever een roestige vork in mijn ogen dan dat de kabel de auto raakt haha maar goed ieder zijn meug.
Ik parkeer bij voorkeur ook altijd achteruit in maar in zo'n geval, dat de kabel de auto raakt, nee dan gaatie er bij mij toch echt vooruit ingeparkeerd in en, indien niet hinderlijk, een stukje op de stoep zoals bijvoorbeeld in het geval van Marco Peters.
dit is toch wel een manier om je laadkabel droog te houden tijdens de mooie regenachtige dagen. het hoeft niet altijd op de motorkap te zitten, kan gewoon over je spiegel enzo heen. als je je zo extreem zorgen maakt tief je de kabel gewoon altijd op de grond of knoop je het om de laadpaal heen. die kabels zijn tenslotte gemaakt om gebruikt te worden

dit alles ff opzij, achteruit parkeren is ook gewoon veiliger en fijner. de volledige lengte van de kabel gebruiken is geen probleem dan als het moet

[Voor 42% gewijzigd door Coasterfreak op 21-05-2023 20:16]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sanger1981
Brotuck schreef op zondag 21 mei 2023 @ 06:58:
[...]

Wat op zich wel zou moeten lukken, immers kijken ze allemaal bij elkaar via een api koppeling.
Kwestie van een eigen website bouwen en via die koppeling de data uitlezen toch ? Je bent tweaker of niet.
Ik hou me aanbevolen als iemand hier dit voor elkaar krijgt :P

Las wel een artikel ergens dat er een app komt, gestimuleerd door de overheid, die het transparanter zou moeten maken. Wie weet..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15
eltron schreef op zondag 21 mei 2023 @ 18:59:
[...]

2-3 maanden kan nog net. De prijs gaat per 1-8 met 30% omhoog
Behalve als je nu zo’n bundel al neemt en door laat lopen toch? Dan gaat die prijs niet omhoog voor zover ik weet.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zjanzjak
Coasterfreak schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:12:
je auto is toch niet gemaakt van papier?
Ah dit verklaart al het een en ander, ik zit er iets anders in.
ik doe dit al lang genoeg, ik heb geen merkbare krassen gezien die door mijn laadkabel veroorzaakt kunnen worden,
Mooi voor jou, maar toch doe ik het niet.
dit is toch wel een manier om je laadkabel droog te houden tijdens de mooie regenachtige dagen. het hoeft niet altijd op de motorkap te zitten, kan gewoon over je spiegel enzo heen. als je je zo extreem zorgen maakt tief je de kabel gewoon altijd op de grond of knoop je het om de laadpaal heen. die kabels zijn tenslotte gemaakt om gebruikt te worden
Mag wel zo wezen maar daar ging het niet over, kabel komt bij niet over de spiegel heen al al helemaal niet over de wagen heen.
dit alles ff opzij, achteruit parkeren is ook gewoon veiliger en fijner. de volledige lengte van de kabel gebruiken is geen probleem dan als het moet
Groot voorstander van achteruit inparkeren, maar moet de kabel hiervoor over de auto dan zijn er 2 opties, of ik parkeer 'em alsnog vooruit in, of ik parkeer niet. Wat ik overigens zelf bepaal.

Verder laat ik het hierbij, ieder zijn meug. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SNap890
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 28-05 15:05
In mijn zoektocht naar een goede vakantiepas kwam ik nog de Virta app tegen, die gunstige condities zou hebben bij Aral snellaadlocaties.
Bestaan deze condities nog?

https://laadpastop10.nl/chargecard/64/Virta

[Voor 14% gewijzigd door SNap890 op 21-05-2023 21:03]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Coasterfreak
SNap890 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:02:
In mijn zoektocht naar een goede vakantiepas kwam ik nog de Virta app tegen, die gunstige condities zou hebben bij Aral snellaadlocaties.
Bestaan deze condities nog?

https://laadpastop10.nl/chargecard/64/Virta
aanvragen via helen
https://rekisteroidy.lataus.helen.fi/register

scheelt je €30 aan paskosten (kost €10 via helen nu zie ik, vroeger was gratis )

download de app en kijk bij een aral pulse hoeveel het kost

[Voor 5% gewijzigd door Coasterfreak op 21-05-2023 21:07]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cass
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-05 21:19

Cass

24JA SolarPercium 290Wp SE5000

Hoe lang duurde het bij jullie voordat Enel X een ongebruike maandfee retourneerde ? ( wegens hun overgang naar de andere tarieven)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:05
kaanmijo schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:37:
[...]

Behalve als je nu zo’n bundel al neemt en door laat lopen toch? Dan gaat die prijs niet omhoog voor zover ik weet.
Waar leid jij dat uit af?

Ik heb op 13 maart j.l. het volgende bericht gehad:

e-Niro Exec.l, My19, Zappi, 40PV

Acties:
  • 0Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:15
eltron schreef op zondag 21 mei 2023 @ 21:40:
[...]

Waar leid jij dat uit af?

Ik heb op 13 maart j.l. het volgende bericht gehad:[Afbeelding]
In de voorwaarden staat:
For customers who subscribe by August 1 2023, the monthly fee will have the promotional price of €99 (VAT and taxes included).

Je kunt dit op 2 manieren lezen en ik weet dus ook niet welke de goede is -O-

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boyette
Brotuck schreef op zondag 21 mei 2023 @ 06:58:
[...]

Moet je die api wel kunnen krijgen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Notna

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

bnwgraaf schreef op zaterdag 20 mei 2023 @ 20:03:
Nou, ondertussen zijn we een aantal dagen in Engeland. Nu is dat nog niet erg representatief, maar onze eerste zoektocht naar een lader in het zuiden werd een aardig tijdrovende aangelegenheid... Wat een ellende!

Op aanraden de Zap app geïnstalleerd. Veel laders zijn 7 kW (dus 1 fase?) en er zijn hier in de buurt maar relatief weinig snelladers.

Heel veel laders zijn buiten service of geven storing, zoals ook in de reviews te lezen is. Zou me niets verbazen als 50% om één of andere reden problemen geeft....

Als je er dan eindelijk eentje vind, zou je met mobiel betalen moeten kunnen laden, maar dat werkte dan weer niet. Toen de hulplijn gebeld welke wel geduldig de tijd nam maar aangaf, dat de mobiel betaal optie op deze laders niet ingeschakeld waren.... Wel vreemd dat er toch een mobiel betalen lezer er op gemonteerd was...

Een Engelse meneer probeerde aan dezelfde zuil zijn BMW te laden. Hij woonde in de buurt en gaf aan dat men wel wil dat iedereen elektrisch gaat rijden, maar er in Engeland nog een lange weg te gaan is....

Uiteindelijk toch iets gevonden. €0,91 per kWh.... Ook niet echt een koopje; ik heb nog nooit mijn accu volgeladen voor €37 mijn accu gevuld!

Eerdere ervaringen in België, Duitsland, Luxemburg, Denemarken, Zweden en Frankrijk gingen me makkelijker af.

Maar goed, we hebben nog een week vakantie, misschien hebben we wat pech gehad....
Ben zelf nu 2 keer naar het VK geweest met de Model Y, naar resp. Wales en North Yorkshire (via de Chunnel).

Hoewel voornamelijk via het Tesla SuC netwerk (0 problemen, ideaal), ook met regelmaat gebruik gemaakt van de Zap map app.

Kwam er al snel achter dat je het beste kan gokken op BP Pulse of Tesla SuC (note: sommige staan open voor alle merken). BP Pulse werkt veel samen met ASDA etc. voor gratis 7kW laden (2 uur max), maar de app is geolocked. Kom je wel omheen met Android bijv. en direct de APK downloaden, maar makkelijk is anders. Gelukkig laten de meeste van die palen ook contactloos betalen toe.

Maar het is idd een rommeltje daar :N

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0Henk 'm!

• freegeek
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 30-05 16:51
kaanmijo schreef op zondag 21 mei 2023 @ 22:31:
[...]

In de voorwaarden staat:

[...]

[Afbeelding]

Je kunt dit op 2 manieren lezen en ik weet dus ook niet welke de goede is -O-
zal een slechte Italiaanse vertaling zijn, volgens mij gaan de prijzen gewoon omhoog en is er gewoon een promotie tot die datum

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rhcn
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-05 20:58
Enel X app vastgelopen met code 2407…. Iemand een idee hoe ik het laden weer uit krijg? Contact met de telefoon was weinig hoopgevend…

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boyette
rhcn schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:57:
Enel X app vastgelopen met code 2407…. Iemand een idee hoe ik het laden weer uit krijg? Contact met de telefoon was weinig hoopgevend…
gewoon de CPO van de betreffende laadpaal bellen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rhcn
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-05 20:58
boyette schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:03:
[...]

gewoon de CPO van de betreffende laadpaal bellen?
Had nog geen kabel erin zitten. Na 3x bellen was er toch iemand die Engels kon (mits ik heel langzaam praatte) en die de boel kon deblokkeren…. Problem solved *O*

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boyette
rhcn schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:42:
[...]

Had nog geen kabel erin zitten. Na 3x bellen was er toch iemand die Engels kon (mits ik heel langzaam praatte) en die de boel kon deblokkeren…. Problem solved *O*
allright.. maar je wilde "het laden weer uit krijgen"
hoe kan het laden aan staan als er nog geen kabel in zat ? :?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Silversurfer1
sanger1981 schreef op zondag 21 mei 2023 @ 20:25:
[...]

Ik hou me aanbevolen als iemand hier dit voor elkaar krijgt :P

Las wel een artikel ergens dat er een app komt, gestimuleerd door de overheid, die het transparanter zou moeten maken. Wie weet..
Dat zou top zijn. Al communiceren ze alleen de cpo in een app. Dan ben je al een stuk verder. De meeste pas aanbieders gooien daar wat op maar dan weet je tenminste iets meer.

Hier bij mij in de regio zijn vrijwel alle laadpalen van één cpo (Greenflux / Total). Deze heeft dus een monopolie. Dat er geen concurrentie is lijkt mij niet wenselijk. Er is geen enkele impuls om de prijs te verlagen. Ik heb deze vraag ook neergelegd bij het Mra welke de aanbesteding van laadpalen regelt hier. Nog geen antwoord helaas.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Wesco
Silversurfer1 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:24:
[...]
Dat zou top zijn. Al communiceren ze alleen de cpo in een app. Dan ben je al een stuk verder. De meeste pas aanbieders gooien daar wat op maar dan weet je tenminste iets meer.
...
Last Mile Solutions (LMS) heeft als backend provider voor laadpasaanbieders de 'Laadpaal app', en daarin kun je alle CPO-tarieven vinden. LMS gaat altijd uit van dat CPO-tarief, hun laadpasaanbieders gooien daar dan nog een bedragje per laadsessie (bv. Elbizz, NL MAB) en/of per kWh (bv. EV Company) bovenop, en eventueel een eenmalig bedrag voor de laadpas/-druppel.

De app is nogal traag maar als je van een paar palen in je buurt het CPO-tarief wilt opzoeken dan is de Laadpaal app best bruikbaar.

[Voor 17% gewijzigd door Wesco op 22-05-2023 22:16]

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13:48
Eflux heeft een app en zij hanteren de CPO-prijs. Ook goed te gebruiken als overzicht van de tarieven.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• sanger1981
Silversurfer1 schreef op maandag 22 mei 2023 @ 20:24:
[...]

Hier bij mij in de regio zijn vrijwel alle laadpalen van één cpo (Greenflux / Total). Deze heeft dus een monopolie. Dat er geen concurrentie is lijkt mij niet wenselijk. Er is geen enkele impuls om de prijs te verlagen. Ik heb deze vraag ook neergelegd bij het Mra welke de aanbesteding van laadpalen regelt hier. Nog geen antwoord helaas.
Hier ook alle publieke palen van Total/Greenflux. Gelukkig werkt Enel X hier met de app prima, dus met de bundels is dat nog best te betalen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Magnetronkip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:27
rhcn schreef op maandag 22 mei 2023 @ 18:57:
Ook een keer gehad toen kon ik door de laadpaal te selecteren in de app contact opnemen met Enel X. Binnen 3 minuten was de sessie gestopt.

Live PVoutput 9.555 kW Tatooine | Hacking is like having sex. You get in, you get out, then you hope that you didn't leave something behind that can be traced back to you.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:58
Op https://laadpastop10.nl even gezocht wat op het moment de meest interessante pas is. Ik kom "MAINGAU Autostrom | EURONICS" uit. Zit even te zoeken naar wat validatie maar is deze pas inderdaad voor NL gebruik interessant?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:54
Tazzy schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:15:
Op https://laadpastop10.nl even gezocht wat op het moment de meest interessante pas is. Ik kom "MAINGAU Autostrom | EURONICS" uit. Zit even te zoeken naar wat validatie maar is deze pas inderdaad voor NL gebruik interessant?
Ja, zoek maar op Maingau in dit topic ;)

ioniq 28kWh - 5135 Wp

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Nu online
Tazzy schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:15:
Maingau was ooit een leuk alternatief, maar sinds mei dit jaar niet meer echt interessant voor NL gebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:02

greatgonzo

schit-te-rend!

maharens schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:35:
[...]

Maingau was ooit een leuk alternatief, maar sinds mei dit jaar niet meer echt interessant voor NL gebruik.
Niet? heb me er weinig in verdiept, maar gebruik het 2-3 keer per jaar voor snelladen bij fastnet.
Andere aanbieder dan interessanter?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tazzy
Ik had er misschien bij moeten zeggen dat ik eigenlijk nooit snellaad. Ik laad thuis of op kantoor aan een publieke paal

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:11
greatgonzo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:40:
[...]

Niet? heb me er weinig in verdiept, maar gebruik het 2-3 keer per jaar voor snelladen bij fastnet.
Andere aanbieder dan interessanter?
Wat dacht je van Fastned zelf, 69ct tegen 79ct bij Maingau.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:02

greatgonzo

schit-te-rend!

PeterZ(on) schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:47:
[...]

oeps :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Laatst online: 15:44
PeterZ(on) schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:47:
[...]

Shell Recharge voor €0,65.
Tesla (wisselende tarieven) meestal €0,50 of minder.

🔋 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 29-05 22:29
Tazzy schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 09:45:
Ik had er misschien bij moeten zeggen dat ik eigenlijk nooit snellaad. Ik laad thuis of op kantoor aan een publieke paal
Bij Maingau kost dat nog steeds 69 ct/kWh. Er zijn vast goedkopere opties.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:54
Dan zoek je de pas van de leverancier van de paal op kantoor (hoogst waarschijnlijk is die namelijk het goedkoopst dan) of een vast laag tarief (good luck) of die alleen het CPO tarief met een kleine aanvulling vragen.

Als je minder dan 250x per jaar een laadactie start is NL MAB het goedkoopst. (CPO + 0,12)
Meer dan 323x per jaar laden dan kan je kijken naar E-Flux. (uitzondering als je E-Flux palen gebruikt, want daar krijg je korting op met deze pas) (CPO en 3,23 per maand betalen)
Elbizz lijkt goedkoper dan NL MAB (CPO + 0,06) maar kost 13,95 om aan te vragen. Dat geld heb je er pas na 232x laden uit.

[Voor 18% gewijzigd door Kodess op 23-05-2023 12:08]

ioniq 28kWh - 5135 Wp

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zjanzjak
En waar wil je de pas voor gebruiken? Kantoor? Of een bepaalde regio?
Er is helaas niet 1 pas voor heel Nederland de goedkoopste, het is nogal locatie-afhankelijk namelijk.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Notna schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:27:
[...]

Ben zelf nu 2 keer naar het VK geweest met de Model Y, naar resp. Wales en North Yorkshire (via de Chunnel).

Hoewel voornamelijk via het Tesla SuC netwerk (0 problemen, ideaal), ook met regelmaat gebruik gemaakt van de Zap map app.

Kwam er al snel achter dat je het beste kan gokken op BP Pulse of Tesla SuC (note: sommige staan open voor alle merken). BP Pulse werkt veel samen met ASDA etc. voor gratis 7kW laden (2 uur max), maar de app is geolocked. Kom je wel omheen met Android bijv. en direct de APK downloaden, maar makkelijk is anders. Gelukkig laten de meeste van die palen ook contactloos betalen toe.

BP Pulse :'(

Toen de laadinfra van BP nog Polestar was, was e.e.a. best goed geregeld. BP Pulse nam het over en heeft het hele polestar netwerk instant verwaarloosd. Social media staat vol met klagende Engelsen hierover.

Het ging zelfs zo ver dat semi-publieke palen werden dichtgezet omdat eigenaren van de grond geen nieuwe wurgcontract met BP Pulse aan wilden gaan. Als je daar dan nietsvermoedend kwam laden en het werkte niet dan zei de klantenservice van BP dat deze eigenaar niet aan zijn contractvoorwaarden had voldaan en dat je daar maar moest gaan klagen.

Krijg je toch niet fatsoenlijk uitgelegd aan je tante Annie die bij een niet-werkend BP Pulse laadstation staat.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1Henk 'm!

• totalatool
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:41
Deze vraag is hier ongetwijfeld al vele malen gesteld, maar het lukt me niet om het antwoord te vinden :? :

Wij laden altijd openbaar, en eigenlijk altijd aan dezelfde laadpaal om de hoek. We hebben dat altijd gedaan met onze Kia Charge Advanced pas, want die was een jaar geleden 25 cent/kWh en ik heb er verder niet meer op gelet. De tarieven daarvan gaan op 1 juni verder omhoog van 42 cent naar 59 cent, en dus zoek ik nu de laadpas die bij ons om de hoek de beste tarieven heeft. Hoe vind ik die zonder alle apps van alle aanbieders te moeten installeren?
CPO-tarief is 75 cent/kWh, dus ik wil geen pas die CPO-tarief rekent.

[Voor 18% gewijzigd door totalatool op 23-05-2023 13:08]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koboy

koboy

totalatool schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:41:
Deze vraag is hier ongetwijfeld al vele malen gesteld, maar het lukt me niet om het antwoord te vinden :? :

Wij laden altijd openbaar, en eigenlijk altijd aan dezelfde laadpaal om de hoek. We hebben dat altijd gedaan met onze Kia Charge pas, maar de tarieven daarvan gaan weer omhoog en dus zoek ik de laadpas die bij ons om de hoek de beste tarieven heeft. Hoe vind ik die zonder alle apps van alle aanbieders te moeten installeren?
Alweer omhoog? Wat ik zie is dat de prijswijziging die eerst al op 1 mei zou ingaan nu op 1 juni ingaat.
Als je lekker 11kW kunt laden, is freshmile een mogelijkheid. Moet je wel meteen de auto van de lader halen als klaar, want je betaalt per kWh EN per minuut.
Andere mogelijkheid is Enel-X met een bundel. Met de travel bundel (160kWh/maand) kom je op ongeveer hetzelfde tarief als je bij Kia had met abbo, net als met Freshmile. Met de travel plus bundel (320 kWh/maand) ben je duidelijk goedkoper uit. Per 1-8 gaan wel de prijzen van deze bundels omhoog, maar wat dan de tarieven van de anderen doen is nog giswerk.

Laat ook even weten wat de dominante laadpaalboer/CPO is bij jou en welke regio dat is. Kunnen anderen je helpen met een mogelijk goedkopere regionale optie.
Vergeet ook niet de Kia pas naar "Flex" te zetten, ben je van de maandelijkse kosten af, maar heb je een backup pas.

Zie ook dat je wat dingen hebt toegevoegd aan je post, dus hierboven is het soms wat dubbelop....

[Voor 3% gewijzigd door koboy op 23-05-2023 13:09]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Zjanzjak
Hoe vind ik die zonder alle apps van alle aanbieders te moeten installeren?
Niet. Er is helaas geen algemene app/site waar alles in 1 keer duidelijk is.
Dat klopt, omdat er dus geen antwoord is. ;)

Misschien is er een forum-gebruiker die of in jouw regio woont, of veel van jouw regio afweet en je dan toevallig kan helpen. Anders is het toch echt een kwestie van apps installeren of bepaalde sites bekijken.
Persoonlijk vind ik dit een leuke sport.

Voor mijn regio (thuis Noordwest Noord-Brabant en kantoor Rotterdam) is bijvoorbeeld Freshmile voor AC laden aan een 22 kWh paal vrij voordelig, en zo ook voor een paar DC-laadpunten, bedragen variëren van 28 cent tot 36 cent de kW.

Enel zou ook kunnen voor mij maar daar lees ik net te veel vervelende dingen van in dit topic, er zijn geloof ik maar 2 gebruikers die nergens last van hebben, de rest niet en dat lezende is het voor mij meer dan reden genoeg om niet voor Enel te gaan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tazzy

Wij laden altijd openbaar, en eigenlijk altijd aan dezelfde laadpaal om de hoek. We hebben dat altijd gedaan met onze Kia Charge Advanced pas, want die was een jaar geleden 25 cent/kWh en ik heb er verder niet meer op gelet. De tarieven daarvan gaan op 1 juni verder omhoog van 42 cent naar 59 cent, en dus zoek ik nu de laadpas die bij ons om de hoek de beste tarieven heeft. Hoe vind ik die zonder alle apps van alle aanbieders te moeten installeren?
Precies waarom ik nu aan het kijken ben :)

Ik heb shell op kantoor, last mile nabij huis

Acties:
  • +1Henk 'm!

• maharens
  • Nu online
Zjanzjak schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:25:
[...]

Voor mijn regio (thuis Noordwest Noord-Brabant en kantoor Rotterdam) is bijvoorbeeld Freshmile voor AC laden aan een 22 kWh paal vrij voordelig, en zo ook voor een paar DC-laadpunten, bedragen variëren van 28 cent tot 36 cent de kW.
Sterker nog, als je EV snel kan laden is zelfs 25/26 cent per kWh haalbaar

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marco-Peters

Drie jaar later en de situatie is nog steeds hetzelfde: wel goedkoop die tarieven destijds....

Ik was gisteren aan het kijken voor Vattenfall laadpalen in Gelderland, nabij een toeristische gebied bij de Waal ( Fort Vuren ). Dan heb je 1 laadpaal in een wijk in de buurt, voor de rest zijn er geen laadpalen of ben je over geleverd aan dure laadpalen.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gh0st
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01:31
Malarky schreef op maandag 1 mei 2023 @ 23:16:
Na de prijzen update van 1 april, vandaag de laadprijzen zoals op 1 mei:

Aanbieders voor bekende +100kW laadpunten in Nederland tot 64ct/kWh:
1 kWhAanbiederDC netwerkNote
€0,2200BMW / MINI Charging (IONITY Plus)Ionity€13,00 p/m (12mnd). BMW of MINI VIN vereist
€0,2520FreshmileShell 175kW21ct/kWh + 7ct/min. Prijs bij ±100kWh/u laden
€0,2680FreshmileLast Mile Solutions 120kW+25ct/kWh + 3ct/min. Prijs bij ±100kWh/u laden
€0,2900KIA Charge (IONITY Power) / Charge myHyundai (IONITY Premium)Ionity€13,00 p/m (12mnd). KIA of Hyundai VIN vereist. Prijs tot 1 juni
€0,3000Nissan Charge (Premium)Ionity€13,00 p/m (12mnd). Nissan VIN vereist
€0,3094Enel X (Travel Plus - Flat)Allego, BP, GreenFlux, Ionity, Shell95-99ct/kWh buiten bundel. Kleeftarief 18ct/pm na 1u idle. Bundel loopt altijd 1 maand
€0,3500Be Charge (Be Electric 500)BP, GreenFlux, Ionity85-95ct/kWh buiten bundel. Kleeftarief 18ct/min na 1u idle
€0,3500Volkswagen (We Charge Plus) / Audi (charging pro)Ionity€14,99 p/m (12mnd). VW of Audi VIN vereist
€0,3500Elli (Drive Highway)Ionity€14.99 p/m (12mnd). Kleeftarief 15ct/min na 1.5u laden
€0,4200Tesla Public SuperchargerTesla€12,99 p/m (niet-Tesla rijders).
Piektarief: 57ct/kWh (16u-20u). Idle fee tot €1/min
€0,4800FreshmileAllego, GreenFlux, Shell30ct/kWh + 30ct/min. Prijs bij ±100kWh/u laden
€0,4830Fastned (Gold)Fastned€11.99 p/m (-30% op standaardtarief)
€0,5500Mercedes me (Charge L)Allego, BP, E-Flux, Ionity, Fastned, GreenFlux, Shell€12,90 p/m. Mercedes VIN vereist
€0,5600Volkswagen (We Charge Plus)Allego, BP, E-Flux, Fastned, GreenFlux, Shell€14,99 p/m (12mnd). VW VIN vereist. Kleeftarief 15ct/min na 1.5u laden
€0,5700FreshmileIonity30ct/kWh + 45ct/min. Prijs bij ±100kWh/u laden
€0,5865Bonnet (Turbo Boost)Fastned€8 p/m voor CPO -15%
€0,6000BMW/ MINI (Active)Allego, BP, E-Flux, Fastned, GreenFlux, Shell€4,99 p/m. BMW of MINI VIN vereist

En de update voor aanbieders voor AC-laden bij TotalEnergies:
[Afbeelding]
Je bent echt een held! Ik woon ook in Zeist en met bijv. 0,59 cent per KWH van Shell is het niet rendabel voor mij om me hybride op te laden maar door dit overzichtje weet ik nu welke laadpas ik moet aanvragen.

Hoevaak update je die excellijst van Greenflux? en staat deze op Google Drive oid? ben je bereid om het linkje te delen zodat ik af en toe kan kijken of er grote veranderingen zijn?

Nogmaals super bedankt!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tazzy
Kodess schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:05:
[...]

Dan zoek je de pas van de leverancier van de paal op kantoor (hoogst waarschijnlijk is die namelijk het goedkoopst dan) of een vast laag tarief (good luck) of die alleen het CPO tarief met een kleine aanvulling vragen.

Als je minder dan 250x per jaar een laadactie start is NL MAB het goedkoopst. (CPO + 0,12)
Meer dan 323x per jaar laden dan kan je kijken naar E-Flux. (uitzondering als je E-Flux palen gebruikt, want daar krijg je korting op met deze pas) (CPO en 3,23 per maand betalen)
Elbizz lijkt goedkoper dan NL MAB (CPO + 0,06) maar kost 13,95 om aan te vragen. Dat geld heb je er pas na 232x laden uit.
Ik laad ongeveer 1x per week. Dan lijkt mij NL MAB de beste

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koboy

koboy

Tazzy schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:38:
[...]

Ik laad ongeveer 1x per week. Dan lijkt mij NL MAB de beste
Maar dan laad je wel tegen CPO tarief, wat je niet wilde wegens te duur! Dan ben je zelfs met je Kia charge advantage nog goedkoper uit!
Zet eens op een rijtje hoeveel je laad per maand, en of je in staat bent de auto snel weg te halen.
1x per week laden is naar mijn schatting 150-200 kWh per maand. Dit doe ik met een Enel travel bundel, aangevuld met een overdag/avond sessie freshmile. Beide uiteindelijk ongeveer 45 cent per kWh.

Ja er zijn problemen met Enel, maar om daar echt zicht op te hebben zou er eens een poll gedaan moeten worden. De problemen bij mij beperken zich tot verdwijnende en niet in rekening gebrachte laadsessies, maar heb het idee dat dat aan Allego ligt, want het is me ook gebeurd met Maingau op dezelfde paal op de hoek.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• totalatool
koboy schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:08:
[...]

Alweer omhoog? Wat ik zie is dat de prijswijziging die eerst al op 1 mei zou ingaan nu op 1 juni ingaat.
Als je lekker 11kW kunt laden, is freshmile een mogelijkheid. Moet je wel meteen de auto van de lader halen als klaar, want je betaalt per kWh EN per minuut.
Andere mogelijkheid is Enel-X met een bundel. Met de travel bundel (160kWh/maand) kom je op ongeveer hetzelfde tarief als je bij Kia had met abbo, net als met Freshmile. Met de travel plus bundel (320 kWh/maand) ben je duidelijk goedkoper uit. Per 1-8 gaan wel de prijzen van deze bundels omhoog, maar wat dan de tarieven van de anderen doen is nog giswerk.

Laat ook even weten wat de dominante laadpaalboer/CPO is bij jou en welke regio dat is. Kunnen anderen je helpen met een mogelijk goedkopere regionale optie.
Vergeet ook niet de Kia pas naar "Flex" te zetten, ben je van de maandelijkse kosten af, maar heb je een backup pas.
De tarieven bij Kia zijn een aantal keer gestegen, want er is zeker nog een tussenstap geweest tussen de 25 cent van een jaar geleden en de 42 cent van nu. Vandaar "weer omhoog".

We wonen in Utrecht en vrijwel alles hier is Last Mile Solutions of Greenflux volgens de Kia app.

En dank je voor de tip om die pas even om te zetten, dat heb ik meteen even in de agenda gezet voor volgende week. :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silversurfer1
Oke ik dacht dat het cpo tarief de minimale prijs is maar nu blijken er toch wat pasaanbieders te zijn die onder het cpo tarief zitten. Bv cpo tarief aan Greenflux / Total paal bij mij in de buurt is volgens Last Mile App €0,62 maar Shell Recharge kost €0,59 en Eneco €0,51. En je kunt ook bundels kopen bij het Italiaanse Enel en kan kan het zelfs €0,35 kosten. Hoe dan? Hebben zijn een deal met de cpo ofzo? Verwarrend allemaal zeg.

[Voor 5% gewijzigd door Silversurfer1 op 23-05-2023 16:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Roelant
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Marco-Peters schreef op zondag 21 mei 2023 @ 11:16:
Maar daar is het gewoon je auto langs de weg zetten, laadkabel aansluiten en klaar. Het is alleen een stukje verder lopen. Ik zag op de PHEV die vanmorgen naast mijn auto stond, ookal allerlei krassen op de zijkant. Dus wellicht als je aan de kant staat, waar ook ICE's naast mogen staan. Krijg je nog deuren tegen kostbare EV aan ook :-(
Maar dat probleem bestaat al langer met dit soort vakken. Voor dat wij (PH)EV reden en voordat die laadpaal er stond (in het vak vergelijkbaar met jouw vorige foto) hadden we dat probleem hier in de wijk ook al. En ook toen al gingen mensen met twee wieltjes op de stoep staan als ze het vak niet konden vermijden. 😋

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Marco-Peters
Roelant schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:41:
[...]

Maar dat probleem bestaat al langer met dit soort vakken. Voor dat wij (PH)EV reden en voordat die laadpaal er stond (in het vak vergelijkbaar met jouw vorige foto) hadden we dat probleem hier in de wijk ook al. En ook toen al gingen mensen met twee wieltjes op de stoep staan als ze het vak niet konden vermijden. 😋
Eens: ik mijd dat soort parkeerplaatsen als het even kan, dat is een succesformule op allerlei krassen op je auto. Briefje voor dat soort cadeautjes laat toch niemand achter. Maar dit is simpelweg de dichtstbijzijnde laadpaal, daarom dat ik hem er soms neerzet om te laden.

Bij laden vermijd ik dit soort parkeerplaatsen ook liever: meeste automobilisten hebben schijnbaar de neiging, om zo dicht mogelijk naast een andere auto te parkeren. Ook als er nog heel veel ruimte aan de rechter of linkerkant vrij is, waar een stoeprand is.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 13:08
Silversurfer1 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:15:
Oke ik dacht dat het cpo tarief de minimale prijs is maar nu blijken er toch wat pasaanbieders te zijn die onder het cpo tarief zitten. Bv cpo tarief aan Greenflux / Total paal bij mij in de buurt is volgens Last Mile App €0,62 maar Shell Recharge kost €0,59 en Eneco €0,51. En je kunt ook bundels kopen bij het Italiaanse Enel en kan kan het zelfs €0,35 kosten. Hoe dan? Hebben zijn een deal met de cpo ofzo? Verwarrend allemaal zeg.
Het lijkt mij dat dat langlopende deals zijn. Hier bij mij in de buurt is alles Allego/Smoov en daar was het CPO tarief begin dit jaar vrij hoog (ik meen iets van €0,63 per kWh). Ik heb toen lang Maingau gebruikt tegen €0,49 per kWh. Waarschijnlijk hebben die een prijs afgesproken voor langere tijd.

In dat soort gevallen moet je het zelf actief een beetje bijhouden... inmiddels is laden via de Smoov app €0,30 per kWh en is het via Maingau volgens mij €0,59. Dat ontdekte ik na één laadsessie toen ik dacht 'goh, dat is iets duurder dan ik had verwacht...' ;)

[Voor 4% gewijzigd door dreamscape op 23-05-2023 17:04]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marco-Peters

Eindelijk de laadpas van Düsseldorf Stadtwerke ontvangen: bijna een maand op moeten wachten. Ik zie er vooral voordeel in voor het laden in Düsseldorf en Duitsland, aangezien het een ladenetz laadpas is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Silversurfer1
dreamscape schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:04:
[...]

Het lijkt mij dat dat langlopende deals zijn. Hier bij mij in de buurt is alles Allego/Smoov en daar was het CPO tarief begin dit jaar vrij hoog (ik meen iets van €0,63 per kWh). Ik heb toen lang Maingau gebruikt tegen €0,49 per kWh. Waarschijnlijk hebben die een prijs afgesproken voor langere tijd.

In dat soort gevallen moet je het zelf actief een beetje bijhouden... inmiddels is laden via de Smoov app €0,30 per kWh en is het via Maingau volgens mij €0,59. Dat ontdekte ik na één laadsessie toen ik dacht 'goh, dat is iets duurder dan ik had verwacht...' ;)
Ja ik denk dat zo’n pasaanbieder goedkoop stroom inkoopt voor de cpo? Eneco kan dat wel. De cpo heeft dan de kosten van het plaatsen van de paal en het onderhoud. Dat lijkt mij mee te vallen. Weet iemand hier hoe dat precies werkt?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 16:34
Silversurfer1 schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:14:
[...]

Ja ik denk dat zo’n pasaanbieder goedkoop stroom inkoopt voor de cpo? Eneco kan dat wel. De cpo heeft dan de kosten van het plaatsen van de paal en het onderhoud. Dat lijkt mij mee te vallen. Weet iemand hier hoe dat precies werkt?
Het is gewoon een ander verdienmodel. Net als bij sportscholen heb je slapende leden, die betalen enkel en consumeren niks. Daardoor kunnen ze jouw hogere kosten makkelijk afrekenen en toch op de grote plaatje winst maken. Dit is voor een Abbo vorm.

Bij de gratis passen die een vast tarief rekenen is het gemiddelde nog altijd lager dan de prijs die jij betaald. Het is geen filantropische instelling

[Voor 13% gewijzigd door Brotuck op 23-05-2023 22:01]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Zjanzjak
koboy schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:51:
Ja er zijn problemen met Enel, maar om daar echt zicht op te hebben zou er eens een poll gedaan moeten worden.
Of even zoeken op 'Enel' in dit topic, levert je in no time 25 pagina's op met bijna op elke pagina wel iets met Enel. :)
Inderdaad. Maar als je je eenmaal wat verdiept en het bijhoudt valt het wel mee.
En dit forum helpt enorm als een gebruiker meldt dat er weer ergens iets veranderd is qua tarieven, of iemand vindt weer een nieuwe laadpas-aanbieder die goedkope tarieven levert, etc..

Acties:
  • +1Henk 'm!

• bnwgraaf
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16:57
Notna schreef op maandag 22 mei 2023 @ 07:27:
[...]

We zijn ondertussen naar het uiterste puntje van Cornwall gereden en hebben onderweg tijdens de pauzes steeds een gedeelte bijgeladen en dat werkte gelukkig prima.
De Shell/Recharge pas gaat het meeste goed, heb ook al een keer via de Zap app geladen en toen het een keer kon via de Maingau pas wat bij die betreffende paal veruit de goedkoopste was.

Alhoewel "goedkoop" in Engeland wat betreft het laden betrekkelijk is....

Maar het lukt in ieder geval om de accu genoeg gevuld te houden.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Nu online
Marco-Peters schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:11:
[YouTube: Onduidelijke tarieven bij laadpalen voor elektrische auto’s]

Drie jaar later en de situatie is nog steeds hetzelfde: wel goedkoop die tarieven destijds....

Ik was gisteren aan het kijken voor Vattenfall laadpalen in Gelderland, nabij een toeristische gebied bij de Waal ( Fort Vuren ). Dan heb je 1 laadpaal in een wijk in de buurt, voor de rest zijn er geen laadpalen of ben je over geleverd aan dure laadpalen.
Toffe gozer ook hè 8)

Er is wel een boel veranderd hoor. Destijds hadden veel MSP's bijvoorbeeld geen tarieven in hun app staan. CPO's zonder telefonische klantenservice of alleen tijdens kantoortijden bereikbaar, En op de websites van de CPO's en MSP's was het vaak ook een treurige boel. Dat is nu wel anders. Maar eens, er is ook nog veel werk te doen.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• totalatool
Hachy schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:12:
Maar eens, er is ook nog veel werk te doen.
Yup. Ik ben dus al aardig wat tijd kwijt met uitpluizen welke aanbieder vanaf 1 juni de beste tarieven heeft op de paal bij mij om de hoek, en kom tot nu toe uit bij Vattenfall met €0,35 starttarief en €0,52 per kWh. Dat scheelt wel met het CPO-tarief van €0,73 en €0,75 hier in de buurt, maar toch zoek ik nog even verder.
Laadpastop10.nl helpt me helemaal niet, want mijn parameters kan ik daar nergens invullen.

• Silversurfer1
Brotuck schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 22:00:
[...]

Het is gewoon een ander verdienmodel. Net als bij sportscholen heb je slapende leden, die betalen enkel en consumeren niks. Daardoor kunnen ze jouw hogere kosten makkelijk afrekenen en toch op de grote plaatje winst maken. Dit is voor een Abbo vorm.

Bij de gratis passen die een vast tarief rekenen is het gemiddelde nog altijd lager dan de prijs die jij betaald. Het is geen filantropische instelling
Ja ik snap dat het geen filantropische instellingen zijn. Maar meer concurrentie en meer duidelijkheid lijkt mij welkom. Nu zit ja vaak vast aan 1 aanbieder bij laadpalen bij je in de buurt omdat de gemeente de aanbesteding heeft verleend aan 1 aanbieder. Lijkt mij niet niet goed omdat er geen concurrentie is dan. De gemeente zelf heeft geen tijd / zin om dat te controleren en is blij dat ze er vanaf zijn. Uitbesteden lijkt tegenwoordig wel hun hoofdtaak. Maar ze geven ondertussen wel grond weg aan een commerciële partij voor niks. Ik heb al aangegeven dat ik ook wel een laadpaal wil installeren voor ze op gemeentegrond :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zjanzjak
*O* _O-
totalatool schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:35:
Yup. Ik ben dus al aardig wat tijd kwijt met uitpluizen welke aanbieder vanaf 1 juni de beste tarieven heeft op de paal bij mij om de hoek, en kom tot nu toe uit bij Vattenfall met €0,35 starttarief en €0,52 per kWh. Dat scheelt wel met het CPO-tarief van €0,73 en €0,75 hier in de buurt, maar toch zoek ik nog even verder.
Als het tarief voor de palen (11 kW of hoger) in je omgeving 23 cent de kWh en 4 cent per minuut is in de Freshmile app, dan kom je rond de 45 cent uit met Freshmile. Is het 21 cent en 7 cent per minuut dan moet je er ver weg van blijven, kom je namelijk rond de 59 cent uit.
totalatool schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 09:35:

Laadpastop10.nl helpt me helemaal niet, want mijn parameters kan ik daar nergens invullen.
Daar gebruik ik Laadpastop10 ook niet voor maar wel als onwijs handig startpunt.

Maar wie weet verveelt Maarten zich ooit eens heel erg en bouwt hij een tool waarin dit kan op die pagina.
Plus een extra pagina waar je per CPO het tarief, realtime, per elke mogelijke MSP ziet! :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• totalatool
Zjanzjak schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:26:
Als het tarief voor de palen (11 kW of hoger) in je omgeving 23 cent de kWh en 4 cent per minuut is in de Freshmile app, dan kom je rond de 45 cent uit met Freshmile. Is het 21 cent en 7 cent per minuut dan moet je er ver weg van blijven, kom je namelijk rond de 59 cent uit.
Ik heb de Freshmile app toch maar geïnstalleerd, want dat had ik nog niet gedaan omdat ik geen zin had om een account aan te maken alleen maar om de tarieven te zien.
Freshmile staat hier om de hoek op €0,23 + €0,04 / min, en de paal aan de overkant van de straat op €0,25 + €0,03 / min, dus met 11 kWh per uur laden kom ik uit op respectievelijk €0,45 en iets meer dan €0,41 per kWh.
Dat scheelt!
Kan die net aangevraagde gratis Vattenfallpas meteen in de reservebak. :D

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Zjanzjak
totalatool schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:45:
[...]

Ik heb de Freshmile app toch maar geïnstalleerd, want dat had ik nog niet gedaan omdat ik geen zin had om een account aan te maken alleen maar om de tarieven te zien.
Freshmile staat hier om de hoek op €0,23 + €0,04 / min, en de paal aan de overkant van de straat op €0,25 + €0,03 / min, dus met 11 kWh per uur laden kom ik uit op respectievelijk €0,45 en iets meer dan €0,41 per kWh.
Dat scheelt!
Kan die net aangevraagde gratis Vattenfallpas meteen in de reservebak. :D
Vooral voor de privérijder die een beetje op de centjes moet letten is het toch een beetje noodzaak om nogal wat van deze apps te downloaden en te installeren, soms gepaard gaande met een registratie.
Denk dat ik er een stuk of 20 (en dat is nog weinig) heb, waarvan ik er 7 vrij actief gebruik om vooral om laadpunten en de daarbij horende tarieven te vinden/uit te zoeken.

Zou je Vattenfall pas zeker niet weggooien, in sommige regio's kan je laden voor 31 cent of 39 cent.
Buiten dat, altijd handig om back up te hebben mocht een pas niet werken en je MOET laden.
Kan Vattenfall net 'best of the rest' zijn van al je laadpassen. ;)

Aangaande Freshmile, ik heb er voor gekozen om niet de boel te koppelen aan mijn creditcard, dus ik voeg regelmatig saldo toe. Gaat uiteraard ook van de creditcard af maar geeft me een fijner onderbuik-gevoel.
Bij koppeling wordt er namelijk eerst 50 euro afgeschreven wat in de regel gelijk (maar heeeeeeeel soms niet) weer terugkomt minus wat je geladen hebt, maar toch, ik heb het er niet zo op.

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 14:46
Zjanzjak schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:57:
[...]

Vooral voor de privérijder die een beetje op de centjes moet letten is het toch een beetje noodzaak om nogal wat van deze apps te downloaden en te installeren, soms gepaard gaande met een registratie.
Denk dat ik er een stuk of 20 (en dat is nog weinig) heb, waarvan ik er 7 vrij actief gebruik om vooral om laadpunten en de daarbij horende tarieven te vinden/uit te zoeken.

Zou je Vattenfall pas zeker niet weggooien, in sommige regio's kan je laden voor 31 cent of 39 cent.
Buiten dat, altijd handig om back up te hebben mocht een pas niet werken en je MOET laden.
Kan Vattenfall net 'best of the rest' zijn van al je laadpassen. ;)

Aangaande Freshmile, ik heb er voor gekozen om niet de boel te koppelen aan mijn creditcard, dus ik voeg regelmatig saldo toe. Gaat uiteraard ook van de creditcard af maar geeft me een fijner onderbuik-gevoel.
Bij koppeling wordt er namelijk eerst 50 euro afgeschreven wat in de regel gelijk (maar heeeeeeeel soms niet) weer terugkomt minus wat je geladen hebt, maar toch, ik heb het er niet zo op.
20 passen.. Dayum..
Ik heb Elli, Shell voor als Elli niet werkt en als ik echt niet anders kan dan Tesla app..
In 99% van de gevallen laad ik altijd 39 cent ac en 49 cent dc, hoef ik nergens op te letten en de abo kosten van 5 euro per maand heb ik er zo uit.

• Marco-Peters
Zjanzjak schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:57:
[...]
Vattenfall is tot nu toe de enigste laadpas welke ik gebruikt heb: nu heb ik ruim 5 laadpassen, maar het is telkens in iedere app van de bijhorende laadpas kijken welke de goedkoopste is. Soms is schijnbaar de Vattenfall laadpas goedkoper bij een Shell laadpaal dan met de laadpas van Shell |:(

• maharens
  • Nu online
Zjanzjak schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 10:26:
[...]

*O* _O-

[...]

21+7 cent ben ik alleen nog maar tegengekomen bij DC laders, dan is het wel heel interessant.
Pagina: 1 ... 57 ... 61 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee