[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 54 ... 219 Laatste
Acties:

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Basket Kees
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Zo te zien heeft Tesla de supercharger prijzen flink verlaagd. Ben er wel blij mee dat ze blijkbaar met relatief weinig vertraging de marktprijzen voor energie volgen. Ze zitten in de luxe positie dat ze er niet aan hoeven verdienen. Het voordeel voor ons is dat ze zo ook de andere partijen onder druk zetten, dus hopelijk zullen we meer beweging naar beneden zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10:10
BastaRhymez schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 14:30:
Dan moeten de prijzen in de app wel kloppen natuurlijk... Ik zie namelijk in de app een ander tarief staan, dan wanneer ik aan het laden ben... oké dit is geen Vattenfall paal, maar van GreenFlux.
Voordat we appels met peren aan het vergelijken zijn... in welke app heb je gekeken en met welke pas heb je daarbij dan geladen?
In de app (Shell Recharge) staan tarieven die zo'n 0,10 euro per kWh hoger zijn dan dat ze daadwerkelijk zijn... In de app was het eerst 0,59 / kWh, nu overigens verhoogd naar 0,64 / kWh, terwijl ik maar 0,53 / kWh betaald hebt...
Met een Shell Recharge pas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-06 15:33
Weer minpuntje voor Enel. Net bij de Shell 175kw (Lepelaar A6) kon ik niet laden. Alle laders waren vrij maar kon ze niet allemaal selecteren en kreeg foutmelding bij starten.. dit was wel met de app, misschien dat met pasje wel lukt maar die moet ik nog ontvangen. Denk dat de beste combi voor mij nog is Enel voor AC en Freshmile voor DC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 17:40
Benny schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:07:
Weer minpuntje voor Enel. Net bij de Shell 175kw (Lepelaar A6) kon ik niet laden. Alle laders waren vrij maar kon ze niet allemaal selecteren en kreeg foutmelding bij starten.. dit was wel met de app, misschien dat met pasje wel lukt maar die moet ik nog ontvangen. Denk dat de beste combi voor mij nog is Enel voor AC en Freshmile voor DC.
Ik weet niet of dat probleem aan Enel ligt, zie de laders gewoon staan in de app. Ik heb in die buurt (Lelystad) ook wel problemen gehad met shell recharge laders starten. En dan met de shell recharge pas.

[ Voor 3% gewijzigd door eltron op 10-05-2023 22:53 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:25
Dan moeten de prijzen in de app wel kloppen natuurlijk... Ik zie namelijk in de app een ander tarief staan, dan wanneer ik aan het laden ben... oké dit is geen Vattenfall paal, maar van GreenFlux.
In de app (Shell Recharge) staan tarieven die zo'n 0,10 euro per kWh hoger zijn dan dat ze daadwerkelijk zijn... In de app was het eerst 0,59 / kWh, nu overigens verhoogd naar 0,64 / kWh, terwijl ik maar 0,53 / kWh betaald hebt...
Het lijkt erop dat je denkt dat een laadpaal maar één prijs heeft, ongeacht welke laadpas je gebruikt. In ieder geval welkom in de laadjungle :+
Belangrijke tip: De prijs voor het laden met een bepaalde pas moet je opzoeken in de app of website van die specifieke laadpas, anders wordt het een zootje. ;)

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
pmiddeld schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 00:08:
[...]

Het lijkt erop dat je denkt dat een laadpaal maar één prijs heeft, ongeacht welke laadpas je gebruikt. In ieder geval welkom in de laadjungle :+
Belangrijke tip: De prijs voor het laden met een bepaalde pas moet je opzoeken in de app of website van die specifieke laadpas, anders wordt het een zootje. ;)
Stel je voor je betaald als buitenlandse automobilist bij de Belgische of Duitse benzinepomp meer, omdat je een Nederlandse pinpas hebt. Daarom heb ik een laadpas van Düsseldorf Stadtwerke besteld, want zonder betaal ik meer in Düsseldorf en de rest van Duitsland waarschijnlijk.

Maar vooralsnog geen laadpas ontvangen: ik denk dat hij met een verdwaalde postduif onderweg is, want het duurt wel erg lang tot die laadpas bezorgd wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Marco-Peters schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:18:
[...]

Stel je voor je betaald als buitenlandse automobilist bij de Belgische of Duitse benzinepomp meer, omdat je een Nederlandse pinpas hebt. Daarom heb ik een laadpas van Düsseldorf Stadtwerke besteld, want zonder betaal ik meer in Düsseldorf en de rest van Duitsland waarschijnlijk.

Maar vooralsnog geen laadpas ontvangen: ik denk dat hij met een verdwaalde postduif onderweg is, want het duurt wel erg lang tot die laadpas bezorgd wordt.
Toch is het niet zo gek of abnormaal als het lijkt. ook in de retail in NL wemelt het van de passen en apps die je voordeel kunnen opleveren bij het winkelen. En ja dan betaal je dus meer als je de bonuspas van appie niet hebt of de klantenkaart van Karwei of Gamma of de app van Praxis etc. etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:24
eltron schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 22:52:
[...]

Ik weet niet of dat probleem aan Enel ligt, zie de laders gewoon staan in de app. Ik heb in die buurt (Lelystad) ook wel problemen gehad met shell recharge laders starten. En dan met de shell recharge pas.
Ja dat is zeker een probleem van Enel. Zoek maar eens terug naar mijn posts in dit topic. Ik heb ondertussen zeker 15 laders gehad in de omgeving lelystad/almere/zeewolde. Zowel AC als DC willen niet starten en Enel kan dit bevestigen. Is een bekend probleem.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

vanaalten schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 15:40:
[...]

Net als @hjs nog niets ontvangen. Maar goed, ik wacht nog even af. Wie weet komt 'ie ooit nog binnen.
Er is post onderweg :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MarkV6
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 07:57
[...]
Stel je voor je betaald als buitenlandse automobilist bij de Belgische of Duitse benzinepomp meer, omdat je een Nederlandse pinpas hebt.
Naast deze laadpas jungle heeft de gemeente zo graag laadplekken willen binnenhalen dat Greenflux/ Total een monopolie in mijn plaats heeft.
En dat zou niet erg zijn als die met alle passen de hoogste prijs heeft. Zonder bundels of abonnement is het laagste € 0.59

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
eltron schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 07:51:
[...]

Toch is het niet zo gek of abnormaal als het lijkt. ook in de retail in NL wemelt het van de passen en apps die je voordeel kunnen opleveren bij het winkelen. En ja dan betaal je dus meer als je de bonuspas van appie niet hebt of de klantenkaart van Karwei of Gamma of de app van Praxis etc. etc. etc.
Ja maar bij autorijden is dit dus niet normaal: als ik nu die ANWB onderweg app open en benzineprijzen ga vergelijken, dan heb ik echt geen tankpas nodig om tegen de getoonde prijs te tanken. Bij opladen wel....

Zo was ik gisteren bij de Roermond Designer Outlet, wilde daar eigenlijk gaan opladen. Maar toen ik ontdekte dat ik als Nissan Leaf rijder, geen gebruik van de Tesla Destination Chargers kon maken. Ging ik kijken bij de gewone laadpalen, waarvan je zou denken. Dan zullen die ook wel gratis zijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0fl2M70ojtglsxhVOwOPWqz5EhE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/BGM9SBVhFQqZGM3soD9NW1no.png?f=fotoalbum_large

Maar het tegendeel was waar: € 3,33 voor een sessie en € 0,67 per kWh, terwijl Tesla's gewoon gratis laden. Dan voel ik mij een beetje tweederangs EV automobilist, als geen een van die Tesla Destination Chargers voor niet Tesla's bedoeld is.

Als je dus niet in een app controleert, wat de tarieven zijn: dan zul je achteraf dus de rekening gepresenteerd krijgen, want op de paal zelf wordt geen tarief gemeld. Ik vindt dat die eigenlijk wel zou moeten.

[ Voor 6% gewijzigd door Marco-Peters op 11-05-2023 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MarkV6 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 09:44:
[...]

Naast deze laadpas jungle heeft de gemeente zo graag laadplekken willen binnenhalen dat Greenflux/ Total een monopolie in mijn plaats heeft.
En dat zou niet erg zijn als die met alle passen de hoogste prijs heeft. Zonder bundels of abonnement is het laagste € 0.59
Freshmile is geen abo-vorm maar kan je met GFX nog steeds laden voor een cent of 45 tegenwoordig.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:22

kaanmijo

Picobello B.V.

Marco-Peters schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Ja maar bij autorijden is dit dus niet normaal: als ik nu die ANWB onderweg app open en benzineprijzen ga vergelijken, dan heb ik echt geen tankpas nodig om tegen de getoonde prijs te tanken. Bij opladen wel....

Zo was ik gisteren bij de Roermond Designer Outlet, wilde daar eigenlijk gaan opladen. Maar toen ik ontdekte dat ik als Nissan Leaf rijder, geen gebruik van de Tesla Destination Chargers kon maken. Ging ik kijken bij de gewone laadpalen, waarvan je zou denken. Dan zullen die ook wel gratis zijn?

[Afbeelding]

Maar het tegendeel was waar: € 3,33 voor een sessie en € 0,67 per kWh, terwijl Tesla's gewoon gratis laden. Dan voel ik mij een beetje tweederangs EV automobilist, als geen een van die Tesla Destination Chargers voor niet Tesla's bedoeld is.

Als je dus niet in een app controleert, wat de tarieven zijn: dan zul je achteraf dus de rekening gepresenteerd krijgen, want op de paal zelf wordt geen tarief gemeld. Ik vindt dat die eigenlijk wel zou moeten.
Bij een Tesla koop je natuurlijk niet alleen de auto, maar ook meteen rechten om te laden op hun netwerk. Dat zij hun Superchargers nu langzaamaan gaan openzetten voor andere merken betekend niet dat dit overal zo zal zijn, en al helemaal niet als er maar een paar van die destination chargers staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17:06
[...]

Er is een groot verschil tussen een pinpas en een laadpas. Met een pinpas kun je betalen en met een laadpas niet, want daar zit altijd een partij tussen die zorgt voor de betaling. Dat heeft niets met buitenlandse automobilist te maken. Er zijn talloze vormen van iets goedkoper krijgen en een laadpas is er zo een. Net zoals toegang tot een evenement bij online boeken vaak goedkoper is dan ter plekke bij de kassa.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bert pit
  • Nu online

bert pit

asdasd

[...]

Hier in Zeeland is het grootste deel geïnstalleerd door Agrisnellaad. Die hebben dus in deze provincie zo'n beetje een monopolie positie met een eigen prijs van 67 cent per kWh.

Dit soort contracten zou je standaard aan meerdere partijen moeten aanbesteden. Maar ja, dan heeft vermoedelijk geen hond interesse.

Nokia 6110, Sony Walkman, Commodore 64, steenkoolvrij sinds 1962

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
kaanmijo schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 11:43:
[...]
en al helemaal niet als er maar een paar van die destination chargers staan.
Ik dacht dat Destination Chargers beheerd worden door de bestemming, dus in dit geval Designer Outlet Roermond welke ervoor kiest om ze enkel open te stellen voor Tesla's. Want meestal is er op zijn minst een Destination Charger, welke ook niet Tesla's aan kunnen laden.

Die laadpassen zie ik liever vandaag of morgen nog verdwijnen: gewoon overal met je pinpas of creditcard betalen, in plaats telkens bij iedere laadpaal uit te moeten zoeken wat het tarief is.

Als ik dus zonder laadpas de laadpaal kan gebruiken, zoals bij Eneco en daar een app voor moet downloaden: dan doe ik dat, zolang de betaling via mijn Visa Debet kaart kan lopen. Op die manier heb ik nog geen 1x de Nissan Charge laadpas gebruikt.

[ Voor 15% gewijzigd door Marco-Peters op 11-05-2023 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Zojuist even gekeken bij een paal van de Lidl die ondertussen is omgezet naar betaald laden.
Je kunt de QR scannen op de paal of het serienummer invullen op een URL. Vanuit daar zag ik dat het laden 50 cent per kWh kost en na 40 minuten komt daar nog eens 50 cent bovenop.
Nu zullen de meeste mensen wel weer zijn vertrokken binnen 40 minuten maar ook het starttarief is niet echt aantrekkelijk. Hier staan palen voor 31 cent per kWh in de omgeving.

Dit was locatie Lelystad. Misschien hebben andere palen wel een lager tarief.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:39
bert pit schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 12:00:
[...]

Hier in Zeeland is het grootste deel geïnstalleerd door Agrisnellaad. Die hebben dus in deze provincie zo'n beetje een monopolie positie met een eigen prijs van 67 cent per kWh.

Dit soort contracten zou je standaard aan meerdere partijen moeten aanbesteden. Maar ja, dan heeft vermoedelijk geen hond interesse.
Bij deze palen kun je met Chargepoint voor 0.42 euro per kWh laden.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:17
Voor wat het waard is, ik heb gisteren nog 'gratis' geladen bij LIDL (50kW-lader) in Emmen.
Als ik toch in het centrum wat boodschapjes te doen heb, is dat, zolang het nog duurt, een goede parkeer/laadplek.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-06 20:58
Peter-036 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:54:
Voor wat het waard is, ik heb gisteren nog 'gratis' geladen bij LIDL (50kW-lader) in Emmen.
Als ik toch in het centrum wat boodschapjes te doen heb, is dat, zolang het nog duurt, een goede parkeer/laadplek.
En ik bij Lidl in Julianadorp, alleen is dat jammer genoeg 11kw en je mag daar maar 30 minuten laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lvdmoosdijk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-04-2024
Benny schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 21:07:
De Tritium-laders van Shell werken alleen met de fysieke pas.

Nissan Leaf 2017 30 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Headshot_NL schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:23:
Zojuist even gekeken bij een paal van de Lidl die ondertussen is omgezet naar betaald laden.
Je kunt de QR scannen op de paal of het serienummer invullen op een URL. Vanuit daar zag ik dat het laden 50 cent per kWh kost en na 40 minuten komt daar nog eens 50 cent bovenop.
Nu zullen de meeste mensen wel weer zijn vertrokken binnen 40 minuten maar ook het starttarief is niet echt aantrekkelijk. Hier staan palen voor 31 cent per kWh in de omgeving.

Hebben wij het dan over de ABB snellaadstations welke tot maximaal 50kw kunnen snelladen? In Duitsland vindt ik het wel aantrekkelijk, alleen jammer dat het via de Lidl Plus App moet gebeuren. Ik heb Lidl Pay weer opnieuw ingesteld en dat was succesvol, alleen dan zul je zien zodra ik het weer eens wil uitproberen werkt het toch niet.

Ik denk dat 50 cent voor een snellader, wel een redelijk marktconform tarief is. Als ik in de Vattenfall app kijk en selecteer op alleen snelladers van Vattenfall, dan is het tarief € 0,6534 en ik dacht dat dit tarief eerst € 0,55 per kWh was, dus de prijzen zullen wel verhoogd zijn.

Nu ben ik ook echt even de proef op de som aan het nemen: hoeveel kan ik laden, aan een normale publieke laadpaal en aan een normaal tarief. Wanneer ik bijvoorbeeld een stad ga bezoeken. Nu zit ik in Hasselt in een of ander stadspark en mijn EV staat al 1.5u aan een 3kw laadpaal, waarbij ik bij 50% begonnen ben en nu op 58% zit. Schiet dus niet erg op, maar op zijn minst wordt mijn laadvoortgang niet onderbroken _O-

Weet je als in een hapje en drankje gaat doen, nog even sightseeing. Dan ben je zo een paar uur verder: maar de gemiddelde Nederlander, die knalt het liefste full speed naar de vakantie bestemming. Terwijl het zoveel leuker is, om een paar leuke plaatsjes op de route te bezoeken.

En voor Nederland? Ik denk dat ik de meeste plaatsen in Nederland, zonder laadstop zou kunnen bereiken met mijn Nissan Leaf in de zomer en mits 100% opgeladen. Behalve Groningen, Friesland en Noord Holland etc zal een laadstop noodzakelijk zijn. Het is alleen jammer dat de publieke laadpalen op de bestemming, soms nog duurder zijn dan de snelladers onderweg.

PS vergeten jullie het topic over gratis laden niet, ik zag net al een paar berichten die eigenlijk daar thuis horen :+ Hele bedoeling van dat topic, is om ervaringen te delen over het gratis laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo!Bananas
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-05 10:14
Headshot_NL schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:23:

(..knip..)

Lidl Huizen is sinds kort ook over op betaald laden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EyossqEEDHpPZvXfA_YLsv8P07s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/hrOT1xOMG82FmRuo20mYo29z.jpg?f=fotoalbum_large

50kW DC laden is dus geen 50 cent maar 56.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
  • Laatst online: 17:54
Marco-Peters schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 10:35:
[...]

Bij het tanken van een ICE kan je met verschillende pasjes ook verschillende prijzen hebben.

Bijvoorbeeld via United Consumers kan je korting krijgen/sparen bij het tanken.

Vroeger kon mijn vader via het bedrijf waar hij werkte bij total tankpasjes aanvragen voor het hele huishoude waarmee je met korting op de landelijke adviesprijs tanken.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yo!Bananas
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 02-05 10:14
Net gezien dat de 11kW AC laders bij Lidl Huizen ook in de freshmile app staan voor een soortgelijke tarief als Lidl zelf vraagt. Ben benieuwd of bij FM ook een prijs verhoging is na 40 minuten.... het staat er niet vermeld in de FM app. (Ja, helaas duurt het soms >40 minuten om het boodschappen wagen gevuld te krijgen.)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/No3c-eWCNm5eeLxOyr7E5LXskDQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kLHCJxbvagORFeg6cItZOkkU.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Jaapio_B schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:46:
[...]

Bij het tanken van een ICE kan je met verschillende pasjes ook verschillende prijzen hebben.

Bijvoorbeeld via United Consumers kan je korting krijgen/sparen bij het tanken.

Vroeger kon mijn vader via het bedrijf waar hij werkte bij total tankpasjes aanvragen voor het hele huishoude waarmee je met korting op de landelijke adviesprijs tanken.
Hoeveel particulieren kun jij met een tankpas? Ja er zijn kaarten waar je een paar cent korting mee krijgt, bij Shell bijvoorbeeld. Maar dit is vaak een koekje van eigen deeg, omdat Shell simpelweg duurder is.

Dat zakelijke rijders een tankpas hebben, zegt niets over de particuliere rijder. Die zullen op gemakzuchtige automobilisten na, gewoon naar het goedkoopste tankstation rijden. Daarom is het ook altijd zo druk wanneer zo'n onbemand tankstation, weer eens een jubileums stunt heeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Silversurfer1
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10:12
Bij een pompstation is de prijs duidelijk zichtbaar. Bij een laadpaal moet je eerst wat apps openen om te kijken welke aanbieder het goedkoopst is of waar er een goedkoper laadpaal is. Blijft omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Laatst online: 15-06 13:20
Basket Kees schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:47:
Zo te zien heeft Tesla de supercharger prijzen flink verlaagd. Ben er wel blij mee dat ze blijkbaar met relatief weinig vertraging de marktprijzen voor energie volgen. Ze zitten in de luxe positie dat ze er niet aan hoeven verdienen. Het voordeel voor ons is dat ze zo ook de andere partijen onder druk zetten, dus hopelijk zullen we meer beweging naar beneden zien.
Tesla loopt enkele maanden achter marktprijzen aan met het aanpassen van hun prijzen. Ze zijn nu verlaagd naar ongeveer 33 a 40 cent per kWh. Kijkend naar de marktontwikkeld sinds begin 2023, zou het niet vreemd zijn als ze over 1 a 2 maanden hun prijzen met nog eens 10% a 15% gaan verlagen.

Vroeger had Tesla niet als doel om eraan te verdienen, dat is al lang niet meer het geval. Daarom hebben ze hun netwerk opengegooid voor anderen.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Lisadr
Silversurfer1 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:06:
Bij een pompstation is de prijs duidelijk zichtbaar. Bij een laadpaal moet je eerst wat apps openen om te kijken welke aanbieder het goedkoopst is of waar er een goedkoper laadpaal is. Blijft omslachtig.
Pieken en dalen zijn ook niet zo extreem. Bij een locatie waar ik regelmatig kom heb ik de prijzen zien stijgen van 28 cent naar 68 cent. Een liter bezine gaat ook niet ineens van 1,70 euro naar 4,13 euro per liter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 19:09

GG85

.......

[...]

driel24 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:35:
[...]

Idd, afgelopen weekend bij het hotel goedkoper geladen dan (nu nog) thuis :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Lisadr schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:09:
[...]

Vroeger had Tesla niet als doel om eraan te verdienen, dat is al lang niet meer het geval. Daarom hebben ze hun netwerk opengegooid voor anderen.
Dat ze het open hebben gesteld voor anderen wil toch niet zeggen dat het doel is nu eraan te verdienen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:17
Uit de kosten komen/blijven dan?
Of dacht je dat het een charitatieve instelling is met Elon aan het hoofd?

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Niet online
Peter-036 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:27:
Uit de kosten komen/blijven dan?
Of dacht je dat het een charitatieve instelling is met Elon aan het hoofd?
Ik weet niet wat de doelen waren toen ze het openstelden voor anderen. Maar uit dat enkele feit kan ik in ieder geval niet afleiden dat ze 'nu wel als doel hebben om eraan te verdienen".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 15-06 21:05
Wolly schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:28:
[...]

Ik weet niet wat de doelen waren toen ze het openstelden voor anderen. Maar uit dat enkele feit kan ik in ieder geval niet afleiden dat ze 'nu wel als doel hebben om eraan te verdienen".
Betere dekking op de vaste lasten kan ook een doel op zich zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyMinded
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 11:27
Vandaag eindelijk de ESB pas binnen gekregen, besteld 19 Maart, op de brief staat 8 mei dus ik ga er van uit dat ie rond die tijd pas is verzonden. Weet niet of ik de pas wel ga gebruiken aangezien Enel voor mij goedkoper is.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:58
Bij mij in Almere zijn ook vrijwel alle publieke laadpalen van Greenflux/Total. Daar kost laden via de Shell kaart €0,59 per kWh en alleen Freshmile is dan nog wel iets goedkoper, mits ik het laden goed in de gaten houd en de auto direct weghaal zodra ik mijn laad-doel bereikt heb.

Ik heb echt geluk dat er op 200 meter een eenzame Vattenfall paal staat waar ik vooralsnog kan laden voor €0,34 per kWh. Blijf het bijzonder vinden wanneer ik auto's bij die Total palen zie laden, tot ik bedenk dat die auto's waarschijnlijk lease EV's zijn waarbij de laadpas van de leasemaatschappij is. Dus voor hen boeit het niet. Maar voor mij, als privé EV rijder wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
pmiddeld schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 00:08:
[...]

Zjanzjak schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:53:
[...]

Voordat we appels met peren aan het vergelijken zijn... in welke app heb je gekeken en met welke pas heb je daarbij dan geladen?

[...]

Met een Shell Recharge pas?
Ik kijk -mede op aangeven van Athlon- in de Shell Recharge app... ik gebruik een (zakelijke) laadpas van Athlon, aangezien het een lease auto is die ik rij.

Maar het is inderdaad bijzonder dat er voor laden geen eenduidige tarieven zijn... bij tankstations staat er gewoon een bord met wat de prijs per liter is. Dat is wat ik afreken (ook als er prijsafspraken zijn tussen werkgever/leasemaatschappij en tankstation).
Toen ik nog benzine reed (tot 2 weken terug), betaalde ik bik Shell (verplicht tanken daar) gewoon de pompprijs aan de kassa. Uiteraard betalen we minder, maar dat werd niet aan de kassa verrekend... Bij laden had ik dezelfde verwachting, maar die is kennelijk onjuist...

[ Voor 11% gewijzigd door BastaRhymez op 11-05-2023 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niki_lauda
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-06 23:26

niki_lauda

3840Wp/200L zonneboiler ID3B

[...]

Bij die palen gebruik ik nu Chargepoint. Volgens mij € 0,51 de laatste keer.(maandag)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zjanzjak
BastaRhymez schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 20:53:

Bij laden had ik dezelfde verwachting, maar die is kennelijk onjuist...
Dat is een juiste constatering.

Zoals al gezegd, de laadjungle, als je met de ene pas (Athlon) bij de ander (Shell) laadt dan is de kans groot dat het tarief anders is dan dat je in de Shell Recharge app ziet. Had je een Shell Recharge pas daarentegen dan is de kans reuze groot dat je dezelfde prijs betaalt als in de Shell Recharge app.

Heb je bijv. een Freshmile pas dan kijk je in de Freshmile app, heb je een Vattenfall pas dan kijk je in de Vattenfall app, etc., voor de juiste tarieven. In een heel enkel geval wil er wel eens verschil zijn maar in de regel betaal je de prijs met de laadpas die je in bijbehorende app ziet. Helaas is er alleen, volgens mij, geen Athlon app met tarieven.
Maar het is inderdaad bijzonder dat er voor laden geen eenduidige tarieven zijn... bij tankstations staat er gewoon een bord met wat de prijs per liter is.
Yup, heel bijzonder, maar voor nu... het is, zoals het is.
En genoeg over geschreven in dit topic. ;)
Persoonlijk haal ik mijn schouders er bij op, en als privé rijder een heuse sport (en leuk om te doen) om uit te zoeken waar ik met welke pas goedkoop kan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Vandaag bij een Allego AC paal geladen, eentje uit de Gelderland-Overijssel concessie. Met de Elbizz pas betaal je nog 36 ct per kWh, terwijl het CPO-tarief sinds kort 30 ct is. Misschien duurt het nog even voordat ook Elbizz de prijsverlaging heeft opgemerkt/verwerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Marco-Peters schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 16:17:
[...]

Hebben wij het dan over de ABB snellaadstations welke tot maximaal 50kw kunnen snelladen? In Duitsland vindt ik het wel aantrekkelijk, alleen jammer dat het via de Lidl Plus App moet gebeuren. Ik heb Lidl Pay weer opnieuw ingesteld en dat was succesvol, alleen dan zul je zien zodra ik het weer eens wil uitproberen werkt het toch niet.

Ik denk dat 50 cent voor een snellader, wel een redelijk marktconform tarief is. Als ik in de Vattenfall app kijk en selecteer op alleen snelladers van Vattenfall, dan is het tarief € 0,6534 en ik dacht dat dit tarief eerst € 0,55 per kWh was, dus de prijzen zullen wel verhoogd zijn.

Nu ben ik ook echt even de proef op de som aan het nemen: hoeveel kan ik laden, aan een normale publieke laadpaal en aan een normaal tarief. Wanneer ik bijvoorbeeld een stad ga bezoeken. Nu zit ik in Hasselt in een of ander stadspark en mijn EV staat al 1.5u aan een 3kw laadpaal, waarbij ik bij 50% begonnen ben en nu op 58% zit. Schiet dus niet erg op, maar op zijn minst wordt mijn laadvoortgang niet onderbroken _O-

Weet je als in een hapje en drankje gaat doen, nog even sightseeing. Dan ben je zo een paar uur verder: maar de gemiddelde Nederlander, die knalt het liefste full speed naar de vakantie bestemming. Terwijl het zoveel leuker is, om een paar leuke plaatsjes op de route te bezoeken.

En voor Nederland? Ik denk dat ik de meeste plaatsen in Nederland, zonder laadstop zou kunnen bereiken met mijn Nissan Leaf in de zomer en mits 100% opgeladen. Behalve Groningen, Friesland en Noord Holland etc zal een laadstop noodzakelijk zijn. Het is alleen jammer dat de publieke laadpalen op de bestemming, soms nog duurder zijn dan de snelladers onderweg.

PS vergeten jullie het topic over gratis laden niet, ik zag net al een paar berichten die eigenlijk daar thuis horen :+ Hele bedoeling van dat topic, is om ervaringen te delen over het gratis laden.
Nee dit gaat om de normale laders. Max 22 kWh. Anders was 50 cent niet heel slecht, al zijn er tegenwoordig wel goedkopere DC opties beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Headshot_NL schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:38:
[...]

Nee dit gaat om de normale laders. Max 22 kWh. Anders was 50 cent niet heel slecht, al zijn er tegenwoordig wel goedkopere DC opties beschikbaar.
Ahja dat is wel onaantrekkelijk inderdaad, want dan kun je niet voldoende bijladen in die 40 minuten. En zo'n supermarkt betekent meestal ook een kleine omweg, dus dan moet het laden wel echt aanzienlijk goedkoper zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Marco-Peters schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:43:
[...]

Ahja dat is wel onaantrekkelijk inderdaad, want dan kun je niet voldoende bijladen in die 40 minuten. En zo'n supermarkt betekent meestal ook een kleine omweg, dus dan moet het laden wel echt aanzienlijk goedkoper zijn.
Voor mij was het altijd ideaal. Doe regelmatig een kleine boodschap bij de Lidl. Even inpluggen en weer wat gratis kilometers. Ook al kan ik maar laden op 1 fase.
De paal was op de wat drukkere momenten eigenlijk altijd bezet. De laatste weken is hij vrijwel altijd vrij, dat zegt genoeg.

Helaas misbruikten veel mensen het gratis laden hier ook. Regelmatig zag ik mensen de auto parkeren en wanneer ik weer terug kwam de laadsessie opnieuw starten en weer een rondje gaan lopen. Dat zal natuurlijk de medeoorzaak zijn dat dit niet meer gratis is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
Headshot_NL schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:45:
[...]

Voor mij was het altijd ideaal. Doe regelmatig een kleine boodschap bij de Lidl. Even inpluggen en weer wat gratis kilometers. Ook al kan ik maar laden op 1 fase.
De paal was op de wat drukkere momenten eigenlijk altijd bezet. De laatste weken is hij vrijwel altijd vrij, dat zegt genoeg.

Helaas misbruikten veel mensen het gratis laden hier ook. Regelmatig zag ik mensen de auto parkeren en wanneer ik weer terug kwam de laadsessie opnieuw starten en weer een rondje gaan lopen. Dat zal natuurlijk de medeoorzaak zijn dat dit niet meer gratis is.
Naar mijn idee gewoon luiheid om het gewoon goed aan te pakken.

ipv gratis pannetjes, doekjes, lepeltjes etc geneuzel gewoon LAADPUNTEN of kWh-tjes sparen en over is het probleem.

Kopen mensen vaak/veel? veel kWh-tjes.
GEEN klant? eigen schuld dikke bult dan GEEN laad capaciteit.

Heel makkelijk te regelen via je/een pas

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
Hansieo schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:56:
[...]

Naar mijn idee gewoon luiheid om het gewoon goed aan te pakken.

ipv gratis pannetjes, doekjes, lepeltjes etc geneuzel gewoon LAADPUNTEN of kWh-tjes sparen en over is het probleem.

Kopen mensen vaak/veel? veel kWh-tjes.
GEEN klant? eigen schuld dikke bult dan GEEN laad capaciteit.

Heel makkelijk te regelen via je/een pas
Inderdaad. dat zou een mooie optie zijn. Voor elke uitgegeven 10 euro 1 gratis kWh bijvoorbeeld. Dat zou prima in de Lidl plus app kunnen toch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
Voor mij zou het de éérste supermarkt actie zijn waar ik voor zou gaan....
en Lidl als voorkeur in mijn favo zou zetten

10kWp + EV + 2x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
Headshot_NL schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:58:
[...]
Inderdaad. dat zou een mooie optie zijn. Voor elke uitgegeven 10 euro 1 gratis kWh bijvoorbeeld. Dat zou prima in de Lidl plus app kunnen toch?
En dan wel bij elke Lidl minimaal 5 (snel)laders zetten. Nu hebben de meeste Lidls er 0.
Het schiet niet op als je met de bij jouw Lidl gespaarde punten, door moet rijden naar een Lidl 100km verderop om te gaan laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 16:28

greatgonzo

schit-te-rend!

Heel toevallig is de Lidl twee dorpen verderop onlangs verhuisd, en is het zo'n groene/CO2 neutrale met snellader geworden.

Denk dat ze daar de policy nog niet hebben aangepast want:
- hij is geheel gratis
- en volle bak 45kWH >:)

Mooi onderweg naar het werk ff stoppen daar rond 8.00 als er nog niemand is.. ff een half uurtje mail checken enz en dan door.. Ik rij op dit moment gratis 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Nu online

bert pit

asdasd

driel24 schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 13:35:
[...]

Prima, goeie tip, maar hoe weet je van te voren het tarief? Op de website staat bijvoorbeeld niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

Er is geen app van de ESB pas dat je het laden in de gaten kan houden toch?

De Peugeot app is nl niet zo heel betrouwbaar.
(vandaag doet hij het wel en weet ik dat de auto netjes aan het laden is ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-06 19:09

GG85

.......

bert pit schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:04:
[...]

Prima, goeie tip, maar hoe weet je van te voren het tarief? Op de website staat bijvoorbeeld niets.
Chargepoint app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
Haay schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 18:55:
[...]

Bij mij in Almere zijn ook vrijwel alle publieke laadpalen van Greenflux/Total. Daar kost laden via de Shell kaart €0,59 per kWh en alleen Freshmile is dan nog wel iets goedkoper, mits ik het laden goed in de gaten houd en de auto direct weghaal zodra ik mijn laad-doel bereikt heb.

Ik heb echt geluk dat er op 200 meter een eenzame Vattenfall paal staat waar ik vooralsnog kan laden voor €0,34 per kWh. Blijf het bijzonder vinden wanneer ik auto's bij die Total palen zie laden, tot ik bedenk dat die auto's waarschijnlijk lease EV's zijn waarbij de laadpas van de leasemaatschappij is. Dus voor hen boeit het niet. Maar voor mij, als privé EV rijder wel!
Ja dat is het probleem. Leaserijders met een laadpas van de baas boeit het niet. Daarom is er ook geen impuls van de aanbieder om de tarieven te verlagen. Ze zien dat er niet minder wordt geladen dus waarom zouden ze. De energiecrisis gebruiken om je tarieven te verhogen maar niet meer verlagen. Ik zeg meer laadpaalaanbieders!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05
Silversurfer1 schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 11:14:
[...]Ja dat is het probleem. Leaserijders met een laadpas van de baas boeit het niet. Daarom is er ook geen impuls van de aanbieder om de tarieven te verlagen. Ze zien dat er niet minder wordt geladen dus waarom zouden ze. De energiecrisis gebruiken om je tarieven te verhogen maar niet meer verlagen. Ik zeg meer laadpaalaanbieders!
Klopt, zeker nu het grootste deel van de EV's nog leasewagens zijn en de laadtarieven zo weinig transparant zijn, zit er teveel macht bij de aanbieders.

Natuurlijk wel kortzichtig van die leaserijders, uiteindelijk betaalt je werkgever de hoofdprijs als je vaak duur laadt terwijl er zonder veel moeite een goedkoper alternatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio_B
[...]

[...]

Ik kijk -mede op aangeven van Athlon- in de Shell Recharge app... ik gebruik een (zakelijke) laadpas van Athlon, aangezien het een lease auto is die ik rij.

Maar het is inderdaad bijzonder dat er voor laden geen eenduidige tarieven zijn... bij tankstations staat er gewoon een bord met wat de prijs per liter is. Dat is wat ik afreken (ook als er prijsafspraken zijn tussen werkgever/leasemaatschappij en tankstation).
Toen ik nog benzine reed (tot 2 weken terug), betaalde ik bik Shell (verplicht tanken daar) gewoon de pompprijs aan de kassa. Uiteraard betalen we minder, maar dat werd niet aan de kassa verrekend... Bij laden had ik dezelfde verwachting, maar die is kennelijk onjuist...
Jij betaalt helemaal niks als je de tankpas van de baas gebruikt.
De pomphouder (CPO) rekent af met de uitgever van de tankpas (MSP) en die rekent af met jouw baas.

De pomphouder zal gewoon de op de pomp geadverteerde literprijs doorberekenen aan de MSP zoals dat ook gebeurt bij een laadpaal.

Aan alles komt een eind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hjs
  • Niet online

hjs

noctilucus schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 12:19:
[...]

Natuurlijk wel kortzichtig van die leaserijders, uiteindelijk betaalt je werkgever de hoofdprijs als je vaak duur laadt terwijl er zonder veel moeite een goedkoper alternatief is.
De zelfde leaserijder tankte ook altijd langs de snelweg waar de benzine 20 cent duurder was/is. :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• errox
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12-06 13:53
Basket Kees schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:47:
Dat is echt wel nice, want hoewel thuisladen voorkeur (hier) heeft. Heb je soms trips waarbij je voor de zekerheid toch wil bijladen / lange trip maakt en essentieel is. De situatie nu is dat soms AC laden al zowat onbetaalbaar is, dan is DC laden voor AC/thuis prijzen wel zo prettig. Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Nu online

bert pit

asdasd

App gedownload, geeft 51 cent per kW/h aan. Dat is 18% meer dan de genoemde 42 cent, maar het is vooruitgang t.o.v. Agrisnellaad zelf. Op de andere palen van o.a. Allevo wordt geen tarief weergegeven.

Dit blijft een schimmige markt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GustavSan
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:08
Wat een fijne TS, hulde aan de schrijver!

We hebben een hybride met 7kw batterij die we privé rijden. Die kan met granny of type 2 kabel opgeladen worden. Ik weet de maximaal doorvoer niet, maar op een 11kw laadpunt moet de batterij in zo'n 2 a 3 uur opgeladen zijn. Nu krijgen we op termijn een eigen paal (toekomstbestendig). Op het werk van mijn vrouw kan ze laden via Ecotap (eigen kosten, eigen pas etc). Hier om de hoek zit een laadpunt van GreenFlux (max 17.3kw). Dit zijn voorlopig de enige twee belangrijke plekken waar we gaan laden.

Maakt het dan uit waar ik de laadpas aanvraag? Voldoet Shell bv of moet ik het elders zoeken (we leveren bv stroom terug aan Eneco, die ook weer een pas heeft).

Verder gaan we dit jaar naar Denemarken en Zweden (het langst in Zweden). Werkt de pas die ik kies daar ook of moet ik speciaal voor deze reis een andere (betere) pas erbij nemen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 06:36
hjs schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 10:39:
Er is geen app van de ESB pas dat je het laden in de gaten kan houden toch?

De Peugeot app is nl niet zo heel betrouwbaar.
(vandaag doet hij het wel en weet ik dat de auto netjes aan het laden is ;) )
Als ik me niet vergis gebruikt ESB het netwerk van Ladenetz. Hiervoor is een app beschikbaar en die gebruik ik momenteel. In ieder geval beschikbaar voor Android.

Je kunt eventueel in het overzichtsscherm op de portal van ESB linksboven op het logo klikken, dan krijg je een kaart, handig voor op je PC/laptop/tablet.

Edit: verkeerd gelezen, geen idee of je daar de voortgang bij kan houden ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Peutpeut op 12-05-2023 14:45 ]

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:19
Ik rij op dit moment gratis
Gratis auto rijden bestaat niet, je bedoelt, er verdwijnen wat minder centjes uit je portemonnee ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Crawl NL op 12-05-2023 15:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• noctilucus
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-02 12:05
hjs schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:27:
[...]

De zelfde leaserijder tankte ook altijd langs de snelweg waar de benzine 20 cent duurder was/is. :F
Inderdaad, alleen is het verschil bij laden nog stukken groter dan 20 cent benzine/diesel.
Ooit een collega gehad die verder best intelligent was, die opzettelijk duur tankte omdat hij dacht dat het bedrijf een vaste brandstofprijs betaalde 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
noctilucus schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 17:12:
[...]

Inderdaad, alleen is het verschil bij laden nog stukken groter dan 20 cent benzine/diesel.
Ooit een collega gehad die verder best intelligent was, die opzettelijk duur tankte omdat hij dacht dat het bedrijf een vaste brandstofprijs betaalde 8)7
Dat is niet heel gek hoor... bij ons maakt het voor brandstof (benzine/diesel) ook niet uitnof we langs de snelweg of een afgelegen pomp tankten... zolang het maar van de Shell was. Prijs was overal hetzelfde (uiteraard betaal je de prijs aan de pomp, maar met de doorbelasting was het gewoon een vast bedrag per liter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:43
Iemand enig idee wat de actuele laadpaalsituatie is voor:

P+R ZEEBURG I
P+R ZEEBURG II
P+R ZEEBURG III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creokr
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 10-06 16:47
StijnC schreef op maandag 8 mei 2023 @ 12:18:
Even ter info voor de mensen in Vlaanderen, de nieuwe trage laadpalen worden tegenwoordig geplaatst door totalenergies. Heb er bij eentje in de buurt dit weekend eens getest met mijn enel laadpas, dit werkt dus niet.
Verder eens gemaild naar totalenergies en kreeg een lijstje met welke laadpassen ze wel aanvaarden.

[Afbeelding]

Beetje jammer dus gezien het met alle laadpassen eigenlijk 50% duurder laden is.
Heeft er iemand de omgedraaide lijst van total energies? Welke netwerken/palen kan ik gebruiken? Bedoeling zou zijn in het buitenland op basis van die lijst de POI te filteren. De app is niet bepaald een sterk staaltje techniek …

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterX
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 15-06 06:46
boyette schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:55:
Iemand enig idee wat de actuele laadpaalsituatie is voor:

P+R ZEEBURG I
P+R ZEEBURG II
P+R ZEEBURG III
P en R amsterdam

16 elektrische laadplekken op 3. Niks op 1 en 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
MisterX schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:14:
[...]

P en R amsterdam

16 elektrische laadplekken op 3. Niks op 1 en 2.
Dat staat daar inderdaad. Maar die informatie is onjuist.

Die zogenoemde 16 laadplekken zijn ook onvindbaar op

https://www.amsterdam.nl/...e-oplaadpunten-amsterdam/

Maar dat er niks staat is ook weer onjuist.

Vandaar mijn vraag hier naar de actuele situatie...

[ Voor 25% gewijzigd door boyette op 12-05-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
BastaRhymez schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 20:55:
[...]
Dat is niet heel gek hoor... bij ons maakt het voor brandstof (benzine/diesel) ook niet uitnof we langs de snelweg of een afgelegen pomp tankten... zolang het maar van de Shell was. Prijs was overal hetzelfde (uiteraard betaal je de prijs aan de pomp, maar met de doorbelasting was het gewoon een vast bedrag per liter).
(Beetje off topic wellicht, maar gaat hier om vergelijking tussen tanken en openbaar laden.)

Vast bedrag per liter?
Of vaste korting op landelijke adviesprijs? Lijkt mij het laatste aangezien de praktijk heeft geleerd dat de prijzen binnen een jaar met 50ct of meer kunnen fluctueren.

En komt voor jouw betoog op hetzelfde neer overigens, namelijk dat je bij alle Shell stations hetzelfde betaalt ongeacht of het langs de snelweg is of in the middle of nowhere.

(Er is overigens een goede reden voor hogere prijzen langs de snelweg. De locatie is veel duurder omdat de eigenaar van het tankstation voor de concessie moet betalen en dat o.a. in de prijs moet terugverdienen).

[ Voor 15% gewijzigd door eltron op 12-05-2023 23:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MisterX
boyette schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 21:25:
[...]

Dat staat daar inderdaad. Maar die informatie is onjuist.

Die zogenoemde 16 laadplekken zijn ook onvindbaar op

https://www.amsterdam.nl/...e-oplaadpunten-amsterdam/

Maar dat er niks staat is ook weer onjuist.

Vandaar mijn vraag hier naar de actuele situatie...
De ANWB app geeft ook gewoon 16 laadpunten waarvan 2 in gebruik en 1 defect voor zb3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 10:57
MisterX schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 04:43:
[...]

De ANWB app geeft ook gewoon 16 laadpunten waarvan 2 in gebruik en 1 defect voor zb3
Ook in andere apps idd en zelfs op Google Maps zijn ze duidelijk zichtbaar.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Ik ben voor mijn aankomende trip naar italie aan het kijken naar laadpassen. Via de zoektunctie kom ik op de enel laadpas uit. Zodoende heb ik deze alvast besteld. Vanwege de tijdelijke promotie leek het mij handig om de travel plus abo te nemen omdat deze tijdelijk afgeprijsd is van 129,- naar 99,- . Is dat de reden waarom de meesten dit doen vanwege de besparing van 23%? Daarbij zal ik voornamelijk laden bij ionity, waarbij de enel app een tarief geeft van 0,89 cent per kwh. Is dit de goedkoopste optie? Want voorheen gebruikte ik bonnet, maar vanwege de aanpassing naar een andere abonnement is dat minder aantrekkelijk.

Ik ben er al een tijdje niet meer zo up to date, maar wat zijn de laadtarieven omhoog gegaan zeg. Veelal zijn de laadtarieven verdubbeld tov vorig jaar.

[ Voor 12% gewijzigd door IUser op 13-05-2023 08:39 ]

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Voor de mensen die in Frankrijk op vakantie gaan is er goed nieuws; er is een nieuw laadnetwerk, IECharge, dat zich specifiek richt op de rustigere gebieden en dus zul je deze laders meer in kleinere dorpjes kunnen vinden.
DC laden kost slechts €0,30 per kWh en je kunt de app of je creditcard gebruiken! De laders zijn modern en minimaal 160kW.
Ze hebben plannen om te groeien naar 1250 laadpunten in 2026, dit jaar is het doel om 150 laadpunten te hebben.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Niet online
eltron schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 23:27:
[...]

(Beetje off topic wellicht, maar gaat hier om vergelijking tussen tanken en openbaar laden.)

Vast bedrag per liter?
Of vaste korting op landelijke adviesprijs? Lijkt mij het laatste aangezien de praktijk heeft geleerd dat de prijzen binnen een jaar met 50ct of meer kunnen fluctueren.

En komt voor jouw betoog op hetzelfde neer overigens, namelijk dat je bij alle Shell stations hetzelfde betaalt ongeacht of het langs de snelweg is of in the middle of nowhere.

(Er is overigens een goede reden voor hogere prijzen langs de snelweg. De locatie is veel duurder omdat de eigenaar van het tankstation voor de concessie moet betalen en dat o.a. in de prijs moet terugverdienen).
Inderdaad een beetje off topic, maar het was een vaste prijs per liter, geen korting op de adviesprijs.
Prijzen werden 2x per jaar vastgesteld, maar door alle stijgende prijzen, geloof ik dat ze daar wel een "uitzondering" hebben gemaakt.
Wellicht heb ik dat ook met de laadpalen, zie een andere prijs dan dat er wordt betaald. Wellicht dat ik nu zie wat de werkgever betaald ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Headshot_NL schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 08:45:
Helaas misbruikten veel mensen het gratis laden hier ook.
greatgonzo schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 09:57:
Heel toevallig is de Lidl twee dorpen verderop onlangs verhuisd, en is het zo'n groene/CO2 neutrale met snellader geworden.

Denk dat ze daar de policy nog niet hebben aangepast want:
- hij is geheel gratis
- en volle bak 45kWH >:)

Mooi onderweg naar het werk ff stoppen daar rond 8.00 als er nog niemand is.. ff een half uurtje mail checken enz en dan door.. Ik rij op dit moment gratis 8)
Mooi dit ook een paar posts onder elkaar... 🥹🤷🏼‍♂️

Ik snap het hoor, maar illustreert wel het punt (en m.i. dat we dan ook niet moeten klagen als het wordt aangepakt of niet opgelost zoals we willen). 🙂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Ik heb nu al een paar keer gehad dat Ionity palen niet willen starten. De knop start verschijnt niet in het display op de paal. Misschien iets met mijn newmotion/shell zakelijke pas, maar daar heb ik buiten Ionity nooit last van.
Ik los dit op door via de Ionity app te starten, maar die app is gekoppeld aan mn prive rekening. Iemand die weet of de App met een truuk oid ook aan een laadpas is te koppelen?

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Nu online
Wilde schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:34:
Ik heb nu al een paar keer gehad dat Ionity palen niet willen starten. De knop start verschijnt niet in het display op de paal. Misschien iets met mijn newmotion/shell zakelijke pas, maar daar heb ik buiten Ionity nooit last van.
Ik los dit op door via de Ionity app te starten, maar die app is gekoppeld aan mn prive rekening. Iemand die weet of de App met een truuk oid ook aan een laadpas is te koppelen?
Je moet dan even je laadkabel in de auto iets omhooghouden. Even geduld en dan maakt ie contact. Heeft met pinnen te maken die bij Ionity soms iets korter zijn. Probeer het maar eens en dan zul je zien dat ie moeiteloos start

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilde
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Robert1962 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:36:
[...]

Je moet dan even je laadkabel in de auto iets omhooghouden. Even geduld en dan maakt ie contact. Heeft met pinnen te maken die bij Ionity soms iets korter zijn. Probeer het maar eens en dan zul je zien dat ie moeiteloos start
Goede tip, thanks! vaak haal ik wel de kabel er een keer uit en in, dus dit zou het heel goed kunnen zijn. Binnenkort maar weer eens proberen

Specs: 9800X3D, RTX 5080, 64GB, VR: Pimax Crystal-Light

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silversurfer1
Jaapio_B schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:09:
[...]

Jij betaalt helemaal niks als je de tankpas van de baas gebruikt.
De pomphouder (CPO) rekent af met de uitgever van de tankpas (MSP) en die rekent af met jouw baas.

De pomphouder zal gewoon de op de pomp geadverteerde literprijs doorberekenen aan de MSP zoals dat ook gebeurt bij een laadpaal.
Ja dat is het. In mijn dorp zitten 21 dezelfde pomphouders. Geen concurrentie dus. Crazy. Zou met brandstofpompen niet gebeuren dat er in dezelfde regio alleen maar dezelfde pomphouders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Silversurfer1
hjs schreef op vrijdag 12 mei 2023 @ 13:27:
[...]

Ja maar verschil is dat je als ev rijder niet je auto parkeert voor paar uur voor een lager tarief. Wat dat betreft is ev niet te vergelijken met ice. Ik ga vandeweek toch maar ff bellen met de gemeente dat ik ook een openbare laadpaal wil op gemeenteterrein. Ff kijken hoe ze reageren. Misschien kan het wel. Zou top zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
MisterX schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 04:43:
[...]

verschillende apps geprobeerd maar niet die van de ANWB...
die heb ik er nu op staan maar ik die ook daar geen 1 laadpunt op Zeeburg 3

hoe zoek je die op dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterX
boyette schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 15:52:
[...]

verschillende apps geprobeerd maar niet die van de ANWB...
die heb ik er nu op staan maar ik die ook daar geen 1 laadpunt op Zeeburg 3

hoe zoek je die op dan ?
De laadpalen staan niet altijd precies op de plek waar ze staan maar meestal op Adres.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yZm_WCzoZvPsebD-5oYddadrnI4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GrEhrwIZ61f4IOrYUhkjYXMv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
MisterX schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:29:
[...]

De laadpalen staan niet altijd precies op de plek waar ze staan maar meestal op Adres.
[Afbeelding]
Hmm helemaal verkeerd op de kaart
Waarom corrigeert niemand dat ?

Nog nooit zoiets gezien op een druk bezochte plek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
MisterX schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 16:29:
[...]

[Afbeelding]
en de palen op Zeeburg 1
kan je die ook ergens vinden ?

die zie ik ook nergens in directe omgeving op de kaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
boyette schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 17:26:
[...]

en de palen op Zeeburg 1
kan je die ook ergens vinden ?

die zie ik ook nergens in directe omgeving op de kaart
In de chargemap app staan 3 X 3 kW palen voor Zeeburg 1. Voor wat t waard is. Met foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Silversurfer1 schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 14:02:
[...]
Ja dat is het. In mijn dorp zitten 21 dezelfde pomphouders. Geen concurrentie dus. Crazy. Zou met brandstofpompen niet gebeuren dat er in dezelfde regio alleen maar dezelfde pomphouders zijn.
Concurrentie verloopt deels ook via MSP.
Denk niet dat die klakkeloos CPO tarief betalen als dat veel te hoog is.

En je hebt over het algemeen de keus om in het dorp of op bestemming te laden. Of desnoods onderweg bij snellader. En degenen met een thuislaad mogelijkheid vergelijken ook gewoon het tarief thuis met publiek tarief.

Oftewel er zijn wel grenzen aan CPO tarieven. Als die te hoog zijn komt er nagenoeg niemand meer laden en verdienen ze zelfs de investering en netbeheerkosten niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
pmiddeld schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 18:02:
[...]

In de chargemap app staan 3 X 3 kW palen voor Zeeburg 1. Voor wat t waard is. Met foto's.
idd daar staan ze wel vermeld maar ik vermoed dat de status daar niet actueel is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcquito884
  • Registratie: Mei 2023
  • Laatst online: 13-11-2023
Hallo! Ik volg dit topic al een tijdje en nu een account aangemaakt..:) 😬

Eerste maandje EV rijden bevalt zeer goed! Haha eerste maandje Enel Abb gekocht waarmee ik aardig uitkom.. nu laatste dagen last bij Shell recharge DC.. las al een eerdere opmerking..

Is dit een probleem wat langere tijd gaat spelen of word dit snel opgepakt??:)

Anders ga ik deze bundel denk ik volgende maand niet weer doen!

En mijn ESB verhaal haha : 25 april besteld en afgelopen dinsdag in de bus.. getest en werk perfect..👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
Marcquito884 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 01:31:
Hallo! Ik volg dit topic al een tijdje en nu een account aangemaakt..:) 😬

Eerste maandje EV rijden bevalt zeer goed! Haha eerste maandje Enel Abb gekocht waarmee ik aardig uitkom.. nu laatste dagen last bij Shell recharge DC.. las al een eerdere opmerking..

En mijn ESB verhaal haha : 25 april besteld en afgelopen dinsdag in de bus.. getest en werk perfect..👍🏻
Ik heb contact gehad met Enel hierover. Ze zeggen dat ze er mee bezig zijn en ik vraag regelmatig om updates. Alleen werken ze nog steeds niet en is er geen verandering. Vandaag maak ik mijn Enel bundel op en ga ik over op Vattenfall AC laden (31 cent hier) en ESB voor de overige laadsessies en locaties.

Ik heb net iets te vaak bij een lader gestaan die weer niet werkte met Enel helaas... Ondanks dat ze wel in de app staan.
Of dit probleem ook speelt met de pas weer ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhcn
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-12-2024
Blijft toch nog onduidelijk bij Enel, heb zojuist het 320kWh abonnement afgesloten en leek de kaart gratis te krijgen. Ik had verwacht dat het abo pas zou starten na levering kaart.. echter is de ingangsdatum al per vandaag. Hopelijk wordt de kaart nog nagestuurd….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Roelant schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 12:09:
Mooi dit ook een paar posts onder elkaar... 🥹🤷🏼‍♂️

Ik snap het hoor, maar illustreert wel het punt (en m.i. dat we dan ook niet moeten klagen als het wordt aangepakt of niet opgelost zoals we willen). 🙂
Dat er dan geen boodschappen worden gedaan bij de Lidl schaar ik niet onder het kopje misbruik.
Zolang je niemand in de weg staat is er toch eigenlijk niets aan de hand.
Buiten dat, rond 8 uur zijn er nog niet veel mensen die boodschappen doen, met hun EV. ;)

Ik noem het 'gebruik maken van de situatie in jouw voordeel'. :9
Marcquito884 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 01:31:

Met Enel weet je het niet, bij de 1 verloopt het vlekkeloos, bij de ander gebeuren er soms vervelende dingen.
Bij de 1 worden er zaken a la minute opgelost, de ander zit een poos op antwoord en/of actie te wachten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Headshot_NL
Zjanzjak schreef op zondag 14 mei 2023 @ 11:52:
[...]

Dat er dan geen boodschappen worden gedaan bij de Lidl schaar ik niet onder het kopje misbruik.
Zolang je niemand in de weg staat is er toch eigenlijk niets aan de hand.
Buiten dat, rond 8 uur zijn er nog niet veel mensen die boodschappen doen, met hun EV. ;)

Ik noem het 'gebruik maken van de situatie in jouw voordeel'. :9
Het probleem is dat Lidl het gratis laden weggaf aan klanten als tegenprestatie voor het doen van boodschappen.
Dat je niemand in de weg staat is prima. Maar het kost Lidl natuurlijk wel stroom/geld zonder dat er een aankoop is gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
-dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door Headshot_NL op 14-05-2023 18:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
rhcn schreef op zondag 14 mei 2023 @ 10:44:
Blijft toch nog onduidelijk bij Enel, heb zojuist het 320kWh abonnement afgesloten en leek de kaart gratis te krijgen. Ik had verwacht dat het abo pas zou starten na levering kaart.. echter is de ingangsdatum al per vandaag. Hopelijk wordt de kaart nog nagestuurd….
Duurde bij mij ongeveer een maand (tussen start en ontvangst kaart).
Maar met de app kun je gewoon onmiddellijk gaan laden.
Ik had al een pas maar gebruik die bijna nooit (en heb er nu dus 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17:07
We hebben hier in de stad laadpalen van ecotap staan. Deze staan op parkeerterreinen en zijn niet via een kaart te vinden (bijv. shell, vattenfall enz).
Er staat alleen een 'E' nummer op met 4 cijfers.

Hoe kan ik het tarief van zo'n paal achterhalen?

[ Voor 23% gewijzigd door Draakje5 op 14-05-2023 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Draakje5 schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:20:
We hebben hier in de stad laadpalen van ecotap staan. Deze staan op parkeerterreinen en zijn niet via een kaart te vinden (bijv. shell, vattenfall enz).
Er staat alleen een 'E' nummer op met 4 cijfers.

Hoe kan ik het tarief van zo'n paal achterhalen?
Ecotap app wellicht.

Maar wel raar dat ze in andere apps niet te zien zijn als het wel publieke palen zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freegeek
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 26-05 11:20
IUser schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 08:31:
Ik ben voor mijn aankomende trip naar italie aan het kijken naar laadpassen. Via de zoektunctie kom ik op de enel laadpas uit. Zodoende heb ik deze alvast besteld. Vanwege de tijdelijke promotie leek het mij handig om de travel plus abo te nemen omdat deze tijdelijk afgeprijsd is van 129,- naar 99,- . Is dat de reden waarom de meesten dit doen vanwege de besparing van 23%? Daarbij zal ik voornamelijk laden bij ionity, waarbij de enel app een tarief geeft van 0,89 cent per kwh. Is dit de goedkoopste optie? Want voorheen gebruikte ik bonnet, maar vanwege de aanpassing naar een andere abonnement is dat minder aantrekkelijk.

Ik ben er al een tijdje niet meer zo up to date, maar wat zijn de laadtarieven omhoog gegaan zeg. Veelal zijn de laadtarieven verdubbeld tov vorig jaar.
Met een travel plus betaal je 0,31 euro per kwh voor zowel dc als ac. De prijzen die je in de app ziet zijn voor het pay as you go, dus als je de 320 kwh van de pack hebt opgebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Wolly schreef op donderdag 11 mei 2023 @ 17:25:
[...]

Dat ze het open hebben gesteld voor anderen wil toch niet zeggen dat het doel is nu eraan te verdienen?
We aim for 30% GM or ~10% profitability, all costs included Elon Musk in april 2022

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhcn
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-12-2024
Laden met de app ging prima inderdaad…. Netjes tot 100% bijgeladen en binnen een half uur was de app ook geupdate..
eltron schreef op zondag 14 mei 2023 @ 18:58:
[...]

Duurde bij mij ongeveer een maand (tussen start en ontvangst kaart).
Maar met de app kun je gewoon onmiddellijk gaan laden.
Ik had al een pas maar gebruik die bijna nooit (en heb er nu dus 2)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IUser
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
freegeek schreef op zondag 14 mei 2023 @ 19:53:
[...]

Met een travel plus betaal je 0,31 euro per kwh voor zowel dc als ac. De prijzen die je in de app ziet zijn voor het pay as you go, dus als je de 320 kwh van de pack hebt opgebruikt.
Hoe kan je het tarief zien van ac en dc wanneer je travel plus gaat nemen? Of kan je dat pas zien nadat je het abonnement hebt? Kan het zijn dat er mensen zijn met problemen met travel plus waarbij het tegoed niet wordt afgetrokken nadat er is geladen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LT1970
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 14-06 20:26
Malarky schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 12:11:
Dit zijn alle 53 Shell 175kW (en 300kW Hofplein) laders in Nederland waar je met Freshmile kunt laden voor 21ct/kWh + 7ct/min (€0,2520 bij ±100kW/u)

ProvinciePlaatsLocatieShell Station
DrentheHoogeveenA28 (Schutstraat)Klok
FlevolandLelystadA6Lepelaar
FlevolandLelystadN309Larsersdreef
FrieslandLeeuwardenN355 (Wismastate)Cammingaburen
GelderlandApeldoornLaan van de MensenrechtenLVD Mensenrechten
GelderlandApeldoornN344 (Kanaal Noord)Kanaal Noord
GelderlandArnhemN325 (Westvoortsedijk)Westvoortsedijk
GelderlandBabberichA12Bergh ZZ
GelderlandBruchemA2Zaltbommel
GelderlandKesterenA15Varakker
GelderlandNijmegenS100 (Grootstalselaan)Grootstal
GelderlandNijmegenS100 (Neerbosscheweg)Neerbosscheweg
GelderlandRadio-KootwijkA1Lucasgat
GroningenGroningenA28 (V K Verschuurlaan)De Wijert
GroningenGroningenN370 (Zonnelaan)Paddepoel
GroningenHarenA28Witte Molen
LimburgGrathem (Ell)A2Ellerbrug
LimburgHeerlenA76Tienbaan
LimburgVenloN271 (Krefeldseweg)AQS WZ
Noord-BrabantBredaA16Hazeldonk-O
Noord-BrabantBredaA16Hazeldonk-W
Noord-BrabantEtten-LeurA58Liesbos
Noord-BrabantGilzeA58Molenheide
Noord-BrabantHankA27Hank
Noord-BrabantHapsA73Hondsiep
Noord-BrabantHeeschA59Hanenberg
Noord-BrabantOirschotA58Kloosters
Noord-BrabantSprang-CapelleA59Het Labbegat
Noord-BrabantSprang-CapelleA59De Sprang
Noord-HollandAmsterdamA5 (Galwin)Westpoort
Noord-HollandAmsterdamS103 (Van Slingelandtstraat)Slingelandt Straat
Noord-HollandHoofddorp (Rijsenhout)A4Den Ruygenhoek
Noord-HollandMuidenA1De Hackelaar
Noord-HollandWieringerwerfA7Hoge Kwel
OverijsselEnschedeA35 (Broekheurne Ring)Broekheurne
OverijsselHoltenA1Struik
OverijsselZwolleA28Haerst
OverijsselZwolleA28 (Blaloweg)Blaloweg
UtrechtBreukelenA2Ruwiel*
UtrechtHarmelenA12Hellevliet
UtrechtHooglandA1De Slaag
UtrechtMeerkerkA58Blommendaal
ZeelandRillandA27Afslag Rilland
ZeelandArnemuidenA58Arnemuiden (nu AVIA)
Zuid-HollandAlblasserdamA15De Noord
Zuid-HollandAlphen a/d RijnN11 (Tankval)Aziëlaan
Zuid-HollandDen HaagA12 (Donau)EV APC Groep
Zuid-HollandDen HaagS200 (Prof B M Teldersweg)Promenade
Zuid-HollandDordrechtA16De Zuidpunt
Zuid-HollandHendrik Ido AmbachtA16Sandelingen Oost
Zuid-HollandNieuwerkerk a/d IJsselA20Maatveld
Zuid-HollandNumandsdorpA29Buttervliet
Zuid-HollandRhoonA15Portland
Zuid-HollandRijswijkA13Vrijenbanselaan
Zuid-HollandRotterdamS107 (Maasboulevard)Maasboulevard
Zuid-HollandRotterdamS112 (Schiekade)Hofplein

*Mogelijk wel duur.
Ter info, op het moment zit Shell Struik langs de A1 dicht vanwege een verbouwing. De laadpalen zijn niet bereikbaar

You can make things idiot proof, but they'll always come out with a better idiot

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
IUser schreef op maandag 15 mei 2023 @ 08:03:
[...]

Hoe kan je het tarief zien van ac en dc wanneer je travel plus gaat nemen? Of kan je dat pas zien nadat je het abonnement hebt? Kan het zijn dat er mensen zijn met problemen met travel plus waarbij het tegoed niet wordt afgetrokken nadat er is geladen?
Het tarief is altijd gelijk voor AC en DC. Je kunt het berekenen met je maandbedrag en je kWh's.
Ik heb zelf 1x meegemaakt dat hij na het laden niet goed wilde stoppen in de app, pas een paar uur later kreeg ik bericht dat het laden was gestopt. Dat is nooit van mijn tegoed af gegaan.
Het duurt normaal wel eventjes voor het zichtbaar is in je resterende tegoed.

Pagina: 1 ... 54 ... 219 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2