Ik zal niet hoeven te laden want Rotterdam heen en weer is heel makkelijk te doen voor mij (Efteling trouwens ook), maar Ollander als ik ben.... als het laden ergens lekker goedkoop is dan hang ik 'em aan de lader.
Naja, later nog eens zien of ik achter het tarief kan komen.
eltron schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:43:
Ik heb het niet uitgezocht, omdat ik geen laadbehoefte had.
Maar naar aanleiding van jouw vraag wel even in een paar apps gekeken (Smoov en Shell Recharge), maar zie in beide de palen helemaal niet staan. En er stond toch echt een hele rij.
Ja die apps (en nog een 6 tal andere) had ik ook bekeken, maar zag nergens die laadpalen opduiken.
eltron schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 23:43:
Gratis of in tarief zal het vast niet zijn. Al zou ik mij kunnen voorstellen dat Blijdorp op een zonnige dag als vandaag ook overproductie heeft die vrijwel niets oplevert. Dan zou je het ook gratis aan je bezoekers kunnen geven

Helemaal met je eens haha !
Maar zo'n feest zal het vast niet zijn.
koboy schreef op donderdag 4 mei 2023 @ 00:28:
Hopelijk zijn dit dan een paar van de weinige palen in Rotterdam die van Eneco zijn. Grootste deel is van Equans, een daar trok ik (bij de oude ingang van Blijdorp naast P3) vandaag wel 4.45kW uit. Denk je een bezoekje Blijdorp te combineren met laden, ga je van 20 naar 50%.....
Staat er een groot bord "Rotterdam elektrisch" bij; de ironie!
Ook op het terrein van Blijdorp zelf is parkeren uiteraard niet inbegrepen.
Als het Equans is dan misschien met de Engie-pas/Zuid Holland pas/50five-pas 31 of 38 cent?
Aan Freshmile kan je je geen buil vallen voor die 5 euro aanschaf, en werkt in sommige regio's op vele palen.
Malarky schreef op woensdag 3 mei 2023 @ 00:26:
Dit zijn de 15 Last Mile Solutions snelladers (120kW of meer) in Nederland waar je met Freshmile kunt laden voor 25ct/kWh + 3ct/min (€0,2680 bij ±100kW/u). Wellicht niet allemaal - altijd - publiek toegankelijk.
Zijn er ook een mooi aantal van in Vlaanderen.
Vandaag dagje Middelburg, op de terugweg wilde ik deze testen, helaas, wat ik ook deed, kreeg de boel niet aan de praat met de Freshmile-pas. Stonden 2 laadpalen met 2 kabels dus 4 laadpunten in totaal.
Ook bij andere laadpaal geprobeerd, met kabel er in, maar ook kabel er nog niet in, maar niets.
Paar kilometer verderop staan een aantal snelladers bij Avia (Rilland), in de Freshmile-app zag ik wel wat 22kW en 1 17kW paal staan tegen redelijk goedkoop tarief maar de snelladers stonden niet in de app, uiteraard toch de Freshmile-pas ook daar bij de snelladers geprobeerd maar wederom niets.
Zag wel een QR code maar die bracht me bij een Avia pagina die mij zei dat er geen laders gevonden waren dus kon ook tarief niet achterhalen.
Hoe dan ook, ben nog steeds benieuwd waar CosmicTX nu precies geladen heeft met de Freshmile-pas.
CosmicTX schreef op dinsdag 2 mei 2023 @ 22:36:
Toevallig vanavond bij een Agri snel tank geladen die snelheid kan tot 150KW.
Met Freshmile geprobeerd en werkte gelijk. Je houdt je pas er tegen aan en na laden stop je maar hoef je je pas er niet meer tegenaan te houden. Heb 35,83 KWh geladen en kostte mij €9,90.
Was net geen half uurtje.
Had m’n batterij niet voor verwarmd omdat ik bij 3 verschillende palen toen niet kon laden met Freshmile dus m’n snelheid was ook minder dan normaal.
Zou het dan toch echt Zierikzee zijn?