Zjanzjak schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:40:
[...]
Bijna elke app heeft wel wat, ik check er zeker een aantal als ik ergens heen ga waar ik eventueel wil laden, of zal moeten laden. Dan zoek ik ook nog eens wat back up laadpunten op. Daarnaast kijk ik wat de goedkoopste pas voor mij zal zijn, en welke pas er daarna goedkoop is, etc.. Qua goede bezettingsweergave vind ik de Vattenfall app wel 1 van de betere trouwens.
Ja eens: maar de Vattenfall app krijgt zijn informatie waarschijnlijk van Ladenetz, want die laadpunten staan al in sommige gevallen een heel jaar bezet. Ik had mij vooraf al geïnformeerd welke laadpas het goedkoopste zou zijn, in geval de Ladenetz app niet werkte.
De Düsseldorf Stadtwerke Laadpas die heb ik namelijk te laat besteld, dus daar zal ik helaas nog even op moeten wachten. Maar in Düsseldorf en Duitsland, scheelt mij dat wel een redelijke cent.
Vattenfall is trouwens realtime wat betreft bezettingsweergave: tot nu toe klopt dat precies, alleen ze kunnen natuurlijk niet vertellen dat er weer een auto niet netjes in het vak staat. Dus ik heb toch gekozen, voor een laadpunt waar je fileparkeren moet. Ik heb simpelweg geen zin om mijn auto in een krap vak te zetten, als het niet nodig is.
Kudos trouwens voor Vattenfall hier in Heerlen: ze hebben hier echt wel genoeg laadpalen, tot nu toe heb ik niet echt een probleem mijn auto aan een laadpaal dichtbij aan te sluiten. Soms zal ik iets verder moeten lopen, maar in algemene zin zijn ze allemaal dichtbij.
PS wat betreft die parkeergarages: ja liever ruime vakken, maar met mijn vorige auto parkeerde ik in Düsseldorf altijd bij Contipark aan de Bendemannstrasse. Die hebben hun tarieven ook schandalig verhoogd. Alleen direct parkeren bij die Japanse restaurants, dat was onmogelijk. Al die laadpunten waren al bezet. Dus ik ben naar Stresemannstraße gereden.
Toen ik daar nog even aan wachten was tot ik een paar procenten extra opgeladen had, kwam naast mij gewoon een ICE parkeren. Die meneer keek wel naar de borden, maar liep vervolgens gewoon weg. Ik was nog aan denken, zou ik raampje open draaien en er wat van zeggen? Want als je batterij bijna leeg is, telt iedere minuut en zo'n ICE blokkeert dan de laadplek.
oltk schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:13:
[...]
Gisteren heb ik gratis geladen bij de Lidl Schoten

maar dat kost je al gauw een uur omdat de maximale laadsnelheid 19kW is. Wat zonde is, want het gaat af van je tijd in Antwerpen.
ps: blue corner vraagt vervolgens 65ct / kWh. Wat ik dus ook belachelijk vind
In het geval van mijn Nissan Leaf zorgt dat ervoor dat ik van 20% naar 80% opladen kan in dat uur, terwijl ik aan de laadpaal in Düsseldorf van 20% naar 57% opgeladen heb in 2u20m ofzo.
Dan vind ik die 19kw welke je gratis bij Lidl krijgt snel, want zolang het op de route ligt: zal ik daar mooi gaan opladen. Maar ik ben wel genezen van het meerdere keren per week naar Maasmechelen te rijden, of Eupen.
Het gratis laden loont zich vooral wanneer je boodschappen/outlet gaat bezoeken, alleen die outlet ligt niet op loopafstand. Vooral de eerste paar weken heb veel gratis km's gereden, nu probeer ik er een balans tussen te vinden.
Want enkel en alleen voor het opladen op en neer rijden naar Maasmechelen, dat is een paar keer leuk. Maar neemt veel tijd in beslag en dus doe in het alleen nog, als ik daar boodschappen wil gaan doen.
[
Voor 21% gewijzigd door
Marco-Peters op 28-04-2023 15:08
]