[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 50 ... 221 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08:26
driel24 schreef op donderdag 27 april 2023 @ 23:47:
En weer werkt Elli niet. Niet op allego en niet op Lms. App en pas.

Dit gebeurt wel te vaak...
Gelukkig backup passen.
Ik heb nog nooit kunnen laden bij allego met de elli pas..
LMS ken ik niet, zijn dat die groene ecotap palen?
Ook de hpc laders van eflux werken voor mij niet met elli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 23:05
Zjanzjak schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:40:
[...]

Liefst heb ik dan spliksplinternieuwe parkeergarage's (Spoorzone Zwijsen in Tilburg bijv.), daar zijn de plekken net wat ruimer opgezet voor ev's. Ik gruwel sowieso van haakse parkeerplaatsen en zeker zoals in bijvoorbeeld Antwerpen waar ze laadpalen tussen zulke parkeerplaatsen hebben gevrot. Of het lang duurt voordat de eigenaars hun wagen ophalen of niet boeit me niet zo, ik heb het liefst 85 meter links en 85 meter rechts ruimte van me als ik zo moet parkeren. :9
Zoals gezegd, gisteren was ik in Antwerpen 8) Lekker druk met Nederlanders overigens. De Belgen waren naar Nederland om feest te vieren?

Wij parkeren vaak bij P&R Merksem. 1 euro voor de hele dag, en de tram naar het centrum doet er 20 min over (en kost 2,50 voor een enkeltje). Uiteindelijk de goedkoopste oplossing.
De P&R heeft laadpunten. En volgens de specs van @Zjanzjak : lekker ruim (al is het nog net geen 85 m :D). Maar ik heb werkelijk geen idee of ik die ook kan activeren. Ze staan op geen enkele app (shell, eneco, vattenfal, maingau, plugsurfing, chargemap, chargeprice, vandenbron etc etc). Als ik de QR code scan krijg ik dat ik het zou moeten activeren met Blue Corner.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Of lukt het activeren met een van bovenstaande passen? Gisteren heb ik gratis geladen bij de Lidl Schoten :9 maar dat kost je al gauw een uur omdat de maximale laadsnelheid 19kW is. Wat zonde is, want het gaat af van je tijd in Antwerpen.

ps: blue corner vraagt vervolgens 65ct / kWh. Wat ik dus ook belachelijk vind

[ Voor 4% gewijzigd door oltk op 28-04-2023 14:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:01
Mijn bestelde ESB pas op 19 maart is ook vandaag gearriveerd.
Activeren in de portal ging goed en straks maar eens een laadsessie starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-07 17:13
parfait schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 07:55:
[...]

Is dat ook nodig?
Eneco gaf aan dat elke pas werkt op de paal. Alleen de Eneco passen staan in het overzicht in de backoffice.

Wordt weer een belletje dan gok ik 8)7
Definieer nodig. Je kan wel met een reguliere laadpas bij je laadpaal laden, maar dan betaal je naast de stroom ook nog eens het CPO tarief en dat is zonde van het geld. Door de laadpas aan de whitelist toe te voegen kan je thuis 'gratis' laden en de kaart verder betaald buiten de deur gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Zjanzjak schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 12:40:
[...]
Bijna elke app heeft wel wat, ik check er zeker een aantal als ik ergens heen ga waar ik eventueel wil laden, of zal moeten laden. Dan zoek ik ook nog eens wat back up laadpunten op. Daarnaast kijk ik wat de goedkoopste pas voor mij zal zijn, en welke pas er daarna goedkoop is, etc.. Qua goede bezettingsweergave vind ik de Vattenfall app wel 1 van de betere trouwens.
Ja eens: maar de Vattenfall app krijgt zijn informatie waarschijnlijk van Ladenetz, want die laadpunten staan al in sommige gevallen een heel jaar bezet. Ik had mij vooraf al geïnformeerd welke laadpas het goedkoopste zou zijn, in geval de Ladenetz app niet werkte.

De Düsseldorf Stadtwerke Laadpas die heb ik namelijk te laat besteld, dus daar zal ik helaas nog even op moeten wachten. Maar in Düsseldorf en Duitsland, scheelt mij dat wel een redelijke cent.

Vattenfall is trouwens realtime wat betreft bezettingsweergave: tot nu toe klopt dat precies, alleen ze kunnen natuurlijk niet vertellen dat er weer een auto niet netjes in het vak staat. Dus ik heb toch gekozen, voor een laadpunt waar je fileparkeren moet. Ik heb simpelweg geen zin om mijn auto in een krap vak te zetten, als het niet nodig is.

Kudos trouwens voor Vattenfall hier in Heerlen: ze hebben hier echt wel genoeg laadpalen, tot nu toe heb ik niet echt een probleem mijn auto aan een laadpaal dichtbij aan te sluiten. Soms zal ik iets verder moeten lopen, maar in algemene zin zijn ze allemaal dichtbij.

PS wat betreft die parkeergarages: ja liever ruime vakken, maar met mijn vorige auto parkeerde ik in Düsseldorf altijd bij Contipark aan de Bendemannstrasse. Die hebben hun tarieven ook schandalig verhoogd. Alleen direct parkeren bij die Japanse restaurants, dat was onmogelijk. Al die laadpunten waren al bezet. Dus ik ben naar Stresemannstraße gereden.

Toen ik daar nog even aan wachten was tot ik een paar procenten extra opgeladen had, kwam naast mij gewoon een ICE parkeren. Die meneer keek wel naar de borden, maar liep vervolgens gewoon weg. Ik was nog aan denken, zou ik raampje open draaien en er wat van zeggen? Want als je batterij bijna leeg is, telt iedere minuut en zo'n ICE blokkeert dan de laadplek.
oltk schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:13:
[...]
Gisteren heb ik gratis geladen bij de Lidl Schoten :9 maar dat kost je al gauw een uur omdat de maximale laadsnelheid 19kW is. Wat zonde is, want het gaat af van je tijd in Antwerpen.

ps: blue corner vraagt vervolgens 65ct / kWh. Wat ik dus ook belachelijk vind
In het geval van mijn Nissan Leaf zorgt dat ervoor dat ik van 20% naar 80% opladen kan in dat uur, terwijl ik aan de laadpaal in Düsseldorf van 20% naar 57% opgeladen heb in 2u20m ofzo.

Dan vind ik die 19kw welke je gratis bij Lidl krijgt snel, want zolang het op de route ligt: zal ik daar mooi gaan opladen. Maar ik ben wel genezen van het meerdere keren per week naar Maasmechelen te rijden, of Eupen.

Het gratis laden loont zich vooral wanneer je boodschappen/outlet gaat bezoeken, alleen die outlet ligt niet op loopafstand. Vooral de eerste paar weken heb veel gratis km's gereden, nu probeer ik er een balans tussen te vinden.

Want enkel en alleen voor het opladen op en neer rijden naar Maasmechelen, dat is een paar keer leuk. Maar neemt veel tijd in beslag en dus doe in het alleen nog, als ik daar boodschappen wil gaan doen.

[ Voor 21% gewijzigd door Marco-Peters op 28-04-2023 15:08 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Nu online
oltk schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:13:
[...]

Zoals gezegd, gisteren was ik in Antwerpen 8) Lekker druk met Nederlanders overigens. De Belgen waren naar Nederland om feest te vieren?
Euh... de belgen waren aan het werken.
Wij hebben een dagje vrij op 1 Mei.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Laatst online: 09-07 18:24
Zjanzjak schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 22:53:
[...]

Nooit gebruikt, tot ik er echt bij toeval achter kwam dat er net buiten mijn dorp, bij een piepkleine industrie-omgeving, een E-flux laad punt is waar in de app staat dat die 31 cent rekent per kWh.
Er staat bij de 'Pay as you charge' variant dat je wel 32 cent per laadbeurt betaalt maar ik weet niet hoe, al paar keer factuur gehad maar als ik het dan weer terug reken kom ik op 29,7 cent de kWh uit.

Ik klaag niet haha
E-Flux pashouders krijgen een korting van € 0,03 per kWh (excl. BTW) op laders uitgerust met de E-Flux backoffice. Kortom, als het tarief € 0,31 is, dan wordt dat € 0,2737 per kWh. Als je een Pay as you charge pas hebt, dan komt daar een tarief van € 0,32 per laadbeurt bij.

De korting op laders uitgerust met de E-Flux backoffice vind je op hun site:

Ga naar https://www.e-flux.io/nl/producten/laadpassen en scroll naar beneden naar de "Veelgestelde vragen".

Bij de vraag "Welke laadtarieven worden er gehanteerd in Nederland?" zie je het volgende staan: "E-Flux pashouders krijgen een korting van €0,03/kWh excl. btw op laders uitgerust met de E-Flux backoffice."

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parfait
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 15-08-2023
Niek_ schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:46:
[...]

Definieer nodig. Je kan wel met een reguliere laadpas bij je laadpaal laden, maar dan betaal je naast de stroom ook nog eens het CPO tarief en dat is zonde van het geld. Door de laadpas aan de whitelist toe te voegen kan je thuis 'gratis' laden en de kaart verder betaald buiten de deur gebruiken.
Die snap ik niet. Je krijgt toch een verrekening voor je stroom, en betaald vervolgens via de laadpas? Anders zou je dubbel betalen.

Als ik visite krijg die incheckt om te laden, dan zou ik daar ook effectief geen stroom voor betalen omdat Eneco de verrekening doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanaaldijk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-07 15:45

kanaaldijk

23000 Wp, WP 11,2 kW ecodan

ik laad zo nu en dan bij een snellader met mijn type 2 laadstekker op mijn auto.
maar helaas richting Eindhoven bij tankstation Velder aan de A2 is deze oplader verwijdert en ook de type 2 lader bij een Macdonald bij Eindhoven is verwijder wel lastig om mijn route van Noor-Holland richting Limburg.
worden er veel type 2 snelladers verwijdert???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
kanaaldijk schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:55:
ik laad zo nu en dan bij een snellader met mijn type 2 laadstekker op mijn auto.
maar helaas richting Eindhoven bij tankstation Velder aan de A2 is deze oplader verwijdert en ook de type 2 lader bij een Macdonald bij Eindhoven is verwijder wel lastig om mijn route van Noor-Holland richting Limburg.
Nee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07:55

koboy

Heb een idee voor een icon

parfait schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:29:
[...]

Die snap ik niet. Je krijgt toch een verrekening voor je stroom, en betaald vervolgens via de laadpas? Anders zou je dubbel betalen.

Als ik visite krijg die incheckt om te laden, dan zou ik daar ook effectief geen stroom voor betalen omdat Eneco de verrekening doet?
Whitelisten betekent dat je je laadpaal verteltbdat hij voor een speciaal ingestelde pas gewoon "aan" gaat, en geen contact zoekt met een energieboer voor verrekening. Zoek contact met de leverancier/installateur van je laadpaal, die kunnen je verder helpen. Verbaast me trouwens dat je niet een "thuis" pasje meegekregen hebt met de laadpaal.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09-07 21:41
Verkeerde topic.

[ Voor 97% gewijzigd door wouter.N op 28-04-2023 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 09:13
z
kanaaldijk schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:55:
Wat bedoel je precies?
Type 2 is voor AC laden. Dat is meestal niet zo snel.
Hier en daar staat nog wel een triple charger waar je met ca. 50kW DC kunt laden met Chademo of CCS, of tot 43kW AC. Zou best kunnen dat dit er minder worden omdat er nauwelijks vraag naar is.

Misschien heb je nog iets aan dit artikel:

https://www.autoweek.nl/e...3A%2F%2Fwww.google.com%2F

[ Voor 10% gewijzigd door eltron op 28-04-2023 16:29 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parfait
koboy schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 15:58:
[...]

Whitelisten betekent dat je je laadpaal verteltbdat hij voor een speciaal ingestelde pas gewoon "aan" gaat, en geen contact zoekt met een energieboer voor verrekening. Zoek contact met de leverancier/installateur van je laadpaal, die kunnen je verder helpen. Verbaast me trouwens dat je niet een "thuis" pasje meegekregen hebt met de laadpaal.
Er zit een kaart bij, maar dat is een mtc kaart gekoppeld aan de leaseauto. Omdat er hosting om zit kan je geen whitelisting doen voor een specifieke pas. Ze moeten daarom altijd verrekenen. Best een lastige constructie van gemaakt zo. Wordt nog een uitdaging met de overname over 2 jaar |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-07 13:41
MichelatNL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 14:26:
Mijn bestelde ESB pas op 19 maart is ook vandaag gearriveerd.
Activeren in de portal ging goed en straks maar eens een laadsessie starten.
Mijn 2 bestelde passen zijn ook binnen. Wellicht kan iemand anders de 2e pas overnemen. Ik denk dat hij met de bijhorende pincode ook in een ander account gezet kan worden. Maar ik wacht hier nog eventjes mee.
Is er ergens online of in een app te zien op welke palen/netwerken deze pas werkt?

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanaaldijk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 09-07 15:45

kanaaldijk

23000 Wp, WP 11,2 kW ecodan

eltron schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:05:
z
[...]

Wat bedoel je precies?
Type 2 is voor AC laden. Dat is meestal niet zo snel.
Hier en daar staat nog wel een triple charger waar je met ca. 50kW DC kunt laden met Chademo of CCS, of tot 43kW AC. Zou best kunnen dat dit er minder worden omdat er nauwelijks vraag naar is.

Misschien heb je nog iets aan dit artikel:

https://www.autoweek.nl/e...3A%2F%2Fwww.google.com%2F
@eltron je zou juist denk deze AC snelladers heb je wel meer nodig omdat de meeste oude kleinere auto's een type 2 stekker hebben die bij een grote afstand graag een AC snellader wil tegen komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricard0o
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 19-04 13:06
parfait schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:38:
[...]

Er zit een kaart bij, maar dat is een mtc kaart gekoppeld aan de leaseauto. Omdat er hosting om zit kan je geen whitelisting doen voor een specifieke pas. Ze moeten daarom altijd verrekenen. Best een lastige constructie van gemaakt zo. Wordt nog een uitdaging met de overname over 2 jaar |:(
Ik heb zojuist gebeld, white listen is niet mogelijk omdat de hosting via mijn werkgever gaat ofzo.

Privé heb ik wel een gratis laadpas t.w. 3 euro per maand van Eneco gekregen.
Wel moet ik dus mijn stroomtarief betalen en krijg ik het daarna weer vergoed.

Ik heb overigens geen laadpas bij de laadpaal gekregen, dit zat al bij mijn auto.

Verder valt mij op dat de klantenservice je altijd in de wacht zetten omdat ze het moeten navragen. Zal mij niets verbazen als persoon a iets anders als persoon B zegt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MichelatNL
Headshot_NL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 16:41:
[...]

Mijn 2 bestelde passen zijn ook binnen. Wellicht kan iemand anders de 2e pas overnemen. Ik denk dat hij met de bijhorende pincode ook in een ander account gezet kan worden. Maar ik wacht hier nog eventjes mee.
Is er ergens online of in een app te zien op welke palen/netwerken deze pas werkt?
Op de site (https://www.esb.de/newsletter/ladekarte) staat https://maps.ladenetz.de/ of via de app ladenetz.de
Voor wat ik kan zien bij mij in de buurt, worden alle palen in de app weergegeven en zou dan verwachten dat ze werken.

Edit: Net bij een Allego paal geprobeerd en daar bleef het staan op initiëren. Shell pas geprobeerd en geen probleem.
Hopelijk duurt het een aantal uren voor de pas echt werkt.
Edit 2: Na iets van 24 uur wachten werkt het

[ Voor 14% gewijzigd door MichelatNL op 30-04-2023 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 08-07 16:36
[...]

Heb wel interesse hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
Ricard0o schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:11:
[...]

Ik heb zojuist gebeld, white listen is niet mogelijk omdat de hosting via mijn werkgever gaat ofzo.

Privé heb ik wel een gratis laadpas t.w. 3 euro per maand van Eneco gekregen.
Wel moet ik dus mijn stroomtarief betalen en krijg ik het daarna weer vergoed.

Ik heb overigens geen laadpas bij de laadpaal gekregen, dit zat al bij mijn auto.

Verder valt mij op dat de klantenservice je altijd in de wacht zetten omdat ze het moeten navragen. Zal mij niets verbazen als persoon a iets anders als persoon B zegt.
Whitelist zit lokaal in de paal, heeft niks met de backoffice te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-07 20:24

GG85

.......

Dat er nog niemand een app heeft gemaakt waar je kan ingeven welke passen/abonnementen je hebt en die dan per paal laat zien welke pas je het beste kunt gebruiken....

ABRP kan dit wel (sort off) voor fast-chargers maar voor andere palen is er voor zover ik weet niets beschikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wingie
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:44
davidov2008 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:11:
[...]

Daar ben ik nog niet zo zeker van, zie wat ik in mijn PostNL app zie zojuist ;)

[Afbeelding]

*O*
Edit: besteldatum was 19-3
nog niks in mijn postbus en postnl app ook leeg maar dit geeft de burger moed ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parfait
Niek_ schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:38:
[...]

Ricardo en ik hebben precies hetzelfde waar we tegenaan lopen :P
We kunnen niet heel veel kanten op. Ik ga ik elk geval eerst een E-flux pas proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricard0o
Niek_ schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:38:
[...]

Eneco wilt iig niets doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
parfait schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:57:
[...]

Ricardo en ik hebben precies hetzelfde waar we tegenaan lopen :P
We kunnen niet heel veel kanten op. Ik ga ik elk geval eerst een E-flux pas proberen.
Ricard0o schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:13:
[...]

Eneco wilt iig niets doen.
Welke paal heb je? Alfen zou je zelf kunnen instellen. Andere merken geen ervaring mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parfait
Niek_ schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:16:
[...]

[...]

Welke paal heb je? Alfen zou je zelf kunnen instellen. Andere merken geen ervaring mee.
Ik kan zelf niets in de paal, hij is helemaal managed door Eneco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ricard0o
Niek_ schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:16:
[...]

[...]

Komt goed uit, Eneco bied voor zakelijk gebruik alleen de Alfen single pro line

Heb je een handleiding of instructie? Dan kan ik ermee aan de slag.

Maar zoals parfait aangeeft, ik kan er ook niks mee, beheer gaat via Eneco maar wellicht mis ik iets. Kan er iig niet op inloggen ofzo alles gaat via Mijnladen bij Eneco zelf.

[ Voor 19% gewijzigd door Ricard0o op 28-04-2023 18:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CVD
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-06 20:19

CVD

Gister verschillende shell 175kw palen geprobeerd met freshmile& enel x way maar waren met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen helaas Gellukig bij de aral een 300kw paal met enel zonder problemen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09-07 12:12
CVD schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:25:
Gister verschillende shell 175kw palen geprobeerd met freshmile& enel x way maar waren met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen helaas Gellukig bij de aral een 300kw paal met enel zonder problemen
Lokaal probleem? Welke locaties? Afgelopen woensdag nog zonder problemen bij Shell Larserdreef geladen voor 26 ct/kWh met Freshmile met 102kW gemiddelde snelheid met een top van 134kW (ID.3 58kWh).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sneezle
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 25-06-2023
Gecko123 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:44:
[...]

Lokaal probleem? Afgelopen woensdag nog zonder problemen bij Shell Larserdreef geladen voor 26 ct/kWh met Freshmile met 102kW gemiddelde snelheid met een top van 134kW (ID.3 58kWh).
Ik kreeg eergisteren de boel op de A15 bij Rhoon Portland ook met geen enkele kaart aan de gang. Zowel FM, Maingau als Shell geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 09-07 13:41
MichelatNL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:17:
[...]

Op de site (https://www.esb.de/newsletter/ladekarte) staat https://maps.ladenetz.de/ of via de app ladenetz.de
Voor wat ik kan zien bij mij in de buurt, worden alle palen in de app weergegeven en zou dan verwachten dat ze werken.

Edit: Net bij een Allego paal geprobeerd en daar bleef het staan op initiëren. Shell pas geprobeerd en geen probleem.
Ik zie het inderdaad. Helaas geen Fastned en de BP snellader hier in de buurt staat er niet in. Maar zolang Shell werkt ben ik al gelukkig.

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:13
[...]

Moest deze nog beschikbaar zijn, ik heb wel interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

davidov2008 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 10:11:
[...]

Daar ben ik nog niet zo zeker van, zie wat ik in mijn PostNL app zie zojuist ;)

[Afbeelding]

*O*
Edit: besteldatum was 19-3
Oh mooi, dan hoop ik hem morgen te krijgen.
Vanavond maar niet te lang laten laden dan.:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
Hoe schatten jullie hoe vol de accu is opgeladen? Ik weet je kunt betalen voor de app van de auto, maar voor niets gaat de zon op. Maar ik wil tot maximaal 80% opladen en schijnbaar, wilt mijn auto vandaag aan de Vattenfall laadpaal niet sneller dan 3kw laden?

In Düsseldorf deed ie 6kw aan de laadpaal en laatste had ik aan een andere laadpaal van Vattenfall, wel eerst 6kw. Zou het kunnen dat Vattenfall dit doet, om het stroomnet te ontlasten? Want mijn Leaf kan echt wel met 6kw opladen.

De batterij was 13% en nu staat de auto al 5u en 45m aan de lader: over een halfuurtje verwacht ik dat hij op 80% zit, want een halfuur geleden ben ik wezen kijken en toen was het 72% totaal. Die apps waar je de laadtijd mee kunt uitrekenen, wijken ook enorm af. In werkelijkheid gaat het namelijk sneller of juist langzamer.... wanneer de snelheid omlaag gaat.

In de Vattenfall app zie ik wel hoeveel kWh er tot nu toe geladen is en ik weet ook dat van 20% tot 80% ongeveer 18kWh is. Ik heb ook begrepen dat er een reverse in de accu zit ( onder de 0% ) , maar die hoop ik nooit aan te spreken te hoeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Marco-Peters schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:24:
Hoe schatten jullie hoe vol de accu is opgeladen? Ik weet je kunt betalen voor de app van de auto, maar voor niets gaat de zon op. Maar ik wil tot maximaal 80% opladen en schijnbaar, wilt mijn auto vandaag aan de Vattenfall laadpaal niet sneller dan 3kw laden?

In Düsseldorf deed ie 6kw aan de laadpaal en laatste had ik aan een andere laadpaal van Vattenfall, wel eerst 6kw. Zou het kunnen dat Vattenfall dit doet, om het stroomnet te ontlasten? Want mijn Leaf kan echt wel met 6kw opladen.

De batterij was 13% en nu staat de auto al 5u en 45m aan de lader: over een halfuurtje verwacht ik dat hij op 80% zit, want een halfuur geleden ben ik wezen kijken en toen was het 72% totaal. Die apps waar je de laadtijd mee kunt uitrekenen, wijken ook enorm af. In werkelijkheid gaat het namelijk sneller of juist langzamer.... wanneer de snelheid omlaag gaat.

In de Vattenfall app zie ik wel hoeveel kWh er tot nu toe geladen is en ik weet ook dat van 20% tot 80% ongeveer 18kWh is. Ik heb ook begrepen dat er een reverse in de accu zit ( onder de 0% ) , maar die hoop ik nooit aan te spreken te hoeven.
De basisversie van de app bij de auto hoef ik niet voor te betalen.
Maar er zijn ook wel andere manieren, diverse laadapps geven ook informatie over laadstatus en sommige ook sms als laden is voltooid.
Je kunt het ook met OBDII zelf uitlezen en dan ophalen via EV-notify bijvoorbeeld.

En als je tot max 80% wilt laden dan stel je dat toch gewoon in de auto in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
eltron schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 20:31:
[...]
En als je tot max 80% wilt laden dan stel je dat toch gewoon in de auto in?
Dat gaat helaas niet meer: was in de 1e Leaf dus wel mogelijk, maar in de huidige Leaf niet meer. Ik heb hem net van de laadpaal afgehaald, de batterij was al tot 84% opgeladen.

Naja ik denk dat het gewoon heel lastig is om precies tot 80% op te laden zonder de app van de auto. Zover ik weet is de app alleen gratis voor de 1e eigenaar, tot maximaal 2 a 3 jaar ofzo? Daarna moet voor die dienst betaald worden.

Ik weet wel dat van 20% naar 80% meestal zo'n 18kwh is, dus dat kan ik wel zien in de Vattenfall app: hoeveel er al opgeladen is. Alleen ik wist niet hoeveel kWh dat zou zijn, wanneer ik van 13% naar 80% wil opladen.

[ Voor 15% gewijzigd door Marco-Peters op 28-04-2023 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 27-06 18:39
Sneezle schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:46:
[...]

Ik kreeg eergisteren de boel op de A15 bij Rhoon Portland ook met geen enkele kaart aan de gang. Zowel FM, Maingau als Shell geprobeerd.
Vandaag geprobeerd te laden bij Shell langs A28 bij Staphorst. Twee palen (beide Allego) geprobeerd met zowel Enel als Shell Recharge kaart, maar wilde met geen mogelijkheid starten. Leek communicatie issue. Ook een andere EV rijder kreeg het niet aan de gang.

Overige palen niet kunnen checken, omdat daar allemaal fossiele auto's geparkeerd stonden! Triest dat Shell daar niet op toeziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maharens
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-07 10:44
Marco-Peters schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:16:
[...]

Dat gaat helaas niet meer: was in de 1e Leaf dus wel mogelijk, maar in de huidige Leaf niet meer. Ik heb hem net van de laadpaal afgehaald, de batterij was al tot 84% opgeladen.

Naja ik denk dat het gewoon heel lastig is om precies tot 80% op te laden zonder de app van de auto. Zover ik weet is de app alleen gratis voor de 1e eigenaar, tot maximaal 2 a 3 jaar ofzo? Daarna moet voor die dienst betaald worden.

Ik weet wel dat van 20% naar 80% meestal zo'n 18kwh is, dus dat kan ik wel zien in de Vattenfall app: hoeveel er al opgeladen is. Alleen ik wist niet hoeveel kWh dat zou zijn, wanneer ik van 13% naar 80% wil opladen.
Als ik jouw posts een beetje volg ga je veel gelukkiger worden van een Tesla, sowieso al van hun app op je smartphone.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
maharens schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:55:
[...]

Als ik jouw posts een beetje volg ga je veel gelukkiger worden van een Tesla, sowieso al van hun app op je smartphone.
Ik denk het niet, de stress om de hoge aankoopprijs blijft lang hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-07 08:29
MichelatNL schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:17:
[...]

Vandaag ook geladen met ESB bij Allego, een keer de pas aangeboden en het laden starte direct. Wellicht nog even geduld. Mijn ESB laadpas staat ook al een maandje ongeveer geactiveerd.
De allereerste Vattenfall laadsessie is overigens nooit gefactureerd. Was ook maar 3 kWh om te testen.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eltron
Tommie12 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:09:
[...]
Ik denk het niet, de stress om de hoge aankoopprijs blijft lang hangen.
2e handsje is wel voor enkele tienduizenden te verkrijgen. Soms nog met levenslang gratis superchargen en dat is precies wat Marco-Peters nodig heeft.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-07 01:53

Malarky

Wils voor wat ieder

CVD schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:25:
Zojuist nog geladen voor 26ct bij Shell Klooster (A58) zonder problemen met Freshmile.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-07 17:21
Peutpeut schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:15:
[...]

Vandaag ook geladen met ESB bij Allego, een keer de pas aangeboden en het laden starte direct. Wellicht nog even geduld. Mijn ESB laadpas staat ook al een maandje ongeveer geactiveerd.
De allereerste Vattenfall laadsessie is overigens nooit gefactureerd. Was ook maar 3 kWh om te testen.
Die factuur gaat wrs nog wel komen denk k. Mijn ervaring met buitenlandse passen is dat de CPO facturen van roaming partners (buiten het thuisland van de pas) soms erg vertraagd aankomen en/of vertraagd verwerkt worden, met als gevolg een late rekening als klant. Maanden later soms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 04-07 08:29
davidov2008 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:00:
[...]

Die factuur gaat wrs nog wel komen denk k. Mijn ervaring met buitenlandse passen is dat de CPO facturen van roaming partners (buiten het thuisland van de pas) soms erg vertraagd aankomen en/of vertraagd verwerkt worden, met als gevolg een late rekening als klant. Maanden later soms.
Ik verwacht de factuur ook nog wel, dat is het probleem niet. Dacht dat Vattenfall ook ondersteuning heeft voor Ladenetz, de sessie van Allego stond er vandaag direct in.

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niek_
parfait schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:19:
[...]

Ik kan zelf niets in de paal, hij is helemaal managed door Eneco.
Ricard0o schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:21:
[...]

Komt goed uit, Eneco bied voor zakelijk gebruik alleen de Alfen single pro line

Heb je een handleiding of instructie? Dan kan ik ermee aan de slag.

Maar zoals parfait aangeeft, ik kan er ook niks mee, beheer gaat via Eneco maar wellicht mis ik iets. Kan er iig niet op inloggen ofzo alles gaat via Mijnladen bij Eneco zelf.
Je kan dit op 3 manieren instellen:
1) via de MyEve app van Alfen. (Geavanceerd - Autorisatie - Whitelist)
2) via de serviceinstaller van Alfen (programma, gebruikersnaam en wachtwoord zijn als je zoekt online te vinden)
3) via de backoffice

Enige snack is dat Alfen tegenwoordig een wachtwoord op de laadpalen heeft zitten, deze wordt tijdens de installatie aangemaakt (Owner). Er is daarnaast nog een soort ‘Master’wachtwoord dat op een sticker in de doos van de laadpaal zit waarmee je er altijd in kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:31
GG85 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:41:
Dat er nog niemand een app heeft gemaakt waar je kan ingeven welke passen/abonnementen je hebt en die dan per paal laat zien welke pas je het beste kunt gebruiken....
Tijdje geleden kwam ik dit tegen: https://www.go-charge.io/

Zelf geprobeerd maar vond het nog niet helemaal lekker werken, edoch recentelijk niet meer bekeken.
Misschien is het verbeterd in de tussentijd.
Malarky schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:40:

Zojuist nog geladen voor 26ct bij Shell Klooster (A58) zonder problemen met Freshmile.
Heb meer het idee dat er een soort van storing was ipv dat de Freshmile pas niet werkt.
Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik er op kantoor ook 'last' van heb dat mijn FM-pas bij het ene laadpunt niet werkt en bij het andere weer wel. Gelukkig zijn er 60 laadpunten.

Al iemand bij het nieuwe laadpunt van Allego bij Bunnik (voor het Postillion hotel) wezen laden trouwens?
Die flexibile kabels van de Kempower/Allego laadpunten zien er namelijk gebruiksvriendelijk uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6dSJybZZWm0HSqOj3Vy6FOY7-yA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XUEf9NxC9yQ0KtAM0cPS4wRb.jpg?f=user_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 09-07 20:52
Zjanzjak schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:18:
[...]

Tijdje geleden kwam ik dit tegen: https://www.go-charge.io/

Zelf geprobeerd maar vond het nog niet helemaal lekker werken, edoch recentelijk niet meer bekeken.
Misschien is het verbeterd in de tussentijd.

[...]

Heb meer het idee dat er een soort van storing was ipv dat de Freshmile pas niet werkt.
Eerlijkheid gebiedt mij wel te zeggen dat ik er op kantoor ook 'last' van heb dat mijn FM-pas bij het ene laadpunt niet werkt en bij het andere weer wel. Gelukkig zijn er 60 laadpunten.

Al iemand bij het nieuwe laadpunt van Allego bij Bunnik (voor het Postillion hotel) wezen laden trouwens?
Die flexibile kabels van de Kempower/Allego laadpunten zien er namelijk gebruiksvriendelijk uit.

[Afbeelding]
Ik begrijp niet zo goed waarom je alle pasnummers erin zou gooien terwijl alle tarieven zonder ook bekend zijn. Ik wil het snel kunnen zien en daarna pak ik dat pasje wel

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 09:17
Zjanzjak schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 10:18:
unt niet werkt en bij het andere weer wel. Gelukkig zijn er 60 laadpunten.

[Afbeelding]
Niet specifiek deze, maar een Avia hier in de regio heeft dezelfde palen. Erg fijne palen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• scatman
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:13
GG85 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 17:41:

ABRP kan dit wel (sort off) voor fast-chargers maar voor andere palen is er voor zover ik weet niets beschikbaar?
https://www.chargeprice.app/
Heeft ook app voor Android en iOS. Je kan je passen daar toevoegen en prijs per paal zien.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-07 16:43

The Wizard

Moderator Mobile
bubbelbart schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:31:
[...]

Vandaag geprobeerd te laden bij Shell langs A28 bij Staphorst. Twee palen (beide Allego) geprobeerd met zowel Enel als Shell Recharge kaart, maar wilde met geen mogelijkheid starten. Leek communicatie issue. Ook een andere EV rijder kreeg het niet aan de gang.

Overige palen niet kunnen checken, omdat daar allemaal fossiele auto's geparkeerd stonden! Triest dat Shell daar niet op toeziet.
De Shell palen zijn waardeloos, ik heb van de 6x laadpogingen maar 1x kunnen laden, de rest was een kapotte CCS stekker, paal in storing, RFID reader kapot, etc. Ik geef het op bij de Shell Recharge palen, hou het gewoon bij Fastned, die werken tenminste.

7090 kWp, 3 subsystemen (20x LG 320 Wp / 3x Canadian Solar 230 Wp)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
scatman schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:33:
[...]

Heeft ook app voor Android en iOS. Je kan je passen daar toevoegen en prijs per paal zien.
Die app lijkt mij echt handig: maakt ook een schatting, van hoeveel er opgeladen wordt. Want zo kan ik natuurlijk wel zien via de Vattenfall app, tot hoever het laden is. Okay hij laat dus bij verre na niet alle tarieven zien.

Tot nu toe kijk ik eigenlijk telkens in de verschillende apps, waarbij grappig genoeg Vattenfall best vaak de goedkoopste is. Dus ik heb alleen nog maar de laadpas van Vattenfall gebruik, de Shell Recharge laadpas heb ik nog geen 1x gebruikt en de Nissan laadpas ook nog niet.

Al schijnt die laatste het goedkoopste bij Keukenhof te zijn, dus dan zal ik hem daar maar gebruiken. De enigste laadpaal welke niet werkte, was laatste bij Aldi Süd. Maar daar heb je geen laadpas nodig, aangezien je met je betaalkaart kan betalen.

Het is mij gisteren ook opgevallen dat Vattenfall verschillende laadpalen neerzet: de laadpaal waar ik 6kw mee haalde, was eentje van Alfen. Terwijl tegenover de straat ook nog een laadpaal van Vattenfall staat, welke ik gisteren gebruikt heb. En schijnbaar is die van EVbox ofzo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

davidov2008 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 23:00:
[...]

Blijven de laadsessies wel in de app staan dan? Ik heb hier 2 sessies Maingau op een Allego AC paal die beide verdwenen zijn. Hierbij ook nooit een prijs te zien gekregen.... Freshmile op dezelfde paal nog wel te zien, keurig met prijs. Maingau op een Allego hypercharger bleef ook keurig staan.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freegeek
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 03-07 16:12
maharens schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:55:
[...]

#Doeslief

[ Voor 19% gewijzigd door Notna op 29-04-2023 16:09 . Reden: Dat had ook anders verwoord kunnen worden.... ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 08:36
Dit vind ik wat neerbuigend, hij probeert zo goedkoop mogelijk (liefst gratis) te rijden.
En wie van ons probeert niet om zo goedkoop mogelijk te laden/rijden?
Kennelijk toch heel veel, getuige het aantal vragen in die richting dat in dit topic gesteld wordt.

[ Voor 13% gewijzigd door Notna op 29-04-2023 16:54 . Reden: Quote weg ]

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bubbelbart
The Wizard schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 12:25:
[...]

De Shell palen zijn waardeloos, ik heb van de 6x laadpogingen maar 1x kunnen laden, de rest was een kapotte CCS stekker, paal in storing, RFID reader kapot, etc. Ik geef het op bij de Shell Recharge palen, hou het gewoon bij Fastned, die werken tenminste.
Voor mij - na een aantal negatieve ervaringen - ook geen Shell meer voorlopig. Hoewel de prijs scherp is (met FM en Enel), wil je als je moet snelladen vooral dat het werkt. Fastned icm auto charge is wat dat betreft subliem, nog nooit problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maharens
Verschillende ervaringen dus, ik ben juist zeer tevreden over Shell Recharge en heb juist wat mindere ervaringen met Fastned.

Supercharger heeft me ook nog nooit in de steek gelaten trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Iemand hier ook last van storing van de pas van EV Company? Gek genoeg werken sommige laadpalen wel en sommige niet. Het ligt niet aan het tarief. Heb 5 palen geprobeerd en uiteindelijk werkte er 1. Ze zijn niet te bereiken in het weekend, erg lastig als je een flinke afstand af moet leggen.

Het gaat om een pas vanuit het werk, heb nu (nog) geen zin om zelf met een ander betaalmiddel te laden.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVD
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-06 20:19

CVD

Gecko123 schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 18:44:
[...]

Lokaal probleem? Welke locaties? Afgelopen woensdag nog zonder problemen bij Shell Larserdreef geladen voor 26 ct/kWh met Freshmile met 102kW gemiddelde snelheid met een top van 134kW (ID.3 58kWh).
Shell langs de a12 richting Duitsland

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 09:36
scatman schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 11:33:
[...]

Deze app/website is erg op Duitsland gericht. Verder kloppen de prijzen vaak van geen kanten en niet alle Nederlandse MSP's staan er in. Je zou ook maar al die prijzen moeten bijhouden 8)7
Dus altijd dubbelchecken!

[ Voor 3% gewijzigd door pmiddeld op 29-04-2023 23:49 ]

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-03 23:47
Ik laad altijd thuis, dus nooit van openbare palen gebruik gemaakt. Gisteren geladen bij een openbare paal van lastmilesolution. Hoe lang duurt het voordat ik de laadgeschiedenis van Shell Recharge zie?Toen hij aan het laden en klaar was, kon ik wel het verloop en eind aantal kW zien. Maar verder zie ik nu niks, wat het mij heeft gekost

[ Voor 3% gewijzigd door Patrick80 op 30-04-2023 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 09-07 21:28

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
eltron schreef op donderdag 27 april 2023 @ 20:40:
[...]
Ik heb het ook zo opgevat dat je bij een Ionity AC lader voor 0,29 kunt laden (en dat tarief is gelijk gebleven).
Maar heb nog nooit een Ionity AC lader waargenomen. Dus wel raar.
Het zijn er een paar. In A7 Nuis an A1 Apeldoorn-Zuid. En zo'n beetje elke Ionity in La France heeft AC43.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 22:47
Hi all, ik kan wat advies gebruiken. Binnenkort neem ik mijn eerste elektrische auto in ontvangst, een Polestar 2. Een weekje later vertrekken we daar meteen mee op reis naar Kroatië :D. De route loopt langs België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië.

Bij de Polestar zit de Plugsurfing laadpas, dus daarmee moeten we al een heel eind komen denk ik. Maar zouden jullie nog andere laadpassen aanraden? Is het de moeite om misschien nog een 2de en eventueel 3de laadpas aan te vragen om zeker te zijn, of zouden we met de Plugsurfing laadpas moeten toekomen?
En welke laadpas zouden jullie dan aanraden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-07 17:03
Harvem schreef op zondag 30 april 2023 @ 14:09:
Hi all, ik kan wat advies gebruiken. Binnenkort neem ik mijn eerste elektrische auto in ontvangst, een Polestar 2. Een weekje later vertrekken we daar meteen mee op reis naar Kroatië :D. De route loopt langs België, Luxemburg, Duitsland, Oostenrijk, Slovenië en Kroatië.

Bij de Polestar zit de Plugsurfing laadpas, dus daarmee moeten we al een heel eind komen denk ik. Maar zouden jullie nog andere laadpassen aanraden? Is het de moeite om misschien nog een 2de en eventueel 3de laadpas aan te vragen om zeker te zijn, of zouden we met de Plugsurfing laadpas moeten toekomen?
voor kroatie ELEN app
voor slovenie PETROL app (?)
alle andere landen kom je met plugsurfing ver genoeg. of het de voordeeligste optie is? wss niet, maar dat moet niet je belangrijkste focus zijn op vakantie, als het laden maar werkt

gebruik abrp voor je route planning
kijk op plugshare voor waar je kunt laden naast apps als plugsurfing

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• freegeek
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 03-07 16:12
Harvem schreef op zondag 30 april 2023 @ 14:09:

Ik zou gewoon nog een 2de rfid met grote dekking meenemen zoals Shell, apps kan je altijd downloaden, een 2de rfid niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maharens
Patrick80 schreef op zondag 30 april 2023 @ 11:05:
Ik laad altijd thuis, dus nooit van openbare palen gebruik gemaakt. Gisteren geladen bij een openbare paal van lastmilesolution. Hoe lang duurt het voordat ik de laadgeschiedenis van Shell Recharge zie?Toen hij aan het laden en klaar was, kon ik wel het verloop en eind aantal kW zien. Maar verder zie ik nu niks, wat het mij heeft gekost
Heeft bij mij wel eens 5 week geduurd voordat ik zeker wist wat ik moest betalen. Ronduit absurd soms.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Patrick80
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 09-03 23:47
Dat duurt wel heel lang inderdaad. Nog een lange weg te gaan, voordat je transparant kan laden. Is natuurlijk ook absurd, dat je moet gaan kijken welke pasje het goedkoopst is bij een bepaalde uitbater.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08-07 23:10
Coasterfreak schreef op zondag 30 april 2023 @ 14:54:
[...]

voor kroatie ELEN app
alle andere landen kom je met plugsurfing ver genoeg. of het de voordeeligste optie is? wss niet, maar dat moet niet je belangrijkste focus zijn op vakantie, als het laden maar werkt

Kijk ook op het forum over lange reizen met een EV!

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Nu online
Gisteren mijn eerste mislukte laadpoging.

We stonden in parking Vrijthof in Maastricht. Ik moest niet per se laden, maar er was net een plek vrij.
Mijn Numobi app gaf aan dat mijn tag daar zou moeten werken.

Kabel verbonden en tag werd op het eerste zicht aanvaard, maar na een paar seconden al ging de lamp van blauw naar groen. Ik heb nog een paar keer geprobeerd, maar die klapte er iedere keer weer uit.
In mijn Numobi account zie ik nu wel een laadsessie met 0kWh en 0€ kosten.

Als ik echt had moeten laden, dan had ik het waarschijnlijk wel aan een andere paal geprobeerd, maar nu…

Wat zou hier nu fout gelopen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De Be-Charge app doet raar vanaf vrijdagavond.
Toen twee uur aan de openbare paal gestaan verderop, gestart en gestopt met pasje en ging goed.
Maar in de app loopt die sessie nog steeds.
Vanmorgen hem weer even twee uur aan dezelfde paal geladen en laden ging prima met mijn kaart, maar de sessie loopt nog steeds door vanaf vrijdag.

Meer met dit probleem toevallig? (al berichtje gestuurd via app)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Planet X
  • Laatst online: 07-07 10:33
Weet iemand of het mogelijk is een Maingau druppel in de app van Fastned te registreren? Bij mij wil dat niet lukken. Is daar een extra handeling voor nodig? Ook het starten van een sessie aan de lader zelf met de druppel wilde niet lukken. Bij een Allego 300KW laadstation in Duitsland werkt de druppel wel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maharens
Planet X schreef op zondag 30 april 2023 @ 17:21:
Weet iemand of het mogelijk is een Maingau druppel in de app van Fastned te registreren? Bij mij wil dat niet lukken. Is daar een extra handeling voor nodig? Ook het starten van een sessie aan de lader zelf met de druppel wilde niet lukken. Bij een Allego 300KW laadstation in Duitsland werkt de druppel wel.
Waarom zou je dat nog willen vanaf morgen? Dan wordt DC laden in laden behalve DE namelijk 79 cent, bij Fastned zelf betaal je zonder abo 69 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 09-07 17:03
grunaubaby schreef op zondag 30 april 2023 @ 16:35:
[...]

Kijk ook op het forum over lange reizen met een EV!
dat hoef je mij niet te vertellen :+

Coasterfreak in "Elektrische auto's - deel 5"

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 4v4t4r
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 07:25
bubbelbart schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 21:31:
[...]

Helaas zelf ook een paar keer issues gehad daar. Ook de smoov app wilde niet.. Beter de fastned pakken. Op het parkeer terrein.

Volvo XC40 P8, Zeekr 7x Privilege AWD besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 08-07 21:05

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Mij is het in een keer gelukt, al een jaar geleden. Het nummer wat op de druppel staat. Nog snel wat snel geladen met de druppel in Duitsland, waar we toch waren, en wat km’s van &Charge gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elvis84
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

elvis84

Has Left The Building

Ik lees hier van meerdere users met verschillende providers laadproblemen. Lijkt wel alsof er sinds vrijdagavond 1 of andere landelijke storing gaande is.

Little Less Conversation, Little More Action Please!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:31
maharens schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:47:
Heeft bij mij wel eens 5 week geduurd voordat ik zeker wist wat ik moest betalen. Ronduit absurd soms.
Ik heb een Vattenfall sessie die ergens half Januari plaatsvond en een Freshmile sessie van begin Februari die allebei nergens terug te vinden zijn. Daarnaast nog een Vattenfall-sessie eind Februari die al vanaf het begin onder het kopje 'Wordt beoordeeld' staat in het Vattenfall dashboard.
elvis84 schreef op zondag 30 april 2023 @ 20:20:
Ik lees hier van meerdere users met verschillende providers laadproblemen. Lijkt wel alsof er sinds vrijdagavond 1 of andere landelijke storing gaande is.
Gister geladen, vandaag geladen, nergens last van. Wel AC bij E-Flux.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichelatNL
Peutpeut schreef op vrijdag 28 april 2023 @ 22:15:
[...]

Vandaag de eerste keer geladen met ESB. Moest dus iets van 24 uur geduld hebben voordat de kaart echt bruikbaar is.
Na het ontkoppelen van de laadkabel duurde het een uurtje voordat het ook zichtbaar was op de website van ESB.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cj-hwIvVJXXLzji-sBrn9nve1QQ=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/CXOPrCBSZGrszYu0yKXq8RGp.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harvem
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 31-05 22:47
Coasterfreak schreef op zondag 30 april 2023 @ 14:54:
[...]

voor kroatie ELEN app

Thanks voor de tips, ik die apps zeker downloaden en eens op plugshare kijken :)
freegeek schreef op zondag 30 april 2023 @ 15:07:
[...]

Ik zou gewoon nog een 2de rfid met grote dekking meenemen zoals Shell, apps kan je altijd downloaden, een 2de rfid niet
Ik heb intussen de shell recharge pas aangevraagd, die lijkt idd een grote dekking te hebben. Thanks! :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-03 09:21

big_clarence

wat kan het schele

Dinsdag halen wij onze Hyundai Ioniq 5 op. Ik heb dit forum en laadpastop10 gebruikt om mij in te lezen en voorbereiden.
Besteld:
Anwb-eneco (ontvangen)
E-flux (ontvangen)
Maingau (de kaart heb ik al bijna een maand geleden besteld, niets gehoord)
Enel
Be Charge

Losse apps:
Smoov, chargemap, chargeprice, Abrp.

Enel en Be Charge had ik eigenlijk besteld voor de vakantie naar Italië, maar het vooraf betaalde maandbedrag lijkt ook voordelig hier. Ik wacht nog even voorzichtig af wat ons verbruik gaat zijn.

We kunnen wel een laadpaal aan huis plaatsen, maar zullen dan de auto aan de andere kant van onze redelijk rustige straat moeten zetten. Ik ben van plan dan snachts of in een weekend gewoon de kabel over straat te trekken en er een kabelmat over te leggen. Zou dat werken?

Alhoewel, die abonnement vormen van Enel lijken ook betaalbaar. Iemand ervaring?

En: zoals gezegd al een maand niets gehoord van onze maingau passen. Iemand ervaring met de levertijden?

Mis ik nog apps/laadpassen in jullie ogen?

Veel vragen, excuus daarvoor. 🙈

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bubbelbart
big_clarence schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:47:
Alhoewel, die abonnement vormen van Enel lijken ook betaalbaar. Iemand ervaring?

Ik heb een Enel Travel Plus abonnement sinds afgelopen week en daarvoor twee keer een bundel gehad. Mijn ervaringen zijn positief, ook per mail reageren ze snel bij vragen (of een verkeerde factuur). Let wel op dat ze niet alle laadpalen ondersteunen, check dus in de app of de palen in je buurt ondersteund worden.

Ik heb naast de kaarten die je noemt ook Shell Recharge. Puur als backup, die kaart heeft een erg goede dekking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubbelbart
Ik heb vanavond ook geprobeerd mijn Maingau kaart toe te voegen in Fastned app. Ik heb nog wat &charge kilometers ;)

Helaas ook niet gelukt, krijg steeds de melding dat het kaartnummer niet geldig is. Kaart is wel actief, recent mee geladen.

Ik heb Fastned gemaild.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

big_clarence schreef op zondag 30 april 2023 @ 22:47:
Dinsdag halen wij onze Hyundai Ioniq 5 op. Ik heb dit forum en laadpastop10 gebruikt om mij in te lezen en voorbereiden.
Besteld:
Anwb-eneco (ontvangen)
E-flux (ontvangen)
Maingau (de kaart heb ik al bijna een maand geleden besteld, niets gehoord)
Enel
Be Charge

Losse apps:
Smoov, chargemap, chargeprice, Abrp.

Enel en Be Charge had ik eigenlijk besteld voor de vakantie naar Italië, maar het vooraf betaalde maandbedrag lijkt ook voordelig hier. Ik wacht nog even voorzichtig af wat ons verbruik gaat zijn.

We kunnen wel een laadpaal aan huis plaatsen, maar zullen dan de auto aan de andere kant van onze redelijk rustige straat moeten zetten. Ik ben van plan dan snachts of in een weekend gewoon de kabel over straat te trekken en er een kabelmat over te leggen. Zou dat werken?

En: zoals gezegd al een maand niets gehoord van onze maingau passen. Iemand ervaring met de levertijden?

Veel vragen, excuus daarvoor. 🙈
Vergeet Freshmile niet; zeker voor snelladen met een voorverwarmde accu in een Ioniq 5 erg voordelig.

Wat betreft kabelmatten: check bij de gemeente of het is toegestaan, en weet dat jij aansprakelijk bent, ook als iemand de mat er 's nachts vanaf haalt. Denk ook niet dat de kabel het lekker vindt als er een auto overheen gaat. Zou (als het in VVD bolwerk Leiderdorp was toegestaan) zelf me tot over de stoep beperken.
Lang niet alle gemeentes staan een VPA toe, dus weet waar je aan begint voor je investeert in een eigen laadpaal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:10
Gisteren bij Fastned Autocharge geactiveerd en dat is toch wel heel erg handig in het gebruik. Geen gedoe meer met apps of laadpas maar gewoon de stekker erin en laden maar. Ik vraag mij af waarom bijvoorbeeld Ionity of de voor andere merken opengestelde Tesla SuC's dit (nog) niet hebben geïmplementeerd, dat zou het laden toch een stuk makkelijker maken.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
PeterZ(on) schreef op maandag 1 mei 2023 @ 08:54:
Gisteren bij Fastned Autocharge geactiveerd en dat is toch wel heel erg handig in het gebruik. Geen gedoe meer met apps of laadpas maar gewoon de stekker erin en laden maar. Ik vraag mij af waarom bijvoorbeeld Ionity of de voor andere merken opengestelde Tesla SuC's dit (nog) niet hebben geïmplementeerd, dat zou het laden toch een stuk makkelijker maken.
Ionity heeft plug en charge actief, in mijn geval in combinatie met de Ford pas.

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Draakje5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 09:34
Wij krijgen volgende week onze PHEV en zijn nieuw met elektrisch rijden.

Ik heb al wat diverse passen aangevraagd, maar het lijkt erop dat de E-Flux pas het goedkoopste tarief heeft voor de laadpalen rondom mijn regio. Bij Vattenfall laadstations kost het 0.30 EUR per kWh. Bijzonder genoeg betalen we voor een Allego laadpaal 0.67 EUR per kWh, dat vind ik nogal een verschil.
Met de Shell pas betaal ik ook rond de 0.60 EUR per kWh waar de E-Flux pas slechts 0.30 EUR per kWh kost.

Ik kan niet zo heel veel vinden over de prijzen en waarom dit zo fors verschilt. Wijzigen de kWh tarieven vaak?
Als ik meer dan 0.50 EUR per kWh moet betalen, dan lis dat ongeveer even duur als dat we benzine tanken voor de phev.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galukon
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 07:24
Zijn er hier mensen met de EV naar Noorwegen gereden? Welke laadpassen hebben jullie hiervoor gebruikt? Ik ben van plan in ieder geval mijn ANWB Laadpas mee te nemen en onderweg naar Noorwegen vooral te laden bij Shell Recharge, Ionity of Tesla met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domih
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23:13

Domih

Domih.

(jarig!)
Is er een instantie o.i.d. die de exploitanten controleert? Ik vind het belachelijk dat Shell Recharge (en veel andere energieleveranciers) nog steeds €0,59 per KWH vraagt terwijl de stroomprijs flink gedaald is.

Apple Carplay/Android Auto voor BMW/MINI/Audi/Mercedes: Nextgearmedia.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Domih schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:54:
Is er een instantie o.i.d. die de exploitanten controleert? Ik vind het belachelijk dat Shell Recharge (en veel andere energieleveranciers) nog steeds €0,59 per KWH vraagt terwijl de stroomprijs flink gedaald is.
Even serieus, dat is toch de vrije markt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

koboy schreef op maandag 1 mei 2023 @ 00:44:
[...]

Vergeet Freshmile niet; zeker voor snelladen met een voorverwarmde accu in een Ioniq 5 erg voordelig.

Wat betreft kabelmatten: check bij de gemeente of het is toegestaan, en weet dat jij aansprakelijk bent, ook als iemand de mat er 's nachts vanaf haalt. Denk ook niet dat de kabel het lekker vindt als er een auto overheen gaat. Zou (als het in VVD bolwerk Leiderdorp was toegestaan) zelf me tot over de stoep beperken.
Lang niet alle gemeentes staan een VPA toe, dus weet waar je aan begint voor je investeert in een eigen laadpaal.
Goeie tip, dat is idd erg cheap snelladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:20
Draakje5 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:37:

Ik heb al wat diverse passen aangevraagd, maar het lijkt erop dat de E-Flux pas het goedkoopste tarief heeft voor de laadpalen rondom mijn regio. Bij Vattenfall laadstations kost het 0.30 EUR per kWh. Bijzonder genoeg betalen we voor een Allego laadpaal 0.67 EUR per kWh, dat vind ik nogal een verschil.
Met de Shell pas betaal ik ook rond de 0.60 EUR per kWh waar de E-Flux pas slechts 0.30 EUR per kWh kost.

Ik kan niet zo heel veel vinden over de prijzen en waarom dit zo fors verschilt. Wijzigen de kWh tarieven vaak?
Als ik meer dan 0.50 EUR per kWh moet betalen, dan lis dat ongeveer even duur als dat we benzine tanken voor de phev.
Ik ervaar hetzelfde hier in mijn wijk. Heb geen eigen laadstation en dus afhankelijk van publieke laadpalen. Voornamelijk Total Energies laadpalen hier in de wijk. Daar kost het bij E-Flux €0,62 per kWh en bv. bij Shell Recharge bij diezelfde paal €0,59 per kWh. Maar er is ook één Vattenfall laadpaal in mijn wijk, waar ik bij zowel Vattenfall zelf als bij E-Flux €0,34 per kWh betaal. Dat is voor mij op het moment de goedkoopste oplossing.

Bij Total Energies kan ik ook via Freshmile laden en dan kost het €0,23 per gestarte kWh + €0,04 per aangesloten minuut. Kijk ik dan naar een laadsessie die ik bij Vattenfall gedaan heb:
31,908 kWh geladen in 03:05:25 oftewel in (afgerond) 185 minuten wat bij Vattenfall €10,85 kostte, dan zou mij dat bij Freshmile: (32 x 0,23) + (185 x 0,04) = €14,76 hebben gekost. Nog steeds goedkoper dan de €18,88 die het me bij Shell Recharge gekost zou hebben. Maar bij de Vattenfall paal laden is veruit het goedkoopst voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07 20:36
Is Freshmile alleen pre-paid? Ik heb er een cc aangekoppeld maar dan werkt het nergens….:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GG85

GG85

.......

Ik heb de pas nog niet dus niet geprobeerd maar gebruik je wel de pas? De app werkt (vlgns hun site) vaak niet.
Ze zouden wel automatisch af moeten boeken van je CC bij geen saldo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• parfait
Draakje5 schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:37:

Dat is hier ook wel. Een paal op de hoek is met een vast tarief pas (shell/anwb, etc.) 60 cent. Ze hebben het cpo tarief op 1,60 gezet. Als je daar met je E-flux pas aan gaat hangen is het een hele dure laadsessie.
Publieke palen zijn wel redelijk tarief vast volgens mij, de semi publieke moet je goed mee oppassen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

spidertje schreef op maandag 1 mei 2023 @ 10:39:
Is Freshmile alleen pre-paid? Ik heb er een cc aangekoppeld maar dan werkt het nergens….:(
Nee, maar de app doet het niet bij alle palen. Pas bestellen, een die heb je met een weekje binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maurice-
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 01:36
Iemand hier ervaring met Cube laadpalen? Geladen bij een bedrijf, laadpaal is niet vindbaar in de bekende apps en dus ook het tarief niet. Gebruik sporadisch de Shell Recharge pas maar nog geen info bij de laadgeschiedenis over de laadbeurt. De transparantie is in ieder geval ver te zoeken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DRm89fDD03qVrAwOXPB3gp3txNc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/mLRv4rjZBREPMXjQ1SKsEdwZ.png?f=user_large

[ Voor 24% gewijzigd door Maurice- op 01-05-2023 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Brotuck schreef op maandag 1 mei 2023 @ 09:31:
[...]

Ionity heeft plug en charge actief, in mijn geval in combinatie met de Ford pas.
Ah, das mooi voor bezitters van zo'n Ford pas maar als je die niet hebt kun je daar dus geen gebruik van maken. Lijkt mij dan toch geen probleem om dat voor iedereen beschikbaar te maken.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichelatNL
Maurice- schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:23:
Iemand hier ervaring met Cube laadpalen? Geladen bij een bedrijf, laadpaal is niet vindbaar in de bekende apps en dus ook het tarief niet. Gebruik sporadisch de Shell Recharge pas maar nog geen info bij de laadgeschiedenis over de laadbeurt. De transparantie is in ieder geval ver te zoeken.
[Afbeelding]
Waar ik werk staan de palen (4x) ook nergens vermeld. Dat is denk ik de keuze van het bedrijf om dat te doen.
Als test met Shell geladen en daarin zag ik dat het serienummer van de paal begint met NLLMSE (Last Mile Solution, heb ik dat goed?). Gezocht bij LMS naar een aanbieder en uitgekomen bij Greenchoice, die er trouwens nu niet meer tussen staat.
Start tarief 0,97 cent :(
Tarief per kWh 0,36 cent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
PeterZ(on) schreef op maandag 1 mei 2023 @ 11:32:
[...]

Ah, das mooi voor bezitters van zo'n Ford pas maar als je die niet hebt kun je daar dus geen gebruik van maken. Lijkt mij dan toch geen probleem om dat voor iedereen beschikbaar te maken.
Plug and Charge is beschikbaar, gewoon de Ionity app downloaden en account aanmaken.
Nadeel daarvan is dat je geen bijzonder tarief krijgt maar het "normale" hoge tarief. Je kunt helaas geen laadpassen gebruiken als betaalmiddel.

Als je een auto hebt die aangesloten is bij het Ionity netwerk zoals een Ford maak je gebruik van een ander speciaal tarief.

Voor alle aangesloten merken zie ook: https://ionity.eu/en/network/access-and-payment

[ Voor 4% gewijzigd door Brotuck op 01-05-2023 12:28 ]

Just here for the fun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Brotuck schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:26:
[...]

Plug and Charge is beschikbaar, gewoon de Ionity app downloaden en account aanmaken.
Nadeel daarvan is dat je geen bijzonder tarief krijgt maar het "normale" hoge tarief. Je kunt helaas geen laadpassen gebruiken als betaalmiddel.

Als je een auto hebt die aangesloten is bij het Ionity netwerk zoals een Ford maak je gebruik van een ander speciaal tarief.

Voor alle aangesloten merken zie ook: https://ionity.eu/en/network/access-and-payment
Die app heb ik en ook een account maar een optie voor Plug and Charge zie ik daar niet staan.

Als ik die link volg is die optie alleen voor de nieuwe Ioniq6 beschikbaar. En als die optie beschikbaar was hadden ze mij n.a.v. mijn klacht over de brakke laadprocedure daar toch wel op gewezen.

Voor alleen laden tijdens de vakantie ga ik geen abo nemen en betaal gewoon het normale tarief, in mijn geval 39ct bij de triple chargers want die zijn voor mij snel genoeg. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
PeterZ(on) schreef op maandag 1 mei 2023 @ 12:40:
[...]

Die app heb ik en ook een account maar een optie voor Plug and Charge zie ik daar niet staan.

Als ik die link volg is die optie alleen voor de nieuwe Ioniq6 beschikbaar. En als die optie beschikbaar was hadden ze mij n.a.v. mijn klacht over de brakke laadprocedure daar toch wel op gewezen.

Voor alleen laden tijdens de vakantie ga ik geen abo nemen en betaal gewoon het normale tarief, in mijn geval 39ct bij de triple chargers want die zijn voor mij snel genoeg. :)
Het lastige is dat ik vind dat Ionity niet heel erg goede uitleg geeft hierover. Op die pagina staat dat het beschikbaar is, maar dan moet jouw auto het wel ondersteunen. Ik weet ook niet of de Fastned methode exact dezelfde is als de Ionity methode. Ik ga ervanuit van wel, want dit zal gebaseerd op VIN nummer gaan denk ik ? Misschien weet @Hachy dat wel ?

Overigens heb ik geen Ford plug en Charge meer nu, want dat is erg leuk het eerste jaar, maar daarna is het helemaal niet zo interessant meer. Dus ik laad nu met mijn Elli pasje.

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 50 ... 221 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2