[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 234 235 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 22:49
rajackar schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 12:32:
Vorige week heb ik de vraag in het thuis laad topic gesteld maar dat was misschien ook niet de juiste plaats dus ik probeer het even hier.
Ik heb een thuis laadpaal die ik altijd met een pas van de lease maatschappij heb gebruikt. Nu ga ik een eigen auto rijden. Er moet dan dus ook een pas komen maar klopt het dat daar dus ook een abbo bij moet?
Het voelt een beetje gek om een abbo te moeten hebben om aan mijn eigen paal te kunnen laden.
De stroom komt via de VvE en we betalen ook al voor het beheer van de palen.
“Moeten” is in deze een lastig woord.
Als je zelf een thuislaadpaal door een installateur laat installeren heb je geen enkel abonnement nodig.
Echter….
Er zijn handige aanbieder geweest (of nog steeds) die een laadpaal in een soort abonnement constructie aanbieden. Dan zit je inderdaad aan dit soort kosten vast.
Soms is het nog wel te verdedigen, voor lease contracten regelen ze de facturering. Ook dan vind ik het pure uitbuiting want dat is gewoon een automatisch systeem.
Kortom….. het is zeer zeker geen must.
Ik zou flink gaan bellen om er vanaf te komen. Dat zal nog niet makkelijk zijn. De aanhouder wint.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 19:21
@rajackar Als de VVE 'uitbater' van die laadpalen is, zou je bij hen een laadpas moeten (kunnen) regelen.
Hoe werd tot nog toe de stroom betaald? Als het jouw eigen laadpaal is, was het dan niet ook 'jouw stroom'?
Als de VVE de stroomrekening voor de laadpalen betaalt, kun je daar vragen welke laadpassen geaccepteerd worden, en uit die lijst(?) de goedkoopste kiezen.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22:13
Vorige week heb ik de vraag in het thuis laad topic gesteld maar dat was misschien ook niet de juiste plaats dus ik probeer het even hier.
Ik heb een thuis laadpaal die ik altijd met een pas van de lease maatschappij heb gebruikt. Nu ga ik een eigen auto rijden. Er moet dan dus ook een pas komen maar klopt het dat daar dus ook een abbo bij moet?
Het voelt een beetje gek om een abbo te moeten hebben om aan mijn eigen paal te kunnen laden.
Navragen bij je VVE-bestuur of -beheerder. Je leasepas was een 'sleutel' c.q. betaalpas voor de laadpaal om te registreren wie laadt en wie betaalt. Hoe doen andere privérijdende VVE-leden (je buren) dit? Waarschijnlijk kun je wel een token of een RFID pas krijgen.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdestructo
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-10 07:17
Even wat vragen, heb je de laadpaal zelf betaald?
Staat deze laadpaal op jou eigen parkeerplek of hoort die parkeerplek bij de "openbare" ruimte van het complex?
Of heeft de VVE de installatie in gang gezet en betaald?

VW egolf 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn
PeterZ(on) schreef op maandag 13 oktober 2025 @ 17:19:
[...]

Inmiddels zelf de oplossing gevonden. :) Ben niet zeker wat nu precies de oorzaak was maar waarschijnlijk iets met de rechten of het weergeven van meldingen, die heb ik nu aangepast en de app gedwongen gestopt. Nu is het abo geactiveerd en een bevestiging via de email ontvangen. Benieuwd of het onderweg allemaal blijft werken maar we gaan het zien.
Heb jij hem inmiddels op visa? En werkt dat goed?
Tot nog toe heb ik hem op Mastercard van ing en dat gaat goed.
Voor vakanties probeer ik echter alles op wise te doen. Enerzijds geeft dat goede wisselkoers voor non-euro landen, anderzijds is het dan heel erg makkelijk om te zien “wat de vakantie kost”. Handig dus als de mobilize op de wise-visa zou kunnen.

compleet zelfbouw/zelfprogrammeer home-automation, 57 PV panelen 9000kWh/jaar, 135heatpipes 150L zonneboiler met elektrische naverwarming, 2x Vaillant water/water warmtepomp vws36/4.1 3kW, smartEVSE laadpaal, 1wire/X10/P1, jacuzzi, sauna, ioniq5 EV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 18:51
Stefannn schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 15:27:
[...]

Heb jij hem inmiddels op visa? En werkt dat goed?
Tot nog toe heb ik hem op Mastercard van ing en dat gaat goed.
Voor vakanties probeer ik echter alles op wise te doen. Enerzijds geeft dat goede wisselkoers voor non-euro landen, anderzijds is het dan heel erg makkelijk om te zien “wat de vakantie kost”. Handig dus als de mobilize op de wise-visa zou kunnen.
Ik heb de Visa van de Rabobank gekoppelt staan en het lijkt tot nu toe goed te gaan. Het abo is eraf en ook de laadsessie in Frankrijk van vandaag. Verder nog niet gekeken, ben net bij mijn eerste overnachtingshotel in Frankrijk gearriveerd.

Edit. Net ff gekeken naar de rekening en dat lijkt mij wel goed, afgezien dat het een paar cent meer is dan 35ct. Voorlopig werkt die en dat is wel fijn.

[ Voor 9% gewijzigd door PeterZ(on) op 14-10-2025 18:14 ]

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:57

greatgonzo

schit-te-rend!

Is er één of andere vergelijkingspagina, waar je een beetje kunt onderzoeken wat de beste aanbieder is, op basis van verbruik?

Ik ga over naar een Lynk&co,en verwacht op het werk op jaarbasis 1200 kWh te moeten laden, de rest doe ik thuis. CPO tarief is 0,36
Maar misschien is bijvoorbeeld Ecotap (CPO+ €0,02) ook wel gewoon de goedkoopste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
greatgonzo schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 10:48:
Is er één of andere vergelijkingspagina, waar je een beetje kunt onderzoeken wat de beste aanbieder is, op basis van verbruik?

Ik ga over naar een Lynk&co,en verwacht op het werk op jaarbasis 1200 kWh te moeten laden, de rest doe ik thuis. CPO tarief is 0,36
Maar misschien is bijvoorbeeld Ecotap (CPO+ €0,02) ook wel gewoon de goedkoopste
Laadpastop10 doet een poging, maar het is allemaal erg afhankelijk van je persoonlijke situatie. Dat wil zeggen, bij welke laadpalen laad je veel en vaak. Daar een gunstige laadpas bij zoeken. Eerst even een kijkje doen bij de aanbieder van de palen (Smoov voor Allego, Shell voor Shell Recharge, Vattenfall bij Vattenfall etc.)
Electroverse is vaak breed competitief.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Eind oktober 2025: Blackbird P80 + 6090Wp extra ZP oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twakkers
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 10:51
Ik probeer een laadpas van Shell Recharge te bestellen via de app, welke aangeeft dat dit nu via de nieuwe Shell app werkt, echter zie ik daar geen mogelijkheid om een laadpas te bestellen.
Iemand enig idee?

[ Voor 5% gewijzigd door twakkers op 15-10-2025 21:03 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:32
twakkers schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:27:
Ik probeer een laadpas van Shell Recharge te bestellen via de app, welke aangeeft dat dit nu via de nieuwe Shell app werkt, echter zie ik daar geen mogelijkheid om een laadpas te bestellen.
Iemand enig idee?
Al gezocht op 'Shell' in dit topic? ;)
Ronwiel schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:47:
Even een check. Ik installeerde vandaag de Shell recharge app maar werd doorverwezen naar de Shell app omdat recharge blijkbaar wordt uitgefaseerd. Maar in de Shell app lijkt het alsof je geen laadpas kan bestellen. Zie ik iets over het hoofd?
guido66 schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 13:52:
Nee, dit is een perfecte illustratie van de puinzooi bij Shell. Ik kreeg al een half jaar de Recharge app niet meer ingelogd. In de nieuwe app geen probleem, maar die heeft nog niet alle functionaliteit .
edtbonep schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 15:12:
Al zo vaak geprobeerd om de Shell laadpas te bestellen. Nooit gelukt. Ik heb het maar opgegeven.
En als klap op de vuurpijl: https://nl.trustpilot.com/review/shellrecharge.com

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
twakkers schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 20:27:
Iemand enig idee?
Volgens mij moet je nog even geduld hebben voordat alles is geïmplementeerd in de vernieuwde Shell app.
Ik heb in ieder geval nog geen mail ontvangen dat de vernieuwde app voor mij klaar staat om te gebruiken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2DQXbZOs5Zjf2HJLB6bJ2cor9p4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kegaGNFUjIZdWnHLf7rX19B7.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Bijzonder. Gisteren geladen bij Vattenfall met de OVO pas. Vanochtend bij het stoppen viel mij al op dat OVO geen notificatie stuurde en volgens de app was de laadsessie nog bezig, dus ik heb ‘m handmatig gestopt. Nu zie ik dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z5z1kBjpw_xjFMlyvsvOzA4_xUc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S3Wpzdx9ShJa8vpnxB00Cih6.jpg?f=fotoalbum_large

Ik neem aan dat ze de werkelijke kosten nog in rekening gaan brengen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 23:35
Zr40 schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 10:31:
Bijzonder. Gisteren geladen bij Vattenfall met de OVO pas. Vanochtend bij het stoppen viel mij al op dat OVO geen notificatie stuurde en volgens de app was de laadsessie nog bezig, dus ik heb ‘m handmatig gestopt. Nu zie ik dit:

[Afbeelding]

Klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Inderdaad, zojuist bijgewerkt met de werkelijke kosten.

En wat dit betreft:
Zr40 schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 08:32:
Ik vind het wel een beetje ver gaan om het een verslechtering te noemen. Je betaalt evenveel en het aantal transacties blijft gelijk, alleen wordt het totaalbedrag anders opgesplitst als het boven de initiële reservering komt.

Potentieel is het zelfs een verbetering: als het totaalbedrag niet boven €30 komt dan is er in theorie geen tweede transactie nodig, de reservering kan dan verminderd worden.

Vanavond ga ik weer laden, ik laat het weten :)
Nu is inderdaad geen tweede transactie meer nodig tot €30 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 23:50

[Afbeelding]

Heb dit de laatste paar dagen ook al een paar keer. Duurt soms een paar uur, soms bijna een dag, voordat het rechtgetrokken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FCTW
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 21:48

[Afbeelding]

Had ik ook. Na het melden bij de klantenservice via help in de app gelijk opgelost en het bedrag gecorrigeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaaspijp
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:28
Ik ben het spoor een beetje kwijt tussen alle forums.
Kan ik op dit forum vragen stellen over het aanschaffen van een eigen laadpaal waarmee ik wil factureren aan de persoon / maatschappij van de laadpas die hem gebruikt. Dus een soort openbare prive paal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:30
blaaspijp schreef op donderdag 16 oktober 2025 @ 20:53:
Ik ben het spoor een beetje kwijt tussen alle forums.
Kan ik op dit forum vragen stellen over het aanschaffen van een eigen laadpaal waarmee ik wil factureren aan de persoon / maatschappij van de laadpas die hem gebruikt. Dus een soort openbare prive paal?
Aangezien het om een eigen laadpaal gaat, zou ik je vraag hier posten:
Thuisladen van je EV deel 2

Wat je wil is een privé-laadpaal met een back office voor de facturatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:19
Hallo,

Ik ga privé elektrisch rijden ipv zakelijk en vroeg me af wat nu een goede laadpas is om te gebruiken voor privé gebruik? ik zat te denken aan de anwb laadpas maar hoor graag suggesties van andere mensen.

Mijn huidige laadpaal toentertijd privé gekocht dus deze is gewoon van mij, hoewel er nu nog software opstaat van de lease maatschappij wil ik die er wel afhalen en de paal koppelen aan home assistant als dat gaat.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:49
Rickrebr schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:50:
Hallo,

Ik ga privé elektrisch rijden ipv zakelijk en vroeg me af wat nu een goede laadpas is om te gebruiken voor privé gebruik? ik zat te denken aan de anwb laadpas maar hoor graag suggesties van andere mensen.

Mijn huidige laadpaal toentertijd privé gekocht dus deze is gewoon van mij, hoewel er nu nog software opstaat van de lease maatschappij wil ik die er wel afhalen en de paal koppelen aan home assistant als dat gaat.

Bedankt!
Als het gaat om laden bij je eigen laadpaal, dan zit je hier in het verkeerde topic.
Als het gaat om publiek laden: lees de TS, bekijk een site als laadpastop10.nl, blader de laatste ~5 pagina's hier een beetje door. Er is geen concreet antwoord dat voor iedereen passend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rickrebr
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 18:19
vanaalten schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:00:
[...]

Als het gaat om laden bij je eigen laadpaal, dan zit je hier in het verkeerde topic.
Als het gaat om publiek laden: lees de TS, bekijk een site als laadpastop10.nl, blader de laatste ~5 pagina's hier een beetje door. Er is geen concreet antwoord dat voor iedereen passend is.
Bedankt voor de reply! die site is wel top, ik zie dat de anwb op 2 staat. Het gaat mij voornamelijk om als ik ooit publiek moet laden dat ik wel een laadpas Heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Rickrebr schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:04:
Het gaat mij voornamelijk om als ik ooit publiek moet laden dat ik wel een laadpas Heb.
Dan is de ANWB-pas wel een goede om te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kodess
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20:08
Rickrebr schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 11:04:
[...]

Bedankt voor de reply! die site is wel top, ik zie dat de anwb op 2 staat. Het gaat mij voornamelijk om als ik ooit publiek moet laden dat ik wel een laadpas Heb.
Als het voor een enkele keer is is het niet slim om een pas te namen met maandelijkse kosten.
Neem bv Electroverse, die is bij mij in het dorp goedkoper dan de laadpas van de laadpaal leverancier (Vattenfall). Geen maandelijkse kosten. Vaak CPO en geen starttarief.
En Greenchoice heeft vrijwel hetzelfde acceptatie niveau als ANWB, maar zonder maandelijkse kosten.

Zoals Zjanzjak mij corrigeert, ANWB heeft ook een versie zonder maandabbo. Maar Greenchoice heeft noge steeds lagere startarieven ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Kodess op 17-10-2025 15:24 ]

Enyaq iV 80 - 5135 Wp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Kodess schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 13:26:
Als het voor een enkele keer is weet ik niet of het slim is om een pas te namen met maandelijkse kosten...
Neem bv Electroverse, die is bij mij in het dorp goedkoper dan de laadpas van de laadpaal leverancier (Vattenfall). Geen maandelijkse kosten. Vaak CPO en geen starttarief.
En Greenchoice heeft vrijwel hetzelfde acceptatie niveau als ANWB, maar zonder maandelijkse kosten. En een lager start tarief
Ehm... laadpas van ANWB is gratis en geen maandelijkse kosten, tenzij je een abonnement neemt.
Electroverse soms goedkoper maar werkt niet overal kan ik je uit ervaring vertellen.

[ Voor 4% gewijzigd door Zjanzjak op 17-10-2025 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 22:23
Wat is tegenwoordig een goede app om de laadtarieven bij laadpalen te bekijken? Vroeger gebruikte ik Go-Charge, maar die app werkt helaas niet meer goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twakkers
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23-10 10:51
Heeft iemand weleens meegemaakt dat de publieke laadpaal op zandloper blijft staan (niet knipperend) maar de auto wel oplaad?
Ik probeerde een laadsessie met een laadapp te starten welke aangaf dat de betaalmethode te weinig saldo had (klopt niet) en de laadsessie niet gestart kon worden. De auto bleek wel gewoon te laden tot het einde.. en geen sessie terug te vinden in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
twakkers schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 07:33:
Heeft iemand weleens meegemaakt dat de publieke laadpaal op zandloper blijft staan (niet knipperend) maar de auto wel oplaad?
Ik probeerde een laadsessie met een laadapp te starten welke aangaf dat de betaalmethode te weinig saldo had (klopt niet) en de laadsessie niet gestart kon worden. De auto bleek wel gewoon te laden tot het einde.. en geen sessie terug te vinden in de app.
Die zal gratis zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codegro
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 13:28
DeJurist schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:05:
Wat is tegenwoordig een goede app om de laadtarieven bij laadpalen te bekijken? Vroeger gebruikte ik Go-Charge, maar die app werkt helaas niet meer goed.
Ik gebruik Chargeprice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 19:16
De ANWB-app "onderweg" laat ook de prijzen zien. Hoef je als ANWB-lid niets extra's voor te doen en is gratis.

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 21:04
grunaubaby schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 15:41:
[...]

De ANWB-app "onderweg" laat ook de prijzen zien. Hoef je als ANWB-lid niets extra's voor te doen en is gratis.
Dan heb je de ANWB prijs en dat hoeft niet de meest gunstige prijs te zijn.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
Rickrebr schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 10:50:
Hallo,

Bedankt!
Kijk vooral bij welke laadpalen je op straat gaat laden en zoek daar een goedkope pas bij. Voor vakantie is Electroverse en Shell handig. Voor snelladers kun je vaak met apps wel rondkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:23
Ik gebruik privé m’n Shell recharge (New Motion) pas het meest, die heb ik al jaren, was destijds een van de weinige gratis pasjes.
Blijkt nog altijd brede dekking te geven, ook in het buitenland en bij de paal bij m’n werk de laagste prijs. :)

Voor openbare palen in NL schijnt Vattenfall ook vaak een laag tarief te hebben, al heb ik daar geen ervaring mee.

Kanttekening is dat ik bijna altijd thuis of op m’n werk laad.

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:00

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

-- verkeerde topic :D

[ Voor 84% gewijzigd door Danfoss op 19-10-2025 22:26 ]

Sys Specs

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• SalexSun
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:38
Een leuke tweakers oplossing voor de volgende use-case.

Bij mijn werk kan ik laden, maar de openbare laadpaal om de hoek is goedkoper. Het probleem is dat die soms bezet is waardoor ik omslachtig om moet rijden.

Oplossing.
Home Assistant haalt via HACS shell recharge de status vd laadpaal op en prepareerdt een zin met de status.
Siri shortcut met locatietrigger in de buurt van werk haalt de zin op van HA en stuurt deze als sms naar mezelf welke de auto toont en voorleest.

In mij geval iphone en Tesla(dus geen carplay)

LG monobloc s 5kW U44, 3kWp zuid, Model 3 SR+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
SalexSun schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 07:35:
Een leuke tweakers oplossing voor de volgende use-case.

Bij mijn werk kan ik laden, maar de openbare laadpaal om de hoek is goedkoper. Het probleem is dat die soms bezet is waardoor ik omslachtig om moet rijden.

Oplossing.
Home Assistant haalt via HACS shell recharge de status vd laadpaal op en prepareerd een zin met de status.
Siri shortcut met locatietrigger in de buurt van werk haalt de zin op van HA en stuurt deze als sms naar mezelf welke de auto toont en voorleest.

In mij geval iphone en Tesla(dus geen carplay)
Leuk idee! Ik hoop wel dat je HA prepareert. Anders gaat er straks iets niet goed :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-10 19:03
Weten jullie hoe ik terug kan vinden welk tarief ik moet betalen bij een laadpaal die nergens terug te vinden is in de reguliere laadapps? In mijn geval staan die bij een huurhuis op een eiland. Ik heb het al een keer eerder meegemaakt bij een huisje op Texel, en nu weer bij een huisje op Ameland. Het is geen openbare laadpaal omdat de paal op een privé parkeerplek bij het huisje staat. Ik heb eerder op Texel te horen gekregen dat het werkt met elke reguliere laadpas, maar tarieven wist men niet. Daar kom je dus achter nadat je geladen hebt... Het zou mooi zijn als je dat van tevoren zou weten, dus vandaar mijn vraag.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
rolfio schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:01:
Weten jullie hoe ik terug kan vinden welk tarief ik moet betalen bij een laadpaal die nergens terug te vinden is in de reguliere laadapps? In mijn geval staan die bij een huurhuis op een eiland. Ik heb het al een keer eerder meegemaakt bij een huisje op Texel, en nu weer bij een huisje op Ameland. Het is geen openbare laadpaal omdat de paal op een privé parkeerplek bij het huisje staat. Ik heb eerder op Texel te horen gekregen dat het werkt met elke reguliere laadpas, maar tarieven wist men niet. Daar kom je dus achter nadat je geladen hebt... Het zou mooi zijn als je dat van tevoren zou weten, dus vandaar mijn vraag.
Het is geen openbare laadpaal zoals je zelf al zegt dus de eigenaar weet het tarief
Daar kun je het vragen

Dat kun je niet terug vinden want het is niet openbaar zoals je ook zelf al zegt..

[ Voor 4% gewijzigd door boyette op 20-10-2025 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Zoals al genoemd dat dat een lastig verhaal is. Ik heb het een keer bij een hotel gehad waar, nadat ik iets van 10 apps had doorlopen en ik niets kon vinden, men het ook niet wist. Dus trial and error gedaan om achter het tarief te komen met een pas van E-Flux, bleek het 29 cent te zijn uiteindelijk.
Je zou nog iets specifieker het adres van de locatie kunnen vernoemen, wie weet is er een Tweaker ook ooit eens geweest en heeft daar geladen en kan diegene misschien de prijs weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Het zou mooi zijn als je dat van tevoren zou weten, dus vandaar mijn vraag.
Probeer te laden met Shell Recharge. Vaste kosten. Je kunt natuurlijk eerst een willekeurige laadpas proberen voor een korte sessie. Maar dan betaal je de opstartkosten, en het is gewoon teveel gedoe voor een paaltje dat je echt minimaal gaat gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door TucanoItaly op 20-10-2025 16:00 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30

koboy

Heb een idee voor een icon

Knip

[ Voor 98% gewijzigd door Notna op 20-10-2025 21:46 . Reden: Onvriendelijk: gebruik dan de reportfunctie ]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rolfio
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-10 19:03
TucanoItaly schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 12:57:
[...]

Probeer te laden met Shell Recharge. Vaste kosten. Je kunt natuurlijk eerst een willekeurige laadpas proberen voor een korte sessie. Maar dan betaal je de opstartkosten, en het is gewoon teveel gedoe voor een paaltje dat je echt minimaal gaat gebruiken.
Uiteindelijk gevraagd aan de eigenaar van het huisje, die wist me te vertellen dat dat het 63 cent kost excl. BTW. Op zich wel logisch dat deze tarieven nergens zichtbaar zijn, want privé..
Heb mijn E-flux pas gebruikt en dat werkte.

Dank verder voor de reacties.

XC40 RWD Ultimate Single Motor ER MY24 Sage Green 45000km

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20-10 21:54
Pr088 schreef op zaterdag 18 oktober 2025 @ 16:46:
[...]

Kijk vooral bij welke laadpalen je op straat gaat laden en zoek daar een goedkope pas bij. Voor vakantie is Electroverse en Shell handig. Voor snelladers kun je vaak met apps wel rondkomen.
Ik zie nergens in de app hoe je een Electroverse laadpas kunt aanvragen. Edit: ik zie het wel, nadat ik de creditcard heb gekoppeld.

Idem met Electra trouwens, terwijl ik hier begreep dat dat gratis was bij een maandabonnement.

Ik ga morgen naar Charleville Mezieres en de dag erna naar Bergheim in de Vogezen, en op beide plekken lijkt Eletroverse een goede aanbieder.

[ Voor 4% gewijzigd door DDDikkiedik op 20-10-2025 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:23
Iemand recentelijk nog een Mobilize abo aan de praat gekregen met de my Renault app, zonder zelf een Renault te hebben?

Ik kom niet langs de kenteken/VIN controle waarvan men zegt dat je die gewoon kan overslaan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XWUGp2-KF9XEK8U-gENV1ZBd9TM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ywWlMyw6nV8omB3q8UVR3Sqq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/hx_mUC_pfwZWnSOSIMYAfGv2wcY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xOrJ2jsSNKDhTk2Ax0Lnl2as.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9WgXvIPhQUfvB0lufW8JGwzBBMI=/x800/filters:strip_exif()/f/image/AZtcA9V55W4iNcV4TAOjd5z7.png?f=fotoalbum_large

Daar houdt het tot nu toe bij me op… :/

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Puppetmaster schreef op maandag 20 oktober 2025 @ 22:40:
Iemand recentelijk nog een Mobilize abo aan de praat gekregen met de my Renault app, zonder zelf een Renault te hebben?

Ik kom niet langs de kenteken/VIN controle waarvan men zegt dat je die gewoon kan overslaan.
Nog altijd geen probleem mee, kan het gewoon negeren. Misschien de app gedwongen stoppen en opnieuw starten, of kijken naar de instellingen en rechten van de app. En wat op goingelectric altijd wordt geadviseerd, kijk naar de YT video hoe een account aan te maken. Ik begrijp uit dat advies dat je gewoon het daar gebruikte VIN moet invullen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 23-10 06:15
@Puppetmaster en @PeterZ(on) , het lukt mij ook niet om de My Renault app aan de gang te krijgen. Het lijkt er toch echt op dat ik eerst een Renault moet kopen.

--------------------------------------------------------------------------

Ik heb nog iets wat me niet lukt. Als ik in ABRP klik op een Electra laadplaats dan krijg ik het volgende:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QIq6NK2VE98RM1BFB-mRGRaLRaE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZQvbfF6TiLhyIaWL0WRjADBx.png?f=fotoalbum_large

Maar als ik dat invul krijg ik "Promotiecode niet gevonden". Weet iemand of (en wat) ik hier fout doe?

Over een maand wil ik een roadtrip gaan maken naar Spanje, Galicië meer precies. Die Electra snelladers zijn zover ik heb kunnen ontdekken het goedkoopste in Frankrijk dus die wil ik er graag bij hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door RikHa op 21-10-2025 06:25 ]

23 kWp, 80 kWh, 11 kW laden, 17 kW ontladen. Victron VRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
RikHa schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 06:21:
@Puppetmaster en @PeterZ(on) , het lukt mij ook niet om de My Renault app aan de gang te krijgen. Het lijkt er toch echt op dat ik eerst een Renault moet kopen.

--------------------------------------------------------------------------

Ik heb nog iets wat me niet lukt. Als ik in ABRP klik op een Electra laadplaats dan krijg ik het volgende:

[Afbeelding]

Maar als ik dat invul krijg ik "Promotiecode niet gevonden". Weet iemand of (en wat) ik hier fout doe?

Over een maand wil ik een roadtrip gaan maken naar Spanje, Galicië meer precies. Die Electra snelladers zijn zover ik heb kunnen ontdekken het goedkoopste in Frankrijk dus die wil ik er graag bij hebben.
ABRP gebruik ik niet, maar ik gok dat die aanbieding voorbij is en ABRP achterloopt. Electra heeft v.z.i.w. een nieuwe aanbieding van 1 maand. Overigens kun je bij IEcharge ook voor 25ct/kWh laden zonder abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
PeterZ(on) schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 07:12:
[...]

ABRP gebruik ik niet, maar ik gok dat die aanbieding voorbij is en ABRP achterloopt. Electra heeft v.z.i.w. een nieuwe aanbieding van 1 maand. Overigens kun je bij IEcharge ook voor 25ct/kWh laden zonder abo.
Ok dan zal dat het zijn. Die maandaanbieding zag ik ook inderdaad maar we gaan pas over een maand weg. Daar wacht ik dus nog even mee.

IEcharge kende ik nog niet. Dank! Dat ziet eruit zoals het naar mijn inzicht hoort. Bankpas ertegenaan en laden maar voor een vaste prijs. Wel zie ik dat de meeste locaties niet echt handig zijn als je zo vlot mogelijk door Frankrijk wil naar Irun (wij zijn niet zulke francofielen). Een paar zijn er echter wel bruikbaar en ik ga er zeker een proberen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
RikHa schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:13:
IEcharge kende ik nog niet. Dank! Dat ziet eruit zoals het naar mijn inzicht hoort. Bankpas ertegenaan en laden maar voor een vaste prijs. Wel zie ik dat de meeste locaties niet echt handig zijn als je zo vlot mogelijk door Frankrijk wil naar Irun (wij zijn niet zulke francofielen). Een paar zijn er echter wel bruikbaar en ik ga er zeker een proberen.
Misschien ben je al bekend met dit kaartje maar goed, voor de zekerheid:
https://www.google.com/ma...%2C2.1754276499999925&z=6

Voor mij altijd het startpunt voor trips naar/door Frankrijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikHa
Zjanzjak schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 08:28:
[...]

Misschien ben je al bekend met dit kaartje maar goed, voor de zekerheid:
https://www.google.com/ma...%2C2.1754276499999925&z=6

Voor mij altijd het startpunt voor trips naar/door Frankrijk.
Die heb ik al eens eerder voorbij zien komen inderdaad maar het komt erg chaotisch op mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefannn

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Net gecheckt. Ik kan via die route nog steeds een mobilize abonnement afsluiten.
Maar ik heb de app al een jaar. Meermalen actief geweest. Laatste abonnement is vorige week gestopt.
Dingen die je nog kan proberen:
- op mobiele data. Dat doet (deed) het soms anders als wifi
- een paar keer een uur later opnieuw proberen. De menu opties verdwijnen soms spontaan en komen later weer terug.
- op website op computer je account verder invullen. Bij mij bleek hij sommige dingen van de app niet goed over te nemen.
- creditcard eerst toevoegen?? (geen ervaring mee)

Maar goed… de problemen zijn van een half jaar terug. Het kan ook goed zijn dat ik als legacy klant toegang houd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fib3rlight
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 23:07
is dit topic ook voor thuisladen?
ik krijg in december mijn volledige electrische audi (krijg? nee gewoon betalen idd haha.)
heb destijds een goeie deal bij ibood weten binnen te hengelen een webasto unite (slimmme!) laadpaal, die heb ik inmmidels geinstalleerd en gekoppeld monta charge, dat werkt prima, ik kan daar prima mijn KWH factuurtjes met de hand maandelijks mee versturen..

maar dan... mijn huidige auto (kuga hybrid) trekt max 4kwH, de audi zal op 11kwh gaan zitten, ik heb 3x 25 ampere thuis, dus ik moet iets gaan doen met load balancing denk ik? ik heb een P1 slimme meter, maar iemand ervaring hoe je dit koppelt? (webasto is overgenomen en de documentatie is schaars).

ik ben een IT held, geen stroom held, dus alle tips zijn welkom... hoe moet ik dit aanpakken?
want ik moet niet in de mn suna gaan zitten terwijl de audi oplaat zonder laod balancing vermoed ik....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19:55

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:22

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik had dit probleem ook, ik heb het opgegeven. Ik begrijp ook niet hoe het anderen nog lukt. Android of iOS maakt in ieder geval niet uit, het lukt bij beide niet.

Ik heb nu de Ionity-laadpas (een fysieke laadpas was een belangrijk deel van de reden om mobilize te gebruiken). Het Ionity-abonnement is een paar euro duurder, maar scheelt ook weer niet zoveel.

[ Voor 8% gewijzigd door Nova163 op 21-10-2025 12:24 ]

Acties:
  • +22 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:16

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Ik heb een beslisboom gemaakt om snel te kijken of je last hebt van kleef of boete tarieven. Supersimpel toch.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7QHIQ1YgSXlX6p5tEh4KfBpN5Ms=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4FtSmvFU7GElGjtqapyURmck.png?f=fotoalbum_large

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 13:35
Hachy schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 22:25:
Ik heb een beslisboom gemaakt om snel te kijken of je last hebt van kleef of boete tarieven. Supersimpel toch.

[Afbeelding]
8)7 (en dan staan de uitzonderingen voor bijv. Allego bij concessies er nog niet eens in!)

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
pmiddeld schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 11:51:
[...]

8)7 (en dan staan de uitzonderingen voor bijv. Allego bij concessies er nog niet eens in!)
Inderdaad! Ik heb daar de Shell Recharge voor. Vaste prijs van € 0,55. Heb zelfs bij de meest vage aanbieders nog nooit blokkeringskosten of tijdstarieven gezien. Niet altijd het goedkoopst, wel garantie tegen dure rekeningen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 12:16

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Toch hebben ze dat wel, o.a. bij Road / E-flux, dus helemaal veilig ben je niet...

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
Hachy schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 12:16:
Toch hebben ze dat wel, o.a. bij Road / E-flux, dus helemaal veilig ben je niet...
Eens. Daar kun je dan ook het beste gewoon de gratis E-flux pas gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Of-Aaargh
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:17
Of-Aaargh schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 08:23:
[...]

Ik heb een Boost-plan bij OVO, en toch wordt er elke keer een reservering (van nu 5 euro) gemaakt. In het bericht staat nergens dat dit verandert, alleen dat het bedrag wordt verhoogd van 5 naar 30 euro. Het tweede bericht heeft als onderwerp PAYG, daarom wordt er alleen gesproken over PAYG. Mijn conclusie is eigenlijk dat voor iedereen de reservering verhoogd wordt van 5 naar 30 euro, of je nou Boost hebt of niet.

Dit vindt ik wel een behoorlijke verslechtering, want ook bij een flinke verhoging van de reservering blijven die twee e-mails en twee credit card charges gewoon bestaan (al zal die tweede e-mail en charge dan vaker een terugbetaling zijn).

Maar goed, we gaan het zien bij de volgende laadbeurt.

Ik vraag me wel af wat de reden van deze verslechtering van de voorwaarden zou zijn. Zou OVO veel gevallen van fraude hebben (mensen die met een wegwerp-creditkaart betalen en dan voor 5 euro hun 100kWh-accu volgooien)?
Nu wordt er bij mij helemaal geen bedrag meer gereserveerd van mijn creditcard zodra ik een laadsessie start bij OVO. Geen 30 euro, maar ook geen 5 euro, zoals eerst. Gewoon netjes een afrekening na afloop van het laden.

- Ik eet van twee walletjes: Android en IOS, Windows en MacOS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:49
Of-Aaargh schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 13:58:
[...]

Nu wordt er bij mij helemaal geen bedrag meer gereserveerd van mijn creditcard zodra ik een laadsessie start bij OVO. Geen 30 euro, maar ook geen 5 euro, zoals eerst. Gewoon netjes een afrekening na afloop van het laden.
Ik zie wel degelijk notifications op m'n telefoon over reserveringen van, tegenwoordig, 30 euro. Ik let er niet heel veel op, maar volgens mij is er behalve het bedrag niets veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markjanssen
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
vanaalten schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:11:
[...]

Ik zie wel degelijk notifications op m'n telefoon over reserveringen van, tegenwoordig, 30 euro. Ik let er niet heel veel op, maar volgens mij is er behalve het bedrag niets veranderd.
Een reservering op de creditcard is ook niet direct de afschrijving daarvan, maar alleen een controle dat de kaart bestaat, en dat er credietruimte is voor het gevraagde bedrag. Pas bij de bevestiging van de reservering wordt het bedrag afgeboekt (danwel de reservering,danwel het effectieve bedrag)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:22
vanaalten schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 15:11:
[...]

Het scheelt dat je nu één e-mail krijgt voor laadsessies onder € 30 en ook maar één afschrijving. Wat mij betreft wel een verbetering. Nu nog naar eens per maand.

[ Voor 3% gewijzigd door Nova163 op 23-10-2025 17:22 ]

Pagina: 1 ... 234 235 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2