[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 248 249 Laatste
Acties:

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:04
Behalve bij nieuwe laadpalen, daar is het 46,13 cent.

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 17:48

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Bij mijn vrouw op werk zijn er 50 laadpalen aangesloten in de (publieke) parkeergarage.

Probeer een mooi tarief te vinden, maar dat is nu t zo makkelijk.

Go charge geeft hem wel aan, maar geen enkele prijs daar klopt met de prijs van de getoonde aanbieder.

Charge price geeft hem nieteens aan.

De verschillende aanbieders waar ik een kaar van heb geven een spreiding tussen de 45 en 65 cent per kWh.

Ding is volgens shell en Eneco van Maxem. Maar daar vind ik weinig van terug in dit topic.
Vattenfall zegt dat ie van evbox is.

Iemand enig idee waar ik een goede prijs voor deze laders kan vinden verder? Betreft garage bisonspoor in maarssen.

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:07
MikeyMan schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 11:55:
Bij mijn vrouw op werk zijn er 50 laadpalen aangesloten in de (publieke) parkeergarage.

Go charge geeft hem wel aan, maar geen enkele prijs daar klopt met de prijs van de getoonde aanbieder.

De verschillende aanbieders waar ik een kaar van heb geven een spreiding tussen de 45 en 65 cent per kWh.

Ding is volgens shell en Eneco van Maxem. Maar daar vind ik weinig van terug in dit topic.

Iemand enig idee waar ik een goede prijs voor deze laders kan vinden verder? Betreft garage bisonspoor in maarssen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SK_T7UshRvwRBO3W6Et4jczdTDU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Su8v4KYRPcJTLkWJY7RIBvjD.png?f=fotoalbum_large

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:29

Ben even mijn top-5 doorgegaan: Electroverse, Shell, OVO, E-flux en random aanbieder
Electroverse komt op 46 cent en is een goede, betrouwbare aanbieder. Veel goedkoper wordt het denk ik niet. Vind ik voor een parkeergarage op een toplocatie niet gek.

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Haha, ok, blijft dus trial and error.

Anwb zegt 41 cent te rekenen. Das doable. Maar eens proberen.

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 06-03 18:24

Stap 1: Zoek uit wat het CPO-tarief is. Doe dit met de app van Allego. Daar vind je het CPO-tarief van € 0,46 per kWh

Stap 2: Bedenk of het tarief van stap 1 hoger is dan een pas met een vast tarief. Neem bijv. de pas van Eneco waar het vaste tarief € 0,54 per kWh is. Als het tarief uit stap 1 lager is, dan gebruik je het tarief van stap 1. Als het tarief uit stap 1 hoger is, dan gebruik je de Eneco pas (of die van Shell, net welke pas met vast tarief jij gebruikt...). In dit geval is het tarief van Allego aantrekkelijker

Stap 3: Check ook nog even de passen met variabele tarieven gebruiken. Voorbeelden zijn Electroverse (€ 0,46 per kWh), OVO Charge (€ 0,64 per kWh), Vattenfall (€ 0,575 per kWh), ChargeNOW (n.v.t.), Chargepoint (€ 0,77 per kWh). Als je een lager tarief vindt, dan gebruik je die.

In jouw geval lijkt de Allego-pas met CPO-tarief dus het goedkoopst. Electroverse kan natuurlijk ook voor hetzelfde tarief.

[ Voor 10% gewijzigd door nathalia op 06-03-2026 13:05 ]

Cupra Born Performance 58 kWh

• nathalia
MikeyMan schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:27:
Haha, ok, blijft dus trial and error.

Anwb zegt 41 cent te rekenen. Das doable. Maar eens proberen.
Het tarief van ANWB is € 0,46 per kWh plus € 0,69 per sessie. Geen idee hoe jij op € 0,41 komt...

Het is hier al meermaals gepost: De apps van Allego en ANWB zijn hetzelfde. Alleen rekent Allego geen extra kosten naast het CPO-tarief. ANWB rekent € 0,69 aan kosten naast het CPO-tarief. Waarom dus de ANWB pas gebruiken als je ook met Allego kunt laden?

[ Voor 3% gewijzigd door nathalia op 06-03-2026 13:06 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

nathalia schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:43:
[...]

Het tarief van ANWB is € 0,46 per kWh plus € 0,69 per sessie. Geen idee hoe jij op € 0,41 komt...

Het is hier al meermaals gepost: De apps van Allego en ANWB zijn hetzelfde. Alleen rekent Allego geen extra kosten naast het CPO-tarief. ANWB rekent € 0,69 aan kosten naast het CPO-tarief. Waarom dus de ANWB pas gebruiken als je ook met Allego kunt laden?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b2N6bRI6zf1Kj2zVes7mEE3_3u8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/bAiEtcJFC1wBMQkKR02IlQAI.png?f=fotoalbum_large

Christus te paard... Ex btw... Waarom zouden ze dat doen met een particuliere app dan? :X

[ Voor 5% gewijzigd door MikeyMan op 06-03-2026 13:09 ]

• martinBMW
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 06-03 22:57
MikeyMan schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 13:09:
[...]

[Afbeelding]

Christus te paard... Ex btw... Waarom zouden ze dat doen met een particuliere app dan? :X
Zowel in de ANWB-app als bij Allego (wat een verrassing, in de basis is het dezelfde app) kun je, als je het hamburger-menu opent, onder Instellingen kiezen of je de prijzen in- of exclusief BTW wilt zien

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

martinBMW schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 13:21:
[...]

Zowel in de ANWB-app als bij Allego (wat een verrassing, in de basis is het dezelfde app) kun je, als je het hamburger-menu opent, onder Instellingen kiezen of je de prijzen in- of exclusief BTW wilt zien
Ja dat heb ik nu ook gevonden. Maar lijkt me toch logischer om standaard inclusief btw te tonen. Wat Allego overigens ook doet.

• krakendmodem
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:16
Ik zie in de MTC app ook 0.38 cent op die locatie. Ex BTW.
MTC doet 1 op 1 doorgeven van CPO tarief; dus die 46 inc btw klopt dan wel aardig.
nathalia schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:43:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/O5eQS86SKJsiGtyYAp42uhtNA2Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/44usIMJtrvP6qdU7mNHAaPT5.jpg?f=fotoalbum_large

Ik denk dat hier de verwarring vandaan komt: ik zie die 41 cent ex btw ook. Dus mogelijk zijn er palen die een ander tarief hebben.

Thanks voor die Allego tip, gebruik altijd de MTC app hiervoor; maar als de Allego app dit ook kan, alleen maar goed.

[ Voor 82% gewijzigd door krakendmodem op 06-03-2026 14:08 ]

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 18:29
nathalia schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 12:38:
[...]

Stap 1: Zoek uit wat het CPO-tarief is. Doe dit met de app van Allego. Daar vind je het CPO-tarief van € 0,46 per kWh

Stap 2: Bedenk of het tarief van stap 1 hoger is dan een pas met een vast tarief. Neem bijv. de pas van Eneco waar het vaste tarief € 0,54 per kWh is. Als het tarief uit stap 1 lager is, dan gebruik je het tarief van stap 1. Als het tarief uit stap 1 hoger is, dan gebruik je de Eneco pas (of die van Shell, net welke pas met vast tarief jij gebruikt...). In dit geval is het tarief van Allego aantrekkelijker

Stap 3: Check ook nog even de passen met variabele tarieven gebruiken. Voorbeelden zijn Electroverse (€ 0,46 per kWh), OVO Charge (€ 0,64 per kWh), Vattenfall (€ 0,575 per kWh), ChargeNOW (n.v.t.), Chargepoint (€ 0,77 per kWh). Als je een lager tarief vindt, dan gebruik je die.

In jouw geval lijkt de Allego-pas met CPO-tarief dus het goedkoopst. Electroverse kan natuurlijk ook voor hetzelfde tarief.
Zet dit maar even in de topicstart 8) _/-\o_

Jaren '30 woning | ZP: 16x 300Wp zuid, 8x 450Wp oost, 6x 450Wp west SolarEdge | Gasloos sinds 31 okt 2025 | WeHeat Blackbird P80 | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020)

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17:31
Pr088 schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 14:50:
[...]

Zet dit maar even in de topicstart 8) _/-\o_
Voor zolang Allego CPO prijzen hanteert.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• nathalia
pmiddeld schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 16:59:
[...]
Voor zolang Allego CPO prijzen hanteert.
Wat een negatieve insteek!

Allego heeft heel erg goed nagedacht over een hun nieuwe app. Met de introductie van de nieuwe app laat Allego zien hoe de rol van de laadpasaanbieder verandert. Waar verdienmodellen lange tijd draaiden om opslagen en roaming, verschuift de focus naar gebruiksgemak en voorspelbaarheid. Ze gaan voor glasheldere tarieven zonder extra toeslagen.

Allego is dermate groot in Europa dat ze voldoende verdienen met hun eigen laadpalen en daarom bij roaming het CPO-tarief één op één doorrekenen. We kunnen hier ook blij mee zijn en hopen dat veel pas-aanbieders gaan volgen. Alle pas-aanbieders die CPO-tarief plus een starttarief of opslag per kWh rekenen, kunnen door Allego namelijk wel opdoeken, omdat ze nooit goedkoper dan Allego zullen zijn!

Zie ook https://www.evupdate.nl/e...mingkosten-met-nieuwe-app

[ Voor 5% gewijzigd door nathalia op 06-03-2026 17:54 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

@nathalia toch zit er wel wat in. We zouden niet afhankelijk moeten zijn van de goede bedoelingen van een commerciële partij om orde in de chaos te scheppen.

• thomvh
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 15:45
snip: zie topicwarning

[ Voor 95% gewijzigd door We Are Borg op 07-03-2026 07:06 ]

• MikeyMan

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

[ Voor 99% gewijzigd door We Are Borg op 07-03-2026 06:44 ]

• thomvh

[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 07-03-2026 06:44 ]

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14:08

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
nathalia schreef op vrijdag 6 maart 2026 @ 17:53:
[...]

Wat een negatieve insteek!

Allego heeft heel erg goed nagedacht over een hun nieuwe app. Met de introductie van de nieuwe app laat Allego zien hoe de rol van de laadpasaanbieder verandert. Waar verdienmodellen lange tijd draaiden om opslagen en roaming, verschuift de focus naar gebruiksgemak en voorspelbaarheid. Ze gaan voor glasheldere tarieven zonder extra toeslagen.

Allego is dermate groot in Europa dat ze voldoende verdienen met hun eigen laadpalen en daarom bij roaming het CPO-tarief één op één doorrekenen. We kunnen hier ook blij mee zijn en hopen dat veel pas-aanbieders gaan volgen. Alle pas-aanbieders die CPO-tarief plus een starttarief of opslag per kWh rekenen, kunnen door Allego namelijk wel opdoeken, omdat ze nooit goedkoper dan Allego zullen zijn!

Zie ook https://www.evupdate.nl/e...mingkosten-met-nieuwe-app
Mwah dat is niet helemaal waar, ik ken Allego goed en hun bedoelingen zijn [nu] inderdaad ook goed, maar ook Allego krijgt met roamingkosten te maken. Zo blijft E-flux op E-flux goedkoper, net als Shell Recharge bij Shell Recharge, Ionity bij Ionity of Eneco bij Eneco. Daarnaast is er inderdaad geen garantie zoals @pmiddeld ook aangeeft dat Allego dit blijft doen aangezien dit Allego serieus centjes kost.

Allego heeft de afgelopen jaren meermaals laten zien dat ze makkelijk van strategie en aanpak kunnen veranderen dus het is weldegelijk de vraag hoe lang ze dit gaan volhouden.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
In other news, mijn Excel doet het nog. Zaterdag knutseldag :>

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-jrdkq4SedsBiMaxSvdB0t_CqTM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vZIoIW13ChcbnXg0mtlbrlOu.png?f=fotoalbum_large

• thomvh
Hachy schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 12:20:

[Afbeelding]
Zou je deze publiek ergens kunnen delen? Want dit is echt goede info om weer eens tijdens een discussie naar boven te halen dat het echt niet zo duur is.

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
thomvh schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 12:27:
[...]

Zou je deze publiek ergens kunnen delen? Want dit is echt goede info om weer eens tijdens een discussie naar boven te halen dat het echt niet zo duur is.
Ik heb het op het LinkedIn gedeeld.

• Puppetmaster
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:23
Hachy schreef op zaterdag 7 maart 2026 @ 12:20:

[Afbeelding]
Zijn de benzine/diesel prijzen wel actueel?
De GLA’s liggen een stuk hoger nl…

It seems that males are allowed to exist after all, because they help females get rid of deleterious mutations...

Pagina: 1 ... 248 249 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2