Is bij jou binnen 300m de norm?Marco-Peters schreef op woensdag 12 april 2023 @ 06:38:
[...]
Nee dat is natuurlijk omdat het voorheen een gewone parkeerplaats was: ik heb echt met mijn buren gesproken, ook even gepeild of ze er een probleem mee zouden hebben als er een laadpaal voor de deur kwam.
Het probleem alleen is: er staat al binnen 300 meter een laadpaal, dus dan voldoe ik niet aan de voorwaarden om eentje bij de gemeente aan te vragen. Wilde ik namelijk wel doen. Maar mijn buren die hadden er geen probleem mee.
Toen ik de laadpaal bij onze wijk aanvroeg ging het ook om de laaddruk op de bestaande palen. Er waren er al 4 (x2) binnen 300m en is toch één bijgeplaatst. Nu dus 5 laadpalen (10 laadaansluitingen) binnen 300m en dat werkt goed, worden intensief gebruikt, maar er is er altijd wel één vrij. Inmiddels een stuk of 30 (PH)EV in de wijk en stijgend. En veel ook laadmogelijkheid op de oprit, maar ja als je daar 0,80/kWh moet betalen en in de wijk 0,30/kWh is de keus weer snel gemaakt.
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV