[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 39 ... 233 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lvdmoosdijk
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 17-04-2024
pmiddeld schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 11:10:
[...]

Volgens mij werkt EnelX wel op Shell-palen die eigenlijk van Allego zijn. Op de 'echte' Shell palen dan weer niet.
Voor de Tritium-palen heb je de fysieke Enel X laadpas nodig

Nissan Leaf 2017 30 kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhcn
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 30-12-2024
Afgelopen vrijdag voor het eerst met Freshmile geladen. De kaart is gekoppeld aan mijn creditcard. Nu zie ik dat bij start van de lading 50€ gereserveerd is op mijn cc en na afloop het geladen bedrag is geïncasseerd. De reservering staat er echter nog steeds. Is dit normaal bij Freshmile en zo ja, wanneer vervalt deze 50€ weer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
tim.w schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 15:32:
[...]

Nog een aanvullende vraag. De laadpalen op het terrein zijn van EVbox. Werken alle laadpassen op deze laadpalen of gelden hier beperkingen?
Ik zag op de website van EVbox een lijst met roaming partners die vrij beperkt is. Vandaar mijn vraag.
"Alle" is wel veel, maar ik verwacht dat de meeste in NL courante passen, hier wel gebruikt kunnen worden.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 13:15
rhcn schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 20:51:
Afgelopen vrijdag voor het eerst met Freshmile geladen. De kaart is gekoppeld aan mijn creditcard. Nu zie ik dat bij start van de lading 50€ gereserveerd is op mijn cc en na afloop het geladen bedrag is geïncasseerd. De reservering staat er echter nog steeds. Is dit normaal bij Freshmile en zo ja, wanneer vervalt deze 50€ weer?
Als ik het mij goed herinner zou het direct teruggestort moeten worden wanneer de lading klaar is maar dan moet er geloof ik wel voldoende saldo op de kaart staan (19 euro).
Volgens mij is het ergens voorbij gekomen hier, even zoeken op freshmile in dit topic.

Zelf heb ik mijn CC niet gekoppeld, ik verhoog mijn saldo elke keer als ik onder de 19 euro kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

@nathalia @Hachy inderdaad Shuttel rekent geen 61ct+44ct/kWh incl btw zoals hier staat en waar je voor tekent digitaal: https://laadpas.shuttelservices.nl/request-card, maar rekent 59ct/kWh. En dat al maanden lang?

Dus al maanden iets anders beweren bij tekenen en als je belt dan wat ze factureren. Zodra ze afschrijven op 31 maart storneer ik. Ik zie dat ze huishouden (mogelijk geen mensen) op St.-Jacobsstraat 135 te Utrecht, daar woon ik bij in de buurt. Binnenkort ga eens kennis maken met die oplichters, blijbkaar laten veel mensen deze praktijken gewoon gebeuren. Al heb ik ook 7 weken op mijn 1e factuur moeten wachten, dus als je wel veel geladen hebt in die 7 weken ben je voor meer geld aan de beurt.

Na ongeveer 30 minuten in de wacht gestaan te hebben een dame gesproken die aangaf dat de tarieven al heel lang geleden gewijzigd zijn 'maar we dat niet hebben gecommuniceerd'. Ze 'gaat kijken wat ik kan doen', wacht het graag af. Als echt denken weg te komen met deze factuur dan sta ik 100% zeker fysiek bij ze op de stoep. Al is het voor 50 cent. Iemand moet wat doen aan zulke oplichterspraktijken. :>

[ Voor 230% gewijzigd door Malarky op 23-03-2023 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
Iemand een idee wat de levertijd is van een freshmile pas / token?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• freegeek
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14-08 09:35
TissueAndLube schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 07:41:
Iemand een idee wat de levertijd is van een freshmile pas / token?
was er rap bij mij, binnen de week

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DrDeJe
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 16-07 13:57
Heeft iemand hier ervaring met het gebruik van de app Clever (en dan gebruik in Denemarken / Zweden) Ik probeerde een pas te krijgen (omdat een app niet altijd even stabiel werkt) maar krijg terug dat ze geen pas gaan versturen. :'(
Dus m'n vraag gaat echt om de ervaring met de app: Werkt die stabiel?

Tesla model 3 2019 Long Range

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
FTL schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:11:
[...]

Relatief veel van onze Allego laadsessies zelfde, ze hebben de data niet meer en vroegen welke datum en hoeveel kWh ik had geladen. Het is chaos bij ze.
Italiaans temperament ja :P ik kreeg afgelopen week opeens bericht dat 3 van mijn Flat Large bundels niet afgeschreven konden worden van mijn CC en als ik de achterstallige 135 euro niet zeer binnenkort voldeed (hoe werd niet gezegd, anders dan “updaten van de betaalmethode in de app”) dan werd m’n account opgezegd. De CC deed het gewoon prima en nog nooit zoiets gehad. Eerder succesvolle afschrijvingen van Enel en ook van Bonnet enz. Dit bericht komt ook pas na 2 maand (!), in plaats van even direct een berichtje na een week.

Ik weet het natuurlijk aan de buggy app dus ik wou de betaalmethode verwijderen en opnieuw toevoegen, zodat ik opnieuw m’n CC kon authoriseren via 2FA. Maarrrr dat ging natuurlijk niet. Want er moet éérst een nieuwe betaalperiode toegevoegd worden voor je de oude kan verwijderen. 8)7 Het toevoegen van een Paypal account en ander CC nummer ging stroperig, maar stond er uiteindelijk in. Vervolgens moest ik nog wisselen naar deze betaalmethode. App denk heel lang na en keert vervolgens terug naar scherm betaalmethode waar de oude Cc nog steeds geselecteerd staat :F ik dacht hier zit vast ook vertraging in dus na 5 pogingen maar gewoon afgewacht. En ja hoor opeens 10 minuten later e-mails van PayPal dat 3x 45 euro was betaald aan Enel, terwijl -je raad het al - de betaalmethode in app nog op oude Cc stond. Pas na 12 uur was dat aangepast.

Anyway nu werkt t weer en laat m maar op PP staan voorlopig denk ik mss iets meer failsafe.
Maar de ICT van deze club is nog brakker dan Windows ME.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:51
davidov2008 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:16:
[...]
Italiaans temperament ja :P ik kreeg afgelopen week opeens bericht dat 3 van mijn Flat Large bundels niet afgeschreven konden worden van mijn CC en als ik de achterstallige 135 euro niet zeer binnenkort voldeed (hoe werd niet gezegd, anders dan “updaten van de betaalmethode in de app”) dan werd m’n account opgezegd. De CC deed het gewoon prima en nog nooit zoiets gehad. Eerder succesvolle afschrijvingen van Enel en ook van Bonnet enz. Dit bericht komt ook pas na 2 maand (!), in plaats van even direct een berichtje na een week.
...
Same here, eerst kreeg ik twee mailtjes in het Italiaans "Informazioni su fatture non pagate e sospensione account" ( _/-\o_ voor de one click-vertaling in Gmail) van Enel X dat mijn credit card niet meer geldig zou zijn (Mastercard Gold, geldig tot 2026), en dat ik een nieuwe betaalmethode moet toevoegen.

Betalingen aan Enel X tot eind januari 2023 gingen prima via die credit card, en andere betalingen ermee lopen gewoon door. Geprobeerd om mijn credit card opnieuw toe te voegen (ik heb er maar één) in de app, ging allemaal goed met een € 0,00 reservering ter controle. Er kwam ook een groen vinkje bij de betaalmethode te staan.

's Nachts een melding in de app "Payment method validated" maar werd nog steeds niks geïncasseerd. Groene vinkje in de app ook weer verdwenen. Dag later weer een mail, nu in het Engels, met hetzelfde verhaal. Toen maar een mail naar hun support-mailadres gestuurd met uitleg dat er waarschijnlijk bij hun iets niet goed gaat. Krijg ik binnen een uur een mail terug "Updating your request" waarin eigenlijk nog een keer hetzelfde verhaal staat en niet ingegaan wordt op mijn uitleg |:( .

Omdat Enel X hier in Utrecht voor mij nog wel steeds de goedkoopste manier van opladen is met de Flat Large-bundels, en ik het ook wel netjes vind om openstaande rekeningen (bijna € 200 inmiddels) te betalen ga ik denk ik ook maar even switchen naar Paypal. Ze bieden ook aan om per bank te betalen maar dan kun je nog steeds niet je bundel updaten in de app.

Maar met dit soort toestanden houd ik mijn hart vast voor de aankomende overgang naar de nieuwe bundels per 27 maart...

[ Voor 5% gewijzigd door Wesco op 23-03-2023 10:22 ]

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Iemand ervaringen met foutief afgeschreven bedragen op een (prive) laadpas van NewMotion/Shell?

Ik zie continue kleine bedragen in Dokkum (nog nooit geweest) en omgeving worden afgeschreven op mijn pas. Het lijkt erop alsof iemand met een gedupliceerde pas van mij rond loopt.

Tot op heden storneer ik deze gewoon, en mail ik shell dat het niet klopt, nu vragen ze mij om dit uit te gaan zoeken. Helemaal geen zin in. Laat hun het maar uitzoeken toch? of sta ik daarmee niet in mijn recht.

Hier staat wat

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08:36
Flappiewappie schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:33:
Iemand ervaringen met foutief afgeschreven bedragen op een (prive) laadpas van NewMotion/Shell?

Ik zie continue kleine bedragen in Dokkum (nog nooit geweest) en omgeving worden afgeschreven op mijn pas. Het lijkt erop alsof iemand met een gedupliceerde pas van mij rond loopt.

Tot op heden storneer ik deze gewoon, en mail ik shell dat het niet klopt, nu vragen ze mij om dit uit te gaan zoeken. Helemaal geen zin in. Laat hun het maar uitzoeken toch? of sta ik daarmee niet in mijn recht.
Waarom niet gewoon deze blokkeren en een nieuwe Shell Recharge sleutel aanvragen? Krijg je een nieuw laadpasnummer en kan de oude niet meer misbruikt worden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edutch
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 12:06
davidov2008 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:16:
[...]

Ik weet het natuurlijk aan de buggy app dus ik wou de betaalmethode verwijderen en opnieuw toevoegen, zodat ik opnieuw m’n CC kon authoriseren via 2FA. Maarrrr dat ging natuurlijk niet. Want er moet éérst een nieuwe betaalperiode toegevoegd worden voor je de oude kan verwijderen. 8)7 Het toevoegen van een Paypal account en ander CC nummer ging stroperig, maar stond er uiteindelijk in. Vervolgens moest ik nog wisselen naar deze betaalmethode. App denk heel lang na en keert vervolgens terug naar scherm betaalmethode waar de oude Cc nog steeds geselecteerd staat :F ik dacht hier zit vast ook vertraging in dus na 5 pogingen maar gewoon afgewacht. En ja hoor opeens 10 minuten later e-mails van PayPal dat 3x 45 euro was betaald aan Enel, terwijl -je raad het al - de betaalmethode in app nog op oude Cc stond. Pas na 12 uur was dat aangepast.

Anyway nu werkt t weer en laat m maar op PP staan voorlopig denk ik mss iets meer failsafe.
Maar de ICT van deze club is nog brakker dan Windows ME.
Idem, CC werkt niet wordt bij aanmelding wel geaccepteerd en gevalideerd maar
invoice blijft op pending staan. Switch je naar Payal dan wordt er direct afgeschreven. Paypal heeft dezelde cc 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
Flappiewappie schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:33:

Gaat die spook-ladingen van dezelfde laadpas of is er een extra laadpas aan je account toegevoegd? Bedenk dat je een laadpasnummer eenvoudig aan een andere app kunt toevoegen om daarmee te laden, dus als je ergens per ongeluk je laadpasnummer gedeeld hebt (bv. met een factuur of schermprint) of een foto van je pas dan loop je dit risico.

Je kunt eenvoudig een specifieke laadpas in de app blokkeren (Account > Laadpassen > Pas kiezen > Problemen met mijn laadpas > Blokkeer pas.

Je kunt bij Laadpassen in de app ook eenvoudig een nieuwe laadpas bestellen en activeren, die heb je met een paar dagen in huis.

[ Voor 10% gewijzigd door Wesco op 23-03-2023 11:39 ]

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Over spookladingen lees ik toch wel vaker hier. Onlangs ook al iemand die het hier meldde over Vattenfall.

Bij Vattenfall kan je dan zef weer niet de pas blokkeren.

Maar blijkbaar is het te makkelijk om een pas te clonen?

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 23-03-2023 11:47 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rollo Tomasi
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 11:48
Gisteren voor het eerst snelladen uitgeprobeerd, ging prima alleen het viel me op dat bij (Fastned De Buunderkamp aan de A12), hoewel er 10 laadpunten zijn (8x CCS Combo 2 en 2x CHAdeMO) er maar parkeerplek is voor vier auto’s. Komt dat veel voor? Lijkt me voor vakanties lastig plannen als apps aangeven dat er laadpunten vrij zijn terwijl er in de praktijk geen plek is om je EV neer te zetten...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:53
Rollo Tomasi schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 12:33:
Gisteren voor het eerst snelladen uitgeprobeerd, ging prima alleen het viel me op dat bij (Fastned De Buunderkamp aan de A12), hoewel er 10 laadpunten zijn (8x CCS Combo 2 en 2x CHAdeMO) er maar parkeerplek is voor vier auto’s. Komt dat veel voor? Lijkt me voor vakanties lastig plannen als apps aangeven dat er laadpunten vrij zijn terwijl er in de praktijk geen plek is om je EV neer te zetten...
Verschilt heel erg per plek, de ene keer per auto een laadpaal, andere keer laadpaal per 2 autos.
Fastned in Haarlem 2 palen voor 4 autos.
Fastned Wieringerwerf 3 palen voor ongedefinieerde plekken..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:07

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Ja die is echt drama! Als daar de mensen verkeerd parkeren kunnen er maar 2 laden zelfs. Toen ik daar wilde laden ben ik maar doorgereden naar de Fastned 10km verder bij de carpoolplaats A12/A50 (https://nn.chargemap.com/...-arnhem-noord-arnhem.html).

Het probleem is dat elke auto de laadopening op een andere plek heeft en daardoor vooral de langsparkeer plekken verkeerd gebruikt worden. Insteekparkeervakken zijn wat makkelijker te gebruiken. Ik begrijp ook niet zo goed waarom Fastned maar blijft vasthouden aan de 'benzinepomp'stijl laadplaatsen.

[ Voor 18% gewijzigd door Danfoss op 23-03-2023 14:11 ]

Sys Specs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dartlink
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:49
Danfoss schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 14:07:
[...]

Ik begrijp ook niet zo goed waarom Fastned maar blijft vasthouden aan de 'benzinepomp'stijl laadplaatsen.
Caravan/aanhanger? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
eltron schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 22:49:
[...]

Bij shell recharge is er onderscheid tussen het "eigen" laadnetwerk en het netwerk van partners (community by shell recharge), in het eerste geval is het een vast tarief, in het laatste geval betaal je variabel namelijk het CPO tarief, waarbij het dus gunstig is als dat lager is.
Is niet helemaal waar, 'community' dat zijn alle AC laadpalen van voormalig Newmotion klanten. Eigenaren van deze laadpalen kunnen zelf het tarief instellen die de klanten van TNM/Shell zien en betalen, voor andere operators rekenen ze een vast tarief voor alle andere MSP's dat af en toe varieert. Dat zelf ingestelde tarief kan hoger of lager zijn dan het vaste roaming tarief.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
Gunner schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:46:
Over spookladingen lees ik toch wel vaker hier. Onlangs ook al iemand die het hier meldde over Vattenfall.

Bij Vattenfall kan je dan zef weer niet de pas blokkeren.

Maar blijkbaar is het te makkelijk om een pas te clonen?
Je hoeft niet eens een fysieke pas te clonen, je kunt in een aantal laad-apps zoals Smoov en Fastned een laadpasnummer invoeren waar de laadsessies dan op afgeschreven worden.

Zorg dus dat je dat laadpasnummer nooit publiekelijk deelt, met foto's van je laadpas(sen), screenprints van een app waar het in staat of facturen bijvoorbeeld.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-08 13:43
Aan de andere kant maken ze de inrit vaak zo haaks dat je daar met een wat grotere aanhanger/caravan een knap staaltje sturen mag laten zien :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
Gisteren voor het eerst snelladen uitgeprobeerd, ging prima alleen het viel me op dat bij (Fastned De Buunderkamp aan de A12), hoewel er 10 laadpunten zijn (8x CCS Combo 2 en 2x CHAdeMO) er maar parkeerplek is voor vier auto’s.

Komt dat veel voor? Lijkt me voor vakanties lastig plannen als apps aangeven dat er laadpunten vrij zijn terwijl er in de praktijk geen plek is om je EV neer te zetten...
Dit lijkt me wel een uitzondering, deze opstelling is afwijkend van de meeste andere Fastned-locaties.

Sowieso zijn deze Chademo-aansluitingen altijd gedeeld met CSS Combo-aansluitingen, net als bij de oudere triple-chargers, dus als één van de twee in gebruik is komt de andere ook op 'In gebruik' te staan. Per saldo heb je hier dus 8 laadpunten.

Ik vermoed dat Fastned deze locatie nog een keer gaat ombouwen naar een reguliere opstelling inclusief dak enzo, met 8 opstelplaatsen voor EV's. Misschien zijn ze daarvoor afhankelijk van een grotere herinrichting van de hele parkeerplaats.

Het voordeel is wel dat zolang je alleen aan zo'n snellader staat aangesloten je het volle 300 kW vermogen kan trekken als je EV dat ook kan, en het vermogen niet met een buurman hoeft te delen.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:34
Hachy schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 17:19:
[...]

Ja die maak ik af en toe. Mooi he! 8), Tijd voor een nieuwe.
Ik zie sinds kort in de E-Flux app dat de Allego AC-palen hier (Zwolle) in de straat op €0,35/kwh zijn gezet, al kan ik nergens iets vinden van een tariefwijziging.

Moet het nog wel in de praktijk testen :P

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 02:08
Zojuist geattendeerd door een monteur dat de 2 maanden oude Vattenfall laadpaal bij mij in de straat modem problemen heeft en daardoor geen connectie heeft met de backoffice van Vattenfall. Ze hebben de afgelopen 2 maanden geen gegevens van enige laadbeurt dan ook. Dat kan kloppen want ik heb sinds de paal er staat geen rekening van Vattenfall gekregen. Die gaat ook niet komen volgens de monteur, want ze hebben 0 informatie 😂👍

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Na lang aandringen eindelijk wat tarieven van Shuttel Services gekregen.

AC 67 cent en DC 97 cent met een start tarief van 61 cent.

Er zat een hele tabel met prijsverhogingen bij sinds 1 september 2022.

Maar een half jaar later tarieven communiceren met een ingangsdatum in het verleden lijkt me niet de bedoeling. De site wordt nu (eindelijk) aangepast maar alle laadsessies t/m vandaag daar ben ik nog niet klaar mee...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MichelatNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10:55
Hachy schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 17:05:
Na lang aandringen eindelijk wat tarieven van Shuttel Services gekregen.

AC 67 cent en DC 97 cent met een start tarief van 61 cent.

Er zat een hele tabel met prijsverhogingen bij sinds 1 september 2022.

Maar een half jaar later tarieven communiceren met een ingangsdatum in het verleden lijkt me niet de bedoeling. De site wordt nu (eindelijk) aangepast maar alle laadsessies t/m vandaag daar ben ik nog niet klaar mee...
Dan voel ik me wel redelijk genaaid met de prijs van 0,44 voor AC die ze communiceren.

Dit staat er nu bij tarieven https://shuttelservices.nl/#tarieven
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Bh0-xk1MGkVnBaB1dJox-tS2mcI=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/PFuCOMnhpA9DHyrBYTKK0GYa.png?f=user_large

En onderstaand als je een pas wilt aanvragen...snap nog steeds niet dat ze het fatsoen niet hebben om het goed te zetten
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7rA1QFovewCkBwvMhDvZ4DQSp0=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/V675JLmk7oNv73p65HemOv2Y.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Wesco schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:51:ga ik denk ik ook maar even switchen naar Paypal. Ze bieden ook aan om per bank te betalen maar dan kun je nog steeds niet je bundel updaten in de app.

Maar met dit soort toestanden houd ik mijn hart vast voor de aankomende overgang naar de nieuwe bundels per 27 maart...
Ik heb tot nog toe altijd Paypal gebruikt en dat gaat bij mij goed. We gaan het zien maandag hoe het dan verder gaat. 320kWh per bundel scheelt in elk geval gedoe en risico overschrijding. Ben vooral benieuwd of je nog binnen een maand een nieuwe kan starten (en of het mij lukt om voor maandag nog een oude 145kWh bundel te starten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ngommers
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17-09 18:06
MichelatNL schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:03:
[...]

Dan voel ik me wel redelijk genaaid met de prijs van 0,44 voor AC die ze communiceren.

[Afbeelding]

En onderstaand als je een pas wilt aanvragen...snap nog steeds niet dat ze het fatsoen niet hebben om het goed te zetten
[Afbeelding]
Ik heb 2 weken geleden ook per mail contact gezocht nadat ik hier zag langs komen dat ze andere tarieven hanteren. ik heb gister per mail reactie gekregen met onderstaande info.

Ik heb daar direct op gereageerd dat ik die tarieven niet ga betalen voor de reeds gepleegde laadsessies en een factuur verwacht met de tarieven waar ik voor getekend heb. Ik ben nog in afwachting van mijn eerste factuur dus ben erg benieuwd.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2BKeBinrg5053xym7wzV4XtHC7U=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Xt7j5gKKIU12vQRLJl2VFHbe.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
eltron schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:38:
[...]

Ik heb tot nog toe altijd Paypal gebruikt en dat gaat bij mij goed. We gaan het zien maandag hoe het dan verder gaat. 320kWh per bundel scheelt in elk geval gedoe en risico overschrijding. Ben vooral benieuwd of je nog binnen een maand een nieuwe kan starten (en of het mij lukt om voor maandag nog een oude 145kWh bundel te starten.
Ik ben nu ook maar omgeschakeld naar PayPal. Ik moet dit weekend nog weer een lange rit maken en dus tevoren mijn laadbundel nog vernieuwen om te laden.
Al is het misschien handiger om te wachten tot na de 27e, omdat je dan op een eerdere datum de switch naar de grote bundel van 320 kW kunt maken (bij het aflopen van je huidige maandbundel).

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 03-10-2024
Malarky schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 23:46:
@nathalia @Hachy inderdaad Shuttel rekent geen 61ct+44ct/kWh incl btw zoals hier staat en waar je voor tekent digitaal: https://laadpas.shuttelservices.nl/request-card, maar rekent 59ct/kWh. En dat al maanden lang?

<knip>
Wat een oplichters!
Maar bedankt voor het uitproberen.

Ik heb er afgelopen maand ook mee geladen bij een Shell Recharge paal om achter het werkelijke tarief te komen. Echter, de stekker wilde toen niet loskomen van de paal waardoor ik de Recharge servicedesk moest bellen. Die hebben de laadsessie beëindigd. Vervolgens heb ik onlangs de Shuttel factuur ontvangen; 0 euro in rekening gebracht. Service van Shell wellicht, vanwege de problemen aan de laadpaal?

Anyway, de Shuttel pas gaat de prullenbak in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik probeer op een Park ‘n Charge paal te laden maar met zowel de Shell als Enelx pas werkt de paal niet. Eflux werkt wel, maar de tarieven zijn superhoog. Iemand een goedkope oplossing voor deze palen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:08
Richh schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 11:14:
[...]

Ik heb een paar maanden geleden hetzelfde gedaan, maar slechts tot Geiranger, met een 2017 Ioniq.
In principe kom je tot een heel eind in Noorwegen op enkel Ionity. Dat was voor ons aantrekkelijk omdat we tegen een lager tarief daar konden laden met een abonnement.

In Noorwegen zelf vind je haast overal wel Mer laders en ook het Tesla netwerk heeft een prima dekking. Met een beetje plannen moet je er daar wel mee komen denk ik eigenlijk, zeker met een ID3 met meer range dan de Ioniq.

De Shell Recharge pas is sowieso een goeie, heeft bijzonder veel dekking ook in het buitenland en is verder gratis.
Let wel op dat je niet je trip gaat baseren op AC-laders, die heb ik daar nooit aan de praat gekregen.
De Enel X app geeft multi locaties weer in Scandinavië. Wij doen deze zomer een rondje zuid-Noorwegen en ik hoop dat dit gaat werken met een 320 kWh Travel Plus abonnement. Goede hoop iig met Ionity.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov2008
eltron schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:38:
[...]

Lijkt me onwaarschijnlijk dat je nog een 2e Enel X bundel kan starten gezien de nieuwe voorwaarden (staat vrij duidelijk dat je huidige bundel bij switch doorloopt tot einde van de factuurmaand), maar een 2e account houd je niet tegen natuurlijk. Vraagt wel weer extra coördinatie stapjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov2008
Richh schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:54:
[...]

Ik zie sinds kort in de E-Flux app dat de Allego AC-palen hier (Zwolle) in de straat op €0,35/kwh zijn gezet, al kan ik nergens iets vinden van een tariefwijziging.

Kijk uit; niet alle Allego palen, alleen die met contract xxx104-505. Bv. Leliestraat 80, Molenweg 195 en Van ittersumstraat 158 zijn contract xxx104-66 en zijn 67 cent per kWh. Ja het echte EV laadoerwoud is begonnen, zelfs bij dezelfde laadpaalbieder in dezelfde stad. Hier in Groningen gelden ook 2 Allego contract prijzen helaas 62 en 67 cent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13
Richh schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 15:54:
[...]

Hier was die prijswijziging al begin maart geconstateerd. Hachy in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Allego heeft het zelf pas deze week naar buiten gebracht: https://twitter.com/Alleg...tatus/1637833195738497024

Maar zoals Davidov al zei, pas op want het geldt niet voor alle laadpalen van Allego: alleen de licht grijze Allego/Ecotap palen hebben dit lage tarief en ook alleen met een pas die het CPO-tarief gebruikt.

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMan81
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:13
davidov2008 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 00:13:
[...]

Kijk uit; niet alle Allego palen, alleen die met contract xxx104-505. Bv. Leliestraat 80, Molenweg 195 en Van ittersumstraat 158 zijn contract xxx104-66 en zijn 67 cent per kWh. Ja het echte EV laadoerwoud is begonnen, zelfs bij dezelfde laadpaalbieder in dezelfde stad. Hier in Groningen gelden ook 2 Allego contract prijzen helaas 62 en 67 cent.
Waar kun je die contractnummers vinden?

Cupra Born

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Gumball schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 22:18:
Ik probeer op een Park ‘n Charge paal te laden maar met zowel de Shell als Enelx pas werkt de paal niet. Eflux werkt wel, maar de tarieven zijn superhoog. Iemand een goedkope oplossing voor deze palen?
Ja, verschillende apps downloaden van laadpas-aanbieders en op hun kaarten kijken of de paal er op staat en welk tarief ze hanteren. Sommige kaarten van deze aanbieders zijn ook online te vinden.
Mijn eerste check zou Freshmile zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• davidov2008
MadMan81 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 09:21:
[...]

Waar kun je die contractnummers vinden?
In de E flux app als je het laadpunt aanklikt. Wordt alleen zichtbaar bij Allego palen, anders staat er gewoon de naam van de paaloperator.
Je kan er echter niet op filteren helaas, noch op prijs. Is er überhaupt een app die kan filteren op CPO tarieven? Dat zou geweldig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 1Mark
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:23
MichelatNL schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:03:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Wat?! Godsamme, dan gaat die pas de prullenbak in. Ik heb de afgelopen 4 weken ook op die 44ct/kwh gerekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidas
  • Registratie: Mei 2020
  • Laatst online: 17:27
Vakantie naar het noorden van Italië met laadpassen van Shell en Chargemap, is dat afdoende, iemand hier ervaring mee?

Tesla Model 3 (Highland) LR AWD Ultra Red

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• royverdegem
  • Registratie: Juli 2021
  • Laatst online: 18-09 23:47
Davidas schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:33:
Vakantie naar het noorden van Italië met laadpassen van Shell en Chargemap, is dat afdoende, iemand hier ervaring mee?
In Noord-Italie heb ik afgelopen zomer inderdaad altijd kunnen laden met mijn Shell-pas, meest Enel-X palen gebruikt. 1x (Turijn) weigerde de Shell-pas ook, toen heb ik de Enel-X app gedownload.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pimk
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 16:17
Maar ook het meest flexibel met laadpoorten op verschillende plaatsen en mensen met iets minder parkeerskills. Zeker met die nieuwe lange kabels met de knikarm bovenop de ladert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
davidov2008 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 00:05:
[...]

Lijkt me onwaarschijnlijk dat je nog een 2e Enel X bundel kan starten gezien de nieuwe voorwaarden (staat vrij duidelijk dat je huidige bundel bij switch doorloopt tot einde van de factuurmaand), maar een 2e account houd je niet tegen natuurlijk. Vraagt wel weer extra coördinatie stapjes.
Vind het toch vaag, ook de huidige bundels zijn maandbundels die dus strikt genomen een maand duren. Maar als je die op hebt gemaakt let niets je om te switchen naar variabel en daarna weer een nieuwe bundel te activeren die ook weer een maand (maximaal) loopt.

Ik vraag mij dus wel af of dat zo blijft of dat dit inderdaad veranderd. Worst case heb je 2 bundels tegelijk waarbij alles op de overschrijding van de oude bundel wordt geboekt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floris112
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 03-09 11:21
Er is nog wel weer een truc om alsnog direct een nieuwe Enel X 320kWh bundel te starten. In de video van Nextmove op Youtube wordt dit uitgelegd: YouTube: nextnews: teure Kostenfalle, billige Ladetarife, VW ID.2, Audi Softw...

De stappen zijn als volgt:
  1. Zorg ervoor dat je de bundel nét niet opmaakt;
  2. Zet hem om naar Pay per Use;
  3. Activeer de bundel weer opnieuw;

Ioniq Electric 2020 (38kWh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
Dat Enel X met de app van ze werkt wel waardeloos. Je moet precies de juiste stappen volgen (dus niet pas de auto op slot na starten sessie) anders zit je in een laadsessie waarbij je kabel vast zit maar hij niet daadwerkelijk oplaad. Sessie zelf stoppen lukt niet, foutcode 2407. Moet je weer contact met ze opnemen, laten stoppen en opnieuw een sessie starten.

Als m’n 145 bundel op is ga ik naar de 320 met een gratis laadpas, dat is al wat beter

[ Voor 5% gewijzigd door Benny op 24-03-2023 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twan123
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 09:21
Als m’n 145 bundel op is ga ik naar de 320 met een gratis laadpas, dat is al wat beter
[/quote]

Ik heb gisteren ook die App gedownload maar ik zie die 320 bundel niet staan...
145 is de max

[ Voor 3% gewijzigd door twan123 op 24-03-2023 19:03 ]

Tesla Model Y LR 03-2023 | Tesla Wall Charger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tenhagen12500
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 01-09 21:42
twan123 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 19:02:
[/quote]

Ik heb gisteren ook die App gedownload maar ik zie die 320 bundel niet staan...
145 is de max
Volgens mij gaan die nieuwe bundels (en prijzen) per 27 maart in

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Wesco
Floris112 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:14:
Er is nog wel weer een truc om alsnog direct een nieuwe Enel X 320kWh bundel te starten. In de video van Nextmove op Youtube wordt dit uitgelegd: YouTube: nextnews: teure Kostenfalle, billige Ladetarife, VW ID.2, Audi Softw...

De stappen zijn als volgt:
  1. Zorg ervoor dat je de bundel nét niet opmaakt;
  2. Zet hem om naar Pay per Use;
  3. Activeer de bundel weer opnieuw;
Ik denk dat dit vanaf volgende week niet meer gaat werken, en dat die Nextmove guy het net niet helemaal goed heeft uitgezocht. Die stappen werken nu wel (overigens kun je ook over je bundel heen gaan) maar vanaf volgende week niet meer.

Volgens de nieuwe Terms & Conditions van Enel X wordt je bundel pas aan het eind van de bundel-maand omgezet naar Pay per use, dus dan kun je hem net zo goed laten doorlopen, en zo kun je dus nooit meer dan één bundel per maand (per account ;) ) gebruiken (bij 4.6):
- passing from a "Flat" Tariff Plan (for example Flat City) to a "Pay per Use" Tariff Plan (for example Pay per Use Basic), the new Tariff Plan will apply at the expiration of the “Flat” Tariff Plan (e.g. if the monthly flat Tariff Plan was signed on 1 January, and on 10 January you request a change to the plan, the new Tariff Plan will apply from 1 February);

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Hey Be-Energie snapt opeens dat een maand abo tot het eind van de maand loopt als je hem de 31ste hebt afgesloten. (31-12 in mijn geval)
Tot voor kort stond er nog dat mn bundel op 27-3 afliep :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Floris112
Wesco schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:42:
[...]

Ik denk dat dit vanaf volgende week niet meer gaat werken, en dat die Nextmove guy het net niet helemaal goed heeft uitgezocht. Die stappen werken nu wel (overigens kun je ook over je bundel heen gaan) maar vanaf volgende week niet meer.

Volgens de nieuwe Terms & Conditions van Enel X wordt je bundel pas aan het eind van de bundel-maand omgezet naar Pay per use, dus dan kun je hem net zo goed laten doorlopen, en zo kun je dus nooit meer dan één bundel per maand (per account ;) ) gebruiken (bij 4.6):

[...]
Dank voor het daadwerkelijk even uitzoeken. Dan gaan we dus gewoon lekker door met twee accounts en de laadpas telkens weer even aan ander account koppelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Floris112 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:31:
[...]
Dank voor het daadwerkelijk even uitzoeken. Dan gaan we dus gewoon lekker door met twee accounts en de laadpas telkens weer even aan ander account koppelen.
Mede afhankelijk hoeveel je rijdt denk ik dan.
Met de nieuwe 320kWh bundel die een maand loopt (en dan automatisch verlengd?), ga je dus naar 640kWh/maand laden als je er twee naast elkaar laat lopen. Dat haal ik de komende tijd niet (en ben vast niet de enige). Het zou voor mij ruim 4.000km/mnd zijn. en dan vanaf 1-8 de prijs omhoog.

[ Voor 4% gewijzigd door eltron op 25-03-2023 09:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Floris112
eltron schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 09:00:
[...]

Mede afhankelijk hoeveel je rijdt denk ik dan.
Met de nieuwe 320kWh bundel die een maand loopt (en dan automatisch verlengd?), ga je dus naar 640kWh/maand laden als je er twee naast elkaar laat lopen. Dat haal ik de komende tijd niet (en ben vast niet de enige). Het zou voor mij ruim 4.000km/mnd zijn. en dan vanaf 1-8 de prijs omhoog.
Ik dacht vooral als account 1 op is, zet ik hem op Pay per Use en ga ik account 2 gebruiken. Als die op is, gaat die naar Pay per Use en dan kan ik account 1 weer activeren.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• davidov2008
Wesco schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 22:42:
[...]

[...]
Precies dit, enige manier om met meerdere bundels per maand te werken is met meerdere accounts. Maar ja, dan moet je akkoord zijn met 1 pas en 1 op app bediening of 2 passen en die uit elkaar zien te houden :+ Tijd voor gekleurde tape.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:54
Laatst met Freshmile pas geladen hier bij Ellego paal en ik moet zeggen ging geweldig! Kreeg na het laden gelijk factuur in de app en stond precies aangegeven hoeveel ik geladen had. Ik had saldo geladen van 20 eur in de app en het ging prima hoor. Ik had 11 KW geladen voor nog geen 3.83EUR keurig hoor. Ik rijd de KIAEV6 particulier en wil niet alleen maar DC laden. Dan is AC laden een mooie alternatief met Freshmile.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wesco
Floris112 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 09:23:
[...]
Ik dacht vooral als account 1 op is, zet ik hem op Pay per Use en ga ik account 2 gebruiken. Als die op is, gaat die naar Pay per Use en dan kan ik account 1 weer activeren.
_/-\o_ Slim, op die manier kun je inderdaad met twee accounts bij Enel X tussen de 1 en 2 bundels per maand gebruiken, omdat Pay per Use niet per maand loopt. Een soort dakpan-constructie eigenlijk met deels overlappende maandbundels.

Dus als je bv. na 3 weken door je eerste bundel heen bent ga je verder met een tweede account, en zet je die eerste bundel per eind van de maand om naar Pay per Use. Als na weer 3 weken (dus na 6 weken in totaal) je bundel van je tweede account op is, kun je weer een nieuwe bundel activeren in je eerste account. Enzovoort...

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Floris112 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 09:23:
[...]
Zou moeten kunnen, maar ik schat dat de planning een heel ingewikkelde puzzel wordt. Met name omdat je maar 1x in de maand kunt switchen. Zou zomaar kunnen dat je 3 accounts nodig hebt om dat rond te krijgen omdat je van tijd tot tijd de beide eerste accounts dan allebei op pay per use hebt staan en moet wachten tot je die weer kunt switchen. Al kan je natuurlijk ook 1 van beide wel door laten lopen als flat large maar die overlapt dan deels met je 2e account.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Wesco schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:49:
[...]

_/-\o_ Slim, op die manier kun je inderdaad met twee accounts bij Enel X tussen de 1 en 2 bundels per maand gebruiken, omdat Pay per Use niet per maand loopt. Een soort dakpan-constructie eigenlijk met deels overlappende maandbundels.

Dus als je bv. na 3 weken door je eerste bundel heen bent ga je verder met een tweede account, en zet je die eerste bundel per eind van de maand om naar Pay per Use. Als na weer 3 weken (dus na 6 weken in totaal) je bundel van je tweede account op is, kun je weer een nieuwe bundel activeren in je eerste account. Enzovoort...
Kan je pay per use dan wel sneller switchen? ik dacht dat een switch sowieso voor een maand zou zijn?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Robert1962 schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 10:07:
Laatst met Freshmile pas geladen hier bij Ellego paal en ik moet zeggen ging geweldig! Kreeg na het laden gelijk factuur in de app en stond precies aangegeven hoeveel ik geladen had. Ik had saldo geladen van 20 eur in de app en het ging prima hoor. Ik had 11 KW geladen voor nog geen 3.83EUR keurig hoor. Ik rijd de KIAEV6 particulier en wil niet alleen maar DC laden. Dan is AC laden een mooie alternatief met Freshmile.
Ja, ik denk ook dat veel mensen niet houden van het extra prijs per minuut -tarief maar voor mij werkt het prima. Ik haal altijd de auto al direct weg.

Maar als ik hier het gerommel met Enel X, de app, klantenservice en facturatie, zo zie ben ik toch wel blij met Freshmile.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05
Gunner schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:07:
[...]

Ja, ik denk ook dat veel mensen niet houden van het extra prijs per minuut -tarief maar voor mij werkt het prima. Ik haal altijd de auto al direct weg.

Maar als ik hier het gerommel met Enel X, de app, klantenservice en facturatie, zo zie ben ik toch wel blij met Freshmile.
Hier precies hetzelfde.
Het enige nadeel is idd dat je je auto op tijd weer weg moet halen. Maar verder werkt het gewoon perfect, nooit gedoe met bundels etc.
En het werkt natuurlijk vaak niet als je auto niet snel/3fase kan laden, of tenminste dan is het duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Tja, nothing beats the real RFID experience zeg maar :-)
Davidas schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:33:
No problem. Enel-X app kan je altijd nog installeren mocht het echt nodig zijn maar ik verwacht van niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

eltron schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 11:05:
[...]

Zou moeten kunnen, maar ik schat dat de planning een heel ingewikkelde puzzel wordt. Met name omdat je maar 1x in de maand kunt switchen. Zou zomaar kunnen dat je 3 accounts nodig hebt om dat rond te krijgen omdat je van tijd tot tijd de beide eerste accounts dan allebei op pay per use hebt staan en moet wachten tot je die weer kunt switchen. Al kan je natuurlijk ook 1 van beide wel door laten lopen als flat large maar die overlapt dan deels met je 2e account.
Van PayPerUse naar Flat is nog steeds binnen 24u staat in de policy dus dat komt wel goed.

Stel:

1 april - Flat bundel aangeschaft (account1)
15 april - Flat bundel is op, je switch direct naar PayPerUse (account1)
15 april - Flat bundel aangeschaft (account2)
1 mei: PayPerUse gaat in (account1)
5 mei: Flat bundel is op, je switched direct naar PayPerUse (account2)
5 mei: Flat bundel aangeschaft (account1)
15 mei: PayPerUse gaat in (account2)

Etc. Zolang je nooit 2 volle bundels in 30 dagen op maakt kan je blijven dakpannen met 2 accounts. Beste is dat je gelijk die PayPerUse inschakelt als je Flat bundel op is anders vergeet je het misschien op dag30 en heb je 2 flat bundels tegelijk lopen. Dat wil je niet.

Je kan momenteel 2 identieke accounts hebben qua adres, creditcard, wachtwoord, naam. Alleen emailadres moet uniek zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Malarky op 25-03-2023 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMA
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-03-2024

NMA

Ik heb een vraag m.b.t. zichtbaarheid van een buitenlandse laadsessie met een Vandebron laadpas.

Afgelopen week voor het eerst in Duitsland langs de snelweg opgeladen (wegrestaurant bij Hunxe langs de A3) bij een EnBW laadpaal. Ik heb deze sessie betaald met mijn Vandebron pas maar kan deze laadsessie nergens terugvinden in de app. Duurt het een aantal dagen voordat buitenlandse laadsessies zichtbaar zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coasterfreak
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 14:14
dat kan soms maanden of jaren duren ja

smart fortwo electric drive 17.6kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
quote]Coasterfreak schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:19:
dat kan soms maanden of jaren duren ja
[/quote]
Dat zal dan in dit geval aan verbinding tussen EnbW en Van de Bron liggen.
Ik heb van de Bron niet, maar wel met meerdere verschillende passen bij Hünxe geladen. Normaal is laadsessie binnen enkele seconden zichtbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 22:15

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

NMA schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 14:05:
Ik heb een vraag m.b.t. zichtbaarheid van een buitenlandse laadsessie met een Vandebron laadpas.

Afgelopen week voor het eerst in Duitsland langs de snelweg opgeladen (wegrestaurant bij Hunxe langs de A3) bij een EnBW laadpaal. Ik heb deze sessie betaald met mijn Vandebron pas maar kan deze laadsessie nergens terugvinden in de app. Duurt het een aantal dagen voordat buitenlandse laadsessies zichtbaar zijn?
Wij hebben (ook) een EnBW pas, en daarmee zien we de laadsessie snel, dezelfde dag. Vandebron in Nederland is altijd binnen 24 uur.

In Frankrijk gebruikte ik Vandebron bij snelladen langs de autoweg bij diverse Ionity chargers en verschenen de laadsessie binnen een uur.

De enige laadsessie die ik sinds februari nog niet gezien heb op Vandebron is een incidentele bij Lidl in Leidschendam, niet meer gratis, maar geen idee van het tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 18-09 20:21
Heeft iemand zijn ESB laadpas al binnen? Heb vorige week besteld en alleen de bevestiging ontvangen van de aanvraag.

Mocht het bekend zijn dat dit nog even op zich laat wachten dan neem ik nog een Flat Large van 145 kWh :)

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 12:06
Malarky schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 13:03:
[...]

Van PayPerUse naar Flat is nog steeds binnen 24u staat in de policy dus dat komt wel goed.

Stel:

1 april - Flat bundel aangeschaft (account1)
15 april - Flat bundel is op, je switch direct naar PayPerUse (account1)
15 april - Flat bundel aangeschaft (account2)
1 mei: PayPerUse gaat in (account1)
5 mei: Flat bundel is op, je switched direct naar PayPerUse (account2)
5 mei: Flat bundel aangeschaft (account1)
15 mei: PayPerUse gaat in (account2)

Etc. Zolang je nooit 2 volle bundels in 30 dagen op maakt kan je blijven dakpannen met 2 accounts. Beste is dat je gelijk die PayPerUse inschakelt als je Flat bundel op is anders vergeet je het misschien op dag30 en heb je 2 flat bundels tegelijk lopen. Dat wil je niet.

Je kan momenteel 2 identieke accounts hebben qua adres, creditcard, wachtwoord, naam. Alleen emailadres moet uniek zijn.
Naar mijn ervaring gaat het continu switchen van Flat tarief naar Pay per use en weer terug vroeg of laat tot problemen leiden, gezien de zeer zwakke app. Dan krijg je met de klantenservice te maken. Zolang ze fouten maken in je voordeel, kan het geen kwaad. Ze ontdekken het niet en vragen het dus niet terug. Maar zodra ze een fout in je nadeel maken, kun je naar je geld fluiten.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
Dat, precies dat.
Heel even wilde ik ook voor Enel gaan, uiteraard goedkoop maar man man, wat ik hier dan lees...

Freshmile wat 'duurder' maar nog steeds schappelijke prijzen, en dat zonder hoofdpijn.
Mijn creditcard ook bewust niet gekoppeld om enig gedoe te voorkomen, saldo laden vind ik meer dan prima.

Blijkt dat we op kantoor 1 22kWh laadpunt (van de 60, de rest is 11 kWh) hebben, en daar werkt de Freshmile pas (bij vele andere laadpunten niet onbegrijpelijkerwijs), dan kan je al onder de 30 cent zitten per kWh.
Ook niet verkeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubbelbart
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 06-09 20:09
Peutpeut schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 22:13:
Heeft iemand zijn ESB laadpas al binnen? Heb vorige week besteld en alleen de bevestiging ontvangen van de aanvraag.

Mocht het bekend zijn dat dit nog even op zich laat wachten dan neem ik nog een Flat Large van 145 kWh :)
Ik heb ESB kaart maandag besteld en ook nog niet binnen. Daarom activeer ik morgen eveneens een 145 kWh bundel, vandaag expres al naar flat rate geswitched om eventuele dubbe afboeking te voorkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Jan Lelie schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 18:00:
[...]

Wij hebben (ook) een EnBW pas, en daarmee zien we de laadsessie snel, dezelfde dag. Vandebron in Nederland is altijd binnen 24 uur.

In Frankrijk gebruikte ik Vandebron bij snelladen langs de autoweg bij diverse Ionity chargers en verschenen de laadsessie binnen een uur.

De enige laadsessie die ik sinds februari nog niet gezien heb op Vandebron is een incidentele bij Lidl in Leidschendam, niet meer gratis, maar geen idee van het tarief.
Lidl ac laden is toch nog steeds gratis of is dat gewijzigd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peutpeut
  • Laatst online: 18-09 20:21
bubbelbart schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 23:24:
[...]

Ik heb ESB kaart maandag besteld en ook nog niet binnen. Daarom activeer ik morgen eveneens een 145 kWh bundel, vandaag expres al naar flat rate geswitched om eventuele dubbe afboeking te voorkomen.
Het lidmaatschap van ESB gaat wel in per besteldatum, niet dat dit een grote ramp is maar je betaalt wel per direct voor de diensten waar je nog geen gebruik van kan maken :)

14590 Wp PV | 0 kWh Thuisaccu (binnenkort 14.4 kWh)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• C6DL
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 16-09 19:31
Dit weekend aangekomen in La Roche in de ardennen. Wat een drama. Had gehoopt dat er iets van laadpalen waren. Er zijn er gewoon geen enkele. Zowel chargemap als assist geven 3 laadpalen in de buurt aan. Alle 3 bestaan ze niet

Dat wordt bij een Tesla supercharger station 45km verderop opladen met nog 80km op mijn actieradius. Wish me Luck.

Volgende keer zal ik iets beter mijn huiswerk doen.

[ Voor 90% gewijzigd door C6DL op 26-03-2023 10:32 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 17:58
Je zou kunnen kijken of de ANWB onderweg app, of Goole maps die laadpalen ook voor je kunnen vinden, die hebben allebei wel de mogelijkheid om op laadlocaties te zoeken. Dat geeft je dan ook de mogelijkheid om een alternatieve route te kiezen.

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Harvest2002
  • Registratie: Oktober 2018
  • Laatst online: 18-09 20:35
@C6DL Er is ook een IONITY in Wellin. Ligt ook ongeveer 45 km vanaf La Roche volgens google maps.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 20:08
[...]

Hier ook nog geen ESB pas ontvangen.
Dinsdag besteld...

Hebben jullie je IBAN gebruikt of je cc als betaalmethode?
Ik heb middels die copy/past tip m'n IBAN weten in te vullen op dat registratieformulier.
Zou het daar misschien aan kunnen liggen?
Er is bij mij nog geen geld afgeschreven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubbelbart
Peutpeut schreef op zondag 26 maart 2023 @ 09:32:
[...]

Het lidmaatschap van ESB gaat wel in per besteldatum, niet dat dit een grote ramp is maar je betaalt wel per direct voor de diensten waar je nog geen gebruik van kan maken :)
Voor die 5 euro vind ik dat inderdaad geen grote ramp. Het lijkt een mooi alternatief voor Enel, de nieuwe bundelstructuur is voor mijn gebruik minder interessant (circa 200 kWh per maand).

Maar als ESB niet afkomt of tegenvalt blijf ik bij Enel denk ik. Dat werkt met de pas tot op heden prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Iemand de ESB pas al binnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Bandit
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17:56
C6DL schreef op zondag 26 maart 2023 @ 10:02:
Dit weekend aangekomen in La Roche in de ardennen. Wat een drama. Had gehoopt dat er iets van laadpalen waren. Er zijn er gewoon geen enkele. Zowel chargemap als assist geven 3 laadpalen in de buurt aan. Alle 3 bestaan ze niet

Dat wordt bij een Tesla supercharger station 45km verderop opladen met nog 80km op mijn actieradius. Wish me Luck.

Wij zitten ook in de Ardennen. Heb op de heenweg alvast geladen bij Ionity.

IONITY Charging Station
+32 2 899 72 67
https://maps.app.goo.gl/y4h6tZ2K1WkpCauu7

Er zitten 2 Ionity laders rondom Luik, dit is 1 vd 2.

Psn=Boobybandit - i7 8700K | Asus Prime Z370-A | Corsair Vengeance 16GB DDR4 @3200Mhz| AORUS GTX 1080TI 11Gb Extreme edition | Logitech Z-5400 | Corsair 750W | ASUS PB 279Q

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Hostellerie la Claire Fontaine heeft drie laadpalen en die werken volgens de reviews prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak

Was mij ook al opgevallen dat het in dat gedeelte van België een beetje een blinde vlek is qua AC-laden.
Heel misschien ga ik dit jaar nog een weekendje Ardennen doen en mijn plan is dan om bij het laatste snellaad-station (op circa 50 km van bestemming) dan maar tot 100% te laden en maar zien hoe het uitpakt.

Zijn wel wat AC-laders in die buurt maar als ik die op zoek op bijv Google Maps dan is het bijvoorbeeld een privé laadstation bij een huis, laadpalen bij een vakantiepark, maar dan wel achter een slagboom en bij die paar echt openbare zijn ze dan weer in storing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
Hmmm Freshmile werkt ook niet helemaal vlekkeloos hoor, hier laat de app (iOS) de laadpalen helemaal niet zien (heb de filter criteria al gecheckt). Behalve als ik het adres intyp in de zoekbalk met het charging point logo aangevinkt. Maar dan moet je ook maar net weten waar een laadpaal staat en of die überhaupt Freshmile accepteert..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DjMark
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12:05
hallom schreef op zondag 26 maart 2023 @ 12:26:
Hmmm Freshmile werkt ook niet helemaal vlekkeloos hoor, hier laat de app (iOS) de laadpalen helemaal niet zien (heb de filter criteria al gecheckt). Behalve als ik het adres intyp in de zoekbalk met het charging point logo aangevinkt. Maar dan moet je ook maar net weten waar een laadpaal staat en of die überhaupt Freshmile accepteert..
Op Android heb ik nog helemaal geen problemen gehad. Ik gebruik FM nu een maand of 3 en ben bijzonder tevreden.
Alleen de "Live charging session" werkt niet, maar dat maakt me weinig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:11
Peutpeut schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 22:13:
Afgelopen maandag besteld, creditcard als betaalmethode, bestelbevestiging gekregen maar kaart nog niet ontvangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 13:54
[...]

Voor mij werkt het ook prima. Meestal in 3 uurtjes accu al aardig vol. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeehaw
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 07:12
gremsems schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 16:41:
Zojuist geattendeerd door een monteur dat de 2 maanden oude Vattenfall laadpaal bij mij in de straat modem problemen heeft en daardoor geen connectie heeft met de backoffice van Vattenfall. Ze hebben de afgelopen 2 maanden geen gegevens van enige laadbeurt dan ook. Dat kan kloppen want ik heb sinds de paal er staat geen rekening van Vattenfall gekregen. Die gaat ook niet komen volgens de monteur, want ze hebben 0 informatie 😂👍
Nu je dit zegt, ik heb laatst ook geladen bij een vattenfall paal en daar niks voor betaald. Gewoon met de shell pas, die over het algemeen meteen de sessie laat zien. Dacht dat het een glitch was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bubbelbart
[...]

Vanmiddag rond 15.00 de 145 kWh bundel geactiveerd, maar nog steeds niet verwerkt (status "Updating"). Kan me niet herinneren dat het vorige keer zo lang duurde....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
Ben ik nou stom of hoezo geeft Chargemap aan dat de oplaadpunten van Vattenfall gratis zijn? Want dat zijn ze namelijk niet, al is het met € 0,39 per kWh ook niet echt duur te noemen.

Bestaat dat überhaupt nog gratis laden? En zo ja, hoe doe je dat? Want ik weet wel, dat de laadpas voor de publieke laadpalen van Vattenfall gratis is. Dus ik hoef enkel de stroom te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
bubbelbart schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:02:
[...]

Vanmiddag rond 15.00 de 145 kWh bundel geactiveerd, maar nog steeds niet verwerkt (status "Updating"). Kan me niet herinneren dat het vorige keer zo lang duurde....
Ze zijn blijkbaar bezig met een grote systeemaanpassing. Ik heb gisteren nieuwe bundel geactiveerd. Zie ik wel in de app, maar heb de factuur en de paypall afschrijving nog niet terwijl die normaal in ongeveer een uur binnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benny
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-09 20:37
eltron schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:27:
[...]

Ze zijn blijkbaar bezig met een grote systeemaanpassing. Ik heb gisteren nieuwe bundel geactiveerd. Zie ik wel in de app, maar heb de factuur en de paypall afschrijving nog niet terwijl die normaal in ongeveer een uur binnen is.
Eerder vandaag zag ik de nieuwe bundels ook al in de app maar die zijn nu weer weg. Ze zijn er idd druk mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hallom
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22-05 22:03
bubbelbart schreef op zondag 26 maart 2023 @ 18:02:
[...]

Vandaag rond 17:30 een 145 kWh bundel aangeschaft, en hij is nu geactiveerd. Dus komt goed 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 10:05
Zjanzjak schreef op zondag 26 maart 2023 @ 12:02:
[...]

Was mij ook al opgevallen dat het in dat gedeelte van België een beetje een blinde vlek is qua AC-laden.
Heel misschien ga ik dit jaar nog een weekendje Ardennen doen en mijn plan is dan om bij het laatste snellaad-station (op circa 50 km van bestemming) dan maar tot 100% te laden en maar zien hoe het uitpakt.

Zijn wel wat AC-laders in die buurt maar als ik die op zoek op bijv Google Maps dan is het bijvoorbeeld een privé laadstation bij een huis, laadpalen bij een vakantiepark, maar dan wel achter een slagboom en bij die paar echt openbare zijn ze dan weer in storing.
Ik heb op doorreis de Teslacharger in Remouchamps (vlak naast de weg bij een hotel) gebruikt

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
[...]

Dat dus.
Waarom laten ze überhaupt privé laadpalen zien in die app? Wij hebben daar helemaal niets aan. Valse hoop zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C6DL
Waterblok schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:11:
[...]

Ik heb op doorreis de Teslacharger in Remouchamps (vlak naast de weg bij een hotel) gebruikt
Daar sta ik nu inderdaad.
Alleen die moet ik met mijn privé creditcard betalen. Heb nu 100km geladen en de rest bij een Fastned gedaan met de leasepas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
[...]

Maar als ze publiek staan gewoon doen of je neus bloed en gaan laden. Bij slagbomen aanmelden met de boodschap dat je moet laden etc. Publiek is publiek en als ze dat niet willen moeten ze de palen ook niet publiek zetten.
Er zijn overigens ook in NL "privélaadpalen" die bewust publiek staan omdat de eigenaar het prima vindt als je daar komt laden. Die verdient er namelijk ook nog een centje aan door relatief hoog CPO tarief in te stellen.
Google maps zegt dan ook niet zoveel.

[ Voor 11% gewijzigd door eltron op 26-03-2023 21:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
Ik ben dit weekend eens ervoor gaan zitten om de route te plannen naar Bretagne, maar het valt erg op dat alhoewel Frankrijk goed bezig is, je toch wel aangewezen bent op de Lidl en een handjevol snelladers. Heel veel zit er in die hoek niet.

Just here for the fun

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joepie de p
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 17:08
Brotuck schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:47:
Ik ben dit weekend eens ervoor gaan zitten om de route te plannen naar Bretange, maar het valt erg op dat alhoewel Frankrijk goed bezig is, je toch wel aangewezen bent op de Lidl en een handjevol snelladers. Heel veel zit er in die hoek niet.
Ik was verleden augustus in Normandie en Bretagne. Mijn advies is om de commentaren op Chargemap goed te bekijken. Bij onder andere een Lidl bleek de snellader gewoon niet te werken. Opvallend was toen overigens ook dat er een aantal plekken was waar we gratis mochten snelladen, ondanks de piektarieven op de groothandelsmarkt voor elektriciteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Brotuck schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:47:
Ik ben dit weekend eens ervoor gaan zitten om de route te plannen naar Bretange, maar het valt erg op dat alhoewel Frankrijk goed bezig is, je toch wel aangewezen bent op de Lidl en een handjevol snelladers. Heel veel zit er in die hoek niet.
goed te doen met de snelladers van allego, engie en tesla onderweg.
Ik heb op die route aan 2 a 3 x laden genoeg.

[ Voor 5% gewijzigd door eltron op 26-03-2023 21:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jan Lelie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-09 22:15

Jan Lelie

Hyundai Kona 64 2020

Wolly schreef op zondag 26 maart 2023 @ 01:07:
[...]

Lidl ac laden is toch nog steeds gratis of is dat gewijzigd?
Niet in Leidschendam. Daar vermelden ze dat ze sinds 1 december het CPO tarief rekenen, maar ik kon nergens vinden welke dat was. Ik dacht, ik zie het thuis wel. Voorlopig niet dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 18-09 18:31
eltron schreef op zondag 26 maart 2023 @ 21:55:
[...]

goed te doen met de snelladers van allego, engie en tesla onderweg.
Ik heb op die route aan 2 a 3 x laden genoeg.
Onderweg is het probleem ook niet, die zijn idd prima te doen bij de grote jongens op of langs de snelweg. Ik bedoel meer op locatie zelf. Ik zag dat er inderdaad een Tesla snellader enigzins in de buurt zit. We gaan het wel meemaken, de camping heeft zelf ook 4 x 22 kWh laders. Benieuwd of ik een keer aan de beurt kom als ik er ben.

Qua Lidl zit deze op 20 minuten rijden, dus die is wel te doen om even vol te laden:
https://chargemap.com/lidl-542.html
Ook de commentaren zijn positief, dus die staat in mijn opgeslagen favorieten. 8)

[ Voor 14% gewijzigd door Brotuck op 26-03-2023 22:37 ]

Just here for the fun

Pagina: 1 ... 39 ... 233 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2