davidov2008 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:16:
[...]
Italiaans temperament ja

ik kreeg afgelopen week opeens bericht dat 3 van mijn Flat Large bundels niet afgeschreven konden worden van mijn CC en als ik de achterstallige 135 euro niet zeer binnenkort voldeed (hoe werd niet gezegd, anders dan “updaten van de betaalmethode in de app”) dan werd m’n account opgezegd. De CC deed het gewoon prima en nog nooit zoiets gehad. Eerder succesvolle afschrijvingen van Enel en ook van Bonnet enz. Dit bericht komt ook pas na 2 maand (!), in plaats van even direct een berichtje na een week.
...
Same here, eerst kreeg ik twee mailtjes in het Italiaans "Informazioni su fatture non pagate e sospensione account" (

voor de one click-vertaling in Gmail) van Enel X dat mijn credit card niet meer geldig zou zijn (Mastercard Gold, geldig tot 2026), en dat ik een nieuwe betaalmethode moet toevoegen.
Betalingen aan Enel X tot eind januari 2023 gingen prima via die credit card, en andere betalingen ermee lopen gewoon door. Geprobeerd om mijn credit card opnieuw toe te voegen (ik heb er maar één) in de app, ging allemaal goed met een € 0,00 reservering ter controle. Er kwam ook een groen vinkje bij de betaalmethode te staan.
's Nachts een melding in de app "Payment method validated" maar werd nog steeds niks geïncasseerd. Groene vinkje in de app ook weer verdwenen. Dag later weer een mail, nu in het Engels, met hetzelfde verhaal. Toen maar een mail naar hun support-mailadres gestuurd met uitleg dat er waarschijnlijk bij hun iets niet goed gaat. Krijg ik binnen een uur een mail terug "Updating your request" waarin eigenlijk nog een keer hetzelfde verhaal staat en niet ingegaan wordt op mijn uitleg

.
Omdat Enel X hier in Utrecht voor mij nog wel steeds de goedkoopste manier van opladen is met de Flat Large-bundels, en ik het ook wel netjes vind om openstaande rekeningen (bijna € 200 inmiddels) te betalen ga ik denk ik ook maar even switchen naar Paypal. Ze bieden ook aan om per bank te betalen maar dan kun je nog steeds niet je bundel updaten in de app.
Maar met dit soort toestanden houd ik mijn hart vast voor de aankomende overgang naar de nieuwe bundels per 27 maart...
[
Voor 5% gewijzigd door
Wesco op 23-03-2023 10:22
]