Rincewind schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 10:53:
De TS is ook erg goed maar het ontbreekt daar aan een simpele aanrader voor beginners. Vandaar mijn vraag en blijkbaar ben ik niet de enigste met deze vraag

Ik zal de Shell kaart alvast aanvragen: dan kan ik daar de komende periode mee vooruit.
Eigenlijk is er geen simpele aanrader, daar komt het wel zo'n beetje op neer.
Wat vandaag een aanrader is (vanwege goedkope laadprijs), kan dat morgen weer niet zijn (want duur).
Ook sterk afhankelijk van je locatie en je verbruik.
Je buurman kan, bij wijze van, weer gebaat zijn bij totaal andere passen vanwege het verschil in jullie gebruik.
Mazzel als er iemand in je buurt/regio woont (of veel van de betrefffende regio af weet), op dit forum zit en je alvast wat handige tips kan geven maar in de regel is het een kwestie van zelf uitvogelen.
En bijhouden.
De Shell Recharge pas is handig, omdat je daar in Nederland wel zo'n beetje overal mee terecht kan.
Ook ik heb 'em, maar nog nooit gebruikt want voor mij aan de prijs, dus als back up in geval andere passen niet werken en ik toch echt moet laden. Zo'n beetje om die reden heb ik ook FastNed Autocharge.
Passen waar ik zelf gebruik van maak, in deze volgorde;
1.) E-Flux
2.) Freshmile
3.) Vattenfall
Maar dat is in relatie tot mijn regio (Noord Brabant (west)), mijn kantoor (R'dam) en mijn gebruik (verbruik).
Inmiddels heb ik wel zo'n beetje scherp wat voor mijn dagelijks gebruik de laadpassen moeten zijn.
Maar als ik bijvoorbeeld van het weekend het plan heb om naar een andere plaats te gaan dan ga ik er even een half uurtje voor zitten en zoek met diverse apps en online kaarten welke laders er zijn.
En dan met welke passen (die ik bezit) het dan het goedkoopst is. Of redelijk goedkoop.
https://laadpastop10.nl/ is mijn uitgangspunt en dit forum spit ik dan ook nog even door voor eventuele tips.