[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 30 ... 233 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZZeff
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-09 15:02
Rimevan schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 22:55:
[...]

Ik gebruik al enkele weken zonder problemen Elli bij Allego, zowel in Nederland als in Belgie. Dus lijkt echt opgelost te zijn.
Hmm, ik probeerde van het weekend bij een Allego paal te laden in Kampen, maar zonder succes. Ik heb dit maar weer gemeld bij Elli support. Ik heb trouwens nog niets gehoord van de verkeerde tarieven (€14,42 i.p.v. €12,99 bij Elli Drive Highway 2022 abbo) die ze hebben gefactureerd. Ze gaven al aan dat het even kon duren voordat dit was uitgezocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duckie
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 17-02-2023
Ik weet niet of dit het juiste plekje is maar zie geen plek waar ik anders iets kan vragen. Dus moderator verplaats het maar als nodig is. Mijn vraag is waarom laadkabels zo kort zijn bij sommige snelladers (Shell bv) zodat ik precies tussen 2 palen in moet staan omdat de laadpoort rechts achter zit een de css laders precies aan de andere kant of die ik iets stoms. En 2e vraag. Op mijn e golf zit een kapje wat ik weghaal en weer terug plaats wanneer een css lader nodig is. Kun je dit kapje niet gewoon permanent verwijderen. Wat is het nut ervan behalve frustratie. 🙄

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 19-09 10:38
Malarky schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 17:06:
[...]

Krijg nou wat :( Vannacht kon ik nog een abbo voor 12 maanden voor 30ct/kWh afsluiten, maar nu inderdaad niet meer. Zouden ze snel hun abbo's vandaag offline gehaald hebben en eerst nieuwe prijzen introduceren? Dat zou pijnlijk zijn :'(

Maakt wel sense, want het is dezelfde app en netwerk van Plugsurfing, alleen per 12 maanden. De laaddruppels zijn nog wel gratis te bestellen. Op de website zijn de prijzen nog te vinden:
[Afbeelding]
Mijn Leaf Vin doet het niet maar met een Vin die ik van internet geplukt heb (alleen eerst 10 cijfers) werkt het wel. Lijkt er echter op dat dit alleen om Ionity gaat, niet om AC laden. Heeft niet echt meerwaarde voor mij denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robert1962
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 19-09 13:54
PeterZ(on) schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:28:
[...]

Ik lees het volgende in hun Faq:

If I have registered a credit card, do I also have to fund my account?
No, you can only pay for your charging sessions using your credit card. A bank guarantee will be set, only the price of your charging will actually be debited.

Ik maak daar uit op dat je geen saldo nodig hebt. Het is allemaal niet echt transparant.
Ik vind het niet echt duidelijk allemaal eerlijk gezegd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 19:44
duckie schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:59:
Ik weet niet of dit het juiste plekje is maar zie geen plek waar ik anders iets kan vragen. Dus moderator verplaats het maar als nodig is. Mijn vraag is waarom laadkabels zo kort zijn bij sommige snelladers (Shell bv) zodat ik precies tussen 2 palen in moet staan omdat de laadpoort rechts achter zit een de css laders precies aan de andere kant of die ik iets stoms. En 2e vraag. Op mijn e golf zit een kapje wat ik weghaal en weer terug plaats wanneer een css lader nodig is. Kun je dit kapje niet gewoon permanent verwijderen. Wat is het nut ervan behalve frustratie. 🙄
Iets met vocht..... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06:46
[quote]mcmiles schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:15:
[...]

Mijn ervaring met Freshmile is dat je saldo altijd boven de €20 moet zijn om te kunnen laden. Dus eerst saldo laden inderdaad en ik heb mijn cc gekoppeld. Mijn ervaring met laden bij Allego en ook ev-box is wisselend.
[/quote

Mijn ervaring is dat als je je creditkaart koppelt, altijd met je kaart kunt laden. Bij onvoldoende saldo wordt de creditcard belast.

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:48
PeterZ(on) schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 11:28:
[...]

Ik lees het volgende in hun Faq:

If I have registered a credit card, do I also have to fund my account?
No, you can only pay for your charging sessions using your credit card. A bank guarantee will be set, only the price of your charging will actually be debited.

Ik maak daar uit op dat je geen saldo nodig hebt. Het is allemaal niet echt transparant.
Klopt, ik heb een paar keer geprobeerd te laden bij dezelfde laadpaal die werkt met Freshmile met een saldo beneden de €20 en dat is me niet gelukt. Ter plekke een klein bedrag toegevoegd zodat ik net boven de €20 kwam en toen kon ik wel laden. Heel apart.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supershiva
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-09 20:08
Kak... in die Enel X app staat helaas een verkeerde letter bij m'n postcode.
Gisteravond niet goed opgelet bij aanmaken account :(

Ik kan zo gauw niet vinden hoe ik dit aan kan passen, iemand een idee?
Gaat om de ios app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZZeff
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11-09 15:02
mcmiles schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:08:
[...]

Klopt, ik heb een paar keer geprobeerd te laden bij dezelfde laadpaal die werkt met Freshmile met een saldo beneden de €20 en dat is me niet gelukt. Ter plekke een klein bedrag toegevoegd zodat ik net boven de €20 kwam en toen kon ik wel laden. Heel apart.
Dit is mijn Freshmile saldo en ik laad zonder problemen op. :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/49pMFNzqYnSLqIDaF51VxrMuwyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9J224qYxwz4FJWn3o2tVcSoE.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 18:51
@duckie Zoals PlayerGoods schreef: dat klepje moet zoveel mogelijk het vocht uit de aansluiting houden, daar gaat bij een DC/snellader een hoge spanning/stroomsterkte op.
Die korte kabels is een keuze van de laadpaaleigenaar, maar die wil ook liever niet dat z'n kabels op de grond terechtkomen...

It is what it is.If you can't change it, deal with it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:52
Waar een Tesla dan weer geen dopjes heeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allie74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 13:48
Brotuck schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 10:28:
[...]

Ik denk dat het uiteindelijk wel meevalt.
Er zijn vast gebruikers die niet precies aan die bundel komen en er overheen gaan en gelijk de hoofdprijs betalen. En die inflexibele per maand abbo vorm zal ook meer geld opleveren dan eigenlijk zou moeten.
1 maart stap ik ook over van Jaguar naar Enel. Pas is al binnen, dus 1 maart starten met een flatlarge.
Per maand zal ik ongeveer 100 kw/h nodig hebben, dus na verbruik van 1 pakket een dag wachten en dan een nieuwe activeren toch ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gumball
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Allie74 schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 16:59:
[...]

1 maart stap ik ook over van Jaguar naar Enel. Pas is al binnen, dus 1 maart starten met een flatlarge.
Per maand zal ik ongeveer 100 kw/h nodig hebben, dus na verbruik van 1 pakket een dag wachten en dan een nieuwe activeren toch ?
Dan zou je 45 KWh overhouden. Bedoel je niet per week?
Na verbruik even overzetten naar pay per use en vervolgens opnieuw de maandbundel aanzetten. Wel pas een dag nadat je de laatste laadbeurt op je vorige saldo gedaan hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
@Allie74 Eén flat large is 145 kWh, op te maken binnen één maand. Dan hou je dus 45 kWh over, wat me niet gewenst lijkt.
Dan kan je beter een flat small bundel nemen, dat is 70 kWh voor 25 euro. Die is dan wel op binnen een maand en dan kan je daarna direct een nieuwe bundel activeren.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allie74
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-06 13:48
pmiddeld schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:08:
@Allie74 Eén flat large is 145 kWh, op te maken binnen één maand. Dan hou je dus 45 kWh over, wat me niet gewenst lijkt.
Dan kan je beter een flat small bundel nemen, dat is 70 kWh voor 25 euro. Die is dan wel op binnen een maand en dan kan je daarna direct een nieuwe bundel activeren.
Oeps denkfout, ik rekende met 90 euro per maand laden. In kw/h zal het iets meer dan 300 kw/h per maand zijn. Dus 145kw/h verbruik ik makkelijk per maand. Dus ik zal 2 of 3 bundels per maand moeten activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremsems
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 19-09 02:08
Hemmik schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:16:
[...]

Mijn Leaf Vin doet het niet maar met een Vin die ik van internet geplukt heb (alleen eerst 10 cijfers) werkt het wel. Lijkt er echter op dat dit alleen om Ionity gaat, niet om AC laden. Heeft niet echt meerwaarde voor mij denk ik.
Wil je mij op weg helpen wat er bedoeld wordt met eerste 10 cijfers? Ik zie alleen dit soort vin codes

1N4AZ1CV3NC550439

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martijnhijink
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-09 14:59
Is er een app waar je de cpo tarieven op een kaart gepresenteerd krijgt? of waar je kunt filteren op prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hemmik
gremsems schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 17:41:
[...]

Wil je mij op weg helpen wat er bedoeld wordt met eerste 10 cijfers? Ik zie alleen dit soort vin codes

1N4AZ1CV3NC550439
Gaat echt om eerste 10 characters, 1N4AZ1CV3N in dit geval

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NelgNL
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 19-09 23:55
Vanaf 17-2 gaat Shell voor AC-laden naar 59 cent. Helaas dus geen prijsverlaging zoals gesuggereerd werd:
https://shellrecharge.com/nl-nl/onderweg-laden/tarieven

Zojuist met de Bosch-app geladen bij een LMS-paal in Garderen. Gisteravond ging alles goed (alleen het kleeftarief van 3 cent per minuut even over het hoofd gezien, er kwam nog even ruim 10 euro bij). Vandaag weer gestart met de app en stopt na 1 minuut met laden. Tweede paal geprobeerd, zelfde probleem. Moest uiteindelijk de helpdesk van LMS de boel resetten. Die had het er over dat apps nog niet goed roamen(?). Na reset Vattenfall pas geprobeerd en dat gaat prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat is teleurstellend van Shell. Die prijsverlaging was ook te mooi om waar te zijn. Vraag me echt af of we op termijn ooit nog verlagingen gaan zien. Kopen die lui slecht in ofzo? Ik snap er niet veel meer van.

met de minimale boost van bv Bonnet is dat zelfs goedkoper bij mijn volume. Eurowerk maar toch.

[ Voor 115% gewijzigd door Gunner op 15-02-2023 19:24 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gremsems
Hemmik schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 18:48:
[...]

Gaat echt om eerste 10 characters, 1N4AZ1CV3N in dit geval
Thanks. Heb achterhaalt dat SJNFAAZE0 de vin is van de Leaf. Die werkt idd voor geen meter.

Edit: de Qasqai hybride SJNTAAJ12U ook niet

En wanneer je er wel doorheen komt SJNFAAZE1U dan heb je nog niks...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Nm--DKJ9wvO_7t5rh6XiSLec5s=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EzZk7jZsUFc42H0MaUi8EqPa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 47% gewijzigd door gremsems op 15-02-2023 19:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmiles
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:48
ZZeff schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 13:17:
[...]

Dit is mijn Freshmile saldo en ik laad zonder problemen op. :)

[Afbeelding]
Dank voor de info, heel vreemd dat het mij niet lukt bij een saldo van < €20. Ik ga nog eens naar mijn settings kijken wellicht zit het daarin.

Apple M1 MacMini, Studio display, macOS Sonoma, iPhone 13 Pro, iPad Pro 11 inch, VW ID.3+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gremsems
Mocht men aan LMS en Ionity genoeg hebben, dan is Be Charge wellicht interessant. 500kw voor €175 per maand, ofwel 35c...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• da_Mastah
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Gunner schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:13:
Dat is teleurstellend van Shell. Die prijsverlaging was ook te mooi om waar te zijn. Vraag me echt af of we op termijn ooit nog verlagingen gaan zien. Kopen die lui slecht in ofzo? Ik snap er niet veel meer van.
@Hachy heb je misschien wat meer info om te delen wat er gebeurd is bij Shell? Ze hadden jou een prijsverlaging medegedeeld. Hadden ze een foutje met een verkeerd getal, of is er echt inhoudelijk toch last-minute gekozen voor een andere business-case / pricing-strategie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Ja dat klopt. Wat er daarna is misgegaan weet ik niet precies. Als ik wat meer info kan delen hoor je het.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-09 00:35

Malarky

Wils voor wat ieder

gremsems schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 20:53:
Mocht men aan LMS en Ionity genoeg hebben, dan is Be Charge wellicht interessant. 500kw voor €175 per maand, ofwel 35c...
Werkt ook bij BP pulse en Total (GreenFlux) snelladers volgens hun app.

Malarky in "[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3"

Op chargefinder.com prettige map om te filteren op DC palen per aanbieder.

[ Voor 25% gewijzigd door Malarky op 15-02-2023 23:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hyena
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-05 06:14
yeehaw schreef op zaterdag 11 februari 2023 @ 09:26:
Iemand anders bij chargepoint ook dat ze wel heel grote saldo upgrades doen? Twee keer voor 15 euro geladen, 60 euro saldo upgrade.

Voelt toch een beetje gek, hoop ook maar dat het niet een exponentiele verhouding is..
Heb een week geleden mijn saldo teruggevraagd. Had ik beter niet kunnen doen want ik heb het nog niet terug terwijl het wel van de account is verwijderd.

Chill | BMW i3 60Ah Lodge Privé

• Bulligan
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J32LTOhXEWMxPLh5hvuxoJ5ke4w=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7J8DuPjTn8Xm4g6WuXgdaTdx.jpg?f=fotoalbum_large

Als ik nu ga laden in een betaald parkerenzone, zoals hierboven. Moet ik dan ook parkeergeld betalen?

Dus is letterlijk 15 meter in betaald parkeren gebied. Daarbuiten kun je vrij staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peter-036
@Bulligan Ja, die parkeerbelasting staat los van het betalen voor de stroom.
Dokken dus.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16-09 14:03
Bulligan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 06:54:
[Afbeelding]

Als ik nu ga laden in een betaald parkerenzone, zoals hierboven. Moet ik dan ook parkeergeld betalen?

Dus is letterlijk 15 meter in betaald parkeren gebied. Daarbuiten kun je vrij staan.
Extra lange laadkabel nemen wellicht. Als je hier veel laadt haal je dat er waarschijnlijk wel uit.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

• xjs678qr
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 16-09 18:36
Peter-036 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 07:17:
@Bulligan Ja, die parkeerbelasting staat los van het betalen voor de stroom.
Dokken dus.
Ik zou hier ook betalen, maar in Frankrijk heb ik ooit de locals geloofd: ik liep naar de parkeermeter maar zij zeiden dat ik niet hoefde te betalen wanneer ik laadde.

In Brussel zijn de borden meestal wel duidelijker (soms staat er duidelijk uitgezonderd en soms staat er duidelijk "betalend")...

• MarkV6
  • Laatst online: 05-09 14:59
NelgNL schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 19:06:
Vanaf 17-2 gaat Shell voor AC-laden naar 59 cent. Helaas dus geen prijsverlaging zoals gesuggereerd werd:
Het doel van Shell is zo veel mogelijk winst maken dus dat zal niet de laatste verhoging zijn.
Een tip voor wie niet thuis laad vanwege de prijs; je kunt thuis in 3 dagen naar Vattenval schakelen. Je krijgt de tarieven die de rest pas per 1 April krijgt €0.45/0.54

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

• HenryP
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 07-02 21:11
@MarkV6 Kun je me uitleggen waarom de thuislaadtarieven €0.45/0.54 van Vattenfal een goede deal is?

[ Voor 4% gewijzigd door HenryP op 16-02-2023 09:37 ]

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 19-09 12:06
MarkV6 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:31:
[...]

Het doel van Shell is zo veel mogelijk winst maken dus dat zal niet de laatste verhoging zijn.
Een tip voor wie niet thuis laad vanwege de prijs; je kunt thuis in 3 dagen naar Vattenval schakelen. Je krijgt de tarieven die de rest pas per 1 April krijgt €0.45/0.54
Dynamische tarieven liggen momenteel 's nachts rond de 30 ct/kWh (all-in). En het prijsplafond is van toepassing. En je kunt elke dag weer opzeggen.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• davidov2008
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 12-09 11:59
davidov2008 schreef op dinsdag 14 februari 2023 @ 18:12:
[...]

Bij mij ook nog geen enkele afboeking noch reservering op mijn CC van Plugsurfing/Jaguar Charging, zowel niet van het Platinum abo als de laadsessies. Inmiddels ruim een maand verder. Het zal tzt nog wel komen. Bij Freshmile duurde het 6-9 mnd. Al verwacht ik niet dat het zo extreem zal zijn.

In ieder geval zal ik mijn abo ook gaan stoppen, en terug naar Enel X, voor zolang het duurt.
Inmiddels is de factuur van Jaguar binnen, de smiechten factureren meteen 2 maanden abo kosten tegelijk tezamen met de laadkosten in deze periode. Kan er ook niet meer onderuit want de factuurperiodes zijn 19-1-2023 tot 15-2-2023 en dan 16-2-2023 (dus al vandaag) tot 15-3-2023. Met veel gezeik kan je het mss terug krijgen maar ik ga niet moeilijk doen over die paar euro, wel 28 feb opzeggen en tot die tijd nog maximaal laden.
Hemmik schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 12:16:
[...]

Maar; weten we inmiddels of door aangaan van dit jaarabo de kWh-prijs echt vast staat voor 12 maanden? Iemand dit kunnen terugvinden in de algemene voorwaarden of de Nissan klantenservice? Want voor zelfde geld staat er een regeltje "In geval van uitzonderlijke prijsstijgingen op de energiemarkt behouden wij ons het recht de laadtarieven gedurende de looptijd aan te passen" o.i.d. of dit nou 1 maart of iets later gebeurd, dan heb je er niks aan (maar mgl. wel abo geld kwijt).

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

davidov2008 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:02:
[...]

Inmiddels is de factuur van Jaguar binnen, de smiechten factureren meteen 2 maanden abo kosten tegelijk tezamen met de laadkosten in deze periode. Kan er ook niet meer onderuit want de factuurperiodes zijn 19-1-2023 tot 15-2-2023 en dan 16-2-2023 (dus al vandaag) tot 15-3-2023. Met veel gezeik kan je het mss terug krijgen maar ik ga niet moeilijk doen over die paar euro, wel 28 feb opzeggen en tot die tijd nog maximaal laden.
Alleen bij mijn eerste factuur werd er 2x (naar rato) een subscription fee gerekend (van 08-01 t/m 15-01 en 16-01 t/m 15-02) en dat vind ik logisch. Is dit je eerste factuur?

Nu heb ik maar 1x een factuur voor half feb tot half maart (dat is hun normale factureringsperiode).

• MarkV6
  • Laatst online: 05-09 14:59
HenryP schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:36:
Kun je me uitleggen waarom de thuislaadtarieven €0.45/0.54 van Vattenfal een goede deal is?
Omdat door mijn zonnepanelen dynamische tarieven geen optie is. En door warmtepomp ga ik ver over het plafond heen. Maandelijkse tarieven bij budget lijkt nu interessant maar in december waren die over een euro per kWh.

[ Voor 6% gewijzigd door MarkV6 op 16-02-2023 11:09 ]

RZAG71NY1 FBA71A /SRK ZS-S 2.5kW / Varme vt180 / S197 4.0L /Born 170kW / VanMoof S3

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
jaguar omhoog, shell omhoog, enbw blijft hoog, CPO prijzen hoog, wecharge oude abo pakt CPO prijzen [hoog dus]

Zo wordt DC [Tesla, wecharge/elli] laden goedkoper dan AC laden -.-

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Simply1337 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:51:
jaguar omhoog, shell omhoog, enbw blijft hoog, CPO prijzen hoog, wecharge oude abo pakt CPO prijzen [hoog dus]

Zo wordt DC [Tesla, wecharge/elli] laden goedkoper dan AC laden -.-
Prijzen vanaf 1 maart (zover bekend) bij TotalEnergies.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ejWeLsWfXm333wyWgYHkrUVQ310=/x800/filters:strip_exif()/f/image/EwD4VhnA2thtw53aEtroPIEn.png?f=fotoalbum_large

DC laden bij Tesla (35ct voor Tesla rijders waarbij +€12,99 p/m voor niet-Tesla rijders) wordt bijna weer interessant inderdaad. Gelukkig is Enel er nog voor 31ct DC laden

[ Voor 102% gewijzigd door Malarky op 22-02-2023 17:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@Malarky Bonnet ondersteund sinds kort wel de TE/GFX palen in de app (diegen die via app te bedienen zijn)

• Dean Martin
  • Registratie: Augustus 2021
  • Niet online
Iemand ervaring met Leap?
Ik sta nu bij een paal van hun en kom niet verder dan 60kW precies (Audi E-tron).

Ze beloven snelheden tot 120kW. Mijn SOC was 12%, en de normale curve van de E-tron is vrij stabiel op top snelheid.

Vorige keer bij Leap haalde ik wel de snelheid, maar steeds storingen waardoor je opnieuw moest verbinden.

The best is yet to come

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
Voor Amsterdamse palen geldt dat er voor elk kwartaal een nieuwe laadprijs wordt gecommuniceerd.
Dus vanaf 1 april hopelijk een lagere CPO tarief dan 0.68/kwh >.>

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

• fewips
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Dean Martin schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:14:
Iemand ervaring met Leap?
Ik sta nu bij een paal van hun en kom niet verder dan 60kW precies (Audi E-tron).

Ze beloven snelheden tot 120kW. Mijn SOC was 12%, en de normale curve van de E-tron is vrij stabiel op top snelheid.

Vorige keer bij Leap haalde ik wel de snelheid, maar steeds storingen waardoor je opnieuw moest verbinden.
Helaas ecotap-palen. Betekent zonder 800V-vehikel (neem aan dat je geen GT hebt) geen 60kW+

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

• Dean Martin
  • Niet online
fewips schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:16:
[...]

Helaas ecotap-palen. Betekent zonder 800V-vehikel (neem aan dat je geen GT hebt) geen 60kW+
Okay...Nee geen GT, een 55 quattro.
Ik meen me toch echt goed te herinner dat ik de vorige keer aan een Leap paal 120 kW haalde...

Ik word oud volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Dean Martin op 16-02-2023 13:21 ]

The best is yet to come

• Hemmik
Malarky schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:49:
[...]

[Afbeelding]

DC laden bij Tesla (35ct voor Tesla rijders waarbij +€12,99 p/m voor niet-Tesla rijders) wordt bijna weer interessant inderdaad. Gelukkig zijn Enel en Bosch er nog.
Mooi overzicht. Ik zie bij een Vattenfall paal in Amsterdam met Enel X wel een kleeftarief van 9 cent. Dit houdt mij nu tegen om deze te gebruiken. Is dit kleeftarief er dus niet?

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

Hemmik schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:20:
[...]

Mooi overzicht. Ik zie bij een Vattenfall paal in Amsterdam met Enel X wel een kleeftarief van 9 cent. Dit houdt mij nu tegen om deze te gebruiken. Is dit kleeftarief er dus niet?
Ohh dus er kan wel een kleeftarief in Nederland zijn? Dank voor het doorgeven, die is er niet bij de palen in mijn wijk.

Mocht je een Tesla hebben, met Home Assistant (met https://github.com/alandtse/tesla) kun je wel je laadsnelheid afknijpen boven X% en zo een idle fee voorkomen.

[ Voor 31% gewijzigd door Malarky op 16-02-2023 13:41 ]

• davidov2008
Gunner schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:05:
[...]

Alleen bij mijn eerste factuur werd er 2x (naar rato) een subscription fee gerekend (van 08-01 t/m 15-01 en 16-01 t/m 15-02) en dat vind ik logisch. Is dit je eerste factuur?

Nu heb ik maar 1x een factuur voor half feb tot half maart (dat is hun normale factureringsperiode).
Klopt het is de eerste factuur. En meteen de laatste. Maar wel jammer dat het niet gewoon tot de eerste van de maand loopt dat is toch een veel logischer factuur periode. Maar nu betaal ik wel voor 2 maand terwijl ik laatste 2 weken niet ga laden voor Shell tarieven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 15:11
MarkV6 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 09:31:
[...]

Of je schakelt over op een aanbieder die wel onder het prijsplafond blijft, zodat wij niet hoeven mee te betalen aan jouw stroom.

• fewips
  • Laatst online: 12-08 20:36

fewips

Huurautospecialist

Dean Martin schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:20:
[...]

Okay...Nee geen GT, een 55 quattro.
Ik meen me toch echt goed te herinner dat ik de vorige keer aan een Leap paal 120 kW haalde...

Ik word oud volgens mij.
Zelfde paal? (Zelfde locatie bedoel ik?) [Misschien hebben ze verschillende kabels, 200A op de ene plek en meer op de ander, zou alsnog geen 60kW verklaren :(]

[ Voor 15% gewijzigd door fewips op 16-02-2023 13:29 ]

Reisplannen met EV? Lees mijn nieuwsbrief en blog! electricfelix.com - FeWipS®

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dean Martin
  • Niet online
fewips schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:29:
[...]

Zelfde paal? (Zelfde locatie bedoel ik?) [Misschien hebben ze verschillende kabels, 200A op de ene plek en meer op de ander, zou alsnog geen 60kW verklaren :(]
Zelfde locatie maar andere paal :D

The best is yet to come

• davidov2008
Pierz schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:25:
[...]

Of je schakelt over op een aanbieder die wel onder het prijsplafond blijft, zodat wij niet hoeven mee te betalen aan jouw stroom.
Iedereen die z’n auto oplaad thuis zal voor de energie sowieso ver boven her quotum van 2900kwh van het prijsplafond zitten, of je moet flink wat zonnepanelen hebben maar dan betalen wij daar feitelijk nog veel harder aan mee (door kosten van de saldering) dan 4-5 cent boven het prijsplafond, namelijk wel zo’n 20 cent per kWh. Oftewel ; maakt helemaal niets uit, de consument betaalt thuis laden zelf.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

@davidov2008 als je ver boven het prijsplafond komt ondanks zonnepanelen dan is een dynamische leverancier het eerlijkst en goed mogelijkst het goedkoopst voor de EV bezitter.

- je krijgt een eerlijke prijs voor je stroom namelijk de marktprijs als terugleververgoeding
- een groot deel (15,4ct) is toch belastingen die krijg je sowieso als je saldeert ongeacht je contract
- omdat stroom nu zo goedkoop is en je snachts thuis kan laden voor 25ct all-in ben je onder de streep goed mogelijk nog goedkoper uit

Hoeft er ook niemand mee te betalen aan je terugleververgoeding en je prijsplafond mee te betalen.

[ Voor 11% gewijzigd door Malarky op 16-02-2023 16:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NelgNL
Hoe gaan jullie om met palen die niet voorkomen in welke app dan ook, maar wel toegankelijk zijn?

Ik was vandaag op een opleidingslocatie van mijn werkgever. De receptie wist niet wat de kWh-prijs was. In al mijn apps niets te vinden. Ik heb uiteindelijk de sessie gestart met mijn Eflux pas omdat deze het CPO-tarief rekent en mijn werkgever over het algemeen schappelijk is met de kWh-prijs.

Mag dit zomaar? Is er een manier om toch vooraf de prijs te weten kunnen komen?

• eltron
davidov2008 schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 13:32:
[...]
Iedereen die z’n auto oplaad thuis zal voor de energie sowieso ver boven her quotum van 2900kwh van het prijsplafond zitten, of je moet flink wat zonnepanelen hebben maar dan betalen wij daar feitelijk nog veel harder aan mee (door kosten van de saldering) dan 4-5 cent boven het prijsplafond, namelijk wel zo’n 20 cent per kWh. Oftewel ; maakt helemaal niets uit, de consument betaalt thuis laden zelf.
Het prijsplafond is per maand en houdt geen rekening met zonnepanelen. Dus zelfs als je op jaarbasis terug levert kun je in de wintermaanden het bokje zijn als je dan meer verbruikt dan norm voor betreffende maand.

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 20:51
@eltron Wordt gemiddeld/verrekend tussen jaarcontract datum (Waarop je jaarnota wordt opgemaakt) en 1/1/2023 resp 31/12/2023

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
BarryH schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:24:
@eltron Wordt gemiddeld/verrekend tussen jaarcontract datum (Waarop je jaarnota wordt opgemaakt) en 1/1/2023 resp 31/12/2023
ja, zo ongeveer:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6n4NWUz5LwRuT13ORaGIY5Jpxv8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Hypq9lXwiQp8mX7Ls4rt3BhS.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
@eltron Nee

Er wordt verrekend
Dus jaarnota op 1/7: dan totaal verbruik 1/1-1/7 versus totaal plafondhoeveelheid 1/1-1/7.....
Geen bokje dus

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
BarryH schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:32:
@eltron Nee

Er wordt verrekend
Dus jaarnota op 1/7: dan totaal verbruik 1/1-1/7 versus totaal plafondhoeveelheid 1/1-1/7.....
Geen bokje dus
o jawel, als je jaarnota op 1/2 of 1/3 is dan is je plafond dus 339 of 619 enz.
Dat is al veel minder dan ik per maand laad. En opbrengst zonnepanelen nog nauwelijks in deze maanden, dus voorlopig is publiek laden goedkoper.

(ik zoek eigenlijk nog een laadkabel van een metertje of 30 zodat ik mijn huis op de publieke paal kan aansluiten >:) , vraag me nog af of die kabel dan wel over de stoep mag, met een kabelmat natuurlijk)

[ Voor 17% gewijzigd door eltron op 16-02-2023 21:03 ]

• BarryH
@eltron dan snel van leverancier wisselen, want dan forceer je een nieuwe start.
Kost minder dan een andere kabel :)

• Hyena
Hyena schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 01:00:
[...]

Heb een week geleden mijn saldo teruggevraagd. Had ik beter niet kunnen doen want ik heb het nog niet terug terwijl het wel van de account is verwijderd.
Geen paniek, heb het ondertussen ontvangen. Duurde even.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jbbrans
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:31

jbbrans

NelgNL schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:16:
Hoe gaan jullie om met palen die niet voorkomen in welke app dan ook, maar wel toegankelijk zijn?

Ik was vandaag op een opleidingslocatie van mijn werkgever. De receptie wist niet wat de kWh-prijs was. In al mijn apps niets te vinden. Ik heb uiteindelijk de sessie gestart met mijn Eflux pas omdat deze het CPO-tarief rekent en mijn werkgever over het algemeen schappelijk is met de kWh-prijs.

Mag dit zomaar? Is er een manier om toch vooraf de prijs te weten kunnen komen?
Ik heb dit een paar pagina’s terug ook gevraagd en toen een link naar de staatscourant gekregen.
Conclusie: als een bedrijf het niet wil bekendmaken dan hoeft dat ook niet. Reden kan zijn om geen toestroom te krijgen van “vreemden” die willen laden.

https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2021-19832.html
Art.7a lid 5b

[ Voor 4% gewijzigd door jbbrans op 16-02-2023 22:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

eltron schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:22:
[...]

Het prijsplafond is per maand en houdt geen rekening met zonnepanelen. Dus zelfs als je op jaarbasis terug levert kun je in de wintermaanden het bokje zijn als je dan meer verbruikt dan norm voor betreffende maand.
Het prijsplafond is om precies te zijn per dag. De 365 dagplafonds zijn ook publiek. Als je tussentijds in 2023 overstapt of ergens in 2023 je contract afloopt dan krijg je de plafonds van alle dagen vanaf 1/1/23 bij elkaar opgeteld als plafond.

En omdat de dagen niet evenredig zijn verdeeld: https://www.rijksoverheid...-het-prijsplafond-per-dag is het beslist geen maandplafond, dat is alleen een visuele weergave.
eltron schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 20:22:
[...]

De stroom is heel 2023 nog niet in de buurt geweest van het prijsplafond. Meldt u aan bij de andere winnaars: de klanten met dynamische stroom ;)

Januari heb ik 30ct voor stroom betaald en in februari 29ct tot nu toe. Elke maand wordt je afgerekend (maar prijsplafond middelen ze wel weer slim over een jaar bij Zonneplan mits je blijft uiteraard) dus die korting pakt niemand je meer af!

Belangrijkste voor mij is dat Vattenfal - “we hebben op de absolute piek een mega marketorder gedaan oops” - niet namens mij een hele smerige graai uit de pot met publieke middelen doet. En uiteraard vollop gaat “investeren in de toekomst” dit jaar zodat er geen extra winst overblijft om te belasten.

[ Voor 55% gewijzigd door Malarky op 16-02-2023 23:09 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
Geprobeerd met chargepoint (Hyundai ionic 2017) op te laden bij een Vattenfal/McDonalds. Volgens de app 40 ct / kWh snelladen. Nou, dat wil ik wel proberen. Ik heb een kaart, geactiveerd en een payment methode toegevoegd. Maar de paal response was niet lekker. Eindelijk na "start" werd gevraagd om een kaart voor de paal te halen. Maar de kaart werkt niet en er wordt gesteld "gebruik uw telefoon".
3x geprobeerd. UIteindelijk de telefoonapp. De paal wordt herkend. Sluit uw auto aan. Start laden.
Na enige tijd geeft de laadpaal een error. Met geen mogelijkheid krijg ik een sessie gestart.
Ik trek de laadkabel uit dfe auto en ga naar huis.

Daar zie ik dat de sessie nog steeds actief is. De auto is aan het "laden" (0kWh tot dusverre, wat klopt). Chargepoint gebeld die het een issue noemt van de app, en ze zien geen laadsessie. En of ik morgen wil bellen, dan is er weer gewoon iemand beschikbaar. Maar als ik op de website inlog staat er ook dat ik aan het laden ben, dus dat ze geen laadsessie zien klopt niet.
Vattenfal gebeld die eea doorgeven aan een monteur.

Ik serveer Chargepoint naar de prullenbak. Hoe verwijder ik nu mijn betaalmethode? Dat kan dus niet.

Morgen maar even bellen

edit: het laden is afgelopen. Ik denk dat de monteur de paal gereset heeft

ik dacht, ik deel het even :)

[ Voor 5% gewijzigd door oltk op 17-02-2023 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 20:32
Zelfstandig geworden en kan dus niet meer gratis op het werk laden.

Vandaag voor het eerst aan een openbare paal (op snelladen tijdens vakantie na) geladen. Was 6 minuten lopen vanuit thuis. Vattenfall paal, moest €0,40 per kWh betalen. Dat betaal ik thuis ook met het prijsplafond dus all good.

Laden ging snel en zonder moeite en het starten en stoppen ging eenvoudig met de laadpas.

Hamvraag is €0,40 een goede prijs (omgeving Horst, Noord Limburg)? Het verschillende apps bekeken en dit was de goedkoopste, maar wellicht zijn er nog trucjes/apps/sites die ik niet ken maar aan te raden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hyena
oltk schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 23:50:
Geprobeerd met chargepoint (Hyundai ionic 2017) op te laden bij een Vattenfal/McDonalds. Volgens de app 40 ct / kWh snelladen. Nou, dat wil ik wel proberen. Ik heb een kaart, geactiveerd en een payment methode toegevoegd. Maar de paal response was niet lekker. Eindelijk na "start" werd gevraagd om een kaart voor de paal te halen. Maar de kaart werkt niet en er wordt gesteld "gebruik uw telefoon".
3x geprobeerd. UIteindelijk de telefoonapp. De paal wordt herkend. Sluit uw auto aan. Start laden.
Na enige tijd geeft de laadpaal een error. Met geen mogelijkheid krijg ik een sessie gestart.
Ik trek de laadkabel uit dfe auto en ga naar huis.

Daar zie ik dat de sessie nog steeds actief is. De auto is aan het "laden" (0kWh tot dusverre, wat klopt). Chargepoint gebeld die het een issue noemt van de app, en ze zien geen laadsessie. En of ik morgen wil bellen, dan is er weer gewoon iemand beschikbaar. Maar als ik op de website inlog staat er ook dat ik aan het laden ben, dus dat ze geen laadsessie zien klopt niet.
Vattenfal gebeld die eea doorgeven aan een monteur.

Ik serveer Chargepoint naar de prullenbak. Hoe verwijder ik nu mijn betaalmethode? Dat kan dus niet.

Morgen maar even bellen

edit: het laden is afgelopen. Ik denk dat de monteur de paal gereset heeft

ik dacht, ik deel het even :)
Ik heb ook nog nooit een sessie met ChargePoint USA bij de McDonalds werkend gekregen. Kan je de mooiste prijzen neerzetten maar als je pas niet werkt. Lader werkte prima want de Incharge pas deed het in 1 keer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TissueAndLube
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 09-03-2024
Card Nox schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 00:02:
Zelfstandig geworden en kan dus niet meer gratis op het werk laden.

Vandaag voor het eerst aan een openbare paal (op snelladen tijdens vakantie na) geleden. Was 6 minuten lopen vanuit thuis. Vattenfall paal, moest €0,40 per kWh betalen. Dat betaal ik thuis ook met het prijsplafond dus all good.

Laden ging snel en zonder moeite en het starten en stoppen ging eenvoudig met de laadpas.

Hamvraag is €0,40 een goede prijs (omgeving Horst, Noord Limburg)? Het verschillende apps bekeken en dit was de goedkoopste, maar wellicht zijn er nog trucjes/apps/sites die ik niet ken maar aan te raden zijn?
Je kan altijd even op de ChargePrice app kijken, niet altijd accuraat maar het klopt '' aardig''.
Volgens mij is ChargeMyEv van BOSCH goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
jbbrans schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:35:
[...]

Ik heb dit een paar pagina’s terug ook gevraagd en toen een link naar de staatscourant gekregen.
Conclusie: als een bedrijf het niet wil bekendmaken dan hoeft dat ook niet. Reden kan zijn om geen toestroom te krijgen van “vreemden” die willen laden.

https://zoek.officielebek....nl/stcrt-2021-19832.html
Art.7a lid 5b
Ik lees het. Bizar.

Een aantal fossiele tankstations hebben een eigen terrein. Zou een hoop gedoe van komen als zij geen tariefinfo hoeven te vermelden.

Nu heb ik dus gegokt en nu weet ik nog steeds wat ik kwijt ben. Kan in theorie ook 5 euro per kWh zijn inclusief kleeftarief van 1 euro per minuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anc
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-09 16:27

anc

Malarky schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:55:
[...]

Het prijsplafond is om precies te zijn per dag. De 365 dagplafonds zijn ook publiek. Als je tussentijds in 2023 overstapt of ergens in 2023 je contract afloopt dan krijg je de plafonds van alle dagen vanaf 1/1/23 bij elkaar opgeteld als plafond.

En omdat de dagen niet evenredig zijn verdeeld: https://www.rijksoverheid...-het-prijsplafond-per-dag is het beslist geen maandplafond, dat is alleen een visuele weergave.

[...]

De stroom is heel 2023 nog niet in de buurt geweest van het prijsplafond. Meldt u aan bij de andere winnaars: de klanten met dynamische stroom ;)

Januari heb ik 30ct voor stroom betaald en in februari 29ct tot nu toe. Elke maand wordt je afgerekend (maar prijsplafond middelen ze wel weer slim over een jaar bij Zonneplan mits je blijft uiteraard) dus die korting pakt niemand je meer af!

Belangrijkste voor mij is dat Vattenfal - “we hebben op de absolute piek een mega marketorder gedaan oops” - niet namens mij een hele smerige graai uit de pot met publieke middelen doet. En uiteraard vollop gaat “investeren in de toekomst” dit jaar zodat er geen extra winst overblijft om te belasten.
Als je looptijd bij de leverancier keurig vanaf januari loopt dan geldt je plafond over het hele jaar.
Ongeacht wanneer je dat gebruikt.
In mijn situatie heb ik een verbruik van 5500 kwh en lever 4000 terug. Immers wordt er eerst gesaldeerd en daarna over de rest betaal ik plafond prijs. Meeste opwekking heb ik wanneer iedereen dat heeft en dan is de prijs het laagste. Dynamisch is dan niet gunstiger. Pas wanneer saldering afgebouwd wordt, moet de rekensom opnieuw gemaakt worden.

Met het laatste ben ik het je helemaal mee eens, maar is dat aan ons om daar wat aan te doen? Ik gok dat zo'n 99% van NL maar wat doet met energieleveranciers op basis van vergelijkings-sites. Dan doen wij met 1000 man misschien niet eens een speldenprikje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roelant
  • Niet online
Shell heeft nieuwe prijzen bekend gemaakt, maar in plaats van de eerder hier genoemde verlaging, is het toch een verhoging geworden. 🫠

Ik Is nu €0,59/kWh AC. De rest van de tarieven is gelijk gebleven. Zal wel zijn omdat de winst tegenviel… of wacht8)7

Daarmee is ANWB (€0,57/kWh en ook maar €0,34 startkosten ipv €0,35 bij Shell) de goedkoopste abonnementsloze (en groene) flat-fee aanbieder.

Bosch kan goedkoper zijn, maar is grijs en zowel start- als stroomgebied wisselen per paal.

[ Voor 49% gewijzigd door Roelant op 17-02-2023 09:00 . Reden: Alternatief (ANWB) toegevoegd en autocorrect pret verwijderd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zalkc
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 18-09 10:00
Roelant schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:49:
Shell heeft nieuwe prijzen bekend gemaakt, maar in plaats van de eerder hier genoemde verlaging, is het toch een verhoging geworden. 🫠

Ik Is nu €0,59/kWh AC. De rest van de tarieven is gelijk gebleven. Zal wel zijn omdat de winst tegenviel… of wacht8)7

Daarmee is ANWB (€0,57/kWh en ook maar €0,34 startkosten ipv €0,35 bij Shell) de goedkoopste abonnementsloze (en groene) flat fee aanbieder.

Bosch kan goedkoper zijn, maar is grijs en zowel start- als stroomgebied wisselen per paal.
Bijzonder...

Ik ben met Shell gestopt omdat de paal in de straat en op mijn werk met E-Flux resp. 30ct en 35ct en gebruik de pas nog soms als ik op centerparcs sta, of de tag van E-Flux het om duistere redenen niet doet bij een paal.

Maar het verschil is toch steeds slechter uit te leggen, als ik per ongeluk de verkeerde tag gebruik ben ik zomaar het dubbele kwijt ineens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
Malarky schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 22:55:
Het schiet wel op: inmiddels krijg ik als volgend maandtarief (april) al een quote van € 0,45/kWh, wat ik al aardig in de buurt van prijsplafond vind komen. Volgende maand waarschijnlijk weer een stap richting prijsplafond of lager.

Off topic: hoewel deze ontwikkeling voor mij wel relevant is voor de afweging om publiek of thuis te laden.

[ Voor 10% gewijzigd door eltron op 17-02-2023 10:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ichiko
  • Laatst online: 03-10-2024
Malarky schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 12:49:
[...]

[Afbeelding]

DC laden bij Tesla (35ct voor Tesla rijders waarbij +€12,99 p/m voor niet-Tesla rijders) wordt bijna weer interessant inderdaad. Gelukkig zijn Enel en Bosch er nog.
In dit overzicht valt mij op dat Shuttel op 60 cent staat. Terwijl op de website van Shuttel staat dat de flat fee voor AC laden 44 cent is. Zie ik iets over het hoofd?

Shuttel leek mij namelijk een goedkoper alternatief voor de ANWB en Shell pas, maar als die 44 cent niet klopt, dan uiteraard niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wesco
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:55
NelgNL schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:39:
[...]
Ik lees het. Bizar.

Een aantal fossiele tankstations hebben een eigen terrein. Zou een hoop gedoe van komen als zij geen tariefinfo hoeven te vermelden.

Nu heb ik dus gegokt en nu weet ik nog steeds wat ik kwijt ben. Kan in theorie ook 5 euro per kWh zijn inclusief kleeftarief van 1 euro per minuut.
Het gaat niet zozeer om het eigendom van het terrein, maar of de benzinepompen dan wel laadpalen publiek toegankelijk zijn voor iedereen. Er staan ook eigen benzinepompen (of waarschijnlijker dieselpompen) op bedrijfsterreinen van transportbedrijven, die tarieven hoeven ook niet publiek bekend te zijn want ze zijn alleen voor het bedrijf.

Het mooiste zou zijn als er voor laadpalen een driedeling zou zijn:
  • privé: bv. thuis op je oprit, geen informatie delen
  • semi-publiek: bv. laadpalen in een betaalde parkeergarage of voor werknemers en bezoekers van een bedrijf, wel informatie delen
  • publiek: de laadpalen in de straat en bij snellaadstations, wel informatie delen
De privé-palen zijn dan niet meer te zien in de laadapps, en dan kom je op zoek naar een laadpaal in een onbekende plaats ook niet meer op iemands oprit uit.

Je zou dan in de laadapps en laadkaarten een filter moeten hebben waarmee je de semi-publieke laadpalen wel of niet toont. Als je een publieke laadpaal zoekt laat je de rest niet zien, sta je bij een bedrijf geparkeerd om op te laden dan pas je de filter aan om te zien wat het kost.

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansieo
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 17:12
Roelant schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 08:49:

Daarmee is ANWB (€0,57/kWh en ook maar €0,34 startkosten ipv €0,35 bij Shell) de goedkoopste abonnementsloze (en groene) flat-fee aanbieder.

gek hé.... déze prijzen schieten omhóóg..... (er is dus véél vraag en weinig aanbod..) B)

maar de teruglever-tarieven van de zonnepaneel stroom-opwekkers gaat naar beneden.... -O-

rara wat klopt er niet... 7(8)7 (1-woord... 3 lettergrepen .... klikt als....)

10kWp + EV + 3x L/L Wtp en betwijfel of ik na 2027 wel een batt. neem (TvT moet prima zijn, anders neem ik geen risico met deze overheid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
Ichiko schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 10:49:
[...]
In dit overzicht valt mij op dat Shuttel op 60 cent staat. Terwijl op de website van Shuttel staat dat de flat fee voor AC laden 44 cent is. Zie ik iets over het hoofd?

Shuttel leek mij namelijk een goedkoper alternatief voor de ANWB en Shell pas, maar als die 44 cent niet klopt, dan uiteraard niet.
Op de Shuttel homepage staan zelfs nog lagere tarieven voor publiek laden (flink naar beneden scrollen), met AC voor € 0,37 per kWh (incl. BTW) en DC voor € 0,77 per kWh:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/k1r6evhu1TEptVzHrFu6pHR7WHs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/qOPBni7eviE7CEGoBnRZUuCM.png?f=fotoalbum_large

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malarky

Malarky

Wils voor wat ieder

[...]

Op de website staat 37ct, als je je contract afsluit (heb ik gisteren gedaan) staat er 44ct, maar volgens @Hachy zijn de prijzen sinds 1 januari al 60ct/kWh.

Heb ze geprobeerd te bellen net, maar ze nemen niet op. Ik heb gisteren een contract getekend (bij activeren gratis laadpas) voor 44ct, dus daar zouden ze zich minimaal aan moeten houden. Je kan je niet op 16feb nog verschuilen achter dat je je contractprijzen per 1 januari ben vergeten aan te passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 19:28
Dat betaal ik thuis ook met het prijsplafond dus all good.
Maar daar ga je vrij snel over heen als je thuis laad en betaal je dus de volle mep van je energie-aanbieder.
Genoeg trucjes, lees maar een paar pagina's terug. ;)

Zelf gebruik ik de Freshmile pas in sommige gevallen en kom ik rond de 36 cent uit.
In de app van Freshmile zag ik een aantal laadpunten in Horst waar je terecht zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Zjanzjak schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:20:
[...]

Maar daar ga je vrij snel over heen als je thuis laad en betaal je dus de volle mep van je energie-aanbieder.
Per 1 april gaat die 'volle mep' ook al weer flink omlaag. Vattenfall geeft me per 1-4 een tarief van iets minder dan 40 cent per kw/h.

edit: toch net maar even een Freshmile pas besteld.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 17-02-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NelgNL
[...]

Hierover heb ik op 3 februari mailcontact gehad met Shuttel. De tarieven op de laadpas.shuttel (etc) site zijn de kloppende tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ichiko
  • Laatst online: 03-10-2024
NelgNL schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:41:
[...]
Hierover heb ik op 3 februari mailcontact gehad met Shuttel. De tarieven op de laadpas.shuttel (etc) site zijn de kloppende tarieven.
Check. Dat zou dan die 44 cent moeten zijn.
Malarky schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:50:
[...]

Op de website staat 37ct, als je je contract afsluit (heb ik gisteren gedaan) staat er 44ct, maar volgens @Hachy zijn de prijzen sinds 1 januari al 60ct/kWh.

Heb ze geprobeerd te bellen net, maar ze nemen niet op. Ik heb gisteren een contract getekend (bij activeren gratis laadpas) voor 44ct, dus daar zouden ze zich minimaal aan moeten houden. Je kan je niet op 16feb nog verschuilen achter dat je je contractprijzen per 1 januari ben vergeten aan te passen.
@Wesco @Malarky Inderdaad raar dat op de homepage weer een ander tarief staat.

Ben benieuwd wat je uiteindelijk zal zien op je eerste factuur @Malarky!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
Zjanzjak schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:20:
[...]

[...]

Genoeg trucjes, lees maar een paar pagina's terug. ;)

Zelf gebruik ik de Freshmile pas in sommige gevallen en kom ik rond de 36 cent uit.
In de app van Freshmile zag ik een aantal laadpunten in Horst waar je terecht zou kunnen.
Yes, maar je weet niet hoeveel overproductie ik momenteel heb (niet veel) ;) maar snap je punt helemaal.

Ik zal de laatste paar pagina's eens terug lezen, thanks voor de tip. Mbt laadpunten heb ik er hier een maar dit is bij een prive huis als ik me niet vergis?!?!

https://charge.freshmile.com/location/NLTNM071017200

€0,19 per kWh + €0,03 per minuut, er staat bij Type 2 Max power: 22 kW.

Maw
22 kWh laden = 1 uur.
22 kWh * €0,19 = €4,18
60 min * €0,03 = €1,80
€4,18 + €1,80 = €5,98 / 22 kWh = ~€0,27.
TissueAndLube schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 06:58:
[...]

Je kan altijd even op de ChargePrice app kijken, niet altijd accuraat maar het klopt '' aardig''.
Volgens mij is ChargeMyEv van BOSCH goedkoper.
Yes, die app had ik gebruikt en daarmaa kwam ik op Vattenfall voor €0,40. Er was nog een Ladekarte Badenova maar die ken ik verder ook niet.

[ Voor 19% gewijzigd door Card Nox op 17-02-2023 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Gunner schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 12:23:
[...]

Per 1 april gaat die 'volle mep' ook al weer flink omlaag. Vattenfall geeft me per 1-4 een tarief van iets minder dan 40 cent per kw/h.
Is ook, zelf zit ik ook te wachten totdat de prijzen weer gaan dalen.
Bij mij is het alleen wel zo dat het pas interessant wordt als het onder de 34 cent zakt.
Aangezien het allergoedkoopst laden hier bij mij aan het eind vd straat is voor 33,9 cent (Vattenfall).
Card Nox schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:46:
Mbt laadpunten heb ik er hier een maar dit is bij een prive huis als ik me niet vergis?!?!

https://charge.freshmile.com/location/NLTNM071017200
Klopt, zie op google maps niets terug en ook een willekeurige kaart laat me op die locatie niets zien.
Bijvoorbeeld https://shellrecharge.com/nl-nl/vind-een-laadpunt
Kwestie van een beetje uitvogelen met Google Maps en een willekeurige kaart met laadpunten er naast.
Card Nox schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 13:46:
€0,19 per kWh + €0,03 per minuut, er staat bij Type 2 Max power: 22 kW.

Maw
22 kWh laden = 1 uur.
22 kWh * €0,19 = €4,18
60 min * €0,03 = €1,80
€4,18 + €1,80 = €5,98 / 22 kWh = ~€0,27.
Yup bij een 22kWu lader ben je helemaal spekkoper maar dat (22 kWu) zie ik bij vele laadpunten staan.
Blijkt het in heel veel gevallen om 2 laadmogelijkheden per laadpunt te gaan en kom je uit op 11 kWu.
En zo kwam ik dus rond de 36 cent uit. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Card Nox
@Zjanzjak, ja ik ken die huizen daar is vaak gewoon 1 laadpunt en verwacht gewoon 11kWh. Maar vind het niet fijn om bij die mensen op de prive oprit te gaan parkeren etc. Dan liever voor 3 ct meer openbaar staan denk ik.

Met die Shell kom ik op dezelfde palen uit als waar ik geweest ben. Dat zullen ook wel de meest dichtstbijzijnde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peejeehuu
  • Laatst online: 01-09 14:09
Bulligan schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 06:54:
[Afbeelding]

Hangt van de gemeente af. In veel gemeenten wel, in sommige gemeenten niet. Staat alleen nooit duidelijk aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wesco
Zjanzjak schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:01:
[...]
....
Yup bij een 22kWu lader ben je helemaal spekkoper maar dat (22 kWu) zie ik bij vele laadpunten staan.
Blijkt het in heel veel gevallen om 2 laadmogelijkheden per laadpunt te gaan en kom je uit op 11 kWu.
En zo kwam ik dus rond de 36 cent uit. ;)
Houd er ook rekening mee dat er maar weinig EV's op 22 kW kunnen laden met AC (de gewone laadpalen). Ik weet zo even uit mijn hoofd alleen de Renault Zoe, Twingo en Megane E-Tech te noemen, maar er zullen er nog wel een paar zijn. De meeste EV's doen tegenwoordig max. 11 kW AC-laden op 3 fasen, al zijn er ook nog wel een aantal die maar op 1 fase laden (max. 3,7 - 7,2 kW).
Card Nox schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:09:
@Zjanzjak, ja ik ken die huizen daar is vaak gewoon 1 laadpunt en verwacht gewoon 11kWh. Maar vind het niet fijn om bij die mensen op de prive oprit te gaan parkeren etc. Dan liever voor 3 ct meer openbaar staan denk ik.
...
Het is ook maar de vraag of die mensen dat wel willen, vaak zijn ze zich helemaal niet bewust dat hun laadpaal in allerlei apps naar boven komt. Al zijn er ook mensen die hun laadpaal tegen vergoeding van de electriciteitskosten graag aan andere EV-rijders beschikbaar stellen, maar dat zijn de uitzonderingen. Vaak is het gewoon ook niet praktisch (oprit geblokkeerd, zelf willen laden, etc.).

Opel Ampera-e (2020)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Card Nox
@Wesco, achja, natuurlijk. Mijn eNiro kan ook 'maar' op 11KW laden. Mbt punt 2 heb je denk ik gelijk, ze hebben waarschijnlijk niet eens door dat hun paal in de Apps komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Card Nox schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 14:09:
@ZjanzjakMaar vind het niet fijn om bij die mensen op de prive oprit te gaan parkeren etc. Dan liever voor 3 ct meer openbaar staan denk ik.
Hier hetzelfde hoor.
Wesco schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 19:11:

Houd er ook rekening mee dat er maar weinig EV's op 22 kW kunnen laden met AC (de gewone laadpalen). Ik weet zo even uit mijn hoofd alleen de Renault Zoe, Twingo en Megane E-Tech te noemen, maar er zullen er nog wel een paar zijn. De meeste EV's doen tegenwoordig max. 11 kW AC-laden op 3 fasen, al zijn er ook nog wel een aantal die maar op 1 fase laden (max. 3,7 - 7,2 kW).
Ja ik heb de Megane E-Tech, stond er even niet bij stil dat niet elke EV dat (22 kW kunnen laden) heeft.

Maar ben tijdens bezit tot nu toe nog geen enkele keer een 22 kWu laadpaal tegengekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-09 14:58
Zjanzjak schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 22:22:
[...]

Hier hetzelfde hoor.

[...]

Ja ik heb de Megane E-Tech, stond er even niet bij stil dat niet elke EV dat (22 kW kunnen laden) heeft.

Maar ben tijdens bezit tot nu toe nog geen enkele keer een 22 kWu laadpaal tegengekomen.
Agrisnellaad plaatst alleen 22kw ac palen.
Moet je wel in Zeeland en omstreken wonen.

https://agrisnellaad.nl/locaties/

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunaubaby
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 06:46
[...]

Hier hetzelfde hoor.

[...]

In het Rotterdamse zijn veel nieuwere laadpalen van SGZH2 (engie-equans) 22 echte kW.

grunaubaby, Zoe R135, 5920Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter-036
Voor 1 fase auto's betekent een 22kWh laadpaal met 7,4kWh laden.

[ Voor 9% gewijzigd door Peter-036 op 18-02-2023 09:17 . Reden: kW (h)fout, waar @eltron me op attendeerde. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
[...]

Hier hetzelfde hoor.

[...]

22kW (zonder u) :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Peter-036 schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 07:42:
Voor 1 fase auto's betekent een 22kWh laadpaal met 7,4kWh laden.
22kW en 7,4 kW (zonder h) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dala
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-09 20:39
Hansieo schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 11:20:
[...]

rara wat klopt er niet... 7(8)7 (1-woord... 3 lettergrepen .... klikt als....)
kapitalisme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PlayerGoods
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 12-09 19:44
[...]

Hier hetzelfde hoor.

[...]

Alle nieuwe Engie/Equans laadpalen geplaatst in Zuid-Holland. Hier is er eentje geplaatst.

Laden voor 38c/kwh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• repmeer
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:19
driel24 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:18:
[...]

Dat klopt niet. Hier Ede staan op een hoop plekken 22 kw laders

Ioniq 5 58 kWh Connect + WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
PlayerGoods schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 09:35:
[...]
Alle nieuwe Engie/Equans laadpalen geplaatst in Zuid-Holland. Hier is er eentje geplaatst.

Laden voor 38c/kwh.
Weet je dat zeker? Volgens mij gewoon 17kW verdeeld over 2 aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaanmijo
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:21

kaanmijo

Picobello B.V.

Misschien een aparte vraag, maar ik stel 'm toch: gisterenavond wilde ik mijn auto opladen, en via verschillende apps zag ik in de buurt waar ik was dat er een paal met 2 lege plaatsen was. Ik ben daar vervolgens naartoe gereden, blijkt dat het een paal betreft op een parkeerterrein van een gezondheidscentrum. Het parkeerterrein was gewoon open, je kan er gewoon op rijden. Toen ik de auto bij de paal zette, zag ik aan de andere kant van het parkeerterrein een bord staan: "Parkeren uitsluitend bezoekers van medisch centrum, wegsleepregeling van kracht".

Het was 20:00, dat centrum was allang dicht en het parkeerterrein verlaten. Als je daar je auto aan de lader had gezet, was je niemand tot last geweest. Je kan er gewoon het parkeerterrein op rijden, slagbomen of hekken zijn er niet. Nu is mijn vraag: wat zouden jullie gedaan hebben? Je auto daar aan de lader hebben gehangen, of toch ergens anders? Dit is het parkeerterrein in kwestie, inclusief paal. Ik heb 'm uiteindelijk ergens anders, wat een stuk verder lopen was, neergezet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eltron
gewoon laden natuurlijk.
ik wil de sleper nog wel eens zien die de auto met laadpaal en al (want vergrendeld) wegsleept.

(en wellicht een keer overdag bij hen de vraag stellen of zij er een probleem mee hebben als je daar laadt op tijden dat zij dicht zijn).

[ Voor 36% gewijzigd door eltron op 18-02-2023 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bert pit
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:38

bert pit

asdasd

driel24 schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 23:18:
[...]

Die hebben in Zeeland het monopolie verworven. Overal laden tegen 0,67 cent.

Tijdens het lezen van deze zin, wordt wereldwijd circa 1.000.000 liter olie verstookt. Dus niet 2X lezen hè.

Pagina: 1 ... 30 ... 233 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2