Aha, misschien in het vervolg erbij (+ benodigde info) vermelden.boyette schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 23:49:
Ja 29 is met abo ..
Wel zo handig.
En om misverstanden te voorkomen.
Aha, misschien in het vervolg erbij (+ benodigde info) vermelden.boyette schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 23:49:
Ja 29 is met abo ..
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Waar is hier in de buurt?THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:03:
Sinds kort een EV en aangezien we twee dagen geen laadpaal hadden ben ik in de buurt gaan laden. Heb de TAP app gedownload en een tag ontvangen. Hier in de buurt voor Allego palen en merk dat die best duur per kWh zijn.
Ligt het aan de paal, de regio of TAP? In de Kia Charge app is het sowieso duurder en TAP rekent 5% in plaats van bijvoorbeeld 59 cent van Kia per laadsessie.
Ik laadt niet vaak langs de weg, maar voordelig is altijd fijner. Iemand tips?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Allego is helaas een duurdere aanbieder. Bij regelmatig straatladen zou ik het TAP Roamer abonnement nemen. Kost 2 euro per maand. En dan ben je de 5% kosten kwijt.THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:03:
Sinds kort een EV en aangezien we twee dagen geen laadpaal hadden ben ik in de buurt gaan laden. Heb de TAP app gedownload en een tag ontvangen. Hier in de buurt voor Allego palen en merk dat die best duur per kWh zijn.
Ligt het aan de paal, de regio of TAP? In de Kia Charge app is het sowieso duurder en TAP rekent 5% in plaats van bijvoorbeeld 59 cent van Kia per laadsessie.
Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW
Haha, regio Utrecht. Overal staan die Allego- of Total palen. Ging me er meer om of het zin heeft om naar een andere aanbieder te gaan, maar het is echt voor incidenteel sneller laden.
Kia EV3 GT LR iPhone 16 Pro iPad mini 6 MacBook Air M2 iMac M4 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Max & Pro 2
Dat scheelt al, even aankijken hoe vaak het straatladen wordt en of we die 2 euro er dan uithalen. Dank!Pr088 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:55:
[...]
Allego is helaas een duurdere aanbieder. Bij regelmatig straatladen zou ik het TAP Roamer abonnement nemen. Kost 2 euro per maand. En dan ben je de 5% kosten kwijt.
Ik heb zelf de tankpas van Tango Electric aangevraagd. Die rekenen geen starttarief en zouden ook overal in Nederland werken. Heb het zelf nog niet kunnen testen, aangezien ik eind deze maand pas de EV3 verwacht, maar wellicht het overwegen waard. In de app van Tango zie je direct de prijzen van de laadpaal, maar het viel me op dat Allego inderdaad flink aan de prijs is doorgaans.THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:03:
Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl
Vervelende van de Tango app is dat er vaak geen prijzen bij staan.Steeffoon schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:11:
Ik heb zelf de tankpas van Tango Electric aangevraagd. Die rekenen geen starttarief en zouden ook overal in Nederland werken.
Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen
kijk eens naar ovo of electroverse.THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:05:
[...]
Dat scheelt al, even aankijken hoe vaak het straatladen wordt en of we die 2 euro er dan uithalen. Dank!
Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green
Als het echt om incidenteel straatladen gaat wanneer je reguliere laadmogelijkheid niet beschikbaar is, dan zou ik aanraden: maak je niet druk om tarieven, neem een pas die gewoon overal werkt. Structureel besparen is niet echt zinvol als je er slechts incidenteel gebruik van hoeft te maken.THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:03:
Helemaal eens, vandaar dat ik bij TAP uitkwam omdat het ernaar uitziet dat die zeer veel palen ondersteunen.Zr40 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:56:
[...]
Als het echt om incidenteel straatladen gaat wanneer je reguliere laadmogelijkheid niet beschikbaar is, dan zou ik aanraden: maak je niet druk om tarieven, neem een pas die gewoon overal werkt. Structureel besparen is niet echt zinvol als je er slechts incidenteel gebruik van hoeft te maken.
Welkom in Utrecht, een van de duurdere regio’s qua EVTHE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 11:23:
[...]
Helemaal eens, vandaar dat ik bij TAP uitkwam omdat het ernaar uitziet dat die zeer veel palen ondersteunen.
Gewoon spullen
Ga ik checken!Soepie schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 11:56:
[...]
Welkom in Utrecht, een van de duurdere regio’s qua EV![]()
Hier op de heuvelrug staan veel palen van TotalEnergies en daar ben ik met E-Flux nog net even goedkoper uit dan met TAP.
[ Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 17-08-2025 12:30 ]
Klopt, alleen heb je dan dus 5% transactiekosten met een gratis abonnement.murky123 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:28:
Dat Tap electric he,
kan je als gast ook de realistische prijzen zien? of doet de Tap app dat pas als je een volledig account in de app hebt aangemaakt?
ik vraag dit omdat ik zojuist voor de grap eens in die app ging kijken, en het zeer zeker niet de goedkoopste optie laat zien ( op de paal die ik dan aanklik )
de goedkoopste optie ( shell recharge ) 55 cent laat de app niet eens zien.
check zelf maar : hendrick avercampstraat 2 alphen aan den rijn allego paal 004394-2.
Tap geeft aan dat ziin eigen prijs (62cent) de beste prijs is en dat nog ex 2,5 euro p.m. abbo.
yep, dus is Tap een onbetrouwbare app, die je voorliegt in dit geval. mijn inziensTHE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:35:
[...]
Klopt, alleen heb je dan dus 5% transactiekosten met een gratis abonnement.
Bij Shell Recharge heb je transactiekosten van 35 cent. Dus bij 7 euro laden is Shell voordeliger. Daar zit je al snel op, dus dan lijkt Shell goedkoper.
Nou nou, meteen liegen roepen? Waarom zo'n beschuldiging? TAP laat zien welke palen met hun pas in de buurt voordeliger zijn. Dat doet overigens geen enkele andere app. Ze laten niet zien welke concurrentie goedkoper is. Dat doet geen enkele aanbieder.murky123 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:39:
[...]
yep, dus is Tap een onbetrouwbare app, die je voorliegt in dit geval. mijn inziens
Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW
Jammer nou zo'n reactie. Dus een foutje staat gelijk aan liegen. Ik zou zeggen, meldt jouw conclusie netjes aan Tap en vraag of ze dat willen aanpassen. Of bewijs dat het om een leugen gaat.murky123 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:39:
[...]
yep, dus is Tap een onbetrouwbare app, die je voorliegt in dit geval. mijn inziens
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
omdat de Tap app niet de voordeligste optie laat zien. mensen er in laat tuinen dat de opties die weergegeven word, wel voordelig zijn, wat dus ( in dit geval ) niet zo is . Tap laat toch zien wat het kost met andere aanbieders? waarom dan niet de voordeligste aanbieder weergeven? ondanks dat het voordigiger is dan met Tap zelf. als je andere aanbieders in jou app laat zien, wat Tap hier doet. laat je denken dat Tap het voordeligst is. dat vind ik misleidendPr088 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:53:
[...]
Nou nou, meteen liegen roepen? Waarom zo'n beschuldiging? TAP laat zien welke palen met hun pas in de buurt voordeliger zijn. Dat doet overigens geen enkele andere app. Ze laten niet zien welke concurrentie goedkoper is. Dat doet geen enkele aanbieder.
Maar TAP is toch ook geen inter-aanbieder vergelijkingsapp. Dus het is logisch dat TAP in zijn app Shell recharge niet laat zienmurky123 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:28:
Dat Tap electric he,
kan je als gast ook de realistische prijzen zien? of doet de Tap app dat pas als je een volledig account in de app hebt aangemaakt?
ik vraag dit omdat ik zojuist voor de grap eens in die app ging kijken, en het zeer zeker niet de goedkoopste optie laat zien ( op de paal die ik dan aanklik )
check zelf maar : hendrick avercampstraat 2 alphen aan den rijn allego paal 004394-2.
Tap geeft aan dat ziin eigen prijs (62cent) de beste prijs is en dat nog ex 2,5 euro p.m. abbo.
DUGG
dat is het wel. er word in de tap app een "vergelijk de laadsessieprijs" aangebodenMach schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:59:
[...]
Maar TAP is toch ook geen inter-aanbieder vergelijkingsapp. Dus het is logisch dat TAP in zijn app Shell recharge niet laat zien
Deze palen zijn gewoon in geen enkel app gunstig. Altijd met iets van een start fee of idle fee
[ Voor 27% gewijzigd door murky123 op 17-08-2025 13:05 ]
Bedoel je die analyse omgeving functie ?murky123 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:01:
[...]
dat is het wel. er word in de tap app een "vergelijk de laadsessieprijs" aangeboden
[Afbeelding]
DUGG
Deze paal bedoel je ?murky123 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:28:
Dat Tap electric he,
yes.boyette schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:09:
[...]
Deze paal bedoel je ?
Die kan via de concurrentie idd goedkoper voor 48 cent
[Afbeelding]
Via welke app krijg je deze prijs ?boyette schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:09:
[...]
Deze paal bedoel je ?
[Afbeelding]
DUGG
In de daluren is het bij de Tesla Supercharger in Bunnik of Breukelen 29ct/kWh met abbo. Best een gunstige optie als je daar regelmatig langs komt.THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:05:
[...]
Haha, regio Utrecht. Overal staan die Allego- of Total palen. Ging me er meer om of het zin heeft om naar een andere aanbieder te gaan, maar het is echt voor incidenteel sneller laden.
Ik vind TAP wel een erg prettige en uitgebreide app overigens.
Mogelijk is OVO niet door Tap aangesloten in de vergelijkingen? Zo zullen er mogelijk meer aanbieders zijn die niet zijn aangesloten? Dat roept de vraag op (voordat iemand begint te beschuldigen over liegen): kloppen de andere bedragen? Zo ja, dan is het overzicht onvolledig.
Ik kan zo uit mijn hoofd zeggen dat de prijs voor ANWB (zonder abbo) niet klopt. Hier had namelijk moeten staan: 62 cent + 69 cent starttarief. Door het "verbergen" van het starttarief in een heel beperkt aantal kWh komen dit soort abonnement loze passen met start tarief er eigenlijk altijd slecht uit, terwijl dat alleen bij heel beperkte laad sessies zo is.oltk schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:34:
[...]
Mogelijk is OVO niet door Tap aangesloten in de vergelijkingen? Zo zullen er mogelijk meer aanbieders zijn die niet zijn aangesloten? Dat roept de vraag op (voordat iemand begint te beschuldigen over liegen): kloppen de andere bedragen? Zo ja, dan is het overzicht onvolledig.
offtopic:
Liegen:
Volgens de Dikke van Dale is liegen het bewust onwaarheden vertellen. Het vereist dat de persoon de waarheid kent en opzettelijk een andere versie presenteert.
Onvolledig informeren:
Dit houdt in dat niet alle relevante feiten of informatie worden gedeeld, wat kan leiden tot een verkeerd of onvolledig beeld van de situatie. Dit kan gebeuren zonder dat er sprake is van een bewuste leugen, maar het kan wel schadelijk zijn omdat de ander een verkeerde indruk krijgt.
[ Voor 11% gewijzigd door koboy op 17-08-2025 14:27 ]
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Liegen veronderstelt bewust misleiden hè. Is de app niet gewoon onvolledig? Benader hun klantenservice als er iets niet klopt. Niet direct beginnen met vingerwijzen.koboy schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:17:
[...]
Ik kan zo uit mijn hoofd zeggen dat de prijs voor ANWB (zonder abbo) niet klopt. Hier had namelijk moeten staan: 62 cent + 69 cent starttarief. Door het "verbergen" van het starttarief in een heel beperkt aantal kWh komen dit soort abonnement loze passen met start tarief er eigenlijk altijd slecht uit, terwijl dat alleen bij heel beperkte laad sessies zo is.
Edit:
Dit is dus minimaal onvolledig informeren, maar dat zou vereisen dat ze hun omslaan van het starttarief in 2kWh om tot een prijs te komen ergens makkelijk te vinden vermelden.
Juist door de presentatie dat een kWh bij abonnement loze ANWB 98 cent kost terwijl het 62 cent is gaat dit voor mij heel hard richting liegen.
[ Voor 7% gewijzigd door Pr088 op 17-08-2025 15:41 ]
Dat is hartstikke netjes voor als je veel laadt, voor incidenteel laden is 24 euro per jaar een hoop geld. Het starttarief van Shell Recharge is 35 cent. Daar kan ik 68 keer per jaar een laadsessie voor starten.Yorro schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:48:
Ik vind het bizar dat het allemaal zo ondoorzichtig is. Ben pas onlangs met een plug-in gaan rijden, laad dus best vaak (vrijwel na ieder rit) en dan is juist dat starttarief wel iets wat het al snel duur maakt.
Al helemaal als een paal ineens “geknepen” wordt zoals eerder deze week en er na 1.5 uur laden krap 2kwh is toegevoegd.
Daarom blij met het simpelste abonnementje van OVO (2eur/maand) waarbij je dat starttarief niet meer hebt, en als bonus ook nog 10% korting op het tarief.
Een no-brainer. Erg grappig dat ik via referral code ook nog EUR 9 aan krediet kreeg.
Als je in Vleuten woont, kun je goedkoop laden bij Total als je je laadsessies kunt plannen: https://totalenergies.nl/...r-je-auto-opladen-utrechtTHE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:05:
[...]
Ik vind TAP wel een erg prettige en uitgebreide app overigens.
Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.
Helaas, woon daar niet (meer). Verhuisd naar een andere stad buiten Utrecht.Tom Paris schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:36:
[...]
Als je in Vleuten woont, kun je goedkoop laden bij Total als je je laadsessies kunt plannen: https://totalenergies.nl/...r-je-auto-opladen-utrecht
Zit tussen de 0.30 en 0.45 cent hoorde ik van een collega.
Tap kan mij persoonlijk aan mijn **** roesten. Door de procentuele opslag zijn ze mij te duur doordat ik grote hoeveelheden laad.Pr088 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:33:
[...]
Liegen veronderstelt bewust misleiden hè. Is de app niet gewoon onvolledig? Benader hun klantenservice als er iets niet klopt. Niet direct beginnen met vingerwijzen.
En is TAP Electric verantwoordelijk voor de prijzen van andere aanbieders?
Ook prijsvergelijkingsapps zoals Chargeprice zijn niet volledig en ook niet altijd correct.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Apart, zie dat ze inderdaad allemaal op "niet beschikbaar" staan in de app. Wellicht een storing? Wellicht dat het met de pas wel werkt.... Scheelt ook weer een paar cent t.o.v. Smoov.THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:46:
Ik dacht dus dat Shell wel handig was, ware het niet dat ze geen contracten lijken te hebben met Allego. En alle palen in deze omgeving zijn daarvan. Moet ik alsnog Smoove ernaast houden. Onhandig. Zoek juist één voordelige app.
Eneco geprobeerd, maar kan nergens een account aanmaken…
Afhankelijk van de grootte van je batterij verdien je die 2eur/maand al snel terug. Ik laad meerdere keren per week, maar dat komt vooral omdat het een plug-in is met slechts 18kwh batterij.THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:59:
[...]
Dat is hartstikke netjes voor als je veel laadt, voor incidenteel laden is 24 euro per jaar een hoop geld. Het starttarief van Shell Recharge is 35 cent. Daar kan ik 68 keer per jaar een laadsessie voor starten.
Als je meer dus meer dan dat aantal moet laden per jaar is het zeker zinvol. Ik ga nu Shell proberen en laat TAP even voor wat het is.
Stop met zoeken. Er is niet 1 app of partij die overal voordelig is. Helaas.THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:46:
Onhandig. Zoek juist één voordelige app.
Uiteindelijk uitgekomen bij Shell. Maar die werkt dus niet met Allego óf er is een storing. Maar anders terug naar TAP die wel alles ondersteund.Pr088 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 07:25:
[...]
Stop met zoeken. Er is niet 1 app of partij die overal voordelig is. Helaas.
Hebben wij een andere definitie van voordelig?
Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.
Haha. Geen idee, ik kijk naar het starttarief en vind 35 cent voordelig. Daarnaast naar kWh en 55 cent is een middenweg. En dat zonder abonnement. Ik laadt incidenteel, maar zoek nu wel een oplossing voor als het zover is of als we een langere rit voor de boeg hebben.Oekol schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:37:
[...]
Hebben wij een andere definitie van voordelig?
Heb even een random paal hier gepakt in Frankrijk en daar berekenen ze als volgt:THE_BASE schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:43:
[...]
Haha. Geen idee, ik kijk naar het starttarief en vind 35 cent voordelig. Daarnaast naar kWh en 55 cent is een middenweg. En dat zonder abonnement. Ik laadt incidenteel, maar zoek nu wel een oplossing voor als het zover is of als we een langere rit voor de boeg hebben.
Advies is natuurlijk welkom.
Volgens mij zit het tussen 39 en 44 cent. Maar als er een paal is waar het 30 cent is zou ik dat graag horen.Tom Paris schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:36:
[...]
Als je in Vleuten woont, kun je goedkoop laden bij Total als je je laadsessies kunt plannen: https://totalenergies.nl/...r-je-auto-opladen-utrecht
Zit tussen de 0.30 en 0.45 cent hoorde ik van een collega.
[ Voor 21% gewijzigd door Medjai op 18-08-2025 09:22 ]
Je hebt niet eens in de app gekeken en daar worden de transactiekosten verrekend wanneer je een paal opzoekt. Niks ontransparants aan.murky123 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:39:
[...]
Cash is king.
Have you tried turning it off and on again?
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topicGr4mpyC3t schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:37:
Het is eigenlijk van de zotte dat je door een oerwoud van aanbieders, apps en abonnementen heen moet om enigszins te weten wat een laadsessie gaat kosten. En dan nog weet je het niet 100% zeker.
EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024
Dat moet helemaal niet, is je eigen keus.Gr4mpyC3t schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:37:
Het is eigenlijk van de zotte dat je door een oerwoud van aanbieders, apps en abonnementen heen moet om enigszins te weten wat een laadsessie gaat kosten. En dan nog weet je het niet 100% zeker.
Ik wilde ook even gaan bellen, fijn dat je dat al hebt gedaan. Bijzonder vreemd. Dat is Shell voor mij geen optie meer aangezien hier alles in de buurt Allego is. En wil geen zeven laad-apps op mijn iPhone.murky123 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:29:
Net Shell Recharge aan de telefoon gehad, en ik krijg te horen vanuit Shell dat de samenwerking met Allego is stopgezet en dan het niet meer mogelijk is om de shell laadpas ( particulier ) een laadsessie te starten bij een Allego paal.
Ik belde naar aanleiding dat elke Allego paal in de Shell app de status "niet beschikbaar" heeft.
Klanten Service Allego weet van niets ( maar dat zegt ook niet alles ), en zelf heb ik ook geen mail gekregen van Shell, en op de site lees ik er ook niet over.
Heb ik iets gemist?
doe je dat middels een abbo? want in mijn OVO app staat er toch echt 57 centboyette schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:09:
[...]
Deze paal bedoel je ?
[Afbeelding]
voor mij was shell recharge wel het goedkoopst met 55 cent , regio Alphen aan den Rijn, Leiden.THE_BASE schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:44:
[...]
Ik wilde ook even gaan bellen, fijn dat je dat al hebt gedaan. Bijzonder vreemd. Dat is Shell voor mij geen optie meer aangezien hier alles in de buurt Allego is. En wil geen zeven laad-apps op mijn iPhone.
Ik zoek nog even door tussen ANWB, Greenchoice of toch weer TAP.
Bijzonder. Shell is bij Allego meestal niet de beste, tenzij de tarieven voor de palen in jouw straat boven de 55ct liggen. Voor Allego-palen kun je meestal het beste Smoov gebruiken. Er zijn niet veel aanbieders goedkoper dan de eigen business (Smoov is van Allego). Elektroverse valt nog te proberen. Goede pas ook, met een prima app.murky123 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:29:
Net Shell Recharge aan de telefoon gehad, en ik krijg te horen vanuit Shell dat de samenwerking met Allego is stopgezet en dan het niet meer mogelijk is om de shell laadpas ( particulier ) een laadsessie te starten bij een Allego paal.
Ik belde naar aanleiding dat elke Allego paal in de Shell app de status "niet beschikbaar" heeft.
Klanten Service Allego weet van niets ( maar dat zegt ook niet alles ), en zelf heb ik ook geen mail gekregen van Shell, en op de site lees ik er ook niet over.
Heb ik iets gemist?
Electroverse ziet er prima uit en niet overdreven duur bij de Allego palen hier. Ik zie alleen geen opstartkosten?Pr088 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:52:
[...]
Bijzonder. Shell is bij Allego meestal niet de beste, tenzij de tarieven voor de palen in jouw straat boven de 55ct liggen. Voor Allego-palen kun je meestal het beste Smoov gebruiken. Er zijn niet veel aanbieders goedkoper dan de eigen business (Smoov is van Allego). Elektroverse valt nog te proberen. Goede pas ook, met een prima app.
shell recharge , 55 centPr088 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:52:
[...]
Bijzonder. Shell is bij Allego meestal niet de beste, tenzij de tarieven voor de palen in jouw straat boven de 55ct liggen. Voor Allego-palen kun je meestal het beste Smoov gebruiken. Er zijn niet veel aanbieders goedkoper dan de eigen business (Smoov is van Allego). Elektroverse valt nog te proberen. Goede pas ook, met een prima app.
Dan zijn die er ook niet.THE_BASE schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:02:
Electroverse ziet er prima uit en niet overdreven duur bij de Allego palen hier. Ik zie alleen geen opstartkosten?
App ziet er netjes en overzichtelijk uit, prijzen zijn niet uitzonderlijk duur. Dus voor incidenteel is dit een prima app. Als ik echt op vakantie ga naar het buitenland check ik wel weer verder of een andere aanbieder of snellader beter is.Zjanzjak schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:12:
[...]
Dan zijn die er ook niet.Prijzen in app zijn leidend.
Het gebeurt heel af en toe wel eens dat je toch een hogere 'rekening' krijgt, mailtje naar Electroverse en binnen no time krijg je het teveel betaalde verschil netjes als tegoed terug. Hele fijne maatschappij.
ANWB is ook 62 cent. Even de tarieven uitklappen want ze doen 1 of andere onhandige verdeling van het starttarief.murky123 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:04:
[...]
shell recharge , 55 cent
smoov , 62 cent
elektraverse, 62 cent
ANWB, 66 cent
dan laad ik nog alle additionele voorwaarden en startarieven buiten beschouwing
[ Voor 28% gewijzigd door murky123 op 18-08-2025 10:27 ]
En je krijgt een laadpas met je naam erop!THE_BASE schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:18:
App ziet er netjes en overzichtelijk uit, prijzen zijn niet uitzonderlijk duur. Dus voor incidenteel is dit een prima app. Als ik echt op vakantie ga naar het buitenland check ik wel weer verder of een andere aanbieder of snellader beter is.
Thanks!
Fijn dat je bevestigt wat ik schreef.murky123 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:04:
[...]
Shell recharge , 55 cent
Smoov , 62 cent
Electroverse, 62 cent
ANWB, 66 cent
dan laat ik nog alle additionele voorwaarden en startarieven buiten beschouwing
Je kunt ook gratis bij hen een laadpas aanvragen. Ook handig voor het buitenland.THE_BASE schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:18:
[...]
App ziet er netjes en overzichtelijk uit, prijzen zijn niet uitzonderlijk duur. Dus voor incidenteel is dit een prima app. Als ik echt op vakantie ga naar het buitenland check ik wel weer verder of een andere aanbieder of snellader beter is.
Thanks!
Jep. Gedaan. Voor incidenteel laden lijkt me dit een prima aanbieder.Pr088 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:28:
[...]
Je kunt ook gratis bij hen een laadpas aanvragen. Ook handig voor het buitenland.
Tesla rijders krijgen voorrang als er weinig laadpalen onbezet zijn. Is mij ook overkomen in Almere.DeJurist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:04:
Wat is dit nou? Geen enkele Tesla Supercharger (in Breukelen) werkt op dit moment voor mijn auto, terwijl anderen wel gewoon kunnen laden. Gelukkig ligt het niet aan mijn auto, want bij Fastned laadde hij direct probleemloos. Maar nu moet ik daar €0,74 per kWh betalen, terwijl ik een abonnement bij Tesla heb lopen… echt frustrerend 😡
Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5
Gisteren werkte het niet voor mij bij Tesla in Uden, bijna alle laders waren vrij.Meubelmaker schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:06:
[...]
Tesla rijders krijgen voorrang als er weinig laadpalen onbezet zijn. Is mij ook overkomen in Almere.
Dan is er een andere, nog door mij niet meegemaakte reden. Geen idee wat het dan zou kunnen zijn helaas.grlk schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:09:
[...]
Gisteren werkte het niet voor mij bij Tesla in Uden, bijna alle laders waren vrij.
Afstraffing voor de ingekakte Tesla verkoop? Net als de prijsverhoging?Meubelmaker schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:35:
[...]
Dan is er een andere, nog door mij niet meegemaakte reden. Geen idee wat het dan zou kunnen zijn helaas.
Zo te zien een Tesla V2 Supercharger. Ik heb zelfs iets vergelijkbaars gehad met een Stellantis auto bij een Tesla V3 Supercharger in Meerkerk. Op een ander moment nog terug geweest en wederom niet aan de praat gekregen. Tesla V4 laders altijd succes en nooit problemen gehad.DeJurist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:04:
Wat is dit nou? Geen enkele Tesla Supercharger (in Breukelen) werkt op dit moment voor mijn auto, terwijl anderen wel gewoon kunnen laden. Gelukkig ligt het niet aan mijn auto, want bij Fastned laadde hij direct probleemloos. Maar nu moet ik daar €0,74 per kWh betalen, terwijl ik een abonnement bij Tesla heb lopen… echt frustrerend 😡
Het was behoorlijk leeg, dus daar lag het niet aan.Meubelmaker schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:06:
[...]
Tesla rijders krijgen voorrang als er weinig laadpalen onbezet zijn. Is mij ook overkomen in Almere.
Het vreemde is is dat het altijd heeft gewerkt. Tot vandaag. Echt 7 verschillende laders geprobeerd en nul wilde mijn auto laden. Het is dat ik nog wat accu in mijn auto had, anders was ik daar gestrandHeronimo schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:23:
[...]
Zo te zien een Tesla V2 Supercharger. Ik heb zelfs iets vergelijkbaars gehad met een Stellantis auto bij een Tesla V3 Supercharger in Meerkerk. Op een ander moment nog terug geweest en wederom niet aan de praat gekregen. Tesla V4 laders altijd succes en nooit problemen gehad.
Kon je de paal wel selecteren in de app? Of zag je die nummers niet?DeJurist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:51:
[...]
Het vreemde is is dat het altijd heeft gewerkt. Tot vandaag. Echt 7 verschillende laders geprobeerd en nul wilde mijn auto laden. Het is dat ik nog wat accu in mijn auto had, anders was ik daar gestrand.
Ik kon het selecteren, en vervolgens bij het starten van een sessie in de app, bleef het hangen op de melding 'laden initialiseren".Stefan1987 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:56:
[...]
Kon je de paal wel selecteren in de app? Of zag je die nummers niet?
Klinkt bijna als een serverprobleem of een betaalprobleem. Is je betaalmethode nog wel correct gekoppeld? Of anders opnieuw toevoegenDeJurist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:59:
[...]
Ik kon het selecteren, en vervolgens bij het starten van een sessie in de app, bleef het hangen op de melding 'laden initialiseren".
Ja, vanochtend heb ik elders even kort 20 kWh geladen en dat werkte prima. Morgen neem ik contact op met Tesla, want dit mag natuurlijk niet vaker voorkomen. Zeker niet wanneer je betaalt voor een abonnement en je er juist op moet kunnen vertrouwen op het moment dat je het nodig hebt.Stefan1987 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:02:
[...]
Klinkt bijna als een serverprobleem of een betaalprobleem. Is je betaalmethode nog wel correct gekoppeld? Of anders opnieuw toevoegen
Altijd interessant zo'n probleem met vaak voor de hand liggende oplossingen.Stefan1987 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:02:
[...]
Klinkt bijna als een serverprobleem of een betaalprobleem. Is je betaalmethode nog wel correct gekoppeld? Of anders opnieuw toevoegen
PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017
Als de betaalmethode het issue zou zijn dan is een duidelijker foutmelding wel behulpzaam, nu tast hij in het duister wat de oorzaak is.Stefan1987 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:02:
Stonden er ook andere, non-Tesla's, te laden?DeJurist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:49:
Het was behoorlijk leeg, dus daar lag het niet aan.
[ Voor 6% gewijzigd door Hachy op 19-08-2025 13:10 ]
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
waarom zou shell aan jou melden dat het een weergave kwestie is , en aan mij melden dat ze het contract verbroken hebben.Hachy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:09:
Ding dong [service mededeling]
Even mbt het Shell / Allego probleem: Het is puur een weergave kwestie. Je Shell laadpas werkt wel gewoon bij alle Allego laadpalen. Er zijn inmiddels technici aan beide kanten aan het probleem aan het oplossen.
[/service mededeling]
Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com
Krijgen jullie van leveranciers een verklaring voor deze exorbitante stijging, als benzine rijder schrik ik van deze percentages.murky123 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:24:
openbaar laden is voor mij dus ruim 20% duurder geworden in 1,5 jaar , dat is toch wel jammer als particulier die 100% openbaar zijn accu volgooit
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Veel gemeenten is een overstatement. Een eigen onderzoekje van Zonneplan kwam tot 1 op de 3. Dus tweederde van de gemeentes staat het niet toe. https://www.zonneplan.nl/blog/onderzoek-ev-opladen-stoep.BarryH schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:17:
@hoevenpe Er zijn wat belastingvoordelen weggevallen voor laadpaal operators.
Overigens zijn er dynamische prijs opties in ontwikkeling en kan je met een abbo vaak goedkoper laden.
Veel gemeentes laten inmiddels ook laadkabel over de stoep toe, dus de appartementbewoners zijn de groep waar nog wat voor moet komen
5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017
Eens! Handhaving is er in de meeste gemeenten nauwelijks. Dus de gemiddelde Nederlander met een oprit -zonder NSB buurman- kan het prima doen. Maar het feit blijft dat het in meer dan 60% van de gemeenten niet mag.BarryH schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:31:
@Pr088 Die 1/3 is al veeeel meer dan een paar jaar terug (en de handhaving is natuurlijk nog een ander verhaal)
Er zijn momenteel 342 gemeenten in Nederland (stand 1 januari 2025). Dus mag je bij circa 1 op de 3, dus circa 114 Gemeenten dat best veel noemen. 🤔Pr088 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:59:
[...]
Veel gemeenten is een overstatement. Een eigen onderzoekje van Zonneplan kwam tot 1 op de 3. Dus tweederde van de gemeentes staat het niet toe. https://www.zonneplan.nl/blog/onderzoek-ev-opladen-stoep.
De belastingkorting op energiebelasting was voor laadpaalaanbieders circa 7 cent. Per 1 januari 2025 verviel die korting. En dat is grotendeels doorberekend aan de consument.
In bepaalde gemeentes is het ook enkel marktpartijen die daar palen hebben staan. In concessiegebieden zijn de prijzen wel lager, zoals Vattenfall in Gelder/Overijssel (38 cent) en Allego/Equans in Groningen/Drenthe (0,48 en 42 cent). Het kan dus ook anders.hoevenpe schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:11:
[...]
Krijgen jullie van leveranciers een verklaring voor deze exorbitante stijging, als benzine rijder schrik ik van deze percentages.
Voor een huis is de kWh prijs eerder gedaald dan gestegen, ook benzine is goedkoper dan een tijdje terug. Inflatie kan het niet zijn lijkt me...
krakendmodem schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:01:
[...]
In bepaalde gemeentes is het ook enkel marktpartijen die daar palen hebben staan. In concessiegebieden zijn de prijzen wel lager, zoals Vattenfall in Gelder/Overijssel (38 cent) en Allego/Equans in Groningen/Drenthe (0,48 en 42 cent). Het kan dus ook anders.
En dan is het ongeveer even duur als op benzine rijden.
Als je 1/20 kunt rijden met benzine dan heb je geen zware rechtervoet. En dan kun je meestal ook wel 18kWh op 100 rijden.oltk schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:54:
[...]
offtopic:
Als je EV 20 kwh / 100 km rijdt en je vergelijkt het met een benzineauto die 1:20 rijdt en de benzineprijs is 1,80 klopt dat inderdaad
Ik lees graag als het opgelost is, heb wel een Shell laadpas aangevraagd, maar kan er hier in de buurt weinig mee (vanwege Allego dus), en Electroverse gedownload.Hachy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:09:
Ding dong [service mededeling]
Even mbt het Shell / Allego probleem: Het is puur een weergave kwestie. Je Shell laadpas werkt wel gewoon bij alle Allego laadpalen. Er zijn inmiddels technici aan beide kanten aan het probleem aan het oplossen.
[/service mededeling]
Pr088 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:00:
[...]
Als je 1/20 kunt rijden met benzine dan heb je geen zware rechtervoet. En dan kun je meestal ook wel 18kWh op 100 rijden.
[ Voor 11% gewijzigd door oltk op 19-08-2025 20:40 ]
Hoi, ik kan hier helpen! Er zijn een boel dure palen waar Shell goedkoper is dan Tap. Dat tonen we dan ook netjes in de app. Dat komt omdat wij altijd de basisprijs nemen en daar 0% (Roamer) of 5% (Light) transactiekosten op zetten. Shell hanteert een gemiddeld tarief voor heel NL (AC), waardoor je vaak te veel betaalt, en soms juist niet.murky123 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:58:
[...]
omdat de Tap app niet de voordeligste optie laat zien. mensen er in laat tuinen dat de opties die weergegeven word, wel voordelig zijn, wat dus ( in dit geval ) niet zo is . Tap laat toch zien wat het kost met andere aanbieders? waarom dan niet de voordeligste aanbieder weergeven? ondanks dat het voordigiger is dan met Tap zelf. als je andere aanbieders in jou app laat zien, wat Tap hier doet. laat je denken dat Tap het voordeligst is. dat vind ik misleidend
[ Voor 0% gewijzigd door tapelectric op 19-08-2025 20:21 . Reden: naam toegevoegd ]
Tap Electric
Het is wel zo dat jij met een 'ouderwetse' Ioniq een enorm zuinige EV hebt.oltk schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:15:
[...]
offtopic:
psss.. Ook offtopic (zie waarschuwing). Ik heb een Excel berekeningetje gemaakt om te kijken bij welke kWh prijzen ik op mijn achterhoofd moet krabben. De getallen zijn in ct / km. Ik heb zelf een Ionic Electric die 15/100 doet als ik onzuinig rij.
[Afbeelding]
Pr088 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:44:
[...]
Het is wel zo dat jij met een 'ouderwetse' Ioniq een enorm zuinige EV hebt.
Maar met een gemiddelde EV als een ID3 die ik heb haal je zomers met 110/120 op de snelweg ook 'gewoon 16/100. 18 is in de winter haalbaar. Maar inderdaad best ruim gerekend.
Agreed!koboy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:55:
[...]
offtopic:
Zullen we de Ioniq gewoon een goed ontworpen EV noemen? Efficiënt in aandrijving en stroomlijn. Er zijn er meer die dat zijn: Tesla's, Ioniq 6, EV6. Alleen jammer dat de meesten hun efficiëntie naar beneden jagen met te grote en te brede velgen.
Ter vergelijk: onze Ioniq 6 doet 12-13 kWh/100km in de zomer, winter op winterbanden 15-16. Voor 20kWh/100 km kan ik in de zomer bijna 150km/h op de cruise control rijden.
[ Voor 22% gewijzigd door DDDikkiedik op 19-08-2025 22:05 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq