[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 229 ... 233 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:06
Aha, misschien in het vervolg erbij (+ benodigde info) vermelden.
Wel zo handig.
En om misverstanden te voorkomen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duc750
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-09 22:38
Zondag jl. heb ik geladen bij een paal welke ik eerst nergens in een app op de kaart zag staan. De paal stond er wel en laden ging ook prima. Thuis gekomen blijkt de paal op een paar honderd meter afstand in een andere wijk geprojecteerd in diverse apps (ANWB, Vattenfall, Shell, Electroverse, ChargeFinder, ABRP, Apple Maps, …).
In Apple Maps en ChargeFinder heb ik een manier gevonden om de lokatie van de paal te corrigeren. ChargeFinder heeft inmiddels deze ook aangepast waar Apple blijkbaar meer bedenktijd nodig heeft.
Google Maps geeft de paal overigens nu overigens correct weer maar ik heb niet gecheckt of dit eerder ook al zo was.
Wat is de juiste procedure om een foutieve laadpaal lokatie te melden?

N.B. de paal in kwestie heeft de naam “Vliegent Hert 246” en staat in Lelystad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Sinds kort een EV en aangezien we twee dagen geen laadpaal hadden ben ik in de buurt gaan laden. Heb de TAP app gedownload en een tag ontvangen. Hier in de buurt voor Allego palen en merk dat die best duur per kWh zijn.

Ligt het aan de paal, de regio of TAP? In de Kia Charge app is het sowieso duurder en TAP rekent 5% in plaats van bijvoorbeeld 59 cent van Kia per laadsessie.

Ik laadt niet vaak langs de weg, maar voordelig is altijd fijner. Iemand tips?

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:38

Oekol

waka waka hey hey

THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:03:
Sinds kort een EV en aangezien we twee dagen geen laadpaal hadden ben ik in de buurt gaan laden. Heb de TAP app gedownload en een tag ontvangen. Hier in de buurt voor Allego palen en merk dat die best duur per kWh zijn.

Ligt het aan de paal, de regio of TAP? In de Kia Charge app is het sowieso duurder en TAP rekent 5% in plaats van bijvoorbeeld 59 cent van Kia per laadsessie.

Waar is hier in de buurt?

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12:40

Allego is helaas een duurdere aanbieder. Bij regelmatig straatladen zou ik het TAP Roamer abonnement nemen. Kost 2 euro per maand. En dan ben je de 5% kosten kwijt.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Oekol schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:11:
[...]

Waar is hier in de buurt?
Haha, regio Utrecht. Overal staan die Allego- of Total palen. Ging me er meer om of het zin heeft om naar een andere aanbieder te gaan, maar het is echt voor incidenteel sneller laden.

Ik vind TAP wel een erg prettige en uitgebreide app overigens.

Kia EV3 GT LR  iPhone 16 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Max & Pro 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Pr088 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 09:55:
[...]

Allego is helaas een duurdere aanbieder. Bij regelmatig straatladen zou ik het TAP Roamer abonnement nemen. Kost 2 euro per maand. En dan ben je de 5% kosten kwijt.
Dat scheelt al, even aankijken hoe vaak het straatladen wordt en of we die 2 euro er dan uithalen. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steeffoon
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10:54

Steeffoon

Smartphone-nerd

Ik heb zelf de tankpas van Tango Electric aangevraagd. Die rekenen geen starttarief en zouden ook overal in Nederland werken. Heb het zelf nog niet kunnen testen, aangezien ik eind deze maand pas de EV3 verwacht, maar wellicht het overwegen waard. In de app van Tango zie je direct de prijzen van de laadpaal, maar het viel me op dat Allego inderdaad flink aan de prijs is doorgaans.

Android-nieuws, Android-apps en smartphone-advies/reviews: DroidApp.nl

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MichielFRL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 08:36
Steeffoon schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:11:
Ik heb zelf de tankpas van Tango Electric aangevraagd. Die rekenen geen starttarief en zouden ook overal in Nederland werken.
Vervelende van de Tango app is dat er vaak geen prijzen bij staan.

Apple | BYD | HomeWizard Plug-In Battery | UniFi | 4.880wp zonnepanelen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _birdie_
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 13:01
THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:05:
[...]

Dat scheelt al, even aankijken hoe vaak het straatladen wordt en of we die 2 euro er dan uithalen. Dank!
kijk eens naar ovo of electroverse.

Android A54, Iphone 10XS Max, MacBook Air 15" M2, iPad Air 2025, Mac mini M4 (2025), KIA EV3 plus advanced LR green

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zr40
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Zr40

Moderator General Chat

heeft native IPv6

Als het echt om incidenteel straatladen gaat wanneer je reguliere laadmogelijkheid niet beschikbaar is, dan zou ik aanraden: maak je niet druk om tarieven, neem een pas die gewoon overal werkt. Structureel besparen is niet echt zinvol als je er slechts incidenteel gebruik van hoeft te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zr40 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 10:56:
[...]

Als het echt om incidenteel straatladen gaat wanneer je reguliere laadmogelijkheid niet beschikbaar is, dan zou ik aanraden: maak je niet druk om tarieven, neem een pas die gewoon overal werkt. Structureel besparen is niet echt zinvol als je er slechts incidenteel gebruik van hoeft te maken.
Helemaal eens, vandaar dat ik bij TAP uitkwam omdat het ernaar uitziet dat die zeer veel palen ondersteunen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:42
THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 11:23:
[...]

Helemaal eens, vandaar dat ik bij TAP uitkwam omdat het ernaar uitziet dat die zeer veel palen ondersteunen.
Welkom in Utrecht, een van de duurdere regio’s qua EV :-(
Hier op de heuvelrug staan veel palen van TotalEnergies en daar ben ik met E-Flux nog net even goedkoper uit dan met TAP.

Gewoon spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Soepie schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 11:56:
[...]

Welkom in Utrecht, een van de duurdere regio’s qua EV :-(
Hier op de heuvelrug staan veel palen van TotalEnergies en daar ben ik met E-Flux nog net even goedkoper uit dan met TAP.
Ga ik checken!

[ Voor 16% gewijzigd door THE_BASE op 17-08-2025 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:04
Dat Tap electric he,

kan je als gast ook de realistische prijzen zien? of doet de Tap app dat pas als je een volledig account in de app hebt aangemaakt?

ik vraag dit omdat ik zojuist voor de grap eens in die app ging kijken, en het zeer zeker niet de goedkoopste optie laat zien ( op de paal die ik dan aanklik )
de goedkoopste optie ( shell recharge ) 55 cent laat de app niet eens zien.
check zelf maar : hendrick avercampstraat 2 alphen aan den rijn allego paal 004394-2.
Tap geeft aan dat ziin eigen prijs (62cent) de beste prijs is en dat nog ex 2,5 euro p.m. abbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
murky123 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:28:
Dat Tap electric he,

kan je als gast ook de realistische prijzen zien? of doet de Tap app dat pas als je een volledig account in de app hebt aangemaakt?

ik vraag dit omdat ik zojuist voor de grap eens in die app ging kijken, en het zeer zeker niet de goedkoopste optie laat zien ( op de paal die ik dan aanklik )
check zelf maar : hendrick avercampstraat 2 alphen aan den rijn allego paal 004394-2.
Tap geeft aan dat ziin eigen prijs (62cent) de beste prijs is en dat nog ex 2,5 euro p.m. abbo.
Klopt, alleen heb je dan dus 5% transactiekosten met een gratis abonnement.

Bij Shell Recharge heb je transactiekosten van 35 cent. Dus bij 7 euro laden is Shell voordeliger. Daar zit je al snel op, dus dan lijkt Shell goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:35:
[...]

Klopt, alleen heb je dan dus 5% transactiekosten met een gratis abonnement.

Bij Shell Recharge heb je transactiekosten van 35 cent. Dus bij 7 euro laden is Shell voordeliger. Daar zit je al snel op, dus dan lijkt Shell goedkoper.
yep, dus is Tap een onbetrouwbare app, die je voorliegt in dit geval. mijn inziens

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pr088
murky123 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:39:
[...]

yep, dus is Tap een onbetrouwbare app, die je voorliegt in dit geval. mijn inziens
Nou nou, meteen liegen roepen? Waarom zo'n beschuldiging? TAP laat zien welke palen met hun pas in de buurt voordeliger zijn. Dat doet overigens geen enkele andere app. Ze laten niet zien welke concurrentie goedkoper is. Dat doet geen enkele aanbieder.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Meubelmaker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-09 19:07
[...]

Jammer nou zo'n reactie. Dus een foutje staat gelijk aan liegen. Ik zou zeggen, meldt jouw conclusie netjes aan Tap en vraag of ze dat willen aanpassen. Of bewijs dat het om een leugen gaat.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Pr088 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:53:
[...]

Nou nou, meteen liegen roepen? Waarom zo'n beschuldiging? TAP laat zien welke palen met hun pas in de buurt voordeliger zijn. Dat doet overigens geen enkele andere app. Ze laten niet zien welke concurrentie goedkoper is. Dat doet geen enkele aanbieder.
omdat de Tap app niet de voordeligste optie laat zien. mensen er in laat tuinen dat de opties die weergegeven word, wel voordelig zijn, wat dus ( in dit geval ) niet zo is . Tap laat toch zien wat het kost met andere aanbieders? waarom dan niet de voordeligste aanbieder weergeven? ondanks dat het voordigiger is dan met Tap zelf. als je andere aanbieders in jou app laat zien, wat Tap hier doet. laat je denken dat Tap het voordeligst is. dat vind ik misleidend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 21:43

Mach

[END]Avengers

Dat Tap electric he,

Maar TAP is toch ook geen inter-aanbieder vergelijkingsapp. Dus het is logisch dat TAP in zijn app Shell recharge niet laat zien

Deze palen zijn gewoon in geen enkel app gunstig. Altijd met iets van een start fee of idle fee

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Mach schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:59:
[...]

Maar TAP is toch ook geen inter-aanbieder vergelijkingsapp. Dus het is logisch dat TAP in zijn app Shell recharge niet laat zien

Deze palen zijn gewoon in geen enkel app gunstig. Altijd met iets van een start fee of idle fee
dat is het wel. er word in de tap app een "vergelijk de laadsessieprijs" aangeboden

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AGQmELi6KHS1MMTtS8CpfMPhDvA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DHezdHQ056Y9tvOyr2pa3JB4.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door murky123 op 17-08-2025 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

murky123 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:01:
[...]

dat is het wel. er word in de tap app een "vergelijk de laadsessieprijs" aangeboden

[Afbeelding]
Bedoel je die analyse omgeving functie ?
Dat is volgens mij een beetje spielerij

Ik gebruik tap al een jaar, weliswaar met de betaalde abbo, en ik ervaar het als de meest prettige app en over het algemeen als best concurrerend.

Overigens mijd ik zoveel als mogelijk palen met een samengestelde tariefstructuur, zoals in jouw voorbeeld. Wellicht dat tap app daar wat minder goed presteert

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:08
Dat Tap electric he,

Deze paal bedoel je ?

Die kan via de concurrentie idd goedkoper voor 48 cent

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1hvvbQHPaWEznLVBoWGb69t0yfo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Ntw4HsrweYcYjlTcRFecNvvb.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
boyette schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:09:
[...]

Deze paal bedoel je ?

[Afbeelding]
yes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach

Mach

[END]Avengers

[...]

Deze paal bedoel je ?

[Afbeelding]
Via welke app krijg je deze prijs ?

DUGG

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 21:09
[...]

Haha, regio Utrecht. Overal staan die Allego- of Total palen. Ging me er meer om of het zin heeft om naar een andere aanbieder te gaan, maar het is echt voor incidenteel sneller laden.

In de daluren is het bij de Tesla Supercharger in Bunnik of Breukelen 29ct/kWh met abbo. Best een gunstige optie als je daar regelmatig langs komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Laatst online: 13:08
Mach schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:12:
[...]

Via welke app krijg je deze prijs ?
Ovo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• oltk
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15-09 08:57
Mogelijk is OVO niet door Tap aangesloten in de vergelijkingen? Zo zullen er mogelijk meer aanbieders zijn die niet zijn aangesloten? Dat roept de vraag op (voordat iemand begint te beschuldigen over liegen): kloppen de andere bedragen? Zo ja, dan is het overzicht onvolledig. :)

offtopic:
Liegen:
Volgens de Dikke van Dale is liegen het bewust onwaarheden vertellen. Het vereist dat de persoon de waarheid kent en opzettelijk een andere versie presenteert.

Onvolledig informeren:
Dit houdt in dat niet alle relevante feiten of informatie worden gedeeld, wat kan leiden tot een verkeerd of onvolledig beeld van de situatie. Dit kan gebeuren zonder dat er sprake is van een bewuste leugen, maar het kan wel schadelijk zijn omdat de ander een verkeerde indruk krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Mijn conclusie is dat het net zo'n wirwar is als energiecontracten. Veel aanbieders, veel palen, veel constructies en weinig juiste vergelijkingen.

Ik hoef niet de allervoordeligste voor die paar keer laden per jaar op straat. Maar wel een goede en betrouwbare app. En wie komt dan het beste uit de bus? Is dat TAP, ANWB, Greenchoice, Shell Recharge of toch een andere? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:39

koboy

Heb een idee voor een icon

oltk schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 13:34:
[...]

Mogelijk is OVO niet door Tap aangesloten in de vergelijkingen? Zo zullen er mogelijk meer aanbieders zijn die niet zijn aangesloten? Dat roept de vraag op (voordat iemand begint te beschuldigen over liegen): kloppen de andere bedragen? Zo ja, dan is het overzicht onvolledig. :)

offtopic:
Liegen:
Volgens de Dikke van Dale is liegen het bewust onwaarheden vertellen. Het vereist dat de persoon de waarheid kent en opzettelijk een andere versie presenteert.

Onvolledig informeren:
Dit houdt in dat niet alle relevante feiten of informatie worden gedeeld, wat kan leiden tot een verkeerd of onvolledig beeld van de situatie. Dit kan gebeuren zonder dat er sprake is van een bewuste leugen, maar het kan wel schadelijk zijn omdat de ander een verkeerde indruk krijgt.
Ik kan zo uit mijn hoofd zeggen dat de prijs voor ANWB (zonder abbo) niet klopt. Hier had namelijk moeten staan: 62 cent + 69 cent starttarief. Door het "verbergen" van het starttarief in een heel beperkt aantal kWh komen dit soort abonnement loze passen met start tarief er eigenlijk altijd slecht uit, terwijl dat alleen bij heel beperkte laad sessies zo is.

Edit:
Dit is dus minimaal onvolledig informeren, maar dat zou vereisen dat ze hun omslaan van het starttarief in 2kWh om tot een prijs te komen ergens makkelijk te vinden vermelden.
Juist door de presentatie dat een kWh bij abonnement loze ANWB 98 cent kost terwijl het 62 cent is gaat dit voor mij heel hard richting liegen.

[ Voor 11% gewijzigd door koboy op 17-08-2025 14:27 ]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pr088
koboy schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 14:17:
[...]

Ik kan zo uit mijn hoofd zeggen dat de prijs voor ANWB (zonder abbo) niet klopt. Hier had namelijk moeten staan: 62 cent + 69 cent starttarief. Door het "verbergen" van het starttarief in een heel beperkt aantal kWh komen dit soort abonnement loze passen met start tarief er eigenlijk altijd slecht uit, terwijl dat alleen bij heel beperkte laad sessies zo is.

Edit:
Dit is dus minimaal onvolledig informeren, maar dat zou vereisen dat ze hun omslaan van het starttarief in 2kWh om tot een prijs te komen ergens makkelijk te vinden vermelden.
Juist door de presentatie dat een kWh bij abonnement loze ANWB 98 cent kost terwijl het 62 cent is gaat dit voor mij heel hard richting liegen.
Liegen veronderstelt bewust misleiden hè. Is de app niet gewoon onvolledig? Benader hun klantenservice als er iets niet klopt. Niet direct beginnen met vingerwijzen.

En is TAP Electric verantwoordelijk voor de prijzen van andere aanbieders?
Ook prijsvergelijkingsapps zoals Chargeprice zijn niet volledig en ook niet altijd correct.

[ Voor 7% gewijzigd door Pr088 op 17-08-2025 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
Ik vind het bizar dat het allemaal zo ondoorzichtig is. Ben pas onlangs met een plug-in gaan rijden, laad dus best vaak (vrijwel na ieder rit) en dan is juist dat starttarief wel iets wat het al snel duur maakt.

Al helemaal als een paal ineens “geknepen” wordt zoals eerder deze week en er na 1.5 uur laden krap 2kwh is toegevoegd.

Daarom blij met het simpelste abonnementje van OVO (2eur/maand) waarbij je dat starttarief niet meer hebt, en als bonus ook nog 10% korting op het tarief.

Een no-brainer. Erg grappig dat ik via referral code ook nog EUR 9 aan krediet kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Yorro schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:48:
Ik vind het bizar dat het allemaal zo ondoorzichtig is. Ben pas onlangs met een plug-in gaan rijden, laad dus best vaak (vrijwel na ieder rit) en dan is juist dat starttarief wel iets wat het al snel duur maakt.

Al helemaal als een paal ineens “geknepen” wordt zoals eerder deze week en er na 1.5 uur laden krap 2kwh is toegevoegd.

Daarom blij met het simpelste abonnementje van OVO (2eur/maand) waarbij je dat starttarief niet meer hebt, en als bonus ook nog 10% korting op het tarief.

Een no-brainer. Erg grappig dat ik via referral code ook nog EUR 9 aan krediet kreeg.
Dat is hartstikke netjes voor als je veel laadt, voor incidenteel laden is 24 euro per jaar een hoop geld. Het starttarief van Shell Recharge is 35 cent. Daar kan ik 68 keer per jaar een laadsessie voor starten.

Als je meer dus meer dan dat aantal moet laden per jaar is het zeker zinvol. Ik ga nu Shell proberen en laat TAP even voor wat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Paris
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:55
[...]

Als je in Vleuten woont, kun je goedkoop laden bij Total als je je laadsessies kunt plannen: https://totalenergies.nl/...r-je-auto-opladen-utrecht

Zit tussen de 0.30 en 0.45 cent hoorde ik van een collega.

Veuillez agréer, Madame, Monsieur, l'expression de mes sentiments distingués.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Tom Paris schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:36:
[...]

Als je in Vleuten woont, kun je goedkoop laden bij Total als je je laadsessies kunt plannen: https://totalenergies.nl/...r-je-auto-opladen-utrecht

Helaas, woon daar niet (meer). Verhuisd naar een andere stad buiten Utrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Laadpunt aan de overkant: vier beschikbaar. TAP: vier beschikbaar
Shell: niet beschikbaar

Wat zou dat dan kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Pr088 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:33:
[...]

Liegen veronderstelt bewust misleiden hè. Is de app niet gewoon onvolledig? Benader hun klantenservice als er iets niet klopt. Niet direct beginnen met vingerwijzen.

En is TAP Electric verantwoordelijk voor de prijzen van andere aanbieders?
Ook prijsvergelijkingsapps zoals Chargeprice zijn niet volledig en ook niet altijd correct.
Tap kan mij persoonlijk aan mijn **** roesten. Door de procentuele opslag zijn ze mij te duur doordat ik grote hoeveelheden laad.

Wat ik zie in dat plaatje is dat CPO passen keurig het tarief vermeld krijgen met toevoeging abonnement voor €x.
Dezelfde passen krijgen een tarief toegekend dat flink boven het daadwerkelijke CPO tarief ligt, zonder toevoeging van starttarief.
Om even mij het ANWB voorbeeld te blijven: die hebben nooit 98 cent gerekend toen het nog een vaste prijs pas was. Die 98 cent is de 62 cent CPO plus het halve starttarief.
Voor Greenchoice, eflux zie je iets vergelijkbaars: correcte prijs met abonnement, belachelijke prijs zonder. Dat heeft niets te maken met incorrecte prijzen, maar meer met het er gunstig laten uitkomen van je eigen procentuele opslag.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Ik dacht dus dat Shell wel handig was, ware het niet dat ze geen contracten lijken te hebben met Allego. En alle palen in deze omgeving zijn daarvan. Moet ik alsnog Smoove ernaast houden. Onhandig. Zoek juist één voordelige app.

Eneco geprobeerd, maar kan nergens een account aanmaken…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:46:
Ik dacht dus dat Shell wel handig was, ware het niet dat ze geen contracten lijken te hebben met Allego. En alle palen in deze omgeving zijn daarvan. Moet ik alsnog Smoove ernaast houden. Onhandig. Zoek juist één voordelige app.

Eneco geprobeerd, maar kan nergens een account aanmaken…
Apart, zie dat ze inderdaad allemaal op "niet beschikbaar" staan in de app. Wellicht een storing? Wellicht dat het met de pas wel werkt.... Scheelt ook weer een paar cent t.o.v. Smoov.

Mocht "deze omgeving" Leiderdorp zijn, weet dan dat een kabelmat sinds een paar weken is toegestaan. Over 2 weken gaat mijn aansluiting naar 3x25A en dan zal ik hier waarschijnlijk minder aanwezig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorro
  • Registratie: November 2014
THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 15:59:
[...]

Dat is hartstikke netjes voor als je veel laadt, voor incidenteel laden is 24 euro per jaar een hoop geld. Het starttarief van Shell Recharge is 35 cent. Daar kan ik 68 keer per jaar een laadsessie voor starten.

Als je meer dus meer dan dat aantal moet laden per jaar is het zeker zinvol. Ik ga nu Shell proberen en laat TAP even voor wat het is.
Afhankelijk van de grootte van je batterij verdien je die 2eur/maand al snel terug. Ik laad meerdere keren per week, maar dat komt vooral omdat het een plug-in is met slechts 18kwh batterij.

Als je een volledig EV hebt en je laadt bijvoorbeeld 50kwh in 1 sessie, dan heb je bij een tarief vanaf EUR 0,40 al je abonnement voor die maand terugverdiend door de korting (50kwh * EUR 0,40 = EUR 20 * 10% = EUR 2 korting). Daar komt dan nog bij dat je ook geen starttarief betaalt.

Bij hogere tarieven (snelladers bijvoorbeeld) gaat het nog veel sneller en heb je bij de eerste sessie al profijt.

Maar de afweging is voor iedereen anders.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pr088
THE_BASE schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 22:46:
Onhandig. Zoek juist één voordelige app.
Stop met zoeken. Er is niet 1 app of partij die overal voordelig is. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Pr088 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 07:25:
[...]

Stop met zoeken. Er is niet 1 app of partij die overal voordelig is. Helaas.
Uiteindelijk uitgekomen bij Shell. Maar die werkt dus niet met Allego óf er is een storing. Maar anders terug naar TAP die wel alles ondersteund.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

THE_BASE schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:32:
[...]

Uiteindelijk uitgekomen bij Shell.
Hebben wij een andere definitie van voordelig? :+

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Oekol schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:37:
[...]

Hebben wij een andere definitie van voordelig? :+
Haha. Geen idee, ik kijk naar het starttarief en vind 35 cent voordelig. Daarnaast naar kWh en 55 cent is een middenweg. En dat zonder abonnement. Ik laadt incidenteel, maar zoek nu wel een oplossing voor als het zover is of als we een langere rit voor de boeg hebben.

Advies is natuurlijk welkom. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol

Oekol

waka waka hey hey

THE_BASE schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 08:43:
[...]

Haha. Geen idee, ik kijk naar het starttarief en vind 35 cent voordelig. Daarnaast naar kWh en 55 cent is een middenweg. En dat zonder abonnement. Ik laadt incidenteel, maar zoek nu wel een oplossing voor als het zover is of als we een langere rit voor de boeg hebben.

Advies is natuurlijk welkom. :)
Heb even een random paal hier gepakt in Frankrijk en daar berekenen ze als volgt:

Shell rekent €0,77/kWh.
ANWB rekent €1,88 transactiekosten + €0,30/kWh.
Break-even ligt rond 4 kWh: daaronder is Shell voordeliger, maar vanaf 20 of 40 kWh is ANWB duidelijk goedkoper.

Echter in Nederland is Shell wel goedkoper lijkt het. In regio Utrecht kom ik idd 55 eurocent tegen steeds en anwb komt daar boven de 60 eurocent uit. 'roaming' bij Shell is echt heel duur. Maar goedkoper in Nederland moet ook echt wel kunnen.

Bijv. even snel bij plugshare gekeken heb je een starttarief van 59 cent of zo maar daarna 39 eurocent de kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Medjai
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 13:24
Tom Paris schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 17:36:
[...]

Volgens mij zit het tussen 39 en 44 cent. Maar als er een paal is waar het 30 cent is zou ik dat graag horen.
En niet iedere TotalEnergies paal doet mee in deze dynamische tarieven, je kunt hier niet op filteren in de app dus even goed opletten. Geen andere extra kosten dus zelfs op piek tarief geen slechte prijs.

Heel erg dynamisch zijn de tarieven trouwens niet, ieder dag (dus ook in het weekend), en ongeacht wind/zon:
van 06:00 tot 10:00 44cent
van 10:00 tot 16:00 39cent
van 16:00 tot 21:00 44cent
van 21:00 tot 06:00 40cent

Opzich wel makkelijker te onthouden dan volledig dynamische tarieven.

[ Voor 21% gewijzigd door Medjai op 18-08-2025 09:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:42
[...]

Je hebt niet eens in de app gekeken en daar worden de transactiekosten verrekend wanneer je een paal opzoekt. Niks ontransparants aan.

Cash is king.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• murky123
Net Shell Recharge aan de telefoon gehad, en ik krijg te horen vanuit Shell dat de samenwerking met Allego is stopgezet en dan het niet meer mogelijk is om de shell laadpas ( particulier ) een laadsessie te starten bij een Allego paal.

Ik belde naar aanleiding dat elke Allego paal in de Shell app de status "niet beschikbaar" heeft.

Klanten Service Allego weet van niets ( maar dat zegt ook niet alles ), en zelf heb ik ook geen mail gekregen van Shell, en op de site lees ik er ook niet over.

Heb ik iets gemist?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
Het is eigenlijk van de zotte dat je door een oerwoud van aanbieders, apps en abonnementen heen moet om enigszins te weten wat een laadsessie gaat kosten. En dan nog weet je het niet 100% zeker.

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harrie van Til
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:02

Harrie van Til

Doe maar blauw

Gr4mpyC3t schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:37:
Het is eigenlijk van de zotte dat je door een oerwoud van aanbieders, apps en abonnementen heen moet om enigszins te weten wat een laadsessie gaat kosten. En dan nog weet je het niet 100% zeker.
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

EV6 77kWh, Light, Gravity Blue MY2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Gr4mpyC3t schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:37:
Dat moet helemaal niet, is je eigen keus.

Vergelijk het met telefoon abonnementen, de ene betaalt X cent per minuut, de ander betaalt iets anders. Ja, dat moet je uitzoeken als je de beste deal wil hebben maar je kan er ook voor kiezen om dat niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
murky123 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:29:
Net Shell Recharge aan de telefoon gehad, en ik krijg te horen vanuit Shell dat de samenwerking met Allego is stopgezet en dan het niet meer mogelijk is om de shell laadpas ( particulier ) een laadsessie te starten bij een Allego paal.

Ik belde naar aanleiding dat elke Allego paal in de Shell app de status "niet beschikbaar" heeft.

Klanten Service Allego weet van niets ( maar dat zegt ook niet alles ), en zelf heb ik ook geen mail gekregen van Shell, en op de site lees ik er ook niet over.

Heb ik iets gemist?
Ik wilde ook even gaan bellen, fijn dat je dat al hebt gedaan. Bijzonder vreemd. Dat is Shell voor mij geen optie meer aangezien hier alles in de buurt Allego is. En wil geen zeven laad-apps op mijn iPhone.

Ik zoek nog even door tussen ANWB, Greenchoice of toch weer TAP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
[...]

Deze paal bedoel je ?

[Afbeelding]
doe je dat middels een abbo? want in mijn OVO app staat er toch echt 57 cent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
THE_BASE schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:44:
[...]

Ik wilde ook even gaan bellen, fijn dat je dat al hebt gedaan. Bijzonder vreemd. Dat is Shell voor mij geen optie meer aangezien hier alles in de buurt Allego is. En wil geen zeven laad-apps op mijn iPhone.

Ik zoek nog even door tussen ANWB, Greenchoice of toch weer TAP.
voor mij was shell recharge wel het goedkoopst met 55 cent , regio Alphen aan den Rijn, Leiden.

hier is het alleen maar Allego en Qwello

dus nu ook maar weer opzoek naar een alternatief

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
murky123 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:29:

Heb ik iets gemist?
Bijzonder. Shell is bij Allego meestal niet de beste, tenzij de tarieven voor de palen in jouw straat boven de 55ct liggen. Voor Allego-palen kun je meestal het beste Smoov gebruiken. Er zijn niet veel aanbieders goedkoper dan de eigen business (Smoov is van Allego). Elektroverse valt nog te proberen. Goede pas ook, met een prima app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Pr088 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:52:
[...]

Bijzonder. Shell is bij Allego meestal niet de beste, tenzij de tarieven voor de palen in jouw straat boven de 55ct liggen. Voor Allego-palen kun je meestal het beste Smoov gebruiken. Er zijn niet veel aanbieders goedkoper dan de eigen business (Smoov is van Allego). Elektroverse valt nog te proberen. Goede pas ook, met een prima app.
Electroverse ziet er prima uit en niet overdreven duur bij de Allego palen hier. Ik zie alleen geen opstartkosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Pr088 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 09:52:
[...]

shell recharge , 55 cent
smoov , 62 cent
elektraverse, 62 cent
ANWB, 66 cent

dan laad ik nog alle additionele voorwaarden en startarieven buiten beschouwing

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
THE_BASE schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:02:
Electroverse ziet er prima uit en niet overdreven duur bij de Allego palen hier. Ik zie alleen geen opstartkosten?
Dan zijn die er ook niet. :) Prijzen in app zijn leidend.
Het gebeurt heel af en toe wel eens dat je toch een hogere 'rekening' krijgt, mailtje naar Electroverse en binnen no time krijg je het teveel betaalde verschil netjes als tegoed terug. Hele fijne maatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Zjanzjak schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:12:
[...]

Dan zijn die er ook niet. :) Prijzen in app zijn leidend.
Het gebeurt heel af en toe wel eens dat je toch een hogere 'rekening' krijgt, mailtje naar Electroverse en binnen no time krijg je het teveel betaalde verschil netjes als tegoed terug. Hele fijne maatschappij.
App ziet er netjes en overzichtelijk uit, prijzen zijn niet uitzonderlijk duur. Dus voor incidenteel is dit een prima app. Als ik echt op vakantie ga naar het buitenland check ik wel weer verder of een andere aanbieder of snellader beter is.

Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

murky123 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:04:
[...]

shell recharge , 55 cent
smoov , 62 cent
elektraverse, 62 cent
ANWB, 66 cent

dan laad ik nog alle additionele voorwaarden en startarieven buiten beschouwing
ANWB is ook 62 cent. Even de tarieven uitklappen want ze doen 1 of andere onhandige verdeling van het starttarief.

Maar Allego was toch 59 cent? Recent verhoogd? Dat zou kunnen zijn waarom Shell ze er uit heeft geknikkerd. In OMM gebied is Allego dominant en leidend qua prijzen, en ze zijn nu al een aantal jaar onredelijk aan het verhogen waardoor ook Shell met zijn vaste tarief steeds verder omhoog moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
tja, ik laad 100% openbaar, en in mijn straat is het allego en qwello, in 1,5 jaar tijd is het gemiddeld met ruim 10 cent gestegen. van laag in de 50 cent naar laag in de 60 cent .

openbaar laden is voor mij dus ruim 20% duurder geworden in 1,5 jaar , dat is toch wel jammer als particulier die 100% openbaar zijn accu volgooit

tuurlijk kan ik verderop wel bij een qwello paal gaan laden met shell, voor 55 cent. maar je bent constant aan het switchen van laadpas, provider, paal enzv. Het is niet anders anno 2025 blijft het een puzzeltocht om enigsinds "betaalbaar" openbaar te laden.

[ Voor 28% gewijzigd door murky123 op 18-08-2025 10:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
THE_BASE schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:18:
App ziet er netjes en overzichtelijk uit, prijzen zijn niet uitzonderlijk duur. Dus voor incidenteel is dit een prima app. Als ik echt op vakantie ga naar het buitenland check ik wel weer verder of een andere aanbieder of snellader beter is.

Thanks!
En je krijgt een laadpas met je naam erop! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
murky123 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:04:
[...]

Shell recharge , 55 cent
Smoov , 62 cent
Electroverse, 62 cent
ANWB, 66 cent

dan laat ik nog alle additionele voorwaarden en startarieven buiten beschouwing
Fijn dat je bevestigt wat ik schreef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
THE_BASE schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:18:
[...]

Thanks!
Je kunt ook gratis bij hen een laadpas aanvragen. Ook handig voor het buitenland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Pr088 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 16:28:
[...]

Je kunt ook gratis bij hen een laadpas aanvragen. Ook handig voor het buitenland.
Jep. Gedaan. Voor incidenteel laden lijkt me dit een prima aanbieder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 12:48
Wat is dit nou? Geen enkele Tesla Supercharger (in Breukelen) werkt op dit moment voor mijn auto, terwijl anderen wel gewoon kunnen laden. Gelukkig ligt het niet aan mijn auto, want bij Fastned laadde hij direct probleemloos. Maar nu moet ik daar €0,74 per kWh betalen, terwijl ik een abonnement bij Tesla heb lopen… echt frustrerend 😡

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
DeJurist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:04:
Wat is dit nou? Geen enkele Tesla Supercharger (in Breukelen) werkt op dit moment voor mijn auto, terwijl anderen wel gewoon kunnen laden. Gelukkig ligt het niet aan mijn auto, want bij Fastned laadde hij direct probleemloos. Maar nu moet ik daar €0,74 per kWh betalen, terwijl ik een abonnement bij Tesla heb lopen… echt frustrerend 😡
Tesla rijders krijgen voorrang als er weinig laadpalen onbezet zijn. Is mij ook overkomen in Almere.

Opel Ampera-e, Zappi V2 1F32A, 10x250Wp Solar, SMA 2100TL, Remeha Calenta 40C CW5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grlk
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 15-09 23:32
Meubelmaker schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:06:
[...]

Tesla rijders krijgen voorrang als er weinig laadpalen onbezet zijn. Is mij ook overkomen in Almere.
Gisteren werkte het niet voor mij bij Tesla in Uden, bijna alle laders waren vrij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
grlk schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:09:
[...]

Gisteren werkte het niet voor mij bij Tesla in Uden, bijna alle laders waren vrij.
Dan is er een andere, nog door mij niet meegemaakte reden. Geen idee wat het dan zou kunnen zijn helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Meubelmaker schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:35:
[...]

Dan is er een andere, nog door mij niet meegemaakte reden. Geen idee wat het dan zou kunnen zijn helaas.
Afstraffing voor de ingekakte Tesla verkoop? Net als de prijsverhoging?

* koboy duikt weg achter een schutting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heronimo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-09 21:09
DeJurist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:04:
Zo te zien een Tesla V2 Supercharger. Ik heb zelfs iets vergelijkbaars gehad met een Stellantis auto bij een Tesla V3 Supercharger in Meerkerk. Op een ander moment nog terug geweest en wederom niet aan de praat gekregen. Tesla V4 laders altijd succes en nooit problemen gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Meubelmaker schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 18:06:
[...]

Het was behoorlijk leeg, dus daar lag het niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Heronimo schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:23:
[...]

Zo te zien een Tesla V2 Supercharger. Ik heb zelfs iets vergelijkbaars gehad met een Stellantis auto bij een Tesla V3 Supercharger in Meerkerk. Op een ander moment nog terug geweest en wederom niet aan de praat gekregen. Tesla V4 laders altijd succes en nooit problemen gehad.
Het vreemde is is dat het altijd heeft gewerkt. Tot vandaag. Echt 7 verschillende laders geprobeerd en nul wilde mijn auto laden. Het is dat ik nog wat accu in mijn auto had, anders was ik daar gestrand :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:22
DeJurist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:51:
[...]

Het vreemde is is dat het altijd heeft gewerkt. Tot vandaag. Echt 7 verschillende laders geprobeerd en nul wilde mijn auto laden. Het is dat ik nog wat accu in mijn auto had, anders was ik daar gestrand :(.
Kon je de paal wel selecteren in de app? Of zag je die nummers niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Stefan1987 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:56:
[...]

Kon je de paal wel selecteren in de app? Of zag je die nummers niet?
Ik kon het selecteren, en vervolgens bij het starten van een sessie in de app, bleef het hangen op de melding 'laden initialiseren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan1987
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07:22
DeJurist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:59:
[...]

Ik kon het selecteren, en vervolgens bij het starten van een sessie in de app, bleef het hangen op de melding 'laden initialiseren".
Klinkt bijna als een serverprobleem of een betaalprobleem. Is je betaalmethode nog wel correct gekoppeld? Of anders opnieuw toevoegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
Stefan1987 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 20:02:
[...]

Klinkt bijna als een serverprobleem of een betaalprobleem. Is je betaalmethode nog wel correct gekoppeld? Of anders opnieuw toevoegen
Ja, vanochtend heb ik elders even kort 20 kWh geladen en dat werkte prima. Morgen neem ik contact op met Tesla, want dit mag natuurlijk niet vaker voorkomen. Zeker niet wanneer je betaalt voor een abonnement en je er juist op moet kunnen vertrouwen op het moment dat je het nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 09:52
[...]

Altijd interessant zo'n probleem met vaak voor de hand liggende oplossingen.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barnas
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 08:09

Als de betaalmethode het issue zou zijn dan is een duidelijker foutmelding wel behulpzaam, nu tast hij in het duister wat de oorzaak is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
DeJurist schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 19:49:
Het was behoorlijk leeg, dus daar lag het niet aan.
Stonden er ook andere, non-Tesla's, te laden?

Als dat zou was/is, zou ik al snel het 'probleem' aan mijn zijde proberen te zoeken.
Maar goed, ben benieuwd of het contact met Tesla wat oplevert.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
*O* Ding dong [service mededeling]

Even mbt het Shell / Allego probleem: Het is puur een weergave kwestie. Je Shell laadpas werkt wel gewoon bij alle Allego laadpalen. Er zijn inmiddels technici aan beide kanten aan het probleem aan het oplossen.

[/service mededeling]

[ Voor 6% gewijzigd door Hachy op 19-08-2025 13:10 ]

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• murky123
Hachy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:09:

Even mbt het Shell / Allego probleem: Het is puur een weergave kwestie. Je Shell laadpas werkt wel gewoon bij alle Allego laadpalen. Er zijn inmiddels technici aan beide kanten aan het probleem aan het oplossen.

[/service mededeling]
waarom zou shell aan jou melden dat het een weergave kwestie is , en aan mij melden dat ze het contract verbroken hebben. :? |:(

waar ligt de waarheid? ik wacht wel even af. maar dank voor de mededeling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Topicstarter
Omdat ik dat aan wat betrokkenen gevraagd heb. Ik vrees dat je verkeerd bent voorgelicht.

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
murky123 schreef op maandag 18 augustus 2025 @ 10:24:
openbaar laden is voor mij dus ruim 20% duurder geworden in 1,5 jaar , dat is toch wel jammer als particulier die 100% openbaar zijn accu volgooit
Krijgen jullie van leveranciers een verklaring voor deze exorbitante stijging, als benzine rijder schrik ik van deze percentages.

Voor een huis is de kWh prijs eerder gedaald dan gestegen, ook benzine is goedkoper dan een tijdje terug. Inflatie kan het niet zijn lijkt me...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:25
@hoevenpe Er zijn wat belastingvoordelen weggevallen voor laadpaal operators.
Overigens zijn er dynamische prijs opties in ontwikkeling en kan je met een abbo vaak goedkoper laden.

Veel gemeentes laten inmiddels ook laadkabel over de stoep toe, dus de appartementbewoners zijn de groep waar nog wat voor moet komen

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
BarryH schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:17:
@hoevenpe Er zijn wat belastingvoordelen weggevallen voor laadpaal operators.
Overigens zijn er dynamische prijs opties in ontwikkeling en kan je met een abbo vaak goedkoper laden.

Veel gemeentes laten inmiddels ook laadkabel over de stoep toe, dus de appartementbewoners zijn de groep waar nog wat voor moet komen
Veel gemeenten is een overstatement. Een eigen onderzoekje van Zonneplan kwam tot 1 op de 3. Dus tweederde van de gemeentes staat het niet toe. https://www.zonneplan.nl/blog/onderzoek-ev-opladen-stoep.

De belastingkorting op energiebelasting was voor laadpaalaanbieders circa 7 cent. Per 1 januari 2025 verviel die korting. En dat is grotendeels doorberekend aan de consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13:25
@Pr088 Die 1/3 is al veeeel meer dan een paar jaar terug (en de handhaving is natuurlijk nog een ander verhaal)

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
BarryH schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 15:31:
@Pr088 Die 1/3 is al veeeel meer dan een paar jaar terug (en de handhaving is natuurlijk nog een ander verhaal)
Eens! Handhaving is er in de meeste gemeenten nauwelijks. Dus de gemiddelde Nederlander met een oprit -zonder NSB buurman- kan het prima doen. Maar het feit blijft dat het in meer dan 60% van de gemeenten niet mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meubelmaker
Pr088 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:59:
[...]

Veel gemeenten is een overstatement. Een eigen onderzoekje van Zonneplan kwam tot 1 op de 3. Dus tweederde van de gemeentes staat het niet toe. https://www.zonneplan.nl/blog/onderzoek-ev-opladen-stoep.

De belastingkorting op energiebelasting was voor laadpaalaanbieders circa 7 cent. Per 1 januari 2025 verviel die korting. En dat is grotendeels doorberekend aan de consument.
Er zijn momenteel 342 gemeenten in Nederland (stand 1 januari 2025). Dus mag je bij circa 1 op de 3, dus circa 114 Gemeenten dat best veel noemen. 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krakendmodem
  • Laatst online: 09:44
hoevenpe schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 14:11:
[...]

Krijgen jullie van leveranciers een verklaring voor deze exorbitante stijging, als benzine rijder schrik ik van deze percentages.

Voor een huis is de kWh prijs eerder gedaald dan gestegen, ook benzine is goedkoper dan een tijdje terug. Inflatie kan het niet zijn lijkt me...
In bepaalde gemeentes is het ook enkel marktpartijen die daar palen hebben staan. In concessiegebieden zijn de prijzen wel lager, zoals Vattenfall in Gelder/Overijssel (38 cent) en Allego/Equans in Groningen/Drenthe (0,48 en 42 cent). Het kan dus ook anders.

En dan is het ongeveer even duur als op benzine rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oltk
krakendmodem schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:01:
[...]

In bepaalde gemeentes is het ook enkel marktpartijen die daar palen hebben staan. In concessiegebieden zijn de prijzen wel lager, zoals Vattenfall in Gelder/Overijssel (38 cent) en Allego/Equans in Groningen/Drenthe (0,48 en 42 cent). Het kan dus ook anders.

En dan is het ongeveer even duur als op benzine rijden.
offtopic:
Als je EV 20 kwh / 100 km rijdt en je vergelijkt het met een benzineauto die 1:20 rijdt en de benzineprijs is 1,80 klopt dat inderdaad

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
oltk schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 18:54:
[...]

offtopic:
Als je EV 20 kwh / 100 km rijdt en je vergelijkt het met een benzineauto die 1:20 rijdt en de benzineprijs is 1,80 klopt dat inderdaad

;)
Als je 1/20 kunt rijden met benzine dan heb je geen zware rechtervoet. En dan kun je meestal ook wel 18kWh op 100 rijden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Niet online
Hachy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 13:09:

[/service mededeling]
Ik lees graag als het opgelost is, heb wel een Shell laadpas aangevraagd, maar kan er hier in de buurt weinig mee (vanwege Allego dus), en Electroverse gedownload.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• oltk
Pr088 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:00:
[...]

Als je 1/20 kunt rijden met benzine dan heb je geen zware rechtervoet. En dan kun je meestal ook wel 18kWh op 100 rijden. ;)
offtopic:
psss.. Ook offtopic (zie waarschuwing). Ik heb een Excel berekeningetje gemaakt om te kijken bij welke kWh prijzen ik op mijn achterhoofd moet krabben. De getallen zijn in ct / km. Ik heb zelf een Ionic Electric die 15/100 doet als ik onzuinig rij.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/En3J_mUZECQMVrwCKlj9Sfut_7o=/800x/filters:strip_exif()/f/image/bjDhLXFBPRafGGr2bfdXHQgF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door oltk op 19-08-2025 20:40 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• tapelectric
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 15-09 03:43

tapelectric

Bedrijfsaccount Tap Electric
murky123 schreef op zondag 17 augustus 2025 @ 12:58:
[...]

omdat de Tap app niet de voordeligste optie laat zien. mensen er in laat tuinen dat de opties die weergegeven word, wel voordelig zijn, wat dus ( in dit geval ) niet zo is . Tap laat toch zien wat het kost met andere aanbieders? waarom dan niet de voordeligste aanbieder weergeven? ondanks dat het voordigiger is dan met Tap zelf. als je andere aanbieders in jou app laat zien, wat Tap hier doet. laat je denken dat Tap het voordeligst is. dat vind ik misleidend
Hoi, ik kan hier helpen! Er zijn een boel dure palen waar Shell goedkoper is dan Tap. Dat tonen we dan ook netjes in de app. Dat komt omdat wij altijd de basisprijs nemen en daar 0% (Roamer) of 5% (Light) transactiekosten op zetten. Shell hanteert een gemiddeld tarief voor heel NL (AC), waardoor je vaak te veel betaalt, en soms juist niet.

Dat we dit bij Allego niet tonen, heeft te maken met de blokkeertarieven. Shell hanteert hier eigen logica en onze vergelijkingsalgoritmes gaan daar nog niet goed mee om. Daarom vind je Shell niet tussen de aanbieders bij Allego palen: niet omdat ze goedkoper zijn, maar omdat ze een eigen versie van de blokkeertarieven hanteren op de Allego palen.

Ik ben zelf 4 jaar geleden gestart met Tap om de boel flink transparanter te maken, dus de beschuldigingen doen wel een beetje pijn. Ik snap wel waar de twijfel vandaag komt, dus ik ga kijken of we hier extra prio aan kunnen geven.

Vragen? We krijgen veel feedback via Support van onze trouwe gebruikers en daarmee maken we de app echt beter.

^Nico

[ Voor 0% gewijzigd door tapelectric op 19-08-2025 20:21 . Reden: naam toegevoegd ]

Tap Electric

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
oltk schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:15:
[...]

offtopic:
psss.. Ook offtopic (zie waarschuwing). Ik heb een Excel berekeningetje gemaakt om te kijken bij welke kWh prijzen ik op mijn achterhoofd moet krabben. De getallen zijn in ct / km. Ik heb zelf een Ionic Electric die 15/100 doet als ik onzuinig rij.
[Afbeelding]
Het is wel zo dat jij met een 'ouderwetse' Ioniq een enorm zuinige EV hebt.
Maar met een gemiddelde EV als een ID3 die ik heb haal je zomers met 110/120 op de snelweg ook 'gewoon 16/100. 18 is in de winter haalbaar. Maar inderdaad best ruim gerekend.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• koboy

koboy

Pr088 schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:44:
[...]

Het is wel zo dat jij met een 'ouderwetse' Ioniq een enorm zuinige EV hebt.
Maar met een gemiddelde EV als een ID3 die ik heb haal je zomers met 110/120 op de snelweg ook 'gewoon 16/100. 18 is in de winter haalbaar. Maar inderdaad best ruim gerekend.
offtopic:
Zullen we de Ioniq gewoon een goed ontworpen EV noemen? Efficiënt in aandrijving en stroomlijn. Er zijn er meer die dat zijn: Tesla's, Ioniq 6, EV6. Alleen jammer dat de meesten hun efficiëntie naar beneden jagen met te grote en te brede velgen.
Ter vergelijk: onze Ioniq 6 doet 12-13 kWh/100km in de zomer, winter op winterbanden 15-16. Voor 20kWh/100 km kan ik in de zomer bijna 150km/h op de cruise control rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
koboy schreef op dinsdag 19 augustus 2025 @ 20:55:
[...]

offtopic:
Zullen we de Ioniq gewoon een goed ontworpen EV noemen? Efficiënt in aandrijving en stroomlijn. Er zijn er meer die dat zijn: Tesla's, Ioniq 6, EV6. Alleen jammer dat de meesten hun efficiëntie naar beneden jagen met te grote en te brede velgen.
Ter vergelijk: onze Ioniq 6 doet 12-13 kWh/100km in de zomer, winter op winterbanden 15-16. Voor 20kWh/100 km kan ik in de zomer bijna 150km/h op de cruise control rijden.
Agreed!

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• DDDikkiedik
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 15-09 21:46
https://share.google/2qNgVATCEaYJpCP2K

Laden bij de boer.

[ Voor 22% gewijzigd door DDDikkiedik op 19-08-2025 22:05 ]

Pagina: 1 ... 229 ... 233 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2