Ik was vorig weekend in een buitenwijk in een provinciestad in Brabant, en moest eigenlijk wel laden voor de terugweg. Ik schrok hoe weinig publieke laadpalen mijn laadpasapps (Chargemap, Shell Recharge, ANWB) me in die omgeving lieten zien. De dichtstbijzijnde bleek op Chargemap te staan, en bleek een oprit bij iemand in een woonwijk te zijn.
Ik dacht "wow, heb er hier op GoT wel van gehoord dan mensen hun privé-paal voor publiek gebruik aanmelden, maar nog nooit meegemaakt". Dus ik zet de auto op de oprit, prik 'm in, en swipe de Chargemap-pas in de verwachting dat er niets zou gaan gebeuren. Maar warempel: auto begon te laden.
Een minuut later stond de bewoonster op de oprit om te vragen of ik dat normaal vond, om zomaar bij iemand op de oprit te gaan staan, en ook nog de lader te gebruiken. Toen heb ik uitgelegd dat de eigenaar van deze paal deze had aangemeld voor publiek gebruik, en ze er keurig voor betaald krijgen. Daar wist zij niks van, daar ging haar man over. Zoonlief kwam erbij, en zei dat het waarschijnlijk niet papa's bedoeling was geweest dit gedaan te hebben, ze hadden dit ook nog nooit meegemaakt
Ik heb ze geadviseerd om die vermelding maar weg te halen, maar zie dat ze dat nog niet gelukt is...
Dus ja, het voelde al een beetje vreemd, maar dat was het dus ook. Achteraf bleken er, als je goed keek, best wat meer publieke laadpalen in de wijk te staan, maar geen van de drie apps liet ze zien. Lekker up-to-date dus. Heb de paal die ik gebruikt heb bij Chargemap aangemeld, maar je ik vind het wel balen dat die apps alledrie niet een up-to-date dekking aangaven.