[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 178 ... 232 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:53
eltron schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:10:
[...]

Als je speciaal daarvoor zou gaan wel. Maar combineren als je toch in de buurt bent kost nauwelijks extra.
Of vrienden of familie die wat vaker daar komen...
Ze hebben alleen maar account en code nodig om pakketje op te pikken.

En hopelijk heb je er meerdere jaren plezier van :)
Helaas is dat niet een maandelijkse rit die ik maak haha, ook niemand echt in de buurt..
En het is nog maar de vraag of mijn volgende auto ook EV wordt dus vele jaren valt ook nog maar te be(n)zien(e) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Peejeehuu
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 01-09 14:09
yannienl schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:43:
[...]

Hahaha, dan ben ik alle winst voor een heel jaar kwijt..
Kop van noordholland is nogal ver van Duitsland..
Kofferbak volgooien bij DM en Kaufland!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08:40

XanderDrake

Build the future!

Ik ben op zoek naar de bron data van de oplaad kosten, waar bijvoorbeeld de app Go charge op is gebaseerd. Ik zit al even rond te zoeken, maar nog niets gevonden. Niet verbazend, want iedereen klaagt over de ondoorzichtigheid van deze prijzen. Als de prijzen gewoon ergens centraal te vinden waren, is het natuurlijk wel transparant.

Maar hoe komen de mensen achter Go Charge en andere apps er dan aan? Betaalde bronnen? Scrapen van de sites van bijv de Eneco mobility etc?

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:24
XanderDrake schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:15:
Ik ben op zoek naar de bron data van de oplaad kosten, waar bijvoorbeeld de app Go charge op is gebaseerd. Ik zit al even rond te zoeken, maar nog niets gevonden. Niet verbazend, want iedereen klaagt over de ondoorzichtigheid van deze prijzen. Als de prijzen gewoon ergens centraal te vinden waren, is het natuurlijk wel transparant.

Maar hoe komen de mensen achter Go Charge en andere apps er dan aan? Betaalde bronnen? Scrapen van de sites van bijv de Eneco mobility etc?
Zij gebruiken meerdere bronnen + de reacties van gebruikers dat er iets niet klopt.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

eltron schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 10:38:
[...]

Zij gebruiken meerdere bronnen + de reacties van gebruikers dat er iets niet klopt.
Heb jij zicht op één van die bronnen?

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09:50
Als de prijzen gewoon ergens centraal te vinden waren, is het natuurlijk wel transparant.
Ja duh. ;)
Maar dat is dus niet het geval, zie het (voorlopig) ook niet gebeuren dat het ergens centraal te vinden is.
Niet voor niets zijn er dan initiatieven a la Go-Charge.
Maar hoe komen de mensen achter Go Charge en andere apps er dan aan?
Zou het aan @Go-Charge vragen, of anders via een mail aan Dennis van Go-Charge --> dennis@go-charge.io

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 08:58
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9syqWYIHsSqqtCFrM6FoA33G68E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/LDGtXevdhGb0NR4YbOD74RMT.png?f=fotoalbum_large

Tijd voor het periodieke stukje tariefgoochelarij. Vattenfall verhoogt de tarieven op de nieuwe palen in Brabant en Limburg, laat de oude palen ongemoeid en verlaagd de prijs voor nieuwe palen in Amsterdam e.o. Maar natuurlijk!

Cash is king.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54
mk1992 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:48:
[Afbeelding]

Tijd voor het periodieke stukje tariefgoochelarij. Vattenfall verhoogd de tarieven op de nieuwe palen in Brabant en Limburg, laat de oude palen ongemoeid en verlaagd de prijs voor nieuwe palen in Amsterdam e.o. Maar natuurlijk!
Wat een mooie tarieven zijn dit toch....

Ik woon in een gebied (Goeree Overflakkee) waar LMS (Agrisnellaad) en Allego heersen.
Bij LMS is nu Shell het voordeligst met 0.53 per kWh.
De exoten Northe, Bump en Elektrovers zijn inmiddels flink gestegen.
Allego is voor mensen die alles publiek moeten laden helemaal niet interessant meer.
0.60 per kWh + kleefkosten.

(Als iemand nog mooie tips heeft om goedkoper bij deze palen te laden, hou ik me aanbevolen)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
yannienl schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 22:13:
[...]

Welk nummer? Ik heb sepa aangemaakt, geen pas besteld en heb alleen contractnummer en die pakt ie in Fastned app niet.
Ik heb destijds een pas besteld op mijn huisadres in Nederland. Pas is nooit aangekomen maar wel digitaal aangemaakt (dacht dat ik toen een mail kreeg). Dat pasnummer vervolgens digitaal ingevoerd bij de FastNed-app.

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

koboy

Heb een idee voor een icon

driel24 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:36:
[...]

Ik woon in een gebied (Goeree Overflakkee) waar LMS (Agrisnellaad) en Allego heersen.
Allego is voor mensen die alles publiek moeten laden helemaal niet interessant meer.

(Als iemand nog mooie tips heeft om goedkoper bij deze palen te laden, hou ik me aanbevolen)
Lang leve het open markt model..... 8)7

Als je 11kW kunt laden kun je solo aan de Allego paal met Freshmile uitkomen op 45 cent per kWh. Wel snel weghalen als je klaar bent.
Ik dacht dat Northe op Qwello/Park'nCharge en vergelijkbaar tarief rekent, maar dan in SEK.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Laatst online: 14-09 21:24
mk1992 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:48:
Tijd voor het periodieke stukje tariefgoochelarij. Vattenfall verhoogt de tarieven op de nieuwe palen in Brabant en Limburg, laat de oude palen ongemoeid en verlaagd de prijs voor nieuwe palen in Amsterdam e.o. Maar natuurlijk!
Dit heeft niets met goochelarij te maken. Dit heeft gewoon alles met contracten te maken. De contracten zijn voortgekomen uit verschillende aanbestedingen met verschillende momenten en manieren om veranderende kostprijzen door te berekenen. Deze voorwaarden worden in die aanbestedingen voorgeschreven vanuit de aanbestedende partijen. Vattenfall kan er niets aan doen dat elke regio andere voorwaarden voorschrijft, of dat dezelfde regio om de zoveel jaar met een andere tariefstructuur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
tweakerpip schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 15:45:
[...]

Dit heeft niets met goochelarij te maken. Dit heeft gewoon alles met contracten te maken. De contracten zijn voortgekomen uit verschillende aanbestedingen met verschillende momenten en manieren om veranderende kostprijzen door te berekenen. Deze voorwaarden worden in die aanbestedingen voorgeschreven vanuit de aanbestedende partijen. Vattenfall kan er niets aan doen dat elke regio andere voorwaarden voorschrijft, of dat dezelfde regio om de zoveel jaar met een andere tariefstructuur komt.
Veel prijsverschillen komen uit de aanbesteding, maar dat op hetzelfde moment voor de ene 2024-paal de prijs stijgt en voor de andere 2024-paal juist daalt is wel heel vreemd. Zeker gezien de aanbesteding recent is gegund. Dat de oude palen in hetzelfde gebied onaangeroerd blijven is de kers op de taart. Kostprijs kan het dan niet aan liggen.

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

mk1992 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Veel prijsverschillen komen uit de aanbesteding, maar dat op hetzelfde moment voor de ene 2024-paal de prijs stijgt en voor de andere 2024-paal juist daalt is wel heel vreemd. Zeker gezien de aanbesteding recent is gegund. Dat de oude palen in hetzelfde gebied onaangeroerd blijven is de kers op de taart. Kostprijs kan het dan niet aan liggen.
Andere netbeheerder die de kosten omhoog gooit? Verandering in precario tarief in gemeentes, verandering in kosten levensonderhoud in die regio (onderhoud!).....
Dit is wat ik in een paar tellen uit mijn mouw schud als mogelijkheid....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CosmicTX
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 10-09 12:48
Een vraag over Freshmile. Heb gisteren geladen en had meer dan €19.- op de pas staan. Dat is het minimale voor het laden. Heb voor €10.- geladen. Is ook netjes van mijn saldo geschreven. Echter vandaag wordt er €50.- gereserveerd van m’n bankpas terwijl ik niet aan het laden ben. Dit is de 2e keer dat mij dit overkomt. Heb al mail gestuurd naar Freshmile maar krijg geen reactie. Zijn er meer mensen die daar last van hebben. Heb nu m’n bankpas maar verwijderd uit de app. Hopelijk krijg ik m’n geld nog terug. Maand geleden ook €50.- gereserveerd en tot op heden staat die laadsessie niet in de app. Dus m’n gereserveerde €50.- is nog steeds niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 18:29
DemivanGool schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 20:26:
De gratis Vattenfall pas lijkt me de beste optie voor alle Vattenfall palen (toch?)
Nee, zo werkt het niet.... Bij mij in de straat staat een Vattenfall laadpaal. Als ik daar laad met de Vattenfall Incharge pas, dan betaal ik € 0,4786. Dat is mij te prijzig. Daarom gebruik ik de Northe app waar ik € 0,36 per kWh betaal.

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 18:29
DemivanGool schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 15:28:
Helaas niet, wel wat snelladers hier in de stad zo te zien, maar geen van Tesla, en die zijn over het algemeen toch minstens dubbel zo duur als een Vattenfall paal. Ik denk dat dat echt alleen voor nood of langs de weg blijft.
Ik heb dus het geluk dat ik met de Northe app bij de Vattenfall palen kan laden voor € 0,36 per kWh terwijl Vattenfall zelf € 0,4786 per kWh vraagt.

Echter, bij de dichtstbijzijnde Tesla Supercharger betaal ik ongeveer dezelfde prijs: € 0,36 op daltijden en € 0,39 in piektijden. Dus dat Tesla dubbel zo duur is dan een Vattenfall paal is pertinent niet waar!

Overigens, als je in een concessiegebied woont waar het standaard Vattenfall tarief onder de € 0,36 per kWh ligt, dan ben je uiteraard met de Vattenfall Incharge laadpas goedkoper uit dan met de Northe app. Een voorbeeld is bijv. in Overijssel/Gelderland waar het Vattenfall tarief € 0,2881 is.

[ Voor 4% gewijzigd door nathalia op 23-10-2024 19:19 ]

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakerpip
  • Laatst online: 14-09 21:24
mk1992 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

Het zal je nog wel verbazen.
De ene regio schrijft een prijsgemiddelde voor van de afgelopen 12 maanden. De andere van 36 tot 12 maanden geleden. Bij andere aanbestedingen is soms een vaste stroomprijs afgesproken voor 10 jaar en zijn de veranderingen alleen maar veranderingen in belastingen en netbeheerkosten. Echt alles is wel voorbij gekomen.
De kostprijs kan daarom ook verschillen omdat de aanbieders hun inkoopbeleid daarop
aanpassen (op welk moment leg je je inkoop vast en tegen welke risico’s die je gedwongen wordt om te nemen kan je je hedgen en wat kost dat). Die kostprijs kan in dezelfde periode voor verschillende aanbestedingen mijlenver uiteen liggen. Alles hangt af van wat de aanbestedende partij voorschrijft en welke risico’s het daarmee bij de aanbieder legt.

Wel eens dat het op de consument gek overkomt. Vattenfall kan hier echter weinig aan doen. Anders dan minder vragen dan wat maximaal mag natuurlijk. Maar het zou mij verbazen als ze veel (of überhaupt iets) verdienen op die aanbestedingen. Ik denk zelf dat ze het als reclamezuilen beschouwen en er geld op toeleggen.

[ Voor 10% gewijzigd door tweakerpip op 23-10-2024 22:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
nathalia schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:18:

Echter, bij de dichtstbijzijnde Tesla Supercharger betaal ik ongeveer dezelfde prijs: € 0,36 op daltijden en € 0,39 in piektijden. Dus dat Tesla dubbel zo duur is dan een Vattenfall paal is pertinent niet waar!
Je kan de tekst van @DemivanGool op twee manieren lezen. Hij/zij zegt "er zijn nog andere snelladers dan Tesla in de buurt, en die zijn dubbel zo duur als Vattenfall".
Ik denk dat "die" in dit geval slaat op de snelladers die in de buurt zijn, niet op de Tesla laders.

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 09:24
The Legend schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:59:
[...]

Hier ook twee keer aangevraagd, maar niks ontvangen.
Hier vandaag nog 3 passen ontvangen. Dus ik heb er nu 4 !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Hoe kan je goedkoop bij een ENECO paal laden ?
Ik kan de ENECO app niet vinden. Er is een ENECO slimladen app maar die is voor thuis-palen.

Met electroverse op eneco palen is niet verkeerd maar vraag me af of het goedkoper kan bij Eneco zelf of een andere aanbieder ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
kevertje1977 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 06:36:
Hoe kan je goedkoop bij een ENECO paal laden ?
Ik kan de ENECO app niet vinden. Er is een ENECO slimladen app maar die is voor thuis-palen.

Met electroverse op eneco palen is niet verkeerd maar vraag me af of het goedkoper kan bij Eneco zelf of een andere aanbieder ?
Hangt er vanaf, er zijn speciale regelingen met bepaalde bedrijven waaronder mijn werkgever. Ik laad met de Eneco pas op kantoor voor 23 cent. Deze laders staan niet op de map.

Eneco heeft alleen een mijnladen website, geen app..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

yannienl schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 07:08:
[...]

Hangt er vanaf, er zijn speciale regelingen met bepaalde bedrijven waaronder mijn werkgever. Ik laad met de Eneco pas op kantoor voor 23 cent. Deze laders staan niet op de map.

Eneco heeft alleen een mijnladen website, geen app..
Inderdaad, dit heb dus ook. Bij mij werk is een laadplein van Eneco achter een hefboom. Op Go charge staat dat een Eneco pas daar 51 cent kost maar ik betaal maar 22 cent met een Eneco pas. Hoe dit dan werkt, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
koboy schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 17:33:
[...]

Andere netbeheerder die de kosten omhoog gooit? Verandering in precario tarief in gemeentes, verandering in kosten levensonderhoud in die regio (onderhoud!).....
Dit is wat ik in een paar tellen uit mijn mouw schud als mogelijkheid....
Maar dat zou dan ook voor de oude palen moeten gelden, maar die blijven onveranderd qua prijs 8)7

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

mk1992 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 07:54:
[...]

Maar dat zou dan ook voor de oude palen moeten gelden, maar die blijven onveranderd qua prijs 8)7
Ander contract, andere afspraken.
Ik heb wel het idee dat bij de oudere contracten zaken vastgelegd zijn voor veel langere termijn, wat ook wel logisch is omdat de hele wereld/energievoorziening toen veel stabieler leek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
XanderDrake schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 07:31:
[...]

Inderdaad, dit heb dus ook. Bij mij werk is een laadplein van Eneco achter een hefboom. Op Go charge staat dat een Eneco pas daar 51 cent maar ik betaal maar 22 met een Eneco pas. Hoe dit dan werkt, geen idee.
Situatie hier is dat ik bij veel bedrijven kom van 1 klant in Belgie. Die hebben allemaal ENECO palen. Die staat allemaal niet op de kaart. Als ik mijn electroverse pas gebruik krijg ik nooit een rekening.
Nu was ik gisteren bij een andere vestiging met ENECO palen die wel op de kaart stonden. Electroverse vraagt 35 cent per kWh.
Maar er is geen ENECO app volgens mij waarbij ik direct via ENECO kan laden.

Ik ben daar niet in dienst dus heb geen auto of pas via werkgever

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PressPlayOnTape
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 09:40

PressPlayOnTape

Loading.. Ready... Run!

Aangezien ik eind dit jaar mijn eerste EV verwacht, ben ik inmiddels begonnen een paar laaddruppels aan te vragen en laadpasapps te installeren. Momenteel heb ik de druppels van ANWB en Laadkompas binnen en is de Vattenfall druppel nog onderweg (als het goed is). Wat mij echter opviel is dat de apps van ANWB en Laadkompas exact hetzelfde zijn met slechts een iets andere skin. De gehanteerde prijzen wijken wel iets van elkaar af.

Is Laadkompas een onderdeel van ANWB of iets dergelijks? Ik kon zo snel niets terugvinden hierover. Of is er iets anders aan de hand? Misschien hebben beide bedrijven de ontwikkeling van hun laadapp uitbesteed aan dezelfde partij?

In ieder geval, dit was het eerste wat mij opviel bij de eerste twee druppels die ik binnenkreeg. Weet iemand hier toevallig meer over?

You know, I rather like this God fellow. He’s very theatrical. A little pestilence here, a plague there... Omnipotence...got to get me some of that.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:00
kevertje1977 schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 08:28:
[...]

Situatie hier is dat ik bij veel bedrijven kom van 1 klant in Belgie. Die hebben allemaal ENECO palen. Die staat allemaal niet op de kaart. Als ik mijn electroverse pas gebruik krijg ik nooit een rekening.
Nu was ik gisteren bij een andere vestiging met ENECO palen die wel op de kaart stonden. Electroverse vraagt 35 cent per kWh.
Maar er is geen ENECO app volgens mij waarbij ik direct via ENECO kan laden.

Ik ben daar niet in dienst dus heb geen auto of pas via werkgever
die palen waar je nooit een rekening van krijgt staan dan waarschijnlijk gratis voor het personeel

die anderen niet

maar goedkoper dan 35 cent zal het niet worden
dus ik zou gewoon die elektroverse blijven gebruiken dan

ENECO is niet echt actief in de publieke markt

hoewel je daar wel een pas van kan aanvragen

https://www.eneco-emobility.com/thuis/laadpas?

maar dat is niet gratis

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 24-10-2024 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeJurist
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 10:10
Vandaag heb ik mijn auto opgeladen bij een Tesla-laadstation met V3-laders, die gewoon goed bereikbaar waren. Het verbaast me waarom dit niet vaker zo wordt gedaan. In plaats van laadstations op stoepen te plaatsen, waardoor je een grotere afstand moet overbruggen, is het veel praktischer om ze direct op de parkeerplekken te zetten.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6wH4CfTd/IMG-20241024-184147.jpg

En terwijl ik wachtte, heb ik maar even een samenvatting bekeken. Ik vind het vreemd dat Apple CarPlay en Android Auto standaard geen YouTube ondersteunen, terwijl het vrij eenvoudig te programmeren zou zijn dat het tijdens het rijden niet gebruikt kan worden.

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/fzzNMF4p/IMG20241024135355.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door DeJurist op 24-10-2024 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Nu online
Hoe kreeg je die wedstrijd op het scherm?

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:47
OT @DeJurist
De carplay verbinding is niet snel genoeg voor video denk ik.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-08 19:23
Het zal wel weer aan mij liggen…. Vandaag geladen met mn Vattenfall laadpas bij Duwboot 37 Houten. In diverse apps, waaronder die van Vattenfall zelf, staat een tarief per kwh van afgerond €0,47. De factuur komt echter uit op afgerond €0,68 per kwh…. Heb ik iets over het hoofd gezien?

[ Voor 4% gewijzigd door Spurrea op 25-10-2024 00:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
Spurrea schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 23:47:
Het zal wel weer aan mij liggen…. Vandaag geladen met mn Vattenfall laadpas bij Duwboot 37 Houten. In diverse apps, waaronder die van Vattenfall zelf, staat een tarief per kwh van afgerond €0,47. De factuur komt echter uit op afgerond €0,68 per kwh…. Heb ik iets over het hoofd gezien?
Ik denk dat je deze hebt gebruikt
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ILFJHE3Pl5SdaqknMk3fRQQUn0I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/VPAMg916ZC8JxrUHl3M2JmFF.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 15% gewijzigd door boyette op 25-10-2024 02:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spurrea
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-08 19:23
Ik denk gewoon nr 37, aldus ook de Vattenfall app. Eerste afbeelding is de factuur in de app, tweede afbeelding is de prijs op de kaart in de vattenfall app.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nIGWmE_h5WGJZfaSgJ2NjzRskvA=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rIohZk1lziBZVnKX3fTqles4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QP7b2mxvOS8Isoqw8EjPrCYW6bM=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L4pTHoqZ8tZsecNaZrQOsL6I.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 188% gewijzigd door Spurrea op 25-10-2024 08:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
DeJurist schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 18:51:
Vandaag heb ik mijn auto opgeladen bij een Tesla-laadstation met V3-laders, die gewoon goed bereikbaar waren. Het verbaast me waarom dit niet vaker zo wordt gedaan. In plaats van laadstations op stoepen te plaatsen, waardoor je een grotere afstand moet overbruggen, is het veel praktischer om ze direct op de parkeerplekken te zetten.

[Afbeelding]
In Frankrijk staat meer dan de helft zo. Heb je ook minder gedoe als de laadplek ‘verkeerd’ zit, vaak hebben ze daar ook 2 vakken achter elkaar

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Spurrea schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:39:
Ik denk gewoon nr 37, aldus ook de Vattenfall app. Eerste afbeelding is de factuur in de app, tweede afbeelding is de prijs op de kaart in de vattenfall app.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
greenflux is toch niet eflux?

bij die sessies moet ook de laadpaal zichtbaar zijn boven gestart op

maar dat zie ik niet in je screenshot?

[ Voor 7% gewijzigd door boyette op 25-10-2024 08:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
Als iemand nog een pas nodig heeft... Ik heb er nu 5 . Dus 4 stuks over.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w8SNdg42i6jUY0puuNEYIAJs7qY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gQXhpUrVAWud1IzL3jViGjdF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Zjanzjak schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 12:02:
[...]

Ja duh. ;)
Maar dat is dus niet het geval, zie het (voorlopig) ook niet gebeuren dat het ergens centraal te vinden is.
Niet voor niets zijn er dan initiatieven a la Go-Charge.

[...]

Zou het aan @Go-Charge vragen, of anders via een mail aan Dennis van Go-Charge --> dennis@go-charge.io
Op basis van deze post toch maar eens Go Charge geinstalleerd. Alleen de eerste paal die ik controleer klopt al niet. App gaat er maar weer vanaf

Go charge:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jtTGH6HNzp-YcV_OAj6x2cec1z8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XJRGBdEvdbGMm4lYgvLUQ5BX.jpg?f=fotoalbum_large

vattenfall
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EsDaDvcXF7x9Zjd5y5SpLqAeZhg=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/G4cqOuyzz5vFDce7hp7L9vID.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 22:52
driel24 schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 14:36:
[...]

Als je bij LMS een V1 paal hebt is die 31 cent. Wat is er dan voordelig aan die 53 cent bij shell? Op mijn shell pas is dat trouwens 51 cent.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Zjanzjak
Spurrea schreef op donderdag 24 oktober 2024 @ 23:47:
Het zal wel weer aan mij liggen….
Mwoah een beetje, nee hoor niet echt. ;)
Maar ik zie dat er 'Meer informatie' bij staat, ook in andere apps, staat soms cryptisch omschreven die info maar eigenlijk moet je dit lezen: Hé meneertje, u denkt nou wel dat u een redelijk tarief betaalt omdat wij dat in onze app zetten maar met deze disclaimer geven we in hele rare zinnen aan dat u eigenlijk ook veel meer kan betalen, afhankelijk van de CPO (Charge Point Owner/Operator). En dat is in dit geval Greenflux die, uiteraard, veel duurder is dan wat wij in de app zetten. Leuk hè! Gelukkig kunt u verder geen rechten ontlenen aan de prijs die wij in de app zetten omdat we deze disclaimer er bij zetten. Fijne dag verder!

Bij mij gaan dus vaak alarmbellen af als ik zie dat er 'Meer informatie', of woorden van die strekking bij staat.
Dan ga ik op zoek of ik het ware tarief kan vinden, kan ik dat niet, dan laad ik niet, of ergens anders, waar ik wel 100% zeker ben van het tarief.
jeroenkb schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:46:
Op basis van deze post toch maar eens Go Charge geinstalleerd. Alleen de eerste paal die ik controleer klopt al niet. App gaat er maar weer vanaf
Ik draag @Go-Charge een warm hart toe dus ik laat de app erop (ondanks dat ik 'em vandaag niet aan de praat krijg haha), voor mij is het altijd een start, een beginpunt, als ik ergens het tarief wil weten.

Daarna kijk ik verder in andere, betreffende, apps verder of het klopt. Kost mij al met al 1 a 2 minuten.
Klopt het niet dan gebruik ik de feedback functie in de Go-Charge app om aan te geven wat er niet klopt.

Dat de prijs niet altijd klopt, helemaal eens, maar ik neem het voor lief omdat ik de extra tijd die ik nodig heb om te verifiëren niet opweegt tegen het gemak wat ik (<-- dus persoonlijk) er van heb.
En ooit komt het goed. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Zjanzjak schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:22:
[...]

Ik draag @Go-Charge een warm hart toe dus ik laat de app erop (ondanks dat ik 'em vandaag niet aan de praat krijg haha), voor mij is het altijd een start, een beginpunt, als ik ergens het tarief wil weten.

Daarna kijk ik verder in andere, betreffende, apps verder of het klopt. Kost mij al met al 1 a 2 minuten.
Klopt het niet dan gebruik ik de feedback functie in de Go-Charge app om aan te geven wat er niet klopt.

Dat de prijs niet altijd klopt, helemaal eens, maar ik neem het voor lief omdat ik de extra tijd die ik nodig heb om te verifiëren niet opweegt tegen het gemak wat ik (<-- dus persoonlijk) er van heb.
En ooit komt het goed. ;)
Ik vind het ook een goed initiatief.

Echter dergelijke zaken moeten eigenlijk foutloos zijn om succesvol te zijn. Anders zul je dus elke keer moeten controleren. En dan is er geen voordeel meer.

Ik heb 4 laadpassen. Via de apps van die 4 laadpassen controleren welke de goedkoopste is, is (marginaal) sneller dan eerst Go Charge openen en dan de 4 apps om te controleren of Go Charge wel correct is

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Zjanzjak
jeroenkb schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:38:

Echter dergelijke zaken moeten eigenlijk foutloos zijn om succesvol te zijn. Anders zul je dus elke keer moeten controleren. En dan is er geen voordeel meer.

Ik heb 4 laadpassen. Via de apps van die 4 laadpassen controleren welke de goedkoopste is, is (marginaal) sneller dan eerst Go Charge openen en dan de 4 apps om te controleren of Go Charge wel correct is
4 maar? :P

Ik heb alle passen die ik heb ingevoerd (stuk of 8 geloof ik, en niet alles wat ik heb staat in de app maar wat niet is kan nog komen denk ik dan), bij tarief check laat de app mij zien welke van mijn passen het goedkoopste tarief bieden, vaak pak ik de eerste 2 goedkoopste, soms 3, en die check ik dan in betreffende app. Zoals gezegd, vind het over het algemeen vaak kloppen. En het bespaart mij tijd om van elke pas die ik heb uit te vinden welke pas nu het goedkoopst voor mij is, zo hoef ik niet tig apps te bekijken, slechts 2 a 3.

Ik begrijp je wel hoor, daar niet van, maar goed, ieder zijn meug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gvg
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 14-09 07:17

gvg

jeroenkb schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 10:46:
[...]

Go charge:
[Afbeelding]

vattenfall
[Afbeelding]
Overigens heb ik voor het vinden van de goedkoopste pas/app altijd veel meer succes met Chargeprice. Daar zitten veel meer aanbieders in.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
jeroenkb schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:38:
[...]

Volgens mij doen de meeste mensen ca. 80% van het laden, of nog meer, bij ongeveer dezelfde laadpalen.
Als je eenmaal weet hoe die getarifeerd zijn en welke pas het voordeligst is kun je een poosje vooruit en hoef je dat niet elke keer te checken.
Wel in de gaten houden of de situatie veranderd door wijziging CPO of MSP tarieven.

Oftewel als je eenmaal je draai hebt gevonden kost het weinig tijd meer. Alleen nog voor de keren dat je echt moet laden buiten je comfort zone. En dan is het ook wel leuk (vind ik dan) om even te puzzelen welke opties er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54
lfah2000 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 11:21:
[...]

Als je bij LMS een V1 paal hebt is die 31 cent. Wat is er dan voordelig aan die 53 cent bij shell? Op mijn shell pas is dat trouwens 51 cent.
53 cent is inderdaad helemaal niet voordelig.....
Zelfs Freshmile is op de AgriSnellaad palen erg duur. (0.25 per kWh + 0.15 per minuut)

Het zal dus wel geen V1 paal zijn.
Paal nummer : NL*LMS*E11719840

Volgens mij hebben alle laadpalen op Goeree Overflakkee slechte prijzen.

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
Spurrea schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 08:39:

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo te zien gaat daar iets mis. Ik zou de klantenservice bellen/mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Wat is eigenlijk de reden dat de @Go-Charge app niet te downloaden is in Google Play wanneer je account op Frankrijk staat ingesteld?
Ik zal eind dit jaar waarschijnlijk naar Nederland rijden en dan zou het wel makkelijk zijn om wat meer inzicht te hebben in de huidige laadprijzen in Nederland.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
eltron schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:32:
[...]

Zelf even ophalen bij DHL packstation in Dsld
Een andere manier om een pakket van Duitsland naar NL te krijgen is via https://mailboxde.com.
Als je daar een account aanmaakt (kost eenmalig circa 5 euro) krijg je een postadres in Duitsland toegewezen. Als je daarop iets ontvangt krijg je een bericht en kan je het laten doorsturen naar jou, tegen betaling uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:41
yannienl schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 21:22:
[...]

Mag je mij uitleggen hoe je die pas naar Nederland krijgt want in de app kan het alleen nog naar Duitsland..
Ik heb hem naar mijn normale nederlandse adres laten sturen maar dan met land "Germany" in de app. Kwam gewoon 3-4 dagen later in NL in de brievenbus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
db I Delirium schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 15:56:
[...]

Ik heb hem naar mijn normale nederlandse adres laten sturen maar dan met land "Germany" in de app. Kwam gewoon 3-4 dagen later in NL in de brievenbus.
Baas! Ik heb hem besteld nu..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-09 15:24
Oke ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een Shell Recharge laadpaal thuis. Zelf geïnstalleerd. Werkt al een jaar prima. Mijn Travelcard laadpas gekoppeld (NL-TCS-xxxxx ofzo) en ik krijg elke maand netjes mijn vergoeding vanuit mijn werkgever gestort.

Nu... Ik heb een nieuwe laadpas gekregen. Een BP Fuel & Charge kaart. Met daarop... Ja een 18 cijfer code, net een creditcard.

En wat zegt Shell Recharge? Nummer niet juist. Want ja, er wordt een NL-.... Nummer verwacht.

Is er een manier om dit werkend te krijgen? BP zegt 100 procent van de openbare laadpalen te ondersteunen en feitelijk is mijn paal gewoon een openbare paal en koppel ik voor de verrekening. Mijn werkgever weet ook niet beter dan dat de auto aan een openbare paal staat.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. BP laadpas koppelen in Shell Recharge.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Gieliovd520 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 18:31:
Oke ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Ik heb een Shell Recharge laadpaal thuis. Zelf geïnstalleerd. Werkt al een jaar prima. Mijn Travelcard laadpas gekoppeld (NL-TCS-xxxxx ofzo) en ik krijg elke maand netjes mijn vergoeding vanuit mijn werkgever gestort.

Nu... Ik heb een nieuwe laadpas gekregen. Een BP Fuel & Charge kaart. Met daarop... Ja een 18 cijfer code, net een creditcard.

En wat zegt Shell Recharge? Nummer niet juist. Want ja, er wordt een NL-.... Nummer verwacht.

Is er een manier om dit werkend te krijgen? BP zegt 100 procent van de openbare laadpalen te ondersteunen en feitelijk is mijn paal gewoon een openbare paal en koppel ik voor de verrekening. Mijn werkgever weet ook niet beter dan dat de auto aan een openbare paal staat.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft. BP laadpas koppelen in Shell Recharge.
Ik zou Shell recharge bellen. Kennelijk gaat er iets mis in de communicatie tussen BP en Shell recharge. Als zij jouw pas in hun systeem kunnen zetten, dan is het opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
Als ik het zelf kan regelen is dat altijd mijn voorkeur, plus ik wil het snappen :)

Maar bellen, maandag denk ik dan, is sowieso een goed idee.

PV: 39x @ 13.425WP, L/L WP: 3x3,5+2x5KW+1x2,2KW, L/W WP 9kW Panasonic J mono, WP boiler Atlantic Explorer V4 270. Sinds 04-22 gasloos!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
Gieliovd520 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:12:
Als ik het zelf kan regelen is dat altijd mijn voorkeur, plus ik wil het snappen :)

Succes !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DemivanGool
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-12-2024
yannienl schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 19:22:
[...]

Als mede 500e (42kwh) rijder, fantastische auto, maar je krijgt hem in het verkeerde seizoen haha..
In de winter moet ik moeite doen om 165km (80%-20%) te halen, dan rijd ik al redelijk langzaam, 105 overdag op de snelweg en 90 op N wegen..
Ik heb dan wel de ballenwarmer en verwarming aan..
Haha ja dat denk ik ook inderdaad. Had eerst ook nog de 24 kWh overwogen maar ben wel blij dat ik dat iig niet heb gedaan. Ik verwacht vooral veel in stadsverkeer te rijden, dus dat scheelt gelukkig, maar ik ben ook wel iemand die zowel de verwarming als de stoelverwarming het liefst vol aan knalt, dus ben benieuwd :')

Nog een vraagje trouwens: klopt het dat de maximum laadsnelheid aan een niet-snellader 11 kWh is? Ik dacht eigenlijk dat 85 kWh het algemene maximum was, maar bij nader inzien denk ik dat dat dus alleen voor snelladen is... Was aan het kijken voor een 22 kWh wallbox maar dat heeft dan totaal geen zin zeker?

[ Voor 17% gewijzigd door DemivanGool op 26-10-2024 17:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DemivanGool
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-12-2024
nathalia schreef op woensdag 23 oktober 2024 @ 19:18:
[...]

Ik heb dus het geluk dat ik met de Northe app bij de Vattenfall palen kan laden voor € 0,36 per kWh terwijl Vattenfall zelf € 0,4786 per kWh vraagt.

Overigens, als je in een concessiegebied woont waar het standaard Vattenfall tarief onder de € 0,36 per kWh ligt, dan ben je uiteraard met de Vattenfall Incharge laadpas goedkoper uit dan met de Northe app. Een voorbeeld is bijv. in Overijssel/Gelderland waar het Vattenfall tarief € 0,2881 is.
Oh dat van Tesla wist ik echt niet, goed om te weten! Ik had ergens gelezen dat het tarief bij Tesla €0,79 per kWh was zonder abonnement, dus ik had Tesla eigenlijk meteen geskipt. Zie nu dat het hier in de omgeving rond de €0,34/€0,36 ligt, dus dat is heel chill mocht ik in de buurt zijn, thanks!

Woon idd in Brabant met volgens mij de oudere Vattenfall palen, die dus nog op €0,336 oid zitten (gelukkig!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Gieliovd520 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 19:12:

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Wij hebben in de garage Bluecurrent laadpalen en mijn electroverse pasje word ook niet geaccepteerd.
Ik zie in de portal van de laadpalen ook niet dat er een pas geweigerd is, niet dat ik dat uberhaupt ooit zie, maar omdat ie geweigerd word had ik gehoopt dat terug te vinden ergens.

Ik zie in de portal wel dat er andere "gekke" laadpasnummers soms laden. Zo zit er ook eentje tussen met 16 cijfers. Ik zie passen met NL-TNM of NL-TCE maar ook een pas met NLW zonder streepjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
DemivanGool schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:26:
[...]

Oh dat van Tesla wist ik echt niet, goed om te weten! Ik had ergens gelezen dat het tarief bij Tesla €0,79 per kWh was zonder abonnement, dus ik had Tesla eigenlijk meteen geskipt. Zie nu dat het hier in de omgeving rond de €0,34/€0,36 ligt, dus dat is heel chill mocht ik in de buurt zijn, thanks!

Woon idd in Brabant met volgens mij de oudere Vattenfall palen, die dus nog op €0,336 oid zitten (gelukkig!)
De nieuwe vattenfall palen ook hoor
Maar dat verschilt misschien per stad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
kevertje1977 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:28:
[...]

Ik ben wel benieuwd hoe dit afloopt. Wij hebben in de garage Bluecurrent laadpalen en mijn electroverse pasje word ook niet geaccepteerd.
Ik zie in de portal van de laadpalen ook niet dat er een pas geweigerd is, niet dat ik dat uberhaupt ooit zie, maar omdat ie geweigerd word had ik gehoopt dat terug te vinden ergens.

Ik zie in de portal wel dat er andere "gekke" laadpasnummers soms laden. Zo zit er ook eentje tussen met 16 cijfers. Ik zie passen met NL-TNM of NL-TCE maar ook een pas met NLW zonder streepjes.
Dat is van shell NL-TNM

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
Yep, TNM staat voor The New Motion wat later Shell Recharge is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
eltron schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:31:
[...]

Yep, TNM staat voor The New Motion wat later Shell Recharge is geworden.
En NL-TCE = travelcard

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
DemivanGool schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:22:
[...]

Haha ja dat denk ik ook inderdaad. Had eerst ook nog de 24 kWh overwogen maar ben wel blij dat ik dat iig niet heb gedaan. Ik verwacht vooral veel in stadsverkeer te rijden, dus dat scheelt gelukkig, maar ik ben ook wel iemand die zowel de verwarming als de stoelverwarming het liefst vol aan knalt, dus ben benieuwd :')

Nog een vraagje trouwens: klopt het dat de maximum laadsnelheid aan een niet-snellader 11 kWh is? Ik dacht eigenlijk dat 85 kWh het algemene maximum was, maar bij nader inzien denk ik dat dat dus alleen voor snelladen is... Was aan het kijken voor een 22 kWh wallbox maar dat heeft dan totaal geen zin zeker?
De meeste auto's laden AC max tegen 11 kWh, de e500 ook denk ik (zie je handleiding).
Dan heeft een wallbox van 22 idd geen zin.
DC/snelladen is auto afhankelijk

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• eltron
[...]
Dat maximum geldt waarschijnlijk voor jouw 500e (en voor veel andere EV)
en met niet snellader wordt meestal AC lader bedoeld
Maar er zijn ook auto's die veel sneller AC kunnen laden.
En auto's die niet op 3F maar op 1F laden hebben meestal veel baat bij als de paal 22kW is. Omdat dit betekent dat je dan op 1F 7,4kW kunt trekken, anders is dat maar 3,7kW.
Bij een Wallbox voor thuis maakt het ook nog uit wat voor huisaansluiting je hebt. Maar voor dit soort zaken kun je dan beter in het grote thuislaad topic kijken.

en kWh is hoeveelheid energie danwel max capaciteit/inhoud van je batterij.
kW is laadvermogen/laadsnelheid.
als je een uur lang met 1kW laadt dan heb je 1 kWh geladen (behoudens laadverliezen).

[ Voor 9% gewijzigd door eltron op 26-10-2024 19:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• yannienl
[...]

Hij kan maximaal 85kw snelladen en maximaal 11kw ac laden..
Het voordeel is dat het een 'kleine' batterij is, dus met ac laden is hij in 3 uurtjes vol (bij 10%)..
Ik heb geen verstand van een eigen laadpaal/wallbox, maar kan me voorstellen dat als de prijs elkaar weinig ontloopt, je beter voor een 22kwh kan gaan, ondanks dat deze auto het niet haalt..

Omdat je voornamelijk stadsverkeer rijdt, probeer de one-pedal mode (range mode)..
Als je dat niet gewend bent dan is het even een ritje oefenen en timen, maar zeker bij stadsverkeer regenereert hij dan behoorlijk en je gebruikt je remmen niet want hij komt volledig tot stilstand..
Is ook wel grappig om te zien dat je een bocht eerder nog 12% hebt en het volgende stoplicht opeens 13%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
eltron schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 19:27:
[...]

Dat maximum geldt waarschijnlijk voor jouw 500e (en voor veel andere EV)
en met niet snellader wordt meestal AC lader bedoeld
Maar er zijn ook auto's die veel sneller AC kunnen laden.
En auto's die niet op 3F maar op 1F laden hebben meestal veel baat bij als de paal 22kW is. Omdat dit betekent dat je dan op 1F 7,4kW kunt trekken, anders is dat maar 3,7kW.
Bij een Wallbox voor thuis maakt het ook nog uit wat voor huisaansluiting je hebt. Maar voor dit soort zaken kun je dan beter in het grote thuislaad topic kijken.

en kWh is hoeveelheid energie danwel max capaciteit/inhoud van je batterij.
kW is laadvermogen/laadsnelheid.
als je een uur lang met 1kW laadt dan heb je 1 kWh geladen (behoudens laadverliezen).
Kan het zijn dat een paal bij 1F laden fasen gaat combineren? Waar ik met mijn 3F C40 op een bepaalde paal max 11kW kan laden (het max haalbare van de auto is 22kW), zou ik theoretisch bij dezelfde paal 3,4kW kunnen laden met mijn 1F ladende Ampera, echter laadt die op 6,8kW.

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
cyberdj schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 21:08:
[...]
Kan het zijn dat een paal bij 1F laden fasen gaat combineren? Waar ik met mijn 3F C40 op een bepaalde paal max 11kW kan laden (het max haalbare van de auto is 32kW), zou ik theoretisch bij dezelfde paal 3,4kW kunnen laden met mijn 1F ladende Ampera, echter laadt die op 6,8kW.
Paal kan (meestal) niet 2F combineren tot 1F (er zijn geloof ik 2 uitzonderingen, Ratio en Magnum, maar die komen nauwelijks voor), maar sommige auto's wel.

en als de paal per fase (max) 32A kan leveren dan kan een 1F auto max 7,4kW laden en sommige 3F auto's kunnen 2 van de fases combineren tot 1x 32A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BarryH
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 10:28
...
laat maar :)

[ Voor 95% gewijzigd door BarryH op 26-10-2024 21:24 ]

5670PV op OzOOO, 5640PV op WnWWW, 3150PV op muur op ZZZW, vloerisolatie, HR++,dakisolatie, PANA 9Jmonoblock WP, Ioniq EV 2017

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PeterZ(on)
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:25
yannienl schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 20:47:
[...]

Is ook wel grappig om te zien dat je een bocht eerder nog 12% hebt en het volgende stoplicht opeens 13%..
Nou dat is toch niets bijzonders, optrekken kost energie en met afremmen door regenereren krijg je weer een deel terug. En m.u.v. Tesla kun je ook met het rempedaal regenereren, daar heb je geen OPD voor nodig.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• yannienl
laten we het gezellig houden

[ Voor 92% gewijzigd door We Are Borg op 27-10-2024 12:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Nu online
yannienl schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:40:
[...]

Een reactie zoals die van jou maken dit forum echt toxic en zinloos..

Iemand krijgt dezelfde auto als ik, heeft daar wat vragen over en ik geef nog wat extra tips over deze auto omdat ik hem al 2 jaar heb, en dan kom jij met zo'n ontzettend domme reactie die werkelijk nergens voor nodig is, totaal niets toevoegt en niemand helpt en het was niet eens naar jou gericht.. Wauw..
Echt toxic? Doe ff normaal.

@PeterZ(on) heeft al meer behulpzame bijdragen geleverd dan jij. Mag hij ook een keer een misser maken (als het dat al is).

[ Voor 10% gewijzigd door HansAuutB op 27-10-2024 01:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
PeterZ(on) schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 22:12:
[...]

Nou dat is toch niets bijzonders, optrekken kost energie en met afremmen door regenereren krijg je weer een deel terug. En m.u.v. Tesla kun je ook met het rempedaal regenereren, daar heb je geen OPD voor nodig.
Heb hem altijd op epedal staan om met de gaspedaal te regenereren..

Nooit geweten dat dat ook met het rempedaal kan..

Bedankt voor de tip!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
boyette schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 06:36:
[...]

Heb hem altijd op epedal staan om met de gaspedaal te regenereren..

Nooit geweten dat dat ook met het rempedaal kan..

Bedankt voor de tip!
Graag gedaan. :) Komt vast doordat Tesla dat niet heeft en omdat Tesla de maatstaf was bij de mensen en het journaille, denkt men dat regenereren alleen met OPD kan, maar (bijna) elke andere EV heeft blended braking waarbij de frictie rem er pas in komt als het regenereren niet meer voldoende vertraagd. En hoe je het ook gebruikt maakt voor het regenereren dus niet uit, het is maar net wat je (op een bepaald moment) het prettigste vindt.

PV 4860 Wp - Zonneboiler - Ventilatie WTW - Panasonic Warmtepomp WH-MDC05F3E5 - Hyundai Ioniq Electric 2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterZ(on)
snip

[ Voor 96% gewijzigd door We Are Borg op 27-10-2024 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brotuck
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-09 15:00
Volgens mij doet de 500e (net tweede beurt gehad) niet regenereren als de OPD niet aanstaat. Vind het een probleemloze auto verder. Overigens vind ik het wel jammer dat je met OPD niet verschillende standen in hebt. Bij mijn GT heb ik drie standen waardoor je heel snel of juist langzaam stopt.

Het went erg snel, want als OPD uitstaat dan ga je (voor je gevoel) als een raket door.

Just here for the fun

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• guido66
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06:13
Brotuck schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:03:
Volgens mij doet de 500e (net tweede beurt gehad) niet regenereren als de OPD niet aanstaat. Vind het een probleemloze auto verder. Overigens vind ik het wel jammer dat je met OPD niet verschillende standen in hebt. Bij mijn GT heb ik drie standen waardoor je heel snel of juist langzaam stopt.

Het went erg snel, want als OPD uitstaat dan ga je (voor je gevoel) als een raket door.
De 500e regenereert wel degelijk via het rempedaal. Pas als je harder op de rem trapt gaan ook de wielrennen meedoen. Je kunt dit zelfs perfect zien op je display als je de juiste stand kiest.

Als een EV zonder OPD niet zou regenereren, zou het verbruik fors toenemen met regeneratie uitgeschakeld. Daarom kan het gewoon niet uit. Het enige wat je kunt instellen is via welk pedaal je wilt regenereren.

[ Voor 18% gewijzigd door guido66 op 27-10-2024 10:13 ]

Polestar 2 (2020) - Fiat 500e (2022) - Zappi v2 - 7250Wp SMA (2013) - 5850Wp Enphase (2021)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

Brotuck schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 09:03:

Ik heb even een RTFM gedaan. Blz 226 zegt:
De modus "eBraking", altijd
actief, ongeacht de geselecteerde
bedrijfsmodus, activeert
de laadprocedure van de
hoogspanningsaccu wanneer het
rempedaal wordt ingetrapt: er wordt
dus energie teruggewonnen tijdens het
remmen.
De elektrische motor functioneert als
een dynamo en zet de kinetische
energie van de auto over in elektrische
energie.
Beste is dus gewoon rijden in de stand die jij het prettigste vindt. Ikzelf vind OPD gewoon k*t rijden, maar dat komt misschien ook doordat ik verpest ben met 30 jaar ICE rijden. Vaak is een passagier ook minder blij omdat je ongemerkt schokkeriger rijdt.
Er zijn trouwens ook auto's waarbij OPD aantoonbaar onzuiniger is: alle AWD uitvoeringen van het e-GMP platform zoals de Ioniq 5 en 6 en EV6. Hierbij zorgt OOD er voor dat er sprake is van permanente AWD in plaats van dat de voorste motor wordt losgekoppeld na de eerste meters (in eco en normal stand).

Ik vermoed dat @PeterZ(on) ook getriggerd werd (net als ik, maar ik ging op mijn hand zitten) doordat OPD heel vaak wordt gepredikt als het beste sinds het gesneden brood. Het is een religie geworden net als Apple en Tesla....

Edit: maar zullen we het hierbij laten en gewoon lekker toxic klagen over MSP's en CPO's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:47
koboy schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 10:19:
[...]

Ik heb even een RTFM gedaan. Blz 226 zegt:

[...]

Beste is dus gewoon rijden in de stand die jij het prettigste vindt. Ikzelf vind OPD gewoon k*t rijden, maar dat komt misschien ook doordat ik verpest ben met 30 jaar ICE rijden. Vaak is een passagier ook minder blij omdat je ongemerkt schokkeriger rijdt.
Er zijn trouwens ook auto's waarbij OPD aantoonbaar onzuiniger is: alle AWD uitvoeringen van het e-GMP platform zoals de Ioniq 5 en 6 en EV6. Hierbij zorgt OOD er voor dat er sprake is van permanente AWD in plaats van dat de voorste motor wordt losgekoppeld na de eerste meters (in eco en normal stand).

Ik vermoed dat @PeterZ(on) ook getriggerd werd (net als ik, maar ik ging op mijn hand zitten) doordat OPD heel vaak wordt gepredikt als het beste sinds het gesneden brood. Het is een religie geworden net als Apple en Tesla....

Edit: maar zullen we het hierbij laten en gewoon lekker toxic klagen over MSP's en CPO's?
Het zal af hangen van de manier waarop OPD geimplementeerd is. Elke Tesla heeft OPD en die auto’s zijn toch gekend voor een laag verbruik, ook in de stad.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

Tommie12 schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 16:15:
[...]

Het zal af hangen van de manier waarop OPD geimplementeerd is. Elke Tesla heeft OPD en die auto’s zijn toch gekend voor een laag verbruik, ook in de stad.
Tesla's hebben een laag verbruik omdat ze een relatief lage luchtweerstand hebben en een ook qua regenereren efficiënte aandrijflijn. Onze Ioniq 6 is waarschijnlijk nog een stapje efficiënter. Over een heel jaar en bijna 20k km zit ons verbruik op 15 kWh/100km. In de zomer, volgeladen op de autobahn bij 150km/h doet hij ongeveer 25 kWh/100km, en vliegen we alle Tesla's letterlijk voorbij.
De Europese merken trekken qua efficiëntie van de aandrijflijn nu redelijk bij, de Chinezen blijven nog flink achter.
OPD is en methode van bedienen, waarbij je in de implementatie en flink "dood punt" niet inbouwen om te voorkomen dat je de hele tijd net aan het versnellen bent afgewisseld met net vertragen, wat zo ongeveer de meest inefficiënte manier van constante snelheid houden is. Hoe je omgaat met een methode van bedienen bepaalt je verbruik, niet de methode zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bottom line
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 10-09 17:17
koboy schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 17:24:
[...]

In de zomer, volgeladen op de autobahn bij 150km/h doet hij ongeveer 25 kWh/100km, en vliegen we alle Tesla's letterlijk voorbij.
Ja want dit heeft echt wel te maken met betere efficiëntie.. :?
De Europese merken trekken qua efficiëntie van de aandrijflijn nu redelijk bij, de Chinezen blijven nog flink achter.
Lijkt me ook absoluut niet. Beide durf ik gelijkaardig te schatten. Jij kijkt waarschijnlijk naar de cijfers die ze in China gebruiken voor de verkoop, maar dat is gewoon dankzij de CLTC dat die zo hard afwijken.
WLTP verbruik / range is gewoon even degelijk als de VW en Stellantis auto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

bottom line schreef op zondag 27 oktober 2024 @ 18:13:
[...]

Ja want dit heeft echt wel te maken met betere efficiëntie.. :?
Ja, efficiëntie op hogere snelheden door de lagere luchtweerstand.
Lijkt me ook absoluut niet. Beide durf ik gelijkaardig te schatten. Jij kijkt waarschijnlijk naar de cijfers die ze in China gebruiken voor de verkoop, maar dat is gewoon dankzij de CLTC dat die zo hard afwijken.
WLTP verbruik / range is gewoon even degelijk als de VW en Stellantis auto's.
Gebaseerd op de praktijk verbruikswaardes in de testen die ik heb gelezen, die ook stuk voor stuk schrijven dat het verbruik hoger is dan de concurrentie. Zowel VAG als Stellantis hebben het afgelopen half jaar ofzo een update in de aandrijflijn gedaan waarbij en de batterij capaciteit iets is verhoogd maar ook het verbruik wat omlaag is gegaan.

Ik heb nu genoeg tegen de heilige Tesla en Chinese huisjes geschopt. Terug naar mopperen over laadprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gieliovd520
kevertje1977 schreef op zaterdag 26 oktober 2024 @ 17:28:
[...]

Mijn nieuwe pas heeft 18 cijfers, geen streepjes. Mijn oude tag is inderdaad een Travelcard NL-TCE...

Shell gesproken, kaarten met een dergelijk nummer zijn niet toe te voegen. U dient een andere laadpas aan te vragen bij uw werkgever. Ja ze zien me aankomen.

Tip van Shell: u kunt gewoon via gastgebruik de verrekening laten plaatsvinden. Dit werkt zonder een laadpas te autoriseren.

Oké, volgende horde: BP laadpas aanbieden geeft 3 korte piepjes en dat was het. Geen rode lampjes (Kaart niet geaccepteerd) maar alleen 3 korte piepjes.

Hang nu al 20 minuten in de wacht bij BP. Is de kaart wel geactiveerd? Wat is het probleem? Dit kaartje hóórt gewoon op mijn "openbare" lader te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Cash is king.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:59
In Mei (2023) geladen in Passau, rekening ontvangen in december.
Dus niet te vroeg *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
Buske schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:11:
[...]

In Mei (2023) geladen in Passau, rekening ontvangen in december.
Dus niet te vroeg *O*
Maar dit betreft hun eigen paal en ik wacht ook al bijna 5 maanden.
Bij jou gewoon droog geïncasseerd of kwam er nog een nare mail bij?

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10:10

Dennis1812

Amateur prutser

Nog niet meegemaakt. ik laad enkel bij Vattenfall palen.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Dat kan als de paal net nieuw is of even geen verbinding heeft maar Vattenfall is heel goed in dit achteraf nog te factureren
Kan best een paar maanden duren soms

Soms heel soms ook niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zjanzjak
mk1992 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:26:
Al 2 keer meegemaakt met Vattenfall-pas en Vattenfall-laadpunt, als ik het mij nog goed kan herinneren kreeg ik de factuur van 1 laadsessie pas na een maand of 3 en de ander na een goede 7 maanden. Die van 7 maanden was het Vattenfall laadpunt bij Loonse en Drunense duinen, tegenover Herberg de 3 Linden.

Wel een keertje met de Vattenfall-pas geladen bij een Greenflux-laadpunt, zo'n 2 jaar geleden, waar ik tot op de dag van vandaag nog niets van gehoord heb. Die schaar ik wel onder gratis laden. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 09:59
mk1992 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 10:26:
[...]

Gewoon keurig van de rekening af, niks mail.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pmiddeld
Gieliovd520 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 09:56:
[...]

Mijn nieuwe pas heeft 18 cijfers, geen streepjes. Mijn oude tag is inderdaad een Travelcard NL-TCE...

Shell gesproken, kaarten met een dergelijk nummer zijn niet toe te voegen. U dient een andere laadpas aan te vragen bij uw werkgever. Ja ze zien me aankomen.

Tip van Shell: u kunt gewoon via gastgebruik de verrekening laten plaatsvinden. Dit werkt zonder een laadpas te autoriseren.

Oké, volgende horde: BP laadpas aanbieden geeft 3 korte piepjes en dat was het. Geen rode lampjes (Kaart niet geaccepteerd) maar alleen 3 korte piepjes.

Hang nu al 20 minuten in de wacht bij BP. Is de kaart wel geactiveerd? Wat is het probleem? Dit kaartje hóórt gewoon op mijn "openbare" lader te werken.
Dit komt ondertussen meer op het gebied van thuisladen, dus zoek je heil op https://gathering.tweaker...ist_messages/2116374/last

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gieliovd520
Dank voor je tip.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDRlink
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 20:10
Laadprijzen in mra gebied gaan weer omlaag. Total van €0,43 naar €0,42. De nieuwe palen krijgen nog lagere prijzen vanaf €0,30 cent.

https://www.mra-e.nl/veelgestelde-vragen-over-opladen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Lekker, nu moet je ook nog eens weten wanneer de paal is geplaatst. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
S_Chief schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 11:14:
Lekker, nu moet je ook nog eens weten wanneer de paal is geplaatst. 8)7
nou nee, je kunt gewoon in je app zien of het tarief 0,30 of 0,42 is.
Dat dit komt doordat de paal voor of na 1 juli 2024 is geplaatst is uitleg waarom dit tariefverschil er is, maar jij hoeft niet te weten wanneer de paal is geplaatst. Als je weet wat het tarief is, is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
Eens, maar binnen mijn wijk staan zowel oude als nieuwe palen. Als je normaal een pas gebruikt (zoals ik) dan moet je nu de app erbij gaan pakken om te weten welk tarief van toepassing is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pr088
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
S_Chief schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 14:46:
Eens, maar binnen mijn wijk staan zowel oude als nieuwe palen. Als je normaal een pas gebruikt (zoals ik) dan moet je nu de app erbij gaan pakken om te weten welk tarief van toepassing is.
Yep. Maar de prijzen van die bewuste laadpaal die dichtbij je huis staat veranderen daarna nauwelijks, misschien een bijstelling één keer per (half) jaar. Af en toe even checken in de app. De laadpaal loopt niet hè :*)

Jaren '30 woning | Label B | EV: Corsa-E (2020) & ID.3 (2020) | ZP: 16x 300Wp SolarEdge | Next on the list: WP 6-8kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jouwheld
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 12-09 15:25
CorNlt schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 12:27:
Mobilize pas 11-10 besteld en nu binnen, het kan dus wel.
Voor een ritje Oostenrijk dacht ik hem ook even te bestellen. MyRenault app geïnstalleerd, de vraag voor VIN genegeerd. Via account -> Discover charging on the move -> View charge pass offers geprobeerd een laadpas aan te vragen. Ik krijg daarop echter een error "Oops! We are having technical difficulties. Please try again later."
Zullen ze toch een check op VIN hebben ingebouwd? Iemand na 17 oktober nog succesvol een mobilize pas aangevraagd via de MyRenault app?

Edit:
kevertje1977 schreef op vrijdag 25 oktober 2024 @ 09:59:
Als iemand nog een pas nodig heeft... Ik heb er nu 5 . Dus 4 stuks over.

[Afbeelding]
Zie nu deze post weer, als ik hem inderdaad niet meer kan bestellen heb ik wel interesse in een pas :)

Edit2:
Aanvragen in de app werkt nu wel

[ Voor 30% gewijzigd door jouwheld op 30-10-2024 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

E-Flux verhoogt per 01/12/2024 de prijzen voor hun gratis abonnement, aangekondigd in een mail. Als het niet een E-Flux laadpaal betreft, komt er 2 cent per kWh bij, was eerst 0 cent (gewoon CPO tarief). Een laadpasje kost nu 10 euro (was 5 euro).

Af en toe moet ik in Leiden (stad) laden, en nog steeds is E-Flux voor mijn laadpaaltje het goedkoopst.

[ Voor 3% gewijzigd door TucanoItaly op 30-10-2024 20:30 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
TucanoItaly schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:30:
E-Flux verhoogt per 01/12/2024 de prijzen voor hun gratis abonnement, aangekondigd in een mail. Als het niet een E-Flux laadpaal betreft, komt er 2 cent per kWh bij, was eerst 0 cent (gewoon CPO tarief). Een laadpasje kost nu 10 euro (was 5 euro).

Af en toe moet ik in Leiden (stad) laden, en nog steeds is E-Flux voor mijn laadpaaltje het goedkoopst.
Het gratis abonnement wordt dus afgeschaft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Nu online

koboy

Dat is dan geen regulier paaltje op straat..... Kan me niet voorstellen dat E-flux het goedkoopste is op Allego of Park&Charge/Qwello.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madman_K
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-09 18:06
Het blijven cowboy cowboypraktijken.
Je kan het niet voorstellen dat als je met een bankpas benzine afrekent, er opeens 2ct/Liter bijkomt.
Maar blijkbaar wordt dit wel "normaal" geacht in de laadpaswereld.
Totaal geen toezicht of regulatie, dus zie je dat iedereen daar misbruik van maakt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeterZ(on)
Madman_K schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 22:35:
[...]

Het blijven cowboy cowboypraktijken.
Je kan het niet voorstellen dat als je met een bankpas benzine afrekent, er opeens 2ct/Liter bijkomt.
Maar blijkbaar wordt dit wel "normaal" geacht in de laadpaswereld.
Totaal geen toezicht of regulatie, dus zie je dat iedereen daar misbruik van maakt.
Een laadpas is natuurlijk ook geen betaalmiddel maar een overeenkomst waarmee je van hun diensten gebruik maakt zodat je bij derden kunt laden. Zelfde als een provider die je toegang geeft tot een telecomnetwerk zoals van bijvoorbeeld KPN.

Pagina: 1 ... 178 ... 232 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2