Ach ja natuurlijk, uiteindelijk wel ja.eltron schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 15:51:
Wel klasse dat zo'n handhaver hier op let en ook optreedt.![]()
Maar in jouw geval dus niet terecht. Maar volgens mij had je het ook achteraf wel kunnen aantonen dat je auto bij het aankoppelen wel is gaan laden en dat het laden later is gestopt doordat de paal uitviel, eventueel met wat medewerking van Vattenfall. Maar je hebt toch ook in je laadapp en de autoapp wel informatie waaruit blijkt dat je stond te laden en dat dit uitiel terwijl het nog lang niet klaar was?

Sessies daar duren om de een of andere reden regelmatig een paar dagen voor ze zichtbaar zijn, dus geen rekening mee gehouden dat 't zo te bewijzen is.
Zeker goed, want de plekken zijn vooraan bij de supermarkt, dus ook regelmatig bezet door haastige mensen met een ICE. En ook vandaag weer, de Mercedes niet-zo-plugin-e-klasse naast me kreeg wel een bon.pmiddeld schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:21:
Bezie het ook eens van de andere kant: goed dat er actief gehandhaafd wordt.
Daar kan ik op zich wel achter staan ja. De uitspraak dat je kan zien hoe lang je moet laden is wel wat simpel vind ik. De mijne doet zo'n 4-5 uur om vol te laden, maar heeft er ook wel eens 8 uur over gedaan toen de Ecotap - Allego laadzuilen nog een variabele snelheid aanhielden.daemonix schreef op vrijdag 8 maart 2024 @ 16:38:
Nee, dat ligt genuanceerder volgens het Gerechtshof (er is dus jurisprudentie):
https://www.anwb.nl/auto/...lang-parkeren-op-laadplek
Kabel inpluggen en verder niets doen.
Regels zijn regels en je wil ook niet de boel blokkeren voor een ander, maar wel fijn als Handhaving en/of Politie met je meedenken. In Italië ook wel eens een storing gehad bij een DC lader, maximaal 1 uur parkeren vlakbij het politiebureau. Toen ik na ongeveer 40 minuten de auto op kwam halen stond er al een agent bij de laadpaal te bellen met Alperia, om de storing op te lossen.