Mea culpa, ik ging er wellicht hard op in.
Mijn ervaring is dat ik vaak geen laadplek kan vinden door klevers die langer dan een dag staan.
Dat het bij hem in de buurt anders is en er meer palen vrij zijn dat kan, maar doet niet af dat het niet de bedoeling is. (wat ongetwijfeld staat in de plaatselijke verordening t.a.v. publiek laden en de voorwaarden van de laadpaal exploitant)
Het gaat erom dat het gebruik van publieke laadpalen vereist dat de palen vrij worden gemaakt als een auto vol is. Enerzijds voor andere gebruikers, anderzijds voor de exploitant om de exploitatie rendabel te houden.
Dat maakt het ook relevant voor dit topic we zijn allemaal opzoek naar de goedkoopste/beste tarieven.
De lage tarieven zijn alleen haalbaar/houdbaar wanneer er een zo hoog mogelijke doorstroom is op een paal. Een laadpaalklever is direct een beperking op het verdienpotentieel van een paal.
Wanneer het verdien potentieel niet uit het aantal KWh gehaald kan worden zal het uit de prijs moeten komen. Dus zal de exploitant een hoger kWh tarief willen ontvangen. Helaas zal hij dat op het hele netwerk verhogen en niet op de individuele paal.
Dit is dan ook precies de reden dat er partijen blokkeertarieven invoeren, daarmee worden de kosten eerlijker bij de gebruikers gelegd die het verdienpotentieel beperken. Maar dit raakt met name privé rijders en niet de leaserijders of diegene die een pas hebben van een provider die het blokkeertarief niet rechtstreeks doorberekenen aan de klant.
Ook deze pasproviders zullen op termijn de hogere tarieven of blokkeertarieven doorberekenen.
Dus nogmaals voor een ieder die het te hard vind wat ik schreef, mijn excuses. Voor een ieder die graag een lage prijs wil, verplaats je auto zodra deze vol is. Want je doet het ook echt voor je eigen portemonnee.
[
Voor 6% gewijzigd door
Luke.warm op 30-12-2023 01:36
]