[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 105 ... 232 Laatste
Acties:

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 23:22
Volgens mij dwalen we een beetje af, hier. Ik denk dat als Fastned een idle-tarief in rekening gaat brengen, dat in elk geval 99% hier beter op gaat letten. We zijn toch niet voor niets Nederlander (met of zonder migratieachtergrond). :+

Die 1% die nergens om geeft.. Tja, wegslepen lijkt me best grappig, maar is praktisch en wellicht juridisch nogal lastig.

Doorrijden naar het volgende laadpunt, dan maar. En wat dat betreft is dat in NL vrijwel altijd wel goed te doen. :Y)

• dextertje
koboy schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:11:
[...]
Als het een dure manager/consultant is die lekker zijn uurtjes draait kraait er geen haan naar.
Misschien klopt dat voor een groot deel, maar niet alle bedrijven zijn hetzelfde..

[ Voor 44% gewijzigd door dextertje op 23-11-2023 16:31 . Reden: GOT-kuren, had bovenstaande tekst dubbel gepost. ]

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 15-09 17:20
dextertje schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:19:
Volgens mij dwalen we een beetje af, hier. Ik denk dat als Fastned een idle-tarief in rekening gaat brengen, dat in elk geval 99% hier beter op gaat letten. We zijn toch niet voor niets Nederlander (met of zonder migratieachtergrond). :+

Die 1% die nergens om geeft.. Tja, wegslepen lijkt me best grappig, maar is praktisch en wellicht juridisch nogal lastig.

Doorrijden naar het volgende laadpunt, dan maar. En wat dat betreft is dat in NL vrijwel altijd wel goed te doen. :Y)
Betaald parkeren van maken met vrijstelling tijdens laden, dan kan er op gehandhaafd worden en boetes worden (meestal) niet door de werkgever betaald.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14-09 09:59
dextertje schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:19:
Volgens mij dwalen we een beetje af, hier.
Al een hele tijd, zie topic warning ;)

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

• dextertje
db I Delirium schreef op donderdag 23 november 2023 @ 16:37:
[...]

Betaald parkeren van maken met vrijstelling tijdens laden, dan kan er op gehandhaafd worden en boetes worden (meestal) niet door de werkgever betaald.
Tja, is misschien ook een optie, maar juridisch waarschijnlijk niet heel simpel. Verwacht niet dat het komende kabinet hier erg veel aan gaat doen.
Ben sowieso wel benieuwd wat de komende jaren met openbare laadpalen gaat gebeuren: er is nu nog een verlaagd tarief op energiebelasting voor openbare laadpalen. Die verlaging is geldig tot 31 januari 2024 ((Zie bijvoorbeeld hier), de vraag is hoe lang dat nog verlengd gaat worden...
Ik meen dat de korting 7 cent is, is soms dus verhoudingsgewijs best fors.

• Cxxxx71
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 15-09 05:34
yannienl schreef op donderdag 23 november 2023 @ 13:01:
Heeft iemand al een rekening van Thuga gehad?
Kon zo snel niet vinden per wanneer ze afschrijven..
Thuga kaart gisteren binnen gekregen en direct geactiveerd. Echter het laden wil nog niet lukken. Duurt dit een tijdje?

• Cevu
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 24-11-2023
Knip

[ Voor 96% gewijzigd door Notna op 23-11-2023 23:21 . Reden: Zie hieronder en/of lees de TS. ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sandro!
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:43
Cevu schreef op donderdag 23 november 2023 @ 21:37:
Hoi, Ik ben sinds kort een gebruiker van de Tesla 3 Performance en ik zou graag willen weten welke laadkaarten jullie aanbevelen? Ik maak voornamelijk gebruik van 2 opladers - Tesla Supercharger en EVBox.
Ik zou dit topic eens doorlezen:
[EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-09 12:09
Gisteren voor het eerst de Electroverse pas gebruikt in Zaandam op de Edamstraat 53.
Volgens de APP zou het tarief 0,35 per kWh zijn.
Op de factuur die ik direct na afkoppelen kreeg was het 0,53 per kWh.

Meer mensen dit probleem ?
Ik heb ze nu een email gestuurd want als ik vooraf 0,53 zou betalen had ik nooit hier geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MerijnB
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:06
kevertje1977 schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:33:
Gisteren voor het eerst de Electroverse pas gebruikt in Zaandam op de Edamstraat 53.

Ik heb ze nu een email gestuurd want als ik vooraf 0,53 zou betalen had ik nooit hier geladen.
Dubbelcheck het tarief in de app voor die paal even, bij mij in de buurt zijn bijna alle palen volgens de app €0,35, behalve eentje, die is €0,53

A software developer is someone who looks both left and right when crossing a one-way street.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kevertje1977
MerijnB schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:38:
[...]

Dubbelcheck het tarief in de app voor die paal even, bij mij in de buurt zijn bijna alle palen volgens de app €0,35, behalve eentje, die is €0,53
100% dat ie op 0,35 staat
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P9D6pbCkxnpZ0R2MjrkoM_h5zos=/x800/filters:strip_exif()/f/image/KUIbFAtOayV2vLabdEMsvIdy.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Cwg6-hQbeS-TrExUttEHvsKRggQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/L0ra1oFun3JpvbJPy84Bg9hj.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door kevertje1977 op 24-11-2023 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S4All
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Klap hem maar verder open die paal.
Hij heeft maar 2 aansluitingen en ze staan er allemaal dus dubbel in.
2x35ct en 2x53ct 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 16:59

Ben benieuwd naar het antwoord op die mail.

Heb de laadpas laatst ook maar besteld omdatie op een paar laadpunten waar ik laad soms wel soms niet met Freshmile concurreert. Ook dat tarief van 35 cent, als het dan 53 cent wordt dan schiet het verder niet op.
Naja, iig weer een laadpas voor de verzameling erbij dan. #Teamalwaysthinkpositive :P

Hoe dan ook, keep us posted!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-12-2024
Zjanzjak schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 07:54:
[...]

Ben benieuwd naar het antwoord op die mail.

Heb de laadpas laatst ook maar besteld omdatie op een paar laadpunten waar ik laad soms wel soms niet met Freshmile concurreert. Ook dat tarief van 35 cent, als het dan 53 cent wordt dan schiet het verder niet op.
Naja, iig weer een laadpas voor de verzameling erbij dan. #Teamalwaysthinkpositive :P

Hoe dan ook, keep us posted!
Volg hem ook met belangstelling. Heb ook gezien dat meerdere palen op 1 locatie staan met verschillende tarieven (zie bijvoorbeeld Aalsterweg 322 Eindhoven). Palen staan er dubbel in (vandaar ook eerder deze week de vraag of ik een paal kan herkennen adhv de code).
Staan overigens ook heel veel Allego palen voor 0,00 in. Ben benieuwd of die dan kloppen.
Zie bijvoorbeeld:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pLaRMPXZuaYU4lS1QvqBqniAS8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GNIAapiIUVs3imy7Mc7Su13M.png?f=fotoalbum_large

C40 MY24 Plus SMER Sage Green WP TH | Opel Ampera-E

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:53
Oef.. Net bij BP Pulse Alkmaar de Thuga pas geprobeerd.. Ongeldige pas.. Terwijl hij wel op de Thuga map staat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 22:31
yannienl schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:45:
Oef.. Net bij BP Pulse Alkmaar de Thuga pas geprobeerd.. Ongeldige pas.. Terwijl hij wel op de Thuga map staat..
weet je zeker dat je wel bij de juiste paal stond
heb je een foto van de paal ?
stond er wat op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 15:10
't Is wat flauw, maar er staat 'Price from'... Dus 'vanaf 35 cent'. Kan ook meer zijn.
Maar als dat echt zo bedoeld is, dan heb je dus niks aan die pas en app.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
dreamscape schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:57:
[...]

't Is wat flauw, maar er staat 'Price from'... Dus 'vanaf 35 cent'. Kan ook meer zijn.
Maar als dat echt zo bedoeld is, dan heb je dus niks aan die pas en app.
dat kan toch niet waar zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceTeaGX
  • Laatst online: 12-09 11:26
Als je het openklapt zie je hetvolgende:
Kan je zeggen welke paal je juist gebruikt hebt? 8)7
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6qLd4zlt5hR4QGjb9rykmFZCO5w=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/lb0caThwsdTvAKHMJUphbILL.png?f=fotoalbum_medium

Wettelijk gezien dient de goedkoopst geafficheerde prijs gehanteerd te worden.
Ze hebben blijkbaar wat problemen in hun back-end.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
IceTeaGX schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:19:
[...]

Als je het openklapt zie je hetvolgende:
Kan je zeggen welke paal je juist gebruikt hebt? 8)7
[Afbeelding]

Wettelijk gezien dient de goedkoopst geafficheerde prijs gehanteerd te worden.
Ze hebben blijkbaar wat problemen in hun back-end.
dit verklaart een hoop
je ziet meestal bij de paal hetzelfde tarief staan

maar dit zijn 2 verschillende tarieven voor dezelfde paal

dit zijn niet 2 palen

[ Voor 17% gewijzigd door boyette op 24-11-2023 09:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• yannienl
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 12-09 13:53
boyette schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:46:
[...]

weet je zeker dat je wel bij de juiste paal stond
heb je een foto van de paal ?
stond er wat op
Ja heb ze alle vier geprobeerd, helaas geen foto want ik ben al weg.
Lekker dagje Fully Charged in de RAI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Voor Frankrijk: Als ik het goed begrijp, ALS de oude laders er nog staan, zijn ze gratis.
Maar ze zijn volop bezig met deze te vervangen door nieuwe 7kWh (sic) laadplaatsen, die met een laadkaart werken.
https://www.ikea.com/fr/f...s-electriques-pub50d4d2c8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
IceTeaGX schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:54:
[...]

Voor Frankrijk: Als ik het goed begrijp, ALS de oude laders er nog staan, zijn ze gratis.
Maar ze zijn volop bezig met deze te vervangen door nieuwe 7kWh (sic) laadplaatsen, die met een laadkaart werken.
https://www.ikea.com/fr/f...s-electriques-pub50d4d2c8
en NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceTeaGX
Iets minder uitgebreid beschreven, maar die zijn blijkbaar al vervangen voor modellen met laadpas vereiste:
https://www.ikea.com/nl/n...16-9fgg-0fd3ef5g38ee.html

Het staat allemaal op een googletje hiervandaan hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
IceTeaGX schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:02:
[...]

Iets minder uitgebreid beschreven, maar die zijn blijkbaar al vervangen voor modellen met laadpas vereiste:

ja dat artikel ken ik
echter ik zie niet echt iets daadwerkelijk gefactureerd worden
daarom ik het hier vraag

maar soms kan dat wel maanden duren
dat is waarom ik het hier vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
boyette schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:21:
[...]

maar dit zijn 2 verschillende tarieven voor dezelfde paal

dit zijn niet 2 palen
Heb ik ook eens gehad met ChargePoint, voor een paal die half-particulier (op het parkeerterrein van een zorginstelling) was. De prijzen werden bepaald door zorginstelling en ze hadden net de prijzen aangepast, maar het bleef wel een tijdje dubbel weergegeven in de app (met oude en nieuwe prijs).

Misschien ergens een communicatiefout met de backend..
Weet niet of het in dit geval ook zo is, maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen met Electroverse.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boyette
dextertje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:37:
[...]

Heb ik ook eens gehad met ChargePoint, voor een paal die half-particulier (op het parkeerterrein van een zorginstelling) was. De prijzen werden bepaald door zorginstelling en ze hadden net de prijzen aangepast, maar het bleef wel een tijdje dubbel weergegeven in de app (met oude en nieuwe prijs).

Misschien ergens een communicatiefout met de backend..
Weet niet of het in dit geval ook zo is, maar ben wel benieuwd naar andere ervaringen met Electroverse.
ik heb met chargepoint ook zoiets gehad
hun facturatie loopt mega achter
en wanneer de tarieven wijzigen tussen de sessie en de facturatie factureren ze met de nieuwe tarieven

echter klacht ingediend nooit wat van gehoord

wel na 6 maanden alles terug gekregen maar niet alleen het verschil gewoon het complete bedrag van een de betrokken sessies

communicatie echter 0,0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
boyette schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:41:
[...]

ik heb met chargepoint ook zoiets gehad
hun facturatie loopt mega achter
en wanneer de tarieven wijzigen tussen de sessie en de facturatie factureren ze met de nieuwe tarieven

echter klacht ingediend nooit wat van gehoord

wel na 6 maanden alles terug gekregen maar niet alleen het verschil gewoon het complete bedrag van een de betrokken sessies

communicatie echter 0,0
Hmm, hoe heb je die klacht ingediend?
Telefonisch ben ik die keer goed geholpen, ik kreeg gewoon geld op mijn tegoed gestort vanwege het prijsverschil. Helaas niet de hele sessie, dat zou best leuk geweest zijn. :+
Ook nooit gedoe met achterlopende facturatie, ik krijg tot nu toe altijd snel een SMS na het laden en kon dan gelijk de sessie in de app zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
dextertje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:46:
[...]

Telefonisch ben ik die keer goed geholpen, ik kreeg gewoon geld op mijn tegoed gestort vanwege het prijsverschil. Helaas niet de hele sessie, dat zou best leuk geweest zijn. :+
Ook nooit gedoe met achterlopende facturatie, ik krijg tot nu toe altijd snel een SMS na het laden en kon dan gelijk de sessie in de app zien.
telefonischel
je krijgt eigenlijk bijna altijd dezelfde vrouw aan de lijn die nogal zakelijk is zeg maar
zegt niet meer dan nodig

ze maken dan een ticket waar je eventueel het ticketnummer van kunt krijgen maar hoort er nooit wat van terug tenzij je er zelf achteraan gaat

[ Voor 10% gewijzigd door boyette op 24-11-2023 11:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nathalia
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 15-09 15:55

Ik heb de paal even opgezocht in de app. Je ziet 4 palen op dit adres. De aansluitingsnummers staan erbij:
  • NL*GFX*ETNLP008107*1 - € 0,35 per kWh - Laatst gebruikt meer dan een maand geleden
  • NL*GFX*ETNLP008107*2 - € 0,35 per kWh - Laatst gebruikt meer dan een maand geleden
  • NL*GFX*ETNLP008107*1 - € 0,53 per kWh - Laatst gebruikt vandaag
  • NL*GFX*ETNLP008107*2 - € 0,53 per kWh - Laatst gebruikt vandaag
Dan is het na het zien van de dubbele aansluitingsnummers voor mij gewoonweg duidelijk dat er in werkelijkheid 2 palen staan op dit adres en dat het tarief van € 0,53 het meest actuele tarief voor Electroverse is.

Ik snap best dat je liever het goedkope tarief wilt, maar waarschijnlijk wist je zelf ook al dat je die niet ging krijgen. Een klacht indienen bij Electroverse zal je echt niets opleveren.

En dit geldt dus voor duizenden palen in de app van Electroverse. Pas als je een goedkoop tarief ziet en er staat bij dat die bijv. vandaag of gisteren voor het laatst gebruikt is, dan weet je dat dat het actuele tarief is.

Als erbij staat "Laatst gebruikt meer dan een maand geleden" dan weet je dat dat tarief niet meer geldig is.

Mazda MX-30

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• boyette
nathalia schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 12:01:
[...]

Ik heb de paal even opgezocht in de app. Je ziet 4 palen op dit adres. De aansluitingsnummers staan erbij:
  • NL*GFX*ETNLP008107*1 - € 0,35 per kWh - Laatst gebruikt meer dan een maand geleden
  • NL*GFX*ETNLP008107*2 - € 0,35 per kWh - Laatst gebruikt meer dan een maand geleden
Dan is het na het zien van de dubbele aansluitingsnummers voor mij gewoonweg duidelijk dat er in werkelijkheid 2 palen staan op dit adres en dat het tarief van € 0,53 het meest actuele tarief voor Electroverse is.

Ik snap best dat je liever het goedkope tarief wilt, maar waarschijnlijk wist je zelf ook al dat je die niet ging krijgen. Een klacht indienen bij Electroverse zal je echt niets opleveren.

En dit geldt dus voor duizenden palen in de app van Electroverse. Pas als je een goedkoop tarief ziet en er staat bij dat die bijv. vandaag of gisteren voor het laatst gebruikt is, dan weet je dat dat het actuele tarief is.

Als erbij staat "Laatst gebruikt meer dan een maand geleden" dan weet je dat dat tarief niet meer geldig is.
dat hadden we al geconstateerd toch..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• IceTeaGX
Ze afficheren 2 prijzen, met de "laatst gebruikt" datum heb jij als particulier geen zaken.
Wettelijk gezien heb je recht op de goedkoopste.
Electroverse is wel UK based, dus of je dat recht zo vlot gaat krijgen, is iets anders.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nathalia
cyberdj schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 08:15:
[...]

Volg hem ook met belangstelling. Heb ook gezien dat meerdere palen op 1 locatie staan met verschillende tarieven (zie bijvoorbeeld Aalsterweg 322 Eindhoven). Palen staan er dubbel in (vandaar ook eerder deze week de vraag of ik een paal kan herkennen adhv de code).
Staan overigens ook heel veel Allego palen voor 0,00 in. Ben benieuwd of die dan kloppen.
Zie bijvoorbeeld:
[Afbeelding]
Bij deze eigenlijk hetzelfde. Pak er eens één aansluitingsnummer uit:

NL*GFX*EJLZ*A1268*2 - € 0,35 per kWh - Laatst gebruikt meer dan een maand geleden
NL*GFX*EJLZ*A1268*2 - € 0,48 per kWh - Laatst gebruikt vandaag

Dan is het toch duidelijk dat het actuele tarief bij Electroverse € 0,48 per kWh is?

En wat betreft de Allego-palen die je op hetzelfde adres in app ziet voor € 0,00 per kWh: die zijn niet gratis. Er staat namelijk niet bij wanneer ze voor het laatst gebruikt zijn, terwijl de andere 14 palen (waar wel duidelijk vermeld staat dat ze € 0,57 per kWh kosten) vandaag of gisteren nog gebruikt zijn. Dan is het toch duidelijk dat hier geen gratis palen zijn?

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjanzjak
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 15-09 16:59

boyette schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:24:
ja dat artikel ken ik
echter ik zie niet echt iets daadwerkelijk gefactureerd worden
daarom ik het hier vraag

maar soms kan dat wel maanden duren
dat is waarom ik het hier vraag
Misschien kan je hier nog iets vinden over Ikea:
[EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
boyette schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 11:27:
[...]

telefonischel
je krijgt eigenlijk bijna altijd dezelfde vrouw aan de lijn die nogal zakelijk is zeg maar
zegt niet meer dan nodig

ze maken dan een ticket waar je eventueel het ticketnummer van kunt krijgen maar hoort er nooit wat van terug tenzij je er zelf achteraan gaat
Nu je het zegt, dat laatste had ik ook (beide keren dat ik de klantenservice belde). Ik had moeite met het verstaan van de persoon aan de lijn, de laatste keer. Klonk Vlaams met een buitenlands accent...

Communicatie kan dus inderdaad wel iets beter, maar bij mij werd het beide keren vlot afgehandeld (1e keer nieuw pasje gekregen, duurde enkele dagen; 2e keer compensatie vanwege de dubbele tarieven in de app, duurde misschien een week).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
nathalia schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:23:
[...]

NL*GFX*EJLZ*A1268*2 - € 0,35 per kWh - Laatst gebruikt meer dan een maand geleden

Dan is het toch duidelijk dat het actuele tarief bij Electroverse € 0,48 per kWh is?

En wat betreft de Allego-palen die je op hetzelfde adres in app ziet voor € 0,00 per kWh: die zijn niet gratis. Er staat namelijk niet bij wanneer ze voor het laatst gebruikt zijn, terwijl de andere 14 palen (waar wel duidelijk vermeld staat dat ze € 0,57 per kWh kosten) vandaag of gisteren nog gebruikt zijn. Dan is het toch duidelijk dat hier geen gratis palen zijn?
Fijn dat je het hebt uitgezocht.
Ik denk alleen dat niet iedereen zo helder en oplettend is als jij. :)
Dus ik kan me voorstellen dat het voor sommigen niet duidelijk is (alhoewel ik wel altijd wat achterdochtig ben als ik zie dat een paal gratis is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
nathalia schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 13:23:
[...]

Deze met 0,00 tarief is vandaag nog gebruikt.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4pLaRMPXZuaYU4lS1QvqBqniAS8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GNIAapiIUVs3imy7Mc7Su13M.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zUyaJjiUB4HZg-Q8I7OpZZVttUA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hxT1QlB4REPW3L7skyUvC6bu.png?f=fotoalbum_large

edit:
Bij de lokale Lidl kan ik trouwens ook nog altijd gratis laden met 1 van mijn laadpassen. Met de meeste pasjes kost het wel wat (Shell 0,55, Vattenfall 0,59 + 0,35 starttarief, FM 0,32, Electroverse geeft ook 0,00 aan)

[ Voor 6% gewijzigd door cyberdj op 24-11-2023 14:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nathalia
cyberdj schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:25:
[...]

Deze met 0,00 tarief is vandaag nog gebruikt.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

edit:
Bij de lokale Lidl kan ik trouwens ook nog altijd gratis laden met 1 van mijn laadpassen. Met de meeste pasjes kost het wel wat (Shell 0,55, Vattenfall 0,59 + 0,35 starttarief, FM 0,32, Electroverse geeft ook 0,00 aan)
De laadpaal van Allego op Eikenhoven 79 te Maastricht lijkt inderdaad helemaal gratis met de Electroverse app of pas. Ik zou zeggen: hang jouw auto er even 10 minuten aan en laat ons weten of deze daadwerkelijk gratis was!

Mazda MX-30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberdj
nathalia schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:41:
[...]

De laadpaal van Allego op Eikenhoven 79 te Maastricht lijkt inderdaad helemaal gratis met de Electroverse app of pas. Ik zou zeggen: hang jouw auto er even 10 minuten aan en laat ons weten of deze daadwerkelijk gratis was!
Ga ik doen zodra ik de pas in huis heb (en ik in de buurt ben). Het is overigens niet de enige Allego paal in Maastricht die gratis lijkt te zijn (zie er zo al een stuk of 5).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
[...]

Dank voor alle reacties maar ik heb dat gewoon niet gezien en zag 0,35 toen ik gisteren wilde opladen.
Achteraf had ik meer kunnen zien maar in de haast zag ik 1 prijs en omdat ik toch onderhand moest laden vond ik het prima voor dat bedrag.

Als laadpaal-gebruiker heb je blijkbaar toch iets minder te zeggen... In een winkel kan je er nog iets mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
[...]

je moet idd wel een laadpas voorhouden maar ik heb nog nooit een sessie of factuur gezien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
cyberdj schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:54:
[...]

Ga ik doen zodra ik de pas in huis heb (en ik in de buurt ben). Het is overigens niet de enige Allego paal in Maastricht die gratis lijkt te zijn (zie er zo al een stuk of 5).
Deze kan ik evt ook wel testen ik kom regelmatig langs maastricht maar wacht nog op mijn pas..
ik heb overigens wel meer palen gezien op 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Weet iemand hier welke providers &Charge supporten? Ik ken Maingau, maar die pas is niet zo interessant meer, volgens mij.

Edit: op laadpastop10.nl is het te vinden via Google site search, maar voor Nederland volgens mij geen interessante laadpassen.

[ Voor 40% gewijzigd door TucanoItaly op 25-11-2023 11:51 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
TucanoItaly schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 11:36:
Weet iemand hier welke providers &Charge supporten? Ik ken Maingau, maar die pas is niet zo interessant meer, volgens mij.

Edit: op laadpastop10.nl is het te vinden via Google site search, maar voor Nederland volgens mij geen interessante laadpassen.
dat staat er toch bij in dat zelfde lijstje als waar je maingau hebt gevonden..
en wat zijn de "criteria"voor interessant dan? Maingau werkt bijna overal..

ps. volgens mij is die hele feature eruit gesloopt in de laatste update

[ Voor 6% gewijzigd door boyette op 25-11-2023 13:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

boyette schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 13:25:
dat staat er toch bij in dat zelfde lijstje als waar je maingau hebt gevonden..
en wat zijn de "criteria"voor interessant dan? Maingau werkt bijna overal..
Nee, er is geen lijstje. Er staat op iedere individuele laadpas pagina een opmerking of ze &Charge ondersteunen of niet. Maar het is gelukt, ik heb gewoon gezocht op dat zinnetje.

Maingau is voor snelladen nog wel okay, inderdaad. Bij mij staat in de app onder User Account nog steeds een button "Link to &Charge".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 23:47
Voor de mensen hier die niet leasen en dus zelf het laden betalen... Vraagje. Wij zijn van plan om volgend jaar met de P8 een mooie tocht te maken naar noord Spanje met een stop van een paar dagen bij Disneyland Parijs. Helaas is mijn leasepas alleen voor Nederland maar ik heb hierdoor eigenlijk nooit gelet of gekeken wat een flinke laadsessie nou een beetje kost.

Waar moet ik een beetje aan denken als ik bijv laad van 10% richting 80/90%?

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:18
Juancho schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:55:
Voor de mensen hier die niet leasen en dus zelf het laden betalen... Vraagje. Wij zijn van plan om volgend jaar met de P8 een mooie tocht te maken naar noord Spanje met een stop van een paar dagen bij Disneyland Parijs. Helaas is mijn leasepas alleen voor Nederland maar ik heb hierdoor eigenlijk nooit gelet of gekeken wat een flinke laadsessie nou een beetje kost.

Voor zo’n reis zou ik bij tesla een abbo afsluiten ( dacht 12 euro?) voor een maand en van supercharger naar supercharger hoppen. Dan moet je denken aan 40-50 ct / kwh denk ik? Dus 80% accu -> 65 kw x 0,45 euro = ca 30 euro?
Gewoon even heel grof.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ophidian
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:04
caspervc schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:59:
[...]

Voor zo’n reis zou ik bij tesla een abbo afsluiten ( dacht 12 euro?) voor een maand en van supercharger naar supercharger hoppen. Dan moet je denken aan 40-50 ct / kwh denk ik? Dus 80% accu -> 65 kw x 0,45 euro = ca 30 euro?
Gewoon even heel grof.
Of juist die nieuwe Volvo pas. Is wel iets duurder, maar met 50 cent op alle >100kW laders wel meer vrijheid. En het abonnementstarief heb je er met 75kWh al uit. Alleen hopen dat je ook 1 maand kan afsluiten.

Onze vakantie naar Italië met Tesla abo gedaan, ging overigens heel goed. Zeker met het filter in GM in de XC40.

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
TucanoItaly schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 14:34:
[...]

Nee, er is geen lijstje. Er staat op iedere individuele laadpas pagina een opmerking of ze &Charge ondersteunen of niet. Maar het is gelukt, ik heb gewoon gezocht op dat zinnetje.

Maingau is voor snelladen nog wel okay, inderdaad. Bij mij staat in de app onder User Account nog steeds een button "Link to &Charge".
user account?
heb je app version 4.0.0.374 ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Juancho
Dank jullie wel! Ik heb naast m'n lease pas privé al een extra pas van Shell, greenchoise en nog 1. Puur voor geval van nood, geen abonnement verder. Van Tesla heb ik al een account en onze creditcard aan gekoppeld maar dan heb je niet de extra korting begrijp ik? Als je een maandje abonnement er met een paar keer laden am uithaalt is het prima natuurlijk. We gaan binnenkort even de route uitstippelen zodat we een beetje idee hebben van over hoeveel kilometers we praten, aantal laadatops (ik ga uit van om de 200-250km, dan zitten we altijd goed, en wat dat zou kosten.

Garmin Forerunner 265 |Samsung Galaxy S23 Polestar 2 MidYear 2026 Prime + B&W audio

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis25
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15-09 11:08
Juancho schreef op zaterdag 25 november 2023 @ 19:55:

Ik weet niet welke route je in Frankrijk gaat rijden, maar op de iets minder drukke wegen is er ook IE charge.
https://iecharge.io/

Zonder abonnement, prijs is 0.30€/kWh

XC40 Plus MY2024 SMER, Inster Evolve Sky, Easee laadpaal, 5160WP Oost-West, Growatt MIN4200TL-XE, 3x Sessy, Frank Energy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterblok
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-09 17:45
Over Teslachargers. In september naar omgeving Macon geweest, ingesteld alleen Teslacharger.
Met abo ongeveer 10cts korting per Kwh. 13 € abo is dus 130 kWh break even. Heen en terug 1500 km, verbruik 25kwh/100 km of minder is 375 kWh (minus niet Tesla laden)
Bij Dijon wilde maps me 60 km laten rijden voor Tesla dus alleen daar op heen en terugweg een andere lader gepakt. Tesla is goedkoop en er is altijd wel een super of hotel naast.

P8, Pirelli All Season, MY21, Warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juancho
Waterblok schreef op zondag 26 november 2023 @ 14:47:
Over Teslachargers. In september naar omgeving Macon geweest, ingesteld alleen Teslacharger.
Met abo ongeveer 10cts korting per Kwh. 13 € abo is dus 130 kWh break even. Heen en terug 1500 km, verbruik 25kwh/100 km of minder is 375 kWh (minus niet Tesla laden)
Bij Dijon wilde maps me 60 km laten rijden voor Tesla dus alleen daar op heen en terugweg een andere lader gepakt. Tesla is goedkoop en er is altijd wel een super of hotel naast.
Ja dat laatste is evt extra handig. Dat je niet perse hoeft te wachten op het laden maar gewoon bij je auto kan inpluggen savonds en de volgende ochtend met 100% weer weg. Maar dat zal vast neit altijd mogelijk zijn maar gaan we wel bewust naar kijken bij het plannen van de trip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Nee, 3.3.3. Dat lijkt de meest recente op iPhone maar als ik jou begrijp, is de &Charge optie op Android in 4.x verdwenen, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
TucanoItaly schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:40:
[...]

Nee, 3.3.3. Dat lijkt de meest recente op iPhone maar als ik jou begrijp, is de &Charge optie op Android in 4.x verdwenen, dus.
ja volgens mij wel kan het niet meer vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:11
boyette schreef op zondag 26 november 2023 @ 21:46:
[...]

ja volgens mij wel kan het niet meer vinden
Ik heb de Android versie 5.1.1 en daar zit onder user account de link naar &Charge.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
HansAuutB schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:16:
[...]

Ik heb de Android versie 5.1.1 en daar zit onder user account de link naar &Charge.
beta program ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
HansAuutB schreef op zondag 26 november 2023 @ 22:16:
[...]

beta program?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansAuutB
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 23:11
Weet niet zeker, maar denk van niet.

Rijdt sinds 05-10-2022 een KIA EV6 GT-line rwd Runway Red

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:00
cyberdj schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 14:54:
[...]

Jammer, in mijn wijk zitten enkel vattenfall palen en Amby is weer andere kant van Maastricht.

Overigens zie ik mij niet iedere dag een uur of 2 in de auto wachten enkel omdat laden -mogelijk- gratis is :o.

3600 Wp op 0° (vrijwel plat) | 3900Wp op 10°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:03
Jazsie schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:40:
[...]

Jammer, in mijn wijk zitten enkel vattenfall palen en Amby is weer andere kant van Maastricht.

Overigens zie ik mij niet iedere dag een uur of 2 in de auto wachten enkel omdat laden -mogelijk- gratis is :o.
2 uur?
Hoe veel rij je dan per dag?

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
70-100km per dag, weekend nog meer.

Heb geen Tesla die 22kW doet laden helaas :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hsb85
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 21:59
Jazsie schreef op maandag 27 november 2023 @ 08:50:
70-100km per dag, weekend nog meer.

Heb geen Tesla die 22kW doet laden helaas :P.
Tesla doet geen 22kW. Gaat maar tot 16A op 3 fase, eigenlijk doen alleen Franse auto's 32A en dus 22kW.

(32A * 230V * 3 fase = 22.080W = 22kW)
(16A * 230V * 3 fase = 11.040W = 11kW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
hsb85 schreef op maandag 27 november 2023 @ 09:39:
[...]

Tesla doet geen 22kW. Gaat maar tot 16A op 3 fase, eigenlijk doen alleen Franse auto's 32A en dus 22kW.

(32A * 230V * 3 fase = 22.080W = 22kW)
(16A * 230V * 3 fase = 11.040W = 11kW)
Model S kan toch op 17kW laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03:20

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Zijn er ook parkeergarages waar ze EV vriendelijk zijn? Ik moet van dinsdag tot donderdag in Amsterdam zijn en ga 2 nachtes in een hotel zitten, maar die hebben zelf geen parking. Ik zoek dus een parkeergarage waar ik de EV aan de laadpaal kan hangen en daar kan laten staan zodat ik de boel niet hoef te verplaatsen want ik ben vrij druk die dagen.

Er is https://parkingcentrumoosterdok.nl/reserveren/ maar daar mag je maar voor max een dag reserveren. Ik wil er 2.5 dagen staan.

[ Voor 16% gewijzigd door HTT-Thalan op 27-11-2023 10:58 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Mirabis
  • Registratie: Juli 2013
  • Niet online
HTT-Thalan schreef op maandag 27 november 2023 @ 10:57:
Zijn er ook parkeergarages waar ze EV vriendelijk zijn? Ik moet van dinsdag tot donderdag in Amsterdam zijn en ga 2 nachtes in een hotel zitten, maar die hebben zelf geen parking. Ik zoek dus een parkeergarage waar ik de EV aan de laadpaal kan hangen en daar kan laten staan zodat ik de boel niet hoef te verplaatsen want ik ben vrij druk die dagen.

Er is https://parkingcentrumoosterdok.nl/reserveren/ maar daar mag je maar voor max een dag reserveren. Ik wil er 2.5 dagen staan.
Denk niet dat je mede-EV-parkeerders het op prijs stellen als je de auto op de lader zet en pas 2,5 dag later komt ophalen. Verplaatsen zodra vol, of uiterlijk einde van dezelfde dag, stelt men wel op prijs. Los daarvan, specifiek op je vraag: geen idee.

1x Venus-E v153 +LilyGo HA, CT003 V117 | 5040Wp ZO + 4200Wp NW | Tibber, 3x25A, Easee Charge Lite | EV 98kWh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Mirabis schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:07:
[...]

Denk niet dat je mede-EV-parkeerders het op prijs stellen als je de auto op de lader zet en pas 2,5 dag later komt ophalen. Verplaatsen zodra vol, of uiterlijk einde van dezelfde dag, stelt men wel op prijs. Los daarvan, specifiek op je vraag: geen idee.
Ze mogen hem van mij prima verplaatsen zodra vol, het gaat mij erom dat ik in die dagen geen tijd hem om zelf terug naar de garage te reizen om dat te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gecko123
  • Laatst online: 04-09 07:09
HTT-Thalan schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:55:
[...]

Ze mogen hem van mij prima verplaatsen zodra vol, het gaat mij erom dat ik in die dagen geen tijd hem om zelf terug naar de garage te reizen om dat te regelen.
Ik begrijp je punt helemaal. Hiervoor is volgens mij geen goede oplossing voor behalve dan te kiezen voor snelladen wat je logischerwijs liever vermijd.

Hoewel het technisch niet echt veel voorsteld vereist het wel de laadinfrastructuur voor het laden op een parkeerplaats wat dan altijd minder effectief is. We gaan daar wel naar toe maar het is er nog niet.

Overal op laag vermogen contactloos kunnen laden op een parkeerplaats zonder een lelijke laadpaal lijkt me een fantastisch einddoel. EV-accu's kunnen dan tevens veel kleiner.

Groene parkeerplaats is goedkoop laden of ontladen wanneer er wel/geen zon en wind is op basis van prijs
Blauw is langzaamladen.
Rood is snelladen

[ Voor 10% gewijzigd door Gecko123 op 27-11-2023 12:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nannoe
  • Registratie: Juli 2010
  • Niet online

nannoe

Killswitch is missing

P+R Zeeburg staan tientallen palen, met tram ben je in 10 min in centrum, bij uitchecken ov chip laten zien scheelt tientallen euros parkeergeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
nannoe schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:33:
[...]

P+R Zeeburg staan tientallen palen, met tram ben je in 10 min in centrum, bij uitchecken ov chip laten zien scheelt tientallen euros parkeergeld.
Zeeburg III is dat volgens mij voor de volledigheid

de andere 2 zijn drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

nannoe schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:33:
[...]

Ja ik heb echt het schurft aan reizen in A'dam en dubbel zo erg met OV :P. Ik heb momenteel zich op een priveparking met een flat fee per 24h onder de 2e per uur. Bedrijf betaalt, maar ik probeer altijd wel een schappelijke optie te vinden. Nu even wachten op het antwoord of de priveparking ook een stopcontact heeft voor de druppellader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977

Hampton by Hilton op de Panamalaan heeft in de garage ernaast 4 laadpalen.
Maar als je al een ander hotel hebt dan kan je niets met dit advies ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

kevertje1977 schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:55:
[...]

Hampton by Hilton op de Panamalaan heeft in de garage ernaast 4 laadpalen.
Maar als je al een ander hotel hebt dan kan je niets met dit advies ;-)
Ik heb gewoon de priveparking een straat verderop het hotel geboekt in de hoop dat ze ergens een stopcontact kunnen aanbieden. Druppellader trekt max 2400 watt, dus ik ga ervanuit dat als ik een 3500w bestendig verlengsnoer gebruik, dit wel goedgaat?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Ik zou het ze even vragen. Naast je verlengsnoer (dat je wel helemaal uit moet rollen als je dit doet) speelt ook de bedrading en zekering van het stopcontact mee, en moet de garagehouder wel zin hebben om jouw stroom te betalen of in rekening te brengen.

Dit alles gaat overigens niet meer over openbare laadpalen en -passen. Er is ergens een topic over gratis laden, misschien dat ze daar meer weten over de kans op succes.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tommie12
HTT-Thalan schreef op maandag 27 november 2023 @ 12:59:
[...]

Ik heb gewoon de priveparking een straat verderop het hotel geboekt in de hoop dat ze ergens een stopcontact kunnen aanbieden. Druppellader trekt max 2400 watt, dus ik ga ervanuit dat als ik een 3500w bestendig verlengsnoer gebruik, dit wel goedgaat?
Als je op 2 dagen nog niet eens heel even tijd kan vinden om je auto in een parking te verplaatsen, stop dan voor Amsterdam een kwartier of langer aan een snellader zodat je minstens 50% in je batterij hebt, en op je terugweg ... doe je hetzelfde.

Ik ben in Juli vanuit Brussel naar Amsterdam gereden, en ben ook terug thuis geraakt zonder te laden.
Geen idee hoe ver jij van Amsteram woont...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tommie12 schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:32:
[...]

Als je op 2 dagen nog niet eens heel even tijd kan vinden om je auto in een parking te verplaatsen, stop dan voor Amsterdam een kwartier of langer aan een snellader zodat je minstens 50% in je batterij hebt, en op je terugweg ... doe je hetzelfde.

Ik ben in Juli vanuit Brussel naar Amsterdam gereden, en ben ook terug thuis geraakt zonder te laden.
Geen idee hoe ver jij van Amsteram woont...
Ik heb nu priveparking geregeld, als ze daar geen stroom hebben is dat idd het alternatief, maar omdat het al 2+ uur rijden is enkele reis en ik daar dik 2 dagen in de weer ben, wilde ik kijken of ik die laadstops onderweg kon elimineren uit gemak. Het is 200km enkele reis voor mij. Uiteraard is een laadstop onderweg niet het eind van de wereld, maar het zou nog mooier zijn als het niet nodig is :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:43

koboy

Heb een idee voor een icon

HTT-Thalan schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:58:
[...]

Ik heb nu priveparking geregeld, als ze daar geen stroom hebben is dat idd het alternatief, maar omdat het al 2+ uur rijden is enkele reis en ik daar dik 2 dagen in de weer ben, wilde ik kijken of ik die laadstops onderweg kon elimineren uit gemak. Het is 200km enkele reis voor mij. Uiteraard is een laadstop onderweg niet het eind van de wereld, maar het zou nog mooier zijn als het niet nodig is :).
Is het een prive parkeerplaats die je huurt of valet parking? Valet parking kun je er donder op zeggen dat je auto ergens op een industrieterrein (fout) geparkeerd wordt, er in je auto rondgereden wordt etc.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
HTT-Thalan schreef op maandag 27 november 2023 @ 14:58:
[...]

Dus... je komt waarschijnlijk 50-100km te kort om terug thuis te raken, afhankelijk van je auto en de groote van je batterij.
Dat is letterlijk 5-10min laden op de terugweg..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

koboy schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:20:
[...]

Is het een prive parkeerplaats die je huurt of valet parking? Valet parking kun je er donder op zeggen dat je auto ergens op een industrieterrein (fout) geparkeerd wordt, er in je auto rondgereden wordt etc.
Nee letterlijk prive, iemand die via een dienst haar parkeerruimte op haar terrein verhuurt op basis van dagpassen. Achter een hek, weg van het publiek, vlakbij het vondelpark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tommie12 schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:24:
[...]

Dus... je komt waarschijnlijk 50-100km te kort om terug thuis te raken, afhankelijk van je auto en de groote van je batterij.
eh, nee :P. Ik heb 250 bereik met deze weersomstandigheden, dus ik hou 50km over bij aankomst, heb dus 150km extra nodig om terug te graden en mijn auto laad maar met 47kw MAX dus ik sta er echt wel 3 kwartier hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
HTT-Thalan schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:27:
[...]

Nee letterlijk prive, iemand die via een dienst haar parkeerruimte op haar terrein verhuurt op basis van dagpassen. Achter een hek, weg van het publiek, vlakbij het vondelpark.
Biedt die persoon dan 30€ extra om je auto geladen te krijgen...
Of ga gewoon in een grote parking staan, en steek de stekker in om die even te verzetten voor het ontbijt of zo.

Maar laat ons stellen dat er grotere problemen zijn dan een EV geladen te krijgen in centrum Amsterdam als je je een klein beetje flexibel kan opstellen of creatief zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

Tommie12 schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:41:
[...]

Biedt die persoon dan 30€ extra om je auto geladen te krijgen...
Of ga gewoon in een grote parking staan, en steek de stekker in om die even te verzetten voor het ontbijt of zo.

Maar laat ons stellen dat er grotere problemen zijn dan een EV geladen te krijgen in centrum Amsterdam als je je een klein beetje flexibel kan opstellen of creatief zijn...
het is geen PROBLEEM uiteraard :D maar ik ben die 2 dagen bezig met een team event en dus niet in de gelegenheid 'eventjes' naar de garage te reizen om dat te regelen, die auto is daar gewoon 2+ dagen op zijn uppie, vandaar.

Ik zie wel hoe het loopt, worst case stop ik gewoon bij fastned onderweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
HTT-Thalan schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:53:
[...]

het is geen PROBLEEM uiteraard :D maar ik ben die 2 dagen bezig met een team event en dus niet in de gelegenheid 'eventjes' naar de garage te reizen om dat te regelen, die auto is daar gewoon 2+ dagen op zijn uppie, vandaar.

Ik zie wel hoe het loopt, worst case stop ik gewoon bij fastned onderweg.
je kan hem ook kwijt op een p+r in de arena of de Rai of Zeeburg

alleen je kan hem daar niet 2 dagen aan een lader laten staan dus zult er ff langs moeten wanneer die vol is om hem te verplaatsen
naar een normale parkeerplaats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

boyette schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:56:
[...]

je kan hem ook kwijt op een p+r in de arena of de Rai of Zeeburg

alleen je kan hem daar niet 2 dagen aan een lader laten staan dus zult er ff langs moeten wanneer die vol is om hem te verplaatsen
naar een normale parkeerplaats
Ik snap de luxe positie hoor, veel van mijn collega's die in Amsterdam wonen komen hier niet vandaan en in hun respectievelijke landen is laad-infrastructuur niet heel hoog op de prioriteiten (b.v. in Italië) dus die vinden het al heel wat dat je hier geen steen kan smijten zonder een laadpaal te raken.

De grap is dat alles hier is ingericht op zo snel mogelijk laden maar voor een parkeersessie van 2 dagen zou een 500w lader al dikke prima zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
HTT-Thalan schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:59:
[...]

Ik snap de luxe positie hoor, veel van mijn collega's die in Amsterdam wonen komen hier niet vandaan en in hun respectievelijke landen is laad-infrastructuur niet heel hoog op de prioriteiten (b.v. in Italië) dus die vinden het al heel wat dat je hier geen steen kan smijten zonder een laadpaal te raken.

De grap is dat alles hier is ingericht op zo snel mogelijk laden maar voor een parkeersessie van 2 dagen zou een 500w lader al dikke prima zijn.
Dat laatste is de situatie waar we naar toe moeten. Mijn werkgever heeft een nieuwe parkeerplaats aangelegd: 130 plekken met 60 laadpalen. Dat betekent inderdaad dat je je auto aan het begin van de dag aan de paal kan hangen en aan het eind van de dag er weer af. Dat betekent ook dat je er voor kunt kiezen de laadsnelheid laag en daarmee ook de belasting op het netwerk laag (de belasting wordt uitgesmeerd over de dag).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:01
HTT-Thalan schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:59:
[...]

Met 500W kun je niet laden, ondergrens voor het starten van laadproces is 1,4kW.
Althans bij mijn weten is dat een afspraak die voor alle elektrische auto's geldt. Mocht er toch een auto zijn die wel met minder dan 1,4kW start met laden dan leer ik graag bij.

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
Zijn er hier laadpaal eigenaren die in een VVE garage staan ?
En met name : hoe doen jullie dat met de BTW ?

Immers : de energiemaatschappij belast de factuur al met BTW.
Vervolgens rekent de VVE de partij die de laadpaal beheerd ook een bedrag door waar die partij BTW op moet verrekenen naar de pashouder.
Resultaat : 2 x BTW.
Oplossing is dat de VVE een BTW nummer aanvraagt maar dat betekend ook een extra administratie.

Alternatief was dat we de laadboxen op 0 euro zetten met de eigen pas en dat de eigenaar van de paal aan het eind van het jaar 1 x een rekening krijgt vanuit de VVE over alle kWh samen.

Was even benieuwd hoe andere VVE's dat hier wellicht doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gecko123
  • Laatst online: 04-09 07:09
Tommie12 schreef op maandag 27 november 2023 @ 15:24:
[...]

Vorige week was ik een dag op een verre bestemming. Op 1 dag 270km heen en 270km terug zonder langzaam laden op bestemming. Op terugweg flinke wind tegen en het was die dag zo'n 7 graden. 100% bij vertrek.

Ik heb het relax in 3 stops gedaan in totaal (8+17+11=) 36 minuten laden en met 10% aankomst. Batterij was behoorlijk koud. Als ik een ninja was geweest had ik wellicht 30 minuten kunnen doen. Maar dan kies ik toch voor mooi halverwege de heen en terugreis een bakkie koffie, whatsappjes sturen en even uit de auto (ID.3 58kWh).

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eltron
  • Laatst online: 22:01
kevertje1977 schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:25:
Zijn er hier laadpaal eigenaren die in een VVE garage staan ?
En met name : hoe doen jullie dat met de BTW ?

Immers : de energiemaatschappij belast de factuur al met BTW.
Vervolgens rekent de VVE de partij die de laadpaal beheerd ook een bedrag door waar die partij BTW op moet verrekenen naar de pashouder.
Resultaat : 2 x BTW.
Oplossing is dat de VVE een BTW nummer aanvraagt maar dat betekend ook een extra administratie.

Alternatief was dat we de laadboxen op 0 euro zetten met de eigen pas en dat de eigenaar van de paal aan het eind van het jaar 1 x een rekening krijgt vanuit de VVE over alle kWh samen.

Was even benieuwd hoe andere VVE's dat hier wellicht doen.
dit lijkt mij meer iets voor het thuislaadtopic?

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nova163
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:17
Hoe komen jullie achter het tarief van een semi-publieke laadpaal? Bijvoorbeeld in een parkeergarage. Ik kan ze niet vinden in de apps van laadpasaanbieders en ook niet online. Het voelt nu een beetje als Russisch roulette wat je betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
eltron schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:08:
[...]

Met 500W kun je niet laden, ondergrens voor het starten van laadproces is 1,4kW.
Althans bij mijn weten is dat een afspraak die voor alle elektrische auto's geldt. Mocht er toch een auto zijn die wel met minder dan 1,4kW start met laden dan leer ik graag bij.
Model 3 kan laden vanaf 5A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Laatst online: 20:18
Wolly schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:24:
[...]

Model 3 kan laden vanaf 5A.
Eigenlijk al vanaf 1A als je gewoon de API gebruikt.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• marcieking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

marcieking

Mannetje Pug en een stokbrood

Nova163 schreef op maandag 27 november 2023 @ 19:11:
Hoe komen jullie achter het tarief van een semi-publieke laadpaal?
Gewoon een pas ertegenaan met een vast tarief.

https://onzetaal.nl/taaladvies/welke-die/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
Hoe komen jullie achter het tarief van een semi-publieke laadpaal? Bijvoorbeeld in een parkeergarage. Ik kan ze niet vinden in de apps van laadpasaanbieders en ook niet online. Het voelt nu een beetje als Russisch roulette wat je betaald.
welke?
parkeergarage zou ik niet semi publiek willen noemen
tenzij je daar niet zomaar gebruik van kunt maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pmiddeld
  • Laatst online: 14-09 09:59
HTT-Thalan schreef op maandag 27 november 2023 @ 11:55:
[...]

Ff onderweg snelladen doet wonderen!

Hyundai Ioniq Comfort 2017 --> Kona 64 kWh 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevertje1977
dextertje schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 10:46:
[...]

Telefonisch geholpen bij Octopus Electroverse ? Ik kan geen telefoonnummer vinden helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HTT-Thalan

HTT-Thalan

[...]

Dat zou ik allemaal niet weten maar ik heb mijn auto ook wel eens zien (starten met) laden met 1.1kw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazsie
multikoe schreef op maandag 27 november 2023 @ 16:08:
[...]

Dat laatste is de situatie waar we naar toe moeten. Mijn werkgever heeft een nieuwe parkeerplaats aangelegd: 130 plekken met 60 laadpalen. Dat betekent inderdaad dat je je auto aan het begin van de dag aan de paal kan hangen en aan het eind van de dag er weer af. Dat betekent ook dat je er voor kunt kiezen de laadsnelheid laag en daarmee ook de belasting op het netwerk laag (de belasting wordt uitgesmeerd over de dag).
Ik laad niet vaak publiek, enkel wanneer echt nodig. Vorige week in Rotterdam interparking (Markthal) viel me wel op dat ie niet op max ging laden maar eerder tussen de 3-6,5kW. Resultaat was een niet volle accu die ik wel nodig had om thuis te komen :P.
[...]

Tesla kan lager maar inderdaad algemeen is 6A.1,4kW het mininum.

Maar 1.4kW vs max van de auto is wel aanzienlijk verschil als je 100 auto's aan het laden bent mbt belasting van het energienet.
Gecko123 schreef op maandag 27 november 2023 @ 18:56:
[...]

Vorige week was ik een dag op een verre bestemming. Op 1 dag 270km heen en 270km terug zonder langzaam laden op bestemming. Op terugweg flinke wind tegen en het was die dag zo'n 7 graden. 100% bij vertrek.

Ik heb het relax in 3 stops gedaan in totaal (8+17+11=) 36 minuten laden en met 10% aankomst. Batterij was behoorlijk koud. Als ik een ninja was geweest had ik wellicht 30 minuten kunnen doen. Maar dan kies ik toch voor mooi halverwege de heen en terugreis een bakkie koffie, whatsappjes sturen en even uit de auto (ID.3 58kWh).
Dat is wel wat anders dan als je 250km ver komt op een volle accu lading, ik snap @HTT-Thalan wel in dat opzicht.

Ik zou al 3 stops van 40min moeten doen, aanzienlijk verschil. Zou ik op locatie kunnen laden dan zou het al de helft zijn :+.
Pas gebruiken met vast tarief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• multikoe
  • Registratie: November 2012
  • Nu online
Jazsie schreef op dinsdag 28 november 2023 @ 08:01:
Ik laad niet vaak publiek, enkel wanneer echt nodig. Vorige week in Rotterdam interparking (Markthal) viel me wel op dat ie niet op max ging laden maar eerder tussen de 3-6,5kW. Resultaat was een niet volle accu die ik wel nodig had om thuis te komen :P.
Vorige week in Groningen in de parkeergarage onder het Forum een paar uur aan de lader gestaan. Achteraf zag ik dat hij met 3,5 kW had geladen, terwijl de paal daar (in mijn herinnering) 11 kW aan zou moeten kunnen. Nu waren wel alle palen (er zijn er 28 geloof ik) bezet, dus ik kan me voorstellen dat ze de palen wat geknepen hebben.
Voor mij prima, maar ik merk wel dat de variabele snelheden nog niet in mijn hoofd zitten. Ik was er eerlijk gezegd zonder nadenken van uit gegaan dat ik in de vijf uur dat ik er stond mijn accu vol had kunnen pompen. Nu kwam ik aan met 40% en reed weg met 62%. Net genoeg voor de terugweg....
Pagina: 1 ... 105 ... 232 Laatste

Let op:
Voor alle vragen, ervaringen én opmerkingen voor het gratis EV laden (en parkeren) in de EU, kan je hier terecht: [EV] Gratis laden (en parkeren) in Europa

Omdat het als storend werd ervaren, is het niet meer de bedoeling om in dit topic het (heel lang) over laadpaaletiquette, laadpaalklevers of onduidelijkheden omtrent tarieven en/of dergelijke frustraties te hebben. Per juli 2024 hoort hier ook het benoemen van de bijzonderheden, strategie mbt toelaten overige merken en uitdagingen die dat oplevert voor (specifiek) Tesla laadzuilen.
Uiteraard is er ruimte voor het delen van ervaringen, maar probeer dit ook zo constructief mogelijk te houden, zonder alleen maar een rant te deponeren. Laatstgenoemde komt de sfeer namelijk niet ten goede.

Update Jan 2025: in toevoeging tot bovenstaande, is de discussie omtrent het vergelijken van de laadpaal met een conventionele benzinepomp (en dus hoe deze prijzen weergeeft etc.) ook een discussiepunt wat we niet meer willen zien.

Wil je toch even los gaan (note: niet over de prijs/passen!)? Post dan hier:
Het grote (on)genoegen van laad-infrastructuur topic

Voor vragen over het thuisladen, kan je híer terecht: Thuisladen van je EV deel 2