Heb ik net bij greenchoice die 3 jarige contract afgesloten. Mn contract gaat daar 21juni in. Is daar nog onderuit te komen?Novax schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:58:
[...]
Is er ook expliciet gevraagd of je zonnepanelen hebt?
Want als dat niet uitmaakt is het een mooi alternatief voor GC
Ja, binnen 14 dagen kan je annuleren, maar daarmee zou ik wachten tot je die Essent aanbieding echt binnen hebt.jaaoie17 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:37:
Heb ik net bij greenchoice die 3 jarige contract afgesloten. Mn contract gaat daar 21juni in. Is daar nog onderuit te komen?
Een Essent contract met gas voor 3 jaar vast geeft op de Essent site 200 euro korting tijdens het eerste jaar. Was dit hetzelfde bij de mediamarkt?Novax schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:46:
[...]
Ja, binnen 14 dagen kan je annuleren, maar daarmee zou ik wachten tot je die Essent aanbieding echt binnen hebt.
Als je de tarieven post van die aanbieding en exact waar je deze bij essent.nl kan afsluiten dan kunnen we vergelijken. (Ik kan namelijk alleen Stroom of Stroom+Gas als aanbod krijgen)Soru schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:55:
Een Essent contract met gas voor 3 jaar vast geeft op de Essent site 200 euro korting tijdens het eerste jaar. Was dit hetzelfde bij de mediamarkt?
Ik bedoelde stroom & gas, excuus.Novax schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:08:
[...]
Als je de tarieven post van die aanbieding en exact waar je deze bij essent.nl kan afsluiten dan kunnen we vergelijken. (Ik kan namelijk alleen Stroom of Stroom+Gas als aanbod krijgen)
https://www.essent.nl/energie/
Groene Stroom & Gas 3 jaar
Tarieven zijn incl. 21% btw.
Stroomtarieven
Type | Verbruik (kWh) | Prijs per kWh |
---|---|---|
Normaal | 1 t/m 2.900 | € 0,27915 |
Dal | 1 t/m 2.900 | € 0,27673 |
Normaal | 2.901 t/m 10.000 | € 0,27915 |
Dal | 2.901 t/m 10.000 | € 0,27673 |
Vaste leveringskosten (per dag): € 0,36022
Gastarieven
Verbruik (m³) | Prijs per m³ |
---|---|
1 t/m 1.000 | € 1,25551 |
1.001 t/m 170.000 | € 1,25551 |
Vaste leveringskosten (per dag): € 0,26183
Goed om te weten
- Je betaalt een termijnbedrag van € 145,- per maand.
- Op basis van jouw verbruik verwachten we dat je zo niet voor verrassingen komt te staan.
- In dit termijnbedrag houden we geen rekening met evt. energiekortingen.
- Je kunt dit termijnbedrag later zelf nog aanpassen via Mijn Essent.
- Je welkomstcadeau is: € 200,00 energiekorting.
- Je krijgt de energiekorting 12 maanden na start levering op je bankrekening gestort.
Totaal verwachte kosten per jaar
- Op basis van 705 kWh (normaaltarief) en 550 kWh (daltarief) stroom en 907 m3 gas per jaar, met 0 kWh teruglevering.
- Prijzen zijn inclusief 21% btw.
- Verwachte jaarkosten: € 1.734,32
- Korting eerste jaar: - € 200,00
- Kosten na een jaar: € 1.534,32
- Verwachte maandkosten: € 127,85
- Voorgesteld termijnbedrag: € 145,00
Als je zonnepanelen aanvinkt verdampt de 200,- korting bij Essent opeens
Ah, OK, probleem is dat deze aanbieding alleen voor nieuwe klanten is zonder zonnepanelen. Bij de aanbieding bij Mediamarkt maakt dat blijkbaar niet uit.Soru schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:12:toon volledige bericht
[...]
Ik bedoelde stroom & gas, excuus.
https://www.essent.nl/energie/
Groene Stroom & Gas 3 jaar
Tarieven zijn incl. 21% btw.
Stroomtarieven
Type Verbruik (kWh) Prijs per kWh Normaal 1 t/m 2.900 € 0,27915 Dal 1 t/m 2.900 € 0,27673 Normaal 2.901 t/m 10.000 € 0,27915 Dal 2.901 t/m 10.000 € 0,27673
Vaste leveringskosten (per dag): € 0,36022
Gastarieven
Verbruik (m³) Prijs per m³ 1 t/m 1.000 € 1,25551 1.001 t/m 170.000 € 1,25551
Vaste leveringskosten (per dag): € 0,26183
Goed om te weten
- Je betaalt een termijnbedrag van € 145,- per maand.
- Op basis van jouw verbruik verwachten we dat je zo niet voor verrassingen komt te staan.
- In dit termijnbedrag houden we geen rekening met evt. energiekortingen.
- Je kunt dit termijnbedrag later zelf nog aanpassen via Mijn Essent.
- Je welkomstcadeau is: € 200,00 energiekorting.
- Je krijgt de energiekorting 12 maanden na start levering op je bankrekening gestort.
Totaal verwachte kosten per jaar
- Op basis van 705 kWh (normaaltarief) en 550 kWh (daltarief) stroom en 907 m3 gas per jaar, met 0 kWh teruglevering.
- Prijzen zijn inclusief 21% btw.
- Verwachte jaarkosten: € 1.734,32
- Korting eerste jaar: - € 200,00
- Kosten na een jaar: € 1.534,32
- Verwachte maandkosten: € 127,85
- Voorgesteld termijnbedrag: € 145,00
Jaar 1 korting + tegoedbon als ik het goed begrijp?Novax schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:20:
[...]
Ah, OK, probleem is dat deze aanbieding alleen voor nieuwe klanten is zonder zonnepanelen. Bij de aanbieding bij Mediamarkt maakt dat blijkbaar niet uit.
Ook al als ik het contract heb sinds april van green choice? Dan zijn mijn 14 dagen toch al voorbij?Novax schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 18:46:
[...]
Ja, binnen 14 dagen kan je annuleren, maar daarmee zou ik wachten tot je die Essent aanbieding echt binnen hebt.
[ Voor 6% gewijzigd door jaaoie17 op 17-05-2024 20:10 ]
Nee dan helaas niet, maar je schreef dat je het net had afgesloten. Als je nettoterugleveraar bent zou je nog boetevrij kunnen opzeggen maar verdere vragen kunnen beter in De energierekening - kroegtopicjaaoie17 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:53:
Ook al als het contract heb sinds april van green choice? Dan zijn mijn 14 dagen toch al voorbij?
Dit bedoel ik dus. Ik heb et contract sinds 25 april en het gaat in op 21 juni. Dan zijn mijn 14 dagen toch al voorbij?Novax schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:11:
[...]
Nee dan helaas niet, maar je schreef dat je het net had afgesloten. Als je nettoterugleveraar bent zou je nog boetevrij kunnen opzeggen maar verdere vragen kunnen beter in De energierekening - kroegtopic
Dan moet je fysiek naar de MediaMarkt gaan.rick-1975 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:20:
Hoe werkt dat? (ben hier net nieuw, na het rondschrijven van Vattenfall.....)
heeft Essent fysiek een stand in elke Mediamarkt, of doen hun verkopers dat voor Essent?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
Hier wat extra info: https://www.mediamarkt.nl/nl/service/essentNaalroc schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 21:15:
Hoe werkt dat? (ben hier net nieuw, na het rondschrijven van Vattenfall.....)heeft Essent fysiek een stand in elke Mediamarkt, of doen hun verkopers dat voor Essent?
Daarvoor hoef je nog niet eens zonnepanelen voor aan te vinken. Als je een woning kiest die zonnepanelen heeft, betaal je ook ineens 33 cent voor stroom, verdwijnt de korting en krijg je maximaal een 1 jarig contract en is de gasprijs ook hoger.rick-1975 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 19:20:
*knip* Slowchat is hier niet de bedoeling.
[ Voor 81% gewijzigd door Yorinn op 18-05-2024 08:30 ]
Lijkt me wel hèjaaoie17 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 20:13:
[...]
Dit bedoel ik dus. Ik heb et contract sinds 25 april en het gaat in op 21 juni. Dan zijn mijn 14 dagen toch al voorbij?
is deze aanbieding er ook voor 2 jaar?SL-91 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:59:
[...]
Stond expliciet bij vermeld 3 jaar met zonnepanelen, ook voor bestaande klanten want mijn vader heeft hem ook daarmee kunnen verlengen inclusief cadeaubon.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Ondanks mijn vorige post kennelijk niet mocht wil ik wel iedereen met zonnepanelen die minimaal terug levert wat hij/zij gebruikt erop attent maken dat de aanbieding van Essent een hele goede deal is (in vergelijking met GC). Vastrecht is iets hoger, maar je krijgt daarnaast wel een cadeaubon en volgens mij 0,005 cent per kWh meer.
Kanttekening is wel dat als je het contract eerder stopt, je de cadeaubon terug moet betalen.
Kanttekening is wel dat als je het contract eerder stopt, je de cadeaubon terug moet betalen.
Die cadeaubon vind ik niet vergelijkbaar met de cashback die veel leveranciers geven. Dan kun je beter het aanbod van GC pakken voor stroom en dan gas los afsluiten.Joris-Jansen schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:45:
Ondanks mijn vorige post kennelijk niet mocht wil ik wel iedereen met zonnepanelen die minimaal terug levert wat hij/zij gebruikt erop attent maken dat de aanbieding van Essent een hele goede deal is (in vergelijking met GC). Vastrecht is iets hoger, maar je krijgt daarnaast wel een cadeaubon en volgens mij 0,005 cent per kWh meer.
GC heeft een goed aanbod van €1,15 de m³ (welkom terug actie 1 jaar) zonder cashback en bij Delta krijg je nog steeds cashback.
Als je voor 1 jaar tekent bij bijv. Delta kun je mogelijk elk jaar opnieuw cashback pakken bij een aanbieder, dat levert je meer op dan deze aanbieding van Essent.
Leuk zo'n cadeaubon, maar dan moet je weer iets gaan kopen bij de mediamarkt. Mijns inziens in dat alleen interessant als je al iets wilt gaan kopen daar, anders heb ik liever gewoon cash geld terug op mijn rekening.
Essent is ook interessant in mijn geval als je alleen maar elektra verbruikt en dus geen gasaansluiting hebt.eltweako schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 11:05:
[...]
Die cadeaubon vind ik niet vergelijkbaar met de cashback die veel leveranciers geven. Dan kun je beter het aanbod van GC pakken voor stroom en dan gas los afsluiten.
GC heeft een goed aanbod van €1,15 de m³ (welkom terug actie 1 jaar) zonder cashback en bij Delta krijg je nog steeds cashback.
Als je voor 1 jaar tekent bij bijv. Delta kun je mogelijk elk jaar opnieuw cashback pakken bij een aanbieder, dat levert je meer op dan deze aanbieding van Essent.
Leuk zo'n cadeaubon, maar dan moet je weer iets gaan kopen bij de mediamarkt. Mijns inziens in dat alleen interessant als je al iets wilt gaan kopen daar, anders heb ik liever gewoon cash geld terug op mijn rekening.
ja, het is geen 175€ korting tenzij je direct een grote elektronica-aankoop in de planning hebt staan.SL-91 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:47:
Daarnaast ook nog een cadeaubon erbij van de Mediamarkt van €175
Zie ik iets over het hoofd?
Cash is king.
Is er nog een geldigheidslimiet aan die tegoedbon? en moet hij in 1 maal besteed worden? (om daarvoor speciaal naar Mediamarkt te gaan is ook weer zowat
)
En er staat , dacht ik: TOT €175 tegoed.
En er staat , dacht ik: TOT €175 tegoed.
14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos
ik denk dat je 0,5 cent per kWh meer bedoeltJoris-Jansen schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 09:45:
...en volgens mij 0,005 cent per kWh meer.
Vandaag ook naar de Mediamarkt geweest bij de Stand Essent en vroeg naar het 3 jarige contract met zonnepanelen, hij vroeg hoe ik dat wist, ik zei Tweakers😂
Hij zei wel dat het waarschijnlijk nog mogelijk was tot 1 juni.
ZekerheidsGarantie Retail.
Vaste prijzen,
Stroom 0,30 en dal 2 tiende lager
Vaste leverings kosten 11,99 per maand
Gas 1,28
Vaste leveringskosten 8,99 per maand
€ 175 euro MediaMarkt coupon die is 2 jaar geldig en hoeft niet in één keer worden verbruikt.
Hoe wel mijn maandkosten iets stijgen lijkt me dit wel wat.
Ik heb dus verlengd bij Essent, was geen nieuwe gebruiker.
Vaste prijzen,
Gas 1,28
€ 175 euro MediaMarkt coupon die is 2 jaar geldig en hoeft niet in één keer worden verbruikt.
[ Voor 11% gewijzigd door JJmac op 18-05-2024 12:22 ]
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Is toevallig ook bekend hoever in de toekomst het contract mag starten?JJmac schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:18:
Vandaag ook naar de Mediamarkt geweest bij de Stand Essent en vroeg naar het 3 jarige contract met zonnepanelen, hij vroeg hoe ik dat wist, ik zei Tweakers😂
Een van de voordelen bij GC is ook dat het tot 6 maanden in de toekomst kan.
Dat staat ook duidelijk op het affiche wat eerder werd gepostJJmac schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:18:
.
kan bij Essent net als bij GC 180 dagen van tevoren.Truus01 schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 13:09:
Is toevallig ook bekend hoever in de toekomst het contract mag starten?
Een van de voordelen bij GC is ook dat het tot 6 maanden in de toekomst kan.
Idem hier. Contract gaat per 31 augustus in. 3 jaar zekerheid en weten waar je aan toe bent is ook wel wat waard. Ik ga iets minder betalen doordat de tarieven wat zakken. Het is allemaal niet schrikbarend maar toch.JJmac schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:18:toon volledige bericht
Vaste prijzen,
Gas 1,28
Die €175 van de mediamarkt gaat mooi naar de nieuwe Airpods Pro (3e generatie). Helaas moet die nog aangekondigd worden
[ Voor 6% gewijzigd door Crawl NL op 18-05-2024 14:04 ]
Is er van die actievoorwaarden voor de coupon van de MediaMarkt ook een online link?JJmac schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 12:18:
De verkoopvoorwaarden moet hier tussen staan, https://www.mediamarkt.nl/nl/specials/cadeaukaarten
Het gekke is, je kunt het saldo checken op de Mediamarkt site, daar staat 175 euro en heb nog qr dagen bedenktijd!
Het gekke is, je kunt het saldo checken op de Mediamarkt site, daar staat 175 euro en heb nog qr dagen bedenktijd!
[ Voor 37% gewijzigd door JJmac op 18-05-2024 17:01 ]
Ik heb een hele discussie over salderen richting De toekomst van de saldeer-wetgeving (deel 2) verplaatst. Graag daar verder over salderen.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Je krijgt de bon gelijk bij het afsluiten van je contract. Als je het contract in de bedenktijd opzegt, moet je deze €175,- terug betalen.Novax schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 14:49:
[...]
Is er van die actievoorwaarden voor de coupon van de MediaMarkt ook een online link?
Hé, is er ook een bedenktijd als je dat contract in de winkel afsluit dan?MiguelXL schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:12:
[...]
........ Als je het contract in de bedenktijd opzegt, moet je deze €175,- terug betalen.
Dat had ik niet verwacht, want die wetgeving is toch specifiek voor "kopen op afstand", en niet, dacht ik, als jij naar de winkel gaat om iets te kopen, (of een contract af te sluiten)
Wie?
Vanochtend in de Mediamarkt het contract laten opzetten. Na ongeveer 10 minuten de bevestigingsmail van Essent met daarin vermeld de bedenktermijn van 14 dagen.Naalroc schreef op zaterdag 18 mei 2024 @ 22:18:
[...]
Hé, is er ook een bedenktijd als je dat contract in de winkel afsluit dan?
Dat had ik niet verwacht, want die wetgeving is toch specifiek voor "kopen op afstand", en niet, dacht ik, als jij naar de winkel gaat om iets te kopen, (of een contract af te sluiten)
Wie?
:strip_exif()/f/image/oMuANwQWEoolDTJIz6mrd5AV.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik zag ook dat ze bij Essent een thuisvoordeel programma hebben lopen. Een van deze voordelen is 5% korting op je tarieven voor elektriciteit voor de eerste 3 jaar. Dit kan oplopen tot 10%, hiervoor moet je overigens wel langer als 10 jaar klant zijn.
Dan wordt het kostenplaatje bij Essent voor mij als nieuwe klant net weer iets anders:
Contract 3 jaar
Elektriciteit Normaal €0,30105 -5% wordt €0,2860
Elektriciteit Dal €0,29863 -5% wordt €0,28370
Vaste leveringskosten €11,99 p/m
Gas €1,28660
Vaste leveringskosten €8,99 p/m
+ €0,0550 terugleververgoeding
+ geen terugleverboete
+ €175 Mediamarkt bon
Al met al geen slechte deal denk ik.
Dan wordt het kostenplaatje bij Essent voor mij als nieuwe klant net weer iets anders:
Contract 3 jaar
Gas €1,28660
+ geen terugleverboete
+ €175 Mediamarkt bon
Net als veel anderen ben ik ook op zoek naar een nieuwe aanbieding nu mijn consumentenbond-contract eind dit jaar afloopt. In dit topic zag ik (een nieuw contract bij) GC als een goede optie. Nu las ik in de voorwaarden dat ze de terugleververgoeding tussentijds mogen aanpassen. Was dat iemand anders al opgevallen?
O'Toole's Commentary on Murphy's Law: Murphy was an optimist.
@Pieter.txt helemaal niemand: de Peer in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"
Zou dit ook gelden voor gas contract?Elias2020 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:32:
Is iemand zijn contract al ingegaan met zonnenpanelen en de lagere leveringskosten? Ben wel benieuwd wat er op de eerste nota staat. Gezien de informatie op de website denk ik dat ze het gewoon aan kunnen passen naar het zonnenpanelen tarief.
[Afbeelding]
Zeker geen slechte deal voor een nieuwe klant.Crawl NL schreef op zondag 19 mei 2024 @ 07:24:toon volledige bericht
Ik zag ook dat ze bij Essent een thuisvoordeel programma hebben lopen. Een van deze voordelen is 5% korting op je tarieven voor elektriciteit voor de eerste 3 jaar. Dit kan oplopen tot 10%, hiervoor moet je overigens wel langer als 10 jaar klant zijn.
Contract 3 jaar
Elektriciteit Normaal €0,30105 wordt €0,2860
Elektriciteit Dal €0,29863 wordt €0,28370
Vaste leveringskosten €11,99
Gas €1,28660
Vaste leveringskosten €8,99
+ geen terugleverboete
+ €175 Mediamarkt bon
Hier meer dan 10jaar klant bij Essent en het aanbod wat ik krijg van ze:
1jaar:
Elektriciteit Normaal €0,40027
Elektriciteit Dal €0,39785
Vaste leveringskosten per dag €0.36022
Gas €1,34771
Vaste leveringskosten per dag €0,26183
(prijzen excl. 10% korting)
@DeBaroN als je zonnepanelen hebt krijg je deze aanbieding, als je naar de Mediamarkt gaat zijn de prijzen lager en leverbaar met 3 jaar zonder boete.
De thuis voordeel is 5% tot 3 jaar tussen 3 en 10 jaar is 7,5% en naar 10 jaar 10%, dit wordt bij de afrekening zichtbaar omdat ze van de regering geen korting mogen geven.
Verder krijg je vaak kortingen op dagjes uit.
https://www.essent.nl/klanten/thuisvoordeel
De thuis voordeel is 5% tot 3 jaar tussen 3 en 10 jaar is 7,5% en naar 10 jaar 10%, dit wordt bij de afrekening zichtbaar omdat ze van de regering geen korting mogen geven.
Is inderdaad nogal een verschil. Wellicht zoals @JJmac aangeeft even naar de MM?DeBaroN schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:36:toon volledige bericht
[...]
Zeker geen slechte deal voor een nieuwe klant.
1jaar:
Gas €1,34771
Ik zit met precies hetzelfde probleem. Als nieuwe klant is het veel gunstiger, -7 cent verschil tegenover iemand die verlengt. Dat is volgens de klanten service zo en dat had ik ook toen ik +10j geleden klant werd. Daar heb je niks aan natuurlijk. Ik ga maar eens kijken bij een Mediamarkt. Als die bon 2jr geldig is dan is er altijd wel iets da5 je nodig hebt.DeBaroN schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:36:toon volledige bericht
[...]
1jaar:
Gas €1,34771
-
[ Voor 99% gewijzigd door MiguelXL op 19-05-2024 11:47 ]
Is idd met zonnepanelen. Maar bij de Mediamarkt is alleen voor nieuwe klanten? Of kan ik er ook terecht?JJmac schreef op zondag 19 mei 2024 @ 09:40:
@DeBaroN als je zonnepanelen hebt krijg je deze aanbieding, als je naar de Mediamarkt gaat zijn de prijzen lager en leverbaar met 3 jaar zonder boete.
Gas is toch geen aanbiedingDeBaroN schreef op zondag 19 mei 2024 @ 08:36:toon volledige bericht
[...]
1jaar:
Gas €1,34771
Je moet het anders lezen....
Ik bedoel daarmee dat een vaste klant een stuk duurder uit is....
Ik zit met stroom bij GC en moet nog even gas regelen.
Per jaar verbruik ik zo'n 200m³ gas dus lijkt mij Greenchoice Welkom-Terug het beste aanbod met €1,15733 per m³.
Echter als ik aangeeft 200m³ nodig te hebben, komen ze met het maandbedrag van €46 per maand.
Waar baseren ze dat op, want een snelle rekensom van (200*1,15733)+(8,19*12) levert mij een bedrag van €329,75 per jaar op, oftewel €27,48 per maand.
Dat komt ook meer overeen met de aanbieding van Frank energie 1 jaar vast á €1,2411 per m³ met een cashback van €145.
Zie ik kosten over het hoofd, of doet greenchoice op de achtergrond maar even mijn verbruik x2?
Per jaar verbruik ik zo'n 200m³ gas dus lijkt mij Greenchoice Welkom-Terug het beste aanbod met €1,15733 per m³.
Echter als ik aangeeft 200m³ nodig te hebben, komen ze met het maandbedrag van €46 per maand.
Waar baseren ze dat op, want een snelle rekensom van (200*1,15733)+(8,19*12) levert mij een bedrag van €329,75 per jaar op, oftewel €27,48 per maand.
Dat komt ook meer overeen met de aanbieding van Frank energie 1 jaar vast á €1,2411 per m³ met een cashback van €145.
Zie ik kosten over het hoofd, of doet greenchoice op de achtergrond maar even mijn verbruik x2?
[ Voor 8% gewijzigd door eltweako op 19-05-2024 13:22 ]
Meterkosten, periodieke aansltuitvergoeding, vastrecht, transportkosten, en capaciteitstarief? Die zijn wel tot een verbruik van 500m3 veel lager dus verklaart niet alles, maar misschien houdt GC daar geen rekening mee.eltweako schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:21:
Je vergeet de Netbeheerkosten van je netbeheerder. Aanbieding van Frank is beter door de cashback.eltweako schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:21:
Bedankt, maar het blijft een beetje verwarrend.Novax schreef op zondag 19 mei 2024 @ 13:47:
[...]
Je vergeet de Netbeheerkosten van je netbeheerder. Aanbieding van Frank is beter door de cashback.
Want als ik op gaslicht.com kijk dan geeft deze voor Greenchoice en Frank beide leveringskosten van €8,19 en €7 per maand aan.
Via gaslicht zou het €409,70 per jaar zijn bij GC met cashback en €347,86 bij Frank met cashback.
Ik ga nog eens even alles op een rijtje zetten, bedankt voor je hulp.
[ Voor 68% gewijzigd door eltweako op 19-05-2024 14:11 ]
Er is ook nog Delta bij pricewise.nl, die is niet bij gaslicht.com. Zal ongeveer hetzelfde zijn als Frank maar Delta kan je 180 dagen van tevoren afsluiten.eltweako schreef op zondag 19 mei 2024 @ 14:03:
Want als ik op gaslicht.com kijk dan geeft deze voor Greenchoice en Frank beide leveringskosten van €8,19 en €7 per maand aan.
Pricewise zal ik ook nog even bekijken, en overstappen.nl doet het nu niet bij mij.
Neig iets meer naar Delta dan Frank omdat frank voor mij nog iets te nieuw is.
Neig iets meer naar Delta dan Frank omdat frank voor mij nog iets te nieuw is.
[ Voor 118% gewijzigd door eltweako op 19-05-2024 14:49 ]
Ja zeker kan je er terecht, ik zat ook bij Essent en heb gewoon verlengd, scheelt je op stroom al gauw 0,10 ctDeBaroN schreef op zondag 19 mei 2024 @ 12:31:
[...]
Is idd met zonnepanelen. Maar bij de Mediamarkt is alleen voor nieuwe klanten? Of kan ik er ook terecht?
*knip* Slowchat.
[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 19-05-2024 19:57 ]
Krijg je niet alleen korting op het kale tarief?Crawl NL schreef op zondag 19 mei 2024 @ 07:24:toon volledige bericht
Contract 3 jaar
Gas €1,28660
+ geen terugleverboete
+ €175 Mediamarkt bon
Kan me toch haast niet voorstellen dat ze ook korting geven op de btw enzo.
Hoi!
de korting is op het kale tarief inderdaad, dat is hoe het werkt.EWK schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:50:
[...]
Krijg je niet alleen korting op het kale tarief?
Dus geen €0,2860 maar eerder €0,2926
[ Voor 6% gewijzigd door eltweako op 19-05-2024 22:28 ]
Ik had inderdaad de kleine lettertjes nog niet gelezenEWK schreef op zondag 19 mei 2024 @ 21:50:
[...]
Krijg je niet alleen korting op het kale tarief?
:strip_exif()/f/image/jxCQe9fGkSYMir33jDmdv3y7.jpg?f=fotoalbum_large)
Zojuist ook een energiecontract afgesloten bij Essent via de mediamarkt-actie. Oxxio gaf aan dat ze per einddatum contract 8 cent terugleverkosten gaan rekenen. De Essentverkoper bevestigde nogmaals dat er tijdens looptijd contract géén kosten voor terugleveren in rekening worden gebracht. Dat scheelt me toch zo'n 1000 euro in die 3 jaar.
De mediamarktbon van 175 is een leuke bijkomstigheid.
De mediamarktbon van 175 is een leuke bijkomstigheid.
*knip* Offtopic. Vragen over terugleveren horen niet in een aanbiedingentopic thuis.
[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 20-05-2024 19:14 ]
*knip* Offtopic. Algemene discussie over prijzen hoort hier niet thuis.
[ Voor 99% gewijzigd door Yorinn op 20-05-2024 19:40 ]
@Novax bedankt voor de GC tip. Heb nog een aardig gasverbruik, zo'n 1700 m3, dus via Gaslicht nog 2 jaar GC welkom terug afgesloten met 1,18 m3.
Toch tot augustus 2026 zekerheid met zonnepanelen.
MooiProsac schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 08:43:
@Novax bedankt voor de GC tip. Heb nog een aardig gasverbruik, zo'n 1700 m3, dus via Gaslicht nog 2 jaar GC welkom terug afgesloten met 1,18 m3.
Ik heb het inderdaad via Gaslicht.com gedaan. Het contract en de voorwaarden van GC liggen al in de bus. Gaat per augustus in. Zie nergens dat ik geen gebruik kan maken van deze aanbieding als ik nu toch ga terugleveren.Novax schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 10:50:
[...]
Mooi. Maar als ik het goed begrijp heb je de 2 jaar gas aanbieding afzonderlijk via gaslicht.com afgesloten en niet via de Greenchoice website? Ik zie inderdaad dat het tarief van die aanbieding bij gaslicht.com 1 cent lager is dan die van Nederlands Groen 2 Jaar op welkom-terug van GC.
nav dit bericht ben ik ook naar de mediamarkt gegaan en heb ik ook het contract van Essent (only stroom 3 jaar per 21-11-2024) zojuist afgesloten en een tegoedbon van €75 ontvangen.
Mijn verbruik is 3300 kWh en wek 1900 kWh op met mijn zonnepanelen.
Ik zit bij Greenchoice waarbij mijn contract nog onder de oude opzegregeling valt en per 01-06-2025 afliep.
Weet echt niet meer wat voordelig is, nu gewoon 3 jaar vast.
Ik zit bij Greenchoice waarbij mijn contract nog onder de oude opzegregeling valt en per 01-06-2025 afliep.
Bij overstappen.nl zie ik nu een aanbieding voor Gas 1 jaar vast.
Ingevuld gasverbruik 750m3.
1,24 m3
119,94 vaste leveringskosten p.j= 9,99 p/m
Cashback 215 euro
Greenchoice:
1,157 m3
8,19 vaste leveringskosten p/m
Mijn gascontract loopt per september af. Ik hoopte dat Greenchoice rond de 1,10 per m3 zou komen, maar dit is wel een erg goed aanbod.
Bij Delta zou ik ruim 130 euro p/j goedkoper uit zijn.
Nu ben ik niet bekend met deze site en dacht dat je bij Delta een slimme meter nodig had maar kan ik niet terugvinden bij hun.
Ingevuld gasverbruik 750m3.
1,24 m3
119,94 vaste leveringskosten p.j= 9,99 p/m
Cashback 215 euro
Greenchoice:
1,157 m3
8,19 vaste leveringskosten p/m
Mijn gascontract loopt per september af. Ik hoopte dat Greenchoice rond de 1,10 per m3 zou komen, maar dit is wel een erg goed aanbod.
Bij Delta zou ik ruim 130 euro p/j goedkoper uit zijn.
Nu ben ik niet bekend met deze site en dacht dat je bij Delta een slimme meter nodig had maar kan ik niet terugvinden bij hun.
[ Voor 8% gewijzigd door JMS-2 op 21-05-2024 15:40 ]
Wat zijn je tarieven?socrates013 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 14:46:
nav dit bericht ben ik ook naar de mediamarkt gegaan en heb ik ook het contract van Essent (only stroom 3 jaar per 21-11-2024) zojuist afgesloten en een tegoedbon van €75 ontvangen.
Nee, slimme meter bij Delta is niet nodig. Je kan overigens ook nog via cashbackxl.nl de aanvraag bij overstappen.nl doen en dan krijg je nog € 18 extra "korting"JMS-2 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 15:21:
Dank voor je aanvulling.Novax schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 16:13:
[...]
Nee, slimme meter bij Delta is niet nodig. Je kan overigens ook nog via cashbackxl.nl de aanvraag bij overstappen.nl doen en dan krijg je nog € 18 extra "korting"
Ikzelf twijfel erg, ik heb namelijk liever een lagere m3 prijs als een cashback.
Theoretisch zou de gasprijs per m3 dus een stuk lager kunnen als ze zo een grote cashback kunnen geven.
Maar die glazen bol is mistig bij mij.

Die gasprijs van Delta was een maand geleden nog € 1,17205 met eenzelfde hoge cashbackJMS-2 schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 17:03:
Dank voor je aanvulling.
Ikzelf twijfel erg, ik heb namelijk liever een lagere m3 prijs als een cashback.
Theoretisch zou de gasprijs per m3 dus een stuk lager kunnen als ze zo een grote cashback kunnen geven.
Maar die glazen bol is mistig bij mij.
En die wordt 2026 nog hoger met groen gas (maar dat mocht ik hier niet posten maar is wel relevant bij aanbiedingen vergelijken).Novax schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:37:
[...]
Die gasprijs van Delta was een maand geleden nog € 1,17205 met eenzelfde hoge cashback
Die heb ik idd meegekregen toen.Novax schreef op dinsdag 21 mei 2024 @ 19:37:
[...]
Die gasprijs van Delta was een maand geleden nog € 1,17205 met eenzelfde hoge cashback
Maar normaliter wordt de gasprijs naar de zomer toe goedkoper.
Nu gaat het alle kanten op. Dus wat is wijsheid... (dat weten we pas achteraf)
Verdere speculatie over prijzen mag achterwege blijven hier. Die discussie past beter in De energiemarktcrisis: ontwikkelingen en achtergronden thuis.
Dan kunnen we het hier weer bij aanbiedingen houden.
Dan kunnen we het hier weer bij aanbiedingen houden.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Grappig is dat ik deze gisteren heb afgesloten bij de MediaMarkt, ook voor alleen stroom, en wél direct de 75,- cadeaukaart heb ontvangen.gordon schreef op zondag 19 mei 2024 @ 07:01:
Gisteren, ook Essent 3jaar contract via midiamarkt gesloten. Korting is 75 euro voor elektriciteit alleen.
Wel geld op rekening in plaats van bon.
[Afbeelding]
Overigens als mensen twijfelen tussen GC en deze van Essent.. Het is eigenlijk een no-brainer als je netto terug levert:
- 3 jaar (ok, kan een nadeel zijn bij afschaffen salderen, maar dan zeg ik het per 1-1-2027 wel op tegen een kleine boete)
- 5,5 cent TLV, dus 10% meer
- 2,80 euro minder vaste leveringskosten per maand , is al 30,- winst per jaar
- Lager stroomtarief, voordelig bij stoppen salderen
- 75,- cadeaukaart MM voor alleen stroom of 175,- voor stroom en gas.
Ik ga het contract van GC maar opzeggen. Daar gaat overigens sowieso van alles mis. 2 jarig afgesloten, kreeg een 3 jarig contract. Telefonisch opgezegd en aan laten passen, krijg nu in de app een mix van 2 jaar en 3 jaar te zien. Belt een klanttevredenheidsonderzoek (waar ik sowieso niet echt op sta te wachten) met de vraag hoe het afsluiten van mijn 3 jarig contact telefonsich verliep

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Dat is wel interessant! Ik wilde bij essent zelf van variabel naar 1 jaar vast en dat kon niet omdat ik 5000kwh per jaar terug lever.JJmac schreef op zondag 19 mei 2024 @ 16:38:
[...]
Ja zeker kan je er terecht, ik zat ook bij Essent en heb gewoon verlengd, scheelt je op stroom al gauw 0,10 ct
Dus via de mediamarkt kan het wel?
Ik kon het op hun website niet vinden, kan dat alleen in de winkel en/of telefonisch?
Zit nu nog bij Greenchoice en via vergelijking websites komt die in mijn geval er nog steeds wel als een van de voordeligste uit. Had een terugbelverzoek gedaan, maar die dame kon niks doen met de prijs. Ik kan de gewone klantenservice nog bellen.
Essent actie klinkt ook interessant. Weet iemand welk gas tarief ze hanteren?
Nadeel vind ik persoonlijk dat ze een paar jaar geleden nog onderin de duurzaamheid lijst van Greenpeace stonden. Weet niet hoe Essent het tegenwoordig doet? Tuurlijk kijk ik naar mijn eigen portemonnee, maar leverancier die hoger in dit soort lijsten scoort is wel een pre...
Nadeel vind ik persoonlijk dat ze een paar jaar geleden nog onderin de duurzaamheid lijst van Greenpeace stonden. Weet niet hoe Essent het tegenwoordig doet? Tuurlijk kijk ik naar mijn eigen portemonnee, maar leverancier die hoger in dit soort lijsten scoort is wel een pre...
Niet veel veranderd volgens de site van GP;bsmpower schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:40:
Zit nu nog bij Greenchoice en via vergelijking websites komt die in mijn geval er nog steeds wel als een van de voordeligste uit. Had een terugbelverzoek gedaan, maar die dame kon niks doen met de prijs. Ik kan de gewone klantenservice nog bellen.
https://www.greenpeace.or.../groene-stroom-ranglijst/
Deze is van 03/2024:

https://www.energiekiezer...e-energieleverancier-2024
Staat alleen geen onderbouwing/bron bij..
[ Voor 33% gewijzigd door Source90 op 22-05-2024 14:47 ]
Waarom is dat een pre? Het is dezelfde stroom/gas dat uit het net komt. Het is dus alleen maar een illusie dat je lekker goed bezig bent.bsmpower schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:40:
Dit topic is niet de beste plek voor deze discussie, doch een reactie;Joris-Jansen schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:49:
[...]
Waarom is dat een pre? Het is dezelfde stroom/gas dat uit het net komt. Het is dus alleen maar een illusie dat je lekker goed bezig bent.
Schaamteloos gekopieerd van Greenpeace:
Al deze leveranciers werken mee aan de echte omslag naar duurzame energie. De voordelen: ze bouwen bijvoorbeeld windmolens of kopen windstroom via langjarige contracten. Deze bedrijven investeren niet in kolencentrales. Deze middenmoters zijn vaak nog geworteld in de vervuilende fossiele energie, maar investeren soms via hun moederbedrijven ook in duurzame energie. Helaas zijn er ook nog een hoop stroomleveranciers waarbij de betrokkenheid bij kolen- of kerncentrales wordt overschaduwd door eventuele duurzame initiatieven. Deze bedrijven kopen grijze stroom in, maar verkopen dit als groene stroom aan de consumenten. Dit kan doordat deze bedrijven de grijze stroom eigenlijk ‘vergroenen’ met groene stroom certificaten.
Mijns inziens heeft het wel degelijk (per persoon minimaal, in grote getallen iets meer) effect waar jij je geld naar overmaakt. Een VDB zal dit anders investeren dan een leverancier op de bodem van de lijst.
Zelfde als de banken, de ene bank (ING bijvoorbeeld) investeerde in wapens, waar een andere bank enkel in groene investeringen zit. Gaat ook maar om een euro of twee per maand (bankkosten), doe dat maal 5 miljoen en je komt aardig ver.
[ Voor 11% gewijzigd door Source90 op 22-05-2024 14:56 ]
Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"bsmpower schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:40:
Eea is interessant als je zonnepanelen hebt en ongeveer evenveel opwekt als verbruikt, of meer opwekt.
Vwb duurzaam zou je ook mee kunnen nemen dat iedere maatschappij die terugleverkosten vraagt eigenlijk niet duurzaam bezig is, want zo proberen ze (direct en indirect) (meer) zonnepanelen bij particulieren af te raden. En dat is niet duurzaam.
Welke stroomtarieven heb je?Kuusj schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:52:toon volledige bericht
[...]
Grappig is dat ik deze gisteren heb afgesloten bij de MediaMarkt, ook voor alleen stroom, en wél direct de 75,- cadeaukaart heb ontvangen.
Overigens als mensen twijfelen tussen GC en deze van Essent.. Het is eigenlijk een no-brainer als je netto terug levert:
- 3 jaar (ok, kan een nadeel zijn bij afschaffen salderen, maar dan zeg ik het per 1-1-2027 wel op tegen een kleine boete)
- 5,5 cent TLV, dus 10% meer
- 2,80 euro minder vaste leveringskosten per maand , is al 30,- winst per jaar
- Lager stroomtarief, voordelig bij stoppen salderen
- 75,- cadeaukaart MM voor alleen stroom of 175,- voor stroom en gas.
Welke
Ik ga het contract van GC maar opzeggen. Daar gaat overigens sowieso van alles mis. 2 jarig afgesloten, kreeg een 3 jarig contract. Telefonisch opgezegd en aan laten passen, krijg nu in de app een mix van 2 jaar en 3 jaar te zien. Belt een klanttevredenheidsonderzoek (waar ik sowieso niet echt op sta te wachten) met de vraag hoe het afsluiten van mijn 3 jarig contact telefonsich verliepDus ik heb daar niet zo veel vertrouwen meer in, wees in het kader van aanbiedingen zoeken 'gewaarschuwd'.
Mijn verleng aanbod (1 jaar). Ons (historisch) gemiddelde jaarverbruik op ons adres volgens GC is -163 kWh stroom en 638 m³ gas. Nu moet ik zeggen dat we afgelopen twee jaar zuinig zijn geweest met de thermostaat (18.5 graden) en een redelijk warme winter. Ik kan me voorstellen dat we komende winter iets hoger willen stoken en het gas mss richting de 700/800m³ gaat. En mogelijk nog een airco installeren. Dat gaat ook extra stroom kosten, maar het lijkt inmiddels verstandiger om het te verbruiken dan terug te leveren.
Stroom
Variabele leveringskosten (per kWh)
€ 0,30295
Variabele leveringskosten dal (per kWh)
€ 0,31505
Netto terugleververgoeding (per kWh)
€ 0,05000
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 14,79000
Gas
Variabele leveringskosten (per m3)
€ 1,21558
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 8,19000
[ Voor 8% gewijzigd door bsmpower op 22-05-2024 15:31 ]
Dank @NovaxNovax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:13:toon volledige bericht
[...]
Voor 3 jaar vast met zonnepanelen en zonder terugleverkosten is er nu ook een tijdelijke aanbieding (tot 1 juni?) van Essent bij de MediaMarkt, ook zit er een korting bij van minimaal €75 als cashback of als cadeaubon van de Mediamarkt, ook als je al klant bent van Essent, zie SL-91 in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" en https://www.mediamarkt.nl/nl/service/essentDe links van Greenchoice:
- Stroom € 0,29984
- Stroom Vaste leveringskosten € 11,99
- Netto terugleververgoeding € 0,055
- Gas: € 1,28660
- Gas Vaste leveringskosten € 8,99
https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/ "3 Jaar Vast" pid: 248https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/ "NL Windstroom 3 jaar" pid: 27
- Stroom € 0,31661
- Vaste leveringskosten € 14,79
- Gas: € 1,27213
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ "Nederlands Groen 2 Jaar" pid: 255
- Stroom € 0,31661
- Vaste leveringskosten € 10,26
- Gas: € 1,27213
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ "Nederlands Groen 1 Jaar" pid: 1
- Stroom € 0,26654 € 0,28255
- Gas: € 1,17997 € 1,19007
Vaste leveringskosten voor gas zijn overal € 8,19
- Stroom € 0,22778
- Gas: € 1,15733
Netto terugleververgoeding is overal € 0,05
Er zijn ook nog
https://www.greenchoice.nl/tarieven/2-jaar-vast/ "2 Jaar Vast" pid: 245
https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-2-jaar/ "NL Windstroom 2 jaar" pid: 241
Het punt bij Greenchoice is nu dat je bij bovenstaande links niet (meer) kan aangeven dat je teruglevert maar er staat verder nergens dat deze aanbiedingen niet bedoeld zijn voor zonnepanelen bezitters. Krijg je wel een veld voor teruglevering te zien en een rode error dan heb je al eerder ergens anders op greenchoice.nl het "Ik heb zonnepanelen" vinkje aangezet.
De bovenstaande 3 jaar vast aanbiedingen zijn voornamelijk interessant voor alleen stroom en als je het grootste gedeelte daarvan saldeert. Dan maakt het relatief hoge tarief van € 0,31661 namelijk niet uit. Is je verbruik een stuk hoger dan wat je teruglevert dan kunnen andere aanbiedingen voordeliger zijn. Heb je helemaal geen zonnepanelen dan is 3 jaar vast met deze tarieven niet aan te raden.
Tip bij 3 jaar vast is ook nog om gas apart te nemen voor betere tarieven, dat kan zelfs beide bij GC, dus 3 jaar vast stroom en dan 2 jaar gas tegen het lagere tarief van € 1,17997
Voor discussie over deze aanbiedingen kan je het beste reageren in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Let op: Het nieuwe kabinet is van plan om de salderingsregeling voor klein
verbruikers met ingang van 1 januari 2027 te beëindigen zonder afbouw. Het is nu nog veel te vroeg om te zeggen dat het daadwerkelijk gaat gebeuren, maar mocht het zo zijn dan overlappen de 3 jaar vast aanbiedingen het jaar 2027 en kan je het laatste gedeelte van je looptijd niet meer salderen. Het is mogelijk dat je tegen die tijd boete vrij kan opzeggen maar dat hangt af van de tarieven die Greenchoice dan heeft. Om eventuele onzekerheid daarover te vermijden zou je dan "Nederlands Groen 2 Jaar" via de welkom-terug link kunnen nemen.
Bijbehorende tarieven zijn laatst gecontroleerd op 21 mei
Heb net ingediend bij GC ingaande 14-11-2024 terwijl ik bij GC al zit nu met gas en stroom. Heb alleen stroom voor 3 jaar gedaan en kreeg onmiddellijk contract binnen. So far, so good. €7,- per maand voor alleen stroom zou lekker zijn. Van de zomer eens kijken of de gasprijs nog zakt voor mijn 450m3, (zou nu €55,- per maand worden) en dan word ik toch wel heel blij van mijn totaal van €62,- per maand.
Ook hier zojuist afgesloten bij MM ; ik heb nu dus een contract voor 3 jaar, alleen voor stroom. Ik ben netto terugleveraar.Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:13:
[...]
Voor 3 jaar vast met zonnepanelen en zonder terugleverkosten is er nu ook een tijdelijke aanbieding (tot 1 juni?) van Essent bij de MediaMarkt, ook zit er een korting bij van minimaal €75 als cashback of als cadeaubon van de Mediamarkt, ook als je al klant bent van Essent, zie SL-91 in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" en https://www.mediamarkt.nl/nl/service/essent
................................
Wat betreft de "keuze" voor een cashback of een MM cadeau bon het volgende:
Je krijgt die cashback als een korting op je energie rekening, maar voor een netto terugleveraar is die energie rekening 0, en krijg je dus niets; het wordt niet opgeteld bij je TLV aan het einde van het jaar.
Er is dus geen keuze te maken: je krijgt een cadeau bon van €75, in de vorm van een computer afdruk met een bar-code er op van Essent, dat zou het moeten zijn.
JazekerXX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 14:35:
[...]
Dat is wel interessant! Ik wilde bij essent zelf van variabel naar 1 jaar vast en dat kon niet omdat ik 5000kwh per jaar terug lever.
Dus via de mediamarkt kan het wel?
Ik kon het op hun website niet vinden, kan dat alleen in de winkel en/of telefonisch?
:strip_exif()/f/image/72eyHAqBAvdfBjDPb7Dsw3P8.webp?f=fotoalbum_large)
Nee alleen in de winkel zover ik weet, weet niet hoe het zit met 5000KWh.
dan zal ik toch maar eens in een media markt winkel gaan kijken, bedankt!JJmac schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 22:44:
[...]
[Afbeelding]
Nee alleen in de winkel zover ik weet, weet niet hoe het zit met 5000KWh.
https://www.mediamarkt.nl/nl/service/essentJazekerXX schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 23:12:
[...]
dan zal ik toch maar eens in een media markt winkel gaan kijken, bedankt!
dat is het enige wat ik kon vinden online inderdaad, toch bedankt!
Wanneer je op prijsvergelijkingssites gaat kijken geeft het gros van de aanbieders bij 1-jarige contracten een welkomst-/loyaliteitsbonus. Wat ik me echter afvraag is in hoeverre die bonus achteraf bijgesteld wordt als blijkt dat je toch minder verbruikt. Bij de actievoorwaarden kan ik daar bij bv. Budgetenergie/Powerpeers/Essent niets over vinden. Dit terwijl het toch wel essentieel is om de aanbiedingen echt goed te kunnen vergelijken.
Ik neig daardoor toch meer naar bv. de 1-jarige welkom terug actie van Greenchoice, op jaarbasis wellicht ietsje duurder zonder de korting maar wel duidelijkheid over de exacte kosten.
Ik neig daardoor toch meer naar bv. de 1-jarige welkom terug actie van Greenchoice, op jaarbasis wellicht ietsje duurder zonder de korting maar wel duidelijkheid over de exacte kosten.
Wordt de mediamarkt actie ook gedaan voor mensen die al een lopend essent contract hebben die nog niet is afgelopen en nog niet via de site verlengd kan worden (dus waarschijnlijk door afkoopboete te betalen)?
Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3
De actie is ook voor bestaande klanten dus het lijkt me dat je daar wel uit kan komen. Essent kan je ook 180 dagen van te voren aanvragen.RaymondD schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 09:04:
Wordt de mediamarkt actie ook gedaan voor mensen die al een lopend essent contract hebben die nog niet is afgelopen en nog niet via de site verlengd kan worden (dus waarschijnlijk door afkoopboete te betalen)?
De mooie aanbieding van Delta is vanaf vandaag helaas ook voorbij. Ook daar nu vaste terugleverkosten per staffel. Wel weer 3 jarige contracten voor PV-bezitters.
https://www.deltaenergie....mixgroen-gas-mei-2024.pdf
https://www.deltaenergie....mixgroen-gas-mei-2024.pdf
De specifieke Delta gas aanbieding met de hoge cashback is bij overstappen.nl ook verdwenen, bij pricewise.nl staat hij nog wel.
Aanbiedingen staan er weer op met iets lagere tarieven met name voor 3 jaar. Cashback bij overstappen.nl is beter dan bij pricewise.nl
Aanbiedingen staan er weer op met iets lagere tarieven met name voor 3 jaar. Cashback bij overstappen.nl is beter dan bij pricewise.nl
[ Voor 36% gewijzigd door Novax op 23-05-2024 12:18 ]
De Cashback van Delta (gas only) lijkt €10 hoger <500m3 gas, €10 lager bij >1000+m3 gas. Dat valt dus mee en kan dus zelfs gunstig zijn.Giel1 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 08:48:
Wanneer je op prijsvergelijkingssites gaat kijken geeft het gros van de aanbieders bij 1-jarige contracten een welkomst-/loyaliteitsbonus. Wat ik me echter afvraag is in hoeverre die bonus achteraf bijgesteld wordt als blijkt dat je toch minder verbruikt. Bij de actievoorwaarden kan ik daar bij bv. Budgetenergie/Powerpeers/Essent niets over vinden. Dit terwijl het toch wel essentieel is om de aanbiedingen echt goed te kunnen vergelijken.
@Giel1 heeft het over de actievoorwaarden bij aanbiedingen en laten die bij Delta nou net weer anders zijn dan bij de meeste leveranciers. De korting wordt bij Delta namelijk gebaseerd op je gemiddelde verbruik van de afgelopen jaren, zie https://deltaenergie.nl/voorwaarden/E1_04C_160_AVCarpeVentum schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 10:41:
[...]
De Cashback van Delta (gas only) lijkt €10 hoger <500m3 gas, €10 lager bij >1000+m3 gas. Dat valt dus mee en kan dus zelfs gunstig zijn.
Klopt inderdaad, ik doelde niet specifiek op Delta maar op de kortingen die je krijgt bij de verschillende prijsvergelijkers. Volgens een medewerker op de chat bij Independer.nl gaat je korting niet omlaag als je minder verbruikt dan vooraf opgegeven. Maar ergens is dat vreemd, aangezien de welkomstkortingen vaak in staffels worden berekend. Dus als je minder opgeeft dan krijg je ook minder korting. Dan is het aantrekkelijk om in eerste instantie een hoog verbruik aan te geven en dan kun je daarna altijd nog je maandbedrag omlaag bijstellen. Energieleveranciers zullen dat alleen niet leuk vinden.Novax schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:08:
[...]
@Giel1 heeft het over de actievoorwaarden bij aanbiedingen en laten die bij Delta nou net weer anders zijn dan bij de meeste leveranciers. De korting wordt bij Delta namelijk gebaseerd op je gemiddelde verbruik van de afgelopen jaren, zie https://deltaenergie.nl/voorwaarden/E1_04C_160_AV
Misschien een domme vraag
edit: het was idd een domme vraag
edit: het was idd een domme vraag
[ Voor 93% gewijzigd door DaCoTa op 23-05-2024 12:27 ]
*knip* Een post rapporteren via de 'rapporteer'-knop werkt beter.
[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 23-05-2024 17:12 ]
Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening
Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.
Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing
Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.