Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Burns
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:51
Na de aankondiging van 430 euro salderingsboete vorige week van Vattenfall, ben ik ook gaan kijken. Net bij Mediamarkt geweest. Ik werd vriendelijk te woord gestaan. Ik was de enige klant. Hij vroeg nog wel hoe ik van de aanbieding wist... Met dank aan dit topic. Hij zei dat het een heel goede aanbieding is en het zelf ook had afgesloten. Ik denk nog dat hij het meende en dat het geen verkooptruc was. Maar goed, ik vertrouw meer op dit topic dan op een verkoper.

5 minuten later heb ik het contract afgesloten en had ik het in de mail. Ik kreeg direct de 75 euro mediamarkt cadeaubon mee. Als ik zou annuleren alsnog zouden ze 75 euro incasseren via de incasso. Ach. daar was het mij niet om te doen.

Mijn tarief is: 0.30105 overdag en in daluren marginaal goedkoper. Het tarief is 2 cent goedkoper dan ik variabel had bij Vattenfall en 430 euro minder boete per jaar. De vaste leverkosten bij Essent zijn 12 euro per maand. Bij Vattenfall was dit 9 euro per maand.
De daluren gaan om 23:00 uur in, omdat ik niet in het zuiden van het land woon, want daar is het om 21:00!?

Per jaareind zou ik nog iets van 5% korting krijgen ivm thuisvoordeel. Dat is denk ik 5% van 16 cent tarief, dat is 1 cent... of in mijn geval zo'n 40 euro per jaar denk ik.

Vanmorgen stond in de Telegraaf een artikel dat Tweede kamer wil dat boetes ivm saldering niet meer mogen. Tja, op de huidige politiek kan niemand bouwen. Daarom toch maar het contract afgesloten. Voordat dat wetsvoorstel door de eerste kamer is...

[ Voor 9% gewijzigd door Burns op 23-05-2024 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 23:47
Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:13:
[...]

Voor 3 jaar vast met zonnepanelen en zonder terugleverkosten is er nu ook een tijdelijke aanbieding (tot 1 juni?) van Essent bij de MediaMarkt, ook zit er een korting bij van minimaal €75 als cashback of als cadeaubon van de Mediamarkt, ook als je al klant bent van Essent, zie SL-91 in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" en https://www.mediamarkt.nl/nl/service/essent
  • Stroom € 0,29984
  • Stroom Vaste leveringskosten € 11,99
  • Netto terugleververgoeding € 0,055
  • Gas: € 1,28660
  • Gas Vaste leveringskosten € 8,99
De links van Greenchoice:
https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/ "3 Jaar Vast" pid: 248
  • Stroom € 0,31661
  • Vaste leveringskosten € 14,79
  • Gas: € 1,27213
https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/ "NL Windstroom 3 jaar" pid: 27
  • Stroom € 0,31661
  • Vaste leveringskosten € 10,26
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ "Nederlands Groen 2 Jaar" pid: 255
  • Stroom € 0,26654 € 0,28255
  • Gas: € 1,17997 € 1,19007
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ "Nederlands Groen 1 Jaar" pid: 1
  • Stroom € 0,22778
  • Gas: € 1,15733
Vaste leveringskosten voor gas zijn overal € 8,19
Netto terugleververgoeding is overal € 0,05

Er zijn ook nog
https://www.greenchoice.nl/tarieven/2-jaar-vast/ "2 Jaar Vast" pid: 245
https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-2-jaar/ "NL Windstroom 2 jaar" pid: 241

Het punt bij Greenchoice is nu dat je bij bovenstaande links niet (meer) kan aangeven dat je teruglevert maar er staat verder nergens dat deze aanbiedingen niet bedoeld zijn voor zonnepanelen bezitters. Krijg je wel een veld voor teruglevering te zien en een rode error dan heb je al eerder ergens anders op greenchoice.nl het "Ik heb zonnepanelen" vinkje aangezet. De contracten zijn identiek of je nou wel of geen zonnepanelen hebt.

De bovenstaande 3 jaar vast aanbiedingen zijn voornamelijk interessant voor alleen stroom en als je het grootste gedeelte daarvan saldeert. Dan maakt het relatief hoge tarief van € 0,31661 namelijk niet uit. Is je verbruik een stuk hoger dan wat je teruglevert dan kunnen andere aanbiedingen voordeliger zijn. Heb je helemaal geen zonnepanelen dan is 3 jaar vast met deze tarieven niet aan te raden.

Tip bij 3 jaar vast is ook nog om gas apart te nemen voor betere tarieven, dat kan zelfs beide bij GC, dus 3 jaar vast stroom en dan 2 jaar gas tegen het lagere tarief van € 1,17997

Voor discussie over deze aanbiedingen kan je het beste reageren in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic

Let op: Het nieuwe kabinet is van plan om de salderingsregeling voor klein
verbruikers met ingang van 1 januari 2027 te beëindigen
zonder afbouw. Het is nu nog veel te vroeg om te zeggen dat het daadwerkelijk gaat gebeuren, maar mocht het zo zijn dan overlappen de 3 jaar vast aanbiedingen het jaar 2027 en kan je het laatste gedeelte van je looptijd niet meer salderen. Het is mogelijk dat je tegen die tijd boete vrij kan opzeggen maar dat hangt af van de tarieven die Greenchoice dan heeft. Om eventuele onzekerheid daarover te vermijden zou je dan "Nederlands Groen 2 Jaar" via de welkom-terug link kunnen nemen.

Bijbehorende tarieven zijn laatst gecontroleerd op 21 mei
Als ik goed begrijp, kun je nu nog voor 3 jaar met salderen GC nemen? Kun je ook bijvoorbeeld in toekomst inplannen? Mijn huidige contract loopt bijvoorbeeld 1 juni 2025 af, en zou graag 3 jaar bij willen icm salderen. kan uiterlijk 1 nov 2024 zojuist gecheckt

Kies je dan voor Minder stroom leveren? dus bijvoorbeeld nog 450kw ipv 4500kwh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppydriver
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-08 08:24
Vandaag in de MediaMarkt winkel bij Essent het 3 jarig contract afgesloten.

Stroom:
- Normaaltarief: € 0,30105 / kWh
- Daltarief: € 0,29863 / kWh
- Vaste leveringskosten: € 11,99 per maand
Wij salderen de duurzame stroom die wordt opgewekt tegen hetzelfde tarief als de stroom die van ons wordt afgenomen, namelijk het leveringstarief inclusief energiebelasting en btw. Indien meer wordt terug geleverd dan verbruikt, dan geldt voor het meerdere het teruglevertarief boven verbruik, dat gelijk is aan € 0,05500 per kWh (geen btw).

Gas:
- Tarief: € 1,28660 / m3
- Vaste leveringskosten: € 8,99 per maand

Tegoed van € 175,- wordt binnen 14 weken op de rekening gestort (de cadeaubon gaf wat problemen bij de aanvraag, het kon allemaal opnieuw of laten storten op de rekening).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
floppydriver schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:52:

Stroom:
Wij salderen de duurzame stroom die wordt opgewekt tegen hetzelfde tarief als de stroom die van ons wordt afgenomen, namelijk het leveringstarief inclusief energiebelasting en btw. Indien meer wordt terug geleverd dan verbruikt, dan geldt voor het meerdere het teruglevertarief boven verbruik, dat gelijk is aan € 0,05500 per kWh (geen btw).

Gas:

Tegoed van € 175,- wordt binnen 14 weken op de rekening gestort (de cadeaubon gaf wat problemen bij de aanvraag, het kon allemaal opnieuw of laten storten op de rekening).
Zelfde vraag als hierboven, is dit ook mogelijk bij Essent? contract in toekomst laten afsluiten, en waarom eigelijk via de winkel wel 3 jaar, en online maar 1 :P

[ Voor 3% gewijzigd door Soppyscroll op 23-05-2024 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppydriver
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 26-08 08:24
Soppyscroll schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 21:54:
[...]

Zelfde vraag als hierboven, is dit ook mogelijk bij Essent? contract in toekomst laten afsluiten.
Ik weet niet tot hoever je dat vooruit kan plannen. Hier start de levering in augustus pas. Vandaag contract afgesloten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:20
@Soppyscroll GC en Essent zo'n half jaar van te voren af te sluiten. (Dus nu contract afsluiten half jaar later start levering.)

@Novax Misschien iets om in je post erbij te vermelden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soppyscroll
Truus01 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:00:
@Soppyscroll GC en Essent zo'n half jaar van te voren af te sluiten. (Dus nu contract afsluiten half jaar later start levering.)

@Novax Misschien iets om in je post erbij te vermelden?
idd hele goeie tip om toe te voegen,
Op website van GC staat dat dit gehele jaar nog salderen wordt gehandhaafd, dus in principie zou het eind december in januari af kunnen sluiten, (of boete betalen voor 1 maand) als net niet kan,
Maar vraag 2. Moet je vinkje zonnepanelen dus niet aanvinken, en dan bij stroom bijvoorbeeld 100kwh invullen? als ik goed begrijp, Als je vinkje wel aanvinkt krijg je altijd max 1 jaar zoals hierboven gemeld was.

Contract is afgesloten op 01-06-2022 (3 jaar) en verloopt volgend jaar val ik dan onder het nieuwe opzegboete of het oude opzegboete, tis mij nogal onduidelijk en ben wat nieuw in dit wereld, dit komt deels door de zonnepanelen die we sinds dit jaar hebben

[ Voor 14% gewijzigd door Soppyscroll op 23-05-2024 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naalroc
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 17:58
......

Dàt is niet wat bij mij kon: ik ben netto terugleveraar, en geen gas, dus daarom recht op alleen die €75 ; maar dat kon niet als een cashback, want dat bedrag zou dan van mijn rekening bedrag afgetrokken moeten worden, maar omdat ik niets betaal, krijg je ook geen cashback, want er valt niets af te trekken van mijn rekening bedrag, dus kreeg ik dan niets.
Dus de enige optie was die cadeau bon; mij is niets gezegd over het incasseren van de waarde bij opzeggen binnen de 14 dagen opzeg termijn :?

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Katth
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-09 12:57

Stroom:

Gas:

Ik heb hetzelfde gedaan vanavond. Het (online) verlengaanbod van Essent was 0,40027/kWh en 1,34771/m3 voor 1 jaar vast. Nu dus een stuk voordeliger uit en meer zekerheid. Dat dankzij dit topic, waarvoor dank.

Nu nog even wat uitzoeken van de waardebon.

10 * 370 Wp // 2x Daikin RXP35M / FTXM35R

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Soppyscroll schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:02:
[...]

Op website van GC staat dat dit gehele jaar nog salderen wordt gehandhaafd, dus in principie zou het eind december in januari af kunnen sluiten, (of boete betalen voor 1 maand) als net niet kan,
Maar vraag 2. Moet je vinkje zonnepanelen dus niet aanvinken, en dan bij stroom bijvoorbeeld 100kwh invullen? als ik goed begrijp, Als je vinkje wel aanvinkt krijg je altijd max 1 jaar zoals hierboven gemeld was.

Contract is afgesloten op 01-06-2022 (3 jaar) en verloopt volgend jaar val ik dan onder het nieuwe opzegboete of het oude opzegboete, tis mij nogal onduidelijk en ben wat nieuw in dit wereld, dit komt deels door de zonnepanelen die we sinds dit jaar hebben
Ik kreeg een nieuw contract bij GC niet voor elkaar toen ik nog voor de 180 dagen zat. Heb ook contract bij GC. Is een geautomatiseerd systeem vermoed ik. Dan zal je eerst op moeten zeggen met boete en je dan weer aanmelden. Of dat werkt? Ik weet het niet. Anders wellicht aanmelden op naam partner.

Ik heb nu deze https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/ Alleen stroom. Gas pak ik ergens anders op termijn.

[ Voor 7% gewijzigd door MotorBeast op 23-05-2024 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
MotorBeast schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:32:
[...]

Ik kreeg een nieuw contract bij GC niet voor elkaar toen ik nog voor de 180 dagen zat. Heb ook contract bij GC. Is een geautomatiseerd systeem vermoed ik. Dan zal je eerst op moeten zeggen met boete en je dan weer aanmelden. Of dat werkt? Ik weet het niet. Anders wellicht aanmelden op naam partner.

Ik heb nu deze https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/ Alleen stroom. Gas pak ik ergens anders op termijn.
Ik zit nu bij clean energy tot 01-06-2025 die ik in 01-06-2022 afgesloten had. Maar heb liever paar jaar meer salderen dan straks niet meer, Ookal zou ik oude opzegboete moeten betalen

[ Voor 3% gewijzigd door Soppyscroll op 23-05-2024 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Soppyscroll schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 23:49:
[...]

Ik zit nu bij clean energy tot 01-06-2025 die ik in 01-06-2022 afgesloten had. Maar heb liever paar jaar meer salderen dan straks niet meer, Ookal zou ik oude opzegboete moeten betalen
Keuze is aan jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sliener
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 15-09 01:43
Ik heb een Oxxio contract tot oktober 2024.
De afgelopen 3 jaar veel geld bespaard. Sinds augustus zijn we verhuisd en heb ik 10k wp op het dak liggen icm een hybride wp. Ik verwacht netto kiet te spelen.

Begrijp ik nou goed dat ik via de Mediamarkt mijn abbo nu al kan verlengen zonder terugleververgoeding en dus nog tot 2027 max kan salderen? En daar ook nog een cadeaubon bij krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 26-08 09:27

OlafBso

Eindelijk klaar

Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:13:
[...]

Voor 3 jaar vast met zonnepanelen en zonder terugleverkosten is er nu ook een tijdelijke aanbieding (tot 1 juni?) van Essent bij de MediaMarkt, ook voor bestaande klanten en 6 maanden van tevoren af sluiten, zie SL-91 in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" en https://www.mediamarkt.nl/nl/service/essent
Er zit ook een korting bij van minimaal €75 als cashback of als cadeaubon van de Mediamarkt. (Deze moet je terugbetalen als je het contract eerder opzegt)
  • Stroom € 0,29984
  • Stroom Vaste leveringskosten € 11,99
  • Netto terugleververgoeding € 0,055
  • Gas: € 1,28660
  • Gas Vaste leveringskosten € 8,99
De links van Greenchoice:
https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/ "3 Jaar Vast" pid: 248
  • Stroom € 0,31661
  • Vaste leveringskosten € 14,79
https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/ "NL Windstroom 3 jaar" pid: 27
  • Stroom € 0,31661
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ "Nederlands Groen 2 Jaar" pid: 255
  • Stroom € 0,26654 € 0,28255
  • Gas: € 1,17997 € 1,19007 bij de vergelijkers is 2 jaar gas van GC nog wel € 1,17997
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ "Nederlands Groen 1 Jaar" pid: 1
  • Stroom € 0,22778
  • Gas: € 1,15733
Vaste leveringskosten voor gas zijn overal € 8,19
Netto terugleververgoeding is overal € 0,05
Contracten zijn 6 maanden van tevoren af sluiten

Er zijn ook nog
https://www.greenchoice.nl/tarieven/2-jaar-vast/ "2 Jaar Vast" pid: 245
https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-2-jaar/ "NL Windstroom 2 jaar" pid: 241

Het punt bij Greenchoice is nu dat je bij bovenstaande links niet (meer) kan aangeven dat je teruglevert maar er staat verder nergens dat deze aanbiedingen niet bedoeld zijn voor zonnepanelen bezitters. Krijg je wel een veld voor teruglevering te zien en een rode error dan heb je al eerder ergens anders op greenchoice.nl het "Ik heb zonnepanelen" vinkje aangezet. De terugleververgoeding van € 0,05 is gewoon te zien en de voorwaarden van de contracten zijn nog hetzelfde als voor de zonepanelenboetes.

De bovenstaande 3 jaar vast aanbiedingen zijn voornamelijk interessant voor alleen stroom en als je het grootste gedeelte daarvan saldeert. Dan maakt het relatief hoge tarief van € 0,31661 namelijk niet uit. Is je verbruik een stuk hoger dan wat je teruglevert dan kunnen andere aanbiedingen voordeliger zijn. Heb je helemaal geen zonnepanelen dan is 3 jaar vast met deze tarieven niet aan te raden.

Tip bij 3 jaar vast is ook nog om gas apart te nemen voor betere tarieven, dat kan zelfs beide bij GC, dus 3 jaar vast stroom en dan 2 jaar gas tegen het lagere tarief van € 1,17997

Voor discussie over deze aanbiedingen kan je het beste reageren in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic

Let op: Het nieuwe kabinet is van plan om de salderingsregeling voor klein
verbruikers met ingang van 1 januari 2027 te beëindigen
zonder afbouw. Het is nu nog veel te vroeg om te zeggen dat het daadwerkelijk gaat gebeuren, maar mocht het zo zijn dan overlappen de 3 jaar vast aanbiedingen het jaar 2027 en kan je het laatste gedeelte van je looptijd niet meer salderen. Het is mogelijk dat je tegen die tijd boete vrij kan opzeggen maar dat hangt af van de tarieven die Greenchoice dan heeft. Om eventuele onzekerheid daarover te vermijden zou je dan "Nederlands Groen 2 Jaar" via de welkom-terug link kunnen nemen.

Bijbehorende tarieven zijn laatst gecontroleerd op 21 mei
Grappig:
Mijn aanbieding:

Jouw vaste contract loopt binnenkort af. Vanaf 27 juli 2024 ga je automatisch over op onze variabele tarieven. Je kunt nu weer verlengen met een nieuw vast contract zodat je voor langere tijd weet waar je aan toe bent. We willen je graag als één van onze gewaardeerde klanten een speciaal verlengaanbod doen.

Stroomverbruik
1122 kWh / 985 kWh
Stroomtelwerk
Dubbel
Teruglevering
1980 kWh / 960 kWh
Termijnbedrag: €0

Mijn 13 paneeltjes leveren 3900 kWh per jaar op, en sinds ik de panelen heb (augustus 2020) heb ik elk jaar zo'n 800 kWh over. Dat leverde me dermate veel op, dat ik nog maar 1000 euro over heb van de duurzaamheidslening die ik ooit afsloot voor de panelen (5000 geleend)..
Maar hoe komen zij op bovenstaande kWh?

Verder heb ik dan welgeteld 1 (!) keuze:
Wind uit Nederland 1 Jaar
Ingangsdatum per 27 juli 2024
100% Nederlandse Windstroom

Bosgecompenseerd gas

1 jaar zeker van een vast tarief

Per maand
€ 5,00
Per jaar
€ 60,00

Groene stroom
Variabele leveringskosten (per kWh)
€ 0,29708
Variabele leveringskosten dal (per kWh)
€ 0,30918
Netto terugleververgoeding (per kWh)
€ 0,05000
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 14,79000

Je levert meer stroom terug (2940 kWh) dan je afneemt (2107 kWh). Hierdoor ontvang je voor de overgebleven hoeveelheid stroom (833 kWh) een netto terugleververgoeding.
Alle genoemde bedragen zijn inclusief btw.

Je levert meer stroom terug (2940 kWh) dan je afneemt (2107 kWh). Hierdoor ontvang je voor de overgebleven hoeveelheid stroom (833 kWh) een netto terugleververgoeding.
Variabele kosten
Variabele leveringskosten (normaal)

0 kWh x € 0,29708
€ 0,00
Variabele leveringskosten (dal)

0 kWh x € 0,30918
€ 0,00
Netto terugleververgoeding

-833 kWh x € 0,05000
€ -41,65
Vaste kosten
Vaste leveringskosten
12 maanden x € 14,79
€ 177,52
Netbeheerkosten
12 maanden x € 33,41
€ 400,92
Vermindering energiebelasting
1 jaar x € -629,67
€ -629,67

Ik zie het even niet in, wat hier nu de aanbieding is.
Bij Clean Energy krijg ik -12,83 per maand terug bij 1 jaar vast.
Bij GC ga ik betalen.
Klopt dat wat ik nu zeg, of kijk ik ergens verkeerd?

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• okijokii
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 23:58
Soppyscroll schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 22:02:
[...]

Ik kreeg een goede tip van @Novax in een ander forum. Hier hoef je niet in te vullen of je zonnepanelen hebt, maar kan je je netto verbruik invullen:

https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/

2-onder-1-kap 1990 | Enkele Quatt op garagedak | T6 | Intergas Xtreme 36 | vvw beganegrond en badkamer | radiatoren met speedcomforts begane grond en eerste verdieping | Zonnepanelen 3,3 MWh per jaar | HR++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

OlafBso schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:12:
[...]

Grappig:
Mijn aanbieding:

Jouw vaste contract loopt binnenkort af. Vanaf 27 juli 2024 ga je automatisch over op onze variabele tarieven. Je kunt nu weer verlengen met een nieuw vast contract zodat je voor langere tijd weet waar je aan toe bent. We willen je graag als één van onze gewaardeerde klanten een speciaal verlengaanbod doen.

Stroomverbruik
1122 kWh / 985 kWh
Stroomtelwerk
Dubbel
Teruglevering
1980 kWh / 960 kWh
Termijnbedrag: €0

Mijn 13 paneeltjes leveren 3900 kWh per jaar op, en sinds ik de panelen heb (augustus 2020) heb ik elk jaar zo'n 800 kWh over. Dat leverde me dermate veel op, dat ik nog maar 1000 euro over heb van de duurzaamheidslening die ik ooit afsloot voor de panelen (5000 geleend)..
Maar hoe komen zij op bovenstaande kWh?

Verder heb ik dan welgeteld 1 (!) keuze:
Wind uit Nederland 1 Jaar
Ingangsdatum per 27 juli 2024
100% Nederlandse Windstroom

Bosgecompenseerd gas

1 jaar zeker van een vast tarief

Per maand
€ 5,00
Per jaar
€ 60,00

Groene stroom
Variabele leveringskosten (per kWh)
€ 0,29708
Variabele leveringskosten dal (per kWh)
€ 0,30918
Netto terugleververgoeding (per kWh)
€ 0,05000
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 14,79000

Variabele kosten
Variabele leveringskosten (normaal)

0 kWh x € 0,29708
€ 0,00
Variabele leveringskosten (dal)

0 kWh x € 0,30918
€ 0,00
Netto terugleververgoeding

-833 kWh x € 0,05000
€ -41,65
Vaste kosten
Vaste leveringskosten
12 maanden x € 14,79
€ 177,52
Netbeheerkosten
12 maanden x € 33,41
€ 400,92
Vermindering energiebelasting
1 jaar x € -629,67
€ -629,67

Ik zie het even niet in, wat hier nu de aanbieding is.
Bij Clean Energy krijg ik -12,83 per maand terug bij 1 jaar vast.
Bij GC ga ik betalen.
Klopt dat wat ik nu zeg, of kijk ik ergens verkeerd?
Tarieven Clean Energy:

Stroomtarief normaal p/kWh € 0,09680 p/kWh
Stroomtarief dal p/kWh € 0,09680 p/kWh
Leveringstarief normaal stroom € 0,22845
Leveringstarief dal stroom € 0,22845
Vaste kosten stroom € 7,56 p/maand

Tarieven zijn incl. btw

INDICATIE
Jaarlijks
€ -164,51INDICATIE
Maandelijks
€ -13,71
Bedragen zijn incl. btw

Uw definitieve voorschot wordt bepaald door Clean Energy.

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 16:20
@Sliener en @Soppyscroll, let even op, jullie hebben het over salderen. Salderen is wettelijk geregeld. Dit kan niet zomaar veranderen. Ongeacht welk contract. Maar verandert de wet, dan verandert dat ook voor jouw (vast) contract.
Wat je bij de vaste contracten van GC via de links en Essent via MM hebt, is dat je geen terugleverkosten betaald. En dat staat wel vast voor je contractduur, dat mogen ze niet wijzigen.
Net zoals de vaste leveringskosten, die mogen ze ook niet tijdens de contractduur verhogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soppyscroll
Truus01 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 11:19:
@Sliener en @Soppyscroll, let even op, jullie hebben het over salderen. Salderen is wettelijk geregeld. Dit kan niet zomaar veranderen. Ongeacht welk contract. Maar verandert de wet, dan verandert dat ook voor jouw (vast) contract.
Wat je bij de vaste contracten van GC via de links en Essent via MM hebt, is dat je geen terugleverkosten betaald. En dat staat wel vast voor je contractduur, dat mogen ze niet wijzigen.
Net zoals de vaste leveringskosten, die mogen ze ook niet tijdens de contractduur verhogen.
Dat bedoelde ik ook, maar vraag 2 was ook, opzegboetes oude regeling is ook vermeld in contract, betekend dit dat de opzegboete ook volgens oude norm is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
De tarieven van de Greenchoice "Nederlands Groen 1 Jaar" aanbieding zijn helaas gestegen:

https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/
  • Stroom € 0,22778 € 0,23803
  • Gas: € 1,15733€ 1,19882

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten22
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 16-09 07:44
*knip*, wat eigen inzet kan geen kwaad :)

[ Voor 152% gewijzigd door Perkouw op 24-05-2024 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jatt123
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 28-05-2024
Mijn vattenvall eindigt 1 augustus.

Ik zou hierin in onderstaande schaal vallen, ik gebruik gemiddeld 3200 en produceer 4300-4600
4 750 tot 1.000 kWh € 84,-
5 1.000 tot 1.250 kWh € 115,-

en zou dan per maand gemiddeld 8-10 aan kosten moeten betalen.

Krijg 0.07xx terugleververgoeding.

Hoeveel krijg ik bij de essent actie aan terugleververgoeding?
want ik ga dan 5 euro meer leveringskosten per maand betalen.

Besparing zou dan iets meer zijn dan vattenvall door de gasprijs die wat gunstiger is bij Essent.
En de cadeaubon van 175 natuurlijk. En garantie dat er geen terugleverkosten zijn de komende 3 jaar.

Ik vind het maar lastig. Netbeheerkosten zijn voor Liander overal gelijk toch?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• rick-1975
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21:45
Voor je beslist zou ik je adviseren je eerst te verdiepen in de catagorieen en hoe Vattenvall die hanteerd, je mag veel meer gaan betalen dan de schalen die jij nu denkt.

[ Voor 10% gewijzigd door rick-1975 op 24-05-2024 16:24 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
jatt123 schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 16:17:
Mijn vattenvall eindigt 1 augustus.

Ik zou hierin in onderstaande schaal vallen, ik gebruik gemiddeld 3200 en produceer 4300-4600
4 750 tot 1.000 kWh € 84,-
5 1.000 tot 1.250 kWh € 115,-

en zou dan per maand gemiddeld 8-10 aan kosten moeten betalen.

Krijg 0.07xx terugleververgoeding.

Hoeveel krijg ik bij de essent actie aan terugleververgoeding?
want ik ga dan 5 euro meer leveringskosten per maand betalen.

Besparing zou dan iets meer zijn dan vattenvall door de gasprijs die wat gunstiger is bij Essent.
En de cadeaubon van 175 natuurlijk. En garantie dat er geen terugleverkosten zijn de komende 3 jaar.

Ik vind het maar lastig. Netbeheerkosten zijn voor Liander overal gelijk toch?
Ik zou zeggen lees de gepinde post van @Novax even. Beetje moeite doen wordt op Tweakers altijd op prijs gesteld. NB: ik zou gas niet 3 jaar vastzetten. Maar dat is mijn glazen bol. O-) Frank of Delta 1 jaar vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emphyr
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 25-08 07:59
*knip* Offtopic. Dit topic is niet bedoeld voor uitgebreide ervaringen die niet direct met een aanbieding te maken hebben.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 24-05-2024 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:09

SambalBij

We're all MAD here

Stroom:

Gas:

Is dat niet vrij duur?
Mis ik nou iets, of hebben ze sinds gisteren de tarieven verlaagd?
Ben zelf ook alvast aan het rondkijken omdat mijn Vattenfall contract 31 juli afloopt; als ik nu bij Essent op de website kijk zie ik voor 3 jaar vast toch lagere tarieven;

Stroom:
- Normaaltarief: € 0,27915 / kWh
- Daltarief: € 0,27673 / kWh
- Vaste leveringskosten: € 0.36022 per dag (Ongeveer 11 euro per maand dus)

Gas:
- Tarief: € 1,25551 / m3
- Vaste leveringskosten: € 0.26183 per dag (ongeveer 8 euro per maand)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iElye4TQq6A0ay-7MYpW-fPNzXI=/100x75/filters:strip_exif()/f/image/f6xXJ0OUdLxSED8GMogVrviZ.png?f=fotoalbum_small

Je krijgt dan geen €175 waardebon van de MM, maar €200 korting die je na het eerste jaar contant gestort krijgt.

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-09 09:21
SambalBij schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 21:52:
[...]

Is dat niet vrij duur?
Mis ik nou iets, of hebben ze sinds gisteren de tarieven verlaagd?
Ben zelf ook alvast aan het rondkijken omdat mijn Vattenfall contract 31 juli afloopt; als ik nu bij Essent op de website kijk zie ik voor 3 jaar vast toch lagere tarieven;

Stroom:
- Normaaltarief: € 0,27915 / kWh
- Daltarief: € 0,27673 / kWh
- Vaste leveringskosten: € 0.36022 per dag (Ongeveer 11 euro per maand dus)

Gas:
- Tarief: € 1,25551 / m3
- Vaste leveringskosten: € 0.26183 per dag (ongeveer 8 euro per maand)

[Afbeelding]

Je krijgt dan geen €175 waardebon van de MM, maar €200 korting die je na het eerste jaar contant gestort krijgt.
Wat je mist is dat je met zonnepanelen geen 3 jaar kan afsluiten, en dat kan wel bij de actie bij de mediamarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SambalBij
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19:09

SambalBij

We're all MAD here

eltweako schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 22:05:
[...]

Wat je mist is dat je met zonnepanelen geen 3 jaar kan afsluiten, en dat kan wel bij de actie bij de mediamarkt.
Aaaah check, díe had ik inderdaad gemist; heb zelf geen panelen vandaar :)

Sometimes you just have to sit back, relax, and let the train wreck itself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:05
Hier ook bij Mediamarkt een 3-jarig Essent contract afgesloten ( met zonnepanelen )
Ingangsdatum Oktober 2024

Mijn gasverbruik is laag ( 300m3 ). Stroom opwek is hoger dan verbruik.
In 2027 maar eens kijken wat te doen of contract nog interessant is.

Ik kreeg nog wel bevestigd dat ik net op tijd was, 1 Juni vervalt de aanbieding.

[ Voor 10% gewijzigd door pjotter1965 op 25-05-2024 07:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

pjotter1965 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:15:
Hier ook bij Mediamarkt een 3-jarig Essent contract afgesloten ( met zonnepanelen )

Ik kreeg nog wel bevestigd dat ik net op tijd was, 1 Juni vervalt de aanbieding.
Dat klopt en is tevens juist, al is 'net op tijd' nog een volle week. Zie:
JJmac in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
1 Juni zal niet zomaar gekozen zijn, Essent zal dan ook wel hun terugleverkosten aankondigen.
Jammer van al die staffels met terugleverkosten, hierdoor wordt het vergelijken niet eenvoudiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09 14:06
*knip* Offtopic.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2024 16:37 ]

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warchazz
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 28-06 18:39
pjotter1965 schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 07:15:

Betaal je dan die 3 jaar geen terugleverboete? En heb je wel aangegeven dat je zonnepanelen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warchazz
Kuusj schreef op woensdag 22 mei 2024 @ 07:52:
[...]

Grappig is dat ik deze gisteren heb afgesloten bij de MediaMarkt, ook voor alleen stroom, en wél direct de 75,- cadeaukaart heb ontvangen.

Overigens als mensen twijfelen tussen GC en deze van Essent.. Het is eigenlijk een no-brainer als je netto terug levert:
- 3 jaar (ok, kan een nadeel zijn bij afschaffen salderen, maar dan zeg ik het per 1-1-2027 wel op tegen een kleine boete)
- 5,5 cent TLV, dus 10% meer
- 2,80 euro minder vaste leveringskosten per maand , is al 30,- winst per jaar
- Lager stroomtarief, voordelig bij stoppen salderen
- 75,- cadeaukaart MM voor alleen stroom of 175,- voor stroom en gas.

Ik ga het contract van GC maar opzeggen. Daar gaat overigens sowieso van alles mis. 2 jarig afgesloten, kreeg een 3 jarig contract. Telefonisch opgezegd en aan laten passen, krijg nu in de app een mix van 2 jaar en 3 jaar te zien. Belt een klanttevredenheidsonderzoek (waar ik sowieso niet echt op sta te wachten) met de vraag hoe het afsluiten van mijn 3 jarig contact telefonsich verliep 8)7 Dus ik heb daar niet zo veel vertrouwen meer in, wees in het kader van aanbiedingen zoeken 'gewaarschuwd'.
Geef je gewoon door dat je zonnepanelen hebt? en wat je teruglevert?
ik ben benieuwd of ze ook in onze mediamarkt staan, heb ze al maanden niet meer gezien of is dat niet meer zo'n kraampje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomtom901
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:07

tomtom901

Moderator General Chat
Warchazz schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:32:
[...]

Geef je gewoon door dat je zonnepanelen hebt? en wat je teruglevert?
ik ben benieuwd of ze ook in onze mediamarkt staan, heb ze al maanden niet meer gezien of is dat niet meer zo'n kraampje?
https://www.mediamarkt.nl/nl/service/essent

Zo te zien kan dat niet overal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Laatst online: 15-09 16:48
Warchazz schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:22:
[...]

Betaal je dan die 3 jaar geen terugleverboete? En heb je wel aangegeven dat je zonnepanelen hebt?
Nee er zijn geen kosten voor teruglevering met zonnepanelen.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Team-RiNo
  • Laatst online: 15-09 16:48
In Utrecht/Hoog Catharijne staan ze in ieder geval ondanks dat er nog een * bij staat.

5440Wp O/W op plat dak | 3MXM52N2V1B8 i.c.m. 1xFTXM35M2V1B + 2xFTXM25M2V1B | RTX4090+7800X3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warchazz
Team-RiNo schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 16:38:
[...]

In Utrecht/Hoog Catharijne staan ze in ieder geval ondanks dat er nog een * bij staat.
Venlo staat ertussen, zou dus moeten kunnen. Geef je wel aan dat je zonnepanelen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheWalrus
  • Registratie: November 2020
  • Laatst online: 15-09 14:06
*knip* Feedback op individuele moderaties mag per DM naar de betreffende moderator toe.

[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 25-05-2024 16:53 ]

Oost Friesland [Growatt MOD 6000 7,9 kWp 12*Oost(4680wp) 10*West(3200wp)] [ARK 10kWh Thuisbatterij] PV Output | [Intergas Xource 7kW]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De vragen die nu gesteld worden over de MM-Essent aanbieding zijn al meermaals langsgekomen en beantwoord of staan op de website van MediaMarkt.

Deze simpele vragen mogen dan ook achterwege blijven.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SardonicSmile
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 08-10-2024
Giel1 schreef op donderdag 23 mei 2024 @ 11:47:
[...]

Klopt inderdaad, ik doelde niet specifiek op Delta maar op de kortingen die je krijgt bij de verschillende prijsvergelijkers. Volgens een medewerker op de chat bij Independer.nl gaat je korting niet omlaag als je minder verbruikt dan vooraf opgegeven. Maar ergens is dat vreemd, aangezien de welkomstkortingen vaak in staffels worden berekend. Dus als je minder opgeeft dan krijg je ook minder korting. Dan is het aantrekkelijk om in eerste instantie een hoog verbruik aan te geven en dan kun je daarna altijd nog je maandbedrag omlaag bijstellen. Energieleveranciers zullen dat alleen niet leuk vinden.
Ik heb nog nooit een lagere bonus gehad ondanks lager verbruik dan opgegeven. Ik liet altijd gaslicht.com mijn verbruik schatten bij afsluiten nieuw contract, vooral het gasverbruik lag bij mij altijd veel lager dan geschat.
Door salderen, laag gasverbruik <150m3 en goede bonussen heb ik soms zelfs geld toegekregen…
(Maar inmiddels is gas zo duur dat ik niet meer laat schatten want het maandbedrag dat ze dan vaststellen is mij te hoog en dat kan niet altijd (voldoende) omlaag bijgesteld worden.)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• c-nan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21:59
Vanmiddag MediaMarkt in Rijswijk geweest, ik heb aangegeven dat ik netto teruglever, was geen enkel probleem. Contract voor 3 jaar afgesloten en 75,- tegoed bon meegekregen.

Paar dagen terug Delta 1 jaar aangevraagd, die ga ik annuleren.

EU DNS: 86.54.11.100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dimi_v
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:09
eltweako schreef op zaterdag 25 mei 2024 @ 09:43:
1 Juni zal niet zomaar gekozen zijn, Essent zal dan ook wel hun terugleverkosten aankondigen.
Jammer van al die staffels met terugleverkosten, hierdoor wordt het vergelijken niet eenvoudiger.
Waarvan akte: https://www.ad.nl/economi...n-zijn-beter-af~a22e5a7f/

Toch vraag ik me af wat er de komende maanden gaat gebeuren met al deze onrust op de energiemarkt. Ik denk niet dat Essent wat weggeeft met 3 jaar vast zonder terugleverboete.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
dimi_v schreef op maandag 27 mei 2024 @ 08:00:
[...]

Waarvan akte: https://www.ad.nl/economi...n-zijn-beter-af~a22e5a7f/

Toch vraag ik me af wat er de komende maanden gaat gebeuren met al deze onrust op de energiemarkt. Ik denk niet dat Essent wat weggeeft met 3 jaar vast zonder terugleverboete.
Terugleverkosten per 1Juli zijn nu bekend:
https://www.essent.nl/kla...contract/terugleverkosten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Essent verlaags ook de stroomtarieven met 35% voor personen zonder zonnepanelen 8)7

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Verdere discussie over de terugleverkosten bij Essent mag in een ander topic in Themaforum: De Energierekening worden gevoerd. Die gaat niet meer over een aanbieding en is hier dus offtopic.

Dan kunnen we hier weer verder met aanbiedingen plaatsen en bespreken.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 27-05-2024 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strietboy
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 28-08 17:13
Is de Essent "aanbieding" er nu nog wel bij de MediaMarkt tot 1-6?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
strietboy schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:16:
Als het goed is wel volgens een tweaker die het vandaag nog heeft afgesloten, ik heb dat in Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" aangepast.

De verwachting is ook dat Greenchoice deze week met veranderingen komt dus voor die aanbiedingen geldt ook dat je moet opletten met de aanvraag of je nog de voordelige voorwaarden hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hgrutter
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-02 21:53
strietboy schreef op maandag 27 mei 2024 @ 14:16:
Ja, net vanmorgen afgesloten voor alleen electra . Zelfde tarieven evn voorwaarden.
Teruglevering van -30 Euro per rmaand kan niet in het systeem. Krijg je pas bij de jaarafrekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NietGiftig
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Even een headsup
Vandaag in 10 minuten via gaslicht.com een contact met Essent afgesloten.
Gaat in op 1-10-2024

Om het even simpel op elektra te houden, gas en vaste kosten verder zijn overal +/- hetzelfde
All-in enkeltarief € 0,2719 per kWh
Vaste leveringskosten € 10,99 per maand

Niets bijzonders voor de doorgewinterde lezers hier.
Maar!, ik krijg wel 320 euri korting aan het einde

En met mijn verbruik van 2100 kwh terug gerekend komt dat neer dat ik per kwh +/- 12 cent betaal als ik de korting er aftrek.
En als je er dan ook nog vanuit gaat dat de belasting per kwh bij elkaar al meer > 15 cent is! ;)

Geen panelen dus ook geen investering daarin hoeven doen.
En ook geen zorgen over TLV e.d.
Zorgen over wel of niet uitzetten van panelen, nah.
Ergernissen over leveranciers, nah

Ergeren aan die witte raaf en dat boerenvrouwtje met die sjaal, ja wel een beetje.
Maar die zijn door ons aangewezen niet waar?
Jammer dat ze bestuurlijke vaardigheden missen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:22
NietGiftig schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:06:
Even een headsup
Gaat in op 1-10-2024

Om het even simpel op elektra te houden, gas en vaste kosten verder zijn overal +/- hetzelfde

En met mijn verbruik van 2100 kwh terug gerekend komt dat neer dat ik per kwh +/- 12 cent betaal als ik de korting er aftrek.
En als je er dan ook nog vanuit gaat dat de belasting per kwh bij elkaar al meer > 15 cent is! ;)

Ergeren aan die witte raaf en dat boerenvrouwtje met die sjaal, ja wel een beetje.
0.12 cent is dan incl alles neem ik aan
met 4500 per jaar zou me dat 45 euro per maand betekenen
als ik nu op de essent website kijk en daar alles invul kom ik voor 1 jaar vast op 38 euro per maand uit
dan is met panelen en 5000 terug levering?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trackerfire
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14-09 20:11

Trackerfire

BTC HODLER

*knip* Offtopic. Wil je een poster bedanken voor een aanbieding, kan je het duimpje gebruiken, we hoeven niet van iedereen te lezen dat die van een aanbieding gebruik heeft gemaakt.

[ Voor 80% gewijzigd door Yorinn op 27-05-2024 18:02 ]

Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
Even een headsup
Gaat in op 1-10-2024

Hmmm…fijn dat je er zelf blij mee bent, maar ik ken jouw totaalplaatje niet ( huis / gasverbruik etc )
Velen van ons hebben een warmtepomp of verwarmen met L/L WP, daarmee is het bezitten van zonnepanelen een prettige combinatie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Maxwp schreef op maandag 27 mei 2024 @ 17:45:
[...]
0.12 cent is dan incl alles neem ik aan
met 4500 per jaar zou me dat 45 euro per maand betekenen
als ik nu op de essent website kijk en daar alles invul kom ik voor 1 jaar vast op 38 euro per maand uit
dan is met panelen en 5000 terug levering?
Ik lees 12 cent, geen 0.12 cent?

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Even een headsup
Gaat in op 1-10-2024

Ben je zonder panelen niet goedkoper uit met een dynamisch contract? Met vastzetten betaal je linksom rechtsom altijd "verzekeringspremie".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
pjotter1965 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:05:
[...]

Hmmm…fijn dat je er zelf blij mee bent, maar ik ken jouw totaalplaatje niet ( huis / gasverbruik etc )
Velen van ons hebben een warmtepomp of verwarmen met L/L WP, daarmee is het bezitten van zonnepanelen een prettige combinatie.
Zolang salderen bestaat en je nog snel een contract sluit zonder boete. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NietGiftig
  • Niet online
MotorBeast schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:42:
[...]
Ben je zonder panelen niet goedkoper uit met een dynamisch contract? Met vastzetten betaal je linksom rechtsom altijd "verzekeringspremie".
Maar die geven geen bonus van 320 euri.
En bij dynamische leveranciers betaal je gemiddeld meer dan 12 cent per kwh, je belasting is al 15 cent.
Er zullen best wel een paar uren per jaar zijn dat de kale prijs -15 cent is, maar dit is voor mij 365 dagen alle uren.
Gemiddeld 12cent, uiteraard alleen voor mijn verbruik, maar ik heb niets anders gezegd.
pjotter1965 schreef op maandag 27 mei 2024 @ 18:05:
[...]
Ik heb netjes vermeld dat ik geen grootverbruiker ben, 2100 kwh.
Dit is het topic over aanbiedingen van leveranciers en niet over de inrichting van mijn huis.
Heb gewone cv, en redelijk goed geïsoleerd huis
Maar als je het belangrijk vind om te weten ik gebruik ongeveer 200 m2 gas.
Maar Klopt mijn stelling dan niet dat ik 12 cent per kwh verreken, ook al weet je het "totaalplaatje" niet?
Natuurlijk als ik 10x zoveel zou gebruiken wordt de rekensom anders.
Maar 320 euri is een leuke aanbieding, en dit is het aanbiedingen topic.

En een beetje bewust met energie omgaan kan wel eens voordeliger zijn dat ge-oh over panelen/salderen/tlv. en het grote onrecht dat iedereen wordt aangedaan.. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
NietGiftig schreef op maandag 27 mei 2024 @ 19:38:
[...]

Maar die geven geen bonus van 320 euri.
En bij dynamische leveranciers betaal je gemiddeld meer dan 12 cent per kwh, je belasting is al 15 cent.
Er zullen best wel een paar uren per jaar zijn dat de kale prijs -15 cent is, maar dit is voor mij 365 dagen alle uren.
Gemiddeld 12cent, uiteraard alleen voor mijn verbruik, maar ik heb niets anders gezegd.

[...]

Ik heb netjes vermeld dat ik geen grootverbruiker ben, 2100 kwh.
Dit is het topic over aanbiedingen van leveranciers en niet over de inrichting van mijn huis.
Heb gewone cv, en redelijk goed geïsoleerd huis
Maar Klopt mijn stelling dan niet dat ik 12 cent per kwh verreken, ook al weet je het "totaalplaatje" niet?

En een beetje bewust met energie omgaan kan wel eens voordeliger zijn dat ge-oh over panelen/salderen/tlv. en het grote onrecht dat iedereen wordt aangedaan.. :+
Voordeliger zonder panelen? :? Ik ga €6,55 per maand betalen voor stroom en gas kan ik nu voor €55,- per maand afsluiten voor mijn schamele 450m3 gas. Ik betaalde al jaren maar zo'n €70 a €80-, per maand met mijn oude panelen dus wat is nu slim op 140m2 leefruimte met 4 personen altijd iemand thuis dus stoken? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dextertje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14-09 23:22
[...]

Klinkt wel goed, € 320 terug bij een eenjarig contract. :)

Ik denk wel dat je eigenlijk die € 320 ook moet verdelen met je gas, want als je alleen elektra neemt, krijg je vast minder korting, toch? Als je dan al een aanbieding krijgt.
Want om een of andere reden is die aanbieding niet op alle postcode/huisnummer-combinaties te krijgen.
En ik ontdek ook dat waar ik vroeger woonde, nummer 42 € 320 korting krijgt en nummer 40 € 310. Terwijl het allebei tussenwoningen zijn.

Maar prima aanbieding, als je 'm kunt krijgen en je niet al te veel gebruikt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NietGiftig
  • Niet online
dextertje schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:02:
[...]

Ik denk wel dat je eigenlijk die € 320 ook moet verdelen met je gas, want als je alleen elektra neemt, krijg je vast minder korting, toch? Als je dan al een aanbieding krijgt.
Want om een of andere reden is die aanbieding niet op alle postcode/huisnummer-combinaties te krijgen.
En ik ontdek ook dat waar ik vroeger woonde, nummer 42 € 320 korting krijgt en nummer 40 € 310. Terwijl het allebei tussenwoningen zijn.

Je hebt gelijk,.
Ik heb aangegeven dat ik geen panelen heb, dus wat je nu zit gebeuren dat ze dat het liefste hebben
En daarom wordt het vergelijken van prijzen steeds moeilijker
Het interesseert ze echt niet hoe goed mijn huis geïsoleerd is, dat zal ze een worst zijn.
Verbruik, dat telt.

En in hoeverre ze online al kunnen checken wat je vorige jaren hebt gebruikt, onze lieve heer mag het weten.
Misschien kijken ze nu nog alleen maar na mijn opgave.

De gasprijs lag in de lijn van andere aanbieders
All-in tarief € 1,2361 per m³
zeg dat ik het ergens goedkoper kan krijgen, 10 cent bijvoorbeeld is dat 200 x 10 cent = 20 euro
Dat kan ik wel behappen.

Key is dat je niet teveel gebruikt, dat geeft de winst

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ragnar9999
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:42
[...]

Zelf niet duizenden en duizenden euro's aan panelen uitgeven, en dan zo'n opmerking, right

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Ook de zonnepanelendiscussie mag stoppen hier. Iemands persoonlijke situatie bespreken, is hier niet de bedoeling en hoort in principe in andere topics thuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NietGiftig
  • Niet online
*knip* Offtopic. Zie modbreak hierboven.

[ Voor 93% gewijzigd door Yorinn op 28-05-2024 09:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DutchOwnage
  • Laatst online: 23:34
dextertje schreef op maandag 27 mei 2024 @ 21:02:
[...]

Ik krijg zelfs 340 euro terug bij 1 jaar vast bij Essent. Gisteren contract aangemaakt. Geen panelen, verbruik 1700kwh en 400 kuub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OlafBso

OlafBso

Eindelijk klaar

Ik heb zojuist een vast contract bij Clean Energy afgesloten.
Ik heb 13 panelen die 4000 kWh opbrengen, en verbruik straks zoveel dat ik waarschijnlijk op 0 uit kom.
(We hebben airco's en die gaan flnik loeien in juni, juli en november en december)
De afgelopen 4 jaar had ik telkens 800 kWh over, het vaste contract wordt ook op basis van die cijfers afgesloten, maar uiteindelijk zal ik iets moeten gaan betalen.
Hoeveel weet ik nog niet.
Tast echt in het duister v.w.b. echt verbruik in totaal.

Hier het contract in een notendop:

Variabele kosten
Leveringskosten normaal 0 kWh x € 0,16577 € 0,00
Leveringskosten dal 9 kWh x € 0,15488 € 1,39
Opgewekt normaal = 2.229 kWh
Verbruikt normaal = 2.100 kWh - 2.229 kWh = -129 kWh
Teruggeleverd normaal = 129 kWh
Opgewekt dal = 891 kWh
Verbruikt dal = 900 kWh - 891 kWh = 9 kWh
Terugleververgoeding normaal 129 kWh x € 0,04132 € - 5,33
Overheidsheffingen 0 kWh x € 0,13165 € 0,00
Vaste kosten
Vaste leveringskosten € 90,75
Vermindering energiebelasting € - 631,39
Netbeheerkosten (Liander 3x25A) € 400,92
Totaal jaarlijkse kosten stroom € -143,66

Totaal stroom
Omschrijving Subtotaal
Btw € -24,01
Subtotaal jaarlijkse kosten stroom € -119,65
Indicatief termijnbedrag (p/m) € -11,97

IVA NCE PROlaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
mbt tot o.a. essent waar je nog kunt afsluiten voor 1 juni zonder teruglever boete voor 3 jaar met dus zonnepalene
ik heb met ze gebeld en ze geven ook een cashback dan hoef je niet naar de media markt,

maar als je geen zonne panelen hebt dan krijg je 35% lagere tarieven plus je hangt nu vast aan deze hogere tarrieven voor 3 jaar
de kans dat de prijzen gaan zakken de komende jaren is ook niet geheel onrieel na een periode van erg hoge kosten.

een model contract is per maand opzegbaar en als de tarieven gaan zakken heb je daar voordeel bij plus zover ik het begrijp mag bij een model contract geen boete worden gerekend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaymondD
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:24
Maxwp schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 13:19:
mbt tot o.a. essent waar je nog kunt afsluiten voor 1 juni zonder teruglever boete voor 3 jaar met dus zonnepalene
ik heb met ze gebeld en ze geven ook een cashback dan hoef je niet naar de media markt,

maar als je geen zonne panelen hebt dan krijg je 35% lagere tarieven plus je hangt nu vast aan deze hogere tarrieven voor 3 jaar
de kans dat de prijzen gaan zakken de komende jaren is ook niet geheel onrieel na een periode van erg hoge kosten.

een model contract is per maand opzegbaar en als de tarieven gaan zakken heb je daar voordeel bij plus zover ik het begrijp mag bij een model contract geen boete worden gerekend.
Tarieven zijn niet van belang als je 100% saldeert. Dus daling van tarieven hebben geen effect. Dus als je net zo veel gebruikt als teruglevert (of in de buurt van dat) is de MediaMarkt aanbieding voor 3 jaar de beste optie voor nu.

Gasloos, 3600Wp Zuid, Panasonic 7K l/w warmtepomp, VW ID.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aggressor
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:31
DutchOwnage schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 09:37:
[...]

Ik krijg zelfs 340 euro terug bij 1 jaar vast bij Essent. Gisteren contract aangemaakt. Geen panelen, verbruik 1700kwh en 400 kuub.
Dan is energiedirect toch iets voordeliger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
RaymondD schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 14:56:
[...]

Tarieven zijn niet van belang als je 100% saldeert. Dus daling van tarieven hebben geen effect. Dus als je net zo veel gebruikt als teruglevert (of in de buurt van dat) is de MediaMarkt aanbieding voor 3 jaar de beste optie voor nu.
maar je zegt voor nu
en dan zit je er 3 jaar aan vast
in 3 jaar kan veel veranderen
ik verwacht dat gas juist goedkoper gaat worden door het overschot wat er nu al is en nog meer zit aan te komen
en als je toch 100% saldeert maakt het zoals je zegt niks uit dus kun je net zo goed model conytract nemen.
als je zonne panelen worden geraakt door storm of hagel of wat dan ook ben je ineens de pineut met model contract en inmidels lagere gas kan je dan gas stoken tegen lagere kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14-09 22:00
Ik kreeg net een mail van GC met de nieuwe variabele tarieven. Deze zijn aanzienlijk gedaald. Ik zat te twijfelen om weer opnieuw voor een jaar of 2 jaar vast te zetten, maar als ik het zo zie dan kan ik beter nog even wachten.

Alleen de grote vraag is wat GC gaat doen met de terugleverkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:36
SL-91 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:59:
[...]

Stond expliciet bij vermeld 3 jaar met zonnepanelen, ook voor bestaande klanten want mijn vader heeft hem ook daarmee kunnen verlengen inclusief cadeaubon.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Is de MediaMarkt-cadeaukaart lager als je al bestaande Essent klant bent? Zojuist ook 3-jarig afgesloten, maar zie nu dat ik een voucher van €75,- heb ipv. €175,-.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loowie
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 10-09 16:48
Shadow_Zero schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:47:
[...]

Is de MediaMarkt-cadeaukaart lager als je al bestaande Essent klant bent? Zojuist ook 3-jarig afgesloten, maar zie nu dat ik een voucher van €75,- heb ipv. €175,-.
Alleen elektra afgenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Shadow_Zero schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:47:
[...]

ben al klant en bij 1 jaar was het 75 en bij 3 jaar 175
zeker weten dat het 3 jaar was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Laatst online: 15:42
Ok hier ook voor 3 jaar Greenchoice gegaan, we zien wel of ze wat gaan doen met die boetes. Er staat inderdaad overal netjes dat je gewoon 5 cent krijgt voor terugleveren.
De MM hier in de buurt heeft geen kantoortje, en inderdaad geen zin om er voor te gaan rijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Naalroc
  • Laatst online: 15-09 17:58
Maxwp schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:53:
[...]

ben al klant en bij 1 jaar was het 75 en bij 3 jaar 175
zeker weten dat het 3 jaar was?
3 jaar en géén gas = €75,
mèt gas €175

14kW ZubadanPUHZ-SHW140YHA+ERSC-VM2C, 200L boiler , 200L buffer, sinds 8/2018, gasloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shadow_Zero
  • Laatst online: 20:36
Ah ja, ik bedacht me ondertussen ook dat we alleen elektra afnemen (stadsverwarming). Zal dat het wel zijn ja!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Maxwp schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:12:
[...]

maar je zegt voor nu
en dan zit je er 3 jaar aan vast
in 3 jaar kan veel veranderen
ik verwacht dat gas juist goedkoper gaat worden door het overschot wat er nu al is en nog meer zit aan te komen
en als je toch 100% saldeert maakt het zoals je zegt niks uit dus kun je net zo goed model conytract nemen.
als je zonne panelen worden geraakt door storm of hagel of wat dan ook ben je ineens de pineut met model contract en inmidels lagere gas kan je dan gas stoken tegen lagere kosten
Overschot gas? Met LNG waarvan de wereldvraag nog steeds oploopt? Vrees van niet. Welk overschot? Ja de buffers in Nederland zijn goed gevuld nu na een warme winter. Volgende winter koud, ander verhaal. Als je dat zo zeker weet dan adviseer ik je op de termijnmarkt te gaan handelen.

https://www.businessinsid...baar-shell-prognose-2040/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:27
Vandaag nog met een kennis naar de Media Markt geweest, het contract liep nog tot half februari, meer dan 6 maanden, huidige contract opzeggen was geen optie meer, het kost zeker 14 dagen om het te regelen en dan is het al 1 juni geweest. Jammer dan.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
Loowie schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 15:49:
[...]

Alleen elektra afgenomen?
kan je bij essent alleen stroom afnemen op en gas appart ( mmaar ook via essent )?

wel stom dadelij kzijn we vanalles aan het regelen met 3 jaar contractenn steekt de regering er weer een stokje voor heb je het voor niks arfgelsoten

https://wnl.tv/2024/05/23...leveren-stroom-verdwijnt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
MotorBeast schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:01:
[...]

Overschot gas? Met LNG waarvan de wereldvraag nog steeds oploopt? Vrees van niet. Welk overschot? Ja de buffers in Nederland zijn goed gevuld nu na een warme winter. Volgende winter koud, ander verhaal. Als je dat zo zeker weet dan adviseer ik je op de termijnmarkt te gaan handelen.

hoor en lees toch overal dat er steeds meer lng terminals bij gaan komen en ze nog steeds druk doende zijn om van alles gas voorrade via andere wegen te laten lopen die de komende jaren pas goed op gang komen
dan zijn we minder afhankelijk van onrust in de markt en prijs stijgingen daardoor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maxwp
MotorBeast schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:01:
[...]

Vanaf 2025 wordt er een overschot verwacht op de globale gasmarkten, veroorzaakt door een toename van LNG-aanbod uit Qatar. Volgens de Amerikaanse bank kan dat in 2026 leiden tot een daling van de TTF-gasprijs tot onder de 15 euro per megawattuur.5

---

23 apr 2024 — Hoewel er nu ook schaarste is aan lng, verwacht Von der Leyen dat er "spoedig een wereldwijd overschot" zal ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Maxwp schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:52:
[...]

kan je bij essent alleen stroom afnemen op en gas appart ( mmaar ook via essent )?

wel stom dadelij kzijn we vanalles aan het regelen met 3 jaar contractenn steekt de regering er weer een stokje voor heb je het voor niks arfgelsoten

Oud nieuws. Is al ingetrokken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Maxwp schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:56:
[...]

Vanaf 2025 wordt er een overschot verwacht op de globale gasmarkten, veroorzaakt door een toename van LNG-aanbod uit Qatar. Volgens de Amerikaanse bank kan dat in 2026 leiden tot een daling van de TTF-gasprijs tot onder de 15 euro per megawattuur.5

---

23 apr 2024 — Hoewel er nu ook schaarste is aan lng, verwacht Von der Leyen dat er "spoedig een wereldwijd overschot" zal ontstaan.
Als prijs daalt schroeven ze gewoon productie terug. Doen ze met olie ook.

En weer ontopic. Kies zelf maar we je je goed bij voelt. Ik neem 3 jaar stroom ivm boete en 1 jaar gas met cashback.

[ Voor 9% gewijzigd door MotorBeast op 28-05-2024 17:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
Maxwp schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:52:
[...]

Ik kan niet goed uit je reactie opmerken of je nu doelt op iets wat mogelijk nog gaat komen of dat je dit nieuwsbericht als waarheid aanneemt.
Dit nieuwsbericht is namelijk zoals @MotorBeast aanhaalt oud nieuws.

Ze willen gaan regelen dat het terugleveren van energie, bij negatieve energieprijzen, geen geld meer kost.
Dit heeft niets te maken met de terugleverkosten, die blijven gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BasTijs
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik krijg bij GC overal de volgende melding "Sorry! Dit tarief kan op dit moment niet geladen worden. Probeer het straks opnieuw.". Doe ik iets verkeerd of worden nieuwe contracten geblocked?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
eltweako schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:18:
[...]

Ik kan niet goed uit je reactie opmerken of je nu doelt op iets wat mogelijk nog gaat komen of dat je dit nieuwsbericht als waarheid aanneemt.
Dit nieuwsbericht is namelijk zoals @MotorBeast aanhaalt oud nieuws.

Ze willen gaan regelen dat het terugleveren van energie, bij negatieve energieprijzen, geen geld meer kost.
Dit heeft niets te maken met de terugleverkosten, die blijven gewoon.
wat ik me nu afvraag of het mogelijk is om alleen stroom af te sluiten bij essent voor 3 jaar en geen boete voor terug leveren en dan losdaarvan nog een variable gas contract afsluiten eventueel ook bij essent voor alleen het gas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
Maxwp schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:51:
[...]

wat ik me nu afvraag of het mogelijk is om alleen stroom af te sluiten bij essent voor 3 jaar en geen boete voor terug leveren en dan losdaarvan nog een variable gas contract afsluiten eventueel ook bij essent voor alleen het gas
"ja het kan" even tussen haakjes want hoe dat precies bij essent zit weet ik niet.
Ik heb mijn stroom voor 3 jaar bij GC en het gas voor 1 jaar bij GC met welkomstbonus, gewoon los afgesloten.

Je kunt bij Essent ook prima 3 jaar stroom, afsluiten en dan het gas ergens anders pakken.
Essent biedt alleen geen los gas aan, wel stroom.
Of je dus 3 jaar stroom bij Essent kan pakken in combinatie met gas variabel weet ik niet, maar dat kun je hun vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
BasTijs schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:33:
Ik krijg bij GC overal de volgende melding "Sorry! Dit tarief kan op dit moment niet geladen worden. Probeer het straks opnieuw.". Doe ik iets verkeerd of worden nieuwe contracten geblocked?
Lees even de laatste paar pagina’s van het topic : zonnepanelen-boete

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Het wordt bijna een dagelijkse herhaling. Kunnen we met zijn allen weer eens letten op de topicwaarschuwing en topicregels uit de startpost?

Discussie over nieuwsberichten, de terugleververgoeding en al het andere wat niet direct gaat over een aanbieding is hier nog steeds offtopic en mag dus elders op het forum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
JJmac schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 16:23:
Vandaag nog met een kennis naar de Media Markt geweest, het contract liep nog tot half februari, meer dan 6 maanden, huidige contract opzeggen was geen optie meer, het kost zeker 14 dagen om het te regelen en dan is het al 1 juni geweest. Jammer dan.
Die snap ik niet, je kan de aanbieding toch nu afsluiten en dan 6 maanden later in laten gaan? Genoeg tijd om de opzegging te regelen.

Van Essent:
Ik heb voor 1 juni 2024 een nieuw contract afgesloten dat pas in de toekomst ingaat
Als je vóór 1 juni een nieuw contract met ons hebt afgesloten dat pas in de toekomst ingaat, dan gelden gewoon de afspraken die we hebben gemaakt in dat contract. Als we in dat contact geen terugleverkosten berekenen, dan houden we ons aan die afspraak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:27
Klopt, maar hier hebben we het over meer dan 6 maanden en hij zag geen mogelijkheden om dat op te lossen.

Verder vandaag nieuw bericht gekregen van Essent, de stroom prijs gaat naar 0,26 en gas blijft op 1,28, en dat is variabel, ik kreeg deze mail omdat half juni mijn contract afloopt en het variabel gaat in op 1 juli. Het loopt schijnbaar langs elkaar heen want half juni gaat mijn 3 jarige contract in.

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxwp
JJmac schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:29:
Klopt, maar hier hebben we het over meer dan 6 maanden en hij zag geen mogelijkheden om dat op te lossen.

Verder vandaag nieuw bericht gekregen van Essent, de stroom prijs gaat naar 0,26 en gas blijft op 1,28, en dat is variabel, ik kreeg deze mail omdat half juni mijn contract afloopt en het variabel gaat in op 1 juli. Het loopt schijnbaar langs elkaar heen want half juni gaat mijn 3 jarige contract in.
als dat variabel is moet je dan dus ook die boete gaan betalen
hier zn 50 euro per maand 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iglo
  • Laatst online: 25-04 19:43
*knip* Offtopic Dit is al terug te vinden in het topic.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 28-05-2024 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 02-09 00:00
eltweako schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 17:57:
[...]

"ja het kan" even tussen haakjes want hoe dat precies bij essent zit weet ik niet.
Ik heb mijn stroom voor 3 jaar bij GC en het gas voor 1 jaar bij GC met welkomstbonus, gewoon los afgesloten.
Mag ik vragen wanneer jij het 1 jaar vast voor gas met welkomstbonus heb afgesloten?
Ik ben deze aanbieding namelijk niet tegengekomen.

Edit: of bedoel je de aanbieding met een cashback van € 92,50 misschien.

[ Voor 9% gewijzigd door JMS-2 op 28-05-2024 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
JMS-2 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:05:
[...]

Mag ik vragen wanneer jij het 1 jaar vast voor gas met cashback heb afgesloten?
Ik ben deze aanbieding namelijk niet tegengekomen.

Edit: of bedoel je de aanbieding met een cashback van € 92,50 misschien.
Was via gaslicht.com dacht ik, kan ook overstappen.nl of pricewise geweest zijn, iig via een vergelijkingswebsite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
eltweako schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:19:
[...]

Was via gaslicht.com dacht ik, kan ook overstappen.nl of pricewise geweest zijn, iig via een vergelijkingswebsite.
Dan bedoel je €92,50 Cashback of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
JMS-2 schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:48:
[...]

Dan bedoel je €92,50 Cashback of niet?
Ja, dat klopt, net even gecontroleerd. Was wellicht niet de beste deal, maar alles bij 1 leverancier vind ik wel makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
eltweako schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 20:51:
[...]

Ja, dat klopt, net even gecontroleerd. Was wellicht niet de beste deal, maar alles bij 1 leverancier vind ik wel makkelijk.
Ik snap je hoor.
Delta heeft een betere aanbieding maar zelf twijfel ik ook om gewoon 1 jaar bij GC te nemen.(stroom heb ik ook 3 jaar vast daar).
Al wordt het bedrag dan weer niet verrekend met elkaar volgens mij.

Al loopt mijn gascontract bij CB pas af per 1 September, dus heb ik nog wel wat tijd maar ik denk niet dat ze goedkoper worden aankomende maand.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Kan die koffiepraat / slowchat niet middels DM? Dan kunnen we het hier weer over aanbiedingen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMS-2
Mijn excuses Yorinn.

Bij deze kan ik wel vermelden dat de cashback voor 1 jaar gas bij Delta, via overstappen.nl gedaald is van 215 euro naar 185 euro.

[ Voor 17% gewijzigd door JMS-2 op 28-05-2024 21:20 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
https://www.unitedconsumers.com heeft al een tijdje een aanbod voor 1 jaar gas met een tarief van € 1,1666, vaste kosten van € 8,19 per maand en een korting van € 75. Als je veel verbruikt kan dit voordeliger zijn dan de Delta aanbieding.
Pagina: 1 ... 67 ... 83 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat.
Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.