*knip* Offtopic. We hoeven niet van iedereen te horen dat een aanbieding die nog geldig is, werkt.
[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 28-05-2024 22:00 ]
[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 28-05-2024 22:00 ]
Ik heb vorige week Delta afgesloten en was benieuwd of United Consumers goedkoper kan zijn. Maar daar lijkt het niet op. Heb geprobeerd met 1800m2, 2100m2 en 3000m2 gas en steeds is Delta iets goedkoper. De loyaliteitskorting wordt bij 3000 m2 gas verhoogd naar 320 euro en dat compenseert dan weer nét de hogere gasprijs.Novax schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 21:35:
https://www.unitedconsumers.com heeft al een tijdje een aanbod voor 1 jaar gas met een tarief van € 1,1666, vaste kosten van € 8,19 per maand en een korting van € 75. Als je veel verbruikt kan dit voordeliger zijn dan de Delta aanbieding.
[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 29-05-2024 23:22 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 29-05-2024 23:25 ]
[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 30-05-2024 09:49 ]
Grofweg is GC -100 euro = - 8 euro per maand.OlafBso schreef op vrijdag 24 mei 2024 @ 10:12:
[...]
€ -41,65
€ 177,52
€ 400,92
€ -629,67
Ik zie het even niet in, wat hier nu de aanbieding is.
Bij Clean Energy krijg ik -12,83 per maand terug bij 1 jaar vast.
Bij GC ga ik betalen.
Klopt dat wat ik nu zeg, of kijk ik ergens verkeerd?
Anoniem: 1420638
ik heb een paar uur geleden nog met Greenchoice gebeld voor tarieven, toen ik vroeg of de tarieven het zelfde zijn als ik alleen stroom of alleen gas af zou nemen kreef ik te horen dat het stroomtarief het zelfde blijt, echter als ik alleen gas af ga nemen zou ik van de 1,26 per m3 naar de 1,19 gaan, een erg aantrekkelijke prijs momenteel.Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 10:19:
Gas tarieven zijn idd overal verhoogd, zou trouwens ook niet teveel letten op de cashbacks aangezien daar vaak weer voorwaardes aangebonden zijn. Ik zou beter kijken naar de tarief prijs dan de cashback zelf.
[ Voor 8% gewijzigd door Yorinn op 30-05-2024 16:51 ]
Ik vermoed dat Essent de voorwaarden (inmiddels) heeft gewijzigd, ik heb gisteren dezelfde deal gesloten bij MediaMarkt maar daar in staat onder de Toelichting geen specifieke vermelding over terugleverkosten.eltweako schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:53:
Tweaker @TurboNick3 heeft zojuist in het topic over de zonnepaneelboete gepost dat de Mediamarkt Deal van Essent Terugleverkosten zou bevatten. (TurboNick3 in "De zonnepanelen-boete")
Kan iemand anders dat ook bevestigen? Mogelijk heeft Essent de deal al aangepast.
De nieuwe voorwaarden zijn toegevoegd aan de website en die zijn geldig vanaf 1 juni. Ook lijkt het erop dat ze de welkomst e-mail al aan hebben gepast met een toelichting over terugleverkosten.DJR schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 17:11:
Ik vermoed dat Essent de voorwaarden (inmiddels) heeft gewijzigd, ik heb gisteren dezelfde deal gesloten bij MediaMarkt maar daar in staat onder de Toelichting geen specifieke vermelding over terugleverkosten.
Hallo mensen, echt 100 keer de vraag over de voorwaarden van een aanbod, je kunt toch gewoon de voorwaarden openen en lezen bij het afsluiten? Desnoods vraag je het aan de verkoper waar het staat, je sluit het notabene af bij een "echt mens" in een echte winkel... En anders pak je de telefoon en druk je: 0900 1550eltweako schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:53:
Tweaker @TurboNick3 heeft zojuist in het topic over de zonnepaneelboete gepost dat de Mediamarkt Deal van Essent Terugleverkosten zou bevatten. (TurboNick3 in "De zonnepanelen-boete")
Kan iemand anders dat ook bevestigen? Mogelijk heeft Essent de deal al aangepast.
Dat ben ik met je eens, maar het mm contract wordt hier nog veel aangeprezen omdat er geen terugleverkosten op zouden zijn.jongetje schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 18:02:
[...]
Hallo mensen, echt 100 keer de vraag over de voorwaarden van een aanbod, je kunt toch gewoon de voorwaarden openen en lezen bij het afsluiten? Desnoods vraag je het aan de verkoper waar het staat, je sluit het notabene af bij een "echt mens" in een echte winkel... En anders pak je de telefoon en druk je: 0900 1550
[ Voor 3% gewijzigd door eltweako op 30-05-2024 18:16 ]
[ Voor 6% gewijzigd door Novax op 30-05-2024 19:59 ]
Ik kan bevestigen dat ik hetzelfde qua tekst in de toelichting heb staan, ook vandaag afgesloten, echter verwijst de welkomst-email nog naar de voorwaarden van 2023 en niet 2024!eltweako schreef op donderdag 30 mei 2024 @ 16:53:
Skoda Enyaq 80x FE | 2-kap '96, HR++(+) zonder na isolatie 160m2 vv beneden en radiatoren boven | Tado | 28 panelen 11.620Wp IQ7A 22 op NNO en 6 panelen op ZZW | Alblasserwaard | PV-output
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Mooi overzicht! Wij rijden 2 EV en hebben dus een flinke saldering, maar ook nog ruim 4000 verbruik. Daarmee kwam voor mij de 2 jaar deal het beste uit.Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:13:
[...]
Voor 3 jaar vast met zonnepanelen en zonder terugleverkosten is er nu nog een tijdelijke aanbieding tot en met 31 mei* van Essent bij de MediaMarkt, zie SL-91 in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" en https://www.mediamarkt.nl/nl/service/essent
Het zou ook voor bestaande klanten moeten zijn maar dat schijnt niet altijd te lukken als je een nog een lopend vast contract hebt
*Essent heeft maandag aangekondigd terugleverkosten te gaan rekenen vanaf 1 juni, deze aanbieding valt daar niet onder maar let daar wel op bij de aanvraag6 maanden van tevoren af sluiten
- Stroom € 0,29984
- Stroom Vaste leveringskosten € 11,99
- Netto terugleververgoeding € 0,055
- Gas: € 1,28660 vanwege dit hoge tarief is het wellicht beter om gas apart ergens anders te nemen
- Gas Vaste leveringskosten € 8,99
Er zit ook een korting bij van minimaal €75 als cashback of als cadeaubon van de Mediamarkt. (Deze moet je terugbetalen als je het contract eerder opzegt)
Zie beneden waarom je deze 3 jaar vast aanbieding van Essent wel of niet zou moeten nemen
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De links van Greenchoice: Er is een mogelijkheid dat Greenchoice deze week (voor 1 juni?) een wijziging met terugleverheffing doorvoert, let dus op bij de aanvraag of je nog onder de oude voorwaarden valt. Dan betaal je geen terugleverheffing, ook niet na een eventuele aankondiging daarover van Greenchoice. En je hebt uiteraard nog 14 dagen bedenktijd.
https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/ "3 Jaar Vast" pid: 248https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/ "NL Windstroom 3 jaar" pid: 27
- Stroom € 0,31661 € 0,32261
- Vaste leveringskosten € 14,79
- Gas: € 1,27213 € 1,30774
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ "Nederlands Groen 2 Jaar" pid: 255
- Vaste leveringskosten € 10,26
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ "Nederlands Groen 1 Jaar" pid: 1
- Stroom € 0,26654 € 0,28255, € 0,28320
- Gas: € 1,17997 € 1,19007, € 1,22505
Vaste leveringskosten voor gas zijn overal € 8,19
- Stroom € 0,22778 € 0,23803
- Gas: € 1,15733€ 1,19882
Netto terugleververgoeding is overal € 0,05
Contracten zijn 6 maanden van tevoren af sluiten
Er zijn ook nog
https://www.greenchoice.nl/tarieven/2-jaar-vast/ "2 Jaar Vast" pid: 245
https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-2-jaar/ "NL Windstroom 2 jaar" pid: 241
Het punt bij Greenchoice is nu dat je bij bovenstaande links niet (meer) kan aangeven dat je teruglevert* maar er staat verder nergens dat deze aanbiedingen niet bedoeld zijn voor zonnepanelen bezitters. De terugleververgoeding van € 0,05 is gewoon te zien en de voorwaarden van de contracten zijn nog hetzelfde als voor de zonepanelenboetes.
*Krijg je wel een veld voor teruglevering te zien en een rode error dan heb je al eerder ergens anders op greenchoice.nl het "Ik heb zonnepanelen" vinkje aangezet.
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
De 3 jaar vast aanbiedingen zijn voornamelijk interessant voor alleen stroom en als je het grootste gedeelte daarvan saldeert. Dan maakt het relatief hoge tarief van € 0,31661 namelijk niet uit. Is je verbruik een stuk hoger dan wat je teruglevert dan kunnen andere aanbiedingen voordeliger zijn. Heb je helemaal geen zonnepanelen dan is 3 jaar vast met deze tarieven niet aan te raden.
Ook hebben de 3 jaar vast aanbiedingen relatief hoge gas tarieven. Het is voordeliger om dan alleen stroom voor 3 jaar vast af te sluiten en gas apart ergens anders te nemen met betere tarieven. Het kan ook beide apart bij Greenchoice: 3 jaar vast stroom en 2 jaar gas tegen het lagere tarief van € 1,17997 € 1,19.
Voor discussie over deze aanbiedingen kan je het beste reageren in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Let op: Het nieuwe kabinet is van plan om de salderingsregeling voor klein verbruikers met ingang van 1 januari 2027 te beëindigen zonder afbouw. Het is nu nog veel te vroeg om te zeggen dat het daadwerkelijk gaat gebeuren, maar mocht het zo zijn dan overlappen de 3 jaar vast aanbiedingen het jaar 2027. Of je het laatste gedeelte van je looptijd dan nog kan salderen of dat je boetevrij kan opzeggen zal van een aantal factoren afhangen. Om eventuele onzekerheid daarover te vermijden zou je dan "Nederlands Groen 2 Jaar" via de Greenchoice welkom-terug link kunnen nemen.
Bijbehorende tarieven zijn laatst gecontroleerd op 30 mei
Tarief is van € 1,2411 naar € 1,3380 gegaan.TCMR schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 09:24:
De cashback bij Frank Energie via Pricewise.nl voor 450m3 gas, 1 jaar vast, is vannacht met €45 omhoog gegaan. Desalniettemin is het maandbedrag hoger geworden. Ik kan helaas niet meer terughalen hoe de tarieven opgebouwd waren gisteren. Ik vermoed dat ze hebben geknutseld aan vaste leveringskosten i.c.m. tarief.
[Afbeelding]
[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 01-06-2024 17:57 ]
[ Voor 5% gewijzigd door Rojado op 01-06-2024 20:56 ]
Hoi
Die zijn er al in verwerkt. Ofwel een euro of 35 duurder uit in de maand.roelieboelie schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 23:09:
@Rojado die teruglever kosten zitten toch al in het maandbedrag van 27 euro verwerkt? Of komt dat er nog bovenop?
CorrectHugo__Boss schreef op zondag 2 juni 2024 @ 09:50:
[...]
Die zijn er al in verwerkt. Ofwel een euro of 35 duurder uit in de maand.
Maar je kijkt toch niet alleen maar naar het m3 tarief? Met een cashback is voor kleine verbruikers een andere aanbieding vaak interessanter. Ik kom bij UC hoger uit voor 450m3 dan bij bijv. Frank Energie met cashback.Anoniem: 1420638 schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:06:
United Consumers gas is nog altijd het goedkoopst met: €1.16 m2 voor 1 jaar.
Waarom zou je het vast contract pakken als de leveringskosten van wind goedkoper zijn?Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:13:
[...]
De links van Greenchoice zonder terugleverkosten over de hoeveelheid teruglevering:
Er is een mogelijkheid dat Greenchoice nog een aankondiging doet om voor nieuwe contracten terugleverheffing in te voeren, let dan op bij de aanvraag of je nog onder de oude voorwaarden valt. Dan betaal je geen terugleverheffing, ook niet na een eventuele aankondiging daarover van Greenchoice. En je hebt uiteraard nog 14 dagen bedenktijd.
https://www.greenchoice.nl/tarieven/3-jaar-vast/ "3 Jaar Vast" pid: 248https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/ "NL Windstroom 3 jaar" pid: 27
- Vaste leveringskosten € 14,79
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ "Nederlands Groen 2 Jaar" pid: 255
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ "Nederlands Groen 1 Jaar" pid: 1
- Stroom € 0,26654 € 0,28255, € 0,28320
- Gas: € 1,17997 € 1,19007, € 1,22505
Vaste leveringskosten voor gas zijn overal € 8,19
- Stroom € 0,22778 € 0,23803
- Gas: € 1,15733€ 1,19882
Netto terugleververgoeding is overal € 0,05
Contracten zijn 6 maanden van tevoren af sluiten
Bijbehorende tarieven zijn laatst gecontroleerd op 1 juni
Er zijn ook nog
https://www.greenchoice.nl/tarieven/2-jaar-vast/ "2 Jaar Vast" pid: 245
https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-2-jaar/ "NL Windstroom 2 jaar" pid: 241
Het punt bij Greenchoice is nu dat je bij bovenstaande links niet (meer) kan aangeven dat je teruglevert* maar er staat verder nergens dat deze aanbiedingen niet bedoeld zijn voor zonnepanelen bezitters. De terugleververgoeding van € 0,05 is gewoon te zien en de voorwaarden van de contracten zijn nog hetzelfde als voor de zonepanelenboetes.
*Krijg je wel een veld voor teruglevering te zien en een rode error dan heb je al eerder ergens anders op greenchoice.nl het "Ik heb zonnepanelen" vinkje aangezet.
De 3 jaar vast aanbiedingen zijn voornamelijk interessant voor alleen stroom en als je het grootste gedeelte daarvan saldeert. Dan maakt het relatief hoge tarief van € 0,31661 namelijk niet uit. Is je verbruik een stuk hoger dan wat je teruglevert dan kunnen andere aanbiedingen voordeliger zijn. Heb je helemaal geen zonnepanelen dan is 3 jaar vast met deze tarieven niet aan te raden.
Ook hebben de 3 jaar vast aanbiedingen relatief hoge gas tarieven. Het is voordeliger om dan alleen stroom voor 3 jaar vast af te sluiten en gas apart ergens anders te nemen met betere tarieven. Het kan ook beide apart bij Greenchoice: 3 jaar vast stroom en 2 jaar gas tegen het lagere tarief van € 1,17997 € 1,19 € 1,22505.
Voor discussie over deze aanbiedingen kan je het beste reageren in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Let op: Het nieuwe kabinet is van plan om de salderingsregeling voor klein verbruikers met ingang van 1 januari 2027 te beëindigen zonder afbouw. Het is nu nog veel te vroeg om te zeggen dat het daadwerkelijk gaat gebeuren, maar mocht het zo zijn dan overlappen de 3 jaar vast aanbiedingen het jaar 2027. Of je het laatste gedeelte van je looptijd dan nog kan salderen of dat je boetevrij kan opzeggen zal van een aantal factoren afhangen. Om eventuele onzekerheid daarover te vermijden zou je dan "Nederlands Groen 2 Jaar" via de Greenchoice welkom-terug link kunnen nemen.
-----------------------------------------------------------------------------------------------
Essent 3 jaar bij MediaMarkt actie archief:
[...]
10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple
Wat zijn de voorwaardes bij Frank Energie om uberhaupt de cashback te kunnen krijgen?TCMR schreef op zondag 2 juni 2024 @ 22:01:
[...]
Maar je kijkt toch niet alleen maar naar het m3 tarief? Met een cashback is voor kleine verbruikers een andere aanbieding vaak interessanter. Ik kom bij UC hoger uit voor 450m3 dan bij bijv. Frank Energie met cashback.
[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 1420638 op 03-06-2024 07:57 ]
Idem hier. Die variable prijzen zijn volgens mij niet eens zo slecht? Op gaslicht.com zitten er maar 3-4 onder qua stukprijs.JJmac schreef op dinsdag 28 mei 2024 @ 19:29:
Klopt, maar hier hebben we het over meer dan 6 maanden en hij zag geen mogelijkheden om dat op te lossen.
Verder vandaag nieuw bericht gekregen van Essent, de stroom prijs gaat naar 0,26 en gas blijft op 1,28, en dat is variabel, ik kreeg deze mail omdat half juni mijn contract afloopt en het variabel gaat in op 1 juli. Het loopt schijnbaar langs elkaar heen want half juni gaat mijn 3 jarige contract in.
De terugleverkosten worden wel benoemd, maar wat belangrijk is dat in je energiecontract bij de tarieven geen teurgleverkosten staan. Dat betekent dat het is vastgelegd voor 0,- en je die kosten gedurende de contractperiode dus niet hebt.Wij brengen terugleverkosten in rekening als er teruglevering van stroom op je meter wordt geregistreerd. De hoogte van de terugleverkosten vind je in een tabel in de bijlage bij je energiecontract.
De definitieve terugleverkosten zie je terug op je jaarrekening of eindrekening. Deze kosten bepalen we op basis van de daadwerkelijk geregistreerde
teruglevering.
Hier ook een verbruik van ongeveer 1200m3, ik denk dat ik ook maar voor UC ga (contract bij Coolblue loopt af). Voor zover ik kan zien lijkt dit momenteel een goede dealAnoniem: 1420638 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:04:
[...]
Wat zijn de voorwaardes bij Frank Energie om uberhaupt de cashback te kunnen krijgen?
1200m3 even ruim genomen. Je krijgt bij UC ook een cashback. Komt uiteindelijk het voordeligst uit dan alle andere gas contracten voor 1 jaar
[Afbeelding]
[ Voor 9% gewijzigd door JMS-2 op 03-06-2024 16:28 ]
dat heb ik vrijdag ook nog snel gedaan. Kreeg jij ook vandaag pas je contract? Ik kreeg hem vandaag, en bij mij staat er 3 juni boven. en er wordt bij mij ook door gelinkt naar de voorwaarden van juni 2024.KeanoNL schreef op maandag 3 juni 2024 @ 09:44:
Ik heb 31 mei nog snel Essent aangesloten bij MM. De verkoper had het die dag druk met mensen met panelen
Bij mij zijn dit de voorwaarden:
[...]
De terugleverkosten worden wel benoemd, maar wat belangrijk is dat in je energiecontract bij de tarieven geen teurgleverkosten staan. Dat betekent dat het is vastgelegd voor 0,- en je die kosten gedurende de contractperiode dus niet hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door chatchat op 03-06-2024 16:31 ]
In de 15 jaar dat ik elk jaar van energieboer naar energieboer hop vanwege "cashback", "welkomstbonus", "loyaliteitskorting", is het meestal niet meer dan 12 maanden je contract uitdienen.Anoniem: 1420638 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 07:04:
Wat zijn de voorwaardes bij Frank Energie om uberhaupt de cashback te kunnen krijgen?
Zie: https://gathering.tweaker...message/78980022#78980022JMS-2 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:00:
Zoals al bekend was is het kijkvenster van Delta van 90 naar 180 dagen verhoogd maar... zoals ook bekend staat in de cashback voorwaarden dat de levering binnen 90 dagen moet plaats vinden.
Ja die kon ik maar dat bericht klopt dus niet, vandaar mijn bericht.TCMR schreef op maandag 3 juni 2024 @ 22:54:
[...]
In de 15 jaar dat ik elk jaar van energieboer naar energieboer hop vanwege "cashback", "welkomstbonus", "loyaliteitskorting", is het meestal niet meer dan 12 maanden je contract uitdienen.
[...]
Zie: https://gathering.tweaker...message/78980022#78980022
[ Voor 30% gewijzigd door JMS-2 op 04-06-2024 00:01 ]
Dus de schriftelijke bevestiging die ik van Delta heb is niets waard, is dat wat je zegt? En jij hebt contact opgenomen, per telefoon? En je hebt dus eigenlijk geen echt antwoord, maar toch klopt mijn verhaal niet?JMS-2 schreef op maandag 3 juni 2024 @ 23:46:
Ja die kon kende ik maar dat bericht klopt dus niet, vandaar mijn bericht.
[ Voor 11% gewijzigd door TCMR op 04-06-2024 07:40 ]
Vanmorgen gebeld met Essent. In eerste instantie zei ze toch dat ik TLK moest betalen omdat ik de mail met mijn contract op 3 juni had gekregen. Maar ze kon ook zien dat ik hem 31 mei in de MM bevestigd had.chatchat schreef op maandag 3 juni 2024 @ 16:24:
[...]
dat heb ik vrijdag ook nog snel gedaan. Kreeg jij ook vandaag pas je contract? Ik kreeg hem vandaag, en bij mij staat er 3 juni boven. en er wordt bij mij ook door gelinkt naar de voorwaarden van juni 2024.
Ik zie bij mijn tarieven niet TLK staan, wel de terugleververgoeding van €0,05. Overigens zie ik ook die Toelichting over TLK in mijn contract of bijlage. Voorlopig kan ik zelf niet hard maken obv wat ik tot nu toe gekregen en gezien heb dat ik hem 31 mei nog heb afgesloten, terwij dat toch echt wel zo is.
Ik ga dit nog even oppakken met Essent
Nee ik zeg juist dat je een schriftelijke bevestiging moet hebben van ze.TCMR schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 07:39:
[...]
Dus de schriftelijke bevestiging die ik van Delta heb is niets waard, is dat wat je zegt? En jij hebt contact opgenomen, per telefoon? En je hebt dus eigenlijk geen echt antwoord, maar toch klopt mijn verhaal niet?
[ Voor 47% gewijzigd door JMS-2 op 04-06-2024 16:33 ]
GC als je panelen hebt.ORoces schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:53:
Is energiedirect momenteel de goedkoopste vaste aanbieder 1 jaar contract?
0,2505 normaal tarief
0,2481 dal tarief
1,2326 gas tarief
14,98 leveringskosten
? zo ver ik kan zien wel, de laatste 5 pagina's gaan alleen over slowchat...
Dat is toch volledig afhankelijk van je exacte verbruik (en opbrengst)?ORoces schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:53:
Is energiedirect momenteel de goedkoopste vaste aanbieder 1 jaar contract?
0,2505 normaal tarief
0,2481 dal tarief
1,2326 gas tarief
14,98 leveringskosten
? zo ver ik kan zien wel, de laatste 5 pagina's gaan alleen over slowchat...
Akkoord. En akkoord dat ik onvriendelijk reageerde. Ik ben 's ochtends behoorlijk chagrijnig, merk ik aan mijn tekstenJMS-2 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 14:12:
[...]
Nee ik zeg juist dat je een schriftelijke bevestiging moet hebben van ze.
Waarom niet overstappen? Kan veel goedkoper.Jthem schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 05:37:
Mijn jaarcontract bij Gewoon loopt pver 6 maanden af en zou kunnen verlengen voor 1/3/4 jaar. Eerste 2 aanbiedingen die ik bij ze gekregen had zijn afgekeurd, bleek dat ze te vroeg waren met hun aanbod, nu zou gasprijs, voor 3 jaar, 1,295 kosten en stroom 0.33. En teruglevering energie 248,-
Langs 1 kant goedkoper dan ik nu heb maar weet niet wat wijsheid is...vooral omdat hun de goedkopere aanbiedingen weer geweigerd hadden. Dus hier flink twijfel of nog die paar maanden wachten en kijken of energieprijzen weer gaan zakken of voor 3 j op safe spelen
PV 3520Wp - WP Itho Amber 95 - WPB Atlantic Explorer V4 200L - gasloos sinds aug 2023
Heb je zonnepanelen? Zo ja, 3 Windstroom GC ivm boete zonnepanelen. https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/Jthem schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 05:37:
Mijn jaarcontract bij Gewoon loopt pver 6 maanden af en zou kunnen verlengen voor 1/3/4 jaar. Eerste 2 aanbiedingen die ik bij ze gekregen had zijn afgekeurd, bleek dat ze te vroeg waren met hun aanbod, nu zou gasprijs, voor 3 jaar, 1,295 kosten en stroom 0.33. En teruglevering energie 248,-
Langs 1 kant goedkoper dan ik nu heb maar weet niet wat wijsheid is...vooral omdat hun de goedkopere aanbiedingen weer geweigerd hadden. Dus hier flink twijfel of nog die paar maanden wachten en kijken of energieprijzen weer gaan zakken of voor 3 j op safe spelen
Vond UC voor stroom juist weer duur (0.29).Anoniem: 1420638 schreef op dinsdag 4 juni 2024 @ 15:08:
[...]
GC als je panelen hebt.
1.16 gas voor 1 jaar bij UC
[ Voor 13% gewijzigd door sambalbaj op 05-06-2024 11:54 ]
[ Voor 9% gewijzigd door MarviinL op 05-06-2024 15:38 ]
Klopt vandaar dat ik ook aangeef: GC stroom en UC Gas.sambalbaj schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:51:
[...]
Vond UC voor stroom juist weer duur (0.29).
Daarom nu voor het eerst gas en stroom losgekoppeld (geen panelen) en wel 1jr gas UC (1,16 +75 terug) gedaan maar stroom GC (0,23/0,24). Nou alleen nog even 1 ingangsdatum aan laten passen zodat het toch gelijk loopt (handig voor volgend jaar).
Nou dat is toch geweldig nieuws.alki schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:55:
Kreeg van innova verleng aanbieding 1ct korting op mn gas
18950Wp🌞, Atlantic 270V3💧, Pana 5J🔥. Zendure 7,6🔋
Hoe komen jullie aan dat lage gastarief bij UC? Op hun website krijg ik een 1 jaar contract aanbod van 1.259. O.b.v. 800m3 verbruik.sambalbaj schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 11:51:
[...]
Vond UC voor stroom juist weer duur (0.29).
Daarom nu voor het eerst gas en stroom losgekoppeld (geen panelen) en wel 1jr gas UC (1,16 +75 terug) gedaan maar stroom GC (0,23/0,24). Nou alleen nog even 1 ingangsdatum aan laten passen zodat het toch gelijk loopt (handig voor volgend jaar).
Dat klopt. De leveranciers kunnen de kortingen elke dag veranderen bij de vergelijkers. Dan weer €10 omhoog, dan weer € 25 naar beneden, enz.sll schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:49:
Ik vermoed dat de bonusbedragen zo zijn gekozen om bovenaan de ranking van Gaslicht te eindigen.
ik kreeg een mail gasprijzen zijn onzettend gedaald!klump4u schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:18:
[...]
Nou dat is toch geweldig nieuws.
Zonder verdere info heeft hier toch niemand iets aan.
Vattenfal werkt volgens mij met 2 eindafrekendata per jaar, 30 juni en 31 december.sll schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:49:
Het rare van het Vattenfall-contract is trouwens dat het tot uiterlijk 30-06-2025 loopt, als je het later laat ingaan dan 30-06-2024 kan het contract dus korter dan een jaar lopen.
Hihi dat is je totaalbedrag, even de tarieven openen via de link..bsmpower schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 13:20:
[...]
Hoe komen jullie aan dat lage gastarief bij UC? Op hun website krijg ik een 1 jaar contract aanbod van 1.259. O.b.v. 800m3 verbruik.
LOETKE
Wachten met afsluiten. Er is nu een probleem. https://nos.nl/artikel/25...g-bij-noorse-netbeheerderalki schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 14:17:
[...]
ik kreeg een mail gasprijzen zijn onzettend gedaald!
Dus ik klikken op de verleng aanbieding 1jaar vast 5ct duurder en 3 jaar vast 1ct. Oftewel 1,35 of 1,29
Contract van mij loopt nog 6maamden dus valt weinig over te stappen voorlopig.
GC kan 180 dagen van tevoren. Delta ook.Jthem schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 19:29:
[...]
Contract van mij loopt nog 6maamden dus valt weinig over te stappen voorlopig.
Kan alleen aanbieding van Gewoon accepteren.
😅😅😅RudyL schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 17:31:
[...]
Hihi dat is je totaalbedrag, even de tarieven openen via de link..
Begin mei GC afgesloten, start 1 november 2024, ik had aangegeven dat op 1 dec mijn huidige contract afloopt. Na contact met GC hebben ze het contract aangepast naar welkom terug contract voor 2 jaar zonder verhoogde maand tarief ivm panelen en gisteren een mail ontvangen dat ze de startdatum aangepast hebben naar 1 december. Service met een hele dikke S dus.
Ecodan 7,5kW Nibe F130 ventilatie warmtepomp, 300l RVS SWW, 8400wp zonnepanelen, LL airco/verwarming, 2 MARSTEK VENUS E firmware v151 combination CT003 v114 app v1.6.33
Ben via pricewise ook de gas aanbiedingen in de gaten aan het houden aangezien in oktober m'n contract voor gas afloopt, en zie opeens 2 (voor mij ) nieuwe spelers, die vrij hoge cashbacks geven ook voor een lager verbruik.JBS schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:30:
Cashback op 1 jaar Delta gas is bij Pricewice verlaagd van 180 naar 140 euro zie ik. Bij een verbruik van pakweg 1200 m3 is Delta op jaarbasis nog steeds goedkoper dan UC, maar het verschil wordt kleiner zo.
[ Voor 7% gewijzigd door Tinusvolkel op 07-06-2024 07:27 ]
Geen ervaring mee maar Gewoon Energie is opgericht door Innova Energie en zijn vrijwel hetzelfde. Tarief is wel hoog dus je moet het hebben van de cashback, actievoorwaarden voor de cashback zijn niet te zien bij pricewise.nl maar ik neem aan dat dat deze zijn:Tinusvolkel schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:08:
[...]
Ben via pricewise ook de gas aanbiedingen in de gaten aan het houden aangezien in oktober m'n contract voor gas afloopt, en zie opeens 2 (voor mij ) nieuwe spelers, die vrij hoge cashbacks geven ook voor een lager verbruik.
Innova energie vast tarief 1 jaar:
200 euro cashback <750 m3 / 250 euro cashback > 750 m3
95,59 euro leveringskosten
1.29795 euro per m3
Gewoon energie vast tarief 1 jaar:
195 euro cashback <750 m3 / 245 euro cashback > 750 m3
95,59 euro leveringskosten
1.29795 euro per m3
[ Voor 78% gewijzigd door Yorinn op 07-06-2024 10:13 ]
[ Voor 91% gewijzigd door Yorinn op 07-06-2024 17:07 ]
[ Voor 88% gewijzigd door Yorinn op 07-06-2024 19:00 ]
Ik vind die 3 jaar van Coolblue wel interessant gezien de prijzen. Als je na drie maanden het consumentenbond abbonement opzegt blijf je dan nog wel dezelfde prijzen betalen voor de rest van de periode?Bassos30 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:18:
Nu een deal via de consumentenbond.
https://www.consumentenbo...elijken/energiecollectief
Energie direct 1jarig
Stroom normaal € 0,25047
Stroom dal € 0,24805
Gas € 1,23264
Vaste leveringskosten gas € 65,92
Vaste leveringskosten stroom € 113,84
Bonus € 300
Coolblue 3 jarig
Stroom normaal € 0,25495
Stroom dal € 0,23753
Gas € 1,17988
Vaste leveringskosten gas € 89,99
Vaste leveringskosten stroom € 89,99
Wel met een abonnement van de consumentenbond. Maar deze is na drie maanden gratis maandelijks opzegbaar.
Wat dit voor mensen met zonnepanelen doet zie ik zo direct even niet.
[ Voor 3% gewijzigd door psp30882 op 08-06-2024 20:45 ]
let op! die vaste leveringskosten zijn extreem! (zowel bij de eerste als tweede aanbieding)Bassos30 schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 19:18:
Nu een deal via de consumentenbond.
https://www.consumentenbo...elijken/energiecollectief
Energie direct 1jarig
Stroom normaal € 0,25047
Stroom dal € 0,24805
Gas € 1,23264
Vaste leveringskosten gas € 65,92
Vaste leveringskosten stroom € 113,84
Bonus € 300
Coolblue 3 jarig
Stroom normaal € 0,25495
Stroom dal € 0,23753
Gas € 1,17988
Vaste leveringskosten gas € 89,99
Vaste leveringskosten stroom € 89,99
Wel met een abonnement van de consumentenbond. Maar deze is na drie maanden gratis maandelijks opzegbaar.
Wat dit voor mensen met zonnepanelen doet zie ik zo direct even niet.
[ Voor 5% gewijzigd door dyrc op 08-06-2024 20:59 ]
Die vaste leveringskosten zijn overal belachelijk hoog. Vindt de aanbieding van 3 jaar coolblue aantrekkelijk. De solvabiliteit (2021 is het laatste jaar dat ik heb kunnen vinden) is echter niet je van het. Het blijft een apart onderdeel (met de naam coolblue) dat ook wel eens onderuit kan gaan bij onverwachte gebeurtenissen. Dat is het enige dat mij nog weerhoudt (na het debacle met welkom energie).dyrc schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:58:
[...]
let op! die vaste leveringskosten zijn extreem! (zowel bij de eerste als tweede aanbieding)
edit: ik zie dat ze die voor some reason per jaar tonen... thats a way to do it... (dan valt 't mee)
[ Voor 3% gewijzigd door derhenno op 08-06-2024 22:06 ]
Dat is dan toch nog steeds heel veel? Bij Coolblue krijg ik 239 euro vaste kosten te zien. Dat is 20 euro per maand! Mijn huidige GC consumentenbond contract zie ik €67 staan. 140 euro meer vaste kosten en de tarieven zijn ook nog hoger. Vind het wel heel pittig qua vaste kosten. Maar dan geen gezeur met zonnepaneelboetes.dyrc schreef op zaterdag 8 juni 2024 @ 20:58:
[...]
let op! die vaste leveringskosten zijn extreem! (zowel bij de eerste als tweede aanbieding)
edit: ik zie dat ze die voor some reason per jaar tonen... thats a way to do it... (dan valt 't mee)
[ Voor 11% gewijzigd door lelytown op 09-06-2024 09:24 ]
Pak een rekenmachine. Toets je verbruik in tegen de kwh prijs plus de vaste kosten en eventueel terugleverkosten en dan weet je het toch?lelytown schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:35:
Is dit met coolblue 3 jaar met zonnepanelen nou voordelig of niet?
Of is die van essent ( via mediamarkt) beter want die heb ik nu maar twijfel wat beter is.
Wie kan mij helpen en meer over zeggen?
Palthe
Ik heb wel een 3 jarig contract afgesloten bij CB via deze weg. Wij hebben alleen stroom (bruto verbruik 12000 kwh per jaar) en zonnepanelen (bruto opbrengst 3500 kwh per jaar). Ik ga de komende 14 dagen nadenken of het juist wel of niet gunstig is dat CB de terugleverboete verdisconteerd heeft in de vast leverkosten. Voordeel is dat ik niet in 1 of andere staffel val, ik heb de teruglevering "afgekocht". Nadeel is dat het dus vast staat. Mocht de overheid de teruglever kosten terug fluiten dan zit ik wellicht bij de verkeerde leverancier tegen die tijd.lelytown schreef op zondag 9 juni 2024 @ 08:35:
Is dit met coolblue 3 jaar met zonnepanelen nou voordelig of niet?
Of is die van essent ( via mediamarkt) beter want die heb ik nu maar twijfel wat beter is.
Wie kan mij helpen en meer over zeggen?
Wat zijn de vaste leveringskosten bij CB, als je wel zonnepanelen hebt? Deze kan ik niet terugvinden online, maar ik moet zeggen dat ik de genoemde tarieven wel erg interessant vindPalthe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:59:
[...]
Ik heb wel een 3 jarig contract afgesloten bij CB via deze weg. Wij hebben alleen stroom (bruto verbruik 12000 kwh per jaar) en zonnepanelen (bruto opbrengst 3500 kwh per jaar). Ik ga de komende 14 dagen nadenken of het juist wel of niet gunstig is dat CB de terugleverboete verdisconteerd heeft in de vast leverkosten. Voordeel is dat ik niet in 1 of andere staffel val, ik heb de teruglevering "afgekocht". Nadeel is dat het dus vast staat. Mocht de overheid de teruglever kosten terug fluiten dan zit ik wellicht bij de verkeerde leverancier tegen die tijd.
Variabele tarieven zijn wel relatief gunstig.
☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW
Palthe
240 euro per jaar. Dat is zo'n 150 euro meer dan bij anderen, en daarmee koop je dus je teruglevering af.Richh schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:22:
[...]
Wat zijn de vaste leveringskosten bij CB, als je wel zonnepanelen hebt? Deze kan ik niet terugvinden online, maar ik moet zeggen dat ik de genoemde tarieven wel erg interessant vind
[ Voor 60% gewijzigd door Jthem op 09-06-2024 11:22 ]
Voor mij goedkoper dan de terugleverkosten vanaf december dit jaar. En nog eens 9 cent per kw goedkoper. Net voor 3 jaar vastgezetPalthe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 10:25:
[...]
240 euro per jaar. Dat is zo'n 150 euro meer dan bij anderen, en daarmee koop je dus je teruglevering af.
[ Voor 45% gewijzigd door JMS-2 op 09-06-2024 12:21 ]
Zou CB de TLK van 20 euro schrappen uit een vast contract indien de overheid een streep zet door de "boete" constructie ? Daar lijkt het wel naar toe te gaan. Ik zit namelijk met de zelfde afweging.Palthe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 09:59:
[...]
Ik heb wel een 3 jarig contract afgesloten bij CB via deze weg. Wij hebben alleen stroom (bruto verbruik 12000 kwh per jaar) en zonnepanelen (bruto opbrengst 3500 kwh per jaar). Ik ga de komende 14 dagen nadenken of het juist wel of niet gunstig is dat CB de terugleverboete verdisconteerd heeft in de vast leverkosten. Voordeel is dat ik niet in 1 of andere staffel val, ik heb de teruglevering "afgekocht". Nadeel is dat het dus vast staat. Mocht de overheid de teruglever kosten terug fluiten dan zit ik wellicht bij de verkeerde leverancier tegen die tijd.
Variabele tarieven zijn wel relatief gunstig.
Palthe
Ja dat is de vraag idd. Omdat CB het expliciet geen terug lever boete noemt maar gewoon de vaste leverkosten verhoogd, hebben ze hier misschien al op ingespeeld? Dat ze dus niet dat moeten schrappen als de overheid het gaat reguleren.DJR schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:13:
[...]
Zou CB de TLK van 20 euro schrappen uit een vast contract indien de overheid een streep zet door de "boete" constructie ? Daar lijkt het wel naar toe te gaan. Ik zit namelijk met de zelfde afweging.
Heb nu nog een week om de 3 jaar Essent deal te cancelen en voor CoolBlue 3 jaar te gaan. Toch een paar tientjes per maand voordeliger...
Als je niet tevreden bent met je maandbedrag moet je speculeren op marktveranderingen en niet 3 jaar vastzetten. Uiteindelijk als prijzen stabiel blijven betaal je met 3 jaar vast altijd teveel (je betaalt in essentie verzekeringspremie). Het blijft altijd koffiedik kijken. Ik heb GC 3 jaar Windstroom gepakt voor mijn resterende 500kWh na salderen (€10,26 per maand aan kosten) en ga €6,55 per maand betalen. 3 jaar zodat ik de boete ontloop. Kan dat goedkoper (op termijn)? Wellicht maar ik ben er tevreden mee. https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/DJR schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:13:
[...]
Zou CB de TLK van 20 euro schrappen uit een vast contract indien de overheid een streep zet door de "boete" constructie ? Daar lijkt het wel naar toe te gaan. Ik zit namelijk met de zelfde afweging.
Heb nu nog een week om de 3 jaar Essent deal te cancelen en voor CoolBlue 3 jaar te gaan. Toch een paar tientjes per maand voordeliger...
[ Voor 10% gewijzigd door MotorBeast op 09-06-2024 12:38 ]
Soms vraag ik me wel eens af in wat voor een wereld we zijn beland. Excel sheet en Tweakers site nodig om deze kermis aan energie contracten een beetje te doorgronden...Palthe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:28:
[...]
Ja dat is de vraag idd. Omdat CB het expliciet geen terug lever boete noemt maar gewoon de vaste leverkosten verhoogd, hebben ze hier misschien al op ingespeeld? Dat ze dus niet dat moeten schrappen als de overheid het gaat reguleren.
Vandaar ik ook pas definitief besluit over 14 dagen, vind het wel een beetje tricky.
Palthe
3 jaar vastzetten is ook speculeren op marktveranderingen. Je speculeert namelijk dat de prijzen nu gunstiger zijn dan dat ze over de komende tijd zullen worden. Daarom betaal je ook een "prenie" in de vorm van een wat hoger maandtarief. Ik heb mijn huidige contract 3 jaar geleden in augustus afgesloten en ben blij dat ik voor 3 jaar zeker ben gegaan destijds.MotorBeast schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:29:
[...]
Als je niet tevreden bent met je maandbedrag moet je speculeren op marktveranderingen en niet 3 jaar vastzetten. Uiteindelijk als prijzen stabiel blijven betaal je met 3 jaar vast altijd teveel (je betaalt in essentie verzekeringspremie). Het blijft altijd koffiedik kijken. Ik heb GC 3 jaar Windstroom gepakt voor mijn resterende 500kWh na salderen (€10,26 per maand aan kosten) en ga €6,55 per maand betalen. 3 jaar zodat ik de boete ontloop. Kan dat goedkoper (op termijn)? Wellicht maar ik ben er tevreden mee. https://www.greenchoice.n...landse-windstroom-3-jaar/
Op gas neem ik straks 1 jaar vast en pak ieder jaar cashback. Is dat slim? Ik ga het zien met mijn nog maar 450m3 gas.
Palthe
Ja de vraag is natuurlijk altijd of marktwerking in het voordeel van de consument heeft gewerkt, wat het in theorie wel zou moeten doen.DJR schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:40:
[...]
Soms vraag ik me wel eens af in wat voor een wereld we zijn beland. Excel sheet en Tweakers site nodig om deze kermis aan energie contracten een beetje te doorgronden...
Terugverlangend dat iedereen gas,water en licht vanuit de NUTS geleverd krijgt.... ach ik word oud denk ik
Mijn contract loopt in november af na 3 jaar. Was gewoon een lucky shot. Ik zag de ellende met Rusland destijds wel een beetje aankomen en heb daarop gegokt. Het blijft altijd gokken.Palthe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:43:
[...]
3 jaar vastzetten is ook speculeren op marktveranderingen. Je speculeert namelijk dat de prijzen nu gunstiger zijn dan dat ze over de komende tijd zullen worden. Daarom betaal je ook een "prenie" in de vorm van een wat hoger maandtarief. Ik heb mijn huidige contract 3 jaar geleden in augustus afgesloten en ben blij dat ik voor 3 jaar zeker ben gegaan destijds.
Ik ben het wel met je eens dat als je vermoed dat de komende tijd heel veel gaat veranderen in de regulering en dat dit wel eens in het voordeel kan zijn van eindgebruikers, dat dan 1 jaar verstandiger is. Of zelfs variabel of dynamisch.
Dat verlangen naar de NUTS bedrijven van vroeger komt gewoonweg omdat er toen nog geen opslagen waren e.d. ook dit is gewoon een melkkoe geworden voor de overheid.DJR schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:40:
[...]
Soms vraag ik me wel eens af in wat voor een wereld we zijn beland. Excel sheet en Tweakers site nodig om deze kermis aan energie contracten een beetje te doorgronden...
Terugverlangend dat iedereen gas,water en licht vanuit de NUTS geleverd krijgt.... ach ik word oud denk ik
Wat is vaag aan een boeteregeling, is toch gewoon een kostenplaatje wat erbij komt, zit een hoop verschil in per leverancier.Palthe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 12:48:
[...]
Ja de vraag is natuurlijk altijd of marktwerking in het voordeel van de consument heeft gewerkt, wat het in theorie wel zou moeten doen.
Overheidsapparaten zijn nou eenmaal niet het meest efficiënt en hoe dan ook hadden we daar dan ook de prijs voor moeten betalen omgerekend naar nu. Zelfde geldt voor de zorg, het heeft geen zin om het met hoe het vroeger was te vergelijken omdat je dan niet alle factoren mee telt die tot de huidige kosten hebben geleid.
Wat ik wel belachelijk vind is dat de energiemarkt compleet niet transparant meer is voor de eindgebruiker naar mijn mening. En er lijkt toch een vorm van kartelwerking te zijn aangezien iedereen elkaar netjes volgt met vage boeteregelingen. Dit soort verkapte prijsafspraken zijn in elke andere markten ten strengste verboden.
Palthe
Ah, jij vindt werken met staffels en extra zelfbedachte kostenplaatjes transparant en helder. Fijn, ik niet echt.klump4u schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:01:
[...]
Wat is vaag aan een boeteregeling, is toch gewoon een kostenplaatje wat erbij komt, zit een hoop verschil in per leverancier.
[ Voor 3% gewijzigd door Palthe op 09-06-2024 13:11 ]
Het staat toch duidelijk in iedere berekening die je maakt bij een leverancier, de markt reageert gewoon op het niet doorgaan van afschaffing, we wilde toch allemaal minder overheids bemoeienis jaren geleden en dit is het gevolg ervan.Palthe schreef op zondag 9 juni 2024 @ 13:07:
[...]
Ah, jij vindt werken met staffels en extra zelfbedachte kostenplaatjes transparant en helder. Fijn, ik niet echt.
En er zit geen verschil in de leveranciers in die zin dat ze het allemaal toepassen op één of andere manier en dat de echte reden erachter nou ook niet echt is om de arme mensen zonder panelen te "beschermen".
Dit zou gewoon gereguleerd moeten worden, sterker nog ze hadden de saldering gewoon moeten afschaffen en een marktconforme TLV moeten introduceren.
Edit: en volledig offtopic, waarvoor excuses.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq