Na een hoop vergelijken ben ik ook voor GC 2 jaar gegaan voor zowel stroom als gas. Contract eindigd volgende maand. Alleen zegt de site dat ik aangemeld heb voor 3 jaar terwijl ik toch echt /tarieven/welkom-terug heb gebruikt. Weet niet of het een browser cache dingetje is maar we gaan het zien.
Mijn verbruik is niet helemaal helder omdat ik een tijdje zonder panelen zat ivm plaatsing dakkapellen en nu een nieuw setje heb met een hoger vermogen.
Ik gok dat mn verbruik op 4500kWh zit en teruglevering rond 3500kWh. Na salderen koop ik zo n 1000-1500 kWh in.
Gas zit ik op 307m3 en ik verwacht dit jaar er ietsje onder te zitten maar zal niet veel schelen.
Ik vond het de moeite niet waard om te kijken naar een dynamisch contract voor gas. Ik stook het meeste in de duurste maanden en dan zit het tarief rond de 1,15ct per m3.In de dalmaanden krijg ik daar amper voordeel uit omdat het verbruik dusdanig laag is dat het om centen gaat.
De GC 3 jaar aanbieding vond ik te duur. Voor hetzelfde geldt gaan ze salderen wel afbouwen in 2026 en zit je met een hoog tarief. En zoals iemand anders ook benoemd had, de energiemaatschappijen zullen ook gaan concurreren met elkaar met de terugleverkosten dus ook dat zal stabiliseren. De GC 2 jaar vind ik dan een sweet spot.
Edit:
Contract binnen. Blijkbaar toch aangemeld voor 3 jaar terwijl ik in mn browser historie de 2 jaar link heb aangeklikt
Nou voor de rest. Mocht je op Aanmelden geklikt hebben op de 3 jaar aanbieding, en achteraf toch voor de 2 jaar gaat, dan krijgt je browsersessie een pid. Zie je in de URL. Terwijl je aanmeld voor de 2 jaar, meld je je stiekem aan voor de 3 jaar.
Heb ze net gebeld en de 3 jaar contract opgezegd. Vroeg om 2 jaar en kreeg plotseling zeer ongunstige tarieven. Ik zei dat ik via de site andere tarieven zie. Noemde Nederlands groen 2 jaar op. Toen zei ze ja dat is een actietarief meneer ik kan u die ook aanbieden. Dat is nu rechtgezet.
[
Voor 21% gewijzigd door
com2,1ghz op 15-05-2024 09:54
]