Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:51
Novax schreef op maandag 13 mei 2024 @ 17:38:
Tarieven van de Greenchoice Welkom Terug 1 jaar vast aanbieding zijn gewijzigd, stroom tarief naar € 0,22778, gas tarief verhoogd naar € 1,15733
Ik ben al een aantal jaar vaste klant bij GC en dit is mijn (slechte?) verlengaanbod...

Stroom: 0.30900
Stroom (dal): 0.31505
Gas: 1.21558

Dit is alweer een stuk duurder dan een maandje geleden, toen was mijn voorschot berekend op 90,- en nu 101,-.

Wat is wijsheid, nog even wachten of is de verwachting dat het alleen maar duurder wordt... Ik moet per 21 Juli weer verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

bsmpower schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:17:
[...]

Ik ben al een aantal jaar vaste klant bij GC en dit is mijn (slechte?) verlengaanbod...

Dit is alweer een stuk duurder dan een maandje geleden, toen was mijn voorschot berekend op 90,- en nu 101,-.

Wat is wijsheid, nog even wachten of is de verwachting dat het alleen maar duurder wordt... Ik moet per 21 Juli weer verlengen.
Wijsheid is om de GC deal van 22 cent te pakken.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
[...]
Als we dat wisten, niemand weet wat de toekomst brengt.

Begint hier inmiddels wel het grote GreenChoice topic te worden.

Ikzelf ben vorige week overgestap naar UnitedConsumers met 1,166 voor gas en de welkomst bonus van 250 euro compenseert die terugleververgoeding weer. Dus voor mij een goede aanbieding. Volgend jaar zie ik wel weer hoe de wereld er dan uitziet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-04 20:24
Na een hoop vergelijken ben ik ook voor GC 2 jaar gegaan voor zowel stroom als gas. Contract eindigd volgende maand. Alleen zegt de site dat ik aangemeld heb voor 3 jaar terwijl ik toch echt /tarieven/welkom-terug heb gebruikt. Weet niet of het een browser cache dingetje is maar we gaan het zien.

Mijn verbruik is niet helemaal helder omdat ik een tijdje zonder panelen zat ivm plaatsing dakkapellen en nu een nieuw setje heb met een hoger vermogen.
Ik gok dat mn verbruik op 4500kWh zit en teruglevering rond 3500kWh. Na salderen koop ik zo n 1000-1500 kWh in.
Gas zit ik op 307m3 en ik verwacht dit jaar er ietsje onder te zitten maar zal niet veel schelen.

Ik vond het de moeite niet waard om te kijken naar een dynamisch contract voor gas. Ik stook het meeste in de duurste maanden en dan zit het tarief rond de 1,15ct per m3.In de dalmaanden krijg ik daar amper voordeel uit omdat het verbruik dusdanig laag is dat het om centen gaat.

De GC 3 jaar aanbieding vond ik te duur. Voor hetzelfde geldt gaan ze salderen wel afbouwen in 2026 en zit je met een hoog tarief. En zoals iemand anders ook benoemd had, de energiemaatschappijen zullen ook gaan concurreren met elkaar met de terugleverkosten dus ook dat zal stabiliseren. De GC 2 jaar vind ik dan een sweet spot.

Edit:
Contract binnen. Blijkbaar toch aangemeld voor 3 jaar terwijl ik in mn browser historie de 2 jaar link heb aangeklikt

Nou voor de rest. Mocht je op Aanmelden geklikt hebben op de 3 jaar aanbieding, en achteraf toch voor de 2 jaar gaat, dan krijgt je browsersessie een pid. Zie je in de URL. Terwijl je aanmeld voor de 2 jaar, meld je je stiekem aan voor de 3 jaar.

Heb ze net gebeld en de 3 jaar contract opgezegd. Vroeg om 2 jaar en kreeg plotseling zeer ongunstige tarieven. Ik zei dat ik via de site andere tarieven zie. Noemde Nederlands groen 2 jaar op. Toen zei ze ja dat is een actietarief meneer ik kan u die ook aanbieden. Dat is nu rechtgezet.

[ Voor 21% gewijzigd door com2,1ghz op 15-05-2024 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
com2,1ghz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:31:
Na een hoop vergelijken ben ik ook voor GC 2 jaar gegaan voor zowel stroom als gas. Contract eindigd volgende maand. Alleen zegt de site dat ik aangemeld heb voor 3 jaar terwijl ik toch echt /tarieven/welkom-terug heb gebruikt. Weet niet of het een browser cache dingetje is maar we gaan het zien.

Mijn verbruik is niet helemaal helder omdat ik een tijdje zonder panelen zat ivm plaatsing dakkapellen en nu een nieuw setje heb met een hoger vermogen.
Ik gok dat mn verbruik op 4500kWh zit en teruglevering rond 3500kWh. Na salderen koop ik zo n 1000-1500 kWh in.
Gas zit ik op 307m3 en ik verwacht dit jaar er ietsje onder te zitten maar zal niet veel schelen.

Ik vond het de moeite niet waard om te kijken naar een dynamisch contract voor gas. Ik stook het meeste in de duurste maanden en dan zit het tarief rond de 1,15ct per m3.In de dalmaanden krijg ik daar amper voordeel uit omdat het verbruik dusdanig laag is dat het om centen gaat.

De GC 3 jaar aanbieding vond ik te duur. Voor hetzelfde geldt gaan ze salderen wel afbouwen in 2026 en zit je met een hoog tarief. En zoals iemand anders ook benoemd had, de energiemaatschappijen zullen ook gaan concurreren met elkaar met de terugleverkosten dus ook dat zal stabiliseren. De GC 2 jaar vind ik dan een sweet spot.

Edit:
Contract binnen. Blijkbaar toch aangemeld voor 3 jaar terwijl ik in mn browser historie de 2 jaar link heb aangeklikt

Nou voor de rest. Mocht je op Aanmelden geklikt hebben op de 3 jaar aanbieding, en achteraf toch voor de 2 jaar gaat, dan krijgt je browsersessie een pid. Zie je in de URL. Terwijl je aanmeld voor de 2 jaar, meld je je stiekem aan voor de 3 jaar.
Misschien voor mij ook interessanter dan die 3 jaar.
Heb ze net gebeld en de 3 jaar contract opgezegd. Vroeg om 2 jaar en kreeg plotseling zeer ongunstige tarieven. Ik zei dat ik via de site andere tarieven zie. Noemde Nederlands groen 2 jaar op. Toen zei ze ja dat is een actietarief meneer ik kan u die ook aanbieden. Dat is nu rechtgezet.
Goed dat je dat benoemd/ziet mbt die pid.
Viel me gisteren ook op toen ik in verschillende (incognito) bladen verschillende links van GC aan het proberen was.

Welke link/url heb je nu gebruikt voor 2 jaar?
Want jouw uitleg over dat 3 jaar misschien wel erg lang is mbt afbouwen saldering in 2026 klinkt mij ook logisch. En ook ik moet denk ik ~1500kwh elk jaar bijkopen + nog wat gas, dus gunstigere tarieven bij 2 jaar zijn ook interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:51
EWK schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:28:
[...]

Wijsheid is om de GC deal van 22 cent te pakken.
Je bedoeld dan via https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ ?
Maar ik ben al klant, en kan hier ook niet mijn teruglevering invullen, en "0" bij stroom accepteert het formulier niet. Dus ik kan een aanvraag doen via deze link, maar vraag me af of het goed gaat. Dit is voor nieuwe klanten? Ga eens proberen te bellen, las ergens in dit topic dat iemand daarmee ook een goede deal had bereikt.

[ Voor 4% gewijzigd door bsmpower op 15-05-2024 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Registratie: November 2023
  • Niet online
[...]

Dat is inderdaad een slechte aanbieding. Als je geen stroom teruglevert zou ik even bij de vergelijkers kijken of GC even bellen of je die welkom-terug aanbieding van 1 of 2 jaar vast kan krijgen dus niet van toepassing, hangt er vanaf hoeveel je teruglevert en hoeveel je verbruikt.

[ Voor 6% gewijzigd door Novax op 15-05-2024 10:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• com2,1ghz
Allewijn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:07:
[...]

Viel me gisteren ook op toen ik in verschillende (incognito) bladen verschillende links van GC aan het proberen was.

Want jouw uitleg over dat 3 jaar misschien wel erg lang is mbt afbouwen saldering in 2026 klinkt mij ook logisch. En ook ik moet denk ik ~1500kwh elk jaar bijkopen + nog wat gas, dus gunstigere tarieven bij 2 jaar zijn ook interessant.
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/

Ja ik zat halverwege het aanmelden voor die 3 jaar, en toch in een ander tabblad voor 2 jaar gegaan. Na de aanmelding zie je dat je toch voor de 3 jaar bent gegaan :P

Mijn onderbuik zegt dat salderen snel afgebouwd moet worden omdat ze toch beseffen dat deze situatie niet houdbaar is. De 3 jaar aanbieding heeft ~20% hogere tarieven wat ik fors vind. De combi met gas maakt het aantrekkelijk aangezien ik daar de meeste kosten aan heb.

Contractueel staan tarieven vast. Salderen is een regeling vanuit de overheid dus mocht het plotseling afgebouwd worden binnen 3 jaar, dan zit je opgezadeld met hoge leveringstarieven en een lage terugleververgoeding.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

bsmpower schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:09:
[...]

Je bedoeld dan via https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ ?
Maar ik ben al klant, en kan hier ook niet mijn teruglevering invullen, en "0" bij stroom accepteert het formulier niet. Dus ik kan een aanvraag doen via deze link, maar vraag me af of het goed gaat. Dit is voor nieuwe klanten? Ga eens proberen te bellen, las ergens in dit topic dat iemand daarmee ook een goede deal had bereikt.
Scroll het topic even terug, is al meerdere keren voorbij gekomen: tldr: vul gewoon 100 in, en sluit af.

Hoi!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Allewijn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:07:
[...]

Dan kan je beter ook voor 2 jaar welkom-terug gaan in plaats van 3 jaar (en eventueel ook nog gas apart nemen)

pid voor de "Nederlands Groen 1 jaar" aanbieding is: 1
pid voor de "Nederlands Groen 2 Jaar" aanbieding is: 255
pid voor de "3 Jaar Vast" aanbieding is: 248
pid voor de "NL Windstroom 3 jaar" aanbieding is: 27

(je kan in weze elke pid afsluiten die je wilt bij GC, ze hebben een hele lijst :+ )

[ Voor 10% gewijzigd door Novax op 15-05-2024 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
@com2,1ghz Ook hier net die 2jr GC afgesloten voor gas & stroom.
Lijkt mij idd een wijzere keus dan de ~20% duurdere 3 jaar en onzekere toekomst salderen/beslissingen overheid in 2026/27.
2 jaar is de sweetspot.
Hopen dat contract doorgang gaat vinden en ik er twee jaar lekker bij zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 23-04 11:21
Hmm vorige week voor de 3 jaar optie gegaan. Twijfel nu toch ook om naar de 2 jaar te gaan met de lagere tarieven. Is bellen dan een handige optie, en zo ja hoe weet ik dan zeker dat ik voor de goede variant ga? Gewoon vragen naar de 2 jaar welkom terug met deze tarieven: Stroom € 0,26654
Vaste leveringskosten € 10,26?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Ananas_NL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:17:
Hmm vorige week voor de 3 jaar optie gegaan. Twijfel nu toch ook om naar de 2 jaar te gaan met de lagere tarieven. Is bellen dan een handige optie, en zo ja hoe weet ik dan zeker dat ik voor de goede variant ga? Gewoon vragen naar de 2 jaar welkom terug met deze tarieven: Stroom € 0,26654
Vaste leveringskosten € 10,26?
Je moet dan vragen naar "Nederlands Groen 2 Jaar", zo heet de aanbieding. Dan even de tarieven bevestigen. Ik weet niet welke 3 jaar optie je hebt genomen maar als je teruglevert dan kan het zijn dat je niet zomaar kan veranderen maar dat hangt ook af van de medewerker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ananas_NL
Novax schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:27:
[...]

Je moet dan vragen naar "Nederlands Groen 2 Jaar", zo heet de aanbieding. Dan even de tarieven bevestigen. Ik weet niet welke 3 jaar optie je hebt genomen maar als je teruglevert dan kan het zijn dat je niet zomaar kan veranderen maar dat hangt ook af van de medewerker.
Oke en dat zijn dan wel de tarieven die ik in mijn post had? Voor nu heb ik nog geen zonnepanelen (over een maand wel). Dus officieel lever ik nog niks terug. Contract gaat wel pas in oktober in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Ananas_NL schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:31:
Oke en dat zijn dan wel de tarieven die ik in mijn post had? Voor nu heb ik nog geen zonnepanelen (over een maand wel). Dus officieel lever ik nog niks terug. Contract gaat wel pas in oktober in.
Ik heb de namen (en pids) bij mijn originele post gezet dus dan kan je het zien. Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" . Let wel dat GC de tarieven van de aanbiedingen aan kan passen alhoewel ze dat niet vaak doen.

Maar heb je nu dan 3 jaar vast met de vaste leveringskosten van € 10,26? Als je zonnepanelen je verbruik grotendeels gaan dekken dan maakt het hogere tarief niet zoveel uit. Tenzij je ook nog gas erbij hebt genomen en je daarvan veel verbruikt.

Omzetten naar de welkom-terug "Nederlands Groen 2 Jaar" aanbieding via de klantenservice zou geen probleem moeten zijn omdat je nog geen zonnepanelen hebt, hoef je ook niet aan te geven. (uiteraard wel aanmelden bij energieleveren.nl als ze geïnstalleerd zijn)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacD007
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 00:00
com2,1ghz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:19:
[...]

Ja ik zat halverwege het aanmelden voor die 3 jaar, en toch in een ander tabblad voor 2 jaar gegaan. Na de aanmelding zie je dat je toch voor de 3 jaar bent gegaan :P

Mijn onderbuik zegt dat salderen snel afgebouwd moet worden omdat ze toch beseffen dat deze situatie niet houdbaar is. De 3 jaar aanbieding heeft ~20% hogere tarieven wat ik fors vind. De combi met gas maakt het aantrekkelijk aangezien ik daar de meeste kosten aan heb.
waarop baseer je dit? :? de enige die dit kunnen wijzigen zitten in de TK en EK, en daar is zeker in de TK er op dit moment helemaal geen animo om daar ook maar iets aan salderen te veranderen, het probleem zit hem bij de energieboeren en de consumenten en die hebben daarover helemaal geen zeggenschap. :N
dus voorlopig verwacht ik daar echt geen wijziging. het zou me verbasen als dat binnen nu en 5 jaar ook maar iets staat te gebeuren mbt salderen.
Contractueel staan tarieven vast. Salderen is een regeling vanuit de overheid dus mocht het plotseling afgebouwd worden binnen 3 jaar, dan zit je opgezadeld met hoge leveringstarieven en een lage terugleververgoeding.

Quatt WP 4,5 kW - Atag CV ketel - Honeywell T6 - 23 panelen SolarEdge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:30
Hier ook het 3 jaar geannuleerd en voor 2 jaar gegaan bij GC :+
Over 2½ jaar zien we wel verder (ingangsdatum over 6 maanden).

Mede door lagere kosten, lagere vastrecht kosten lijkt mij 2 jaar (voor ons) de gulden middenweg.

[ Voor 28% gewijzigd door Source90 op 15-05-2024 12:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ananas_NL
Novax schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:55:
[...]

Ik heb de namen (en pids) bij mijn originele post gezet dus dan kan je het zien. Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic" . Let wel dat GC de tarieven van de aanbiedingen aan kan passen alhoewel ze dat niet vaak doen.

Maar heb je nu dan 3 jaar vast met de vaste leveringskosten van € 10,26? Als je zonnepanelen je verbruik grotendeels gaan dekken dan maakt het hogere tarief niet zoveel uit. Tenzij je ook nog gas erbij hebt genomen en je daarvan veel verbruikt.

Omzetten naar de welkom-terug "Nederlands Groen 2 Jaar" aanbieding via de klantenservice zou geen probleem moeten zijn omdat je nog geen zonnepanelen hebt, hoef je ook niet aan te geven. (uiteraard wel aanmelden bij energieleveren.nl als ze geïnstalleerd zijn)
Nee ik had de versie met 14,79 leveringskosten. Ook omdat ik nog niet weet wat ik ga opwekken en verbouwen heb ik zojuist gebeld en omgezet naar 2 jaar. Met de tarieven van 10,26 leveringskosten en 0,26 en 0,27 (dubbeltarief).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
MacD007 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 11:58:
[...]
waarop baseer je dit? :? de enige die dit kunnen wijzigen zitten in de TK en EK, en daar is zeker in de TK er op dit moment helemaal geen animo om daar ook maar iets aan salderen te veranderen, het probleem zit hem bij de energieboeren en de consumenten en die hebben daarover helemaal geen zeggenschap. :N
dus voorlopig verwacht ik daar echt geen wijziging. het zou me verbasen als dat binnen nu en 5 jaar ook maar iets staat te gebeuren mbt salderen.

[...]
Zoals ik zei, mijn onderbuik. Het is weer een chaotische periode waarbij onzekerheid is. Voor hetzelfde geldt komen er wel “aantrekkelijke” contracten met terugleverkosten waarbij leverkosten lager zijn.
Iedereen schreeuwt moord en brand over netcongestie. Nieuwbouwwijken en bedrijven kunnen niet aangesloten worden op het net. Ik neem aan dat er wel wat spoed achter gaat zitten. Die 3 jaar is geen 30 jaar dus dat ene jaartje zal geen verschil uitmaken.
Hoe dan ook trekken we altijd aan het kortste eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Source90
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:30
*knip* Offtopic. Discussie over terugleverkosten hoort niet in een aanbiedingentopic thuis.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 16-05-2024 06:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
Ook hier net de 2jr GC vast gezet voor stroom&gas.
Gaat 1okt in. Contract al binnen.
Echt nóg een betere optie dan de duurdere 3jr vast denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mk1992
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 23-04 11:45
jongetje schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 09:29:
[...]

Als we dat wisten, niemand weet wat de toekomst brengt.

Begint hier inmiddels wel het grote GreenChoice topic te worden.

Ikzelf ben vorige week overgestap naar UnitedConsumers met 1,166 voor gas en de welkomst bonus van 250 euro compenseert die terugleververgoeding weer. Dus voor mij een goede aanbieding. Volgend jaar zie ik wel weer hoe de wereld er dan uitziet.
Eens, Eneco heeft ook een goed aanbod (voor mij)
Lage energierekening dus de welkomstbonus is voor mij een stuk belangrijker als ie in stand blijft bij laag verbruik. En dat is zo, 180 ballen voor mij (Zit nu bij UC en krijg dus geen nieuwe korting).

Cash is king.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-04 23:17

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Voor mijn idee, ik ben nog tot 18 september klant bij United Consumers. Ik kan een andere ingangsdatum kiezen bij GC, maar lees her en der dat dit niet goed gaat en het contract per direct ingaat. Is dit nu alleen als je al klant bent bij GC dat dit mis gaat of hebben anderen dit ook gehad bij overstap van een willekeurige leverancier naar GC bij keuze latere startdatum.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 08:45
Kuusj schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:35:
Voor mijn idee, ik ben nog tot 18 september klant bij United Consumers. Ik kan een andere ingangsdatum kiezen bij GC, maar lees her en der dat dit niet goed gaat en het contract per direct ingaat. Is dit nu alleen als je al klant bent bij GC dat dit mis gaat of hebben anderen dit ook gehad bij overstap van een willekeurige leverancier naar GC bij keuze latere startdatum.
Alleen als je al klant bent bij GC. Ik heb zelf 1-6-24 gekozen en dat is allemaal goed gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 15:38
Waarom zijn de dalprijzen bij GC hoger dan die van normaal tarief?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09:48
donald_dick schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:51:
Waarom zijn de dalprijzen bij GC hoger dan die van normaal tarief?
https://www.warmte365.nl/...greenchoice-65aab0b3.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TCMR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 15:55
Sr_Ogel schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:43:
[...]
Met mijn gas verbruik (geen elektra nodig) krijg ik op gaslicht lagere tarieven dan die onder de linkjes van Novax.
Dit topic heet "De zonnepanelen-boete" (Edit: sorry, verkeerde topic!) en er zitten hier nogal wat netto-terugleveraars die de tarieven, vanwege salderen, niets boeit (behalve de TLV, natuurlijk, maar daar is sowieso armoe troef).

Wat ze vooral willen is geen boete voor elke kWh die ze terug het net in duwen (ligt aan energieboer), en dat er gesaldeerd mag blijven worden (ligt aan politiek, hoewel energieboeren daar nu dus wel een "workaround" voor hebben opgetuigd...).

[ Voor 12% gewijzigd door TCMR op 15-05-2024 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
com2,1ghz schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 10:19:
[...]

In mijn 3 jaar greenchoice wind contract staat het volgende:
Salderen:
we verrekenen op je jaarnota’s het verschil tussen wat je van ons afneemt en wat je
aan het net teruglevert. We noemen dit salderen. Met de salderingsregeling ontvang
je voor de elektriciteit die je teruglevert hetzelfde tarief (incl. belasting) als je betaalt
voor elektriciteit die je op dat moment afneemt. Heb je een meter met draaiende
telwielen dan loopt je meter terug. Je jaarlijkse meterstand is dan je netto afname
minus teruglevering.
Oftewel, als de wettelijke regeling van salderen eraf gaat, zou dit artikel ervoor zorgen dat ik nog steeds kan salderen zolang het contract loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 20-11-2024
Allewijn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 13:07:
Ook hier net de 2jr GC vast gezet voor stroom&gas.
Gaat 1okt in. Contract al binnen.
Echt nóg een betere optie dan de duurdere 3jr vast denk ik.
Ik twijfel nog of ik gas niet apart moet doen. Wat was jouw overweging toch bij GC te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Sr_Ogel schreef op dinsdag 14 mei 2024 @ 20:43:
Met mijn gas verbruik (geen elektra nodig) krijg ik op gaslicht lagere tarieven dan die onder de linkjes van Novax.
De 1,15 1 jaar vast staat er ook bij. Op gaslicht heb ik een aanbod van 1,2165 met 92,50 welkomstbonus. Frank energie komt met 1,2411 en 130 eur welkomstbonus. Door het lagere vaste kosten en de welkomstbonus is Frank energie goedkoper. Verwacht echter dat het nog lager kan in de zomer. Het blijft lastig
Kijk ook even op pricewise.nl (voor alleen gas vanaf homepagina 0 voor stroom verbruik in vullen) daar staat nog een aanbieding van Delta bij met een tarief van € 1,23952 maar met een hoge cashback afhankelijk van je verbruik.

Het zou kunnen dat het in de zomer lager kan, maar de tarieven en cashbacks zijn dit jaar al beter geweest en sindsdien slechter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Novax schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:37:
[...]

Kijk ook even op pricewise.nl (voor alleen gas vanaf homepagina 0 voor stroom verbruik in vullen) daar staat nog een aanbieding van Delta bij met een tarief van € 1,23952 maar met een hoge cashback afhankelijk van je verbruik.

Het zou kunnen dat het in de zomer lager kan, maar de tarieven en cashbacks zijn dit jaar al beter geweest en sindsdien slechter geworden.
Wat is voor mij volgens jou wijsheid? 450m3 gas en 500kWh stroom na salderen (wellicht kleine TLV want 1 kind reeds uit huis gegaan, minder verbruik en weet nog niet precies wat nieuwe panelen gaan doen). Ik neig naar 3 jaar GC stroom en gas door laten lopen tot november en dat bij een ander afsluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
TCMR schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:08:
Dit topic heet "De zonnepanelen-boete" en er zitten hier nogal wat netto-terugleveraars die de tarieven, vanwege salderen, niets boeit (behalve de TLV, natuurlijk, maar daar is sowieso armoe troef).

Wat ze vooral willen is geen boete voor elke kWh die ze terug het net in duwen (ligt aan energieboer), en dat er gesaldeerd mag blijven worden (ligt aan politiek, hoewel energieboeren daar nu dus wel een "workaround" voor hebben opgetuigd...).
Kijk eens even goed in welk topic jezelf zit...
MotorBeast schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:36:
Ik twijfel nog of ik gas niet apart moet doen. Wat was jouw overweging toch bij GC te sluiten?
2jr GC is met gas een stuk goedkoper dan 3 jaar. Als het kan (en ik meen van wat ik zoal gelezen heb, dat het kan) zou ik 3jr stroom bij GC doen en 2jr gas.
Dus 3-jr contract afsluiten en dan even bellen of gas naar 2 jr kan met de betere tarieven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
MotorBeast schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:40:
Wat is voor mij volgens jou wijsheid? 450m3 gas en 500kWh stroom na salderen (wellicht kleine TLV want 1 kind reeds uit huis gegaan, minder verbruik en weet nog niet precies wat nieuwe panelen gaan doen). Ik neig naar 3 jaar GC stroom en gas door laten lopen tot november en dat bij een ander afsluiten.
Jij zit nog met het probleem dat je al klant bent bij GC dus dan is de vraag of het kan. Voor gas zou ik wel die aanbieding bij pricewise.nl pakken, dat is de enige die je ook 6 maanden van te voren kan afsluiten. (Er was wat discussie over of dan de korting geldt, maar dat lijkt geen probleem te zijn TCMR in "Energieleveranciers aanbiedingentopic") Ik houd dan geen rekening mee of de tarieven gaan dalen in de zomer want ja, dat weet niemand zeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast
Novax schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:56:
[...]

Jij zit nog met het probleem dat je al klant bent bij GC dus dan is de vraag of het kan. Voor gas zou ik wel die aanbieding bij pricewise.nl pakken, dat is de enige die je ook 6 maanden van te voren kan afsluiten. (Er was wat discussie over of dan de korting geldt, maar dat lijkt geen probleem te zijn TCMR in "Energieleveranciers aanbiedingentopic") Ik houd dan geen rekening mee of de tarieven gaan dalen in de zomer want ja, dat weet niemand zeker.
Probleem of het wel kan? Wat bedoel je daarmee? Ik kan het toch een 1/2 jaar ervoor GC stroom afsluiten? 14/11 loopt mijn contract af. Gas laat ik dan nog even gaan en neem dan de gok zomer even af te wachten. Risico gas is toch minimaal met mijn lage verbruik. Overigens als ik nu 3 jaar GC stroom neem en 1 jaar gas Delta ben ik voor €62,- per maand klaar. Ook wel weer netjes

[ Voor 6% gewijzigd door MotorBeast op 15-05-2024 15:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• trangelang
  • Laatst online: 23-04 10:19
Ik heb zojuist GC gesproken. Afdeling behoud of retentie hoe je het ook wilt noemen.

Aangegeven dat de Welkom terug aanbieding scherp is en dat ik deze ook zou graag willen hebben. Mijn contract loopt per 01-06-2024 bij GC af. Al verwacht ik dat de energieprijzen de komende zomermaand wel verder gaat dalen.

Initieel voorstel was 30 cent per kw overdag en 31 cent dal 2 jaar vast.

nieuw voorstel is 28.393 cent en 29.603 cent idem 2 jaar vast.

Leveringskosten 10,26 per maand. Initieel voorstel was 14 euro. Begreep dat het systeem dit standaard deed. de 14 euro per maand geldt alleen als je meer terug levert dan verbruikt. Wat in mijn geval dit ook is.

1 jaar vast was een beetje hetzelfde als die van 2 jaar.

Kortom, de welkom terug aanbieding is zeer en zeer scherp.Ik gaf aan dat ik in feite mijn contact kan opzeggen en tijdelijk naar een andere partij kan lopen met variabele rente en weer terug kom. De medewerker gaf mij aan dat de welkom terug aanbieding alleen geld voor mensen zonder panelen. Of dit bangmakerij is. Joost mag het weten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
MotorBeast schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:36:
[...]

Dat die gasprijs behoorlijk oke is. 1,179 euro
Ik vermoed dat die niet noemenswaardig verder gaat dalen. Iets van 70 procent van dat bedrag bestaat uit uit overheidsheffingen dus de kale gasprijs zie ik niet tientallen centen meer dalen.
En dynamisch gas is voor mij niet interessant omdat ik gas echt enkel in dure wintermaanden gebruik voor mijn vloerverwarming...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:15
Allewijn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:14:
[...]

Dat die gasprijs behoorlijk oke is. 1,179 euro
Heb je link? Ik krijg hem niet lager dan 1,22

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
MotorBeast schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:04:
Probleem of het wel kan? Wat bedoel je daarmee? Ik kan het toch een 1/2 jaar ervoor GC stroom afsluiten? 14/11 loopt mijn contract af.
Al verschillende malen hier gelezen dat GC klanten die die aanvraag online doen het contract niet in de mail krijgen of dat het contract direct de volgende dag ingaat ook al geef je een latere datum op, en dus de klantenservice moeten bellen die dan weer kunnen zeggen dat die aanbiedingen niet bedoeld zijn voor klanten met zonnepanelen. |:(
Gas laat ik dan nog even gaan en neem dan de gok zomer even af te wachten. Risico gas is toch minimaal met mijn lage verbruik. Overigens als ik nu 3 jaar GC stroom neem en 1 jaar gas Delta ben ik voor €62,- per maand klaar. Ook wel weer netjes
Risico is niet zozeer of de tarieven gaan dalen maar of je die hoge cashback nog krijgt bij zulk laag verbruik, alleen Frank en Delta hebben nu een cashback hoger dan €100 (Die van Engie is al van €125 naar €50)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13-04 16:30
Ik heb toch nog wat extra hulp nodig om het goed te doorgronden. Hopelijk kan iemand hier mij daarbij helpen. Mijn situatie is als volgt:
- 19 zonnepanelen
- warmtepomp
- jaarverbruik vanuit het net zo'n 4400 kwh
- teruglevering aan het net (zonverbruik er al af) ook zo'n 4400 kwh.

Begrijp ik het goed dat je met de "zonnepanelen-boete" over die 4400 kwh die ik teruglever aan het net een x bedrag per kwh ga betalen (je ziet veel 0,05 euro/kwh).

Inmiddels heb ik een 2 jarig contract bij GC via de "welkom terug" link afgesloten. De volgende voorwaarden staan in mijn contract:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9bIxpuzUIAOTDVVAf_r3_h-RqQE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0nlJoFezUz39WBbBp3H60bgC.png?f=fotoalbum_large

Ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd, heb nergens op kunnen/hoeven geven dat ik zonnepanelen heb en twijfel of dit financieel gezien een goede optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
Novax schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:17:
[...]

Al verschillende malen hier gelezen dat GC klanten die die aanvraag online doen het contract niet in de mail krijgen of dat het contract direct de volgende dag ingaat ook al geef je een latere datum op, en dus de klantenservice moeten bellen die dan weer kunnen zeggen dat die aanbiedingen niet bedoeld zijn voor klanten met zonnepanelen. |:(

[...]

Risico is niet zozeer of de tarieven gaan dalen maar of je die hoge cashback nog krijgt bij zulk laag verbruik, alleen Frank en Delta hebben nu een cashback hoger dan €100 (Die van Engie is al van €125 naar €50)
Als contract gelijk ingaat is voor stroom geen probleem. Ik heb toch ook daar maar minimaal verbruik met schatting 500kWh en wellicht iets negatief. Gas zou ook geen probleem zijn. Verbruik maar 1 tot 1,5 m3 per dag voor koken en SWW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
ruudbosch83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:22:
Ik heb toch nog wat extra hulp nodig om het goed te doorgronden. Hopelijk kan iemand hier mij daarbij helpen. Mijn situatie is als volgt:
- 19 zonnepanelen
- warmtepomp
- jaarverbruik vanuit het net zo'n 4400 kwh
- teruglevering aan het net (zonverbruik er al af) ook zo'n 4400 kwh.

Begrijp ik het goed dat je met de "zonnepanelen-boete" over die 4400 kwh die ik teruglever aan het net een x bedrag per kwh ga betalen (je ziet veel 0,05 euro/kwh).

Inmiddels heb ik een 2 jarig contract bij GC via de "welkom terug" link afgesloten. De volgende voorwaarden staan in mijn contract:

[Afbeelding]

Ik zit nog in de 14 dagen bedenktijd, heb nergens op kunnen/hoeven geven dat ik zonnepanelen heb en twijfel of dit financieel gezien een goede optie is.
Nee die 5 cent die je vaak ziet is terugleverVERGOEDING. Dat is wat je krijgt over het aantal kWh dat je per jaar extra levert ná volledige jaar saldering. Dus als je meer opwekt dan je verbruikt. Dus lees: overschot pv hebt.
De terugleverBOETE is bij elke leverancier nu verschillend. Eneco doet 11cent per kWh over je volledige teruglevering rekenen.
Vattenfall komt nu met schofterige tredes:
https://www.vattenfall.nl...n/vaste-terugleverkosten/
Etcetera.

Dat soort boetes wil je dus NIET.
En omzeil je dus met die interessante GC 2 en 3 jaar 'aanbiedingen', totdat ze het door hebben en sites verdwijnen.....

Ik zou bij Vattenfall al in trede 18 zitten met mijn 5000kwh per jaar oplevering vorig jaar...
Dan zou ik dus 585 euro netto boete moeten betalen per jaar, als ik niet een manier vind om zelf meer realtime zonnestroom te gebruiken en/of mijn panelen uit laat schakelen op te zonnige momenten (dat vertik ik!!!). Asociaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Jelte schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 14:33:
Oftewel, als de wettelijke regeling van salderen eraf gaat, zou dit artikel ervoor zorgen dat ik nog steeds kan salderen zolang het contract loopt.
Dan zal niet opgaan omdat het een overheidsmaatregel betreft, maar dat is een discussie voor een ander topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Novax schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:35:
[...]

Dan zal niet opgaan omdat het een overheidsmaatregel betreft, maar dat is een discussie voor een ander topic.
Het staat expliciet in het contract dat ze salderen. Dus als saldering vervalt, breken ze mogelijk het contract open. En dat is dan prima.
Zien we dan wel wat de beste deal is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
Allewijn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:29:
[...]

Nee die 5 cent die je vaak ziet is terugleverVERGOEDING. Dat is wat je krijgt over het aantal kWh dat je per jaar extra levert ná volledige jaar saldering. Dus als je meer opwekt dan je verbruikt. Dus lees: overschot pv hebt.
De terugleverBOETE is bij elke leverancier nu verschillend. Eneco doet 11cent per kWh over je volledige teruglevering rekenen.
Vattenfall komt nu met schofterige tredes:
https://www.vattenfall.nl...n/vaste-terugleverkosten/
Etcetera.

Dat soort boetes wil je dus NIET.
En omzeil je dus met die interessante GC 2 en 3 jaar 'aanbiedingen', totdat ze het door hebben en sites verdwijnen.....

Ik zou bij Vattenfall al in trede 18 zitten met mijn 5000kwh per jaar oplevering vorig jaar...
Dan zou ik dus 585 euro netto boete moeten betalen per jaar, als ik niet een manier vind om zelf meer realtime zonnestroom te gebruiken en/of mijn panelen uit laat schakelen op te zonnige momenten (dat vertik ik!!!). Asociaal.
Ok dank je wel. Dus de boete is per leverancier verschillend en die boete heeft GC nu nog niet?
Verder zijn ze aantrekkelijk geprijsd met de Kwh tarieven de vaste leveringskosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
ruudbosch83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:38:
[...]

Ok dank je wel. Dus de boete is per leverancier verschillend en die boete heeft GC nu nog niet?
Verder zijn ze aantrekkelijk geprijsd met de Kwh tarieven de vaste leveringskosten?
JUIST
En dat is waar het hier eigenlijk continue om gaat. Het 'in deze tijd' nog vinden van een vast contract zonder terugleverboetes(per kWh) en mét jaarsaldering.
Alle grote leveranciers komen deze weken met eigen maniertjes van opleggen boetes. Allemaal voordat de zonnige zomermaanden komen.
De een nog schofteriger dan de ander (zie bijv de tredes nu bij Vattenfall) en maar zeggen dat zonnepanelen nog steeds lonen. Nou mooi niet/amper, met zulke hoge tl boetes. Tenzij je echt veel actiever gaat sturen in je huis op realtime gebruik zonnestroom, accus, pv uitschakelen bij teveel zon/afwezigheid etc. Nou dat is dus juist wat ik niet wil.
Ik wil ontzorgd over het jaar uitsmeren. En nu kan dat nog ff....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Novax schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:17:
[...]

Zijn er gevallen bekend van bestaande klanten van Greenchoice die een bevestiging van het aanbod (nog niet het contract) hebben ontvangen in de mail, maar die vervolgens bij bellen met de klantenservice geweigerd worden? Want dat is wat ik opmaak uit wat je zegt.

Ik was een klant bij Greenchoice die in december via de klantenservice het contract probeerde te verlengen en wij hadden 3 dagen om te reageren op ons aanbod, maar dat was een volstrekt andere situatie dan met de huidige online aanbiedingen.

Kort zijn in je tekst kan misschien voor sommige mensen goed werken, maar je kan er ook erg snel een verkeerd beeld mee neerzetten denk ik, door belangrijke details weg te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudbosch83
Allewijn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:43:
[...]

JUIST
En dat is waar het hier eigenlijk continue om gaat. Het 'in deze tijd' nog vinden van een vast contract zonder terugleverboetes(per kWh) en mét jaarsaldering.
Alle grote leveranciers komen deze weken met eigen maniertjes van opleggen boetes. Allemaal voordat de zonnige zomermaanden komen.
De een nog schofteriger dan de ander (zie bijv de tredes nu bij Vattenfall) en maar zeggen dat zonnepanelen nog steeds lonen. Nou mooi niet/amper, met zulke hoge tl boetes. Tenzij je echt veel actiever gaat sturen in je huis op realtime gebruik zonnestroom, accus, pv uitschakelen bij teveel zon/afwezigheid etc. Nou dat is dus juist wat ik niet wil.
Ik wil ontzorgd over het jaar uitsmeren. En nu kan dat nog ff....
Helemaal helder, dank je wel!
Nu hopen dat GC niet moeilijk gaat doen dat ik geen terugkerende klant ben en zonnepanelen heb...
Overeenkomst heb ik in ieder geval binnen en die ziet er netjes uit waarin ook gewoon gesproken wordt over teruglevering, salderen, netto afname en netto teruglevering.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
ruudbosch83 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:47:
[...]

Helemaal helder, dank je wel!
Nu hopen dat GC niet moeilijk gaat doen dat ik geen terugkerende klant ben en zonnepanelen heb...
Overeenkomst heb ik in ieder geval binnen en die ziet er netjes uit waarin ook gewoon gesproken wordt over teruglevering, salderen, netto afname en netto teruglevering.
Hier hetzelfde. Zelfde link gebruikt. Ook niet terugkerend want nooit lid geweest... Wordt ook nergens over gesproken in contract. Contract wat ik binnen kreeg ziet er idd goed en alles omvattend mbt zonnepanelen, salderen, teruglevering etc uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
die 2 jaar GC is wel aantrekkelijk ben wel oud klant en heb panelen. Dus aanmelden, en wat kwh invullen, te hoog bedrag accepteren en maandbedrag achteraf corrigeren? Want ze kunnen zien dat ik panelen heb
Enkel tarief is ook misschien niet z'n slecht idee.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Sjamo schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:46:
Zijn er gevallen bekend van bestaande klanten van Greenchoice die een bevestiging van het aanbod (nog niet het contract) hebben ontvangen in de mail, maar die vervolgens bij bellen met de klantenservice geweigerd worden? Want dat is wat ik opmaak uit wat je zegt.
Ik heb het duidelijk over een online aanvraag, dan krijg je, als het goed gaat, na (automatische) acceptatie meteen het contract in de mail in tegenstelling tot een telefonisch aanbod, dan krijg je eerst het aanbod en als je accepteert vervolgens het contract.
Ik was een klant bij Greenchoice die in december via de klantenservice het contract probeerde te verlengen en wij hadden 3 dagen om te reageren op ons aanbod, maar dat was een volstrekt andere situatie dan met de huidige online aanbiedingen.
Inderdaad volstrekt andere situatie omdat jij het ook nog op een andere naam hebt laten zetten (zou @MotorBeast wellicht ook nog kunnen doen bij problemen)
Kort zijn in je tekst kan misschien voor sommige mensen goed werken, maar je kan er ook erg snel een verkeerd beeld mee neerzetten denk ik, door belangrijke details weg te laten.
Ik reageer op de specifieke situatie van MotorBeast, ik kan niet bij elke reactie volledig uitweiden over alle ins en outs over hoe de klantenservice bij GC te werk gaat omdat daar soms geen touw aan vast te knopen is. Zie ook dit weer:
trangelang schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 15:07:
Leveringskosten 10,26 per maand. Initieel voorstel was 14 euro. Begreep dat het systeem dit standaard deed. de 14 euro per maand geldt alleen als je meer terug levert dan verbruikt. Wat in mijn geval dit ook is.
Als dit van de klantenservice komt is dat weer een ander verhaal dan wat andere medewerkers en GC zelf zegt op de website.

Maar gaat nu erg off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trangelang
  • Laatst online: 23-04 10:19
Novax schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:17:
[...]

Ik heb het duidelijk over een online aanvraag, dan krijg je, als het goed gaat, na (automatische) acceptatie meteen het contract in de mail in tegenstelling tot een telefonisch aanbod, dan krijg je eerst het aanbod en als je accepteert vervolgens het contract.

[...]

Inderdaad volstrekt andere situatie omdat jij het ook nog op een andere naam hebt laten zetten (zou @MotorBeast wellicht ook nog kunnen doen bij problemen)

[...]

Ik reageer op de specifieke situatie van MotorBeast, ik kan niet bij elke reactie volledig uitweiden over alle ins en outs over hoe de klantenservice bij GC te werk gaat omdat daar soms geen touw aan vast te knopen is. Zie ook dit weer:

[...]

Als dit van de klantenservice komt is dat weer een ander verhaal dan wat andere medewerkers en GC zelf zegt op de website.

Klopt, dit is ook de reden waarom ik de opmerking plaatste. Ik heb het verlengingsvoorstel ontvangen. Nu ook idd de verlaagde vaste leveringskosten. Het loont wel om na te bellen, maar je krijgt nooit de super aanbieding. Het manier van werken lijkt op de KPN/ZIGGO black friday aanbiedingen :-) ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elias2020
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 23-04 21:29

Elias2020

NIER AUTOMATA T-SHIRT!

Is iemand zijn contract al ingegaan met zonnenpanelen en de lagere leveringskosten? Ben wel benieuwd wat er op de eerste nota staat. Gezien de informatie op de website denk ik dat ze het gewoon aan kunnen passen naar het zonnenpanelen tarief.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JdF04pb7VKf2WqxKOLKrzDj3vFg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/Y4PEoheu5VFvedcA3sJfUvsA.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjamo
  • Registratie: Oktober 2021
  • Nu online
Novax schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:17:
[...]

[...]

[...]

[...]

Ik quote wat je schreef en reageerde daar op, waarmee ik dacht dat het duidelijk was dat ik het ook over een online aanvraag had.

In de volgende alinea had ik het over een andere situatie en dat heb ik daar bij vermeld. Daarbij was mijn verbazing meer over het verplicht de volgende dag, online of niet.

Excuus als ik met mijn vraag off topic was, ik probeerde duidelijk te krijgen wat je zei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Elias2020 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:32:
Is iemand zijn contract al ingegaan met zonnenpanelen en de lagere leveringskosten? Ben wel benieuwd wat er op de eerste nota staat. Gezien de informatie op de website denk ik dat ze het gewoon aan kunnen passen naar het zonnenpanelen tarief.

[Afbeelding]
Als dat gebeurd dan is dat een bedrag van nog geen €60 per jaar. Dat is wel het nemen van het risico waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xoror
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Elias2020 schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 16:32:

[Afbeelding]
in mijn contract staat een bedrag aan vaste leverkosten, dus daar kan je ze aan houden. Ze verwijzen zelf naar het contract.

In het contract staat verder ook allemaal bepalingen over terugleveren etc. Ziet er allemaal prima uit. Net ook 2jr afgesloten en 5 mins later contract in mailbox, ik laat het per 1-7 ingaan omdat ik nog even wat goed moet maken voor verbruik van de afgelopen winter.

Zat nog op model contract, maar ik denk dat die per 1-7 ook flink veranderd zijn qua kosten.

Eenvoudig + Goedkoop Mitsubishi Warmtepomp uitlezen/besturen met een ESP32

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Truus01
  • Registratie: November 2014
  • Nu online
De vaste leveringskosten bij GC zijn sinds eind vorig jaar/begin dit jaar vrij snel van rond €6 naar €7 naar €10,xx naar €14,xx gegaan. En die €14,xx was/is voor zonnepaneelhouders, die €10,xx zit bij alle andere contracten.
Dus die maatregel is al ingegaan.
Alleen zijn ze daarna ook de langdurige contracten 'onbereikbaar' gaan maken voor zonnepaneelhouders, tenzij je de rechtstreekse links gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-04 10:30
Ik heb dit topic gelezen (laatste 10 paginas) omdat ik een nieuw energiecontract wil. Momenteel een variabel contract voor stroom en gas bij Energiedirect.
Door het lezen van dit topic al overtuigd dat ik het 3 jarig GC contract wil voor stroom ivm voorkomen van de terugleverboete (opwek ~4000kwh en verbruik ~3500kwh).
Het contract kan ik voor alleen stroom afsluiten en dan vervolgens een 1 jarig contract voor gas (~600m3). Of is het verstandiger om stroom en gas voor 3 jaar af te sluiten en vervolgens te bellen met de helpdesk dat ik gas naar 1 jaar wil hebben. Beide heb ik in het topic ergens gelezen, maar weet niet wat slim is (liefst natuurlijk 2 losse contracten, want dan hoef ik niet te bellen met de helpdesk.

Ps zit nog wel te denken om ergens in de 3 jaar een warmtepomp te kopen en wat panelen bij te leggen. Is dat nog een probleem?

24x sf175s + gw5000-dt op oost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
VivaAtloni schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:32:
Ik heb dit topic gelezen (laatste 10 paginas) omdat ik een nieuw energiecontract wil. Momenteel een variabel contract voor stroom en gas bij Energiedirect.
Door het lezen van dit topic al overtuigd dat ik het 3 jarig GC contract wil voor stroom ivm voorkomen van de terugleverboete (opwek ~4000kwh en verbruik ~3500kwh).
Het contract kan ik voor alleen stroom afsluiten en dan vervolgens een 1 jarig contract voor gas (~600m3). Of is het verstandiger om stroom en gas voor 3 jaar af te sluiten en vervolgens te bellen met de helpdesk dat ik gas naar 1 jaar wil hebben. Beide heb ik in het topic ergens gelezen, maar weet niet wat slim is (liefst natuurlijk 2 losse contracten, want dan hoef ik niet te bellen met de helpdesk.

Ps zit nog wel te denken om ergens in de 3 jaar een warmtepomp te kopen en wat panelen bij te leggen. Is dat nog een probleem?
Kijk even in zonnepanelen boete. Heb ik net overzicht gepost.

[ Voor 4% gewijzigd door MotorBeast op 15-05-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
link werkt niet bij mij :(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MotorBeast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
VivaAtloni schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 21:32:
Je zou eerst kunnen proberen het 3 jarig stroom contract apart af te sluiten, als je dat binnen hebt, dan het 1 of 2 jaar gas contract proberen. Mocht dat niet lukken dan gas proberen bij een andere energieleverancier zoals Delta of Frank 1 jaar via pricewise.nl, is met cashback nog voordeliger ook.
Als je panelen het verbruik van de warmtepomp kan dekken is dat geen probleem, zo niet, dan kan je wellicht beter 2 jaar welkom-terug nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VivaAtloni
Novax schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:10:
[...]
Je zou eerst kunnen proberen het 3 jarig stroom contract apart af te sluiten, als je dat binnen hebt, dan het 1 of 2 jaar gas contract proberen. Mocht dat niet lukken dan gas proberen bij een andere energieleverancier zoals Delta of Frank 1 jaar via pricewise.nl, is met cashback nog voordeliger ook.
[...]
Dank je, zo ga ik het doen. Ik heb net het 3 jarig contract voor alleen stroom afgesloten met het tarief € 0,31661 en vaste leveringskosten € 10,26 (dus identiek aan jouw eerdere post). Bij stroom 100kwh ingevuld en de bevestigingmail gekregen. Nu wachten wat in het contract staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 17:25
Ik heb gelezen dat de 3jaar GC de beste deal is. Maar waarom willen mensen het vastzetten voor 3 jaar? Ik zie dat de kwh prijs vergeleken met 1 jaar vast 10 cent duurder is. Wat drijft mensen de verwachting dat 3 jaar vastzetten de beste keuze is?

Om beeld te geven in mijn situatie, ik verwacht 10000 kWh te gaan gebruiken en 9000 kWh terug te leveren, volgens mij is inderdaad GC de beste keuze voor mij. Alleen omdat ik toch 1000 kWh zelf moet afrekenen wil ik graag de motivatie om voor 3 jaar te kiezen iets beter begrijpen. Wie kan mij hier mee helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 08:44
runeazn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:45:
Ik heb gelezen dat de 3jaar GC de beste deal is. Maar waarom willen mensen het vastzetten voor 3 jaar? Ik zie dat de kwh prijs vergeleken met 1 jaar vast 10 cent duurder is. Wat drijft mensen de verwachting dat 3 jaar vastzetten de beste keuze is?

Om beeld te geven in mijn situatie, ik verwacht 10000 kWh te gaan gebruiken en 9000 kWh terug te leveren, volgens mij is inderdaad GC de beste keuze voor mij. Alleen omdat ik toch 1000 kWh zelf moet afrekenen wil ik graag de motivatie om voor 3 jaar te kiezen iets beter begrijpen. Wie kan mij hier mee helpen?
3 jaar vast is gunstig omdat je dan 3 jaar maar een kleine teruglever boete hebt. Als je het voor 1 of 2 jaar vast zet heb je vrijwel gegarandeerd over 1 of 2 jaar een grotere boete en meer kosten dan die 30 cent voor jouw 1000 kWh verbruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
runeazn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 22:45:

De 3 jaar vast GC aanbieding is niet de beste deal voor iedereen. Als je meer verbruikt dan teruglevert is er een omslagpunt waarboven andere aanbiedingen voordeliger zijn.

De 3 jaar vast als beste deal voor stroom vindt zijn oorsprong in het topic Wat is nu de beste terugleververgoeding? dus bij mensen die (veel) meer terugleveren dan verbruiken. De TLV was toen nog € 0,115 en de vaste kosten €6,49 meen ik. 3 jaar vast omdat de verwachting toen was dat de TLV alleen maar verder zou dalen de komende jaren plus nog dat energieleveranciers terugleverheffingen zouden gaan introduceren en zonnepanelen-bezitters geen meerjarige contracten konden afsluiten. Dat is tot nu toe allemaal uitgekomen. De aanbieding is inmiddels een andere die minder voordelig is maar voor mensen die al hun verbruik salderen nog steeds de beste deal omdat het tarief dan niet uitmaakt en de verwachting is dat de saldering regeling nog wel even zo blijft. (Edit: plan van nieuwe kabinet is om per 2027 de salderingsregeling af te schaffen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• runeazn
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-04 17:25
Novax schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:07:
[...]

De 3 jaar vast GC aanbieding is niet de beste deal voor iedereen. Als je meer verbruikt dan teruglevert is er een omslagpunt waarboven andere aanbiedingen voordeliger zijn.

De 3 jaar vast als beste deal voor stroom vindt zijn oorsprong in het topic Wat is nu de beste terugleververgoeding? dus bij mensen die (veel) meer terugleveren dan verbruiken. De TLV was toen nog € 0,115 en de vaste kosten €6,49 meen ik. 3 jaar vast omdat de verwachting toen was dat de TLV alleen maar verder zou dalen de komende jaren plus nog dat energieleveranciers terugleverheffingen zouden gaan introduceren en zonnepanelen-bezitters geen meerjarige contracten konden afsluiten. Dat is tot nu toe allemaal uitgekomen. De aanbieding is inmiddels een andere die minder voordelig is maar voor mensen die al hun verbruik salderen nog steeds de beste deal omdat het tarief dan niet uitmaakt en de verwachting is dat de saldering regeling nog wel even zo blijft.
De post waar ik naar refereer is pas een week oud.
Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"
Maar de vorige post dat zegt dat het vanwege de verwachtte stijging van de terugleveren boete is kan een verklaring zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
runeazn schreef op woensdag 15 mei 2024 @ 23:34:
De post waar ik naar refereer is pas een week oud.
Novax in "Energieleveranciers aanbiedingentopic"
Maar de vorige post dat zegt dat het vanwege de verwachtte stijging van de terugleveren boete is kan een verklaring zijn.
Die post geeft de links naar de aanbiedingen zoals ze nu zijn maar dit speelt al sinds dat Vandebron vorig jaar als eerste de zonnepanenboete introduceerde en werd actueler rond de tijd dat de nieuwe "saldeerwet" werd weggestemd in de eerste kamer eerder dit jaar.

Maar ik wil alleen maar zeggen dat de stelling "3 jaar GC is de beste deal" voortkomt uit een topic waar voornamelijk mensen met een (hoge) netto teruglevering discussieerden. Die stelling is een beetje overgewaaid naar onder andere dit topic als "3 jaar GC is de beste deal voor iedereen met zonnepanelen" maar dat is dus zeker niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Dit topic is bedoeld als aanbiedingentopic. De paginalange discussie over Greenchoice, waarom deze wel / niet geschikt is en de afhandeling van het aanmelden, hoort hier niet thuis.

Voor vragen over overstappen is er Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic. Voor uitgebreide discussie over Greenchoice mag er (eventueel) een nieuw topic worden geopend in Themaforum: De Energierekening.

Dan kunnen we hier weer aanbiedingen plaatsen.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 16-05-2024 11:38 ]

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cumulus-1
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-04 10:08
Op gaslicht.com : Frank heeft voor aardgas 1 jaar vast (€ 1,2411 /m³) een hogere welkomstkorting van 145 euro. Was 130 euro, als ik 't me goed herinner.

[edit] Nu ook op Pricewise en Independer te vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Cumulus-1 op 16-05-2024 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• St3ve-0
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 23-04 21:05
*knip* Zie modbreak 2 posts hierboven.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 16-05-2024 10:13 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Treveo
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:15
Cumulus-1 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 08:40:
Op gaslicht.com : Frank heeft voor aardgas 1 jaar vast (€ 1,2411 /m³) een hogere welkomstkorting van 145 euro. Was 130 euro, als ik 't me goed herinner.

[edit] Nu ook op Pricewise en Independer te vinden.
Tnx voor de tip, Independer heeft nog €18 cashback via CashbackXL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1420638

Ben voor de 2 jarigr variant gegaan vanaf 1 oktober tm 2026 oktober. Twijfel nog over gas delta of frank..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Anoniem: 1420638 schreef op donderdag 16 mei 2024 @ 09:29:
Ben voor de 2 jarigr variant gegaan vanaf 1 oktober tm 2026 oktober. Twijfel nog over gas delta of frank..
De Frank aanbieding is met de hogere cashback nu voordeliger maar Delta kan je vanaf 1 oktober in laten gaan, Frank niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22-04 23:17

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

*knip* Zie modbreak hierboven.

[ Voor 82% gewijzigd door Yorinn op 16-05-2024 11:37 ]

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh1fty
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:04
*knip* Offtopic. Dit topic is niet bedoeld voor vragen over salderen.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 16-05-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belmonde
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 01:24
Coolblue rekent bij zonnepanelen, 12.50 euro extra leveringskosten boven op de standaard 7.50 euro/mnd (geen zonnepanelen). Dus 20 euro leveringskosten per maand ongeacht hoeveel kwh's je teruglevert.
Ik vulde wat in voor 1 jaar vast en kreeg stroomtarief van 25 cent voor dal en 26 cent voor normaal..
Gas was 1.25 euro/m3 (en 7.50 euro leveringkosten/mnd).

?? Is dit duur of

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Allewijn
  • Niet online
belmonde schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 01:53:
Coolblue rekent bij zonnepanelen, 12.50 euro extra leveringskosten boven op de standaard 7.50 euro/mnd (geen zonnepanelen). Dus 20 euro leveringskosten per maand ongeacht hoeveel kwh's je teruglevert.
Ik vulde wat in voor 1 jaar vast en kreeg stroomtarief van 25 cent voor dal en 26 cent voor normaal..
Gas was 1.25 euro/m3 (en 7.50 euro leveringkosten/mnd).

?? Is dit duur of
GC 2 jaar contract lijkt me dan aantrekkelijker (2 jaar vast, gas goedkoper, vaste leveringskosten ~tientje per maand, etc):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zqWE9-h8J_juwptje0XgoPweNGA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0LWEkMm5mkBx0tbmLTojlvCD.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Novax schreef op woensdag 8 mei 2024 @ 13:13:
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ "Nederlands Groen 2 Jaar" pid: 255
  • Stroom € 0,26654
  • Vaste leveringskosten € 10,26
  • Gas: € 1,17997
https://www.greenchoice.nl/tarieven/welkom-terug/ "Nederlands Groen 1 Jaar" pid: 1
  • Stroom € 0,22778
  • Vaste leveringskosten € 10,26
  • Gas: € 1,15733
[..]

Het punt is nu bij Greenchoice dan je bij bovenstaande links niet (meer) kan aangeven dat je teruglevert maar er staat verder nergens dat deze aanbiedingen niet bedoeld zijn voor zonnepanelen bezitters.

[..]

Bijbehorende tarieven zijn laatst gecontroleerd op 14 mei
Ik keek net naar bovenstaande. Werd wel gevraagd de teruglevering in te vullen. Kreeg die beide aanbiedingen toen niet.

Vermoed dat dit feestje voorbij is..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Gwaihir schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:12:
[...]

Ik keek net naar bovenstaande. Werd wel gevraagd de teruglevering in te vullen. Kreeg die beide aanbiedingen toen niet.

Vermoed dat dit feestje voorbij is..
Zucht... Lees het topic eens.

Ik zal je helpen: Privé scherm in je browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Tja, je kunt als iets essentieel is en per update datum 14 mei al lang bekend, het ook vermelden, daar er nu staat:
Het punt is nu bij Greenchoice dan je bij bovenstaande links niet (meer) kan aangeven dat je teruglevert
Ik hoop dat @Novax dat op die manier oppakt.

Want ik heb inderdaad niet alle 15 pagina's sindsdien volledig gelezen. Daarover kun je zuchten natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
Gwaihir schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 09:26:
Tja, je kunt als iets essentieel is en per update datum 14 mei al lang bekend, het ook vermelden, daar er nu staat:

Ik hoop dat @Novax dat op die manier oppakt.

Want ik heb inderdaad niet alle 15 pagina's sindsdien volledig gelezen. Daarover kun je zuchten natuurlijk.
Het is niet essentieel voor mensen die direct die links gebruiken. Alleen mensen die al eerder op greenchoice.nl het zonnepanelen vinkje aan hebben gelaten krijgen de rode error. En probleem is dan dat het niet meer de fout is van greenchoice dat je teruglevering niet kan invullen als je zonnepanelen hebt. Ik heb de reden van de error erbij gezet, maar de "oplossing" daarvoor moeten ze dan zelf maar vinden.

Zie net ook dat de tarieven voor welkom terug 2 jaar aanbieding gewijzigd zijn dus ik heb dat meteen aangepast.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Om nog eens in herhaling te vallen;

Modbreak:Dit topic is bedoeld als aanbiedingentopic. De paginalange discussie over Greenchoice, waarom deze wel / niet geschikt is en de afhandeling van het aanmelden, hoort hier niet thuis.

Voor vragen over overstappen is er Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic. Voor uitgebreide discussie over Greenchoice mag er (eventueel) een nieuw topic worden geopend in Themaforum: De Energierekening.

Dan kunnen we hier weer aanbiedingen plaatsen.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:14

The Legend

*Plop*

Het variabele leveringstarief van de Greenchoice Welkom-terug aanbieding voor 2 jaar vast is verhoogd:

Groene stroom
Variabele leveringskosten (per kWh)
€ 0,28255
Netto terugleververgoeding (per kWh)
€ 0,05000
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 10,26000

Het was € 0,26654. Vaste kosten en TLV zijn gelijk.

Helaas is mijn aanvraag van 14 mei uit hun systeem gegooid (want er loopt al een contract op naam van m’n vriendin). Ze konden telefonisch niet meer het oude tarief aanbieden. Nu maar ff kijken of we wachten op een andere aanbieding en zo ook de 50 euro boete besparen, of toch maar voor deze deal..

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MotorBeast
The Legend schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:45:
Het variabele leveringstarief van de Greenchoice Welkom-terug aanbieding voor 2 jaar vast is verhoogd:

Groene stroom
Variabele leveringskosten (per kWh)
€ 0,28255
Netto terugleververgoeding (per kWh)
€ 0,05000
Vaste leveringskosten (per maand)
€ 10,26000

Het was € 0,26654. Vaste kosten en TLV zijn gelijk.

Helaas is mijn aanvraag van 14 mei uit hun systeem gegooid (want er loopt al een contract op naam van m’n vriendin). Ze konden telefonisch niet meer het oude tarief aanbieden. Nu maar ff kijken of we wachten op een andere aanbieding en zo ook de 50 euro boete besparen, of toch maar voor deze deal..
Wachten omdat de prijs met €0,01601 omhoog is? Wat denk je zelf? Je kan ook overdrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:14

The Legend

*Plop*

MotorBeast schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 11:52:
[...]

Wachten omdat de prijs met €0,01601 omhoog is? Wat denk je zelf? Je kan ook overdrijven.
Ja je hebt gelijk, alleen kan ik over ongeveer 2 weken boetevrij oversluiten. De vorige aanbieding liep al vanaf maart geloof ik dus die kon nu natuurlijk een keer eindigen. Niemand kan uiteraard in de toekomst kijken dus het blijft gokken.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MotorBeast
The Legend schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:06:
[...]

Ja je hebt gelijk, alleen kan ik over ongeveer 2 weken boetevrij oversluiten. De vorige aanbieding liep al vanaf maart geloof ik dus die kon nu natuurlijk een keer eindigen. Niemand kan uiteraard in de toekomst kijken dus het blijft gokken.
Ik zou dan de gok nemen geen boete te betalen. Ik moet nog 1 dag wachten zodat de 180 dagen termijn in kan gaan. Ben ook al 2 en halve week aan het wachten. Dus ik ben ook 1 cent duurder uit voor mijn restant na salderen. Tja.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SL-91
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-04 20:20
Na lang zoeken en twijfelen vandaag de knoop door gehakt en voor een 3-jarig contract bij Essent gekozen i.c.m. met zonnepanelen. Online bij Essent zelf zijn deze niet af te sluiten, wel bij de Mediamarkt stands van Essent.

Het lijkt mij een vrij goede deal voor 3 jaar de zekerheid van geen terugleverboetes etc.

Stroom
Variabele kosten €0,29 per Kwh
Leveringskosten €11,99 per maand

Gas
Variabele kosten €1,28 per m3
Leveringskosten €8,99 per maand

Daarnaast ook nog een cadeaubon erbij van de Mediamarkt van €175

Zie ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJmac
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23-04 15:49
Dat is goedkoper dan ik voor 1 jaar krijg voorgeschoteld.
Stroom
per kWh normaal
1 t/m 2.900 kWh € 0,40027 per kWh
dal
1 t/m 2.900 kWh € 0,39785 per kWh
normaal
2.901 t/m 10.000 kWh € 0,40027 per kWh
dal
2.901 t/m 10.000 kWh € 0,39785
Vaste leveringskosten (per dag) € 0,36022
Gas
per m³
1 t/m 1.000 m3 € 1,34771 per m³
1.001 t/m 170.000 m3 € 1,34771
Vaste leveringskosten (per dag) € 0,26183

10x Canadian Solar 3.72Kwh SE Zuid, Apple

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris-Jansen
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-04 16:26
SL-91 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:47:
Na lang zoeken en twijfelen vandaag de knoop door gehakt en voor een 3-jarig contract bij Essent gekozen i.c.m. met zonnepanelen. Online bij Essent zelf zijn deze niet af te sluiten, wel bij de Mediamarkt stands van Essent.

Het lijkt mij een vrij goede deal voor 3 jaar de zekerheid van geen terugleverboetes etc.

Stroom

Gas

Bijzonder, want naar mijn weten zou Essent ook terugleverkosten in rekening brengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
SL-91 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 12:47:

Stroom

Gas

Dat is een speciale aanbieding voor nieuwe klanten zonder zonnepanelen. Deze is ook online af te sluiten maar dus niet als je teruglevert. Is er bij de MediaMarkt expliciet gevraagd of je zonnepanelen hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MiguelXL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-04 15:48
Heb ook deze week bij de MediaMarkt 3 jaar vast bij Essent afgesloten i.c.m. zonnepanelen. Bestaande klant met gelijkwaardige tarieven als hier boven gemeld en een bon van €175,-.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
MiguelXL schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:55:
Heb ook deze week bij de MediaMarkt 3 jaar vast bij Essent afgesloten i.c.m. zonnepanelen. Bestaande klant met gelijkwaardige tarieven als hier boven gemeld en een bon van €175,-.
Is er ook expliciet gevraagd of je zonnepanelen hebt?

Want als dat niet uitmaakt is het een mooi alternatief voor GC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MiguelXL
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 23-04 15:48
Novax schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:58:
[...]

Is er ook expliciet gevraagd of je zonnepanelen hebt?

Want als dat niet uitmaakt is het een mooi alternatief voor GC
Ja heb expliciet aangegeven dat ik zonnepanelen heb, ze vragen namelijk naar de teruglevering.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SL-91
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 23-04 20:20
Novax schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:48:
[...]

Dat is een speciale aanbieding voor nieuwe klanten zonder zonnepanelen. Deze is ook online af te sluiten maar dus niet als je teruglevert. Is er bij de MediaMarkt expliciet gevraagd of je zonnepanelen hebt?
Stond expliciet bij vermeld 3 jaar met zonnepanelen, ook voor bestaande klanten want mijn vader heeft hem ook daarmee kunnen verlengen inclusief cadeaubon.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/me0zcHyihe6dPVhgAOMHibn-VEY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PA2iDGxrCvNzOsWHxA4ug4Zg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Lzjdz3nRz_-275d4UnScCVYHLuA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KbBh8AFWunJQYTQ58mKC88Ro.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
SL-91 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:59:
[...]

Stond expliciet bij vermeld 3 jaar met zonnepanelen, ook voor bestaande klanten want mijn vader heeft hem ook daarmee kunnen verlengen inclusief cadeaubon.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Oh mooi, daar staat inderdaad dat het ook voor bestaande klanten is. Goede deal lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltweako
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23-04 08:45
Bijzonder aanbod, zeker interessant als je niet veel gas gebruikt.
Er zijn betere aanbiedingen als je (veel) gas gebruikt, zeker met €1,28 m³ voor 3 jaar vast.
1 jaar bij GC is €1,15

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Novax
  • Niet online
SL-91 schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 13:59:
[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Zo te zien kan het ook met stroom alleen, zonder gas?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-04 08:47
eltweako schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 14:04:
Bijzonder aanbod, zeker interessant als je niet veel gas gebruikt.
Er zijn betere aanbiedingen als je (veel) gas gebruikt, zeker met €1,28 m³ voor 3 jaar vast.
1 jaar bij GC is €1,15
Dacht dat Essent me geen 3 jaar contracten uitgaf.
Ben al te laat voor langdurige contract. Voor de verhoging van 18e april overgestapt naar ed 0.257 per kWh en 1.17 M3 gebruik niet veel gas. 300 M3 dmv airco rest is ssw.

Verlengaanbod destijds Essent was 0.38 per kWh en 1.29 m3

Edit kleine typo

[ Voor 6% gewijzigd door Offens1490 op 17-05-2024 15:39 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gwaihir
  • Niet online
Novax schreef op vrijdag 17 mei 2024 @ 10:28:
Het is niet essentieel voor mensen die direct die links gebruiken. Alleen mensen die al eerder op greenchoice.nl het zonnepanelen vinkje aan hebben gelaten krijgen de rode error. En probleem is dan dat het niet meer de fout is van greenchoice dat je teruglevering niet kan invullen als je zonnepanelen hebt. Ik heb de reden van de error erbij gezet, maar de "oplossing" daarvoor moeten ze dan zelf maar vinden.
Dank. Maar ik denk dat je er wel vanuit kunt gaan dat wie hier een link gebruikt, ook 'direct' dus, echt al wel vaker op de sites van interessante leveranciers is geweest.

Voor mij bijvoorbeeld is het een eerste oriëntatie of het volgend jaar GC blijft, of Zonneplan + Nexus accu wordt. Klaarblijkelijk gebruikte ik toen ik GC vorig jaar verlengde dezelfde browser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoningPaulus
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 11:47
*knip* Offtopic. Dit is geen aanbieding, dus hoort hier niet thuis.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 18-05-2024 08:29 ]

4.320WP | 2x MHI SRK/SRC 35 ZS-W

Pagina: 1 ... 65 ... 79 Laatste

Let op:
Voor je iets post, lees eerst de Topicregels uit de topicstart door.
Dit topic is enkel bedoeld voor aanbiedingen en aanvullende informatie. Dus geen slowchat. Geen uitgebreide discussies over energiebesparingen en de oorzaak van de prijsstijgingen. Ook zijn wij niet de klantenservice (zelf bellen, oeh, eng!) en vraagjes die je met 0,2s op Google kan vinden horen hier ook niet, ook al zijn ze maar heel klein.
Algemene zaken (vragen en discussie) kunnen hier: Help! De energierekening - kroegtopic
Algemene zaken (vragen & Discussie) over (eventuele) overstappen mag in Het grote Zal ik van energiecontract wisselen-topic
Discussie over de prijsstijgingen en achtergronden: Ontwikkelingen turbulente energiemarkt + Energie-en inflatiecrisis in Nederland
Meerdere leveranciers hebben de terugleververgoeding verlaagd. Consequenties worden besproken in meerdere topics in Themaforum: De Energierekening

Wij kunnen niet voor jou beslissen welke deal je moet nemen of dat het verstandiger is om bij je oude leverancier te blijven.

Members only:
Abandonware sheets met alle aanbiedingen (let op: de prijzen zijn niet meer actueel, werk ze zelf bij om de rekentool te gebruiken): https://docs.google.com/s...osTAJ7Ic/edit?usp=sharing
@LA-384: https://docs.google.com/s...ylxps0RE/edit?usp=sharing

Downloaden en je kan ze zelf bewerken voor je eigen situatie.