Tja, of als je echt weer voor een langere periode vast wilt (stroom en gas) en wilt weten waar je aan toe bent de komende drie jaar en natuurlijk zonnepanelen hebt.
Behalve gc geen andere energie boer gevonden die ons drie jaar vast stroom en gas wilt aanbieden....
Ons drie jarige contract loopt af in oktober en is nu verlengd voor drie jaar (tot 2027) bij gc.
In de periode april tm september leveren wij meer terug dan we verbruiken en ja in de wintermaanden gebruiken we het meest van het vaste net.
Dus ja we gaan per maand (met name winter) straks iets meer betalen, maar weten wel waar we aan toe zijn.
Hier is de aanname dat alles alleen maar duurder wordt, meer oorlog en geo gebeuren en een kabinet dat niet functioneert, factoren die negatief van invloed gaan zijn op de prijzen.
In het ergste geval hebben we achteraf een verkeerde risicoafweging gemaakt van een paar 100 euro op jaarbasis.
Ik hoop dat ik ongelijk krijg, maar goed als iemand de winnende nummers weet van de aankomende lotto hou ik me van harte aanbevolen.