ik sprak gister nog een collega die ineens begon over oorlog en Oekraine.Jerie schreef op donderdag 25 augustus 2022 @ 03:05:
[...]
Die luchtalarmen deden ze naar ik vermoed om er voor te zorgen dat mensen niet al te uitbundig / beschonken feest vierden. Het kan wel maar in kleine setting. De aanvallen op infra, beter kan Rusland niet, zullen ongetwijfeld families hebben gezeten die van/naar feest gingen. Op zich ergens logisch dat Rusland de infra van Oekraïne wil raken, maar treurig dat het ook op zo'n dag zo'n fail op burgerdoelen moet zijn. Ik zie het dan maar zo: beter dan dit kunnen ze niet. En zo kijk ik ook naar die filmpjes / scènes van de RU staatsTV. Poetin is volgens sommige Nederlanders (FvD) een held. Klopt, op sokken
pure volkerenhaat, terrorisme
Hij was er heilig van overtuigd dat beide partijen schuld hebben, dat Oekraine vol met nazi's zit en zelfs Zelensky regelmatig een shirt draagt met een nazi-adelaar oid. Ik heb hem geprobeerd te vertellen dat het gewoon het logo van het Oekraiense leger is maar hij wilde er niets van weten. Was een nazi-symbool!
En de Russen hebben eigenlijk terechte doelwitten geraakt want het zijn allemaal biolabs verspreid over het hele land.
Ik was met stomheid geslagen. Ik heb te lang in de pro-UA bubble gezeten, wist wel dat veel Nederlanders weinig details kennen over de oorlog maar ik had dit soort Sovolyov-praat niet verwacht uit de mond van een collega in dezelfde organisatie. Overheid zelfs. Baudet heeft z'n klauwen dieper zitten dan ik dacht.
Toen ik thuis kwam wel weer een leuke verrassing: een optochtje met vlaggen en ballonnen door een doorlopende weg door Oekraiense vluchtelingen die her en der in huisjes zitten alhier. Happy Independance day!
In ander nieuws
- Putin ging gisteravond laat blijkbaar nog weer even naar het Kremlin.- British Defense Minister: Combined Russian casualties at 80,000 troops in war against Ukraine.
maar dat wisten we natuurlijk al. Komkommertijd?"We pretty much accept, well, we do accept, the sort of observations of Russian losses to be – if you combine deaths, injuries, desertions – over 80,000 of their armed forces. That’s 80,000 in six months compared to 15,000 they lost in a decade in Afghanistan," Wallace said.
- Forbes: Ukraine has destroyed Russian military equipment worth $16.6 billion since Feb. 24.
In six months of Russia's war in Ukraine, Russia has lost 12,142 pieces of equipment worth $16.56 billion, excluding missiles, according to Forbes.
- Official: Explosions heard in Kyiv Oblast. (3 uur geleden)
Kyiv Oblast Governor Oleksiy Kuleba reported that explosions have been heard in Vyshhorodskyi District. Emergency services are already working on the scene. No further information was provided.
VAMPIRE
:fill(white):strip_exif()/f/image/49rTPQBpNvnH71YmYHrpFPjo.png?f=user_large)
:fill(white):strip_exif()/f/image/IDzfxXxDKAqDxGsZktddv4Wh.png?f=user_large)
Het was weer HIMARS-tijd gisteravond:
:fill(white):strip_exif()/f/image/ZeqdbUNw01WtRRMmV3Fkz97p.png?f=user_large)
Het lijstje van gister:
:fill(white):strip_exif()/f/image/F9TElgrXp4zIa6gkMi3Oz87T.png?f=user_large)
- ⚡️Update: Russian missile strike on Poltava Oblast hit military infrastructure.
Ukraine's 831st Tactical Aviation Brigade said the missile strikes hit military infrastructure in the city of Myrhorod early on Aug. 24.
- Boris Johnnson was gister weer eens in Kyiv (onaangekondigd). issie dan toch echt matties met Zelensky en is het niet slechts goed voor z'n reputatie in eigen land?
- A series of strikes in Nova Kakhovka dam (tenminste 5 hits)
- WarMonitor: ⚡️TASS: The Pentagon expects Ukraine to enter service with NATO within a few years.
- Kyiv Independant: According to the experts, Russian forces lost a territory greater than Denmark since March 21. The ISW also reported that Russian forces continue to face partisan resistance as they attempt to enforce administrative and legislative changes.
- The U.S. think tank reported that Russian Defense Minister Sergei Shoigu’s statement regarding the slowdown in offensive operations in Ukraine is likely an attempt to “excuse the negligible gains Russian forces have made in Ukraine in the last six weeks.”
- Russian forces shell Kryviy Rih with Tornado rockets.
Oleksandr Vilkul, head of the Kryvyi Rih military administration, reported on Aug. 25 that Russian forces fired at Metalurhiinyi district in Dnipropetrovsk Oblast with Tornado multiple rocket launcher.
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 25-08-2022 07:52 ]