Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PabloVermicelli
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 18-10-2023
IONIQ6WE schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:22:
Een alternatief voor wie ook vindt dat de sleutel een wel erg hoog 'speelgoedgehalte' heeft.

[Afbeelding]n
Is dit echt de sleutelvorm die we krijgen?? Ik zag em in verschillende video's maar dacht "dit moet toch echt een testmodel zijn"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IONIQ6WE
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 15-05-2023
PabloVermicelli schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 01:30:
[...]

Is dit echt de sleutelvorm die we krijgen?? Ik zag em in verschillende video's maar dacht "dit moet toch echt een testmodel zijn"
Ja, dit is echt de vorm. Is het logo van Hyundai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:29
IONIQ6WE schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 07:10:
[...]

Ja, dit is echt de vorm. Is het logo van Hyundai.
Ja even de sleutel een kwartslag draaien en je ziet het logo verschijnen voor als je het nu nog niet ziet...

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
zonoskar schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:39:
[...]
/edit: Vandaag 71 hits in de RDW database!
mijn, door de dealer opgegeven kenteken, staat er nog niet bij
is zo te zien ook nog niet op naam gezet wanneer ik bij de RDW op mijn kenteken zoek

Aantal eigenaren privé / zakelijk 0 / 0

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-01 09:36
PabloVermicelli schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 01:30:
[...]

Hij is echt heel lelijk, begreep van onze dealer dat het gedaan is om te stimuleren om je mobiel als sleutel te gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:29

koboy

Heb een idee voor een icon

HomerJ schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 13:30:
[...]

Hij is echt heel lelijk, begreep van onze dealer dat het gedaan is om te stimuleren om je mobiel als sleutel te gebruiken
Ik ga hem in elk geval maar een paar tellen per dag zien. Hij zit of in mijn zak, of zit in een blikken doosje (kooi van Faraday tegen diefstal).

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
vanuit je zakken kan je toch de wagen openen, deurhendels komen toch naar buiten wanneer je in de buurt bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen
  • Laatst online: 12-05 16:16

azutphen

Energie blijft altijd behouden

YouTube: 1000km Challenge🎯Zusammenfassung🎬Hyundai Ioniq 6💪
Hierbij de ingekorte uitvoering van de 1000 km test.

Vind het verbruik bij de hoge snelheden die hij rijd best indrukwekkend.

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:08
azutphen schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 16:49:
Vind het verbruik bij de hoge snelheden die hij rijd best indrukwekkend.
In positieve of negatieve zin? :+

Net zelf even die ANWB video gekeken van enkele dagen terug, en de commentaar van ANWB eronder is echt om te huilen "maar Hyundai heeft niet aangegeven dat die 600km enkel haalbaar is onder bepaalde omstandigheden dus mogen we er van uitgaan dat het altijd kan" ... en dat voor journalisten.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

Blokker_1999 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:03:
[...]

Net zelf even die ANWB video gekeken van enkele dagen terug, en de commentaar van ANWB eronder is echt om te huilen "maar Hyundai heeft niet aangegeven dat die 600km enkel haalbaar is onder bepaalde omstandigheden dus mogen we er van uitgaan dat het altijd kan" ... en dat voor journalisten.
Nou, ca 125 km per uur gemiddeld bij koud weer en pieken naar 170 kmh en dan nog 25 kwh per 100 km vind ik niet verkeerd, dan kun je op vakantie toch leuke etappes van bijna 300km maken met een goede snelheid

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:12
Blokker_1999 schreef op dinsdag 7 maart 2023 @ 21:03:
[...]

Ja dat is toch triest? Zijn reacties op mijn berichten. Ze vinden deze berichten een felle toon hebben :D

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-05 22:06
LuPo schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 00:02:
[...]
Ja dat is toch triest? Zijn reacties op mijn berichten. Ze vinden deze berichten een felle toon hebben :D
Wat een idioten daar bij de ANWB. WLTP staat voor Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure.
en veel duidelijker kun je toch niet zeggen dat het gaat om een gestandaardiseerde test. en dus per definitie niet onder alle omstandigheden vergelijkbare uitkomst. Alleen als je de standaard test procedure doorloopt.

Zoals ik al eerder zei vind ik het bijzonder kwalijk dat deze club, waar ik overigens platina lid van ben (nog wel), zich voordoet als expert en hiermee meer dan 5 miljoen(?) leden misleid.

(en dan vraag je je af of bij de onderwerpen waar ik minder van weet, hun voorlichting ook het niveau heeft van eenoog in het land der blinden, op zijn best)

[ Voor 24% gewijzigd door eltron op 09-03-2023 00:14 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• IONIQ6WE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xgf0B271Py9WLcja0s7SkysMXVI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/upic9C1Uj5GmlTI8vb14oBa0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RzA1yyf4GGUk9rOKRS6py3RsK3k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EQqiGm6zuE0ha2oafQVEy6rP.jpg?f=fotoalbum_large

Hij staat klaar voor morgen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
Mooi man...
Als je maar kunt slapen van de spanning :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IONIQ6WE
hemertje schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 20:02:
Mooi man...
Als je maar kunt slapen van de spanning :P
Zal lastig worden 😂

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welabel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-04 16:12
eltron schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 00:10:
[...]

Wat een idioten daar bij de ANWB. WLTP staat voor Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure.
en veel duidelijker kun je toch niet zeggen dat het gaat om een gestandaardiseerde test. en dus per definitie niet onder alle omstandigheden vergelijkbare uitkomst. Alleen als je de standaard test procedure doorloopt.

Zoals ik al eerder zei vind ik het bijzonder kwalijk dat deze club, waar ik overigens platina lid van ben (nog wel), zich voordoet als expert en hiermee meer dan 5 miljoen(?) leden misleid.

(en dan vraag je je af of bij de onderwerpen waar ik minder van weet, hun voorlichting ook het niveau heeft van eenoog in het land der blinden, op zijn best)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welabel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-04 16:12
Wat een beauty❤️ Slaap lekker🤣

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Bij de RDW staan er inmiddels 77 op kenteken...
Mijn kenteken wordt in de opendata database nog niet gevonden, terwijl kenteken bij de dealer al wel bekend is

https://opendata.rdw.nl/V...0%22IONIQ6%22/page/filter

[ Voor 92% gewijzigd door hemertje op 09-03-2023 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IONIQ6WE
hemertje schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:19:
Bij de RDW staan er inmiddels 77 op kenteken...
Mijn kenteken wordt in de opendata database nog niet gevonden, terwijl kenteken bij de dealer al wel bekend is

https://opendata.rdw.nl/V...0%22IONIQ6%22/page/filter
Die van mij staat er ook niet tussen, maar wordt toch echt morgen geleverd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekie010
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 31-07-2023
Gaaf, gefeliciteerd! Donkere logo op de neus is een mooi detail van de LE, misschien de eerste en enige aanpassing die ik ga maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Volgende week krijg ik mijn eerste EV, heb je perse zo’n fysieke laadpas nodig of kan je ook vanuit de App op je IPhone betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Welke laadpassen gebruiken jullie vooral en welke voor vakanties naar bv Frankrijk en Spanje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:16
@hemertje Deze vragen horen niet echt in dit topic. Daarvoor is een ander topic: [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3

Ik zou me eerst eens goed inlezen in dat topic en ik denk dat dan al heel veel van je vragen beantwoord zijn. Succes ermee.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• IONIQ6WE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WFd0rpeYSixQVF03Dl_AOOf82T8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PKW5VutB7TjiEC8hRlipsZJ6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJ71ftPWjDJY2Qi0VsIcvWybfu8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/O2MdpqtyKCynjk6HUXchlLbd.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6DySfC4tUoeobm4YOTf6OoldMDY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JfSBp5gjtwIKtzdsF9E6hT6n.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 20% gewijzigd door IONIQ6WE op 11-03-2023 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

Voor degene die nog snel een biophilic blue first edition wil rijden. Hyundai van de heijden uit uden heeft er 1 op voorraad.
Deze is nadat hij al bij de dealer stond op laatste moment door klant geannuleerd. Als je snel wil rijden dan is dat je kans. Hij staat niet op internet dus als je interesse hebt zou ik snel bellen.
Rijd nu zelf 2 dagen in de Fe en ben heel goed te spreken, hele mooie en fijne auto. Goed contact met de weg, dynamisch en superstil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
IONIQ6WE schreef op maandag 6 maart 2023 @ 18:06:
[...]
Ik durf het risico wel te nemen, dus heb er 1 besteld. Levering duurt wel even, maar zodra het er is zal ik het laten weten.
Waar uiteindelijk besteld?
Wanneer verwacht je het hoesje binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IONIQ6WE
hemertje schreef op zaterdag 11 maart 2023 @ 20:31:
[...]

Waar uiteindelijk besteld?
Wanneer verwacht je het hoesje binnen?
AliExpress.
In de bestelling staat de levering gepland voor eind van de maand. De bestelling is wel al bij de Nederlandse douane, dus misschien is de levering iets eerder…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-05 16:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Haha, een Ioniq 6 van chocolade

Ik volg dit kanaal al redelijk lang, wat die gast allemaal maakt met chocolade en andere zoetige dingen. Het is echt super cool.

En de Duitsers meten natuurlijk zo snel mogelijk rijden, en dat kan met de ioniq 6 best aardig. 365 Wh/km bij plankgas (plankstroom?) is niet echt verkeerd, zeker niet als dit 190 km/h is, ipv van 160 km/h bij veel concurrenten.

(je moet wat als je nog 11 maanden moet wachten op je auto...)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 14:10
tja dat wachten, vroeg dealer in Amsterdam Ursum Barten hoelang het zou duren voor een lounge versie, 1,5 tot 2 jaar ..... ok uhm ..... laat maar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
vandaag deze informatie van de dealer ontvangen

=============================

Bluelink.

Functionaliteit van Bluelink biedt, zowel in de auto als op de app, veel informatie en mogelijkheden. Zo geeft het in de auto met Hyundai Live actuele informatie over: - Verkeer - Weer - Flitsers - Nuttige plaatsen (POI) - Oplaadpunten (EV) - Parkeerplaatsen

De App geeft op de smartphone inzichten over: - Locatie van de auto - Voertuigstatus (deuren op slot of niet, Accu en Laadstatus (laatste twee alleen voor EV)) - Mijn ritten (ritstatistieken) -> in tegenstelling tot Hyundai Live Services bevatten deze ritstatistieken geen details over de afgelegde routes - Notificaties aangaande: Diefstalalarm, onderhoud, ritgegevens, geopende deuren etc.

Daarnaast zijn er via de Bluelink App op afstand te bedienen functies mogelijk: - Climate control (alleen EV+PHEV) - Laadstatus en starten/stoppen laden (alleen EV+PHEV) - Upload volgende bestemming van je smartphone naar navigatiesysteem van de auto In de toekomst zullen bovenstaande mogelijkheden verder uitgebreid worden. Hiermee wordt Bluelink steeds waardevoller.

Download en installeer de Bluelink app in de Appstore of Playstore voordat u uw Hyundai komt ophalen!

Zorg dat u een account heeft aangemaakt!

Het koppelen van de auto met de app doet uw verkoper samen met u.
Meer info kunt u vinden op: https://www.hyundai.com/nl/bluelink.html

Heeft u een Electrische Hyundai en u wilt voordelig laden, kijk dan op:
https://www.hyundai.com/n...gen/charge-myhyundai.html

Hier kan u uw Hyundai laadpas aanvragen.

ANDROID AUTO en APPLE CARPLAY.
Voor het gebruik van Apple carplay en Android auto hoeft u niets te doen. Zodra u uw telefoon met de originele laadkabel verbindt met de auto, werkt het direct! Apple CARPLAY en Android Auto zijn Plug en Play!

Met vriendelijke groet,

Content Autogroep IV B.V. Eindhoven

Hoe verkrijgt mijn klant een Charge myHyundai laadpas met een kosteloos 1-jarig IONITY Premium abonnement?
1. Verzoek uw klant om zelf naar de Charge myHyundai website (https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-nl) te gaan en om vervolgens in te loggen met zijn/haar Hyundai Account. Kleine tip, in bijna alle gevallen wordt al de Hyundai account gebruikt om in te loggen in de Bluelink app. Dus als uw klant de Bluelink app gebruikt, dan kan er met deze login gegevens ook bij de Charge myHyundai website ingelogd worden.

2. Klik vervolgens (na het inloggen) op registreren rechts bovenin.

3 Doorloop alle stappen die gepresenteerd worden. In 1 van de stappen wordt gevraagd om het chassisnummer van het voertuig.

XXXXXXXXXXXXXXXXXX

4. Er dient, ondanks het kosteloze IONITY abonnement, altijd gekozen te worden voor 1 van de twee Charge myHyundai abonnementen. Indien uw klant alleen gebruik wil maken van het kosteloze IONITY Premium abonnement, dan dient er voor de Flex oplossing gekozen te worden. Hierdoor is er geen maandelijk abonnement voor Charge myHyundai van toepassing.

5. Door middel van het chassisnummer herkent het systeem de auto en selecteert automatisch het kosteloze IONITY Premium abonnement.

6. Doorloop de verdere stappen om de aanvraag van de Charge myHyundai laadpas te formaliseren.

Let op dat er gebruik gemaakt kan worden van bovenstaand aanbod tot en met 31 december 2023. Na deze datum zal het aanbod automatisch vervallen.

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DonJunior
Petertje750 schreef op maandag 13 maart 2023 @ 19:35:
tja dat wachten, vroeg dealer in Amsterdam Ursum Barten hoelang het zou duren voor een lounge versie, 1,5 tot 2 jaar ..... ok uhm ..... laat maar
Twee jaar???! Jeetje dat is wel heel lang.. :|

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie010
hemertje schreef op maandag 13 maart 2023 @ 20:33:
vandaag deze informatie van de dealer ontvangen

Bluelink.

Functionaliteit van Bluelink biedt, zowel in de auto als op de app, veel informatie en mogelijkheden. Zo geeft het in de auto met Hyundai Live actuele informatie over: - Verkeer - Weer - Flitsers - Nuttige plaatsen (POI) - Oplaadpunten (EV) - Parkeerplaatsen

De App geeft op de smartphone inzichten over: - Locatie van de auto - Voertuigstatus (deuren op slot of niet, Accu en Laadstatus (laatste twee alleen voor EV)) - Mijn ritten (ritstatistieken) -> in tegenstelling tot Hyundai Live Services bevatten deze ritstatistieken geen details over de afgelegde routes - Notificaties aangaande: Diefstalalarm, onderhoud, ritgegevens, geopende deuren etc.

Daarnaast zijn er via de Bluelink App op afstand te bedienen functies mogelijk: - Climate control (alleen EV+PHEV) - Laadstatus en starten/stoppen laden (alleen EV+PHEV) - Upload volgende bestemming van je smartphone naar navigatiesysteem van de auto In de toekomst zullen bovenstaande mogelijkheden verder uitgebreid worden. Hiermee wordt Bluelink steeds waardevoller.

Download en installeer de Bluelink app in de Appstore of Playstore voordat u uw Hyundai komt ophalen!

Zorg dat u een account heeft aangemaakt!

Het koppelen van de auto met de app doet uw verkoper samen met u.
Meer info kunt u vinden op: https://www.hyundai.com/nl/bluelink.html

Heeft u een Electrische Hyundai en u wilt voordelig laden, kijk dan op:
https://www.hyundai.com/n...gen/charge-myhyundai.html

Hier kan u uw Hyundai laadpas aanvragen.

ANDROID AUTO en APPLE CARPLAY.
Voor het gebruik van Apple carplay en Android auto hoeft u niets te doen. Zodra u uw telefoon met de originele laadkabel verbindt met de auto, werkt het direct! Apple CARPLAY en Android Auto zijn Plug en Play!

Met vriendelijke groet,

Content Autogroep IV B.V. Eindhoven

Hoe verkrijgt mijn klant een Charge myHyundai laadpas met een kosteloos 1-jarig IONITY Premium abonnement?
1. Verzoek uw klant om zelf naar de Charge myHyundai website (https://chargemyhyundai.com/web/hyundai-nl) te gaan en om vervolgens in te loggen met zijn/haar Hyundai Account. Kleine tip, in bijna alle gevallen wordt al de Hyundai account gebruikt om in te loggen in de Bluelink app. Dus als uw klant de Bluelink app gebruikt, dan kan er met deze login gegevens ook bij de Charge myHyundai website ingelogd worden.

2. Klik vervolgens (na het inloggen) op registreren rechts bovenin.

3 Doorloop alle stappen die gepresenteerd worden. In 1 van de stappen wordt gevraagd om het chassisnummer van het voertuig.

XXXXXXXXXXXXXXXXXX

4. Er dient, ondanks het kosteloze IONITY abonnement, altijd gekozen te worden voor 1 van de twee Charge myHyundai abonnementen. Indien uw klant alleen gebruik wil maken van het kosteloze IONITY Premium abonnement, dan dient er voor de Flex oplossing gekozen te worden. Hierdoor is er geen maandelijk abonnement voor Charge myHyundai van toepassing.

5. Door middel van het chassisnummer herkent het systeem de auto en selecteert automatisch het kosteloze IONITY Premium abonnement.

6. Doorloop de verdere stappen om de aanvraag van de Charge myHyundai laadpas te formaliseren.

Let op dat er gebruik gemaakt kan worden van bovenstaand aanbod tot en met 31 december 2023. Na deze datum zal het aanbod automatisch vervallen.

Met vriendelijke groet,
Geen draadloze Apple Carplay. Echt bizar dat dit niet aanwezig is, hadden ze de draadloze oplader achterwege kunnen laten die nu eigenlijk nauwelijk een functie dient.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
De grap is dat de wagen wel is uitgerust voor draadloos Apple CarPlay en Android Auto, maar simpelweg niet de nodige software heeft. Hyundai wil ook niet bevestigen of dat dat er met een toekomstige update aankomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IONIQ6WE
https://fb.watch/jf_Wgx_EVI/

In dit filmpje gebruikt Kevin Bacon zijn telefoon om de auto open te maken.

Weet iemand of dit binnenkort ook echt beschikbaar komt voor de IONIQ 6?

[ Voor 5% gewijzigd door IONIQ6WE op 14-03-2023 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Loekie010 schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 09:14:
[...]

Geen draadloze Apple Carplay. Echt bizar dat dit niet aanwezig is, hadden ze de draadloze oplader achterwege kunnen laten die nu eigenlijk nauwelijk een functie dient.
Sommige mensen vinden het wel fijn als hun telefoon in de auto wordt opgeladen. Die lader kost een paar euro, en je maakt er een paar mensen blij mee.
Ook moet je bedenken dat draadloos opladen. Nog lang geen gemeengoed is. Mid range telefoons als de samsung a53 hebben het bijvoorbeeld nog niet, dus die moeten zowiezo aan een draadje.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

https://youtu.be/R0r5SWCVZbM

Duitse vergelijking van de maten van de Ioniq 5 en 6.
Voor de kofferbak twijfelaars: de vloer qua afmetingen min of meer gelijk. Het verschil van 100 liter moet dus uit de hoogte komen.
Als Hyundai meet tot de bovenrand van de achterbank, is de praktische ruimte vergelijkbaar aangezien de afdekhoes een aardig stukje onder die rand ligt.

Hieronder ook nog een uitgebreide test van Autovisie. Een verademing t.o.v. de ANWB, met duidelijke range test!

https://youtu.be/ZlbtzUihpL4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:50

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Leuk filmpje van Autovisie Vraag me af welke kleur dat is, Curated Silver Metallic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Doet die autovisie gast nou 6 keer dezelfde bocht met piepende banden? Had van mij wel achterwege mogen blijven.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
IONIQ6WE schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 10:45:
https://fb.watch/jf_Wgx_EVI/

In dit filmpje gebruikt Kevin Bacon zijn telefoon om de auto open te maken.

Weet iemand of dit binnenkort ook echt beschikbaar komt voor de IONIQ 6?
Is dit niet de Hyundai Bluelink App?

https://www.hyundai.com/nl/bluelink.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IONIQ6WE
Nee, die app heb ik zelf ook.
Daar kan je inderdaad op afstand van alles mee, maar in de video wordt de telefoon zelf gebruikt (NFC, waarschijnlijk met Apple Car Key).

Er schijnt op deze website (https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/) ook eerst een 'sleuteltje' bij de IONIQ 6 te hebben gestaan, maar nu dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
Weet iemand dit?

ik heb op men iPhone ook nog de App HyundaiSmartCharging geïnstalleerd maar die herkend mijn Hyundai account niet!?

Is deze nodig naast de ChargeMyHyundai App?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:12
koboy schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 11:00:
https://youtu.be/R0r5SWCVZbM

Duitse vergelijking van de maten van de Ioniq 5 en 6.
Voor de kofferbak twijfelaars: de vloer qua afmetingen min of meer gelijk. Het verschil van 100 liter moet dus uit de hoogte komen.
Als Hyundai meet tot de bovenrand van de achterbank, is de praktische ruimte vergelijkbaar aangezien de afdekhoes een aardig stukje onder die rand ligt.

[...]
Verschil is dat ik die hoes er permanent uit heb. Dus het praktisch gebruiksgemak van de kofferbak is dan wel een stukje hoger bij de IONIQ5. Vanwege de getinte ruitjes zie je helemaal niet dat er geen afdekhoes aanwezig is. :)

Ik kijk wel jaloers naar de verbruikscijfers van de 6. :P

4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
hemertje schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 08:26:
Weet iemand dit?

ik heb op men iPhone ook nog de App HyundaiSmartCharging geïnstalleerd maar die herkend mijn Hyundai account niet!?

Is deze nodig naast de ChargeMyHyundai App?
Reactie van de dealer:

De Smart Charging app is enkel nuttig als je een laadpaal thuis hebt.

Maar probleem bij mij is dat de App men Hyundai account met email en wachtwoord niet herkend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moosehouse
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 25-11-2024
Moosehouse schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 11:57:
Beste Medetweakers,

Vanwege een persoonlijke situatie moet ik afzien van een order die ik geplaatst heb voor de Ioniq 6. (zie bijgevoegde foto).
Het betreft een RWD 77KWH Connect uitvoering gespoten in Mat Grijs. (zie foto voor bestelling en verwachte leverdatum). Wellicht kan ik er hier iemand blij mee maken die al snel deze auto wil rijden. Bij interesse stuur mij een PB.

[Afbeelding]
Ik wil bij deze nogmaals mijn eerdere post onder de aandacht te brengen. Ondanks interesse is hij nog steeds beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

hemertje schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:16:
[...]

Reactie van de dealer:

Maar probleem bij mij is dat de App men Hyundai account met email en wachtwoord niet herkend?
De smart charging app staat dus los van Charge My Hyundai.
Je kunt je pas registreren voor Charge My Hyundai als het VIN nummer van de auto hebt. De app heb je niet nodig aangezien je een pasje krijgt. Pasjes schijnen volgens ev-testers op YouTube beter te werken dan een app (die een internetverbinding nodig heeft om de paal te activeren)
Neem even contact op met je dealer, die kan de charge my Hyundai voor je regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

hemertje schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:16:
Dat is vrijwel iedereen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IONIQ6WE
zonoskar schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:18:
[...]

Dat valt denk ik nog tegen.
Als je bijvoorbeeld in een appartementencomplex woont, of geen eigen parkeerplaats bij je huis hebt, dan heb je waarschijnlijk ook geen eigen laadpaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stephan_haarlem
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 22:53
Kreeg gisteren bij de dealer te horen dat er alweer een prijsverhoging aanzit te komen voor de Ioniq 6.
had zelf gekeken voor een 77Kwh Connect, hier zou als je nu besteld een verhoging van € 1000 op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 13:18:
[...]

Hier al iemand die door de gemeente Leiderdorp veroordeeld wordt tot laden op straat.....
Leiderdorp staat geen VPA toe, dus als je geen eigen oprit hebt heb je geen andere keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
hier wil je gemeente geen kabels over het trottoir, ook niet met een beschermingsmat eroverheen

ze gaan kijken voor een proef met tegels met zo'n kabelgootje erin

dus ben je tot nu toe ook verplicht tot publiek laden wanneer je geen eigen oprit hebt of je perceel niet direct aan de straat grenst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
koboy schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 12:38:
[...]

De smart charging app staat dus los van Charge My Hyundai.
Je kunt je pas registreren voor Charge My Hyundai als het VIN nummer van de auto hebt. De app heb je niet nodig aangezien je een pasje krijgt. Pasjes schijnen volgens ev-testers op YouTube beter te werken dan een app (die een internetverbinding nodig heeft om de paal te activeren)
Neem even contact op met je dealer, die kan de charge my Hyundai voor je regelen.
de VIN heb ik en gelijk aangemeld met ChargeMyHyundai waarmee je de laadpas moet aanvragen
het aanmelden lukt niet met HyundaiSmartCharging
dat is een andere App dan ChargeMyHyundai

voor de App Bluelink heb je de QR-code nodig van de auto
ah, zie nu dat aanmelden ook kan met d VIN voor deze App
maar de verificatie gebeurt via de auto zelf
nog even wachten dus tot de auto onder handbereik is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maax
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21:28
hemertje schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:36:
[...]

de VIN heb ik en gelijk aangemeld met ChargeMyHyundai waarmee je de laadpas moet aanvragen
het aanmelden lukt niet met HyundaiSmartCharging
dat is een andere App dan ChargeMyHyundai

voor de App Bluelink heb je de QR-code nodig van de auto
ah, zie nu dat aanmelden ook kan met d VIN voor deze App
maar de verificatie gebeurt via de auto zelf
nog even wachten dus tot de auto onder handbereik is :P
Ik had (Ioniq 5 rijder) mijn ChargeMyHyundai app pas geregistreerd nadat ik mijn auto daadwerkelijk had. Op het moment van aanmelden gaat nl gelijk je jaar voordeel in. Als je het eerder doet heb je al wel het voordeel maar nog geen auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
maax schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 21:04:
[...]

Ik had (Ioniq 5 rijder) mijn ChargeMyHyundai app pas geregistreerd nadat ik mijn auto daadwerkelijk had. Op het moment van aanmelden gaat nl gelijk je jaar voordeel in. Als je het eerder doet heb je al wel het voordeel maar nog geen auto.
je kunt nu bij het aanmelden aangeven of dat de pas gelijk in moet gaan of op een specifieke datum die je zelf kunt kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

hemertje schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 20:28:
hier wil je gemeente geen kabels over het trottoir, ook niet met een beschermingsmat eroverheen

ze gaan kijken voor een proef met tegels met zo'n kabelgootje erin

dus ben je tot nu toe ook verplicht tot publiek laden wanneer je geen eigen oprit hebt of je perceel niet direct aan de straat grenst
Hier willen ze dus zelfs geen proef met kabelgoot tegels. Gedoe over de verantwoordelijkheid voor de kabel erin waar je contract voor kan maken, maar wat nou als de bewoner verhuist, wat moet er dan met die tegels.... Weghalen? Kost weer geld, en wie gaat dat betalen?
Heb het beleidsstuk gelezen, en het is echt geschreven naar: we willen dit (gedoe) niet, laat de markt de laadpalen op straat maar regelen (wat weer ten koste gaat van de parkeerplekken).
1x raden wat de grootste partij hier is.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie010
koboy schreef op woensdag 15 maart 2023 @ 22:52:
[...]

Hier willen ze dus zelfs geen proef met kabelgoot tegels. Gedoe over de verantwoordelijkheid voor de kabel erin waar je contract voor kan maken, maar wat nou als de bewoner verhuist, wat moet er dan met die tegels.... Weghalen? Kost weer geld, en wie gaat dat betalen?
Heb het beleidsstuk gelezen, en het is echt geschreven naar: we willen dit (gedoe) niet, laat de markt de laadpalen op straat maar regelen (wat weer ten koste gaat van de parkeerplekken).
1x raden wat de grootste partij hier is.....
Triple B sinds vanmorgen?
Verder is dit gewoon terecht in mijn ogen, jij kiest er voor om een EV te kopen/leasen. Dan moet je niet vervolgens geïrriteerd doen over het feit dat jij je aan de regels moet houden. Ook geeft het een bepaalde voorrang/bezit van een openbare parkeerplek aan waarvoor je niks betaald hebt t.o.v. de overbuurman die de voortuin heeft opgeofferd of een huis met oprit koopt.
Je gemeente overtuigen tot het installeren van meer openbare laadpalen is dan een betere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IONIQ6WE
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wx4nUdhHDlX9JkO7HF8f9NprXxs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nKZPIHLqMYHf2FUZ2mxHOfUe.jpg?f=fotoalbum_large

Twee verschillende hoesjes voor de sleutel.
In het linker hoesje zit de sleutel al.
De onderste knop heeft bij de IONIQ6 geen functie, maar dat stoort mij niet.
Op 6 maart besteld en gisteren ontvangen.
Snelheid en kwaliteit valt mij niet tegen voor AliExpress...

Het blijft natuurlijk een kwestie van smaak, maar ik vind het ontwerp van de originele sleutel echt slecht. Daarbij komt ook nog eens dat de ‘noodsleutel’ niet is geïntegreerd, maar als losse accessoire wordt meegeleverd.
Gelukkig compenseert de auto zelf alles…echt een genot om in te rijden!

[ Voor 35% gewijzigd door IONIQ6WE op 16-03-2023 09:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Loekie010 schreef op donderdag 16 maart 2023 @ 08:56:
[...]

Triple B sinds vanmorgen?
Verder is dit gewoon terecht in mijn ogen, jij kiest er voor om een EV te kopen/leasen. Dan moet je niet vervolgens geïrriteerd doen over het feit dat jij je aan de regels moet houden. Ook geeft het een bepaalde voorrang/bezit van een openbare parkeerplek aan waarvoor je niks betaald hebt t.o.v. de overbuurman die de voortuin heeft opgeofferd of een huis met oprit koopt.
Je gemeente overtuigen tot het installeren van meer openbare laadpalen is dan een betere oplossing.
Voor de situatie: ik heb niets op te offeren aan voortuin, letterlijk 1 meter vanaf de gevel....
Een kabelvoorziening zou de parkeerplaats gewoon openbaar houden. Er komt geen bord bij, iedereen mag er parkeren. Niet anders dan nu, waarin sommigen ook denken recht te hebben op de parkeerplek voor de deur.
Plaatsen van een openbare laadpaal (die niet voor/achter een huis mag, want anders is het te zien als een prive parkeerplek) kost per paal 2 parkeerplekken. Bord er bij, dus je mag hier alleen staan om te laden. Welke optie zouden de buren vervelender vinden? Zeker als je bedenkt dat over een paar jaar alle zakelijke lease een EV moet zijn, en er dus flink in laadpalen uitgebreid moet worden, maar de plekken daardoor in een normale woonwijk beperkt zijn. In Gouda wordt je nu al bedreigd voor laadpaalkleven met een auto die niet eens van jou is!

Punt is dat de gemeente de mond vol heeft over energietransitie en roept dat we allemaal een steentje moeten bijdragen, maar de burger daar een beetje in ondersteunen is blijkbaar niet mogelijk. En het is niet dat dit oud beleid is, wat aan herziening toe is. Het is deze zomer opgesteld naar aanleiding van de toename van EV's!

Om de laadkosten gaat het mij niet eens. Het prijsverschil met openbare palen heb ik al meegenomen in mijn kostenberekening voor ik besloot de auto ZELF te kopen.
Momenteel is de situatie zelfs zo dat openbaar laden goedkoper is....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:46

Standeman

Prutser 1e klasse

Modbreak:Ik wil iedereen op attenderen dat er topics bestaan zoals Thuisladen van je EV deel 2 en [EV] Openbare laadpalen, laadpassen en providers - Deel 3 Daar dus graag verder. Hier zijn die onderwerpen off-topic.

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 22:28

djbarney

XBL: DeejayBarney

Wellicht enkele praktische vragen van iemand die nu een tesla model 3 rijd, en zich aan t orienteren is op de volgende lease verlenging..

Hoe is de automatische ruitenwisser sensor situatie? werkt dat een beetje fatsoenlijk? die van de model 3 doet 90% van de tijd niets of te weinig door het verkeerd toepassen van "selflearning" onzin ipv gewoon een paar euro kostende sensor..
Kan je met de bluelink app ook scheduled departure times zetten zodat de auto alvast het pack preconditioned voor je vertrekt? en zo ja, hoe lang duurt dat ongeveer in praktijk?
Bij het chargen een soortgelijke vraag, als je navigeert naar een charger, word er dan ook pre-conditioning toegepast?
Ik heb zelf vrij grote voeten en ben vrij lang (schoenmaten 46 en 47) en heb in renaults voorheen wat issues gehad met een stuk (verwijderbaar gelukkig) plastic afdekking boven de pedalen, hoeveel ruimte is er boven de pedalen om je voeten te kunnen verplaatsen zonder achter dat soort afdekkingplaten te blijven hangen?
Bij de tesla heb ik mijn losse dashcam niet hoeven aansluiten, omdat deze de beelden uit alle camera's weg kan schrijven naar een ingeplugde usb stick, ik kan zover niet vinden of die functionaliteit er bij de hyundai ook in zit, enig idee?

[ Voor 10% gewijzigd door djbarney op 17-03-2023 15:27 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• hemertje
Krijg net deze app van de Hyundai dealer. “Dat wordt een mooi weekend💪🏼”

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R27WI7_jEQTrMecGv-u-URcJxn4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FU6N7i3ZCINVWgO58eYfHHrf.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
IONIQ6WE schreef op dinsdag 14 maart 2023 @ 16:08:
[...]

Nee, die app heb ik zelf ook.
Daar kan je inderdaad op afstand van alles mee, maar in de video wordt de telefoon zelf gebruikt (NFC, waarschijnlijk met Apple Car Key).

Er schijnt op deze website (https://www.apple.com/ios/carplay/available-models/) ook eerst een 'sleuteltje' bij de IONIQ 6 te hebben gestaan, maar nu dus niet meer.
gisteren van de dealer begrepen dat deze functie waarschijnlijk binnen een half jaar beschikbaar komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
IONIQ6WE schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 21:24:
[...]

Die van mij staat er ook niet tussen, maar wordt toch echt morgen geleverd.
inmiddels 94 wagens geregistreerd op RDW Opendata, zijn mijn kenteken er nog steeds niet tussen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IONIQ6WE
hemertje schreef op zondag 19 maart 2023 @ 17:36:
[...]

inmiddels 94 wagens geregistreerd op RDW Opendata, zijn mijn kenteken er nog steeds niet tussen
Die van mij staat er nu wel tussen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekie010
djbarney schreef op vrijdag 17 maart 2023 @ 15:25:
Wellicht enkele praktische vragen van iemand die nu een tesla model 3 rijd, en zich aan t orienteren is op de volgende lease verlenging..

Hoe is de automatische ruitenwisser sensor situatie? werkt dat een beetje fatsoenlijk? die van de model 3 doet 90% van de tijd niets of te weinig door het verkeerd toepassen van "selflearning" onzin ipv gewoon een paar euro kostende sensor..
Kan je met de bluelink app ook scheduled departure times zetten zodat de auto alvast het pack preconditioned voor je vertrekt? en zo ja, hoe lang duurt dat ongeveer in praktijk?
Bij het chargen een soortgelijke vraag, als je navigeert naar een charger, word er dan ook pre-conditioning toegepast?
Ik heb zelf vrij grote voeten en ben vrij lang (schoenmaten 46 en 47) en heb in renaults voorheen wat issues gehad met een stuk (verwijderbaar gelukkig) plastic afdekking boven de pedalen, hoeveel ruimte is er boven de pedalen om je voeten te kunnen verplaatsen zonder achter dat soort afdekkingplaten te blijven hangen?
Bij de tesla heb ik mijn losse dashcam niet hoeven aansluiten, omdat deze de beelden uit alle camera's weg kan schrijven naar een ingeplugde usb stick, ik kan zover niet vinden of die functionaliteit er bij de hyundai ook in zit, enig idee?
Heb geen idee hoe de automatische ruitenwisser het doet, tijdens mijn proefrit was het droog. Het pre-conditionen voor vertrek durf ik niet te zeggen, dit doet die inderdaad wel als je een lader als bestemming hebt ingesteld.
Wat betreft schoenmaat heb ik wat meer te vermelden. Ik met maat 47 had hier geen last van. Verder heb ik genoeg ruimte, zelfs meer dan in mijn huidige i4. Ben 2,0m en zit voorin erg goed, heb relatief lange benen dus dat zorgt vaak voor problemen tussen pedalen en stuur. Toch ben ik niet voor de lounge editie gegaan want daar vond ik de hoofdruimte net te krap vanwege het panaromadak. Verder zou ik graag het stuur iets meer naar me toe willen trekken, maar dat doet vrijwel geen enkel merk behalve BMW en Porsche.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hemertje
IONIQ6WE schreef op maandag 20 maart 2023 @ 06:59:
[...]

Die van mij staat er nu wel tussen.
De mijne nu ook

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ignition_mp
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 07-05 10:21
Na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt voor mijn nieuwe leaseauto. Ik join de club van ioniq 6 rijders met een 77kw RWD Connect in Curated Silver Metallic. Vermoedelijke leverdatum vanuit de leasemaatschappij (DL): 23 oktober. Ik dacht eerst dat dat kwam voor de einddatum van mijn huidige Kia Stonic (23 okt) maar ik lees hier toch meer mensen die 23 okt als uitgerekende ( :P ) datum hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Laatst online: 12-05 15:25
ignition_mp schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 13:18:
Na lang wikken en wegen toch de knoop doorgehakt voor mijn nieuwe leaseauto. Ik join de club van ioniq 6 rijders met een 77kw RWD Connect in Curated Silver Metallic. Vermoedelijke leverdatum vanuit de leasemaatschappij (DL): 23 oktober. Ik dacht eerst dat dat kwam voor de einddatum van mijn huidige Kia Stonic (23 okt) maar ik lees hier toch meer mensen die 23 okt als uitgerekende ( :P ) datum hebben.
Die datum heb ik inderdaad ook gekregen maar mijn bestelling is inmiddels 2 maanden geleden gedaan. Vraag me af of dat ze zich kunnen houden aan die data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:23

3_s

De mijne is ondertussen gearriveerd bij de dealer. Spijtig genoeg moet hij daar eerst drie maanden dienst doen als demomodel, maar dan heb ik hem toch eind juni :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie010
3_s schreef op dinsdag 21 maart 2023 @ 14:17:
De mijne is ondertussen gearriveerd bij de dealer. Spijtig genoeg moet hij daar eerst drie maanden dienst doen als demomodel, maar dan heb ik hem toch eind juni :).
Aan welk % korting mag je dan denken als ik vragen mag? En staan er verder nog clausules in zoals maximaal aantal kilometers, eventuele beschadigingen etc?
Heb nog niet eerder gezien dat ze een demoauto vóór de demo periode al verkopen, maar meestal 'as is' verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Loekie010 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 10:51:
[...]

Aan welk % korting mag je dan denken als ik vragen mag? En staan er verder nog clausules in zoals maximaal aantal kilometers, eventuele beschadigingen etc?
Heb nog niet eerder gezien dat ze een demoauto vóór de demo periode al verkopen, maar meestal 'as is' verkopen.
6%, max 7500km.
En vooral: ik heb hem een maand geleden besteld, krijg hem in juni.
Dat gaf voor mij de doorslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
Damn, als ik dat vergelijk met mijn demo Ioniq bij bestelling in 2018 heb ik destijds toch een betere deal gehad. Toen is er 16% afgegaan van de demo met een max van 5k km. En heb ik zelf de kleur nog kunnen kiezen. Heb toen, nadat deze was aangekomen bij de dealer nog moeilijk zitten doen omdat ze de afgesproken levertermijn niet gingen nakomen. Wagen was beloofd voor begin juni 2019, maar ze wouden hem eigenlijk pas in juli uitleveren vanwege de 3 maanden. Telefoontje naar de invoerder met een BS verhaal en heb hem alsnog ni juni gehad toen 😁

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel bereik de huidige eigenaren halen in dit weer, En foto's natuurlijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RPGjitse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-12-2023
Iemand enig idee hoe goed de boxen zijn in de hoogste uitvoering (Bose)? Is er een subwoofer aanwezig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glennoo
  • Laatst online: 12-05 15:25
RPGjitse schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:00:
Iemand enig idee hoe goed de boxen zijn in de hoogste uitvoering (Bose)? Is er een subwoofer aanwezig?
Als je even op de website had gekeken dan was je 2e vraag al beantwoordt geweest :)

"Bose premium audiosysteem met 7 luidsprekers en een subwoofer"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Blokker_1999 schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 13:11:
Damn, als ik dat vergelijk met mijn demo Ioniq bij bestelling in 2018 heb ik destijds toch een betere deal gehad. Toen is er 16% afgegaan van de demo met een max van 5k km. En heb ik zelf de kleur nog kunnen kiezen. Heb toen, nadat deze was aangekomen bij de dealer nog moeilijk zitten doen omdat ze de afgesproken levertermijn niet gingen nakomen. Wagen was beloofd voor begin juni 2019, maar ze wouden hem eigenlijk pas in juli uitleveren vanwege de 3 maanden. Telefoontje naar de invoerder met een BS verhaal en heb hem alsnog ni juni gehad toen 😁
Ik denk niet dat je de huidige markt nog kan vergelijken met die van 2018 ;).
Als ik zelf eentje had samengesteld, was het voor Q1 2024 geweest, ten vroegste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
3_s schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 09:55:
[...]

Ik denk niet dat je de huidige markt nog kan vergelijken met die van 2018 ;).
Als ik zelf eentje had samengesteld, was het voor Q1 2024 geweest, ten vroegste.
Prijs je gelukkig, ik kreeg te horen eind 2024 als ik niet voor 1 van de wagens ging die de importeur al besteld had. Nu, met wat geluk, in Mei.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemertje
zonoskar schreef op woensdag 22 maart 2023 @ 14:29:
Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar hoeveel bereik de huidige eigenaren halen in dit weer, En foto's natuurlijk...
De volle accu geeft 500km aan
In de praktijk liep dat afgelopen week terug naar 450km met uiteraard de sportstand een paar keer uitproberen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:50

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Blokker_1999 schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 10:00:
[...]
Ik kreeg te horen eind 2024[...]
20 maanden levertijd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

België is geen prioritair land voor elektrische auto's ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 11-05 22:06
hemertje schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 11:11:
[...]

De volle accu geeft 500km aan
In de praktijk liep dat afgelopen week terug naar 450km met uiteraard de sportstand een paar keer uitproberen:P
Dat valt tegen dan. Is vergelijkbaar met mijn E-Niro nu. Gewoon ca. 450 km bereik en bij zomerse omstandigheden meer. Ik zat met name naar Ioniq 6 te kijken vanwege efficiency, 600plus range en sneller snelladen.
checkvraag, je hebt het toch wel over de 74kWh versie?

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

eltron schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:21:
[...]

Dat valt tegen dan. Is vergelijkbaar met mijn E-Niro nu. Gewoon ca. 450 km bereik en bij zomerse omstandigheden meer. Ik zat met name naar Ioniq 6 te kijken vanwege efficiency, 600plus range en sneller snelladen.
checkvraag, je hebt het toch wel over de 74kWh versie?
Vergeet niet dat het hier om de first edition gaat. 20" velgen, AWD kost stevig bereik. Blijft ruim 500 km over. Was voor mij de deal breaker op de first edition.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RPGjitse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 12-12-2023
glennoo schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 08:58:
[...]

Als je even op de website had gekeken dan was je 2e vraag al beantwoordt geweest :)

"Bose premium audiosysteem met 7 luidsprekers en een subwoofer"
Op de BE website vind ik enkel "8 hoogwaardige Bose speakers", vandaar de vraag.
Maar bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freezhost
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22:09
Mooie wagen! Ik rij al een 1,5 jaar een EV6 en in tegenstelling tot de Ioniq 5 vind ik deze ook erg gaaf. Ben benieuwd wanneer ik hem voor het eerst tegenkom op de weg...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12-05 14:10
Ik was prive geintereseerd in de lounge versie ivm lichte interieur, kreeg te horen 1,5 tot 2 jaar levertijd bij Hyundai Ursum en Barten , ok dan niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

koboy schreef op donderdag 23 maart 2023 @ 18:43:
[...]

Vergeet niet dat het hier om de first edition gaat. 20" velgen, AWD kost stevig bereik. Blijft ruim 500 km over. Was voor mij de deal breaker op de first edition.
Ik vond het ook niet tegevallen. 70 km minder bereik dan opgegeven (de AWD op 20" heeft 519 km bereik volgens Hyundai). Dan moet 600km in de zomer in een RWD op 18" wel haalbaar zijn..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boukev
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 28-04 19:56
Hij staat voor de deur. Erg blij met de aanschaf. Alles werkt naar behoren. Zal eens kijken of ik nog wat tips in dit topic kan vinden. Mocht iemand vraag hebben over het praktijkgebruik, laat maar weten.

[ Voor 20% gewijzigd door boukev op 24-03-2023 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

We willen alles weten :) Wordt je wel of niet gek van de snelheidswaarschuwingen, of heb je dit uitgezet, of dat het misschien op de volgende manier makkelijker elke rit uit te zetten is :) Heb je rammeltjes?

Straks in de zomer ben ik wel benieuwd hoe snel hij laadt als je geen pre-conditionering doet. En hoe de auto lange afstands laadstops inplant en met hoeveel % je dan aankomt bij elke lader (volgens mij kun je dat van te voren nog niet zien)

[ Voor 14% gewijzigd door zonoskar op 24-03-2023 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukev
zonoskar schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 13:37:
Wordt je wel of niet gek van de snelheidswaarschuwingen, of heb je dit uitgezet, of dat het misschien op de volgende manier makkelijker elke rit uit te zetten is :)
Gelijk uitgezet, zal morgen even kijken of het elke rit weer aan gaat.
Voorlopig ontzettend stil en niks vreemds opgevallen.
En hoe de auto lange afstands laadstops inplant en met hoeveel % je dan aankomt bij elke lader (volgens mij kun je dat van te voren nog niet zien)
In de navigatie van de auto zitten in ieder geval alle voornaamste snellaadpartijen al ingeladen en live geupdate, Ionity, fastned, Shell enzovoort. Je kan ook filteren op enkel super hoge snelladers (HPDC) wat erg fijn is. Ik neem aan dat de ingebouwde navigatie ook daarmee kan route plannen. Maar ik rij zelf eigenlijk altijd met Android auto en plan mijn laadsessies handmatig (ik rij al 6,5 jaar elektrisch). Zal de auto nav zelf ook keer testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IONIQ6WE
boukev schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 14:29:
In de navigatie van de auto zitten in ieder geval alle voornaamste snellaadpartijen al ingeladen en live geupdate, Ionity, fastned, Shell enzovoort. Je kan ook filteren op enkel super hoge snelladers (HPDC) wat erg fijn is. Ik neem aan dat de ingebouwde navigatie ook daarmee kan route plannen. Maar ik rij zelf eigenlijk altijd met Android auto en plan mijn laadsessies handmatig (ik rij al 6,5 jaar elektrisch). Zal de auto nav zelf ook keer testen.
Ik heb het nog niet getest, maar om de accu voor te conditioneren moet je volgens mij wel de navigatie van de auto zelf gebruiken. Wellicht dat andere gebruikers hier nog even commentaar op kunnen geven of dat ook daadwerkelijk zo is.

Zelf heb ik me nog niet in het uitzetten van de 'piepjes' verdiept.
Aan de ene kant zijn ze wel irritant, maar aan de andere kant houden ze je wel scherp en alert, wat geen kwaad kan, want je rijdt al snel te hard ;)
Ik weet nog niet waar mijn voorkeur naar uit gaat....aan of uit.

Ik heb al een paar keer wat 'rammeltjes' op de snelweg gehad (vooral boven de 100 km/uur). Vooralsnog denk ik dat het aan de banden ligt, omdat de auto best een tijd stil heeft gestaan op de boot. Mocht het binnen nu en zo'n 1.000 km niet minder worden en uiteindelijk niet helemaal weg zijn dan ga ik zeker even terug naar de dealer. Wellicht dat er dan even opnieuw gebalanceerd moet worden of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukev
IONIQ6WE schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:20:
[...]
Ik heb al een paar keer wat 'rammeltjes' op de snelweg gehad (vooral boven de 100 km/uur). Vooralsnog denk ik dat het aan de banden ligt, omdat de auto best een tijd stil heeft gestaan op de boot. Mocht het binnen nu en zo'n 1.000 km niet minder worden en uiteindelijk niet helemaal weg zijn dan ga ik zeker even terug naar de dealer. Wellicht dat er dan even opnieuw gebalanceerd moet worden of iets dergelijks.
Ik heb er verse banden van de dealer onder gekregen. Heb het dus ook nog niet gemerkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mocht je zoals ik een fan van de rode kleur zijn, hier nog een filmpje met veel beelden van de buitenkant (beetje clickbait titel, maar goed, geen range test in deze clip dus).

Oja, @boukev hoe zijn de matrix lampen? In reviews lees ik veel dat het automatisch grootlicht eigenlijk niet echt werkt en de lampen sturen niet mee in de bocht.

[ Voor 20% gewijzigd door zonoskar op 25-03-2023 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Azqi
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Azqi

Failure is not an option

Chargemap app ondersteunt de Ioniq 6 nu ook bij onderdeel Route. Vorige week nog niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• boukev
We willen alles weten :) Wordt je wel of niet gek van de snelheidswaarschuwingen, of heb je dit uitgezet, of dat het misschien op de volgende manier makkelijker elke rit uit te zetten is :)
Snelheidswaarschuwingen gaan inderdaad weer aan bij elke nieuwe rit. Gelukkig met die tip wel snel uit te zetten.

Wat gegevens van mijn rit vandaag.
- Weer : tussen 11 en 13 graden met aardige tegenwind.
- start 100% met 535km op teller.
- rit naar den haag (201km) geëindigd met 60% (314 op teller) en gereden met 16,6kwh/100km rustig verkeer en aan snelheidslimieten gehouden.
- gedurende rit af en toe bereik en afgelegd gechecked. Tussen 510 en 565 km bereik voor volle tank.

[ Voor 12% gewijzigd door boukev op 25-03-2023 17:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blokker_1999
Vandaag bij de dealer langsgeweest, de Ioniq 6 is namelijk aangekomen in Belgische showrooms. Kreeg ook onmiddelijk een update over mijn eigen karretje. Staat te wachten op transport naar de dealer. Betekend dus dat die gaat aankomen als ik aan de andere kant van de wereld zit :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ik zag vandaag bij de Hyundai dealer in Breda een Ioniq6 in het blauw, Byte Blue Metallic. Valt direct op en ik vind het in het echt stiekem best een gave verschijning dan. Helaas geen fotos kunnen maken

*sowieso

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• boukev
IONIQ6WE schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 17:20:
[...]
Ik heb het nog niet getest, maar om de accu voor te conditioneren moet je volgens mij wel de navigatie van de auto zelf gebruiken. Wellicht dat andere gebruikers hier nog even commentaar op kunnen geven of dat ook daadwerkelijk zo is.
Vandaag de terugreis Den Haag -Hengelo gedaan op de auto-navigatie. Hij vroeg om een laadpaal toe te voegen (was op zich niet nodig want kon met 19% over nog arriveren bij de thuislader (heen en weer dus (ca 402km)). Toch wel voor gekozen om onderweg wat te laden zodat ik eventueel nog extra ritje later op dag kon doen (en om te testen natuurlijk). Er stond dus een tussenstop bij een Fastned Laadpaal in de auto-navigatie. Ik kon kiezen uit een hele lijst op verschillende afstanden langs de route en er stond bij vermeld aan welke kant van de snelweg het was. Dat was erg handig dus.

Ongeveer 40km vooraf aan het laadpunt ging de batterij in voor-conditionering modus. Dat kostte wel maar liefst 4,4 kW aan vermogen dus best nadelig voor je verbruik, bereik en efficiëntie. Alleen aanzetten dus als je de extra korte laadtijd wilt. Denk dat als ik via Android Auto / Google maps navigeer dat hij dan niet herkend dat je wilt gaan super snelladen en dus niet voor-conditioneert. Zal ik nog eens testen.

Bij het laadpunt geladen van circa 35% naar 49%. 10,2 kWh in 4 minuten, oftewel 150 kW gemiddeld inclusief opstarttijd van de paal. Na het opstarten stond hij snel op 200 kW aan vermogen om te laden tot 50%. De km's schoten omhoog op de teller. Erg lekker snel dus. Erg tevreden mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

DonJunior schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 22:04:
Ik zag vandaag bij de Hyundai dealer in Breda een Ioniq6 in het blauw, Byte Blue Metallic. Valt direct op en ik vind het in het echt stiekem best een gave verschijning dan. Helaas geen fotos kunnen maken
Nice. Lijkt de kleur en beetje op wat mijn dealer gestuurd had?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZEMMF2CZtIIn-b_LVO-ckuh1zOk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/fpbjJYW7m30JO4lwQdlvzkvp.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
zonoskar schreef op zondag 26 maart 2023 @ 16:22:
[...]

Nice. Lijkt de kleur en beetje op wat mijn dealer gestuurd had?

[Afbeelding]
Ja 100%

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boukev
zonoskar schreef op zaterdag 25 maart 2023 @ 00:23:
Oja, @boukev hoe zijn de matrix lampen? In reviews lees ik veel dat het automatisch grootlicht eigenlijk niet echt werkt en de lampen sturen niet mee in de bocht.
Heb inderdaad niet het idee dat lampen meesturen in de bochten. In ieder geval zeker niet zo fanatiek als de Model 3. Kan zijn dat het zo weinig is dat ik het niet door heb gehad. Overigens vind ik dat draaien of plotseling bijschijnen (zoals de Model 3) in de bochten zelf ook niet echt fijn als de lampen bewegen los van de auto dus voor mij is dit prima.

Automatisch grootlicht gebruik ik ook niet. Ik hou liever zelf de controle over dat soort zaken. Ik merk wel dat de gewone koplampen niet heel fel zijn aangezien ik een schaduw zag van mijn eigen auto van de koplampen achter mij die dus een stuk feller waren dan de koplampen van de Ioniq 6.

Ik vermoed dus dat de punten die je noemt wel kloppen. Zelf vind ik het prima zo.

Update laatste ritten: Vandaag als test gekeken hoeveel ik kon inlopen op de voorspelde kilometers bereik. Achter een touringcar met 100km/uur kwamen er langzaam kilometers bij op. Achter een vrachtwagen (85km/uur) kwamen er relatief snel nog wat kilometers extra op de teller. De auto gedraagt zich daarmee vergelijkbaar met de vorige Ioniq (2017) en de voorspelde kilometers. Dat helpt mij om in te schatten als ik een keer een laadpaaltje verder wil halen.

Verbruik ondanks de kou (3 tot 6 graden) was mede vanwege wat zuinig rijden (85-100 km/uur) 14,9 kwh/100km op de ritten van vandaag. Bij 130km/uur was het rond de 20 kwh/100km. Zuinig aan in relatief koude omstandigheden is dus 520km bereik en op flinke snelheid 385km ofzo. Dat belooft wat moois voor de zomer.

[ Voor 27% gewijzigd door boukev op 28-03-2023 00:28 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 37 Laatste