hemertje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:31:
Zojuist een telefoontje van de dealer gehad.
De auto is gelost vanuit Rotterdam, de auto is onderweg en kenteken is bekend
Zaterdag 18 maart ophalen!
Met gelijk de opmerking daarbij met het officiële nieuws van Hyundai dat de FE niet uitgeleverd kan worden met de stoelkoeling/ventilatie.
Hij heeft gelijk namens zijn Ioniq6 klanten bezwaar aangetekend met verzoek tot een compensatie, even afwachten dus wat dat op gaat leveren.
De Lounge versie kan wel met stoelkoeling/ventilatie uitgevoerd worden maar met de FE stoelbekleding is dat niet mogelijk geeft Hyundai aan. Ook achteraf alsnog aanbrengen zou volgens Hyundai niet mogelijk zijn...
Wel goed van je dealer dat hij voor zijn klanten opkomt en compensatie vraagt bij Hyundai. Ik vergelijk het maar met een keuken die je gekocht hebt met Miele Combi Magnetron. En bij dag van levering blijkt het een alleen een oven te zijn. Dan verwacht je ook compensatie of alsnog levering van een Combi Magnetron.
Of vergelijk het met een vloer/keuken/tafel die in verkeerde kleur of afmetingen wordt geleverd. Wat verwacht je dan?
In ons geval ligt het wat lastiger, maar mogelijke oplossingen zijn:
1. Hyundai, bestel maar een nieuwe AWD Lounge-uitvoering (zonder Tartan) met schuifdak en gekozen kleur (€65.285,-)
2. Doe een mooi compensatie voorstel (verlengde garantie, trekhaak, winterbanden, …)
We zouden er eigenlijk over ophouden, maar stoelventilatie is echt een kers op de taart. Het is zo’n luxe die je niet vaak aantreft in auto’s. Het zat op de EV6 die ik had en ik kan jullie melden: ‘s zomers is het echt fantastisch. Wij hebben het heel veel gebruikt op standje 1 en vonden het geweldig.
BTW: Ik ga hem vandaag ophalen🥳 Gelijk rondje NL doen😉