• IONIQ6WE
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 14:40
azutphen schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:20:
[...]

ff gechecked en er staan er nu 67 op kenteken, nog geen FE want de duurste heeft een cataloguswaarde van € 59.990,-

Ik blijf het in de gaten houden. en berichtje geven als er weer iets gebeurd.
Het staat een beetje stil geloof ik...hopen dat er deze week wat FE's bijkomen ;)

• azutphen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-03 15:38

Nou, die van mij was vrijdag niet meer geleverd maar komt met beetje geluk vandaag bij dealer aan. 😀

• Welabel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-03 16:21
IONIQ6WE schreef op maandag 27 februari 2023 @ 09:21:
[...]

Het staat een beetje stil geloof ik...hopen dat er deze week wat FE's bijkomen ;)
Mijn dealer heeft aangegeven dat de auto deze week op kenteken wordt gezet en ... eind deze week geleverd zou kunnen worden🤞

• IONIQ6WE
Die van mij komt waarschijnlijk morgen aan bij de dealer en wordt ook deze week nog op kenteken gezet als alles goed gaat. Levering dan waarschijnlijk volgende week (hoop ik).

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:31

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Iemand al een Digital Green Pearl in het wild gezien?

• IONIQ6WE
Zojuist een video van de dealer gekregen: die van mij is binnen en de aflevering wordt z.s.m. ingepland!

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:39
Hier ook de wagen onderweg

• IONIQ6WE
Kenteken is bekend.
De aflevering staat gepland voor vrijdag 10 maart!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:58

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@IONIQ6WE Hij staat nog niet in de RDW lijst :)

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• Welabel
IONIQ6WE schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 09:22:
Kenteken is bekend.
De aflevering staat gepland voor vrijdag 10 maart!
Mooi voor jou. Ik hoop vandaag ook wat te horen. Kreeg gisteren wel alvast een paar foto's

Op de https://opendata.rdw.nl zie ik nog geen nieuwe kentekens verschijnen, maar wellicht staat er ergens een filtertje niet goed?

• azutphen
Hi @Welabel
Staat hem goed die zwarte velgen, net even gecheckt en opnieuw gefilterd maar staan er nog steeds maar 67 op kenteken.

• IONIQ6WE
Die loopt blijkbaar achter, want als ik het kenteken ingeef krijg ik wel alle gegevens over de auto te zien.

• azutphen
IONIQ6WE schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:15:
[...]

Die loopt blijkbaar achter, want als ik het kenteken ingeef krijg ik wel alle gegevens over de auto te zien.
Denk dat die inderdaad achterloopt, heb even gekeken en de jongste registratie van een kenteken is van 25-2-2023 dus denk dat ze de data pas na een paar dagen openbaar zetten.

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-03 16:11
azutphen schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:42:
[...]

Denk dat die inderdaad achterloopt, heb even gekeken en de jongste registratie van een kenteken is van 25-2-2023 dus denk dat ze de data pas na een paar dagen openbaar zetten.
Klopt, ik kreeg vandaag mijn kenteken en de meldcode van de dealer. Was alweer een stuk verder dan in de lijst vermelde kentekens.

• Welabel
Welabel schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 14:38:
Iets heel anders: Wat vinden jullie van het idee om ergens in maart met een groep Ioniq 6 FE eigenaren op een zondagmiddag bij elkaar te komen op de Brouwersdam. Wat foto’s maken, lunchen in een strandtent aldaar en (puzzel)tochtje maken door het mooie Zeeland? Moet wel lekker weer zijn natuurlijk. Stuur maar een pb naar ioniq6fe@gmail.com als je dat leuk lijkt dan maak ik een groep aan met geinteresseerden
Nog even mijn eerdere oproep naar voren halend. Idee is nu om dit in het weekend van eind maart / begin april te organiseren. Met een groep Ioniq 6 FE bij elkaar te komen bij de Brouwersdam, mooie foto’s te maken (fotograaf is geregeld) een lunch, een puzzeltocht, … Stuur een pb naar ioniq6fe@gmail.com als je er ook bij wil zijn.

[Voor 7% gewijzigd door Welabel op 01-03-2023 23:38]

• azutphen
chrvdbos schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 21:09:
[...]

Klopt, ik kreeg vandaag mijn kenteken en de meldcode van de dealer. Was alweer een stuk verder dan in de lijst vermelde kentekens.
Die van mij zou eigenlijk afgelopen vrijdag binnengekomen moet zijn maar is er nog niet, elke dag einde dag dealer gebeld maar nog steeds niets. Hoop op morgen beter nieuws :'(

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hemertje
Welabel schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 22:44:
[...]

Nog even mijn eerdere oproep naar voren halend. Idee is nu om dit in het weekend van eind maart / begin april te organiseren. Met een groep Ioniq 6 FE bij elkaar te komen bij de Brouwersdam, mooie foto’s te maken (fotograaf is geregeld) een lunch, een puzzeltocht, … Stuur een pb naar ioniq6fe@gmail.com als je er ook bij wil zijn.
Leuk idee zoals ook op FB aangegeven :P

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hemertje
azutphen schreef op dinsdag 28 februari 2023 @ 11:42:
[...]

zouden ze wekelijks einde werkweek de publieke database updaten?

• azutphen
hemertje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:50:
[...]

Het zijn in feite ambtenaren dus dat zouden ze dan op maandag middag moeten doen :Z O-)

• Loekie010
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10:34
Heeft iemand al ervaring gehad met de Intelligent Front-lighting System (IFS) tijdens de testrit? Normaliter een erg dure optie bij concurrent merken (laser/matrix/adaptive LED..). Ben benieuwd hoe dit in de praktijk werkt, ookal heb je het in Nederland nauwelijks nodig en is de mijne al besteld.
Volgens mij is het dezelfde unit als die in de Genesis zit, die lijkt erg goed te werken (constant grootlicht zonder tegenliggers te blinderen). Met meerdere auto's voor je of in de bebouwde kom heb je er natuurlijk niks aan.

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:49
Loekie010 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 08:28:
Heeft iemand al ervaring gehad met de Intelligent Front-lighting System (IFS) tijdens de testrit? Normaliter een erg dure optie bij concurrent merken (laser/matrix/adaptive LED..). Ben benieuwd hoe dit in de praktijk werkt, ookal heb je het in Nederland nauwelijks nodig en is de mijne al besteld.
Volgens mij is het dezelfde unit als die in de Genesis zit, die lijkt erg goed te werken (constant grootlicht zonder tegenliggers te blinderen). Met meerdere auto's voor je of in de bebouwde kom heb je er natuurlijk niks aan.
Op onderstaande link zie je duidelijk de werking van IFS in een Ioniq 6, ziet er best ok uit vooral als de tegenligger er voorbij is
YouTube: Akcelerace Electric - 4K test - Hyundai Ioniq 6 první rozsáhlá recen...

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Heeft iemand al ervaring gehad met de Intelligent Front-lighting System (IFS) tijdens de testrit?
Het was niet donker genoeg tijdens mijn testrit. Maar ik ga er vanuit dat het systeem vergelijkbaar is met de Ioniq 5 en EV6 en als ik TeslaBjorn mag geloven is het een veredeld automatisch grootlicht. De lampen sturen niet mee in de bocht en het reageert ook best traag op tegenliggers volgens hem. Het kan natuurlijk dat de Ioniq 6 een beter systeem heeft, maar in dat filnpje wat @Petertje750 postte zag ik niet dat de lampen meesturen in de bocht.

• azutphen
Petertje750 schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 09:20:
[...]

Op onderstaande link zie je duidelijk de werking van IFS in een Ioniq 6, ziet er best ok uit vooral als de tegenligger er voorbij is
YouTube: Akcelerace Electric - 4K test - Hyundai Ioniq 6 první rozsáhlá recen...
Ik kan me herinneren dat ik ergens gelezen heb dat de Ioniq6 een ander systeem zou hebben als de 5.
Heb het Tsjechische filmpje gekeken en dat zag er hetzelfde uit als wat ik op mijn Mercedes A klasse had (led Matrix)
Heb de prijslijst van de 6 gepakt en daar noemen ze het IFS met automatisch groot licht.
Bij de 5 noemen ze het Dual projection Led
Ook even de brochures doorzocht en in zowel prijslijst als brochure Ioniq 5 komt de term groot licht niet of licht icm automatisch niet voor.

Ik denk dus dat de Ioniq6 dus een wezenlijk ander systeem heeft als de 5 en ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat het led matrix zou zijn. Als ik het CZ filpmje bekijk komt de werking hier in ieder geval mee overeen.

• azutphen
hemertje schreef op woensdag 1 maart 2023 @ 18:50:
[...]

@hemertje
Heb net de dataset bekeken en ze schrijven hier dat deze van 1 maart zou zijn.
Opnieuw gefilterd en nog steeds maar 67 registraties.

Ik denk dus dat ze bij het rdw aan het sandbaggen zijn ;)

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:33

koboy

Heb een idee voor een icon

azutphen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:15:
[...]

@hemertje
Heb net de dataset bekeken en ze schrijven hier dat deze van 1 maart zou zijn.
Opnieuw gefilterd en nog steeds maar 67 registraties.

Ik denk dus dat ze bij het rdw aan het sandbaggen zijn ;)
Een auto met een kenteken moet toch verzekerd of geschorst zijn? Ik denk dat er kentekens aangevraagd zijn (en uitgegeven), maar dat de datum van de daadwerkelijke registratie in de toekomst staat.
Misschien dat iemand die zijn kenteken al heeft dit op kan zoeken bij zijn gegevens in de rdw database....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Petertje750
Weet toevallig iemand een Hyundai dealer die de lounge versie heeft?
Wil graag testen wat het verschil is qua zit beleving van de stoelen tussen de standard en lounge versie.

• IONIQ6WE
koboy schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 15:07:
[...]

Misschien dat iemand die zijn kenteken al heeft dit op kan zoeken bij zijn gegevens in de rdw database....
Heb je hier iets aan?

• koboy

koboy

Nog niet te naam gesteld, dus ook nog geen volledige registratie. Ben je ook wel blij mee, anders mocht je gaan betalen voor de verzekering (gelukkig nog geen wegenbelasting)

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Loekie010
azutphen schreef op donderdag 2 maart 2023 @ 11:13:
[...]

Ik kan me herinneren dat ik ergens gelezen heb dat de Ioniq6 een ander systeem zou hebben als de 5.
Heb het Tsjechische filmpje gekeken en dat zag er hetzelfde uit als wat ik op mijn Mercedes A klasse had (led Matrix)
Heb de prijslijst van de 6 gepakt en daar noemen ze het IFS met automatisch groot licht.
Bij de 5 noemen ze het Dual projection Led
Ook even de brochures doorzocht en in zowel prijslijst als brochure Ioniq 5 komt de term groot licht niet of licht icm automatisch niet voor.

Ik denk dus dat de Ioniq6 dus een wezenlijk ander systeem heeft als de 5 en ik heb ergens gelezen (weet niet meer waar) dat het led matrix zou zijn. Als ik het CZ filpmje bekijk komt de werking hier in ieder geval mee overeen.

[Afbeelding]
Ik denk inderdaad dat het een ander systeem is. Met een beetje googlen kwam ik uit bij een Genesis site (premium Hyundai, zoals Lexus van Toyota). Genesis noemt het ook IFS, heeft ook 32 LEDS, zelfde demo filmpjes...

Lijkt een stuk beter te werken dan op de Ioniq 5. Vergelijk maar met de eerder geposte video's van de 5:
https://www.hyundaimotorgroup.com/story/CONT0000000000003757

Acties:
  • +5Henk 'm!

• azutphen

Zo... na een week in click and buy op transport te hebben gestaan is die van mij eindelijk bij de dealer aangekomen.
Het is een van die 2 grijze.
Hoop dat ze snel de trekhaak eronder kunnen zetten en een aflevering plannen, zijn nu in ieder geval weer een stapje dichterbij..

Acties:
  • +4Henk 'm!

• hemertje
Zojuist een telefoontje van de dealer gehad.
De auto is gelost vanuit Rotterdam, de auto is onderweg en kenteken is bekend

Zaterdag 18 maart ophalen!

Met gelijk de opmerking daarbij met het officiële nieuws van Hyundai dat de FE niet uitgeleverd kan worden met de stoelkoeling/ventilatie.
Hij heeft gelijk namens zijn Ioniq6 klanten bezwaar aangetekend met verzoek tot een compensatie, even afwachten dus wat dat op gaat leveren.
De Lounge versie kan wel met stoelkoeling/ventilatie uitgevoerd worden maar met de FE stoelbekleding is dat niet mogelijk geeft Hyundai aan. Ook achteraf alsnog aanbrengen zou volgens Hyundai niet mogelijk zijn...

• Loekie010
hemertje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:31:

Met gelijk de opmerking daarbij met het officiële nieuws van Hyundai dat de FE niet uitgeleverd kan worden met de stoelkoeling/ventilatie.
Hij heeft gelijk namens zijn Ioniq6 klanten bezwaar aangetekend met verzoek tot een compensatie, even afwachten dus wat dat op gaat leveren.
De Lounge versie kan wel met stoelkoeling/ventilatie uitgevoerd worden maar met de FE stoelbekleding is dat niet mogelijk geeft Hyundai aan. Ook achteraf alsnog aanbrengen zou volgens Hyundai niet mogelijk zijn...
Ben benieuwd waar ze als alternatief mee komen. Ik heb een Connect in bestelling maar stoelventilatie zou eigenlijk de enige optie zijn waarvoor ik het Lounge pakket zou nemen. Wellicht een mogelijkheid om te stoelen in zijn geheel te vervangen met reguliere Lounge stoelen? Maar dat zal ze wel te veel kosten en boordnodige onderdelen kosten.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• azutphen
Loekie010 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:27:
[...]

Ben benieuwd waar ze als alternatief mee komen. Ik heb een Connect in bestelling maar stoelventilatie zou eigenlijk de enige optie zijn waarvoor ik het Lounge pakket zou nemen. Wellicht een mogelijkheid om te stoelen in zijn geheel te vervangen met reguliere Lounge stoelen? Maar dat zal ze wel te veel kosten en boordnodige onderdelen kosten.
En dan ben je de mooie first edition kleuren kwijt.
Mijne net geleverd bij dealer en door de raam staan gluren en ook al wil ik heel graag stoelventilatie, ik zou de ruitjes bekleding niet willen ruilen voor de stoelventilatie.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• azutphen

Net even langs de dealer geweest, mijn auto was geleverd met nog 2 FE's meer.
Ik heb er een in Nocturne Grey besteld maar wat mij erg opviel is de Biophilic Blue in het daglicht wel heel diep zwart lijkt. Onder het TL licht van de showroom vond ik hem zeker niet mooi maar in het daglicht wel. ben benieuwd hoe dat er dadelij op de weg uitziet.

• hemertje
Loekie010 schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:27:
[...]

Was ook de vraag van de dealer aan HyundaiNL, achteraf blijkt dat niet mogelijk te zijn!?

• hemertje
azutphen schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:40:
[...]

En dan ben je de mooie first edition kleuren kwijt.
Mijne net geleverd bij dealer en door de raam staan gluren en ook al wil ik heel graag stoelventilatie, ik zou de ruitjes bekleding niet willen ruilen voor de stoelventilatie
Mijn vrouw knapt helemaal af op deze ruitjes bekleding
Hypermoderne auto met jaren 70 bekleding zegt ze :P

• Petertje750
Zijn de lounge stoelen buiten ventilatie en leer qua zitten ook anders?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hemertje
azutphen schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 14:52:

Net even langs de dealer geweest, mijn auto was geleverd met nog 2 FE's meer.
Ik heb er een in Nocturne Grey besteld maar wat mij erg opviel is de Biophilic Blue in het daglicht wel heel diep zwart lijkt. Onder het TL licht van de showroom vond ik hem zeker niet mooi maar in het daglicht wel. ben benieuwd hoe dat er dadelij op de weg uitziet.
Ik mag in de Biophilic Blue rond gaan rijden _/-\o_

Acties:
  • +1Henk 'm!

• azutphen
hemertje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:03:
[...]

Die van mij ook :*) , die vind het helemaal niets, gelukkig kan niet iedereen net als wij gezegend zijn met goede smaak. Ik vind het heerlijk retro en echt heel gaaf

Acties:
  • +2Henk 'm!

• azutphen
hemertje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:06:
[...]

Ik mag in de Biophilic Blue rond gaan rijden _/-\o_
Vandaag in het daglicht bijna mat zwart, hele mooie diepe donkere kleur, kreeg bijna spijt van mijn Nocturne grey.

• Marrie12345!
  • Laatst online: 13-03 10:01
azutphen schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:17:
[...]

Vandaag in het daglicht bijna mat zwart, hele mooie diepe donkere kleur, kreeg bijna spijt van mijn Nocturne grey.
Wat vet! Ik kreeg ook bericht van de dealer dat hij er is.
@azutphen Is die 2e foto de Biophilic Blue variant? Ik heb die besteld maar kreeg een beetje spijt toen die zo heel erg paars leek op de foto's.

• IONIQ6WE
[...]

Gelukkig staat het woord 'bijna' er tussen.
Ik heb beide kleuren nog niet in het echt mogen zien, maar ben alsnog blij met mijn keuze voor Nocturne Grey.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marrie12345!
Die Nocturen Grey zie er echt heel mooi uit op de foto's

Acties:
  • +3Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nocturne Grey vind ik ook de mooiste FE kleur, maar voor mij was een FE veel te duur. Maar daardoor kon ik wel een rode bestellen :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• IONIQ6WE
zonoskar schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:16:
Nocturne Grey vind ik ook de mooiste FE kleur, maar voor mij was een FE veel te duur. Maar daardoor kon ik wel een rode bestellen :)
Ook mooi hoor in het rood: YouTube: Objavte HYUNDAI IONIQ 6 - Tatraplan z Kórey

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat een slechte belichting :) Maar doe mij die grijze aan het einde maar, wel zonder die belachelijk lelijke velgen :)

• IONIQ6WE
zonoskar schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:26:
[...]

Wat een slechte belichting :) Maar doe mij die grijze aan het einde maar, wel zonder die belachelijk lelijke velgen :)
In deze video zie je een hoop van de kleuren bij daglicht:
YouTube: Best color for IONIQ 6? – Choose yours here! All exterior colors out...

• hemertje
[...]

owjee... :P

• hemertje
zonoskar schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 16:16:
beide ook mooie kleuren!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• azutphen
Marrie12345! schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:31:
[...]

Wat vet! Ik kreeg ook bericht van de dealer dat hij er is.
@azutphen Is die 2e foto de Biophilic Blue variant? Ik heb die besteld maar kreeg een beetje spijt toen die zo heel erg paars leek op de foto's.
Hi @Marrie12345!
De 2e foto is inderdaad de biophilic blue.
Het is een FE en daar is de enige verkrijgbare echt donkere kleur de biophilic blue dus dat kan niet anders. Als je goed kijkt zie je iets van een paarse gloed. Heb ook fotos in brussel gemaakt en daar vond ik hem onder beurslicht erg twijfelachtig. Zie onderstaand, is dezelfde kleur :)

Acties:
  • +6Henk 'm!

• chrvdbos
Morgenochtend 10.00 uur levering van mijn nocturne grey.
Dan is het zover. Ben bang dat die accu die dag wel redelijk leeg komt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• azutphen
chrvdbos schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:22:
Morgenochtend 10.00 uur levering van mijn nocturne grey.
Dan is het zover. Ben bang dat die accu die dag wel redelijk leeg komt.
Volgens mij ben jij dan zo'n beetje de eerste. Heel veel plezier morgen !!!!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:29
ANWB heeft ook een range test gedaan met de RWD op 20 inchers:

Interessant resultaat.....

Acties:
  • +1Henk 'm!
hemertje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 15:03:
[...]

Een vrouw naar mijn hart ;)

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• IONIQ6WE
Morgen even deze video kijken, misschien komt het aan bod…

YouTube: NEU HYUNDAI IONIQ 6 MEGA NACHT TEST ! LED Matrix, Fahreigenschaften ...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• beschuit

beschuit

TimoLimo schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 19:19:
[YouTube: Hyundai IONIQ 6 | XXL ACTIERADIUSPROEF]

Bijzonder dat die stroomlijn vergeleken met de Ioniq 5 vrijwel niets uitmaakt.

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 14:55
beschuit schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:38:
[...]

Ik denk dat het meer aan hetzelfde rijgedrag ligt.
Onzuinige rijstijl levert in beide gevallen een vergelijkbaar onzuinig verbruik op.
Waarbij het effect bij de Ioniq5 waarschijnlijk minder is dan bij de ioniq6, maar het gevolg wel is dat die verbruikscijfers van de tester dicht bij elkaar liggen.

In dit geval is ook de vraag of hij de Ioniq5 in de zomer heeft getest. Terwijl deze test in de winter is gedaan.
Dat soort dingen kan meer dan 10-20% verschil uitmaken.

En dingetjes als het voorverwarmen van de batterij als je gaat snelladen. Is extra verbruik.

Als je echt de maximale range wilt weten moet je Tesla Björn vragen. Beetje hypermilen, dat wel, maar hij komt vaak boven WLTP uit. Ik schat dat ik de 600km ook wel moet kunnen halen. Bij mijn huidige e-Niro zit ik meestal met GOM dicht bij WLTP en 's-zomers een stuk daar boven (WLTP 455, loopt in de zomer op tot een stuk boven de 500km).

[Voor 10% gewijzigd door eltron op 03-03-2023 22:20]

e-Niro Exec.l, My19, Zappi, 40PV

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:48

DropjesLover

Dit dus ->

Iets waar ik erg slecht iets over kan vinden, en nu dat er meerdere geleverd zijn...
In hoeverre is de 6 een familie-auto?
Als in:
  • Kan er een volwassen persoon (190cm) comfortabel achterin zitten (hoofd- en beenruimte)?
  • Hoe groot/bruikbaar is de achterbak, voor bijv. een paraplu-buggy en een campingbedje en tassen voor weekendje weg met jonge kinderen?
In sommige sedans kan je verrassend veel kwijt, in sommige net weer 0,0. In Canada veel met Uber gedaan en in wat een ruime SUV lijkt zit je oncomfortabel achterin, in andere kleinere auto's weer net wel...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• koboy

koboy

DropjesLover schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 22:25:
Iets waar ik erg slecht iets over kan vinden, en nu dat er meerdere geleverd zijn...
Als in:
  • Kan er een volwassen persoon (190cm) comfortabel achterin zitten (hoofd- en beenruimte)?
  • Hoe groot/bruikbaar is de achterbak, voor bijv. een paraplu-buggy en een campingbedje en tassen voor weekendje weg met jonge kinderen?
In sommige sedans kan je verrassend veel kwijt, in sommige net weer 0,0. In Canada veel met Uber gedaan en in wat een ruime SUV lijkt zit je oncomfortabel achterin, in andere kleinere auto's weer net wel...
Kofferbak is ongeveer 100 x 100 x 40 cm. Of dat voldoet hangt af van hoeveel zooi je je meeneemt en je Tetris kunsten.

Voor een volwassene is er beenruimte zat. 1m90 is wel een beetje de grens of je je hoofd kwijt kunt zonder iets onderuit/ingezakt te zitten.

Voor ons (net boven en net onder de 1m90) en 2 kinderen (bijna 2 en bijna 7) moet het lukken, aangezien we er 1 in bestelling hebben staan.

• azutphen
beschuit schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 21:38:
[...]

En eerlijk gezegd niet een eerlijk vergelijk,
Hij geeft eerst aan dat ze om te vergelijken altijd hetzelfde rondje van 240 km doen om vervolgens een hele andere route te rijden. Hij had ook gewoon hetzelfde rondje 2x kunnen doen en dan had hij ook een xl test maar dan wel 1 die vergelijkbaar was met de andere autos die hij zo getest heeft.

YouTube: 🚘 Hyundai Ioniq 6 🪫 ist er der effizienteste seiner Klasse⁉️

De man in deze test doet telkens dezelfde test en heeft het vergelijk in een grafiekje gezet en dan scoord hij juist weer wel goed.

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:59
Als in:
Al je vragen komen in deze video aan bod. De presentator is 1m93 en ze laten ook netjes de kofferbak zien met vulling

YouTube: Hyundai IONIQ 6 | XXL ACTIERADIUSPROEF

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Welabel
hemertje schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 13:31:

Wel goed van je dealer dat hij voor zijn klanten opkomt en compensatie vraagt bij Hyundai. Ik vergelijk het maar met een keuken die je gekocht hebt met Miele Combi Magnetron. En bij dag van levering blijkt het een alleen een oven te zijn. Dan verwacht je ook compensatie of alsnog levering van een Combi Magnetron.
Of vergelijk het met een vloer/keuken/tafel die in verkeerde kleur of afmetingen wordt geleverd. Wat verwacht je dan?

In ons geval ligt het wat lastiger, maar mogelijke oplossingen zijn:
1. Hyundai, bestel maar een nieuwe AWD Lounge-uitvoering (zonder Tartan) met schuifdak en gekozen kleur (€65.285,-)
2. Doe een mooi compensatie voorstel (verlengde garantie, trekhaak, winterbanden, …)

We zouden er eigenlijk over ophouden, maar stoelventilatie is echt een kers op de taart. Het is zo’n luxe die je niet vaak aantreft in auto’s. Het zat op de EV6 die ik had en ik kan jullie melden: ‘s zomers is het echt fantastisch. Wij hebben het heel veel gebruikt op standje 1 en vonden het geweldig.

BTW: Ik ga hem vandaag ophalen🥳 Gelijk rondje NL doen😉

• Petertje750
Ben wel benieuwd naar de ervaringen van de eerste eigenaren of de waarschuwing piepjes met wat dan ook een beetje te managen zijn, de snelheids herkenning is redelijk maar nog niet goed en als je dat met elke rit weer handmatig moet aanpassen (cq uitzetten) via het menu word ik daar niet vrolijk van.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 23:12

Nou lever allemaal je I6 maar weer in want de ANWB heeft wel even een goede vergelijkende test gedaan hoor! Wat ze niet vertellen:

I6 gereden bij -2 graden
I5 gereden bij +12 graden

En dan in de video beweren dat de I5 zuiniger is :X Hahaha wat een giller!

Groetjes van een onzuinige IONIQ5 rijder ;)

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

Acties:
  • +5Henk 'm!

• chrvdbos
Vanochtend mijn I6 opgehaald. Qua verbruik scheelde de rit heen en terug (I5 heen, I6 terug zo'n 2KWh/100 km) in eerste blik. Auto rijdt heerlijk soepel. Vanmiddag beginnen met het instellen en aanpassen. Met mijn 1.93 zit ik prima achter mijzelf. Raak dan wel net/bijna het dak. Kreeg nu al de indruk dat of de schermen een hogere resolutie hebben of de camera's. Beeld was duidelijk helderder en scherper.
Ik heb de nocturne grey die door de dealer een quartz coating heeft gehad. Dan is het wel een pareltje, zelfs op deze grauwe dag. Zitpositie prima, geen enkel probleem met de HUD en ik moet alles nog gaan afstellen.
Even wennen is dat het stuur gespiegeld is qua knoppenpiano. Maar dat went redelijk snel. Volgens de dealer waren wij de eerste in NL. Niet dat dat veel waard is. Duurt maar even! :)
Nu ook maar actie nemen richting Hyundai NL voor wat de geventileerde stoelen betreft.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• azutphen
chrvdbos schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:50:
Vanochtend mijn I6 opgehaald. Qua verbruik scheelde de rit heen en terug (I5 heen, I6 terug zo'n 2KWh/100 km) in eerste blik. Auto rijdt heerlijk soepel. Vanmiddag beginnen met het instellen en aanpassen. Met mijn 1.93 zit ik prima achter mijzelf. Raak dan wel net/bijna het dak. Kreeg nu al de indruk dat of de schermen een hogere resolutie hebben of de camera's. Beeld was duidelijk helderder en scherper.
Ik heb de nocturne grey die door de dealer een quartz coating heeft gehad. Dan is het wel een pareltje, zelfs op deze grauwe dag. Zitpositie prima, geen enkel probleem met de HUD en ik moet alles nog gaan afstellen.
Even wennen is dat het stuur gespiegeld is qua knoppenpiano. Maar dat went redelijk snel. Volgens de dealer waren wij de eerste in NL. Niet dat dat veel waard is. Duurt maar even! :)
Nu ook maar actie nemen richting Hyundai NL voor wat de geventileerde stoelen betreft.
Klinkt goed en kan niet wachten tot dat ik zijn identieke broertje in ontvangst kan nemen.

Ben benieuwd wat hyundai gaat doen met de stoelventilatie want net zoals bij @welabel wil ik hem zonder ook nog steeds hebben maar was het wel de mooie rode kers bovenop de taart die hem helemaal afmaakte.
Ik ga in ieder geval ook de vraag bij mijn dealer neerleggen. Ze zullen het achteraf niet toe kunnen voegen maar om helemaal niets te doen zou ik erg mager vinden.
[/quote]

[Voor 12% gewijzigd door azutphen op 04-03-2023 12:58]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• azutphen
https://www.autoreview.nl...emeten-bij-100-en-130-kmh

Deze review is wat realistischer mbt het verbruik

• hemertje
Als in:
Hier test en zit de >2mtr lange Roland Tameling in de Ioniq 6

YouTube: IONIQ 6 GETEST in Korea: is Hyundai beter dan de Tesla Model 3 en Po...

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hemertje
Welabel schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 08:27:

We BTW: Ik ga hem vandaag ophalen🥳 Gelijk rondje NL doen😉
Je bent welkom 😋👊🏻

• hemertje
chrvdbos schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:50:

Ja je vooral laten horen bij Hyundai 👍🏻

• Marrie12345!
azutphen schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 17:31:
[...]

Hi @Marrie12345!
De 2e foto is inderdaad de biophilic blue.
Het is een FE en daar is de enige verkrijgbare echt donkere kleur de biophilic blue dus dat kan niet anders. Als je goed kijkt zie je iets van een paarse gloed. Heb ook fotos in brussel gemaakt en daar vond ik hem onder beurslicht erg twijfelachtig. Zie onderstaand, is dezelfde kleur :)
[Afbeelding]
@azutphen Bedankt voor je reactie. In beurslicht erg twijfelachtig inderdaad.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• hemertje
De foto’s die ik in Zandvoort vorig jaar heb gemaakt van de Biophilic blue

Paarse gloed zal je ook bij zomers weer hebben toch?

Vind het zelf mooi staan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• azutphen
hemertje schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:11:

Vind het zelf mooi staan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
@hemertje staat idd erg goed, had hem tot nu toe alleen onder kunstlicht gezien dus was heel aangenaam verrast.

• IONIQ6WE
Leuke review (vind ik) voor als je tijd over hebt en een beetje Duits verstaat:

YouTube: HYUNDAI IONIQ 6 ... 3 Tage Mega Test ... Gut oder schlecht ? Der Io...

Acties:
  • +9Henk 'm!

• Welabel
Nou hier ben ik dan met een eerste wat langere rijervaring. “Wat een beest” was de reactie van mijn dochter toen ik bijgevoegde foto’s appte. Ze heeft wel een beetje gelijk vind ik. Het is een imposante verschijning met dito rijeigenschappen. Voor vertrek heeft de verkoper nog even uitgelegd hoe je snelheidslimiet overschreidings piepjes (redelijk eenvoudig) uit kunt zetten. Heb ze de eerste etappe nog even aan laten staan maar vind het niet te doen. Niet dat ik zo’n snelheidsduivel ben, maar vijf seconden twee km te hard en je krijgt drie waarschuwings biepjes. Het jammere van uitzetten is dat op het display dan een oranje symbool met drie streepjes verschijnt. Een visuele waarschuwing in het HUD was toch ook goed geweest? Lang leve europese, niet doordachte, uitgeteste regelgeving. Je stelt het verplicht, maar de gebruiker mag het iedere keer wel opnieuw zelf uitzetten.
Maar goed, heb daarna wel enorm genoten van het rijcomfort en het stuur/weggedrag. Wat een heerlijke reisauto is dit. In de auto is het net of ik in een verbeterde versie van de EV6 zit. Alle knopjes zijn hetzelfde, menu-structuur vergelijkbaar. De auto is alleen nóg stiller. Klein beetje (minimaal) windgeruis van de spiegels(?). De ACC lijkt beter te werken. Grijpt minder hard in bij naderen andere auto’s. De auto ‘zoekt’ minder, blijft beter/rustiger tussen de strepen dan de EV6 voor mijn gevoel. Het automatisch laten wisselen van rijstrook is leuk, maar voegt niet veel toe. De Bose moest nog een beetje loskomen/ingespeeld worden, maar klonk nu al als een concertzaal. Stoelen zitten voortreffelijk. Ik zeg de Ioniq 6 is next level, weer een stapje beter dan de EV6 en vermoedelijk de Ioniq5. Goed bezig de Koreanen. Mijn dealer zou overigens ook melding maken van het SV-issue bij H-NL. Wordt (hopelijk) vervolgd.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hemertje
Klinkt goed, veel rijplezier en veilige km’s 🙏👊🏻

Acties:
  • +3Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 17:28
DonJunior schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 07:11:
[...]

Al je vragen komen in deze video aan bod. De presentator is 1m93 en ze laten ook netjes de kofferbak zien met vulling

YouTube: Hyundai IONIQ 6 | XXL ACTIERADIUSPROEF
De drie grote kritiekpunten:
- de piepjes van de snelheidsherkenning en dat je die niet permanent uit kunt zetten.
- de hoge zit (waar ik mij niet in terug kan vinden na een proefrit)
- de digitale zijspiegels (die optioneel zijn)

Afgezien van de eerste vind ik het wel een beetje zeuren om iets te zeuren te hebben.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Meer filmpjes over het verbruik. Ditmaal eentje met 18" wielen. 145Wh/km op buitenwegen en 202Wh/km bij 130km/h. 169Wh/km gemiddeld. Niet slecht.

(Auto-translate werkt best aardig als je geen Frans kent).

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Gugi101
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 27-03 18:31

Naar mijn mening een erg slecht en stemming makend ANWB filmpje. Stroomlijn poeha en verbruik volgens deze "journalist" gelijk aan ongeveer de Ioniq 5. Het is werkelijk tenen krommend.

In het volgende filmpje wordt er een gelijke route tegelijkertijd met verschillende auto's gereden. Dan kan je inderdaad iets zeggen over het relatieve verbruik.

YouTube: Verbrauch des Hyundai Ioniq 6 - Die Vergleichsfahrt - im Winter -

Hieruit volgt het volgende verbruik na weer opladen (dus incl. laadverliezen):

Hier die Werte, welche an Strom nachgeladen wurden inkl. Ladeverluste:

IONIQ Fl 38 kWh: 18,4
KONA 39kWh: 22,1
IONIQ 6 77,4 KWh: 19,7
ORA 45kWh: 24,0
CUPRA Born: 22,3
TESLA Model Y: 20,2
IONIQ 5. 24,2

In dit lijstje had ik ook graag wat gegevens gehad als winterbanden ja/nee, aerovelgen ja/nee. In het filmpje worden deze gegevens wel verteld trouwens.

Ik zou zeggen de cijfers spreken voor zich. De Ioniq 5 verbruikt ongeveer 22 % meer. Wat verder opvalt is dat de Tesla Model Y erg efficiënt is. Dat is wel bijzonder want dat is een erg grote auto met een zee van ruimte en dan maar 2.5 % meer verbruik dan de Ioniq 6. Dan krijg je het gevoel dat de model 3 misschien wel eens efficiënter kan zijn dan de Ioniq 6. En natuurlijk de oer Ioniq die heeft een goede CW waarde en er klein frontaal oppervlak.

Ook bij een test als deze moet je de uitkomsten altijd met een korrel zou nemen. Je zou zelf kunnen zeggen dat bijvoorbeeld de Ioniq 6 gloed nieuw is en dat de afdichtingen op de aandrijving nog ingereden moeten worden :) .

Nog even over verbruik gesproken we hebben deze winter een ID3 door de winter gereden met 6684 km en een door de auto opgegeven verbruik van 16.1 kWh per 100 km. Ik heb het idee dat zuinig rijden ook weel eens redelijk afhankelijk kan zijn van de bestuurder.

Gisteren de Ionic 6 proefgereden, erg mooie en luxe en fijne auto.

[Voor 3% gewijzigd door Gugi101 op 05-03-2023 10:11]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DonJunior
Werner Budding doet ook een duit in het zakje
YouTube: HYUNDAI IONIQ 6, BETER DAN DE MODEL 3 en POLESTAR 2?

Acties:
  • +2Henk 'm!

• eltron
Gugi101 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:35:
[...]
Naar mijn mening een erg slecht en stemming makend ANWB filmpje. Stroomlijn poeha en verbruik volgens deze "journalist" gelijk aan ongeveer de Ioniq 5. Het is werkelijk tenen krommend.
Ja ANWB moet nog veel leren en is nog Newbie op dit gebied.
Het gevaarlijke is dat zij zich voordoen als expert en veel mensen ook niet beter weten.
Voor een club waar half Nederland lid van is, is dit niet gepast, zij hebben ook een verantwoordelijkheid als het gaat om deskundige en objectieve voorlichting.

Ik ben al meer dan 30 jaar lid, maar dit soort dingen geeft wel aanleiding om dat weer eens opnieuw te overwegen.

Acties:
  • +4Henk 'm!

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 27-03 23:12
eltron schreef op zondag 5 maart 2023 @ 13:18:
[...]

Ja ANWB moet nog vel leren en is nog Newbie op dit gebied.
Het gevaarlijke is dat zij zich voordoen als expert en veel mensen ook niet beter weten.
Voor een club waar half Nederland lid van is, is dit niet gepast, zij hebben ook een verantwoordelijkheid als het gaat om deskundige en objectieve voorlichting.

Ik ben al meer dan 30 jaar lid, maar dit soort dingen geeft wel aanleiding om dat weer eens opnieuw te overwegen.
Helemaal mee eens. Hoeveel mensen trappen hier wel niet in? Als je de reacties op Youtube bekijkt doen ze ook nog eens heel hautain als ik ze erop wijs. Ik neig een mailtje te sturen naar ANWB voor rectificatie.

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 10:18
Gugi101 schreef op zondag 5 maart 2023 @ 09:35:
[...]

In het volgende filmpje wordt er een gelijke route tegelijkertijd met verschillende auto's gereden. Dan kan je inderdaad iets zeggen over het relatieve verbruik.

YouTube: Verbrauch des Hyundai Ioniq 6 - Die Vergleichsfahrt - im Winter -

Hieruit volgt het volgende verbruik na weer opladen (dus incl. laadverliezen):

Hier die Werte, welche an Strom nachgeladen wurden inkl. Ladeverluste:

IONIQ Fl 38 kWh: 18,4
KONA 39kWh: 22,1
IONIQ 6 77,4 KWh: 19,7
ORA 45kWh: 24,0
CUPRA Born: 22,3
TESLA Model Y: 20,2
IONIQ 5. 24,2

In dit lijstje had ik ook graag wat gegevens gehad als winterbanden ja/nee, aerovelgen ja/nee. In het filmpje worden deze gegevens wel verteld trouwens.

Ik zou zeggen de cijfers spreken voor zich. De Ioniq 5 verbruikt ongeveer 22 % meer. Wat verder opvalt is dat de Tesla Model Y erg efficiënt is. Dat is wel bijzonder want dat is een erg grote auto met een zee van ruimte en dan maar 2.5 % meer verbruik dan de Ioniq 6. Dan krijg je het gevoel dat de model 3 misschien wel eens efficiënter kan zijn dan de Ioniq 6. En natuurlijk de oer Ioniq die heeft een goede CW waarde en er klein frontaal oppervlak.

Ook bij een test als deze moet je de uitkomsten altijd met een korrel zou nemen. Je zou zelf kunnen zeggen dat bijvoorbeeld de Ioniq 6 gloed nieuw is en dat de afdichtingen op de aandrijving nog ingereden moeten worden :) .

Nog even over verbruik gesproken we hebben deze winter een ID3 door de winter gereden met 6684 km en een door de auto opgegeven verbruik van 16.1 kWh per 100 km. Ik heb het idee dat zuinig rijden ook weel eens redelijk afhankelijk kan zijn van de bestuurder.

Gisteren de Ionic 6 proefgereden, erg mooie en luxe en fijne auto.
Afgelopen week bijna 300 km met Connect RWD 18inch, waarvan 230 km snelweg, temp 10 gr, max 105km pu verbruik 13,5 kWh/100km

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

1000 km challenge. Alleen niet van Bjorn, maar van een Duitser. De Ioniq 6 is 10 miniuten langzamer dan de Porsche Taycan en maar iets langzamer dan de Model 3 LR.

• Loekie010
LuPo schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 12:31:
[...]

Nou lever allemaal je I6 maar weer in want de ANWB heeft wel even een goede vergelijkende test gedaan hoor! Wat ze niet vertellen:

I6 gereden bij -2 graden
I5 gereden bij +12 graden

En dan in de video beweren dat de I5 zuiniger is :X Hahaha wat een giller!

Groetjes van een onzuinige IONIQ5 rijder ;)
Daarbij ook nog eens overdag de heenweg binnendoor rijden (warmer) en 's avonds over de snelweg terug (kouder).
Niet representatieve (en alternatieve) route tov de reguliere test.
Tijdens de reguliere test doen ze geen stops (of veel minder) om shots te maken, nu wel aangezien ze shots nodig hadden toen het nog licht was.

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Loekie010
hemertje schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 17:11:

Vind het zelf mooi staan

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Ik ben erg blij dat ik deze kleur besteld heb. Vind het paars juist erg gaaf en chique, niet iets wat je op een Hyundai verwacht. Ook tof dat deze kleur zo afwijkt in met verschillend soort en intensiteit licht. Mocht je niet van paars houden snap ik dat je het verschikkelijk vind, maar dat vind ik juist van zwart/wit/grijs.
Jammer om te zien dat vrijwel niemand voor de groene of rode kiest, matte kleuren zijn een beetje passé (of voor mensen met een strafblad) in mijn ogen.

• DonJunior
Loekie010 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:46:
[...]

.., matte kleuren zijn een beetje passé (of voor mensen met een strafblad) in mijn ogen.
wow.. okee thanks.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Loekie010
Zou een goed filmpje zijn geweest, in de comments lees ik echter dat de uploader vergeten is om de grootlichtassistent op automatisch te zetten en daardoor het systeem helemaal niet test...

• Loekie010
Maar dat zijn 20-inch velgen ook, en die heb ik ook besteld ;)

• beschuit

beschuit

[...]
Jammer om te zien dat vrijwel niemand voor de groene of rode kiest.
Ik neig een beetje naar de groene, vond deze foto online:

Acties:
  • +1Henk 'm!

• IONIQ6WE
Een alternatief voor wie ook vindt dat de sleutel een wel erg hoog 'speelgoedgehalte' heeft.

n

[Voor 8% gewijzigd door IONIQ6WE op 06-03-2023 12:23]

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koboy

koboy

[...]

Jammer om te zien dat vrijwel niemand voor de groene of rode kiest,
[...]
Nogal wiedes aangezien ze first edition niet in groen en rood geleverd werd.
Maar vooral rood is hier behoorlijk populair in dit topic.
Zelf voor rood gekozen omdat je dan het bloed niet ziet >:)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Loekie010 schreef op maandag 6 maart 2023 @ 11:54:
[...]

Zou een goed filmpje zijn geweest, in de comments lees ik echter dat de uploader vergeten is om de grootlichtassistent op automatisch te zetten en daardoor het systeem helemaal niet test...
Je ziet wel duidelijk dat het systeem niet met de bochten meekijkt, iets wat een LED matrix nou net waardevol maakt. Op mijn oude Volvo V40 had ik echt meesturende (Xenon) koplampen, een genot.
Jammer om te zien dat vrijwel niemand voor de groene of rode kiest,
Ik zou waarschijnlijk de licht blauwe gekozen hebben als er een kleurenstaal van beschikbaar zou zijn geweest. Maar zonder filmpjes en zonder kleurenstaal durfde ik het niet aan, dus dan maar de enig andere mooie kleur gekozen: Ulitimate Red Metallic.

/edit: Vandaag 71 hits in de RDW database!

[Voor 32% gewijzigd door zonoskar op 06-03-2023 16:08]

• hemertje
[...]

Ik ben erg blij dat ik deze kleur besteld heb. Vind het paars juist erg gaaf en chique, niet iets wat je op een Hyundai verwacht. Ook tof dat deze kleur zo afwijkt in met verschillend soort en intensiteit licht.
Helemaal mee eens, vind het erg sjiek 👊🏻
Aftellen 😋

• hemertje
IONIQ6WE schreef op maandag 6 maart 2023 @ 12:22:
Een alternatief voor wie ook vindt dat de sleutel een wel erg hoog 'speelgoedgehalte' heeft.

[Afbeelding]n
Hoe zit het met de zijbedieningen?

• IONIQ6WE
hemertje schreef op maandag 6 maart 2023 @ 17:19:
[...]

Hoe zit het met de zijbedieningen?
Daar is volgens mij ook rekening mee gehouden, want je kan ze bestellen voor sleutels met 5 knoppen en voor sleutels met 7 knoppen. Linksonder op de foto zie je trouwens de zijkant van het hoesje.

Ik ben het ook maar tegengekomen op internet, dus geen idee of het 100% geschikt is voor de sleutel van de FE. Ik durf het risico wel te nemen, dus heb er 1 besteld. Levering duurt wel even, maar zodra het er is zal ik het laten weten.

[Voor 34% gewijzigd door IONIQ6WE op 06-03-2023 18:09]

• hemertje
Prima, ben benieuwd of het werkt en niet te stug is 👍🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• azutphen
Welabel schreef op zaterdag 4 maart 2023 @ 08:27:
[...]

Wel goed van je dealer dat hij voor zijn klanten opkomt en compensatie vraagt bij Hyundai. Ik vergelijk het maar met een keuken die je gekocht hebt met Miele Combi Magnetron. En bij dag van levering blijkt het een alleen een oven te zijn. Dan verwacht je ook compensatie of alsnog levering van een Combi Magnetron.
Of vergelijk het met een vloer/keuken/tafel die in verkeerde kleur of afmetingen wordt geleverd. Wat verwacht je dan?

In ons geval ligt het wat lastiger, maar mogelijke oplossingen zijn:
1. Hyundai, bestel maar een nieuwe AWD Lounge-uitvoering (zonder Tartan) met schuifdak en gekozen kleur (€65.285,-)
2. Doe een mooi compensatie voorstel (verlengde garantie, trekhaak, winterbanden, …)

We zouden er eigenlijk over ophouden, maar stoelventilatie is echt een kers op de taart. Het is zo’n luxe die je niet vaak aantreft in auto’s. Het zat op de EV6 die ik had en ik kan jullie melden: ‘s zomers is het echt fantastisch. Wij hebben het heel veel gebruikt op standje 1 en vonden het geweldig.

BTW: Ik ga hem vandaag ophalen🥳 Gelijk rondje NL doen😉
@Welabel @hemertje
vandaag contact gehad met mijn dealer en die van mij staat met beetje geluk einde deze week klaar. Ook gevraagd naar de stoelventilatie en hij gaf aan dat van Hyundai de klanten die er niet mee eens waren kostenloos de bestelling mochten annuleren onder motto dat ze nog hele wachtlijst hadden die de FE bestelling wel over wou nemen.

Heb heel veel moeite met zulk take it or leave it gedrag en dat ze zich er zo makkelijk vanaf maken maar ben helaas oud genoeg geworden om te beseffen dat het helaas af en toe zo werkt en boos worden meestal toch niet helpt. Dacht alleen dat de Koreanen wat klantgerichter waren en excuses of een klein symbolisch gebaar toch niet raar waren geweest maar helaas.
Ben dus heel nieuwsgierig naar jullie vorderingen op dat gebied.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• eltron
azutphen schreef op maandag 6 maart 2023 @ 21:38:
[...]

@Welabel @hemertje
vandaag contact gehad met mijn dealer en die van mij staat met beetje geluk einde deze week klaar. Ook gevraagd naar de stoelventilatie en hij gaf aan dat van Hyundai de klanten die er niet mee eens waren kostenloos de bestelling mochten annuleren onder motto dat ze nog hele wachtlijst hadden die de FE bestelling wel over wou nemen.

Heb heel veel moeite met zulk take it or leave it gedrag en dat ze zich er zo makkelijk vanaf maken maar ben helaas oud genoeg geworden om te beseffen dat het helaas af en toe zo werkt en boos worden meestal toch niet helpt. Dacht alleen dat de Koreanen wat klantgerichter waren en excuses of een klein symbolisch gebaar toch niet raar waren geweest maar helaas.
Ben dus heel nieuwsgierig naar jullie vorderingen op dat gebied.
Gewoon cancelen dan en de schade claimen van een tijdelijke vervangende auto tot er wel één met stoelventilatie leverbaar is. >:) Zij hebben de verplichitng om het contract na te komen of als dat niet mogelijk is een voorstel te doen voor compensatie. Aan jou vragen om contract te cancelen is eigenlijk wel de omgekeerde wereld. Zij komen het contract niet na en zijn dus schadeplichtig. Dit is gewoon een overeenkomst naar Nederlands recht waar zij, hoe Koreaans ook, niet onderuit kunnen. Hier geldt gewoon afspraak is afspraak (en fijn als dat ook nog op papier staat, dat helpt bij het aantonen van de afspraak, maar wilsovereenstemming is voldoende voor een overeenkomst)

• azutphen
eltron schreef op maandag 6 maart 2023 @ 22:26:
[...]

Gewoon cancelen dan en de schade claimen van een tijdelijke vervangende auto tot er wel één met stoelventilatie leverbaar is. >:) Zij hebben de verplichitng om het contract na te komen of als dat niet mogelijk is een voorstel te doen voor compensatie. Aan jou vragen om contract te cancelen is eigenlijk wel de omgekeerde wereld. Zij komen het contract niet na en zijn dus schadeplichtig. Dit is gewoon een overeenkomst naar Nederlands recht waar zij, hoe Koreaans ook, niet onderuit kunnen. Hier geldt gewoon afspraak is afspraak (en fijn als dat ook nog op papier staat, dat helpt bij het aantonen van de afspraak, maar wilsovereenstemming is voldoende voor een overeenkomst)
Hoi @eltron probleem is dat het niet in het contract stond, alleen in de first edition model specifieke prijslijst. Weet niet of je dan nog veel rechten hebt. Heb nu rechtstreeks aan Hyundai verheldering gevraagd, ben benieuwd hoe zij reageren want excuses en de fout toegeven zou wel het minste zijn.. Annuleren doe ik niet want is in 1,5 jaar tijd de 3e auto die ik besteld heb en de eerste die wel geleverd word dus ben het wachtten een beerje beu.
Pagina: 1 ... 7 8 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee