Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Wel beetje jammer dat de revieuwer crocs aan heeft, vind ik het toch net iets moelijker om hem serieus te nemen 😀chrvdbos schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 13:32:
Een klein beet je voorpret bij onze buren.
YouTube: Neues Elektroauto Hyundai Ioniq6 ist endlich da! First Edition im De...
Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)
@azutphen zijn er al FE’s op kenteken gezet afgelopen dagen?azutphen schreef op zondag 12 februari 2023 @ 11:46:
@Petertje750 Ik ben dan meer van de wat sportievere rijervaring, comfortabel veren mag, zolang er maar verbinding en gevoel is tussen stuur en wielen en dat vond ik in de EV6 goed aanvoelen. Die van mij komt is over een paar weken bij de dealer en dan gaan we het ervaren :-)
Heb even in RDW data gekeken en op dit moment zijn er al 60 stuks geregistreerd in Nederland.
Aan de catalogus waarde te zien nog geen first editions, aan de gewichten te zien tot nu toe 1 met 4wd en dat is een zwarte.
Denk wel dat deze aantallen snel op gaan lopen want de Morning courier heeft rotterdam al weer verlaten dus daar zijn al een hoop first editions gelost, ben benieuwd wanneer de eerste de weg op gaat.![]()
10x blauw, 13x geel (gravity gold ?) 28x grijs, 3x wit, 6x zwart
[Afbeelding]
Had precies hetzelfde gevoel....azutphen schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 14:21:
[...]
Wel beetje jammer dat de revieuwer crocs aan heeft, vind ik het toch net iets moelijker om hem serieus te nemen 😀
IONIQ6WE schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 12:42:
Bij DAVO Rotterdam hebben ze een Serenity White Pearl (demo auto) en een Transmission Blue Pearl (showroom) staan.
Locatie | Demo | Show | Show/demo? |
Amersfoort | Serenity white nocturne grey metallic | ||
Breda | Byte Blue Metallic | ||
Den Bosch (Oostendorp) | Gravity gold mat | Biphilic blue | |
Eindhoven (Content) | Gravity gold mat | Biophilic Blue | |
Groningen | Biophilic Blue | Zwart | |
Leiden | Serenity white nocturne grey | ||
Rotterdam (Davo) | Serenity White Pearl | ransmission Blue Pearl | |
Spijkenisse (Nooteboom) | Gravity Gold Matte | Biphilic Blue | |
Uden | Gravity gold mat Biphilic blue | ||
Zwolle | Zwart(?) | Serenity white |
[ Voor 28% gewijzigd door demonic op 25-03-2023 22:23 . Reden: Op alphabet gesorteerd + Groningen toegevoegd. ]
Hi @WelabelWelabel schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 15:20:
[...]
@azutphen zijn er al FE’s op kenteken gezet afgelopen dagen?
ff gechecked en er staan er nu 67 op kenteken, nog geen FE want de duurste heeft een cataloguswaarde van € 59.990,-
Mijn dealer gaf aan dat mijn FE de 24e bij hem geleverd werd, ik verwacht dat volgende week de registraties dus wel zullen stijgen.
Ik blijf het in de gaten houden. en berichtje geven als er weer iets gebeurd.
Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)
Inderdaad positief, maar om mijn komende First Edition in relatie te brengen met een "wokiaanse paradigmawissel" stuit mij zeer tegen de borstazutphen schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:27:
https://www.nrc.nl/nieuws...n-knop-te-vinden-a4157200
Hele positieve recensie over de Ioniq 6
sowieso een vrij idiote review die meer zegt over Bas van Putten dan over de auto.chrvdbos schreef op zondag 19 februari 2023 @ 13:38:
[...]
Inderdaad positief, maar om mijn komende First Edition in relatie te brengen met een "wokiaanse paradigmawissel" stuit mij zeer tegen de borst
e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV
Dit. De 'review' is meer een stukje proza met moeilijke zinsconstructies.eltron schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:19:
[...]
sowieso een vrij idiote review die meer zegt over Bas van Putten dan over de auto.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Meer voorpret, dit maal een stuk minder literair hoogdravend. Nog steeds positief trouwens.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Mwah, vond het een redelijk standaard nrc stukje. Zinnen moeten minstens 5 regels beslaan en 5 moeilijke woorden bevatten.... Zolang daaraan voldaan is boeit de inhoud nietzonoskar schreef op zondag 19 februari 2023 @ 15:22:
[...]
Dit. De 'review' is meer een stukje proza met moeilijke zinsconstructies.
{Duikt weg voor de woede van de NRC lezers}
Gezien en inderdaad ook een stuk minder denigrerend als het geschreven stuk op autoweek.nlkoboy schreef op zondag 19 februari 2023 @ 16:46:
https://youtu.be/qXJX42jG9-M
Meer voorpret, dit maal een stuk minder literair hoogdravend. Nog steeds positief trouwens.
Ben heel benieuwd wanneer Wouter van Autoblog met een recensie komt en wat hij er van vindt.
Meer reclame filmpje over Zuid Korea maar wel grappig. Weinig inhoudelijks over de Ioniq 6 maar bijna alles wel positief
YouTube: FIRST DRIVE: HYUNDAI IONIQ 6 – Streamline EV Tested Across Korea PLU...
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Vorige week een paar km. hiermee gereden, de auto rjidt prima, echter zit ik wat hoog waardoor de HUD wat minder goed zichtbaar is (kan geloof ik bijgesteld worden). Verder bij 1 km te hard al een waarschuwingspiepje.
De kofferbak is toch wel heel erg klein. Ik heb het idee dat dit toch niet zo handig is met een gezin met 2 jonge kinderen....
Ik heb een FE Biophilic blue besteld, denk dat ik hier toch vanaf ga zien...
[ Voor 8% gewijzigd door _Richie_ op 20-02-2023 12:34 ]
https://www.drive.com.au/...-6-lexus-rx-ancap-safety/
Vraag: kan die te-hard-rij-piep nou wel of niet uitgezet worden?
Volgens mijn dealer kan die piep uit, maar dan gaat ook de borden-herken-functie uit. Of de functie ook uit blijft bij het uit/aan zetten van de auto weet ik niet. Of die menu instelling die ik een paar dagen geleden postte werkt weet ik ook niet. Misschien nog eens een proefrit maken om dat allemaal uit te zoekenbeschuit schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:48:
Vraag: kan die te-hard-rij-piep nou wel of niet uitgezet worden?
Mijn ervaring is dat het altijd past.... Vergeet niet dat er onder de bodem achterin ook nog een flink vak zit._Richie_ schreef op maandag 20 februari 2023 @ 12:33:
De kofferbak is toch wel heel erg klein. Ik heb het idee dat dit toch niet zo handig is met een gezin met 2 jonge kinderen....
Ik heb een FE Biophilic blue besteld, denk dat ik hier toch vanaf ga zien...
Zelf gemerkt dat de grootste ruimte opslokker de kinderwagen is. Die nemen we dus al jaren niet meer mee omdat we naar een hotelketen gaan waar ze die dingen gewoon voor je te leen hebben (familotel).
Hoe kleiner de kinderen hoe meer zooi je mee neemt, maar ook hoe meer je bij de voeten achterin kwijt kunt.
Kamperen met een familie tent zie ik met een Ioniq 6 niet gebeuren, maar met een vouwwagen weer wel.
Misschien een idee om het demo model nog een keer te lenen, en thuis even te proberen of de kofferset past?
Ben het met @koboy eens, hij zal best iets minder practisch zijn maar als je kijkt hoe kort je eigenlijk in de kinderwagens/buggys zit en hoe lang je een auto hebt.koboy schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:05:
[...]
Mijn ervaring is dat het altijd past.... Vergeet niet dat er onder de bodem achterin ook nog een flink vak zit.
Zelf gemerkt dat de grootste ruimte opslokker de kinderwagen is. Die nemen we dus al jaren niet meer mee omdat we naar een hotelketen gaan waar ze die dingen gewoon voor je te leen hebben (familotel).
Hoe kleiner de kinderen hoe meer zooi je mee neemt, maar ook hoe meer je bij de voeten achterin kwijt kunt.
Kamperen met een familie tent zie ik met een Ioniq 6 niet gebeuren, maar met een vouwwagen weer wel.
Misschien een idee om het demo model nog een keer te lenen, en thuis even te proberen of de kofferset past?
Tenminste, ik moet er een jaar of 5 mee doen en in die tijd kunnen ze al lang prima lopen.
Weet iemand of er ergens in Nederland een dealer is met een Ioniq 6 Lounge versie? Ik heb zelf een ioniq 5 lounge en na de proefrit in de 6 vond ik de zetels in mijn huidige auto toch net een tikje beter. Goed ik rijd er al ruim een jaar in en heb ondertussen mijn ideale zit positie wel gevonden. Wil nu kijken of ik in de Ioniq 6 Lounge die ervaring kan evenaren.
Iemand een idee waar ik in Nederland een Ioniq 6 Lounge kan proefzitten?
Trotse eigenaar van: Ioniq 5 - Lounge, 19" RWD - 73 kWh, Mystic Olive Green - Teal/Light-gray
Ik staarde mezelf ook altijd blind op de liters van de kofferbak. De Ioniq 5 was op papier net aan, dat wil zeggen iets minder dan onze Karoq. Tot ik een meetlint pakte en er achter kwam dat die 520 liter op papier in de praktijk nog niet eens 400 was onder de hoedenplank. Hoe dit komt? Geen idee. Misschien meten ze tot raam hoogte, misschien is de vloer iets hoger omdat er een reservewiel ligt....azutphen schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:33:
[...]
Ben het met @koboy eens, hij zal best iets minder practisch zijn maar als je kijkt hoe kort je eigenlijk in de kinderwagens/buggys zit en hoe lang je een auto hebt.
Tenminste, ik moet er een jaar of 5 mee doen en in die tijd kunnen ze al lang prima lopen.
De Ioniq 6 heb ik nagemeten, en ik kom ook op 400 liter uit met het vak onder de vloer niet meegenomen. Het ziet er alleen misschien wat kleiner uit omdat het best een donker gat is. Voor ons (kinderen nu bijna 2 en bijna 7) in elk geval voldoende voor de 10 jaar waarvoor we in principe de auto hebben gekocht.
Same here, wil ook graag het verschil weten tussen de "standaard" en de lounge stoelen, zo veel mogelijk comfort met de ioniq 6Richard-I5 schreef op maandag 20 februari 2023 @ 14:42:
Vraagje:
Weet iemand of er ergens in Nederland een dealer is met een Ioniq 6 Lounge versie? Ik heb zelf een ioniq 5 lounge en na de proefrit in de 6 vond ik de zetels in mijn huidige auto toch net een tikje beter. Goed ik rijd er al ruim een jaar in en heb ondertussen mijn ideale zit positie wel gevonden. Wil nu kijken of ik in de Ioniq 6 Lounge die ervaring kan evenaren.
Iemand een idee waar ik in Nederland een Ioniq 6 Lounge kan proefzitten?
Het gaat natuurlijk allemaal om budget en wat je zoekt natuurlijk (en in welk Topic ik post).
We hebben nu ook proefgereden met een Model Y en hiermee is de kofferruimte vergeleken een stuk kleiner
in de Ioniq 6. Qua budget is de LR Model Y ook nog iets aantrekkelijker dan de FE. (LR + EAP + kleur QS + trekhaak)
[ Voor 3% gewijzigd door _Richie_ op 20-02-2023 16:07 ]
Hi, @koboy als je kinderen nog maar 2 en 7 zijn passen ze denk ik nog prima in de kofferbak, als ze over 10 jaar 12 en 17 zijn wordt dat denk ik lastiger
De piep kan uit, echter als je de auto weer uitzet en opnieuw opstart staat ie weer aan…zonoskar schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:02:
[...]
Volgens mijn dealer kan die piep uit, maar dan gaat ook de borden-herken-functie uit. Of de functie ook uit blijft bij het uit/aan zetten van de auto weet ik niet. Of die menu instelling die ik een paar dagen geleden postte werkt weet ik ook niet. Misschien nog eens een proefrit maken om dat allemaal uit te zoeken
(Zelf uitgeprobeerd)
(ik kan bevestigen dat ze bezig zouden zijn met een update waar je dit permanent uit kan zetten)
[ Voor 8% gewijzigd door _Richie_ op 20-02-2023 20:45 ]
En volgens mijn dealer komt er nog een software update die het geluid daarvan uit zet. Nog wel een visueel signaal, maar niet meer die vreselijke piep. Hopelijk heeft hij gelijk...zonoskar schreef op maandag 20 februari 2023 @ 13:02:
[...]
Volgens mijn dealer kan die piep uit, maar dan gaat ook de borden-herken-functie uit. Of de functie ook uit blijft bij het uit/aan zetten van de auto weet ik niet. Of die menu instelling die ik een paar dagen geleden postte werkt weet ik ook niet. Misschien nog eens een proefrit maken om dat allemaal uit te zoeken
Net gecheckt maar helaas nog steeds maar 67 op kenteken, als het goed is komt mijn FE komende vrijdag aan bij de dealer, weet echter niet of de dealer of Hyundai NL de kentekens aanvraagt. Anyhow, binnenkort zullen de aantallen wel oplopen,azutphen schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 21:20:
[...]
Hi @Welabel
ff gechecked en er staan er nu 67 op kenteken, nog geen FE want de duurste heeft een cataloguswaarde van € 59.990,-
Mijn dealer gaf aan dat mijn FE de 24e bij hem geleverd werd, ik verwacht dat volgende week de registraties dus wel zullen stijgen.
Ik blijf het in de gaten houden. en berichtje geven als er weer iets gebeurd.
zie https://laadpastop10.nl/chargecard/146/Ionitykrizzziz schreef op woensdag 15 februari 2023 @ 21:50:
[...]
Werkt goed hoor, partij die erachter zit is DCS en heeft een ruim aanbod van laadpalen die deze pas slikt.
Prima dekking over heel Europa.
Ondersteunde landen
Oostenrijk, België, Zwitserland, Duitsland, Denemarken, Europa, Frankrijk, Nederland, Noorwegen, Zweden
Pluspunten
Supersnel laden langs Europese hoofdroutes
Laadkaart
https://ionity.eu/en/network/network-status
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
waar kan je dit zien / achterhalen?azutphen schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 12:02:
[...]
Net gecheckt maar helaas nog steeds maar 67 op kenteken, als het goed is komt mijn FE komende vrijdag aan bij de dealer, weet echter niet of de dealer of Hyundai NL de kentekens aanvraagt. Anyhow, binnenkort zullen de aantallen wel oplopen,
ik wacht op mijn FE Biophilic Blue in Eindhoven
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Hi @hemertjehemertje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:42:
[...]
waar kan je dit zien / achterhalen?
Dat is niet zo moeilijk
is open data van rdw die voor iedereen beschikbaar is.
https://opendata.rdw.nl/V...0%22IONIQ6%22/page/filter
https://s7g10.scene7.com/...ing+IONIQ+6+CE+EV+2023pdf
[ Voor 10% gewijzigd door IONIQ6WE op 23-02-2023 08:08 ]
Bedankt.IONIQ6WE schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 08:06:
Voor degenen die wachten op hun IONIQ 6 en zich alvast in willen lezen:
https://s7g10.scene7.com/...ing+IONIQ+6+CE+EV+2023pdf
@IONIQ6WE Dank voor de handleiding en de foto'sIONIQ6WE schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 14:49:toon volledige bericht
Hierbij nog een paar foto's die ik online tegen ben gekomen.
Ik hoop dat er bij het maken van de foto's van de binnenkant overmatig is geflitst.....
Komt nu wel erg flets over, had het donkerder verwacht.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Deze kleuren zijn sowieso heel lastig om goed vast te leggen, wel heel gaaf, zelfs de kofferbak mat had die FE striping.
Vind hem ondanks het TL licht hem in deze kleur wel echt heel mooi, beetje gangster style met de zwarte velgen en zo.
Als het goed is dan is morgen mijn FE nochturne grey bij de dealer binnnen en ik ga in ieder geval einde dag even langs om te kijken. Zal daarna wel even terugkoppelen of de kleur in het echt vergelijkbaar is met die vd foto's
@azutphenazutphen schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 15:57:
[...]
Als het goed is dan is morgen mijn FE nochturne grey bij de dealer binnnen en ik ga in ieder geval einde dag even langs om te kijken. Zal daarna wel even terugkoppelen of de kleur in het echt vergelijkbaar is met die vd foto's
Dat van die kofferbakmat had ik nog geeneens gezien, leuk detail.
Ik heb exact dezelfde in bestelling staan.
Bij mij is de status in Click to Buy echter nog niet veranderd in 'Transport naar dealer' zoals dit bij anderen al wel het geval is.
[ Voor 41% gewijzigd door IONIQ6WE op 23-02-2023 16:09 ]
Heb je die kleur ook in het echt gezien? Heb hem ook besteld, twijfel soms of ik de goede keuze heb gemaakthemertje schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 20:42:
[...]
waar kan je dit zien / achterhalen?
Nou ja, kan bestelling toch niet meer veranderen
Ik hoop voor @azutphen dat zijn FE daadwerkelijk morgen bij zijn dealer staat, maar ik heb nog van niemand gelezen dat zijn click to buy pagina overeenkomstig aangepast was.IONIQ6WE schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 16:01:
[...]
@azutphen
Dat van die kofferbakmat had ik nog geeneens gezien, leuk detail.
Ik heb exact dezelfde in bestelling staan.
Bij mij is de status in Click to Buy echter nog niet veranderd in 'Transport naar dealer' zoals dit bij anderen al wel het geval is.
Ik heb een kopie van de informatie die mijn dealer van Hyundai NL gekregen heeft en mijn auto staat in dezelfde eerste batch maar nog niet op uitlevering aan de dealer. En dat zou nog voor iedereen gelden.
Hier ook de Nocturne Grey en kan bijna niet wachten om de combinatie in real life te zien.
Alhoewel "Besit van de saeck is het end van het vermaeck" hoor je vaak
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Die van mij staat ook nog niet op transport naar dealer maar de dealer heeft me vorige week gebeld om te zeggen dat hij morgen binnen zou komen.chrvdbos schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 18:18:
[...]
Ik hoop voor @azutphen dat zijn FE daadwerkelijk morgen bij zijn dealer staat, maar ik heb nog van niemand gelezen dat zijn click to buy pagina overeenkomstig aangepast was.
Ik heb een kopie van de informatie die mijn dealer van Hyundai NL gekregen heeft en mijn auto staat in dezelfde eerste batch maar nog niet op uitlevering aan de dealer. En dat zou nog voor iedereen gelden.
Hier ook de Nocturne Grey en kan bijna niet wachten om de combinatie in real life te zien.
Alhoewel "Besit van de saeck is het end van het vermaeck" hoor je vaak
Ik vraag me ook af wanneer hij verspringt want hij sprong ook pas naar port arrival date toen de boot al lang weer vertrokken was. Vol verwachting klopt mijn hart en ik laat het morgenavond weten
We duimen voor je!azutphen schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:15:
[...]
Die van mij staat ook nog niet op transport naar dealer maar de dealer heeft me vorige week gebeld om te zeggen dat hij morgen binnen zou komen.
Ik vraag me ook af wanneer hij verspringt want hij sprong ook pas naar port arrival date toen de boot al lang weer vertrokken was. Vol verwachting klopt mijn hart en ik laat het morgenavond weten
Potverdrie, zeg ik net dat we voor je duimen, denk ik, "ik kan ook wel even op de "click to buy" pagina kijken.azutphen schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:15:
[...]
Die van mij staat ook nog niet op transport naar dealer maar de dealer heeft me vorige week gebeld om te zeggen dat hij morgen binnen zou komen.
Staat daar bij mij nu ook ineens 2302 naar dealer!
Ben benieuwd.
@chrvdbos die van mij staat nog steeds op transport naar dealer 02/03 . De mijne komt naar uden en iemand anders die in Uden ook een FE besteld heeft heeft hetzelfde telefoontje gekregen. Vlgns mij heeft mijn dealer er 5 verkocht. Ben dus benieuwd of er morgen een hele vloot staatchrvdbos schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:38:
[...]
Potverdrie, zeg ik net dat we voor je duimen, denk ik, "ik kan ook wel even op de "click to buy" pagina kijken.
Staat daar bij mij nu ook ineens 2302 naar dealer!
Ben benieuwd.
Succes, de mijne krijgt morgen van mij gegarandeerd ook een belletje.azutphen schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:49:
[...]
@chrvdbos die van mij staat nog steeds op transport naar dealer 02/03 . De mijne komt naar uden en iemand anders die in Uden ook een FE besteld heeft heeft hetzelfde telefoontje gekregen. Vlgns mij heeft mijn dealer er 5 verkocht. Ben dus benieuwd of er morgen een hele vloot staat
Benieuwd.
Vanmiddag maar eens even kijken hoe de "gray lady" er in het echt uitziet en vast het boekje meenemen.
Altijd leuk, zo'n moment.
hier ook naar dealer op 02/03azutphen schreef op donderdag 23 februari 2023 @ 20:49:
[...]
@chrvdbos die van mij staat nog steeds op transport naar dealer 02/03 . De mijne komt naar uden en iemand anders die in Uden ook een FE besteld heeft heeft hetzelfde telefoontje gekregen. Vlgns mij heeft mijn dealer er 5 verkocht. Ben dus benieuwd of er morgen een hele vloot staat
leuk, had ik nog niet gevonden!azutphen schreef op woensdag 22 februari 2023 @ 22:29:
[...]
Hi @hemertje
Dat is niet zo moeilijk![]()
is open data van rdw die voor iedereen beschikbaar is.
https://opendata.rdw.nl/V...0%22IONIQ6%22/page/filter
@chrvdboschrvdbos schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:11:
Zonet contact gehad met de dealer. De mijne is eind deze ochtend in Doetinchem aangekomen.
Vanmiddag maar eens even kijken hoe de "gray lady" er in het echt uitziet en vast het boekje meenemen.
Altijd leuk, zo'n moment.
Ik ben benieuwd.
Bij mijn dealer helaas nog niets binnen, dinsdag pas waarschijnlijk.
Ik weet niet of je er al gelijk even in mag zitten, maar dan kan je misschien controleren of er wel of geen ventilatie in de voorstoelen zit. Hier zijn de meningen namelijk nogal over verdeeld. Volgens de Nederlandse prijslijst van de FE zou het er wel in moeten zitten, maar in alle overige documentatie is hier niets over te vinden.
[ Voor 29% gewijzigd door IONIQ6WE op 24-02-2023 11:56 ]
De auto vanmiddag bekeken en daar gaan we geen spijt van krijgen!IONIQ6WE schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 11:51:
[...]
@chrvdbos
Ik ben benieuwd.
Bij mijn dealer helaas nog niets binnen, dinsdag pas waarschijnlijk.
Ik weet niet of je er al gelijk even in mag zitten, maar dan kan je misschien controleren of er wel of geen ventilatie in de voorstoelen zit. Hier zijn de meningen namelijk nogal over verdeeld. Volgens de Nederlandse prijslijst van de FE zou het er wel in moeten zitten, maar in alle overige documentatie is hier niets over te vinden.
Vooral de combinatie van de donkere bekleding en het nocturne gray vond ikzelf erg geslaagd.
Ook was mijn 1.93 in combinatie met het schuifdak geen enkel probleem. Voldoende hoofdruimte.
Geventileerde stoelen is nog wel een dingetje met Hyundai nl. Dat zit er nl niet in.
Voor mij was dat een van de redenen die tot mijn keuze leiden en het staat daadwerkelijk zo vermeld in de prijslijst. Maar helaas, niet in de stoel en niet in het systeem in het dashboard..
Daar heeft Hyundai NL wel wat uit te leggen en te compenseren.
@chrvdboschrvdbos schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:41:
[...]
De auto vanmiddag bekeken en daar gaan we geen spijt van krijgen!
Vooral de combinatie van de donkere bekleding en het nocturne gray vond ikzelf erg geslaagd.
Ook was mijn 1.93 in combinatie met het schuifdak geen enkel probleem. Voldoende hoofdruimte.
Geventileerde stoelen is nog wel een dingetje met Hyundai nl. Dat zit er nl niet in.
Voor mij was dat een van de redenen die tot mijn keuze leiden en het staat daadwerkelijk zo vermeld in de prijslijst. Maar helaas, niet in de stoel en niet in het systeem in het dashboard..
Jammer van de ventilatie. Heb het echter nooit gehad, dus ik weet ook niet wat ik ga missen
Komen de bekleding en de kleur in het echt een beetje overeen met de foto's?
En hoe lang duurt het nu nog voordat de auto ook aan je wordt geleverd?
[ Voor 3% gewijzigd door IONIQ6WE op 24-02-2023 15:54 ]
chrvdbos schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:41:
[...]
Fijn dat het geslaagd voelde.chrvdbos schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:41:
[...]
Weet jij nog waar je dat kon vinden van de geventileerde stoelen? Ik had het ook gelezen en kan het nu nergens terug vinden...
@chrvdbos zou het wel heel jammer vinden als de stoelventilatie er niet op zit want keer proefgereden in een EV6 waar het op zit en vond dat wel heel erg fijn.chrvdbos schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:41:
[...]
Tegelijkertijd heef Hyundai inderdaad wat uit te leggen als het er niet op zit want in de prijslijst staat het inderdaad wel en het is niet dat ik hem niet gekocht had als het er niet op zat maar vind wel dat ze moeten leveren wat ze beloven,
@Marrie12345!Marrie12345! schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:57:
[...]
Fijn dat het geslaagd voelde.
Weet jij nog waar je dat kon vinden van de geventileerde stoelen? Ik had het ook gelezen en kan het nu nergens terug vinden...
Staat in de prijslijst van de First Edition op pagina 3.
Ah super, gevonden, bedankt!IONIQ6WE schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:00:
[...]
@Marrie12345!
Staat in de prijslijst van de First Edition op pagina 3.
Kunnen ze zoiets nog toevoegen later? Wel beetje slecht om het niet te leveren als het in de prijslijst staat...
@Marrie12345!Marrie12345! schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:01:
[...]
Ah super, gevonden, bedankt!
Kunnen ze zoiets nog toevoegen later? Wel beetje slecht om het niet te leveren als het in de prijslijst staat...
Ik denk dat de bekleding van de FE niet geschikt is voor ventilatie, dat het er daarom niet in zit en dat het dus ook niet achteraf kan worden toegevoegd, maar zeker weten doe ik het ook niet.
@Marrie12345!Marrie12345! schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:16:
@IONIQ6WE
Thanks, ben benieuwd of ze daar iets mee gaan doen.
De volgende tekst staat op de laatste pagina van de prijslijst:
Hyundai behoudt zich het recht voor om modellen, kleuren en uitrustingen te
wijzigen zonder voorafgaande aankondiging en zonder verplichting de reeds op de markt zijnde auto’s
te wijzigen.
Ik denk dus niet dat we ergens recht op hebben...
Nu maar hopen dat dit het enige is dat wel in de prijslijst staat en niet aanwezig is
[ Voor 8% gewijzigd door IONIQ6WE op 24-02-2023 16:30 ]
Ayyy, dat is jammer. Ik heb die kleine lettertjes ook niet gelezen vooraf...
Het wordt mijn eerste auto, ben erg benieuwd. Dealer zei bij mij misschien nog wel 2 weken nodig te hebben na levering.
@Marrie12345!Marrie12345! schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 16:35:
@IONIQ6WE
Ayyy, dat is jammer. Ik heb die kleine lettertjes ook niet gelezen vooraf...
Het wordt mijn eerste auto, ben erg benieuwd. Dealer zei bij mij misschien nog wel 2 weken nodig te hebben na levering.
Niet verkeerd om een IONIQ 6 als eerste auto te hebben straks!
Volgens Click to Buy is de door mij bestelde auto ook onderweg naar mijn dealer.
Zodra de auto binnen is gaat hij proberen om deze binnen een week af te leveren.
Geen achterruitenwisser.
Voor lange mensen, of, wanneer je zoals ik, 1.85, de stoel lekker hoog zet, is de HUD niet te gebruiken. Je ziet zelfs met maximale verstelling van de HUD meer dan de helft niet., Dat vind ik wel heel stom van Hyundai.
Bediening audio en cruise control is omgedraaid op het stuur (waarom??). Dat is wel wennen straks.
[...]
@Marrie12345!
De volgende tekst staat op de laatste pagina van de prijslijst:
Hyundai behoudt zich het recht voor om modellen, kleuren en uitrustingen te
wijzigen zonder voorafgaande aankondiging en zonder verplichting de reeds op de markt zijnde auto’s
te wijzigen.
Ik denk dus niet dat we ergens recht op hebben...
Nu maar hopen dat dit het enige is dat wel in de prijslijst staat en niet aanwezig is
[/
Of ze met die kleine lettertjes er zo vanaf komen betwijfel ik, dit is 1 specifieke uitvoering en om die zomaar tussentijds te wijzigen....
Maar we gaan het zien.
Wat net zo erg is, mijn dealer had gezegd dat mijn auto vandaag binnen zou komen maar helaas stond er net nog niets, nu waarschijnlijk maandag of dinsdag
@azutphenazutphen schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:08:
Wat net zo erg is, mijn dealer had gezegd dat mijn auto vandaag binnen zou komen maar helaas stond er net nog niets, nu waarschijnlijk maandag of dinsdag
Mijn dealer heeft geen specifieke toezegging gedaan, maar hij verwacht dat de auto dinsdag bij hem wordt geleverd.
[ Voor 11% gewijzigd door IONIQ6WE op 24-02-2023 17:11 ]
Kleur is natuurlijk sterk afhankelijk van de belichting, maar het zag er wat mij betreft uit zoals ik verwachtte.IONIQ6WE schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 15:53:
[...]
@chrvdbos
Jammer van de ventilatie. Heb het echter nooit gehad, dus ik weet ook niet wat ik ga missen![]()
Komen de bekleding en de kleur in het echt een beetje overeen met de foto's?
En hoe lang duurt het nu nog voordat de auto ook aan je wordt geleverd?
Met de dealer het ik zaterdag 4 maart om 10.00 uur afgesproken voor de levering.
Eerst moet er ook nog een Quartz coating op. Later ook nog overbouwen dashcam.
Wat mij ook nog positief opviel is dat de "knoppenpiano' op het stuurwiel er veel netter uitziet dan in de Ioniq 5.
:strip_exif()/f/image/PxQcLsMLAKgW3Ox4LW67TRhe.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/nP6It5aPqQlUbDi9kEFBTvbr.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/96rse5qkIQQjqit57VVCHNKo.jpg?f=fotoalbum_large)
De prijslijst is toch geen juridisch bindend document?azutphen schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:08:
[...]
Of ze met die kleine lettertjes er zo vanaf komen betwijfel ik, dit is 1 specifieke uitvoering en om die zomaar tussentijds te wijzigen....
Maar we gaan het zien.
Belangrijker is wat er in de koopovereenkomst staat. In die van mij staat de hele uitrustingslijst, 3 pagina's lang. Daarna volgt 2 bladzijden de Bovag koop algemene voorwaarden.
In de overeenkomst staat bij mij geen voorbehoud over de uitrusting, alleen over de prijs, met de normale 10 dagen tijd om kosteloos van de koop af te zien (Bovag!)
Omgedraaid tov wat?beschuit schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:05:
Bediening audio en cruise control is omgedraaid op het stuur (waarom??). Dat is wel wennen straks.
Audio zit rechts?
CruiseControl zit links?
Mooie kleur!chrvdbos schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:14:
[...]
Eerst moet er ook nog een Quartz coating op. Later ook nog overbouwen dashcam.
Wat mij ook nog positief opviel is dat de "knoppenpiano' op het stuurwiel er veel netter uitziet dan in de Ioniq 5.
Met welke reden kies je voor deze coating?
Dit is de glascoating die Hyundai als optie aanbiedt voor een €419?
Jep.hemertje schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:41:
[...]
Audio zit rechts?
CruiseControl zit links?
Oké, zo zit het nu ook op mijn stuur van de Renault Captur
Vorige Hyundai wagens. Op de klassieke Ioniq alsook de Ioniq 5 zit het bijv. omgekeerd. Blijkt wel vaker te gebeuren bij Hyundai dat ze het omwisselen tussen modellen. Geen idee waarom. Consistentie zou leuk zijn.hemertje schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:41:
[...]
Omgedraaid tov wat?
Audio zit rechts?
CruiseControl zit links?
Het getekende contract is natuurlijk leidend … en daar staat de optie ‘Stoel ventilatie’ niet (meer) op. In mijn geval heb ik vóór 9 november nog extra gekeken of deze optie erop zit. Stond toen in de prijslijst maar sterker … het staat nog steeds in de prijslijst van 1-1-2023 (die ook nog steeds op website FE staat). Dat contract heb ik getekend op een woensdagmiddag zonder alle details/opties door te nemen (mijn fout!). De verkoper heeft er ook geen melding van gemaakt. Hyundai kan dan wellicht juridisch sterk staan, maar moreel, zakelijk gezien, kun je wel vraagtekens plaatsen bij het (nog steeds) niet informeren van haar klanten over deze toch wel significante/waardevolle aanpassing van de auto. Ik betaal €63.000,- en verwacht dus eigenlijk de beloofde full-options. Op de Duitse en Franse brochures stond de optie niet, in NL (bewust?) wel. Contract ontbinden is voor mij geen optie want mijn EV6 heb ik al (te goedkoop) verkocht. Ik heb altijd geleerd: “Het is (doorgaans) niet erg voor een klant dat er een probleem is … het gaat erom hoe je het oplost”. We gaan zien hoe galant Hyundai hier mee omgaat;-)koboy schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 17:24:
[...]
De prijslijst is toch geen juridisch bindend document?
Belangrijker is wat er in de koopovereenkomst staat. In die van mij staat de hele uitrustingslijst, 3 pagina's lang. Daarna volgt 2 bladzijden de Bovag koop algemene voorwaarden.
In de overeenkomst staat bij mij geen voorbehoud over de uitrusting, alleen over de prijs, met de normale 10 dagen tijd om kosteloos van de koop af te zien (Bovag!)
Nee, is een quartz coating bij een gespecialiseerd bedrijf. Het is de hardste versie coating.hemertje schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 18:44:
[...]
Mooie kleur!
Met welke reden kies je voor deze coating?
Dit is de glascoating die Hyundai als optie aanbiedt voor een €419?
Het bedrijf dat de coating aanbrengt, ligt in de buurt van mijn dealer en de coating was een onderdeel van de onderhandelingen.
Buiten het feit of dat het wel of niet op het koopcontract staat, Ik had me vooral verheugd op de stoelverwarming.
lijkt met toch dat je wanneer je een auto koopt waarvoor ze een hele specifieke prijslijst gemaakt hebben je niet het koopcontract op de letter na moet lezen of dat wel klopt met de prijslijst ?
Heb het ooit meegemaakt met een auto waarbij in de accesoirelijst stond dat wanneer je voor een bepaald type velgen als optie koos ook het reservewiel die velg was.
Auto geleverd met 4 velgen en verkopert hield vol dat je er altijd maar 4 kreeg, tot dat ik me uiteindelijk de prijslijst weer herinnerde en onder zijn neus duwde, toen kreeg ik mijn velg wel.
Kan me echter voorstellen dat het met achteraf stoelventilatie inbouwen lastiger is en zou de auto niet weigeren omdat er geen stoelventilatie op zit maar zou het wel heel jammer zijn en een geste vanuit Hyundai op zijn plaats.
Het goede nieuws is dat je wel stoelverwarming hebt hoor!azutphen schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:28:
Hi @Welabel @koboy
Buiten het feit of dat het wel of niet op het koopcontract staat, Ik had me vooral verheugd op de stoelverwarming.
lijkt met toch dat je wanneer je een auto koopt waarvoor ze een hele specifieke prijslijst gemaakt hebben je niet het koopcontract op de letter na moet lezen of dat wel klopt met de prijslijst ?
Heb het ooit meegemaakt met een auto waarbij in de accesoirelijst stond dat wanneer je voor een bepaald type velgen als optie koos ook het reservewiel die velg was.
Auto geleverd met 4 velgen en verkopert hield vol dat je er altijd maar 4 kreeg, tot dat ik me uiteindelijk de prijslijst weer herinnerde en onder zijn neus duwde, toen kreeg ik mijn velg wel.
Kan me echter voorstellen dat het met achteraf stoelventilatie inbouwen lastiger is en zou de auto niet weigeren omdat er geen stoelventilatie op zit maar zou het wel heel jammer zijn en een geste vanuit Hyundai op zijn plaats.
Ik herinner me hier een hele discussie over mogelijke fouten in de uitrusting lijst van de FE. zaken die er in andere landen niet op zaten, en in NL wel.azutphen schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:28:
Hi @Welabel @koboy
[...]
Ik heb geen zin om terug te bladeren om man en paard te gaan noemen, maar wie toen wist dat er mogelijk een fout in de prijslijst stond, daarna bij het koopcontract dit niet heeft gecontroleerd en nu over compensatie gaat praten in grote termen...... Sorry, ik vind dat wat van, met als van al die mensen die zich aansloten bij de claim tegen VAG bij het diesel schandaal omdat ze hun auto hadden gekocht om het milieu te sparen.....
En fouten worden niet gecorrigeerd als niemand ze aanwijst, zo heb ik in 1 van de eerste pagina's van de handleiding al een irritante vertaal misser gezien.
Bottom line is dat de kosten voor de afhandeling betaald worden door de rest van de klanten.
Wat voor werk doe jij @koboy? Pas je bij oplevering van je werk ook de leveromvang aan? Fijn dat je begrip hebt voor de grote autofabrikanten. Punt is dat meerdere gevraagd hebben of ventilatie erop zit. Dat werd bevestigd. Pris/optie lijst werd niet aangepast. Dieselgate is weer een heel ander verhaal. Als je willens en wetens software aanpast alleen voor testmode … dan moet je op de blaren zitten. De ventilatie-optie is voor de meesten van ons geen big-deal. Maar dat zou het voor Hyundai ook niet moeten zijn. Het gaat tenslotte maar om 250 auto’s.😁koboy schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:28:
[...]
Ik herinner me hier een hele discussie over mogelijke fouten in de uitrusting lijst van de FE. zaken die er in andere landen niet op zaten, en in NL wel.
Ik heb geen zin om terug te bladeren om man en paard te gaan noemen, maar wie toen wist dat er mogelijk een fout in de prijslijst stond, daarna bij het koopcontract dit niet heeft gecontroleerd en nu over compensatie gaat praten in grote termen...... Sorry, ik vind dat wat van, met als van al die mensen die zich aansloten bij de claim tegen VAG bij het diesel schandaal omdat ze hun auto hadden gekocht om het milieu te sparen.....
En fouten worden niet gecorrigeerd als niemand ze aanwijst, zo heb ik in 1 van de eerste pagina's van de handleiding al een irritante vertaal misser gezien.
Bottom line is dat de kosten voor de afhandeling betaald worden door de rest van de klanten.
Wat mijn werk er toe doet boeit volgens mij niet. Vroeger IT technisch consultant, daarna leraar VO, sinds een aantal jaar huisvaderWelabel schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 09:53:
[...]
Wat voor werk doe jij @koboy? Pas je bij oplevering van je werk ook de leveromvang aan? Fijn dat je begrip hebt voor de grote autofabrikanten. Punt is dat meerdere gevraagd hebben of ventilatie erop zit. Dat werd bevestigd. Pris/optie lijst werd niet aangepast. Dieselgate is weer een heel ander verhaal. Als je willens en wetens software aanpast alleen voor testmode … dan moet je op de blaren zitten. De ventilatie-optie is voor de meesten van ons geen big-deal. Maar dat zou het voor Hyundai ook niet moeten zijn. Het gaat tenslotte maar om 250 auto’s.😁
Ik ben opgevoed zowel als persoon als in mijn rol als consultant om nooit af te gaan op de folder, maar alleen op het contract en de documenten waarnaar verwezen wordt in het contract.
Verkopers lullen (vaak) maar een eind met de klant mee om de deal rond te krijgen, en doen vervolgens wat er nodig is om zo veel mogelijk er aan te verdienen (zoals 4x een reservewiel achterover drukken = een set velgen extra winst, of een radio die je kado onderhandeld hebt toch factureren aan de leasemaatschappij).
Punt blijft gewoon dat op het contract geen stoelventilatie staat. Als stoelventilatie voor jou belangrijk is had je dat bij het tekenen van het contract moeten controleren. Bij een rechter maak je geen schijn van kans: je hebt zelf niet opgelet, dus moet je op de blaren zitten.
Ik heb gewoon een ¥$@+€&€ hekel aan mensen die ofwel weten dat ze fout/nalatig zijn geweest, ofwel het eigenlijk niet boeit, maar toch gaan proberen ergens een financieel slaatje uit te slaan. In dat opzicht noemde ik ook de diesel-claim. VAG werd door de overheden stevig aangepakt, topmensen verdwenen achter de tralies (uniek!), en daarmee zou de zaak klaar moeten zijn. Individueel heb je geen milieuschade, en de te "verwachtten" extra waardedaling kon ook niet hard gemaakt worden. Toch schade gaan claimen worden alleen de advocaten echt beter van, en wie betaalt de rekening? Juist, jij en ik!
Het gaat mij hier om het principe, of het nou om maar 250 stuks gaat of niet.
Maar voor de mensen die de FE hebben besteld mede voor de geventileerde stoelen ben ik heel benieuwd hoe Hyundai het gaat oppakken, het is geen kleine jongen en denk niet dat ze op slechte mond to mond reklame zitten te wachten tijdens een "introductie" van een nieuw model.
Sommige zweren bij een instructieboekje, anderen zijn meer visueel ingesteld.
Ik liep laatst tegen een bibliotheek aan korte Hyundai instructievideo's aan voor de USA markt.
Misschien is het voor sommigen onder ons wel een leuke manier om tips and tricks te ontdekken.
https://www.youtube.com/p...Sh250LbyTqkKtreJuSNIHK4n7
Wat mij betreft houden we erover op …. maar op dit moment staat er tot op de dag van vandaag nog steeds een prijslijst van de FE met de optie er nog op. https://www.hyundai.com/n...ml#brochure-en-prijslijstThe__Virus schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:44:
Het was vanaf de start duidelijk dat stoelventilatie niet op de First Edition zou zitten. Is hier in het topic ook besproken. Het stond een tijdje foutief op de FE prijslijst. In alle andere landen/talen kwam dit niet voor.
Ik ga zelf toch meer af op wat Hyundai zelf communiceert (op via mail en twitter gestelde vragen) dan wat er op een forum wordt verteld.
Hi @chrvdboschrvdbos schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 20:54:
[...]
Het goede nieuws is dat je wel stoelverwarming hebt hoor!
Ik bedoelde geventileerd
Verwarmd vind ik alleen fijn als het echt koud is. Gelukkig wel stof op rug en zitvlak, dat is in de zomer sowieso een stuk minder plakkerig als leer.
Eens, er over discussiëren verandert er toch niets meer aan en geen zin om het vooruitzicht aan een fijne nieuwe auto te verpesten door negatieve energie.Welabel schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:56:
[...]
Wat mij betreft houden we erover op …. maar op dit moment staat er tot op de dag van vandaag nog steeds een prijslijst van de FE met de optie er nog op. https://www.hyundai.com/n...ml#brochure-en-prijslijst
Ik ga zelf toch meer af op wat Hyundai zelf communiceert (op via mail en twitter gestelde vragen) dan wat er op een forum wordt verteld.
Zie vanzelf of het erop zit en hoe het verder afloopt maar vooralsnog verheug ik me nog steeds op het moment dat ik hem krijg.
Ahh @koboy … IT-consultant geweest … dat verklaart een hoop. De meeste IT projecten kosten 2x zoveel, duren x-keer zolang en leveren nooit de gevraagde functionaliteit😄 Grapje @koboy ! Nou ben je lekker aan het genieten van je huisvaderschap na een gewaardeerde maatschappelijk bijdrage aan het VO-onderwijs … is er geen enkele reden om je op te winden over mensen die zoiets onbenulligs als geventileerde stoelen belangrijk vinden. We zitten hier toch vooral op dit forum om elkaar te informeren en af en toe een beetje te dollen? De wereld is al zo opgefokt tegenwoordig vanwege ‘principes. Fijn weekend verder hoor🖐koboy schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:40:toon volledige bericht
[...]
Wat mijn werk er toe doet boeit volgens mij niet. Vroeger IT technisch consultant, daarna leraar VO, sinds een aantal jaar huisvader
Ik ben opgevoed zowel als persoon als in mijn rol als consultant om nooit af te gaan op de folder, maar alleen op het contract en de documenten waarnaar verwezen wordt in het contract.
Verkopers lullen (vaak) maar een eind met de klant mee om de deal rond te krijgen, en doen vervolgens wat er nodig is om zo veel mogelijk er aan te verdienen (zoals 4x een reservewiel achterover drukken = een set velgen extra winst, of een radio die je kado onderhandeld hebt toch factureren aan de leasemaatschappij).
Punt blijft gewoon dat op het contract geen stoelventilatie staat. Als stoelventilatie voor jou belangrijk is had je dat bij het tekenen van het contract moeten controleren. Bij een rechter maak je geen schijn van kans: je hebt zelf niet opgelet, dus moet je op de blaren zitten.
Ik heb gewoon een ¥$@+€&€ hekel aan mensen die ofwel weten dat ze fout/nalatig zijn geweest, ofwel het eigenlijk niet boeit, maar toch gaan proberen ergens een financieel slaatje uit te slaan. In dat opzicht noemde ik ook de diesel-claim. VAG werd door de overheden stevig aangepakt, topmensen verdwenen achter de tralies (uniek!), en daarmee zou de zaak klaar moeten zijn. Individueel heb je geen milieuschade, en de te "verwachtten" extra waardedaling kon ook niet hard gemaakt worden. Toch schade gaan claimen worden alleen de advocaten echt beter van, en wie betaalt de rekening? Juist, jij en ik!
@koboykoboy schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 10:40:toon volledige bericht
[...]
Wat mijn werk er toe doet boeit volgens mij niet. Vroeger IT technisch consultant, daarna leraar VO, sinds een aantal jaar huisvader
Vaak zijn rechtvaardig en recht niet hetzelfde. Ik verkoop zelf grote technische installaties en probeer altijd de reëele verwachtin van de klant waar te maken en heb eigenlijk geen contracten nodig want door heldere afspraken nooit geen gezeur.
Helaas werkt het in de grote mensenwereld niet altijd zo. Hoorde het zelf gister pas van de stoelventilatie maar als dat schijnbaar al zo lang bekend is had hyundai op zijn minst de moeite kunnen doen om de prijslijst aan te passen want ook in de FE prijslijst jan 2023 staat het nog steeds en als je het als bedrijf willens en wetens een fout laat staan zet je mensen bewust op het verkeerde been.
Het geld interresserd me niets want voor mij is het een leaseauto en zal nauwelijks effect hebben op leasebedrag.
Kon me overigens ook aansluiten bij volkswagen claim maar vond dat ik geen schade had geleden dus ook niet eerlijk om te claimen.
Dus, eens dat we waarschijnlijk geen poot hebben om op te staan, dat het niet goed voelt is echter iets anders en dat heeft niets te maken met op winst belust zijn maar met een verwachting die helaas niet blijkt te kloppen.
Maar wel nieuwsgierig, heb jij het contract en de prijslijst wel langs elkaar gelegd om te controleren of deze gelijk zijn ?
Volgens mij doet namelijk bijna niemand dat.
leuk, maar het merendeel is al 4 jaar oud en wellicht inmiddels allang vervangen door een andere systeem layout of benadering?chrvdbos schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 11:22:
Even een heel ander topic. Mogelijk iets dat velen van jullie al kennen, maar voor mij is het nieuw.
Sommige zweren bij een instructieboekje, anderen zijn meer visueel ingesteld.
Ik liep laatst tegen een bibliotheek aan korte Hyundai instructievideo's aan voor de USA markt.
Misschien is het voor sommigen onder ons wel een leuke manier om tips and tricks te ontdekken.
https://www.youtube.com/p...Sh250LbyTqkKtreJuSNIHK4n7
maar wie weet nog redelijk actueel en te gebruiken?
Ik heb niet de prijslijst naast het contract gelegd om punt voor punt te vergelijken. Ook omdat ik geen universitaire studie van de prijslijst had gemaakt. Ik heb eerst gecontroleerd of de punten die voor mij belangrijk waren (warmtepomp, parkeersensoren voor en achter) aanwezig waren. Daarna nog even een keer snel de lijst doorgenomen om te kijken of ik iets zag wat mij niet beviel. Viel eigenlijk alleen in positieve zin de adaptieve dempers op.azutphen schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 12:35:
[...]
@koboy
Maar wel nieuwsgierig, heb jij het contract en de prijslijst wel langs elkaar gelegd om te controleren of deze gelijk zijn ?
Volgens mij doet namelijk bijna niemand dat.
Wat ik raar vind in het hele verhaal is dat ik na de aankoop meerdere keren aan Hyundai Nederland heb gevraagd of het er in zit (daarbij ook aangegeven dat er online andere meningen en documenten te vinden zijn) en toch hebben zij tot drie keer toe bevestigd dat het er in zit.
Ik vind het jammer dat het er niet op zit, maar ik heb het nooit gehad dus ik weet gelukkig niet of ik iets ga missen.
Verder laat ik dit onderwerp lekker met rust en kijk ik vooral uit naar wat er wel allemaal op, aan en in zit!!!
[ Voor 23% gewijzigd door IONIQ6WE op 25-02-2023 13:43 ]
Hieronder filmpje hoe ioniq 6 zelf uit garage rijd. Vind het zelf rijden niet zo bijzonder maar wel mooi om te zien hoe de achterlichten eruit zien als het echt donker
Is.
YouTube: Ioniq 6 fährt alleine aus Garage.
De ramen achterin zijn ook echt donker getint dit samen met de donkere bekleding kon ik de kids nagenoeg niet zien zitten achter in. achterin met 182 zit je met je hoofd tegen het dak, gelukkig hoef ik daar niet te zitten. maar wellicht handig als een beetje info.
Via het werk is het tijd voor een nieuwe auto, ik heb ruime keuze op zich maar ben vandaag eens even wezen kijken bij Kia, Volvo en Hyundai,. de Ioniq sprak mij het meeste aan.
Zelfs met de 18 inch standaard velg was hij niet lelijk, ik zou wel voor de 20inch velgen gaan.
Voor mij word het de Ioniq 6 Connect met groter accupakket plus 20inch LM in de kleur Abyss Black.
[ Voor 29% gewijzigd door YarVis op 26-02-2023 14:23 ]
Maar dan houdt je nog genoeg over. Ik zou zelf om die reden wel voor 18inch gaan.
De 18inch vond ik ook echt niet verkeerd staan eigenlijk in de filmpjes vond ik het er minder mooi uitzien.
Vergeet ook niet dat 20 inch minder goed leverbaar zou zijn.....eltron schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:47:
De 20inch kost je wel wat range, ik dacht een procent of 5.
Maar dan houdt je nog genoeg over. Ik zou zelf om die reden wel voor 18inch gaan.
70km verschil tussen 20” en 18”eltron schreef op zaterdag 25 februari 2023 @ 19:47:
De 20inch kost je wel wat range, ik dacht een procent of 5.
ehhhh..HOI
In mijn opinie een redelijk neutrale rij impressie en in de 2e video een verbruikstest.
Hier zie je waar ik eigenlijk op hoopte en dat is dat hij door de lage cw waarde ook op hogere snelheden een heel net verbruik heeft.
Wel een 2wd met 18" op winterbanden bij 8°C dus niet representatief voor de First edition,
De FE zal het echter in de zomer op zomerbanden misschien nog wel beter doen.
Veel mensen denken dat actieradius winter voornamelijk korter is door de verwarming in de auto en dat de accu slechter werkt bij lage temperaturen maar dat is niet de enige oorzaak.
In de winter is ook de luchtweerstand hoger want rond 8 graden weegt elke m3 lucht 1,25 kg en in de zomer bij 25°C maar 1,16 kg (lucht zet uit bij hogere temp) en hierdoor is de lucht weerstand die de auto in de zomer krijgt dus 7% lager.
De luchtweerstand neemt naarmate je de snelheid verhoogd exponentieel toe, bij 100 km/h is deze ruim zes keer zo veel als bij 50 km/h. En rijd je dan 130 km/h, verdubbelt het nog een keer. Daarom heeft die lagere CW waarde ook zoveel invloed op hoge snelheid.
Het zou dus zomaar kunnen zijn dat in de zomer de FE deze waardes gaat evenaren of verbeteren.
Ik ga komende zomer met mij FE op roadtrip naar Montenegro dus ben heul benieuwd hoe dit uit gaat pakken maar deze video stemt mij al positief
YouTube: ⚡️Hyundai Ioniq 6🔋Review & Fahrbericht🧐setzt er neue Maßstäbe⁉️
YouTube: 🚘 Hyundai Ioniq 6 🪫 ist er der effizienteste seiner Klasse⁉️
En nog een link naar Cornelis van autoweek die uitlegd hoe de luchtweerstand werkt.
https://www.autoweek.nl/v...arde-voor-luchtweerstand/
[ Voor 10% gewijzigd door azutphen op 26-02-2023 13:57 ]