Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06-05 07:22

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Er is een vooraankondiging geweest van de (Hyundai) Ioniq 6, waarbij de auto getoond werd, maar veel details, zoals de prijs en het bereik, nog niet zijn vrijgegeven.

https://www.hyundai.com/nl/modellen/ioniq-6.html

Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/x87ynuebka38_800.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/q9fy78jbmg7t_800.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/j07yopjbyu7a_800.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/ofcye9xbhkex_800.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/t2my6cnb9te6_800.jpg
Afbeeldingslocatie: https://media.autoweek.nl/m/hvuyjvxbl5jx_800.jpg

De auto is gebaseerd op de Prophecy Concept EV en staat op hetzelfde E-GMP platform als de Hyundai Ioniq 5 en de KIA EV 6.

1e indruk van Autoweek:

https://www.autoweek.nl/a...iq-6-eerste-kennismaking/

En een wat uitgebreidere 'First Look':

De definitieve onthulling zou op 14 juli plaats moeten vinden.

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:22
Dit lijkt mij een waardige opvolger voor de oude Ioniq. De coefficient of drag zou 0.21 bedragen waarmij hij allesinds een stuk beter zal scoren als de Ioniq 5.

Als de prijs meevalt zie ik mezelf mijn Ioniq nog wel vervangen door een Ioniq 6. Al verwacht ik dat we voor prijzen en batterijgrootte gewoon maar naar de Ioniq 5 moeten kijken en bijna een 1:1 overzetting zullen mogen doen.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
Blokker_1999 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 10:33:
Dit lijkt mij een waardige opvolger voor de oude Ioniq. De coefficient of drag zou 0.21 bedragen waarmij hij allesinds een stuk beter zal scoren als de Ioniq 5.
Ja, grotendeels met je eens. Vergelijkbaar soort model, coefficient of drag inderdaad ook weer top, de welkome upgrades zoals een specifiek EV-platform (waardoor meer ruimte over), snelladen en grotere accu zijn geweldige upgrades ten opzicht van de classic. Alleen dat het een sedan is vind ik wel teleurstellend.
Even afwachten wat de kofferruimte echt gaat doen en nadenken over hoe je dan je incidentele grotere/langere vracht gaat vervoeren.
Als de prijs meevalt zie ik mezelf mijn Ioniq nog wel vervangen door een Ioniq 6. Al verwacht ik dat we voor prijzen en batterijgrootte gewoon maar naar de Ioniq 5 moeten kijken en bijna een 1:1 overzetting zullen mogen doen.
Ik hoop dat ze hem in ieder geval binnen de range van subsidie kunnen houden. Dat zou wel een heel mooie bijkomstigheid zijn. Uit de geruchtenstromen komt ook wel redelijk naar voren de de 6 goedkoper zou moeten zijn dan de 5. Dan ga ik ervan uit dat dat niet over slechts enkele honderden euro's gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:13
Maak er een shooting brake / stationwagon van en ik ruil er mijn bestelde EV6 voor in. Dat zou echt een prachtige auto opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AnotherFruitcake
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-05 17:13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 21-04 21:10

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
https://youtu.be/3E-Y7I2NSqk

Er komen nu best wel veel YouTube filmpjes uit en ik ga ze niet allemaal posten. Wat ik wilde weten dat was over de voorlichten . En dat blijkt tegen over de ioniq 5 nu in de ioniq 6 soort van led Matrix te zijn volgends een Duitse Youtuber. Ook blijkt de ioniq 6 over de air updates te krijgen. Hoe meer filmpjes ik kijk hoe meer ik de auto like. Ik denk er over om mijn ioniq (28) te gaan omwisselen voor de ioniq 6.

[ Voor 84% gewijzigd door evtje op 16-07-2022 11:49 ]

Hyundai Ioniq Sep 2017-2022.Tesla MY Dec 2022 Daikin Emura 2 Jun 2014. Mitsubishi MHI SRK-25ZSX Jun 2020

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Deze wilde ik nog even delen. De N car.
YouTube: SNEAK PEEK of Hyundai IONIQ 6 N – RN22e REVIEWED!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 21:21
Het filmpje van CarSceneKorea aan te raden om een goede indruk van de auto te krijgen:
YouTube: Hyundai IONIQ 6 detailed review – Exterior & Interior fully covered
En de uitgebreide World Premiere waarin je daadwerkelijk iets ziet (12 min): YouTube: IONIQ 6 | Digital World Premiere

Nog beter Duits filmpje:
YouTube: Hyundai IONIQ 6: Neue Mittelklasse-Benchmark oder too much?

[ Voor 68% gewijzigd door The__Virus op 25-07-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19:23
Mooie wagen. Ik heb momenteel de "oude" ioniq (2016) hybride variant. Dit is een mooie opvolger daarvoor!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 15:22

Dit is geen opvolger van de originele Ioniq, deze nieuwe 6 is een totaal ander (luxer) segment... de beoogde vanaf prijs voor de Ioniq 6 gaat zeer wss al hoger liggen dan de prijs van de duurste configuratie van de originele Ioniq. De 6 moet in principe een directe concurrente van de Model 3 worden... wat voordelig uiteraard, maar reken op 45k tot 50k als instapprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
@MicGlou , zo ver liggen die instapprijzen ook weer niet uit elkaar hoor. Dat de 6 een luxueuzer model is klopt, maar het blijven alle twee sedan achtige voertuigen die een zeer laag verbruik hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Blokker_1999 schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:19:
@MicGlou , zo ver liggen die instapprijzen ook weer niet uit elkaar hoor. Dat de 6 een luxueuzer model is klopt, maar het blijven alle twee sedan achtige voertuigen die een zeer laag verbruik hebben.
Niet ver uit elkaar? Bijna het dubbele! De instapprijs van de originele Ioniq zat op circa 28k, de instapprijs van de 6 gaat tegen de 50K worden... een fully loaded originele Ioniq kostte nog minder dan dat.

[ Voor 3% gewijzigd door MicGlou op 25-07-2022 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripl3 D

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
MicGlou schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:31:
[...]

Niet ver uit elkaar? Bijna het dubbele! De instapprijs van de originele Ioniq zat op circa 28k, de instapprijs van de 6 gaat tegen de 50K worden... een fully loaded originele Ioniq kostte nog minder dan dat.
Dan vraag ik me af waar je die 50k vandaan haalt?

Hij zou goedkoper dan de 5 zijn en 50k is juist duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
Tripl3 D schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:53:
[...]

Dan vraag ik me af waar je die 50k vandaan haalt?

Hij zou goedkoper dan de 5 zijn en 50k is juist duurder.
Niet volgens diverse bronnen, de verwachte prijs is gelijk aan of zelfs iets hoger dan de 5...

https://ev-database.nl/au...%20in%20schijf%201%20valt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
MicGlou schreef op maandag 25 juli 2022 @ 15:31:
[...]

Je moet niet naar de initiele instapprijs kijken, maar naar de laatst gekende.

Toen ik eind vorig jaar op de Belgische website van Hyundai keek, zat de Ioniq 38kWh op een vanafprijs van ongeveer 41k, de Ioniq 5 heeft vandaag een vanafprijs van 48k en volgens The Verge gaat de Ioniq 6 een lagere prijs krijgen, dus laat ons zeggen 45k. Dat is nog altijd een meerprijs van 10%, maar ik denk niet dat dat onoverkomelijk is. En dat plaatst die 2 wagens dus een heel stuk dichter bij elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollovVpo1nt
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 21:05

HollovVpo1nt

I like gadgets

Hele mooie wagen! Soort uitgerekte Porche o.i.d. Echt een fan van Hyundai designs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de telegraaf
  • Registratie: Januari 2020
  • Laatst online: 05-05 08:57
Ben geïnteresseerd; iemand een idee wanneer de Nederlandse prijzen bekend worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:26

koboy

Heb een idee voor een icon

de telegraaf schreef op donderdag 28 juli 2022 @ 12:49:
Ben geïnteresseerd; iemand een idee wanneer de Nederlandse prijzen bekend worden?
Volgens carscenekorea in een YouTube community post zouden de prijzen voor Korea (en Europa) eind juli bekend moeten worden. Hij post fragmenten uit de (nog niet officiële) Koreaanse prijslijst waaruit blijkt dat de prijzen bij vergelijkbare uitrusting 1000 dollar hoger liggen dan de Ioniq 5. Levering in Korea (en ook Europa) zou dan eind van het jaar moeten beginnen.

Persoonlijk is dit ongeveer wat ik verwacht had, maar ben ik meer geïnteresseerd in het volume van de kofferbak. Dat is voor mij het hete hangijzer tussen de 5 en de naar mijn mening veel mooiere 6

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
In deze video geven ze de prijzen in Korea aan. Maar ja de euro is in waarde gezakt. Het kan straks hier nog wel tegen gaan vallen. Ik ga er vanuit dat hij ook meer zal kosten dan de ioniq 5.
YouTube: See the Controversial IONIQ 6 in Action on the street of Korea! Is i...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:07

3_s

Ik was geïnteresseerd, maar volgens de lokale dealer is levering gepland voor Kerst 2023.
Dat is me wat te lang wachten…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
3_s schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:49:
Ik was geïnteresseerd, maar volgens de lokale dealer is levering gepland voor Kerst 2023.
Ev database verwacht de long range dit jaar nog . En standard range vanaf 2023. Wie zal het zeggen ? Voor je het weet is het kerst 2023 ja.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

3_s schreef op zondag 31 juli 2022 @ 13:49:
Voor zo ver ik weet is kerst 2023 voor de V.S. Als ik me goed herinner meldde de Nederlandseen Europese kanalen als Autoweek rond eind dit jaar/begin volgend jaar. In elk geval is eerst Korea aan de beurt, daarna Europa....
Amerikaanse media melden al de hele tijd eind 2023.....

Mijn dealer vertelde mij 2 weken geleden dat ik net zo veel wist als hij.... M.a.w. alle info moet voor hem ook uit de media komen op dit moment.
Hij heeft toen in zijn mailarchief gekeken naar de introductie van de Ioniq 5:
  • introductie januari '21
  • start reservering februari '21
  • eerste leveringen juli '21

[ Voor 27% gewijzigd door koboy op 01-08-2022 12:00 . Reden: dealer info ]

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Volgens mijn (Belgische) dealer was de introductie eerst gepland voor Kerst 2022, maar had hij net bericht gekregen dat het een jaar werd uitgesteld.
Veel meer kon hij ook niet zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
Lokale dealer gesproken die contact heeft opgenomen met de importeur over levertijden. Die gaf mij te kennen dat in september de orders in ontvangst kunnen worden genomen en met Kerst de eerste auto's geleverd worden, incl. de demo's. Dus niet eerder proefrijden dan einde dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Mooi! Hopelijk is de kofferbak groter dan 520 liter, dan bestel ik er 1 voor juli volgend jaar!
Ben dan wel het grootste deel van de uitloop van de levertijd (9-12 maanden) voor de plan B Ioniq 5 kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 08:36
3_s schreef op maandag 1 augustus 2022 @ 13:17:
Volgens mijn (Belgische) dealer was de introductie eerst gepland voor Kerst 2022, maar had hij net bericht gekregen dat het een jaar werd uitgesteld.
Veel meer kon hij ook niet zeggen.
Misschien een gevolg van de productiefout bij Infineon waar ze dus de productie van chips voor de Ioniq 5 (en wie weet dan ook de Ioniq 6 aangezien het identiek hetzelfde platform is) tussen april en juni in de vuilbak hebben gekieperd. Blijkbaar duurt het 3 maand voor het produceren van zo'n IGBT chip, en dan nog eens een maand om ze te verwerken in een werkende Power Electric module. Als dan ook nog eens bv. de Kia EV6 en/of Genesis GV60 dezelfde chips gebruiken, dan wordt het zeer moeilijk om de komende maanden auto's van de band te laten rollen.

Ik zie deze wagen ook wel zitten, heb liefst een sedan of shooting brake als wagen maar kan nergens vinden of er, zoals de Ioniq 5, een trekhaak-accessoire voorzien is (zeker met de kleine koffer, waar de chassisboog tussen koffer en achterzetels de doorgang voor grotere/bredere objecten moeilijk maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Probleem met dit bericht over 2 maanden weggegooide chips is dat dit 1 bron is die "sources" aanhaalt. De rest van de websites kwaakt dit artikel na, want het levert kliks op.

Ik heb met dit bericht de volgende problemen:
1. 2 maanden in een productieproces van 3 maanden er achter komen dat er een grove fout in zit is naar mijn mening een erg slechte kwaliteitscontrole van infineon, die ik niet bij dit bedrijf vind horen.
2. Infineon en Hyundai hebben nog niet gereageerd.
3. Moderne CPUs maken kost 3 maanden door het grote aantal lagen dat gebruikt wordt. Ik betwijfel of een veel eenvoudiger component als een igbt op een veel ouder proces ook 3 maanden kost.
4. Het gaat alleen om de Ioniq 5. De rest van de auto's die gebruik maken van dezelfde technologie/platform wordt niet eens in algemene zin genoemd

Maar zoals altijd: wellicht is het waar, maar op dit moment raak ik nog niet in paniek

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tweakx
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 28-04 22:35
Moet zeggen dat hij op de weg nog mooier is dan op de foto's die eerder zijn gedeeld. Alle hier: https://www.reddit.com/r/...m=ios_app&utm_name=iossmf

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AlQxTZLa5LoawJBX75-LG9XguYE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QNd0VTJidWUgTdKaTbadpqaq.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bZVdoJAFbMENvpX5UXecvAkmgDs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9rvBqXNIlQI4wa52JozRw2SC.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:15
Ziet er idd prima uit.
Ik zit al met mijn duim op de bestelknop, bij wijze van spreken dan, maar bestellen kan helaas nog niet.

(heb ook nog geen grote haast, maar als ik dit zie, in combinatie met de specs, begint het wel te kriebelen)

Vraagje nog; heeft iemand al informatie gezien hoeveel hij mag trekken?

[ Voor 13% gewijzigd door eltron op 17-08-2022 18:58 ]

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

eltron schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 17:08:
Ziet er idd prima uit.
Vraagje nog; heeft iemand al informatie gezien hoeveel hij mag trekken?
Alles op basis van het e-GMP platform zit met de grote accu op 1600 kg trekgewicht. Denk niet dat dat voor de Ioniq 6 anders zal zijn.

Door het hoge basisgewicht van een EV heb je alleen wel een BE rijbewijs nodig zodra je je familie hebt ingeladen en meer dan een micro aanhanger mee hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
koboy schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:28:
[...]

Alles op basis van het e-GMP platform zit met de grote accu op 1600 kg trekgewicht. Denk niet dat dat voor de Ioniq 6 anders zal zijn.

Door het hoge basisgewicht van een EV heb je alleen wel een BE rijbewijs nodig zodra je je familie hebt ingeladen en meer dan een micro aanhanger mee hebt
Dat verwacht ik eigenlijk ook, die ca. 1600kg, kan er alleen niets over vinden.

En BE heb ik al sinds ik rijbewijs heb :)

[ Voor 3% gewijzigd door eltron op 17-08-2022 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-05 19:19
koboy schreef op woensdag 17 augustus 2022 @ 19:28:
[...]

3500kg leeggewicht + laadvermogen, wat je qua familie inlaadt maakt dan niet uit

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jbroekma
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-02-2023
Ga er maar voor zitten, hier de Ioniq 6 in vol ornaat, ook de kleur zwart misstaat hem niet:

YouTube: Sneak Peek - Hyundai Ioniq 6. Has Hyundai done it again?

Jeroen

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:39
Zal hij bidirectioneel V2H ondersteunen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Op de Hyundai website staat nu ook de brochure als pfd te downloaden. Helaas staat hier niet meer in dan al op de Ionic 6 pagina stond. Het ziet er naar uit dat de besteldatum in aantocht is.

Ik had me aangemeld voor emails met nieuws, maar geen mail over de brochure gekregen. Iemand anders wel?

De koreaanse prijslijst heb ik nog door google translate gehaald. Vreemd genoeg stonden daar geen specificaties over de kofferbak etc. in, wel alle details van de uitrustingsniveaus. Ondanks het ontbreken van dit soort info is er toch op dag 1 een mega aantal verkocht....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 07-05 09:37
r0bb schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:43:
Zal hij bidirectioneel V2H ondersteunen?
Volgens mij is dit bij het E-GMP platform het geval, want Ioniq 5 en Kia EV6 hebben het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

orillion schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 18:56:
[...]

Volgens mij is dit bij het E-GMP platform het geval, want Ioniq 5 en Kia EV6 hebben het.
Volgens mij heb je dan wel een bi-directionele laadpaal nodig, en wordt V2H (=240V/50Hz uit) niet ondersteund. Maar als het goed is kan de dealer hier meer over vertellen.
Met bi-directionele laadpalen loopt een proef in Utrecht met een aantal Ioniq 5's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r0bb
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 21:39
Volgens heb je minimaal de Wallbox Quasar 2 nodig dan..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
Dit bericht kreeg ik van Hyundai.

De IONIQ 6 in Utrecht

Nieuwsgierig geworden naar de IONIQ 6? Het duurt nog even voordat hij in de showroom staat, maar een showmodel is komend weekend al te bewonderen in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht! Van vrijdag 9 t/m zondag 11 september staat de IONIQ 6 op de Catharijne Esplanade voor een kennismaking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

evtje schreef op woensdag 7 september 2022 @ 19:19:
Dit bericht kreeg ik van Hyundai.

De IONIQ 6 in Utrecht

Nieuwsgierig geworden naar de IONIQ 6? Het duurt nog even voordat hij in de showroom staat, maar een showmodel is komend weekend al te bewonderen in winkelcentrum Hoog Catharijne in Utrecht! Van vrijdag 9 t/m zondag 11 september staat de IONIQ 6 op de Catharijne Esplanade voor een kennismaking
En ook 2 weken later tijdens de ev experience op het circuit van Zandvoort te proberen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blokker_1999
koboy schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 14:53:
Op de Hyundai website staat nu ook de brochure als pfd te downloaden. Helaas staat hier niet meer in dan al op de Ionic 6 pagina stond. Het ziet er naar uit dat de besteldatum in aantocht is.

Ik had me aangemeld voor emails met nieuws, maar geen mail over de brochure gekregen. Iemand anders wel?

De koreaanse prijslijst heb ik nog door google translate gehaald. Vreemd genoeg stonden daar geen specificaties over de kofferbak etc. in, wel alle details van de uitrustingsniveaus. Ondanks het ontbreken van dit soort info is er toch op dag 1 een mega aantal verkocht....
Afgelopen weekend de vraag aan mijn dealer gesteld, moest er zijn nadat ik een deukje in mijn Ioniq had gereden. Bestellen zou volgens hem pas kunnen vanaf volgend jaar met levering in 2024. Wel melde hij dat er pre-orders zullen zijn, aangekocht door de importeur, en als het gewenste model met gewenste opties daar tussenzit kan het zijn dat je al in 2023 geleverd krijgt.

Mind you, :)B

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
koboy schreef op woensdag 7 september 2022 @ 20:00:
[...]

En ook 2 weken later tijdens de ev experience op het circuit van Zandvoort te proberen
Dat lijkt het te suggereren, maar verder in het bericht staat dat er met de Ioniq 5 een proefrit te maken is, de Ioniq 6 dus niet. Hij is misschien zelfs niet eens aanwezig, het zouden ook gewoon folders kunnen zijn. Quote uit de mail:

EV Experience in Zandvoort
Kennismaken met de IONIQ 6 kan ook tijdens de EV Experience op 23, 24 of 25 september op Circuit Zandvoort! Kom langs bij de Hyundai stand om alles over de IONIQ 6 te ontdekken. De IONIQ 5, het eerste model van Hyundai’s nieuwe line-up merk IONIQ is ook aanwezig. In dit model kan ook een proefrit op het circuit gemaakt worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3_s

3_s

The__Virus schreef op donderdag 8 september 2022 @ 08:53:Kom langs bij de Hyundai stand om alles over de IONIQ 6 te ontdekken. De IONIQ 5, het eerste model van Hyundai’s nieuwe line-up merk IONIQ is ook aanwezig. In dit model kan ook een proefrit op het circuit gemaakt worden.
'Ook aanwezig', dus niet als enige aanwezig.
Dit volgens mijn, soms beperkte, logica.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hilbolli
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-04 21:03
Hij staat op dit moment in Utrecht. Vooral het interieur ziet er fantastisch uit. Niet vergelijkbaar met hoe het er op een foto uitziet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hilbolli
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wUiTKKqL9ArI2Hkzq6oJobwFFNY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GYbCNpytWR33kYQWpns0NRM6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
  • Laatst online: 26-11-2024
Kon je er in zitten?
Hoe is de ruimte binnenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilbolli
Jazeker. Alle tijd om te proberen. Net als in de 5 heerlijke stoelen heel comfortabel. Ook achterin de ruimte van een limousine. Ik ben 188 cm. Genoeg hoofdruimte. Als je langer bent wordt het wat lastiger. Het is echt de moeite waard om te gaan kijken. Ook de spiegels geprobeerd. Even wennen aan de positie, maar ik denk dat je snel niet anders meer wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoade75
  • Laatst online: 26-11-2024
En de achterbak? Hoe vergelijkt die zich t.o.v. de 5? Lager?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Yoade75 schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 18:45:
En de achterbak? Hoe vergelijkt die zich t.o.v. de 5? Lager?
De achterbak lag helemaal vol..... Uit het gesprek dat ik had bleek dat de achterbak iets kleiner zou zijn dan de 5. Had een meetlint bij me waarvan het niet de bedoeling was dat ik hem gebruikte..... Maar onze kinderwagen (Stokke traiz) past er met gemak in.

Ruimte zat binnenin. Heb het gevoel dat het zelfs nog meer is dan in de 5, terwijl de wielbasis 5 cm kleiner is.
Ik denk trouwens niet dat je je blind moet staren op de opgegeven specificaties van de achterbak als die komen. Hij gaat onze skoda karoq vervangen, die een opgave heeft van 520 liter. Met een meetlint in de hand kom ik boven het bodem kleedje dat echt niet op. Het grote stuk dat je echt nuttig kunt gebruiken (dus de "oortjes"
Bij de wielkasten niet meegerekend) komt met veel optimisme op 430 liter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilbolli
De 6 is een sedan. Dat werkt natuurlijk heel anders met ruimte. Je schuift er geen koelkast in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s

3_s

Hilbolli schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 19:08:
De 6 is een sedan. Dat werkt natuurlijk heel anders met ruimte. Je schuift er geen koelkast in.
Vroeger, in m’n 940, ging dat nochtans :). Op de achterbank.

Ik wil deze ook wel eens zien.
Twijfel een beetje tussen deze en een ID BUZZ.
Totaal andere auto’s, kan moeilijk kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
3_s schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:35:
[...]

Vroeger, in m’n 940, ging dat nochtans :). Op de achterbank.

Ik wil deze ook wel eens zien.
anders doe je ze toch allebei >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

3_s schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 20:35:
Ken de twijfel, maar alleen de prijs van de ID buzz deed mij al afhaken. Daar kwamen nog zaken als 50% meer range en sneller snelladen bij voor de Hyundai's en de keus was ineens erg gemakkelijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• evtje
Ik ben vandaag ook even langs gegaan in Utrecht bij de ioniq 6. De auto zag er niet super groot uit waar ik een beetje bang voor was. Ik ging zitten en voelde gelijk de ruimte. De stoelen stonden vrij ver achterover en laag ik heb dat even naar mij (rijder stand) gezet. En ook de stoel ventilatie getest . Het zit uitstekend . De stuur verwarming was de bovenkant warm maar de onderste gedeelte lauw. Achter was met mijn 1.72m toch net aan ik voelde mijn haar tegen het dak aan. Een andere man die net iets groter was 1.85m zat er wel goed in. Hij had langere benen . De opbergruimte onder de motorkap was 2× niks bij dit model. Dat zal bij alleen achterwiel aandrijving beter zijn. Achterin de opbergruimte viel mij niet tegen . Vanwege dat hij vol met spullen stond kon ik niet kijken wat er nog meer ruimte daar onder was. Ook nog een paar foto's gemaakt . De zijkant naar achter de zeg maar (Lijn) was niet goed gemaakt vind ik. Van de deur naar het grijs verspringt het . Andere kant was iets beter gemaakt. Maar verder was mijn indruk van de auto goed. Als het waar is was de jongens mij vertelde kunnen we over een paar weken een pre order plaatsen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jy_TyLoEj27KVzVPhz2NKc9_Xnw=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nIpVfsMX7DWYg7obwEWNVZ2k.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sKlFnxeDtsx8dzlkt02Bju1Bue4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CvIx4CrOdj4jhDIUOpIoet7L.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
evtje schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 22:47:
Ik ben vandaag ook even langs gegaan in Utrecht bij de ioniq 6. De auto zag er niet super groot uit waar ik een beetje bang voor was. Ik ging zitten en voelde gelijk de ruimte. De stoelen stonden vrij ver achterover en laag ik heb dat even naar mij (rijder stand) gezet. En ook de stoel ventilatie getest . Het zit uitstekend . De stuur verwarming was de bovenkant warm maar de onderste gedeelte lauw. Achter was met mijn 1.72m toch net aan ik voelde mijn haar tegen het dak aan. Een andere man die net iets groter was 1.85m zat er wel goed in. Hij had langere benen . De opbergruimte onder de motorkap was 2× niks bij dit model. Dat zal bij alleen achterwiel aandrijving beter zijn. Achterin de opbergruimte viel mij niet tegen . Vanwege dat hij vol met spullen stond kon ik niet kijken wat er nog meer ruimte daar onder was. Ook nog een paar foto's gemaakt . De zijkant naar achter de zeg maar (Lijn) was niet goed gemaakt vind ik. Van de deur naar het grijs verspringt het . Andere kant was iets beter gemaakt. Maar verder was mijn indruk van de auto goed. Als het waar is was de jongens mij vertelde kunnen we over een paar weken een pre order plaatsen.
[Afbeelding][Afbeelding]
bagageruimte heb ik ook wat zorg over, vooral voor grotere dingen. Je kunt er zo te zien best wat in kwijt maar de laadopening ziet er erg klein uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
was er ook geweest, het betreft een sedan dus diepte is er voor de kofferbak, maar hoge dingen mag je vergeten (koffer/kinderwagen op zn zij).

mooie auto, zit toch iets hoger dan verwacht. qua gevoel bijna gelijkwaardig aan de kia ev6 [qua ooghoogte] terwijl daklijn iets lager ligt. qua achterzit is het wel als model3. gewoon goed ruim voor een sedan. persoon van 190 zal wellicht zn hoofd stoten achter.

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Simply1337 schreef op maandag 12 september 2022 @ 14:59:
was er ook geweest, het betreft een sedan dus diepte is er voor de kofferbak, maar hoge dingen mag je vergeten (koffer/kinderwagen op zn zij).
Onze kinderwagen is 62cm breed. Volgens mij zijn er weinig auto's waarbij die op zijn kant onder de hoedenplank past.
Had het gevoel dat de kofferbak van de Ioniq 6 iets hoger is dan die van de 5. Iemand die de hoogte bij de Ioniq 5 weet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bravo
  • Laatst online: 07-05 10:14

Bravo

Second Best

Als langer persoon moet ik helaas melden dat de achterbank voor mij een no go was. Ik heb een vrij lange rug en kon met mijn 1,90 niet achterin zitten, zonder met de billen zo'n 15 cm van de rugleuning af te gaan zitten. Ook voorin was het krap, de vraag staat uit of de hoofdruimte beter wordt als er geen dakraam in zit. Dit was vergelijkbaar met de ruimte in een EV6 Plus Advanced.

Verder een mooie auto die gelukkig niet zo groot voelt en lijkt als dat je zou verwachten met de lengtemaat. Prijsindicatie viel mij wel tegen, net boven de Ioniq 5. Vanuit de australische media had ik de hoop dat de 6 er net onder zou zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door Bravo op 14-09-2022 17:16 ]

Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500

• eltron
Bravo schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:12:
Als langer persoon moet ik helaas melden dat de achterbank voor mij een no go was. Ik heb een vrij lange rug en kon met mijn 1,90 niet achterin zitten, zonder met de billen zo'n 15 cm van de rugleuning af te gaan zitten. Ook voorin was het krap, de vraag staat uit of de hoofdruimte beter wordt als er geen dakraam in zit. Dit was vergelijkbaar met de ruimte in een EV6 Plus Advanced.

Verder een mooie auto die gelukkig niet zo groot voelt en lijkt als dat je zou verwachten met de lengtemaat. Prijsindicatie viel mij wel tegen, net boven de Ioniq 5. Vanuit de australische media had ik de hoop dat de 6 er net onder zou zitten.
koopje dus.
Verbruik ligt veel lager dan Ioniq5 en dat tikt als je wat kilometers maakt al snel meer door.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evtje
Asian Petrolhead was bij Hyundai Driving Center . YouTube: Let’s drive heck out of Hyundai, Kia and Genesis models at the Hyund... en gaat volgende week met de ioniq 6 rijden ik ben benieuwd naar zijn mening.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 01-05 18:28
Ik ben zelf ook naar Hoog Catharijne geweest (en heb overigens al een deal met de dealer gemaakt over inruil van mijn P45 voor de I6), maar kreeg de volgende informatie van de chef ter plekke.
Oktober 2022 alle harde info/gegevens over de I6 bekend.
November 2022 orderboeken gaan open, er kan besteld worden.
Uitlevering in Q1 2023.
En ook wel interessant, er komt een introductiemodel.

Ik ben zelf 1.92 en kon uitstekend mijn plekje achter het stuur vinden. Dat is iets dat natuurlijk niet alleen afhangt van je lengte maar ook van je bouw. De verhouding lengte benen/bovenlichaam speelt een rol.
Het is en blijft een zeer mooie auto..

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 14:58
evtje schreef op zaterdag 17 september 2022 @ 15:20:
Asian Petrolhead was bij Hyundai Driving Center . YouTube: Let’s drive heck out of Hyundai, Kia and Genesis models at the Hyund... en gaat volgende week met de ioniq 6 rijden ik ben benieuwd naar zijn mening.
En de drive ;)
YouTube: Watch out Tesla~ Hyundai IONIQ 6 First Drive!

• evtje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Gooien we nog even een plaksel van de Hyundai website er tegenaan:
Het aftellen is begonnen

Binnenkort begint de pre-sale voor de exclusieve Hyundai IONIQ 6 First Edition. Meer informatie over de prijzen, de exclusieve exterieur- en interieurdesignelementen en de exacte startdatum van de pre-sale volgt op 24 oktober. Blijf hier op de hoogte van het laatste nieuws.
Kom hier op 24 oktober om 10.00 uur alles te weten over de exclusieve Hyundai IONIQ 6 First Edition.
Er staat dus nu een datum, en kunnen we 4 weken rustig slapen.

Dat rood uit het filmpje hierboven ziet er wel heel erg fraai uit, net als dat donker rood bekleedde interieur. Denk alleen dat de combinatie niet de juiste boodschap over brengt voor een auto die bij ons voornamelijk door de vrouw des huizes gereden zal worden. 😉

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
koboy schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:33:
Gooien we nog even een plaksel van de Hyundai website er tegenaan:

[...]

Er staat dus nu een datum, en kunnen we 4 weken rustig slapen.

Dat rood uit het filmpje hierboven ziet er wel heel erg fraai uit, net als dat donker rood bekleedde interieur. Denk alleen dat de combinatie niet de juiste boodschap over brengt voor een auto die bij ons voornamelijk door de vrouw des huizes gereden zal worden. 😉
Dat laatste begrijp ik niet helemaal.
Ik zit juist te dubben of ik er alléén een voor mijzelf zal bestellen of ook één voor de vrouw des huizes.
Maar is de kleur dan ook nog relevant?

En is er ook iets bekend over levertermijnen? ik heb geen haast, nu nog 4% bijtelling, maar als er een jaar levertermijn op zit moet ik toch langzamerhand uit de startblokken komen.

[ Voor 11% gewijzigd door eltron op 23-09-2022 16:59 ]

• koboy

koboy

eltron schreef op vrijdag 23 september 2022 @ 16:57:
[...]

Dat laatste begrijp ik niet helemaal.
Ik zit juist te dubben of ik er alléén een voor mijzelf zal bestellen of ook één voor de vrouw des huizes.
Maar is de kleur dan ook nog relevant?
Dat rood metallic met donkerrode interieur worden wel behoorlijke bordeel kleuren. Kun je ook als relevant bestempelen.... >:)
En is er ook iets bekend over levertermijnen? ik heb geen haast, nu nog 4% bijtelling, maar als er een jaar levertermijn op zit moet ik toch langzamerhand uit de startblokken komen.
De eerste leveringen zouden 2023Q1 zijn, maar denk dat dat alleen de first editions zijn. Daarna verwacht ik minimaal de levertijd van de Ioniq 5 (6 tot 9 maanden). Hopelijk laten ze hier ook de 24ste wat over weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
koboy schreef op zaterdag 24 september 2022 @ 10:37:
[...]

Dat rood metallic met donkerrode interieur worden wel behoorlijke bordeel kleuren. Kun je ook als relevant bestempelen.... >:)

[...]

De eerste leveringen zouden 2023Q1 zijn, maar denk dat dat alleen de first editions zijn. Daarna verwacht ik minimaal de levertijd van de Ioniq 5 (6 tot 9 maanden). Hopelijk laten ze hier ook de 24ste wat over weten.
Als ik er 1 zou kopen wil ik sowieso een rode, maar wel met een licht gekleurd interieur. En mijn dealer bevestige mij al dat als je geen first edition neemt (en die zijn al lang besteld door de importeur, geen maatwerk dus) je sowieso tot 2024 zult mogen wachten voor levering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:00
Ligt het aan mij of zit hij bijna met z’n hoofd tegen t dak. Ziet er krap uit zo.

Taycan ST ‘22 - Polestar 2 ‘20 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:35
Als ik me goed herinner was bij introductie van de Ioniq 5 de first edition/Project 45 ongeveer €60k t.o.v. €52k voor de basis long range versie.

Geluiden tot nu toe is dat de Ioniq 6 iets duurder zal uitvallen, lijkt dus een reële verwachting dat de first edition boven de €60k uit gaat komen.

Ik ben ontzettend enthousiast over de Ioniq 6 en het kriebelt echt wel om mijn 1st gen Ioniq te vervangen. Maar, als particuliere koper vind ik zo'n aanschaf wel heftig, zeker omdat je ook nog eens niet in aanmerking komt voor subsidie.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Uit de nieuwsbrief van Hyundai:
De afgelopen maand heeft het Nederlandse publiek tijdens verschillende evenementen al kennisgemaakt met de Hyundai IONIQ 6. De reacties zijn zeer positief! Kunt u niet wachten om de IONIQ 6 ook live te zien? Kom dan volgend weekend naar Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam. Zowel op zaterdag 15 oktober (van 10.00 - 20.00 uur) als op zondag 16 oktober (van 12.00 - 18.00 uur) is deze gloednieuwe elektrische Hyundai hier uitgebreid te bewonderen.

Let op: dit is de laatste kans om de IONIQ 6 live in Nederland te zien, voordat de pre-sale van de IONIQ 6 First Edition van start gaat.
Er stond ook nog een stukje tekst over een gratis kopje koffie als je je aanmeldde via een link. Die zag er persoonlijk uit, dus heb ik dit niet met relevante stuk er uit gehaald.

Westfield mall of the Netherlands is het voormalig Leidschenhage, dat nu herbouwd is met veel bling. Ik vermoed dat ze op het pleintje bij de Lego winkel staan....

[ Voor 9% gewijzigd door koboy op 07-10-2022 19:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• koboy

koboy

Ja lekker dan. Dit haalt de WAF natuurlijk naar beneden het nulpunt.
Hoe filter ik deze uit mijn internet verkeer? PiHole? Heeft iemand nog een Raspberry Pi liggen voor me?

>:) >:) _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 532727

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8C_0WvecK3KHQLTyxD81R76q-ng=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tyJK5zNZbtYd1j8jCWm7yfHt.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oUkO9aTEQrb1jTT5QH0GjjfrlKU=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AuuQQrHxHuaxE3LbaY9WSTjH.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jPTRrNX-LfWQjIquMGy5f2fZR8w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4B2Gf4DA2pRjz4pOzpWgU071.jpg?f=fotoalbum_tile

In het paars in The Mall of The Netherlands.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-04 12:42
Weet iemand hoeveel kg (geremd) de IONIQ 6 mag trekken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-05 09:55
ThijsR schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 15:24:
Weet iemand hoeveel kg (geremd) de IONIQ 6 mag trekken?
geen idee of het klopt maar lijkt aannemelijk:
https://www.arenaev.com/hyundai_ioniq_6_2022-137.php#sr-rwd

EU: 1653 lb unbraked, 3527 lb braked
750kg geremd, 1600kg ongeremd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:36

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Als er 1 auto schreeuwt om een station uitvoering is het deze wel. Dat zou echt cool zijn. Zo als hij nu is vind ik hem niet echt mooi. Vooral de achterkant niet, maar misschien moet je hem in het echt zien.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• eltron
savale schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:19:
[...]

precies andersom lijkt mij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-05 13:17
eltron schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 18:04:
[...]

precies andersom lijkt mij
de vertaling lijkt me onjuist... die engelse tekst wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 25-04 12:42
savale schreef op woensdag 19 oktober 2022 @ 16:19:
[...]

Dank voor de link Savale. 1600 kg geremd dus. Maandag start de pre-sale dus dan zal meer officieel bekend worden over de specs en prijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The__Virus
Vandaag zou pre-sales starten om 10u. Op de website staat alleen nog steeds een 'lege' countdown en geen extra info dan dat het vandaag om 10u start. Benieuwd naar de prijzen en info. Ze geven via de chat aan dat er een probleem met de website is :P

[ Voor 15% gewijzigd door The__Virus op 24-10-2022 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
The__Virus schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 10:53:
Vandaag zou pre-sales starten om 10u. Op de website staat alleen nog steeds een 'lege' countdown en geen extra info dan dat het vandaag om 10u start. Benieuwd naar de prijzen en info. Ze geven via de chat aan dat er een probleem met de website is :P
Zelfde probleem met .de en .co.uk websites

[ Voor 3% gewijzigd door Petertje750 op 25-10-2022 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Klantenservice chat vertelde mij dat er problemen met de website zijn. Prima hoor, iedereen die om 10 uur even koffie-tijd had gepakt moet nu weer werken, terwijl ik de hele dag lekker kan F5-en en meer kans heb >:) .
Nu alleen maar hopen dat ze de boel niet met lunchtijd gefixt hebben....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evtje
Heeft er iemand een link van de website?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrvdbos
Op hyundai.eu zijn de specificaties al wel te vinden (uiteraard niet de NL prijs)..
https://s7g10.scene7.com/...ONIQ6_Factsheet_221021pdf
Opvallen op het eerste oog is de donkere bekleding (geen ventilatie) in stof/leer en het ontbreken van de camera's en dus gewone buitenspiegels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
Het open dak ontbreekt en apple carplay en android auto staan als "connectivity". Dus het woordje wireless ontbreekt, terwijl er nog steeds maar een enkele data USB aansluiting is.
Het interieur is per definitie donker, waarmee de keuze voor de lichte bekleding vervallen lijkt bij de first edition.
Al met al niet een volledig opgetopte versie dus, maar eentje die enigszins uitgekleed is.
Al met al toch wel anders dan ik verwacht had en ik ben benieuwd wat dit voor effect heeft op de prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hilbolli
Openable sunroof. dus wel een open dak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
Hilbolli schreef op maandag 24 oktober 2022 @ 14:26:
Openable sunroof. dus wel een open dak.
Klopt, goed gezien. Had ik over heen gelezen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• san1980
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-11-2023
Volgens de Franse en Noorse Hyundai site is verkoop van de First Edition op 9 november. Grote kans dat dit dan voor Nederland ook zo zal zijn.

Edit:

Ondertussen ook de Nederlandse site eindelijk aangepast. Zelfde datum inderdaad. Ben wel benieuwd wanneer de prijs dan bekend wordt gemaakt.

https://www.hyundai.com/n...oniq-6/first-edition.html

[ Voor 43% gewijzigd door san1980 op 24-10-2022 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hilbolli
Ja klopt. Wachten tot 9 november 10.00 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrvdbos
Direct Hyundai.nl maar eens gevraagd of wireless android auto er nu wel of niet in zit en wat die 6 nu eigenlijk moet gaan kosten. Alle specs zijn bekend dus dat zou ook duidelijk moeten zijn. Volgens Hyundai.nl "is nog niet alle info bekend". Op de vraag "wanneer dan wel", kreeg ik nog geen antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
Hoop toch echt dat wireless android auto en carplay keertje bij Hyundai hun weg gaan vinden, met kabel is zo retro, ok wel weer passend bij pixel, snap het nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
De eerste prijsindicaties voor de first edition beginnen zichtbaar te worden. In Engeland net onder de 55.000 pond en in Duitsland verwacht men 63.415 euro.
https://www.mobiflip.de/s...-first-edition-bestellen/

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• koboy

koboy

Gisteravond nog even zitten nadenken of ik 9 november moeite ga doen. Grootste deel van de luxe uitvoering boeit mij namelijk niet zo veel (AWD, 20" wielen). Als de prijs echt goed zou zijn..... (Inmiddels zien we 63k euro)
Toen zag ik het getal bij de range: iets meer dan 500km.... 100km minder dan de RWD met 18"!
Toedeledokie! Het grootste voordeel t.o.v. de Ioniq 5 is hiermee weg. Ik wacht wel tot ik een rode kan bestellen of bestel een goedkopere en praktischer Ioniq 5 met dezelfde range.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
koboy schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 15:21:
Gisteravond nog even zitten nadenken of ik 9 november moeite ga doen. Grootste deel van de luxe uitvoering boeit mij namelijk niet zo veel (AWD, 20" wielen). Als de prijs echt goed zou zijn..... (Inmiddels zien we 63k euro)
Toen zag ik het getal bij de range: iets meer dan 500km.... 100km minder dan de RWD met 18"!
Toedeledokie! Het grootste voordeel t.o.v. de Ioniq 5 is hiermee weg. Ik wacht wel tot ik een rode kan bestellen of bestel een goedkopere en praktischer Ioniq 5 met dezelfde range.
Als de prijs boven de 60K komt lijkt het mij geen concurrerend aanbod meer. op dat prijsniveau zijn er meerdere EV met goede prestaties en is er heel wat te kiezen. Zou dan zelf als alternatief ook naar BMW i4 kijken bijvoorbeeld, of een tesla model Y of model 3. '
Terwijl ik had begrepen dat het een stevige concurrent voor de model3 zou moeten zijn.
Op prijs niet in elk geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 19:20
eltron schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 23:48:
[...]

Als de prijs boven de 60K komt lijkt het mij geen concurrerend aanbod meer. op dat prijsniveau zijn er meerdere EV met goede prestaties en is er heel wat te kiezen. Zou dan zelf als alternatie ook naar BMW i4 kijken bijvoorbeeld, of een tesla model Y of model 3. '
Terwijl ik had begrepen dat het een stevige concurrent voor de model3 zou moeten zijn.
Op prijs niet in elk geval.
Die 60K is voor het First Edition model, long range, 4wd, boordevol opties.
Voor de 2wd instapper wordt 45K genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eltron
remmuz schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:21:
[...]

Die 60K is voor het First Edition model, long range, 4wd, boordevol opties.
Voor de 2wd instapper wordt 45K genoemd.
EV-database gaat uit van 48K https://ev-database.nl/au...ONIQ-6-Standard-Range-2WD instapper met kleine batterij. Voor grote komt er 4K bij en dan heb je blijkbaar kale versie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

eltron schreef op zaterdag 29 oktober 2022 @ 11:58:
[...]

EV-database gaat uit van 48K https://ev-database.nl/au...ONIQ-6-Standard-Range-2WD instapper met kleine batterij. Voor grote komt er 4K bij en dan heb je blijkbaar kale versie.
In Duitsland kost een Ioniq 5 2K minder dan hier. Als je ziet dat in Duitsland de first edition gelijk is aan de prijs van de AWD lounge hier, denk ik dat we met een opslag van 2 a 2.5K t.o.v. de Ioniq 5 een vrij accurate prijs hebben.

Als je dan kijkt naar de alternatieven zitt alleen een tesla model 3/y in de buurt. De bmw i4 klinkt in eerste instantie leuk, maar vergeet niet dat je dan nog net een paar stoelen er in hebt zitten; de optielijst van 100 pagina's komt dan nog....

Voor mij persoonlijk keek ik naar een Ioniq 5 LR lounge+. Met een leuk kleurtje kom je dan op 57.5K, dus (net onder de) 60K voor de Ioniq 6.
Tesla combineert LR verplicht met AWD, kom je op 60k voor de model 3, 65K voor de model Y. Dit met alleen basislak, standaard interieur etc. Prijstechnisch misschien interessant, maar ik wil een paar knoppen om aan te draaien en meters voor mijn neus. Ook denk ik dat het niveau van afwerking van Hyundai beter is dan Tesla.
De BMW i4 ben ik begonnen met configureren voor de LR RWD versie van 61K basis. Toen de configurator 65K aangaf heb ik het opgegeven.

Al met al denk ik dat de prijs concurrerend is. Net wat onder de Tesla's maar op een andere doelgroep gericht.
Het is geen prijsrevolutie, maar daarvoor moet je denk ik bij Dacia zijn.

N.B. zelfs t.o.v. de bakken met modellen uit China die de laatste maanden geïntroduceerd zijn voor Nederland is de prijs van Hyundai/Kia goed te noemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:35
De Ioniq 6 heeft een iets betere range maar de effectieve snellaadsnelheid is bijna het dubbele, op basis van 10-80%:Wat dat betreft zit de model 3 niet eens in dezelfde league.

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

Pagina: 1 2 ... 37 Laatste