• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:26
eltron schreef op donderdag 27 oktober 2022 @ 23:48:
Terwijl ik had begrepen dat het een stevige concurrent voor de model3 zou moeten zijn.
Op prijs niet in elk geval.
De model 3 is wat mij betreft een inferieure auto voor een vergelijkbare of hogere prijs, dat lijkt me dus met recht een stevige concurrent.

Daarnaast subjectief; de Ioniq 6 is natuurlijk vele malen mooier dan een model 3. Tot slot, ik als particulier zou prima een Hyundai kopen maar een Tesla zou ik vooralsnog niet overwegen gezien de betrouwbaarheid/service/kosten.

[Voor 17% gewijzigd door assje op 01-11-2022 14:35]

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 12:47
Ach wat heet betrouwbaar.
de eerste Tesla's met meer dan 1 miljoen km op de teller rijden al rond.
moeten we van Hyundai nog zien (?)

En superchargernetwerk is ook wel handig

e-Niro Exec.l, My19, Zappi, 40PV

Acties:
  • +2Henk 'm!
  • Pinned

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-03 20:00
Zullen we proberen om niet hier óók een topic: Tesla vs de rest van te maken.
Bij elke electrische auto die op de markt komt krijgen we dit soort gezever.
Vergelijken is natuurlijk prima, maar probeer gewoon objectief te blijven.

• remmuz
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 07:51
eltron schreef op dinsdag 1 november 2022 @ 23:11:
En superchargernetwerk is ook wel handig
Ook andere merken kun je gewoon bij een Supercharger laden hoor.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:38
Prijs is bekend: 62.895 voor First Edition
https://s7g10.scene7.com/...-IONIQ-6-First-Editionpdf

Er staat dat er stoelventilatie in zit, daar ben ik erg benieuwd naar. Had ik niet verwacht op basis van eerdere berichten.
En gelamineerde ruiten staat er dan weer niet op.

[Voor 8% gewijzigd door The__Virus op 02-11-2022 10:57]

• DonJunior
https://www.autoweek.nl/a...ion-vanaf-bijna-63-mille/

Sow.. da's flink aan de prijs :/
Jammer hoor

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 28-03 19:11
Stoelventilatie is inderdaad een onverwachte bonus. Gelamineerde ruiten ga ik vanuit. Maar het ontbreken van info over (wireless?) android auto of apple carplay verbaast wel.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:34

koboy

Heb een idee voor een icon

chrvdbos schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:39:
Stoelventilatie is inderdaad een onverwachte bonus. Gelamineerde ruiten ga ik vanuit. Maar het ontbreken van info over (wireless?) android auto of apple carplay verbaast wel.
Hyundai gebruikt geloof ik dezelfde software in alle (vergelijkbare) multimedia systemen. Of het een EV of ICE model is maakt niet uit. De Ioniq 5 heeft vanaf het basismodel bedraad Android auto / Apple CarPlay. Geen mogelijkheid voor wireless, ook niet op het topmodel. Zijn er nog nieuwe auto's die dit niet hebben (afgezien van het budget segment)?
Je zou je bijna gaan afvragen waarom de info over het aantal wielen ontbreekt...... (Antwoord: 5) >:)

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-03 10:55
Mooie auto! :-)

Qua vermogenseigenschappen is de FE volgens mij gelijk aan de Kia EV6 GT-Line, en die kost € 63.765. Dus deze is zo'n 900 euro goedkoper. Actieradius is wel zo'n 30 km groter.
Dat extrapolerend naar beneden toe verwacht ik dat een 77KkW RWD zo'n 55-56k zal gaan kosten, wat op zich niet verkeerd is.

Grootste tegenvaller is wat mij betreft de kofferbakruimte met 410L, dat is toch zo'n 70 liter minder dan de EV6 en een stuk minder dan de Model Y.

• The__Virus
Let wel dat Tesla anders rekent met de bagageruimte, niet conform VDA, nl. tot de bankhoogte i.p.v. tot dakhoogte. De Model 3 is vergelijkbaarder. Die zou volgens spec iets grotere kofferbak hebben (450l), wat komt door enerzijds de frunk (50l) en de ruimte onder de vloer (nog eens 40l of iets). Kortom: de kofferbak in meest essentiële vorm is iets groter dan die van Model 3. Doe je de banken plat, wordt dat nog eens veel meer. Beenruimte is in de Ioniq (proefondervindelijk) veel groter.

• The__Virus
chrvdbos schreef op woensdag 2 november 2022 @ 11:39:
Geen enkele Hyundai Motor Group (KIA, Genesis, etc.) heeft wireless AA/CP. Ik zou het ook niet missen, sterker nog, zou het niet gebruiken. Je kunt nl. niet wireless chargen en AA tegelijk: je laadt trager dan dat je verbruikt en de telefoon wordt zo heet dat deze throttled/uitschakelt. Getuige de vele berichten daarover in EV6/Ioniq 5 topic. Dus via kabeltje laden en de data overzetten is voor mij meer dan prima.

• The__Virus
Ja enigszins wel voor een intro model. De Project 45 van Ioniq 5 was vergelijkbaar uitgerust volgens mij en was 59K (incl. rijklaarmaken). Wel iets kleinere accu had die.

• Metrik
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 27-03 10:55
The__Virus schreef op woensdag 2 november 2022 @ 12:58:
Let wel dat Tesla anders rekent met de bagageruimte, niet conform VDA, nl. tot de bankhoogte i.p.v. tot dakhoogte. De Model 3 is vergelijkbaarder. Die zou volgens spec iets grotere kofferbak hebben (450l), wat komt door enerzijds de frunk (50l) en de ruimte onder de vloer (nog eens 40l of iets). Kortom: de kofferbak in meest essentiële vorm is iets groter dan die van Model 3. Doe je de banken plat, wordt dat nog eens veel meer. Beenruimte is in de Ioniq (proefondervindelijk) veel groter.
Goed punt. Zijn er cijfers over wat dan precies de inhoud is van de Model Y (niet Model 3) kofferbak conform VDA?

• eltron
remmuz schreef op woensdag 2 november 2022 @ 08:34:
[...]
Ook andere merken kun je gewoon bij een Supercharger laden hoor.
Dat wisselt per land en per laadplein

• eltron
Vind het ook niet concurrerend. Voor een bedrag tussen de 60 en 65K zijn veel meer leuke EV te koop.
Dan geeft de prijs niet de doorslag maar welke voorkeuren je verder hebt.
Als ze niet snel met een concurrerende basisversie/rwd komen dan is het leuk dat er wat meer keus is, maar dat is het dan.

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:29
Kreeg vandaag ook mail van Hyundai over de First Editions: https://www.hyundai.com/n...oniq-6/first-edition.html

€62.895 euro, maar dat is dus wel de duurste uitvoering meteen neem ik aan. De duurste uitvoering Ioniq 5 is nu bijna dezelfde prijs. De Project 45 van de Ioniq 5 was toen ook 59k. Terwijl de 'goedkoopste' uitvoering nu 47k is. Dus er zullen vast uitvoeringen vanaf 45-50k komen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• The__Virus
Je zou dan de Project 45 moeten vergelijken met de eerst beschikbare prijslijsten van de Ioniq 5 reguliere modellen. Dat geeft een betere indicatie, gezien alle prijsverhogingen afgelopen tijd.

• The__Virus
En, iemand een pre-order voor de First Edition gedaan?

Wij niet: ik wil de auto eerst rijden (en kofferbak wat meer info over) en de bekleding van deze First Edition valt niet erg in de smaak.

• chrvdbos
Ja, heb vanochtend de reservering gedaan. Moest ook eerst wennen aan de verrassende andere bekleding maar ben daar toch nu wel in om. De hele verschijning is wat "steviger" met die zwarte accenten en daar past deze bekleding heel goed bij. Omdat ook geventileerde stoelen aangegeven werden, viel mijn laatste bezwaar weg. De donkerder grijze middentunnel staat ook erg goed daarbij. Ik heb gekozen voor Nocturn Gey omdat ik dat ook goed bij het interieur vind passen.
Maar het blijft, "beauty is in the eye of the beholder"..

• assje
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 07:26
assje schreef op maandag 26 september 2022 @ 11:57:
Als ik me goed herinner was bij introductie van de Ioniq 5 de first edition/Project 45 ongeveer €60k t.o.v. €52k voor de basis long range versie.

Geluiden tot nu toe is dat de Ioniq 6 iets duurder zal uitvallen, lijkt dus een reële verwachting dat de first edition boven de €60k uit gaat komen.

Ik ben ontzettend enthousiast over de Ioniq 6 en het kriebelt echt wel om mijn 1st gen Ioniq te vervangen. Maar, als particuliere koper vind ik zo'n aanschaf wel heftig, zeker omdat je ook nog eens niet in aanmerking komt voor subsidie.
Ik heb de rationele keuze gemaakt en mijn Ioniq 28kWh ingeruild voor een eNiro uit 2019. Gaan we over paar jaar wel eens kijken naar een Ioniq 6.

Mijn eNiro uit 2019 met 115kkm heb ik €34k voor betaald, met een nieuwprijs van €46k is dat 25% afschrijving op 3,5 jaar en 115kkm. Dat is echt een heel lage afschrijving, om op een lineaire afschrijving te komen moet de auto 460kkm/14 jaar gaan halen. Met andere woorden; het lijkt aannemelijk dat ik als 2e eigenaar meer af ga schrijven dan de 1e eigenaar.

Als de afschrijving voor de Ioniq 6 ook op dit niveau uitkomt zou ik hem best nieuw willen kopen. Maar, dat is dus lastig in te schatten en blijft een aardige gok voor een arme particulier :9

“The greatest threat to our planet is the belief that someone else will save it.” [quote by Robert Swan, OBE]

• ThijsR
  • Registratie: Juli 2022
  • Laatst online: 11:58
De first edition is helaas ver boven mijn leasebudget dus ik hou het bij mijn reeds in april bestelde IONIQ5 Connect. Ik vind de IONIQ6 wel een erg mooie wagen en de first edition is dik aangekleed.

• eltron
Ik vind de prijsstelling van de first edition niet interessant genoeg. Met name omdat er genoeg alternatieven zijn in die prijscategorie. Als ik dat voor een auto zou willen uitgeven ga ik dit eerst eens rustig vergelijken. Zoals het er nu naar uit ziet kom ik dan mogelijk op een model Y uit. Veel praktischer in de bagageruimte met name.
Maar ben ook benieuwd naar prijsstelling van varianten die wat gematigder zijn uitgerust. Wellicht zijn die wel interessant, afhankelijk van wat je dan krijgt in termen van prijs/kwaliteitverhouding en welke uitrustingsopties ik wel belangrijk vind.

• Hilbolli
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 11:52
Vandaag de offerte via de mail ontvangen en de order geplaatst. Levering maart, april 2023. Kijk ernaar uit !!

• DonJunior
@Hilbolli Zo makkelijk kom je er niet mee weg.. je hebt neem ik aan de 1st edition besteld.. maar in welke kleur? Kon je nog opties kiezen etc.. Wel tof hoor.. hopelijk krijg je niet, net als bij Mercedes/BMW, achteraf een mail met prijsverhoging..

• Hilbolli
DonJunior schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:51:
@Hilbolli Zo makkelijk kom je er niet mee weg.. je hebt neem ik aan de 1st edition besteld.. maar in welke kleur? Kon je nog opties kiezen etc.. Wel tof hoor.. hopelijk krijg je niet, net als bij Mercedes/BMW, achteraf een mail met prijsverhoging..
Ja natuurlijk de first Edition. Anders is er niet. Ook één smaak wat uitrusting betreft. voor zover ik weet geldt de mogelijkheid voor een prijsverhoging voor de meeste orders op dit moment. De enige opties waren: Achterklep sierlijst in het Piano zwart Deursierlijsten in het Piano zwart Stootlijstenset IONIQ 6

Rijd nu met veel plezier een project 45, maar kijk uit naar de zuinige variant die de 6 is.

• Hilbolli
DonJunior schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:51:
Kleur: Biophillic Blue Pearl

• DonJunior
Hilbolli schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 21:18:
[...]

Kleur: Biophillic Blue Pearl
Ha yes! Team blauw 8)

• Hilbolli
with a glimpse of purple ;-)

• chrvdbos
Vandaag bij mijn dealer de deal rond gemaakt en de offerte voor de I6 bevestigt.
Ik had nog wat vragen die de dealer aan Hyundai NL doorgezonden heeft en die dezelfde middag nog werden beantwoord.
In de brochure staan ventilated seats en in de offerte niet. I6 heeft ventilated seats.
In brochure en offerte staan handmatig in de hoogte verstelbare voorstoelen. Dat is onjuist, moet elektrisch zijn.
Apple Carplay en Android Auto zijn aanwezig maar net wireless maar bedraad.
Trouwens interessant om te zien dat de I6 in Duitsland bijna 4 mille duurder is (66.495) alhoewel daar natuurlijk nog wel de individuele subsidie af gaat. Maar toch voor het eerst dat daar een auto duurder is dan hier.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:50

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik had verwacht dat alle first editions tegen nu wel al verkocht waren. Of had je hem gereserveerd? Ben benieuwd wanneer de mindere versies beselbaar zijn. Ik wil ook een I6, maar geen van 60K. Hopelijk heb je ook een long range versie van rond de 50K.

[Voor 43% gewijzigd door zonoskar op 14-11-2022 17:53]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• chrvdbos
zonoskar schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:52:
Ik had verwacht dat alle first editions tegen nu wel al verkocht waren. Of had je hem gereserveerd? Ben benieuwd wanneer de mindere versies beselbaar zijn. Ik wil ook een I6, maar geen van 60K. Hopelijk heb je ook een long range versie van rond de 50K.
Volgens de verstrekte informatie waren de 250 first editions in Nederland binnen 24 uur al gereserveerd.
Ik had op de 9e om 10 uur 's-ochtends een I6 nocturne grey direct in de reservering gezet.
Mijn dealer bevestigde vanochtend dat zij inderdaad alle 250 gereserveerd waren.. Het is met 63K een behoorlijke prijs maar ik heb een P45 die op dit moment heel prettig kan worden ingeruild.
In die situatie valt dat dus relatief wel mee.
Het zou mij niet verbazen dat zoiets over enkele jaren ook gaat gelden voor de I6 first editions.

• ThijsR
Hilbolli schreef op vrijdag 11 november 2022 @ 16:35:
Vandaag de offerte via de mail ontvangen en de order geplaatst. Levering maart, april 2023. Kijk ernaar uit !!
Gefeliciteerd! Ik hoop van harte voor je dat ze deze belofte nu wel waarmaken en inderdaad zo snel kunnen leveren. Bij de 5 moeten we een jaar of langer wachten |:(

• ThijsR
chrvdbos schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:30:
Vandaag bij mijn dealer de deal rond gemaakt en de offerte voor de I6 bevestigt.
Ik had nog wat vragen die de dealer aan Hyundai NL doorgezonden heeft en die dezelfde middag nog werden beantwoord.
In de brochure staan ventilated seats en in de offerte niet. I6 heeft ventilated seats.
In brochure en offerte staan handmatig in de hoogte verstelbare voorstoelen. Dat is onjuist, moet elektrisch zijn.
Apple Carplay en Android Auto zijn aanwezig maar net wireless maar bedraad.
Trouwens interessant om te zien dat de I6 in Duitsland bijna 4 mille duurder is (66.495) alhoewel daar natuurlijk nog wel de individuele subsidie af gaat. Maar toch voor het eerst dat daar een auto duurder is dan hier.
Gefeliciteerd! Het lijkt me een prachtige wagen. _/-\o_

• ThijsR
zonoskar schreef op maandag 14 november 2022 @ 17:52:
Volgens de eigen website zijn alle first editions zoals verwacht binnen een dag verkocht. Het zijn er ook niet veel natuurlijk.

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-03 22:38
Kan er ook een trekhaak achter en een dakkoffer op (voor wintersport) :-)
Ik overweeg mijn 2019 e-Niro te 'upgraden'. De EV6 is een upgrade in mijn ogen, maar niet op basis van range. De Ioni16 is dat wel.

[Voor 47% gewijzigd door dirkmuis op 16-11-2022 16:26]

• eltron
dirkmuis schreef op woensdag 16 november 2022 @ 16:17:
Kan er ook een trekhaak achter en een dakkoffer op (voor wintersport) :-)
Ik overweeg mijn 2019 e-Niro te 'upgraden'. De EV6 is een upgrade in mijn ogen, maar niet op basis van range. De Ioni16 is dat wel.
Volgens mij kan het allebei.
En zit zelf met dezelfde overweging. Die momenteel nog wordt geremd qua timing door 4% bijtelling e-Niro.
Maar Ioniq6 valt de prijsstelling tegen waardoor voor mij een modelY vanaf 50K, veel meer laadruimte, 1600kg trekgewicht en supercharger netwerk een interessantere optie lijkt te worden.
Belangrijkste dat mij nu nog weerhoudt, behalve de bijtelling, is dat ik Musk niet wil sponsoren na zijn recente acties met Twitter. Een soort slavernij redesigned by Elon Musk. Daar wil ik op geen enkele manier aan meewerken of bijdragen. dus is o.a. de Ioniq6 weer in beeld.

• dirkmuis
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-03 22:38
@eltron ik zit met exact hetzelfde. ik kan de 12% in mijn geval zo lang mogelijk uitzingen of gaan voor een hogere restwaarde omdat ik nog onder de 100k km's zit.
Qua prijs zit de ioniq 6 wat hoger maar qua electrisch verbruik lager. Dus als je dat zelf betaald dan zou je een rekensommetje kunnen maken.
Nadeel van de EV6 (maar dat hoort niet in dit topic) is dat je er qua range niets op vooruit gaat. Laadsnelheid natuurlijk wel. Ioniq 6 beide.

Tesla is niet mijn ding.

• san1980
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 11:43
Op de Duitse site is de configurator nu live

https://konfigurator.hyun...e/ioniq-6/67/V1/186/trims

De prijzen zouden iets hoger moeten liggen in Duitsland ten opzichte van Nederland als je naar het prijsverschil bij de First Edition kijkt.

Heb zelf overigens ook de First Edition kunnen bestellen in biophilic blue. Ben erg benieuwd wanneer die geleverd gaat worden en of er nog een prijsverhoging komt als het langer duurt.

• The__Virus
Zelf de e-Niro van 2019 met jaar verlengd tot eind maart 2024. 4% bijtelling, nog niet zoveel kilometers en wilde eerst proefrijden voordat ik evt. I6 bestel. Wil deze nog vergelijken met EV6 met proefrit op zelfde dag. Gezien ik dan de auto niet op tijd heb voor einde huidig contract (maart 2023) dus maar voor een jaar verlengd. In elk geval voldoende tijd en spaart toch nog weer de nodige kosten (nu lease als ZZPer, straks aanschaf als particulier).

• DonJunior
san1980 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:51:

De prijzen zouden iets hoger moeten liggen in Duitsland ten opzichte van Nederland als je naar het prijsverschil bij de First Edition kijkt.

Heb zelf overigens ook de First Edition kunnen bestellen in biophilic blue. Ben erg benieuwd wanneer die geleverd gaat worden en of er nog een prijsverhoging komt als het langer duurt.
Beetje ruk dat als je een fatsoenlijk audiosysteem wenst, je direct vast zit aan lederen bekleding.
Ik wil geen lederen bekleding, vind ik helemaal niet prettig zitten. Ik heb altijd liever stof.
Sowieso is er alleen keuze uit een tweetal pakketten.. niks individueels te kiezen. Men kan dus niet los kiezen voor een audio upgrade of andere velgen. :|

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

san1980 schreef op donderdag 17 november 2022 @ 10:51:

De Ioniq 6 is in Duitsland even duur als de Ioniq 5. Als je dat doortrekt naar NL, dan is hij hier dus duurder dan in D (vanaf prijs 43900 in Duitsland, in NL is dat 46795).

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:30

Bravo

Second Best

DonJunior schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:35:
[...]

Beetje ruk dat als je een fatsoenlijk audiosysteem wenst, je direct vast zit aan lederen bekleding.
Ik wil geen lederen bekleding, vind ik helemaal niet prettig zitten. Ik heb altijd liever stof.
Sowieso is er alleen keuze uit een tweetal pakketten.. niks individueels te kiezen. Men kan dus niet los kiezen voor een audio upgrade of andere velgen. :|
Bij de AWD-versie is het BOSE pakket wel los te selecteren van het Sitz pakket, bij de andere zit het inderdaad vast in de uitvoeringen

Flickr
Canon 6D
17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• san1980
zonoskar schreef op donderdag 17 november 2022 @ 12:48:
[...]

De Ioniq 6 is in Duitsland even duur als de Ioniq 5. Als je dat doortrekt naar NL, dan is hij hier dus duurder dan in D (vanaf prijs 43900 in Duitsland, in NL is dat 46795).
Ja dat is inderdaad wel interessant, goed gezien. Ik keek weer naar de duurdere versies. De First Edition is Duitsland 66,400 euro en in Nederland 3500 euro goedkoper Als ik een vergelijkbare versie samenstel in de configurator kom ik ook op bedrag in de 66k. Haha dus afwachten dan hoe de prijzen en opties worden in Nederland.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik vind het wel vreemd dat de motor icm de kleine accu slechts 111 kW heeft. De motor met de kleine accu in de Ioniq 5 heeft 125 kW. Voor mij zou de kleine accu in de Ioniq 6 voldoende zijn, maar 151 Pk klinkt heel erg weinig :) Hoewel mijn huidige Ioniq slechts 88 kW heeft. Toch zou 111 kW (170 Pk) fijner zijn. Vreemd is ook dat de Duitsers aangeven dat de grote accu maar 545 Km bereik heeft. Ik dacht dat die meer dan 600 km zou halen?

/edit: lijkt wel of de Duitsers hier meelezen, vandaag is het bereik van de grote accu + RWD 614 km. Vorige waarde was een foutje dus.

Zou dat puur komen door de accu capaciteit? De 6 heeft 53 kWh, de 5 heeft 58 kWh. 58/53*151 = 165 Pk.

Maar goed, ik denk dat mijn volgende auto een Ioniq 6 wordt met kleine accu, hopelijk voelt de 150 Pk niet te traag aan. Al trekt de Megane e-tech me ook wel. Heeft wel 220 Pk en een vergelijkbaar bereik. Proefrit zal de beslissing gaan maken denk ik.

[Voor 7% gewijzigd door zonoskar op 18-11-2022 12:00]

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Hier ook een reservering voor de Ioniq 6.
Aanvullend nog een trekhaak erbij genomen. Ik ben benieuwd wanneer deze geleverd zal worden.
Er wordt gezegd Q1 2023, maar dealer houdt zelf april 2023 aan.

In de tussentijd gaan we rijden met een Lync & Co...

[Voor 30% gewijzigd door _Richie_ op 21-11-2022 11:52]

• Bravo

Bravo

Second Best

Vandaag valt mij op dat er over een 53 kWh accu wordt gesproken in de (duitse) configurator, terwijl de WLTP resultaten een 58 kWh accu beschrijven. Last minute change van het accupakket? En zakt daarmee de range van 429 km (58 kWh) naar ca 392 km (53 kWh)?

Flickr
Canon 6D

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 11:59
Bravo schreef op woensdag 23 november 2022 @ 17:39:
Vandaag valt mij op dat er over een 53 kWh accu wordt gesproken in de (duitse) configurator, terwijl de WLTP resultaten een 58 kWh accu beschrijven. Last minute change van het accupakket? En zakt daarmee de range van 429 km (58 kWh) naar ca 392 km (53 kWh)?
Bruto/netto?

• chrvdbos
Vandaag de orderbevestiging van de dealer getekend. Nu begint dus het lange wachten.

• Bravo

Bravo

Second Best

53 / 58 kWh voor het model met de kleine accu
77.4 / 77.4 kWh voor het model met de grote accu.
Bruto/netto lijkt mij dus niet het antwoord.

Snel even op de koreaanse site gekeken, ook hier wordt nu een 53 kWh model genoemd met de volgende (vertaalde) gegevens [maar niet WLTP!]:
Model name and tire Government-certified standard fuel economy and mileage per charge
Long Range 2WD (18 inch)
Combined 6.0km/kWh (City: 6.5km/kWh, Highway: 5.5km/kWh)
Storage battery rated voltage (capacity): 697V (111.2Ah) | Unladen weight: 1,930kg
Driving distance per charge - Combined 524km (City: 563km, Highway: 477km)
Long Range 2WD (20 inch)
Combined 5.1km/kWh (City: 5.7km/kWh, Highway: 4.6km/kWh)
Storage battery rated voltage (capacity): 697V (111.2Ah) | Unladen weight: 1,950kg
Distance driven on one charge - Combined 452km (City: 494km, Highway: 401km)
Long Range AWD (18 inch)
Combined 5.5km/kWh (City: 5.9km/kWh, Highway: 5.2km/kWh)
Storage battery rated voltage (capacity): 697V (111.2Ah) | Unladen weight: 2,035kg
Distance traveled on one charge - Combined 484km (City: 510km, Highway: 452km)
Long Range AWD (20 inch)
Combined 4.8km/kWh (City: 5.2km/kWh, Highway: 4.4km/kWh)
Storage battery rated voltage (capacity): 697V (111.2Ah) | Unladen weight: 2,055kg
Distance traveled on one charge - Combined 420km (City: 448km, Highway: 385km)
Standard 2WD (18 inch)
Combined 6.2km/kWh (City: 6.8km/kWh, Highway: 5.5km/kWh)
Storage battery rated voltage (capacity): 480V (111.2Ah) | Unladen weight: 1,800kg
Driving distance per charge - Combined 367km (City: 403km, Highway: 323km)

Flickr
Canon 6D

• chrvdbos
Bravo schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:33:
[Ik ken dit overzicht tot nu toe niet, maar dit zijn wel heel conservatieve waarden.
Ik rij momenteel de 5 in de P45 uitvoering, dus in deze terminologie de AWD long range 20 inch.
En dan kwam ik in een heel kalenderjaar op 16.9 Kw/h per 100 km. Omgerekend 5.91 km/Kw/h
Volgens dit schema zou de 6 dus maar 5.1 Km/Kw/h halen terwijl ik in mijn 5 gemiddeld bijna 20% meer haal?
Heel conservatief en blijft dus de vraag waar dit op gebaseerd is....]

Snel even op de koreaanse site gekeken, ook hier wordt nu een 53 kWh model genoemd met de volgende (vertaalde) gegevens [maar niet WLTP!]:
Model name and tire Government-certified standard fuel economy and mileage per charge
Long Range 2WD (18 inch)
Storage battery rated voltage (capacity): 697V (111.2Ah) | Unladen weight: 1,930kg
Long Range 2WD (20 inch)
Storage battery rated voltage (capacity): 697V (111.2Ah) | Unladen weight: 1,950kg
Long Range AWD (18 inch)
Storage battery rated voltage (capacity): 697V (111.2Ah) | Unladen weight: 2,035kg
Long Range AWD (20 inch)
Storage battery rated voltage (capacity): 697V (111.2Ah) | Unladen weight: 2,055kg
Standard 2WD (18 inch)
Storage battery rated voltage (capacity): 480V (111.2Ah) | Unladen weight: 1,800kg

• dedominee
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-03 13:11
Is al bekend of de I6 wireless Android Auto gaat ondersteunen?

• san1980
dedominee schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:56:
Helaas niet

• The__Virus
Jawel, het is bekend. Hij gaat dat niet ondersteunen :P.

• DonJunior
dedominee schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:56:
Moet je ook niet willen hoor.. via de kabel werkt AA veel beter.
Merk dat in mijn auto, draadloos Android Auto wordt mijn telefoon gloeiend heet, dan ligt ie ook nog op een draadloos laden plekje.. maar het draadloos laden kan niet opboksen tegen het stroomverbruik van draadloos AA.. en dus eind van de rit is je telefoon een stuk leger dan bij aanvang.
Terwijl bij bedraad AA je eindigt met een volle telefoon en de hele tijd een stabiele verbinding hebt met de auto.

Heb draadloos AA een maand of 4 geprobeerd.. toen toch weer overgestapt naar bedraad. Ja dan moet je even je kabeltje inpluggen maar verder werkt het wel minder belastend op je telefoon.

• orillion
Bravo schreef op donderdag 24 november 2022 @ 10:33:
[...]

Long Range 2WD (18 inch)
Long Range 2WD (20 inch)
Long Range AWD (18 inch)
Long Range AWD (20 inch)
Standard 2WD (18 inch)
Ik bedoel dat Hyundai altijd over de bruikbare hoeveelheid schrijft terwijl zo’n test als WLTP totale capaciteit rapporteert. Dan lijkt het me niets om zorgen over te maken dus, niet een kleinere range maar een verklaarbaar verschil in terminologie/grootte.

De meeste andere merken hanteren de totale capaciteit omdat het dan meer lijkt, daar heb je dus niet zo’n verwarring.

• Bravo

Bravo

Second Best

orillion schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:26:
[...]

Ik bedoel dat Hyundai altijd over de bruikbare hoeveelheid schrijft terwijl zo’n test als WLTP totale capaciteit rapporteert. Dan lijkt het me niets om zorgen over te maken dus, niet een kleinere range maar een verklaarbaar verschil in terminologie/grootte.

De meeste andere merken hanteren de totale capaciteit omdat het dan meer lijkt, daar heb je dus niet zo’n verwarring.
Voor de ioniq 5 wordt het model met de 58 kWh akku genoemd in de configurator en staat er een WLTP waarde voor een model met 58 kWh akku.
Voor de ioniq 6 wordt het model met de 77.4 kWh akku genoemd in de configurator en staat er een WLTP waarde voor een model met 77.4 kWh akku.
Voor de ioniq 6 wordt ook een model met de 53 kWh akku genoemd in de configurator maar staat er een WLTP waarde voor een model met 58 kWh akku.

Ik vind dit niet consistent met een bruto/netto verhaal als dat voor de Ioniq 6 53 kWh opeens toegepast zou worden, maar voor de andere modellen niet. Ik krijg sterk de indruk dat er uiteindelijk voor een kleiner akku pakket is gekozen?

Flickr
Canon 6D

• orillion
Bravo schreef op donderdag 24 november 2022 @ 16:59:
[...]

Voor de ioniq 5 wordt het model met de 58 kWh akku genoemd in de configurator en staat er een WLTP waarde voor een model met 58 kWh akku.
Voor de ioniq 6 wordt het model met de 77.4 kWh akku genoemd in de configurator en staat er een WLTP waarde voor een model met 77.4 kWh akku.
Voor de ioniq 6 wordt ook een model met de 53 kWh akku genoemd in de configurator maar staat er een WLTP waarde voor een model met 58 kWh akku.

Ik vind dit niet consistent met een bruto/netto verhaal als dat voor de Ioniq 6 53 kWh opeens toegepast zou worden, maar voor de andere modellen niet. Ik krijg sterk de indruk dat er uiteindelijk voor een kleiner akku pakket is gekozen?
Ah, zo had ik je niet begrepen. Ja, als het bij die grotere accu op beide plekken wel hetzelfde is dan is het verwarrend.

• koboy

koboy

orillion schreef op donderdag 24 november 2022 @ 19:20:
[...]

Ah, zo had ik je niet begrepen. Ja, als het bij die grotere accu op beide plekken wel hetzelfde is dan is het verwarrend.
Ik denk ook dat die Duitse configurator nog niet online hoort te staan. Ze hebben ook nog geen prijslijst online, waar normaal de specificaties in staan.
De Britten, die ook vroeg waren met de prijs van de first edition hebben nu een week later nog niets online van de reguliere versie.

Laten we rustig afwachten tot de Nederlandse prijslijst en configurator online staan, tot die tijd blijft het speculeren.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• chrvdbos
De Koreaanse brochure is net weer even wat meer uitgebreid.
Wel even de vertaler aanzetten.
https://www.hyundai.com/kr/ko/e/vehicles/ioniq6/intro

• Welabel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 16-03 16:21
Vroeg me af: Op welke aspecten / punten scoort Tesla model 3/Y nu nog beter dan Ioniq 6?

Prijs, kwaliteit, features, afwerking, gemak, (verwachte) betrouwbaarheid, ….

Houd me aanbevolen voor goede youtube reviews.

YouTube: The EV that will revolutionize the mid-range EV market!

• orillion
Welabel schreef op maandag 5 december 2022 @ 07:57:
Vroeg me af: Op welke aspecten / punten scoort Tesla model 3/Y nu nog beter dan Ioniq 6?

Prijs, kwaliteit, features, afwerking, gemak, (verwachte) betrouwbaarheid, ….

Houd me aanbevolen voor goede youtube reviews.

YouTube: The EV that will revolutionize the mid-range EV market!
Levertijd :P

• koboy

koboy

Komt door 2 zaken:
1. je kan er ongeveer net zo veel aan configureren als een t-ford. alles zit er al op, je betaalt alleen een bedrag voor het "activeren", dus je betaalt ook als je de optie niet neemt.
2. Gebrek aan vraag. Vooral in China is de productie veel groter dan de vraag. Ook vallen ze steeds meer buiten de subsidie regelingen

• orillion
koboy schreef op maandag 5 december 2022 @ 11:53:
[...]

Komt door 2 zaken:
1. je kan er ongeveer net zo veel aan configureren als een t-ford. alles zit er al op, je betaalt alleen een bedrag voor het "activeren", dus je betaalt ook als je de optie niet neemt.
2. Gebrek aan vraag. Vooral in China is de productie veel groter dan de vraag. Ook vallen ze steeds meer buiten de subsidie regelingen
Maakt me niet uit waar het door komt. Toen ik ruim 5 jaar terug een IONIQ Electric kocht heb ik daar meer dan 9 maanden op moeten wachten. Nu zijn dezelfde levertijden bij de Ioniq 5 heel gewoon en wordt voor de Ioniq 6 niet veel beters verwacht. Ik denk dat dit Hyundai klanten kost, gemiste kans.

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10:30
Levertijd voor is voor alle auto's tegenwwoordig bizar, collega besteld een private lease suziki swift voor zijn vrouw, moet 6 maanden wachten voor levering 8)7

Iemand eenig idee of rumors wanneer we Ioniq 6 showroom / demo auto's kunnen verwachten bij dealers?

• DonJunior
@Petertje750 6 maanden is echt peanuts!

• DonJunior
orillion schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:02:
[...]

[..]Ik denk dat dit Hyundai klanten kost, gemiste kans.
hahaha ik denk het niet.. waar moeten die klanten naar toe? Bijna alle leveranciers hebben last van lange levertijden.. Mercedes, BMW, Volkswagen.. (VAG uberhaupt) .. Ford..

• koboy

koboy

Toen we nu iets meer als 4 jaar geleden onze Skoda Karoq bestelden zat er een levertijd op van 6 a 9 maanden (stond na 6 maanden bij de dealer)
Dit was voor corona, chips tekorten, personeelstekorten en weet ik wat nog meer.

Goed bekeken kun je kiezen voor een overpriced product of wachten.
Wees blij dat je hier in Europa woont. In de VS is het zo erg dat de dealers geen voorraad meer hebben, terwijl dat wel de normale manier van auto kopen is daar. De dealers hanteren mega opslagen t.o.v. de adviesprijzen, en een tweedehands is duurder dan een nieuwe bestellen.....

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik wil maart volgend jaar bestellen en ik reken met 1 jaar levertijd. Kan het alleen meevallen :) Alleen is er met de Smart #1 Brabus een serieuze concurrent bij gekomen. Ruimte of een bommetje, hmm.

• _Richie_
  • Niet online
Petertje750 schreef op maandag 5 december 2022 @ 14:17:
Levertijd voor is voor alle auto's tegenwwoordig bizar, collega besteld een private lease suziki swift voor zijn vrouw, moet 6 maanden wachten voor levering 8)7

Iemand eenig idee of rumors wanneer we Ioniq 6 showroom / demo auto's kunnen verwachten bij dealers?
Dealer (die ik afgelopen donderdag sprak) zei mogelijk jan/feb 2023 (we zouden dan een belletje/email krijgen zodat we de kofferbak zouden bekijken)
Ioniq 6 FE wordt wrs eind april 2023 geleverd, misschien iets later.
De prijs zal niet veranderen.

[Voor 16% gewijzigd door _Richie_ op 05-12-2022 17:11]

• orillion
DonJunior schreef op maandag 5 december 2022 @ 15:01:
[...]

hahaha ik denk het niet.. waar moeten die klanten naar toe? Bijna alle leveranciers hebben last van lange levertijden.. Mercedes, BMW, Volkswagen.. (VAG uberhaupt) .. Ford..
De originele poster had het over Tesla vs Hyundai. Tesla kan wel eerder leveren, ik ken twee gevallen waarbij een Model Y is gekozen omdat de Ioniq 5 zo slecht leverbaar is.

• azutphen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 24-03 15:38
Hi, ik heb mijn Ioniq 6 afgelopen vrijdag bij de dealer rond gemaakt en order bevestigd.
Wel geluk gehad want pas 23 november geregistreerd en er schijnbaar 1 gekregen waarvan anderen de optie niet verzilverd hadden.

Ik heb een nocturne grey.

Iemand in zijn click to buy omgeving toevallig al iets anders staan dan dat de levertijd snel zal volgen ?

• _Richie_
  • Niet online
Als ik Samenvatting klik in Click to Buy zie ik een datum van 26/4/2023 staan. Maar of dit gehaald gaat worden vraag ik me af. Er staat nog dat de wagen in productie is (en dus nog geen VIN heeft)

• san1980
Bij mij staat daar 10 april. En inderdaad ook in productie. Maar ik ga er vanuit dat het nog een tijd gaat duren.

• azutphen
Bij mij staat ook in productie
Bij samenvatting staat 30 maart maar de dealer zij dat hij dat zelf verzonnen had en erin gezet heeft bij het maken van de offerte.

Dealer ging er vanuit dat het maart of april werd.
Bij mij ook nog geen VIN

Bij mij staat wel bij mijn bestelling : delivery date coming soon

[Voor 20% gewijzigd door azutphen op 06-12-2022 11:55]

• azutphen

• Welabel
Bij mij staat: Verwachte levering: 01/05/2023

• Welabel
Hier https://www.hyundai.com/e...6-first-edition/faqs.html
staat:

"The IONIQ 6 First Edition will be delivered in Europe within the timeframe March to April 2023.
After your purchase order is finalized via Cl!ck to Buy or at the showroom of your selected dealer, you will be able to view the production and logistic stages including an estimated time of arrival."

• chrvdbos
Ook hier staat in de samenvatting op Click to Buy: Verwachte levering:10/04/2023

Acties:
  • +3Henk 'm!
  • Pinned

• antokala
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:46
For anyone interested in buying an Ioniq 6 and didn't want the First Edition, you can now configure your own.

Price starts from €45,895 for the 53 kWh RWD Style edition.

https://www.hyundai.com/nl/modellen/ioniq-6.html

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:30
Vanaf 53kWh en 429km voor € 45.895 en is daarmee "goedkoper" dan de IONIQ 5.

https://www.autoweek.nl/a...-6-goedkoper-dan-ioniq-5/

ehhhh..HOI

• azutphen
Maar zit zo te kijken, first edition is best goede deal want vergelijkbare uitvoering ui de configurator is een stuk duurder.

• Tripl3 D
  • Laatst online: 11:15

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
antokala schreef op woensdag 14 december 2022 @ 19:02:
For anyone interested in buying an Ioniq 6 and didn't want the First Edition, you can now configure your own.

Price starts from €45,895 for the 53 kWh RWD Style edition.

https://www.hyundai.com/nl/modellen/ioniq-6.html
Alleen deze snap ik niet op site van Hyundai:
Subsidie van € 2.950 bij aanschaf IONIQ 6

Ben jij een particulier en wil je een IONIQ 6 aanschaffen of private leasen? Dan kom je in 2023 in aanmerking voor de Subsidie Elektrische Personenauto’s Particulieren (SEPP). Meer weten over de subsidieaanvraag voor de aanschaf of het private leasen van de IONIQ 6?
Terwijl er op de website van Rijksdienst voor Ondernemend Nederland staat:
De nieuwprijs (catalogusprijs) van de elektrische personenauto op uw naam geregistreerd in het kentekenregister, is minimaal € 12.000 en maximaal € 45.000. Let op: de geregistreerde catalogusprijs in het kentekenregister is leidend voor ons.
Hoe komen ze er dan bij Hyundai op dat je die subsidie zou krijgen?

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• koboy

koboy

Tripl3 D schreef op donderdag 15 december 2022 @ 07:48:
[...]
Hoe komen ze er dan bij Hyundai op dat je die subsidie zou krijgen?
Het gaat om de fiscale waarde, dus zonder afleveringskosten (en door de dealer ingebouwde opties). Die is nog net onder de 45k.

Neem je een kleur waar je voor moet bijbetalen? Jammer, weg subsidie.

• DonJunior
Bose premium audiosysteem met 7 luidsprekers en een subwoofer
Dit haat ik dus.. je kan alleen een audio upgrade krijgen als je de duurste versie kiest..
Men kan zeggen wat ze willen van de Duitse jongens maar daar kan je ook een audio upgrade kiezen op een instap model. Daar krijg je standaard gewoon een heel kale auto, maar kun je hem wel met de opties aanvinken die jij graag wilt hebben.

Voor een IONIQ6 moet ik dus voor een audio upgrade kiezen voor een duurder model, en krijg ik allerlei fratsen op mijn auto die ik eigenlijk helemaal niet zou willen. Heel jammer maar gezien de prijzen ben ik bang dat ik deze moet laten schieten.. of tweedehand eens keer een 1st edition op de kop weten te tikken.

• koboy

koboy

Zo, net om 10 uur bij de dealer de bestelling getekend voor een Ioniq 6 connect 77kWh in ultimate red metallic. Levertijd nog niet bekend, maar zal ik snel horen.

• DonJunior
@koboy Super tof! Gefeliciteerd

• azutphen
,

[Voor 99% gewijzigd door azutphen op 15-12-2022 22:59]

• azutphen
koboy schreef op donderdag 15 december 2022 @ 11:03:
Zo, net om 10 uur bij de dealer de bestelling getekend voor een Ioniq 6 connect 77kWh in ultimate red metallic. Levertijd nog niet bekend, maar zal ik snel horen.
Mooi man, helaas ultimate red niet bij de first edition. Zelf nu 2 weken een first edition in Nocturn grey in bestelling en kijk smachtend uit naar het moment dat ik de levertijd doorkrijg en het aftellen begint. Wel de 3e auto in 1,5 jaar die ik besteld heb naar als de Ioniq 6 wel geleverd wordt is het het wachten waard geweest.

• Welabel

Zat net te kijken naar de verbruikscijfers die op de Hyundai-website staan vermeld voor de RWD en AWD, 14,3Wh/km vs 15,1Wh/km (moet volgens mij resp 143 en 151Wh/km zijn) een verschil van bijna 6%. De range verschilt echter ruim 18% (614 vs 519km). Als 614km haalbaar is met RWD dan zou (als de verbruikscijfers kloppen) 579km dus haalbaar moeten zijn met de AWD🤔

• Tripl3 D
  • Laatst online: 11:15

Tripl3 D

Brother in Arms

Topicstarter
koboy schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:29:
Het gaat om de fiscale waarde, dus zonder afleveringskosten (en door de dealer ingebouwde opties). Die is nog net onder de 45k.

Wel jammer van die standaard kleur:

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

• DonJunior
Niks wat een degelijke wrap niet op kan lossen lijkt me...
Mijn huidige auto kwam ook met een standaard kleur die me niet aanstond.. heb ik netjes laten wrappen en ben er tot op de dag van vandaag nog erg blij mee.

• koboy

koboy

Welabel schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 00:40:
[Afbeelding]

Zat net te kijken naar de verbruikscijfers die op de Hyundai-website staan vermeld voor de RWD en AWD, 14,3Wh/km vs 15,1Wh/km (moet volgens mij resp 143 en 151Wh/km zijn) een verschil van bijna 6%. De range verschilt echter ruim 18% (614 vs 519km). Als 614km haalbaar is met RWD dan zou (als de verbruikscijfers kloppen) 579km dus haalbaar moeten zijn met de AWD🤔
De prijslijst geeft meer detail. 583 km range voor de AWD op 18" velgen. Zet er 20" pantoffels onder en er blijven er maar 519 km over.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Tripl3 D schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 08:10:
Wel jammer van die standaard kleur:
Lijkt een beetje op mijn oude V40, was een best mooie kleur.

• koboy

koboy

DonJunior schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:12:
Niks wat een degelijke wrap niet op kan lossen lijkt me...
Mijn huidige auto kwam ook met een standaard kleur die me niet aanstond.. heb ik netjes laten wrappen en ben er tot op de dag van vandaag nog erg blij mee.
Wrappen kost je ook een kleine 2000 euro, dus de helft van het prijsverschil (3000 subsidie + 900 optie kleur) ben je al weer kwijt.
Kan me goed voorstellen dat een gewrapte auto en lagere restwaarde heeft. Bij lease wordt dit prijsverschil nog kleiner, omdat je een optie als wrap helemaal betaalt over de lease termijn en een optie kleur vaak maar voor een klein deel.

Sprak hier gisteren ook over met de dealer, die gaat aan dat er maar weinig van de kleine batterij wordt verkocht.....

• koboy

koboy

zonoskar schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:42:
[...]

Lijkt een beetje op mijn oude V40, was een best mooie kleur.
[Afbeelding]
Dat (Polestar?) blauw is een gave kleur ja. Naar mijn smaak alleen op een niet te grote auto.
Wat ik gezien heb is de Hyundai kleur meer baby blauw....

• DonJunior
koboy schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:42:
[...]

[..]
Kan me goed voorstellen dat een gewrapte auto en lagere restwaarde heeft. Bij lease wordt dit prijsverschil nog kleiner, omdat je een optie als wrap helemaal betaalt over de lease termijn en een optie kleur vaak maar voor een klein deel.

[..]
Restwaarde neemt juist toe.. omdat je al die tijd met een wrap hebt gereden is de originele lak niet beschadigd, geen steenslag niets. Voor verkoop haal je de wrap er af.
En de lease heeft hier helemaal niets mee te maken.. ik heb de huidige auto ook in de lease en de auto bij ontvangst laten wrappen bij een andere partij. Vind de leasemaatschappij prima, als je voor inleveren de wrap er maar af haalt.

Persoonlijk lease/koop ik graag een auto die IK leuk vind. Ik snap mensen sowieso nooit die auto's kopen met in gedachte de restwaarde.. je koopt toch een auto die jij leuk vind.. niet die over een aantal jaar iemand anders gaat rijden?

Dan denk ik altijd, maar als je zo op de centen zit dan moet je wellicht meer in de richting van een Dacia kijken? Dan heb je een goedkope auto.

• koboy

koboy

DonJunior schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 11:29:
[...]

Restwaarde neemt juist toe.. omdat je al die tijd met een wrap hebt gereden is de originele lak niet beschadigd, geen steenslag niets. Voor verkoop haal je de wrap er af.
En de lease heeft hier helemaal niets mee te maken.. ik heb de huidige auto ook in de lease en de auto bij ontvangst laten wrappen bij een andere partij. Vind de leasemaatschappij prima, als je voor inleveren de wrap er maar af haalt.

Persoonlijk lease/koop ik graag een auto die IK leuk vind. Ik snap mensen sowieso nooit die auto's kopen met in gedachte de restwaarde.. je koopt toch een auto die jij leuk vind.. niet die over een aantal jaar iemand anders gaat rijden?

Dan denk ik altijd, maar als je zo op de centen zit dan moet je wellicht meer in de richting van een Dacia kijken? Dan heb je een goedkope auto.
Rustig, rustig......

Het ging mij om het financiële aspect van het balanceren rond de subsidie grens.

Als je de wrap er af trekt heb je als het goed is inderdaad een puntgave laag over. Je bent alleen 4 jaar geen zicht op wat er onder de wrap gebeurt. Maar in geval van lease is dat de zorg van de leasemaatschappij.

Als je de wrap er op laat zitten, ga ik me in elk geval bij koop van een tweede hands mee afvragen wat er onder zit, dus een reden om af te dingen.....

Ik heb net me verbonden voor dik 55k aan een auto. Die moet dan inderdaad naar mijn zin zijn, want het plan is er 10 jaar in te rijden. Daarom geen moeite gedaan voor de first edition, want die was er alleen in saaie kleuren.
Kan me goed voorstellen dat als je een auto van de zaak mag uitzoeken dat het een persoonlijke beslissing is hoe veel je uit eigen zak gaat uitgeven aan eigen bijdrage om hem 100% naar je zin te krijgen. Vroeger zat hier bij mij duidelijk een grens in elk geval....

• antokala
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 11:46
Voor alle ongeduldige tweakers, zie hieronder de Ioniq 6 handleiding in het Koreaans, Nederlands en Engels (De Koreaanse handleiding is de originele, Nederlands/Engelse Google Translate)

De documentopmaak van Google Translate is echter niet zo goed, maar voor nu is het voldoende :)

Koreaans

Nederlands

Engels

• Djerro123
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 12:02
Wauw ik ben echt benieuwd naar deze auto! Ik zit momenteel te denken om een MY te kopen begin komend jaar, (53.5k, RWD zwart met trekhaak), maar de Ioniq 6 is toch ook wel heel vet. En qua prijs vergelijkbaar (56k voor Connect, Gray metallic) maar met grotere range (hoewel ik dat niet echt nodig heb).

Toch wel indrukwekkende auto moet ik zeggen, ook mooi om te zien! Ben benieuwd vanaf wanneer er proefritten gemaakt kunnen worden, mijn besluit wordt eind januari/begin februari genomen, en misschien dat deze dan ook nog in de besluitvorming mee gaat.

Ben wel benieuwd naar de kofferbak, en dan met name hoe de achterklep opengaat cq hoe groot de doorgang is. Van mijn model 3 was dat echt bizar klein, kon eigenlijk niks meenemen wat een beetje omvang had (maar de kofferbak zelf was heel ruim). Daarnaast zie ik toch ook wel dat de vloer erg hoog is (of de stoelen erg laag) bij de achterbank, dat was ook een pijnpunt bij de M3 voor mij, zeker in de lange ritten was het niet fijn achterin zitten.

Anyway, topic ga ik in de gaten houden! :) Hoop voor degene die besteld hebben dat ze snel geleverd krijgen, kijk uit naar de verhalen :+

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:13
koboy schreef op donderdag 15 december 2022 @ 08:29:
[...]

Neem ook aan dat de dealer niet achteraf een warmtepomp kan installeren? Weet iemand dit?
Pagina: 1 2 3 ... 9 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee