Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:42

koboy

Heb een idee voor een icon

savale schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 11:57:
[...]

Neem ook aan dat de dealer niet achteraf een warmtepomp kan installeren? Weet iemand dit?
Lijkt me sterk dat dit kan. Een warmtepomp is een "twee richting airco", dus als het al mogelijk is zal het heel snel financieel onaantrekkelijk worden omdat het een duur en lastig in te bouwen ding is. Maar als je het zeker wilt weten: bel de dealer in de buurt even.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 08:40
koboy schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:15:
[...]

Lijkt me sterk dat dit kan. Een warmtepomp is een "twee richting airco", dus als het al mogelijk is zal het heel snel financieel onaantrekkelijk worden omdat het een duur en lastig in te bouwen ding is. Maar als je het zeker wilt weten: bel de dealer in de buurt even.
Ik ga er binnenkort even langs, laat het jullie weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09:17
koboy schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:15:
[...]

Ik geloof er geen snars van dat een dealer dit achteraf in kan bouwen daar het ook invloed heeft op allerlei hardware en software subsystemen.
Het is niet een trekhaak die je even achteraf opbouwt.

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-06 08:40
DonJunior schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:27:
[...]

Ik geloof er geen snars van dat een dealer dit achteraf in kan bouwen daar het ook invloed heeft op allerlei hardware en software subsystemen.
Ik heb er ook een hard hoofd in, maar wie weet zitten we er wel naast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 10-06 19:09
Is er enige info te vinden op welke uitvoeing de matrix led lampen worden geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Petertje750 schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 22:49:
Is er enige info te vinden op welke uitvoeing de matrix led lampen worden geleverd?
De prijslijst zegt volledig led verlichting voor vanaf het basismodel, met IFS (auto grootlicht) vanaf connect. Ik denk dus vanaf het basismodel....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-06 18:02

Bravo

Second Best

koboy schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 23:41:
[...]

De prijslijst zegt volledig led verlichting voor vanaf het basismodel, met IFS (auto grootlicht) vanaf connect. Ik denk dus vanaf het basismodel....
Het basismodel heeft de vol led verlichting, het IFS is volgens mij onderdeel van de matrix verlichting, dus ik denk vanaf de connect uitvoering.

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

DonJunior schreef op dinsdag 20 december 2022 @ 12:27:
[...]

Als je ziet wat het verschil is tussen een airco en een airco die ook kan verwarmen, dan is dat echt minimaal. Het komt neer op een extra 3-weg klep met aansturing. Het is vreemd dat een fabrikant daarvoor 1500 euro extra in rekening brengt.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:04:
[...]

Als je ziet wat het verschil is tussen een airco en een airco die ook kan verwarmen, dan is dat echt minimaal. Het komt neer op een extra 3-weg klep met aansturing. Het is vreemd dat een fabrikant daarvoor 1500 euro extra in rekening brengt.
Omdat het wat meer is dan alleen die 3-weg klep? Die 1500 euro bevat ook de V2L buiten en batterij verwarming en -preconditioning, dus daar moet ook nog wat naar aangesloten worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De versie zonder warmtepomp heeft ook batterij verwarming, alleen geen pre-conditionering. Ik weet niet precies wat dat is, maar als dat verwarming van de batterij is bij navigeren naar een snellader, is het puur een software dingetje. V2L kan me gestolen worden.

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 21-12-2022 12:21 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel3
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-06 15:21
zonoskar schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:04:
[...]

Dat dacht ik eerst ook, maar het is net wat ingewikkelder dan dat. In een auto wordt de A/C ook gebruikt als ontvochtiger icm verwarming. In een EV met warmtepomp zitten daarom vaak een aparte verdamper en condenser in het verwarmingshuis die zelfs tegelijk kunnen werken. In de e-GMP architectuur van Kia/Hyundai in ieder geval wel. Tesla doet het dacht ik dan weer zonder consenser maar met een kachelradiator met koelvloeistof die wordt verwarmd via een warmtewisselaar door de warmtepomp.
Maar het is dus wel altijd wat meer dan alleen eenvoudigweg de A/C omgekeerd laten werken zoals je dat thuis kan doen. Meer onderdelen en ook een ander soort compressor.

Het gekke is dan wel weer dat ik mijn EV6 heb besteld zonder warmtepomp, maar dat bovenstaande onderdelen daar allemaal gewoon in lijken te zitten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:08
zonoskar schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:20:
De versie zonder warmtepomp heeft ook batterij verwarming, alleen geen pre-conditionering. Ik weet niet precies wat dat is, maar als dat verwarming van de batterij is bij navigeren naar een snellader, is het puur een software dingetje. V2L kan me gestolen worden.
De batterijverwarming is dat de batterij verwarmd wordt bij lage temperaturen van -10, naar alle waarschijnlijkheid. Dat is hoe het bij alle Kia/Hyundai EV's tot nu toe is. Dat gaat gewoon met een normale weerstand die verwarmt wordt. Preconditionering is juist het op temperatuur brengen van de accu voorgaand aan het laden bij een snellader. Dat gaat met de warmtepomp en wellicht ook de interne weerstand.

Ben wel heel benieuwd of de versie zonder warmtepomp wel de accu kan koelen, door gewoon de airco hiervoor in te zetten. Verwacht ik eigenlijk wel.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 02-06 19:31
zonoskar schreef op woensdag 21 december 2022 @ 12:20:
Ja dat zag ik ook as een leuke gadget en verder niets, totdat het transformatorhuis bij ons in de tuin in brand vloog. Hoofdschakelaar was ontploft en het hele dorp en omgeving zat zonder spanning.
Na een haf uurtje in het donker dacht ik, verrek!!
Even een haspel van de V2L naar de meterkast getrokken en vandaar wat snoeren door het huis verdeeld.
Urenlang een donkere buurtschap maar op een bepaalde "hyundai-woning" een werkende diepvries, internet, verwarming en verlichting enz.
Was er toen toch wel even heel blij mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 07:29
chrvdbos schreef op woensdag 21 december 2022 @ 19:50:
[...]

Ja dat zag ik ook as een leuke gadget en verder niets, totdat het transformatorhuis bij ons in de tuin in brand vloog. Hoofdschakelaar was ontploft en het hele dorp en omgeving zat zonder spanning.
Na een haf uurtje in het donker dacht ik, verrek!!
Even een haspel van de V2L naar de meterkast getrokken en vandaar wat snoeren door het huis verdeeld.
Urenlang een donkere buurtschap maar op een bepaalde "hyundai-woning" een werkende diepvries, internet, verwarming en verlichting enz.
Was er toen toch wel even heel blij mee.
en blij dat je batterij vol genoeg was :)

e-Niro Exec.l MY19, Tesla MY LR '24, Zappi, 50PV

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Je hebt ook een V2L stekker in de auto. Maar ik zat zo een beetje door de prijslijst te kijken en toen zag ik dat de BVM (Blind-spot View Monitor, die de blindspot camera beelden laat zien in het hoofd scherm) pas op de Lounge editie zit. Dat was nou een feature wat ik zo gaaf vond. Helaas alleen dus op de duurste uitvoering. Verder zou ik alleen de matrix lampen en de verwarmde stoelen van de Connect versie willen, voor de rest voldoet de Style uitvoering voor mij volledig. Jammer dat je niet zoals bij veel Duitse merken aparte opties kunt aanvinken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
Begin december kwam er een navigatie update uit die, in tegenstelling tot wat verwacht mocht worden, niet via OTA tot ins kwam, maar nog steeds via de USB stick naar de auto gebracht moest worden.
Ik heb daar Hyundai Nederland over benaderd en stuurde, op hun verzoek, onderstaande mail.

Goedemorgen,

Ik heb zojuist uw klantenservice gebeld met de onderstaande vraag en mij werd verzocht dit even via de mail in te zenden.
Bij deze.

Afgelopen zomer heb ik de update geïnstalleerd op mijn I5 (X-XXX-XX) waardoor OTA voor het navigatie/entertainmentdeel mogelijk werd.
Dat is ook in de desbetreffende pagina in de auto te lezen.
Nu krijg ik onderstaande update, voor dat navigatiedeel, binnen met de opdracht om dit via de USB stick te installeren.
Op zich is dat natuurlijk geen probleem, maar mijn auto zou dit nu zelf OTA hebben moeten doen.
Waarom werkt dit niet is mijn vraag.

Ik kreeg deze week van Hyundai Nederland het onderstaande antwoord:

Hartelijk dank voor uw emailbericht.
In antwoord op uw vraag kan ik u melden dat Hyundai vanaf eind december zal starten met het gefaseerd versturen van deze navigatie update via OTA voor de IONIQ 5.
Vertrouwend u hiermee geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Sandy
Klantenservice

Ik heb de update nog niet geinstalleerd en wacht dus nu maar in spanning af.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orillion
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 21:08
chrvdbos schreef op vrijdag 23 december 2022 @ 11:48:
Begin december kwam er een navigatie update uit die, in tegenstelling tot wat verwacht mocht worden, niet via OTA tot ins kwam, maar nog steeds via de USB stick naar de auto gebracht moest worden.
Ik heb daar Hyundai Nederland over benaderd en stuurde, op hun verzoek, onderstaande mail.

Goedemorgen,

Ik heb zojuist uw klantenservice gebeld met de onderstaande vraag en mij werd verzocht dit even via de mail in te zenden.
Bij deze.

Afgelopen zomer heb ik de update geïnstalleerd op mijn I5 (X-XXX-XX) waardoor OTA voor het navigatie/entertainmentdeel mogelijk werd.
Dat is ook in de desbetreffende pagina in de auto te lezen.
Nu krijg ik onderstaande update, voor dat navigatiedeel, binnen met de opdracht om dit via de USB stick te installeren.
Op zich is dat natuurlijk geen probleem, maar mijn auto zou dit nu zelf OTA hebben moeten doen.
Waarom werkt dit niet is mijn vraag.

Ik kreeg deze week van Hyundai Nederland het onderstaande antwoord:

Hartelijk dank voor uw emailbericht.
In antwoord op uw vraag kan ik u melden dat Hyundai vanaf eind december zal starten met het gefaseerd versturen van deze navigatie update via OTA voor de IONIQ 5.
Vertrouwend u hiermee geïnformeerd te hebben.

Met vriendelijke groet,

Sandy
Klantenservice

Ik heb de update nog niet geinstalleerd en wacht dus nu maar in spanning af.
Verkeerde topic?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrvdbos
Heb je helemaal gelijk in. Was bedoeld v oor het grote Ioniq 5 topic.
Dat krijg je als je in meerdere fora bezig bent.
Dank je voor de tip, direct ook daar geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10-06 21:22
koboy schreef op vrijdag 16 december 2022 @ 10:42:
[...]

Sprak hier gisteren ook over met de dealer, die gaat aan dat er maar weinig van de kleine batterij wordt verkocht.....
Goed, als ik eenmaal door heb hoe ik hem kan financieren betekend dat dat de mijne sneller hier moet zijn als er weinig interesse in de kleine batterij is O-)

No keyboard detected. Press F1 to continue.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welabel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 04-04 16:12
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/23Vc9dQRT8MoVybFxtLlDA_ZZ4Y=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RgHWGnyvcH8mjQZjjQLjj5GK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rKAXOUJx13mokB2NP5pUAUZ0ykY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pyZnLxhwEtiGeuMljkFzX3kv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-SteXJnxnTS_eDO_5f_lsv3RvXg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y706njN9a2qIZDvIsymsBKRn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UHXSz9ynXm0qYKCM5EYFBx_gD8A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Pva2u1d3UfEROmg0yTZGPU6E.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/USDyzXwjb1Bp5RMDfhrcBmuY1JU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vcul3Q4hEiS3MmeOxOJT3uLL.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xW8-B2XvMKUO2WmLe1a6ltcM5M0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/J1MuBl3WwkEpfvq6PTSq2rYv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MFM101
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 24-03 18:01
Heeft er iemand weet van een leverdatum voor de Ioniq 6? Niet de First Edition ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• koboy

koboy

MFM101 schreef op woensdag 28 december 2022 @ 18:41:
Heeft er iemand weet van een leverdatum voor de Ioniq 6? Niet de First Edition ;)
Nog niet. Ik wacht nog op een bericht van de dealer hierover, maar door de feestdagen gaat hier wat meer tijd over heen. Zodra ik wat weet zal ik het hier melden.

Let wel op: ik heb als particulier besteld, en als 1 van de eersten. (Woensdag in de middag is het orderboek open gegaan, donderdag 9 uur zat ik bij de dealer. Een paar dagen later kwam de mail van Hyundai dat de Ioniq 6 bestelbaar was) Na mij is de bulk van lease bestellingen die zaten te wachten gekomen.
Gerucht was vooraf dat de levertijd en maand of 3 was als je bij de eersten hoorde omdat er nog geen wachtlijst zou zijn....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Welabel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l-rWAVftEjWZRvYvFq9kndMyp4I=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/6R3CjYJIsYyrtobMvfjRwmzo.png?f=user_large
Bij mij staat nu op clicktobuy 1 maart als leverdatum🤞

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 07-06 21:07

azutphen

Energie blijft altijd behouden

Welabel schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 09:16:
[Afbeelding]
Lekker man, dan begint nu voor jou al het echte aftellen. Wanneer had jij hem besteld en in welke kleur ?

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
[Afbeelding]
Dank voor de tip, direct zelf ook gekeken en zie bij mij exact dezelfde data staan.
1 maart, dat is een stuk sneller dan eerder verwacht.
Nog zo'n 60 nachtjes slapen dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

chrvdbos schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:49:
[...]

Dank voor de tip, direct zelf ook gekeken en zie bij mij exact dezelfde data staan.
1 maart, dat is een stuk sneller dan eerder verwacht.
Nog zo'n 60 nachtjes slapen dus :)
Hoi Chris,

60 nachtjes is inderdaad goed te doen, wacht nu ondertussen sinds aug 21 en de Ioniq 6 zou de eerste van de 3 bestelde auto's zijn die wel geleverd wordt :)

Houd het zelf nauwlettend in de gaten maar bij mij nog steeds "delivery date will be coming soon.
Welke kleur had jij besteld ?

Huis van 1902 - Gasloos Daikin altherma+Warmtepompboiler +12 REC 405wp+SIgenstor 24kWh-12kW + Hyundai Ioniq 6 FE + Inster Pulse (2/2025)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
azutphen schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:53:
[...]

Hoi Chris,

60 nachtjes is inderdaad goed te doen, wacht nu ondertussen sinds aug 21 en de Ioniq 6 zou de eerste van de 3 bestelde auto's zijn die wel geleverd wordt :)

Houd het zelf nauwlettend in de gaten maar bij mij nog steeds "delivery date will be coming soon.
Welke kleur had jij besteld ?
Nocturne Grey. Ik heb mijn dealer direct een mailtje gestuurd om te informeren of e.e.a. bij hun ook al bekend is. Nog geen reactie gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

chrvdbos schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:56:
[...]

Nocturne Grey. Ik heb mijn dealer direct een mailtje gestuurd om te informeren of e.e.a. bij hun ook al bekend is. Nog geen reactie gehad.
Gaaf, heb ook een Nocturne Grey besteld, wanneer had jij hem besteld ?
Neem echter aan dat besteldatum niet zo veel invloed heeft want lijkt me vanwege de beperkte oplage dat ze de productie sowieso als batch ingepland hadden.

Mocht die van mij nou veel langer duren dan kom ik gewoon een keer naar die van jou kijken :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
azutphen schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:58:
[...]

Gaaf, heb ook een Nocturne Grey besteld, wanneer had jij hem besteld ?
Neem echter aan dat besteldatum niet zo veel invloed heeft want lijkt me vanwege de beperkte oplage dat ze de productie sowieso als batch ingepland hadden.

Mocht die van mij nou veel langer duren dan kom ik gewoon een keer naar die van jou kijken :-)
9 november, 1 seconde na 10.00 uur :)
Volgens mij moet dat inderdaad een enkele productie batch zijn.
75 stuks in Grey voor Nederland, daar zal toch geen leververschil in zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

chrvdbos schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:07:
[...]

9 november, 1 seconde na 10.00 uur :)
Volgens mij moet dat inderdaad een enkele productie batch zijn.
75 stuks in Grey voor Nederland, daar zal toch geen leververschil in zitten?
Ik pas eind november, was een auto waarvan iemand de optie niet verzilverd had, vol verwachting klopt mijn hart ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
azutphen schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:10:
[...]

Ik pas eind november, was een auto waarvan iemand de optie niet verzilverd had, vol verwachting klopt mijn hart ..
Ben er van overtuigd dat er in Nederland begin maart 250 blije eieren rondrijden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

chrvdbos schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:12:
[...]

Ben er van overtuigd dat er in Nederland begin maart 250 blije eieren rondrijden!!
Dat denk ik ook en als ik lees dat de eerste vrij geconfigureerde autos een levertijd van 11 maanden krijgen dan zijn we een groot deel van 2023 een behoorlijk exclusief clubje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welabel
azutphen schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 10:06:
[...]

Lekker man, dan begint nu voor jou al het echte aftellen. Wanneer had jij hem besteld en in welke kleur ?
9 november ±10:05. Beetje stress moment want kon op de iPad onderweg de kleur niet selecteren. Wilde perse de Gravity Gold Matte. Is met wat hulp via de chat uiteindelijk wel gelukt. Contract een week later bij de dealer in Spijkenisse getekend. 1 maart is natuurlijk afleverdatum bij de dealer. Hoelang doet die er doorgaans over om hem rijklaar te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

azutphen schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 11:22:
[...]

Dat denk ik ook en als ik lees dat de eerste vrij geconfigureerde autos een levertijd van 11 maanden krijgen dan zijn we een groot deel van 2023 een behoorlijk exclusief clubje.
Waar heb je dat dan gelezen? Toen ik 2 weken geleden mijn bestelling plaatste was er nog geen levertijd bekend bij de dealer. Hij gaf mij als indicatie de levertijd van de Ioniq 5 mee (8 a 9 maanden), maar de echte levertijd zou bekend worden zodra de bestelling helemaal door alle systemen gehaald was.
Als ik over een week nog niets gehoord heb, ga ik weer even bellen, maar 11 maanden klinkt mij als absurd lang. Dat betekent dat de eerste normale Ioniq 6-en pas meer dan een half jaar na het introductie model geleverd worden.

N.B. de auto verkopen hier in Europa nemen door de toestanden in de wereld af. Ook zijn de chips tekorten sterk aan het verbeteren....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

koboy schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:08:
[...]

Waar heb je dat dan gelezen? Toen ik 2 weken geleden mijn bestelling plaatste was er nog geen levertijd bekend bij de dealer. Hij gaf mij als indicatie de levertijd van de Ioniq 5 mee (8 a 9 maanden), maar de echte levertijd zou bekend worden zodra de bestelling helemaal door alle systemen gehaald was.
Als ik over een week nog niets gehoord heb, ga ik weer even bellen, maar 11 maanden klinkt mij als absurd lang. Dat betekent dat de eerste normale Ioniq 6-en pas meer dan een half jaar na het introductie model geleverd worden.

N.B. de auto verkopen hier in Europa nemen door de toestanden in de wereld af. Ook zijn de chips tekorten sterk aan het verbeteren....
Hi @koboy , Op autoweek heeft iemand die een regulier model besteld had een pre revieuw aangemaakt, hij heeft het over een levertijd van 11 maanden.
Kan natuurlijk ook zijn dat zijn dealer het heel voorzichtig aangehouden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09:08
Net door de dealer gebeld. Op 9 en 10 maart is officiële introductie van de Ioniq 6, eind februari verwacht hij een exemplaar te hebben als demo. Ben benieuwd :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

The__Virus schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:53:
Net door de dealer gebeld. Op 9 en 10 maart is officiële introductie van de Ioniq 6, eind februari verwacht hij een exemplaar te hebben als demo. Ben benieuwd :).
Dat is goed om te horen want ben voornamelijk heel nieuwsgierig hoe hij er in het echt uitziet maar hoop eerlijk gezegd dat ik die van mij dan ook ongeveer krijg

Die van mij staat nog steeds op "delivery date will be coming soon"
Ik hoop dat hij volgende week klaar is zodat hij op dezelfde boot als die van @Welabel meekan :)
Is dan natuurlijk wel de vraag of ze hem dan uitleveren voor de officieele introductie

Eigenijk best wel een goed idee, zo'n gelimiteerde eerste edition, dan heb je in ieder geval al vrij vroeg 250 auto's op de weg om een beetje reclame te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

azutphen schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 12:48:
[...]

Hi @koboy , Op autoweek heeft iemand die een regulier model besteld had een pre revieuw aangemaakt, hij heeft het over een levertijd van 11 maanden.
Kan natuurlijk ook zijn dat zijn dealer het heel voorzichtig aangehouden heeft.
Ik denk dat die dealer uit zijn nek lult >:)
De pre-review even opgezocht, en deze meneer heeft 6 dagen na mij besteld. Ik heb 1 of 2 dagen voor kerst nog even gebeld met de dealer of er al wat bekend was over de levertijd, maar helaas nog niets bekend.

Er kunnen hier 2 dingen aan de hand zijn:
  1. de gehele toewijzing voor Nederland in 2023 is in 6 dagen uitverkocht. Onwaarschijnlijk aangezien Nederland en suv/crossover/stationwagen land is, maar mogelijk als Hyundai ze bijna niet gaat produceren/toewijzen aan Nederland.
  2. een dealer die de levertijd van de andere e-gmp auto's neemt, een daar 3 maanden veiligheidsmarge op gooit ipv te zeggen dat hij het niet weet. Vreselijk dom, want heel internettend Nederland denkt nu dat er een jaar levertijd op dat ding zit
Bij de first edition waren de indicaties voor de levertijd hier op Tweakers gedeeld 3 a 4 maanden, waarbij sommige dealers daarbij aangaven rekening te houden met een paar maanden extra. Blijkt nu inderdaad die 3 a 4 maanden te zijn (rijklaar maken is een kwestie van dagen).
Zoals eerder gezegd: ik verwacht in de loop van volgende week een bericht van mijn dealer met een geplande leverdatum. Op dat moment weten we meer, en zal ik dat direct laten weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

koboy schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 13:35:
[...]

Ik denk dat die dealer uit zijn nek lult >:)
De pre-review even opgezocht, en deze meneer heeft 6 dagen na mij besteld. Ik heb 1 of 2 dagen voor kerst nog even gebeld met de dealer of er al wat bekend was over de levertijd, maar helaas nog niets bekend.

Er kunnen hier 2 dingen aan de hand zijn:
  1. de gehele toewijzing voor Nederland in 2023 is in 6 dagen uitverkocht. Onwaarschijnlijk aangezien Nederland en suv/crossover/stationwagen land is, maar mogelijk als Hyundai ze bijna niet gaat produceren/toewijzen aan Nederland.
  2. een dealer die de levertijd van de andere e-gmp auto's neemt, een daar 3 maanden veiligheidsmarge op gooit ipv te zeggen dat hij het niet weet. Vreselijk dom, want heel internettend Nederland denkt nu dat er een jaar levertijd op dat ding zit
Bij de first edition waren de indicaties voor de levertijd hier op Tweakers gedeeld 3 a 4 maanden, waarbij sommige dealers daarbij aangaven rekening te houden met een paar maanden extra. Blijkt nu inderdaad die 3 a 4 maanden te zijn (rijklaar maken is een kwestie van dagen).
Zoals eerder gezegd: ik verwacht in de loop van volgende week een bericht van mijn dealer met een geplande leverdatum. Op dat moment weten we meer, en zal ik dat direct laten weten.
Hoi @koboy ,
Ik hoop dat het inderdaad meevalt. Zou natuurlijk wel kunnen dat de hele first edition productie al voor verkoop ingepland was.
Nadat ik de order geplaatst had moest hij daarna door Hyundai Nederland aan een auto gekoppeld worden. Ik heb overigens ook nog geen defintieve levertijd gekregen dus reken in het slechtste geval op eind maart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
Even een "discussie" vraagje.
Ik rij nu, op mijn Ioniq 5 P45, met all season banden cross climate van Michelin en dat bevalt uitstekend.
Dus met de nieuwe Ioniq 6 was ik eerst hetzelfde van plan. Maar nu twijfel ik toch.
Range is een van de voordelen van de 6 en in de wintertijd raak je daar gauw een 100 km van kwijt.
Als het verschil tussen 20 inch en 18 inch zo'n 80 km bedraagt is het misschien een idee om nu toch voor winterbanden te gaan maar dan op 18 inch. In theorie zou dat het winterverval bijna helemaal moeten compenseren.
Iemand daar ervaring mee of een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

chrvdbos schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:00:
Ik rij nu, op mijn Ioniq 5 P45, met all season banden cross climate van Michelin en dat bevalt uitstekend.
Dus met de nieuwe Ioniq 6 was ik eerst hetzelfde van plan. Maar nu twijfel ik toch.
Range is een van de voordelen van de 6 en in de wintertijd raak je daar gauw een 100 km van kwijt.
Als het verschil tussen 20 inch en 18 inch zo'n 80 km bedraagt is het misschien een idee om nu toch voor winterbanden te gaan maar dan op 18 inch. In theorie zou dat het winterverval bijna helemaal moeten compenseren.
Wat is het verschil in verbruik tussen all season en winterbanden? Mij staat bij dat all season zuiniger is.....
Dus wellicht is het het beste om in de winter op all season te rijden..... Let wel op dat je speciale EV banden gebruikt, die hebben steviger zijkanten en daardoor minder rolweerstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
koboy schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:36:
[...]

Wat is het verschil in verbruik tussen all season en winterbanden? Mij staat bij dat all season zuiniger is.....
Dus wellicht is het het beste om in de winter op all season te rijden..... Let wel op dat je speciale EV banden gebruikt, die hebben steviger zijkanten en daardoor minder rolweerstand.
Goede vraag. T.a.v. de geschiktheid voor de I6, ik doe dit via de dealer.
In mijn onderhandelingen had ik al "op cross climate al season" afgesproken.
Ik kan nog wisselen (dan verrekenen we het verschil) maar vraag mij dus af wat het handigst is.
In ieder geval staat de I6 pas op 1 maart bij mijn dealer en heb ik dus nog even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

chrvdbos schreef op maandag 2 januari 2023 @ 14:45:
[...]

Goede vraag. T.a.v. de geschiktheid voor de I6, ik doe dit via de dealer.
In mijn onderhandelingen had ik al "op cross climate al season" afgesproken.
Ik kan nog wisselen (dan verrekenen we het verschil) maar vraag mij dus af wat het handigst is.
In ieder geval staat de I6 pas op 1 maart bij mijn dealer en heb ik dus nog even.
De Ioniq 6 wordt bij 18" velgen geleverd op Hankook ion banden. Bij de winter versie zit je op energie label C ipv B. Heeft het zowiezo zin om winterbanden te nemen? In Nederland doen zomerbanden het alleen slechter als er (verse) sneeuw ligt, en hoe vaak gebeurt dat nou nog....
(Zomerbanden zijn van ver gekomen de afgelopen jaren, en doen het eigenlijk onder normale (dus niet sneeuw) omstandigheden net zo goed als winterbanden. Bij droog wegdek zijn ze ook bij temperaturen onder 0 superieur!)

Wat betreft wintersport en zo: vaak kun je ook winterbanden huren. Heb dat in november gedaan voor onze week naar Duitsland omdat er mogelijk sneeuw zou vallen. Verbruik van de auto nam met zeker 0,5 liter per 100 km toe!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welabel
chrvdbos schreef op maandag 2 januari 2023 @ 12:00:
Geen ervaring mee. Zat er zelf ook wel over na te denken. Heb nu 19" all-season onder mijn EV6. Rij er inmiddels al 27.000km mee. Zit voor nog 6mm op en achter 4,5mm (kritisch). Dus slijtage valt (mij) reuze mee. Verschil banden 18" vs 20" zou zo'n 10% zijn. 40-50km extra per etappe is toch lekker als je op wintersport gaat. Zou net een pitstop kunnen schelen. Als het lukt wil ik in maart nog met de Ioniq 6 richting de Alpen. Denk toch maar met de All-seasons (en sokken). Heb ik nog tot november om na te denken over winterbanden op 18" velgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welabel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YGW5gTZPHlrK_f-GJig5fSlsd9c=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/eYX4DI1VbXMOy6r4NudeT2kw.jpg?f=fotoalbum_large

Wij wisten dat al natuurlijk maar in deze infograph wordt het nog even op een rijtje gezet. E-gmp is qua laadsnelheid (absolute) top😊

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrvdbos
Welabel schreef op maandag 2 januari 2023 @ 20:59:
[...]

Geen ervaring mee. Zat er zelf ook wel over na te denken. Heb nu 19" all-season onder mijn EV6. Rij er inmiddels al 27.000km mee. Zit voor nog 6mm op en achter 4,5mm (kritisch). Dus slijtage valt (mij) reuze mee. Verschil banden 18" vs 20" zou zo'n 10% zijn. 40-50km extra per etappe is toch lekker als je op wintersport gaat. Zou net een pitstop kunnen schelen. Als het lukt wil ik in maart nog met de Ioniq 6 richting de Alpen. Denk toch maar met de All-seasons (en sokken). Heb ik nog tot november om na te denken over winterbanden op 18" velgen :)
Maar waarom zou je winterbanden nemen als je al op all season rijdt?
Alleen maar om naar 18 inch te kunnen wisselen? Dat is een duur alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

chrvdbos schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:41:
[...]

18" zomer banden = 614 range
20" all seansos = 520 km range
18" winterbanden is ?? range. (waarschijnlijk meer of gelijk aan 20" all seasons).

Als de range op 18" winterbanden hoger is dan 20" all seasons dan kan het lonen om die richting op te gaan. Persoonlijk zou ik de hassle van het wisselen van de banden niet willen en gewoon voor all season banden gaan.

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 03-01-2023 10:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Welabel
chrvdbos schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:41:
[...]

All seasons bevallen me goed. Kunnen er direct om. Kan ik er met max profiel in maart mee op wintersport. Scheelt een wissel. In najaar zijn de All Season alweer al een eind versleten (teveel om er in Jan-Feb 2024) nog mee op wintersport te gaan. Leg ik er dus de winterbanden om en kan ik in voorjaar weer terug naar de All-seasons die dan wellicht nog een half jaartje mee kunnen.

Eerlijk gezegd wilde ik de zwarte velgen voor de winter gaan houden en dan de zilver kleurige lichtmetalen uitvoering voor de zomer banden. Maar om die zwarte velgen van de FE passen natuurlijk geen 18" banden :'(

Afijn, ik zie het t.z.t allemaal wel. Eerst maar eens kijken of de Ioniq 6 zaterdag 7 januari a.s. de boot op gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

Hi @Welabel ik help het je hopen.
Ik vraag me wel af wie de status in click to buy goedzet.
Had gehoopt dat die van mij ook met dezelfde boot als die van jou meegaat maar bij mij staat hij nog gewoon op productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welabel
azutphen schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 00:05:
Hi @Welabel ik help het je hopen.
Ik vraag me wel af wie de status in click to buy goedzet.
Had gehoopt dat die van mij ook met dezelfde boot als die van jou meegaat maar bij mij staat hij nog gewoon op productie.
Welke kleur heb je gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welabel
zonoskar schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 10:52:
[...]

18" zomer banden = 614 range
20" all seansos = 520 km range
18" winterbanden is ?? range. (waarschijnlijk meer of gelijk aan 20" all seasons).

Als de range op 18" winterbanden hoger is dan 20" all seasons dan kan het lonen om die richting op te gaan. Persoonlijk zou ik de hassle van het wisselen van de banden niet willen en gewoon voor all season banden gaan.
De Wltp waarden voor de Ioniq 6 zijn volgens autogids.be:
Rijbereik Hyundai Ioniq 6 per versie

614 km: Hyundai Ioniq 6 RWD Long Range (77,4 kWh) - op 18-duimers
583 km: Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range (77,4 kWh) - op 18-duimers
545 km: Hyundai Ioniq 6 RWD Long Range (77,4 kWh) - op 20-duimers
519 km: Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range (77,4 kWh) - op 20-duimers
429 km: Hyundai Ioniq 6 RWD Standard Range (53 kWh)

En volgens quik-fit.nl:
“Winterbanden hebben in de winter door hun rubbersamenstelling gemiddeld een iets lagere rolweerstand dan zomerbanden. Dit zorgt voor een lager benzineverbruik.“

(Mijn) conclusie: met 18”-banden zou je zo’n 50-60km per etappe/laadbeurt verder moeten kunnen komen. Scheelt een laadbeurt van €40,- en half uurtje reistijd naar de Alpen. Die tijd en kosten verlies je goedbeschouwd weer met het (laten) omwisselen van de banden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frits_87
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 10-06 17:13
vorige week de knoop doorgehakt, ik heb een Ioniq 6 standard range besteld.
de leasemaatschappij heeft als leverdatum Juli opgegeven op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welabel
Frits_87 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:00:
Goeie keuze hoor. Had ik ook willen doen, maar heb geen geduld. Range is prima voor dagelijks gebruik. Op vakantie/langere afstanden scheelt het iets, maar … who cares? Lekker zuinig, prima performance … en levertijd valt dan ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

Zag dat de ioniq 6 van 14 tm 22 januari op de autosalon in brussel staat dus denk dat ik daar alvast even ga kijken hoe hij er in het echt uitziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Frits_87 schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 09:00:
Volgens een Duits youtube kanaal zou de levertijd van de Ioniq 6 rond de 8 maanden zijn: Ze zeggen er niet bij of dit de first edition is, maar ik neem aan dat dit de normale versies zijn aangezien de FE's wel in maart ofzo rond moeten rijden. Maar juli is snel. Dan moet ik toch nog even wachten met bestellen, ik kan pas aan het eind van 2023 een nieuwe auto rijden. (Maar kijk die levertijd van de Enyaq van 28 maanden :X )

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 04-01-2023 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wappie_the_Wolf
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-06 17:42
Ik wil ook een Ioniq 6 gaan bestellen maar twijfelde nog over de achterbak i.v.m. een kinderwagen. Na wat googelen kwam ik https://myride.tistory.com/1721 tegen. Hier kun je de maten van de achterbak en achterbank terug vinden. En het houdt niet over maar een Nuna Mixx Next zou net moeten passen in de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Wappie_the_Wolf schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 23:33:
Ik wil ook een Ioniq 6 gaan bestellen maar twijfelde nog over de achterbak i.v.m. een kinderwagen. Na wat googelen kwam ik https://myride.tistory.com/1721 tegen. Hier kun je de maten van de achterbak en achterbank terug vinden. En het houdt niet over maar een Nuna Mixx Next zou net moeten passen in de hoogte :)
Mooi om te zien! Zat ook met hetzelfde probleem, en heb in Utrecht toen met een meetlint het "grote blok" gemeten op 100 x 100 x 40. Volgens jouw website is het dus zelfs iets meer.
Het opgegeven volume van 401 liter is dus erg conservatief gemeten.

Geen idee in welke fase van kinderen jij zit, maar onze jongste is komende zomer echt uit de Stokke Trails gegroeid. We schakelen dan over op alleen de buggy.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Loekie010
  • Laatst online: 31-07-2023
Vorige week (29-12-2022) is mijn order doorgevoerd bij Hyundai. Heb gekozen voor de Connect long range Biophilic Blue Pearl met 20inch. Ik werd direct gebeld door de Hyundai dealer met de mededeling dat ze de auto eind september begin oktober 2023 verwachten. Een levertijd van 9/10 maanden dus. Enorm lang maar vergeleken met andere EVs juist niet, dit komt omdat er nog niet al te veel backorders zijn voor een nieuw model.

Indien iemand ook een 'niet first-edition' besteld heeft hoor ik graag wat jouw orderdatum is en verwachtte leverdatum. Ben benieuwd of timing en specificatie veel invloed hierop hebben.

OT: Over 2 weken neem ik een paar maanden oude BMW i4 edrive40 over, helemaal kaal. Erg benieuwd hoe deze auto en het elektrisch rijden bevalt in de tussentijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 16:27

yec

Welabel schreef op woensdag 4 januari 2023 @ 08:46:
[...]

De Wltp waarden voor de Ioniq 6 zijn volgens autogids.be:
Rijbereik Hyundai Ioniq 6 per versie

614 km: Hyundai Ioniq 6 RWD Long Range (77,4 kWh) - op 18-duimers
583 km: Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range (77,4 kWh) - op 18-duimers
545 km: Hyundai Ioniq 6 RWD Long Range (77,4 kWh) - op 20-duimers
519 km: Hyundai Ioniq 6 AWD Long Range (77,4 kWh) - op 20-duimers
429 km: Hyundai Ioniq 6 RWD Standard Range (53 kWh)

En volgens quik-fit.nl:
“Winterbanden hebben in de winter door hun rubbersamenstelling gemiddeld een iets lagere rolweerstand dan zomerbanden. Dit zorgt voor een lager benzineverbruik.“

(Mijn) conclusie: met 18”-banden zou je zo’n 50-60km per etappe/laadbeurt verder moeten kunnen komen. Scheelt een laadbeurt van €40,- en half uurtje reistijd naar de Alpen. Die tijd en kosten verlies je goedbeschouwd weer met het (laten) omwisselen van de banden.
Op de website van Hyundai stond dat 18 inch 13% betere range heeft, dat is niet gelogen. Bij de longe range RWD is het 70km verschil in range. Dat is een behoorlijke smak!

Helaas zijn de 20 inch veel mooier en doen de 18 inch afbreuk aan het design vind ik zelf…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yec
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08-05 16:27

yec

Welabel schreef op dinsdag 3 januari 2023 @ 07:42:
[Afbeelding]

Wij wisten dat al natuurlijk maar in deze infograph wordt het nog even op een rijtje gezet. E-gmp is qua laadsnelheid (absolute) top😊
Deze gegevens zou ik met een korrel zout nemen. Ze hebben ook enkel piek laadvermogen tegenover officieel verbruik gezet. In de 1000km challenge van Bjorn presteren de 3/Y en MEB consistent veel beter dan de E-GMP auto’s…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 09-06 22:39
Zojuist doorgegeven aan de baas welke auto het gaat worden. Ik heb eerder gekozen voor de Polestar 2 SRSM maar deze is gecanceld door de lease maatschappij omdat ze er teveel hadden besteld. Moet eerlijk bekennen dat ik de Ioniq 6 al wel op het oog had maar op het moment dat ik de polestar 2 bestelde was alleen de first edition ioniq 6 te bestellen voor een flinke meerprijs.

Ben benieuwd wanneer ik te horen krijg wat de verwachting is qua levertijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb de configurator ook open voor een Ioniq 6, ik twijfel nog erg tussen een Style en een Connect. De Connect heeft leuke zaken, maar eigenlijk wil ik alleen de verwarmde stoelen en IFS. Maar ik ben nog aan het tubben of me dat 65 euro p/mnd netto waard is. Ik denk dat ik liever de grote accu en extra vermogen heb. Een warmtepomp heb ik niet nodig met die range, dus vandaar ik vergelijk tussen style zonder WP, anders was het maar 30 euro p/mnd extra voor de Connect. Of verkijk ik me op de WP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie010
  • Laatst online: 31-07-2023
zonoskar schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 15:29:
Ik heb de configurator ook open voor een Ioniq 6, ik twijfel nog erg tussen een Style en een Connect. De Connect heeft leuke zaken, maar eigenlijk wil ik alleen de verwarmde stoelen en IFS. Maar ik ben nog aan het tubben of me dat 65 euro p/mnd netto waard is. Ik denk dat ik liever de grote accu en extra vermogen heb. Een warmtepomp heb ik niet nodig met die range, dus vandaar ik vergelijk tussen style zonder WP, anders was het maar 30 euro p/mnd extra voor de Connect. Of verkijk ik me op de WP?
De Connect heeft wel een aantal opties die hem optisch mooier (getint glas, 20inch als optie, ambiance verlichting) maken en een aantal luxe opties (HUD, electrische stoelen etc.). De warmtepomp zal waarschijnlijk in de winter het meeste verschil uitmaken. Als je mee op voorjaarsvakantie gaat of van plan bent om 300+ km per dag te rijden in de winter is het wellicht het overwegen waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzydizzy
  • Laatst online: 02-02-2023
Hi allen,

Weten jullie of er in België fleetkortingen worden gegeven op de Ioniq 6?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Welabel
[Afbeelding]
De mijne zit op de boot en is onderwegAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tTNMX25y_tvzghEoBWwRD4dwS3A=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3nitcUNcUoGCq5FdRSJnAxoj.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 14:31
Loekie010 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 17:31:
[...]

De Connect heeft wel een aantal opties die hem optisch mooier (getint glas, 20inch als optie, ambiance verlichting) maken en een aantal luxe opties (HUD, electrische stoelen etc.). De warmtepomp zal waarschijnlijk in de winter het meeste verschil uitmaken. Als je mee op voorjaarsvakantie gaat of van plan bent om 300+ km per dag te rijden in de winter is het wellicht het overwegen waard.
Zonder warmtepomp heb je ook geen preconditioning en dus geen Max laadvermogen als je bij een HPC snel lader staat (in de winter).

ehhhh..HOI

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glennoo
Welabel schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:00:
[...]

De mijne zit op de boot en is onderweg[Afbeelding]
Wordt steeds vroeger met die auto van jou ofniet? :P Geeft mij toch wel enigszins hoop dat mijn auto eerder geleverd wordt dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
glennoo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:06:
[...]

Wordt steeds vroeger met die auto van jou ofniet? :P Geeft mij toch wel enigszins hoop dat mijn auto eerder geleverd wordt dan verwacht.
Maar als ie bij de Dealer staat moet er ook nog van alles gebeuren he.. kan dan zomaar nog twee weken duren.

*sowieso

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• glennoo
DonJunior schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:18:
[...]

Maar als ie bij de Dealer staat moet er ook nog van alles gebeuren he.. kan dan zomaar nog twee weken duren.
Ik heb werkelijk waar nog nooit eerder een auto besteld, dus vandaar mijn mogelijk ietwat domme vraag. Wat moet er precies nog allemaal bij de dealer gebeuren?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 29-11-2024
glennoo schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 09:19:
[...]

Ik heb werkelijk waar nog nooit eerder een auto besteld, dus vandaar mijn mogelijk ietwat domme vraag. Wat moet er precies nog allemaal bij de dealer gebeuren?
Beschermlagen verwijderen, stootblokken van vering verwijderen, kijken of alle systemen probleemloos werken. software technisch uit de productiemodus halen, checken op schades, korte proefrit. ZeroDay-Patch indien van toepassing [zijn al paar maanden verder]. ruitenvloeistof en wellicht nog andere vloeistoffen bijvullen. Kentekens opschroeven. geld ontvangen, sleuteloverdracht

VW ID.4 1st Max '20 | yt: Stroompedaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

krizzziz schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:14:
Zonder warmtepomp heb je ook geen preconditioning en dus geen Max laadvermogen als je bij een HPC snel lader staat (in de winter).
Dat besef ik me. Ik weet van mijn huidige Ioniq dat ik ongeveer 10 keer per jaar bij een snellader sta. Dus dan duurt het een paar minuten langer. Maar als dit een negatieve impact op de accu heeft ga ik een WP wel overwegen, maar ik vermoed dat dit door de auto geregeld wordt door langzamer te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welabel
zonoskar schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:22:
[...]

Dat besef ik me. Ik weet van mijn huidige Ioniq dat ik ongeveer 10 keer per jaar bij een snellader sta. Dus dan duurt het een paar minuten langer. Maar als dit een negatieve impact op de accu heeft ga ik een WP wel overwegen, maar ik vermoed dat dit door de auto geregeld wordt door langzamer te laden.
Mij valt op dat opties bij Kia/Hyundai relatief goedkoop zijn t.o.v. Duitse merken. Meer opties bij inruil kan ook weer positief werken. Zo’n warmtepomp heeft denk ik meerwaarde bij inruilen. Grotere groep geintersseerden. En bespaart je op je brandstof verbruik en CO2 uitstoot😉 Is een rekensommetje, maar ik zou hem erop laten zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

Welabel schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Mij valt op dat opties bij Kia/Hyundai relatief goedkoop zijn t.o.v. Duitse merken. Meer opties bij inruil kan ook weer positief werken. Zo’n warmtepomp heeft denk ik meerwaarde bij inruilen. Grotere groep geintersseerden. En bespaart je op je brandstof verbruik en CO2 uitstoot😉 Is een rekensommetje, maar ik zou hem erop laten zetten.
Het gaat in dit geval om een lease auto, dus inruilwaarde zal er denk ik niet veel toe doen.
Als je wilt weten of de inruilwaarde toeneemt neem je de meerprijs t.o.v. het basismodel en deelt die door de lease periode in maanden. Neemt de leaseprijs minder toe, dan ook de restwaarde.
Zelf zou ik de warmtepomp altijd nemen vanwege de energiebesparing. Wij hebben geen eigen laadmogelijkheid, en ik wil straks wel het comfort van een warme auto en niet hoeven krabben zonder het aantal laadbeurten te moeten verdubbelen. Wellicht dat met warmtepomp het vermogen van de verwarming ook toeneemt omdat deze in combinatie met het electrisch element geschakeld kan worden.
Geen warmtepomp is in elk geval niet slechter voor de batterij, omdat de laadsnelheid wordt afgeknepen passend bij de temperatuur. Kan best dat dat na een flink stuk rijden de batterij al zover opgewarmd is dat het niet heel dramatisch is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-06 14:31
zonoskar schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:22:
[...]

Ik snap best dat je met je huidige IONIQ niet al te vaal bij de snellader staat. Het voordeel van tijdswinst (max 70kW laden ofzo?) is er niet, en dan is het relatief duur laden bij de snellader.

Maar met de IONIQ 6 en het E-GMP platform wordt snelladen opeens leuk. Even 10 min laden en hup 200km erbij. Dat wil zeggen, als je de pre-conditioning gebruikt.- Dus toch wel het overwegen waard lijkt mij.
Daarnaast verwarmt de WP ook efficient het interieur, verbruik zonder WP is simpelweg groter.
De WLTP test wordt uiteraard gedaan met WP (meest efficiente situatie).

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

krizzziz schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:23:
[...]

Ik snap best dat je met je huidige IONIQ niet al te vaal bij de snellader staat. Het voordeel van tijdswinst (max 70kW laden ofzo?) is er niet, en dan is het relatief duur laden bij de snellader.

Maar met de IONIQ 6 en het E-GMP platform wordt snelladen opeens leuk. Even 10 min laden en hup 200km erbij. Dat wil zeggen, als je de pre-conditioning gebruikt.- Dus toch wel het overwegen waard lijkt mij.
Daarnaast verwarmt de WP ook efficient het interieur, verbruik zonder WP is simpelweg groter.
De WLTP test wordt uiteraard gedaan met WP (meest efficiente situatie).
Ik snap de redenatie niet. Ik sta niet veel bij een snellader omdat ik gewoon thuis op de oprit kan opladen. Dat lukt niet altijd, dus dan moet ik 15 min aan de snellader. Met een Ioniq 6 zou dat dan nog minder zijn. Wellicht dat ik door het grotere bereik wel weer wat grotere afstanden ga rijden, want nu ga ik bijv geen spullen meer van marktplaats halen die buiten het bereik van de auto liggen (ca 80 km enkele reis).

Ik lees overigens ook dat de preconditionering soms meer kost dan de extra laadsnellheid die je ermee haalt, dus of het dan zo'n goed idee is...
Welabel schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 11:48:
[...]

Ik zou hem leasen en aan het prijsverschil kan ik niet zien dat de leasemaatschappij vindt dat de inruil hoger is met WP. Met WP is de auto 30 euro duurder. De optie is 1495 euro / 48 maanden looptijd = 31 euro. Dus in principe betaal je de optie 1:1.

Maar het kan zomaar zijn dat ik een Megane E-tech lease, die is ook nog in de running. Mij bevalt dat Android auto systeem uit de Megane zeer goed, veel beter dan wat ik zie van het Hyundai systeem. Ook het dash van de Megane vind ik mooier en ergonomischer dan de ioniq.

[ Voor 3% gewijzigd door zonoskar op 11-01-2023 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 12:44:
[...]

Ik lees overigens ook dat de preconditionering soms meer kost dan de extra laadsnellheid die je ermee haalt, dus of het dan zo'n goed idee is...
The Ioniq guy (YouTube) heeft de preconditioning update voor de 2021 Ioniq t stevig aan de tand gevoeld bij onder het vriespunt.
TLDR: warmt in een half uurtje op tot 20 graden celcius, en kost een paar kWh. Wel krijg je dan meteen 150 kWh laden (mits passend bij het percentage opgeladen).
[...]

Ik zou hem leasen en aan het prijsverschil kan ik niet zien dat de leasemaatschappij vindt dat de inruil hoger is met WP. Met WP is de auto 30 euro duurder. De optie is 1495 euro / 48 maanden looptijd = 31 euro. Dus in principe betaal je de optie 1:1.

Maar het kan zomaar zijn dat ik een Megane E-tech lease, die is ook nog in de running. Mij bevalt dat Android auto systeem uit de Megane zeer goed, veel beter dan wat ik zie van het Hyundai systeem. Ook het dash van de Megane vind ik mooier en ergonomischer dan de ioniq.
Succes met rekenen; neem ook het verbruik aan de laadpaal thuis voor het opwarmen mee. Een warmtepomp doet dit een factor 4? efficiënter.
Die Megane is natuurlijk ook een mooie optie. Qua maatvoering veel meer te vergelijken met je huidige Ioniq. Ioniq 6 is een klasse groter, wat voordelen heeft, maar ook nadelen (prijs, ruimte die nodig is voor fileparkeren...).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

Welabel schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:00:
[...]

De mijne zit op de boot en is onderweg[Afbeelding]
@Welabel Ik ben jaloers, die van mij staat nog steeds in productie zonder datum.

Ik ga maandag wel naar de autosalon in Brussel om hem in het echt te bekijken, dat dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Welabel
azutphen schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 20:31:
[...]

@Welabel Ik ben jaloers, die van mij staat nog steeds in productie zonder datum.

Ik ga maandag wel naar de autosalon in Brussel om hem in het echt te bekijken, dat dan weer wel :)
Tja sorry dat ik je er mee confronteer😔 Wel toevallig: mijn vrouw en ik zijn in de buurt en gaan maandagochtend ook even een blik werpen. Even kijken wat ik nu eigenlijk gekocht heb🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik ben benieuwd of de "byte blue" kleur er staat. En of die kleur te vergelijken is met het polestar blauw van Volvo, of dat het meer baby blauw is, hoewel ik vermoed dat baby blauw gereserveerd is voor de "N" versie van de Ioniq 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:06
Er zou maar 1 Ioniq 6 op de stand van het autosalon staan, ik ga normaal gezien morgen reeds (ik wacht al maaanden om hem te zien en te bestellen als nieuwe bedrijfswagen). Ik laat wel eits weten welke kleur er staat :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:19

KrazyJay

TimoLimo schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:05:
Er zou maar 1 Ioniq 6 op de stand van het autosalon staan, ik ga normaal gezien morgen reeds (ik wacht al maaanden om hem te zien en te bestellen als nieuwe bedrijfswagen). Ik laat wel eits weten welke kleur er staat :)
Die staat er in het zwart, en achter het glas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

KrazyJay schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:11:
[...]

Goed om te weten, dan hoef ik geen moeite te doen om naar die beurs te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 15:39:
[...]

Goed om te weten, dan hoef ik geen moeite te doen om naar die beurs te gaan :)
Voor kleuren gewoon bij de dealer binnenlopen. Die hebben een rek met voorbeelden van alle kleuren op een soort van mini auto's.
Wat ik mij herinner van beide kleuren is Polestar blauw wat harder, en de Hyundai kleur wat zachter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
KrazyJay schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 14:11:
[...]

Serieus, achter glas? WTF.. Ik wou de zitpositie en hoofdruimte testen, de koffergrootte bekijken.. Triestig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

TimoLimo schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 16:47:
[...]

Serieus, achter glas? WTF.. Ik wou de zitpositie en hoofdruimte testen, de koffergrootte bekijken.. Triestig :D
Dat zal wel mogen hoor. Het is glas van een meter hoog. Dat zal er enkel staan om de massa weg te houden. Aan de achterkant is het glas open voor toegang. Er zitten snufjes op die verder niet in België uit komen voorlopig, zoals de cameraspiegels (mijn ding niet).

[ Voor 18% gewijzigd door KrazyJay op 12-01-2023 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimoLimo
Ah nochtans, bij het vision pack in de Belgische configurator zitten de cameraspiegels inbegrepen?

Nu, denk dat ik voor gewone zou kiezen, omdat die in geval van brokken/braak goedkoper te vervangen zijn :-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• azutphen

azutphen

Nou, als ik alleen de look kan zien dan ben ik al een beetje tevreden maar zou ook graag wel even willen zitten. Neem gewoon mijn FE bestelling mee en knappe verkopert die mij dan nog tegenhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PabloVermicelli
  • Laatst online: 18-10-2023
Deze week bij de dealer in België een RWD Balance model, biophillic blue gevonden die eind April reeds geleverd wordt. Die bestelbon was rap getekend 😁 mijn Kia EV6, die al sinds December 2021 op bestelling stond, meteen geannuleerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KrazyJay

KrazyJay

TimoLimo schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:21:
Ah nochtans, bij het vision pack in de Belgische configurator zitten de cameraspiegels inbegrepen?

Nu, denk dat ik voor gewone zou kiezen, omdat die in geval van brokken/braak goedkoper te vervangen zijn :-)
Dat zal ik morgen eens nahoren. Laatste wat ik er van gehoord had, is dat die voorlopig niet beschikbaar gingen zijn. Je moet het ook niet willen denk ik, want ik vond zowel het interieur er niet mooier op worden (schermen staan onder een flinke hoek in de 6) en de levertermijnen en kosten zijn niet mals. Diepte zie je er sowieso niet in.
azutphen schreef op donderdag 12 januari 2023 @ 17:37:
Nou, als ik alleen de look kan zien dan ben ik al een beetje tevreden maar zou ook graag wel even willen zitten. Neem gewoon mijn FE bestelling mee en knappe verkopert die mij dan nog tegenhoud.
Dat zal geen probleem zal zijn, hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:01

3_s

Weet iemand of een trekhaak af-fabriek mogelijk is?
Op de site vind ik enkel 'Voorbereiding trekhaak'. Ik zie nergens waar ik het kan kiezen.

Momenteel heb ik een Kona EV.
Ik twijfel tussen een Ioniq6 en een ID Buzz.
Twee compleet verschillende auto's met allebei hun pro's en cons.

Een paar nadelen die ik beter wil in een nieuwe:
- Kona is echt wel klein, vooral het koffer
- Minder hard afgeveerd
- Een app om de auto van op afstand voor te verwarmen / koelen (mijne is uit 2018, die heeft nog geen app).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 10-06 21:13
3_s schreef op vrijdag 13 januari 2023 @ 09:30:
Weet iemand of een trekhaak af-fabriek mogelijk is?
Op de site vind ik enkel 'Voorbereiding trekhaak'. Ik zie nergens waar ik het kan kiezen.

Momenteel heb ik een Kona EV.
Ik twijfel tussen een Ioniq6 en een ID Buzz.
Twee compleet verschillende auto's met allebei hun pro's en cons.

Een paar nadelen die ik beter wil in een nieuwe:
- Kona is echt wel klein, vooral het koffer
- Minder hard afgeveerd
- Een app om de auto van op afstand voor te verwarmen / koelen (mijne is uit 2018, die heeft nog geen app).
Af fabriek.... dit wordt door de dealers uitgevoerd. Ik heb dat ook laten doen, en dan de duurste variant a bijna 3k..... absurde bedragen maar goed... Ik stap ook over uit een (afgeschreven) Kona.

Auto staat inmiddels klaar, nu nog betalen ophalen/laten afleveren en rijden maar.

Mijn Kona was ook een eerste serie, met name nu vanwege de 800volt overgestapt zodat ik ook mijn "trekker" auto vd hand kon doen. We gaan het zien :-)

Wel een Ioniq 5 en geen 6 trouwens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• san1980
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-11-2023
Mijn bestelde Biophilic blue first edition heeft nu een leveringsupdate voor het eerst.

Productie gereed
14/01/2023

Verzending
24/01/2023

Transport naar dealer
13/03/2023

Aankomst bij dealer
18/03/2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DonJunior
Ook bizar eigenlijk, duurt het nog twee maanden van productie gereed totdat de auto bij de dealer is. .. en dan moet die er nog van alles aan doen. Maar .. wel heel tof dat ie al klaar is! Krijg je voor de verzending gewoon een PostNL Track&Trace ? :+

*sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glennoo
san1980 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:04:
Mijn bestelde Biophilic blue first edition heeft nu een leveringsupdate voor het eerst.

Productie gereed
14/01/2023

Verzending
24/01/2023

Transport naar dealer
13/03/2023

Aankomst bij dealer
18/03/2023
Wanneer heb jij je ioniq 6 precies besteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• san1980
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 07-11-2023
glennoo schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:37:
[...]

Wanneer heb jij je ioniq 6 precies besteld?
Het is een First Edition dus toen in november

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koboy

koboy

DonJunior schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:11:
Ook bizar eigenlijk, duurt het nog twee maanden van productie gereed totdat de auto bij de dealer is. .. en dan moet die er nog van alles aan doen.
Hoezo bizar? De auto wordt zo ongeveer aan de andere kant van de wereld gemaakt! Een vrachtschip doet er 35 dagen over om van Korea naar Nederland te varen. Ook vertrekt dat speciale auto-vrachtschip niet voor het vol is. Daarna staan de auto's ergens op een groot terrein ergens in de haven van Rotterdam (of Antwerpen), en moeten de auto's verdeeld worden naar de diverse (tussen)bestemmingen.

De dealer heeft een half dagje werk aan de auto voor de aflever- en poetsbeurt met een stukje administratie. Dit kan in een paar dagen geregeld zijn, maar hangt af van de plek/prioriteit die de auto krijgt in de werkplaats planning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-01 09:36
Ben ook op zoek naar een nieuwe EV, echter ben totaal geen fan van een SUV-model. Dus de Ioniq 6 heeft nu mijn aandacht, binnenkort maar een proefrit maken bij plaatselijke dealers.

Qua vergelijkbare EV modellen zie ik eigenlijk alleen de BMW i4 of de Tesla maar die zijn ook stuk duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

HomerJ schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:31:
Ben ook op zoek naar een nieuwe EV, echter ben totaal geen fan van een SUV-model. Dus de Ioniq 6 heeft nu mijn aandacht, binnenkort maar een proefrit maken bij plaatselijke dealers.

Qua vergelijkbare EV modellen zie ik eigenlijk alleen de BMW i4 of de Tesla maar die zijn ook stuk duurder
MG5, MG4, Peugeot 208, Opel Astra EV zijn ook sedan/hatchback. Wellicht kun je de Renault Megane E-tech, Polestar 2, ID3, Curpa Born en Smart #1 ook nog wel een hatchbak noemen. Van de Peugeot 308 (SW) komt ook een EV versie binnenkort.

Maar op een proefrit in de Ioniq 6 moet je waarschijnlijk nog wel een paar maanden wachten. Ik denk dat niet veel dealers een launch edition hebben gereserveerd als proefrit auto.

[ Voor 13% gewijzigd door zonoskar op 16-01-2023 16:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-01 09:36
zonoskar schreef op maandag 16 januari 2023 @ 16:39:
[...]

MG5, MG4, Peugeot 208, Opel Astra EV zijn ook sedan/hatchback. Wellicht kun je de Renault Megane E-tech, Polestar 2, ID3, Curpa Born en Smart #1 ook nog wel een hatchbak noemen. Van de Peugeot 308 (SW) komt ook een EV versie binnenkort.

Maar op een proefrit in de Ioniq 6 moet je waarschijnlijk nog wel een paar maanden wachten. Ik denk dat niet veel dealers een launch edition hebben gereserveerd als proefrit auto.
Dank voor het mooie overzicht, al vind ik de Ioniq 6 verreweg het mooist.
De dichtstbijzijnde dealer krijgt hem over 2 weken binnen en kan ik dan een proefrit maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zonoskar
  • Nu online

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

HomerJ schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:00:
[...]

Dank voor het mooie overzicht, al vind ik de Ioniq 6 verreweg het mooist.
De dichtstbijzijnde dealer krijgt hem over 2 weken binnen en kan ik dan een proefrit maken. ;)
Dan ben ik wel benieuwd naar die dealer, boek ik daar ook een proefrit :)

Pagina: 1 ... 3 ... 38 Laatste