• azutphen
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 23:58
Vandaag gaan kijken in Brussel, ik moet wel nog wat wennen, de neus was wat meer gedrongen als verwacht en doordat hij op een podium stond kreeg je beetje een raar beeld.
Helaas niet in mogen zitten maar de verkopert maakte wel alle deuren open dus toch goede indruk gekregen. Nu begint hetbwachten weer tot ik mijn levertijd van mijn First edition krijg.

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:34
Ik heb vrijdag het geluk gehad om erin plaats te nemen op het autosalon. Het is wel nog steeds een preproduktiemodel dat er staat (althans is me dat daar toch zo gezegd), dus hier en daar zullen dingen wel anders afgeleverd/afgewerkt worden (zoals kofferverlichting misschien? Hehe).

Maar qua binnenruimte is het een genot. De binnenruimte van de model 3 of i4 is niet slecht, maar op de achterbank wordt het bij die modellen krap als de bestuurdersstoel ingesteld staat op mijn 1m87 en ik achter mezelf plaatsneem. Denk dat enkel de Model Y in de buurt van de zitruimte komt in een vergelijkbaar budget? (maar die heeft dan weer een zee aan kofferruimtes)

Over achterbank gesproken (ik dacht dat het bij de Megane e-Tech was?) dat wanneer de voordeur geopend wordt, de zetel voor uitstapgemak achteruit schuift. Heb aan den lijve ondervonden dat er geen rekening wordt gehouden of er iemand op de achterbank zit of niet :D M'n knieën werden tegen m'n oren gedrukt !

Als de ioniq 6 in het leasebudget past (offertes gevraagd vandaag), dan wordt het eentje in Serenity White..

• Welabel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01:15
azutphen schreef op maandag 16 januari 2023 @ 18:48:
Vandaag gaan kijken in Brussel, ik moet wel nog wat wennen, de neus was wat meer gedrongen als verwacht en doordat hij op een podium stond kreeg je beetje een raar beeld.
Helaas niet in mogen zitten maar de verkopert maakte wel alle deuren open dus toch goede indruk gekregen. Nu begint hetbwachten weer tot ik mijn levertijd van mijn First edition krijg.
Ik ben gisteren ook langs gegaan op de Brusselse autosalon. Was eerlijk gezegd eigenlijk een teleurstelling. Door de kleur (paars) met het wite interieur vond ik de auto er minder fraai uitzien dan gehoopt/verwacht. Wellicht kwam het ook door de krappe opstelling met het eromheen geplaatste glazen hekwerk. Ik verwacht dat de auto er in Gravity Matte Gold met zwart interieur straks beter uitziet.

Plaatsnemen in de auto was geen optie dus of de stoelen aanvoelen als fauteuils blijft nog een verrassing.

Vergeleken met andere stands (ruim opgestelde, publiek toegankelijke auto’s) op de salon was de Hyundai-stand een aanfluiting. Ze hadden de Ioniq 6 m.i toch wel iets groter / spectaculairder mogen presenteren/introduceren met tenminste twee varianten. Zoals hier bijvoorbeeld::

YouTube: I Ask The Designer Why The New Hyundai Ioniq 6 Looks as CRAZY as it ...

Was overigens lang geleden dat ik op een autobeurs (de auto-Rai in 1985) was. Wat een mensen stroomden hier binnen op een doordeweekse maadagochtend. Zullen niet direct allemaal kopers zijn maar van een crisis lijkt weinig te merken.

[Voor 7% gewijzigd door Welabel op 17-01-2023 07:12]

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 11:24
zonoskar schreef op maandag 16 januari 2023 @ 17:06:
[...]

Dan ben ik wel benieuwd naar die dealer, boek ik daar ook een proefrit :)
Autogroep Twente in Enschede. Moet het nog even zien of ze hem daadwerkelijk dan binnenkrijgen maar ze verwachten het wel

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23:44

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hmm, Enschede is me toch wat te ver :) Ik zit onder EIndhoven, dus dat is 2:36 uur rijden (enkele reis).

[Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 17-01-2023 16:39]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 21:32
Ik was zaterdag op het salon.
Toen ik er was, was er er, hele overrompeling op de stand.
Daarom de auto niet kunnen zien zoals gehoopt.
Dus ik blijf nog even twijfelen…

• azutphen
Ik ben trouwens wel nieuwsgierig, zijn er nog meer mensen die een First edition besteld hebben en nog geen leverdatum hebben.

@Welabel dan zijn we elkaar maandag net misgelopen 😀 wij hadden wel een aardige verkoper die alles liet zien maar achter het glas komen mochten we ook niet.

• J Kortje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-02 23:41
3_s schreef op dinsdag 17 januari 2023 @ 21:02:
Dus ik blijf nog even twijfelen…
Ik las aan het twijfelen tussen een Ioniq 6 of ID. Buzz.

Met welke redenen een twijfel voor beide wagens?

• 3_s
@J Kortje ID.Buzz vind ik de mooiere en toffe van de twee. Lijkt me een hele leuke auto. Ook lekker groot koffer, altijd handig met een hond in huis.
De Ioniq6 is daarentegen de meer rationele keuze: stuk goedkoper, grotere range en rijdt volgens mij beter ook (zo ziet hij er toch uit).
Ik vind ze allebei mooi, hoewel compleet ander segment.

Luxeproblemen, eh :).

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-02 18:13

koboy

Heb een idee voor een icon

3_s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:39:
@J Kortje ID.Buzz vind ik de mooiere en toffe van de twee. Lijkt me een hele leuke auto. Ook lekker groot koffer, altijd handig met een hond in huis.
De Ioniq6 is daarentegen de meer rationele keuze: stuk goedkoper, grotere range en rijdt volgens mij beter ook (zo ziet hij er toch uit).

Bij de Ioniq 6 doe je de hond inderdaad niet achterin..... Met een grotere hond en kinderen kom je al snel uit op een auto met een 5e deur.
Momenteel kun de voor de ID buzz alleen het introductie model bestellen; erg duur dus. De goedkopere modellen komen later, maar gezien de levertijd van de Enyaq verwacht ik dat je wel eens erg lang gaat wachten.

Vergeet ook niet dat de ID buzz een begrensd is op 145km/h. Vakantie in Duitsland ben je dan tot de rechterbanen beperkt. Zal wel zijn om nog de 100 km op een lading te kunnen halen in die omstandigheden.

Hoeveel haast heb je? Over een jaar komt de Ioniq 7....

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• J Kortje
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 04-02 23:41
3_s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 08:39:

Inderdaad zoals de reactie hierboven de ID.Buzz is groter maar zeker onzuiniger.
Als ik de specificaties van de Ioniq bekijk zijn er natuurlijk niet veel andere troeven in het segment beschikbaar voor die prijzen en uitrustingsniveaus.
800V, 1600kg trekgewicht in een aerodynamische vorm is met die drie niet in een andere auto beschikbaar, er is er altijd wel een die het veld moet ruimen.
Een BMW I4 of Tesla Model 3 komen in de buurt echter zeker niet geschikt voor een hond in de kofferbak. Een Model Y heeft ook een gigantische kofferbak. Echter moet het uiterlijk en het merk en dealerschap ook je aanstaan natuurlijk.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik twijfel meer tussen de Jeep Avenger, Smart #1 Brabus en de Ioniq 6 Connect met kleine accu. Beide ongeveer even groot bereik, veel luxe, maar de Brabus heeft 430 Pk. De Smart en Ioniq vind ik niet heel erg mooi, maar de Ioniq vind ik wel mooier dan de Smart, maar de Jeep vind ik het mooist. Het zal nog een heel gepuzzel worden, ook omdat de Jeep het goedkoopst is, dan de Brabus en de Ioniq 6 is het duurst.

/edit: mevrouw zonoskar heeft de Smart ge-veto-d. Geen Brabus dus :)

[Voor 8% gewijzigd door zonoskar op 18-01-2023 17:08]

• Frits_87
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-02 17:53
zonoskar schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 12:48:
Ik twijfel meer tussen de Jeep Avenger, Smart #1 Brabus en de Ioniq 6 Connect met kleine accu. Beide ongeveer even groot bereik, veel luxe, maar de Brabus heeft 430 Pk. De Smart en Inonq vind ik niet heel erg mooi, maar de Ioniq vind ik wel mooier dan de Smart, maar de Jeep vind ik het mooist. Het zal nog een heel gepuzzel worden, ook omdat de Jeep het goedkoopst is, dan de Brabus en de Ioniq 6 is het duurst.
heb ook getwijfelt over de Jeep Avenger en de Ioniq 6, de avenger is een hele mooie auto maar wel echt een slag kleiner. ik ben voor de Ioniq 6 gegaan vanwege het hogere snellaad vermogen en de ruimte in de auto.

• san1980
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 00:02
Engelse media heeft de auto blijkbaar goed kunnen testen:

• Petertje750
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 21:27
Beetje jammer dat ze alle drie dezelfde pre-production auto gebruiken ivm kleur en geen de "autonome" driving assist systemen meenemen in hun review.
Zelfde specs verhaaltje die ik al tig keer heb gezien en gehoord, mischien vanwege pre productie auto met nog niet de final software?

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 22:49
Vandaag een afleverdatum tehoren gekregen voor mijn ioniq 6 connect 54KWh. Dat wordt 23 October. Nog eventjes wachten dus.

• Simply1337
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 23:41
Petertje750 schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 14:06:
Beetje jammer dat ze alle drie dezelfde pre-production auto gebruiken ivm kleur en geen de "autonome" driving assist systemen meenemen in hun review.
Zelfde specs verhaaltje die ik al tig keer heb gezien en gehoord, mischien vanwege pre productie auto met nog niet de final software?
veel anders dan de ioniq5 zal het niet zijn qua systemen. zit op hetzelfde platform.

[Voor 3% gewijzigd door Simply1337 op 18-01-2023 15:25]

VW ID.4 1st Max 2020 | Volg mijn avonturen met de ID.4 op Instagram & YouTube

• koboy

koboy

glennoo schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:11:
Vandaag een afleverdatum tehoren gekregen voor mijn ioniq 6 connect 54KWh. Dat wordt 23 October. Nog eventjes wachten dus.
Oef! Ruim 9 maanden levertijd dus. Doorgekregen van de leasemaatschappij? Ik heb namelijk nog niets gehoord van de dealer, terwijl mijn bestelling een maand eerder geplaatst is. Ga ze morgen maar weer eens bellen.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• 3_s
Ik kan een directiewagen kopen. Wordt maart-april geleverd, daarna moeten ze er drie maanden en 7500km mee rijden. In ruil is er 6% korting.
Extra twijfelen :).

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

glennoo schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:11:
Precies die ik ook wil bestellen. Mooi om te zien dat de kleine accu niet naar volgend jaar geschoven wordt. Wel lang wachten.

• glennoo
koboy schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Oef! Ruim 9 maanden levertijd dus. Doorgekregen van de leasemaatschappij? Ik heb namelijk nog niets gehoord van de dealer, terwijl mijn bestelling een maand eerder geplaatst is. Ga ze morgen maar weer eens bellen.
Yes, tehoren gekregen van de Leasemaatschappij. Het is lang maargoed dan heb je ook wat.

• krizzziz
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:09
3_s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:09:
Ik kan een directiewagen kopen. Wordt maart-april geleverd, daarna moeten ze er drie maanden en 7500km mee rijden. In ruil is er 6% korting.
Dealer demo bedoel je? Interessant, zijn ze wel erg zeker van het feit dat ze weer spoedig aan een nieuwe kunnen komen.

ehhhh..HOI

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 00:22
3_s schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 16:09:
is dat 6% korting op de 2ehands prijs of op de nieuwprijs?
In het laatste geval zou ik het niet als korting zien maar als min of meer normale afschrijving over 3 maanden gebruik.

e-Niro Exec.l, My19, Zappi, 40PV

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Wat me van dat 2de filmpje wel tegenstond is die geluidjes die de auto maakt als je een andere speedzone binnen rijdt. De presenter zei dat dit verplicht was. Is dat alleen in de UK, of krijgen we dat in NL ook? Beetje irritant.

• koboy

koboy

zonoskar schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 15:30:
[...]

Wa me van dat 2de filmpje wel tegenstond is die geluidjes die de auto maakt als je een andere speedzone binnen rijdt. De presenter zei dat dit verplicht was. Is dat alleen in de UK, of krijgen we dat in NL ook? Beetje irritant.
Was mijn niet opgevangen dat er ook een geluidje bij zat, maar er liep hier ook een peuter doorheen te pruttelen.
Probleem is wel dat er vanuit de EU steeds meer verplichte rijhulpen worden gesteld. Ondertussen heb je een elektrische rijleraar aan boord. Irritant, alleen per start uit te zetten, en alles om verkeersdoden te voorkomen.....

• 3_s
eltron schreef op woensdag 18 januari 2023 @ 22:26:
[...]

is dat 6% korting op de 2ehands prijs of op de nieuwprijs?
In het laatste geval zou ik het niet als korting zien maar als min of meer normale afschrijving over 3 maanden gebruik.
Op de nieuwprijs.
Maar ik heb eigenlijk geen idee wat de afschrijving is op drie maanden. Vroeger was hij direct een stuk minder waard bij het afrijden van de parking, maar die tijden zijn ook voorbij.
Auto wordt door hen niet ingeschreven, dus ik ben nog eerste eigenaar.

• eltron
3_s schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:12:
[...]

Op de nieuwprijs.
Maar ik heb eigenlijk geen idee wat de afschrijving is op drie maanden. Vroeger was hij direct een stuk minder waard bij het afrijden van de parking, maar die tijden zijn ook voorbij.
ik ben gewend dat in eerste jaar 20-25% wordt afgeschreven en in latere jaren geleidelijk minder per jaar. 6% voor 3 maanden ligt ongeveer op dat niveau.

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
eltron schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:36:
[...]
ik ben gewend dat in eerste jaar 20-25% wordt afgeschreven en in latere jaren geleidelijk minder per jaar. 6% voor 3 maanden ligt ongeveer op dat niveau.
Leuk maar gaat absoluut niet op in de huidige elektromarkt. Als je denkt dat 2e hands op gewilde elek autos goedkoper is dan nieuw kun je wel eens gek opkijken in NL…..

• eltron
spidertje schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 20:33:
[...]

Leuk maar gaat absoluut niet op in de huidige elektromarkt. Als je denkt dat 2e hands op gewilde elek autos goedkoper is dan nieuw kun je wel eens gek opkijken in NL…..
ja, door de huidige stroomprijzen is het een rare markt.

3_s schreef op donderdag 19 januari 2023 @ 19:12:
[...]

Op de nieuwprijs.
Mijn huidige Ioniq 28kWh is ook een demo wagen en daar heb ik in 2019 toch een stuk hogere korting op gehad ondanks dat er "slechts" 3500km mee gereden was. Net even de bestelbon bekeken en de korting was toen 16%. Belangrijk verschil is natuurlijk dat de Ioniq 6 een heel stuk populairder is en men dus minder korting moet geven. Ook ik was toen eerste eigenaar, belangrijk voor de subsidieregeling die toen hier van toepassing was.

Ga morgen zelf eens een rondje dealers doen on de buurt. Heb gezien dat de wagen in :)B ook in de verkoop is gegaan. Alleen zo spijtig dat ze hier anders zijn samengesteld. Geen HUD bijvoorbeeld op de middenste prijscategorie. Die had ik wel graag gehad. En ook het dakraam is enkel beschikbaar op de duurste uitvoering, maar dat is wel hetzelfde als in NL.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• koboy

koboy

Laat maar.....

[Voor 97% gewijzigd door koboy op 22-01-2023 13:27. Reden: hier stond onzin van iemand die het verschil niet ziet tussen een Duitse een Belgische vlag]

damnit, net bij mijn favo dealer geweest en die doen dan weer een aanbod dat zo goed is dat het moeilijk is om nee te zeggen, maar dat ook volledig buiten mijn verwachtingspatroon valt waardoor al mijn berekeningen in het water vallen. De kleur die ze aanbieden is wat minder, maar de overnameprijs van mijn huidige is boven verwachting.

En dan het vervolg op gisteren, net nog terug geweest en bestelbon getekend. 53kWh variant (1 van de weinige met kleine batterij die dit jaar naar Belgie komt blijkbaar) op de Core Plus editie (lijkt ook zowat de enige versie te zijn die ze dit jaar verwachten) met de kleur Curated Silver (wordt ik niet echt enthousiast van, had eigenlijk een rode gewenst, maar dan kwamen ze direct af met levering in tweede helft van volgend jaar). Als alles mee zit rij ik in Mei met mijn nieuwe karretje rond. Ze verwachten eigenlijk al de levering in April, maar in die maand ben ik niet in staat om hem in ontvangst te nemen.

Ik was de eerste koper van een Ioniq 6 bij hen in de groep, en ze denken dat het mogelijks wel eens de eerste kan zijn in heel het land, de verkoop van demo modellen niet meegerekend.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

@Blokker_1999 Had jouw dealer kleurstaaltjes van de byte blue kleur? Ik was zaterdag bij de dealer in Eindhoven, maar zij hadden niets.

[Voor 32% gewijzigd door zonoskar op 22-01-2023 21:40]

zonoskar schreef op zondag 22 januari 2023 @ 21:39:
@Blokker_1999 Had jouw dealer kleurstaaltjes van de byte blue kleur? Ik was zaterdag bij de dealer in Eindhoven, maar zij hadden niets.
Neen, ook niet van andere keuren zoals het rood en zilver. Ga dus zelf moeten afwachten tot hij geleverd is om te zien hoe licht het grijs in realiteit is.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

In navolging van @Welabel ben ik eens met Photoshop in de weer geweest. Ik begin die blauwe kleur toch echt steeds meer te waarderen. Zeker met zwarte wielen (plastidip heb ik nog staan). Maar rood is ook mooi met zwarte wielen. Maakt ook niet echt uit of je dan 18 of 20" hebt. De dealer zou eind feb waarschijnlijk een demo model hebben en ze hoopte ook een kleuren staaltje binnen te krijgen tegen dan. Voor nu is mijn voorkeur gewijzigd in de Connect met 77kWh accu in blauw.

[Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 24-01-2023 10:33]

• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 20:38
@zonoskar Grappig eigenlijk, ik ben altijd #teamblauw, heb zelfs mijn huidige leaseauto in het blauw laten wrappen omdat er geen blauw beschikbaar was (alleen saaie lease kleuren, wit/grijs/zwart).
Maar in dezen zou ik toch kiezen voor rood.. al lijkt het op deze photoshops wel heel erg op het Candy Red van Mazda... betwijfel of dat in het echt ook zo is.
Ik zou liever een iets donkerder blauw hebben, ik vind dit een beetje too-much babyblauw..

Overigens zelf sowieso geen fan van zwarte wielen.. in de winter, prima, maar in de zomer liever antraciet of gun-metal-gray. Al zie ik wel dat bij deze auto de zwarte wielen beter staan omdat deze auto al veel zwarte vlakken van zichzelf heeft.

• koboy

koboy

DonJunior schreef op dinsdag 24 januari 2023 @ 07:13:

Maar in dezen zou ik toch kiezen voor rood.. al lijkt het op deze photoshops wel heel erg op het Candy Red van Mazda... betwijfel of dat in het echt ook zo is.
Mijn dealer had een kleurenstaal, maar ook op het moment dat ik bestelde een Kona? in de kleur buiten in de zon staan schitteren. Het rood van Mazda is wat lichter en harder, en het rood waar je meestal een Hyundai in ziet (sunset red mica?) is wat donkerder en saaier.

@koboy de Kona heeft een andere tint blauw. Veel verschil zal er misschien niet inzitten, maar ik verwacht dat de Ioniq 6 nog net iets lichter zal zijn. Van het rood verwacht ik inderdaad ook dat het een donkerder rood zal zijn maar ook daar is het weer een nieuwe tint die nog niet in het kleurenpallet van Hyundai zat. Vraag me af waarom fabrikanten altijd weer met net andere tinten moeten afkomen.

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-02 11:24
Ga waarschijnlijk voor de Connect versie met 77kWh en RWD, enige wat ik uit de Lounge versie erg mis is het Bose audiosysteem.
Iemand enig idee of dat later zelf nog te upgraden is?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De nieuwe Kona krijgt schijnbaar ook Ultimate red metallic:

Ik kan niet zeggen dat ik de kleur erg mooi vind, maar dat kan ook door de indoor verlichting komen.

In bewolkt weer ziet de kleur er al iets beter uit.

@HomerJ Als je achteraf het geluidssyteem gaat upgraden, waarom dan Bose? Dan kun je helemaal los gaan zou ik zeggen. Zal wel iets meer kosten dan wat Hyundai aanbied. Voor mij voldoen de standaard speakers vast wel, maar ik ben dan ook geen hifi persoon.

• koboy

koboy

De huidige Kona (dus zonder de doorlopende lichtbalk voorop) is ook al te koop in ultimate red (zie de configurator). Deze moet ik dus bij het bestellen van onze Ioniq 6 hebben gezien; ik keek er vanuit mijn stoel recht tegenaan, en met de verkoper hebben we een aantal kleurstalen (waaronder dus die van ultimate red) er bij gepakt.
Mooie kleur in de zon, maar niet voor iedereen, want hij valt best wel op.

• koboy

koboy

Net bij de dealer geweest. Voor de naam gewone Ioniq 6 is er nog niets bekend over levertijden.
Er wordt gewerkt met lijsten die ingelezen worden voor productie. Daardoor weet je pas kort voor de auto in productie gaat een datum van levering.
Ik vermoed dat er nog niets in het algemeen over levertijden kan worden gezegd omdat er nog geen "steady state" in de bestellingen zit.
Wat mijn auto betreft: 15 december besteld, dus heel snel. Bij de Ioniq 5 zaten de eerste normale auto's redelijk vlot op het introductie model. Verwachting van de verkoper is dat ik juni/juli de auto ga hebben.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

KIA heeft overigens ook ooit een Byte Blue gehad. Aangezien KIA en Hyundai veel samen doen, zou dat dezelfde kleur kunnen zijn? Als dat zo is, dan is het een 'gewoon' blauwe metallic kleur, niet vergelijkbaar met de Polestar blue kleur die ik op de V40 had. Maar toch wel mooi.

[Voor 23% gewijzigd door zonoskar op 26-01-2023 13:37]

• koboy

koboy

Krijg net een mail van de dealer: voor 7 januari besteld heeft een verwachte levering in juni dit jaar. 18 inch velgen zijn ook beter beschikbaar dan 20 inch.

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20:34
Hier is de Ioniq 6 Balance in Serenity White doorgegeven aan de lease-maatschappij.

Nog effe wachten voor een geschatte levertermijn. (Hopelijk dit jaar nog, maar vrees er voor. Het getalm bij krijgen van lease-offertes en de administratie ervan zou als gevolg kunnen hebben dat ik de eerste wave gemist heb. We zien het wel.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Even gekeken welke uitvoering in NL het meest overeenkomt met de Balance: de Lounge. Ik zag wel dat op de Core Plus uitvoering in België LED matrix lampen aangeboden worden. In NL lees je niets over LED matrix, alleen over LED voorlampen, en vanaf de Connect heb je IFS erbij. Heeft NL dan altijd LED matrix (vanaf de Style heb je "Verlichting vóórzijde, volledig LED"), of is de "Verlichting voorzijde, volledig LED met automatisch grootlicht" die op de Connect en de Lounge geleverd worden wat ze in België LED matrix noemen?

zonoskar schreef op zondag 29 januari 2023 @ 20:09:
Even gekeken welke uitvoering in NL het meest overeenkomt met de Balance: de Lounge. Ik zag wel dat op de Core Plus uitvoering in België LED matrix lampen aangeboden worden. In NL lees je niets over LED matrix, alleen over LED voorlampen, en vanaf de Connect heb je IFS erbij. Heeft NL dan altijd LED matrix (vanaf de Style heb je "Verlichting vóórzijde, volledig LED"), of is de "Verlichting voorzijde, volledig LED met automatisch grootlicht" die op de Connect en de Lounge geleverd worden wat ze in België LED matrix noemen?
Het kan zelfs zijn dat er helemaal geen matrix lampen in Nederland beschikbaar zijn, zelfs niet op de duurste uitvoering. Het is en blijft aan de importeur om te bepalen welke specs het voertuig krijgt, en matrix lampen zijn duurder dan niet matrix lampen. Automatisch grootlicht kan potentieel matrix zijn, maar kan ook zonder dat het om matrix lampen gaat. Voor zekerheid zal je moeten wachten totdat er effectief wagens geleverd zijn in Nederland zodat dit kan getest worden.

Ik heb in de brochures al wel gemerkt dat er behoorlijk wat fouten staan in de uitrustingslijsten. Dingen die ontbreken maar er wel op zouden moeten zitten, foutieve benamingen, of items die er 2 keer in voorkomen.

• azutphen
Welabel schreef op woensdag 11 januari 2023 @ 07:00:
[...]

De mijne zit op de boot en is onderweg[Afbeelding]
Hi @Welabel
Begint al aardig dichtbij te komen zo, zijn er ondertussen al meer vakjes definitief geworden ?

Mijn first edition staat helaas nog steeds op "delivery date coming soon" en de dealer zegt pas net voordat hij uit de productie komt te kunnen zien dat hij bijna klaar is.
Ik ga gezien jouw timeline er maar vanuit dat mijn first edition pas medio April komt.

Al ondertussen andere mensen met een First edition die al wel een levertijd hebben gekregen ?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Blokker_1999 schreef op maandag 30 januari 2023 @ 13:20:
[...]

Het kan zelfs zijn dat er helemaal geen matrix lampen in Nederland beschikbaar zijn, zelfs niet op de duurste uitvoering. Het is en blijft aan de importeur om te bepalen welke specs het voertuig krijgt, en matrix lampen zijn duurder dan niet matrix lampen. Automatisch grootlicht kan potentieel matrix zijn, maar kan ook zonder dat het om matrix lampen gaat.
Dealer bevestigt dat het Intelligent Front lighting System (IFS) een matrix LED verlichting is. Dus vanaf de Connect ook in NL. In hun 'Ioniq 6 fact-sheet' staat ook dat de Connect het Blind spot View Monitor (BVM) systeem heeft, maar volgens de brochure heeft alleen de Lounge dat. Even navragen dus.

[Voor 17% gewijzigd door zonoskar op 31-01-2023 09:50]

• koboy

koboy

zonoskar schreef op dinsdag 31 januari 2023 @ 09:49:
[...]

Dealer bevestigt dat het Intelligent Front lighting System (IFS) een matrix LED verlichting is. Dus vanaf de Connect ook in NL. In hun 'Ioniq 6 fact-sheet' staat ook dat de Connect het Blind spot View Monitor (BVM) systeem heeft, maar volgens de brochure heeft alleen de Lounge dat. Even navragen dus.
De BVM staat bij mij niet op de koopovereenkomst van onze connect. Alle andere details van de uitvoering staan er wel op.

• Welabel
azutphen schreef op maandag 30 januari 2023 @ 15:33:
[...]

Hi @Welabel
Begint al aardig dichtbij te komen zo, zijn er ondertussen al meer vakjes definitief geworden ?

Mijn first edition staat helaas nog steeds op "delivery date coming soon" en de dealer zegt pas net voordat hij uit de productie komt te kunnen zien dat hij bijna klaar is.
Ik ga gezien jouw timeline er maar vanuit dat mijn first edition pas medio April komt.

Al ondertussen andere mensen met een First edition die al wel een levertijd hebben gekregen ?
@azutphen de statusweergave op de click&buy portal is gewijzigd.
De auto staat nu ‘in productie’. Volgende stap 3 ‘verzending’ hangt geen datum meer aan. Heb gevraagd aan Hyundai en dealer waarom de status weergave is gewijzigd en of ik me zorgen moet maken. Heb huidige auto per eind feb verkocht namelijk. Heb nog geen antwoord van ze.

Ik heb mezelf wijs gemaakt dat auto aan boord is van de Morning Camilla en die ligt momenteel te wachten voor het Panama-kanaal.
Als alles dan mee zit moet levering eind feb, begin maart nog steeds mogelijk zijn.

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 06-02 18:47
Welabel schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 06:45:
[...]

@azutphen de statusweergave op de click&buy portal is gewijzigd.[Afbeelding]
De auto staat nu ‘in productie’. Volgende stap 3 ‘verzending’ hangt geen datum meer aan. Heb gevraagd aan Hyundai en dealer waarom de status weergave is gewijzigd en of ik me zorgen moet maken. Heb huidige auto per eind feb verkocht namelijk. Heb nog geen antwoord van ze.

Ik heb mezelf wijs gemaakt dat auto aan boord is van de Morning Camilla en die ligt momenteel te wachten voor het Panama-kanaal. [Afbeelding]
Als alles dan mee zit moet levering eind feb, begin maart nog steeds mogelijk zijn.
Heb exact dezelfde vraag aan Hyundai Nederland gevraagd. Die schoven het af op de dealer, alsof die in staat is de website aan te passen. Maar heb het spel meegespeeld en de dealer benaderd. Die vroeg mijn vragen op de email te zetten en heeft dit daarna officieel weer bij Hyundai Nederland gelegd.
Wacht nu ook op antwoord.

• azutphen
Ai,
Ben heel benieuwd, die van mij staat nog steeds in productie en toen ik over de schouder van de dealer naar zijn scherm meekeek stond hij op status "backorder" wat dat inhoud, geen idee maar dealer gaf aan dat hij altijd maar heel kort van tevoren hoord wanneer een auto geleverd wordt. Ik zit bij dealer in uden, en jullie ?

• chrvdbos
azutphen schreef op woensdag 1 februari 2023 @ 15:09:
Ai,
Ben heel benieuwd, die van mij staat nog steeds in productie en toen ik over de schouder van de dealer naar zijn scherm meekeek stond hij op status "backorder" wat dat inhoud, geen idee maar dealer gaf aan dat hij altijd maar heel kort van tevoren hoord wanneer een auto geleverd wordt. Ik zit bij dealer in uden, en jullie ?
Dealer is Hyundai Herwers Doetinchem. Ik heb inderdaad ook het idee dat de informatie voorziening naar de dealers "enigszins beperkt" is.

• azutphen
san1980 schreef op maandag 16 januari 2023 @ 10:04:
Mijn bestelde Biophilic blue first edition heeft nu een leveringsupdate voor het eerst.

Productie gereed
14/01/2023

Verzending
24/01/2023

Transport naar dealer
13/03/2023

Aankomst bij dealer
18/03/2023
Hi @san1980
Ik was nieuwsgierig, staat bij jou nog steeds op aankomst dealer 18-03-2023 of is jouw status net als bij @chrvdbos en @Welabel ook weer terug naar "productie"gesprongen ?

• antokala
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 00:30
Hello everyone,
I am sorry for writing in English, hopefully, in a year my Dutch will be strong enough.

Following the method introduced by @ZuinigeRijder in the "Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic" thread, 7 Ioniq6 license plates have been registered today at the RDW database so far.

The first cars are finally arriving!

1. S-563-HV Blauw
2. S-562-HV Zwart
3. S-547-HV Blauw
4. S-514-HV Grijs
5. S-490-JG Wit
6. S-488-JG Blauw
7. S-486-JG Grijs

Morning Pride arrived in Antwerp on the 29th of January. Some cars might have been in there.

For the FE buyers that were informed that their car was produced sometime before the end of 2022, if the status is correct, your cars will arrive in Rotterdam on the 10th of February with the Morning Courier.

Morning Pilot is also expected to arrive on the 19th of February.

For anyone checking the Eukor website for the ferry schedule, note that Ioniq 6s depart from the Pyeongtaek port instead of Ulsan as their production take place in the Asan plant.

In Germany, quite a large number of FEs have already arrived with the Morning Pride, Morning Chorus arriving on the 10th of February will also deliver the first freely customisable cars (no sense, I know).

Finally, the official accessories list for NL has been posted here.

• DonJunior
antokala schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:50:
[..]
Transport & vervoer Prijs
Fietsendrager (t.b.v. trekhaak) € 249
Fietsendrager Uebler f24 (opvouwbaar) € 599
Fietsendrager Uebler i21 (opvouwbaar & kantelbaar) € 799
Oprijgootset in tas t.b.v. fietsendrager Uebler i- & f-serie € 119
Hondenrek € 309
Hulpverenset € N.n.b.
Trekhaak afneembaar € 919
Trekhaakkabelset 13-polig (t.b.v. afneembare trekhaak) € 369
Geschakelde & constante plus (alleen i.c.m. 13-polige trekhaakkabelset) € 75
Trekhaakkabelset 7-polig (t.b.v. afneembare trekhaak) € 309
Trekhaakkabelset 13-polig (t.b.v. afneembare trekhaak) € 369
Trekhaakkabelset 13-polig (t.b.v semi-elektrische wegklapbare trekhaak) € 359
Geschakelde & constante plus (alleen i.c.m. 13-polige trekhaakkabelset) € 75

Geen dakdragers :X

Dat zal toch niet? Op Autoweek staat Max. Dakbelasting: 80KG
https://www.autoweek.nl/carbase/hyundai/ioniq-6/
https://www.autoweek.nl/a...ndai-ioniq-6-53kwh-style/

• azutphen
antokala schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 11:50:
Hello everyone,
I am sorry for writing in English, hopefully, in a year my Dutch will be strong enough.

Following the method introduced by @ZuinigeRijder in the "Het Hyundai Ioniq 5 leveringen topic" thread, 7 Ioniq6 license plates have been registered today at the RDW database so far.

The first cars are finally arriving!

1. S-563-HV Blauw
2. S-562-HV Zwart
3. S-547-HV Blauw
4. S-514-HV Grijs
5. S-490-JG Wit
6. S-488-JG Blauw
7. S-486-JG Grijs

Morning Pride arrived in Antwerp on the 29th of January. Some cars might have been in there.

For the FE buyers that were informed that their car was produced sometime before the end of 2022, if the status is correct, your cars will arrive in Rotterdam on the 10th of February with the Morning Courier.

Morning Pilot is also expected to arrive on the 19th of February.

For anyone checking the Eukor website for the ferry schedule, note that Ioniq 6s depart from the Pyeongtaek port instead of Ulsan as their production take place in the Asan plant.

In Germany, quite a large number of FEs have already arrived with the Morning Pride, Morning Chorus arriving on the 10th of February will also deliver the first freely customisable cars (no sense, I know).

Hi @antokala ,
Thanx, looks like you are very well informed.
When I check the RDW registrations they all have a fiscale registration of 55k or 56k so this are not the FE yet. Maybe demo cars for the dealers ?

For my FE order I never had a change of status and it is still on "production" and says delivery date coming soon.
Mine is Nocturne grey, is there a way to find out what expected time of arrival in Holland will be ?

Thanx in advance, Andre

• koboy

koboy

Ik denk dat de 7 nu geregistreerde auto's testautos zijn voor de pers. Kenteken van de laatste is afgegeven op 26 januari, dus ik denk niet dat ze op de Morning Pride hebben gezeten. De pers kan er dan nu in rondrijden zodat ze hun stukje kunnen publiceren op de 18e, wanneer de officiële introductie is.

Op 18 februari moeten de dealers ook voorzien zijn van de demo's, dus het aantal inschrijvingen voor kentekens zal vlak daarvoor wel een piek geven. Deze zullen dan wel op de Morning Chorus zitten als fully customizable autos.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Hopefully we'll know soon enough what the blue color will look like :)

• san1980
azutphen schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 10:02:
[...]

Hi @san1980
Ik was nieuwsgierig, staat bij jou nog steeds op aankomst dealer 18-03-2023 of is jouw status net als bij @chrvdbos en @Welabel ook weer terug naar "productie"gesprongen ?
Hij is niet terug gesprongen op productie maar de data zijn iets anders geworden. Productie gereed staat nu 2 dagen later op 16 januari. Verzenden werd de afgelopen dagen elke keer een dag verplaatst maar staat nu op de 31e (nog zonder vinkje) en aankomst staat nu op 25 maart

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Iemand heeft er al een paar op een trailer gespot in Oekraïne.

• azutphen
san1980 schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:53:
[...]

Hij is niet terug gesprongen op productie maar de data zijn iets anders geworden. Productie gereed staat nu 2 dagen later op 16 januari. Verzenden werd de afgelopen dagen elke keer een dag verplaatst maar staat nu op de 31e (nog zonder vinkje) en aankomst staat nu op 25 maart
Hoi @san1980
Dan ga ik er maar vanuit dat die van mij pas vroegst medio april komt want tot op heden bij mij nog steeds in productie

• Frits_87
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 06-02 17:53
zonoskar schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 16:52:
[...]

Hopefully we'll know soon enough what the blue color will look like :)
ik denk dat het geen byte blue is want de catalogusprijs op de RDW site is gelijk aan de fiscale waarde (connect RWD LR) + een kleur uit de prijslijst van hyundai.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Frits_87 schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 08:33:
[...]

ik denk dat het geen byte blue is want de catalogusprijs op de RDW site is gelijk aan de fiscale waarde (connect RWD LR) + een kleur uit de prijslijst van hyundai.
Ja, natuurlijk is dat Biophilic blue, een van de lauch kleuren. Daar zat geen Byte Blue tussen. Ik denk dat ik op safe ga en een rode bestel, als dat byte blue dan een beetje leuk is laat ik het wel omzetten, scheelt 13 euro in de leaseprijs (netto).

/Edit: ik lees net op de Instagram van de dealer in Eindhoven/Tilburg/Den Bosch dat ze 2 demo modellen binnen gekregen hebben. Met 18" wielen. Connect uitvoering waarschijnlijk dan. Hopelijk volgende week proef rijden :)

/edit2: proefrit voor volgende week zaterdag ingeplant. Ben zeer benieuwd. De auto staat overigens in Eindhoven in de showroom.

[Voor 23% gewijzigd door zonoskar op 04-02-2023 10:37]

• san1980
azutphen schreef op donderdag 2 februari 2023 @ 22:02:
[...]

Hoi @san1980
Dan ga ik er maar vanuit dat die van mij pas vroegst medio april komt want tot op heden bij mij nog steeds in productie
Vandaag is de status ook opeens weer terug op productie komen te staan....

• azutphen
@san1980 Dat is wel balen, maar wie weet, misschien betekend het niets.
@zonoskar Dank voor je berichtje, woon vlak bij Eindhoven dus nog snel even gaan kijken en zitten.
De auto in de showroom is in Gravity Gold Mat en ik kan zeggen, complimenten voor wie hem in deze kleur krijgen want die staat hem goed.
Had maar paar minuten voor sluitingstijd maar wel snel even kunnen zitten en voelen en heb er nu helemaal zin in want vond in Brussel doordat hij hoger en achter glas stond heel moeilijk om een oordeel te vellen maar vond hem nu echt gaaf.

• Welabel
Zie net dat de Morning Courier onderweg is naar Rotterdam🙂 Ben benieuwd wanneer de status op de Click&Buy website weer een keer wordt bijgewerkt. Geen reactie meer gehad van dealer of Hyundai website. Niet eens een bericht “wij weten het ook niet”. Wordt mijn eerste Hyundai, maar helderheid communicatie valt me beetje tegen van ze.

• Welabel
azutphen schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 17:53:
@san1980 Dat is wel balen, maar wie weet, misschien betekend het niets.
@zonoskar Dank voor je berichtje, woon vlak bij Eindhoven dus nog snel even gaan kijken en zitten.
De auto in de showroom is in Gravity Gold Mat en ik kan zeggen, complimenten voor wie hem in deze kleur krijgen want die staat hem goed.
Had maar paar minuten voor sluitingstijd maar wel snel even kunnen zitten en voelen en heb er nu helemaal zin in want vond in Brussel doordat hij hoger en achter glas stond heel moeilijk om een oordeel te vellen maar vond hem nu echt gaaf.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Thnx voor de pics. Geeft goede indruk. Met zwarte spiegel kappen, logo’s en 20” velgen zal hij er niet minder uitzien denk ik. Heb je nog foto’s van interieur (zwart?) gemaakt?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Die auto stond op de trailer met 18" velgen. Weird. Ik had ze vanmorgen gebeld voor info, ze hebben ook nog een Biophilic blue binnen gekregen. Als het kenteken van deze witte binnen zijn, dan komt de donker blauwe in de showroom. Dus hopelijk zaterdag als ik mag rijden staat de blauwe in de showroom. Ik gok overigens dat deze witte een wit interieur heeft, dat hebben ze op de Ioniq 5's in wit ook. Ze hadden alleen nog geen kleurenstalen binnen gekregen.

• chrvdbos
Welabel schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 19:21:
Zie net dat de Morning Courier onderweg is naar Rotterdam🙂 Ben benieuwd wanneer de status op de Click&Buy website weer een keer wordt bijgewerkt. Geen reactie meer gehad van dealer of Hyundai website. Niet eens een bericht “wij weten het ook niet”. Wordt mijn eerste Hyundai, maar helderheid communicatie valt me beetje tegen van ze. [Afbeelding]
Ik had mijn dealer een aantal vragen voorgelegd die hij had doorgespeeld naar Hyundai Nederland.
Onder andere over het verdwijnen van de info op de Click to Buy pagina.
Ik kreeg vrijdag uitgebreid antwoord, waarbij over dat deel het onderstaande stond:

Voor wat betreft de leverdatum van uw nieuwe Ioniq 6 in de Click to Buy omgeving, geeft Hyundai aan binnenkort met een update te komen. De data die nu zichtbaar stond had niet zichtbaar moeten zijn. En was enkel gebaseerd op een rekensom en dus niet betrouwbaar genoeg.
Ik heb er bij de importeur op aangedrongen dit zsm zichtbaar te maken met betrouwbare info. Ze hebben toegezegd dit op korte termijn opgelost moet zijn.

Nu maar afwachten wat het "zsm" voor Hyundai NL betekent.

• Welabel
chrvdbos schreef op zaterdag 4 februari 2023 @ 21:07:
[...]

Ik had mijn dealer een aantal vragen voorgelegd die hij had doorgespeeld naar Hyundai Nederland.
Onder andere over het verdwijnen van de info op de Click to Buy pagina.
Ik kreeg vrijdag uitgebreid antwoord, waarbij over dat deel het onderstaande stond:

Voor wat betreft de leverdatum van uw nieuwe Ioniq 6 in de Click to Buy omgeving, geeft Hyundai aan binnenkort met een update te komen. De data die nu zichtbaar stond had niet zichtbaar moeten zijn. En was enkel gebaseerd op een rekensom en dus niet betrouwbaar genoeg.
Ik heb er bij de importeur op aangedrongen dit zsm zichtbaar te maken met betrouwbare info. Ze hebben toegezegd dit op korte termijn opgelost moet zijn.

Nu maar afwachten wat het "zsm" voor Hyundai NL betekent.
Tja zo’n rekensom lijkt me logisch. Als de productie klaar is kun je gemiddelde wachttijd aan de kade erbij optellen (niet meer dan een week want anders loopt opslag terrein vol), een bootreis (kan sneller of langzamer gaan) van gemiddeld 45 dagen, tja en dan transport (kan ook niet te lang op haventerrein blijven staan) en aflevering door dealer. Ik vond het een prima weergave. Als het meevalt ben je blij, duurt het wat langer is ook geen ramp. Zolang je maar beetje inzicht hebt. Disclaimer eronder. Maar goed, ben benieuwd wanneer ze met een update komen. Korte termijn lijkt me niet meer dan 5 werkdagen :*)

• azutphen
@Welabel sorry, helaas geen fotos van interieur, was bij deze auto zwart en zag er prima uit. Straks ook nog foto's interieur first edition bekeken en bij FE leek wel of dat die sportievere stoelen had met meer zijsteun aan de rugleuning.
@zonoskar de auto in eindhoven was gravity gold mat en geen wit, op fotos erg slecht te zien maar kwam denk ik door het showroom lichr. heb namelijk ook wel eens ioniq 5 in deze kleur gezien en daar was de kleur veel krachtiger goud.

• Welabel
Wat denken jullie, zijn de mist/achteruitrij lampen nog zwart/donker te maken achteraf? Door dealer of third party?

• DonJunior
@Welabel Als dat een affabriek optie is.. dan sowieso kiezen. Heel gaaf. Maar ben er bang voor dat dit een folietje gaat worden en vraag me af of dat dan zo mooi wordt.. plus wat doet het met keuringen? Hoe legaal is het afplakken van dergelijke verlichting?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Achteruitrijlampen zijn er natuurlijk ook voor dat je iets ziet als je achteruit rijdt. Donkerder maken heeft ook meteen minder licht. Idem met het mistlicht.

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 06-02 17:21
Bij de EV Experience op Zandvoort destijds deze foto’s gemaakt van de demo die er stond

Destijds ook de FE besteld in de Biopholic Blue
Hopelijk staat ie van de week op de kade in Rotterdam en dan snel in Eindhoven bij de dealer 👊🏻

• chrvdbos
azutphen schreef op zondag 5 februari 2023 @ 00:47:
@Welabel sorry, helaas geen fotos van interieur, was bij deze auto zwart en zag er prima uit. Straks ook nog foto's interieur first edition bekeken en bij FE leek wel of dat die sportievere stoelen had met meer zijsteun aan de rugleuning.
@zonoskar de auto in eindhoven was gravity gold mat en geen wit, op fotos erg slecht te zien maar kwam denk ik door het showroom lichr. heb namelijk ook wel eens ioniq 5 in deze kleur gezien en daar was de kleur veel krachtiger goud.
Bij de FE "sportievere stoelen"?
Stond er dan een FE en hoe was dat verschil dan te zien?

• azutphen
chrvdbos schreef op zondag 5 februari 2023 @ 15:47:
[...]

Bij de FE "sportievere stoelen"?
Stond er dan een FE en hoe was dat verschil dan te zien?
Hai @chrvdbos
Nee, er stond geen FE maar had de FE site er nog eens bij gepakt en daar viel me op dat de stoelen sportiever gevormd waren. Zal zo wel eens kijkenof ik dat met screenshots kan laten zie

• azutphen
@chrvdbos Excuses, ik zat gisteren nog eens naar de plaatjes van de FE te kijken en kom me niet herinneren dat de stoel van de demo auto zo gevormd was en dacht dus dat de FE stoel meer geprofileerd was aan de wangen..
Zit nu echter de plaatjes op internet met elkaar te vergelijken en zie daar geen verschil.
Ik denk dus dat buiten de kleur de stoel verder hetzelfde is.

[Voor 3% gewijzigd door azutphen op 05-02-2023 17:35]

• chrvdbos
azutphen schreef op zondag 5 februari 2023 @ 17:13:
[...]

Hai @chrvdbos
Nee, er stond geen FE maar had de FE site er nog eens bij gepakt en daar viel me op dat de stoelen sportiever gevormd waren. Zal zo wel eens kijkenof ik dat met screenshots kan laten zie
Elk nieuwtje is welkom in de lange dagen van het wachten... ;)

Dank je.

• san1980
Eerste foto's van de First Edition zo ver ik weet. Ziet er wat mij betreft erg goed uit. In nocturne grey.

https://www.goingelectric...p?f=638&t=76031&start=240

[Voor 11% gewijzigd door san1980 op 06-02-2023 10:19]

• DonJunior
san1980 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:17:
Eerste foto's van de First Edition zo ver ik weet. Ziet er wat mij betreft erg goed uit. In nocturne grey.

Jammer van die lease-grijze kleur. Deze auto kan juist een kleur gebruiken! :/

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

DonJunior schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:29:
[...]

Jammer van die lease-grijze kleur. Deze auto kan juist een kleur gebruiken! :/
En dat terwijl slechts 2 van de 11 kleuren echt kleuren zijn, de rest is wit, grijs of zwart (al dan niet met een kleurtint er in verwerkt). En van 1 van deze kleuren is de exacte kleur nog niet bekend, schijnbaar is er nergens op de wereld een Byte Blue Ioniq voorhanden (of wordt alleen in NL geleverd ofzo).

• 3_s
Bij de lokale dealer komen er binnenkort twee binnen, die buiten mogen na drie maanden demo-wagen te zijn geweest.
Beide Balance met achterwielaandrijving & 18"-velgen.
Eentje Transmission Blue met zwarte interieur, andere Nocturne Gray met grijze interieur (weet niet gewoon of matte variant).
Dus eigenlijk een lichtgrijze of een donkergrijze :).

Mocht ik zelf kiezen, ik zou voor de rode gaan (Ultimate Red). Maar dan is het weer een absurde levertermijn.

• azutphen
san1980 schreef op maandag 6 februari 2023 @ 10:17:

Hoi, ziet er idd prima uit.
Ben daar eigenlijk het meest benieuwd naar, hoed nocturne grey er in het echt uitziet.

Ik vraag me af welke kleur op de auto uit de reclame met Kevin Bacon zit. Zou dat ook nocturne grey zijn ?

• chrvdbos
Vandaag even bij Herwers Doetinchem wezen kijken omdat daar ook een Ioniq 6 stond.
Even de zitpositie proberen, want ik ben 1.93 en het is toch wat lager allemaal dan mijn huidige Ioniq 5.
Bleek hij behalve een showroom exemplaar ook een demo te hebben dus ik kreeg die gelijk mee om eens even te proberen. Resultaat: geen spijt van min beslissing om een FE te bestellen op 9 november 2022.
Zitpositie prima, nog centimeters hoofdruimte en ook achter mi een zee aan ruimte. Auto was een RWD maar reed inderdaad veel strakker dan de 5. Goed overzicht alleen heel erg wennen aan de omgedraaide bediening op het stuur. Ik gebruik de CC als het maar even kan en je bent dan afgesteld op de "rechterduim".
Kofferbak is ook een meevaller. Niet zo hoog als in de 5 maar wel heel erg diep, ik kon de achterkant niet eens bereiken, zo diep.
Algehele conclusie mooie auto die scherp stuurt en heel prettig rijdt. Biedt veel ruime en zit heerlijk.

• glennoo
chrvdbos schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:59:
Vandaag even bij Herwers Doetinchem wezen kijken omdat daar ook een Ioniq 6 stond.
Even de zitpositie proberen, want ik ben 1.93 en het is toch wat lager allemaal dan mijn huidige Ioniq 5.
Bleek hij behalve een showroom exemplaar ook een demo te hebben dus ik kreeg die gelijk mee om eens even te proberen. Resultaat: geen spijt van min beslissing om een FE te bestellen op 9 november 2022.
Zitpositie prima, nog centimeters hoofdruimte en ook achter mi een zee aan ruimte. Auto was een RWD maar reed inderdaad veel strakker dan de 5. Goed overzicht alleen heel erg wennen aan de omgedraaide bediening op het stuur. Ik gebruik de CC als het maar even kan en je bent dan afgesteld op de "rechterduim".
Kofferbak is ook een meevaller. Niet zo hoog als in de 5 maar wel heel erg diep, ik kon de achterkant niet eens bereiken, zo diep.
Algehele conclusie mooie auto die scherp stuurt en heel prettig rijdt. Biedt veel ruime en zit heerlijk.
Moet ik binnenkort ook maar eventjes gaan kijken. Ik heb hem al wel besteld een tijdje geleden maar nog nooit in het echt gezien. Wat bedoel je precies met de omgekeerde bediening?

• san1980
azutphen schreef op maandag 6 februari 2023 @ 14:27:
[...]

Hoi, ziet er idd prima uit.
Ben daar eigenlijk het meest benieuwd naar, hoed nocturne grey er in het echt uitziet.

Ik vraag me af welke kleur op de auto uit de reclame met Kevin Bacon zit. Zou dat ook nocturne grey zijn ?
Ik gok dat het transmission blue is in die reclame.

• hemertje
chrvdbos schreef op maandag 6 februari 2023 @ 15:59:
Op de EV Experience de koffer eens opgemeten
Diepte van de koffer is 1.0 - 1.1m diep wat ik me kan herinneren

• hemertje
In Eindhoven staat de Gold Matte versie als demo, vanaf midden deze week kan je een afspraak maken voor een proefrit.

De demowagen staat op 20” wielen

• chrvdbos
glennoo schreef op maandag 6 februari 2023 @ 16:46:
[...]

Moet ik binnenkort ook maar eventjes gaan kijken. Ik heb hem al wel besteld een tijdje geleden maar nog nooit in het echt gezien. Wat bedoel je precies met de omgekeerde bediening?
In de 5 zit de CC bediening enz. aan de rechterkant van het stuur en de audiobediening enz. aan de linkerkant.
In de 6 is dat precies andersom. CC enz. zit links en de audio enz. zit rechts.
Als je helemaal gewend bent om dat zonder nadenken te doen, wordt je telkens even verrast,
De twee metalen schakelaars aan beide zijden op het stuur zijn vervangen door een wipschakelaar en een tuimelwiel. Dat ziet er veel meer "premium" uit. Geslaagde wijziging.

• azutphen
Hoi @chrvdbos
Qua rijgedrag vergelijkbaar met de kia EV6 ? Want die vond ik erg goed sturen. Of heb je daar nooit in gereden?

• chrvdbos
azutphen schreef op maandag 6 februari 2023 @ 18:01:
Hoi @chrvdbos
Qua rijgedrag vergelijkbaar met de kia EV6 ? Want die vond ik erg goed sturen. Of heb je daar nooit in gereden?
Nee sorry, er moet tenslotte wat te wensen overblijven :)
Ik heb de laatste jaren gereden in Mazda CX5, Mercedes GLA en de I5.
Deze was beter dan die drie, was mijn eerste indruk en dan is de FE nog veel meer voorzien dan het demomodel dat bij de dealer stond.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee