Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:14

koboy

Heb een idee voor een icon

3_s schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:21:
[...]

[Morele superioriteit]Voluit gas geven op nat wegdek is gevaarlijk en niet nodig, dit moet je niet willen doen.[/morele superioriteit]

Terwijl driften veel leuker is dan snel rechtdoor gaan O-).
Volledig mee eens! Vol gas een BMW voorblijven/volgen is zoooooooo saai. Ze rijles geven op het randje van de grip in bochten daarintegen.....

Maar jou achterbandjes gaan er waarschijnlijk snel door. Merk wel dat ze sneller gaan dan voor op de Karoq.
Hoewel..... De Fiat 500 twinair turbo vreet pas echt voorbandjes als ik me laat gaan (wat regelmatig gebeurt). De bandenboer komt binnenkort weer voor rijden. Qua profiel nog niet helemaal nodig, maar een APK afkeur beschadiging in de wang.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• koboy

koboy

Royal schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:43:
[...]

Dank hiervoor!

Infotainment system softwareversie uit de Bluelink App komt bij mij overeen met de softwareversie. Deze is 240801 bij mij, en jij hebt 250604.

Voertuigsysteemversie uit de app komt bij mij (25.6.1) nergens overeen met de schermen in de auto. Zie dus toch wel wat verschillen.
Misschien beide rijtjes versies dan doorsturen naar Hyundai Nederland. Fijn in elk geval dat zij het wel oppakken.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:14
koboy schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 13:47:
[...]
Volledig mee eens! Vol gas een BMW voorblijven/volgen is zoooooooo saai. Ze rijles geven op het randje van de grip in bochten daarintegen.....
Zo zijn er nog 😅

Model 3 LR (model 2023)

• Marlinc
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14:30
Dit zijn de versies waar mijn nieuwe Ioniq 6 mee kwam. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3cwOps2BLgjrdCIyInk4vG_Vj_Q=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EPYEWEb35EWJhIe5Vs1Gi9ba.jpg?f=fotoalbum_large

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:29

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Royal schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:50:
Lijkt erop dat Hyundai NL dit wel wil oppakken:

[...]

@koboy en @zonoskar zouden jullie ook eens kunnen checken welke versie jullie hebben?

Dit is wat ik zie:
Model: CEAE.S5BLC.AEU
Softwareversie: CE_E.EUR.S5W_L.001.001.240801
Firmwareversie: CE_E.EUR.02.241203
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/x77JL3yL9WCz41YWX2L2LeiDvR8=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/zJTndP8xbUMds3YQQL3lTLPz.jpg?f=user_large

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• c3ng
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-11 15:19
[...]

Dank hiervoor!

Infotainment system softwareversie uit de Bluelink App komt bij mij overeen met de softwareversie. Deze is 240801 bij mij, en jij hebt 250604.

Voertuigsysteemversie uit de app komt bij mij (25.6.1) nergens overeen met de schermen in de auto. Zie dus toch wel wat verschillen.
Check altijd de auto. Sommige stats in bluelink worden nooit ververst maar gecached.

Ik had o.a. bij 'Version' dat de 'Vehicle system version' op de oude bleef staan.

Tot ik een keer de hele Bluelink had uitgelogd en weer ingelogd werd deze wel ververst.

Best wel nasty bug omdat sommige wel vernieuwen na update en andere dus blijven hangen.

• zomaar0iemand
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 15:58
Royal schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:50:
Lijkt erop dat Hyundai NL dit wel wil oppakken:

[...]

@koboy en @zonoskar zouden jullie ook eens kunnen checken welke versie jullie hebben?

Dit is wat ik zie:
Model: CEAE.S5BLC.AEU
Softwareversie: CE_E.EUR.S5W_L.001.001.240801
Firmwareversie: CE_E.EUR.02.241203
Ik zit nu in het buitenland maar ik heb eerder in het topic foto’s van mijn versies gedeeld met de ISLA update :)

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:45
Bij het starten van de auto klinkt er een subtiel melodietje én een zwaar irritante bel (boing) 5x. Kan dat laatste worden uitgezet?
(Kon het niet vinden in de zoek)

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15:16
BOEFJE_NL schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 19:46:
Bij het starten van de auto klinkt er een subtiel melodietje én een zwaar irritante bel (boing) 5x. Kan dat laatste worden uitgezet?
(Kon het niet vinden in de zoek)
Eerder de gordel om doen dan heb je de herrie van de boing boing niet.

• BOEFJE_NL
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 10:45
Dan een ander "boing" vraagje, die van achteruit rijden. 😉

We hebben ook een Inster en vreemd genoeg maakt deze geen waarschuwingsgeluid (buiten) bij het achteruitrijden. Dacht dat dat tegenwoordig (wettelijk) verplicht was?

[ Voor 9% gewijzigd door BOEFJE_NL op 07-10-2025 20:04 ]

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Reactie van Hyundai NL over de CHG-balk en mute functionaliteit:
Dank voor uw geduld. We hebben uw melding besproken met onze technische afdeling en inmiddels terugkoppeling ontvangen van Hyundai Wittenberg.

De dealer heeft bevestigd dat de update inderdaad is uitgevoerd, maar dat het gewenste resultaat helaas nog niet is bereikt. Om de ISLA Mute-functie te kunnen activeren, moeten vier regeleenheden van nieuwe software worden voorzien. In uw geval is gebleken dat het bijwerken van de software van het instrumentencluster niet is gelukt.

De oorzaak hiervan is dat de huidige softwareversie in uw voertuig niet via de standaardprocedure kan worden bijgewerkt. Wij hebben de dealer geadviseerd om de update nogmaals uit te voeren via een alternatieve procedure. Mocht dit onverhoopt niet tot het gewenste resultaat leiden, dan is de enige oplossing om het instrumentencluster te vervangen door een nieuw exemplaar, waarop de nieuwste software wél kan worden geïnstalleerd. Houd er rekening mee dat bij vervanging de kilometerstand automatisch weer vanaf 0 km zal beginnen.

Wij hebben de dealer inmiddels volledig geïnformeerd over deze bevindingen en de aanbevolen vervolgstappen. Zij zullen contact met u opnemen om dit verder met u af te stemmen.

Wij waarderen uw geduld en betrokkenheid bij dit traject en hopen dat de kwestie hiermee spoedig naar tevredenheid wordt opgelost.
Heel blij met de reactie van Hyundai NL, fijn om serieus genomen te worden. De dealer heeft dus, zoals al gedacht, een lulverhaal aangehouden om er makkelijk van af te komen.

Hopelijk werkt de alternatieve methode voor de software update. Weet niet of ik de mute functie de moeite vindt om het instrumentencluster te laten vervangen, met reset KM stand als gevolg.

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• flupp
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:14
Ik lees dit als: "De dealer wist wat er diende te gebeuren, maar ging keihard de mist in. We hebben 'm 't deze keer voor de duizendste keer nog 'ns goed uitgelegd, dus hopelijk gaat ie nu niet opnieuw de mist in, en anders krijgt ie op z'n donder en mag ie die duivelse instrumentencluster uit zijn verdomde eigen zakken betalen."

Model 3 LR (model 2023)

• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
[...]

Dank hiervoor!

Ik heb ook de 250604 softwareversie, heb jij wel de OTA-update aanstaan?

• AnjaT850
  • Niet online
flupp schreef op zondag 5 oktober 2025 @ 10:57:
[...]

Natúúrlijk moet wie verkoopt ook waarmaken wat ie belooft. Mijn uitgangspunt was geweest dat net die laadsnelheid als unique selling point véél te overroepen is. Ook al is sneller snelladen een plus, en kun je dit best pruimen, dan nog zou ik net dát niet laten doorwegen als verkoopsargument.

Dus in die zin vind ik net dát verkoopsargument overroepen … als argument om die auto te kopen en niet die andere.

Laat mij m.a.w. kiezen tussen pakweg een 2-wiel aangedreven 240kW ladende EV en een 2000€ duurdere 4-wiel aangedreven 150kW ladende EV, en ik kies de tweede. Hoe nuttig en genietbaar ook, dat sneller snelladen, dan toch net zo goed overroepen 😉
Ik heb mijn 6 niet speciaal gekocht om het 800V platform, maar ben er achteraf wel zeer content mee.
Blijkbaar heb ik dan nu met mijn AWD & 800V 'the best of both worlds' :*)

• beschuit
  • Nu online

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ik ga zaterdag eens kijken bij de Kia EV5. Lekker groot en stoer. Maar inderdaad niet zo snel laden als de Ioniq 6, dus als ik de EV5 koop zal ik dat wel missen.

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15:11
beschuit schreef op woensdag 8 oktober 2025 @ 11:07:
Ik ga zaterdag eens kijken bij de Kia EV5. Lekker groot en stoer. Maar inderdaad niet zo snel laden als de Ioniq 6, dus als ik de EV5 koop zal ik dat wel missen.
heb hem afgelopen zaterdag bij de EV-Experience gezien
ik vind hem van binnen qua afwerking erg tegenvallen

de Kia EV4 is dan weer wel mooi afgewerkt

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• hemertje
Het volgende valt me op na de updates

Spiegels kantelen minder ver naar achteren bij achteruit rijden, eerst zag je je hele wiel incl straat nu maar tot je as

En de achterbank verwarming is niet meer beschikbaar

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4spjeTBNuoJ6RbS3hB0gsDTE6BA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C2vMnv1uI7Yx5Zty2hdMmlSZ.jpg?f=fotoalbum_large

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• hemertje
inmiddels ben ik erachter dat je het kantelen van de spiegels ook kunt instellen net als de normale standen van de spiegels....

• AnjaT850
  • Niet online
hemertje schreef op zaterdag 11 oktober 2025 @ 17:06:
Het volgende valt me op na de updates

Spiegels kantelen minder ver naar achteren bij achteruit rijden, eerst zag je je hele wiel incl straat nu maar tot je as

En de achterbank verwarming is niet meer beschikbaar

[Afbeelding]
Ik heb even gecheckt, ik heb de achterbank verwarming nog wel.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pAiLyXBnp9I8RTpipT7GQcpq848=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/sP9JHG5u7prdAfcPqOLhKKEV.jpg?f=fotoalbum_large

• hemertje
op welke manier ben je er gekomen?

• AnjaT850
  • Niet online
hemertje schreef op zondag 12 oktober 2025 @ 19:32:
op welke manier ben je er gekomen?
Via onderstaand 'knopje' 😉
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NKPgtzYEfEwuOO395CeThwXN_b8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mcI0uktm7zmVggz2FSZs1Yi8.jpg?f=fotoalbum_large

• hemertje
dit plaatje herken ik niet

• Bravo
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14-11 17:37

Bravo

Second Best

hemertje schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 09:48:
[...]

dit plaatje herken ik niet
In de touchbalk onder de ventilatieroosters:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VRWCoRMhlbrL8l3GWPR07xFQFUY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/U3YEbVx6kZ9N10vUFxAe7g86.png?f=fotoalbum_large

Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10

• hemertje
ah idd, ik zat met men hoofd bij het scherm

• hemertje
Bravo schreef op dinsdag 14 oktober 2025 @ 10:10:
[...]

In de touchbalk onder de ventilatieroosters:
[Afbeelding]
ook via de touchbalk enkel de stoelverwarming aan de voorzijde
ik zal de 12V er eens ff afgooien zodat het systeem zich reset

• TerminalNL
Heeft iemand toevallig het onderhoudsschema? In de handleiding staat alleen hoe je zelf onderhoud kunt doen, niet de intervallen.
Die van ons is aan de beurt voor een beurt, de offerte die ik kreeg lijkt nergens op te slaan naar mijn mening.

Wil dus even uitzoeken wat verplicht is en wat eventueel zelf gedaan kan worden en wat de dealer bij de 24maanden beurt bij aflevering al had moeten doen.

[ Voor 11% gewijzigd door TerminalNL op 17-10-2025 19:16 ]

• Marlinc
Ik kan het nu zo 123 niet vinden op de Hyundai site maar voor de Ioniq 6 was het volgensmij 30.000 kilometer of om de 24 maanden welke eerder komt voor het onderhoud (wat verplicht is voor de garantie).

• TerminalNL
Marlinc schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:07:
Ik kan het nu zo 123 niet vinden op de Hyundai site maar voor de Ioniq 6 was het volgensmij 30.000 kilometer of om de 24 maanden welke eerder komt voor het onderhoud (wat verplicht is voor de garantie).
Die heb ik gevonden, maar online lijkt er voor Nederland nergens een lijst te staan.

Ik heb nu een offerte voor het volgende;
- de “standaard” beurt
- uitlezen en updaten software diverse systemen
- vervangen remvloeistof ( Elke 24 maanden )
- vervangen cabine luchtfilter ( elke 24maanden of 30k km )
- kleinmateriaal

Remvloeistof kan er al af, als het 24maanden is dan had de dealer bij levering dat al moeten doen ( auto was net 2 jaar oud bij aanschaf nog geen jaar geleden )
Uitlezen en updaten software, dat hoort imo gewoon bij een beurt, maar daar willen ze toch graag 20euro voor rekenen.
En een cabine filter kan ik zelf ook wel vervangen als het niet verplicht is voor de garantie.

Offerte totaal is 450euro, ligt nogal ver weg van de prijs die Hyundai zelf opgeeft van 188euro.
Tussen de website en de dealer zit voor het geheel ook 50euro verschil…

• Marlinc
Ik heb dit ook gevraagd bij de dealer in de buurt, de exacte details kan ik me niet meer herinneren want ik ben voor full operation lease gegaan. Maar rond de 450 was ook wat ik gehoord heb van Wassink Autogroep in Venlo en ook de Hyundai dealer in Weert.

Wait ik heb de uitleg van de dealer in Weert nog:
De ioniQ 6 heeft een onderhoudsinterval van 24 maanden of 30.000 km. de 1e beurt na 24 maanden kost € 398,- incl. BTW. De 2e beurt na 48 maanden kost ook € 398,-. Iedere beurt moet de remvloeistof worden vervangen, volgens voorschrift Hyundai. De 3e beurt na 72 maanden komt op € 585,- omdat dan het ecall systeem moet worden vervangen (deze werkt op een accu). Banden, schijven en remmen zijn niet meegenomen in deze berekening. Vertrouwende je voldoende te hebben geïnformeerd. Zijn er nog vragen dan hoor ik dit graag.

• TerminalNL
Marlinc schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:51:
Ik heb dit ook gevraagd bij de dealer in de buurt, de exacte details kan ik me niet meer herinneren want ik ben voor full operation lease gegaan. Maar rond de 450 was ook wat ik gehoord heb van Wassink Autogroep in Venlo en ook de Hyundai dealer in Weert.

[...]
Thanks!

Nouja we moeten maar denken die dealers moeten ook ergens van leven en eten.
Helaas sta ik gemiddeld elke 9 maanden voor een 30k km beurt bij de dealer. Het is dat het nodig is voor de garantie.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:29

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Remvloeistof mocht niet van mijn leasemaatschappij, dat mocht pas na 3 jaar. Auto is nu pas 1.5 jaar oud.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• hemertje
hemertje schreef op woensdag 15 oktober 2025 @ 07:55:
[...]

ook via de touchbalk enkel de stoelverwarming aan de voorzijde
ik zal de 12V er eens ff afgooien zodat het systeem zich reset
Heeft helaas niet geholpen

• AnjaT850
  • Niet online
Misschien dat een reset van het infotainmentsysteem helpt?

• hemertje
vandaag bij de dealer Content in Eindhoven geweest, zij hebben de auto uitgelezen
er blijkt een communicatiefout in de auto te zitten
er moet dus verder ingedoken worden om het probleem op te lossen

nu werk ik inmiddels niet meer in Eindhoven maar in Weert dus naar Content kost me inmiddels 50km omrijden en een uur extra rijden

wie heeft er ervaringen bij Autobedrijf Peter Janssen in Weert?
hopelijk enkel positieve?

• AnjaT850
  • Niet online
hemertje schreef op dinsdag 21 oktober 2025 @ 19:31:
vandaag bij de dealer Content in Eindhoven geweest, zij hebben de auto uitgelezen
er blijkt een communicatiefout in de auto te zitten
er moet dus verder ingedoken worden om het probleem op te lossen

nu werk ik inmiddels niet meer in Eindhoven maar in Weert dus naar Content kost me inmiddels 50km omrijden en een uur extra rijden

wie heeft er ervaringen bij Autobedrijf Peter Janssen in Weert?
hopelijk enkel positieve?
Wat vervelend joh!
Aan de reviews te zien zou ik het erop wagen bij Peter Janssen 😉

• hemertje
Marlinc schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:51:

[...]
@Marlinc

heb jij ervaringen met de dealer in Weert?

• Marlinc
hemertje schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:19:
[...]

@Marlinc

Los van die vraag over het onderhoud ken ik de dealer eigenlijk niet. Ik ben nog niet voor onderhoud geweest (hij is gloednieuw) maar ik ga mijn onderhoud doen bij de Hyundai dealer van Wassink Autogroep in Venlo.

• c3ng
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 11-11 15:19
Heb je al geprobeerd de stoelverwarming via de voice command te activeren?

• hemertje
c3ng schreef op donderdag 23 oktober 2025 @ 23:28:
[...]

Heb je al geprobeerd de stoelverwarming via de voice command te activeren?
hoi, nee ook geen seconde aan gedacht eerlijk gezegd :(

goeie tip!

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:46
hemertje schreef op woensdag 22 oktober 2025 @ 20:19:
[...]

@Marlinc

Grappig dat ik toevallig Peter Janssen voorbij zie komen hier.
Ik kom altijd met onze auto's in Weert bij Peter, inmiddels met de 3e auto en al meer dan 10 jaar. Hele fijne dealer en een heel schappelijke man, die ook zelf AL het onderhoud aan de auto's doet en weet waar hij het over heeft. Wij hebben nooit iets vervelends meegemaakt hier. Ze denken altijd met je mee en zijn echt heel klantvriendelijk daarom zijn wij er ook al zo lang blijven "plakken". Hij belt ook altijd van te voren om te overleggen etc.

• hemertje
CrystalViriS schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 08:54:
[...]

Grappig dat ik toevallig Peter Janssen voorbij zie komen hier.
Ik kom altijd met onze auto's in Weert bij Peter, inmiddels met de 3e auto en al meer dan 10 jaar. Hele fijne dealer en een heel schappelijke man, die ook zelf AL het onderhoud aan de auto's doet en weet waar hij het over heeft. Wij hebben nooit iets vervelends meegemaakt hier. Ze denken altijd met je mee en zijn echt heel klantvriendelijk daarom zijn wij er ook al zo lang blijven "plakken". Hij belt ook altijd van te voren om te overleggen etc.
kijk dat is fijn om te horen, dat geeft vertrouwen

ik hoorde van de week via via dat er vorig jaar grote uitstroom van monteurs is geweest en dat het intern rommelde? wat is daarvan waar, weet je dat?

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 15:46
hemertje schreef op vrijdag 24 oktober 2025 @ 09:32:
[...]

kijk dat is fijn om te horen, dat geeft vertrouwen

ik hoorde van de week via via dat er vorig jaar grote uitstroom van monteurs is geweest en dat het intern rommelde? wat is daarvan waar, weet je dat?
Bij Peter Janssen specifiek bedoel je? Geen idee, mijns inziens is daar altijd al weinig (extra) personeel geweest daar omdat hij zoveel zelf doet, vooral ook het sleutelen. Maar inderdaad, eerdere jaren waren er meer gezichten nu je het zegt. Hij belt ook zelf naar klanten (dat deed hij sowieso al), maar regelt laatste jaren zelf ook de balie en betalingen want er is verder niemand als ik daar kom. Het is wel een soort one-man show heb ik het idee, vooral laatste tijd valt dat mij dat ook meer op. Ook heeft hij het standaard enorm druk, al merk je dat dan weer niet aan de service. Ik ben er zelfs ooit eens op een zondag geweest omdat het zo uitkwam en "hij was er dan toch dan haal je dan toch je auto op"? Maar ik kom er (even afkloppen) eigenlijk alleen voor onderhoud omdat er verder nooit iets is met de wagens. Maar eerder maakte die nog wel eens een praatje nu is het meer druk, druk, druk.

Als je het over hardwerkend hebt, dan is hij het rolmodel ervoor. Ik ken de beste man verder niet, maar ik heb me wel eens afgevraagd wat er daar gebeurt als hij een keer een week flink ziek is. Of het überhaupt vol te houden is? Ik heb er zeker respect voor maar vraag me dat wel eens af.

• hemertje
dank voor je uitgebreide reactie.

• hemertje
De stoelverwarming achterin doet het weer. Met de update van de ICCU is men vergeten de connector van de stoelverwarming weer aan te sluiten. Deze zitten blijkbaar naast elkaar onder de achterbank.

• R0KH
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-11 01:31
Royal schreef op dinsdag 7 oktober 2025 @ 22:41:
Reactie van Hyundai NL over de CHG-balk en mute functionaliteit:

[...]

Heel blij met de reactie van Hyundai NL, fijn om serieus genomen te worden. De dealer heeft dus, zoals al gedacht, een lulverhaal aangehouden om er makkelijk van af te komen.

Hopelijk werkt de alternatieve methode voor de software update. Weet niet of ik de mute functie de moeite vindt om het instrumentencluster te laten vervangen, met reset KM stand als gevolg.
Daar ben ik weer een keer al ben ik sowieso niet super actief op dit forum en topic. Ben nog wel steeds erg blij met m'n Ioniq 6, maar deze heeft 2 weken geleden de eerste onderhoudsbeurt gehad (30k km). Natuurlijk aangegeven dat er een update moet zijn voor het kunnen gebruiken van de mute knop. Hyundai website zegt ook mooi bij maken van afspraak dat ze allerlei beloftes doen waaronder de laatste software versie. Je kan al raden wat er gezegd werd bij het ophalen van de auto: "Helaas is het bij uw auto niet mogelijk om deze update te doen..." refererend naar de update informatie over de mute knop functie (een aantal functies kunnen alleen met de ccNc software, maar dit is daar niet één van). Er werd in feite gesuggereerd dat dit niet zou kunnen op het model Ioniq 6 dat ik heb.

Toen ik er kwam om de auto op te halen sprak ik een jongen en gaf ik aan dat ik het vreemd vond dat dit niet zou kunnen aangezien alles erop wijst dat dit wel degelijk mogelijk is. Hierop liep hij naar een collega (jongedame) die zelf fervent Ioniq 6 rijder is waar ik mee in gesprek raakte en zij inderdaad bevestigde dat dit wel kon alleen dat het nogal een lastige update blijkt te zijn. Wat ik uit de update informatie van Hyundai opmaak is dat de MY23 versie enkel via de dealer kan en de latere versies dit al aan boord hebben of via een OTA update krijgen. Dit matcht ook exact met het verhaal, maar ze gaf ook aan dat er de nodige onwetendheid of totale ontkenning van het bestaan van deze update is.
Ik ben dus wel blij met de opmerking in bovenstaande quote waarin ook Hyundai NL dit nogmaals bevestigd. De dame gaf mij ook aan om even te kijken of de update er inderdaad nog niet op staat en anders weer even een afspraak te maken om dit alsnog te regelen.

Maar nu het volgende. Mijn auto rijd intussen niet meer (normaal) en is gisteren afgesleept (oplegger) omdat deze spontaan gisterochtend bij starten in een storing kwam over elektrisch systeem met een accu symbooltje (dus 12V accu). Vervolgens getracht opnieuw te starten, maar geen verschil. Toen maar geen rijden naar het centrum en de auto stond in noodloop en wilde niet sneller dan zo'n 42km/u. Gelukkig 50km wegen en dichtbij, maar nadat ik klaar was en terug wilde rijden heb ik eerst even gekeken met OBD2 module en 1 code gecleared, maar dat loste niks op. Vervolgens was blijkbaar de spanning dusdanig laag dat de auto helemaal niet meer wilde rijden.
Gelukkig via de pechhulp vrij snel iemand van Hyundai garage uit de buurt langs kunnen komen, maar die had al redelijk snel door dat er meer aan de hand was dan een kapotte accu. Met externe accu eraan werkte het wel weer, maar bleef in de fout staan. Vermoedelijk dus ICCU of laadcircuit issues. De grap is dat de auto 34k km probleemloos heeft gereden en het bekende issue die ook bij de RDW als melding openstond is er juist twee weken geleden uitgehaald/opgelost bij het onderhoud en prompt nu krijg ik dit probleem.

Nu tijdelijk een leenauto (Nissan Juke (Joke :X ) en hopelijk wordt het snel opgelost, maar zo voor het weekend zal er niet eerder dan maandag naar worden gekeken. Één voordeel is dat de auto nu weer naar dezelfde dealer gaat waar deze onderhoud heeft gehad, dus ik ga gelijk afdwingen dat ze de update gaan doen. Mag nu wel als goedmakertje wat mij betreft!

Toevallig specifiek dit issue bij iemand anders weleens voorgekomen? Ik dacht het wel een keer gelezen te hebben, maar niet helemaal zeker.

• AeoIus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-11 22:07
Ik heb het ook gehad. Eerste keer lege accu en door een ICCU update een jaar geen problemen gehad. Afgelopen jaar ging het weer mis en bleek er niets meer in mijn auto te laden dus is de ICCU met ook het DC laadstuk vervangen.
Na een verkeerde volgorde van de updates voor de Mute knop is ook die unit vervangen.

Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers

• AnjaT850
  • Niet online
R0KH schreef op zaterdag 1 november 2025 @ 16:40:
[...]
........

Maar nu het volgende. Mijn auto rijd intussen niet meer (normaal) en is gisteren afgesleept (oplegger) omdat deze spontaan gisterochtend bij starten in een storing kwam over elektrisch systeem met een accu symbooltje (dus 12V accu). Vervolgens getracht opnieuw te starten, maar geen verschil. Toen maar geen rijden naar het centrum en de auto stond in noodloop en wilde niet sneller dan zo'n 42km/u. Gelukkig 50km wegen en dichtbij, maar nadat ik klaar was en terug wilde rijden heb ik eerst even gekeken met OBD2 module en 1 code gecleared, maar dat loste niks op. Vervolgens was blijkbaar de spanning dusdanig laag dat de auto helemaal niet meer wilde rijden.
Gelukkig via de pechhulp vrij snel iemand van Hyundai garage uit de buurt langs kunnen komen, maar die had al redelijk snel door dat er meer aan de hand was dan een kapotte accu. Met externe accu eraan werkte het wel weer, maar bleef in de fout staan. Vermoedelijk dus ICCU of laadcircuit issues. De grap is dat de auto 34k km probleemloos heeft gereden en het bekende issue die ook bij de RDW als melding openstond is er juist twee weken geleden uitgehaald/opgelost bij het onderhoud en prompt nu krijg ik dit probleem.

Nu tijdelijk een leenauto (Nissan Juke (Joke :X ) en hopelijk wordt het snel opgelost, maar zo voor het weekend zal er niet eerder dan maandag naar worden gekeken. Één voordeel is dat de auto nu weer naar dezelfde dealer gaat waar deze onderhoud heeft gehad, dus ik ga gelijk afdwingen dat ze de update gaan doen. Mag nu wel als goedmakertje wat mij betreft!

Toevallig specifiek dit issue bij iemand anders weleens voorgekomen? Ik dacht het wel een keer gelezen te hebben, maar niet helemaal zeker.
Ik heb dit bij mijn vorige Ioniq 6 (MY23) ook gehad.
Toevallig ook twee weken na de ICCU update (recall) moest de auto in het weekend afgesleept worden.
Ik kreeg toen van de pechhulp een Toyota Yaris mee, maar kon die omruilen bij de dealer voor een Hyundai Tucson (gratis).
Vervanging van de ICCU was gelukkig na een paar dagen gefixd :)

Naar mijn weten moet de update van de 'mute' knop voor alle Ioniqs bij de dealer gebeuren vanwege het grote aantal pakketten en werkt dit op alle modellen, tenminste als de monteurs het maar goed uitvoeren conform de workaround van HyundaiNL ;)

• TerminalNL
TerminalNL schreef op vrijdag 17 oktober 2025 @ 21:44:
[...]

Die heb ik gevonden, maar online lijkt er voor Nederland nergens een lijst te staan.

Ik heb nu een offerte voor het volgende;
- de “standaard” beurt
- uitlezen en updaten software diverse systemen
- vervangen remvloeistof ( Elke 24 maanden )
- vervangen cabine luchtfilter ( elke 24maanden of 30k km )
- kleinmateriaal

Remvloeistof kan er al af, als het 24maanden is dan had de dealer bij levering dat al moeten doen ( auto was net 2 jaar oud bij aanschaf nog geen jaar geleden )
Uitlezen en updaten software, dat hoort imo gewoon bij een beurt, maar daar willen ze toch graag 20euro voor rekenen.
En een cabine filter kan ik zelf ook wel vervangen als het niet verplicht is voor de garantie.

Offerte totaal is 450euro, ligt nogal ver weg van de prijs die Hyundai zelf opgeeft van 188euro.
Tussen de website en de dealer zit voor het geheel ook 50euro verschil…
Nou ik heb antwoord van Hyundai.
Conclusie is dat alleen de standaard 30k km of 24maanden beurt verplicht is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JJb5M5RPNLRKXGMXPBHpe9Rfd7M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T2Ui7G9ZrgLrkjl4lEOAg9PM.jpg?f=fotoalbum_large

Ze adverteren het als aanbevolen, maar zijn dus niet verplicht voor het behoud van de garantie.

Goed nieuws denk ik :)

• hemertje
als het goed is ontvang je na het onderhoud een e-mail met de bevestiging dat de Hyndai garantie VERLENGD is

dus onderhoud zorgt ervoor dat jeje Hyundai garantie houdt

• Stockbaard
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 11:50
Inmiddels 3500km met de Ioniq 6 business gereden, hieronder een kleine impressie van mij. Mijn vorige auto was een VW ID3:

+ Duidelijk een klasse hoger in rijcomfort, vering is strak maar niet oncomfortabel.
+ Uitstekende zitpositie, veel instelmogelijkheden.
+ Afwerking binnen is top, alles wat je aanraakt voelt degelijk en luxe
+ Uitschuifbare zonneklep
+ Parkeersensoren en camera's doen het goed, ook wel echt nodig bij een auto van dit formaat
+ Uniek uiterlijk, weinig te zien op de Nederlandse wegen
+ i-Pedal werkt goed, fijn dat dit uit te zetten is op de snelweg
+ Erg fan van de middenconsole configuratie
+ Handig dat je de auto zelfstandig naar voren en achteren kan rijden voor krappe parkeerplaatsen
+ Profielen, ook voor stoel- en spiegelinstellingen

- Hoog verbruik, ruim 15-20% meer dan de ID3. Komt waarschijnlijk voor een groot deel door de 20 inch velgen (vs 18 bij de ID3), maar een andere optie was er niet voor de business uitvoering
- DAB+ ontvangst is slecht, valt regelmatig weg
- Infotainment werkt goed, maar is wel traag en gedateerd. Past niet bij een auto van 45-65k.
- Adaptive cruise control laat op afstand 1 nog teveel ruimte en hij reageert wat onvoorspelbaar
- Bij een aantal (oude) parkeergarages is de auto wel echt groot
- Bose geluid is niet heel speciaal, ik had meer verwacht.
- Stoelverwarming bug bij de passagiersstoel

Het snelladen heb ik nog niet geprobeerd, zal waarschijnlijk pas met de zomervakantie gebeuren.
Al met al tevreden met de auto, de pluspunten maken de minpunten ruimschoots goed!

• hemertje
mooie review, al hoewel ik niet ervaar dat de DAB+ wegvalt in Zuid Nederland
welke bug ervaar je met de stoelverwarming?

de minpunten herken ik wel, gelukkig worden deze overschreven door de pluspunten

d:)b

[ Voor 34% gewijzigd door hemertje op 04-11-2025 18:21 ]

• AnjaT850
  • Niet online
Stockbaard schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 09:56:
Inmiddels 3500km met de Ioniq 6 business gereden, hieronder een kleine impressie van mij. Mijn vorige auto was een VW ID3:

+ Duidelijk een klasse hoger in rijcomfort, vering is strak maar niet oncomfortabel.
+ Uitstekende zitpositie, veel instelmogelijkheden.
+ Afwerking binnen is top, alles wat je aanraakt voelt degelijk en luxe
+ Uitschuifbare zonneklep
+ Parkeersensoren en camera's doen het goed, ook wel echt nodig bij een auto van dit formaat
+ Uniek uiterlijk, weinig te zien op de Nederlandse wegen
+ i-Pedal werkt goed, fijn dat dit uit te zetten is op de snelweg
+ Erg fan van de middenconsole configuratie
+ Handig dat je de auto zelfstandig naar voren en achteren kan rijden voor krappe parkeerplaatsen
+ Profielen, ook voor stoel- en spiegelinstellingen

- Hoog verbruik, ruim 15-20% meer dan de ID3. Komt waarschijnlijk voor een groot deel door de 20 inch velgen (vs 18 bij de ID3), maar een andere optie was er niet voor de business uitvoering
- DAB+ ontvangst is slecht, valt regelmatig weg
- Infotainment werkt goed, maar is wel traag en gedateerd. Past niet bij een auto van 45-65k.
- Adaptive cruise control laat op afstand 1 nog teveel ruimte en hij reageert wat onvoorspelbaar
- Bij een aantal (oude) parkeergarages is de auto wel echt groot
- Bose geluid is niet heel speciaal, ik had meer verwacht.
- Stoelverwarming bug bij de passagiersstoel

Het snelladen heb ik nog niet geprobeerd, zal waarschijnlijk pas met de zomervakantie gebeuren.
Al met al tevreden met de auto, de pluspunten maken de minpunten ruimschoots goed!
Fijn dat de auto zo goed bevalt 👍
Qua verbruik schelen de 20" velgen zo'n 100 km en dan hangt het er ook nog vanaf wat voor soort banden je erom hebt.
Ik heb zelf de P-Zero 20" en die staan niet echt bekend om de lage rolweerstand.
Afstand 1 van de ACC kun je overrulen door even het stroompedaal in te drukken tot de gewenste afstand, dan wordt het lijntje tussen jou en jouw voorganger blauw en dat houdt ie dan vast. Tenminste, zo werkt het bij mij.
Het wegvallen van de radio heb ik af en toe ook en altijd op dezelfde plekken.

• R0KH
De auto is intussen weer gemaakt, best snel voorelkaar, dus dat is wel een pluspunt!

Defecte ICCU zoals verwacht, maar ook de accu is vervangen want die was niet best meer hierdoor.

Software update voor de ISLA wederom niet gedaan, want kan niet omdat de softwareversie van de module die bijgewerkt moet worden geen of een verkeerde versie zou hebben. Dan wordt dit afgeraden uit te voeren omdat het problemen zou kunnen geven met andere onderdelen.
Ik ga het als klacht neerleggen bij Hyundai NL aangezien de website en alles erop wijst (onder andere de ervaringen hier) dat dit wel gewoon mogelijk moet zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XyvrEiWj2obs2ZPMizXXSjrCyKM=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/2GFTEXlIO6OuQtSH45OUUgmX.jpg?f=user_large

Het is een MY23 Ioniq-6 en die staat aangegeven als update die bij de dealer moet worden gedaan. Een ander onderscheid wordt er niet gemaakt en ik accepteer niet dat mijn Ioniq-6 dan de uitzondering op de regel moet zijn.
De monteur en garage kan ik het niet verwijten gezien de uitleg en foto (hierboven) die ik krijg.

Zijn er nog mensen die een dergelijk precedent hebben welke ik zou mogen gebruiken als extra argumentatie richting Hyundai?

---

De review boven is ook voor mij herkenbaar. Ik luister nooit radio dus die ervaring heb ik niet. Het is wel vooral de software waar veel aan te verbeteren is. Vraag me af hoe dit bij ccNc is die op het oog een verbetering lijkt.

ACC kun je wel overrulen, maar bij mij heeft deze nog nooit de afstand aangepast naar mijn wens. Er is wel het een en ander aan in te stellen en volgens mij is de afstand ook adaptief afhankelijk van situatie.

Gezien bovenstaande situatie ben ik even beduidend minder fan voor wat betreft Hyundai en hun auto software. Als ik over een paar jaar weer wat anders mag ga ik daar wel kritischer naar kijken.

• hemertje
AnjaT850 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:05:
[...]
Afstand 1 van de ACC kun je overrulen door even het stroompedaal in te drukken tot de gewenste afstand, dan wordt het lijntje tussen jou en jouw voorganger blauw en dat houdt ie dan vast. Tenminste, zo werkt het bij mij.
goeie tip!

dus doorrijden en de afstand even vast houden en dan wordt het lijntje blauw en die zit dan voortaan in het systeem?

• hemertje
R0KH schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:17:
Gezien bovenstaande situatie ben ik even beduidend minder fan voor wat betreft Hyundai en hun auto software. Als ik over een paar jaar weer wat anders mag ga ik daar wel kritischer naar kijken.
mee eens, de auto is mechanisch en qua comfort perfect
maar die boardsoftware en navigatie updates met de atari computer uit 1980 is echt niet meer hedendaags

• AnjaT850
  • Niet online
hemertje schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:43:
[...]

goeie tip!

dus doorrijden en de afstand even vast houden en dan wordt het lijntje blauw en die zit dan voortaan in het systeem?
Klopt, bij mij blijft het lijntje blauw.
Het is niet mijn bedoeling om te dicht op mijn voorganger te rijden, maar hiermee probeer ik bij drukte te voorkomen dat er iedere keer auto's tussenvoegen.
Ik weet niet exact wat de definitie hiervan is, maar hierdoor 'leert' de auto wat jouw gewenste afstand is.
Idem dito dat ie niet te snel moet inhouden bij een voorligger in de verte.
In het begin bleef ik toch wat langer links rijden dan eigenlijk mijn bedoeling was, puur omdat de auto bij het invoegen naar de rechterrijstrook nogal snel ging inhouden vanwege ander verkeer dat voor mijn gevoel nog best wel ver weg was.
Ben momenteel nog bezig mijn nieuwe Lounge op te voeden 😉

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

R0KH schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 19:17:
Software update voor de ISLA wederom niet gedaan, want kan niet omdat de softwareversie van de module die bijgewerkt moet worden geen of een verkeerde versie zou hebben. Dan wordt dit afgeraden uit te voeren omdat het problemen zou kunnen geven met andere onderdelen.
Ik ga het als klacht neerleggen bij Hyundai NL aangezien de website en alles erop wijst (onder andere de ervaringen hier) dat dit wel gewoon mogelijk moet zijn.

[Afbeelding]

Het is een MY23 Ioniq-6 en die staat aangegeven als update die bij de dealer moet worden gedaan. Een ander onderscheid wordt er niet gemaakt en ik accepteer niet dat mijn Ioniq-6 dan de uitzondering op de regel moet zijn.
De monteur en garage kan ik het niet verwijten gezien de uitleg en foto (hierboven) die ik krijg.

Zijn er nog mensen die een dergelijk precedent hebben welke ik zou mogen gebruiken als extra argumentatie richting Hyundai?
Ik heb exact hetzelfde, en heb bevestiging gehad van Hyundai NL dat er een alternatieve procedure is die door de dealer gevolgd kan worden. Of dat anders het instrumentencluster vervangen moet worden. Maar dan zit je wel met een km-stand die weer op 0 begint. Zie volledige reactie eerder in dit topic. (Edit: Excuses zie nu pas je eerdere reactie)

Hyundai NL geeft aan dat ze de instructies naar mijn dealer hebben gestuurd, alleen die zegt niks ontvangen te hebben. Na een stilte van bijna 3 weken gisteren weer contact gehad met Hyundai NL die er nu “spoed” achter gaan zetten. Duurt alweer veel te lang.

Maar waar ik mij zorgen over maak is dat er een update die niet op onze voertuigen geïnstalleerd kan worden. Maar wat zegt dit over toekomstige (veiligheids?) updates? Nu ontbreekt bij ons de mute-functie, en de CHR-balk werkt sinds de laatste update/poging niet meer. Wat missen/raken we kwijt bij toekomstige updates?

Ik verwacht van mijn dealer én Hyundai NL een voertuig die helemaal up2date is.

Vind het zo jammer. Het is de fijnste en mooiste auto die ik ooit heb gehad. Zou zonder aarzelen over een paar jaar de facelift kopen, maar twijfel nu ook door deze issues.

• AnjaT850
  • Niet online
Royal schreef op woensdag 5 november 2025 @ 08:12:
[...]

Ik heb exact hetzelfde, en heb bevestiging gehad van Hyundai NL dat er een alternatieve procedure is die door de dealer gevolgd kan worden. Of dat anders het instrumentencluster vervangen moet worden. Maar dan zit je wel met een km-stand die weer op 0 begint. Zie volledige reactie eerder in dit topic. (Edit: Excuses zie nu pas je eerdere reactie)

Hyundai NL geeft aan dat ze de instructies naar mijn dealer hebben gestuurd, alleen die zegt niks ontvangen te hebben. Na een stilte van bijna 3 weken gisteren weer contact gehad met Hyundai NL die er nu “spoed” achter gaan zetten. Duurt alweer veel te lang.

Maar waar ik mij zorgen over maak is dat er een update die niet op onze voertuigen geïnstalleerd kan worden. Maar wat zegt dit over toekomstige (veiligheids?) updates? Nu ontbreekt bij ons de mute-functie, en de CHR-balk werkt sinds de laatste update/poging niet meer. Wat missen/raken we kwijt bij toekomstige updates?

Ik verwacht van mijn dealer én Hyundai NL een voertuig die helemaal up2date is.

Vind het zo jammer. Het is de fijnste en mooiste auto die ik ooit heb gehad. Zou zonder aarzelen over een paar jaar de facelift kopen, maar twijfel nu ook door deze issues.
Wat is de reden dat jouw dealer zelf niet even contact opneemt met Hyundai NL?
Of anders een andere dealer zoeken die wel weet hoe het werkt?

• hemertje
AnjaT850 schreef op dinsdag 4 november 2025 @ 20:15:
[...]

Klopt, bij mij blijft het lijntje blauw.
Het is niet mijn bedoeling om te dicht op mijn voorganger te rijden, maar hiermee probeer ik bij drukte te voorkomen dat er iedere keer auto's tussenvoegen.
Ik weet niet exact wat de definitie hiervan is, maar hierdoor 'leert' de auto wat jouw gewenste afstand is.
Idem dito dat ie niet te snel moet inhouden bij een voorligger in de verte.
In het begin bleef ik toch wat langer links rijden dan eigenlijk mijn bedoeling was, puur omdat de auto bij het invoegen naar de rechterrijstrook nogal snel ging inhouden vanwege ander verkeer dat voor mijn gevoel nog best wel ver weg was.
Ben momenteel nog bezig mijn nieuwe Lounge op te voeden 😉
hoe lang duurt het voordat de auto klaar is met leren?
heb vandaag km's met de blauwe lijn achter vrachtwagens gehangen ;)

• Royal
  • Niet online

Royal

Flush

AnjaT850 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:22:
[...]

Mijn dealer wilde niks meer voor mij doen. De auto 3 keer een dag kwijt geweest, ze krijgen het gewoon niet voor elkaar. Eindoordeel was dat onze “versie” deze update niet kan krijgen en daarmee was het klaar. De dealer wilde ook geen contact opnemen met Hyundai, want ze hadden alles toch al geprobeerd.

Dus een klacht ingediend bij Hyundai NL. Die gaf aan de oplossing gedeeld te hebben met de dealer, maar de dealer zegt niks gehoord te hebben. Gisteren heeft Hyundai er extra spoed aan gegeven. En vanmiddag telefoontje gehad dat wij over 2 weken alsnog de update te krijgen. De dealer heeft hier wel 3 dagen voor nodig. 8)7

Andere dealer zoeken wel over gedacht, maar dan heb ik nog geen zekerheid voor een oplossing. En de kans dat deze dan ook weer naar mijn dealer wijst als veroorzaker van dit probleem. Als dit alles achter de rug is maar eens over nadenken.

• R0KH
AnjaT850 schreef op woensdag 5 november 2025 @ 18:22:
[...]

Omdat ze tunnelvisie hebben en enkel het proces willen volgen dat ze kennen. Dit is dan blijkbaar een afwijkende procedure en die is niet bekend bij de dealers en wat men niet weet bestaat niet/is niet zo.
Ik ben eerder eens bij een andere dealer en die wist niet eens van het bestaan van deze update (nu was dit wel een tijdje geleden toen deze update nog niet heel lang bestond).

Ik wil het de monteurs ook niet verwijten, maar ik vind het ook wel jammer waarom ze zich niet wat meer verdiepen in hun eigen vakgebied. Passie voor je vak is dan ook minder gebruikelijk dan je zou denken.

Als laatste, ik heb 3 dealers binnen dezelfde afstand waarvan dus 1 het niet wist, 1 het niet kan en de andere heb ik nog niet gevraagd, maar verwacht daar niet zo direct een beter antwoord van.

• patrickvb
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-11 07:41
Hmm. Die van mij mag over een maand (eerder hadden ze geen tijd!?) voor de 30K beurt. Ik heb aangegeven dan ook die ISLA update te willen hebben, met een link naar de website van Hyundai waar deze beschreven staat. Toen ik de auto net had heb ik er al eens naar gevraagd (januari dit jaar), maar toen kenden ze de update niet en heb ik er verder niet op aangedrongen. Het zal mij benieuwen ;-) Iemand ervaring met de ISLA update bij Oostendorp in Den Bosch of een andere dealer in die buurt?

• TerminalNL
patrickvb schreef op donderdag 6 november 2025 @ 07:55:
Hmm. Die van mij mag over een maand (eerder hadden ze geen tijd!?) voor de 30K beurt. Ik heb aangegeven dan ook die ISLA update te willen hebben, met een link naar de website van Hyundai waar deze beschreven staat. Toen ik de auto net had heb ik er al eens naar gevraagd (januari dit jaar), maar toen kenden ze de update niet en heb ik er verder niet op aangedrongen. Het zal mij benieuwen ;-) Iemand ervaring met de ISLA update bij Oostendorp in Den Bosch of een andere dealer in die buurt?
Zie een stapel reacties hier boven je.

Zelf ervaring met Herwers Apeldoorn en die hebben hem bij mij wel uitgevoerd.

• MaartenXM
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 08-11 23:59
Oostendorp Nijmegen heeft de update gedaan op mijn vroege ioniq 6. (nu een maand in mijn bezit 8) )

• AnjaT850
  • Niet online
hemertje schreef op woensdag 5 november 2025 @ 19:09:
[...]

hoe lang duurt het voordat de auto klaar is met leren?
heb vandaag km's met de blauwe lijn achter vrachtwagens gehangen ;)
Heb je het wel aangevinkt in het systeem?
Excuses, dat had ik er niet bij vermeld.
Oh ja en even de knop vd CC inhouden volgens mij.
In hoofdstuk 7-65 van de handleiding kan je meer info vinden over de SCC (Slimme CruiseControl).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Av1TDgBry3F7xCl9ze9Qv7PsGw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KCQLIrQuPAEIFyeb7U5YaZRn.jpg?f=fotoalbum_large

• Jx1
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 10-11 22:22

Jx1

Herwers Apeldoorn heeft alle updates en het onderhoud op mijn Ioniq 6 van 08/2023 gedaan. Inmiddels 135k verder en gelukkig nog geen enkel probleem gehad.

• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-11 13:25
AnjaT850 schreef op donderdag 6 november 2025 @ 15:37:
[...]

In hoofdstuk 7-65 van de handleiding kan je meer info vinden over de SCC (Slimme CruiseControl).
[Afbeelding]
Ik ga me ook eens verdiepen in deze optie. Goede tip. Stoor me er regelmatig aan.

Vwb die ISLA update, is dat echt afhankelijk van het bouwjaar? Als ik het goed begrijp is die van @patrickvb van begin dit jaar en heeft de update niet. Hier zijn ze gewoon via de OTA functionaliteit op de auto's geïnstalleerd. Geen dealer aan te pas gekomen.

Sinds de laatste OTA mis ik hier wel een functionaliteit mbt snelheidswaarschuwingen. Voorheen werden flitspalen geattendeerd. Bij een trajectcontrole gaf die de gemiddelde snelheid aan. HUD gaf dmv kleuren je snelheid aan in de buurt van een flitspaal of trajectcontrole. Al deze functionaliteit is verdwenen en de optie in het menu uitgegrijsd. Hebben hier meer last van?

Afgelopen weekend ook een spotgoedkope set 18inch op de kop getikt met 3k km gereden. Zijn bedoeld als winter setup voor de vrouw om het bereik wat op te krikken. Liggen nu even bij mij erop om een vergelijk met de 20inch te maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CzSm8X2rWF45bXfRNaoJetrlulw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/0ruSNUX77YSQzrz1qp8e4G9V.png?f=fotoalbum_large

• hemertje
Content en Van Mossel moet het ook kunnen is mijn ervaring

• hemertje
[...]

[Afbeelding]
de ACC knop indrukken had ik gevonden idd balkje wordt blauw
die in het menu aanpassen kende ik niet, ook nooit eerder gezien
ik ken alleen de knop op het stuurwiel om de 4 afstanden te selecteren

nogmaals dank!

• TerminalNL
hemertje schreef op donderdag 6 november 2025 @ 21:19:
[...]

de ACC knop indrukken had ik gevonden idd balkje wordt blauw
die in het menu aanpassen kende ik niet, ook nooit eerder gezien
ik ken alleen de knop op het stuurwiel om de 4 afstanden te selecteren

nogmaals dank!
Ik kende deze functie ook niet.

Je kan dus ook de afstand handmatig instellen, per streepje :o.
Op de snelweg in verkeer is afstand 1 namelijk nog te ver weg vind ik ( nog niet getest met de afstand op kortbij in het menu ). En in de binnenstad vond ik afstand 4 soms nog wat te dichtbij. Dat nu wat verder ingesteld en dat is echt fantastisch. Van het weekend op de snelweg even testen of het nu ook dichterbij is.

• hemertje
[...]

[Afbeelding]
@AnjaT850 bij mij staat de afstand ook op kort, maar in de praktijk is dit teveel wat er schieten nog steeds auto's tussendoor

'afstand leren' die je dus via Smart Cruise Control knopje in te drukken tot de afstnad in je scherm blauw wordt?

Hoe ver / lang moet je met 'blauw' rijden tot je auto weet wat je voorkeur is?

• hemertje
vandaag naar de Hyundai Wintercheck, wie gaat er nog meer?

• hemertje
Yessss, ontdooispray :p

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ge5NcLROnMIgW9AitAkrcaxRuHE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9ZBV0Ey8JkXT5zEWG6aMYFXY.jpg?f=fotoalbum_large

• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14-11 13:25
Heb je een foto van de winnende cijfers? Scheelt ons een ritje 🙂

• hemertje
Komt ieAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/orIq7GH45rys4c0EnuDdYh_olMY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PiFr07A1jtHjJl8M9yorFzoJ.jpg?f=fotoalbum_large

• hemertje
de volgende?

• AnjaT850
  • Niet online
hemertje schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 08:42:
[...]

@AnjaT850 bij mij staat de afstand ook op kort, maar in de praktijk is dit teveel wat er schieten nog steeds auto's tussendoor

'afstand leren' die je dus via Smart Cruise Control knopje in te drukken tot de afstnad in je scherm blauw wordt?

Hoe ver / lang moet je met 'blauw' rijden tot je auto weet wat je voorkeur is?
Ben zelf ook nog wat aan het uitvogelen hoe ik de settings ook alweer had in m'n vorige 6, daar had ik beter foto's van kunnen nemen.
Vandaag twijfelde ik ineens of ik daar die SCC wel aanhad, of puur die blauwe lijntjes tussen mij en m'n voorganger in.
Komend weekend ga ik in ieder geval weer wat uitproberen, wellicht dat de handleiding ook nog wat behulpzaam kan zijn ;)

• TerminalNL
Ik ben net terug, wat een drukte in Apeldoorn.
Iemand anders van hier ook net geweest? Er stond nog een 6 voor de winter inspectie.

Gelijk de koplampen bijgesteld. Die waren op magische wijze gezakt, stonden op -3.5 en horen tussen de 0.5 en 3 te staan volgens de monteur.

Hoe ze ineens zo laag komen is een raadsel.

• AnjaT850
  • Niet online
Voor de deurgrepen & laadklep d:)b

• AnjaT850
  • Niet online
Ben nog niet overtuigd van de facelift, maar de N op zich is natuurlijk wel iets bijzonders <3

• AnjaT850
  • Niet online
TerminalNL schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:31:
[...]

Ik ben net terug, wat een drukte in Apeldoorn.
Iemand anders van hier ook net geweest? Er stond nog een 6 voor de winter inspectie.

Gelijk de koplampen bijgesteld. Die waren op magische wijze gezakt, stonden op -3.5 en horen tussen de 0.5 en 3 te staan volgens de monteur.

Hoe ze ineens zo laag komen is een raadsel.
Waar staan ze nu op dan?
Ik denk dat je met slecht weer ze het beste op 3 kan hebben, jammer dat we dat niet zelf kunnen instellen.

• TerminalNL
AnjaT850 schreef op vrijdag 7 november 2025 @ 16:42:
[...]

Waar staan ze nu op dan?
Ik denk dat je met slecht weer ze het beste op 3 kan hebben, jammer dat we dat niet zelf kunnen instellen.
Hij heeft ze dacht ik nu op 1.5 of 2 gezet.
Dat zou verwacht ik een enorm verschil moeten geven. Straks nog maar even een stukje rijden om te controleren.

Het zelf verstellen zou normaal niet nodig moeten zijn. De monteur stond ook raar te kijken dat ze verlopen waren.

• Jfv
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 13:30

Jfv

Geen tijd deze week voor de wintercheck, viel me wel op dat er een terugroepactie is op mijn kenteken (first edition) Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0I_GiRwNkjZbLtma62gOjW2__g=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SshJ6YO4QdzPNB6BHz0UyRDA.png?f=fotoalbum_medium

• AnjaT850
  • Niet online
Jfv schreef op zaterdag 8 november 2025 @ 15:29:
Geen tijd deze week voor de wintercheck, viel me wel op dat er een terugroepactie is op mijn kenteken (first edition) [Afbeelding]
Heb ik ook voorbij zien komen bij The Ioniq Guy op YT.
Zal wel uitgevoerd worden bij de eerstkomende onderhoudsbeurt, een beetje epoxy erop zo te lezen ;)

• RemiB
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12:09
Wij hebben nu bijna 1 jaar onze ioniq 6 connect 2023. Ondanks de verfijnde rijstijl, het comfort van binnen en de uitstekende laadsnelheid en actieradius gaan we toch over naar een andere auto. Hierbij het verhaal van een jaar vol met frustratie met (hopelijk) een goede afloop. Ik deel het omdat iemand er misschien van kan leren bij vergelijkbare problemen.
We kochten een demomodel, dus onderhouden bij de dealer en vrijwel nieuw. In het afgelopen jaar heeft onze ioniq door uiteenlopende problemen wel 4 maanden bij de dealer gestaan. Het begon met:

1.
Bij ontvangst had de auto geen internetverbinding en daardoor dus geen bluelink, live laadpaal informatie of verkeersinformatie. Hiervoor is 3x de AVN unit (de beeldschermen met bijbehorende computers) vervangen. Ik vond het zelf een vreemde oplossing, en het werkte ook niet. Uiteindelijk bleek het gewoon een vinkje te zijn bij het Bluelink bedrijf zodat onze auto op hun netwerk mocht bestaan, maar daar kwam de monteur pas later achter.

2.
in Oostenrijk strandde onze auto, de ICCU was kaput. Dat was precies de tijd dat er in de fabriek in Korea een brand had gewoed waardoor de backorder nog groter werd. Uiteindelijk heeft de auto 1.5-2 maand stil gestaan. Uiteindelijk werd de ICCU vervangen en hebben ze Bluelink aan de praat gekregen (5 maanden na aankoop...). Toen pas konden ze allerlei achterstallige updates doen. Ik moet het ze nageven, de monteur heeft zijn best gedaan om deze "pechauto zoals hij hem noemde" tip-top af te leveren. Echter...

3.
bij vertrek testte ik de auto, en bleek helaas dat ik de snelheidswaarschuwingen niet meer kon aanpassen. In dit forum ook uitgebreid besproken, het gaat dan om de mute functie update. Het bleek dus dat ze de ECU upgrade verkeerd hadden uitgevoerd. Het vervangen van de ECU duurde ook lang, want overal in NL gebeurde dit dus weer backorder. Hierdoor ging ook de km stand op 0, wat ze netjes bij het RDW hebben aangegeven, maar wat ik wel vervelend vond.

4.
nadat we de auto eindelijk een paar maanden volledig functioneel en geüpdatet in gebruik hadden, begon tijdens het rijden het beeldscherm te flikkeren en soms minutenlang uit te vallen. Dit klonk wat mij betreft als een kabel die niet goed vast zat, en dat bleek ook zo... Na enkele weken werd het uiteindelijk gerepareerd.

5.
Maar we zijn er nog niet. Want het volgende probleem diende zich aan: wat ik wel eens kortdurend vaker had gehad, dat er rechtsonder in het beeldscherm de letters 'SOS' rood brandden in het bestuurdersbeeldscherm, was na de laatste reparatie continu aan het branden. Na wat eigen onderzoek las ik dat ofwel de 12V accu vrijwel leeg is (wat niet zo was) ofwel dat het SOS systeem geen verbinding heeft. Omdat we inmiddels bijna een roadtrip gingen doen, waar we de auto nota bene voor hadden gekocht, wilde ik wel dat de SOS functie zou werken. Uiteindelijk hebben we de ioniq 6 van de dealer, ook weer demomodel, meegekregen op de roadtrip.
Fast-forward naar 2.5 maand later: eindelijk is de auto gerepareerd. Het bleek ook weer iets in de bekabeling te zijn. Via Hyundai hadden ze van alles vervangen, maar dat mocht niet baten. Het bleek dus weer iets simpels te zijn. Mijn eigen lezing is dat de auto inmiddels zo vaak in en uit elkaar was geschroefd dat er dit soort dingen gingen opspelen, zie ook het probleem met het beeldscherm. We hebben ook meermaals schroeven op de vloer gevonden na reparaties...

Juridische hulp
Gezien bovenstaande, de enorme frustratie, de gebrekkige communicatie van de dealer en het verdwenen vertrouwen in deze auto, vonden we het tijd voor een definitieve oplossing. Omdat de dealer in eerste instantie niet happig was op het vervangen van de auto, en opperde: "een keer uit eten op onze kosten", brak onze klomp en hebben we juridisch advies ingewonnen. De adviseur van de consumentenbond legde het consumentenrecht uit zei: dit is overduidelijk geen deugdelijk product, en dat hadden jullie na reparatie 1 of 2 al kunnen zeggen. We hebben de dealer dus eigenlijk meer tijd en vertrouwen gegeven dan had gehoeven.
Uiteraard waren alle reparaties gratis, en hebben we meestal ook een vervangende auto meegekregen. Maar toch waren we ontevreden, want je koopt een nieuwe auto met name voor de betrouwbaarheid. Dus we zijn de onderhandelingen aangegaan.

De oplossing
De uitkomst daarvan is dat we de leenauto die we op de roadtrip gebruikten, waar we bijna 10K mee hebben gereden zonder enig vuiltje aan de lucht, nu als vervangende auto gaan krijgen. Wel voor een bij te betalen bedrag van 2750, maar daar hebben we zelf bewust voor gekozen. We wilden het hoofdstuk afsluiten. Volgens consumentenrecht hadden we namelijk recht op 'kosteloze vervanging'. De dealer had alleen geen vergelijkbare ioniq 6 uit 2023 staan, alleen een nieuwere. Ze stelden: ofwel we kopen een vergelijkbare ioniq 6 van een andere garage, ofwel je moet bijbetalen voor de nieuwere versie uit 2024. We hadden geen zin in een random ioniq 6 waarvan je niet weet waar die vandaan komt of hoe die onderhouden is, dus toch eieren voor ons geld gekozen en voor het 2024 model gekozen.

Einde
Ik hoop dat alle gezeik hiermee tot een einde komt, want ik draag graag uit hoe fijn de elektrische auto's rijden en dat ze minder onderhoud nodig hebben etc. In dat kader waren wij zelf dus een heel slecht voorbeeld, ondanks dat slechts 1 reparatie door een probleem kwam wat bij elektrische auto's hoort: de ICCU. Aankomende week kunnen we de auto omwisselen.

Weet iemand of er verschillen zijn tussen het 2023 en 2024 model? Beide zijn de connect uitvoering.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:19
RemiB schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:46:
Wij hebben nu bijna 1 jaar onze ioniq 6 connect 2023. Ondanks de verfijnde rijstijl, het comfort van binnen en de uitstekende laadsnelheid en actieradius gaan we toch over naar een andere auto. Hierbij het verhaal van een jaar vol met frustratie met (hopelijk) een goede afloop. Ik deel het omdat iemand er misschien van kan leren bij vergelijkbare problemen.
We kochten een demomodel, dus onderhouden bij de dealer en vrijwel nieuw. In het afgelopen jaar heeft onze ioniq door uiteenlopende problemen wel 4 maanden bij de dealer gestaan. Het begon met:

1.
Bij ontvangst had de auto geen internetverbinding en daardoor dus geen bluelink, live laadpaal informatie of verkeersinformatie. Hiervoor is 3x de AVN unit (de beeldschermen met bijbehorende computers) vervangen. Ik vond het zelf een vreemde oplossing, en het werkte ook niet. Uiteindelijk bleek het gewoon een vinkje te zijn bij het Bluelink bedrijf zodat onze auto op hun netwerk mocht bestaan, maar daar kwam de monteur pas later achter.

2.
in Oostenrijk strandde onze auto, de ICCU was kaput. Dat was precies de tijd dat er in de fabriek in Korea een brand had gewoed waardoor de backorder nog groter werd. Uiteindelijk heeft de auto 1.5-2 maand stil gestaan. Uiteindelijk werd de ICCU vervangen en hebben ze Bluelink aan de praat gekregen (5 maanden na aankoop...). Toen pas konden ze allerlei achterstallige updates doen. Ik moet het ze nageven, de monteur heeft zijn best gedaan om deze "pechauto zoals hij hem noemde" tip-top af te leveren. Echter...

3.
bij vertrek testte ik de auto, en bleek helaas dat ik de snelheidswaarschuwingen niet meer kon aanpassen. In dit forum ook uitgebreid besproken, het gaat dan om de mute functie update. Het bleek dus dat ze de ECU upgrade verkeerd hadden uitgevoerd. Het vervangen van de ECU duurde ook lang, want overal in NL gebeurde dit dus weer backorder. Hierdoor ging ook de km stand op 0, wat ze netjes bij het RDW hebben aangegeven, maar wat ik wel vervelend vond.

4.
nadat we de auto eindelijk een paar maanden volledig functioneel en geüpdatet in gebruik hadden, begon tijdens het rijden het beeldscherm te flikkeren en soms minutenlang uit te vallen. Dit klonk wat mij betreft als een kabel die niet goed vast zat, en dat bleek ook zo... Na enkele weken werd het uiteindelijk gerepareerd.

5.
Maar we zijn er nog niet. Want het volgende probleem diende zich aan: wat ik wel eens kortdurend vaker had gehad, dat er rechtsonder in het beeldscherm de letters 'SOS' rood brandden in het bestuurdersbeeldscherm, was na de laatste reparatie continu aan het branden. Na wat eigen onderzoek las ik dat ofwel de 12V accu vrijwel leeg is (wat niet zo was) ofwel dat het SOS systeem geen verbinding heeft. Omdat we inmiddels bijna een roadtrip gingen doen, waar we de auto nota bene voor hadden gekocht, wilde ik wel dat de SOS functie zou werken. Uiteindelijk hebben we de ioniq 6 van de dealer, ook weer demomodel, meegekregen op de roadtrip.
Fast-forward naar 2.5 maand later: eindelijk is de auto gerepareerd. Het bleek ook weer iets in de bekabeling te zijn. Via Hyundai hadden ze van alles vervangen, maar dat mocht niet baten. Het bleek dus weer iets simpels te zijn. Mijn eigen lezing is dat de auto inmiddels zo vaak in en uit elkaar was geschroefd dat er dit soort dingen gingen opspelen, zie ook het probleem met het beeldscherm. We hebben ook meermaals schroeven op de vloer gevonden na reparaties...

Juridische hulp
Gezien bovenstaande, de enorme frustratie, de gebrekkige communicatie van de dealer en het verdwenen vertrouwen in deze auto, vonden we het tijd voor een definitieve oplossing. Omdat de dealer in eerste instantie niet happig was op het vervangen van de auto, en opperde: "een keer uit eten op onze kosten", brak onze klomp en hebben we juridisch advies ingewonnen. De adviseur van de consumentenbond legde het consumentenrecht uit zei: dit is overduidelijk geen deugdelijk product, en dat hadden jullie na reparatie 1 of 2 al kunnen zeggen. We hebben de dealer dus eigenlijk meer tijd en vertrouwen gegeven dan had gehoeven.
Uiteraard waren alle reparaties gratis, en hebben we meestal ook een vervangende auto meegekregen. Maar toch waren we ontevreden, want je koopt een nieuwe auto met name voor de betrouwbaarheid. Dus we zijn de onderhandelingen aangegaan.

De oplossing
De uitkomst daarvan is dat we de leenauto die we op de roadtrip gebruikten, waar we bijna 10K mee hebben gereden zonder enig vuiltje aan de lucht, nu als vervangende auto gaan krijgen. Wel voor een bij te betalen bedrag van 2750, maar daar hebben we zelf bewust voor gekozen. We wilden het hoofdstuk afsluiten. Volgens consumentenrecht hadden we namelijk recht op 'kosteloze vervanging'. De dealer had alleen geen vergelijkbare ioniq 6 uit 2023 staan, alleen een nieuwere. Ze stelden: ofwel we kopen een vergelijkbare ioniq 6 van een andere garage, ofwel je moet bijbetalen voor de nieuwere versie uit 2024. We hadden geen zin in een random ioniq 6 waarvan je niet weet waar die vandaan komt of hoe die onderhouden is, dus toch eieren voor ons geld gekozen en voor het 2024 model gekozen.

Einde
Ik hoop dat alle gezeik hiermee tot een einde komt, want ik draag graag uit hoe fijn de elektrische auto's rijden en dat ze minder onderhoud nodig hebben etc. In dat kader waren wij zelf dus een heel slecht voorbeeld, ondanks dat slechts 1 reparatie door een probleem kwam wat bij elektrische auto's hoort: de ICCU. Aankomende week kunnen we de auto omwisselen.

Weet iemand of er verschillen zijn tussen het 2023 en 2024 model? Beide zijn de connect uitvoering.
Heb ook al deze issues gehad, letterlijk hetzelfde en nog meer. Zelfs het informatie systeem moet regelmatig reset worden omdat die niet altijd goed terug switcht op roaming tussen DE en NL.

Inclusief nog een kapotte batterij xD en 2x ICCU.

Auto gaat volgende week na 3 jaar eruit, rij nu met veel plezier een B10. Welke 15K goedkoper is en in alle fronten beter is.

Nooit meer Hyundai voor mij. Wat voor een vreemde ervaring. Dealers die je moet uitleggen wat ze moeten en kunnen doen. Bizar.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• TerminalNL
Je kan pech hebben zeg met een auto :X

Hopelijk blijft de nieuwe gewoon lekker doen wat die moet doen. Verder zijn er volgens mij tussen 23 en 24 bouwjaar geen verschillen.

• AnjaT850
  • Niet online
RemiB schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:46:

1.

2.

3.

4.

5.

Juridische hulp

De oplossing

Einde

Jeetje wat sneu allemaal en wat goed dat jullie juridisch advies hebben ingewonnen.
Ik denk ook niet dat er verschillen zijn tussen de twee bouwjaren, ook in de '24 kan de ICCU kapot gaan.
Gelukkig dat de vervanging hiervan tegenwoordig binnen een paar dagen geregeld is ipv een paar maanden.
Wens je veel rijplezier en natuurlijk heel veel geluk met de 'nieuwe' 6!
Ik ga ervan uit dat jullie naar een andere dealer gaan voor onderhoud etc.?

• RemiB
Bschnitz schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 16:59:
[...]

Zelfs het informatie systeem moet regelmatig reset worden omdat die niet altijd goed terug switcht op roaming tussen DE en NL.
...
Auto gaat volgende week na 3 jaar eruit, rij nu met veel plezier een B10. Welke 15K goedkoper is en in alle fronten beter is.
...
dit is ook bizar zeg. Dat informatie systeem... Het zijn in theorie zulke goede auto's de BEVs van hyundai. Dat snelladen is na al die jaren nog steeds top notch. En het rijcomfort bijvoorbeeld, ideaal afgesteld.
Maar dit lijken op kinderziektes die een beginnend autobedrijf heeft. Matige software, slechte updates en zwakke schakels in de apparatuur.

Ik blijf vooralsnog wel fan van hyundai, heb het idee dat dit gewoon een maandagmodel is. En zie nog geen fatsoenlijke alternatieven die betaalbaar zijn, zeker niet als je geen Musk of chinese auto's wilt.

• RemiB
AnjaT850 schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 19:01:
[...]
Wens je veel rijplezier en natuurlijk heel veel geluk met de 'nieuwe' 6!
Ik ga ervan uit dat jullie naar een andere dealer gaan voor onderhoud etc.?
Dank!
Nou we hebben afspraken gemaakt met de dealer. Ik hoop dat ze nu juist hun best gaan doen voor ons. We geven ze nog wel een kans.

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 14:19
RemiB schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:08:
[...]

dit is ook bizar zeg. Dat informatie systeem... Het zijn in theorie zulke goede auto's de BEVs van hyundai. Dat snelladen is na al die jaren nog steeds top notch. En het rijcomfort bijvoorbeeld, ideaal afgesteld.
Maar dit lijken op kinderziektes die een beginnend autobedrijf heeft. Matige software, slechte updates en zwakke schakels in de apparatuur.

Ik blijf vooralsnog wel fan van hyundai, heb het idee dat dit gewoon een maandagmodel is. En zie nog geen fatsoenlijke alternatieven die betaalbaar zijn, zeker niet als je geen Musk of chinese auto's wilt.
Ik heb exact dezelfde issues als hij ervaren. Zelfde bouwjaar en en type. Dat is geen toeval meer.

ICCU issues zijn er in letterlijk alle Ioniq autos. Zelfs in de inster.

Ik kan niet eens alle piepjes normaal uitzetten via de stuurknop omdat er dan weer hardware vervangen moet worden 😂.

Rijcomfort? Lijkt wel alsof er helemaal geen demping in de auto zit. Niets comfortabels aan, alles wat die goed doet is stil op snelheid op de snelweg rijden. Dit is by far de slecht zittende auto die ik ooit had. Ik gok de de lounge versie een heel stuk beter is.

Snelladen gaat ook totaal belachelijk, geen handmatig optie, moet altijd via dat rot systeem wat voor de helft van de tijd niet werkt. We moesten 2x op vakantie langzaam laden omdat het ingebouwde systeem het gewoon vertikt om het goed te doen.

DAB radio welke constant stoort en dus slecht geluid geeft.

Dat flikkeren en uitvallen van de schermen heb ik al 3x! Hoe lastig kan het zijn om een kabel vast te maken? Blijkbaar heel lastig.

12v accu al 3x leeg geweest, zelf toen de dealer de auto wilde afleveren na een beurt was die leeg xD

App die op eens betaald gaat worden 🤐

Volgende week lever ik hem in op werk, dan zoeken ze maar uit wat ze ermee doen.

Klaar met dat ding. Niemand werkt mee, Hyundai niet, dealer niet, leasemaatschappij niet, werk niet.

Bedenk dat ik een Chinees auto gekocht heb terwijl ik eigenlijk nog een 2 jaar lease erop heb.

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Leapmotor B10 Design Pro Max 67,1 kWh

• hemertje
poe poe, al die problemen wens je niemand toe!

gelukkig minder problemen met jullie, alleen de bekende ICCU en accu problemen ervaren

• koboy

koboy

Helaas zitten er soms pech-auto's tussen.
Heb zelf een citroen gehad die op een maandag na een staking gemaakt was (bij wijze van). Wat een ellende gehad met dat ding.....

Maar 3x een head-unit slopen met een update klinkt voor mij meer als een gevalletje monteur die het concept RTFM niet kent. Enige wat het Hyundai als merk/importeur kwalijk kan nemen hierin is dat ze dit soort praktijken niet eerder detecteren.

Moet ik zeggen dat mijn dealer heeft zitten zweten op die ISLA update indertijd. Die verliep niet volgens de standaard procedure en vergde wat uren puzzelen. Alles staat of valt met een hoog kennis technisch niveau van de werkplaats; iets wat in de grote (landelijke) concerns aan de verkeerde kant van de Excel spreadsheet er af valt.

Ik tel in elk geval mijn zegeningen met een kleine dealer met wel 2 vestigingen + schadebedrijf, en in "mijn" vestiging alleen Hyundai. De ICCU problemen zijn tot nu toe aan me voorbij gegaan, maar had ik "ingecalculeerd". Doelstelling was en blijft 10 jaar in deze auto rijden, tot nu toe met veel plezier.

Nog een paar noten ter relativering:
* Het betalen voor de Bluelink na 4 jaar was vanaf het begin zo. Als je dat niet wist mag je dat je dealer kwalijk nemen, stond bij mij op de afvink lijst met door te nemen zaken bij aflevering, en waarschijnlijk ook ergens in de kleine lettertjes in de folder.
* ICCU en 12V problemen zijn niet voorbehouden aan de Hyundai groep. De ICCU is bij stellantis helemaal een drama, en 12V problemen zijn bij de wegenwacht een bekend probleem bij vrijwel alle hybrides/EV's. Tesla's zijn een uitzondering, maar die hebben weer een veel groter stilstand-verbruik.

• TerminalNL
koboy schreef op woensdag 12 november 2025 @ 19:52:
Nog een paar noten ter relativering:
* Het betalen voor de Bluelink na 4 jaar was vanaf het begin zo. Als je dat niet wist mag je dat je dealer kwalijk nemen, stond bij mij op de afvink lijst met door te nemen zaken bij aflevering, en waarschijnlijk ook ergens in de kleine lettertjes in de folder.
Niet geheel met je eens, ja er staat overal dat de live services niet meer werkt zonder abonnement. Maar de website doet je geloven dat dit gaat om live traffic, weerbericht en sport etc. De realiteit is echter dat je als je niet betaald gewoon een domme auto hebt waar je nog niet de verwarming op afstand van kan aanzetten.

Toevallig net vanmorgen een ticket ingeschoten bij Hyundai hier over. Want op de website vermelden ze nu nog steeds dat alle updates, dus ook van de navigatie, over de ether gedaan worden. Zonder sterretje erbij dat dit alleen voor de pro abonnementen geld.
Ik ben benieuwd naar de reactie, want 99euro per jaar voor een jaarlijkse OTA update van de navigatie slaat nergens op. En de muziekstremming is niet beschikbaar op deze generatie IONIQ6.

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:51

Mud.Starrr

I shoot people for money

Waarvoor is dit?
Actie bij de dealer ofzo?

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• hemertje
lezen :P

• hemertje
Mud.Starrr schreef op woensdag 12 november 2025 @ 21:42:
[...]

Waarvoor is dit?
Actie bij de dealer ofzo?
als het goed is heb je vanuit Hyundai een schrijven ontvangen met hierop aangekondigd de Wintercheck actie van afgelopen vrijdag en zaterdag, daaraan was ook een winactie gekoppeld.

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:51

Mud.Starrr

I shoot people for money

hemertje schreef op donderdag 13 november 2025 @ 10:43:
[...]

als het goed is heb je vanuit Hyundai een schrijven ontvangen met hierop aangekondigd de Wintercheck actie van afgelopen vrijdag en zaterdag, daaraan was ook een winactie gekoppeld.
Mmh nee niets gehad.
Moet je dan voor een nieuwsbrief ingeschreven staan ofzo? Ik rijd pas 1,5 jaar Hyundai.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RIII | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• hemertje
Mud.Starrr schreef op donderdag 13 november 2025 @ 22:23:
[...]

Mmh nee niets gehad.
Moet je dan voor een nieuwsbrief ingeschreven staan ofzo? Ik rijd pas 1,5 jaar Hyundai.
ik denk dat je bij Hyundai NL ingeschreven moet staan als Hyundai eigenaar?

• RemiB
Bschnitz schreef op dinsdag 11 november 2025 @ 21:25:
[...]

Rijcomfort? Lijkt wel alsof er helemaal geen demping in de auto zit. Niets comfortabels aan, alles wat die goed doet is stil op snelheid op de snelweg rijden. Dit is by far de slecht zittende auto die ik ooit had. Ik gok de de lounge versie een heel stuk beter is.

Snelladen gaat ook totaal belachelijk, geen handmatig optie, moet altijd via dat rot systeem wat voor de helft van de tijd niet werkt. We moesten 2x op vakantie langzaam laden omdat het ingebouwde systeem het gewoon vertikt om het goed te doen.
1. oh dat herken ik dan echt niet. Ik vind de stoelen juist geweldig!

2. en met snelladen bedoel je dat je het preconditioneren niet handmatig kan aanzetten? In de nieuwe modellen is dat wel een optie. Jammer dat ze dat niet met software beschikbaar maken voor onze auto's
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste