🚗 Ioniq 6 LR Lounge 20" 🔌⚡ Elli Pro gestuurd door evcc
🔋 Victron 6k5 + 16kWh | ☀️ 2700Wp SSW 30° @ SE2200 | ☀️ 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
📷 Canon 6D | 🔭 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 💥 2x 430EX II | 🎛️ Sirui T005 + C10
Meneer is een kenner ?The Adder schreef op maandag 20 juli 2026 @ 15:42:
[...]
Om in jouw terminology te blijven: net zoals bij sommige vrouwen
De 12V accu loopt dan nogal snel leeg. Zelfs met het van binnen schoonmaken doe ik de auto aan.The Adder schreef op zondag 19 juli 2026 @ 17:58:
[...]
Wat bedoel je met de tip? Ik weet wel dat je bij de Kona de achterdeur niet open moet laten staan (eigen ervaring) maar nog niets over deze tip gelezen....
En inderdaad verder gewoon genieten!
Nog een tip: een jumpstarter kan je het beste in de auto of in de frunk neerleggen ipv in de kofferbak wat ik in eerste instantie had gedaan totdat ik 'em nodig had en de kofferbakklep natuurlijk niet even snel open kon, want elektrisch 🤘
De 500+ heb ik in mijn huidige Lounge 20" tot op heden nog niet gezien. Combi van veel snelweg kilometers, lekker doorrijden en soms stoplicht sprintjesTerminalNL schreef op zondag 19 juli 2026 @ 15:14:
[...]
Heel netjes!
Ik ben blij als ik 500 haal, 20” en doorrijden helpen niet denk ik.
🤘
Koop gewoon een deftige AGM 12v accu en gooi die van Hyundai eruit. Troep ding wat ze daarin zetten.AnjaT850 schreef op woensdag 22 juli 2026 @ 20:47:
[...]
De 12V accu loopt dan nogal snel leeg. Zelfs met het van binnen schoonmaken doe ik de auto aan.
[Afbeelding] Nog een tip: een jumpstarter kan je het beste in de auto of in de frunk neerleggen ipv in de kofferbak wat ik in eerste instantie had gedaan totdat ik 'em nodig had en de kofferbakklep natuurlijk niet even snel open kon, want elektrisch
Kost je misschien €250 en 10 minuutjes sleutelen, en een hele hoop frustratie minder. Sta je ook niet ineens met een kapotte 12v accu (die van Hyundai staan er bekend om).
Belachelijk dat Hyundai niets beters levert bij zo’n dure auto, maar dit kun je zelf makkelijk upgraden (we zijn tenslotte tweakers).
Verder ben ik nog niet boven de 500km geweest, maar 1st edition dus grote velgen, 2 motoren en zware voet zullen niet helpen.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom
Dank voor de tip, ik zal eerst eens checken wat voor 12V accu ik er nu in heb liggen.Mud.Starrr schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 07:19:
[...]
Koop gewoon een deftige AGM 12v accu en gooi die van Hyundai eruit. Troep ding wat ze daarin zetten.
Kost je misschien €250 en 10 minuutjes sleutelen, en een hele hoop frustratie minder. Sta je ook niet ineens met een kapotte 12v accu (die van Hyundai staan er bekend om).
Belachelijk dat Hyundai niets beters levert bij zo’n dure auto, maar dit kun je zelf makkelijk upgraden (we zijn tenslotte tweakers).
...
🤘
Ja, die pk's mogen best gebruikt worden, daarvoor hebben we zeMud.Starrr schreef op vrijdag 24 juli 2026 @ 07:19:
[...]
....
Verder ben ik nog niet boven de 500km geweest, maar 1st edition dus grote velgen, 2 motoren en zware voet zullen niet helpen.
🤘
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Tof, gedownload. Binnenkort eens proberenhemertje schreef op zondag 26 juli 2026 @ 21:36:
kennen jullie deze iOS app al?
https://apps.apple.com/nl/app/ioniq-5-companion/id6761347502
[Afbeelding]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
Misschien toch zoiets zelf (of AI) gaan programmeren voor Android!zonoskar schreef op zondag 26 juli 2026 @ 23:19:
Ben nog steeds aan het wachten totdat er een Android versie van komt.
1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, 89000km, [juni 2023-> mei 2026] | Ioniq 6 Lounge Sky, zilver, 20000km [mei 2026->]
De ontwikkelaar is inmiddels al bezig met een Android versie.The Adder schreef op maandag 27 juli 2026 @ 02:02:
[...]
Misschien toch zoiets zelf (of AI) gaan programmeren voor Android!
Heb de app ook, maar vindt het tot nu toe voor die 15euro niet heel veel toevoegen.
Het is een mooie overzichtelijke manier van alle data die je met een OBD scanner kunt uitlezen.
Ben wel benieuwd of die het voor elkaar krijgt om het voorverwarmen van de accu zelf te kunnen starten. Daar zijn ze mee bezig ook.
TerminalNL schreef op maandag 27 juli 2026 @ 06:40:
[...]
De ontwikkelaar is inmiddels al bezig met een Android versie.
ohh het handmatig aanzetten van preconditioning zou echt geweldig zijn. Dan kunnen we gewoon op reis mbv navigatie naar eigen keuze ipv de on-board navigatie. Het trage updaten van de kaarten is me wel een doorn in het oog. In Nijmegen zijn er al jaren geleden eenrichting wegen aangelegd in bepaalde woonwijken en nog steeds is het niet aangepast.Ben wel benieuwd of die het voor elkaar krijgt om het voorverwarmen van de accu zelf te kunnen starten. Daar zijn ze mee bezig ook.
Weet iemand of je de kaartenmakers kan tippen op dit soort aanpassingen?
Ik vind het wel knap dat iedereen blijkbaar weer wanneer de preheating aangezet moet worden. I. De zomer gaat die bij mij bijna nooit aan, in de winter gaat ie al 45 van te voren aan.RemiB schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:55:
[...]
[...]
ohh het handmatig aanzetten van preconditioning zou echt geweldig zijn. Dan kunnen we gewoon op reis mbv navigatie naar eigen keuze ipv de on-board navigatie.
Ik kan dat zelf niet gokken.
Ze zouden aan de hand van je navigatie op de telefoon natuurlijk wel een inschatting kunnen maken met wat historische data etc in de app.lfah2000 schreef op maandag 27 juli 2026 @ 17:24:
[...]
Ik vind het wel knap dat iedereen blijkbaar weer wanneer de preheating aangezet moet worden. I. De zomer gaat die bij mij bijna nooit aan, in de winter gaat ie al 45 van te voren aan.
Ik kan dat zelf niet gokken.
Ik heb jaartje of 5 geleden een 2 richtingsstraat, die éénrichting was geworden gemeld bij Here. Moest toen zelf op een kaart aanduiden hoe en waar het was. Heeft toch een een jaartje ofzo geduurd voor het verandert was, ik denk dat het zonder mijn melding ook wel was gebeurt. Maar misschien is het tegenwoordig ook allemaal eenvoudiger geworden.RemiB schreef op maandag 27 juli 2026 @ 13:55:
[...]
[...]
ohh het handmatig aanzetten van preconditioning zou echt geweldig zijn. Dan kunnen we gewoon op reis mbv navigatie naar eigen keuze ipv de on-board navigatie. Het trage updaten van de kaarten is me wel een doorn in het oog. In Nijmegen zijn er al jaren geleden eenrichting wegen aangelegd in bepaalde woonwijken en nog steeds is het niet aangepast.
Weet iemand of je de kaartenmakers kan tippen op dit soort aanpassingen?
Ik vrees de ICCU, kan je nog wel AC laden?TerminalNL schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 07:38:
[Afbeelding]
Nou, of de accu van 7maanden oud is stuk of dit keer toch een ICCU.
Met een jumper start die wel op maar blijft een melding geven en pakt de accu niet zelf over om te laden.
Gisteren nog prima mee heen en weer naar werk geweest. Niet geladen ook dus ben erg benieuwd weer.
🤘
Hij doet helemaal niks meer, de jump accu was snel leeg. Volgens mij zou die normaal heel vlot moeten overpakken om de 12v te gaan bijladen.
Nu wachten op wat de ANWB zegt als ze hier zijn.
Zal wel afslepen worden weer…
En hopelijk dit keer een leen auto van de dealer. Via de sleepdienst is belachelijk duur als je geen idioot eigen risico wilt.
Via de Hyundai pechservice heb je recht op 4 dagen een gratis leenauto en tegenwoordig kunnen de meeste dealers de ICCU binnen een paar dagen vervangen.TerminalNL schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:08:
[...]
Hij doet helemaal niks meer, de jump accu was snel leeg. Volgens mij zou die normaal heel vlot moeten overpakken om de 12v te gaan bijladen.
Nu wachten op wat de ANWB zegt als ze hier zijn.
Zal wel afslepen worden weer…
En hopelijk dit keer een leen auto van de dealer. Via de sleepdienst is belachelijk duur als je geen idioot eigen risico wilt.
🤘
Trouwens, de Hyundai app heeft recentelijk een update gehad en de app bevalt echt 10x beter zo. Interface is een stuk moderner geworden en voor mijn gevoel is alles veel toegankelijker en logischer dan eerst. Complimenten
/f/image/vtxQn7psSb4GXlpeBqiMB0be.png?f=fotoalbum_large)
ANWB heeft de accu wat bijgeladen, toen de auto weer gestart en toen ging die netjes laden weer.
Waarschijnlijk toch echt de accu leeg gehad gek genoeg. Hij laad bij als een malle namelijk.
Hij vertelde dat die jumpstarters leuk zijn, maar vaak niet lang genoeg de stroom leveren om de boordlader aan de gang te zetten wanneer de 12v accu echt leeg is.
Ja de leen auto is “gratis” maar wel 1500euro eigen risico en maar 100km per dag vrij rijden.AnjaT850 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:33:
[...]
Via de Hyundai pechservice heb je recht op 4 dagen een gratis leenauto en tegenwoordig kunnen de meeste dealers de ICCU binnen een paar dagen vervangen.
Afkoop eigen risico was 14euro per dag en ik dacht iets van 45cent per kilometer.
Bij de dealer krijg ik gewoon een auto mee, even aftanken ( in geval brandstof auto ) bij terug brengen en dankjewel.
Afkopen van het eigen risico kun je overslaan natuurlijk, maar ik had de auto defect in januari tijdens al die sneeuw. En dan een Polstar meekrijgen op zomerbanden
[ Voor 35% gewijzigd door TerminalNL op 29-07-2026 11:08 ]
Dat is wel vreemd, want juist de ICCU zou naar mijn weten ervoor moeten zorgen dat de 12v niet leeg loopt.TerminalNL schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:48:
[Afbeelding]
ANWB heeft de accu wat bijgeladen, toen de auto weer gestart en toen ging die netjes laden weer.
Waarschijnlijk toch echt de accu leeg gehad gek genoeg. Hij laad bij als een malle namelijk.
Hij vertelde dat die jumpstarters leuk zijn, maar vaak niet lang genoeg de stroom leveren om de boordlader aan de gang te zetten wanneer de 12v accu echt leeg is.
Maar gelukkig dat de boel weer werkt.
800V accu relatief leeg? Dacht dat de 12V onder de 20 of 30% ook aan zijn lot wordt overgelaten. Als je dan binnen bereik van de auto met de sleutel in je zak blijft rondlopen.....London schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:59:
[...]
Dat is wel vreemd, want juist de ICCU zou naar mijn weten ervoor moeten zorgen dat de 12v niet leeg loopt.
Maar gelukkig dat de boel weer werkt.
De 500 hier heeft een lekstroom. Heb een acculader met een "reparatieprogramma" die de accu weer in het gareel trekt als hij zijn lading niet meer zo wil vasthouden.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Bij hyundai pechservice komen ze je auto ter plekke fixen/ophalen. Heb je geen ANWB voor nodig. En is incl leenauto voor de eerste dagen.TerminalNL schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:48:
[Afbeelding]
[...]
Ja de leen auto is “gratis” maar wel 1500euro eigen risico en maar 100km per dag vrij rijden.
Afkoop eigen risico was 14euro per dag en ik dacht iets van 45cent per kilometer.
Bij de dealer krijg ik gewoon een auto mee, even aftanken ( in geval brandstof auto ) bij terug brengen en dankjewel.
Afkopen van het eigen risico kun je overslaan natuurlijk, maar ik had de auto defect in januari tijdens al die sneeuw. En dan een Polstar meekrijgen op zomerbanden
klinkt als een 12v accu, ik heb het al vaak gezegd. Gooi dat hyundai ding weg en zet er een goede AGM accu in. Ik heb een Ioniq 6 van de eerste levering, en was het na 2x accu gezeik zat, en heb toen een AGM erin gezet. Verder heb ik nog nooit wat gehad.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Hyundai stuurde de ANWB, de vorige keer ook al.Mud.Starrr schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:38:
[...]
Bij hyundai pechservice komen ze je auto ter plekke fixen/ophalen. Heb je geen ANWB voor nodig. En is incl leenauto voor de eerste dagen.
klinkt als een 12v accu, ik heb het al vaak gezegd. Gooi dat hyundai ding weg en zet er een goede AGM accu in. Ik heb een Ioniq 6 van de eerste levering, en was het na 2x accu gezeik zat, en heb toen een AGM erin gezet. Verder heb ik nog nooit wat gehad.
En als je hem van de dealer krijgt is het gratis, maar via de sleper blijkbaar dus alleen gratis als je zin hebt een idioot risico te lopen.
Moet zeggen dat dit pas de eerste keer is dat de accu het probleem is in 65k km. Dus kijk het even aan en anders een AGM er in inderdaad.
Zelf een AGM kopen en erin zitten stelt weinig voor, ben je zo’n €250 euro kwijt plus 10/15 minuten sleutelen.
Staat genoeg op forums over verteld, en ik heb nog geen verhalen gelezen van mensen die met een AGM accu weer stil kwamen te staan. Voor mij is het als het de kans een stuk kleiner maakt om stil komen te staan al meer dan waard, want dat is altijd op een onhandig moment natuurlijk
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
hoe kan ik ook alweer met een OBDLink de status van het batterijpakket uitlezen?
bv met de app Carscanner of ODBLink?
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Zelf nog niet gebruikt, maar staat er geen sterretje bij het laadstation waarmee je deze kan opslaan als favoriet?hemertje schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:39:
Weet iemand zo hoe ik een laadstation als favoriet kan toevoegen?
🤘
Dat was mijn verwachting dus ook, maar niet dus helaasAnjaT850 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:42:
[...]
Zelf nog niet gebruikt, maar staat er geen sterretje bij het laadstation waarmee je deze kan opslaan als favoriet?
Het is met een grote omweg gelukt, laadstation zoeken en ingeven als eindbestemming, je verwacht dan idd dat je daar met een sterretje deze als favoriet in kan geven, maar die optie heeft dit scherm niet
Vervolgens laadstation zoeken op eindbestemming, dan krijg je een overzicht van stations en in dat overzicht kan je wel de stations als favoriet selecteren
Hoe moeilijk kan Hyundai het ook hier weer maken!?
niemand?hemertje schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:36:
Goedemorgen,
hoe kan ik ook alweer met een OBDLink de status van het batterijpakket uitlezen?
Volgens Google kan het niet met de OBDLink app, met Car Scanner ELM OBD2 zal het wel moeten lukken 😉hemertje schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:36:
Goedemorgen,
🤘
Voor onderhoud langs geweest, dus niet omdat je een melding kreeg?Buske schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:42:
Net op onderhoud geweest met mijn 6, volgens foutcode moet de ICCU vervangen worden. Deze moet besteld worden.
Als dat zo is, kan dus, voordat de ICCU het 100% opgeeft, in de ECU gezien worden dat deze in de problemen gaat komen.... (zou wel erg fijn zijn!)
1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, 89000km, [juni 2023-> mei 2026] | Ioniq 6 Lounge Sky, zilver, 20000km [mei 2026->]
Is dit aan de hand van de terugroep actie waarbij de ICCU gecontroleerd moest worden?Buske schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:42:
Net op onderhoud geweest met mijn 6, volgens foutcode moet de ICCU vervangen worden. Deze moet besteld worden.
Wel mooi vervelend, of kun je nog wel gewoon doorrijden?
Gewoon jaarlijks onderhoud, toen ik de sleutels afgaf vertelden ze al dat afhankelijk van de foutcodes de vervanging stond aan te komen.The Adder schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:08:
[...]
Voor onderhoud langs geweest, dus niet omdat je een melding kreeg?
Als dat zo is, kan dus, voordat de ICCU het 100% opgeeft, in de ECU gezien worden dat deze in de problemen gaat komen.... (zou wel erg fijn zijn!)
[ Voor 15% gewijzigd door Buske op 03-08-2026 21:13 ]
TerminalNL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:49:
[...]
Is dit aan de hand van de terugroep actie waarbij de ICCU gecontroleerd moest worden?
Wel mooi vervelend, of kun je nog wel gewoon doorrijden?
Gewoon jaarlijks onderhoud, toen ik de sleutels afgaf vertelden ze al dat afhankelijk van de foutcodes de vervanging stond aan te komen. Ze bellen mij voor een volgende afspraak als ie binnen is. Ik verwacht niet dadelijk een probleem.
Eerste keer dat ik dat hoor. Ben je in de gelegenheid om de auto zelf uit te lezen?Buske schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:17:
[...]
[...]
Gewoon jaarlijks onderhoud, toen ik de sleutels afgaf vertelden ze al dat afhankelijk van de foutcodes de vervanging stond aan te komen. Ze bellen mij voor een volgende afspraak als ie binnen is. Ik verwacht niet dadelijk een probleem.
Ben dan wel benieuwd wat de meldingen zijn waarop dit gebaseerd is namelijk.
Neen heb ik niet, en ik vertrouw op de goede afloopTerminalNL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:12:
[...]
Eerste keer dat ik dat hoor. Ben je in de gelegenheid om de auto zelf uit te lezen?
Inderdaad, als het te voorspellen is kan er veel leed voorkomen worden!TerminalNL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:12:
[...]
Eerste keer dat ik dat hoor. Ben je in de gelegenheid om de auto zelf uit te lezen?
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Dat is een terugroepactie van eerder dit jaar (ik ben begin maart geweest). Als ik me goed herinner een controle op de hoofdzekering en daarmee samenhangend de ICCU.TerminalNL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:12:
[...]
Terugroepactie?vraasen schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:57:
[...]
Dat is een terugroepactie van eerder dit jaar (ik ben begin maart geweest). Als ik me goed herinner een controle op de hoofdzekering en daarmee samenhangend de ICCU.
Bij aankoop van mijn i6 in juni stond alleen een terugroepactie open ivm de laadklep en zag ik niets over een controle van hoofdzekering o.i.d. (zou kunnen zijn dat dit al gebeurd is, maar de laadklepactie was volgens mij ook al een paar maanden oud)
Dat was hem inderdaad, de laadklep. Daarmee was ik verward. Ze hebben toen nog 2 updates/controles gedaan mbt de hoofdzekering en ICCU. Blijkbaar wordt dat pas gedaan wanneer de auto in de garage is en niet proactief.The Adder schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:20:
[...]
Terugroepactie?
Bij aankoop van mijn i6 in juni stond alleen een terugroepactie open ivm de laadklep en zag ik niets over een controle van hoofdzekering o.i.d. (zou kunnen zijn dat dit al gebeurd is, maar de laadklepactie was volgens mij ook al een paar maanden oud)
Telefoontje gehad van de garage dat ie binnen was, mag volgende week binnen om te vervangen.Buske schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:26:
[...]
Neen heb ik niet, en ik vertrouw op de goede afloop
Die app heb ik, maar weet niet meer waar naar te kijkenAnjaT850 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:22:
[...]
Volgens Google kan het niet met de OBDLink app, met Car Scanner ELM OBD2 zal het wel moeten lukken 😉
Batterijstatus uitlezen (Per type auto)hemertje schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:15:
[...]
Die app heb ik, maar weet niet meer waar naar te kijken
Bij een Elektrische Auto (EV) of Hybride (Rij-accu)Als je de gezondheid van het accupakket wilt controleren, zoek je naar de SoH (State of Health).
Ga in het hoofdmenu naar 'Alle sensoren' (All sensors) of 'Live data'.
Scroll door de lijst of gebruik de zoekbalk en zoek naar termen als:
Battery State of Health of SoH (dit geeft het percentage weer van de resterende capaciteit t.o.v. de nieuwstaat).
HV Battery Voltage / Cell Voltage (om te zien of alle cellen nog een gelijke spanning leveren).
Let op: Car Scanner berekent dit cijfer niet zelf; het leest puur uit wat het batterijmanagementsysteem (BMS) van de auto op dat moment doorgeeft.
Geweldig 👍hemertje schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:34:
Blijkbaar na 3.5 jaar en 90k km gereden nog 100%
[Afbeelding]
Kan je ook de 12V-accu & de accucellen uitlezen met deze app?
🤘
Ik gebruik Car Scanner (Android en iOS) voor cell en 12V.AnjaT850 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:56:
[...]
Geweldig 👍
Kan je ook de 12V-accu & de accucellen uitlezen met deze app?
Zie trouwens dat 'mijn' SOC BMS maar 96.5% aangeeft bij 22000km
:strip_exif()/f/image/UtsbJ8RPqb3941CJ5vLrgyav.jpg?f=fotoalbum_large)
Fantastisch! Ik zal ook zo'n OBD Link bestellen, thanks!The Adder schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:45:
[...]
Ik gebruik Car Scanner (Android en iOS) voor cell en 12V.
Zie trouwens dat 'mijn' SOC BMS maar 96.5% aangeeft bij 22000kmterwijl SOC display 100% is. Dit heeft te maken dat het Hyundai/Kia BMS extra cellen heeft die ingezet kunnen worden bij uitval van andere cellen. P.S. dit was bij aankoop van mijn i6 en zag dat de auto tot die tijd nog nooit aan een snellader gehangen was (quick charging = 0), zegt iets over de vorige eigenaar (de Hyundai NL importeur)...
[Afbeelding]
[Afbeelding]
🤘
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Wat vind jij spannende kleuren?Mud.Starrr schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:19:
mmh kleuren liggen grotendeels heel dicht bij elkaar, mis een beetje de spannende kleuren.
Ik ben wel gecharmeerd van een aantal kleuren, ook de matte. Alhoewel matte lak niet mijn voorkeur heeft.
🤘
Vind deze N Line variant zo mooi.
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Buiten de rode zijn het 50 tinten grijs.AnjaT850 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 20:35:
[...]
Wat vind jij spannende kleuren?
Ik ben wel gecharmeerd van een aantal kleuren, ook de matte. Alhoewel matte lak niet mijn voorkeur heeft.
Je gaat wel gelijk voor de meest luxe versieAnjaT850 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:24:
De Ioniq 6 facelift staat inmiddels op de HNL website en dit zijn de kleuren:
Prime Business Sky
Nou in elk geval niet 50 tinten grijs. Ja ok er is een rode. Maar ik mis een mooie diepe blauw, toffe groen (komt weer helemaal op momenteel), en andere varianten die geen variant op grijs zijn.AnjaT850 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 20:35:
[...]
Wat vind jij spannende kleuren?
De paarse ziet er in het echt ook zwart uit (die heb ik maar ik zie nooit geen paars, dus ga hem maar wrappen denk ik).
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Er staat een echte N in Almere. Wat een ding js datRoyal schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 21:57:
[Afbeelding][Afbeelding]
Vind deze N Line variant zo mooi.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Jazeker 🤭 Ik mis nog wel de AWD versie, maar daarvoor zal je wel de N moeten nemen vrees ik.The Adder schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:09:
[...]
Je gaat wel gelijk voor de meest luxe versie
🤘
Je kunt gelukkig je auto laten wrappen in elke kleur die je maar wilt. Rose, geel, felgroen etc. etc. Bij verkoop heb je dan ook geen problemen met de ietwat aparte kleur, de wrap folie kan je er gewoon weer afhalen.Mud.Starrr schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:27:
[...]
Nou in elk geval niet 50 tinten grijs. Ja ok er is een rode. Maar ik mis een mooie diepe blauw, toffe groen (komt weer helemaal op momenteel), en andere varianten die geen variant op grijs zijn.
De paarse ziet er in het echt ook zwart uit (die heb ik maar ik zie nooit geen paars, dus ga hem maar wrappen denk ik).
🤘
Op het kentekenbewijs staat blauw.Mud.Starrr schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:27:
[...]
Maar is inderdaad veel te zwart, ik was aan het twijfelen voor de rode maar die bestond nog niet in het echt toen ik bestelde.
Opzich is het wel fijn een auto te kopen direct in de goede kleur. Wrappen is ook snel 4 a 5k voor een beetje kwaliteit.AnjaT850 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:43:
[...]
Je kunt gelukkig je auto laten wrappen in elke kleur die je maar wilt. Rose, geel, felgroen etc. etc. Bij verkoop heb je dan ook geen problemen met de ietwat aparte kleur, de wrap folie kan je er gewoon weer afhalen.
Wat wel een ander voordeel is is dat de rommel lak van Hyundai beschermd word. 1x door de carwash en hij zit alweer vol met was krasjes.
Mijn dealer had toen de orderboeken open gingen al een kleurstaal hangen. Maar anders had ik het nog gedaan want iets minder mooi rood is nog altijd beter dan de rest!lfah2000 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:59:
[...]
Op het kentekenbewijs staat blauw.
Maar is inderdaad veel te zwart, ik was aan het twijfelen voor de rode maar die bestond nog niet in het echt toen ik bestelde.
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
De rode vind ik in de praktijk het mooist maar die kon ik bij de 1st edition niet kiezen zover ik weet. Maar een mooi diep blauw had ik nog mooier gevonden.
@lfah2000 kenteken blauw, op de foto’s van Hyundai paars, in het echt zwart (of heeel donkergrijs als je het met de zwarte onderbumper vergelijkt). En door de wasstraat rijden wordt het een zebra.
Nee de lak en kleur is het enige eigenlijk waar ik niet happy mee ben.
ik heb wel een ontwerp laten maken voor een wrap waar ik weg van ben (beetje N look), maar kost 6k, voor een kleurtje vind ik dat toch weer wat overkill
:strip_exif()/f/image/mhzwujY351oG4xUgzjqLLz94.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 32% gewijzigd door Mud.Starrr op 08-08-2026 09:47 . Reden: Foto's toegevoegd ]
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Rood kon niet op de FE inderdaad. Was voor ons 1 van de redenen naast prijs en range om te wachten op de "normale".Mud.Starrr schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:45:
Wrappen met een beetje kwaliteit is erg duur. En de meeste wraps zijn meteen heel apart en niet als een gewone lak kleur (kortom je ziet dat het wrapfolie is) dat moet je ook maar willen.
De rode vind ik in de praktijk het mooist maar die kon ik bij de 1st edition niet kiezen zover ik weet. Maar een mooi diep blauw had ik nog mooier gevonden.
@lfah2000 kenteken blauw, op de foto’s van Hyundai paars, in het echt zwart (of heeel donkergrijs als je het met de zwarte onderbumper vergelijkt). En door de wasstraat rijden wordt het een zebra.
Nee de lak en kleur is het enige eigenlijk waar ik niet happy mee ben.
ik heb wel een ontwerp laten maken voor een wrap waar ik weg van ben (beetje N look), maar kost 6k, voor een kleurtje vind ik dat toch weer wat overkill
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Vorige overbuurman had dezelfde als jij. Op het eerste gezicht zwart, in de juiste volle zon heel donker paars.
Hier rijden we dus sinds 21 april 2023 met veel plezier in.
ja ik wou wel graag de 1st edition, omdat ik het sportief rijden leuk vind, en omdat op wintersport achterwiel aandrijving niet zo prettig is, en ook ga ik graag in denemarken kitesurfen waar de auto het strand op mag, en dan is 4 wielaandrijving wel handig (hoewel het keiharde zand daar ook wel te doen is met 2 wielen aangedreven).
Ik kwam van een sport-cabrio en een 4x4 pickup truck). Dus dit was voor mij een soort mooie mix van de 2, wel sportief rijden maar ook geschikt om een beetje op avontuur te gaan dankzij 4x4.
(Daarnaast een camper aangeschaft en een normale Ioniq (zonder nr erachter) als boodschappen wagen / 2e auto voor kleine ritjes als een van ons met de I6 weg is).
voor ons de perfecte combi zo, alleen ik mis het cabrio rijden.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Klopt, helaas is wrappen erg prijzig. Ik ben nog steeds op zoek naar een kleur waar je de minste viezigheid op zietTerminalNL schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:14:
[...]
Opzich is het wel fijn een auto te kopen direct in de goede kleur. Wrappen is ook snel 4 a 5k voor een beetje kwaliteit.
Wat wel een ander voordeel is is dat de rommel lak van Hyundai beschermd word. 1x door de carwash en hij zit alweer vol met was krasjes.
Ik heb trouwens geen enkel probleem met de lak, niet met mijn huidige zwarte en ook niet met mijn vorige donkergrijze. Een keramische coating zal misschien helpen?
🤘
Dit artikel kan ik wel beamen als 6 eigenaar. Hij is ook echt heel zuinig met de huidige temperaturen en voor de rest gewoon een hele comfortabele (snelweg) auto. Software is echter wel zeer gedateerd en voor mij het grootste minpunt alsmede de vele veiligheidssystemen (die dan gelukkig wel weer met een paar klikken uit te zetten zijn).
Ben benieuwd naar de facelift, hopelijk spot ik ook een keer een N
Niet met een Ioniq 6, maar importeren heb ik wel vaker gedaan en dat is prima zelf te doen.Jim_Blackwolf schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 00:03:
Heeft iemand ervaring met het importeren van zijn Ioniq 6 uit Duitsland?
Het is vooral de berekening maken en het vervoer regelen en dan zsm naar de RDW door om het simpel te houden.
Het is echt geen rocket science en genoeg online handleidingen hoe je dit aanpakt.
Scheelt vaak een bak geld.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Gisteren is hij vervangen, minder dan 2 uurtjes was ie klaar. Niet echt antwoord gekregen over het hoe en waarom, lijkt wel een omertaThe Adder schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:08:
[...]
Voor onderhoud langs geweest, dus niet omdat je een melding kreeg?
Hij zit dus onder de achterbank!Buske schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:02:
[...]
Gisteren is hij vervangen, minder dan 2 uurtjes was ie klaar. Niet echt antwoord gekregen over het hoe en waarom, lijkt wel een omerta.
[Afbeelding]
Garage zal ook wel niet meer weten. Bij de terugroepactie werd er gekeken of er een bepaalde foutcode aanwezig was. Zo ja: vervangen. In andere gevallen werd de firmware alleen vervangen. Blijkbaar is de update niet 100% effectief en wordt nog steeds naar die foutcode gekeken bij onderhoud en daarnaar gehandeld.
heb je in de winter geen stoelverwarming nodig bij het snelladen
Dan moet ie het wel doenThe Adder schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 23:37:
[...]
heb je in de winter geen stoelverwarming nodig bij het snelladen![]()
58 kWh, ik vind dit echt ongelooflijk knap! 👍Blokker_1999 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:46:
[Afbeelding] Iemand die een gokje wenst te wagen naar het formaat van het batterijpakket van mijn 2023 Ioniq 6
🤘
Echt standaard range? Dan zit je op een verbruik van rond de 10kwh/100km? Ben wel heel benieuwd naar je banden en rijstijl dan.Blokker_1999 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:46:
[Afbeelding] Iemand die een gokje wenst te wagen naar het formaat van het batterijpakket van mijn 2023 Ioniq 6
Ik kom met onze 77kwh zelden boven de 500km uit op 100%
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Met alleen stad en 80 weg verkeer moet je hierop wel kunnen komen. Op 18" doet de Ioniq 6 bij dat soort ritten ongeveer 10kWh/100 km.
In de wintermaanden duikt die dan ook wel degelijk onder de 500km bij mij terwijl het verbruik dan boven de 100Wh/km uitkomt puur op tractie.Ik vermoed dat er daarnaast ook naar gemiddelde snelheid wordt gekeken alsook wat de bijkomende elektronica, die continue aanstaat, gemiddeld verbruikt om daarop een totaal te gaan berekenen, te delen door beschikbare capaciteit en dan krijg je dus dit. Een cijfer dat ik de voorbije weken bij 100% stilaan heb zien oplopen tot de 554 gisteren. En dat zal het voorlopige hoogtepunt worden aangezien dit ook nog eens temperatuursafhankelijk is. Nu het minder warm wordt verlies ik daardoor alleen al weer enkele kilometers bereik
Is die 550 haalbaard in de praktijk? Waarschijnlijk net niet, maar als ik mijn rijstijl kan aanhouden, en niet te veel snelwegen moet nemen, dan haal ik er wel >520km uit vermoed ik.
@Royal, dit is inderdaad een standard range met, op papier, 53kWh bruikbaar.
De banden zijn nog altijd de banden waarmee de wagen is afgeleverd goed 3 jaar terug. En de rijstijl is heel rustig. Op secundaire wegen altijd met de begrenzer, op de snelweg op acc en dan staat die op max. 100 terwijl ik in de rechterrijstrook blijf, tenzij de snelheid onder de 80 zakt. Op secundaire wegen ga ik wel vlot mee en rij ik ook gewoon Vmax, maar als ik moet afremmen is het op tijd gas los en zo veel mogelijk met recuperatie doen.
Ik kan hele ritten woon/werk verkeer met de wagen doen waarbij ik het rempedaal enkel aanraak wanneer ik thuis vertrek en op het werk inparkeer. Tussendoor enkel maar regeneratief remmen en dus ook voldoende anticiperen op het overige verkeer. Ik speel dan wel continue met die flippers achter het stuur, iets waarvan ik weet dat velen dat nooit doen.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
[ Voor 40% gewijzigd door London op 16-08-2026 12:13 ]
Ja zwaar irritant en onbetrouwbaar dus in de praktijkkoboy schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:54:
De GOM lijkt naar de laatste zoveel duizend km. Duurt maanden bij ons voordat die na een vakantie in Duitsland weer normaal doet.
Met alleen stad en 80 weg verkeer moet je hierop wel kunnen komen. Op 18" doet de Ioniq 6 bij dat soort ritten ongeveer 10kWh/100 km.
Oude stellantis hok zei rustig na het laden 330km range (~WLTP) om vervolgens na nog geen 200km in de winter met 1% thuis te komen. Met standaard rijgedrag
Wel knap zo’n range met de standard range, ik red dat nog niet met de long range.
Vanmorgen even wat ophalen eindje weg, 85% snelweg, 19.2kWh/100km. Maar dat is dan wel continu 130km/u en ik rijd altijd op i-pedal.
Zou nog steeds graag 18 of 19” velgen willen hebben, maar nog geen mooie gevonden.
Of 20” maar dan met dezelfde smalle banden als een 18”.
De GOM is eigenlijk redelijk betrouwbaar. Liever een langetermijngemiddelde van de afgelopen maand of twee dan een GOM die elke dag totaal andere cijfers weergeeft, of een GOM die gewoon een statische waarde heeft voor bereik op 100% en altijd daarmee gaat rekenen. Ik heb de GOM bij Hyundai nog nooit echt onbetrouwbaar gevonden.hemertje schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 14:43:
[...]
Ja zwaar irritant en onbetrouwbaar dus in de praktijk
En als je eenmaal op roadtrip vertrekt met de wagen hou je voor je eerste stop wat extra marge over, en je hebt weer geen enkel probleem.
No keyboard detected. Press F1 to continue.
Ik heb nu 504 km er op staan en dat is na een weekje Wenen, dus van snellader naar snellader.Blokker_1999 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:46:
Max wat ik heb gezien is 616 km vorig jaar.
Voor in NL wel ja, niet als je er met een vouwwagen op vakantie mee gaatBlokker_1999 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:25:
[...]
De GOM is eigenlijk redelijk betrouwbaar. Liever een langetermijngemiddelde van de afgelopen maand of twee dan een GOM die elke dag totaal andere cijfers weergeeft, of een GOM die gewoon een statische waarde heeft voor bereik op 100% en altijd daarmee gaat rekenen. Ik heb de GOM bij Hyundai nog nooit echt onbetrouwbaar gevonden.
En als je eenmaal op roadtrip vertrekt met de wagen hou je voor je eerste stop wat extra marge over, en je hebt weer geen enkel probleem.
Dan zit je nog 6 weken met een veel te kort bereik, niet realistisch dus!
Een gemiddelde van afgelopen 500km lijkt me dan een stuk realistischer
Kia heeft er 3 jaar geleden al een update voor uitgebracht, Hyundai blijft veel te conservatief met dit soort dingen
Lang leve de
ADC-7-AS Smart bypass Rely Electric wiring module for trailer or caravan tow bar hitch!
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Nergens last van, maar had je niet een deel van de camera's afgeplakt om de piepjes uit te schakelen?zonoskar schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:37:
Op dagen zoals deze wordt je er weer op geattendeerd dat de automatische interval van de ruitenwissels echt mega ruk is in de Ioniq 6. Het is net alsof hij aan de hand van de sensor bepaalt hoe lang het interval moet zijn. Dus als het ineens harder gaat regenen duurt het een eeuwigheid voordat de ruit weer gewist wordt of als het minder hard regent bijft ie nog 1 a 2 intervallen veel te snel wissen. In mijn vorige auto (Volvo V40) was dat volgens mij niet zo, daar ging de ruitenwisser aan als de ruit te nat was. En altijd op het juiste moment. Iemand soortgelijke ervaring, of ben ik te kritisch? Of heb je de wisser gewoon op manueel staan altijd?
je hebt ook die draaiknop(?) die omhoog en omlaag kan daarmee kan je de interval wat afstemmen.zonoskar schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:37:
Op dagen zoals deze wordt je er weer op geattendeerd dat de automatische interval van de ruitenwissels echt mega ruk is in de Ioniq 6. Het is net alsof hij aan de hand van de sensor bepaalt hoe lang het interval moet zijn. Dus als het ineens harder gaat regenen duurt het een eeuwigheid voordat de ruit weer gewist wordt of als het minder hard regent bijft ie nog 1 a 2 intervallen veel te snel wissen. In mijn vorige auto (Volvo V40) was dat volgens mij niet zo, daar ging de ruitenwisser aan als de ruit te nat was. En altijd op het juiste moment. Iemand soortgelijke ervaring, of ben ik te kritisch? Of heb je de wisser gewoon op manueel staan altijd?
Op de V40 werkte de automatische interval super. Met de knop kon je de gevoeligheid instellen, en dus hoe 'vol' de ruit zat met regendruppels. In de Ioniq werkt de automatische interval niet super. De knop lijkt een soort mulitplier voor het gekozen interval. Als het begint te regenen heb ik soms dat de sensor zo lang wacht dat ik echt vrijwel niets meer zie (in dat geval activeer ik de wissers manueel natuurlijk). Als ik de knop dan gevoeliger zet gaat hij als een gek wissen, terwijl het echt niet heel hard regent.
TerminalNL schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 15:56:
Zou nog steeds graag 18 of 19” velgen willen hebben, maar nog geen mooie gevonden.
Of 20” maar dan met dezelfde smalle banden als een 18”.

Deze heb ik inmiddels op #1 staan om bij de komende winterwissel te laten plaatsen. CMS C32-Aero velgen zijn het
Sfeerimpressie onder de Ioniq 6:
[ Voor 14% gewijzigd door London op 21-08-2026 11:36 ]
Ik heb ook weleens dat mijn ruitenwissers het spoor bijster zijn. Ik zet 'em dan op handmatig en na een paar minuten weer op automatisch, dan werkt het bij mij weer goed.zonoskar schreef op woensdag 19 augustus 2026 @ 18:37:
🤘
@London mooie velgen wel. Ik heb een winterset van een Kia sorento eronder, en dan van die formule 1 achtige wielplanten die je in de naafdop vast zet.
Goed voor de aërodynamica, en de grotere wielomtrek zet ook de wielkast bijna helemaal dicht qua band, was een experiment, maar heb het idee dat het zeker helpt. Ziet er ook wel mooi uit.
Zomer heb ik de grote originele jongens er gewoon onder die de 1st edition standaard heeft. Vind ze gewoon echt heel mooi.
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
wat moet ik mij daar bij voorstellen?Mud.Starrr schreef op zondag 23 augustus 2026 @ 23:48:
en dan van die formule 1 achtige wielplanten die je in de naafdop vast zet.
P.S. Ik heb zomers de originele aero velgen en ga in de volgende winter Tuscon velgen gebruiken. Zouden van de wielplanten misschien ook iets zijn...
Ik heb er (nog) geen foto van, maar dit was het ontwerp.The Adder schreef op maandag 24 augustus 2026 @ 00:00:
[...]
wat moet ik mij daar bij voorstellen?
P.S. Ik heb zomers de originele aero velgen en ga in de volgende winter Tuscon velgen gebruiken. Zouden van de wielplanten misschien ook iets zijn...
Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Ja misschien 😉stephenvw schreef op zaterdag 22 augustus 2026 @ 23:37:
Als ik dat vergelijk met mijn vorige wagen (Skoda Superb) is dat inderdaad een pak slechter. Misschien is de Volkswagen groep er gewoon zeer goed in.
Op mijn vorige Hyundai's werkte het juist heel goed, Hyundai kan het dus wel.
🤘
:strip_exif()/f/image/XENXCghHdI1F3k7lTh58HcEX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/zo2YhDqFKe1OhEaQFyFKsh5Z.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/gRWI5NfCSk8ddVrfM9irjdF8.jpg?f=fotoalbum_large)
/f/image/7UFlbT83AJlVLzTiWq4Gm9h8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WsbqMzVivmFRql2L3eHKiGLB.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/fzevSr2qXfgT5JztfxrkQUQ6.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/WYrtDIhyvKqBkHMcEbQ82av4.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Y3Ax4HTnZgsmN4ZLq3jLralF.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/K4IaYsHbHhd95nZEywwzWz96.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/MqpgyERZ3bMx6l7BzyOTsygP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/k8QRCh1TApQXOB2lNmQoeQpS.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/A5pYJJDWj3p0FfRTtrFcz5AY.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/Fn9KSRTDhp3tELAK49KOqqKR.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/xsfJeoFdDTh3Pb2lJqSUUUF8.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/8ivwJg7BwRM275yHzjmbVmk3.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/7hv9nuYEPwKYNbgIC5t6EtPn.png?f=fotoalbum_large)