Dus als je een nieuwe wegenkaart wilt, moet je naar Pro? Plus diensten gebruik ik veel, maar ik heb een 2023 model.
Er staat OTA dus ik neem aan dat de optie om het met de USB te doen gewoon blijft. Maar gezien OTA zo onbetrouwbaar is doe ik dat standaard al dus in dat opzicht is Plus prima.Azqi schreef op woensdag 30 april 2025 @ 12:31:
Dus als je een nieuwe wegenkaart wilt, moet je naar Pro? Plus diensten gebruik ik veel, maar ik heb een 2023 model.
Ja, dat batterij zelf kunnen pre conditioneren is natuurlijk gewoon software, bizar dat ze dan niet voor alle Ioniqs aanzetten.
En wat er ook bij stond is entry met je telefoon, maar eenmaal op de website staat dat er niet meer. Is dat technisch onmogelijk of willen ze het hier niet invoeren?
En wat er ook bij stond is entry met je telefoon, maar eenmaal op de website staat dat er niet meer. Is dat technisch onmogelijk of willen ze het hier niet invoeren?
Geen idee, ik vind dit ook absurd en vooral dat de "proefperiode" dus wel al ingegaan terwijl de functies die gepromote worden nog niet beschikbaar zijn...beschuit schreef op woensdag 30 april 2025 @ 14:07:
Ja, dat batterij zelf kunnen pre conditioneren is natuurlijk gewoon software, bizar dat ze dan niet voor alle Ioniqs aanzetten.
Als je in de Bluelink app kijkt onder "Meer - selecteer voertuig - uw voertuig - abonnements informatie" dan kun je daar de lopende abonnementen zien. Voor mij staat daar vanaf aflevering10 jaar lite, en 4 jaar pro. Was mij bij de koop bekend dat een aantal jaar Bluelink inclusief was, dat is dus nu 4 jaar pro geworden (dacht dat het 3 was) en uitgebreid met 6 jaar lite.zomaar0iemand schreef op woensdag 30 april 2025 @ 15:26:
[...]
Geen idee, ik vind dit ook absurd en vooral dat de "proefperiode" dus wel al ingegaan terwijl de functies die gepromote worden nog niet beschikbaar zijn...
De telefoon als sleutel is nooit in Europa geïntroduceerd voor de Ioniq 6, wel in de VS.
Ben wel benieuwd of we hier ook de Amazon Music krijgen zodat ik muziek kan streamen zonder telefoon (zit bij Prime in, maar heeft een beperkte library t.o.v. bijvoorbeeld Spotify etc.)
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Na 10 dagen wachten eindelijk diagnose voor onze auto. En het zal jullie niet verbazen: ICCU stuk.
Wachttijd is 2 tot 3 maanden. Na aandringen krijgen we van Hyundai nu €10,- per dag als compensatie voor het snelladen. Wat schappelijk is.
Over een 2 weken gaan wij op vakantie, en weinig tot geen snelladers op onze vakantie locatie. Dus heb voor die periode ook vervangend vervoer geeist, ga hiervoor ook even rechtsbijstand inschakelen. Vinden jullie dat een redelijke eis?
Wachttijd is 2 tot 3 maanden. Na aandringen krijgen we van Hyundai nu €10,- per dag als compensatie voor het snelladen. Wat schappelijk is.
Over een 2 weken gaan wij op vakantie, en weinig tot geen snelladers op onze vakantie locatie. Dus heb voor die periode ook vervangend vervoer geeist, ga hiervoor ook even rechtsbijstand inschakelen. Vinden jullie dat een redelijke eis?
There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark
Ik had mijn auto vandaag weer bij de dealer voor de Mute update. Daarstraks gebeld of ze hem nog konden houden. Alle updates zijn geïnstalleerd, maar er komt een foutmelding als ze het willen aanzetten.
Morgen gaat Hyundai meekijken. Ben benieuwd.
Steam//ACC/LMU/Wreckfest2/Rocketleague: MrKlinkers
Dan zul je toch lang moeten wachten. Dat is namelijk een functie die in de CCnC voertuigen zit en de 6 gaat nooit een upgrade krijgen naar CCnC. Mogelijk bij de volgende iteratie.koboy schreef op woensdag 30 april 2025 @ 19:48:
[...]
Ben wel benieuwd of we hier ook de Amazon Music krijgen zodat ik muziek kan streamen zonder telefoon (zit bij Prime in, maar heeft een beperkte library t.o.v. bijvoorbeeld Spotify etc.)
Opvolging hierop; de dealer heeft vandaag weer contact gehad met Hyundai. Er is mogelijk een ICCU onderweg naar de dealer, die wellicht al voor onze vakantie vervangen kan worden. Mocht dat niet lukken krijgen we vervangend vervoer (IONIQ5) mee voor onze vakantie.Royal schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 16:44:
Na 10 dagen wachten eindelijk diagnose voor onze auto. En het zal jullie niet verbazen: ICCU stuk.
Ik had woensdag ook iets geks.Halverwege de rit wou de ACC niet meer aan. De melding was dat de voorwaarden voor ACC niet voldaan waren. Normaal is dat als je aan het remmen bent, of de radar is geblokkeerd. Maar geen van die dingen waren aan de hand. Het was 25C en stralend weer. Na een stop bij een winkel deed hij het wel weer, dus glitch in the matrix?
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Alle updates geïnstalleerd en de opties in het menu aanwezig maar het werkt niet. Volgens Hyundai moet er een onderdeel worden vervangen (weet niet welke) en dat kan even duren, want niet op voorraad. Tot die tijd kan ik de snelheidspiepjes helemaal niet meer uitzettenAeoIus schreef op donderdag 1 mei 2025 @ 18:16:
Ik had mijn auto vandaag weer bij de dealer voor de Mute update. Daarstraks gebeld of ze hem nog konden houden. Alle updates zijn geïnstalleerd, maar er komt een foutmelding als ze het willen aanzetten.

Gewoon je aan de snelheid houden dus
Is ook geen ramp
Is ook geen ramp
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Als de verkeersbordendetectie goed zou werken, zou dat helpen.hemertje schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 20:25:
Gewoon je aan de snelheid houden dus
Is ook geen ramp
Ja daar zeg je ietsAzqi schreef op zaterdag 3 mei 2025 @ 22:59:
[...]
Als de verkeersbordendetectie goed zou werken, zou dat helpen.
Gelukkig zelf weinig last van
Al leest hij ook soms de borden van de naastgelegen ventweg
Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal
Op de A30 gaat het bij mij vaak mis b.v.hemertje schreef op zondag 4 mei 2025 @ 00:05:
[...]
Ja daar zeg je iets
Gelukkig zelf weinig last van
Al leest hij ook soms de borden van de naastgelegen ventweg
Wat vervelend, kost je ook ontzettend veel tijd om elke keer langs de dealer te gaan. Ik vind het onbegrijpelijk dat Hyundai NL de processen met betrekking tot updates niet op orde heeft, en dat je geluk moet hebben bij welke dealer te zit om de juiste updates te krijgen.AeoIus schreef op vrijdag 2 mei 2025 @ 16:12:
[...]
Alle updates geïnstalleerd en de opties in het menu aanwezig maar het werkt niet. Volgens Hyundai moet er een onderdeel worden vervangen (weet niet welke) en dat kan even duren, want niet op voorraad. Tot die tijd kan ik de snelheidspiepjes helemaal niet meer uitzetten
Was er niet iemand hier met een vergelijkbare bug waarbij de snelheidspiepjes helemaal uitgingen na loskoppelen van de 12v accu?
ja,
ik heb ook zelf de accu losgehaald waarna het weg was
wellicht heeft de dealer deze laatste stap niet gedaan?
12V loshalen is inderdaad soms de oplossing. Loste bij mij het niet willen preconditionen op.hemertje schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:16:
ja,
@AeoIus de 12V (min pool) al even los gehad?
Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!
Nee, nog niet, maar ik krijg ook een melding dat een systeemcomponent instabiel is, dus weet niet helemaal of dit hetzelfde is. Maar ik kan het nog eens proberenkoboy schreef op maandag 5 mei 2025 @ 10:18:
[...]
12V loshalen is inderdaad soms de oplossing. Loste bij mij het niet willen preconditionen op.
@AeoIus de 12V (min pool) al even los gehad?
“Aansluiting voertuigsysteem instabiel”?
Die melding had ik nadat mijn dealer de mute én snelheidslimietinformatie updates had geïnstalleerd. Uiteindelijk hebben ze verschillende updates teruggedraaid met het resultaat dat ik geen “mute” optie heb, én de balkjes bij PWR/CHR leeg blijven.
Dus ik ben benieuwd welk onderdeel ze bij jou gaan vervangen.
Die melding had ik nadat mijn dealer de mute én snelheidslimietinformatie updates had geïnstalleerd. Uiteindelijk hebben ze verschillende updates teruggedraaid met het resultaat dat ik geen “mute” optie heb, én de balkjes bij PWR/CHR leeg blijven.
Ja die dus. Er was meegekeken door Hyundai zelf die volgens mij daarbij hebben aangegeven dat er een onderdeel moest worden vervangen, dus mocht dat werken laat ik je weten welk onderdeel dat is.Royal schreef op maandag 5 mei 2025 @ 21:37:
“Aansluiting voertuigsysteem instabiel”?
ik heb deze melding toevallig vanmorgen gehad
sinds de laatste updates heb ik veel uitval van de draadloze Carlinkit naar men iPhone terwijl de bekabeling, hardware en firmware van de Carlinkit niet gewijzigd is
sinds de laatste updates heb ik veel uitval van de draadloze Carlinkit naar men iPhone terwijl de bekabeling, hardware en firmware van de Carlinkit niet gewijzigd is
Is dit bij jou al verholpen? Of weet je wat het probleem is?beschuit schreef op dinsdag 16 januari 2024 @ 16:45:
Ik heb een probleempje met de software van mijn auto. Bij menu Snelheidslimiet (SLW) krijg ik dit wanneer ik de snelheidspiepjes uit wil zetten, zie afbeelding:
[Afbeelding]
Bij een andere Ioniq 6 in de showroom geen probleem, maar daar zit denk ik nog een oudere versie in, want daar staan maar drie opties bij Snelheidslimiet (SLW), en bij mij vier:
• Hulp bij snelheidslimiet
• SLW (Snelheidslimiet waarschuwing), deze staat aan.
• Snelheidslimietinfomatie
• Uit
Geen van de andere opties werken. Reset heeft ook niet geholpen.
Iemand met deze vier opties waarbij het wel allemaal werkt?
Over ruim een week gaat hij naar de dealer.
Ik haal vandaag mijn ioniq op bij de dealer na ICCU vervanging en updates, nu heb ik hetzelfde probleem. "Aansluitingen voertuigsysteem instabiel..."
Er staat ook dat het nu met de mute knop te bedienen is. Maar als ik mute inhoud, gaat het geluid gewoon op mute en gebeurt er niets met de snelheidswaarschuwing.. weet iemand hoe dit werkt?
Als je 4 opties (ipv 3) hebt in het ISLA heb je wel de ISLA ECU update gehad maar is het updaten van andere firmware niet of in een verkeerde volgorde gedaan. Mogelijk is die andere ECU de ADAS (Advanced Driver-Assistance Systems).RemiB schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:57:
[...]
Is dit bij jou al verholpen? Of weet je wat het probleem is?
Ik haal vandaag mijn ioniq op bij de dealer na ICCU vervanging en updates, nu heb ik hetzelfde probleem. "Aansluitingen voertuigsysteem instabiel..."
Er staat ook dat het nu met de mute knop te bedienen is. Maar als ik mute inhoud, gaat het geluid gewoon op mute en gebeurt er niets met de snelheidswaarschuwing.. weet iemand hoe dit werkt?
Als je geen snelheidslimiet heb in je headup display dien je de 12v accu even los te koppelen. Sowieso nuttig om te doen ter voorkomen van andere magie.
[ Voor 8% gewijzigd door c3ng op 15-05-2025 16:10 ]
Bij mijn auto heeft Hyundai meegekeken bij diezelfde foutmelding en is aangegeven dat er een component moet worden vervangen. Ik weet helaas nog niet welke.
Dit is besteld door de garage maar niet op voorraad en geen leverdatum. Dus ik wacht het af en als het na vervanging werkt, dan vraag ik ook na welk component dit is en laat het hier weten.
Dit is besteld door de garage maar niet op voorraad en geen leverdatum. Dus ik wacht het af en als het na vervanging werkt, dan vraag ik ook na welk component dit is en laat het hier weten.
Dank voor je reactie. De garage heeft inmiddels terug gebeld. Ze verwachten dat ze de verkeerde update hebben geïnstalleerd (voor een ander type ioniq 6), waardoor de module vervangen zou moeten worden, en wat ze 11k of 12k kost...c3ng schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 16:07:
[...]
Als je 4 opties (ipv 3) hebt in het ISLA heb je wel de ISLA ECU update gehad maar is het updaten van andere firmware niet of in een verkeerde volgorde gedaan. Mogelijk is die andere ECU de ADAS (Advanced Driver-Assistance Systems).
Als je geen snelheidslimiet heb in je headup display dien je de 12v accu even los te koppelen. Sowieso nuttig om te doen ter voorkomen van andere magie.

Hoe kom je bij de uitspraak over de 12v accu? Ik heb inderdaad geen maximun snelheid icoon meer.
Zie hemertje in "Het grote Hyundai Ioniq 6 topic"RemiB schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:23:
[...]
Hoe kom je bij de uitspraak over de 12v accu? Ik heb inderdaad geen maximun snelheid icoon meer.
Module vervangen is onzinverhaal. Volgens mij gaat het gewoon mis omdat er heel veel verschillende ECU's zijn met allemaal eigen firmware. Het is duidelijk dat de OTA update heeft gefaald bij de i6. Om toch nieuwe features te krijgen (zoals mute) moeten de ISLA en ADAS firmware via USB ook worden geupdate bij de dealer.RemiB schreef op vrijdag 16 mei 2025 @ 15:23:
[...]
Dank voor je reactie. De garage heeft inmiddels terug gebeld. Ze verwachten dat ze de verkeerde update hebben geïnstalleerd (voor een ander type ioniq 6), waardoor de module vervangen zou moeten worden, en wat ze 11k of 12k kost...). Ze proberen atm of het toch een ander software probleem is, mogelijk zoals jij noemt: verkeerde volgorde of incomplete update.
Helaas lijken de meeste dealers niet de juiste ECU update procedures te hanteren (mogelijk kost dat ze teveel tijd en/of is het onwetendheid).
Er zijn helemaal niet meerdere types Ioniq, er is maar 1 fabriek waar ze uitkomen en de facelift rijdt nog niet rond (dat is pas een nieuw type).
Dus 1 Hyundai faalt en 2 dealers falen. Gelukkig is het niet cruciaal maar dit moeten ze echt wel gaan verbeteren in de toekomst.
Als je de 12volt eraf haalt gaat de auto helemaal uit. Normaal blijven veel systemen in standby. Beetje het verschil tussen sleep en power off van de computer. Lijkt me ook gewoon in update procedure van dealers te moeten staan.
Denk maar ook Microsoft, dan moet je ook 3x rebooten voor updates (ja MS zit ook nog in de jaren 90 met software).
Ik kwam paar jaar terug ook al bij Hyundai voor een software update voor Hyundai Classic met nieuwe features: Bali: "waarom wilt u nieuwe software hij doet het toch gewoon?" Ze hebben er gewoon geen zin in.
Oeps verkeerde draadje.
[ Voor 93% gewijzigd door TerminalNL op 17-05-2025 15:08 ]
Verkeerde draadjeTerminalNL schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 13:24:
Ik heb een mitsubishi SUZ-SWM80 VA die ik graag gedempd wil hebben. Nu staat die op 2 bigblocks rechtstreeks op beton tegels in de grond.
Een hoop gedoe met buren een stuk verderop geven ze aan vooral last te hebben dat het trilt bij hun thuis.
Nu wil ik best kijken naar de mogelijkheden on de pomp te ontkoppelen van de grond. Maar waar te beginnen. De uitgebreide opstellingen die ik hier zie zijn niet mogelijk ivm ruimte er om heen. Maar zou de unit op 4 veren ( en welke dan? ) al voldoende helpen?
Dank voor je reactie. Ja, de ECU bedoelde ik denk ik met verschillend types ioniq 6. Ze creëren hiermee dus hun eigen probleem door in dezelfde modellen verschillende componenten te plaatsen zou ik zeggen, maar er zal wel een financiele reden achter zitten.c3ng schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 12:08:
[...]
Module vervangen is onzinverhaal. Volgens mij gaat het gewoon mis omdat er heel veel verschillende ECU's zijn met allemaal eigen firmware. Het is duidelijk dat de OTA update heeft gefaald bij de i6. Om toch nieuwe features te krijgen (zoals mute) moeten de ISLA en ADAS firmware via USB ook worden geupdate bij de dealer.
Helaas lijken de meeste dealers niet de juiste ECU update procedures te hanteren (mogelijk kost dat ze teveel tijd en/of is het onwetendheid).
De monteur heeft ook toegegeven dat hij de informatie die bij de update hoorde niet helemaal heeft gelezen. Volgens de eerste alinea leek de update voor mijn ioniq 6 geschikt te zijn. Maar blijkbaar staat er verderop in de tekst voor welke ECUs deze update geschikt is.
Het is trouwens raar dat een update geen beveiligingsmechanisme heeft ingebouwd tegen het installeren op verkeerde hardware. Maar goed, ik ben ook maar een leek...
Ze zijn er nu van overtuigd dat de software nog aangepast kan worden, alleen 'mag' dat niet van Hyundai NL. Daarom moeten ze eigenlijk die module vervangen.
Wat je zei over dat ze hier in moeten verbeteren: dat is wel de spijker op zijn kop. Dit soort ellende geeft matige mond tot mond reclame. Ik vind de auto gewelding en ontzettend comfortabel, maar dit is al de 5e keer in het eerste half jaar dattie bij de dealer staat. (Bluelink problemen die na de 3e reparatie pas opgelost werden, ICCU en nu dit.
Ervarings vraagje: heeft iemand eigenlijk al uitgetest wat er gebeurd als je de auto met de V2L adapter aan je huis hangt? Ga je dan terugleveren of wat kan ik precies verwachten?
Voor zover ik nu begreep zijn de updates bij Herwers al meermaals succesvol doorgevoerd voor de Ioniq6, maar bij 2 auto's is dit niet gelukt met eenzelfde foutmelding. Ik heb gesproken met monteurs die op de hoogte zijn van de instructies van Hyundai in welke volgorde dit moet.c3ng schreef op zaterdag 17 mei 2025 @ 12:08:
[...]
Module vervangen is onzinverhaal. Volgens mij gaat het gewoon mis omdat er heel veel verschillende ECU's zijn met allemaal eigen firmware. Het is duidelijk dat de OTA update heeft gefaald bij de i6. Om toch nieuwe features te krijgen (zoals mute) moeten de ISLA en ADAS firmware via USB ook worden geupdate bij de dealer.
Er zijn helemaal niet meerdere types Ioniq, er is maar 1 fabriek waar ze uitkomen en de facelift rijdt nog niet rond (dat is pas een nieuw type).
Dus 1 Hyundai faalt en 2 dealers falen. Gelukkig is het niet cruciaal maar dit moeten ze echt wel gaan verbeteren in de toekomst.
Als je de 12volt eraf haalt gaat de auto helemaal uit. Normaal blijven veel systemen in standby. Beetje het verschil tussen sleep en power off van de computer. Lijkt me ook gewoon in update procedure van dealers te moeten staan.
Denk maar ook Microsoft, dan moet je ook 3x rebooten voor updates (ja MS zit ook nog in de jaren 90 met software).
Ik kwam paar jaar terug ook al bij Hyundai voor een software update voor Hyundai Classic met nieuwe features: Bali: "waarom wilt u nieuwe software hij doet het toch gewoon?" Ze hebben er gewoon geen zin in.
Ze wilden ook vanuit Hyundai daarom bij een van deze auto's meekijken om uit te vogelen waar het mis gaat en ik had een nieuwe afspraak gemaakt.. Aan de hand daarvan is gezegd dat er een component moet worden vervangen. Mijn auto heeft dan ook ondertussen 4 dagen bij de dealer gestaan en daar komt er zeker nog eentje bij.
En updates gaan voor zover ik heb meegekregen niet via USB, , maar ODB.
Ik wacht het maar gewoon af.
Wat je kunt verwachten? Voornamelijk een hoop kapotte onderdelen en misschien wat vuurwerk :-) Het is Vehicle to Load. Niet Vehicle to Grid. Dat is een groot verschil. Voor V2G zou de auto de frequentie moeten synchroniseren met het net en moeten zorgen dat de spanning iets hoger is dan het net Net als bij bijv. een zonnepaneel omvormer. Bij V2L wordt een eigen onafhankelijke frequentie gebruikt en een eigen vaste spanning. Die is echt alleen bedoelt voor het direct aansluiten van apparaten. Daar kun je niet je huis op laten draaien. Hooguit met een paar haspeltje / verleng snoeren bij stroomuitval maar zeker niet via je meterkast.glennoo schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:20:
Ervarings vraagje: heeft iemand eigenlijk al uitgetest wat er gebeurd als je de auto met de V2L adapter aan je huis hangt? Ga je dan terugleveren of wat kan ik precies verwachten?
Ja, is verholpen met een update, ruim een jaar geleden. Ik heb dus wel een paar maanden rond gereden met een snelheids piep die ik niet uit kon zetten, daar werd ik echt helemaal gek van.RemiB schreef op donderdag 15 mei 2025 @ 11:57:
[...]
Is dit bij jou al verholpen? Of weet je wat het probleem is?
ook een paar maanden te hard gereden dusbeschuit schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:55:
[...]
Ja, is verholpen met een update, ruim een jaar geleden. Ik heb dus wel een paar maanden rond gereden met een snelheids piep die ik niet uit kon zetten, daar werd ik echt helemaal gek van.
Hoi,
Is er al meer nieuws over de aankomende software-update? Heeft iemand de update toevallig al uitgevoerd?
Met vriendelijke groet.
Is er al meer nieuws over de aankomende software-update? Heeft iemand de update toevallig al uitgevoerd?
Met vriendelijke groet.
De nieuwe update volgens de website voor Gen5W auto's (Ioniq6 o.a.) pas in Mei uit, Hyundai kennende wordt dat Juni / Juli.1Steef schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:14:
Hoi,
Met vriendelijke groet.
Overigens https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/arC0hI de nieuwe navigatie opties (laadstroom bij aankomst etc.) lijken er alleen te zijn voor ccNc modellen dus behalve de standaard vernieuwde kaarten niets nieuws voor ons.
Ik reed vrijdag met een gast naar Dusseldorf. Lijn detectie bij wegwerkzaamheden veroorzaakt ook heel wat valse piepjes. Maar goed, ik kan alle piepjes nog uitzetten. Ik kreeg wel de vraag of ik niet rijp was voor het gesticht na al dat piepen. 🤣beschuit schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:55:
[...]
Ja, is verholpen met een update, ruim een jaar geleden. Ik heb dus wel een paar maanden rond gereden met een snelheids piep die ik niet uit kon zetten, daar werd ik echt helemaal gek van.
Niet noodzakelijkerwijs. De piepjes gaan af op de snelheid die de auto rapporteert, dat is niet de GPS snelheid. Dus je kan perfect legaal rindrijden en toch de hele tijd die piepjes moeten aanhoren.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
ja is ook een ergernis van mijzonoskar schreef op maandag 19 mei 2025 @ 14:02:
[...]
Niet noodzakelijkerwijs. De piepjes gaan af op de snelheid die de auto rapporteert, dat is niet de GPS snelheid. Dus je kan perfect legaal rindrijden en toch de hele tijd die piepjes moeten aanhoren.
hebt het al bij HyundaiNL voorgesteld dat je de meldingen kan een paar km hoger of lager kunt corrigeren nav de GPS snelheid
helaas is de uitkomst al bekend wat ze ermee gaan doen
Afgelopen vrijdag onze i6 weer opgehaald met een nieuwe ICCU. Uiteindelijk 27 dagen moeten wachten, gelukkig niet zo lang als een aantal anderen hier. Dus met onze eigen auto op vakantie 
Nu nog zorgen dat ik ook de mute update krijg, en de CHR/PWR balkjes weer gaan werken en ik ben een tevreden klant.
Voor anderen die in de toekomst met een kapotte ICCU te maken krijgen; laat je dealer bij Hyundai NL een compensatie afdwingen, ga niet akkoord dat snelladen een goed alternatief is en je de auto "normaal" kan gebruiken. Wij hebben uiteindelijk €10,- per dag gekregen, en naar mijn idee heeft dit ook geholpen dat we nu relatief snel een nieuwe ICCU hebben.
Nu nog zorgen dat ik ook de mute update krijg, en de CHR/PWR balkjes weer gaan werken en ik ben een tevreden klant.
Voor anderen die in de toekomst met een kapotte ICCU te maken krijgen; laat je dealer bij Hyundai NL een compensatie afdwingen, ga niet akkoord dat snelladen een goed alternatief is en je de auto "normaal" kan gebruiken. Wij hebben uiteindelijk €10,- per dag gekregen, en naar mijn idee heeft dit ook geholpen dat we nu relatief snel een nieuwe ICCU hebben.
https://www.installatiejo...e-stand-van-zaken-in-2025glennoo schreef op zondag 18 mei 2025 @ 17:20:
Als de max snelheid nou altijd zou kloppen... Zelfs 's avonds 130 op de snelweg snapt die niet. Dus dan blijft de max snelheid volgens de auto 100.
Ah oke, er is dus hoop haha. Ach ja ik ga ervan uit dat het gefixt wordt. Alle keren dat de auto moest inleveren kreeg ik een fatsoenlijke (elektrische) leenauto, dus ik vind het allemaal primabeschuit schreef op maandag 19 mei 2025 @ 10:55:
[...]
Als je die website bekijkt bekruipt me toch het gevoel: wat maken ze het zichzelf toch moeilijk. Elk model zijn eigen sofware, tussen verschillende types van het model nog weer andere hardware en dus software (zie de problemen hierboven van verkeerde EMC update). De kans op problemen stijgt zo exponentieel.zomaar0iemand schreef op maandag 19 mei 2025 @ 13:28:
[...]
De nieuwe update volgens de website voor Gen5W auto's (Ioniq6 o.a.) pas in Mei uit, Hyundai kennende wordt dat Juni / Juli.
Overigens https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/arC0hI de nieuwe navigatie opties (laadstroom bij aankomst etc.) lijken er alleen te zijn voor ccNc modellen dus behalve de standaard vernieuwde kaarten niets nieuws voor ons.
Ach wacht maar tot je de opvolger moet kopen van de Ioniq 6. De nieuwe Ioniq 5 heeft mega issues met het verplichte IR camera systeem dat de bestuurder in de gaten houdt. Mensen klagen over het DAW systeem uit de Ioniq 6, maar dat nieuwe systeem is nog vele malen erger. En het staat verplicht aan als de ACC aan staat, je kan de camera niet eens afplakken, want dan gaat ACC niet meer aan. Echt, als dat niet verbeterd dan was dit mijn laatste nieuwe auto.
Als die niet veranderd moet je even een vinkje aanvinken ergens in het menu. Dat hebben ze ergens weggestopt, maar waarom…RemiB schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 13:34:
[...]
Als de max snelheid nou altijd zou kloppen... Zelfs 's avonds 130 op de snelweg snapt die niet. Dus dan blijft de max snelheid volgens de auto 100.
Ik had 2 weken terug een nieuwe Kona met het zelfde systeem als leen auto. Het kan gewoon uitgezet worden gelukkig in de Kona.zonoskar schreef op woensdag 21 mei 2025 @ 14:37:
Ach wacht maar tot je de opvolger moet kopen van de Ioniq 6. De nieuwe Ioniq 5 heeft mega issues met het verplichte IR camera systeem dat de bestuurder in de gaten houdt. Mensen klagen over het DAW systeem uit de Ioniq 6, maar dat nieuwe systeem is nog vele malen erger. En het staat verplicht aan als de ACC aan staat, je kan de camera niet eens afplakken, want dan gaat ACC niet meer aan. Echt, als dat niet verbeterd dan was dit mijn laatste nieuwe auto.
Wat een brak systeem, met een snelweg oprijden kijk je vaak al ver voorbij de bocht van de oprit. Dan gaat die al binnen 2 seconden af omdat die vind dat je niet oplet…
Ook even een knopje zoeken op het dashboard en hij begint direct alweer te piepen.
Kon gelukkig snel het menu vinden om het uit te zetten. Wel elke keer herhalen, bij de volgende start staat het weer aan…
[ Voor 57% gewijzigd door TerminalNL op 21-05-2025 14:42 ]
Update is gedaan van o.a. de ISLA systeem, helaas mislukt. Krijg de melding "Aansluiting voertuigsysteem instabiel. Probeer het later opnieuw". Heb komende woensdag weer een afspraak staan om te onderzoeken wat er mis is gegaan.
Overigens hebben ze het wel "kosteloos" gedaan met de opmerking op de bon "klant zegt dat het gratis is".....
Overigens hebben ze het wel "kosteloos" gedaan met de opmerking op de bon "klant zegt dat het gratis is".....
Goedemiddag,
Ik hen nu 2 jaar een Ioniq6 ben over het rijgedrag en range zeer tevreden, maar
Sinds kort krijg ik de auto soms niet in de versnelling. Ik hoor hem a.h.w. schakelen maar in de voor of achter krijgen ho maar. Kent iemand dit probleem?
De auto schreeuwt om de haverklap om "Handen op het stuur" maar die heb ik op het stuur! Een vaker voorkomend probleem?
Het grote achterlicht bevat condens. Dat schijnt een product eigenschap te zijn! Dat is toch een nieuwe dimensie van het woord belachelijk?
Ik heb nog een paar problemen, maar daarover later.
Ik hen nu 2 jaar een Ioniq6 ben over het rijgedrag en range zeer tevreden, maar
Sinds kort krijg ik de auto soms niet in de versnelling. Ik hoor hem a.h.w. schakelen maar in de voor of achter krijgen ho maar. Kent iemand dit probleem?
De auto schreeuwt om de haverklap om "Handen op het stuur" maar die heb ik op het stuur! Een vaker voorkomend probleem?
Het grote achterlicht bevat condens. Dat schijnt een product eigenschap te zijn! Dat is toch een nieuwe dimensie van het woord belachelijk?
Ik heb nog een paar problemen, maar daarover later.
Dit weekend moest ik met de aanhangwagen vanalles lossen. Dat was steeds auto paar meter verzetten, uitstappen & afladen, auto nog eens verzetten, ...
Na tiental keer de auto verzet te hebben, was de startbatterij leeg. Gelukkig heb ik, na eens 3h te hebben moeten wachten op de pechhulp, een booster. Daarmee startte hij onmiddellijk. De volgende keer de motor maar 'laten draaien' (of contact laten aanstaan, hoe je het ook wilt noemen).
Ik vond het wel gek. Gelukkig snel opgelost en ik onthoud het voor de volgende keer.
Na tiental keer de auto verzet te hebben, was de startbatterij leeg. Gelukkig heb ik, na eens 3h te hebben moeten wachten op de pechhulp, een booster. Daarmee startte hij onmiddellijk. De volgende keer de motor maar 'laten draaien' (of contact laten aanstaan, hoe je het ook wilt noemen).
Ik vond het wel gek. Gelukkig snel opgelost en ik onthoud het voor de volgende keer.
Ik herken dit ook en raar genoeg vind ik het steeds erger worden (kan ook aan de ergenis liggen haha). Het lijkt dat de onderste helft van het stuur minder of niet gevoelig is voor het vasthouden van 1 of 2 handen. Is het aanraakgevoelig of moet er een bepaalde (knijp)druk zijn? Om nou de hele tijd op de bovenhelft/zijkant vast te houden is niet echt bevorderlijk voor je armen, zeker op langere afstanden...Henk de Haan schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:36:De auto schreeuwt om de haverklap om "Handen op het stuur" maar die heb ik op het stuur! Een vaker voorkomend probleem?
Iemand ook een tip om het (afstand) piepje even uit te zetten net als je ergens dichtbij stilstaat (bijv file)? Even op mute drukken hielp niks.
En ik heb de matte grijze kleur. Iemand aangedurfd om hiermee de (Bob) wasstraat in te gaan? Ik nog niet #handwas🤣
[ Voor 4% gewijzigd door BOEFJE_NL op 27-05-2025 15:53 ]
LET OP: onder 30% van de rijbatterij wordt de 12V accu niet meer bijgeladen en wordt deze dus leeggetrokken door lampen en/of radio die aan staan3_s schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:41:
Dit weekend moest ik met de aanhangwagen vanalles lossen. Dat was steeds auto paar meter verzetten, uitstappen & afladen, auto nog eens verzetten, ...
Hyundai registreert de tegendruk en/of beweging die je geeft aan het stuur, niet het vasthouden en/of vastknijpenBOEFJE_NL schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:36:
[...]
Ik herken dit ook en raar genoeg vind ik het steeds erger worden (kan ook aan de ergenis liggen haha). Het lijkt dat de onderste helft van het stuur minder of niet gevoelig is voor het vasthouden van 1 of 2 handen. Is het aanraakgevoelig of moet er een bepaalde (knijp)druk zijn? Om nou de hele tijd op de bovenhelft/zijkant vast te houden is niet echt bevorderlijk voor je armen, zeker op langere afstanden...
wanneer de auto hierover piept even het stuur bewegen en er is herkenning door de auto
ik mis de adaptive cruise control wanneer je de trekhaak aankoppeltc3ng schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 10:06:
Ik ben van het weekend met een zware trailer (tandemasser) op pad geweest naar de Ardennen. Auto rijdt echt heel relaxt met zo'n trailer.
Verbruik:
Zonder lading snelweg 20-22 kWh/100km (ca. 500kg)
Met lading (3 motoren) snelweg 30-32 kWh/100km (ca. 1300kg)
[Afbeelding]
[Afbeelding]
nu heb ik daar wel een tussenoplossing voor maar dat is ook maar behelpen, zeker als je weet dat Kia deze beperking er een paar jaar geleden al wel uit de software heeft gehaald
heb daar onlangs nogmaals bij HyundaiNL op aangedrongen deze irritante beperking eruit te halen, hopelijk met aanstaande update!?
Hyundai heeft nog 4 dagen om hun uitspraken waar te maken
https://update.hyundai.com/EU/NL/updateNoticeView/arC0hI
Parkeersensoren uitzetten, meest rechter knop onder het scherm met de P.BOEFJE_NL schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:36:
[...]
[..]
Iemand ook een tip om het (afstand) piepje even uit te zetten net als je ergens dichtbij stilstaat (bijv file)? Even op mute drukken hielp niks.
[..]
Niet vergeten weer aan te zetten als je daadwerkelijk gaat parkeren
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Die zat nog +80% vol, daar lag het niet aan. Misschien dat de aanhangwagen stroom blijft trekken, na uitschakelen contact? Of onderschat ik hoeveel starten telkens van de kleine batterij vergt.hemertje schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 15:55:
[...]
LET OP: onder 30% van de rijbatterij wordt de 12V accu niet meer bijgeladen en wordt deze dus leeggetrokken door lampen en/of radio die aan staan
Als de periode dat de auto daadwerkelijk 'aan' heel kort is, dan is er geen tijd voor de auto om de 12V batterij bij te laden en het gebruik te compenseren. Dat geldt niet alleen voor een EV, maar ook bij een ICE.3_s schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:30:
[...]
Die zat nog +80% vol, daar lag het niet aan. Misschien dat de aanhangwagen stroom blijft trekken, na uitschakelen contact? Of onderschat ik hoeveel starten telkens van de kleine batterij vergt.
Ioniq 6 LR Lounge 20"
2700Wp SSW 30° @ SE2200 | 1720Wp SSW 5° @ HM-1500
Flickr | Canon 6D | 17-40mm f/4 + 50mm f/1.8 II + 70-200mm f/4 | 2x 430EX II | Sirui T005 + C10
Dit kan gebeuren als je de auto aanzet en voor er, ik dacht, Ready op je display verschijnt al probeert hem in zijn vooruit of achteruit te zetten.Henk de Haan schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:36:
Je moet de auto dan echt uitzetten (dus uit en op slot of zo, althans dat werkte bij mij) en na opnieuw starten het opnieuw proberen en dus langer wachten voor je probeert weg te rijden.
Soms lijkt de startup wat langer te duren dan anders en dan gaat het vaker mis.
Na alle ISLA updates heb ik wel het idee dat mijn auto sneller opstart trouwens, maar ja, wel nog het probleem dat ik de snelheidsinformatie niets meer mee kan omdat die Aansluitng Voertuigsysteem melding de boel blokkeert.
Ja, de motor laten draaien is dan wel een oplossing, maar het blijft wel vreemd. Had je al wel de ICCU firmware update gehad?3_s schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 14:41:
Bij mij was de opstart accu leeg nadat mijn vrouw een uurtje of zo de kofferbak open had gehad om er planten uit te halen om te poten, maar daar zou deze toch tegen moeten kunnen.
Na de ICCU update heb ik geen problemen meer gehad met mijn startaccu. Maar ik ben ook wel bewuster bezig om ook de auto aan te laten inderdaad.
Of als je dat doet voordat de deur dicht is, heb ik ook al gehad. Normaal is opnieuw op P duwen, nog eens de startknop induwen en dan D kiezen genoeg.AeoIus schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:29:
[...]
Dit kan gebeuren als je de auto aanzet en voor er, ik dacht, Ready op je display verschijnt al probeert hem in zijn vooruit of achteruit te zetten.
Je moet de auto dan echt uitzetten (dus uit en op slot of zo, althans dat werkte bij mij) en na opnieuw starten het opnieuw proberen en dus langer wachten voor je probeert weg te rijden.
Soms lijkt de startup wat langer te duren dan anders en dan gaat het vaker mis.
Na alle ISLA updates heb ik wel het idee dat mijn auto sneller opstart trouwens, maar ja, wel nog het probleem dat ik de snelheidsinformatie niets meer mee kan omdat die Aansluitng Voertuigsysteem melding de boel blokkeert.
Geen idee, kan ik dat zelf zien?AeoIus schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 11:35:
[...]
Ja, de motor laten draaien is dan wel een oplossing, maar het blijft wel vreemd. Had je al wel de ICCU firmware update gehad?
Bij mij was de opstart accu leeg nadat mijn vrouw een uurtje of zo de kofferbak open had gehad om er planten uit te halen om te poten, maar daar zou deze toch tegen moeten kunnen.
Na de ICCU update heb ik geen problemen meer gehad met mijn startaccu. Maar ik ben ook wel bewuster bezig om ook de auto aan te laten inderdaad.
Ik ben, eerlijk gezegd, nooit zo bezig met de updates.
Normaal valt het licht toch vrij snel uit? Of dat is zo toch met de radio.
k hen nu 2 jaar een Ioniq6 ben over het rijgedrag en range zeer tevreden, maar
Meer mensen die de deuren vinden klinken als een koelblik uit de jaren 80?
Als je ze dicht gooit klinken ze echt super goedkoop hol bij die van mij.
Nu heb ik een rol antidreun mat liggen, en zit te denken om dat er in te gaan plakken. Maar ben eigenlijk benieuwd of ik de enige ben, of dat ze gewoon vergeten zijn het in de fabriek te plakken…
Als je ze dicht gooit klinken ze echt super goedkoop hol bij die van mij.
Nu heb ik een rol antidreun mat liggen, en zit te denken om dat er in te gaan plakken. Maar ben eigenlijk benieuwd of ik de enige ben, of dat ze gewoon vergeten zijn het in de fabriek te plakken…
Nou het ochtendje wel achter de rug.
Vanochtend een foutmelding over het elektrische systeem na een AC laadsessie vannacht.
Vanuit ANWB het advies om naar de dealer te rijden, maar dat nooit gehaald. Auto gaf de geest met een melding over de 12V accu. Gelukkig was het rustig en met de hulp van de politie stond ik veilig de weg te blokkeren.
ANWB heeft daarna goed geholpen met bijladen 12V accu en naar de dealer rijden.
Blijkt het hele laadsysteem het te hebben begeven, dus AC en snelladen allebei.
Dat moet moet dus worden vervangen.
Nu was ik nog aan het wachten op die component voor de snelheidspiepjes muten en de Aansluiting Voertuigsysteem instabiel melding.
Daarvan nu gehoord dat de piepjes in de eerste reeks IONIQ6s niet kunnen worden uitgezet. Als er een bepaalde versie software wordt gevonden in de historie mogen ze de updates niet meer uitvoeren om te proberen die piepjes uit te schakelen. Ben dus benieuwd welke component ze moeten vervangen die nu die problemen geeft en of ze dat misschien nu allemaal samen kunnen oplossen en dan zal ik met de piepjes moeten leven blijkbaar.
Vanochtend een foutmelding over het elektrische systeem na een AC laadsessie vannacht.
Vanuit ANWB het advies om naar de dealer te rijden, maar dat nooit gehaald. Auto gaf de geest met een melding over de 12V accu. Gelukkig was het rustig en met de hulp van de politie stond ik veilig de weg te blokkeren.
Nu was ik nog aan het wachten op die component voor de snelheidspiepjes muten en de Aansluiting Voertuigsysteem instabiel melding.
Daarvan nu gehoord dat de piepjes in de eerste reeks IONIQ6s niet kunnen worden uitgezet. Als er een bepaalde versie software wordt gevonden in de historie mogen ze de updates niet meer uitvoeren om te proberen die piepjes uit te schakelen. Ben dus benieuwd welke component ze moeten vervangen die nu die problemen geeft en of ze dat misschien nu allemaal samen kunnen oplossen en dan zal ik met de piepjes moeten leven blijkbaar.
Raar verhaal over die piepjes die van bij eind 2023 van de band gerold in Korea en die kon het wel? Ik had een "doorverwijzing" van Hyundai NL misschien daar even contact mee opnemen. Mijn dealer gaf wel aan dat er soms het eea fout kan gaan dus dat ze het niet doen behalve als er expliciet naar gevraagd wordt.AeoIus schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:57:
Balen van de ICCU man! Hoop dat het niet te veel moeite kost behoorlijk vervangend vervoer te krijgen.AeoIus schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 11:57:
Wat betreft de piepjes heb ik er maar 1 woord voor over: BULLSHIT.
Volgens mij zijn de piepjes updates succesvol gedaan op de FE van @hemertje, en ook op de Connect van ons die nog voor de FE' s van de band is gekomen zijn deze updates succesvol geïnstalleerd. Wel weet ik dat het een flinke klus was, ook omdat er geen goede werkbeschrijving is vanuit de importeur. Wat ik me herinner zat er ergens een cruciale deel-update verstopt onder een selectielijst. Deze cruciale deel-update werd niet automatisch geselecteerd.
Een paar weken geleden de 12V accu leeg na het auto wassen, de ANWB heeft me toen weer op weg geholpen door de 12V accu een start hulp te geven.
De accu test gaf toen 4V aan, geen problemen meer gehad en geen aandacht aan geschonken tot gistermiddag
Gisteren aangekomen op de camping met 18% , na een uur vouwwagen opzetten en uitladen weer 12V accu problemen 😡
ANWB heeft weer ons geholpen
Nu bij Hyundai Van Mossel Emmen werkplaats voor accu controle met verzoek accu te vervangen
De Hyundai accu test geeft aan dat de 12V accu te vaak in een dip heeft gezeten, waarschijnlijk een cel van de 12V accu stuk, de accu wordt nu gewisseld
En ze zien dat er 2 software updates beschikbaar zijn, 1 voor de ICCU die de 12V regeling doet en een VCU update, deze doen ze ook gelijk
Mijn laatste software updates zijn van begin december 2024, toch staan er dus weer 2 software recalls open voor de First Edition
De accu test gaf toen 4V aan, geen problemen meer gehad en geen aandacht aan geschonken tot gistermiddag
Gisteren aangekomen op de camping met 18% , na een uur vouwwagen opzetten en uitladen weer 12V accu problemen 😡
ANWB heeft weer ons geholpen
Nu bij Hyundai Van Mossel Emmen werkplaats voor accu controle met verzoek accu te vervangen
De Hyundai accu test geeft aan dat de 12V accu te vaak in een dip heeft gezeten, waarschijnlijk een cel van de 12V accu stuk, de accu wordt nu gewisseld
En ze zien dat er 2 software updates beschikbaar zijn, 1 voor de ICCU die de 12V regeling doet en een VCU update, deze doen ze ook gelijk
Mijn laatste software updates zijn van begin december 2024, toch staan er dus weer 2 software recalls open voor de First Edition
Ik kreeg hetzelfde te horen maandag. Speciaal een afspaak gemaakt voor de updates, maar die konden niet op deze versie. (Gebouwd dec 2022).zomaar0iemand schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 13:15:
[...]
Raar verhaal over die piepjes die van bij eind 2023 van de band gerold in Korea en die kon het wel? Ik had een "doorverwijzing" van Hyundai NL misschien daar even contact mee opnemen. Mijn dealer gaf wel aan dat er soms het eea fout kan gaan dus dat ze het niet doen behalve als er expliciet naar gevraagd wordt.
Die Ioniq6 software is blijkbaar niet veel beter dan die van de ID.3 in zijn beginjaren 😱
Ik volg deze thread omdat ik de Ioniq6 een redelijk mooie auto vind, maar op die manier durf ik toch twijfelen of ik er ooit één van zou kopen. OK, het is geen SUV, is niet lelijk van uitzicht, en ook nog redelijk zuinig, maar overtuigen doet ie op die manier toch helemaal niet 🤔
Ik volg deze thread omdat ik de Ioniq6 een redelijk mooie auto vind, maar op die manier durf ik toch twijfelen of ik er ooit één van zou kopen. OK, het is geen SUV, is niet lelijk van uitzicht, en ook nog redelijk zuinig, maar overtuigen doet ie op die manier toch helemaal niet 🤔
Model 3 LR (model 2023)
Ach het valt best mee, we zijn als techneuten alleen erg goed in mopperen. De ID.3 had VW zich zwaar op verkeken wat software überhaupt betreft, die was gewoon nog niet klaar, vervolgens werd het een bende van updates die soms OTA gingen en soms door de dealer.flupp schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:35:
Die Ioniq6 software is blijkbaar niet veel beter dan die van de ID.3 in zijn beginjaren 😱
Toen twee jaar geleden de eerste Ioniq 6 werden uitgeleverd was de OTA nog niet geactiveerd. Deze is een jaar geleden (OTA!) geactiveerd, en vervolgens is het een bende geworden qua updates omdat die niet altijd goed geregistreerd stonden, mislukten etc. In dat opzicht zijn er wel degelijk parallellen met de ID.3.
Mijn verwachting is dat dit ondertussen wel op orde aan het komen is, maar niet elke dealer/werkplaats heeft blijkbaar de kennis/zin om de boel recht te trekken. Met die van ons zijn ze 6 uur bezig geweest aan de updates. Krijgen ze wel een vergoeding voor vanuit de importeur, maar die is per uur lager dan het commerciële werkplaats tarief.
Auto's die nu nieuw af fabriek komen zijn sowieso qua updates helemaal bij, dus als het goed is loopt dat redelijk stabiel nu.
Blijven eigenlijk maar twee nadelen aan de auto over: het uitschakelen van alle rij hulpen als er iets aan de trekhaak zit, en de zwakke ICCU wat een eGMP platform dingetje is en dus meer types Hyundai en Kia last van hebben. Geen idee of de huidige ICCU wel stabiel is.
Twee en een half jaar geleden was de keuze van auto's met de specificaties en efficientie van de Ioniq 6 erg beperkt. Eigenlijk had je alleen de Model 3 van Tesla, maar die heeft ook zo z'n nadelen. Nu is er meer keuze met o.a. de ID.7, maar qua prijs zit dat toch wel een stukje hoger. Auto's als de Polestar en de (andere) Chinezen zijn gewoon een stuk minder efficiënt.
Kies je nu voor een Ioniq 6, dan heb je een behoorlijk unieke auto, die geweldig rijdt, en waar je jaaaaaaaren plezier van zult hebben. Wel zou ik goed kijken naar de dealer. De grote conglomeraten hoor ik meer gemopper over dan over kleine regionale dealers, maar dat geldt eigenlijk voor alle auto's. Maar je zou ze kunnen vragen naar de ervaringen met de piepjes update
....
December '22 zodra de orderboeken open gingen zat ik bij de dealer voor mijn bestelling. Alleen een proefrit in de Ioniq 5 gemaakt, en even in gezeten toen hij tentoongesteld stond in hoog Catharijne. Begin april '23 de auto betaald en afgeleverd gekregen, en sindsdien probleemloos gereden. Zelfs de 12V doet het bij mij nog steeds. Wel bij een kleine regionale dealer hier, met veel persoonlijk contact. Als ik de vestigingsdirecteur tegenkom in de McDonalds word ik bij naam gegroet.
Leuk om lezen, relativeert enigszins, inderdaad.koboy schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:23:
[...]
Ach het valt best mee, we zijn als techneuten alleen erg goed in mopperen.
…
Overigens, die kwestie van het uitschakelen van de rijhulpsystemen bij ingeplugde caravan/fietssteun-stekker is bij de Model3 niet anders 🥵
Model 3 LR (model 2023)
Door de zaak galvanisch te ontkoppelen kun je hier omheen werken, maar geen idee hoe verzekeringen daarover denken aangezien het uitschakelen gebeurt voor de veiligheid.....flupp schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 17:54:
[...]
Leuk om lezen, relativeert enigszins, inderdaad.
Overigens, die kwestie van het uitschakelen van de rijhulpsystemen bij ingeplugde caravan/fietssteun-stekker is bij de Model3 niet anders 🥵
Maar Kia heeft het bijvoorbeeld wel teruggedraaid met een update bij in elk geval het huidige model Niro.
Model 3 heeft (naast de grote roerganger) nog een ander nadeel: draagarmen als slijtage onderdeel. Hoop dat ze dat bij de nieuwe versie gefixed hebben, maar die rijdt nog te kort rond.
Ik zou Hyundai NL even bellen, vaag verhaal.lfah2000 schreef op vrijdag 30 mei 2025 @ 16:04:
[...]
Ik kreeg hetzelfde te horen maandag. Speciaal een afspaak gemaakt voor de updates, maar die konden niet op deze versie. (Gebouwd dec 2022).
Vandaag voor een beurt geweest bij de dealer, gevraagd of ze de 12V even eraf konden halen en nu verschijnen de borden weer in de HUD na de piepjes update. Lijkt dus inderdaad de oplossing
Er zit geen versnellingsbak in de i6, oftewel er is maar 1 versnelling. Er is wel een reductiebak maar die is zo goed als onhoorbaar. Het enige wat je kunt horen bij het wegrijden is eraf/erop gaan van de handrem.Henk de Haan schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 12:45:
k hen nu 2 jaar een Ioniq6 ben over het rijgedrag en range zeer tevreden, maar
Ik heb ook condens gehad in de vleugel achter waar ook het remlicht in zit verwerkt. Bij mij was het ontstaan op wintersport toen er een tijd sneeuw op lag. Sneeuw en lange stilstand is voor zuid koreanen lastig om te testen dus neem ik ze niet zo kwalijk.Henk de Haan schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 13:36:
Inmiddels is de condens er weer uit getrokken (er zit dus wel ergens ventilatie/opening) maar verwacht dat het in de winter terug keert.
Zelf dacht ik aan het aanbrengen van een rubberen overdrukventiel (net als onder dubbelwandige espresso kopjes zit) maar daarvoor moet ik een klein gaatje boren...
Voor hetzelfde probleem (condens in de achterspoiler) zijn de silicagel zakjes die blijkbaar in de spoiler zitten, onder garantie vervangen door de dealer, die sprak over een terugroepactie hiervoor. De zakjes waren schijnbaar uitgewerkt dan wel niet van goede kwaliteit. Condens is verdwenen maar dat was de laatste dagen al zo door het warmere weer. Voor zakjes die door dealer zijn geplaatst, zie bijgaande foto. Komen van Koreaans bedrijf "Desikhan".c3ng schreef op maandag 2 juni 2025 @ 14:17:
[...]
Ik heb ook condens gehad in de vleugel achter waar ook het remlicht in zit verwerkt. Bij mij was het ontstaan op wintersport toen er een tijd sneeuw op lag. Sneeuw en lange stilstand is voor zuid koreanen lastig om te testen dus neem ik ze niet zo kwalijk.
Inmiddels is de condens er weer uit getrokken (er zit dus wel ergens ventilatie/opening) maar verwacht dat het in de winter terug keert.
Zelf dacht ik aan het aanbrengen van een rubberen overdrukventiel (net als onder dubbelwandige espresso kopjes zit) maar daarvoor moet ik een klein gaatje boren...
:strip_exif()/f/image/PNXwgBbjMNAXXvJJTZuf5Lt2.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 13% gewijzigd door Vanus op 03-06-2025 10:26 ]
Ah super, dat wist ik niet. Ga ik aangeven bij de dealer bij de volgende keer.Vanus schreef op dinsdag 3 juni 2025 @ 10:24:
[...]
Voor hetzelfde probleem (condens in de achterspoiler) zijn de silicagel zakjes die blijkbaar in de spoiler zitten, onder garantie vervangen door de dealer, die sprak over een terugroepactie hiervoor. De zakjes waren schijnbaar uitgewerkt dan wel niet van goede kwaliteit. Condens is verdwenen maar dat was de laatste dagen al zo door het warmere weer. Voor zakjes die door dealer zijn geplaatst, zie bijgaande foto. Komen van Koreaans bedrijf "Desikhan".
[Afbeelding]
Ik zie ook condens in de koplampen.
Het is Hyundai helaas weer niet gelukt de kaarten naar de Ioniq 6 te brengen. Ik ben wel benieuwd waarom het Hyundai toch steeds niet lukt de Ioniq 6 van software updates te voorzien.hemertje schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 16:13:
Hyundai heeft nog 4 dagen om hun uitspraken waar te maken
Ik hoop dat de kaart updates snel komen en voor de zomervakantie. In sommige plaatsen zijn na wegwerkzaamheden de wegen verlegd en stuurt Hyundai mij de berm in. 😝
Je zoou verwachten dat er niet veel voertuig specifieke spullen in de kaarten zit. Maar goed, ik zie de oude Ioniq 5 er ook niet tussen staan.
Jippie, mijn auto weer kunnen ophalen. Bij mij zijn mijn laadcomponenten vervangen en ook de AVD dus de auto doet het weer en mijn mute foutmelding is ook weg. De Mute knop zelf geeft me geen menu, maar ik heb wel 4 opties in het snelheidsnformatie menu en kan de piepjes daar uitzetten en de snelheidsinformatie blijven zien.
Gefeliciteerd!AeoIus schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:15:
Jippie, mijn auto weer kunnen ophalen. Bij mij zijn mijn laadcomponenten vervangen en ook de AVD dus de auto doet het weer en mijn mute foutmelding is ook weg. De Mute knop zelf geeft me geen menu, maar ik heb wel 4 opties in het snelheidsnformatie menu en kan de piepjes daar uitzetten en de snelheidsinformatie blijven zien.
Wat betreft de mute knop: lang indrukken geeft alleen kort een melding bovenin het bediening/navigatie scherm dat de instelling gewijzigd is, waarna de piepjes uit (of weer aan) staan.
Ik ben wel benieuwd of het het ingedrukt houden van de mute knop om de piepjes uit te zetten nu wel werkt bij jou? Ik had namelijk dezelfde error. En na een nieuwe software update ook de 4 opties, maar het indrukken van de mute knop werkt nog steeds niet bij mij. (Feb 2023, connect)AeoIus schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:15:
Ik heb volgens mij 'maar' drie opties, maar de mute knop werkt bij mij wel 😉Royal schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:34:
[...]
Ik ben wel benieuwd of het het ingedrukt houden van de mute knop om de piepjes uit te zetten nu wel werkt bij jou? Ik had namelijk dezelfde error. En na een nieuwe software update ook de 4 opties, maar het indrukken van de mute knop werkt nog steeds niet bij mij. (Feb 2023, connect)
Bij mij staat sinds vandaag rechts onderin de display met rode letters SOS. Na het uit- en aanzetten van de wagen is het even een minuut weg en staat het er weer.
Heb de knop boven mijn hoofd niet aangeraakt? Iemand die weet wat het is? Lampje op de SOS knop brandt niet.
Heb de knop boven mijn hoofd niet aangeraakt? Iemand die weet wat het is? Lampje op de SOS knop brandt niet.
Heb ik ook eens gehad, een paar weken later was mijn 12V accu kapot.Azqi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:43:
Bij mij staat sinds vandaag rechts onderin de display met rode letters SOS. Na het uit- en aanzetten van de wagen is het even een minuut weg en staat het er weer.
Wellicht kan je deze zelf uitlezen of anders even langs de dealer om te laten testen.
De batterij van de SOS module is dan niet meer goed. Dat is de officiele probleem oplossing. De batterij is bij mij nooit vervangenAzqi schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 18:43:
Heeft even geduurd voordat dit bij mij opgelost was. Ik heb het niet meer gehad sinds de accu leeg is geweest (maw een reset van allles).
Ah dus toch wel, bij mij was hierdoor ook de 12v leeggelopen. Destijds kreeg ik de auto zo mee van de dealer en die wist het ook niet.lfah2000 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 04:10:
[...]
De batterij van de SOS module is dan niet meer goed. Dat is de officiele probleem oplossing. De batterij is bij mij nooit vervangen
Heeft even geduurd voordat dit bij mij opgelost was. Ik heb het niet meer gehad sinds de accu leeg is geweest (maw een reset van allles).
Nadat de 12v leeg was en de anwb moest komen was het lichtje weg en sindsdien doet alles het weer....
WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.
Ja, daar kwam ik gisteren ook achterkoboy schreef op dinsdag 10 juni 2025 @ 18:55:
[...]
Gefeliciteerd!
Wat betreft de mute knop: lang indrukken geeft alleen kort een melding bovenin het bediening/navigatie scherm dat de instelling gewijzigd is, waarna de piepjes uit (of weer aan) staan.

Maar dit werkt dus nu. Bijkomend voordeel van de actie. Ik heb weer een nieuwe auto die begon met 0 km op de teller
Ja, dit werkt dus nu.Royal schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 11:34:
[...]
Ik ben wel benieuwd of het het ingedrukt houden van de mute knop om de piepjes uit te zetten nu wel werkt bij jou? Ik had namelijk dezelfde error. En na een nieuwe software update ook de 4 opties, maar het indrukken van de mute knop werkt nog steeds niet bij mij. (Feb 2023, connect)
Mij is vanmorgen bezworen dat de 12V accu niet leeg kan lopen. 🙏 Moet wel langskomen om de batterij van de SOS module te laten vervangen.Bschnitz schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 06:48:
[...]
Ah dus toch wel, bij mij was hierdoor ook de 12v leeggelopen. Destijds kreeg ik de auto zo mee van de dealer en die wist het ook niet.
Nadat de 12v leeg was en de anwb moest komen was het lichtje weg en sindsdien doet alles het weer....
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/XGkGgRFqtp57ML0pflOqmIbx.jpg?f=user_large)
Viel me van het weekend op dat het stuur niet recht staat als ik rechtdoor rij. Ik kan me niet herinneren dat dit in het begin ook was.
Aangezien ik al meermaals een lege 12V accu heb gehad waaronder ook deze SOS meldingen bij de eerste keer zou ik deze bezwering wel met een korreltje zout nemen.Azqi schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:56:
[...]
Mij is vanmorgen bezworen dat de 12V accu niet leeg kan lopen. 🙏 Moet wel langskomen om de batterij van de SOS module te laten vervangen.
Toen is bij mijn weten alleen de accu bijgeladen en een terugroep ICCU update doorgevoerd. Er is nooit iets geroepen over een SOS module batterij.
Rijd je misschien altijd op dezelfde manier een hoge stoeprand op?zonoskar schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:23:
[Afbeelding]
Viel me van het weekend op dat het stuur niet recht staat als ik rechtdoor rij. Ik kan me niet herinneren dat dit in het begin ook was.
Ik heb ooit een auto gehad waar dat de oorzaak was.
Waarom zou dat niet kunnen? Dat is toch heel het concept van een batterij, dat je die leeg kan halen.Azqi schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:56:
[...]
Mij is vanmorgen bezworen dat de 12V accu niet leeg kan lopen. 🙏 Moet wel langskomen om de batterij van de SOS module te laten vervangen.
Volgens de monteur zijn de SOS batterij en de 12V accu twee verschillende onderdelen. Accu kan je bijladen, batterij niet.3_s schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:28:
[...]
Waarom zou dat niet kunnen? Dat is toch heel het concept van een batterij, dat je die leeg kan halen.
Toevallig vandaag ook even bij mijn dealer langsgeweest, zij geven aan dat een storing in het E-Call systeem wel degelijk de 12V accu kan leegtrekken.Azqi schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:33:
[...]
Volgens de monteur zijn de SOS batterij en de 12V accu twee verschillende onderdelen. Accu kan je bijladen, batterij niet.
De auto blijft dan namelijk 'aan' staan.
Bij mij was er toen niets aan de hand met de SOS batterij.