• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
TerminalNL schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:08:
[...]

Hij doet helemaal niks meer, de jump accu was snel leeg. Volgens mij zou die normaal heel vlot moeten overpakken om de 12v te gaan bijladen.

Nu wachten op wat de ANWB zegt als ze hier zijn.
Zal wel afslepen worden weer…
En hopelijk dit keer een leen auto van de dealer. Via de sleepdienst is belachelijk duur als je geen idioot eigen risico wilt.
Via de Hyundai pechservice heb je recht op 4 dagen een gratis leenauto en tegenwoordig kunnen de meeste dealers de ICCU binnen een paar dagen vervangen.

🤘

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ICCU vrees ik, jammerlijk begin van de dag weer...

Trouwens, de Hyundai app heeft recentelijk een update gehad en de app bevalt echt 10x beter zo. Interface is een stuk moderner geworden en voor mijn gevoel is alles veel toegankelijker en logischer dan eerst. Complimenten d:)b

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21:31
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGr7nrcpg_g9KB06R0YCae7a-9I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vtxQn7psSb4GXlpeBqiMB0be.png?f=fotoalbum_large

ANWB heeft de accu wat bijgeladen, toen de auto weer gestart en toen ging die netjes laden weer.
Waarschijnlijk toch echt de accu leeg gehad gek genoeg. Hij laad bij als een malle namelijk.

Hij vertelde dat die jumpstarters leuk zijn, maar vaak niet lang genoeg de stroom leveren om de boordlader aan de gang te zetten wanneer de 12v accu echt leeg is.
AnjaT850 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:33:
[...]

Via de Hyundai pechservice heb je recht op 4 dagen een gratis leenauto en tegenwoordig kunnen de meeste dealers de ICCU binnen een paar dagen vervangen.
Ja de leen auto is “gratis” maar wel 1500euro eigen risico en maar 100km per dag vrij rijden.
Afkoop eigen risico was 14euro per dag en ik dacht iets van 45cent per kilometer.
Bij de dealer krijg ik gewoon een auto mee, even aftanken ( in geval brandstof auto ) bij terug brengen en dankjewel.

Afkopen van het eigen risico kun je overslaan natuurlijk, maar ik had de auto defect in januari tijdens al die sneeuw. En dan een Polstar meekrijgen op zomerbanden :X

[ Voor 35% gewijzigd door TerminalNL op 29-07-2026 11:08 ]

• London
  • Niet online
TerminalNL schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:48:
[Afbeelding]

ANWB heeft de accu wat bijgeladen, toen de auto weer gestart en toen ging die netjes laden weer.
Waarschijnlijk toch echt de accu leeg gehad gek genoeg. Hij laad bij als een malle namelijk.

Hij vertelde dat die jumpstarters leuk zijn, maar vaak niet lang genoeg de stroom leveren om de boordlader aan de gang te zetten wanneer de 12v accu echt leeg is.
Dat is wel vreemd, want juist de ICCU zou naar mijn weten ervoor moeten zorgen dat de 12v niet leeg loopt.

Maar gelukkig dat de boel weer werkt.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:52

koboy

Heb een idee voor een icon

London schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:59:
[...]

Dat is wel vreemd, want juist de ICCU zou naar mijn weten ervoor moeten zorgen dat de 12v niet leeg loopt.

Maar gelukkig dat de boel weer werkt.
800V accu relatief leeg? Dacht dat de 12V onder de 20 of 30% ook aan zijn lot wordt overgelaten. Als je dan binnen bereik van de auto met de sleutel in je zak blijft rondlopen.....

De 500 hier heeft een lekstroom. Heb een acculader met een "reparatieprogramma" die de accu weer in het gareel trekt als hij zijn lading niet meer zo wil vasthouden.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:58

Mud.Starrr

I shoot people for money

TerminalNL schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:48:
[Afbeelding]

[...]

Ja de leen auto is “gratis” maar wel 1500euro eigen risico en maar 100km per dag vrij rijden.
Afkoop eigen risico was 14euro per dag en ik dacht iets van 45cent per kilometer.
Bij de dealer krijg ik gewoon een auto mee, even aftanken ( in geval brandstof auto ) bij terug brengen en dankjewel.

Afkopen van het eigen risico kun je overslaan natuurlijk, maar ik had de auto defect in januari tijdens al die sneeuw. En dan een Polstar meekrijgen op zomerbanden :X
Bij hyundai pechservice komen ze je auto ter plekke fixen/ophalen. Heb je geen ANWB voor nodig. En is incl leenauto voor de eerste dagen.

klinkt als een 12v accu, ik heb het al vaak gezegd. Gooi dat hyundai ding weg en zet er een goede AGM accu in. Ik heb een Ioniq 6 van de eerste levering, en was het na 2x accu gezeik zat, en heb toen een AGM erin gezet. Verder heb ik nog nooit wat gehad.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• TerminalNL
Mud.Starrr schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:38:
[...]

Bij hyundai pechservice komen ze je auto ter plekke fixen/ophalen. Heb je geen ANWB voor nodig. En is incl leenauto voor de eerste dagen.

klinkt als een 12v accu, ik heb het al vaak gezegd. Gooi dat hyundai ding weg en zet er een goede AGM accu in. Ik heb een Ioniq 6 van de eerste levering, en was het na 2x accu gezeik zat, en heb toen een AGM erin gezet. Verder heb ik nog nooit wat gehad.
Hyundai stuurde de ANWB, de vorige keer ook al.
En als je hem van de dealer krijgt is het gratis, maar via de sleper blijkbaar dus alleen gratis als je zin hebt een idioot risico te lopen.
Moet zeggen dat dit pas de eerste keer is dat de accu het probleem is in 65k km. Dus kijk het even aan en anders een AGM er in inderdaad.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Bij mij ging hij dood na 2 jaar / 85.000km.

Zelf een AGM kopen en erin zitten stelt weinig voor, ben je zo’n €250 euro kwijt plus 10/15 minuten sleutelen.

Staat genoeg op forums over verteld, en ik heb nog geen verhalen gelezen van mensen die met een AGM accu weer stil kwamen te staan. Voor mij is het als het de kans een stuk kleiner maakt om stil komen te staan al meer dan waard, want dat is altijd op een onhandig moment natuurlijk 8)7

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 22:36
Goedemorgen,

hoe kan ik ook alweer met een OBDLink de status van het batterijpakket uitlezen?

bv met de app Carscanner of ODBLink?

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• hemertje
Weet iemand zo hoe ik een laadstation als favoriet kan toevoegen?

Gasloos 2019 + WP Panasonic H-serie 7kW + 300 liter boilervat + PV 12.415Wp + Home Assistant + Hyundai Ioniq 6 First Edition + Zaptec laadpaal

• AnjaT850
  • Niet online
hemertje schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 19:39:
Weet iemand zo hoe ik een laadstation als favoriet kan toevoegen?
Zelf nog niet gebruikt, maar staat er geen sterretje bij het laadstation waarmee je deze kan opslaan als favoriet?

🤘

• hemertje
AnjaT850 schreef op vrijdag 31 juli 2026 @ 13:42:
[...]

Zelf nog niet gebruikt, maar staat er geen sterretje bij het laadstation waarmee je deze kan opslaan als favoriet?
Dat was mijn verwachting dus ook, maar niet dus helaas

Het is met een grote omweg gelukt, laadstation zoeken en ingeven als eindbestemming, je verwacht dan idd dat je daar met een sterretje deze als favoriet in kan geven, maar die optie heeft dit scherm niet

Vervolgens laadstation zoeken op eindbestemming, dan krijg je een overzicht van stations en in dat overzicht kan je wel de stations als favoriet selecteren

Hoe moeilijk kan Hyundai het ook hier weer maken!?

• hemertje
hemertje schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:36:
Goedemorgen,

hoe kan ik ook alweer met een OBDLink de status van het batterijpakket uitlezen?

niemand?

• AnjaT850
  • Niet online
hemertje schreef op donderdag 30 juli 2026 @ 09:36:
Goedemorgen,

Volgens Google kan het niet met de OBDLink app, met Car Scanner ELM OBD2 zal het wel moeten lukken 😉

🤘

• Buske
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20:31
Net op onderhoud geweest met mijn 6, volgens foutcode moet de ICCU vervangen worden. Deze moet besteld worden.

• The Adder
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 23:37

The Adder

Happy racing from Holland

Buske schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:42:
Net op onderhoud geweest met mijn 6, volgens foutcode moet de ICCU vervangen worden. Deze moet besteld worden.
Voor onderhoud langs geweest, dus niet omdat je een melding kreeg?
Als dat zo is, kan dus, voordat de ICCU het 100% opgeeft, in de ECU gezien worden dat deze in de problemen gaat komen.... (zou wel erg fijn zijn!)

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, 89000km, [juni 2023-> mei 2026] | Ioniq 6 Lounge Sky, zilver, 20000km [mei 2026->]

• TerminalNL
Buske schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 11:42:
Is dit aan de hand van de terugroep actie waarbij de ICCU gecontroleerd moest worden?

Wel mooi vervelend, of kun je nog wel gewoon doorrijden?

• Buske
The Adder schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:08:
[...]

Als dat zo is, kan dus, voordat de ICCU het 100% opgeeft, in de ECU gezien worden dat deze in de problemen gaat komen.... (zou wel erg fijn zijn!)
Gewoon jaarlijks onderhoud, toen ik de sleutels afgaf vertelden ze al dat afhankelijk van de foutcodes de vervanging stond aan te komen.

[ Voor 15% gewijzigd door Buske op 03-08-2026 21:13 ]

• Buske
TerminalNL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 17:49:
[...]

Is dit aan de hand van de terugroep actie waarbij de ICCU gecontroleerd moest worden?

Wel mooi vervelend, of kun je nog wel gewoon doorrijden?
Gewoon jaarlijks onderhoud, toen ik de sleutels afgaf vertelden ze al dat afhankelijk van de foutcodes de vervanging stond aan te komen. Ze bellen mij voor een volgende afspraak als ie binnen is. Ik verwacht niet dadelijk een probleem.

• TerminalNL
Buske schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 21:17:
[...]

[...]

Gewoon jaarlijks onderhoud, toen ik de sleutels afgaf vertelden ze al dat afhankelijk van de foutcodes de vervanging stond aan te komen. Ze bellen mij voor een volgende afspraak als ie binnen is. Ik verwacht niet dadelijk een probleem.
Eerste keer dat ik dat hoor. Ben je in de gelegenheid om de auto zelf uit te lezen?
Ben dan wel benieuwd wat de meldingen zijn waarop dit gebaseerd is namelijk.

• Buske
TerminalNL schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 22:12:
[...]

Eerste keer dat ik dat hoor. Ben je in de gelegenheid om de auto zelf uit te lezen?
Neen heb ik niet, en ik vertrouw op de goede afloop :)

• superwashandje
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16-08 19:30

superwashandje

grofheid alom

[...]

Inderdaad, als het te voorspellen is kan er veel leed voorkomen worden!

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:19
[...]

Dat is een terugroepactie van eerder dit jaar (ik ben begin maart geweest). Als ik me goed herinner een controle op de hoofdzekering en daarmee samenhangend de ICCU.

• The Adder

The Adder

vraasen schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 08:57:
[...]

Dat is een terugroepactie van eerder dit jaar (ik ben begin maart geweest). Als ik me goed herinner een controle op de hoofdzekering en daarmee samenhangend de ICCU.
Terugroepactie?
Bij aankoop van mijn i6 in juni stond alleen een terugroepactie open ivm de laadklep en zag ik niets over een controle van hoofdzekering o.i.d. (zou kunnen zijn dat dit al gebeurd is, maar de laadklepactie was volgens mij ook al een paar maanden oud)

1e Kona: Premium Sky, Wit, 64kWh, 76000km, [juni 2021->juni 2023->GESTOLEN] | 2e Kona: Limited Sky, Azur Blauw, 64kWh, 89000km, [juni 2023-> mei 2026] | Ioniq 6 Lounge Sky, zilver, 20000km [mei 2026->]

• vraasen
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 22:19
The Adder schreef op woensdag 5 augustus 2026 @ 11:20:
[...]

Terugroepactie?
Bij aankoop van mijn i6 in juni stond alleen een terugroepactie open ivm de laadklep en zag ik niets over een controle van hoofdzekering o.i.d. (zou kunnen zijn dat dit al gebeurd is, maar de laadklepactie was volgens mij ook al een paar maanden oud)
Dat was hem inderdaad, de laadklep. Daarmee was ik verward. Ze hebben toen nog 2 updates/controles gedaan mbt de hoofdzekering en ICCU. Blijkbaar wordt dat pas gedaan wanneer de auto in de garage is en niet proactief.

• Buske
Buske schreef op dinsdag 4 augustus 2026 @ 08:26:
[...]

Neen heb ik niet, en ik vertrouw op de goede afloop :)
Telefoontje gehad van de garage dat ie binnen was, mag volgende week binnen om te vervangen.

• hemertje
AnjaT850 schreef op zaterdag 1 augustus 2026 @ 17:22:
[...]

Volgens Google kan het niet met de OBDLink app, met Car Scanner ELM OBD2 zal het wel moeten lukken 😉
Die app heb ik, maar weet niet meer waar naar te kijken

• hemertje
hemertje schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 11:15:
[...]

Die app heb ik, maar weet niet meer waar naar te kijken
Batterijstatus uitlezen (Per type auto)

Bij een Elektrische Auto (EV) of Hybride (Rij-accu)Als je de gezondheid van het accupakket wilt controleren, zoek je naar de SoH (State of Health).

Ga in het hoofdmenu naar 'Alle sensoren' (All sensors) of 'Live data'.

Scroll door de lijst of gebruik de zoekbalk en zoek naar termen als:

Battery State of Health of SoH (dit geeft het percentage weer van de resterende capaciteit t.o.v. de nieuwstaat).

HV Battery Voltage / Cell Voltage (om te zien of alle cellen nog een gelijke spanning leveren).

Let op: Car Scanner berekent dit cijfer niet zelf; het leest puur uit wat het batterijmanagementsysteem (BMS) van de auto op dat moment doorgeeft.

• hemertje
Blijkbaar na 3.5 jaar en 90k km gereden nog 100%

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Nygi8LAysWKZ_xM2y1q7tuSSQDY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gRWI5NfCSk8ddVrfM9irjdF8.jpg?f=fotoalbum_large

• AnjaT850
  • Niet online
hemertje schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:34:
Blijkbaar na 3.5 jaar en 90k km gereden nog 100%

[Afbeelding]
Geweldig 👍

Kan je ook de 12V-accu & de accucellen uitlezen met deze app?

🤘

• The Adder

The Adder

AnjaT850 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 12:56:
[...]

Geweldig 👍

Kan je ook de 12V-accu & de accucellen uitlezen met deze app?
Ik gebruik Car Scanner (Android en iOS) voor cell en 12V.
Zie trouwens dat 'mijn' SOC BMS maar 96.5% aangeeft bij 22000km :X terwijl SOC display 100% is. Dit heeft te maken dat het Hyundai/Kia BMS extra cellen heeft die ingezet kunnen worden bij uitval van andere cellen. P.S. dit was bij aankoop van mijn i6 en zag dat de auto tot die tijd nog nooit aan een snellader gehangen was (quick charging = 0), zegt iets over de vorige eigenaar (de Hyundai NL importeur)...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nkQ8cxUs7DctjNvCXc0Rz6yKrlI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/UtsbJ8RPqb3941CJ5vLrgyav.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YC8ioMw3cCMeXLf_AwpAqd7n3gY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ALT4NvMXhZ4ASQmgIjGxg5Wv.jpg?f=fotoalbum_large

• AnjaT850
  • Niet online
The Adder schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 13:45:
[...]

Ik gebruik Car Scanner (Android en iOS) voor cell en 12V.
Zie trouwens dat 'mijn' SOC BMS maar 96.5% aangeeft bij 22000km :X terwijl SOC display 100% is. Dit heeft te maken dat het Hyundai/Kia BMS extra cellen heeft die ingezet kunnen worden bij uitval van andere cellen. P.S. dit was bij aankoop van mijn i6 en zag dat de auto tot die tijd nog nooit aan een snellader gehangen was (quick charging = 0), zegt iets over de vorige eigenaar (de Hyundai NL importeur)...

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Fantastisch! Ik zal ook zo'n OBD Link bestellen, thanks!

🤘

• AnjaT850
  • Niet online
De Ioniq 6 facelift staat inmiddels op de HNL website en dit zijn de kleuren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3kf8y6uRSxDQMGUjs__iV3UfQsI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7UFlbT83AJlVLzTiWq4Gm9h8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/exHdLtC-rZ2D8ZXyin4NunBxeRU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WsbqMzVivmFRql2L3eHKiGLB.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VbU1aObEnNrPlUCraoYpQuN7S2k=/800x/filters:strip_exif()/f/image/fzevSr2qXfgT5JztfxrkQUQ6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rP1RgAudbtTIIdkFngAUE_8S33Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/WYrtDIhyvKqBkHMcEbQ82av4.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xgwaq93dNlKu_rEmIXMgIuwFOOI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Y3Ax4HTnZgsmN4ZLq3jLralF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tSohVaGHVvQ1pbSUzaa3jlwXtCg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/K4IaYsHbHhd95nZEywwzWz96.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nfr1sPaeem4_LW6bheCQrF0XLGU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/MqpgyERZ3bMx6l7BzyOTsygP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MS3cSkilXgit5CiDWWkYn6kXYaI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/k8QRCh1TApQXOB2lNmQoeQpS.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gkIoJqVIGPhw4HMgA_25MuNVhWQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A5pYJJDWj3p0FfRTtrFcz5AY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Vsy3a6XYonAqJ7S-kL1YQTnA4FE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Fn9KSRTDhp3tELAK49KOqqKR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9MvIjChHa8EZ0sTEZWS4LI2WbrE=/800x/filters:strip_exif()/f/image/xsfJeoFdDTh3Pb2lJqSUUUF8.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uk23qU-DQ4kei3W_sHo2x2PgOPc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/8ivwJg7BwRM275yHzjmbVmk3.png?f=fotoalbum_large

🤘

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

mmh kleuren liggen grotendeels heel dicht bij elkaar, mis een beetje de spannende kleuren.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• AnjaT850
  • Niet online
Mud.Starrr schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 16:19:
mmh kleuren liggen grotendeels heel dicht bij elkaar, mis een beetje de spannende kleuren.
Wat vind jij spannende kleuren?

Ik ben wel gecharmeerd van een aantal kleuren, ook de matte. Alhoewel matte lak niet mijn voorkeur heeft.

🤘

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Afbeeldingslocatie: https://www.hyundai.com/eu/fapi/3de/image?country=nl&fsc=ALS4ZHZ7ZBB100&camera=C042&intcolor=NNB&extcolor=T4A&format=jpeg&quality=85&width=1600&height=900Afbeeldingslocatie: https://www.hyundai.com/eu/fapi/3de/image?country=nl&fsc=ALS4ZHZ7ZBB100&camera=C044&intcolor=NNB&extcolor=T4A&format=jpeg&quality=85&width=1600&height=900

Vind deze N Line variant zo mooi. :9~

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:02

3_s

AnjaT850 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 20:35:
[...]

Ik ben wel gecharmeerd van een aantal kleuren, ook de matte. Alhoewel matte lak niet mijn voorkeur heeft.
Buiten de rode zijn het 50 tinten grijs.

• The Adder

The Adder

AnjaT850 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 15:24:
De Ioniq 6 facelift staat inmiddels op de HNL website en dit zijn de kleuren:

Prime Business Sky
Je gaat wel gelijk voor de meest luxe versie *O*

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

AnjaT850 schreef op donderdag 6 augustus 2026 @ 20:35:
[...]

Nou in elk geval niet 50 tinten grijs. Ja ok er is een rode. Maar ik mis een mooie diepe blauw, toffe groen (komt weer helemaal op momenteel), en andere varianten die geen variant op grijs zijn.

De paarse ziet er in het echt ook zwart uit (die heb ik maar ik zie nooit geen paars, dus ga hem maar wrappen denk ik).

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Er staat een echte N in Almere. Wat een ding js dat 8-)

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• AnjaT850
  • Niet online
The Adder schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 10:09:
[...]

Je gaat wel gelijk voor de meest luxe versie *O*
Jazeker 🤭 Ik mis nog wel de AWD versie, maar daarvoor zal je wel de N moeten nemen vrees ik.

🤘

• AnjaT850
  • Niet online
Mud.Starrr schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:27:
[...]

Nou in elk geval niet 50 tinten grijs. Ja ok er is een rode. Maar ik mis een mooie diepe blauw, toffe groen (komt weer helemaal op momenteel), en andere varianten die geen variant op grijs zijn.

De paarse ziet er in het echt ook zwart uit (die heb ik maar ik zie nooit geen paars, dus ga hem maar wrappen denk ik).
Je kunt gelukkig je auto laten wrappen in elke kleur die je maar wilt. Rose, geel, felgroen etc. etc. Bij verkoop heb je dan ook geen problemen met de ietwat aparte kleur, de wrap folie kan je er gewoon weer afhalen.

🤘

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:33
Mud.Starrr schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:27:
[...]
Op het kentekenbewijs staat blauw.
Maar is inderdaad veel te zwart, ik was aan het twijfelen voor de rode maar die bestond nog niet in het echt toen ik bestelde.

• TerminalNL
AnjaT850 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:43:
[...]

Je kunt gelukkig je auto laten wrappen in elke kleur die je maar wilt. Rose, geel, felgroen etc. etc. Bij verkoop heb je dan ook geen problemen met de ietwat aparte kleur, de wrap folie kan je er gewoon weer afhalen.
Opzich is het wel fijn een auto te kopen direct in de goede kleur. Wrappen is ook snel 4 a 5k voor een beetje kwaliteit.
Wat wel een ander voordeel is is dat de rommel lak van Hyundai beschermd word. 1x door de carwash en hij zit alweer vol met was krasjes.

• koboy

koboy

lfah2000 schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 19:59:
[...]

Op het kentekenbewijs staat blauw.
Maar is inderdaad veel te zwart, ik was aan het twijfelen voor de rode maar die bestond nog niet in het echt toen ik bestelde.
Mijn dealer had toen de orderboeken open gingen al een kleurstaal hangen. Maar anders had ik het nog gedaan want iets minder mooi rood is nog altijd beter dan de rest!

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Wrappen met een beetje kwaliteit is erg duur. En de meeste wraps zijn meteen heel apart en niet als een gewone lak kleur (kortom je ziet dat het wrapfolie is) dat moet je ook maar willen.

De rode vind ik in de praktijk het mooist maar die kon ik bij de 1st edition niet kiezen zover ik weet. Maar een mooi diep blauw had ik nog mooier gevonden.

@lfah2000 kenteken blauw, op de foto’s van Hyundai paars, in het echt zwart (of heeel donkergrijs als je het met de zwarte onderbumper vergelijkt). En door de wasstraat rijden wordt het een zebra.

Nee de lak en kleur is het enige eigenlijk waar ik niet happy mee ben.

ik heb wel een ontwerp laten maken voor een wrap waar ik weg van ben (beetje N look), maar kost 6k, voor een kleurtje vind ik dat toch weer wat overkill 8)7

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Knhbeoda2wJEfz64wq8wFL5BMyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mhzwujY351oG4xUgzjqLLz94.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/emxZeVOH3fUdhR6j_QnP8d-cvG8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NQABt9VAGa4VzvHPLrPaorqO.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 32% gewijzigd door Mud.Starrr op 08-08-2026 09:47 . Reden: Foto's toegevoegd ]

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• koboy

koboy

Mud.Starrr schreef op zaterdag 8 augustus 2026 @ 09:45:
Wrappen met een beetje kwaliteit is erg duur. En de meeste wraps zijn meteen heel apart en niet als een gewone lak kleur (kortom je ziet dat het wrapfolie is) dat moet je ook maar willen.

De rode vind ik in de praktijk het mooist maar die kon ik bij de 1st edition niet kiezen zover ik weet. Maar een mooi diep blauw had ik nog mooier gevonden.

@lfah2000 kenteken blauw, op de foto’s van Hyundai paars, in het echt zwart (of heeel donkergrijs als je het met de zwarte onderbumper vergelijkt). En door de wasstraat rijden wordt het een zebra.

Nee de lak en kleur is het enige eigenlijk waar ik niet happy mee ben.

ik heb wel een ontwerp laten maken voor een wrap waar ik weg van ben (beetje N look), maar kost 6k, voor een kleurtje vind ik dat toch weer wat overkill 8)7

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Rood kon niet op de FE inderdaad. Was voor ons 1 van de redenen naast prijs en range om te wachten op de "normale".

Vorige overbuurman had dezelfde als jij. Op het eerste gezicht zwart, in de juiste volle zon heel donker paars.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/okzP9ssI9wtaQlqh-Kt14wHJLCg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/iLNatgHn8XMNbDQ505lyxCNq.jpg?f=fotoalbum_large
Hier rijden we dus sinds 21 april 2023 met veel plezier in.

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Ja die rode is erg mooi. De vorm en de mix met zwarte delen komt veel beter uit.

ja ik wou wel graag de 1st edition, omdat ik het sportief rijden leuk vind, en omdat op wintersport achterwiel aandrijving niet zo prettig is, en ook ga ik graag in denemarken kitesurfen waar de auto het strand op mag, en dan is 4 wielaandrijving wel handig (hoewel het keiharde zand daar ook wel te doen is met 2 wielen aangedreven).

Ik kwam van een sport-cabrio en een 4x4 pickup truck). Dus dit was voor mij een soort mooie mix van de 2, wel sportief rijden maar ook geschikt om een beetje op avontuur te gaan dankzij 4x4.

(Daarnaast een camper aangeschaft en een normale Ioniq (zonder nr erachter) als boodschappen wagen / 2e auto voor kleine ritjes als een van ons met de I6 weg is).

voor ons de perfecte combi zo, alleen ik mis het cabrio rijden.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• Jim_Blackwolf
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 17-08 19:28
Heeft iemand ervaring met het importeren van zijn Ioniq 6 uit Duitsland?

• AnjaT850
  • Niet online
TerminalNL schreef op vrijdag 7 augustus 2026 @ 20:14:
[...]

Opzich is het wel fijn een auto te kopen direct in de goede kleur. Wrappen is ook snel 4 a 5k voor een beetje kwaliteit.
Wat wel een ander voordeel is is dat de rommel lak van Hyundai beschermd word. 1x door de carwash en hij zit alweer vol met was krasjes.
Klopt, helaas is wrappen erg prijzig. Ik ben nog steeds op zoek naar een kleur waar je de minste viezigheid op ziet ;)

Ik heb trouwens geen enkel probleem met de lak, niet met mijn huidige zwarte en ook niet met mijn vorige donkergrijze. Een keramische coating zal misschien helpen?

🤘

• London
  • Niet online
https://www.autoweek.nl/autotests/artikel/hyundai-ioniq-6-rijders-waarderen-de-aandrijflijn-en-wegligging-maar-zijn-niet-lovend-over-rijhulpsystemen/

Dit artikel kan ik wel beamen als 6 eigenaar. Hij is ook echt heel zuinig met de huidige temperaturen en voor de rest gewoon een hele comfortabele (snelweg) auto. Software is echter wel zeer gedateerd en voor mij het grootste minpunt alsmede de vele veiligheidssystemen (die dan gelukkig wel weer met een paar klikken uit te zetten zijn).

Ben benieuwd naar de facelift, hopelijk spot ik ook een keer een N :P

• Mud.Starrr

Mud.Starrr

I shoot people for money

Jim_Blackwolf schreef op zondag 9 augustus 2026 @ 00:03:
Heeft iemand ervaring met het importeren van zijn Ioniq 6 uit Duitsland?
Niet met een Ioniq 6, maar importeren heb ik wel vaker gedaan en dat is prima zelf te doen.

Het is vooral de berekening maken en het vervoer regelen en dan zsm naar de RDW door om het simpel te houden.

Het is echt geen rocket science en genoeg online handleidingen hoe je dit aanpakt.

Scheelt vaak een bak geld.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9

• Buske
The Adder schreef op maandag 3 augustus 2026 @ 12:08:
[...]

Gisteren is hij vervangen, minder dan 2 uurtjes was ie klaar. Niet echt antwoord gekregen over het hoe en waarom, lijkt wel een omerta 7(8)7 .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/leBEIGR27bhdsTLuCBpfAYrTesU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IK6K2IGoNfdJFgihIIxvNGKF.jpg?f=fotoalbum_large

• koboy

koboy

Buske schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:02:
[...]

Gisteren is hij vervangen, minder dan 2 uurtjes was ie klaar. Niet echt antwoord gekregen over het hoe en waarom, lijkt wel een omerta 7(8)7 .

[Afbeelding]
Hij zit dus onder de achterbank!

Garage zal ook wel niet meer weten. Bij de terugroepactie werd er gekeken of er een bepaalde foutcode aanwezig was. Zo ja: vervangen. In andere gevallen werd de firmware alleen vervangen. Blijkbaar is de update niet 100% effectief en wordt nog steeds naar die foutcode gekeken bij onderhoud en daarnaar gehandeld.

• Buske
koboy schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 13:21:
[...]

Hij zit dus onder de achterbank!
Jawel onder de achterbank.

• The Adder

The Adder

Buske schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 20:20:
[...]

Jawel onder de achterbank.
heb je in de winter geen stoelverwarming nodig bij het snelladen ;) :*)

• Buske
The Adder schreef op vrijdag 14 augustus 2026 @ 23:37:
[...]

heb je in de winter geen stoelverwarming nodig bij het snelladen ;) :*)
Dan moet ie het wel doen ;)

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:13
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F1sXaxJZvg2GPubJO6yMROXYrrQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7hv9nuYEPwKYNbgIC5t6EtPn.png?f=fotoalbum_large Iemand die een gokje wenst te wagen naar het formaat van het batterijpakket van mijn 2023 Ioniq 6 :+

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• AnjaT850
  • Niet online
Blokker_1999 schreef op zaterdag 15 augustus 2026 @ 11:46:
[Afbeelding] Iemand die een gokje wenst te wagen naar het formaat van het batterijpakket van mijn 2023 Ioniq 6 :+
58 kWh, ik vind dit echt ongelooflijk knap! 👍

🤘

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

[Afbeelding] Iemand die een gokje wenst te wagen naar het formaat van het batterijpakket van mijn 2023 Ioniq 6 :+
Echt standaard range? Dan zit je op een verbruik van rond de 10kwh/100km? Ben wel heel benieuwd naar je banden en rijstijl dan.

Ik kom met onze 77kwh zelden boven de 500km uit op 100% :o

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

• 3_s
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:02

3_s

Misschien net een rit bergaf gehad :).

• koboy

koboy

De GOM lijkt naar de laatste zoveel duizend km. Duurt maanden bij ons voordat die na een vakantie in Duitsland weer normaal doet.

Met alleen stad en 80 weg verkeer moet je hierop wel kunnen komen. Op 18" doet de Ioniq 6 bij dat soort ritten ongeveer 10kWh/100 km.

• Blokker_1999
@koboy, dat klopt. De GOM heeft een langetermijngemiddelde. En dat is via de API trouwens op te vragen. Ik kan het namelijk wel inzien in Home Assistant, maar niet in de wagen zelf of de app. En dan zie je dat het verbruik van tractie dus apart wordt bijgehouden. Want de grafiek hieronder lijkt me zuiver tractie te zijn. In de wagen zie ik namelijk andere cijfers staan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e2CHz3rkOh-zVW57FiITuVhm0MQ=/800x/filters:strip_exif()/f/image/rJGZWi9nzr2nogreNej8MJS0.png?f=fotoalbum_large In de wintermaanden duikt die dan ook wel degelijk onder de 500km bij mij terwijl het verbruik dan boven de 100Wh/km uitkomt puur op tractie.

Ik vermoed dat er daarnaast ook naar gemiddelde snelheid wordt gekeken alsook wat de bijkomende elektronica, die continue aanstaat, gemiddeld verbruikt om daarop een totaal te gaan berekenen, te delen door beschikbare capaciteit en dan krijg je dus dit. Een cijfer dat ik de voorbije weken bij 100% stilaan heb zien oplopen tot de 554 gisteren. En dat zal het voorlopige hoogtepunt worden aangezien dit ook nog eens temperatuursafhankelijk is. Nu het minder warm wordt verlies ik daardoor alleen al weer enkele kilometers bereik

Is die 550 haalbaard in de praktijk? Waarschijnlijk net niet, maar als ik mijn rijstijl kan aanhouden, en niet te veel snelwegen moet nemen, dan haal ik er wel >520km uit vermoed ik.

@Royal, dit is inderdaad een standard range met, op papier, 53kWh bruikbaar.

De banden zijn nog altijd de banden waarmee de wagen is afgeleverd goed 3 jaar terug. En de rijstijl is heel rustig. Op secundaire wegen altijd met de begrenzer, op de snelweg op acc en dan staat die op max. 100 terwijl ik in de rechterrijstrook blijf, tenzij de snelheid onder de 80 zakt. Op secundaire wegen ga ik wel vlot mee en rij ik ook gewoon Vmax, maar als ik moet afremmen is het op tijd gas los en zo veel mogelijk met recuperatie doen.

Ik kan hele ritten woon/werk verkeer met de wagen doen waarbij ik het rempedaal enkel aanraak wanneer ik thuis vertrek en op het werk inparkeer. Tussendoor enkel maar regeneratief remmen en dus ook voldoende anticiperen op het overige verkeer. Ik speel dan wel continue met die flippers achter het stuur, iets waarvan ik weet dat velen dat nooit doen.

• London
  • Niet online
Respect, ik tik alleen de linker flipper 1x aan als ik i-pedal activeer iedere rit, voor de rest nooit :+ Maar met die zonnige dagen kan je veel extra kilometers uit de i6 persen heb ik ook al wel gemerkt. Extreem zuinig, mooi om te zien _/-\o_

[ Voor 40% gewijzigd door London op 16-08-2026 12:13 ]

• hemertje
koboy schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 10:54:
De GOM lijkt naar de laatste zoveel duizend km. Duurt maanden bij ons voordat die na een vakantie in Duitsland weer normaal doet.

Met alleen stad en 80 weg verkeer moet je hierop wel kunnen komen. Op 18" doet de Ioniq 6 bij dat soort ritten ongeveer 10kWh/100 km.
Ja zwaar irritant en onbetrouwbaar dus in de praktijk

• TerminalNL
Ik vind de GOM juist enorm goed in de I6. Als je je normale gedrag aanhoud dan is die wel heel behoorlijk accuraat.

Oude stellantis hok zei rustig na het laden 330km range (~WLTP) om vervolgens na nog geen 200km in de winter met 1% thuis te komen. Met standaard rijgedrag :+

Wel knap zo’n range met de standard range, ik red dat nog niet met de long range.
Vanmorgen even wat ophalen eindje weg, 85% snelweg, 19.2kWh/100km. Maar dat is dan wel continu 130km/u en ik rijd altijd op i-pedal.

Zou nog steeds graag 18 of 19” velgen willen hebben, maar nog geen mooie gevonden.
Of 20” maar dan met dezelfde smalle banden als een 18”.

• Blokker_1999
hemertje schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 14:43:
[...]

Ja zwaar irritant en onbetrouwbaar dus in de praktijk
De GOM is eigenlijk redelijk betrouwbaar. Liever een langetermijngemiddelde van de afgelopen maand of twee dan een GOM die elke dag totaal andere cijfers weergeeft, of een GOM die gewoon een statische waarde heeft voor bereik op 100% en altijd daarmee gaat rekenen. Ik heb de GOM bij Hyundai nog nooit echt onbetrouwbaar gevonden.

En als je eenmaal op roadtrip vertrekt met de wagen hou je voor je eerste stop wat extra marge over, en je hebt weer geen enkel probleem.

• lfah2000
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23:33
Ik heb nu 504 km er op staan en dat is na een weekje Wenen, dus van snellader naar snellader.
Max wat ik heb gezien is 616 km vorig jaar. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ac6UEjMZwxTdsDHAZjWHOUF5css=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QFKrUubYZP4FJGZrUGItO0CF.jpg?f=fotoalbum_large

• hemertje
Blokker_1999 schreef op zondag 16 augustus 2026 @ 16:25:
[...]

De GOM is eigenlijk redelijk betrouwbaar. Liever een langetermijngemiddelde van de afgelopen maand of twee dan een GOM die elke dag totaal andere cijfers weergeeft, of een GOM die gewoon een statische waarde heeft voor bereik op 100% en altijd daarmee gaat rekenen. Ik heb de GOM bij Hyundai nog nooit echt onbetrouwbaar gevonden.

En als je eenmaal op roadtrip vertrekt met de wagen hou je voor je eerste stop wat extra marge over, en je hebt weer geen enkel probleem.
Voor in NL wel ja, niet als je er met een vouwwagen op vakantie mee gaat

Dan zit je nog 6 weken met een veel te kort bereik, niet realistisch dus!

Een gemiddelde van afgelopen 500km lijkt me dan een stuk realistischer

• hemertje
Het is trouwens van de zotte dat wanneer je iets aansluit op je trekhaak je dan ADC compleet verdwijnt

Kia heeft er 3 jaar geleden al een update voor uitgebracht, Hyundai blijft veel te conservatief met dit soort dingen

Lang leve de

ADC-7-AS Smart bypass Rely Electric wiring module for trailer or caravan tow bar hitch!

Pagina: 1 ... 46 47 Laatste