• AnjaT850
  • Registratie: Juli 2023
  • Niet online
TerminalNL schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:08:
[...]

Hij doet helemaal niks meer, de jump accu was snel leeg. Volgens mij zou die normaal heel vlot moeten overpakken om de 12v te gaan bijladen.

Nu wachten op wat de ANWB zegt als ze hier zijn.
Zal wel afslepen worden weer…
En hopelijk dit keer een leen auto van de dealer. Via de sleepdienst is belachelijk duur als je geen idioot eigen risico wilt.
Via de Hyundai pechservice heb je recht op 4 dagen een gratis leenauto en tegenwoordig kunnen de meeste dealers de ICCU binnen een paar dagen vervangen.

🤘

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Am Yisrael Chai

ICCU vrees ik, jammerlijk begin van de dag weer...

Trouwens, de Hyundai app heeft recentelijk een update gehad en de app bevalt echt 10x beter zo. Interface is een stuk moderner geworden en voor mijn gevoel is alles veel toegankelijker en logischer dan eerst. Complimenten d:)b

Import the third world, become the third world

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:43
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kGr7nrcpg_g9KB06R0YCae7a-9I=/x800/filters:strip_exif()/f/image/vtxQn7psSb4GXlpeBqiMB0be.png?f=fotoalbum_large

ANWB heeft de accu wat bijgeladen, toen de auto weer gestart en toen ging die netjes laden weer.
Waarschijnlijk toch echt de accu leeg gehad gek genoeg. Hij laad bij als een malle namelijk.

Hij vertelde dat die jumpstarters leuk zijn, maar vaak niet lang genoeg de stroom leveren om de boordlader aan de gang te zetten wanneer de 12v accu echt leeg is.
AnjaT850 schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 08:33:
[...]

Via de Hyundai pechservice heb je recht op 4 dagen een gratis leenauto en tegenwoordig kunnen de meeste dealers de ICCU binnen een paar dagen vervangen.
Ja de leen auto is “gratis” maar wel 1500euro eigen risico en maar 100km per dag vrij rijden.
Afkoop eigen risico was 14euro per dag en ik dacht iets van 45cent per kilometer.
Bij de dealer krijg ik gewoon een auto mee, even aftanken ( in geval brandstof auto ) bij terug brengen en dankjewel.

Afkopen van het eigen risico kun je overslaan natuurlijk, maar ik had de auto defect in januari tijdens al die sneeuw. En dan een Polstar meekrijgen op zomerbanden :X

[ Voor 35% gewijzigd door TerminalNL op 29-07-2026 11:08 ]

• London
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online

London

Am Yisrael Chai

TerminalNL schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:48:
[Afbeelding]

ANWB heeft de accu wat bijgeladen, toen de auto weer gestart en toen ging die netjes laden weer.
Waarschijnlijk toch echt de accu leeg gehad gek genoeg. Hij laad bij als een malle namelijk.

Hij vertelde dat die jumpstarters leuk zijn, maar vaak niet lang genoeg de stroom leveren om de boordlader aan de gang te zetten wanneer de 12v accu echt leeg is.
Dat is wel vreemd, want juist de ICCU zou naar mijn weten ervoor moeten zorgen dat de 12v niet leeg loopt.

Maar gelukkig dat de boel weer werkt.

Import the third world, become the third world

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:02

koboy

Heb een idee voor een icon

London schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:59:
[...]

Dat is wel vreemd, want juist de ICCU zou naar mijn weten ervoor moeten zorgen dat de 12v niet leeg loopt.

Maar gelukkig dat de boel weer werkt.
800V accu relatief leeg? Dacht dat de 12V onder de 20 of 30% ook aan zijn lot wordt overgelaten. Als je dan binnen bereik van de auto met de sleutel in je zak blijft rondlopen.....

De 500 hier heeft een lekstroom. Heb een acculader met een "reparatieprogramma" die de accu weer in het gareel trekt als hij zijn lading niet meer zo wil vasthouden.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• Mud.Starrr
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:39

Mud.Starrr

I shoot people for money

TerminalNL schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 10:48:
[Afbeelding]

[...]

Ja de leen auto is “gratis” maar wel 1500euro eigen risico en maar 100km per dag vrij rijden.
Afkoop eigen risico was 14euro per dag en ik dacht iets van 45cent per kilometer.
Bij de dealer krijg ik gewoon een auto mee, even aftanken ( in geval brandstof auto ) bij terug brengen en dankjewel.

Afkopen van het eigen risico kun je overslaan natuurlijk, maar ik had de auto defect in januari tijdens al die sneeuw. En dan een Polstar meekrijgen op zomerbanden :X
Bij hyundai pechservice komen ze je auto ter plekke fixen/ophalen. Heb je geen ANWB voor nodig. En is incl leenauto voor de eerste dagen.

klinkt als een 12v accu, ik heb het al vaak gezegd. Gooi dat hyundai ding weg en zet er een goede AGM accu in. Ik heb een Ioniq 6 van de eerste levering, en was het na 2x accu gezeik zat, en heb toen een AGM erin gezet. Verder heb ik nog nooit wat gehad.

Trouwfotografie.nl
dekunstvanfotografie.nl
Sony A7RVI | A9
Sigma: 17 F4.0 || Sony: 25 F1.4 GM | 35 F1.4 GM | 50 F1.2 GM | 85 F1.8 | 100-400 F4.5-5.6 GM
DJI: Mavic 2 Zoom

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14:43
Mud.Starrr schreef op woensdag 29 juli 2026 @ 12:38:
[...]

Bij hyundai pechservice komen ze je auto ter plekke fixen/ophalen. Heb je geen ANWB voor nodig. En is incl leenauto voor de eerste dagen.

klinkt als een 12v accu, ik heb het al vaak gezegd. Gooi dat hyundai ding weg en zet er een goede AGM accu in. Ik heb een Ioniq 6 van de eerste levering, en was het na 2x accu gezeik zat, en heb toen een AGM erin gezet. Verder heb ik nog nooit wat gehad.
Hyundai stuurde de ANWB, de vorige keer ook al.
En als je hem van de dealer krijgt is het gratis, maar via de sleper blijkbaar dus alleen gratis als je zin hebt een idioot risico te lopen.
Moet zeggen dat dit pas de eerste keer is dat de accu het probleem is in 65k km. Dus kijk het even aan en anders een AGM er in inderdaad.
Pagina: 1 ... 46 47 Laatste