• DonJunior
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14:59
@boukev Dat zijn hele mooie cijfers zeg. Ik doe met moeite 19 kWh in mijn ID3. Op een mooie dag. Met deze koude dagen zit ik rond de 21 kWh .. op 100km/u.

• TimoLimo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 16:46
Nog een "range test" video voor de liefhebbers: i6 RWD, i6 AWD en Model 3 LR tegen elkaar. In het Frans weliswaar.

De vergelijking loopt wel al schots en scheef van in het begin (Tesla 100% geladen, Ioniqs niet) en niet iedereen volgt hetzelfde scenario (bv. de ene volgt de navigatie laadpaal-suggestie volledig, de andere weer niet, Tesla is 2021-model, niet de nieuwere, enz..)

Maar er komen wat interessante dingen aan bod (laadperikelen, dat het navigatiesysteem niet aanduidt met welk batterijpercentage je aankomt bij een geplande laadstop, dat de low batterij warnings zeer conservatief zijn in de i6, laden in de andere rijrichting van de snelweg (omweg), enz)

Ikzelf heb nog geen EV-ervaring, de i6 wordt mijn eerste, en vindt dit soort trips wel interessant/leerrijk.

spoiler:
Zogezegd was de Tesla M3LR enkele seconden voor de i6 RWD, kort gevolgd door de i6 AWD. Maar de tesla was er met 1 stop geraakt en 9% over ofzo. De i6 RWD met 44% oid en 2 laadstops. Disclaimer: kan me vergissen in de percentages/cijfers, was wat moe toen ik er enkele dagen geleden naar gekeken heb
Tsjah, wanneer je een filmpje maakt met iemand genaamt TESLAGeek lijkt het mij nu niet alsof je de meest eerlijke vergelijking gaat krijgen. Aan de andere kant verwacht ik dat zelfs met een eerlijkere vergelijking het altijd een minutenspel gaat worden.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Loekie010
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16:26
Blokker_1999 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:28:
Tsjah, wanneer je een filmpje maakt met iemand genaamt TESLAGeek lijkt het mij nu niet alsof je de meest eerlijke vergelijking gaat krijgen. Aan de andere kant verwacht ik dat zelfs met een eerlijkere vergelijking het altijd een minutenspel gaat worden.
Dat is inderdaad vaak de juiste conclusie. Tesla's scoren wel consistent goed in dit soort 'real world range tests' of 'hypermiling'. De betere concurrentie (waaronder de E-GMP platform auto's) volgt vaak op een paar minuten. In de praktijk zal niemand dit dus merken.

Als het gaat om routeplanning voor 500km+ trips gebruik ik toch altijd een apps om de snelste route (Waze) en laadlocaties te plannen (ABRP, Chargemap) en deze vervolgens in de navi te zetten zodat preconditionering werkt. Handig zou daarom zijn dat pre-conditionering bv. handmatig te starten is (zonder laadpunt in navi) of, nog beter, uit Carplay gehaald wordt. Alsnog kost mij dit maar <1 min bij elke stop, maar geeft je vaak wat meer flexibiliteit, opties en actuele info.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:43

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Blokker_1999 schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:28:
Ik denk dat het punt van die video is, dat Hyundai echt moet gaan aangeven hoeveel % je overhoudt als je bij de laadstop komt en hoveel % je moet bijladen. Als dat hier het geval was, dan stond de Ioniq 6 zeker 5-10 minuten eerder bij het eindpunt als die Tesla. Ook omdat de Tesla rijder het met 1 stop wou doen, ik denk dat ook hij sneller geweest was met 2 stops. Ze geven overigens de overwinning aan de Ioniq 6, dus dat hebben ze wel goed gezien :)

Hier overigens nog een filmpje met de rode kleur. Wat een gave kleur, ik kan niet wachten tot de mijne er is...

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output.

• boukev
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 30-05 18:51
Loekie010 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 10:44:
[...]

Als het gaat om routeplanning voor 500km+ trips gebruik ik toch altijd een apps om de snelste route (Waze) en laadlocaties te plannen (ABRP, Chargemap) en deze vervolgens in de navi te zetten zodat preconditionering werkt. Handig zou daarom zijn dat pre-conditionering bv. handmatig te starten is (zonder laadpunt in navi) of, nog beter, uit Carplay gehaald wordt. Alsnog kost mij dit maar <1 min bij elke stop, maar geeft je vaak wat meer flexibiliteit, opties en actuele info.
Helemaal mee eens. Ik vind het wel bijzonder handig dat de Hyundai-navigatie nu ook zelf HPDC laadpalen kan toevoegen onderweg. Dan is preconditioning gelijk geregeld. Maar een handmatige knop zou ook echt heel wenselijk zijn om dit soort vage dingetjes te voorkomen. Mijn ouders zouden het niet snappen dat ze moeten preconditionen via de in-car navigatie in ieder geval. De dealer heeft er ook geheel niks over gezegd terwijl het toch best belangrijk dingetje is voor het snelladen.

• koboy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16:56

koboy

Heb een idee voor een icon

zonoskar schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 12:44:

Hier overigens nog een filmpje met de rode kleur. Wat een gave kleur, ik kan niet wachten tot de mijne er is...
Hier een foto in het grauwe Hollandse weer van een rode. Staat over een paar weken bij ons voor de deur!

Ben heel erg blij met de kleur, echt supermooi en best chique.

Gistermiddag bij de dealer afgeleverd, samen met een stel first editions.

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:57

djbarney

XBL: DeejayBarney

boukev schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:22:
[...]

Helemaal mee eens. Ik vind het wel bijzonder handig dat de Hyundai-navigatie nu ook zelf HPDC laadpalen kan toevoegen onderweg. Dan is preconditioning gelijk geregeld. Maar een handmatige knop zou ook echt heel wenselijk zijn om dit soort vage dingetjes te voorkomen. Mijn ouders zouden het niet snappen dat ze moeten preconditionen via de in-car navigatie in ieder geval. De dealer heeft er ook geheel niks over gezegd terwijl het toch best belangrijk dingetje is voor het snelladen.
overigens is dit iets dat Tesla ook nog steeds niet goed voor elkaar heeft. Je moet in de navigatie echt expliciet aangeven dat je bij een fastned of iets dergelijks een charge beurt wil uitvoeren, want anders word die volkomen genegeerd of gewoon als via punt gezien, waarmee je dus geen preconditioning krijgt en simpelweg de parkeerplaats eromheen opgestuurd word. Routes plannen met de tesla navigatie zoals ik vorige week naar de grens met tjechie heb gedaan, stuurt je ook 100% altijd en alleen langs de tesla superchargers, en niet langs de soms veel snellere en praktischer geplaatste laadpunten van enbw, fastned, ionity enzovoort. Ben wel reuze benieuwd hoe die software van Hyundai verder bijgewerkt gaat worden hiervoor, de "je arriveert met x% charge over op je bestemming" functionaliteit is echt heel prettig (en in mijn geval ook meestal binnen 1 of 2% accuraat)

• hemertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-05 07:40
Heerlijke luxe wagen wat een genot
Afgelopen zondag naar TT Assen geweest vanuit Eindhoven
Smorgens bij Fastned met een 150kW en smiddags laden bij FastNed bij een 300kW lader

De auto is ontworpen op maximaal 233kW Fastcharge laden, wat dus gehaald wordt 👊🏻💪🏻

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Welabel
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 17-05 19:00
Ook via deze groep nog maar eens delen: De eerste Meet&Greet voor Ioniq6-rijders. Op zondag 23 april, locatie Brouwersdam (grens Zuid-Holland-Zeeland). Alle Ioniq6-rijders zijn van harte welkom. Ook dealers die het leuk vinden erbij te zijn of mensen die de auto een zondagje mogen lenen om proef te rijden.
Het programma is simpel: Verzamelen op de Brouwersdam, foto's maken, lunchen op een strandtent, toertochtje maken door Zeeland met af en toe een tussenstop.

Meld je aan via: Ioniq6FE@gmail.com

Acties:
  • +2Henk 'm!

• koboy

koboy

Welabel schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:34:
Ook via deze groep nog maar eens delen: De eerste Meet&Greet voor Ioniq6-rijders. Op zondag 23 april, locatie Brouwersdam (grens Zuid-Holland-Zeeland).
Dat zou voor mij net gaan lukken. Ik ga kijken wat ik kan doen, want de toerrit gaat zowiezo niet lukken omdat ik een mannetje van net 2 mee zal moeten nemen. Al die autos gaat hij geweldig vinden, maar het is de vraag hier lang papa er achter aan kan blijven lopen >:)

Ik zie ik zie wat jij niet ziet, en het is....... ach laat ook maar je ziet het toch niet!

Acties:
  • +6Henk 'm!

• spongepro
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02:40
Foto's opgedoken van de Byte Blue kleur!

https://www.news.com.au/t...2e9e6d5d6098a9a0d5d5a325e

• boukev
Pfieuw! Nice.

Als ik mijzelf niet druk zou maken over de restwaarde bij tweedehands verkoop dan zou ik zeker in een rode of deze blauwe rijden.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Lijkt toch best veel op het Polestar blauw wat ik op de V40 had. Best cool. Maar ook blij met de rode kleur die ik besteld heb.

• DonJunior
boukev schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:49:
Pfieuw! Nice.

Als ik mijzelf niet druk zou maken over de restwaarde bij tweedehands verkoop dan zou ik zeker in een rode of deze blauwe rijden.
Ik snap dit nooit zo goed.. je koopt toch de auto voor jezelf.. niet voor iemand anders? Natuurlijk snap ik het restwaarde concept wel maar dan krijg je na, weet ik veel hoeveel jaar, maar wat minder terug.. Jij hebt al die tijd wel meer genoten van je eigen gekochte auto omdat je hem hebt gekozen zoals jij hem wilt hebben. Ikzelf koop een auto waar ik echt van geniet..als dat betekent dat deze een kleur heeft die niemand wilt.. prima wordt ie ook niet gejat :+

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 13:02:
Lijkt toch best veel op het Polestar blauw wat ik op de V40 had. Best cool. Maar ook blij met de rode kleur die ik besteld heb.
Gezien de populariteit van Ultimate red hier maak ik me niet zo zorgen, ook als je kijkt naar het aantal rode Nissan's.... Enfin, we zien over 10 jaar wel wat dan in de mode is. Rood was ooit een slechte kleur lak, die snel vervaagde of bladderde. Volgens mij nu niet meer.

Vroeger zeiden ze "met een witte blijf je zitte", en kijk eens hoeveel witgrijs er nu rond rijdt...

• DonJunior
koboy schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:50:
[...]

.. Rood was ooit een slechte kleur lak, die snel vervaagde of bladderde. Volgens mij nu niet meer.

..
Helaas wel .. heeft namelijk niets met kwaliteit van de lak te maken maar met de invloed van zonlicht. Is met alles wat rood is het geval, auto's, schuurdeuren, buitenspeelgoed maakt niet uit.. Doe je ook niets aan. Zoals ze op Dumpert zouden zeggen #iesNatoer .

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Dat is alleen met rode uni lakken. Ik heb nog nooit een vervaagde metallic rode auto gezien, dus ik maak me daarover geen zorgen.

• koboy

koboy

DonJunior schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 16:59:
[...]

Helaas wel .. heeft namelijk niets met kwaliteit van de lak te maken maar met de invloed van zonlicht. Is met alles wat rood is het geval, auto's, schuurdeuren, buitenspeelgoed maakt niet uit.. Doe je ook niets aan. Zoals ze op Dumpert zouden zeggen #iesNatoer .
Zou toch op te lossen moeten zijn met een lekkere dikke laag blanke lak met uv filter, ipv een minuscuul laagje..... Maar ja, dan zit je waarschijnlijk op een meerprijs vergelijkbaar aan metallic

• DonJunior
zonoskar schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 17:17:
Dat is alleen met rode uni lakken. Ik heb nog nooit een vervaagde metallic rode auto gezien, dus ik maak me daarover geen zorgen.
Zeker wel.. Hier in de straat een Alfa Romeo met metallic rood en zo wel meerdere gezien hoor.

Acties:
  • +3Henk 'm!

• hunter3315nl
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 30-05 11:11
chrvdbos schreef op vrijdag 3 maart 2023 @ 18:22:
Morgenochtend 10.00 uur levering van mijn nocturne grey.
Dan is het zover. Ben bang dat die accu die dag wel redelijk leeg komt.
Aankomst Morning Prosperity 2 april 2023 om ong. 09.30 uur.
Helaas werkt het weer en de camera op de nw waterweg niet mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koboy

koboy

hunter3315nl schreef op zondag 2 april 2023 @ 09:39:
[...]

Aankomst Morning Prosperity 2 april 2023 om ong. 09.30 uur.
Helaas werkt het weer en de camera op de nw waterweg niet mee.
[Afbeelding]
Leuk voor o.a. de Ioniq 5 bestellers. Hij heeft de haven van Ulsan aangedaan, en niet die van Asan waar de Ioniq 6 gemaakt wordt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hunter3315nl
koboy schreef op zondag 2 april 2023 @ 10:21:
[...]

Leuk voor o.a. de Ioniq 5 bestellers. Hij heeft de haven van Ulsan aangedaan, en niet die van Asan waar de Ioniq 6 gemaakt wordt.
Asan is geen vertrek haven van Eukor, Ulsan wel.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hemertje
Vraagje,

Wie van de mensen hier is inmiddels voorzien van zijn/haar Ioniq 6?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• koboy

koboy

hunter3315nl schreef op zondag 2 april 2023 @ 12:28:
[...]

Asan is geen vertrek haven van Eukor, Ulsan wel.
Ja, maar Ulsan ligt letterlijk aan de andere kant van het land. Vanochtend pingpongend op de mobiel door Google maps gemist dat pyongtaek (?) de haven is voor Asan. Die is wel aangedaan, dus er zitten toch Ioniq 6-en op de boot. :X

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hunter3315nl
koboy schreef op zondag 2 april 2023 @ 14:59:
[...]

Ja, maar Ulsan ligt letterlijk aan de andere kant van het land. Vanochtend pingpongend op de mobiel door Google maps gemist dat pyongtaek (?) de haven is voor Asan. Die is wel aangedaan, dus er zitten toch Ioniq 6-en op de boot. :X
Klopt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 19:20
Testverslag van de Hyundai IONIQ 6 op Autozine.nl
https://www.autozine.nl/hyundai/ioniq-6/autotest

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Hilbolli
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 30-05 17:26
Ik wacht nog steeds. Aankomst Rotterdam staat gepland voor 10 april. Vertrokken 19 februari. aankomst bij de dealer 15 mei. Staat die van mij misschien op de Morning Prosperity. Zou leuk zijn. Scheelt toch weer 8 dagen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• boukev
DonJunior schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 15:01:
[...]

Ik snap dit nooit zo goed.. je koopt toch de auto voor jezelf.. niet voor iemand anders? Natuurlijk snap ik het restwaarde concept wel maar dan krijg je na, weet ik veel hoeveel jaar, maar wat minder terug.. Jij hebt al die tijd wel meer genoten van je eigen gekochte auto omdat je hem hebt gekozen zoals jij hem wilt hebben. Ikzelf koop een auto waar ik echt van geniet..als dat betekent dat deze een kleur heeft die niemand wilt.. prima wordt ie ook niet gejat :+
Ooh geen zorgen, ben super blij met mijn kleur (Nocturne Gray). Vind hem net zo mooi als deze felle kleuren dus dit aspect was slechts het kleine zetje extra.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Welabel
Moet wel een beetje glimlachen om gemaakte opmerkingen:
"Daarom valt des te meer op dat het Bose audiosysteem een kunstmatig geluid heeft met weinig helderheid. Muziek luisteren is daarom geen genoegen, waardoor het audiosysteem alleen tolerabel is voor gesproken woord" --> de audioinstallatie klinkt een concertzaal!

en:
"Tegelijkertijd is merkbaar dat de fabrikant ruimte houdt voor een sportieve N-uitvoering, want echte agressie ontbreekt. Dankzij de hoge mate van comfort en het gemak waarmee wordt gepresteerd is de sensatie van snelheid gering." --> van 0-100km/h in 5 sec is voor de gemiddelde Hollander sensationeel!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ze hebben ook over dat de hoofdsteun tegen het dak zit, was mij in ieder geval niet opgevallen bij de proefrit.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koboy

koboy

Een altijd weer dat gezeur over de piepjes van de rijhulpen en dat dat niet uit te zetten is. Zeg dan ook dat je dat aan de EU te danken hebt, en dat elke sinds juni vorig jaar geïntroduceerde auto dat laat van heeft (en vanaf 1 januari volgend jaar elke nieuwe).
Kan ook best dat de herkenning van verkeersborden niet feilloos is, maar zeg dan ook wie het WEL op orde heeft.

Mijn indruk was dat het stuk vooral niet te positief mocht uitpakken. Of dit wegens persoonlijke voorkeur is of die sponsors....

• HomerJ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:15
koboy schreef op maandag 3 april 2023 @ 08:25:
Een altijd weer dat gezeur over de piepjes van de rijhulpen en dat dat niet uit te zetten is. Zeg dan ook dat je dat aan de EU te danken hebt, en dat elke sinds juni vorig jaar geïntroduceerde auto dat laat van heeft (en vanaf 1 januari volgend jaar elke nieuwe).
Kan ook best dat de herkenning van verkeersborden niet feilloos is, maar zeg dan ook wie het WEL op orde heeft.

Mijn indruk was dat het stuk vooral niet te positief mocht uitpakken. Of dit wegens persoonlijke voorkeur is of die sponsors....
Ik vond het wel erg irritant tijdens de proefrit en elke review heeft het er over als minpunt.
Dat het uit blijft staan zal toch wel met een software update worden verholpen, door Hyundai?
Of mag dat ook niet van EU wetgeving?

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

HomerJ schreef op maandag 3 april 2023 @ 09:50:
[...]

Ik vond het wel erg irritant tijdens de proefrit en elke review heeft het er over als minpunt.
Dat het uit blijft staan zal toch wel met een software update worden verholpen, door Hyundai?
Of mag dat ook niet van EU wetgeving?
Voor zover ik begrepen heb heeft de auto een bepaalde NCAP rating die behaald is met alle veiligheidssystemen aan, dus als je alles permanent uit kan zetten geldt de rating niet meer. Dus ik vrees dat Hyundai dit niet gaat/kan doen.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koboy

koboy

zonoskar schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:00:
[...]

Voor zover ik begrepen heb heeft de auto een bepaalde NCAP rating die behaald is met alle veiligheidssystemen aan, dus als je alles permanent uit kan zetten geldt de rating niet meer. Dus ik vrees dat Hyundai dit niet gaat/kan doen.
Dat van die NCAP rating was misschien het geval, maar doet er sinds 1 juni 2022 niet meer toe. Een hele rits aan veiligheidssystemen/piepjes is sinds dan door EU regelgeving verplicht voor nieuw geïntroduceerde modellen. Uitschakelen mag alleen tijdelijk, bij opnieuw starten moeten ze weer aan staan. Vanaf 1 januari 2024 geldt deze verplichting voor ALLE nieuwe auto's.
https://www.autoweek.nl/n...erplicht-in-nieuwe-autos/

Grap is trouwens dat ik de meeste reviewers bijna alleen maar hoor mopperen over het piepen bij te hard rijden.....
Bij de proefrit in de Ioniq 5 heb ik geen piepje gehoord, mijn vrouw wel, maar die vergeet nog wel eens een richtingaanwijzer.
Ben ook benieuwd trouwens hoe hard er gemopperd gaat worden bij de testen van een nieuwe BMW/Audi/noemmaareenduitser..... Die gaat namelijk net zo hard piepen.

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07:53
Volgens de configurator is het nochtans mogelijk de auto zonder een deel van die functies te bestellen. Pas met de "Lounge" versie krijg je het Highway Driving Assist II pakket er op.

Echter als je dus voor de goedkopere "Connect" versie gaat zit je dus ook meteen aan een zwart interieur vast, mis je het Bose audio systeem (wellicht beter zo?).

Edit: Tevens is het opletten welke commentaren men geeft op hoofdruimte. Persauto's komen in de regel met een glazen dak. Oogt leuk, heerlijk voor het licht in de cabine, maar funest voor de hoofdruimte. En uiteraard wordt de auto op de 20" velgen gezet. Fraai, maar met 18" heb je in de regel een stuk meer comfort.

[Voor 31% gewijzigd door Cid Highwind op 03-04-2023 11:19]

• koboy

koboy

Cid Highwind schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:05:
Volgens de configurator is het nochtans mogelijk de auto zonder een deel van die functies te bestellen. Pas met de "Lounge" versie krijg je het Highway Driving Assist II pakket er op.

Echter als je dus voor de goedkopere "Connect" versie gaat zit je dus ook meteen aan een zwart interieur vast, mis je het Bose audio systeem (wellicht beter zo?).
[...]
Volgens de configurator wanneer je op "bekijk alle details" klikt, onder het kopje veiligheid bij de style instapper alle EU verplichtte zaken:
Actieve rijbaanassistentie (LKA)
Snelheidsbordenherkenning (ISLA)
Handmatige snelheidsbegrenzer
Noodremassistent (FCA) met voetganger- en fietserherkenning
Autonome rijbaanassistentie (LFA)
Highway Driving Assist (HDA)
eCall (Emergency Call)

N.B. ook de connect uitvoering heeft al HDA-2.

Wat betreft het bose audiosysteem: je mist in elk geval een subwoofer in het dak van de kofferruimte die in de pre productie auto in Utrecht onbeschermd was.
Daarnaast is de link tussen bose en hoogwaardige audio mij wat vreemd, maar dat is een ander topic.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hunter3315nl
Hilbolli schreef op zondag 2 april 2023 @ 21:42:
Ik wacht nog steeds. Aankomst Rotterdam staat gepland voor 10 april. Vertrokken 19 februari. aankomst bij de dealer 15 mei. Staat die van mij misschien op de Morning Prosperity. Zou leuk zijn. Scheelt toch weer 8 dagen.
Voor onze zuiderburen:

• eltron
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 16:05
koboy schreef op maandag 3 april 2023 @ 10:45:
[...]

Dat van die NCAP rating was misschien het geval, maar doet er sinds 1 juni 2022 niet meer toe. Een hele rits aan veiligheidssystemen/piepjes is sinds dan door EU regelgeving verplicht voor nieuw geïntroduceerde modellen. Uitschakelen mag alleen tijdelijk, bij opnieuw starten moeten ze weer aan staan. Vanaf 1 januari 2024 geldt deze verplichting voor ALLE nieuwe auto's.
https://www.autoweek.nl/n...erplicht-in-nieuwe-autos/

Grap is trouwens dat ik de meeste reviewers bijna alleen maar hoor mopperen over het piepen bij te hard rijden.....
Bij de proefrit in de Ioniq 5 heb ik geen piepje gehoord, mijn vrouw wel, maar die vergeet nog wel eens een richtingaanwijzer.
Ben ook benieuwd trouwens hoe hard er gemopperd gaat worden bij de testen van een nieuwe BMW/Audi/noemmaareenduitser..... Die gaat namelijk net zo hard piepen.
Ach mijn e-Niro piept al bijna 4 jaar over van alles en nog wat. Ik heb dat nooit begrepen en hoor het inmiddels ook eigenlijk niet meer. Als tie er mee stopt merk ik het wel en ik ben gewend dat het ding voortdurend overal over piept. Maar hoor het dus eigenlijk niet meer. (ik ga het waarschijnlijk nog missen als tie niet meer piept, maar welke boodschap hij probeert te brengen ga ik niet meer naar raden)

[Voor 5% gewijzigd door eltron op 03-04-2023 20:20]

e-Niro Exec.l, My19, Zappi, 40PV

• spidertje
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-05 19:20
eltron schreef op maandag 3 april 2023 @ 20:17:
[...]

Ach mijn e-Niro piept al bijna 4 jaar over van alles en nog wat. Ik heb dat nooit begrepen en hoor het inmiddels ook eigenlijk niet meer. Als tie er mee stopt merk ik het wel en ik ben gewend dat het ding voortdurend overal over piept. Maar hoor het dus eigenlijk niet meer. (ik ga het waarschijnlijk nog missen als tie niet meer piept, maar welke boodschap hij probeert te brengen ga ik niet meer naar raden)
:D :D :D :D :D :D :D :D 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • +1Henk 'm!
Cid Highwind schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:05:

Edit: Tevens is het opletten welke commentaren men geeft op hoofdruimte. Persauto's komen in de regel met een glazen dak. Oogt leuk, heerlijk voor het licht in de cabine, maar funest voor de hoofdruimte. En uiteraard wordt de auto op de 20" velgen gezet. Fraai, maar met 18" heb je in de regel een stuk meer comfort.
Maar dat zijn dus niet de functies waar over geklaagd wordt, al is de enige waar in reviews steevast over geklaagd wordt de intelligente snelheidswaarschuwing. Dat zegt natuurlijk ook iets over de rijstijl van de presentatoren dat zij dat gepiep zo vaak horen. Over de andere systemen zoals gepiep bij het verlaten van een rijstrook hoor je ze een stuk minder, maar dat doen ze vermoedelijk ook veel minder vaak dan iets te snel rijden, want iedereen weet toch dat er een marge zit op zowel de snelheidsmeter als ook nog eens een marge voordat men flitst.

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:43

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

Ik heb een proefrit gemaakt, en die intelligente snelheidswaarschuwing piept maar een paar keer als je over de limiet heengaat, hij blijft niet piepen meen ik.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• koboy

koboy

beschuit schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:45:
Ik heb een proefrit gemaakt, en die intelligente snelheidswaarschuwing piept maar een paar keer als je over de limiet heengaat, hij blijft niet piepen meen ik.
Dat is ook wat ik tot nu toe uit de reviews heb begrepen. Mijn vrouw weet nog niet wat ze vervelender gaat vinden: de electronische rijleraar of die van 6 jaar die ze nu al heeft. Mama je rijdt over de witte lijn!

Iemand al enige info over hoeveel de teller afwijkt? In de praktijk zal ik hem op de cruise control hebben staan, maar als 100 op de teller richting 95 gaat wordt het vervelend in de rechterbaan bij trajectcontroles, vooral aangezien hda-2 de snelheid automagisch aan schijnt te passen.

beschuit schreef op woensdag 5 april 2023 @ 09:45:
Zou inderdaad zo moeten zijn, is bij alle andere, oudere waarschuwingen ook zo. Even aangeven dat je fout zit en daarna stil.

• LuPo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16:38
koboy schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:14:
[...]

Dat is ook wat ik tot nu toe uit de reviews heb begrepen. Mijn vrouw weet nog niet wat ze vervelender gaat vinden: de electronische rijleraar of die van 6 jaar die ze nu al heeft. Mama je rijdt over de witte lijn!

Iemand al enige info over hoeveel de teller afwijkt? In de praktijk zal ik hem op de cruise control hebben staan, maar als 100 op de teller richting 95 gaat wordt het vervelend in de rechterbaan bij trajectcontroles, vooral aangezien hda-2 de snelheid automagisch aan schijnt te passen.
Dat kun je uitzetten toch? Ik heb op de IONIQ5 ook HDA2 en hij rijdt door op ingestelde ACC snelheid. Ongeacht snelheidsborden. Ook alle meldingen uitstaan. Enige wat ik telkens iedere rit uit moet zetten is LKA.

4620 Wp PV ZZO 52° | Hyundai IONIQ5 73kWh Connect

• hemertje
Blokker_1999 schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:17:
[...]

Zou inderdaad zo moeten zijn, is bij alle andere, oudere waarschuwingen ook zo. Even aangeven dat je fout zit en daarna stil.
zo is het ook, eenmalig 3x een piep bij overschrijding van de toegestane snelheid

• boukev
LuPo schreef op woensdag 5 april 2023 @ 10:38:
[...]

Dat kun je uitzetten toch? Ik heb op de IONIQ5 ook HDA2 en hij rijdt door op ingestelde ACC snelheid. Ongeacht snelheidsborden. Ook alle meldingen uitstaan. Enige wat ik telkens iedere rit uit moet zetten is LKA.
Klopt, ik heb het nu ook zo staan dat er nauwelijks piepen zijn (wel lichtjes en waarschuwingen trillend). Enige wat ik nu nog op de Ioniq 6 opnieuw uit zet elke rit is de snelheidswaarschuwing. Die gaat normaliter ook 3x af met geluid, en knippert in beeld en gaat aan vanaf +2km/uur op de teller te hard. Vergeleken met de GPS snelheid is mijn teller overigens vrij accuraat, scheelt slechts ook - 2 km/uur ofzo.

Rijdt heerlijk zo, dit punt is dus echt wel goed aan te passen en geldt inderdaad voor alle nieuwe auto's.

• MFM101
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:08
Leuk om te zien dat de Ioniq 6 de Car of The Year is geworden:https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/hyundai-ioniq-6-is-drievoudig-world-car-of-the-year-winnaar/

Ik heb de Ioniq 6 Connect besteld, kan niet wachten tot die geleverd wordt.

• glennoo
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 16:04
MFM101 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:03:
Leuk om te zien dat de Ioniq 6 de Car of The Year is geworden:https://www.autoweek.nl/autonieuws/artikel/hyundai-ioniq-6-is-drievoudig-world-car-of-the-year-winnaar/

Ik heb de Ioniq 6 Connect besteld, kan niet wachten tot die geleverd wordt.
Waar heb je hem besteld en wat voor levertermijn heb je gekregen?

• beschuit
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:43

beschuit

Why yes, a bulletproof vest

MFM101 schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:03:
Welke kleur is dat? Niet de Nocturne Grey lijkt me.

• MFM101
glennoo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:10:
[...]

Het gaat om een voorraad model, als in dat de dealer een aantal ioniq 6 exemplaren heeft besteld, ik kies er daarvan 1 die ze dus binnekort binnen krijgen. (Davo Groep)

Als het goed is zouden ze inmiddels in Nederland gearriveerd moeten zijn per boot.

• MFM101
beschuit schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:43:
[...]

Welke kleur is dat? Niet de Nocturne Grey lijkt me.
Volgens mij is dit de Curated Silver Metallic.

• MFM101
Welabel schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:34:
Ook via deze groep nog maar eens delen: De eerste Meet&Greet voor Ioniq6-rijders. Op zondag 23 april, locatie Brouwersdam (grens Zuid-Holland-Zeeland). Alle Ioniq6-rijders zijn van harte welkom. Ook dealers die het leuk vinden erbij te zijn of mensen die de auto een zondagje mogen lenen om proef te rijden.
Het programma is simpel: Verzamelen op de Brouwersdam, foto's maken, lunchen op een strandtent, toertochtje maken door Zeeland met af en toe een tussenstop.

[Afbeelding]

Meld je aan via: Ioniq6FE@gmail.com
Lijkt me leuk om eens te doen wanneer ik mijn ioniq 6 binnen heb - ik denk rond Mei ergens.

• koboy

koboy

MFM101 schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 15:13:
[...]

Lijkt me leuk om eens te doen wanneer ik mijn ioniq 6 binnen heb - ik denk rond Mei ergens.
Voor de geïnteresseerden: er worden steeds meer niet FE's afgeleverd bij de dealers. Gisteren zag ik er weer 1 op 18 inch aan de lader hangen daar

Acties:
  • +3Henk 'm!

• gdl
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 30-05 12:08
koboy schreef op vrijdag 7 april 2023 @ 16:13:
[...]

Voor de geïnteresseerden: er worden steeds meer niet FE's afgeleverd bij de dealers. Gisteren zag ik er weer 1 op 18 inch aan de lader hangen daar
Ik krijg die van mij a.s vrijdag *O*

• koboy

koboy

gdl schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 14:59:
[...]

Ik krijg die van mij a.s vrijdag *O*
Bofkont! Had de werkplaats weinig te doen zeker. Ik moet een week langer wachten.... :'(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Welabel
koboy schreef op zaterdag 8 april 2023 @ 15:45:
[...]

Bofkont! Had de werkplaats weinig te doen zeker. Ik moet een week langer wachten.... :'(
@koboy @gdl jullie zijn ook van harte welkom de 23e op de Brouwersdam Meet&Greet hè🖐

• Welabel
demonic schreef op zaterdag 18 februari 2023 @ 18:07:
[...]

LocatieDemoShowShow/demo?
AmersfoortSerenity white
nocturne grey metallic
BredaByte Blue Metallic
Den Bosch (Oostendorp)Gravity gold matBiphilic blue
Eindhoven (Content)Gravity gold matBiophilic Blue
GroningenBiophilic BlueZwart
LeidenSerenity white
nocturne grey
Rotterdam (Davo)Serenity White Pearlransmission Blue Pearl
Spijkenisse (Nooteboom)Gravity Gold MatteBiphilic Blue
UdenGravity gold mat
Biphilic blue
ZwolleZwart(?)Serenity white
@demonic Is deze lijst toevallig nog een keer bijgewerkt? Zijn er nog aanvullingen?

• Loekie010
Welke variant/specificatie hebben de momenteel uitgeleverde auto's? Of zijn dit allemaal door dealer bestelde auto's? Mijn 77 kwh connect met 20-inch is eind december bij de fabriek besteld (snel na lancering dus) en komt eind september/begin oktober. Vraag me af of bepaalde specificaties langer op zich laten wachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• glennoo
Gezien de RDW lijst lijkt het erop dat ze gewoon van alles wat een beetje eruitgooien. fiscale waardes variëren van 46K tot aan 62K. https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/EV-s-deze-maand/xyhb-9vqd . De 62K modellen zijn volgens mij first editions en die van 46K zijn weer de 53kWh Style modellen met een specifiek kleurtje. Ik kijk zelf uit naar de fiscale waardes van 50,2K (53Kwh connect met biophilic blue) :)

• Loekie010
glennoo schreef op dinsdag 11 april 2023 @ 10:47:
Gezien de RDW lijst lijkt het erop dat ze gewoon van alles wat een beetje eruitgooien. fiscale waardes variëren van 46K tot aan 62K. https://opendata.rdw.nl/Voertuigen/EV-s-deze-maand/xyhb-9vqd . De 62K modellen zijn volgens mij first editions en die van 46K zijn weer de 53kWh Style modellen met een specifiek kleurtje. Ik kijk zelf uit naar de fiscale waardes van 50,2K (53Kwh connect met biophilic blue) :)
Thanks, door het beperkt aantal varianten en opties kan je hier inderdaad vrij nauwkeurig uit opmaken over welke specificatie dit gaat. Lijkt inderdaad een mix te zijn van de meest basic versie tot Lounge AWD/FE modellen.
Dan is mijn vraag nog niet beantwoord of dit gaat om door dealer vooraf bestelde auto's/FE modellen of door klanten samengestelde auto's. Mocht dat laatste het geval zijn zou ik toch graag wat meer transparantie over de wachttijden willen hebben indien moment van bestellen dan blijkbaar niet leidend is.
Heb overigens gehoord dat sommige onderdelen (zoals 20-inch) beperkter aan te leveren zijn, vandaar mijn eerdere vraag over de relatie tussen specificatie en wachttijd. Dit kan natuurlijk onzin zijn, maar zo stond ik er wel van te kijken dat de demo versie in Rotterdam een ander type 20-inch had dan in de optielijst.

• koboy

koboy

Bericht van een paar maanden geleden was dat besteld in december uitgeleverd zou worden voor juli. Denk ook wel dat dat gehaald gaat worden, aangezien die van ons, 15 december besteld, al 2 weken bij de dealer staat. Nog niet uitgeleverd, dus daarom komt rood nog niet voor in de rdw lijst.

Wat betreft de 20" wielen: zijn het dezelfde wielen als de FE? Dat zijn namelijk de af fabriek wielen. Wat een dealer er daarna mee doet..... Joost mag het weten....

• demonic
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13:00
Welabel schreef op maandag 10 april 2023 @ 21:49:
[...]

@demonic Is deze lijst toevallig nog een keer bijgewerkt? Zijn er nog aanvullingen?
Ik werk hem bij als iemand een locatie zegt en welke auto daar stond.
Laatste keer was dat 25-maart :)

Als de dealer hun showmodel inmiddels verkocht heeft, dan is die lijst niet accuraat natuurlijk. Maar hij is wel up-to-date met de info die in dit topic heeft gestaan :)

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik heb een filmpje gevonden van de blauwe kleur, Byte Blue:

YouTube: 2023 Hyundai Ioniq 6 Real World Energy Consumption Test | Can We Bea...

Ik vind hem gaaf. Maar het rood vind ik net iets gaver.

• djbarney
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 03:57

djbarney

XBL: DeejayBarney

zonoskar schreef op woensdag 12 april 2023 @ 15:02:
Ik heb een filmpje gevonden van de blauwe kleur, Byte Blue:

YouTube: 2023 Hyundai Ioniq 6 Real World Energy Consumption Test | Can We Bea...

Ik vind hem gaaf. Maar het rood vind ik net iets gaver.
ik zit ook nog wel erg te twijfelen tussen die 2 inderdaad :D

• RPGjitse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:45
Enig idee wat de levertijden zijn in België? Ik heb de mijne besteld eind febrauri en hij zou een jaar later aankomen. Lijkt dit realistisch?

• TimoLimo
  • Laatst online: 16:46
Ik vrees dat het realistisch is, ja.

Ben verleden week bij mijn dealer langsgegaan, en bij mij is de aankomst voorzien voor half februari 2024 (besteld op 14/2)

Aankomst is in dit geval gelost worden van het transportschip.
Dan nog alle formaliteiten (registraties/douane/vervoer naar dealer/lease-maatschappij administratie/nummerplaat gedoe/trekhaak installeren+keuring) enz en we zitten al snel een maandje later, denk ik.

Als die planning klopt, dan gok ik realistisch op eind maart 2024.

(Het kan nog erger: bij de lease-maatschappij zelf lees ik: eerste helft van mei 2024)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Welabel
Een promo-filmpje voor de Meet&Greet op zondag 23 April op de Brouwersdam
Delen mag:-) YouTube: IONIQ6 Meet&Greet Brouwersdam 23 april 2023

• Frits_87
volgens de RDW zijn er een hoop ioniq 6 geregistreerd 267 op dit moment. helaas staat die van mij er nog niet bij.

• glennoo
Heeft iemand toevallig enig idee waar de kleur "biophilic blue pearl" onder valt bij RDW opendata?

• san1980
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 06:52
glennoo schreef op vrijdag 14 april 2023 @ 17:21:
Heeft iemand toevallig enig idee waar de kleur "biophilic blue pearl" onder valt bij RDW opendata?
Blauw

• koboy

koboy

Bij de rdw data staan nu 2 rode..... Beide nog niet uitgeleverd. 1 daarvan is een bekende voor mij, ahum.
Nog 1 week....

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Ik zag bij ons in het dorp (Reusel) een zwarte Ioniq 6 staan. Iemand van hier? Er stond voorheen altijd een Ioniq 5 op de oprit, maar nu een 6 dus, ben wel benieuwd vanwaar de switch :)

• CrystalViriS
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:34
Ik heb er nog geen in het echt gezien eigenlijk. Ik zelf rij een "classic Ioniq" uit 2016.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• chrvdbos
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 30-05 16:28
Voor mijn Ioniq 6 heb ik zo'n 20 maanden in de Ioniq 5 P45 gereden. De auto zonder achteruitwisser waar de luchtstroom zou zorgen voor een schone ruit. Zou zorgen, want als het even regende hadden we alleen de twee buitenspiegels en de achterruit werd dan direct ondoorzichtbaar.
Velen klaagden daarover.
T.a.v. de Ioniq 6 had ik dus geen "high hopes", want ook daar deed Hyundai dezelfde belofte.
Maar nu lijkt het echter gewoon wel te werken.
Al een paar keer door de regen gereden en telkens bleef de achteruitkijkspiegel goed bruikbaar.
Ik heb de 6 een complete quarz coating laten geven, dus mogelijk heeft dat ook invloed.
Vandaar de vraag hoe de algemene ervaring is. Blijft bij meer mensen de ruit mooi schoon in de regen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hemertje
de achteruit blijft niet helemaal mooi schoon
er blijven druppels op staan

Acties:
  • +1Henk 'm!

• boukev
Zal er eens op letten. Heb tot nu toe nog geen enkele keer gemerkt dat ik er niet doorheen kon kijken. Heb prima zicht gehad, ook tijdens regen omstandigheden.

Acties:
  • +2Henk 'm!
Daar zit je dan, andere kant van de wereld. Krijg je bericht van je dealer dat je Ioniq 6 klaarstaat :+

RPGjitse schreef op donderdag 13 april 2023 @ 15:28:
Enig idee wat de levertijden zijn in België? Ik heb de mijne besteld eind febrauri en hij zou een jaar later aankomen. Lijkt dit realistisch?
Klinkt realistisch en redelijk. Klinkt ook alsof je iets besteld hebt wat je dealer niet uit de voorraad kan leveren waar hij toegang toe heeft. Toen ik in Januari bj mijn dealer ging vragen om een rode Core Plus met kleine batterij werd mij zelfs eind 2024 meegedeeld. In Zilver was geen probleem, die zat bij hen in het dealernetwerk.

Voor 2023 waren alle wagens namelijk reeds vooraf besteld, niemand heeft een maatwerk wagen kunnen bestellen voor 2023 maar iedereen moet hopen dat ze nog vinden wat ze wensen. Ze zijn er wel. Heb ondertussen al een rode zien staan op een tweedehandssite voor een kleine meerprijs :(

• RPGjitse
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 15:45
Blokker_1999 schreef op dinsdag 18 april 2023 @ 11:49:
[...]

Klinkt realistisch en redelijk. Klinkt ook alsof je iets besteld hebt wat je dealer niet uit de voorraad kan leveren waar hij toegang toe heeft. Toen ik in Januari bj mijn dealer ging vragen om een rode Core Plus met kleine batterij werd mij zelfs eind 2024 meegedeeld. In Zilver was geen probleem, die zat bij hen in het dealernetwerk.

Voor 2023 waren alle wagens namelijk reeds vooraf besteld, niemand heeft een maatwerk wagen kunnen bestellen voor 2023 maar iedereen moet hopen dat ze nog vinden wat ze wensen. Ze zijn er wel. Heb ondertussen al een rode zien staan op een tweedehandssite voor een kleine meerprijs :(
Ja, gaat om een zwarte balance RWD.

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Nog een filmpje van de Byte Blue kleur. Alle info die ze vertellen is al lang bekend (hoewel de uitvoeringen in Australie dus heel anders zijn als in NL), maar het is mooi om de kleur in te schatten.

• antokala
  • Registratie: Oktober 2022
  • Laatst online: 17:00
For anyone interested in buying an I6, according to the Hyundai NL website, there is plenty of stock in a number of dealers.

123 autos (Style, Connect, Lounge) but RWD only.

https://www.hyundai.com/nl/voorraad/detailSearch

• DonJunior
..

[Voor 99% gewijzigd door DonJunior op 21-04-2023 17:51. Reden: never mind]

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

glennoo schreef op donderdag 6 april 2023 @ 11:10:
[...]

1 week geleden besteld en waarschijnlijk volgende week ophalen. Een connect 77kwh rwd in de kleur zwart met paarse gloed en de 18" aero wielen.

Gaat om een voorraad model, de leasemij moet nog een aantal offertes opvragen, kenteken is al bekend.

Er waren bij Hyundai geen opties dus bestellen zou enkel betekenen dat we de kleur die we willen kunnen bestellen. Enkel gaf de dealer aan dat het 8 maanden duurt en dat op het moment van bestellen de prijs ook niet vaststaat dus als de autos duurder worden gaat ook je lease prijs omhoog.

• lfah2000
  • Laatst online: 07-05 08:41
Eind februari een IONIQ 6 Connect 77,4kWh RWD (biophilic blue pearl) besteld.
Volgende week staat ie bij de dealer.

• hemertje
Brilsmurfffje schreef op donderdag 20 april 2023 @ 14:32:
[...]

1 week geleden besteld en waarschijnlijk volgende week ophalen. Een connect 77kwh rwd in de kleur zwart met paarse gloed en de 18" aero wielen.

Gaat om een voorraad model, de leasemij moet nog een aantal offertes opvragen, kenteken is al bekend.

Er waren bij Hyundai geen opties dus bestellen zou enkel betekenen dat we de kleur die we willen kunnen bestellen. Enkel gaf de dealer aan dat het 8 maanden duurt en dat op het moment van bestellen de prijs ook niet vaststaat dus als de autos duurder worden gaat ook je lease prijs omhoog.
zwart met paarse gloed is de BioPhilic Blue

• broord
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 16:31
Hi,

Sinds enige tijd lees ik met interesse mee in dit forum. Ik overweeg een 6 RWD Lounge of een 6 AWD connect te leasen na afloop van mijn huidige contract (04-2024).

Nu heb ik een officiële dealer gebeld met de vraag wat de levertijd van de betreffende 2 configuraties is. De betreffende medewerker kwam niet verder dan (voor beide configuraties) een termijn van tussen de 9 en 12 maanden.

Mijn vraag aan jullie is of jullie dit vanuit eigen onderzoek herkennen? Mogelijk ook of voor een van beide configuraties mogelijk t.o.v. de ander een langere levertijd van toepassing is. Bovenstaande vooral om te voorkomen dat ik nu een bestelling plaats en de auto ver voor het aflopen van mijn contract geleverd wordt.

Mijn gevoel op basis van jullie berichten is overigens dat de 12 maanden makkelijk aangetikt wordt.

Alvast bedankt!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• hunter3315nl
broord schreef op dinsdag 25 april 2023 @ 15:46:
Hi,

Sinds enige tijd lees ik met interesse mee in dit forum. Ik overweeg een 6 RWD Lounge of een 6 AWD connect te leasen na afloop van mijn huidige contract (04-2024).

Nu heb ik een officiële dealer gebeld met de vraag wat de levertijd van de betreffende 2 configuraties is. De betreffende medewerker kwam niet verder dan (voor beide configuraties) een termijn van tussen de 9 en 12 maanden.

Mijn vraag aan jullie is of jullie dit vanuit eigen onderzoek herkennen? Mogelijk ook of voor een van beide configuraties mogelijk t.o.v. de ander een langere levertijd van toepassing is. Bovenstaande vooral om te voorkomen dat ik nu een bestelling plaats en de auto ver voor het aflopen van mijn contract geleverd wordt.

Mijn gevoel op basis van jullie berichten is overigens dat de 12 maanden makkelijk aangetikt wordt.

Alvast bedankt!
Als je de auto helemaal zelf samenstelt kan het inderdaad 12 maanden duren.
Was bij mij ook zo en daarom heb ik op 25 februari een FE besteld en wordt 4 mei afgeleverd
Maar dat is eenvoudiger want je kan alleen de kleur kiezen. Is auto die niet werd afgenomen.

• koboy

koboy

[....]
[....]
15 december besteld, 21 april uitgeleverd voor een LR connect. Maar dat is natuurlijk voor de grote bulk aan lease bestellingen geweest. Hoor wel dat ze als een malle aankomen per boot op het moment.

Wat betreft het te vroeg aankomen en lease: de leasemaatschappij kan een vroegste leverdatum afspreken. Als hij dan veel te vroeg is staat hij een poos ergens opgeslagen. Dit was het geval met onze private lease Skoda Karoq; 30 april op kenteken gezet, 27 juli uitgeleverd. Heeft ons niets gekost. Zal wel meegespeeld hebben dat we daarvoor ook een private lease Skoda hadden.

Die Karoq wordt eerder ingeleverd (Ioniq 6 is prive gekocht), kost ons onder de private lease voorwaarden maximaal 40% van de resterende termijnen.

• broord
  • Laatst online: 16:31
Bedankt en dan ben je al mooi een paar dagen aan het rijden!

• Loekie010
Hi,

Alvast bedankt!
Ik heb direct een 77 KWh Connect met 20-inch besteld, maar het bestellen door de leasemaatschappij duurde even... Daardoor is die uiteindelijk ergens in de laatste week van december besteld bij de fabriek, verwachtte leverdatum is nu eind september / begin oktober (9 maanden). Zo zie je dat de orderboeken snel gevuld waren en levertijden steeds langer lijken te worden.

Een ander ding dat me opvalt is dat er momenteel veel IONIQ 6en direct beschikbaar zijn in verschillende configuraties, wat overeenkomt is dat ze allemaal op 18 inch staan.

• koboy

koboy

Ik had in januari bericht gekregen van de dealer dat besteld voor 7 Januar levering in juni zou zijn. Ook dat 18 inch beter leverbaar was dan 20.
Als dit nog klopt rijd je nog voor de vakantie.

• rvd69
  • Laatst online: 15:47
Ik heb mijn Ioniq 6 Lounge (particuliere aankoop, geen lease) besteld op 9 maart. Staat op dit moment gepland voor aflevering eind juli

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Mijn rode style 18" komt pas midden feb 2024 (midden feb 2023 besteld) ook omdat ik mijn huidige leaseauto (Ioniq 28kWh) dan moet inleveren. De dealer dacht dat de auto sept/okt in NL zou arriveren en staat dus een tijdje in opslag. Ik twijfel nog of ik mijn huidige auto dan eerder inlever, maar dat beslis ik wel als de Ioniq 6 onderweg is.

/Edith Björn heeft eindelijk een Ioniq 6 weten te scoren.

[Voor 19% gewijzigd door zonoskar op 27-04-2023 13:08]

• glennoo
Ik ben nu wel even benieuwd, is er hier iemand die een een 54KWh connect in biophilic blue pearl heeft besteld? En zo ja, welke levertijd heb je te horen gekregen?
Gisteren mijn Ioniq 6 in ontvangst mogen nemen en de eerste 100km mee gereden. Rijdt niet slecht, al zal het even wennen zijn aan waar alles nu weer zit en hoe alles werkt. Zo vloek ik niet alleen op het feit dat Hyundai de bediening op het stuur gespiegeld heeft ten opzichte van de klassieke Ioniq (alsook de Ioniq 5) maar was het toch ook even zoeken naar hoe ik de begrenzer kon aanzetten en annuleren bijvoorbeeld.

Over dat stuurwiel gesproken, het viel me tijdens het rijden ook op dat 1 van de opvallendste features van de Ioniq 6 ofwel niet werkt, ofwel niet aanwezig is op mijn wagen. De oplichtende pixels midden op het stuur. Waren deze niet standaard voor alle Ioniq 6 exemplaren?

Zal later, als het terug licht is, eens kijken of ik een beauty shot van mijn nieuwe aanwinst kan maken.

• koboy

koboy

Blokker_1999 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 06:04:
Gisteren mijn Ioniq 6 in ontvangst mogen nemen en de eerste 100km mee gereden. Rijdt niet slecht, al zal het even wennen zijn aan waar alles nu weer zit en hoe alles werkt. Zo vloek ik niet alleen op het feit dat Hyundai de bediening op het stuur gespiegeld heeft ten opzichte van de klassieke Ioniq (alsook de Ioniq 5) maar was het toch ook even zoeken naar hoe ik de begrenzer kon aanzetten en annuleren bijvoorbeeld.

Over dat stuurwiel gesproken, het viel me tijdens het rijden ook op dat 1 van de opvallendste features van de Ioniq 6 ofwel niet werkt, ofwel niet aanwezig is op mijn wagen. De oplichtende pixels midden op het stuur. Waren deze niet standaard voor alle Ioniq 6 exemplaren?

Zal later, als het terug licht is, eens kijken of ik een beauty shot van mijn nieuwe aanwinst kan maken.
Gefeliciteerd man!
De oplichtende pixels op het stuur zijn helaas voorbehouden aan de lounge/FE. Het plebs moet het zonder doen.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Hi,

Alvast bedankt!
Waarom kijk je niet naar een voorraad model? Kan je veel sneller rijden en staat je leasebedrag vast.
koboy schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 09:54:
[...]

Gefeliciteerd man!
De oplichtende pixels op het stuur zijn helaas voorbehouden aan de lounge/FE. Het plebs moet het zonder doen.
:'( had ik dat vooraf geweten... })

Net men eerste lange rit achter de rug,en straks nog terug. 200km,nog geen 12kWh/100km. Ik heb goede hoop van die kleine batterij in de zomer over de 500km te krijgen >:)

• koboy

koboy

Blokker_1999 schreef op zaterdag 29 april 2023 @ 20:53:
[...]

:'( had ik dat vooraf geweten... })

Net men eerste lange rit achter de rug,en straks nog terug. 200km,nog geen 12kWh/100km. Ik heb goede hoop van die kleine batterij in de zomer over de 500km te krijgen >:)
Hypermilen! De dag van de toerrit heb ik uiteindelijk een fractie meer dan 13 kWh/100km gedaan, maar terug ook een stuk 130. Merk wel dat zodra je wat meer door gaat rijden het vlot meer wordt. Aan de andere kant deed mijn partner vandaag 12,45 kWh/100km met voornamelijk snelweg.

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee