F1TV app melde 13:00 - 14:00 en die is dan in de tijdzone van gebruiker dus NL. En op f1.com staat ook altijd een mooie countdown tot de volgende sessie, nu nog 4 uur en 5 minuten, wat dus ook 1 uur NL tijd is.zzattack schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:48:
Openingspost vermeldt voor FP3 een starttijd van 13u, zowel lokaal als NL. Welke is juist? @DaniëlWW2
Lokale tijd klopt niet in dit geval. NL 13u klopt.zzattack schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:48:
Openingspost vermeldt voor FP3 een starttijd van 13u, zowel lokaal als NL. Welke is juist? @DaniëlWW2
Dus eigenlijk heeft RBR de setup al prima voor elkaarMailMan schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:30:
Volgens Marko was de setup van de RBR nog verre van goed:
“We are suffering from both oversteer and understeer and can't find grip in the slow corners. We are not working in the right direction yet.”
https://racingnews365.com...ng-in-the-wrong-direction
Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.
Juist, valt veel te winnen. Ben benieuwd naar v3 hoe groot de voorsprong zal zijn van de nieuwe RB.Oogje schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 09:04:
[...]
Dus eigenlijk heeft RBR de setup al prima voor elkaar
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
*knip*DataGhost schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:17:
[...]
Wel drie reacties eraan wijden maar als iemand dan op jouw eigen aanbeveling gaat uitzoeken hoe het zit hoeft het opeens allemaal niet meer en is het te uitgebreid? ¯\_(ツ)_/¯
Ophouden met hautain naar een ander te doen.
[ Voor 18% gewijzigd door tweakduke op 02-07-2022 09:47 ]
een treffende spreuk
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 14:11
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
/u/42776/crop6501d346786db_cropped.png?f=community)
Tijd moet nu goed zijnDoeEensGek schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:57:
[...]
Lokale tijd klopt niet in dit geval. NL 13u klopt.
Op die manier geldt dat voor meer teams als thuisrace.Spotmatic schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:24:
[...]
Voor het F1 team van Mercedes AMG Petronas is dit ook hun thuisland hoor... De fabriek staat immers in Brackley, wat nog geen 15km van het Silverstone circuit verwijderd is.
Juist de teams zouden moeten weten dat het een marathon en geen sprint is, onnodige risico's nemen voor één race schiet je dus niet zoveel mee op.
Laten we wel wezen, weinig teams die niet toxic zijn, beetje F1 eigen. Kijk naar Horner/Marko (coureurs wisselen alsof het flippo's zijn), maar zelfs een vrij populair iemand als Steiner, lijkt me best een hork om als baas te hebben. En Zak van McLaren die publiekelijk Ricciardo afvalt in interviews, allemaal toxic werkomgevingen maar dat krijg je helaas al snel met grote egos en grote budgetten die op het spel staan.Verwijderd schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:48:
[...]
Het is te hopen, ik zie graag een derde of vierde team ook voor de overwinning mee doen, maar niet Mercedes, het is gewoon een toxic team, de teambaas en de rijders. Daarnaast hoe kunnen ze met een budgetcap zo'n grote achterstand goedmaken?
Nog een voorbeeldje, Aston Martin waarbij een coureur de zoon van de baas is... Ook geen gezonde situatie, veel succes om binnen dat team flinke kritiek te uiten over Lance.
Edit: je kan dit nog breder trekken naar topsport, zo vaak een verziekte cultuur, alleen in Nederland al, bij de KNVB, turnen, hockey, allemaal zeer recent in het nieuws vanwege een toxic cultuur. Maar dat is te offtopic voor hier.
[ Voor 10% gewijzigd door Homeland op 02-07-2022 10:31 ]
Voor Mercedes is er vooralsnog dit jaar niet zoveel te winnen. Dood of de gladiolen voor een overwinning op de thuislocatie is dan best aantrekkelijk lijkt mij, derde in het WCC worden ze toch wel.dutchgio schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:12:
[...]
Op die manier geldt dat voor meer teams als thuisrace.
Juist de teams zouden moeten weten dat het een marathon en geen sprint is, onnodige risico's nemen voor één race schiet je dus niet zoveel mee op.
Red Bull had een aantal jaren geleden min of meer hetzelfde, waar ze voor bepaalde races extra risico konden nemen voor een mooie overwinning omdat over het hele seizoen Mercedes en Ferrari verslaan er toch niet echt in zat.
Op zich komt het wisselen van coureurs bij Red Bull wel lomp over. Maar als je nu kijkt: Verstappen, Gasly, Ricciardo, Albon en Sainz hebben allemaal een stoeltje. Op een of andere manier pakt het ook voor de coureurs wel goed uit.Laten we wel wezen, weinig teams die niet toxic zijn, beetje F1 eigen. Kijk naar Horner/Marko (coureurs wisselen alsof het flippo's zijn), maar zelfs een vrij populair iemand als Steiner, lijkt me best een hork om als baas te hebben. En Zak van McLaren die publiekelijk Ricciardo afvalt in interviews, allemaal toxic werkomgevingen maar dat krijg je helaas al snel met grote egos en grote budgetten die op het spel staan.
Bij sommige Britse fans zit nog wat zeer van vorig seizoen, zag tijdens de F3 formation lap een spandoek met "1?" erop. Jammer dat het sommige het niet kunnen accepteren.
Misschien willen ze checken of Max inderdaad als 1e de muur inging precies een jaar geleden?Transportman schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:06:
Bij sommige Britse fans zit nog wat zeer van vorig seizoen, zag tijdens de F3 formation lap een spandoek met "1?" erop. Jammer dat het sommige het niet kunnen accepteren.
Mercedes kijkt eerder naar plek 2 in het wcc. Zeker met de onbetrouwbare Ferrari is die kans er best nog. Zeker als ze de auto nog kunnen verbeteren en Ferrari het verprutst.Krankenhausen schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 10:42:
[...]
Voor Mercedes is er vooralsnog dit jaar niet zoveel te winnen. Dood of de gladiolen voor een overwinning op de thuislocatie is dan best aantrekkelijk lijkt mij, derde in het WCC worden ze toch wel.
Dus nee geen dood of de gladiolen. Gaat ook om serieus veel geld. En als je dat aan motoren gaat uitgeven is niet zo handig.
Dus nee, verwacht geen opgevoerde motor. Hebben ze überhaupt een motorwissel gedaan
"Sommige"? Als je Sky volgt op Instagram merk je dat het er wel iets meer zijnTransportman schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:06:
Verwijderd
Des te mooier zou het zijn als morgen Hamilton in de eerste bocht uitvalt.Southern Sun schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:44:
[...]
"Sommige"? Als je Sky volgt op Instagram merk je dat het er wel iets meer zijnVelen lijken Sir Hamilton echt te adoreren en kunnen het idd niet loslaten.
En, het liefste ook nog eens door Latifi.
Copse lijkt me wel een mooie bocht.Verwijderd schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 12:49:
[...]
Des te mooier zou het zijn als morgen Hamilton in de eerste bocht uitvalt.
En, het liefste ook nog eens door Latifi.
Niet zo vreemd toch? Ik ken genoeg mensen die nog steeds een nare smaak in de mond krijgen als Ocon weer eens in beeld komt. Voor de die-hard Hamilton fans is Verstappen gewoon de nemesis. Ben je voor Hamilton? Dan ben je per definitie tegen Verstappen. Gisteren werd de Engelse fans ook gevraagd wie hun favoriet was voor dit weekend. Eentje antwoordde "anyone but Max".Transportman schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:06:
Bijzonder dat Max nog niet eens in de auto zit, zeker met mogelijke regen op komst. Je zou toch zeggen dat ze zoveel mogelijk meters willen maken, gezien ze gisteren nog zeiden dat de afstelling verre van perfect was
Dat gaat toch over het EK voetbal van afgelopen jaar?Transportman schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 11:06:
Mercedes laat in de free practices nog wel wat leuke tijden zien maar die auto is er echt nog lang niet. Nerveus in de lange doordraaiers, porpoising in de snelle haakse bochten, en dat op een biljartlaken.
Nou daar komt VER ook aan.
"When you grow up your heart dies"
Welke logica zit er achter dat stukje zo laat uit de startblokken komen? RBR lijkt dit altijd te doen.
Mijn boefje is liev!
Nee, Red Bull is wel vaker zo laat. Geen idee waarom.
Kort programma, tijd genoeg. Laat de rest de baan maar schoon rijden in het begin.
I served in a company of heroes.
Volgens mij heeft ie wel een setup gevondenbvbal79 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:20:
waarom na 20 min pas de baan op
Goede lap van Verstappen.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Kleinere zandzakken.Kenny_026 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:22:
Tempo gevonden of achterkant omhoog?
I served in a company of heroes.
is gewoon biljartlaken dit circuitKenny_026 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:22:
Tempo gevonden of achterkant omhoog?
Toch een boer met kiespijn die Toto.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Russel: ‘no bouncing’
Vervolgens zie je hem op en neer gaan
Vervolgens zie je hem op en neer gaan
Omdat ze het waarschijnlijk zinloos vinden om meteen te gaan rijden als de baan nog wat koud of vies is. Waarom zou je banden of motor gaan gebruiken als je toch niet optimaal gaat presteren. De mindere teams moeten ondertussen wel om coureurs meer tijd te gunnen met een mindere auto, zichtbaarheid voor sponsoren en minder de noodzaak om absoluut perfecte omstandigheden omdat ze toch niet ver komen in kwalificatie en ook geen perfecte omstandigheden in de race hoeven te verwachten.sjaool schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:19:
Nee, Red Bull is wel vaker zo laat. Geen idee waarom.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
GP 1 slow lap
Max I thought Box...
lol
Max I thought Box...
lol
MERC zit er goed bij voor nu. Ik verwacht nog wel een groter gat in de Q, daar gaat het echt nog wel een slag harder.
Voordeel van de update in combinatie met een spiegelglad circuit?
Voordeel van de update in combinatie met een spiegelglad circuit?
Ham lijkt weer terug,
Max kan nog wel tandje harder met 2 gele sectors
Max kan nog wel tandje harder met 2 gele sectors
Sky na die eerste snelle ronde van Max: low fuel run. Blijft vervolgens rijden en zet nog meermaals snellere ronden…
Dat dacht ik ook al. Die aanname vond ik dus wel grappig.marcelcee schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:31:
Sky na die eerste snelle ronde van Max: low fuel run. Blijft vervolgens rijden en zet nog meermaals snellere ronden…
Ja hij blijft doorrijden op die eerste rode band?marcelcee schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:31:
Geen commentaargeluid bij Viaplay (wel lekker rustig) hebben daar meer mensen last van?
Ik zit op f1tv, daar hoor ik ze welWoefdram schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:33:
Geen commentaargeluid bij Viaplay (wel lekker rustig) hebben daar meer mensen last van?
Op F1TV hoor ik het NL gezwets gewoon.Woefdram schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:33:
Voor FP3 dachten ze in de app dat het handig was om default de no commentary stream aan te zetten.Woefdram schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:33:
Even helemaal terug naar hoofdmenu, handmatig naar sport en dan de juiste stream kiezen.
Gebruiksvriendelijk noemen ze dat.
Verkeerde kanaal gekozen? Hier hoor ik ze beide mekkeren hoorWoefdram schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:33:
verkeerde topicWoefdram schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:33:
Ik hoop dat Lewis morgen ver bij dat rechter achterwiel van Max uit de buurt blijft.Jackson6 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:35:
Ik denk toch dat Mercedes er morgen niet bij staat, bij RB wel te verstaan.
Als dit de voorbode is dan zou dit het eerste weekend worden voor Russell dat ie buiten de top 5 gaat eindigen...
Bedankt dat is het inderdaad. Niet handig gedaan inderdaad.Kenny_026 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:34:
[...]
Voor FP3 dachten ze in de app dat het handig was om default de no commentary stream aan te zetten.
Even helemaal terug naar hoofdmenu, handmatig naar sport en dan de juiste stream kiezen.
Gebruiksvriendelijk noemen ze dat.
Verstappen, Leclerc en Sainz? Dat verwacht ik eigenlijk ook.JB schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:37:
3 way fight for pole position volgens Sky…
Nou, red bull, Ferrari en Mercedes wordt gesuggereerd.TheBrut3 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:38:
[...]
Verstappen, Leclerc en Sainz? Dat verwacht ik eigenlijk ook.
Ik ook.TheBrut3 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:38:
[...]
Wel grappig dat MER toch echt wel een enorme stap heeft gemaakt. Stuiteren is duidelijk veel minder. Maar ze zitten er nog steeds achter.
Denk ook niet dat op een baan die wat minder glad is het nog steeds zo goed gaat. Als ze na juli blijvend erbij zitten geloof ik het pas.
[ Voor 4% gewijzigd door LZ86 op 02-07-2022 13:41 ]
TheBrut3 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:38:
[...]
Mijn boefje is liev!
Heb ‘m op Engels staan. Was echt vreemd toen ze Zak (volgens mij) aan het interviewen waren en Hamilton komt midsentence van Zak over de meet. Gelijk melden, Zak onderbrekend en het verhaal van die man totaal irrelevant verklarend. Althans zo kwam het op mij over.
Iedereen nog even een paar glory runs in de laatste 20 minuten.
FER gaat nog wel terugvallen als ze die auto hoger moeten zetten ivm stuiterenJB schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:42:
FER stuitert echt flink in de bochten. MER een stuk minder.
Deze race toch maar even op het nederlandse commentaar gezet. Is me toch iets te gekleurd deze race bij sky
Leclerc +0.002 sec achter Verstappen, terwijl Verstappen nu al twee keer paars zet.
Schumacher is een kasplantje en Senna is doodJB schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:40:
politiek correct natuurlijk maar zij hinten naar de GOAT
Het ongeloof over de tijden van Max is toch wel leuk om te horenBassos30 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:43:
Deze race toch maar even op het nederlandse commentaar gezet. Is me toch iets te gekleurd deze race bij sky
Ik snap dat gekleurde over Sky niet. Ik vind ze net zo enthousiast over Max doen. Ik hoor het in ieder geval niet.
Zo en wie is de snelste op dit moment bam.
VER laat even zien hoe het moet. PER nu ook outlap, kijken of ie iig voor MERC kan komen. Is ie met die auto wel verplicht
Double slow en dan nog een fast lap. Eens zien wat er dan komt te staan.
Verschil is nu meer dan een seconde...LZ86 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:46:
VER laat even zien hoe het moet. PER nu ook outlap, kijken of ie iig voor MERC kan komen. Is ie met die auto wel verplicht
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
Dan doe je in ieder geval geen double slow en nog een fast lap.
Vind het ook wel meevallen, maar kan vooral het NL niet aanhoren. Nu wel heel benieuwd naar de kwalificatie.sjaool schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:45:
Ik snap dat gekleurde over Sky niet. Ik vind ze net zo enthousiast over Max doen. Ik hoor het in ieder geval niet.
Dus iemand gezien of Max weer met zichtbare hoeveelheid rake rijdt?
Want die ronden gaan te makkelijk.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Die nieuwe Williams lijkt ook wel lekker te gaan?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Gaat nu wel hard gelukkig
"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"
PER laat zien dat hij toch wel in de buurt kan komen. Op 0.4s van VER.
Zie je nou, Perez is echt veel beter dan Verstappen. Checo voor WDC!
Mooi overzichtje, waar kan je die vinden?
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
VER weer paars.
Jammer stuurfoutje laatste boch, niet een verbetering
Jammer stuurfoutje laatste boch, niet een verbetering
[ Voor 67% gewijzigd door LZ86 op 02-07-2022 13:50 ]
Hier https://beta.f1mv.com/#featuresIllegal_Alien schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:49:
[...]
Mooi overzichtje, waar kan je die vinden?
In de slow-mo's zie ik zo snel geen rake bij mDaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:47:
Max gaat zo nog even naar buiten. GP: "We're gonna turn this around quickly, gonna put some fuel... (radio weg)"
Volgens mij ligt die wagen hier gewoon zo vlak als maar kan op het circuit. Net in de herhaling van de laatste bocht wat het heel goed te zien. Nu schijnt Silverstone ook zo vlak als een biljartlaken te zijn dus dan moet dit ook gewoon kunnen lijkt mij.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 13:47:
Ik zag geen hoge rake bij Red Bull maar ik heb het idee dat ze de enige zijn die geen porpoising hebben in copse en daar meer snelheid meenemen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |