Elke vierkante centimeter volplakken met sponsoren?
Ze doen daar in Engeland ook alles om Hamilton het goed te laten doen in de race hè.. Nu de FP1 stoppen op zo'n moment
Maar wel zuur, dat het zo snel einde FP1 is, verschillende teams hebben nog niet kunnen trainen/ niets kunnen doen (behoorlijk veel zelfs), dit moet niet in FP2 en FP3 ook gebeuren, dan heb je immers teams mét info en teams zonder info voor de Q
[ Voor 30% gewijzigd door jbdeiman op 01-07-2022 15:12 ]
Niet willen, ze konden gewoon de baan op hoor, maar ze durfden het gewoon niet aan.jbdeiman schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:11:
[...]
Ze doen daar in Engeland ook alles om Hamilton het goed te laten doen in de race hè.. Nu de FP1 stoppen op zo'n moment![]()
![]()
Maar wel zuur, dat het zo snel einde FP1 is, verschillende teams hebben nog niet kunnen trainen/ niets kunnen doen (behoorlijk veel zelfs), dit moet niet in FP2 en FP3 ook gebeuren, dan heb je immers teams mét info en teams zonder info voor de Q
Je ziet de smileys hopelijk wel, heel serieus was ik natuurlijk niet. Ging mij er vooral om dat Hamilton nu zo ver vooraan stond en dat de FP1 gelijk was stilgelegd. (op zich denk ik wel terecht overigens), maar ben ergens wel benieuwd, wat zou er gebeuren als bij een FP2 en FP3 weer gedurende de FP sessies de boel stilgelegd wordt, krijgen andere teams dan nog een kans of is dan de Q ook gelijk de eerste keer dat er getraind wordt?FabianGTI schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:19:
[...]
Niet willen, ze konden gewoon de baan op hoor, maar ze durfden het gewoon niet aan.
Dan is de Q de 1e kans die ze krijgen. Hadden ze maar de baan op moeten gaan terwijl dat gewoon mogelijk was.
Dat gaat best hard met onderdelen voor de Ferrari teams. Zouden ze dan wat gevonden hebben?
Kan wel interessante footage opleveren. Bijvoorbeeld bij de verdachte ‘braketest’ van Max op Lewis vorig jaar in Jeddah😈Kenny_026 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 15:00:
Mischien is het omdat ik oud wordt maar die helmet en nu pedal cams heb ik echt helemaal niets mee.
Ik heb ooit begrepen dat de remdruk niet wordt weergegeven in de graphics omdat de teams daar tegen zijn. Zij willen niet dat andere teams hier informatie uit kunnen halen. Gaat de peddalcam daar dan niet lijnrecht tegen in? Met een beetje onderzoek kunnen de andere teams op deze manier wel een inschatting maken hoe hard de rem wordt ingetrapt.
(Sidenote: ik heb nog niet kunnen kijken, dus weet niet exact hoe dat weergegeven wordt)
(Sidenote: ik heb nog niet kunnen kijken, dus weet niet exact hoe dat weergegeven wordt)
En het is weer zonnig, hopelijk hebben de Britse "fans" een verfrissend regenbuitje over zich heen gehad zodat ze eventjes wat konden afkoelen.
Baan is (voorlopig iig) kurkdroog deze sessie.
Rare schrapende sleepgeluiden bij VER
Baan is (voorlopig iig) kurkdroog deze sessie.
Rare schrapende sleepgeluiden bij VER
[ Voor 9% gewijzigd door PalingDrone op 01-07-2022 17:11 ]
Aangezien travel van het pedaal niet gelijk staat aan opgebouwde druk, wordt het heel lastig om te bepalen hoeveel kracht er wordt uitgoefend.JobKlimop schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 16:32:
Ik heb ooit begrepen dat de remdruk niet wordt weergegeven in de graphics omdat de teams daar tegen zijn. Zij willen niet dat andere teams hier informatie uit kunnen halen. Gaat de peddalcam daar dan niet lijnrecht tegen in? Met een beetje onderzoek kunnen de andere teams op deze manier wel een inschatting maken hoe hard de rem wordt ingetrapt.
Daarnaast is niet enkel travel van het rempedaal, je hebt ook nog te maken met onderdelen rond de remmen zelf, die bepalen hoeveel remkracht er gegegeneerd wordt.
Leuk om te zien dat de stuurstang van carbon is (wist ik niet) maar van mij hoeven dat soort shots niet zo ;-)
Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Gedeeltelijk eens. Maar als je weet hoe diep een rem wordt ingetrapt en je aan de hand van beelden kunt analyseren wat de remafstand en de vertraging is kom je over het algemeen toch wel een heel eind.JPM85 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:10:
[...]
Aangezien travel van het pedaal niet gelijk staat aan opgebouwde druk, wordt het heel lastig om te bepalen hoeveel kracht er wordt uitgoefend.
Daarnaast is niet enkel travel van het rempedaal, je hebt ook nog te maken met onderdelen rond de remmen zelf, die bepalen hoeveel remkracht er gegegeneerd wordt.
Albon bezig met glory of low fuel runs? Weet dat iedereen een ander programma rijdt, maar toch, p7 voor nu
Williams heeft Albon zo ongeveer een nieuwe auto gegeven. Misschien hebben ze eindelijk snelheid gevonden.marcelcee schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:16:
Albon bezig met glory of low fuel runs? Weet dat iedereen een ander programma rijdt, maar toch, p7 voor nu
Ja ik bedoelde inderdaad dat de updates lijken te werken, gezien ook het verschil met Latifi die de updates niet heeftTheBrut3 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:17:
[...]
Williams heeft Albon zo ongeveer een nieuwe auto gegeven. Misschien hebben ze eindelijk snelheid gevonden.
Maar dat zouden ze nu ook al adhv gps kunnen doen. Teams kunnen helemaal uitrekenen op basis van de gps locatie hoeveel versnelling een bepaalde auto heeft, dat zelfde trucje kunnen ze natuurlijk ook op vertraging doen. Daarvoor heb je deze data niet nodig, die is sowieso lastig te onderscheppen want je zal op basis van beeld iets qua data moeten genereren. Camera 1mm verschoven, en je data is corrupt. Dan is GPS data veel betrouwbaarder om calculaties op los te laten.JobKlimop schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:13:
[...]
Gedeeltelijk eens. Maar als je weet hoe diep een rem wordt ingetrapt en je aan de hand van beelden kunt analyseren wat de remafstand en de vertraging is kom je over het algemeen toch wel een heel eind.
Klaagt SAI ook over.Kenny_026 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:33:
Dat porpoising lijkt hier toch wel een probleem in die highspeed corners.
Mijn boefje is liev!
Redbull al weer lang binnen. Wat zijn ze aan het aanpassen. Eerste training door regen ook al gemist.
Dit is wel typisch RBR. Ik weet ook niet waarom.Tito129 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:34:
Redbull al weer lang binnen. Wat zijn ze aan het aanpassen. Eerste training door regen ook al gemist.
Nieuw bodywork en nog wat finetuning benodigd.Tito129 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:34:
Wat kleine stukjes die aan het aanlopen waren.
Band verkeerd omKenny_026 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:42:
Lol, die gast van mclaren is gezakt voor zn examen

I have no special talent. I am only passionately curious.
Proberen ze een wiel verkeerd op die McLaren te schroeven.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Mooi man. McLaren op de grond
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Gelukkig is op vrije training. Anders heeft MClaren duur fout gemaakt tijdens zondag race.Kenny_026 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:42:
Lol, die gast van mclaren is gezakt voor zn examen
Leg hem daar maar neer...
Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet
Die jack breekt gewoon af.
Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie
Tijd voor Lando om een dieet te volgen... De krik breekt gewoon af #FatBoy
Bij SkyF1 werd medegedeeld dat het ook voor een coureur niet prettig is als je zo'n klap maakt.Kenny_026 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:44:
Toch wel uitstekend commentaar van Melroy dat dit in de race niet mag gebeuren.

0 zorgen, Ferrari en RB kunnen veel harder dan dit.JB schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:46:
Zijn ze glory runs aan het doen voor HAM of moeten we ons zorgen gaan maken?
Of moet je gaan beseffen dat het een vrije training is?JB schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:46:
Mercedes zal er voor dit weekend alles tegenaan gooien wat maar mogelijk is, dit was te verwachten.JB schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:46:
Testing, one, two ...
Zal best maar dit is zijn thuis race…Titu schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:47:
[...]
Of moet je gaan beseffen dat het een vrije training is?
Mijn boefje is liev!
Ja daarom probeerde ze in FP1 denk ik ook voor het publiek op slicks een snelle tijd neer te zetten.hardware-lover schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:47:
[...]
Mercedes zal er voor dit weekend alles tegenaan gooien wat maar mogelijk is, dit was te verwachten.
VET eventjes langs Carpetland voor een nieuwe vloer
Ik doel eigenlijk op het gehele weekend, niet alleen tijdens de vrije trainingen. Er zal wel wat extra risico worden genomen door Mercedes verwacht ik.Kenny_026 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:49:
[...]
Ja daarom probeerde ze in FP1 denk ik ook voor het publiek op slicks een snelle tijd neer te zetten.
Edit: misschien alleen met Hamilton en zijn pakketje 😏
[ Voor 7% gewijzigd door hardware-lover op 01-07-2022 17:52 ]
Testing, one, two ...
No grip die Mercedes.
In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.
Zolang die Mercedessen niet 2 weekenden achter elkaar er bij zitten. Is er niks nadat noppes aan de hand. Want 1 keer een uitschieter hebben van een wedstrijd zegt helemaal niks.
En over 2 weken moet dat porpoisen aangepakt zijn, dus ik verwacht MER en FER nog wel wat tijdverlies over 2 weken.
Set up zal toch aangepast moeten worden bij beide teams
Set up zal toch aangepast moeten worden bij beide teams
Dan maken ze er toch een hele mooie bullshit bingo van met hun boordradios mbt pace icm no grip en 0.163.Titu schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:54:
Zolang die Mercedessen niet 2 weekenden achter elkaar er bij zitten. Is er niks nadat noppes aan de hand. Want 1 keer een uitschieter hebben van een wedstrijd zegt helemaal niks.
Mijn boefje is liev!
FP2, morgen weten we hoe het ervoor staat, vandaag niet...JB schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:58:
[...]
Dan maken ze er toch een hele mooie bullshit bingo van met hun boordradios mbt pace icm no grip en 0.163.
I have no special talent. I am only passionately curious.
Poletijd vorig jaar was 1,26.1ricardo246 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:59:
[...]
FP2, morgen weten we hoe het ervoor staat, vandaag niet...
Het kan inderdaad nog wel sneller. Verwacht ergens hoog in de 1. 26 of laag in de 1.27
PER op 6 tienden van VER.
Hij is wel weer hard van zijn voetstuk gevallen zeg, na al dat ophemelen na die lucky win in Monaco
Hij is wel weer hard van zijn voetstuk gevallen zeg, na al dat ophemelen na die lucky win in Monaco
Gast, het is FP2!LZ86 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:02:
Eerst maar eens afwachten voor dit weekend, maar zo zie ik het ook. Gelukkig hoeven we daarvoor maar één week te wachten 👏Titu schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 17:54:
Testing, one, two ...
JB schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:10:
[...]
Volgens Sky toch nietDie hemelen HAM alweer helemaal op.
offtopic:
Bij F1TV wordt al al 5 racen geroepen dat Merc de verassing gaat zijn. Ik vind het prima als het echt ergens op slaat, maar dit wordt allemaal wel heel bizar zo. Zou het ook leuk vinden als Merc mee kan strijden, maar dat geldt net zo goed voor Alpine, McLaren of zelfs Williams.
Bij F1TV wordt al al 5 racen geroepen dat Merc de verassing gaat zijn. Ik vind het prima als het echt ergens op slaat, maar dit wordt allemaal wel heel bizar zo. Zou het ook leuk vinden als Merc mee kan strijden, maar dat geldt net zo goed voor Alpine, McLaren of zelfs Williams.
Erg benieuwd morgen naar de Q! Vermoed dat Merc weer op een 7/8 tiende staat bij Q3... RB en Ferarri staan ook niet stil.
Dat is alleen Sam Collins die dat zegt, en de rest lacht hem elke keer ook weer uit. Collins roept altijd dingen die nergens op slaan. Zie ook Monaco, eerst is Ferrari dom dat ze na de rode vlag van Schumacher op de harde banden vertrekken, en aan het eind van de race roept die dat Red Bull dom was om de mediums er onder te leggen.Luapper schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:08:
[...]
offtopic:
Hoop is de vader van de gedachteLuapper schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:08:
[...]
offtopic:
Erg benieuwd morgen naar de Q! Vermoed dat Merc weer op een 7/8 tiende staat bij Q3... RB en Ferarri staan ook niet stil.
Of het was toeval, of even kijken hoe dicht volgen ging.plizz schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:01:
Probeerde twee Merc een tow te geven aan elkaar?
Russell zat time critical in zijn outlap op rood. Ik neig naar toeval.
een treffende spreuk
Juist met de “technische” zaken zou je dan enige kennis verwachten, maar dan zakt hij altijd totaal door de mand. Het is gewoon een heel harde fanboy.RobertMe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:34:
[...]
Dat is alleen Sam Collins die dat zegt, en de rest lacht hem elke keer ook weer uit. Collins roept altijd dingen die nergens op slaan. Zie ook Monaco, eerst is Ferrari dom dat ze na de rode vlag van Schumacher op de harde banden vertrekken, en aan het eind van de race roept die dat Red Bull dom was om de mediums er onder te leggen.
Hij schijnt op F1technical mee te lezen. Maar daar pikt hij dan weinig op.
een treffende spreuk
RobertMe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:34:
[...]
Dat is alleen Sam Collins die dat zegt, en de rest lacht hem elke keer ook weer uit. Collins roept altijd dingen die nergens op slaan. Zie ook Monaco, eerst is Ferrari dom dat ze na de rode vlag van Schumacher op de harde banden vertrekken, en aan het eind van de race roept die dat Red Bull dom was om de mediums er onder te leggen.
offtopic:
bij de F1 Weekend Warmup hoor ik dat hele team ook altijd een race voorspelling wat eerder een favorietenlijstje opnoemen is dan enige vorm van realisme.
bij de F1 Weekend Warmup hoor ik dat hele team ook altijd een race voorspelling wat eerder een favorietenlijstje opnoemen is dan enige vorm van realisme.
Was al voorbij gekomen dat Hamilton zijn neuspiercing heeft uitgedaan?
https://the-race.com/form...off-reaches-a-conclusion/
[ Voor 11% gewijzigd door Chocoball op 01-07-2022 19:59 ]
Verwijderd
Het is te hopen, ik zie graag een derde of vierde team ook voor de overwinning mee doen, maar niet Mercedes, het is gewoon een toxic team, de teambaas en de rijders. Daarnaast hoe kunnen ze met een budgetcap zo'n grote achterstand goedmaken?Luapper schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:08:
[...]
offtopic:
Niet. Dat lukte redbull ook nooit. Zonder tussentijdse grote regelwijzigingen lopen ze dit seizoen gewoon achter de feiten aan.Verwijderd schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:48:
[...]
Het is te hopen, ik zie graag een derde of vierde team ook voor de overwinning mee doen, maar niet Mercedes, het is gewoon een toxic team, de teambaas en de rijders. Daarnaast hoe kunnen ze met een budgetcap zo'n grote achterstand goedmaken?
een treffende spreuk
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Lol ja dat dacht ik dus ook. En dan bijna compleet emotieloos zeggen "very dangerous" helpt zijn geloofwaardigheid ook niet echt. Kan zijn dat het door het team komt waar hij in zit en mijn gekleurde visie op dat team maar hij komt nogal zuur en hooghartig over soms. Dat had hij bij Williams dan weer niet.Waah schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:13:
Er gaat trouwens ook geen weekend voorbij waarin Russel vind dat die opgehouden wordt in de FP.
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Hij had bij mij altijd wel een gunfactor, maar precies hierdoor ebt dat rap weg. Beetje het verwende jongetje dat bij de pleinwacht komt klagen dat iemand de bal voor z’n voeten wegspeelt. Jammer, vind ik. Heeft ie helemaal niet nodig, want hij rijdt gewoon goed.AtlAntA schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:25:
[...]
Lol ja dat dacht ik dus ook. En dan bijna compleet emotieloos zeggen "very dangerous" helpt zijn geloofwaardigheid ook niet echt. Kan zijn dat het door het team komt waar hij in zit en mijn gekleurde visie op dat team maar hij komt nogal zuur en hooghartig over soms. Dat had hij bij Williams dan weer niet.
Ze rijden hem ook wel in de weg, dus snap dat die klaagt. Maar blijkbaar zijn de coureurs niet gewend dat Russel tempo heeft ;-)
Niet alleen dat, maar hij rijd er steeds zelf naartoe en zegt dan hoe gevaarlijk het wasWaah schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:13:
Er gaat trouwens ook geen weekend voorbij waarin Russel vind dat die opgehouden wordt in de FP.
Hij heeft alle recht om door te rijden, maar het zijn steeds situaties dat je al ziet dat het vast gaat lopen. Niet echt gevaarlijk of onverwacht.
een treffende spreuk
Maar hij is toch bezig met een lap rijden? Als ik een qualy sim zou doen, dan is het gewoon ruk als mensen in de weg rijden....pro_6or schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:01:
[...]
Niet alleen dat, maar hij rijd er steeds zelf naartoe en zegt dan hoe gevaarlijk het was![]()
Hij heeft alle recht om door te rijden, maar het zijn steeds situaties dat je al ziet dat het vast gaat lopen. Niet echt gevaarlijk of onverwacht.
In het kader van Russel;
https://grandprixradio.nl...g-aan-ferrari-en-red-bullGeorge Russell schat de kansen hoog in voor Mercedes op Silverstone. Hij denkt zelfs dat de auto gelijkwaardig kan zijn aan Ferrari en Red Bull, waardoor de Mercedes meestrijdt voor de overwinning. Dit laat hij weten tegenover Motorsport.com.
Mijn boefje is liev!
Eerst Q3 maar eens zienJB schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:22:
In het kader van Russel;
[...]
https://grandprixradio.nl...g-aan-ferrari-en-red-bull

Mercedes in de 🔥, dat zou idd tamelijk onverwacht zijnLuapper schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 19:08:
[...]
offtopic:
[knip]
Testing, one, two ...
Snap je dat ik het verschil tussen eerst zelf een fuik inrijden en dan klagen, of ineens overvallen worden door een situatie omschrijf?Waah schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 21:08:
[...]
Maar hij is toch bezig met een lap rijden? Als ik een qualy sim zou doen, dan is het gewoon ruk als mensen in de weg rijden....
Je ziet dat hij het expres opzoekt. Zijn rondje is toch al weg.
En ja. Zoals ik zei, waar ik zelfs mee begon, je mag je lap rijden en niemand mag je in de weg zitten.
een treffende spreuk
Ik heb niet precies gezien wat voor rondes hij aan het rijden was maar het is geen Q, het is FP. Daarin worden nog wel eens race sims gereden. Dat gaat dan niet voor de toptijden in de lijst maar is wel alsnog belangrijke informatie voor het team. Rijders in cooldown laps moeten dan gewoon oprotten. Natuurlijk "rijd je er naartoe" of "zoek je het expres op" want het idee is dat die rijders of in de spiegels zien dat jij eraan komt of door hun engineers gewaarschuwd worden. Die engineers hebben de positie van alle auto's in realtime op GPS voor hun neus, het is niet een random snelweg op zondag waar je maar moet hopen dat je gezien wordt door alle half oplettende pruts-automobilisten om je heen. Als je in elke situatie alvast van je gas moet gaan voor het geval degene voor je zit te slapen is er natuurlijk zowel qua rondetijden als qua simulaties helemaal niks nuttigs neer te zetten. De bedoeling is gewoon dat jij je ding doet en degene voor je op tijd aan de kant gaat, en ja, als dat niet gebeurt reageer je daar pas heel last-minute op.pro_6or schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:12:
[...]
Snap je dat ik het verschil tussen eerst zelf een fuik inrijden en dan klagen, of ineens overvallen worden door een situatie omschrijf?
Je ziet dat hij het expres opzoekt. Zijn rondje is toch al weg.
En ja. Zoals ik zei, waar ik zelfs mee begon, je mag je lap rijden en niemand mag je in de weg zitten.
[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 01-07-2022 22:19 ]
Misschien helpt het om het moment wél even te bekijken, dan zul je zien dat ik gelijk heb.DataGhost schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:18:
[...]
Ik heb niet precies gezien wat voor rondes hij aan het rijden was maar het is geen Q, het is FP. Daarin worden nog wel eens race sims gereden. Dat gaat dan niet voor de toptijden in de lijst maar is wel alsnog belangrijke informatie voor het team. Rijders in cooldown laps moeten dan gewoon oprotten. Natuurlijk "rijd je er naartoe" of "zoek je het expres op" want het idee is dat die rijders of in de spiegels zien dat jij eraan komt of door hun engineers gewaarschuwd worden. Die engineers hebben de positie van alle auto's in realtime op GPS voor hun neus, het is niet een random snelweg op zondag waar je maar moet hopen dat je gezien wordt door alle half oplettende pruts-automobilisten om je heen. Als je in elke situatie alvast van je gas moet gaan voor het geval degene voor je zit te slapen is er natuurlijk zowel qua rondetijden als qua simulaties helemaal niks nuttigs neer te zetten. De bedoeling is gewoon dat jij je ding doet en degene voor je op tijd aan de kant gaat, en ja, als dat niet gebeurt reageer je daar pas heel last-minute op.
Voor de rest gaat je verhaal op, in algemene zin moet je gewoon aan de kant, zoals ik nu voor de derde keer bevestig. De eerste keer gaf ik het zelf al aan, ik bevestig het voor de 2e keer eigenlijk.
een treffende spreuk
Denk het ook niet. Bovendien roept RB al het hele seizoen bij de meeste FP's dat het allemaal niet wil enzo. 1 groot spel.pro_6or schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 20:00:
[...]
Niet. Dat lukte redbull ook nooit. Zonder tussentijdse grote regelwijzigingen lopen ze dit seizoen gewoon achter de feiten aan.
En dat die langzamere rijders niet altijd goed worden geïnformeerd is een bekend probleem. Wat mij voornamelijk stoort is dat hij het elke keer maar "dangerous driving" noemt. Het aantal keren dat het dit seizoen voor Russell gevaarlijk was valt waarschijnlijk op een hand (wellicht zelfs een halve hand) te tellen. De rest moet hij gewoon zijn ronde afbreken omdat hij zich vast rijdt, maar er niks gevaarlijks aan is. Vandaag in FP2 reed hij zich bv vast in die lange doordraaier naar rechts tussen Wellington Straight en de oude start/finish omdat Norris daar "langzaam" (niet langzaam langzaam, maar wel hinderlijk). Daar is dus gewoon 0,0 "dangerous driving" bij omdat Russell al lang gezien moet hebben dat Norris daar rijdt en hij ook daar in de bocht makkelijk van het gas af kan.DataGhost schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:18:
[...]
Ik heb niet precies gezien wat voor rondes hij aan het rijden was maar het is geen Q, het is FP. Daarin worden nog wel eens race sims gereden. Dat gaat dan niet voor de toptijden in de lijst maar is wel alsnog belangrijke informatie voor het team. Rijders in cooldown laps moeten dan gewoon oprotten. Natuurlijk "rijd je er naartoe" of "zoek je het expres op" want het idee is dat die rijders of in de spiegels zien dat jij eraan komt of door hun engineers gewaarschuwd worden. Die engineers hebben de positie van alle auto's in realtime op GPS voor hun neus, het is niet een random snelweg op zondag waar je maar moet hopen dat je gezien wordt door alle half oplettende pruts-automobilisten om je heen. Als je in elke situatie alvast van je gas moet gaan voor het geval degene voor je zit te slapen is er natuurlijk zowel qua rondetijden als qua simulaties helemaal niks nuttigs neer te zetten. De bedoeling is gewoon dat jij je ding doet en degene voor je op tijd aan de kant gaat, en ja, als dat niet gebeurt reageer je daar pas heel last-minute op.
Dat het niet "mag gebeuren" is vervolgens een ander ding. En dan vind ik dat het gevloek en getier van Verstappen beter "they're blind". Want ja, de coureurs "zien" hem niet aankomen (doordat ze niet geïnformeerd zijn), maar echt gevaarlijk is het niet omdat ze het in 75% van de gevallen gewoon zien aankomen dat voor hen iemand langzaam rijdt.
De Mercedes coureurs kennen maar 3 woorden als het gaat over rijgedrag van andere coureurs, en die woorden zijn "That's dangerous driving.". Valt echt niet op hoor Toto.
Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.
Waar maken jullie je druk om? Alle coureurs lopen tegen dit soort shit aan (zoals je zelf ook al aangeeft). Je kan dat noemen zoals je wil denk ik, maakt verder niet zoveel uit?RobertMe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:40:
[...]
En dat die langzamere rijders niet altijd goed worden geïnformeerd is een bekend probleem. Wat mij voornamelijk stoort is dat hij het elke keer maar "dangerous driving" noemt. Het aantal keren dat het dit seizoen voor Russell gevaarlijk was valt waarschijnlijk op een hand (wellicht zelfs een halve hand) te tellen. De rest moet hij gewoon zijn ronde afbreken omdat hij zich vast rijdt, maar er niks gevaarlijks aan is. Vandaag in FP2 reed hij zich bv vast in die lange doordraaier naar rechts tussen Wellington Straight en de oude start/finish omdat Norris daar "langzaam" (niet langzaam langzaam, maar wel hinderlijk). Daar is dus gewoon 0,0 "dangerous driving" bij omdat Russell al lang gezien moet hebben dat Norris daar rijdt en hij ook daar in de bocht makkelijk van het gas af kan.
Dat het niet "mag gebeuren" is vervolgens een ander ding. En dan vind ik dat het gevloek en getier van Verstappen beter "they're blind". Want ja, de coureurs "zien" hem niet aankomen (doordat ze niet geïnformeerd zijn), maar echt gevaarlijk is het niet omdat ze het in 75% van de gevallen gewoon zien aankomen dat voor hen iemand langzaam rijdt.
De sessie was een uur lang en er waren meerdere van dat soort momenten, heb je een timestamp of een clip? Ik reageerde verder vooral op je "fuik" maar dat zal ongetwijfeld ook van het moment afhangen. De verwachting is simpelweg dat de auto voor je opzij gaat en omdat je zelf tijden wilt rijden breek je natuurlijk zo laat mogelijk je poging af. Er zijn geen ongelukken gebeurd dus het was allemaal gewoon op tijd gok ik?pro_6or schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:37:
[...]
Misschien helpt het om het moment wél even te bekijken, dan zul je zien dat ik gelijk heb.
Voor de rest gaat je verhaal op, in algemene zin moet je gewoon aan de kant, zoals ik nu voor de derde keer bevestig. De eerste keer gaf ik het zelf al aan, ik bevestig het voor de 2e keer eigenlijk.
Ik heb een filmpje gevonden en als jouw moment hier in zit, nou, sorry, dat ligt echt niet aan Russell. Je ziet inderdaad allang dat daar auto's rijden maar met de snelheden die ze gaan hebben ze lang niet de hele breedte van de baan nodig om hun bochten te halen, beide wagens (Tsunoda en Norris) hadden allang aan de kant moeten zijn/gaan. Er is ruimte zat en ze weten allemaal waar de racelijn is. In de bocht naar rechts is die in de binnenbocht en is er in de buitenbocht zelfs nog zat ruimte voor twee extra auto's naast elkaar. Met die gedachte ga je zelf ook die bocht in, ja ze rijden daar en je ziet ze daar rijden maar er is geen enkele reden waarom dat een conflict op zou moeten leveren. Je verwacht daarom ook dat ze aan de kant gaan. Van een fuik is hier echt geen sprake, nou ja, tot het moment dat ze niet op tijd aan de kant gingen dus. De manier waarop ze aan de kant gingen was ook echt geen "ik rij op het randje van grip om deze bocht te halen dus ik kan echt echt echt niet van deze lijn af" maar meer een "oh fuck ik zie opeens een auto in m'n spiegels".
Dat "dangerous" vond ik ook een beetje over the top ja. Maar voor de rest zie bovenstaande. Tijdens de race worden in die bocht zelfs inhaalacties gedaan dus ruimte is er voldoende.RobertMe schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 22:40:
[...]
En dat die langzamere rijders niet altijd goed worden geïnformeerd is een bekend probleem. Wat mij voornamelijk stoort is dat hij het elke keer maar "dangerous driving" noemt. Het aantal keren dat het dit seizoen voor Russell gevaarlijk was valt waarschijnlijk op een hand (wellicht zelfs een halve hand) te tellen. De rest moet hij gewoon zijn ronde afbreken omdat hij zich vast rijdt, maar er niks gevaarlijks aan is. Vandaag in FP2 reed hij zich bv vast in die lange doordraaier naar rechts tussen Wellington Straight en de oude start/finish omdat Norris daar "langzaam" (niet langzaam langzaam, maar wel hinderlijk). Daar is dus gewoon 0,0 "dangerous driving" bij omdat Russell al lang gezien moet hebben dat Norris daar rijdt en hij ook daar in de bocht makkelijk van het gas af kan.
Edit: ik heb die van Tsunoda gevonden in de stream, op 09:32 krijgt hij van zijn engineer te horen "Russell two behind, pushing", met de standaardvertraging van 5 seconden (kan je om 09:47 verifiëren) kreeg hij die melding dus eigenlijk om 09:27, op dat moment was hij net voorbij het 100-bord (voor het 50-bord) vóór bocht 6 maar hij ging pas tussen bocht 6 en 7, om 09:34, aan de kant. Dat is een behoorlijk late reactie vind ik.
Edit2: Norris 14:33 (dus 14:28), vlak na de DRS-lijn na bocht 5 "You've got Gasly right behind, then Russell just leaving [T]5" nog voor het bruggetje op dat rechte stuk, 14:42 (14:37) "Russell now the car behind approaching [T]6" terwijl hij zelf T6 in draait. Zijn reactie in de auto is net alsof hij zijn engineer helemaal niet gehoord heeft. Dat zijn toch driver errors dan.
[ Voor 9% gewijzigd door DataGhost op 01-07-2022 23:29 ]
Kijk gewoon lekker die FPs, kopje koffie er bij. Lekker even auto’s kijken.
En die hele lappen tekst hoeven ook niet. Het was een niemendalletje dat even moest worden aangedikt door meneer. Want dat is overduidelijk wat hij zich nu vindt. Lando is er ook niet zo blij mee.
En die hele lappen tekst hoeven ook niet. Het was een niemendalletje dat even moest worden aangedikt door meneer. Want dat is overduidelijk wat hij zich nu vindt. Lando is er ook niet zo blij mee.
een treffende spreuk
Ach Tsunoda kan daar niet veel anders. Tsunoda's reactie is laat omdat hij na Gasly voorbij te hebben gelaten bocht 6 moet nemen, dan kan hij weinig kanten op en kan hij Russell moeilijk zien, zodra hij Russell dan in zijn spiegel spot laat ie hem er langs. Als hij Russell voor bocht 6 voorbij laat, staat ie stil en komt hij niet meer op tijd weg en blokt de volgende auto.DataGhost schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 23:15:
[...]
De sessie was een uur lang en er waren meerdere van dat soort momenten, heb je een timestamp of een clip? Ik reageerde verder vooral op je "fuik" maar dat zal ongetwijfeld ook van het moment afhangen. De verwachting is simpelweg dat de auto voor je opzij gaat en omdat je zelf tijden wilt rijden breek je natuurlijk zo laat mogelijk je poging af. Er zijn geen ongelukken gebeurd dus het was allemaal gewoon op tijd gok ik?
Ik heb een filmpje gevonden en als jouw moment hier in zit, nou, sorry, dat ligt echt niet aan Russell. Je ziet inderdaad allang dat daar auto's rijden maar met de snelheden die ze gaan hebben ze lang niet de hele breedte van de baan nodig om hun bochten te halen, beide wagens (Tsunoda en Norris) hadden allang aan de kant moeten zijn/gaan. Er is ruimte zat en ze weten allemaal waar de racelijn is. In de bocht naar rechts is die in de binnenbocht en is er in de buitenbocht zelfs nog zat ruimte voor twee extra auto's naast elkaar. Met die gedachte ga je zelf ook die bocht in, ja ze rijden daar en je ziet ze daar rijden maar er is geen enkele reden waarom dat een conflict op zou moeten leveren. Je verwacht daarom ook dat ze aan de kant gaan. Van een fuik is hier echt geen sprake, nou ja, tot het moment dat ze niet op tijd aan de kant gingen dus. De manier waarop ze aan de kant gingen was ook echt geen "ik rij op het randje van grip om deze bocht te halen dus ik kan echt echt echt niet van deze lijn af" maar meer een "oh fuck ik zie opeens een auto in m'n spiegels".
[...]
Dat "dangerous" vond ik ook een beetje over the top ja. Maar voor de rest zie bovenstaande. Tijdens de race worden in die bocht zelfs inhaalacties gedaan dus ruimte is er voldoende.
Edit: ik heb die van Tsunoda gevonden in de stream, op 09:32 krijgt hij van zijn engineer te horen "Russell two behind, pushing", met de standaardvertraging van 5 seconden (kan je om 09:47 verifiëren) kreeg hij die melding dus eigenlijk om 09:27, op dat moment was hij net voorbij het 100-bord (voor het 50-bord) vóór bocht 6 maar hij ging pas tussen bocht 6 en 7, om 09:34, aan de kant. Dat is een behoorlijk late reactie vind ik.
Edit2: Norris 14:33 (dus 14:28), vlak na de DRS-lijn na bocht 5 "You've got Gasly right behind, then Russell just leaving [T]5" nog voor het bruggetje op dat rechte stuk, 14:42 (14:37) "Russell now the car behind approaching [T]6" terwijl hij zelf T6 in draait. Zijn reactie in de auto is net alsof hij zijn engineer helemaal niet gehoord heeft. Dat zijn toch driver errors dan.
Russell reed trouwens geeneens een getimede ronde, hij kreeg zijn banden niet warm en was met warmup laps bezig.
Een aanrader is ook Russell een halve ronde later. Dan blokt hij zijn teammaat, die wel een echte ronde rijdt, ondanks meerdere waarschuwingen. Was verder ook niks gevaarlijks aan, maar Hamilton verloor een stuk meer tijd dan Russell.
Er is blijkbaar niet veel gebeurd tijdens beide FP's dat dit besproken wordt.
erutangiS
Wel drie reacties eraan wijden maar als iemand dan op jouw eigen aanbeveling gaat uitzoeken hoe het zit hoeft het opeens allemaal niet meer en is het te uitgebreid? ¯\_(ツ)_/¯pro_6or schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 00:03:
Kijk gewoon lekker die FPs, kopje koffie er bij. Lekker even auto’s kijken.
En die hele lappen tekst hoeven ook niet.
Hamilton met een raketmotor dit weekend, net als vorig jaar.
It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky
Zou me niks verbazen dat Hamilton heeft gevraagd wat meer risico te nemen met de motor dit weekend.Amaze86 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 07:43:
Hamilton met een raketmotor dit weekend, net als vorig jaar.
Ik kan me voorstellen dat een driver dat vraagt, ook deels uit de emotionele binding met het land.Exocet schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 07:46:
[...]
Zou me niks verbazen dat Hamilton heeft gevraagd wat meer risico te nemen met de motor dit weekend.
Maar gaat Mercedes daar dan ook echt mee in... meer risico nemen omdat het voor een coureur het thuis land is... lijkt me niet dat daar 500 engineers in de fabriek voor zitten.
Had je ook gehoord dat hij een setup issue had? Het is pas FP2 en de knikkers worden zondagnamiddag uitgedeeld.LZ86 schreef op vrijdag 1 juli 2022 @ 18:02:
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Vanochtend de FP2 terug gekeken, valt mij op dat de RBR stabieler ligt in de bochten. Denk dat de upgrade die ze neergezet hebben een verbetering van de balans oplevert.
Gisteren vanwege drukte op het werk niks van FP1 en FP2 gezien, zit nu even het race cafe terug te kijken. Die gozer bij McLaren linksachter. Sjonge jonge jonge. Zo'n jongen zit toch dit weekend niet meer bij de pitcrew neem ik aan?
Twente komt eraan!
Voor het F1 team van Mercedes AMG Petronas is dit ook hun thuisland hoor... De fabriek staat immers in Brackley, wat nog geen 15km van het Silverstone circuit verwijderd is.PaulBloem schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 08:05:
[...]
Ik kan me voorstellen dat een driver dat vraagt, ook deels uit de emotionele binding met het land.
Maar gaat Mercedes daar dan ook echt mee in... meer risico nemen omdat het voor een coureur het thuis land is... lijkt me niet dat daar 500 engineers in de fabriek voor zitten.
Volgens Marko was de setup van de RBR nog verre van goed:
“We are suffering from both oversteer and understeer and can't find grip in the slow corners. We are not working in the right direction yet.”
https://racingnews365.com...ng-in-the-wrong-direction
“We are suffering from both oversteer and understeer and can't find grip in the slow corners. We are not working in the right direction yet.”
https://racingnews365.com...ng-in-the-wrong-direction
Openingspost vermeldt voor FP3 een starttijd van 13u, zowel lokaal als NL. Welke is juist? @DaniëlWW2
Dit topic is gesloten.
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |