"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."
Geen woord over het liften van Max door gele vlaggen. Alleen maar dat zijn tweede sector slecht was.
"When you grow up your heart dies"
Onderschat ook de Engelse media niet. *knip*Hatsjoe schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:49:
Jammer dat er zoveel neppe fans daarop Silverstone in de tribunes zitten.
Ongepaste vergelijking.
[ Voor 17% gewijzigd door tweakduke op 02-07-2022 21:51 ]
“I think we’re better than that,” Hamilton said when told of Verstappen getting booed. “I would say we don’t need to do booing. “We’ve got such great fans, our sporting fans, they feel emotions up and down. But I definitely don’t agree with booing.
Hamilton’s Mercedes team boss Toto Wolff came out strongly against the crowd’s actions.
“I think we shouldn’t be seeing any booing in any sports,” said Wolff. “I think that’s unsportsmanlike.
“It’s clear that we love the support the drivers have here and the team, that’s fantastic, and the enthusiasm.
“But if you’re not into the other guys just remain silent. I think that would be a good way.
“None of the drivers deserves any booing – whatever happened last year, whatever the competition is.”
In de UK is ook sprake van een giftige cocktail van nationalisme, xenofobie en superioriteitsgevoel. Jammer, want het is een prachtig land met enorm veel om trots op te zijn.siggy schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 18:58:
[...]
Dat zijn echt geen neppe fans hoor. Alles wat uit de mond komt van Lewis en Toto is gewoon het woord van (sport)god, bij wijze van. Daar wordt niet eens over nagedacht. En dat is triest. Zeker voor een high-tech (high iq) sport als F1.
Terecht ook wel. Weetje, laat F1 nog een klein beetje chique zijn alsjeblieft. Als ik domme schreeuwende tokkies wil horen kijk ik wel naar de eerste de beste pot voetbal. Verder kan je die coureurs ook niet verantwoordelijk houden voor het gebrek aan grijze massa in het publiek, dus wmb is een lauwe reactie verder prima.jan390 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:10:
Reactie van Lewis en Toto op het boegeroep
“I think we’re better than that,” Hamilton said when told of Verstappen getting booed. “I would say we don’t need to do booing. “We’ve got such great fans, our sporting fans, they feel emotions up and down. But I definitely don’t agree with booing.
Hamilton’s Mercedes team boss Toto Wolff came out strongly against the crowd’s actions.
“I think we shouldn’t be seeing any booing in any sports,” said Wolff. “I think that’s unsportsmanlike.
“It’s clear that we love the support the drivers have here and the team, that’s fantastic, and the enthusiasm.
“But if you’re not into the other guys just remain silent. I think that would be a good way.
“None of the drivers deserves any booing – whatever happened last year, whatever the competition is.”
Ik heb het niet verder nagekeken maar het was volgens ook maar erg kort geel. Genoeg voor VER om te moeten liften, maar het was zo snel weer groen dat ik me kan voorstellen dat je als commentator niet meteen die link legt.sjaool schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:18:
[YouTube: Qualifying Highlights | 2022 British Grand Prix]
Geen woord over het liften van Max door gele vlaggen. Alleen maar dat zijn tweede sector slecht was.
[ Voor 22% gewijzigd door rodie83 op 02-07-2022 20:29 ]
Ligt het aan mij of is het nogal 'lichtjes' commentaar? Wel redelijk algemeen commentaar. Beetje correct, maar ook erg slapjes. In mijn optiek. Goed heb de interviews niet gezien dus kan de mimiek er niet uithalen, maar klinkt beetje als zon 50/50 statement van Hamiltonjan390 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:10:
Jammer dat Vips niet op het podium kwam in d F2, dan was de boel geexplodeerd. Maar goed, we hebben de feature race nog
Hele weekend al. Zelfs de regie.Zingo schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 16:15:
Ik zie Verstappen constant goede tijden neerzetten, maar ik zie hem niet (?)
Pathetisch.
een treffende spreuk
Patriotic! Union Flag! Captain Britain to the rescue! Jolly O! Booo Max Boo
[ Voor 5% gewijzigd door siggy op 02-07-2022 20:29 ]
Pfft care. Hij zal er zelf echt niet mee zitten en mocht ie morgen de race zomaar eens winnen kunnen ze er toch echt niet omheen hoor
De samenvatting wordt niet van apart commentaar voorzien, daar wordt het Sky F1 commentaar van de uitzending zelf onder gezet.sjaool schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:18:
[YouTube: Qualifying Highlights | 2022 British Grand Prix]
Maar pak ook even de rest van de reactie van Hamilton, daar zit tussen de regels genoeg in om het idee te geven dat Hamilton het eigenlijk wel prima vindt:jan390 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:10:
“I don’t think we need to do that. We should be here, pushing everybody. Doesn’t make any difference when you boo somebody – they’ve already made the mistake or whatever it is, so…
“But I really do appreciate the support that I have here. And maybe some of them are feeling the pain from last year, still.”
Ah typisch 50/50 antwoord dus. Iedereen tevreden proberen te houden. En F1 kan knippen wat ze nodig hebben. Zucht. Ligt dus toch niet aan mij.....Transportman schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:43:
Maar pak ook even de rest van de reactie van Hamilton, daar zit tussen de regels genoeg in om het idee te geven dat Hamilton het eigenlijk wel prima vindt:
“I don’t think we need to do that. We should be here, pushing everybody. Doesn’t make any difference when you boo somebody – they’ve already made the mistake or whatever it is, so…
“But I really do appreciate the support that I have here. And maybe some of them are feeling the pain from last year, still.”
Dat hele gebooo is machteloosheid, hoe beter Max presteert hoe harder ze het doen. Fijn is het niet maar zo lang het gebeurt is Max vincor!
[ Voor 25% gewijzigd door pro_6or op 02-07-2022 20:50 ]
een treffende spreuk
Je kon het geel vanuit zijn cockpit view goed zien, dat electronische bord, dus Verstappen zelf nog beter (verwacht ik). Het is goed dat ie heeft gelift en gaf het via de boordradio nog duidelijk even aan.MrOleo schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 19:11:
[...]
Het ironische aan het verhaal is dat Verstappen helemaal niet had hoeven liften. Mede door al zijn eerdere straffen (en de moeilijke omstandigheden) deed ie het, maar het bord ging volgens mij al uit voor hij die marshalling sector bereikte. Kan hij moeilijk hebben gezien uiteraard in de regen, in die moeilijke bochten in zijn ooghoek, maar toch. Op zich grappig dat ie misschien pole verliest door te liften, omdat ie ooit pole verloor door niet te liften.
Disclaimer het is mogelijk dat er wel nog een overenthousiaste marshall stond te zwaaien en dat de lift dus moest, ik baseer me op het electr. bord.
Beter nu 2e dan + plekken straf en strafpunten. Goed gedaan jochie 👏
Testing, one, two ...
Yep, maar je hoeft pas te liften in de sector tussen dat bord en het volgende bord (zie perez australie, sainz qatar) en je ziet het bord uitgaan op de onboard. Maar idd beter wel liften voor de zekerheid, je weet het nooit met de stewards.hardware-lover schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:06:
[...]
Je kon het geel vanuit zijn cockpit view goed zien, dat electronische bord, dus Verstappen zelf nog beter (verwacht ik). Het is goed dat ie heeft gelift en gaf het via de boordradio nog duidelijk even aan.
erutangiS
Publiek kan zoch op twee manier uiten, klappen en juichen en boe roepen en duimpjes omlaag. Het is het spel waarbij de supporter van de ene partij de andere probeert te intimideren of scherp probeert te zetten.
Als ik in de gelredome zit en het publiek en ik roep boe omdat de tegenpartij een schwalbe of overtreding maakt dan heb ik geen hekel of gebrek aan respect voor de betreffende sportman. Je kan je simpelweg niet anders uitten op zo’n moment.
Maar lang verhaal kort, wordt het niet veel te veel opgeblazen? Al vijf pagina’s lang en talloze nieuwssites…
Mwoa, race-publiek is altijd racepubliek geweest. Ze komen hoofdzakelijk voor een race en de atmosfeer. Ja tuurlijk, fans van specifieke merken/teams/coureurs heb je ook altijd geweest, maar je blijft een race fan. Nu begint er, mijn inziens een beetje door Hamilton's populariteit, mensen aangetrokken die eerst fan zijn van een coureur/team en dan nog niet eens van de sport zelf. En het is niet alsof Hamilton niet zelf zorgt voor verdeeldheid met zijn uitspraken.Kenny_026 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:20:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een sport heb bekeken waar geen boe geroep was. Mischien is het er wel bij dressuur of iets dergelijks maar volgens mij hoort het gewoon bij sport in algemeen. Het is onderdeel van het spel als je het mij vraagt.
Publiek kan zoch op twee manier uiten, klappen en juichen en boe roepen en duimpjes omlaag. Het is het spel waarbij de supporter van de ene partij de andere probeert te intimideren of scherp probeert te zetten.
Als ik in de gelredome zit en het publiek en ik roep boe omdat de tegenpartij een schwalbe of overtreding maakt dan heb ik geen hekel of gebrek aan respect voor de betreffende sportman. Je kan je simpelweg niet anders uitten op zo’n moment.
Maar genoeg sporten zonder boegeroep: schaken, biljarten/snooker, bowlen, fiereljeppen en overige atletiek.
Hoe kort zijn jouw pagina's wel niet?Maar lang verhaal kort, wordt het niet veel te veel opgeblazen? Al vijf pagina’s lang en talloze nieuwssites…

Mwoa opgeblazen? Heb je het drama gezien over Vips en Piquet? Not done is een ding, maar als je het over opblazen, alsof de atoombom is gevallen zowat. Maar goed, punt is, Hamilton stookt dit ook een beetje aan, gewoon hypocriet tov enige kritiek wat zijn kant op kant (niet racisme uiteraard).
[ Voor 7% gewijzigd door siggy op 02-07-2022 21:30 ]
Untappd: Louwke80
100%, ook daar is progressie geboekt. En Max staat nog altijd op 7 uit de tijd tegen de ineens zwaar dominante Mercedes. Dit is gewoon perfect, accepteren en door.hardware-lover schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:06:
[...]
Je kon het geel vanuit zijn cockpit view goed zien, dat electronische bord, dus Verstappen zelf nog beter (verwacht ik). Het is goed dat ie heeft gelift en gaf het via de boordradio nog duidelijk even aan.
een treffende spreuk
Sommigen hier reageren of iemand hun pasgeboren baby net lelijk heeft genoemd. Rustig aan. VER boeit het niet en het is niet nieuw. In de jaren 80 en 90 had je het ook, zeker als de Engelse en Duitse coureurs het met elkaar aan de stok hadden. Lekker laten gaan allemaal.
Daar staat hij gewoon boven, zou alleen maar olie op het vuur zijn als hij daarop zou gaan reageren op zo'n manier.Louwke schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:35:
Morgen Max wint en tijdens het interview even de fans op Silverstone bedanken voor de geweldige sfeer en support die het mogelijk hebben gemaakt hier te winnen. Best fans ever.
Die stomdronken hoolies maken alleen zichzelf maar belachelijk op deze manier, mooie reclame voor hun zogenaamde sportiviteit.
@PWM in de 90's heb ik dat bij die paar Europese races die ik bezocht heb iig niet gehoord, ook niet in tijden van Schumacher dominantie. Vond de sfeer rond de track altijd uiterst relaxed.
Ben nooit naar Engelse races geweest dus kan daar niet over oordelen, heb wel het idee dat Toto en LH heel hoog inzetten op de pers bespelen wat dit soort holbewoner reacties dan weer uitlokt.
Oja en pasgeboren baby's zijn lelijk, ongeacht van wie die verfrommelde wurm ook is. Zeg dan gewoon maar niks, of: "Het is een heel lief kind"
[ Voor 32% gewijzigd door PalingDrone op 02-07-2022 22:07 ]
Het komt door die ultieme schijnheiligheid, het superioriteitsgevoel, het verdraaien, de riooltactieken.PWM schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:47:
Het is toch geen ballet voor 7-jarige schoolmeisjes. Hoe minder "Boe", hoe leuker. Maar het is een sport met rivaliteit, fans en ook frustraties. Die Boe hoort er dan een beetje bij.
Sommigen hier reageren of iemand hun pasgeboren baby net lelijk heeft genoemd. Rustig aan. VER boeit het niet en het is niet nieuw. In de jaren 80 en 90 had je het ook, zeker als de Engelse en Duitse coureurs het met elkaar aan de stok hadden. Lekker laten gaan allemaal.
Persoonlijk, maar ja, ik ben fan, heb ik Max juist altijd Fair en reeel gevonden. Dan steeds dat beschadigen wat Lewis doet, vind ik wel klote.
Maargoed, zolang zij Booen wint Max. Het viel me nog wel mee. Maar ja, mocht Max morgen winnen.
een treffende spreuk
Ben sterk voor sportief gedrag maar heb er op zich ook niet zoveel problemen mee, emotie hoort er bij, maar het moet wel beetje reëel zijn.PWM schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:47:
Het is toch geen ballet voor 7-jarige schoolmeisjes. Hoe minder "Boe", hoe leuker. Maar het is een sport met rivaliteit, fans en ook frustraties. Die Boe hoort er dan een beetje bij.
Als bijv. iemand een "naai actie" uit haalt op de baan in het weekend zelf mag er best boe geroep zijn. Maar om nou een jaar / half jaar na dato iemand uit te gaan jouwen...
Maar goed Max gaf echt zero fucks.
Het is wel echt een eindbaas, mentaal tot nu toe ijzersterk. Dat maakt hem zo goed en moeilijk te verslaan, zeker over een seizoen.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
The universe is an island, surrounded by whatever it is that surrounds universes.
Damon Hill werd niet goed ontvangen in Duitsland. En Coulthard werd niet lekker ontvangen in 1999 op de Hockenheim (na het 1998 Spa incident). Die blijven mij nog wel bijPalingDrone schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 21:51:
[...]
@PWM in de 90's heb ik dat bij die paar Europese races die ik bezocht heb iig niet gehoord, ook niet in tijden van Schumacher dominantie. Vond de sfeer rond de track altijd uiterst relaxed.
In 94 of 95, ik meen 95, was er zelfs in de Limburger en artikel dat er iemand gedreigd zou hebben Hill neer te schieten... Dat was leip als kind om dat te lezen.PWM schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:09:
[...]
Damon Hill werd niet goed ontvangen in Duitsland. En Coulthard werd niet lekker ontvangen in 1999 op de Hockenheim (na het 1998 Spa incident). Die blijven mij nog wel bij
Coulthard, dat die toen niet een raceban had gekregen......
Maar serieus, haat en liefde is er altijd wel geweest, maar echt boegeroep ná een kwalificatie of ná een race? Misschien dat ze toen weinig microfoons bij de tribunes hadden staan, maar ik kan me echt geen geboe herinneren.
Spa 1998 was het iig nog wel gezellig naast de baan, Hockenheim toen niet geweest dus heb daar geen actieve of passieve herinnering meer aan.PWM schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:09:
[...]
Damon Hill werd niet goed ontvangen in Duitsland. En Coulthard werd niet lekker ontvangen in 1999 op de Hockenheim (na het 1998 Spa incident). Die blijven mij nog wel bij
@siggy podium in Canada vergeten? Dat was ook genant geboe al ben ik het betreffende jaar ff kwijt.
[ Voor 10% gewijzigd door PalingDrone op 02-07-2022 22:16 ]
Brits zomerweer, valt geen pijl op te trekken.The_Scarabial schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:18:
wat is de weersvoorspelling eigenlijk voor de race?
https://www.windy.com/52.088/-1.024?51.702,-1.024,8
Dat is wel heel erg ruim. Welk podium met wie? Misschien toen Schumacher Frentzen eraf duwde toen die de pits uitkwam? 1998?PalingDrone schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:14:
[...]
Spa 1998 was het iig nog wel gezellig naast de baan, Hockenheim toen niet geweest dus heb daar geen actieve of passieve herinnering meer aan.
@siggy podium in Canada vergeten? Dat was ook genant geboe al ben ik het betreffende jaar ff kwijt.
Kan me even niks voor de geest halen wat in Canada mbt wie dan ook gebeurd moest zijn om boegeroep te krijgen.
Oh wacht, dat met Vettel toen ie voor Ferrari rreed? Ja okay, maar ik denk dat elke racefan over de gehele linie daar dan aan het boe roepen was. Dat was een hoog steeltje absurditeit van de race director en stewards.
[ Voor 14% gewijzigd door siggy op 02-07-2022 22:28 ]
Race in Amerika toen er maar 3 auto's meededen.siggy schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:24:
[...]
Dat is wel heel erg ruim. Welk podium met wie? Misschien toen Schumacher Frentzen eraf duwde toen die de pits uitkwam? 1998?
Kan me even niks voor de geest halen wat in Canada mbt wie dan ook gebeurd moest zijn om boegeroep te krijgen.
Oh wacht, dat met Vettel toen ie voor Ferrari rreed? Ja okay, maar ik denk dat elke racefan over de gehele linie daar dan aan het boe roepen was.
Ferrari toen ze Schumacher lieten winnen met teamorders op de lijn zo ongeveer.
Letterlijk elke race die Vettel won na 2010.
En zo kan ik nog wel even door gaan
blup
Er was ergens een interview met LEC waar hij zei dat hij motor issue had. Weet iemand welk interview dat precies was en in welke hoedanigheid de motor issue was? Het oppakken van het gas?
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
Vettel ja?Bezulba schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:28:
[...]
Race in Amerika toen er maar 3 auto's meededen.
Ferrari toen ze Schumacher lieten winnen met teamorders op de lijn zo ongeveer.
Letterlijk elke race die Vettel won na 2010.
En zo kan ik nog wel even door gaan
De rest is niet echt haat tov specifieke persoon maar met de situatie. Ik snap je punt, maarik vind het best anders dan wat er nu gebeurd. Max heeft geen fluit gedaan en toch wordt ie uitgejoeld.
Maar goed, morgen de race, lekker laat weer. Misschien nog een buitje aan het einde van de race. Meteen grote kans voor Max na de eerste paar snelle bochten.
Deze?Chevy454 schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:30:
En terug naar Silverstone 2022.
Er was ergens een interview met LEC waar hij zei dat hij motor issue had. Weet iemand welk interview dat precies was en in welke hoedanigheid de motor issue was? Het oppakken van het gas?
Leclerc reveals engine issues cost him in FP2 as Sainz says he can repeat table-topping pace on Saturday
https://www.formula1.com/...Zplcs9nJWhBrbzlNhbKw.html
[ Voor 9% gewijzigd door Chocoball op 02-07-2022 22:38 ]
Het is voor de Britten gewoon pijnlijk dat hun kampioen het nu niet waarmaakt, en dat ze nu zien dat goed materiaal gewoon het verschil maakt. En ja, dat geld ook voor Max natuurlijk.siggy schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:31:
[...]
Vettel ja?
De rest is niet echt haat tov specifieke persoon maar met de situatie. Ik snap je punt, maarik vind het best anders dan wat er nu gebeurd. Max heeft geen fluit gedaan en toch wordt ie uitgejoeld.
Maar goed, morgen de race, lekker laat weer. Misschien nog een buitje aan het einde van de race. Meteen grote kans voor Max na de eerste paar snelle bochten.
Dat, met dat de britse fans enkel de laatste rwce van vorig seizoen lijken te herinneren krijg je dit soort reacties.
En hoe Mercedes met die hele situatie is omgegaan, en is blijven doorgaan dit jaar heeft het sentiment bij de fans enkel aangewakkerd.
Gewoon negeren
Max had ook een oproep kunnen doen, maar dat kan nu al niet meer. En zo'n driver is het het ook niet. En HAM ook niet blijkbaar

Wat een vergelijking, echt ook heel vergelijkbaar...
https://www.f1maximaal.nl...boegeroep-door-f1-publiek'Ik zat gewoon in de auto tijdens de drivers' parade. Het is vrij vreemd om te verwerken dat een 35- of 40-jarige boe naar je roept terwijl ik hem niet eens ken', vervolgt de Engelsman. Russell was recentelijk dus al een slachtoffer van verbale negatieve uitlatingen van het publiek, zoals Verstappen in Groot-Brittannië ook werd.
"hij weet niet wat er aan gedaan moet worden"Exocet schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:40:
Goh, Russel kan meepraten over "boe".![]()
Wat een vergelijking, echt ook heel vergelijkbaar...
[...]
https://www.f1maximaal.nl...boegeroep-door-f1-publiek
Misschien allemaal gezamenlijk het "we drive as one" omarmen en allen een statement maken? Elke driver zijn fans aanspreken dat dit gedrag absoluut niet welkom is in de F1.
Boe roepen is geen mening...
AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome
Dat is inderdaad het artikel, hoewel ik het van een andere site had voorbij zien komen. Op softs minder gevoel als op de medium door de motor, dus die pakt waarschijnlijk minder soepel op. Toch mogelijk de MGU-H wat terug geschroefd voor de turbo te beschermen?Chocoball schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:37:
Deze?
Leclerc reveals engine issues cost him in FP2 as Sainz says he can repeat table-topping pace on Saturday
https://www.formula1.com/...Zplcs9nJWhBrbzlNhbKw.html
Vraag me wel af welke motor config nu Sainz gebruikt voor Silverstone, LEC zit op PU4 en bijhorende package.
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.
[Twitter: https://twitter.com/NorthantsChief/status/1543124753535352833?cxt=HHwWgoCyqbPyo-oqAAAA]
Wat ik lees: klimaatactivisten.Chocoball schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:52:
Verder niks gehoord over wie de race wil verstoren maar de politie blijft de situatie in de gaten houden en vraaagt om waakzaamheid.
[Twitter]
Begrijp het, maar een sport die klimaatneutraal wil zijn in 2030... Misschien je pijlen richten op de echte probleem-makers
Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta
Ik las wel iets over klimaatactivisten die zich in het VK aan schilderijen vastplakken maar niks in relatie tot Silverstone. Wel een reeële optie voor morgen zou anders ook niet weten wie het verder wil verstoren behalve Britse boeroepers?Waah schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:58:
[...]
Wat ik lees: klimaatactivisten.
Begrijp het, maar een sport die klimaatneutraal wil zijn in 2030... Misschien je pijlen richten op de echte probleem-makers
https://trackweather.live/formula1/british-grand-prixThe_Scarabial schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 22:18:
wat is de weersvoorspelling eigenlijk voor de race?
GFS gaf nog regen aan tijdens de race. Het wisselt dus best wel nog. Verschillende modellen hebben verschillende uitkomsten nog.
Het is dus heel wisselvallig.
In jouw ogen kan Hamilton niks goed doen.siggy schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 20:27:
[...]
Ligt het aan mij of is het nogal 'lichtjes' commentaar? Wel redelijk algemeen commentaar. Beetje correct, maar ook erg slapjes. In mijn optiek. Goed heb de interviews niet gezien dus kan de mimiek er niet uithalen, maar klinkt beetje als zon 50/50 statement van Hamilton
Jammer dat Vips niet op het podium kwam in d F2, dan was de boel geexplodeerd. Maar goed, we hebben de feature race nog
Voorspelling: Sainz heeft een poepstart, Verstappen gaat hem gemakkelijk voorbij en neemt Perez mee in zijn slipstream. Leclerc zit opgesloten achter Sainz en kan er niet langs.sjaool schreef op zaterdag 2 juli 2022 @ 17:14:
[...]
Ach, vanaf P4 starten is voor hem prima. Zolang hij LEC maar kan blijven volgen of misschien wel inhalen dan doet hij zijn werk goed.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Het is en blijft wel Ferrari dus er gaan sowieso fouten gemaakt worden..oisyn schreef op zondag 3 juli 2022 @ 03:25:
[...]
Voorspelling: Sainz heeft een poepstart, Verstappen gaat hem gemakkelijk voorbij en neemt Perez mee in zijn slipstream. Leclerc zit opgesloten achter Sainz en kan er niet langs.

Kwestie Sainz en Leclerc is wel interesting. Kan me niet heugen dat Ferrari ze vroeg in de wedstrijd team orders hebben gegeven. Wellicht ook niet in de positie geweest..oisyn schreef op zondag 3 juli 2022 @ 03:25:
[...]
Voorspelling: Sainz heeft een poepstart, Verstappen gaat hem gemakkelijk voorbij en neemt Perez mee in zijn slipstream. Leclerc zit opgesloten achter Sainz en kan er niet langs.
Dus gaan Ferrari Leclerc er gelijk langs laten, als potentieel Verstappen voorbij Sainz gaat in lap 1…?
Om 9.35 start de F3 op F1tv, dan weten we ook meteen echt het weer
[ Voor 69% gewijzigd door siggy op 03-07-2022 07:43 . Reden: :+ ]
En gaat Sainz dat ook uitvoeren, 1e pole, wil niet zomaar no.2 zijn in het team...? Was in zijn torro rosso tijd toch ook erg vocaal dat hij heus niet onderdeed voor Max? Of ik vergis me en hij geeft braaf gehoor als zo'n order er komt.PaulBloem schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:16:
[...]
Dus gaan Ferrari Leclerc er gelijk langs laten, als potentieel Verstappen voorbij Sainz gaat in lap 1…?
Bewolkt tijdens de regen. 🧐siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:21:
Vandaag bewolkt tijdens de regen met lage kans (<50%) op regen...... Ik ben benieuwd. Race start overigens wel laat.
Om 9.35 start de F3 op F1tv, dan weten we ook meteen echt het weerKoud genoeg, dus de baan kan lang nat blijven.
Denk niet dat Sainz, Leclerc achter zich kan houden.PaulBloem schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:16:
[...]
Kwestie Sainz en Leclerc is wel interesting. Kan me niet heugen dat Ferrari ze vroeg in de wedstrijd team orders hebben gegeven. Wellicht ook niet in de positie geweest.
En een race tijdens de regen zou leuk zijn
Als die komt, dan geeft die denk ik gehoor. Geloof niet dat Sainz dat gedurende de wedstrijd via de mic gaat uitspelen. Het zou wellicht anders zijn als zowel Sainz en Leclerc voor Verstappen zit. Maar wel een leuke om te zien tijdens de wedstrijd.marcelcee schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:29:
[...]
En gaat Sainz dat ook uitvoeren, 1e pole, wil niet zomaar no.2 zijn in het team...? Was in zijn torro rosso tijd toch ook erg vocaal dat hij heus niet onderdeed voor Max? Of ik vergis me en hij geeft braaf gehoor als zo'n order er komt.
Dat geloof ik qua race pace ook niet, maar er voorbij laten, of voor vechten is een wereldverschil in risico..Drials schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:43:
[...]
Denk niet dat Sainz, Leclerc achter zich kan houden.
[ Voor 7% gewijzigd door talkatoo op 03-07-2022 08:07 ]
Was toch vooral de groep om hem heen die moeilijk deed? Pa enzo?chevsticks schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:59:
Sainz is inmiddels ook wel iets volwassener als in z'n TR tijd. Ik verwacht eigenlijk dat hij gewoon braaf luistert, hij weet zelf ook wel dat hij kansloos is voor het kampioenschap en Leclerc niet.
Net zoals Jos ook wel eens moeilijk doet.
[ Voor 5% gewijzigd door hjs op 03-07-2022 08:20 ]
Sainz sr. was idd de onruststoker, maar Sainz jr. zijn reactie na de promotie van Max was vrij zuur: hij vond dat hij zelf ook recht had op die promotie. Zoals hierboven gezegd, inmiddels is jr. een stuk volwassener.hjs schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:19:
[...]
Was toch vooral de groep om hem heen die moeilijk deed? Pa enzo?
Net zoals Jos ook wel eens moeilijk doet.
Achteraf gezien was het een goede zet om snel onder dat RB contract uit te komen. Sainz had gewoon de pech dat Max naast hem zat. Vrijwel elke andere junior had ie met gemakt onder de duim gekregen. Alleen Sainz heeft zo lang in het middenveld geploeterd dat ie niet echt 'gegroeid' is om vooraan te strijden. Té comfortabel met zijn eigen race rijden, wachten op de stops enzo.Fyodor schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:30:
[...]
Sainz sr. was idd de onruststoker, maar Sainz jr. zijn reactie na de promotie van Max was vrij zuur: hij vond dat hij zelf ook recht had op die promotie. Zoals hierboven gezegd, inmiddels is jr. een stuk volwassener.
Sainz én Max bij RB zou echt spektakel zijn
Hier ben ik dus ook erg benieuwd naar. Rationeel zou ik zeggen: doen; Leclerc heeft alle punten nodig om in de kampioenschapsrace te blijven. Maar wat dit gaat doen met de moraal van Sainz als hij gebarrichello’t wordt???PaulBloem schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:16:
[...]
Kwestie Sainz en Leclerc is wel interesting. Kan me niet heugen dat Ferrari ze vroeg in de wedstrijd team orders hebben gegeven. Wellicht ook niet in de positie geweest.
Nee hoor, die staan straks gewoon op een andere strategie. Plan A voor Lec en plan D voor Sai.PaulBloem schreef op zondag 3 juli 2022 @ 07:16:
[...]
YouTube: F1 Medical Car on two wheels 2022 British Grand Prix, Silverstone
Wie goed doet, die goed ontmoet.
Elandtest.AtlAntA schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:28:
F1 medical car doet even een stunt.
YouTube: F1 Medical Car on two wheels 2022 British Grand Prix, Silverstone
Silverstone is kurkdroog nu bij de F3.
Ferrari gaat Sainz de spaghetti strategie geven; ze beginnen ergens aan te trekken en dan zien ze wel waar het eindje uitkomt.screamhouse schreef op zondag 3 juli 2022 @ 09:17:
En tijdens de race horen we weer: Plan B of een andere letter
Gewaagd! Mijn glazenbollen kunnen het maar niet eens worden....oisyn schreef op zondag 3 juli 2022 @ 03:25:
[...]
Alles zal afhangen van het weer.
never argue with a moderator, he will shut your account down.
dr.lowtune schreef op zondag 3 juli 2022 @ 10:18:
[...]
Ferrari gaat Sainz de spaghetti strategie geven; ze beginnen ergens aan te trekken en dan zien ze wel waar het eindje uitkomt.
:strip_exif()/f/image/trJVSx44FtwoEee1z0L5rziv.jpg?f=fotoalbum_large)
Vaak bu'j te bang!

Wie wordt dan D(isappointment)oTD?
Deze ruimte is bewust leeg gelaten
Ach wat maakt het uit zeg. Lekker laten roepen ipv overal maar tegen uit moeten spreken.talkatoo schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:06:
Mooie reactie van Hamilton en Wolf op het ‘boe’-geroep naar Verstappen. Ze spreken zich er beide tegen uit.
Ze zijn daar voor Ham net als de fans hier in NL voor Max zijn.
De Engelse tv is pro Ham net als de tv hier pro Max zijn.
Dat altijd maar onpartijdig moeten zijn gaat een beetje ver.
Onpartijdig heeft er niks mee te maken. Beetje normaal opgevoed fatsoen heet dat. Of en gebrek daaraan.mathy_ schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:24:
[...]
Ach wat maakt het uit zeg. Lekker laten roepen ipv overal maar tegen uit moeten spreken.
Ze zijn daar voor Ham net als de fans hier in NL voor Max zijn.
De Engelse tv is pro Ham net als de tv hier pro Max zijn.
Dat altijd maar onpartijdig moeten zijn gaat een beetje ver.
Ach het toont aan dat je sterker bent als de ander begint te fluiten, schreeuwen of boe gaat roepen.siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:26:
[...]
Onpartijdig heeft er niks mee te maken. Beetje normaal opgevoed fatsoen heet dat. Of en gebrek daaraan.
Zeg dat tegen de boerenmathy_ schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:29:
[...]
Ach het toont aan dat je sterker bent als de ander begint te fluiten, schreeuwen of boe gaat roepen.
Het zijn Engelsensiggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:26:
[...]
Onpartijdig heeft er niks mee te maken. Beetje normaal opgevoed fatsoen heet dat. Of en gebrek daaraan.
Vaak bu'j te bang!
Ah vandaar dat de crowd shots zo zeldzaam en zorgvuldig gecureerd zijn-tom-562 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 11:29:
[...]
Het zijn Engelsende gemiddelde Engelsman met een beetje drank op is gewoon een tokkie met een slecht gebit
Wie goed doet, die goed ontmoet.
En dan de motor…. Ik heb eigenlijk niet mee gekregen of dit een “oud” blok is of een relatief nieuwe. Als het een oud blok is, dan is te hopen dat hij het nog een race goed vol kan houden.
Hopelijk kan Sainz ermee omgaan.
[ Voor 11% gewijzigd door siggy op 03-07-2022 12:24 ]
Volgens mij weet Sainz dondersgoed dat hij de nummer 2 is, de vraag is inderdaad wel of zijn ego dat trekt vandaag…siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:24:
Nou, dat is al vroeg: https://www.autosport.com...rtunity-arises-/10331996/
Nouja, vergeet niet dat ie vorig jaar meer punten had gesprokkeld dan Leclerc. Dus ik kan me voorstellen dat hij zichzelf wel wat sterker had gezien voor dit jaar. Ik hoop maar dat ie niet in een neerwaartse spiraal terechtkomt nu het lijkt dat ie eruit is gekrabbeld.dr.lowtune schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:27:
[...]
Volgens mij weet Sainz dondersgoed dat hij de nummer 2 is, de vraag is inderdaad wel of zijn ego dat trekt vandaag…
In tegenstelling tot heel wat Nederlanders en mensen op dit forum hier toen Hamilton het boe geroep kreeg.talkatoo schreef op zondag 3 juli 2022 @ 08:06:
Mooie reactie van Hamilton en Wolf op het ‘boe’-geroep naar Verstappen. Ze spreken zich er beide tegen uit.
Toen hoorde het er toch bij?
tja tabloit bericht...siggy schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:24:
Nou, dat is al vroeg: https://www.autosport.com...rtunity-arises-/10331996/
dit staat er ook gewoon:
“But I'm not going to hide that I want to win too. I think what is most important is that we finish 1-2, whatever way around it is.
waar zijn de used setjes van verstappen? Mag hij die niet gebruiken.Extigo schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:43:
Mogelijke strategieën van Pirelli
[Afbeelding]
En welke banden iedereen nog over heeft.
[Afbeelding]
Mmm autosport.com heeft ook niet meer het niveau wat het misschien ooit had.bvbal79 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:43:
[...]
tja tabloit bericht...
dit staat er ook gewoon:
“But I'm not going to hide that I want to win too. I think what is most important is that we finish 1-2, whatever way around it is.
Maar Ferrari is stom als ze het niet doen. Zeker als Leclerc in de race sneller lijkt te zijn. Maar we gaan het zien strals.
Dr. Brian?
Toen reageerde het publiek op zandvoort met geklap voor Hamiltonbvbal79 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:41:
[...]
In tegenstelling tot heel wat Nederlanders en mensen op dit forum hier toen Hamilton het boe geroep kreeg.
Toen hoorde het er toch bij?
Die heeft hij (net als alle andere coureurs in de top 10) ingeleverd. Je krijgt 13 sets aan het begin, waarbij 1 set na 40 minuten in FP1 ingeleverd moet worden. 2 sets moeten binnen 2 uur na FP2 ingeleverd worden en nog eens twee na FP3. Dan hou je 8 sets over voor de kwalificatie en de race.bvbal79 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:44:
[...]
waar zijn de used setjes van verstappen? Mag hij die niet gebruiken.
Nu as FP3 natuurlijk nat, dus hebben ze wat sets over en die hebben ze gebruikt tijdens kwalificatie.
Niet uit zichzelf, Lammers moest er bijna om smekenBlik1984 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:47:
[...]
Toen reageerde het publiek op zandvoort met geklap voor Hamilton
Maar het gebeurde wel, dat heb ik hier nog niet zien gebeuren. En het publiek had wel iets meer te klagen over Hamilton toen dan dat ze over Verstappen hebben (was toen na Silverstone en Hongarije)bvbal79 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:51:
[...]
Niet uit zichzelf, Lammers moest er bijna om smeken
Tja dat is de grens van objectief en subjectief, in de ogen van de britten is Hamilton onrecht aangedaan. Dus dan hebben ze wel te klagen (gegrond of ongegerond)Blik1984 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:57:
[...]
Maar het gebeurde wel, dat heb ik hier nog niet zien gebeuren. En het publiek had wel iets meer te klagen over Hamilton toen dan dat ze over Verstappen hebben (was toen na Silverstone en Hongarije)
De BRDC heeft nog weinig van zich laten horen. Billy Monger ging ook vrolijk door met de interviews.Blik1984 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 12:57:
[...]
Maar het gebeurde wel, dat heb ik hier nog niet zien gebeuren. En het publiek had wel iets meer te klagen over Hamilton toen dan dat ze over Verstappen hebben (was toen na Silverstone en Hongarije)
Als ze al onrecht is aangedaan (hetgeen onzin is imo), dan is dat door Masi geweest en niet door Max.bvbal79 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:01:
[...]
Tja dat is de grens van objectief en subjectief, in de ogen van de britten is Hamilton onrecht aangedaan. Dus dan hebben ze wel te klagen (gegrond of ongegerond)
Max heeft gewoon zijn kans gepakt, zoals Lewis zelf al zei, hij had precies hetzelfde gedaan.
Als ze al niet het onderscheid kunnen maken of er onrecht was of niet, dan kan je al helemaal niet verwachten dat ze correct de verantwoordelijke aanwijzenXgar schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:03:
[...]
Als ze al onrecht is aangedaan (hetgeen onzin is imo), dan is dat door Masi geweest en niet door Max.
Max heeft gewoon zijn kans gepakt, zoals Lewis zelf al zei, hij had precies hetzelfde gedaan.
Dat was er na Silverstone vorig jaar ookbvbal79 schreef op zondag 3 juli 2022 @ 13:01:
[...]
Tja dat is de grens van objectief en subjectief, in de ogen van de britten is Hamilton onrecht aangedaan. Dus dan hebben ze wel te klagen (gegrond of ongegerond)
Sterker: als dat niet gebeurt was, hadden we deze discussie helemaal niet gehad.
En vorig jaar waren er hier ook genoeg vocaal die tegen boe-roepen waren in Zandvoort. Mol eerst ook, maar die deed er tijdens het commentaar nog ff een schepje bovenop
Probleem ligt bij de media. Laatste wat we moeten willen is meegaan in de Netflix mindset van F1....
Dit topic is gesloten.
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
![]() | Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |