[F1 2022] Race 8 GP van Azerbaijan Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 28 Laatste
Acties:
  • 99.710 views

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• ParaDroid2
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 20:19
Ik snap de discussie helemaal niet. Perez levert dit seizoen exact wat hij moet doen, hij kwalificeert en eindigt eigenlijk altijd in de top 4, waar hij ook hoort te eindigen. Hij is daarbij zelfs in staat om Verstappen op het moment het vuur aan de schenen te leggen (ik ben geen fan van Verstappen, maar hij is wat mij betreft van de buitencategorie, samen met o.a. Leclerc, Hamilton en Russell). Meer kun je toch niet willen als team, tenzij je echt een gevecht binnen je team wil. Dan moet je proberen om nog zo'n coureur van de buitencategorie te halen, maar dat zorgt eigenlijk vaak voor gedoe binnen het team.
Wat mij betreft heeft RBR het op dat moment beter voor elkaar dat Ferrari, waar Sainz op dit moment relatief veel fouten maakt om het team en Leclerc te ondersteunen. Omdat ik Verstappen en Leclerc van de buitencategorie vind, verwacht ik dan ook dat het uiteindelijk tussen die twee gaat en dan kan je als tweede rijder niets beters wensen dan wat Perez nu levert.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21:36
Denk dat het forum er prima mee omgaat trouwens. 1 zwaluw maakt nog geen zomer. Dus PER zal het toch eerst moeten waarmaken. Als dat morgen weer lukt zoals in Monaco, is dat een stuk steviger bewijs dan enkel monaco waar track position en strategie praktisch alles bepalend is.

Ik hoop eigenlijk wel sat PER gewoon de aansluiting gevonden heeft. Toch niets mooiers dan een 3-strijd? (Nou ja, een vierstrijd misschien).

Sainz weer tekenend. Moment supreme maakt die een fout. Waar het team weer een 1-2 had kunnen pakken, is het nu 2 red bulls die jagen op Leclerc (want ik zie Sainz in de race de red bulls niet pakken).

Hoe zit het eigenlijk met de sector tijden? Is max nog steeds sneller in sector 2-3? En langzamer in Sector 1?

Want hier sneller zijn in sector 2 en 3 is een groter voordeel dan Sector 1. Het maakt dichterbij komen en inhalen op het lange rechte stuk met DRS een stuk makkelijker. En het snelheidsverschil met of zonder DRS is best groot dacht ik?

[ Voor 40% gewijzigd door Waah op 11-06-2022 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15-09 15:43
ParaDroid2 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:14:
Ik snap de discussie helemaal niet. Perez levert dit seizoen exact wat hij moet doen, hij kwalificeert en eindigt eigenlijk altijd in de top 4, waar hij ook hoort te eindigen. Hij is daarbij zelfs in staat om Verstappen op het moment het vuur aan de schenen te leggen (ik ben geen fan van Verstappen, maar hij is wat mij betreft van de buitencategorie, samen met o.a. Leclerc, Hamilton en Russell). Meer kun je toch niet willen als team, tenzij je echt een gevecht binnen je team wil. Dan moet je proberen om nog zo'n coureur van de buitencategorie te halen, maar dat zorgt eigenlijk vaak voor gedoe binnen het team.
Wat mij betreft heeft RBR het op dat moment beter voor elkaar dat Ferrari, waar Sainz op dit moment relatief veel fouten maakt om het team en Leclerc te ondersteunen. Omdat ik Verstappen en Leclerc van de buitencategorie vind, verwacht ik dan ook dat het uiteindelijk tussen die twee gaat en dan kan je als tweede rijder niets beters wensen dan wat Perez nu levert.
Ik denk dat wat een aantal mensen denken hier is dat Max het dan toch wel iets beter moet kunnen (kwalificatie). Perez heeft in zijn hele carriere niet aangetoond een geweldige qualifer te zijn, dus als hij voor Max eindigt, dan moet er toch wat mis zijn zou je zeggen.

Van de andere kant Max is ook geen geweldige qualifier maar een Perez voorblijven moet dan weer te doen zijn. Dat Perez in de top 4 qualified, iets minders mag je ook niet verwachten, dat hij in een race (waar Max wint door Leclerc voorbij te gaan) niet voorbij een veel langzamere Sainz komt is wat mij betreft wel kwalijk (bij gebrek aan een beter woord).

Ik heb ook niet het idee dat Sainz minder snel is dan Perez (eerder andersom) ondanks die paar foutjes van Sainz. Uiteindelijk is het moeilijk om er heel veel over te zeggen, maar ik denk dat Sainz als 2e rijder toch echt wat sterker is dan Perez. En wat Max nu laat zien (in de kwalificatie iig) gewoon niet top is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
@Snowdog Leclerc was ook geen top qualifier, and yet here we are.

In het verleden behaalde resultaten.

Al zal in pas in de Perez hype geloven na de stratencircuits. Is toch een ander beestje dan een normale race.

[ Voor 53% gewijzigd door Waah op 11-06-2022 19:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Ik schat in principe Sainz ook wel iets hoger in dan Perez (vergelijkbaar met bijvoorbeeld Norris en Gasly, een klasse lager dan de echte top), maar die is op dit moment echt minder in vorm. En ik denk dat voor een team juist een rijder die goed genoeg is om aansluiting te houden, maar niet uit te dagen, het beste is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Snowdog
  • Laatst online: 15-09 15:43
Waah schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:28:

In het verleden behaalde resultaten.

Al zal in pas in de Perez hype geloven na de stratencircuits. Is toch een ander beestje dan een normale race.
Is dat zo? Wat betreft Charles? Ik had het idee dat hij wel een ok qualifier was en het aantal poles zou dat ook wel ondersteunen. Ik moet zeggen dat ik het niet zeker weet though, ze hadden natuurlijk wel die rocket car een aantal seizoenen geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Bij een goed resultaat van Leclerc morgen, hebben we een gevecht voor het WK. dat zou leuk zijn. De sfeer is dit jaar zoveel beter. Off en on track.

Wint een RBR morgen, op race pace, denk ik dat de kaarten geschutd zijn.

[ Voor 1% gewijzigd door BlauweFles op 13-06-2022 11:50 . Reden: Stomme D/T Fout :( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
Geen straf voor Hamilton, hij heeft zich aan de delta gehouden. De stewards geven aan dat Hamilton afremde om Norris voorbij te laten, om zo een tow te krijgen, maar dat Norris vervolgens hetzelfde deed omdat die zelf de tow wilde houden. Verder gebeurde het op een recht stuk waar alleen zij + Ricciardo waren, die niet aan snelle rondjes bezig waren, dus is er geoordeeld dat er geen gevaarlijke situatie was.

Lijkt me een logische uitleg.

Edit: Norris was blijkbaar ook daarvoor UI, omdat die ook langzaam reed (voor Ricciardo dus).

[ Voor 9% gewijzigd door ParaDroid2 op 11-06-2022 19:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gkomega
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 15-09 15:30
.

[ Voor 99% gewijzigd door Gkomega op 11-06-2022 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:22

Spotmatic

Ken sent me

Nvm

[ Voor 97% gewijzigd door Spotmatic op 11-06-2022 19:41 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ParaDroid2
Spotmatic schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:39:
Dus je hoeft je niet aan de delta te houden als dat veilig kan. Euh.
Hij hield zich aan de delta.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
BlauweFles schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:33:
Bij een goed resultaat van Leclerc morgen, hebben we een gevecht voor het WK. dat zou leuk zijn. De sfeer is dit jaar zoveel beter. Off en on track.

Wint een RBR morgen, op race pace, denk ik dat de kaarten geschut zijn.
Race 8 van 22? En als Max minder dan 25 punten voor staat zijn de kaarten al geschud?

Das wel een heel bijzondere kijk :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:44
iets met "fat lady" en zingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-05 12:07

siggy

Wait.... what?

Waah schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:28:
Als Leclerc al iets is, dan is het een hotlapper. Iemand die super is over één rondje. Heeft ie ook genoeg in de lagere klasses laten zien.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

Hopelijk niet te lang zingen anders krijgt er iemand ademnood. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
siggy schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:42:
[...]

Als Leclerc al iets is, dan is het een hotlapper. Iemand die super is over één rondje. Heeft ie ook genoeg in de lagere klasses laten zien.
Ah ja ik zie het. Geen idee hoe ik daar dan bij kom 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlauweFles
  • Niet online
Waah schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:41:
[...]

Race 8 van 22? En als Max minder dan 25 punten voor staat zijn de kaarten al geschud?

Das wel een heel bijzondere kijk :+
Nou. Ik zeg niet dat het klaar is. Of dat het Max is. Maar dit is een circuit waarvan van te voren is gezegd dat het RBR zou liggen. O.a. door het lange rechte stuk. Als het downforce pakket van Ferrari er voor kan zorgen dat ze dan inlopen in de WK stand, moet RBR een beentje bijzetten. En hebben we dus competitie.

Wint RBR “eenvoudig” op race pace kan je bijna hetzelfde verwachten in Canada. Silverstone denkt Merc weer mee te doen, maar aangezien dat ook vooral snelle bochten is, ook een RBR track.

Áls Ferrari nu niet meedoet op de winst. Dan gaat dit allemaal niet op. En dat zou toch gaaf zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Merc kan wel meer denken, maar die gaan niet meedoen dit jaar verwacht ik. Ze hebben gewoon een radicaal ander ontwerp, en dat gaat niet werken. Gegokt en verloren.

Ik snap ook niet dat ze nog steeds vasthouden aan dit ontwerp. Ze willen niet voor volgend jaar ontwikkelen want ze weten niet waar het probleem ligt. Maar als ze niet oppassen hebben ze straks na 23 races niets gevonden omdat het hele concept zonder side pods niet gaat werken en hangen ze voor het jaar erna ook.

Dat je nu niet een hele auto kan introduceren snap ik. Maar de communicatie lijkt alsof ze hier aan vast willen blijven houden. Lijkt me niet wijs.

Maar van Merc weet je nooit wat waar is. Dus kan zijn dat ze liegen dat ze barsten.

[ Voor 19% gewijzigd door Waah op 11-06-2022 19:54 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
shoombak schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 10:17:
Van alle moderne circuits is dit toch wel een van de gaafste. Heel benieuwd naar morgen! Vanmiddag verwacht ik LEC - PER - VER
Morgen VER-PER-LEC ;)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Silent Thunder
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-09 19:57
Ik verwacht dat LEC de beste papieren heeft en daardoor een tijdje op 1 staat, maar door een fuck-up zijn plek verliest en PER wint omdat het hem gewoon lekker ligt.
VER wordt 3e en Jos is boos

[ Voor 12% gewijzigd door Silent Thunder op 11-06-2022 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekker Ventje
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 19:23
Waah schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:53:
Merc kan wel meer denken, maar die gaan niet meedoen dit jaar verwacht ik. Ze hebben gewoon een radicaal ander ontwerp, en dat gaat niet werken. Gegokt en verloren.

Ik snap ook niet dat ze nog steeds vasthouden aan dit ontwerp. Ze willen niet voor volgend jaar ontwikkelen want ze weten niet waar het probleem ligt. Maar als ze niet oppassen hebben ze straks na 23 races niets gevonden omdat het hele concept zonder side pods niet gaat werken en hangen ze voor het jaar erna ook.

Dat je nu niet een hele auto kan introduceren snap ik. Maar de communicatie lijkt alsof ze hier aan vast willen blijven houden. Lijkt me niet wijs.

Maar van Merc weet je nooit wat waar is. Dus kan zijn dat ze liegen dat ze barsten.
Kan ook best zijn dat die sidepods er niets mee te maken hebben maar dat het een lullig flapje is wat net een paar graden verkeerd staat. Als het de sidepods zouden zijn had Mercedes al lang dat ontwerp van de eerste testdag gepakt.

Switch - XBox Series X - PS5 -Vita - 3DS - Primo XL - Monolith Classic - Monolith Junior

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:34
Lekker Ventje schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:39:
[...]

Kan ook best zijn dat die sidepods er niets mee te maken hebben maar dat het een lullig flapje is wat net een paar graden verkeerd staat. Als het de sidepods zouden zijn had Mercedes al lang dat ontwerp van de eerste testdag gepakt.
Als het zo simpel was, hadden ze het na FP1 in Bahrein al wel gevonden. Het gaat om de samenhang. In de windtunnel werkt het blijkbaar perfect, maar bij echte (vuile) wind, echt asfalt, hogere snelheden en echte bochten werkt het totaal niet.

Het zou mij niks verbazen als ze deze auto ook helemaal niet meer fixen, maar achter de schermen werken aan een ander model.
Ik vind het overigens absurd dat ze hun coureurs zo belasten met het stuiteren. Desondanks is de auto slecht, dus waarom dan gezondheid onnodig belasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
ParaDroid2 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 19:38:
Geen straf voor Hamilton, hij heeft zich aan de delta gehouden. De stewards geven aan dat Hamilton afremde om Norris voorbij te laten, om zo een tow te krijgen, maar dat Norris vervolgens hetzelfde deed omdat die zelf de tow wilde houden. Verder gebeurde het op een recht stuk waar alleen zij + Ricciardo waren, die niet aan snelle rondjes bezig waren, dus is er geoordeeld dat er geen gevaarlijke situatie was.

Lijkt me een logische uitleg.

Edit: Norris was blijkbaar ook daarvoor UI, omdat die ook langzaam reed (voor Ricciardo dus).
Norris mocht niet inhalen, want dr was een gele vlag. Op het moment dat het groen werd ging Hamilton op het gas. Dus tis een mooi lulverhaal van Ham

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Verwijderd

Red bull heeft hetzelfde truukje als mercedes afgelopen jaren had.

Rechte stuk zijn ze aanzienlijk sneller en kunnen goed volgen daarvoor dus ik schat leclerc redelijk sitting duck in met dit rechte stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy

siggy

Wait.... what?

stekkiekiller schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:05:
[...]

Norris mocht niet inhalen, want dr was een gele vlag. Op het moment dat het groen werd ging Hamilton op het gas. Dus tis een mooi lulverhaal van Ham
As usual.

Vind het vooral opmerkelijk dat er weinig/niks over Alonso zijn actie wordt gezegd? Lijkt me gewoon opzettelijk gele vlag creeeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ParaDroid2
stekkiekiller schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:05:
[...]

Dan zou hij alleen zichzelf ermee hebben (want hij wilde ingehaald worden). En hij heeft zich aan de delta gehouden, dus het is überhaupt geen discussie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

sly___ schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 18:42:
Die Perez hype is lachwekkend....
Moet dat nou echt op deze manier?

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• d-vine
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:27
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9QqqwTtcL-YWNcovEyZCjVHWMac=/x800/filters:strip_exif()/f/image/TpP71mlJipO5kydtWlfa4ePn.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:51

-tom-562

Oliesjeik

Dat is dus 'el plan' 8)

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Laten we niet vergeten, 30 races en Perez is er welgeteld 1x voor gefinished wanneer Verstappen ook de eindstreep wist te halen en dat op een circuit waar niet in te halen is.

Perez doet dit jaar waarvoor hij gehaald is, in de top 4 finishen en geen domme goten meer maken zoals vorig jaar maar laten we nou niet net gaan doen zoals de Engelse pers en Perez tot de nieuwe Senna, Schumacher, Hamilton gaan verklaren zoals die Engelsen, wens is de vader van de gedachten zullen we maar zeggen. De pijn zit daar nog steeds heel diep na vorig jaar.

Ik ben benieuwd naar de race pace morgen, Verstappen achter Leclerc die er morgen 2 in de gaten moet houden bij de start… zal mij benieuwen. Nog weinig mee gekregen van het weekend maar op basis van voorgaande races gok ik morgen op een P1 / P2 voor RBR, Ferrari zal het zichzelf wel weer moeilijk maken en ik zie Verstappen hem morgen wel weer winnen.
Lekker Ventje schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 20:39:
[...]

Was Mercedes in Spanje niet op het kantelpunt wel / niet door met het huidige ontwerp? Ze begonnen immers het jaar met een hele andere auto bij de tests en schijnbaar gelooft men nog steeds in het concept om er aan vast te blijven houden.

Het zou mij nog steeds niet verbazen als Mercedes het vroeg of laat alsnog aan de praat gaat krijgen en ineens wel bloedsnel gaat zijn al lijkt het er op dat Mercedes ook nog een dingetje te fixen heeft op motorisch vlak want daar lijkt men ook ingeleverd te hebben.

Zou toch mooi zijn als Mercedes zich ook nog ergens dit jaar gaat mengen in de strijd. Ik heb helemaal niks met Hamilton maar ik had hem toch een beter seizoen “gegund” dit jaar en had het ook wel mooi gevonden als er een mix was geweest van jonge honden vs de geslepen routiniers zoals een Hamilton en Alonso.

[ Voor 39% gewijzigd door R2D2 op 11-06-2022 23:05 ]

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stekkiekiller
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 02-06 17:22
R2D2 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:54:
Perez doet dit jaar waarvoor hij gehaald is, in de top 4 finishen en geen domme goten meer maken zoals vorig jaar maar laten we nou niet net gaan doen zoals de Engelse pers en Perez tot de nieuwe Senna, Schumacher, Hamilton gaan verklaren zoals die Engelsen, wens is de vader van de gedachten zullen we maar zeggen. De pijn zit daar nog steeds heel diep na vorig jaar.
Die Engelse pers bombarderen Verstappen massaal als 2e rijder en blijft Hamilton bij Mercedes nog absoluut de eerste man. Neem ze maar met een korreltje zout.
R2D2 schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 22:54:
Het zou mij nog steeds niet verbazen als Mercedes het vroeg of laat alsnog aan de praat gaat krijgen en ineens wel bloedsnel gaat zijn al lijkt het er op dat Mercedes ook nog een dingetje te fixen heeft op motorisch vlak want daar lijkt men ook ingeleverd te hebben.

Zou toch mooi zijn als Mercedes zich ook nog ergens dit jaar gaat mengen in de strijd. Ik heb helemaal niks met Hamilton maar ik had hem toch een beter seizoen “gegund” dit jaar en had het ook wel mooi gevonden als er een mix was geweest van jonge honden vs de geslepen routiniers zoals een Hamilton en Alonso.
Het motorvermogen ligt dit jaar niet ver uit elkaar. Geloof niet dat dat dit jaar (tot nu toe) het verschil maakt.

Maar het zou mooi zijn als er nog iemand om het podium strijd. Maakt me niet zoveel uit wie. Maar het gat is nu al zo groot dat ik dat hoogstens de laatste paar races zie gebeuren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09 07:29

JvS

Ik heb hem zelf ook

stekkiekiller schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 23:25:
[...]

Die Engelse pers bombarderen Verstappen massaal als 2e rijder en blijft Hamilton bij Mercedes nog absoluut de eerste man. Neem ze maar met een korreltje zout.
En is "de engelse pers" dan een paar tweets van wat vage sensatiezoekers? Of bedoel je echt dat dit breeduit in alle soorten pers gemeld wordt en dat je hier ook echt artikelen over kan lezen?

Perez is lekker bezig. Lijkt op de meeste stratencircuits in deze auto ook gewoon echt gewaagd aan/sneller dan verstappen. Staat er lekker bij in het kampioeinschap.

Ik denk dat vaker op forums als dit in overdreven losse flodders woorden in de mond van "de pers" worden gelegd, dan dat er sprake is van daadwerkelijk sprake van is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23:42
Verwijderd schreef op zaterdag 11 juni 2022 @ 21:18:
Red bull heeft hetzelfde truukje als mercedes afgelopen jaren had.

Rechte stuk zijn ze aanzienlijk sneller en kunnen goed volgen daarvoor dus ik schat leclerc redelijk sitting duck in met dit rechte stuk.
Vorig jaar lag Max toch vrij lekker voor, en konden de mercedessen er niet voorbij

(En toen kwam er een klapband)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Damian
  • Laatst online: 15-09 15:29

Damian

Insane Obtrusion

Ik denk dat in de race Verstappen hem de eerste bocht al weer voor Perez heeft zitten en het daarna weer tussen Leclerc en Verstappen gaat.

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

Acties:
  • +64 Henk 'm!

• f1bythenumbers
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 28-07 16:05
Hallo

I'm back with the race simulation pace results. I didn't post these for the Monaco GP since, well, it's Monaco and race pace is quite irrelevant there.

Afbeeldingslocatie: https://f1pace.com/p/2022-azerbaijan-gp-fp2-session/gp_8_2022_fp2_all.svg

Max didn't really do a race simulation stint during FP2 but Checo did. It seems the gap between Red Bull & Ferrari vs the rest of the field is larger than ever.

Top speed will be very important for the race too. Without the tow, Leclerc had a top speed at the finish line of 332 km/h during his last run. Checo had a top speed of 336 km/h. Max had a top speed of 342 km/h but unless I'm wrong he got a bit of a tow during his final run. I have all that info in my blog. I would post it here too but it's a very long table so I think it would look a bit out of place here.

Enjoy the race :)

F1pace

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• werphengel
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-09-2024
Race om 13:00!!

Ging er vanuit dat de race om 2 uur zou beginnen maar, nee. 😖😖

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 21:37
werphengel schreef op zondag 12 juni 2022 @ 08:43:
Race om 13:00!!

Ging er vanuit dat de race om 2 uur zou beginnen maar, nee. 😖😖
Om 13.00 is de start gepland, je weet nooit wat de werkelijke starttijd gaat zijn.

En als je F1TV hebt, kan je altijd nog kijken vanaf de start.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
(overleden)
Mag van mij altijd wel om 13.00 beginnen eigenlijk 😊

Toch wel knap hoor hoe Leclerc vaak in Q3 ineens 0.5 uit de grote hoed tovert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:03
Kenny_026 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:08:
Had dat niet scherp op mijn netvlies toen ik kantinedienst op de sportclub accepteerde. :X

Zo maar hier de start volgen dan...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drials
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 03:14
Kenny_026 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:08:

Toch wel knap hoor hoe Leclerc vaak in Q3 ineens 0.5 uit de grote hoed tovert.
Zo’n groot verschil in Q3 heb ik nog nooit eerder gezien. Leclerc is echt een beest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcelcee
  • Laatst online: 22:52
En daar issie dan, FIA had er wel oren naar om een regelwijziging toe te staan die het porpoising vermindert, aldus deze bron. Dus de opmerkingen van sommige coureurs zijn niet aan dovemans oren gericht. Logisch dat niet alle teams er in mee willen gaan.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Drials schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:17:
[...]

Zo’n groot verschil in Q3 heb ik nog nooit eerder gezien. Leclerc is echt een beest!
Gelukkig heeft Ferrari in het recente verleden niet dingen gedaan met de motor waardoor je een beetje sceptisch wordt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CousinBoneless
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-09 16:27
f1bythenumbers schreef op zondag 12 juni 2022 @ 05:54:
Hallo

I'm back with the race simulation pace results. I didn't post these for the Monaco GP since, well, it's Monaco and race pace is quite irrelevant there.

[Afbeelding]

Max didn't really do a race simulation stint during FP2 but Checo did. It seems the gap between Red Bull & Ferrari vs the rest of the field is larger than ever.

Top speed will be very important for the race too. Without the tow, Leclerc had a top speed at the finish line of 332 km/h during his last run. Checo had a top speed of 336 km/h. Max had a top speed of 342 km/h but unless I'm wrong he got a bit of a tow during his final run. I have all that info in my blog. I would post it here too but it's a very long table so I think it would look a bit out of place here.

Enjoy the race :)
Als ik dit lees, waar komt dan die RB straightline speed myth vandaan? Min of meer gelijk aan LeClerc?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
marcelcee schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:21:
En daar issie dan, FIA had er wel oren naar om een regelwijziging toe te staan die het porpoising vermindert, aldus deze bron. Dus de opmerkingen van sommige coureurs zijn niet aan dovemans oren gericht. Logisch dat niet alle teams er in mee willen gaan.
Oplossing:
Afbeeldingslocatie: https://i5.walmartimages.com/asr/878de34c-6950-481f-80f5-40e983b4ba95_1.9c482b4c9afd320f33cd2b3c9d7a268c.jpeg?odnWidth=612&odnHeight=612&odnBg=ffffff

:+

Zou raar zijn om teams die hier geen problemen mee hebben te ‘straffen’ door een bepaalde oplossing te verplichten. Oftewel beter je huiswerk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-09 20:24
CousinBoneless schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:25:
[...]

Als ik dit lees, waar komt dan die RB straightline speed myth vandaan? Min of meer gelijk aan LeClerc?
Lijkt erop dat de Ferrari voor deze race iets minder vleugel heeft staan dan RB.

Nadeel is bandenslijtage lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Ik ben erg benieuwd naar de race!
Helemaal na het bericht dat Red Bull de auto heeft afgesteld voor de race en niet voor de kwalificatie, hoeveel meer voordeel zullen ze daar dan van hebben. Ik laat me verrassen :), word zeker weer genieten in Baku!

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Topicstarter
CousinBoneless schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:25:
[...]

Dat komt omdat Ferrari nu ook met minimale achtervleugel rijd. Ze moeten wel.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FU5QOUqWAAAk1ZD?format=jpg&name=medium

De vraag is alleen wat dit gaat doen in de race qua bandenslijtage. Want Ferrari probeerde alsnog meer tijd uit de bochten te halen. Verder lijkt RBR hun DRS effect groter te zijn omdat ze een grotere vleugel hebben. Ook heeft RBR alweer een hele hoop kleine details met hun vloer en diffuser gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FU4RUUHXEAAzeVL?format=jpg&name=large
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FU4RUvvXEAAdKy5?format=jpg&name=large

En dan ook nog even een kwalificatie analyse van een voormalig RBR engineer. :P

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• werphengel
Vraag me wel af wat nu de juiste tactiek is voor Max: Perez het gevecht aan laten gaan met Leclerc om zo hun banden op te roken of er zelf al vroeg voorbij proberen te komen.

Vorige race waren de rollen omgedraaid en daar had Perez als achterligger wel profijt van omdat hij betere rondetijden kon zetten toen ze voor hem naar binnen gingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sydney08
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 02-03-2023
werphengel schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:16:
Vraag me wel af wat nu de juiste tactiek is voor Max: Perez het gevecht aan laten gaan met Leclerc om zo hun banden op te roken of er zelf al vroeg voorbij proberen te komen.

Vorige race waren de rollen omgedraaid en daar had Perez als achterligger wel profijt van omdat hij betere rondetijden kon zetten toen ze voor hem naar binnen gingen.
Ligt er ook aan of Perez mee kan met Leclerc. Als Perez steeds een DRS heeft, dan wordt het voor max ook lastiger inhalen. Maar goed, eerst de start maar eens afwachten. Zou mooi zijn als hij daar al een plek kan winnen.

Tomorrow is not today!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 30-07 09:39
Flinke investering gedaan:

https://hetspiritueleware...lazen-bol-kopen-20cm.html

Deze geeft aan:

1. Leclerc
2. Perez
3. Russell

Sainz en Verstappen gaan botsen en allebei een DNF.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

marcelcee schreef op zondag 12 juni 2022 @ 09:21:
Nogal een zwaktebod. De oplossing is simpel; de kont van de auto omhoog zetten. Maar daar willen ze niet aan want dan is de auto te langzaam.

Als ze na elke regel wijziging de effecten ervan gaan uitvlakken kun je net zo goed de oude regels houden ook :X

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dglavimans
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 20:45
Poeh wel even wennen de race om 13:00.. Zondag is echt mijn lui dag dus 3 uur of later aanschuiven is dan heerlijk

Ben echt benieuwd vandaag Baku vind ik een enorm leuk circuit (vooral ook door de f1 game waar het heerlijk is om op dit circuit te rijden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenny_026
  • Niet online
(overleden)
Sydney08 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:19:
[...]

Ligt er ook aan of Perez mee kan met Leclerc. Als Perez steeds een DRS heeft, dan wordt het voor max ook lastiger inhalen. Maar goed, eerst de start maar eens afwachten. Zou mooi zijn als hij daar al een plek kan winnen.
Ik verwacht flink meer wat drs inhaalacties bij start-finish dit jaar door het makkelijker kunnen volgen richting straight. Doordat ferrari met minder vleugel rijdt verwacht ik niet dat ze veel weg kunnen rijden in de eerste twee sectoren. Ik denk dat RB dat iets eerder kan en dat ze beter de banden kunnen managen. Een RB 1-2 lijkt reeël vandaag. Blijft ook Baku natuurlijk…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 01:08
Als Red Bull enthousiasteling kan het me werkelijk geen klap schelen wie er van beide coureurs wint, ook al weet ik natuurlijk ook best dat VER veruit de betere coureur is.

Maar de auto ( en stratencircuits) liggen hem nu eenmaal minder dan een Checo. Als ze redelijk dicht bij LEC kunnen blijven zie ik het zonnig in. Hopen maar weer op een tactische fuck up van FER. Ook heeft Binotto toegegeven dat ze de reliability van de motor niet snel opgelost gaan krijgen, dus ook daar ligt nog best kans op de lange termijn voor RBR.

Die pakken een nieuwe motor, gewoon gepland, terwijl FER echt wel penalty's gaat pakken dit seizoen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Laatst online: 21:53

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

dglavimans schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:38:
Poeh wel even wennen de race om 13:00.. Zondag is echt mijn lui dag dus 3 uur of later aanschuiven is dan heerlijk

Ben echt benieuwd vandaag Baku vind ik een enorm leuk circuit (vooral ook door de f1 game waar het heerlijk is om op dit circuit te rijden)
Want het is hard werken zo'n F1 race kijken? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• werphengel
Haha, heb juist het tegenovergestelde. Ik zet telkens in de muur met deze baan. Ik vind het op de een of andere manier moeilijk de diepte in te schatten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Heerlijk juist. Ik heb er al een halve dag op zitten. :+
Stond om 6:00 in de sportschool.

Hoe vroeger de race, hoe beter.

[ Voor 3% gewijzigd door Rivanov op 12-06-2022 10:53 ]

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre
  • Laatst online: 20:24

Pierre

Van nature lui!

Rivanov schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:52:
[...]

Heerlijk juist. Ik heb er al een halve dag op zitten. :+
Stond om 6:00 in de sportschool.
En deze luiaard zat om 7:00 op de racefiets :)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchgio
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23:07
MikeyMan schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:51:
[...]

Want het is hard werken zo'n F1 race kijken? :P
Het is vaak wel lastig om de uitslag niet voorbij te zien komen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Franco10
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-09 09:24
Easy 1-2 voor RB. Ze gaan er bij Ferrari voorbij vliegen nog voordat de DRS open is. Denk dat Perez op racepace niet mee kan met Max, maar Lec wel voor kan blijven.

[ Voor 32% gewijzigd door Franco10 op 12-06-2022 10:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chocoball
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 19:08
Om 11.00

F1 LIVE: Azerbaijan Grand Prix Build-Up and Drivers Parade

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Franco10 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:56:
Easy 1-2 voor RB. Ze gaan er bij Ferrari voorbij vliegen nog voordat de DRS open is. Denk dat Perez op racepace niet mee kan met Max, maar Lec wel voor kan blijven.
Waarom zou Perez niet mee kunnen? Die heeft de balans van de auto veel beter op orde. Lijkt me aannemelijker dat de Red Bull die na de eerste ronde voorop rijdt mag winnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Ed
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Exocet schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:01:
[...]

Waarom zou Perez niet mee kunnen? Die heeft de balans van de auto veel beter op orde. Lijkt me aannemelijker dat de Red Bull die na de eerste ronde voorop rijdt mag winnen.
Na de eerste ronde al? ‘It’s called a motor race’ 🤘

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• talkatoo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19:01
Perez die het goed doet voelt een beetje als de tijd dat Bottas gehyped werd na een goed resultaat (Bottas 2.0 heette dat toen). Perez is bezig aan een een goed seizoen en dit soort circuits liggen hem goed, dus ik zie hem hier best winnen. Het blijft alleen een coureur die al een heel seizoen heeft gereden voor Red Bull en nog maar 3 overwinningen totaal heeft (waarvan maar 1 vorig jaar door een klapband van Max).

Leclerc ligt dit jaar zover voor op Sainz dat ik vanuit Ferrari wel teamorders verwacht. Wat ga je dan doen als Red Bull?

Ik ga er nog steeds vanuit dat Perez wordt zoek gereden op de meeste overige circuits door Max op pure race pace. Het wordt dus interessant om te zien wat Red Bull gaat doen wat betreft teamorders, lijkt mij sterk dat ze niet wat hebben opgestoken van Baku 2018. Maar het meerendeel lijkt ineens te denken dat Perez herboren is dus bij teamorders zullen ze veel kritiek krijgen.

Zelfs op Monaco vorige week, waar Perez sneller leek dan Max had ik de indruk dat Max veel sneller was op het eind. Perez was helemaal door zijn banden heen.

[ Voor 8% gewijzigd door talkatoo op 12-06-2022 11:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nick93192
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 13-09 13:44
talkatoo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:18:
Perez die het goed doet voelt een beetje als de tijd dat Bottas gehyped werd na een goed resultaat (Bottas 2.0 heette dat toen). Perez is bezig aan een een goed seizoen en dit soort circuits liggen hem goed, dus ik zie hem hier best winnen. Het blijft alleen een coureur die al een heel seizoen heeft gereden voor Red Bull en nog maar 3 overwinningen totaal heeft (waarvan maar 1 vorig jaar door een klapband van Max).

Leclerc ligt dit jaar zover voor op Sainz dat ik vanuit Ferrari wel teamorders verwacht. Wat ga je dan doen als Red Bull?

Ik ga er nog steeds vanuit dat Perez wordt zoek gereden op de meeste overige circuits door Max op pure race pace. Het wordt dus interessant om te zien wat Red Bull gaat doen wat betreft teamorders, lijkt mij sterk dat ze niet wat hebben opgestoken van Baku 2018. Maar het meerendeel lijkt ineens te denken dat Perez herboren is dus bij teamorders zullen ze veel kritiek krijgen.

Zelfs op Monaco vorige week, waar Perez sneller leek dan Max had ik de indruk dat Max veel sneller was op het eind. Perez was helemaal door zijn banden heen.
Precies mijn gedachte! Ik vind ook Max hier vergelijkbaar op reageren als Hamilton destijds; wetende dat het over ‘t gehele kampioenschap goed komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
dutchgio schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:53:
[...]

Het is vaak wel lastig om de uitslag niet voorbij te zien komen. ;)
Aan de andere kant, hoe eerder de race, hoe groter de kans dat de uitslag op dezelfde dag bekend wordt, en mensen niet tot laat hoeven te wachten op de bevestiging dat onderzoek X of protest Y wel of geen effect op de uitslag heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Gezien Max op de schone kant start verwacht ik dat hij bij de eerste bocht P2 al te pakken heeft. In de F2 was P3 ook niet de meeste beroerde startplek.

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:10
Speedster schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:21:

Deze geeft aan:

1. Leclerc
2. Perez
3. Russell

Ik ben benieuwd of je na de race aanspraak moet doen op de thuiswinkel waarborg garantie. :P

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:37

Vos

AFCA

sjaool schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:47:
Gezien Max op de schone kant start verwacht ik dat hij bij de eerste bocht P2 al te pakken heeft. In de F2 was P3 ook niet de meeste beroerde startplek.
Die zat snel op p1, prima scenario ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

alesandro_46 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:48:
[...]

Ik ben benieuwd of je na de race aanspraak moet doen op de thuiswinkel waarborg garantie. :P
Zou het zo voor de gein willen proberen. :p Heb alleen geen glazen bol om te zien hoe dat af gaat lopen...

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alesandro_46
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:10
Illegal_Alien schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:49:
[...]

Zou het zo voor de gein willen proberen. :p Heb alleen geen glazen bol om te zien hoe dat af gaat lopen...
Klein beginnen (weinig €) en dan langzaamaan jezelf naar de grote toe werken. ;)
Komt vanzelf goed. :(:) :9

Deze ruimte is bewust leeg gelaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

talkatoo schreef op zondag 12 juni 2022 @ 11:18:

Goeie relativering idd met Bottas.
Hoe dan ook, ik ben benieuwd!

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Speedster schreef op zondag 12 juni 2022 @ 10:21:

Deze geeft aan:

1. Leclerc
2. Perez
3. Russell

Ik ben vast niet de enige die tóch even op die link klikte?

:*)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

psy schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:02:
[...]

Ik ben vast niet de enige die tóch even op die link klikte?

:*)
De belangstelling is zo groot dat het kan zijn dat de betreffende maat niet op voorraad is. Zo voorkomen we dat je voor "niets" komt.
Blijkbaar hebben ze zelf nog niet een glazen bol. :p

P.s.: De Pre-Show is nu bezig op F1TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
De F2 race was ook een flinke clusterfuck met ongevallen en SC. Dus ben benieuwd hoe het straks eruit ziet.

De rechterkant is de goede kant om op te starten als je ervoor ligt bij Turn 1. Het wordt interessant met Russell achter Max.

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Chevy454 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:07:
De F2 race was ook een flinke clusterfuck met ongevallen en SC. Dus ben benieuwd hoe het straks eruit ziet.

De rechterkant is de goede kant om op te starten als je ervoor ligt bij Turn 1. Het wordt interessant met Russell achter Max.
Volgens mij is een wreckfest in de F2 bijna een garantie op een doodsaaie F1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
shoombak schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:08:
[...]

Volgens mij is een wreckfest in de F2 bijna een garantie op een doodsaaie F1
Er zitten wel 2 F2 drivers in de F1 nu (STR, LAT), dus wie weet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

LZ86 schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:11:
[...]

Er zitten wel 2 F2 drivers in de F1 nu (STR, LAT), dus wie weet ;)
Uh, volgens mij heeft haast iedereen in de F2 gereden?

Btw:

Here is a list of drivers who did not compete in F2 and the category in which they raced before F1:

Valltteri Bottas: jumped from the GP3 Series to Williams F1 reserve driver in 2012, becoming an official driver for 2013.
  1. Max Verstappen: went from European F3 directly to F1 in 2015 by Toro Rosso.
  2. Daniel Ricciardo: made the leap to F1 from the Formula Renault 3.5 Series.
  3. Carlos Sainz: before becoming an F1 driver for Toro Rosso, he raced in the Formula Renault 3.5 Series.
  4. Fernando Alonso: there was no F2 as such in those days. Before making the leap to F1 in 2001 with Minardi, he competed in the International Formula 3000.
  5. Esteban Ocon: prior to F1 he competed in the GP3 Series and DTM.
  6. Sebastian Vettel: competed in the Formula Renault 3.5 Series before his F1 debut.
  7. Lance Stroll: jumped from European F3 directly to F1.
  8. Kimi Räikkönen: there was no F2 as such in those days. Before making his F1 debut in 2001, he raced in Formula Renault UK and Formula Renault 2000 Eurocup.

Which F1 Drivers Come From F2?

From the current grid, 11 of the 20 drivers have participated in F2. These drivers are: Lewis Hamilton, Sergio Perez, Lando Norris, Charles Leclerc, Pierre Gasly, Yuki Tsunoda, Mick Schumacher, Nikita Mazepin, George Russell, Nicholas Latifi and Antonio Giovinazzi.
Bron: https://onestopracing.com/do-all-f1-drivers-come-from-f2/

[ Voor 84% gewijzigd door Illegal_Alien op 12-06-2022 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
Illegal_Alien schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:12:
[...]

Uh, volgens mij heeft haast iedereen in de F2 gereden?
Ja duh, maar die 2 zijn de enigen die nooit uit de f2 gepromoveerd hadden mogen worden. Dus f2 niveau coureurs, echt geen f1

Ok wellicht Schumacher ook.

[ Voor 5% gewijzigd door LZ86 op 12-06-2022 12:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaool
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-09 09:59

sjaool

Every life should have 9 cats

Illegal_Alien schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:04:
[...]

[...]
P.s.: De Pre-Show is nu bezig op F1TV.
Op Ziggo is nu ook de voorbeschouwing bezig. Keuzestress... :P

Met Rudy van Buren hebben ze ook een zeer goede analist in huis gehaald. Prettig ook om naar te luisteren.

[ Voor 19% gewijzigd door sjaool op 12-06-2022 12:19 ]

"When you grow up your heart dies"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Slecht moment van Ziggo om eruit te klappen. Fingers crossed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

sjaool schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:15:
[...]

Op Ziggo is nu ook de voorbeschouwing bezig. Keuzestress... :P

Met Rudy van Buren hebben ze ook een zeer goede analist in huis gehaald. Prettig ook om naar te luisteren.
Ja dat wilde ik ook al zeggen. Fijne analyse net.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LZ86
Pirelli denkt 1 stopper _O-

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Jasphur
  • Laatst online: 10-09 11:54
Oef. “Net op tijd” binnen! Kan dus wel live kijken, lang leve afzeggers muhaha.

Lorem ipsum dolor sit amet | Discogs Collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Illegal_Alien
  • Niet online

Illegal_Alien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51
Ik schakel net in, maar waarom wordt de ferrari helemaal naar het startgrid geduwd? kon hij niet op eigen kracht daar komen?

at your service

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
The_Butler schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:34:
Ik schakel net in, maar waarom wordt de ferrari helemaal naar het startgrid geduwd? kon hij niet op eigen kracht daar komen?
Het hele rondje? Wauw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Laatst online: 00:07

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De temperatuur ligt hoog dus waarschijnlijk medium > hard volgens de Pirelli man. We gaan het zien: dit is de graphic erbij
Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/media/FVCd8eMXEAAJVbn?format=jpg&name=large

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Transportman
The_Butler schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:34:
Ze duwen hem altijd op de startgrid, ze rijden verkenningsrondjes en dan worden ze van achteraan de grid naar voren geduwd, het is gewoon te druk op de grid om dat rijdend te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Butler
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 14:51
Transportman schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:36:
[...]

Ze duwen hem altijd op de startgrid, ze rijden verkenningsrondjes en dan worden ze van achteraan de grid naar voren geduwd, het is gewoon te druk op de grid om dat rijdend te doen.
Ah ok, ik vond het raar dat P1 helemaal langs alle andere auto's geduwd moest worden, en er stonden vele camera's op dus ik dacht dat er iets aan de hand was, tnx

at your service

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Bij F1TV vertelden ze dat Lewis nogal negatief is/was tijdens de kwalificatie gisteren, ik heb die niet gezien maar weet iemand wat hij allemaal riep?

[ Voor 4% gewijzigd door Pierre op 12-06-2022 12:40 ]

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Pierre schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:40:
Bij F1TV vertelden ze dat Lewis nogal negatief is/was tijdens de kwalificatie gisteren, ik heb die niet gezien maar weet iemand wat hij allemaal riep?
Volgens mij heeft hij een opmerking gemaakt als in" Wat verwacht je dat ik nog meer kan/moet doen met deze auto"

Heb het ook half meegekregen.

Maar hij lijkt meer met het glas is half leeg te berichten tov russel die meer een halfvol mindset heeft

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LZ86
DarkSide schreef op zondag 12 juni 2022 @ 12:42:
[...]

Volgens mij heeft hij een opmerking gemaakt als in" Wat verwacht je dat ik nog meer kan/moet doen met deze auto"

Heb het ook half meegekregen.

Maar hij lijkt meer met het glas is half leeg te berichten tov russel die meer een halfvol mindset heeft
Mja, HAM is een superieure auto gewend. RUS komt uit de Williams.

Ik denk dat daar het verschil zit. HAM komt uit veruit de beste auto naar een top middenveld auto, RUS van veruit de slechtste auto naar een top middenveld auto. Dan is het als RUS makkelijker om positief te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-09 20:11

DarkSide

theres no place like ::1

Zingen ze nu. Charlie Leclerc. Azerbajan?

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Je kan van Viaplay vinden wat je wilt, maar DC heeft wel echt goede interviews op de grid. Iedereen is bereid om met hem te praten en hij stelt zinvolle vragen waar echte antwoorden op komen.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Pierre

Pierre

Van nature lui!

Ik ga offline, fijne race allemaal tot straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:28
Damn, nog ff snel een lunch naar binnen werken en dan de race. Ergens wel fijn 13:00u racen, maar ook wel vechten tegen de klok. :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• G_Dragon
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 22:25

G_Dragon

Whatever you do, do it well.

Iedereen heel veel plezier met de race, laten we hopen op iets minder chaos dan bij de Formule 2! :)

Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• SuBBaSS
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:26

SuBBaSS

-has Ryzen

Fijne race allen! oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 23:11
Horner direct door van F1TV naar Viaplay :+
Pagina: 1 ... 10 ... 28 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Huisregels van dit topic:
  • Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
  • Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
  • Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
  • Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
  • Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.

Overige topics:

Dit topic sluit ergens in de week na de race.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KnmyHiDpIX5duOtwQyfWg99GF7s=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/aYnEOc9vWTETmuPnQnGMS37b.png?f=user_large
Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de
Officiële Tweakers Discord