Niet echt natuurlijk je word geforceerd compounds te gebruiken kunnen niet kiezen hoe hard of zacht ze de banden willen wat de druk is enz. Het word meer en meer formule e. Te veel regels die strategie en rijgedrag limiteren.sjaool schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:30:
[...]
Ze hebben vrije bandenkeuze. Ze moeten alleen van twee van de drie soorten gebruikmaken in de race.
lec mist de weegbrug.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Leclerc voorbij de weegbrug. 5 plaatsen gridstraf morgen. Haha. Zul je zien.
Heeft Max al aangegeven wat er mis is? Bijna een halve seconde achter zijn teamgenoot lijkt me niet normaal
Max klaagt over te weinig grip.
"When you grow up your heart dies"
- DaniëlWW2
- Registratie: November 2009
- Niet online
Verstappen klinkt niet blij. Krijgt gewoon geen grip uit zijn banden.
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Ze steken snel wat gewicht in de sidepods en duwen hem terugStefanVerkerk schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:40:
Leclerc voorbij de weegbrug. 5 plaatsen gridstraf morgen. Haha. Zul je zien.
Hoe kun je geen grip krijgen op je banden vraag ik mij af. Banden zijn toch banden? Of heeft PER nieuwe banden en VER gebruikte?DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:40:
Verstappen klinkt niet blij. Krijgt gewoon geen grip uit zijn banden.
[ Voor 7% gewijzigd door Silent Thunder op 28-05-2022 16:41 ]
temperatuur is belangrijk...Google effeSilent Thunder schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:41:
[...]
Hoe kun je geen grip krijgen op je banden vraag ik mij af. Banden zijn toch banden? Of geeft PER nieuwe banden en VER gebruikte?
welcome to F1Silent Thunder schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:41:
[...]
Hoe kun je geen grip krijgen op je banden vraag ik mij af. Banden zijn toch banden?
Zal een setup probleem zijn.
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Er zit duidelijk meer in de RB18 alleen Max weet het niet te vinden vooralsnog.
Nou, het is spannend wie er p1 gaat worden, LEC of PER.
En wie er 3e gaat worden, SAI of VER
En wie er 3e gaat worden, SAI of VER
of perez vind het wel...tis geen koekebakkerChefbierrr schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:44:
Er zit duidelijk meer in de RB18 alleen Max weet het niet te vinden vooralsnog.
Ik gun het PER wel na zijn telleurstelling van vorige week. Laat hem maar lekker vlammen deze week zeg ik. Go Checo !
die van RIC wel..
Aah wat jammer voor Bottas!
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
Max klaagt weer dat hij te weinig grip heeft.
Wie neemt ricciardos plek in volgend jaar?
RIC is toch wel echt klaar… heeft gewoon de snelheid niet meer… zet Nyck maar in die auto zou ik zeggen.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Dat gaat een Amerikaan worden gok ik.De_Bastaard schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:47:
Krijgen we nog een crash in kwalificatie
Heb je die rode vlag in Q1 gemist?Formula one schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:47:
waarom zou je dat willen?Formula one schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:47:
Vast iemand van F2 of de Vries.De_Bastaard schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:47:
Alonso, die wil eindigen bij McLaren.De_Bastaard schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:47:
Dan kan Oscar Piastri de F1 inkomen bij Renault.
[ Voor 7% gewijzigd door spartacusNLD op 28-05-2022 16:49 ]
Is een lastige, heeft ook nog een contract in 2023. Dus dat is een duur grapje ook.De_Bastaard schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:47:
Vanwege die 3 nano stukjes op de weg?
eeh dat is precies m'n punt inderdaad.
Nee je zegt er zit meer in de RB18... ik zeg Perez rijdt hem nu op de max.
Goed idee, misschien kan die Hamilton overtuigen dat ze beide hun carrière bij McLaren afsluitenspartacusNLD schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:48:
[...]
Alonso, die wil eindigen bij McLaren.
Dan kan Oscar Piastri de F1 inkomen bij Renault.
Eerst Gasly dan Albon? Moeten we Kvyat nog bellen?De_Bastaard schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:47:
Als er morgen een buitje valt wordt het weer een hele tombola...
Als Verstappen zo blijft zoeken naar grip/balans dan sluit ik me hier bij aan.
✮ Onze Pokémonkaarten portfolio | Nintendo Switch / Xbox Series X|S / Playstation 5
" Power comes in response to a need, not a desire. You have to create that need.” | Akira Toriyama †
waar is sainz bij jullie...G_Dragon schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:50:
[...]
Als Verstappen zo blijft zoeken naar grip/balans dan sluit ik me hier bij aan.
Ik hoop dat die er gaat komen!sjaool schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:50:
Als er morgen een buitje valt wordt het weer een hele tombola...
Mooi voor een spannende race.
Ik gok op PER, LEC, VER.
Vraag me niet waarom. Daarom is het ook een gok!
Contracten zijn niet waterdicht. Vraag maar aan alle teamgenoten van max tot nu toe.Ryst schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:49:
[...]
Is een lastige, heeft ook nog een contract in 2023. Dus dat is een duur grapje ook.
Weet niet , ik zie Russel het wel flikken om Sainz te passeren.
Pato O'ward heeft net weer een nieuw contract geloof ik. Denk niet dat die snel over zal stappen, maar je weet het nooit.
Eens zien wie er in Q3 gaat over driven en hem in de muur zet...
Voor dit seizoen geldt een verruiming van het aantal reprimandes (van 3 naar 5).
Sainz heeft er nu 3, bij 5 geldt een gridstraf van 10 plaatsen.
Sainz heeft er nu 3, bij 5 geldt een gridstraf van 10 plaatsen.
Ach, kijk naar Kevin Magnussen die had ook net een contract en rijdt nu toch weer in de F1.chevsticks schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:52:
[...]
Pato O'ward heeft net weer een nieuw contract geloof ik. Denk niet dat die snel over zal stappen, maar je weet het nooit.
Dat is zo, maar Gasly staat nog steeds gewoon onder contract bij een ander red bull team. Albon was een dure simulator driver geworden. Dus hem aan de kant zetten kan, maar zijn salaris moet volgens mij gewoon door betaald wordencomputerjunky schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:51:
[...]
Contracten zijn niet waterdicht. Vraag maar aan alle teamgenoten van max tot nu toe.
Ik denk dat PER em pakt de pole. Go Checo !
[ Voor 3% gewijzigd door Silent Thunder op 28-05-2022 16:54 ]
LEC, VER, PER
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Vast niet de spannendste Q3 van het jaar, dat is wel heel overdreven om dat nu al te roepen vinden jullie niet?
Waarschijnlijk spannender dan de race...G_Dragon schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:54:
Vast niet de spannendste Q3 van het jaar, dat is wel heel overdreven om dat nu al te roepen vinden jullie niet?
Ik vrees voor LEC, SAI, PER. Hoop dat het niet al te veel een Ferrari feestje wordt, ik zie de druk in dat team graag groeien.
I served in a company of heroes.
Wat een tijd van Leclerc..
Wat een rondje van leclerc zeg pfff
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Maar 2 tienden langzamer dan vorig jaar, met deze auto's.
[ Voor 5% gewijzigd door Vuvuzela op 28-05-2022 16:59 ]
Niemand gaat aan die tijd van LEC komen. Goed, wie op 2 en 3
Ik kom hier alvast op terug. Wat een lap van LEC...AlxRoelofs schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:51:
[...]
Ik gok op PER, LEC, VER.
Vraag me niet waarom. Daarom is het ook een gok!
Pole vorig jaar was toch 1.10,3?Vuvuzela schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:57:
Maar 2 tienden langzamer dan vorig jaar, met deze auto's.
GP vraagt aan Max wat hij na het pitten wil, Max weet het zelf ook niet helemaal goed. Dat wordt sowieso geen P1.
- DaniëlWW2
- Niet online
Verstappen klinkt op de radio alsof hij het ook niet meer weet...
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Tenzij Ferrari kapot gaat, zie ik een overwinning voor Max niet gebeuren dit weekend
Gigabyte G1.Sniper B6 | Intel Core i5-4690 @ 3500 Mhz | Ballistix Sport 16GB @ 1600 Mhz | Samsung Evo 850 250GB | Be Queit! Power 430W | CoolerMaster N400 | Synology DS1511 6TB
Andere wagens. Dat gaan ze dit jaar waarschijnlijk niet redden.
Dat viel mij ook op. Ik denk niet dat hij de data van PER nog wel even gaat bestuderen. Die is het hele weekend al sneller.DaniëlWW2 schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:58:
Verstappen klinkt op de radio alsof hij het ook niet meer weet...
Oh klopt idd. Maar dan zitten ze er alsnog dichterbij dan ik had verwacht
Allard Kalff zegt dat VER al z’n tijd heuvel op na de drs zone verliest.. heeft dat met z’n motor te maken?
Zo zie je maar tijden zeggen helemaal niets toy Q3. Hele bak sneller.
Klopt, daarom vond ik die 0.2s opmerking ook zo vreemd. Ben alsnog verbaasd dat het 'maar' 1sec is. Monaco is natuurlijk ook wat langzamer..sjaool schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:58:
[...]
Andere wagens. Dat gaan ze dit jaar waarschijnlijk niet redden.
Nee, maar maakt het heel veel uit? Monaco is zo uniek op die kalender dat je auto best slecht kan zijn op de overige 22 races, maar wel de beste Monaco auto kan zijn.
En de FER is gewoon goed in de langzame bochten, hadden we al gezien. En aangezien Monaco 1 grote langzame bocht is, geen verassing dat FER hier bloedsnel is
En de FER is gewoon goed in de langzame bochten, hadden we al gezien. En aangezien Monaco 1 grote langzame bocht is, geen verassing dat FER hier bloedsnel is
Volgens Horner op SkyF1 heeft Max moeite met remmen in bocht 1, waardoor hij daarna tijdsverlies heeft op het stuk omhoog. Dus soort van ja.Graft schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:59:
Allard Kalff zegt dat VER al z’n tijd heuvel op na de drs zone verliest.. heeft dat met z’n motor te maken?
Kan een gevolg zijn van een slechtere exit turn 01Graft schreef op zaterdag 28 mei 2022 @ 16:59:
Ultieme rondje voor VER? Of gaat ie er 2 achter elkaar doen
https://www.formula1.com/...67/monaco/qualifying.html
Tijden van vorig jaar. In een mindere Ferrari was lec nog de snelste.
Tijden van vorig jaar. In een mindere Ferrari was lec nog de snelste.
Max is te hard aan t pushen
- tweakduke
- Registratie: December 2001
- Laatst online: 21:23
Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ronde al meteen verprutst in s1, zometeen maar voor de laatste run.
Leclerc gefrustreerd. Gaat het weer gebeuren zo?
[ Voor 3% gewijzigd door StefanVerkerk op 28-05-2022 17:03 ]
Tsja, moeten we er van zeggen. Hopen op P2 morgen maar zie ‘t somber in
Twente komt eraan!
Die pakken 1/2, morgen is pas de race.
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
LEC kan nog sneller...
LEC zet hem in de muur, kan morgen niet starten, VER wint.
- DaniëlWW2
- Niet online
Ja hoor, Verstappen had nu een goede run...
Hahaha, wat nu weer. Nou ja, zo kan het dus ook.
en klaar..
SAI en PER vinden elkaar liev...
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Huisregels van dit topic:
Overige topics:
Huisregels van dit topic:
- Links of suggesties naar illegale video- en datastreams zijn vanzelfsprekend niet toegestaan.
- Zinloze slowchat zoals "rawecreek", "raceweekend", "ik ben erbij" etc gaan we ook niet meer toestaan.
- Dit is niet de plek om je frustraties om wat dan ook, dus ook over de uitzendingen en commentatoren, Hamilton etc, eindeloos te komen uiten. Doe dit dan ook niet.
- Hetzelfde geldt voor naamverbasteringen, gebash, flamebaits of verwensingen dat een coureur er maar eruit gecrasht moet worden.
- Respecteer elkaars mening of argumentatie en bedien je niet van drogredeneringen.
Overige topics:
- Vragen over hoe, wat en waar de Formule 1 te volgen op televisie:
[F1] Kwaliteit van uitzendingen en waar te kijken? - Deel 3
Viaplay in Nederland - Vragen, discussie en ervaringen over het bezoeken van een GP: [F1] On-site - Welke grand prix ga jij heen?
- Algemeen F1 nieuws / discussie kan uiteraard gewoon in: [F1] Seizoen 2022
- Formula 2 is hier offtopic, daar is Algemeen race topic Deel 2 voor.
- En voor gerelateerde randzaken is er: [F1] Randzaken
Dit topic sluit ergens in de week na de race.
| Als alternatief voor de slowchat is er voor dit weekend een kanaal geopend op de Officiële Tweakers Discord |